abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53380479
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:

[..]

Die thermometerbron ken ik niet, dus vertrouw ik niet één twee drie, maar uit het NRC:
[..]

Dat lijkt me klare taal.
Dat zegt toch helemaal niets over het wegen van achtergronden? Rechters doen juist dat, het wegen van achtergronden & omstandigheden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53380480
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:29 schreef GambinoT het volgende:

[..]
er moet gewoon iets aan gedaan worden
Klopt. Maar niet anders behandelen dan niet-Marokkanen.

Er is geen enkele redenen om niet-Marokkanen te "belonen" voor hun achtergrond.
pi_53380487
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:29 schreef D1 het volgende:

[..]

En hoe gedraag je je Nederlands?
Sorry ik bedoel niet nederlands, maar ik bedoel normaal, zoals hoe het moet, school/werk etc
pi_53380502
quote:

[..]

Kom op jij bent net zo iemand die het altijd maar niet toe geeft, die het altijd maar wil uitstellen dat het gewoon een probleem is met die marokkanen..
Het is gewoon een groot probleem , het is niet meer kleinschalig, en er moet gewoon iets aan gedaan worden
Waar zeg ik dat er geen probleem is? Maar dan 8 van de 10 Marokkanen rottigheid veroorzaken is natuurlijk onzinig. Ik denk dat 2 van de 10 ook al veel te veel is.

Wat heeft het voor zin om het te overdrijven?

Zolang je het over 'die Marokkanen' hebt en doet alsof het om iedereen gaat, vind ik dat je op de verkeerde toer bezig bent.

Noem het beestje bij de naam, maar dan ook realistisch bij de naam en niet zo'n malle uitvergroting.
pi_53380539
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat er geen probleem is? Maar dan 8 van de 10 Marokkanen rottigheid veroorzaken is natuurlijk onzinig. Ik denk dat 2 van de 10 ook al veel te veel is.

Zolang je het over 'die Marokkanen' hebt en doet alsof het om iedereen gaat, vind ik dat je op de verkeerde toer bezig bent.

Noem het beestje bij de naam, maar dan ook realistisch bij de naam en niet zo'n malle uitvergroting.
2 van de 10 ook al te veel?
Dan zou het niet grootschalig zijn wat het momenteel gewoon wel is maar goed, je kan hier een eindeloze discussie gaan voeren, er moet gewoon iets aan gedaan worden, kijk hoe het nu al in utrecht loopt, zo kan het overal gaan.
pi_53380547
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:29 schreef D1 het volgende:

[..]

En hoe gedraag je je Nederlands?
Je spreekt Hoog-Nederlands, je steelt niet, je spijbelt niet, je gaat netjes naar je werkt, je kraakt geen auto's, en je begaat geen flinke misdaad. Je weet toch...
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:35:26 #107
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380548
quote:
Het is gewoon een groot probleem , het is niet meer kleinschalig, en er moet gewoon iets aan gedaan worden
Ja, wat?
pi_53380551
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:33 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Als jij een Nederlander bent ( dus 1 paspoort ) met buitenlandse ouders, maar je zelf nederlands gedraagd, netjes gedraagd, naar school gaat en/of werkt en je pleegt eens een misdaad komt het anders over dan

Dat jij een nederlander bent met 2 paspoorten , je marokkaans gedraagd, omdat je ouders het ook zijn..slecht nederlands spreekt omdat je thuis alleen marokkaans spreekt, je vaak steelt, je vaak spijbelt of niet werkt en geld van een uitkering krijgt, je vaak een autokraakje doet, en dan nog eens een flinke misdaad begaan...

vind ik dat ze het recht hebben om de nederlandse nationaliteit af te nemen en het terug te sturen naar marokko
Je vergelijkt nu twee totaal verschillende gevallen. De ene pleegde "eens een misdaad", de ander regelmatig en pleegt zwaardere misdaden.

Vergelijk dan een Marokkanse en een niet-Marokkaanse Nederlander met elkaar die beide dezelfde misdaden hebben gepleegd.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:36:57 #109
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380573
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:35 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Je spreekt Hoog-Nederlands, je steelt niet, je spijbelt niet, je gaat netjes naar je werkt, je kraakt geen auto's, en je begaat geen flinke misdaad. Je weet toch...
Je stemt rechts, je gaat naar de parenclub, je verslindt Kluun, je zit elke dag te kankeren in de file en vervolgens op GeenStijl, maar als je baas onterecht kritiek op je heeft ben je te laf om wat te zeggen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:37:35 #110
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53380589
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:35 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Aaahhhh

* D1 voelt zich ineens heel statenloos
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:37:59 #111
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53380600
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat zegt toch helemaal niets over het wegen van achtergronden? Rechters doen juist dat, het wegen van achtergronden & omstandigheden.
Laten we hier eens een jurist bij roepen, want ook dat vraag ik me wel een beetje af.
pi_53380707
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:34 schreef GambinoT het volgende:

[..]

2 van de 10 ook al te veel?
Dan zou het niet grootschalig zijn wat het momenteel gewoon wel is maar goed, je kan hier een eindeloze discussie gaan voeren, er moet gewoon iets aan gedaan worden, kijk hoe het nu al in utrecht loopt, zo kan het overal gaan.
Is dat een reden om het niet meer juist te benoemen?
Waarom zeg je 8 van de 10 als je weet dat dat niet klopt?

2 van de 10 is ook onzinnig inderdaad.
pi_53380800
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat een reden om het niet meer juist te benoemen?
Waarom zeg je 8 van de 10 als je weet dat dat niet klopt?

2 van de 10 is ook onzinnig inderdaad.
Prima, kom er gewoon voor uit dat het een probleem is, en een grootschalig probleem..
Misschien al die documentaire gezich van kanaaleilanden?
Waar kinderen van 11 al onhandelbaar zijn, schelden met ziektes..waar ze door jongens van tussen de 18 en 25 worden aan gevallen, die een beetje hun jas over hun kop trekken omdat ze niet in beeld willen?
Waar ze westside tekens voor de camera's laten zien, waar elke dag wel een autokraak word gepleegd, waar drugs word gehandeld etc.

Dat is gewoon een groot probleem en dan kan jij wel telkens zeggen dat het niet zo erg is en dit en dat en uit nek kletsen.
Het is een groot probleem
pi_53380828
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:37 schreef D1 het volgende:

[..]

Aaahhhh

* D1 voelt zich ineens heel statenloos
Tsja, het is niet makkelijk om je Nederlands te gedragen.

pi_53380982
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:48 schreef GambinoT het volgende:

[..]

Prima, kom er gewoon voor uit dat het een probleem is, en een grootschalig probleem..
Misschien al die documentaire gezich van kanaaleilanden?
Waar kinderen van 11 al onhandelbaar zijn, schelden met ziektes..waar ze door jongens van tussen de 18 en 25 worden aan gevallen, die een beetje hun jas over hun kop trekken omdat ze niet in beeld willen?
Waar ze westside tekens voor de camera's laten zien, waar elke dag wel een autokraak word gepleegd, waar drugs word gehandeld etc.

Dat is gewoon een groot probleem en dan kan jij wel telkens zeggen dat het niet zo erg is en dit en dat en uit nek kletsen.
Het is een groot probleem
Het is een probleem maar blijkbaar vind jij het vooral een probleem omdat het Marokkanen zijn.

Onhandelbare kinderen, kinderen die niet in beeld willen, kinderen die bepaalde groepscodes hebben en criminaliteit veroorzaken. Da's echt van alle tijden en overal hoor. Daarmee zeg ik niet dat het geen groot probleem is maar het is nu wel erg modieus om er een typisch Marokkaans probleem van te maken en vooral alle marokkanen daarvoor aan te kijken.
pi_53381108
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is een probleem maar blijkbaar vind jij het vooral een probleem omdat het Marokkanen zijn.

Onhandelbare kinderen, kinderen die niet in beeld willen, kinderen die bepaalde groepscodes hebben en criminaliteit veroorzaken. Da's echt van alle tijden en overal hoor. Daarmee zeg ik niet dat het geen groot probleem is maar het is nu wel erg modieus om er een typisch Marokkaans probleem van te maken en vooral alle marokkanen daarvoor aan te kijken.
Waarom zou je het beestje niet bij de naam mogen noemen ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53381320
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:01 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waarom zou je het beestje niet bij de naam mogen noemen ?
Dat moet je juist doen!:
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:32 schreef SCH het volgende:

pi_53381371
Oké, dat ben ik met je eens. Je hoeft het niet over "de Marokkanen" te hebben, maar wanneer, in het geval van Kanaleneiland, de daders Marokkaanse Nederlanders zijn, dan mag dat m.i. best vermeld worden.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53381390
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet je juist doen!:
[..]
Dat doet hij nu toch, het is niet voor niks maroc drama
pi_53381726
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:14 schreef cultheld het volgende:
Oké, dat ben ik met je eens. Je hoeft het niet over "de Marokkanen" te hebben, maar wanneer, in het geval van Kanaleneiland, de daders Marokkaanse Nederlanders zijn, dan mag dat m.i. best vermeld worden.
Heb ik ook niet zoveel problemen mee maar we moeten het niet klakkeloos doen.
pi_53382338
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:14 schreef cultheld het volgende:
Mja, het kan wel vermeld worden, maar het is overbodige informatie. Etnische achtergrond en crimineel gedrag hebben helemaal niks met elkaar te maken.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53382402
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:59 schreef retteketet het volgende:

[..]

Mja, het kan wel vermeld worden, maar het is overbodige informatie. Etnische achtergrond en crimineel gedrag hebben helemaal niks met elkaar te maken.
Etnische achtergrond niet, culturele verschillen soms wel.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:13:02 #123
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53382589
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:59 schreef retteketet het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk. Echter, als de criminelen zich actief afzetten tegen de Nederlandse samenleving, dan wordt het denk ik wel relevant, bijvoorbeeld bij de problemen in Kanaleneiland.
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_53382631
Ik zou zo zeggen dat het meer te maken heeft met de sociaal-economische positie, en vooral ook met de omgeving waarin je opgroeit. Achterstandswijken hebben altijd al relatief veel crimineel gedrag voortgebracht, met name door de uitzichtloosheid. Dat was óók zo toen die wijken nog honderd procent Nederlands waren, dat was zo toen de Surinamers en de Indonesiërs kwamen, en dat is nu nog steeds zo.

Hoe dan ook, het maar afschuiven op de Marokkaanse cultuur en/of de islam is van de zotte, dan ben je gewoon niet constructief bezig.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53382670
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:14 schreef retteketet het volgende:
Ik zou zo zeggen dat het meer te maken heeft met de sociaal-economische positie, en vooral ook met de omgeving waarin je opgroeit. Achterstandswijken hebben altijd al relatief veel crimineel gedrag voortgebracht, met name door de uitzichtloosheid. Dat was óók zo toen die wijken nog honderd procent Nederlands waren, dat was zo toen de Surinamers en de Indonesiërs kwamen, en dat is nu nog steeds zo.

Hoe dan ook, het maar afschuiven op de Marokkaanse cultuur en/of de islam is van de zotte, dan ben je gewoon niet constructief bezig.
Waarom haal je de Indonesiërs er bij? Die hebben nooit het gedrag van grote groepen Marokkanen vertoond hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')