Ik woon op 1 kamer en moet WC, douche en keuken delen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:47 schreef Petera het volgende:
[..]
Wat heb jij dan voor een huis als ik vragen mag? Een huis zonder kamer, keukenblok en hygiënische voorzieningen? Dan leef je zeker in een ander z'n huis?
Ik spreek liever niemand 's ochtends vroegquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:17 schreef Kees22 het volgende:
Niks mis mee, kan heel gezellig zijn! En je spreekt nog eens iemand aan het ontbijt.
Wie heeft het over 's ochtens vroeg? Je ontbijt toch pas rond een uur of 12.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik spreek liever niemand 's ochtends vroeg![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie heeft het over 's ochtens vroeg? Je ontbijt toch pas rond een uur of 12.
Kun je ook 't uitgave beleid van 't land waar je leeft uitleggen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
Ach, eerst komen de asielzoekers. Dan de allochtonen. Dan de betuwelijn, HSL-lijn en dergelijke onzin. Dan de criminelen. Dan de uitkeringstrekkers. Dan de ontwikkelingshulp. Dan de EU. Dan de ambtenaartjes zelf.
En daarna is er niets meer he. Dat is heel logisch. Er moet zelfs meer bij om die belangrijke zaken te betalen. En jij zet daar vraagtekens bij?! Egoist!
Okee, ja sorry voor de onduidelijkheid maar ik nam aan dat uit een eerdere zin in m'n postquote:Op maandag 17 september 2007 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik woon op 1 kamer en moet WC, douche en keuken delen.
Combinatie van lang (en rustig) studeren en woningnood. Maar ik hou wel aardig wat centjes over voor leuke dingen.[afbeelding] 't is maar waar je prioriteiten liggen.
Helaas hebben gezinnen waarvan de kostwinner (langdurig) werkloos word niets aan zo'n constructie.
wel duidelijk was dat ik douche en toilet wilde laten delen.quote:Twee of meer van zulke Kamers-met-keukenblok naast en op elkaar zetten, en douche en toilet laten delen.
Wist ik niet. Zal de leeftijd wel zijn.quote:Op maandag 17 september 2007 23:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is begin jaren 80 wel gebouwd, dat heette toen HATH-eenheden. Was best in te leven hoor, voor een alleenstaande.
Dan hoeft er aan de uitkering dus niet zoveel te veranderen, behalve dat ze op de lange termijn natuurlijk wel op dit niveau moeten blijven.quote:En de huidige uitkering voor een alleenstaande komt ongeveer neer op wat jij beschrijft. Dus dat hebben we goed voor elkaar.
Dat is dan dus iets wat zonder meer moet veranderen. Het niveau van uitkeringen zou in principe niet moeten afhangen van de economie, behalve natuurlijk als de economie zo'n diepe val maakt of dreigt te gaan maken dat het onvermijdelijk is.quote:Ik kan me wel vinden in je beschrijving. Heb ook jaren zonder veel problemen zo geleefd. Wie weinig plichten wil hebben, moet ook tevreden zijn met weinig rechten.
Grap is helaas wel, dat als het economisch slechter gaat, de armen daaronder lijden, terwijl de rijken ervan profiteren als het economisch beter gaat.
Ja, waarom eigenlijk niet?quote:Op zondag 16 september 2007 12:27 schreef kriele het volgende:
[..]
Die steuntrekkers waar jij het over hebt, hebben veelal niet de diploma's en kennis om een baan te bemachtigen.
Zodra je in het middenkader terechtkomt vervallen alle regelingen en moet je voor alles dokken, oneerlijkquote:Op zondag 16 september 2007 12:13 schreef Zwansen het volgende:
Dan werk je wat harder en/of koop je wat minder, druiloor.
Steeds maar dat geklaag hier in dit land.
Doordat pa en ma zelf ook altijd van een uitkerinkie hebben geleefd en de kids nooit hebben gestimuleerd. Bepaalde families zijn zo doorgefokt, wat tenkoste is gegaan van de hersencapaciteit. Drank en drugs misbruik. Gebroken families. Een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. Redenen genoeg.quote:
Dat zou nog altijd een beter alternatief zijn dan de "Hoeveel-verdien-jij-zodat-we-veel-van-jou-af-kunnen-pakken-en-aan-luie-uitkeringstrekkers-kunnen-geven" controlebureau, ook wel belastingen genoemd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:16 schreef L.Denninger het volgende:
Tijd voor een controle-bureau "wat-heb-jij-in-je-leven-bijgedragen", dat uitrekent hoe veel jij verdient te krijgen aan de hand van je verdiensten voor de samenleving
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 19:58 schreef draaijer het volgende:
hoe harder je werkt, hoe harder je gestraft wordt...
ja heerlijk... 36 uur werken... geen verantwoordelijkheid... 's-avonds niet meer werken... af en toe ziekmelden... en veel van je bruto salaris netto overhouden.. YOEHOEquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekken![]()
Ja, jij bent meer van ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Oh nee: de rest moet mij geld lenen om dat te betalen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:28 schreef StefanP het volgende:
Ach, eerst komen de asielzoekers. Dan de allochtonen. Dan de betuwelijn, HSL-lijn en dergelijke onzin. Dan de criminelen. Dan de uitkeringstrekkers. Dan de ontwikkelingshulp. Dan de EU. Dan de ambtenaartjes zelf.
En daarna is er niets meer he. Dat is heel logisch. Er moet zelfs meer bij om die belangrijke zaken te betalen. En jij zet daar vraagtekens bij?! Egoist!
En toen werd je zelf oud..quote:Op zondag 16 september 2007 12:22 schreef LasTeR het volgende:
Die oudjes moeten inderdaad minder geld krijgen. Zo gaan ze eerder dood en wordt dat een minder grote lastenpost.
Niet per se tegelijk, neem ik aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:08 schreef Petera het volgende:
wel duidelijk was dat ik douche en toilet wilde laten delen.
Hangt van de grootte van de keuken af. Ik heb pakweg 15 jaar gewoond in een huis waar dat heel goed ging.quote:De keuken zou in principe ook nog wel gedeeld kunnen worden. Maar ik had het idee, dat die wat moeilijker te delen zou zijn dan douche en toilet. Ik deel momenteel met twee anderen douche, toilet, keuken en woonkamer. Met douche en toilet is dat geen probleem (Die blijven doorgaans toch niet al te lang bezet), maar in de keuken heeft het nog weleens ruimtelijke problemen opgeleverd, op dagen dat we allemaal apart aten. Maar okee, strikt genomen kan die ook nog gedeeld worden.
Deze Kees had in de al aangehaalde tijd het bad in de keuken staan. Heel gezellig: zat je in bad, kreeg je koffie aangereikt van je huisgenoten. Of er werd je gevraagd om even ergens anders iets te gaan doen, als ze met hun vriendin in bad zaten.quote:Hoe dan ook vind ik de precieze indeling van de woning niet zo superbelangrijk. Waar het mij vooral om gaat is dat ik weliswaar vind dat iedereen, behalve wie het niet wil, over onderdak moet kunnen beschikken, maar dat dat onderdak natuurlijk best gedeeld kan worden en niet van alle gemakken voorzien hoeft te zijn. Een douche zou trouwens ook bet kunnen worden weggelaten: gewoon met een washandje en een teiltje en schoon is Kees.
Ach, je wordt vanzelf ouder.quote:[..]
Wist ik niet. Zal de leeftijd wel zijn.
Inderdaad.quote:[..]
Dan hoeft er aan de uitkering dus niet zoveel te veranderen, behalve dat ze op de lange termijn natuurlijk wel op dit niveau moeten blijven.
En er moeten natuurlijk ook wel van die eenvoudige woningen blijven staan of gebouwd worden, die betaalbaar zijn voor mensen met een uitkering, want anders zouden de uitkeringen niet meer toereikend zijn voor onderdak.
[..]
Dat is dan dus iets wat zonder meer moet veranderen. Het niveau van uitkeringen zou in principe niet moeten afhangen van de economie, behalve natuurlijk als de economie zo'n diepe val maakt of dreigt te gaan maken dat het onvermijdelijk is.
He, met jou kan ik praten. Welbegrepen eigenbelang en niet zeiken over anderen. De eer aan jezelf houden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:01 schreef mimir het volgende:
Het kan mij geen ruk schelen hoeveel de uitkeringen omhoog gaan. Zelfs als ik er finacieel beter van zou worden als ik een uitkering zou krijgen ipv een baan, dan nog zou ik voor een baan kiezen. Dit heeft gewoon iets te maken met het idee dat het gezond en prettig is om te werken. Ik moet er niet aan denken dat ik thuis zit met een uitkerinkje. Ik moet er ook niet aan denken dat ik elke week kopieen van sollicitatie brieven moet overhandigen van de Dienst Werken om aan te tonen dat ik werkelijk op zoek ben naar werk en er ambtenaen bij mij thuis langskomen om de tandenborstels te tellen.
Als je werkt, ben je beter af. Zolang er veel mensen zijn die dit met mij eens zijn, komt het wel goed met NL.
Is dit onderwerp niks voor jou:quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:39 schreef kriele het volgende:
[..]
Doordat pa en ma zelf ook altijd van een uitkerinkie hebben geleefd en de kids nooit hebben gestimuleerd. Bepaalde families zijn zo doorgefokt, wat tenkoste is gegaan van de hersencapaciteit. Drank en drugs misbruik. Gebroken families. Een lichamelijke en/of verstandelijke handicap. Redenen genoeg.
Tip: ga op tijd solliciteren! Toen ik een jaartje gewerkt had en in de WW belandde, kreeg ik van iemand van de UWV met een erg buitenlandse naam een brief, dat hij me ging korten.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Begin november loopt mijn contract af. Ga ik lekker uitkering trekken![]()
Als je genoeg verdient, moet je betalen voor de diensten. Dat kun je dan toch ook. Wat is daar oneerlijk aan? Als je weinig omzetbelasting wilt betalen, moet je weinig omzet maken. Simpel!quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef samjustme het volgende:
[..]
Zodra je in het middenkader terechtkomt vervallen alle regelingen en moet je voor alles dokken, oneerlijk![]()
Je vergeet een bijvoeglijk naamwoord: afgunstige. Invoegen voor jou. En het luie voor uitkeringstrekkers mag vervallen. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen, dat er niet veel luie uitkeringstrekkers over zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zou nog altijd een beter alternatief zijn dan de "Hoeveel-verdien-jij-zodat-we-veel-van-jou-af-kunnen-pakken-en-aan-luie-uitkeringstrekkers-kunnen-geven" controlebureau, ook wel belastingen genoemd.
Waarom werk je dan zo hard? Kennelijk is straf geen goed opvoedkundig instrument. Of jij bent erg dom.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:58 schreef draaijer het volgende:
hoe harder je werkt, hoe harder je gestraft wordt...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |