abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53245466
quote:
'Verdonk blijft in Kamer'

AMSTERDAM - Rita Verdonk geeft haar Kamerzetel niet op. Ze zal in de Tweede Kamer blijven en ook haar lidmaatschap van de VVD behouden. Dat meldt de NOS maandagmiddag.

De politica zou hebben gezegd dat ze haar kiezers niet in de steek wil laten en door moet gaan als Tweedekamerlid. Bronnen rond de politica hebben dat laten weten. Verdonk kreeg bij de vorige verkiezingen ruim 600.000 voorkeurstemmen.

Vorige week werd Verdonk door partijleider Mark Rutte de fractie uitgezet nadat ze openlijk kritiek had geleverd op het beleid van haar partij de VVD.

De omstreden politica zal maandagavond haar keuze bekendmaken en toelichten in het televisieprogramma EénVandaag.

nu.nl
Ze blijft daar dus zitten als VVD lid, maar kan ze toch roepen waar ze zin in heeft.
Grappige situatie.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53245563
Echt.. als ik ergens misselijk van word is het wel van die kille vrouw
pi_53245569
Krijgt ze dan ook spreektijd in debatten eigenlijk? Ook al is/komt er geen nieuwe partij, het is wel een nieuwe fractie toch?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53245574
Rita Verdonk .

Mark Rutte . "Ik ben een leider, respecteer mijn leiderschap, want ik ben een leider! Echt wel, kijk mij de VVD eens leiden! Geloof me nou, ik ben echt een leider! Ook al had Rita veel meer voorkeursstemmen, ik ben lekker toch de leider! Ullah de Pullah!"
We'll keep on whispering our mantras.
pi_53245598
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef NiteSpeed het volgende:
Rita Verdonk .

Mark Rutte . "Ik ben een leider, respecteer mijn leiderschap, want ik ben een leider! Echt wel, kijk mij de VVD eens leiden! Geloof me nou, ik ben echt een leider! Ook al had Rita veel meer voorkeursstemmen, ik ben lekker toch de leider! Ullah de Pullah!"
Waar slaat dat nou weer op?
pi_53245665
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou weer op?
Oh, ik was vergeten dat sommige mensen nogal raar reageren op de waarheid .
pi_53245699
Wat is dit voor rare situatie.. Heb je straks twee VVD fracties, één officiele en één van Rita.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53245735
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Rutte toont nu eindelijk eens wat karakter door dit te doen. Eindelijk weer de vertrouwde policy! Dat ze lekker optyft naar haar eigen tyfuspartij die gedoemd is te mislukken. Hulde.
pi_53245773
Jammer dat ze in de 2e kamer blijft.
Nu maar hopen dat de VVD dan eindelijk Rita eens buiten de partij zet.
pi_53245817
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Rutte toont nu eindelijk eens wat karakter door dit te doen. Eindelijk weer de vertrouwde policy! Dat ze lekker optyft naar haar eigen tyfuspartij die gedoemd is te mislukken. Hulde.
Dat toont echt aan hoe goed zijn leidingskwaliteiten zijn ja. Hij heeft het zo ver laten komen dat hij een lid moet wegsturen uit de fractie omdat hij zelf geen orde kan houden. Die vent had nooit leider moeten worden. Kijk dan hoe verdeeld de VVD is, minstens 35% van de VVD wilt dat Rutte aftreed en meer dan de helft van de VVD-leden wou dat Rita lid van de VVD blijft.

Dit is puur een machtspelletje van Rutte, een laatste wanhoopspoging om te bewijzen wat een leider hij wel niet is .
pi_53245827
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:45 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

De waarheid dat de gehele VVD fractie (dus inclusief Verdonk) Rutte als fractieleider heeft gekozen
pi_53246080
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:47 schreef venomsnake het volgende:
Wat is dit voor rare situatie.. Heb je straks twee VVD fracties, één officiele en één van Rita.
Krijg je dan niet dat Verdonk moet vasthouden aan het VVD-gedachtengoed, aangezien ze daar als VVD-lid zit?
  maandag 17 september 2007 @ 16:04:29 #13
66825 Reya
Fier Wallon
pi_53246186
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
Krijgt ze dan ook spreektijd in debatten eigenlijk? Ook al is/komt er geen nieuwe partij, het is wel een nieuwe fractie toch?
Mits de VVD-fractie haar ook werkelijk buiten zet wel inderdaad.
pi_53246450
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:04 schreef Reya het volgende:

[..]

Mits de VVD-fractie haar ook werkelijk buiten zet wel inderdaad.
Dat is afgelopen vrijdag al gebeurd.
Verdonk zal nu verder gaan in de kamer als 'Groep Verdonk'.
pi_53246478
quote:
Rita Verdonk .

Voorkeursstemmen, schmoorkeurstemmen.

Een politieke partij is geen spijkerbroekenmerk.
  maandag 17 september 2007 @ 16:18:46 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53246553
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:14 schreef Toad het volgende:

[..]

Dat is afgelopen vrijdag al gebeurd.
Verdonk zal nu verder gaan in de kamer als 'Groep Verdonk'.
Nope: http://www.telegraaf.nl/b(...)__Groep__noemen.html
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53246579
Vanavond dus Verdonk in Één Vandaag, Netwerk en een afsluitend feestje in Pauw en Witteman. Daar zal ook Aptroot, Talen (VVD raadslid uit Staphorst) en haar rechterhand Ed Sinke zijn.
pi_53246650
quote:
Hm, de Telegraaf meldt nu niet of ze wel of niet een eigen naam mag voeren. Waarschijnlijk zal ze gewoon 'kamerlid Verdonk' oid moeten heten.
pi_53246980
16.40 extra NOS Journaal?

Overigens wel een slecht scenario voor Rutte. Ze had beter, voor hem, een eigen partij kunnen oprichten. Nu zit de mogelijkheid erin dat ze zich opnieuw kandideert voor het leiderschap van de partij over 3 jaar.
  maandag 17 september 2007 @ 17:31:43 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_53248222
Dit is idd heel naar

Een partij met 2 verschillende 2e kamer fracties. En royeren mocht niet van het congres. Ik denk dat het riyement er toch wel komt en dat dan het bestuur zn biezen pakt. Wellicht kunnen ze zich er zo onderuit wurmen.
pi_53248224
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:35 schreef Toad het volgende:
Nu zit de mogelijkheid erin dat ze zich opnieuw kandideert voor het leiderschap van de partij over 3 jaar.
Het zou wat zijn zeg .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53248531
Ruute is er niet blij mee.. Dat lijkt hem niks zei hij net op de radio.
Wiegel vind het een goede zet, die legt de schuld bij de VVD fractie.

Dit gaat nog een hele soap worden..
pi_53248912
Het speerpunt van Verdonk zal zijn het bestrijden van files, dat meldt ze vanavond in Netwerk.
Is dat ook niet het onderwerp waar Rutte mee wil scoren?
pi_53249163
Normaal vind ik het heel erg zwak als je de zetel behoudt die jouw (voormalige) partij is toegewezen, maar in dit geval geef ik haar zowaar gelijk. Er hebben zoveel mensen op haar gestemd, niet op de VVD.
pi_53249171
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:45 schreef venomsnake het volgende:
Ruute is er niet blij mee.. Dat lijkt hem niks zei hij net op de radio.
Wiegel vind het een goede zet, die legt de schuld bij de VVD fractie.

Dit gaat nog een hele soap worden..
Als Wiegel daadwerkelijk de kant van Verdonk kiest is de huidige VVD pas echt zwaar de lul, die twee kunnen samen heel veel stemmen trekken.
  maandag 17 september 2007 @ 18:15:11 #26
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_53249272
Ik heb serieus zitten overwegen om bij de volgende verkiezingen op Rita te stemmen als ze zelf een partij zou beginnen maar nu ze naast deze eenmansfractie ook VVD lid blijft neem ik haar totaal niet serieus meer en heeft ze mijn stem absoluut verloren.
  Donald Duck held maandag 17 september 2007 @ 18:16:53 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53249318
Dit is maar een tussenfase. Natuurlijk gaat die een eigen partij oprichten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_53249328
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:15 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik heb serieus zitten overwegen om bij de volgende verkiezingen op Rita te stemmen als ze zelf een partij zou beginnen maar nu ze naast deze eenmansfractie ook VVD lid blijft neem ik haar totaal niet serieus meer en heeft ze mijn stem absoluut verloren.
Dit heet strategie. Ze wordt gewoon de VVD uitgeketst en vervolgens komt een eigen partij.
Slimme zet van Rita!
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  maandag 17 september 2007 @ 18:17:39 #29
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_53249334
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:15 schreef King_of_cubes het volgende:
Je hebt nog een kleine vier jaar om je stem te heroverwegen, tot 2011.
  maandag 17 september 2007 @ 18:18:25 #30
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53249349
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Jij krijgt de Fok!Grap2007-Award.

Rutte en karakter in 1 zin

Rita mag dan een koude zijn, ze trapte al die uitvreters gelukkig wél het land uit.
Mét knuppels zo de trein in. Niets mis mee.
pi_53249408
Nu op éénvandaag
  maandag 17 september 2007 @ 18:20:44 #32
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_53249409
Nonsens oplossing bedacht om het conflict verder te laten doorsudderen. Rita stelt op dit gebied echt nooit teleur
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_53249421
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
Tuurlijk krijgt ze spreektijd. Zelfde als met dat gonny van oudenallen-geval... mens kon d'r bek niet houden. Betekent overigens niet dat er iets zinnigs uitkwam hoor.
pi_53249466
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:17 schreef freako het volgende:

[..]

Onder een kabinet Balkenende? Jij bent grappig .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53249473
Strategische zet.

De motie is aangenomen om alles aan te doen om Rita als lid te houden. Nu moet Rutte Rita eruit kegelen en staat Wiegel weer vooraan om commentaar te leveren. Rutte weer negatief in het nieuws, Rita als slachtoffer. Weg al het werk voor prinsjesdag .

En dan nog haar speerpunt: files .

"Tsja ik ben geen minister van verkeer, anders waren we al een heel end met die files" .
pi_53249501
Eigenlijk is de positie van Rutte versterkt hè. Eerst kreeg hij maar 51% van de stemmen tijdens de lijsttrekkersverkiezing. Nu staat 2/3 van de VVD leden achter hem.
  maandag 17 september 2007 @ 18:25:38 #37
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_53249528
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:17 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Dit heet strategie. Ze wordt gewoon de VVD uitgeketst en vervolgens komt een eigen partij.
Slimme zet van Rita!
Slim of niet, ik vind het een beetje triest om nu zo te blijven provoceren tot je de partij uit wordt gegooid en je dan de slachtofferrol in kan duiken om sympathie te winnen.
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:17 schreef freako het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit verschrikkelijke kabinet eerder valt.
pi_53249566
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:24 schreef Toad het volgende:
Eigenlijk is de positie van Rutte versterkt hè. Eerst kreeg hij maar 51% van de stemmen tijdens de lijsttrekkersverkiezing. Nu staat 2/3 van de VVD leden achter hem.
Nee het was een selecte groep van de VVD leden daar. Bij de lijsttrekkersverkiezing werd de keuze via internet/telefonisch gedaan en stemde er dus veel meer
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_53249584
"Ik zal wel met iedereen moeten samenwerken, zit daar in m'n uppie" .
pi_53249609
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:27 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Nee het was een selecte groep van de VVD leden daar. Bij de lijsttrekkersverkiezing werd de keuze via internet/telefonisch gedaan en stemde er dus veel meer
Zie daarom ook mijn PI. Maar die cijfers tellen natuurlijk wel.
  maandag 17 september 2007 @ 18:29:34 #41
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_53249642
Rita Verdonk . Mark Rutte VVD
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_53249820
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:17 schreef -Jean- het volgende:

[..]

Slimme zet van Rita!
Ik weet het niet hor. Het duurt nog wel een tijdje voor er weer verkiezingen zijn, dus ze zal in d'r eentje heel wat voor elkaar moeten krijgen de komende drie jaar wil ze de achterban die ze nu heeft meekrijgen naar een nieuwe partij. Er kan een hoop gebeuren in drie jaar, maar ze heten niet allemaal Wilders.
  maandag 17 september 2007 @ 18:37:20 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53249871
quote:
In een interview met televisieprogramma Netwerk zal Rita Verdonk maandagavond zeggen dat ze weliswaar als eenmansfractie in de Kamer zal zitten, maar dinsdag niet mee doet met de Algemene Beschouwingen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53249953
Ja duidelijk strategisch en als zij zich inderdaad opstelt dat haar partij de files aanpakt, krijgt ze gerust 20 zetels.
pi_53250004
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:35 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik weet het niet hor. Het duurt nog wel een tijdje voor er weer verkiezingen zijn, dus ze zal in d'r eentje heel wat voor elkaar moeten krijgen de komende drie jaar wil ze de achterban die ze nu heeft meekrijgen naar een nieuwe partij. Er kan een hoop gebeuren in drie jaar, maar ze heten niet allemaal Wilders.
juist dáárom begint ze nu niet direct een nieuwe partij. Als ze dat nu zou doen staat ze onmiddelijk hoog in de peilingen, maar over drie jaar waarschijnlijk niet meer. En zie dan nog maar is een hoop publiciteit te regelen. Als ze haar partij vlak voor de verkiezingen opricht is dat nieuws. Dan heeft ze veel meer kans op een goede verkiezingsuitslag.
pi_53250008
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]
woensdag toch?
Jammer... had wel zin in wat Rita-vuurwerk. Had de popcorn al klaarstaan
pi_53250011
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:37 schreef Sidekick het volgende:

[..]
Laf. Ik wil haar wel gesandwicht zien worden door Wilders en Rutte.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53250016
Bekijk hier het interview met Verdonk!!
pi_53250163
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:41 schreef noruas het volgende:

[..]

juist dáárom begint ze nu niet direct een nieuwe partij. Als ze dat nu zou doen staat ze onmiddelijk hoog in de peilingen, maar over drie jaar waarschijnlijk niet meer. En zie dan nog maar is een hoop publiciteit te regelen. Als ze haar partij vlak voor de verkiezingen opricht is dat nieuws. Dan heeft ze veel meer kans op een goede verkiezingsuitslag.
Precies. Daarom moet ze ook zo stinkend d'r best gaan doen de komende drie jaar. En dat valt niet mee in je eentje.
pi_53250367
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:41 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

woensdag toch?
Jammer... had wel zin in wat Rita-vuurwerk. Had de popcorn al klaarstaan
die komt zijdelings heus nog wel ter sprake
pi_53250412
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:42 schreef venomsnake het volgende:
Bekijk hier het interview met Verdonk!!
Huh, hoe kom je er aan? Ik kan het niet op de éénvandaag website vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53250568
Het spat van het hele interview af dat ze nog steeds snapt dat ze als kamerlid geen ministertje kan en mag spelen...
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53251103
Dit is duidelijk weer een zet van Kay van der Linde en Ed Sinke. Hun doel is Rita Verdonk premier maken als partijleider van de VVD. Op deze manier blijft dit conflict doorsudderen.
pi_53251220
Dit gesodemieter is alleen maar gunstig voor Wilders
pi_53251243
quote:
Rita Verdonk .

, , !!!
Alsof voorkeursstemmen ook maar *IETS* voorstellen met dat gehandicapte stemvee hier in Nederland.
Of moet ik je er nog even aan herinneren hoeveel randdebielen postuum op Tante Pim hebben gestemd?
Met populisme regeer je geen land, je wint er alleen stemmen mee van mensen die verder vaak te dom zijn om een glas melk in te schenken.
-
pi_53251282
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:28 schreef NLweltmeister het volgende:
Dit gesodemieter is alleen maar gunstig voor Wilders
Klopt, maar mocht Verdonk uiteindelijk wel uit de VVD gegooid worden, en ze begint met een eigen partij dan is het exit Wilders.
pi_53251298
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:18 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jij krijgt de Fok!Grap2007-Award.

Rutte en karakter in 1 zin

Rita mag dan een koude zijn, ze trapte al die uitvreters gelukkig wél het land uit.
Mét knuppels zo de trein in. Niets mis mee.
Ja, want dat is het allerbelangrijkste in Nederland toch? De buitenlanders.
Fuck de ouderenzorg, gezondheidszorg en alle andere problemen. De buitenlanders, die moeten weg.
-
  maandag 17 september 2007 @ 19:49:04 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53251893
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:31 schreef Urquhart het volgende:
Klopt, maar mocht Verdonk uiteindelijk wel uit de VVD gegooid worden, en ze begint met een eigen partij dan is het exit Wilders.
Idd, maar nu is het een beetje een vreemde constructie ze is nog wel lid van de VVD maar ze is wel uit de fractie gegooid en zit toch nog in de tweede kamer.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53252570
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:47 schreef venomsnake het volgende:
Ik snap niet waarom er twee VVD fracties zouden zijn. Er is maar één VVD fractie en dat is de fractie die zichzelf de VVD fractie noemd. Verdonk is uit die VVD fractie gezet dus zij is niet meer lid van de VVD fractie. Dat iemand lid is van een partij waarbij dat lid niet in fractie zit is niet relevant voor de situatie in de Tweede Kamer, en overigens was ook oud-minister Roelf de Boer zowel VVD-lid als LPF-lid, nieuw is deze situatie dus ook niet. Ik snap de commotie dus niet zo.

Wat wel een interessante situatie is dat de VVD-leden zich uitgesproken hebben tegen het royeren van Verdonk. Als de partijleiding toch tot royeren besluit dan staat het bestuur dus recht tegenover de leden. Logischerwijs kan zij dan dus niet aan blijven, er zal dan een nieuw bestuur moeten worden gevormd die zich wel aan de leden kan conformeren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 17-09-2007 20:17:45 ]
pi_53252751
Sorry hoor..die Mark Rutte word zo dadelijk met pek en veren door de gangen van de tweede kamer gesleurd.
Wat een blamage wat die man liet zien om 20 uur bij het Journaal.
Hell To The Liars
pi_53252818
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:13 schreef Droopie het volgende:
Sorry hoor..die Mark Rutte word zo dadelijk met pek en veren door de gangen van de tweede kamer gesleurd.
Wat een blamage wat die man liet zien om 20 uur bij het Journaal.
Ik heb het Journaal niet gezien, maar als het er om gaat dat hij even niet op de hoogte was vind ik dat absoluut geen fout van Rutte. Vergeet niet dat morgen Prinsjesdag voor de deur staat.
pi_53252892
Ik zag die Rutte net weer even voorbij komen op de NOS, wat is dat toch een ongelooflijke nerd, niet te filmen.

Ik hoop dat het zover komt dat ze Verdonk royeren, want dan is het echt exit VVD
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:16 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Vergeet niet dat morgen Prinsjesdag voor de deur staat.
Rutte leek het net wel even bijna vergeten te zijn.......

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnDope op 17-09-2007 20:23:34 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53253607
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, maar nu is het een beetje een vreemde constructie ze is nog wel lid van de VVD maar ze is wel uit de fractie gegooid en zit toch nog in de tweede kamer.
Die constructie is natuurlijk ontzettend voordelig voor Verdonk, en zeer nadelig voor Rutte. Nu Verdonk nopg VVD-lid is, krijg je een soort competitie tussen twee "VVD's" die van Rutte en die van Verdonk. En dan zal Rutte het onderspit gaan delven, en zal Verdonk als VVD-lid in de peilingen de VVD van Rutte voorbij streven. Precies zoals Van Der Linde en Sinke dat willen zien.
  maandag 17 september 2007 @ 20:38:20 #64
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53253689
Hmmm, ik zat net de stream te kijken van het interview met Rita, en daar gebeurde helemaal op het eind iets heel vreemds.

Gingen ze nou taart eten ofzo, of was daar iets héél anders aan de hand???
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53253785
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:18 schreef JohnDope het volgende:
Ik zag die Rutte net weer even voorbij komen op de NOS, wat is dat toch een ongelooflijke nerd, niet te filmen.
Ik hou wel nerds, schreeuwers die geen inhoud hebben heb je niks aan.
quote:
Ik hoop dat het zover komt dat ze Verdonk royeren, want dan is het echt exit VVD
Royeren lijkt mij niet 1,2,3 mogelijk. De VVD reglementen schijnen niet te voorzien in deze specifieke situatie wat betreft royeren, het komt dus aan op het persoonlijk inzicht van de leiding van de partij. Gezien de kleine meerderheid die achter het bestuur van de partij staat acht ik de leiding van de VVD op dit moment in ieder geval niet in staat die keus op een fatsoenlijke manier te maken. Een nieuw bestuur samenstellen en deze laten beslissen over de situatie is het eerste dat nu moet gebeuren.
quote:
Rutte leek het net wel even bijna vergeten te zijn.......
Ik weet niet waar je dat uit af kan leiden.
  maandag 17 september 2007 @ 20:42:51 #66
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_53253885
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wishful thinking zou mijn gok zijn.
pi_53253975
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Vanavond Rita bij P&W.
Ben benieuwd wat haar grote plan tegen de files zal zijn .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53254055
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:46 schreef du_ke het volgende:
Het zal wel auto, auto, auto; asfalt, asfalt, asfalt worden. Tot op zekere hoogte ben ik het er mee eens, maar er zijn nog zoveel andere vervoersmiddelen dus dat is een beperkte blik, en daar stranden de meeste filejagers al.
pi_53254060
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Alle filerijders het land uit natuurlijk.
Of met de trein laten reizen, liefst richting Duitsland. .
-
pi_53254076
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

Aan zijn antwoord mbt prinsjesdag wat niet echt bepaald soepel liep.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53254117
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:11 schreef Elseetje het volgende:
Normaal vind ik het heel erg zwak als je de zetel behoudt die jouw (voormalige) partij is toegewezen, maar in dit geval geef ik haar zowaar gelijk. Er hebben zoveel mensen op haar gestemd, niet op de VVD.
Helemaal mee eens.

Jammer dat ze niet gaat praten bij de Algemene Politieke Beschouwingen. Ik had haar oppositie tegen het kabinet (en eventuele sneren naar andere partijen ) wel willen horen
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53254154
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het zal wel auto, auto, auto; asfalt, asfalt, asfalt worden. Tot op zekere hoogte ben ik het er mee eens, maar er zijn nog zoveel andere vervoersmiddelen dus dat is een beperkte blik, en daar stranden de meeste filejagers al.
Net of die mensen iedere dag voor hun lol in de file gaan staan, als zij een ander vervoermiddel met hun werk hadden kunnen combineren, dan hadden ze dat allang gedaan.
pi_53254198
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Net of die mensen iedere dag voor hun lol in de file gaan staan.
En voor de lol honderd kilometer verderop gaan wonen, vergeet dat niet.
pi_53254249
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Vanavond Rita bij P&W.
Dank voor de tip
pi_53254252
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:48 schreef JohnDope het volgende:
Aan zijn antwoord mbt prinsjesdag wat niet echt bepaald soepel liep.
Ah, de Libelle-cursus, Basis Psychologie 1.
quote:
Net of die mensen iedere dag voor hun lol in de file gaan staan, als zij een ander vervoermiddel met hun werk hadden kunnen combineren, dan hadden ze dat allang gedaan.
Ik laat mensen volledig vrij in hun keus voor vervoer hoor. Juist van het effect dat jij beschrijft kun je goed gebruik maken in het bieden van voldoende vervoerscapaciteit.
pi_53254339
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Alle filerijders het land uit natuurlijk.
Of met de trein laten reizen, liefst richting Duitsland. .
Goede plannen, ik ga rita stemmen
pi_53254355
ja die rita partij komt er wel dit is alleen een beetje rutte pesten.

En als ze echt zegt ik pak de files aan dan zal ze toch wel tien zetels krijgen denk ik
maar dat duurt nog drie jaar, of niet??

Ik mag haar wel, ze is niet oneerlijk zoals de VVD, se is recht door zee.
pi_53254409
quote:

[..]

Net of die mensen iedere dag voor hun lol in de file gaan staan,
Voor een aanzienlijk deel is dat inderdaad de praktijk. Veel dagelijkse files worden gewoon bij de standaard reistijd opgeteld .
pi_53254420
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:55 schreef henkway het volgende:
ja die rita partij komt er wel dit is alleen een beetje rutte pesten.

En als ze echt zegt ik pak de files aan dan zal ze toch wel tien zetels krijgen denk ik
maar dat duurt nog drie jaar, of niet??

Ik mag haar wel, ze is niet oneerlijk zoals de VVD, se is recht door zee.
2010 zijn de volgende verkiezingen, idd.
pi_53254476
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Klopt het zal wel weer op een kokervisie neerkomen. Terwijl je als je echt wat wilt bereiken je het hele maatschappelijke middenveld mee moet krijgen voor je plannen.
pi_53254486
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:56 schreef Urquhart het volgende:
En dat durf jij na de afgelopen 5 jaar te zeggen?
pi_53254495
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor een aanzienlijk deel is dat inderdaad de praktijk. Veel dagelijkse files worden gewoon bij de standaard reistijd opgeteld .
Waarbij je zoals gebruikelijk zaken als tweeverdieners die niet toevallig in dezelfde plaats werken en kwalitatief belabberd woonaanbod buiten beschouwing laat. Dat het een keuze is, ja, maar 'lol' lijkt me nauwelijks de term.
pi_53254528
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:56 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Voorjaar 2011 toch dacht ik?
pi_53254560
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Waarbij je zoals gebruikelijk zaken als tweeverdieners die niet toevallig in dezelfde plaats werken en kwalitatief belabberd woonaanbod buiten beschouwing laat. Dat het een keuze is, ja, maar 'lol' lijkt me nauwelijks de term.
Elke vorm van vervoer heeft voor en nadelen .
pi_53254571
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En dat durf jij na de afgelopen 5 jaar te zeggen?
Hehe, bind me er niet op vast
pi_53254625
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Elke vorm van vervoer heeft voor en nadelen .
Hey, iets waar we het over eens kunnen zijn .

nog twee weekjes 4,5 uur per dag treinen, dan hoop ik de balans weer iets dichter naar de voordelen toe te kunnen trekken
pi_53254723
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dagelijks in de file staan is 1 grote frustratie. Dat doen mensen echt niet voor de lol, ookal verdienen ze daarmee eventueel een paar eurootjes in de tijd van de baas.
pi_53254920
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hey, iets waar we het over eens kunnen zijn .

nog twee weekjes 4,5 uur per dag treinen, dan hoop ik de balans weer iets dichter naar de voordelen toe te kunnen trekken
Het eens zijn is ok
Ik nog een week of 4 2,5 uur per dag met de auto en daarna iets dat of per fiets of per trein te bereiken is hoop ik.
pi_53254957
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dagelijks in de file staan is 1 grote frustratie. Dat doen mensen echt niet voor de lol, ookal verdienen ze daarmee eventueel een paar eurootjes in de tijd van de baas.
Veel files zijn voorspelbaar in lengte en tijd. Die zijn lang niet zo vervelend als onverwachte files.
pi_53255021
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:09 schreef du_ke het volgende:

[..]

Veel files zijn voorspelbaar in lengte en tijd. Die zijn lang niet zo vervelend als onverwachte files.
Dagelijks in een voorspelbare file staan is echt frustratie, hoe je dat ook draait of keert. Een keer een onverwacht filetje, is nog wel te overzien.
pi_53255091
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:10 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dagelijks in een voorspelbare file staan is echt frustratie, hoe je dat ook draait of keert. Een keer een filetje is nog wel te overzien.
Als je van te voren weet dat die file je 20 minuten kost reken je dat gewoon mee in je dagelijkse reistijd. dan is het lang zo erg niet.
pi_53255139
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je van te voren weet dat die file je 20 minuten kost reken je dat gewoon mee in je dagelijkse reistijd. dan is het lang zo erg niet.
Het gaat niet om de reistijd die uitloopt maar om de irritante manier van `auto rijden` in die situatie.
pi_53255215
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het gaat niet om de reistijd die uitloopt maar om de irritante manier van `auto rijden` in die situatie.
Ach dat overkom je door rustig te ontbijten en een krantje te lezen in die tijd .
pi_53255257
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:16 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach dat overkom je door rustig te ontbijten en een krantje te lezen in die tijd .
Jij hebt ook geen idee wat er in de burger om gaat
pi_53255326
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:17 schreef JohnDope het volgende:
Nee jij
pi_53255375
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nou die "de burger" van je denkt in elk geval ook heel anders dan wat jij uitkraamt .
pi_53255580
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou die "de burger" van je denkt in elk geval ook heel anders dan wat jij uitkraamt .
In dit geval heb jij gelijk, een onverwachte file zoals vanochtend bij Beesterzwaag langs de A7 (15 km door een ongeluk) kun je je niet op instellen en kun je dus ook niet je reistijd op afstemmen. Op dagelijkse file's pas je je reistijd aan. Begin dit jaar is hier ook onderzoek naar gedaan die jouw reactie bevestigd.
pi_53255660
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

In dit geval heb jij gelijk.
Ja, want omdat de burger iedere dag met heel veel plezier in de voorspelbare file staat en omdat die situatie zo relaxt en ontspannen is, vond de Telegraaf het nodig om daar een week lang aandacht aan te besteden op de voorpagina.....
pi_53255664
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

In dit geval heb jij gelijk, een onverwachte file zoals vanochtend bij Beesterzwaag langs de A7 (15 km door een ongeluk) kun je je niet op instellen en kun je dus ook niet je reistijd op afstemmen. Op dagelijkse file's pas je je reistijd aan. Begin dit jaar is hier ook onderzoek naar gedaan die jouw reactie bevestigd.
Ja ik lees wel eens wat . En had het wel vaker gezien, het is ook niet onlogisch. Zolang de reistijd voorspelbaar en constant is levert het niet zoveel problemen op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')