abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:24:31 #31
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53264802
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:14 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Maar blijkbaar is het voor de linkse aasgieren nog niet genoeg. De verworpenen der aarde kunnen volgens nog wel wat extraatjes gebruiken
pi_53264843
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:51:13 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:26:29 #33
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53264847
quote:

[..]

Ja, heel serieus. Ik wordt doodziek van al die heffingen voor mensen die meer dan gemiddeld verdienen. Die betalen immers al 52% belasting, OZB, vermogensbelasting, dividendbelasting, successierechten etc. Maar blijkbaar is het voor de linkse aasgieren nog niet genoeg. De verworpenen der aarde kunnen volgens nog wel wat extraatjes gebruiken en dus wordt er weer vrolijk op los genivelleerd.

Fout beleid
Mag je toch echt je eigen partij voor een flink deel de schuld van geven. Die zitten al heel wat jaren nu in de regering en doen er niks aan om het te stoppen. Beetje lafjes om dit weer op "links" af te schuiven, terwijl de christenen veel meer macht hebben in de regering.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:29:15 #34
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53264916
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Tuurlijk, bij bedrijven is ook wat te halen, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de BTW verhoging, verhoging van benzineaccijns en het leasetarief dat omhoog gaat... dan heb je zomaar 3 punten die pakken die het grootste deel van (werkend) Nederland te grazen nemen.
Niet te moeilijke zinnen gebruiken, anders begrijpt SCH het niet
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53264939
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:35:57 #36
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53265142
Was ie ooit groot dan? Vind het echt jammer hij wordt constant van alles beschuldigt en de rest vooral CDA komt er mee weg.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:41:42 #38
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53265197
Reactie medewerker Bolletje op verontwaardigde Bos:

'Het was niet slim om een sterk merk als Bolletje te associeren met zo'n zwakke broeder als Wouter Bos,' aldus een medewerker die anoniem wil blijven.

JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53265637
De taak van een minister van financiën is om de overheidsuitgave te controleren en te beperken.
Niet om meer geld over de balk te gooien en dan de werkende mensen daarvoor te laten betalen.

En omdat Bos dat wel doet is hij dus weinig vertrouwen waard.
pi_53265910
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:00 schreef HarryP het volgende:
De taak van een minister van financiën is om de overheidsuitgave te controleren en te beperken.
Niet om meer geld over de balk te gooien en dan de werkende mensen daarvoor te laten betalen.
Een VVD-minister van Financiën wellicht. De taak van een minister van Financiën is het beheren van de financiën van een land. Afhankelijk van de politieke kleur wordt daar natuurlijk een andere invulling aan gegeven.

Voor een goed oordeel over Bos als minister moet denk ik nog een half jaar gewacht worden. De afgelopen periode had hij nog vooral te maken met de erfenis van zijn voorganger en was hij bezig met het opstellen van zijn eerste begroting. Vanaf vandaag zal pas duidelijk worden wat daar de uitwerking van wordt.
pi_53265933
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, echt schandalig inderdaad. De armste mensen ontzien, hoe kom je er op.
Ja, je weet wel. Die mensen die zelf niks toe te voegen hebben aan deze maatschappij, en zelf al helemaal niks bijdragen. Nee, pak dan maar de rijkeren, die per saldo al veel meer bijdragen dan 5 van die schooiers bij elkaar.
pi_53265985
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:10 schreef QBZZ het volgende:

[..]

Een VVD-minister van Financiën wellicht. De taak van een minister van Financiën is het beheren van de financiën van een land. Afhankelijk van de politieke kleur wordt daar natuurlijk een andere invulling aan gegeven.

Voor een goed oordeel over Bos als minister moet denk ik nog een half jaar gewacht worden. De afgelopen periode had hij nog vooral te maken met de erfenis van zijn voorganger en was hij bezig met het opstellen van zijn eerste begroting. Vanaf vandaag zal pas duidelijk worden wat daar de uitwerking van wordt.
Denk je dat ? Dat duurt minstens 2 jaar, die effecten. Als tegen die tijd de economie minder hard loopt door de kosten die overal doorberekend worden, dan is pas de uitwerking voelbaar.

Kijk maar naar de zorg en het onderwijs, dat is jarenlang kapot bezuinigd.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:18:15 #43
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53266070
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:23 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, echt schandalig inderdaad. De armste mensen ontzien, hoe kom je er op.
Ja, echt schandalig om de kloof tussen het minimumloon en een uitkering nog meer te verkleinen. Nu weet je teminste zeker dat de motivatie om te werken voor die groep steeds kleiner wordt. Zeg zelf, waarom 40 uur in een fabriekshal aan de lopende band staan als je voor 250 euro per maand minder 365 vakantiedagen per jaar krijgt.

Daarnaast krijgen de grensbedrijfjes een miljoenenstrop door de accijnzen weer eens te verhogen, waardoor er honderden miljoenen rechtstreeks in de staatskas van Duitsland stromen. Ja, echt goed bezig die Bos
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:21:12 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53266142
quote:

[..]

Ja, heel serieus. Ik wordt doodziek van al die heffingen voor mensen die meer dan gemiddeld verdienen. Die betalen immers al 52% belasting, OZB, vermogensbelasting, dividendbelasting, successierechten etc. Maar blijkbaar is het voor de linkse aasgieren nog niet genoeg. De verworpenen der aarde kunnen volgens nog wel wat extraatjes gebruiken en dus wordt er weer vrolijk op los genivelleerd.

Fout beleid
omg, volgens mij moet jij echt eens even onder een auto komen voordat je weer inziet dat het leven niet alleen om geld draait. Ik gun het je zowaar.
pi_53266187
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:21 schreef Grumpey het volgende:

[..]

omg, volgens mij moet jij echt eens even onder een auto komen voordat je weer inziet dat het leven niet alleen om geld draait. Ik gun het je zowaar.
O Nee, waar gaat het dan over? En waarom probeert Bos dan wel zijn klauwen op mijn geld te krijgen als het leven niet alleen maar daarom draait?
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:31:42 #46
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53266402
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O Nee, waar gaat het dan over? En waarom probeert Bos dan wel zijn klauwen op mijn geld te krijgen als het leven niet alleen maar daarom draait?
we hebben het hier over mensen die een huis met een waarde over de 1 miljoen in hun bezit hebben he.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:35:15 #47
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53266470
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef Grumpey het volgende:

[..]

we hebben het hier over mensen die een huis met een waarde over de 1 miljoen in hun bezit hebben he.
Heb je dan niet door dat dit een camouflerende maatregel is om de meute te temmen? Hoeveel mensen hebben er in NL een huis van +1 miljoen? 0,1%? 0,01%?

Ja dat gaat ons echt miljoenen opleveren
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:39:54 #48
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53266591
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:35 schreef LENUS het volgende:

[..]

Heb je dan niet door dat dit een camouflerende maatregel is om de meute te temmen? Hoeveel mensen hebben er in NL een huis van +1 miljoen? 0,1%? 0,01%?

Ja dat gaat ons echt miljoenen opleveren
dat snap ik volledig, ik reageerde op de opmerking dat het van de zotte zou zijn "om dit aan de verworpenen der aarde" te geven. Die gozer lijkt te denken dat hij een soort 'uber-mens' is omdat hij wel bovengemiddeld verdient met zo'n opmerking. Ik wijs hem er alleen maar op dat een auto-ongeluk iedereen kan overkomen, zelfs ubermensen.
pi_53266697
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:39 schreef Grumpey het volgende:

[..]

dat snap ik volledig, ik reageerde op de opmerking dat het van de zotte zou zijn "om dit aan de verworpenen der aarde" te geven. Die gozer lijkt te denken dat hij een soort 'uber-mens' is omdat hij wel bovengemiddeld verdient met zo'n opmerking. Ik wijs hem er alleen maar op dat een auto-ongeluk iedereen kan overkomen, zelfs ubermensen.
Ja, maar geen 600.000 mensen die een uitkering trekken hebben een auto ongeluk gekregen
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:02:16 #50
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53267100
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar geen 600.000 mensen die een uitkering trekken hebben een auto ongeluk gekregen
nee, je kan ook overspannen raken, hersentumor hebben...of een bedrijf zijn begonnen wat helaas niet aansloeg, ontslagen worden door een fusie waar jouw bijdrage niets mee te maken had maar anderen over besloten hebben en al te oud zijn om nog aangenomen te worden. bijvoorbeeld. Wat triest om iedereen maar gelijk 'verworpenen' te noemen!
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:04:15 #51
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53267151
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]

nee, je kan ook overspannen raken, hersentumor hebben...of een bedrijf zijn begonnen wat helaas niet aansloeg, ontslagen worden door een fusie waar jouw bijdrage niets mee te maken had maar anderen over besloten hebben en al te oud zijn om nog aangenomen te worden. bijvoorbeeld. Wat triest om iedereen maar gelijk 'verworpenen' te noemen!
Graag zou ik het percentage uitkeringsgerechtigden die jij in je voorbeelden aanhaalt graag willen weten. Ik vermoed dat dit percentage de 50% niet zal ontstijgen.
pi_53267484
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:34 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind het ook nogal vreemd. Ik lees in kranten over een lastenverzwaring van 7 miljard, waarvan aan het eind 3 miljard overblijft

Zeven miljard, dat is per hoofd van de bevolking bijna 450 euro! Haal kinderen enzo eraf, dan komt het erop neer dat alle 'betalende' burgers 50 euro per maand meer aan de staat kwijt zijn. Alsof het niets is. .
Probleem is dat hij het begrotingstekort moet wegwerken wat z'n voorganger heeft achtergelaten. dat kost gewoon geld.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:19:58 #53
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53267508
waaruit bestaat de rest dan? 50% allemaal uitkering aan het trekken omdat ze liever thuis zitten in een flatje zonder een luxe auto en vakanties?
pi_53267541
quote:

[..]

Fout beleid
Je erft elk jaar een kapitaal?

Oh en je vergeet even dat die mensen over het algemeen ook een heel aardige HRA hebben... Wie netto boven de 40% belasting betalen uitkomt doet iets heel erg fout.
pi_53267557
Goed beleid.
De graaiers aanpakken zodat dit beleid wat socialer wordt.
Wouter ok goed gedaan.
Zet wat geld van de corporaties opzij voor later als we allemaal oud zijn
pi_53267593
Zo joh, een sample space van 1360 mensen! Zulks een grootschalig en betrouwbaar onderzoek! Hulde!
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:28:47 #57
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53267698
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je erft elk jaar een kapitaal?

Oh en je vergeet even dat die mensen over het algemeen ook een heel aardige HRA hebben... Wie netto boven de 40% belasting betalen uitkomt doet iets heel erg fout.
Wat dan? Inkomstenbelasting alleen al is circa 40%, tevens is de btw 20%. Van de honderd euro die je verdient, houd je er 60 over. Als je die 60 euro dan weer uit geeft, betaal je nog eens ¤12 belasting. Op elke honderd euro ben je dus sowieso al meer dan de helft kwijt. En dan neem ik de overige belastingen nog niet mee. Als je niet tot de minima behoort, betaal je al gauw 60 tot 70 procent belasting. De HRA neem ik ook niet mee, maar dan nog, dat is nou ook weer niet zo superveel zodanig dat je onder de 40% duikt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_53267795
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat dan? Inkomstenbelasting alleen al is circa 40%, tevens is de btw 20%. Van de honderd euro die je verdient, houd je er 60 over. Als je die 60 euro dan weer uit geeft, betaal je nog eens ¤12 belasting. Op elke honderd euro ben je dus sowieso al meer dan de helft kwijt. En dan neem ik de overige belastingen nog niet mee. Als je niet tot de minima behoort, betaal je al gauw 60 tot 70 procent belasting. De HRA neem ik ook niet mee, maar dan nog, dat is nou ook weer niet zo superveel zodanig dat je onder de 40% duikt.
In POL moet nog ergens een topic staan. Ging over een recent Elsevier onderzoek maar er zijn meer varianten daarop geweest en die komen allemaal op ongeveer dat percentage uit 30-40% dus.
Je betaalt b.v. dat 19% tarief natuurlijk maar over een beperkt deel van je uitgaven kijk maar eens op je supermarktbonnetje.
pi_53267911
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

0.4 + 0.6 * 0.2 is niet 60 tot 70 procent, maar 52%, wat inderdaad net iets meer is dan de helft maar wat wel de vraag doet reizen waar de resterende 8 tot 18 procent vandaan komt als de rest van de belastingen niet mee worden genomen?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_53270202
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

In POL moet nog ergens een topic staan. Ging over een recent Elsevier onderzoek maar er zijn meer varianten daarop geweest en die komen allemaal op ongeveer dat percentage uit 30-40% dus.
Je betaalt b.v. dat 19% tarief natuurlijk maar over een beperkt deel van je uitgaven kijk maar eens op je supermarktbonnetje.
Het SCP heeft dat ook weleens berekend. Het zijn vooral de modale inkomens die het minst profiteren van de overheid. De lastendruk van de lage inkomens is ongeveer 32% en van de hoge ongeveer 34%.

In feite is er bar weinig sprake van nivellering. Dat de inkomensvercshillen in Nederland nog niet zo groot zijn moet je daarom ook niet in de belastingen zoeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')