Dagelijks in een voorspelbare file staan is echt frustratie, hoe je dat ook draait of keert. Een keer een onverwacht filetje, is nog wel te overzien.quote:Op maandag 17 september 2007 21:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Veel files zijn voorspelbaar in lengte en tijd. Die zijn lang niet zo vervelend als onverwachte files.
Als je van te voren weet dat die file je 20 minuten kost reken je dat gewoon mee in je dagelijkse reistijd. dan is het lang zo erg niet.quote:Op maandag 17 september 2007 21:10 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dagelijks in een voorspelbare file staan is echt frustratie, hoe je dat ook draait of keert. Een keer een filetje is nog wel te overzien.
Het gaat niet om de reistijd die uitlooptquote:Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je van te voren weet dat die file je 20 minuten kost reken je dat gewoon mee in je dagelijkse reistijd. dan is het lang zo erg niet.
Ach dat overkom je door rustig te ontbijten en een krantje te lezen in die tijdquote:Op maandag 17 september 2007 21:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat niet om de reistijd die uitlooptmaar om de irritante manier van `auto rijden` in die situatie.
Jij hebt ook geen idee wat er in de burger om gaatquote:Op maandag 17 september 2007 21:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat overkom je door rustig te ontbijten en een krantje te lezen in die tijd.
Nee jijquote:Op maandag 17 september 2007 21:17 schreef JohnDope het volgende:
Jij hebt ook geen idee wat er in de burger om gaat
Nou die "de burger" van je denkt in elk geval ook heel anders dan wat jij uitkraamtquote:Op maandag 17 september 2007 21:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen idee wat er in de burger om gaat
In dit geval heb jij gelijk, een onverwachte file zoals vanochtend bij Beesterzwaag langs de A7 (15 km door een ongeluk) kun je je niet op instellen en kun je dus ook niet je reistijd op afstemmen. Op dagelijkse file's pas je je reistijd aan. Begin dit jaar is hier ook onderzoek naar gedaan die jouw reactie bevestigd.quote:Op maandag 17 september 2007 21:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou die "de burger" van je denkt in elk geval ook heel anders dan wat jij uitkraamt.
Ja, want omdat de burger iedere dag met heel veel plezier in de voorspelbare file staat en omdat die situatie zo relaxt en ontspannen is, vond de Telegraaf het nodig om daar een week lang aandacht aan te besteden op de voorpagina.....quote:
Ja ik lees wel eens watquote:Op maandag 17 september 2007 21:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
In dit geval heb jij gelijk, een onverwachte file zoals vanochtend bij Beesterzwaag langs de A7 (15 km door een ongeluk) kun je je niet op instellen en kun je dus ook niet je reistijd op afstemmen. Op dagelijkse file's pas je je reistijd aan. Begin dit jaar is hier ook onderzoek naar gedaan die jouw reactie bevestigd.
Het gaat er ook niet om of men met plezier in de file staat, overigens zijn er mensen die het als kalmerend en prettig ervaren, maar wat men als vervelender en stressvoller ervaart en dan scoren dagelijkse file's beduidend beter dan onverwachte omdat men daar geen rekening mee kan houden en dus meer stress oplevert.quote:Op maandag 17 september 2007 21:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja, want omdat de burger iedere dag met heel veel plezier in de voorspelbare file staat en omdat die situatie zo relaxt en ontspannen is, vond de Telegraaf het nodig om daar een week lang aandacht aan te besteden op de voorpagina.....
Ja jij hebt helemaal gelijk, jij kan zo op het binnenhof gaan werken.quote:Op maandag 17 september 2007 21:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het gaat er ook niet om of men met plezier in de file staat, overigens zijn er mensen die het als kalmerend en prettig ervaren, maar wat men als vervelender en stressvoller ervaart en dan scoren dagelijkse file's beduidend beter dan onverwachte omdat men daar geen rekening mee kan houden en dus meer stress oplevert.
Alle buitenlanders weren uit het verkeer oid.quote:Op maandag 17 september 2007 20:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat haar grote plan tegen de files zal zijn.
quote:Op maandag 17 september 2007 21:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja jij hebt helemaal gelijk, jij kan zo op het binnenhof gaan werken.
Mwah, een kennis van mij werkt bij VNO-NCW in Den Haag, dat is 500 meter van Den Haag Centraal af. Hij woont in Amersfoort op steenworp afstand van het station, en toch voegt hij zich iedere dag braaf in de file. Nu wist ik wel dat ze bij VNO-NCW fan waren van de auto, maar dit gaat toch wel erg ver.quote:Op maandag 17 september 2007 21:03 schreef JohnDope het volgende:
Dagelijks in de file staan is 1 grote frustratie. Dat doen mensen echt niet voor de lol, ookal verdienen ze daarmee eventueel een paar eurootjes in de tijd van de baas.
Alle mensen die ik ken die hun werk met het openbaar vervoer kunnen combineren en die kunnen kiezen tussen 'voorspeld' file-rijden of openbaar vervoer, kiezen allemaal voor openbaar vervoer.quote:Op maandag 17 september 2007 22:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, een kennis van mij werkt bij VNO-NCW in Den Haag, dat is 500 meter van Den Haag Centraal af. Hij woont in Amersfoort op steenworp afstand van het station, en toch voegt hij zich iedere dag braaf in de file. Nu wist ik wel dat ze bij VNO-NCW fan waren van de auto, maar dit gaat toch wel erg ver.En zo zijn er meer mensen denk ik, ik zou het absoluut niet uit sluiten dat mensen vanuit gewoonte toch altijd weer voor de auto kiezen. Het fileprobleem betreft voor een aanzienijk deel een informatieprobleem, hoe laat je aan mensen weten waar er nog vervoerscapaciteit vrij is.
Ik geloof er niks van.quote:Op maandag 17 september 2007 22:36 schreef JohnDope het volgende:
Alle mensen die ik ken die hun werk met het openbaar vervoer kunnen combineren en die kunnen kiezen tussen 'voorspeld' file-rijden of openbaar vervoer, kiezen allemaal voor openbaar vervoer.
Zoals de waard is...quote:
quote:Op maandag 17 september 2007 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, ik heb de vakliteratuur op dit gebied wel aan mijn zijde.
Die vervoerscapaciteit zit in ieder geval niet op het treintraject Utrecht - Den Haag in de spits.quote:Op maandag 17 september 2007 22:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het fileprobleem betreft voor een aanzienijk deel een informatieprobleem, hoe laat je aan mensen weten waar er nog vervoerscapaciteit vrij is.
Rita is op dit moment net zo'n gevaar voor de Bestuurlijke Elite geworden zoals Fortuyn destijds was.....quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:01 schreef JohnDope het volgende:
Overigens vond ik Wiegel voor het eerst een keer wat goeds zeggen en leek het wel of onze Gouwe Ouwe Bolkie aan het dementeren is....
In Amersfoort heb je altijd wel een plaatsje. Mensen die in Utrecht instappen hebben inderdaad een probleem.quote:Op maandag 17 september 2007 23:01 schreef Addict89 het volgende:
Die vervoerscapaciteit zit in ieder geval niet op het treintraject Utrecht - Den Haag in de spits.
Inderdaad, de wijsneuzen denken dat ze het gered hebben maar ze hebben het kalf geslacht.quote:Op maandag 17 september 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
Rita doet het erg goed trouwens bij P&W en zij begreep netzoals ik niet waarom Bolkie in eens zo tegen haar was op dat podium.
[..]
Rita is op dit moment net zo'n gevaar voor de Bestuurlijke Elite geworden zoals Fortuyn destijds was.....
Maar wat zou Bolkestein dat dan kunnen schelen? Denk je dat hij die speech hield omdat hij bang is voor de doofpotten die Verdonk open trektquote:Op maandag 17 september 2007 23:23 schreef JohnDope het volgende:
Rita doet het erg goed trouwens bij P&W en zij begreep netzoals ik niet waarom Bolkie in eens zo tegen haar was op dat podium.
[..]
Rita is op dit moment net zo'n gevaar voor de Bestuurlijke Elite geworden zoals Fortuyn destijds was.....
Daar hebben ze onder Paars, met een Minister van Verkeer en Waterstaat geleverd door de VVD, het prachtige "benuttingsalternatief" voor bedacht.quote:Op maandag 17 september 2007 21:03 schreef JohnDope het volgende:Dagelijks in de file staan is 1 grote frustratie. Dat doen mensen echt niet voor de lol, ookal verdienen ze daarmee eventueel een paar eurootjes in de tijd van de baas.
Je zaken regelen tussen 10:00 en 15:30 eventueel nog 19:00u tot 22:00u erbij.quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar hebben ze onder Paars, met een Minister van Verkeer en Waterstaat geleverd door de VVD, het prachtige "benuttingsalternatief" voor bedacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |