Dat plan viel in duigen toen ik er bij toeval achter kwam dat het stuk land verkocht is (onder voorbehoud). We hebben toen een stel huizen bekeken en na wat wikken en wegen een bod gedaan op eentje. De eigenaren hadden al een contract, maar dat was afhankelijk van de verkoop van het huis van de eerste bieders. Ze hebben uiteindelijk vandaag de "release" getekend (sorry, ik weet het nederlandse woord niet) dus nu is ons contract geldig.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:58 schreef wonderer het volgende:
Meld!
Ik ben al twee weken bezig (samen met mijn geliefde Amerikaan) om uit te rekenen hoeveel het gaat kosten om een huis te laten bouwen. We hebben een stukje land op het oog, hebben al gesprekken gehad met de bouwer (niet echt een aannemer) en we zijn "pre-approved" voor een hypotheek. We hebben berekend dat het met zijn huidige salaris te betalen is, maar hij krijgt de komende maanden ook nog een flinke loonsverhoging.
Dus tenzij iemand het stukje land voor onze neus wegkaapt, of de eigenaren per se de vraagprijs willen hebben (die ligt 35000 boven de werkelijke waarde, en het lijkt erop dat ze het graag kwijt willen (het staat al bijna driekwart jaar te koop)), gaat het allemaal wel door.
Als we voor de grond hebben getekend, ga ik wel een apart topic openen, maar ik zit al een week op hete kolen om het vast te doen. Dus bedankt voor dit topic
De buitenkant is van vinyl, eens in de zoveel tijd de tuinslang erop en je bent klaar, geloof ik. Dutch taste... Zwart en strak, is dat nederlands?quote:Op maandag 17 september 2007 03:22 schreef AnneX het volgende:
Sooo... dat hebben jullie voor elkaar.
Gefeliciteerd. Het ziet er eruit als een vriendelijk huis.
Alhoewel ik die met een veranda ook bijzonder leuk eruit vond zien.
Lekker lapje grond voor een maaimachine.
Moet je de buitenkant schilderen ? eens in de zoveel jaar.
Ben benieuwd hoeveel dutch taste terug komt in een american house....
Nee, volgens mij gaat alles mee, daar hebben we gelukkig geen last vanquote:Op maandag 17 september 2007 03:23 schreef Ringo het volgende:
Mag je die opa-zetel ook tot jouw bezit rekenen?
Mooi huis zo vanaf de foto's, en tering wat een tuin!
Je moet ook niet tegen de muur schoppenquote:Op maandag 17 september 2007 07:05 schreef Feitosa het volgende:
Gefeliciteerd. Wel jammer dat die huizen van hout zijn met van die gammele muurtjes.
Je schopt daar zo door de muur heen.
Verder wel pittoresk.
Dat gaat er allemaal uit hoorquote:Op maandag 17 september 2007 17:12 schreef maedel het volgende:
kek pandje![]()
Met een heerlijk interieur zie ik wel![]()
Euh ja, jaren 80 zwart toch?quote:Op maandag 17 september 2007 17:43 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat gaat er allemaal uit hoorJe weet inmiddels mijn smaak, toch?
quote:
Ja, daar moet je permissie voor krijgenquote:Op maandag 17 september 2007 18:51 schreef JamesBrownie het volgende:
Wel flauw dat die geit niet mag zeg![]()
Iemand opperde kunstgras, dat leek me ook wel een goeie optiequote:Op maandag 17 september 2007 18:59 schreef JamesBrownie het volgende:
Neem dan een stel cavia's(stuk of 20) die je elke week een meter opschuift!
Dat meen je niet?quote:Op maandag 17 september 2007 19:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Iemand opperde kunstgras, dat leek me ook wel een goeie optie
Yeahquote:Op maandag 17 september 2007 19:38 schreef JamesBrownie het volgende:
Kunstgras heb je tegenwoordig wel mooi, maar het is dan ook gelijk heel duur.
Maar voorlopig eerst het huis neemik aan, of niet?
Ja, basement is echt tof. Alleen jammer dat er geen badkamer/wc is, ik ben lui en wil niet de trap op om te pissenquote:Op maandag 17 september 2007 19:42 schreef popolon het volgende:
Hehe wonderer, eindelijk.
Best groot huis, wel wat duur maar de prijzen zijn daar ook wat hoger in New Hampshire.Een 'full basment, ideaal
je hebt er gewoon een hele verdieping bij die in de zomer koel en in de winter ook koel is. Prima plek om een recreatieruimte te maken.
Die Amerikaanse bruine keukens .....Daar moet wel wat aan gebeuren hoor!
en heb je in de buurt gekeken of er veel wasberen, stinkdieren en ander gespuis rondloopt?Gefeliciteerd!
Natuurlijkquote:Op maandag 17 september 2007 20:03 schreef popolon het volgende:
Tof.
Ik heb net een paar maanden geleden ook de basement helemaal gedaan en daar ga je veel plezier van hebben. Wel foto's van updates posten he?![]()
't Is off-line omdat ie verkocht isquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:15 schreef Nuvole het volgende:
[afbeelding]
Sorry, we could not find your property.
.
Die luikjes zitten gewoon tegen de muur geschroefd dus het is puur decoratiequote:Op woensdag 19 september 2007 12:11 schreef Nuvole het volgende:
Looks like a Real American Home met bloemetjesbehang en koperen deurklinken. De luikjes vind ik wel schattig.
Ik ben nu al verliefd op de dubbele garage.. Maar waar is die porch waar je het eerder over had of vergis ik me?
En wat zit er tegen alle gevels? Is dat allemaal hout dat vaak geschilderd moet worden of is dat het zogenaamde "aluminum siding" ?
Je betaalt hier PMI (een verzekering dat als je onverhoopt uit je huis moet (foreclosure) dat de bank toch in ieder geval iets van geld krijgt of zo, precies weet ik het ook niet. Dit betaal je tot je 22% van je hypotheek hebt afgelost. Dat komt in totaal op ruim 12000 dollar. Daar krijg je dan weer een deel van terug van de belasting, maar dat krijg je normaal ook van de rente.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:31 schreef phluphy het volgende:
Twee hypotheken goedkoper dan eentje? Dat klinkt raar!Maar ik neem aan dat het totale bedrag gedeeld wordt en per hypotheek een andere aflossing of zo?
Inderdaad, we gaan thanksgiving hier vierenquote:En wat hebben jullie de overdracht al relatief snel joh. Zit je toch nog voor Kerst in je nieuwe huisje! Daar had je een tijdje geleden ook niet meer op gerekend.
Geen flauw idee. Vier kamers van behang ontdoen en daarna verven, alle lichtknopjes en deurkrukken vervangen, deuren verven... iemand een schatting?quote:Hoe lang denken jullie bezig te zijn met het meest urgente kluswerk voordat je erin gaat?
Als je het alleen in de avonduren kunt doen: weekje of 2?quote:Op woensdag 19 september 2007 19:58 schreef wonderer het volgende:
Geen flauw idee. Vier kamers van behang ontdoen en daarna verven, alle lichtknopjes en deurkrukken vervangen, deuren verven... iemand een schatting?
Als het niet persé hoeft zou ik er eerst een tijdje gaan wonen. Sommige dingen blijken dan helemaal niet meer zo praktisch als dat je ze bedacht had toen je er nog niet woonde.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:04 schreef wonderer het volgende:
Vraag me trouwens af of we niet beter ook meteen de badkamer kunnen doen, als we er nog niet wonen.
True, maar douchen in een badkamer die op de schop is, lijkt me ook niet geweldigquote:Op woensdag 19 september 2007 21:07 schreef maedel het volgende:
[..]
Als het niet persé hoeft zou ik er eerst een tijdje gaan wonen. Sommige dingen blijken dan helemaal niet meer zo praktisch als dat je ze bedacht had toen je er nog niet woonde.
We willen brushed nickelquote:Op woensdag 19 september 2007 21:47 schreef Nanook24 het volgende:
Zo even jouw eigen topic doorgelezen en ik ben echt verliefd op jullie nieuwe huis hoor. Als er daar toch eens meer van in Nederland stonden...dan waren ze niet te betalen waarschijnlijk.
Heel veel succes met klussen en vervangen, ik heb hier in huis ook nog wel wat koperen deurklinken om aan de jouwe toe te voegen voor de liefhebber.
Vraag me af of we het kunnen maken om de deuren zwart te verven... (en ofquote:Op woensdag 19 september 2007 22:14 schreef Nanook24 het volgende:
Hier ook hoor, het is te ouderwets voor woorden die koperen klinken!!!
't Wordt dan allemaal wel heel erg zwart hoor. Ik hou ook van zwart maar wel met mate.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vraag me af of we het kunnen maken om de deuren zwart te verven... (en ofdat ook wil
).
Yeah, maar het zou zo mooi staan bij die nikkelen deurknoppenquote:Op woensdag 19 september 2007 23:54 schreef popolon het volgende:
[..]
't Wordt dan allemaal wel heel erg zwart hoor. Ik hou ook van zwart maar wel met mate.
Of je wilt gewoon weinig licht in huis, dat kan ook.
Dat is érg Amerikaans ja.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:03 schreef Blik het volgende:
Dat behang is echt om te janken.
quote:
Ik denk dat je al genoeg fitnesst als je het gras maait!quote:Op donderdag 20 september 2007 15:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die pooltable hebben we nog niet trouwens. En de grasmaaier en fiets moeten fitness toestellen voorstellen.
Da's wel het plan jaquote:Op donderdag 20 september 2007 17:52 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat je al genoeg fitnesst als je het gras maait!![]()
Er zit een deur in de kelder (bulkhead). Maar het zijn dus geen fiets en grasmaaier, maar een hometrainer en een fitnessapparaatquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:33 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik had jouw kelder in mijn tijdelijke files zitten en vriendlief vroeg zich af hoe je die fiets en die grasmaaier van plan was daar te krijgen.
Dat wist ik wel, maar hij snapte het niet helemaal, ach ja.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zit een deur in de kelder (bulkhead). Maar het zijn dus geen fiets en grasmaaier, maar een hometrainer en een fitnessapparaat
Er is ook gewoon een vaste trap naar beneden vanuit het huis zelf, het is niet anders dan een gewone verdieping in een huis, zelfs met daglicht, alleen dan deels onder de grond
Niet veel verder dan gisteren. Alleen blijkt de hypotheekrente weer omhoog gegaan te zijn en daar zijn we niet zo blij meequote:Op vrijdag 21 september 2007 18:00 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat wist ik wel, maar hij snapte het niet helemaal, ach ja.
Hoever zijn jullie nu met alles?
Ja, beetje te vlug... Er staat hier nou een doos van 90x60x20 cm in de woonkamer, vol met DVDs, en we moeten nog een maandquote:Op zondag 23 september 2007 10:50 schreef leonieke het volgende:
Wow Wonderer je bent al aan het inpakkenWat gaat het vlug!
Stijgende hypotheekrentes zijnHebben we hier ook mee te maken gehad.
Wanneer denken jullie er in te trekken?
AL de DVD's? Da's nog maar de helftquote:Op zondag 23 september 2007 15:19 schreef leonieke het volgende:
En van alle mogelijke zaken die je kunt inpakken, pak je al de DVD's inWaar ga je dan nog een maand naar kijken?
![]()
Moet je nu nog wachten op nieuws ivm de hypotheek of wordt dat in Amerika helemaal anders geregeld? (jullie waren toch al goedgekeurd voor een hypotheek zeker?)
Als ik het goed begrijp ben je binnenkort in Nedl.quote:Op zondag 23 september 2007 23:12 schreef wonderer het volgende:
Het zijn geen officiele verhuisdozen, maar dozen waar servers in hebben gezeten. Breed en plat dus. Maar ja, wel gratis
Als het echt niet blijkt te werken, zien we wel verder.
Vandaag zijn we op zoek gegaan naar beddengoed. Dekbedovertrekken (duvets) zijn hier zeldzaam (en duur, 50-80 dollar). Dekbedden (comforters) worden hier samen met de lakens en slopen gekocht, een set die bij elkaar hoort. Dat vinden wij (geheel terecht natuurlijk) te idioot voor woorden dus we willen gewoon net als in Nederland een dekbed zonder motiefje en een overtrek die je dan in de was kan doen.
Is lastig. Is heel lastig.
Zit er geen IKEA bij jullie in de buurt?quote:Op zondag 23 september 2007 23:12 schreef wonderer het volgende:
Het zijn geen officiele verhuisdozen, maar dozen waar servers in hebben gezeten. Breed en plat dus. Maar ja, wel gratis
Als het echt niet blijkt te werken, zien we wel verder.
Vandaag zijn we op zoek gegaan naar beddengoed. Dekbedovertrekken (duvets) zijn hier zeldzaam (en duur, 50-80 dollar). Dekbedden (comforters) worden hier samen met de lakens en slopen gekocht, een set die bij elkaar hoort. Dat vinden wij (geheel terecht natuurlijk) te idioot voor woorden dus we willen gewoon net als in Nederland een dekbed zonder motiefje en een overtrek die je dan in de was kan doen.
Is lastig. Is heel lastig.
IKEA, zoals Nuvole al zegt. Daar zijn ze te krijgen: Gewoon nette, egale overtrekken maar ook hele leuke vrolijke moetiefjesquote:Op maandag 24 september 2007 16:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb op wehkamp gekeken en daar zijn dekbedhoezen ook gewoon 50 euroAllemachtig.
Verder zijn de maten ook iets anders, a's vervelend
Dat wordt lastig, de maten van de bedden in de VS werken iets anders.quote:Op maandag 24 september 2007 13:55 schreef Nanook24 het volgende:
Is op laten sturen vanuit Nederland geen optie voor die dekbedden en toebehoren?
Ik heb geen idee van de verzendkosten maar hoewel het natuurlijk wel een groot pakket zal worden vanwege de dekbedden hoeft het volgens mij niet super veel te wegen...
Zelf maken? Of vermaken / passend maken?quote:Op maandag 24 september 2007 16:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb op wehkamp gekeken en daar zijn dekbedhoezen ook gewoon 50 euroAllemachtig.
Verder zijn de maten ook iets anders, a's vervelend
Hier ook drie uur rijden, door Boston heen, dat heb ik niet over voor een paar dekbedovertrekken. Bij Target hebben ze verder wel mooie, hoor, met allemaal bijpassende lakens en kussens en slopen enzo, maar ja, wel 70 piek...quote:Op maandag 24 september 2007 16:09 schreef popolon het volgende:
[..]
IKEA, zoals Nuvole al zegt. Daar zijn ze te krijgen: Gewoon nette, egale overtrekken maar ook hele leuke vrolijke moetiefjes. Hebben wij ze ook vandaan.
We moesten wel 3 uur rijden want de dichstbijzijnde IKEA zit in Chicago.
[..]
Dat wordt lastig, de maten van de bedden in de VS werken iets anders.(queen, king, californian king, etc)
Truequote:Op maandag 24 september 2007 20:00 schreef maedel het volgende:
nou is 70 US dollar tegenwoordig nog maar een kleine 50 euro waard, dus wat dat betreft....![]()
Ik snap het bij IKEA ook niet goed met die prijzen. Dezelfde dekbedden zijn echt dubbel of meer dan twee keer zo duur (dollarbedrag ivg eurobedrag), terwijl dat voor andere artikelen niet zo lijkt te zijn. Lijkt wel alsof er een extra toeslag op beddengoed zit. Bescherming van de Texaanse schapenindustrie ofzo?quote:Op maandag 24 september 2007 20:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
True![]()
Ik blijf het belachelijk vinden, echter. Donzen dekbedden zijn ook 300 dollar of zo. Down alternative is dan weer de helft goedkoper en volgens mij net zo goed, maar dat zien we van de winter wel.
Vandaag bij de supermarkt de makelaar ontmoet (ja ja...) en het formulier dat we afzien van de "als er problemen zijn met het huis"-clausule. Alles zag er prima uit en het ene dingetje dat gerepareerd moest worden, hebben ze al gedaan. Dus dat is allemaal in orde.
Verder veranderen we dagelijks van idee over de financiering dus ik ben benieuwd wanneer dat allemaal rondkomt.
Katoenplantages misschien? Of bestaan die hier niet meer? Ik weet het niet eens. De mate van kwaliteit voor lakens enzo is threadcount. Een threadcount van 180 is net zo ruw als dat grijze pleepapier, vanaf 300 wordt het aangenaam. Maar de prijs schiet dan echt omhoog.quote:Op maandag 24 september 2007 23:40 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik snap het bij IKEA ook niet goed met die prijzen. Dezelfde dekbedden zijn echt dubbel of meer dan twee keer zo duur (dollarbedrag ivg eurobedrag), terwijl dat voor andere artikelen niet zo lijkt te zijn. Lijkt wel alsof er een extra toeslag op beddengoed zit. Bescherming van de Texaanse schapenindustrie ofzo?
Wonderer nog een vraag: zijn dingen als eettafels nou ook veel groter in de VS dan in Nederland?
De Amerikanen hebben het liefst grote, zachte plofbanken, he. Dat had ik idd ook al eens gelezen. Daar hoef je niet aan te komen met die harde 'kerkbankjes' van hier.quote:Op maandag 24 september 2007 23:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Katoenplantages misschien? Of bestaan die hier niet meer? Ik weet het niet eens. De mate van kwaliteit voor lakens enzo is threadcount. Een threadcount van 180 is net zo ruw als dat grijze pleepapier, vanaf 300 wordt het aangenaam. Maar de prijs schiet dan echt omhoog.
Eettafels weet ik niet, volgens mij niet, maar banken dus wel. Van die dingen waar je nooit meer uitkomt als je eenmaal gaat zitten.
Die wil ik dus niet, ik hou van mijn rug![]()
quote:Fauteuils hetzelfde, meestal met ingebouwde voetensteun en enorme armleuningen. Scary en oerlelijk. Bedden zijn ook best groot, met dubbele matrassen enzo. Mijn schoonouders hebben een bed waarbij de bovenkant ruim een meter boven de grond is. Schoonmoeder heeft een trapje nodig
Maar ja, grote mensen hebben grote dingen nodig anders passen ze er niet in/op
Thanksquote:Op zondag 30 september 2007 20:03 schreef creno het volgende:
leuk optrekje wonderer !
Hoezo zou dat een probleem kunnen geven denk je?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:03 schreef wonderer het volgende:
Vandaag de papieren voor de hypotheek de deur uitgedaan. Moet alleen nog een handtekening van mijn bank hebbenKan nog leuk worden.
Er zit er toch 1 in Detroit?quote:Op maandag 24 september 2007 16:09 schreef popolon het volgende:
We moesten wel 3 uur rijden want de dichstbijzijnde IKEA zit in Chicago.
Niet echt een probleem, meer gedoe. Faxen, mailen, mijn ouders op de bank afsturen etc.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:49 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Hoezo zou dat een probleem kunnen geven denk je?
(En ik lees met verbazing al je meubel perikelen, ik vind het zo'n raar idee dat er daar niks in redelijk normale verhoudingen te koop lijkt daar.)![]()
Nee, moet nog, kon het fax-nummer nog vinden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:00 schreef phluphy het volgende:
Is het gelukt met de bank?
Wanneer verwacht je een reactie cq. het sluiten van je hypotheek?
En dat betekent precies ?quote:
Dat betekent dat alles rond is en we onze handtekening kunnen zetten. De bankgarantie is rond, heet dat zo in Nederland?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:40 schreef phluphy het volgende:
[..]
En dat betekent precies ?
Maarrehhh jij gaat dus lekker op vakantie? Komt ge naar Nederland wellicht?
En wat vindt manlief ervan dat hij mag inpakken?![]()
Neu, dat valt op zich wel mee. Hij wil alleen per se geen wit, verder boeit het niet zo. Maar we kunnen dus geen kleur vinden die echt bij de vloerbedekking past en het is ook best veel: woonkamer, hal, trap, tweede verdieping... alles loopt in elkaar over en er is niet echt een grens waarbij je kan zeggen "andere kleur hier", dus eigenlijk moet alles dan. En DAAR hebben we nog even geen zin in...quote:Op donderdag 1 november 2007 16:25 schreef Nanook24 het volgende:
Het nederlandse woord is voorstrijken maar volgens mij is primen ook gewoon goed hoor. Ik begrijp in elk geval prima wat je bedoelt.
Ik denk dat als je niet té donker gaat blauw best kan hoor in de woonkamer maar dan moeten jullie dat wel willen natuurlijk. Ik lees tussen de regels door wel dat de smaken van jou en Brad qua kleuren ongeveer net zo ver uit elkaar liggen als die van mij en mijn. (Maar ik heb gisteren na lang bakkelijen carte blange gekregen wat betreft onze slaapkamer
)
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:16 schreef wonderer het volgende:
Ik heb vandaag de keuken in twee lagen grondverf (primer dus) gezet en nu is het wel duidelijk, dat geel blijftWat een kutwerk. De verf die erop moet hoort in een laag dekkend te zijn, dat hopen we dan maar.
Pluspunt, ik ben zelf vrijwel verf-vrij gebleven
De keuken was al een kutwerk, de slaapkamer is twee keer zo groot en de rest nog eens drie of vier keer. Dan liever geelquote:Op vrijdag 2 november 2007 05:45 schreef AnneX het volgende:
Kijk anders eens bij de laatste foto's in Becky's topic voor zwarte gordijnen: Beckys portiekwoning deel III: Houdt het dan nooit op!
En muurverf smeer je niet op (houten / kunststof) plinten !
En daar hebben we even geen zin in ... heeft het te maken met de temperatuur of dollarcentjes?
Tis namelijk een mooi huis en het zou jammer zijn als je in een continu staat van klussen blijft hangen, als jullie nu niet even doorzetten.
De bekende klusdip of het plintensyndroom.
Hahaha, plintsyndroom? Ik heb serieus nog nooit een huis gehad waarin de plinten gemonteerd en wel waren. Tenzij ze er al in zaten, zoals in mijn huidige stekkie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 05:45 schreef AnneX het volgende:
Kijk anders eens bij de laatste foto's in Becky's topic voor zwarte gordijnen: Beckys portiekwoning deel III: Houdt het dan nooit op!
En daar hebben we even geen zin in ... heeft het te maken met de temperatuur of dollarcentjes?
Tis namelijk een mooi huis en het zou jammer zijn als je in een continu staat van klussen blijft hangen, als jullie nu niet even doorzetten.
Thanksquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:41 schreef Shivo het volgende:
NOg niet gezien, dit topic. Gefeliciteerd W! Knap huis heb je daar. Grote stap ook wel, lijkt me. Betekent toch je voorlopig nog even in New England blijft. Woonde je nou al in Concord of ben je van plaats veranderd? Succes met klussen in elk geval, heb je wat te doen in de komende koude maanden.
leuk huis wonderer! Ben benieuwd hoe het gaat worden!quote:Op vrijdag 2 november 2007 05:45 schreef AnneX het volgende:
We zitten nu een beetje tussen klim- en ski seizoen in; wie weet als we strax weer richting Sugarloaf Mountain of Mt Atitash gaan, val ik wel een keer binnen. Heb nog nooit een Fokker in het echt ontmoetquote:Op zondag 4 november 2007 16:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
ThanksEn ja, het bevalt me hier prima dus voorlopig blijven we nog wel even. Als je onderweg naar de white mountains langs Concord komt, ben je welkom, hoor
We verhuizen hemelsbreed iets van een mijl of zo, lekker dicht bij alles blijven.
En voor het echt koud wordt, hoop ik dat we klaar zijn. De verwarming is nog niet aan vanwege de open ramen voor de verflucht, maar als je dan even pauze houdt is het wel verdomde koud al. Laat staan als het gaat vriezen dus... brr.
Alles was afgeplakt hoorquote:Op maandag 5 november 2007 18:54 schreef maedel het volgende:
Ik zie het wel, jij bent echt een kluswonderer![]()
![]()
Zegt de term teflontape je iets?![]()
Nee joh, voor om de waterleidingquote:Op maandag 5 november 2007 19:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Alles was afgeplakt hoorAlleen niet altijd even goed
Oh. Nee, daar moet waarschijnlijk een nieuw slangetje in. Maar dat moeten we nog even bekijken. Gebrek aan licht enzo... *zucht*quote:Op maandag 5 november 2007 20:05 schreef maedel het volgende:
[..]
Nee joh, voor om de waterleiding
Bij schilderen is afplakken de helft van het werk.
Latex, satijnglans (er waren iets van zes versies, van hoogglans tot compleet mat). Bij nader inzien had ik liever wat matter gehad nog, maar ach. Boeienquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:20 schreef maedel het volgende:
het is toch wel latex o.i.d. dat donkerrood hè?![]()
het ziet er bijna uit of het lak is ofzo
Ik vind wel dat er nog een laag overheen moet...quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:38 schreef Stroekie het volgende:
Dat bordeaux rood ziet er wel heel gaaf/luxe uit![]()
Is inmiddels gebeurd. Hier en daar nog wat plekjes misschien, maar daar heb ik geen zin meer inquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Ik vind wel dat er nog een laag overheen moet...
Mag ik dat zeggen?![]()
Jeujquote:Op dinsdag 6 november 2007 23:52 schreef wonderer het volgende:
Ja, jullie hebben wel gelijk eigenlijk he? Ik ben gewoon een luie flikkerEn Fok is natuurlijk lekker klagen, het valt best mee hoor.
Thanks, die schop onder mijn hol had ik wel even nodigStraks maar es al die rottige plekjes netjes rood maken. Gelukkig is de slaapkamer wel mooi strak.
Nadeel was ook wel dat we amper licht hadden, dat verft gewoon niet zo handig.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:52 schreef wonderer het volgende:
Ja, jullie hebben wel gelijk eigenlijk he? Ik ben gewoon een luie flikkerEn Fok is natuurlijk lekker klagen, het valt best mee hoor.
Thanks, die schop onder mijn hol had ik wel even nodigStraks maar es al die rottige plekjes netjes rood maken. Gelukkig is de slaapkamer wel mooi strak.
Nadeel was ook wel dat we amper licht hadden, dat verft gewoon niet zo handig.
dat is hier in huis heel simpel, ik doe gewoon wat ik wil.quote:Op maandag 12 november 2007 06:48 schreef wonderer het volgende:
Ik weet nog steeds niet of we de plinten gaan doen en zo ja op wat voor termijn. Brad verandert steeds van gedachtenMaar in de slaapkamer waarschijnlijk zwarte plinten en in de keuken maple.
In m'n eentje plinten vervangen zie ik niet zo zitten, dat moet echt samenquote:Op maandag 19 november 2007 11:39 schreef truttebosje het volgende:
[..]
dat is hier in huis heel simpel, ik doe gewoon wat ik wil.
en als ik klaar ben vraag ik en....hoe vind je het?
dan kan hij er toch weinig meer tegen in brengen.
mooi huis hoor, ik ben benieuwd hoe het gaat worden aan de binnenkant.
en waarom zou je bij in elkaar over lopende kamers geen verschillende kleuren kunnen gebruiken?
door met een kleur te stoppen scheid je de ruimte toch al af, of zie ik dat verkeerd?
je zou ook met kleurvlakken kunnen werken natuurlijk.
succes verder.
ah..ok ik had begrepen dat het om een likje verf ging.quote:Op maandag 19 november 2007 15:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
In m'n eentje plinten vervangen zie ik niet zo zitten, dat moet echt samenEn het gaat niet echt om smaak, maar meer om hoeveel geld ervoor is. Maar dat komt allemaal wel.
Vandaag voor een bnk shoppen, bed en mediacenter komen volgende week geloof ik.
lui als ik ben, kun je de foto's niet hier posten. Al is het maar om de reden om dit topic wat completer te makenquote:Op zondag 27 januari 2008 17:21 schreef wonderer het volgende:
We zijn "klaar" nu. De badkamer gaat nog een keer verbouwd worden, maar geen idee wanneer. We hebben dus een nieuwe tafel (zie fotoalbum) maar nog steeds geen bank helaas.
Ik wist niet goed wat ik verder moest posten. De slaapkamer of zo?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:33 schreef Nanook24 het volgende:
Hey joh, we houden hier niet van klik linkjes!![]()
![]()
Lekker dat het meeste nu klaar is.
Enne...succes met de rijlessen.![]()
ik ben in een geile mood dus doe maarquote:Op maandag 28 januari 2008 02:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wist niet goed wat ik verder moest posten. De slaapkamer of zo?
wel ff opruimen voor de foto he, anders ben ik hem verplicht te posten in het funda topicquote:
Geloof me, dat IS opgeruimd...quote:Op maandag 28 januari 2008 02:27 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
wel ff opruimen voor de foto he, anders ben ik hem verplicht te posten in het funda topic
Ik zou het met een bisonlijm/kit doen, dubbelzijdig tape heeft ook wel eens de neiging zijn plakkracht te verliezen en zou zonde zijn als het allemaal weer van je muur af valt...quote:Op maandag 14 juli 2008 00:42 schreef wonderer het volgende:
Na een paar weekenden drukte op andere gebieden, zijn we verder gegaan en met z'n tweeengaat zo'n klein kamertje best hard. Schuren en gronden gisteren, eerste laag blauw zit er inmiddels op en volgens mij dekt het prima, dus tenzij het er morgen raar uitziet, houden we het bij een laag.
Kozijn experimenteel ook geschuurd en gegrond (drie lagen), en dat ziet er best top uit dus de kast moet er ook aan geloven.
Nu zitten we alleen nog een beetje te dubben. We waren het erover eens dat we wainscot wilden (lambrisering), beetje opgemeten, dat zou op $80 aan materiaal kosten, plus plinten/chairrails. Maar na een beetje lezen bleek het toch wat duurder uit te vallen, vooral vanwege de hechting.
Het zijn platen van 4' bij 2'8" en 3/16" dik. Volgens "internet" moet je een "adhesive" gebruiken en dan een paar spijkertjes erin jassen om het op zijn plaats te houden voor het drogen.
Ik bedacht me dat flink sterk dubbelzijdig plakband ook wel zou kunnen werken. Heeft iemand hier ervaring mee toevallig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |