Zie dit topicquote:Op donderdag 20 september 2007 10:38 schreef Robbiej het volgende:
wat is er zo spannend aan bepaalde put-opties die morgen aflopen? kan iemand mij daar wat over vertellen? wat zijn dat dan? put opties?
Ik ben benieuwt waar we volgende week staan.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:39 schreef DonGorgon het volgende:
Hoogste: 09:20u 1,4064
Sneller over de 1,40 heen da n ik had verwacht. Rekende toch nog op een week voordat het zover was.
Met een put optie heb je het recht om een bv een bepaald aandeel aan het eind van de vastgestelde looptijd tegen een bepaalde prijs te verkopen. Een put optie kan je zo dus gebruiken om je aandelen te "verzekeren", maar als je simpelweg alleen put opties koopt speculeer je op een daling (van een aandeel of een index). In dit geval was dat de Dow Jones Eurostoxx geloof ik, een brede index van Europese aandelen waar "iemand" een enorme hoeveelheid put opties op had gekocht, die in september aflopen (expiratie is 3e vrijdag van de maand, oftewel morgen). Maar die persoon is zijn geld in ieder geval kwijt, ook al komt er morgen een aanslag oid. De beurzen gaan niet in één keer met de helft omlaagquote:Op donderdag 20 september 2007 10:38 schreef Robbiej het volgende:
wat is er zo spannend aan bepaalde put-opties die morgen aflopen? kan iemand mij daar wat over vertellen? wat zijn dat dan? put opties?
Zeker een verkeerde gok geweest. Is het al bekend wie die put's had genomen?quote:Op donderdag 20 september 2007 10:48 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Met een put optie heb je het recht om een bv een bepaald aandeel aan het eind van de vastgestelde looptijd tegen een bepaalde prijs te verkopen. Een put optie kan je zo dus gebruiken om je aandelen te "verzekeren", maar als je simpelweg alleen put opties koopt speculeer je op een daling (van een aandeel of een index). In dit geval was dat de Dow Jones Eurostoxx geloof ik, een brede index van Europese aandelen waar "iemand" een enorme hoeveelheid put opties op had gekocht, die in september aflopen (expiratie is 3e vrijdag van de maand, oftewel morgen). Maar die persoon is zijn geld in ieder geval kwijt, ook al komt er morgen een aanslag oid. De beurzen gaan niet in één keer met de helft omlaagdus het is een aparte transactie geweest, maar niets om je druk over te maken.
daar wil ik nog even niet aan denkenquote:Op donderdag 20 september 2007 10:24 schreef gronk het volgende:
Leuke kreet uit een blog: 'jullie wussies denken dat peak oil een drama is? wacht maar tot je peak food gezien hebt.'![]()
met de rest van het midden oosten in paniek (ook USD) zitten we dan aan 4500 miljardquote:Op donderdag 20 september 2007 10:46 schreef DonGorgon het volgende:
Ik vermoed dat als Saudie Arabie de verkoop van 900 miljard gaat doorzetten, dat China niet langer achter blijft. Dan zitten we zo aan de 2,000
ik denk niet dat dat ooit bekend gemaakt zal worden, hoewel iedere financiele transactie natuurlijk bekend is. Kwestie van willen dus.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Zeker een verkeerde gok geweest. Is het al bekend wie die put's had genomen?
Ik WIL het weten!quote:Op donderdag 20 september 2007 11:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik denk niet dat dat ooit bekend gemaakt zal worden, hoewel iedere financiele transactie natuurlijk bekend is. Kwestie van willen dus.
ik heb een troy ounce baar goud in Nederland liggenquote:Op donderdag 20 september 2007 11:21 schreef Grumpey het volgende:
en goud gaat weer in de lift. voor je het weet is dat nog het enige betaalmiddel straks
Op RTLZ is toen besproken dat het mogelijk gewoon risicodekking is (verplicht gesteld door een bank).quote:Op donderdag 20 september 2007 10:50 schreef DonGorgon het volgende:
Zeker een verkeerde gok geweest. Is het al bekend wie die put's had genomen?
Toch wel gek in een wereld waar iedere cent te achterhalen is deze transactie geen naam heeftquote:Op donderdag 20 september 2007 11:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik WIL het weten!
Wellicht is het dat ook, maar dan nog is het gek dat er geen naam aan verbonden is voor het grote publiek. Dat wakkert de speculaties natuurlijk wel flink aan en is uiteindelijk dus niet goed.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Op RTLZ is toen besproken dat het mogelijk gewoon risicodekking is (verplicht gesteld door een bank).
Is genoemd naar de aflevering van Tegenlicht (VPRO):quote:Op donderdag 20 september 2007 12:07 schreef NightH4wk het volgende:
Beetje gare titel iig. De kans dat de US$ gaat vallen itt glijden/dalen is erg klein.
Cultuurbarbaar.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:07 schreef NightH4wk het volgende:
Beetje gare titel iig. De kans dat de US$ gaat vallen itt glijden/dalen is erg klein.
De dollar glijd al jaren, dus die kans is 100%quote:Op donderdag 20 september 2007 12:07 schreef NightH4wk het volgende:
Oh god zeg, daar heb je het export-argument weer. Gaat elke nieuwkomer in dit topic dat dode paard weer tot leven proberen te schoppen?quote:Op donderdag 20 september 2007 12:28 schreef Robbiej het volgende:
Ik geloof dat een groot gedeelte van onze pensioenen in de VS ligt. Gaat de VS falliet/in crisis, dan trekken ze onze pensioenen dus ook mee.
Daarbij, als ze minder geld te besteden hebben zullen ze ook minder importeren waardoor we hier weer minder kunnen exporteren waardoor... and so on and so forth.
Het hangt allemaal nogal met elkaar samen.
quote:Op donderdag 20 september 2007 09:38 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
wanneer is dat gulden-record gezet? En natuurlijk even een linkje naar de bron
http://www.rtl.nl/(/finan(...)record_export_vs.xmlquote:Gulden-record
Omgerekend naar de valuta's die zijn opgegaan in de euro is de dollar nog niet op een historisch dieptepunt beland. Het record van woensdagmorgen komt overeen met 1,69 gulden. In april 1995 werd een laagste peil bereikt van ongeveer 1,51 gulden. Dat komt overeen met een eurokoers van 1,46 euro.
Het is dus het beste om alle amerikaanse zaken nu van de hand te doen, dan houden we nog een beetje pensioen over en worden we niet dieper de afgrond meegesleurd.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:28 schreef Robbiej het volgende:
Ik geloof dat een groot gedeelte van onze pensioenen in de VS ligt. Gaat de VS falliet/in crisis, dan trekken ze onze pensioenen dus ook mee.
Daarbij, als ze minder geld te besteden hebben zullen ze ook minder importeren waardoor we hier weer minder kunnen exporteren waardoor... and so on and so forth.
Het hangt allemaal nogal met elkaar samen.
Een grafiek met dynamische grootheden? Dan kan je alles bewijzen.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:12 schreef PietjePuk007 het volgende:
Op rtlz lieten ze een mooie grafiek zien van de dollar over de jaren heen (vanaf jaren 50). In dat licht is er helemaal geen crisis. Dynamische grafiek noemde ze 't volgens mij aangezien het een puur theoretische grafiek is (toen was de euro er niet). Op rtlz.nl staat ie niet
.
Iemand?
Het verhaaltje staat er wel, maar ze zijn te lui om de grafiek erbij te zettenquote:Op donderdag 20 september 2007 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een grafiek met dynamische grootheden? Dan kan je alles bewijzen.
quote:Voor de vorming van de Europese eenheidsmunt waren de verschillende valuta's aan elkaar geklonken. Er valt dan ook een synthetische waarde van de euro te berekenen. Te zien is dan dat de euro momenteel in historisch perspectief helemaal niet op zo'n hoog niveau staat. De euro staat, daarentegen, rond het historische gemiddelde.
Eigenlijk alles wat we noemen is nadelig voor de dollar. Kan dus maar 1 kant op, je plaatje is daarom wellicht in te lijsten binnenkortquote:Op donderdag 20 september 2007 14:16 schreef pberends het volgende:
Wel grappig overigens dat de euro eigenlijk historisch gezien zwak is. De "geldgroei" in de eurozone is gierend hoog met zo'n 10% per jaar. Ver boven de doelstelling van het ECB van 4,5% per jaar. Dat laat pas zien hoe zwak de dollar eigenlijk is.
Ja in dollars wel, maar als je dat dan in euro's krijgt uitgekeerd is het een stuk minderquote:Op donderdag 20 september 2007 15:08 schreef Perrin het volgende:
Als je een jaar of 6 geleden goud had gekocht, waren die investeringen nu 3x zo veel waard.. Niet slecht!
Ah, ok. Maar dat is speculatie.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is genoemd naar de aflevering van Tegenlicht (VPRO):
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/24877874/
Dalen is gezond als je tekorten hebt.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De dollar glijd al jaren, dus die kans is 100%![]()
whehe...quote:Op donderdag 20 september 2007 15:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja in dollars wel, maar als je dat dan in euro's krijgt uitgekeerd is het een stuk minder![]()
Ben je altijd zo autistisch?quote:
johquote:Op donderdag 20 september 2007 16:02 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Ah, ok. Maar dat is speculatie.
Is al sinds een uur of 9 rond die koersquote:Op donderdag 20 september 2007 16:42 schreef DonGorgon het volgende:
ai aia i 1,4070 !! Volgens mij loopt iemand (is SA begonnen?) flink te dumpen
neu, koers schommelde rond de $1.404; nu gaan we richting de $1.408.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Is al sinds een uur of 9 rond die koers
Jah, correct, hij heeft eerder de 1.4060 aangetikt en is nu weer aan een rally begonnen. Dat ed 1.4100 maar mag sneuvelen.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:47 schreef gronk het volgende:
[..]
neu, koers schommelde rond de $1.404; nu gaan we richting de $1.408.
Als het zo door gaat binnen nu en 10 minutenquote:Op donderdag 20 september 2007 16:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Kom maar op met die 1.4100 dan. Het is hier al 22 uur, dus het moet wel snel gebeuren, anders ga ik pitten.
reis ze!quote:Op donderdag 20 september 2007 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaat hard nou. Ik ga naar huis.
hoop het niet, morgenochtend is beterquote:Op donderdag 20 september 2007 17:00 schreef DonGorgon het volgende:
1,4086 ... Zou SA begonnen zijn?
quote:Op donderdag 20 september 2007 17:01 schreef DemonRage het volgende:
0,89% verandering t.o.v. vanochtend...
Dat wil dus zeggen als zo'n Chinees $ 1.000.000.000 heeft, dattie vandaag $ 8.821.488,75 aan Euro's is kwijtgeraakt?
zoiets ja.. toch jammer voor die Chinezen, Saudi's ect.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:01 schreef DemonRage het volgende:
0,89% verandering t.o.v. vanochtend...
Dat wil dus zeggen als zo'n Chinees $ 1.000.000.000 heeft, dattie vandaag $ 8.821.488,75 aan Euro's is kwijtgeraakt?
ja, ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren vanaf die 1.4100quote:Op donderdag 20 september 2007 16:50 schreef DemonRage het volgende:
Saoedi Arabië zou vandaag een beslissing nemen...
$ 1.40 per euro is niet de magische grens, maar $ 1.41 per euro, las ik vandaag. Bij $ 1.41 gaan er automatische dumps plaatsvinden. Maar boven de psychische grens van $ 1.40 per euro beginnen veel valutahandelaren al te zweten.
Lees het topic vanaf pagina 2 zou ik zeggenquote:Op donderdag 20 september 2007 17:07 schreef NJlo het volgende:
Kan iemand me eigenlijk vertellen waaróm de dollar nu zo aan het crashen is? Bush?
neej, het opbouwen van schulden door amerika tov het buitenland (met name China) door de import. Niks mis mee, alleen als de dollar daalt willen veel mensen van hun dollar af voordat hij nog minder waard is, en daarmee komt het allemaal in een stroomversnelling. Want meer dollars in de verkoop betekend dat het minder waard wordt.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:07 schreef NJlo het volgende:
Kan iemand me eigenlijk vertellen waaróm de dollar nu zo aan het crashen is? Bush?
Dan kun je net dat ene zetje geven om 'm over de $ 1.41 per euro te tikken.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:18 schreef Xenwolfie het volgende:
Volgens mij moet ik nodig die 100 dollar die ik hier in huis heb inwisselen dat is denk ik wel verstandig...
quote:Op donderdag 20 september 2007 17:18 schreef indahnesia.com het volgende:
NIEUW TOPIC MAAK IK WEL
Okequote:Op donderdag 20 september 2007 17:18 schreef indahnesia.com het volgende:
NIEUW TOPIC MAAK IK WEL
Dat had je een paar maanden eerder moeten bedenkenquote:Op donderdag 20 september 2007 17:18 schreef Xenwolfie het volgende:
Volgens mij moet ik nodig die 100 dollar die ik hier in huis heb inwisselen dat is denk ik wel verstandig...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |