abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53382730
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:14 schreef retteketet het volgende:
Ik zou zo zeggen dat het meer te maken heeft met de sociaal-economische positie, en vooral ook met de omgeving waarin je opgroeit. Achterstandswijken hebben altijd al relatief veel crimineel gedrag voortgebracht, met name door de uitzichtloosheid. Dat was óók zo toen die wijken nog honderd procent Nederlands waren, dat was zo toen de Surinamers en de Indonesiërs kwamen, en dat is nu nog steeds zo.

Hoe dan ook, het maar afschuiven op de Marokkaanse cultuur en/of de islam is van de zotte, dan ben je gewoon niet constructief bezig.
Dus maar WEER afschuiven op de overheid dat ze hun laten op groeien in een achterstandswijk?
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:23:08 #127
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382825
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:59 schreef retteketet het volgende:

[..]

Mja, het kan wel vermeld worden, maar het is overbodige informatie. Etnische achtergrond en crimineel gedrag hebben helemaal niks met elkaar te maken.
Wat een rare conclusie. Er is zeker wel een verband.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:24:03 #128
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382849
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waarom haal je de Indonesiërs er bij? Die hebben nooit het gedrag van grote groepen Marokkanen vertoond hoor.
Molukkers overigens wèl.
pi_53382879
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Molukkers overigens wèl.
Dat heeft toch niets met indonesiers te maken
pi_53382906
quote:

[..]

Molukkers overigens wèl.
Pintar Busuk.

Overigens zou ik qua gedrag die kleine Indo's niet kunnen onderscheiden van Marokkanen. Allebei ontzettende macho-culturen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:29:25 #131
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53382948
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:25 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met indonesiers te maken
Echte Berbers vinden zichzelf ook geen Marokkanen.
pi_53382957
quote:

[..]

Molukkers overigens wèl.
Je vergelijkt weer eens appels met peren. Overigens is wat de Molukkers hebben gedaan niet goed te praten, maar kan ik daar veel meer begrip voor opbrengen dan voor wat de van alle kanten gepamperde Marokkaanse straatschoffies tegenwoordig flikken. Nederland had de Molukkers immers opgelicht en de Marokkanen zijn vanaf het moment dat ze hier kwamen enorm in de watten gelegd.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53383001
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Echte Berbers vinden zichzelf ook geen Marokkanen.
Toch wel.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53383422
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Stel: Mensen met een Marokkaans klinkende naam krijgen hogere straffen voor diefstal, maar lagere voor geweld. Zou jij dat fair vinden?
Een Marokkaans klinkende achternaam is weer een stap verder van etniciteit. Te ver als je het mij vraagt.

Maar moord uit eerwraak? In de jaren '90 was dat volgens Fleurkens nog een verzachtende omstandigheid. Nu wil de politiek dat juist als extra verzwarend aanmerken. Als er nu een apart opvoedkamp voor Marokkaanse jongeren komt, is dat discriminatie? Of is dat maatwerk?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:53:34 #135
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53383437
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:52 schreef sizzler het volgende:

[..]

Een Marokkaans klinkende achternaam is weer een stap verder van etniciteit. Te ver als je het mij vraagt.

Maar moord uit eerwraak? In de jaren '90 was dat volgens Fleurkens nog een verzachtende omstandigheid. Nu wil de politiek dat juist als extra verzwarend aanmerken.
Nee, dat is volgens mij gewoon regelrecht niet waar.
pi_53383485
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:53 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, dat is volgens mij gewoon regelrecht niet waar.
Wat niet?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:26:56 #137
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384218
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:56 schreef sizzler het volgende:

[..]

Wat niet?
Fleur Jurgens beweert wel vaker wat, die pampflettiste.
Dat Eerwraak ooit als verzachtende omstandigheid gold.
pi_53384340
'Jonge Marokkanen nieuwe generatie topcriminelen'
woensdag 19 september 2007 om 06:56

AMSTERDAM (ANP) - Een groep jonge Marokkanen staat klaar door te stoten naar de criminele top van Nederland. Dat zegt scheidend recherchechef Willem Woelders van de Amsterdamse politie woensdag in het AD.

,,Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet'', aldus Woelders.

Niet alleen Marokkanen willen de machtspositie in de Nederlandse criminele top overnemen, ook de zonen van de huidige generatie staan te trappelen, zegt de Amstersdamse recherchechef in de krant. Hij doelt onder meer op het nageslacht van John Mieremet en anderen. ,,In een aantal gevallen geldt: zo vader, zo zoon. Die jongens zijn opgegroeid in een bepaald milieu. Dat heeft invloed.''

Woelders, die plaatsvervangend korpschef wordt van de politie Utrecht, concludeert dat de oude generatie Amsterdamse topcriminelen langzamerhand wordt platgelegd. ,,Een paar mensen lopen nog vrij rond, maar binnen twee jaar zijn we van deze generatie af. Een deel is geliquideerd, de rest is op de vlucht of zit vast'', zegt Woelders. Hij is vanaf 1991 recherchechef geweest in de hoofdstad.
pi_53384513
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:18 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Dus maar WEER afschuiven op de overheid dat ze hun laten op groeien in een achterstandswijk?
Dat is jouw eigen toevoeging. Maar werkgelegenheids- en antidiscriminatieprojecten lijken me zinvoller dan mensen blijven aanpraten dat het hem zit in het Marokkaan-zijn.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53384528
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Echte Berbers vinden zichzelf ook geen Marokkanen Arabieren
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:43:21 #141
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53384628
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:32 schreef Gargoylesla het volgende:
'Jonge Marokkanen nieuwe generatie topcriminelen'
woensdag 19 september 2007 om 06:56

AMSTERDAM (ANP) - Een groep jonge Marokkanen staat klaar door te stoten naar de criminele top van Nederland. Dat zegt scheidend recherchechef Willem Woelders van de Amsterdamse politie woensdag in het AD.

,,Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet'', aldus Woelders.

Niet alleen Marokkanen willen de machtspositie in de Nederlandse criminele top overnemen, ook de zonen van de huidige generatie staan te trappelen, zegt de Amstersdamse recherchechef in de krant. Hij doelt onder meer op het nageslacht van John Mieremet en anderen. ,,In een aantal gevallen geldt: zo vader, zo zoon. Die jongens zijn opgegroeid in een bepaald milieu. Dat heeft invloed.''

Woelders, die plaatsvervangend korpschef wordt van de politie Utrecht, concludeert dat de oude generatie Amsterdamse topcriminelen langzamerhand wordt platgelegd. ,,Een paar mensen lopen nog vrij rond, maar binnen twee jaar zijn we van deze generatie af. Een deel is geliquideerd, de rest is op de vlucht of zit vast'', zegt Woelders. Hij is vanaf 1991 recherchechef geweest in de hoofdstad.
Een groep Marokkaanse jongeren kunnen de nieuwe generatie topcriminelen worden alsmede een groep Nederlanders. Wat is precies relevant hier aan?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:47:21 #142
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53384829
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:38 schreef retteketet het volgende:

[..]

Dat is jouw eigen toevoeging. Maar werkgelegenheids- en antidiscriminatieprojecten lijken me zinvoller dan mensen blijven aanpraten dat het hem zit in het Marokkaan-zijn.
Proest.
pi_53386913
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:09 schreef sizzler het volgende:

[..]

Ah, jij hebt het boek dus niet gelezen.
Nee, ik heb de uitgebreide interview bij P&W gezien een half jaar terug.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53386989
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, ik heb de uitgebreide interview bij P&W gezien een half jaar terug.
Mutant, op de EUR loopt er toch een socioloog rond die ooit een boekje schreef over Marokkaanse Prinsen? Hoe heet hij ook weer?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53387079
Bij rechterlijke afweging worden alle omstandigeheden die relevant zijn voor de daad bekeken. Er wordt dus niet specifiek op cultuur gescreend of achtergrond. Dat is inderdaad gewoon een leugen. Crime passionell, daar rekenen we (of rekenden we) ook verzachende omstandigheden bij. Net als bij eerwraak het geval is. Niets cultureels aan, eerder kijkend naar de omstandigheden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53387179
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je stemt rechts, je gaat naar de parenclub, je verslindt Kluun, je zit elke dag te kankeren in de file en vervolgens op GeenStijl, maar als je baas onterecht kritiek op je heeft ben je te laf om wat te zeggen.
Je stemt GroenLinks, je hebt je vrouw al jaren niet aangeraakt, de VARA-gids ligt netjes onder oude nummers van Vrij Nederland en de Volkskrant, je staat iedere dag om 5 uur op om de trein te pakken naar de Hogeschool, en als twee Marokkaanse scholieren een steen naar je gooien vind je dat terecht. Had je maar niet moeten vragen of ze van je fiets afblijven.
pi_53387200
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:28 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Mutant, op de EUR loopt er toch een socioloog rond die ooit een boekje schreef over Marokkaanse Prinsen? Hoe heet hij ook weer?
Ik zou het niet weten. Ik heb wel les gehad van een criminoloog en die wist het zogenaamde "Marokkanendrama" heel goed te vertalen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53388850
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Proest.
Weet je iets beters?
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:35:12 #150
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53388962
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:35 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Je stemt GroenLinks PvdA, je hebt je vrouw al jaren niet aangeraakt, de VARA-gids ligt netjes onder oude nummers van Vrij Nederland en de Volkskrant, je staat iedere dag om 5 uur op om de trein te pakken naar de Hogeschool, en als twee Marokkaanse scholieren een steen naar je gooien vind je dat terecht. Had je maar niet moeten vragen of ze van je fiets afblijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')