Dat is érg Amerikaans ja.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:03 schreef Blik het volgende:
Dat behang is echt om te janken.
quote:
Ik denk dat je al genoeg fitnesst als je het gras maait!quote:Op donderdag 20 september 2007 15:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die pooltable hebben we nog niet trouwens. En de grasmaaier en fiets moeten fitness toestellen voorstellen.
Da's wel het plan jaquote:Op donderdag 20 september 2007 17:52 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat je al genoeg fitnesst als je het gras maait!![]()
Er zit een deur in de kelder (bulkhead). Maar het zijn dus geen fiets en grasmaaier, maar een hometrainer en een fitnessapparaatquote:Op vrijdag 21 september 2007 17:33 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik had jouw kelder in mijn tijdelijke files zitten en vriendlief vroeg zich af hoe je die fiets en die grasmaaier van plan was daar te krijgen.
Dat wist ik wel, maar hij snapte het niet helemaal, ach ja.quote:Op vrijdag 21 september 2007 17:56 schreef wonderer het volgende:
[..]
Er zit een deur in de kelder (bulkhead). Maar het zijn dus geen fiets en grasmaaier, maar een hometrainer en een fitnessapparaat
Er is ook gewoon een vaste trap naar beneden vanuit het huis zelf, het is niet anders dan een gewone verdieping in een huis, zelfs met daglicht, alleen dan deels onder de grond
Niet veel verder dan gisteren. Alleen blijkt de hypotheekrente weer omhoog gegaan te zijn en daar zijn we niet zo blij meequote:Op vrijdag 21 september 2007 18:00 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Dat wist ik wel, maar hij snapte het niet helemaal, ach ja.
Hoever zijn jullie nu met alles?
Ja, beetje te vlug... Er staat hier nou een doos van 90x60x20 cm in de woonkamer, vol met DVDs, en we moeten nog een maandquote:Op zondag 23 september 2007 10:50 schreef leonieke het volgende:
Wow Wonderer je bent al aan het inpakkenWat gaat het vlug!
Stijgende hypotheekrentes zijnHebben we hier ook mee te maken gehad.
Wanneer denken jullie er in te trekken?
AL de DVD's? Da's nog maar de helftquote:Op zondag 23 september 2007 15:19 schreef leonieke het volgende:
En van alle mogelijke zaken die je kunt inpakken, pak je al de DVD's inWaar ga je dan nog een maand naar kijken?
![]()
Moet je nu nog wachten op nieuws ivm de hypotheek of wordt dat in Amerika helemaal anders geregeld? (jullie waren toch al goedgekeurd voor een hypotheek zeker?)
Als ik het goed begrijp ben je binnenkort in Nedl.quote:Op zondag 23 september 2007 23:12 schreef wonderer het volgende:
Het zijn geen officiele verhuisdozen, maar dozen waar servers in hebben gezeten. Breed en plat dus. Maar ja, wel gratis
Als het echt niet blijkt te werken, zien we wel verder.
Vandaag zijn we op zoek gegaan naar beddengoed. Dekbedovertrekken (duvets) zijn hier zeldzaam (en duur, 50-80 dollar). Dekbedden (comforters) worden hier samen met de lakens en slopen gekocht, een set die bij elkaar hoort. Dat vinden wij (geheel terecht natuurlijk) te idioot voor woorden dus we willen gewoon net als in Nederland een dekbed zonder motiefje en een overtrek die je dan in de was kan doen.
Is lastig. Is heel lastig.
Zit er geen IKEA bij jullie in de buurt?quote:Op zondag 23 september 2007 23:12 schreef wonderer het volgende:
Het zijn geen officiele verhuisdozen, maar dozen waar servers in hebben gezeten. Breed en plat dus. Maar ja, wel gratis
Als het echt niet blijkt te werken, zien we wel verder.
Vandaag zijn we op zoek gegaan naar beddengoed. Dekbedovertrekken (duvets) zijn hier zeldzaam (en duur, 50-80 dollar). Dekbedden (comforters) worden hier samen met de lakens en slopen gekocht, een set die bij elkaar hoort. Dat vinden wij (geheel terecht natuurlijk) te idioot voor woorden dus we willen gewoon net als in Nederland een dekbed zonder motiefje en een overtrek die je dan in de was kan doen.
Is lastig. Is heel lastig.
IKEA, zoals Nuvole al zegt. Daar zijn ze te krijgen: Gewoon nette, egale overtrekken maar ook hele leuke vrolijke moetiefjesquote:Op maandag 24 september 2007 16:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb op wehkamp gekeken en daar zijn dekbedhoezen ook gewoon 50 euroAllemachtig.
Verder zijn de maten ook iets anders, a's vervelend
Dat wordt lastig, de maten van de bedden in de VS werken iets anders.quote:Op maandag 24 september 2007 13:55 schreef Nanook24 het volgende:
Is op laten sturen vanuit Nederland geen optie voor die dekbedden en toebehoren?
Ik heb geen idee van de verzendkosten maar hoewel het natuurlijk wel een groot pakket zal worden vanwege de dekbedden hoeft het volgens mij niet super veel te wegen...
Zelf maken? Of vermaken / passend maken?quote:Op maandag 24 september 2007 16:06 schreef wonderer het volgende:
Ik heb op wehkamp gekeken en daar zijn dekbedhoezen ook gewoon 50 euroAllemachtig.
Verder zijn de maten ook iets anders, a's vervelend
Hier ook drie uur rijden, door Boston heen, dat heb ik niet over voor een paar dekbedovertrekken. Bij Target hebben ze verder wel mooie, hoor, met allemaal bijpassende lakens en kussens en slopen enzo, maar ja, wel 70 piek...quote:Op maandag 24 september 2007 16:09 schreef popolon het volgende:
[..]
IKEA, zoals Nuvole al zegt. Daar zijn ze te krijgen: Gewoon nette, egale overtrekken maar ook hele leuke vrolijke moetiefjes. Hebben wij ze ook vandaan.
We moesten wel 3 uur rijden want de dichstbijzijnde IKEA zit in Chicago.
[..]
Dat wordt lastig, de maten van de bedden in de VS werken iets anders.(queen, king, californian king, etc)
Truequote:Op maandag 24 september 2007 20:00 schreef maedel het volgende:
nou is 70 US dollar tegenwoordig nog maar een kleine 50 euro waard, dus wat dat betreft....![]()
Ik snap het bij IKEA ook niet goed met die prijzen. Dezelfde dekbedden zijn echt dubbel of meer dan twee keer zo duur (dollarbedrag ivg eurobedrag), terwijl dat voor andere artikelen niet zo lijkt te zijn. Lijkt wel alsof er een extra toeslag op beddengoed zit. Bescherming van de Texaanse schapenindustrie ofzo?quote:Op maandag 24 september 2007 20:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
True![]()
Ik blijf het belachelijk vinden, echter. Donzen dekbedden zijn ook 300 dollar of zo. Down alternative is dan weer de helft goedkoper en volgens mij net zo goed, maar dat zien we van de winter wel.
Vandaag bij de supermarkt de makelaar ontmoet (ja ja...) en het formulier dat we afzien van de "als er problemen zijn met het huis"-clausule. Alles zag er prima uit en het ene dingetje dat gerepareerd moest worden, hebben ze al gedaan. Dus dat is allemaal in orde.
Verder veranderen we dagelijks van idee over de financiering dus ik ben benieuwd wanneer dat allemaal rondkomt.
Katoenplantages misschien? Of bestaan die hier niet meer? Ik weet het niet eens. De mate van kwaliteit voor lakens enzo is threadcount. Een threadcount van 180 is net zo ruw als dat grijze pleepapier, vanaf 300 wordt het aangenaam. Maar de prijs schiet dan echt omhoog.quote:Op maandag 24 september 2007 23:40 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik snap het bij IKEA ook niet goed met die prijzen. Dezelfde dekbedden zijn echt dubbel of meer dan twee keer zo duur (dollarbedrag ivg eurobedrag), terwijl dat voor andere artikelen niet zo lijkt te zijn. Lijkt wel alsof er een extra toeslag op beddengoed zit. Bescherming van de Texaanse schapenindustrie ofzo?
Wonderer nog een vraag: zijn dingen als eettafels nou ook veel groter in de VS dan in Nederland?
De Amerikanen hebben het liefst grote, zachte plofbanken, he. Dat had ik idd ook al eens gelezen. Daar hoef je niet aan te komen met die harde 'kerkbankjes' van hier.quote:Op maandag 24 september 2007 23:59 schreef wonderer het volgende:
[..]
Katoenplantages misschien? Of bestaan die hier niet meer? Ik weet het niet eens. De mate van kwaliteit voor lakens enzo is threadcount. Een threadcount van 180 is net zo ruw als dat grijze pleepapier, vanaf 300 wordt het aangenaam. Maar de prijs schiet dan echt omhoog.
Eettafels weet ik niet, volgens mij niet, maar banken dus wel. Van die dingen waar je nooit meer uitkomt als je eenmaal gaat zitten.
Die wil ik dus niet, ik hou van mijn rug![]()
quote:Fauteuils hetzelfde, meestal met ingebouwde voetensteun en enorme armleuningen. Scary en oerlelijk. Bedden zijn ook best groot, met dubbele matrassen enzo. Mijn schoonouders hebben een bed waarbij de bovenkant ruim een meter boven de grond is. Schoonmoeder heeft een trapje nodig
Maar ja, grote mensen hebben grote dingen nodig anders passen ze er niet in/op
Thanksquote:Op zondag 30 september 2007 20:03 schreef creno het volgende:
leuk optrekje wonderer !
Hoezo zou dat een probleem kunnen geven denk je?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:03 schreef wonderer het volgende:
Vandaag de papieren voor de hypotheek de deur uitgedaan. Moet alleen nog een handtekening van mijn bank hebbenKan nog leuk worden.
Er zit er toch 1 in Detroit?quote:Op maandag 24 september 2007 16:09 schreef popolon het volgende:
We moesten wel 3 uur rijden want de dichstbijzijnde IKEA zit in Chicago.
Niet echt een probleem, meer gedoe. Faxen, mailen, mijn ouders op de bank afsturen etc.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:49 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Hoezo zou dat een probleem kunnen geven denk je?
(En ik lees met verbazing al je meubel perikelen, ik vind het zo'n raar idee dat er daar niks in redelijk normale verhoudingen te koop lijkt daar.)![]()
Nee, moet nog, kon het fax-nummer nog vinden.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 09:00 schreef phluphy het volgende:
Is het gelukt met de bank?
Wanneer verwacht je een reactie cq. het sluiten van je hypotheek?
En dat betekent precies ?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |