abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 september 2007 @ 18:36:34 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53224350
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:32 schreef nebelung het volgende:
Maar die was opgeheven, die luisterservice vanwege het feit dat de appartementen zo verspreid liggen.
Maar als het een ontvoering is, zou die ook hebben kunnen plaatsvinden als de luisterservice er wel was. De kans van slagen is dan zelfs een stuk groter, want dan ging er helemaal niemand naar binnen om naar de kinderen te kijken. Er werd alleen geluisterd. Geen geluid = slapend kind. Pas als er geluid was ging er iemand kijken. De kans op ontdekking van een verdwenen kind is dan nog veel kleiner.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53224539
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:35 schreef tbl1966 het volgende:
da's waar en Eef is natuurlijk niet de meest betrouwbare getuige.
Eef is en plurk en een ploert.
quote:
Maar toch, juist dit soort 'harde mensen' heeft vaak een soft spotje als het kinderen aangaat.
"Soft spotje' of niet, de ouders van Maddie waren niet onbemiddeld, beiden arts, en voor het juiste bedrag strijkt ome Eef best zijn hand over zijn hart.
  zondag 16 september 2007 @ 18:47:03 #203
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_53224568
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Maar als het een ontvoering is, zou die ook hebben kunnen plaatsvinden als de luisterservice er wel was. De kans van slagen is dan zelfs een stuk groter, want dan ging er helemaal niemand naar binnen om naar de kinderen te kijken. Er werd alleen geluisterd. Geen geluid = slapend kind. Pas als er geluid was ging er iemand kijken. De kans op ontdekking van een verdwenen kind is dan nog veel kleiner.
Dat is ook zo. Maar het is moussie's punt geloof ik dat doordat zo'n luisterservice er ooit was, de McCanns ten onrechte dachten dat het veilig was om hun kinderen achter te laten.
quote:
[quote]Op zondag 16 september 2007 14:09 schreef moussie het volgende:
als dit trouwens klopt
[..]

kan dat nog heel leuk worden .. dan word het de McCanns tegen Mark Warner .. het is immers het resort zelf dat door hun aanbod aan opvang voor de kinderen de indruk wekt dat het veilig is, een concept dat miljoenen in het laatje brengt dankzij al die ouders die snakken naar een beetje rust en bewegingsvrijheid
Nou ja, ik denk dat het inderdaad ook veilig was. Tenminste, veilig v.w.b. ontvoerders. Ik geloof er namelijk geen zak van dat die ontvoering heeft plaatsgevonden, zoals zij beweren. Maar eigenlijk is het natuurlijk nóóit veilig, want zodra je kind kan lopen kan die ook z'n bed uitkomen en binnen de kortste keren op de openbare weg staan. Dat kan iedereen bedenken, dus ook hoogopgeleide Britse ouders.

Ja, tenzij je ze ongelooflijk platgespoten hebt, natuurlijk.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_53224586
En als hij er niet bij betrokken is geweest, kakt hij ervan dát ze niet bij hem zijn gekomen, had hij er ook nog wat aan overgehouden. Da's Eef.
pi_53224656
Waarom stappen de die-hards (zij die regelmatig posten) zo makkelijk over Hoos heen?
pi_53224733
quote:
Eef is en plurk en een ploert.
quote:
En als hij er niet bij betrokken is geweest, kakt hij ervan dát ze niet bij hem zijn gekomen, had hij er ook nog wat aan overgehouden. Da's Eef.
Jij kent Eef persoonlijk?
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53224778
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:50 schreef SteveBallmer het volgende:
Waarom stappen de die-hards (zij die regelmatig posten) zo makkelijk over Hoos heen?
Zeg meneer Balmer, vanaf pagina 1 van dit topic, toen de connectie Hoos werd gepost, is er hier en daar op gereageerd. Maar vertel...
pi_53224803
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:53 schreef tbl1966 het volgende:
Jij kent Eef persoonlijk?
Nee.
Ik ben wel aardig bekend met zijn directe familie.
pi_53224868
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:56 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nee.
Ik ben wel aardig bekend met zijn directe familie.
Da's hetzelfde, voor den draad!
  zondag 16 september 2007 @ 19:00:01 #210
1986 Jane
pi_53224912
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:50 schreef SteveBallmer het volgende:
Tja, ik heb al eerder gezegd dat ik niet zo geloof in een groot complot met (veel) buitenstaanders... Als de McCanns schuldig zijn, dan weten m.i. hoogstens alleen een paar van hun vrienden het. (die Tanner en O'Brien bijvoorbeeld; die vertrouw ik niet zo)
pi_53224948
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:55 schreef Suko het volgende:
Zeg meneer Balmer, vanaf pagina 1 van dit topic, toen de connectie Hoos werd gepost, is er hier en daar op gereageerd. Maar vertel...
Maar mevrouw Suko, ik lees alles!
Ik vind gewoon dat men Eef een beetje links laten liggen.
Eef is een zeer reële verdachte.
pi_53225009
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:01 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

verdachte van wat? Medeplichtigheid of als dader?
  zondag 16 september 2007 @ 19:06:32 #213
1986 Jane
pi_53225078
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:04 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Niet als dader toch? Als ik die meneer Hoos zo inschat, had hij als hij haar ontvoerd had, toch een flinke som losgeld gevraagd.
pi_53225116
Daarom vraag ik het ook. Steve sluit hem niet uit als verdachte.
pi_53225149
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:31 schreef Jane het volgende:

[..]

Nee hoor, het was een reactie op het 'Kate is de perfecte moeder'-bericht. Wat verder totaal geen bewijs is dat ze haar kind vermoord heeft.
die op zijn beurt weer een reactie is op al die speculaties voor wat een gestoord mens zij moet zijn
quote:
Ikzelf vind het alleen wel door dit soort dingen wel makkelijker te geloven dat ze hun kinderen een slaapmiddel gaven. Want door dit, het alleen laten enz., komen ze op mij wel over als kinderen-zijn-leuk-zolang-je-er-maar-geen-last-van-hebt-ouders.
kom nou zeg .. dus een moeder die haar kind dagelijks 1 uurtje naar de crèche brengt is ook in staat om haar kinderen een slaapmiddel te geven om lekker uit te kunnen gaan ?
Daarnaast, als verstandige ouder zorg je er mi voor dat je kinderen in de vroege middag niet in de zon spelen, wat ik aan foto's heb gezien van hun kinderen vallen die onder huidtype "zeer zongevoelig" (of hoe je dat noemt), dus die worden op de warmste uren van de dag op een kindgerechte manier vermaakt in de crèche naast de pool ..
pleased to meet you
pi_53225152
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:01 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nou ja keej dan, 't komt vanzelf wel boven drijven, alhoewel ik meer denk dat Murat hém kent (die kent de hele omgeving) ipv andersom, hij had alleen de faciliteiten om iets voorgoed te laten verdwijnen, hardop gedacht hoor.
pi_53225189
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:04 schreef tbl1966 het volgende:
Nee, niet als dader, nee.
pi_53225207
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:09 schreef Suko het volgende:
alhoewel ik meer denk dat Murat hém kent
Nu komen we ergens.
pi_53225241
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:11 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nee, niet als dader, nee.
ach ja, het is wel opvallend, een dierencrematorium in het midden van nergens .. waarbij nergens dan een streek is die erg in trek schijnt te zijn bij oa britse pedofielen
pleased to meet you
pi_53225247
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:12 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Nu komen we ergens.
Heb nog iets bij m'n vorige bericht geplaatst, verder denk ik maar niet...
  zondag 16 september 2007 @ 19:35:48 #221
1986 Jane
pi_53225858
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:09 schreef moussie het volgende:

kom nou zeg .. dus een moeder die haar kind dagelijks 1 uurtje naar de crèche brengt is ook in staat om haar kinderen een slaapmiddel te geven om lekker uit te kunnen gaan ?
Daarnaast, als verstandige ouder zorg je er mi voor dat je kinderen in de vroege middag niet in de zon spelen, wat ik aan foto's heb gezien van hun kinderen vallen die onder huidtype "zeer zongevoelig" (of hoe je dat noemt), dus die worden op de warmste uren van de dag op een kindgerechte manier vermaakt in de crèche naast de pool ..
Ik merk het al, jij en ik hebben hier zulke verschillende meningen over dat we het nooit eens zullen worden. Het gaat hier om kinderen van 2 en 3 jaar, niet van pak-em-beet een jaar of 7 of 8 die graag zelf willen deelnemen aan het kinderentertainmentprogramma o.i.d. Je kleine kinderen op vakantie elke dag in een creche dumpen (want op die leeftijd hebben ze niks te kiezen), daar snap ik niks van, nee. Ga lekker zelf iets leuks met ze doen! Uit de zon desnoods! God, wat heb ik toch geweldige ouders gehad zeg! Hadden ook allebei een baan, maar op vakantie stonden ze gewoon met mij te badmintonnen, i.p.v. te tennissen met hun buddy's. Of gingen ze wat dan ook doen met me. Maar goed, dat zal wel weer aan mij liggen.

Oh, en dat ene uurtje, dat komt van jou he?
pi_53226085
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:35 schreef Jane het volgende:
Ik merk het al, jij en ik hebben hier zulke verschillende meningen over dat we het nooit eens zullen worden.
Lieve, lieve Jane.
We worden het wel eens.
pi_53226452
Jane, op zo'n complex doen ze hele leuke dingen met de kinderen. Oók met die kleintjes. Spelletjes, kleuren, dansen, en met meerder kinderen vinden ze dat al snel leuk. Andere kinderen dan weer hun broertje of zusje. En kinderen van 2 en 3 (bijna 4) hebben écht wel een eigen wil. Dáár was het toen leuk, en daar willen ze best nog eens heen! En dan ben je helemaal geen slechte ouder! Kom zeg!
  zondag 16 september 2007 @ 20:26:16 #224
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53227152
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:16 schreef livelink het volgende:
Ik begrijp vooral echt niet dat ze die deur open hebben gelaten. Het argument van de brand is enigszins naief. Ik geloof niet dat 3 kinderen onder de 4 jaar zichzelf weten te redden als er brand uitbreekt in hun slaapkamer. En al helemaal niet als ze ook nog zo vast slapen dat ze overal doorheen slapen (met of zonder hulp van slaappillen).
Open gelaten als niet op slot of als op een kier? Een brandje valt eerder op als de rook langs de open deur kan ontsnappen. En dan ben je binnen twintig seconden daar. Met deur en ramen gesloten kan een sluimerend brandje met weinig zuurstoftoevoer vanzelf uitgaan, maar dan is de kamer gevuld met dodelijk koolmonoxide.
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  zondag 16 september 2007 @ 21:06:52 #225
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_53228264
tvptje maar weer, wat gaat het hard
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 16 september 2007 @ 21:31:46 #226
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53229000
tvp
Neerkomen wel!
pi_53229989
hou vol, Jane!!!!!!!!!

en snel terug naar mijn rtl8 waar gebeurd zondag avond film

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53230136
Even een sidestep: de film 12 Angry men van Sidney Lumat is een aardige film. <A dissenting juror in a murder trial slowly manages to convince the others that the case is not as obviously clear as it seemed in court> Wat de clue is, is dat degene die het langst volhoudt aan de schuld van de verdachte dit doet uit persoonlijke motieven, niet ogv de feiten.
I´m back.
  zondag 16 september 2007 @ 22:21:10 #229
1986 Jane
pi_53230360
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:06 schreef milagro het volgende:
hou vol, Jane!!!!!!!!!
Oh, ik heb me er al bij neergelegd dat ik blijkbaar van een andere planeet kom, hoor. De Kinderen-hebben-recht-op-aandacht-van-hun-ouders-planeet.

Veel plezier bij je film!
pi_53230573
quote:
Op zondag 16 september 2007 19:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik merk het al, jij en ik hebben hier zulke verschillende meningen over dat we het nooit eens zullen worden. Het gaat hier om kinderen van 2 en 3 jaar, niet van pak-em-beet een jaar of 7 of 8 die graag zelf willen deelnemen aan het kinderentertainmentprogramma o.i.d.
ik vermoed dat als jij in de Algarve zit, in mei dus nog niet aan de zon gewend, jij je kleine kinderen tussen de middag ook laat spelen in de crèche terwijl jij een paar meter verderop aan de pool zit .. of ga jij in de warme uurtjes met hun op de kamer zitten, duimen draaien, TV kijken of zo ?
quote:
Je kleine kinderen op vakantie elke dag in een creche dumpen (want op die leeftijd hebben ze niks te kiezen), daar snap ik niks van, nee. Ga lekker zelf iets leuks met ze doen! Uit de zon desnoods! God, wat heb ik toch geweldige ouders gehad zeg! Hadden ook allebei een baan, maar op vakantie stonden ze gewoon met mij te badmintonnen, i.p.v. te tennissen met hun buddy's. Of gingen ze wat dan ook doen met me. Maar goed, dat zal wel weer aan mij liggen.
nope, de wereld is verandert sinds wij klein waren .. je kinderen in een crèche achterlaten is niet meer per definitie "je kinderen dumpen omdat je zelf te lui bent" .. alhoewel sommige mensen in die fase zijn blijven hangen ?
quote:
Oh, en dat ene uurtje, dat komt van jou he?
net zo'n speculatie als dat dump verhaal ..
pleased to meet you
  zondag 16 september 2007 @ 22:40:59 #231
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53230882
Een voorbeeld van wat voor risico's sommige perverten nemen:
quote:
Man Charged With Kidnap, Rape of Two Girls

Sunday, May 22, 2005

PORT CHARLOTTE, Fla. — A man kidnapped two girls from their homes while their parents slept, took them to a construction site and raped them before sending them home, threatening to kill their families if they said anything, authorities said.

Erick Thomas Knapp Jr. (search), 31, confessed to investigators that he kidnapped, bound and raped the girls, ages 13 and 7, in separate incidents, sheriff's Capt. Michael Savage told the Charlotte Sun Herald for Sunday's editions. He said there may be more victims.

"He went into occupied residences and snatched children while their parents were sleeping in the next room," Savage said. "I don't know how much more of a monster" one can be.

Knapp was charged with kidnapping, armed burglary and sexual battery and was being held in the Charlotte County Jail (search) without bond. If convicted, he could face the death penalty for allegedly raping a person younger than age 12.

A woman who answered the phone at the jail early Sunday said Knapp would not be allowed to answer a reporter's questions and said she did not know whether Knapp had legal representation.
According to an arrest report, Knapp kidnapped the 13-year-old girl early Thursday from her South Florida home, tied her hands and blindfolded her. He took her to a house under construction nearby and raped her, then sent her home, saying he would kill her family if she told authorities.

The girl went home and told her parents, who called police. During the investigation, the 7-year-old came forward to say she had a similar experience weeks earlier, officials said. The girl had been afraid that Knapp would harm her family if she reported the crime.

Charlotte County Sheriff John Davenport praised the 13-year-old girl's courage for reporting the rape, which the sheriff said may have saved other young girls.

"This girl was very brave in coming forward," he said. "He would still be out there looking to victimize."
http://www.foxnews.com/story/0,2933,157278,00.html
pi_53231891
quote:
Op zondag 16 september 2007 22:21 schreef Jane het volgende:

[..]

Oh, ik heb me er al bij neergelegd dat ik blijkbaar van een andere planeet kom, hoor. De Kinderen-hebben-recht-op-aandacht-van-hun-ouders-planeet.

Veel plezier bij je film!
Hebben we het nou over een hele dag doorbrengen op de creche of over een uurtje?
Ik heb het gewoon over een uurtje en ik noem het geen creche hoor, dat heet "De animatieclub."
pi_53232124
Onderstaand stukje tekst komt uit een artikel dat, volgens mij, gaat over de Eef Hoos waar hier in dit topic over gesproken wordt...
quote:
"Ik was zeventien toen ik voor het eerst de gevangenis in ging. Ik was vijftig toen ik er voor de laatste keer uit kwam. Als ik mijn leven over zou mogen doen, dan zou ik het weer precies zo doen. Ik had die tijd in de gevangenis niet willen missen. Niet dat het leuk is in de gevangenis hoor, maar het is nou eenmaal mijn leven. Zo ben ik geworden wie ik ben. Als je ziet hoe ik hier woon aan de Algarve, dan heb ik het goed voor elkaar. Ik heb een kast van een huis, een zwembad van dertig meter, een tennisbaan en een visvijver. Ze zeggen dat misdaad niet loont, maar in mijn geval is dat wel zo.”

Bron

pi_53233401
quote:
Op zondag 16 september 2007 18:47 schreef Jane het volgende:
Dat is ook zo. Maar het is moussie's punt geloof ik dat doordat zo'n luisterservice er ooit was, de McCanns ten onrechte dachten dat het veilig was om hun kinderen achter te laten.

Nou ja, ik denk dat het inderdaad ook veilig was. Tenminste, veilig v.w.b. ontvoerders. Ik geloof er namelijk geen zak van dat die ontvoering heeft plaatsgevonden, zoals zij beweren. Maar eigenlijk is het natuurlijk nóóit veilig, want zodra je kind kan lopen kan die ook z'n bed uitkomen en binnen de kortste keren op de openbare weg staan. Dat kan iedereen bedenken, dus ook hoogopgeleide Britse ouders.

Ja, tenzij je ze ongelooflijk platgespoten hebt, natuurlijk.
Ik moet steeds denken aan een vakantie die wij ooit hadden in Club Med, een vreselijke vakantie trouwens, gevangen in zo'n bordkartonnen vakantiedorpje tussen hoge hekken, en ik kan me heel goed voorstellen dat de McCanns zich veilg voelden. Als ik terugdenk aan Club Med, denk ik ook aan de vrienden die wij daar toevallig tegenkwamen. De vrouw is arts, de man uitgever, en ze waren hard toe aan een weekje totale rust. In Nederland brengen zij drie van hun vier (!) kinderen al om 7 uur s 'morgens naar de crèche - zal wel moeten, ook, want de ziekenhuisdiensten beginnen vroeg en er is een crèche bij het ziekenhuis. Het oudere kind wordt thuis opgevangen door een oppas, die hem naar school brengt. Dit schema volgen ze 4 dagen per week, één dag is de moeder thuis. Op vakantie vonden zij het de normaalste zaak van de wereld om de kinderen elke dag onder te brengen in de Club Med-crèche (Kids Club), en ik denk dat de McCanns er hetzelfde over denken: als je het altijd zo doet, waarom dan niet op vakantie? Je kiest tenslotte niet voor niks voor zo'n overgeorganiseerd & kindvriendelijk vakantiedorp, en bovendien zijn twee hardwerkende ouders van jonge kinderen óók wel eens toe aan wat rust.

In de praktijk blijkt het altijd behoorlijk tegen te vallen, trouwens - kinderen vinden zo'n crèche meestal niet leuk, en terecht, dus je moet als ouders sterk in je schoenen staan om dan toch gewoon vrolijk te zwaaien en weg te lopen. Het viel me op dat die vrienden van ons daar weinig moeite mee hadden, maar zij hebben hun schuldgevoel daarover allang gesust, ze doen tenslotte nooit anders. Ze kúnnen ook niet anders, ze moeten namelijk werken. Kiezen of delen, dus. Ik heb er alle begrip voor, maar ik ben wel heel erg blij dat ik zelf nooit in die spagaat heb gezeten, want ik werk gewoon thuis.

Ook de 'oppascentrale' waarop je altijd een beroep kunt doen in dit soort complexen, is een illusie. Dat blijk je dan al 24 uur van tevoren geboekt te moeten hebben, of er is net op díe avond niemand voorhanden, of het is laagseizoen, of ze verzinnen iets anders. Het werkt gewoon niet goed. Zal in Portugal ook zo zijn geweest. Bovendien: iedereen met kleine kinderen weet hoe ingewikkeld het is om een wildvreemde 'even' te laten oppassen. Het ene kind begint al te gillen als de oppas binnenkomt, het andere kind wil per se in het 'grote bed' slapen, maar daar moet de oppas zitten, er is namelijk geen andere kamer voorhanden, tenzij ze bereid is om buiten in de snijdende wind te gaan staan, en het volgende kind begint natuurlijk mee te krijsen met het eerste kind. Over de taalbarrière heb ik het dan nog niet eens gehad - in het buitenland heb je gewoon niks aan een oppas.

(Daarbij denk ik dat die vakantiecomplexen liever geen oppas aanbieden, omdat - inderdaad - het risico te groot is. Er zal eens iets gebeuren, zeg. De oppas valt in slaap en een van de kinderen stort zich van het balkon. Het is ook te weinig lucratief.)

De 'luisterservice' van het hotel in Portugal lijkt me een typische verkooptruc, want iemand die eens in het half uur zijn oor tegen de voordeur legt, kan wat mij betreft net zo goed wegblijven. Wat heb je daar nou aan?! Ten eerste kan je dát ook wel zelf, en dan werp je meteen een blik in de bedden, en ten tweede voorkom je daar niet mee dat een kind alsnog een half uur ligt te gillen, of uit bed stapt, of het hele appartement in lichterlaaie zet met een aansteker die toevallig is achtergebleven op het nachtkastje.

Maar kijk, dat is dus de hele truc: mensen voelen zich er om die reden wél veilig. Want moet je eens kijken wat ze allemaal aan geweldige kinderopvang en luisterservices en crèches hebben! Fantastisch! Wat je ook niet moet vergeten, is dat er in die complexen hordes kleine kinderen rondlopen. Het stikt ervan, overal waar je loopt, struikel je over buggy's, commodes, kindereethoeken, speeltuinen, verschoonhoekjes, waterkokers, enzovoort. Zéér kindvriendelijk. En ook: iederéén doet het zo! Dat is een belangrijk argument: mensen kijken naar elkaar, ze zijn geneigd te denken dat het wel goed zal zitten als ándere ouders zich er veilig bij voelen. (In Club Med zaten veel ouders tot diep in de nacht te feesten, terwijl de kinderen in het huisje lagen, op ca. 5 minuten lopen. Andere ouders lieten de grote kinderen ook gewoon tot laat opblijven, en de kleintjes lagen in buggy's te slapen. Het was er donker, enge paadjes tussen de huisjes... persoonlijk, maar dat zal mijn oververhitte fantasie wel zijn geweest, vond ik het de UITGELEZEN plek voor een lustmoord. Juist omdát het complex bewaakt werd door een soort militair die daar alleen voor de show zat, en juist omdát er zoveel kinderen verbleven, in een toch tamelijk chaotische toestand.

Kortom: de veiligheid in dit soort familievriendelijke vakantiecomplexen is een schijnveiligheid, een illusie, maar je betaalt er een hoop geld voor, en dus... zal het wel goed zitten, toch? Die illusie wordt de hele dag met kracht aan je opgedrongen. Je gaat er vanzelf in geloven. In dat opzicht geloof ik Kate McCann wel, al begrijp ik niet dat ze haar kinderen niet meenam naar het restaurant, gewoon in een kinderwagen of buggy. Of - nóg een beter idee - waarom ze geen kindermeisje bij zich had
pi_53233954
Stel: de McCanns gaven hun kinderen een slaapmiddel - wat op zich omstreden is - waarom gingen ze dan om het ½ uur kijken of de kinderen sliepen? Zo'n slaapmiddel werkt toch wel een hele nacht? Om dit feit te verbergen voor hun gezelschap, waaronder ook op z'n minst één arts zat?
I´m back.
pi_53234185
sorry voor de eerder gemiste post, Jane, waarin jij ingaat op het punt waar ik al een tijdje op zit te hameren .. goed verwoord Nadine26, het is schijnveiligheid te koop voor big bucks ..

en tja, de Algarve schijnt nogal geliefd te zijn bij pedo's, die weten dat inmiddels ook wel .. het is niet voor niets dat binnen nog geen week na het verdwijnen van Maddie de britse, wat ik dan maar even voor het gemak pedo-brigade zal noemen, wordt ingeschakeld ..
pleased to meet you
pi_53234201
Stel dus: de McCanns geven hun kinderen op geniepige wijze slaapmiddelen. Ze gaan puur om te verbergen dat ze dit doen om het ½ uur kijken bij de kinderen. Ze bemerken dat de oudste wrs door dat slaapmiddel is komen te overlijden. Kunnen ze dan, als ze dit willen verbergen voor de buitenwereld en om de volgende carrière stap van Gerry niet in het gevaar te brengen, vertrouwen dat één of meerdere individuen van het gezelschap waarmee ze dineren hen helpt, bijstaat, de waarheid verzwijgt, het kind helpt te verdwijnen etc. terwijl ze juist om voor aan hen te verbergen dat ze hun kinderen slaapmiddelen geven, puur voor de vorm dus, bij hun kinderen gingen kijken, omdat slaapmiddelen geven aan zulke kleintjes zondermeer als omstreden zal worden aangemerkt? Die vraag kan nooit met 'ja' beantwoord worden denk ik. Omdat ze nog steeds willen verbergen dat zij hun kinderen slaapmiddelen gaven, kunnen ze als vermoedelijke reden voor het overlijden van Maddie niet opgeven dat dit door die toegediende slaapmiddelen komt. En dus vervalt ook direct te reden om een heel complot te verzinnen over ontvoering, het meisje te laten verdwijnen en hun gezelschap te vragen om daarin mee te gaan.
Conclusie: als Maddie overleden is aan toegediende slaapmiddelen dan zullen ze daarna geen anderen hebben gevraagd hen te helpen met de cover-up. Zij moeten dan alles verder alleen gedaan hebben.
I´m back.
pi_53234363
Dus we hebben 2 general practioners, die komen er achter dat hun oudste kind is overleden, vermoedelijk aan de slaapmiddelen die zij haar zelf hebben gegeven, ze weten dat dit repercussies kan hebben voor hun carrière, bovendien is 1 van hen in de race om een belangrijke positie op het Ministerie van Volksgezondheid, alles dreigt dus in het water te vallen, door één kleine fout, misschien op zich niet eens een zo grote fout, misschien dat het oudste kind gewoon gevoeliger is voor de slaapmiddelen en daarom overleden is, maar voor GPs zoals zij is het een knoeierd van een fout. Zij besluiten dus tot het in scene zetten van een ontvoering. Maar zij kunnen aan niemand vragen hen te helpen. Ze moeten alles alleen doen. Ze zitten daarbij nog in een land waar ze vreemden zijn, waarvan ze de taal niet kennen, waarin ze niemand kennen, waar ze grofweg alleen de weg kennen in het holiday resort waarin ze een kleine week zitten en misschien hoe ze aan het strand moeten komen. Dat 'onze' goeie ouwe Eef Stoof 20 km verderop woont met een dierencrematorium in zijn achtertuin en dat-ie een op z'n zachtst gezegd duister figuur is, is uiteraard een wetenschap die aan hen onbekend is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 17-09-2007 01:43:00 ]
I´m back.
  maandag 17 september 2007 @ 05:57:26 #239
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53235318
Ik acht de kans dat Maddie aan slaappillen overleden is zeer klein, tenzij het barbituraten waren en ze het combineerde met een flinke dosis sterke drank.
pi_53236662
quote:
Op maandag 17 september 2007 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
Stel dus: de McCanns geven hun kinderen op geniepige wijze slaapmiddelen. Ze gaan puur om te verbergen dat ze dit doen om het ½ uur kijken bij de kinderen. Ze bemerken dat de oudste wrs door dat slaapmiddel is komen te overlijden. Kunnen ze dan, als ze dit willen verbergen voor de buitenwereld en om de volgende carrière stap van Gerry niet in het gevaar te brengen, vertrouwen dat één of meerdere individuen van het gezelschap waarmee ze dineren hen helpt, bijstaat, de waarheid verzwijgt, het kind helpt te verdwijnen etc. terwijl ze juist om voor aan hen te verbergen dat ze hun kinderen slaapmiddelen geven, puur voor de vorm dus, bij hun kinderen gingen kijken, omdat slaapmiddelen geven aan zulke kleintjes zondermeer als omstreden zal worden aangemerkt? Die vraag kan nooit met 'ja' beantwoord worden denk ik. Omdat ze nog steeds willen verbergen dat zij hun kinderen slaapmiddelen gaven, kunnen ze als vermoedelijke reden voor het overlijden van Maddie niet opgeven dat dit door die toegediende slaapmiddelen komt. En dus vervalt ook direct te reden om een heel complot te verzinnen over ontvoering, het meisje te laten verdwijnen en hun gezelschap te vragen om daarin mee te gaan.
Conclusie: als Maddie overleden is aan toegediende slaapmiddelen dan zullen ze daarna geen anderen hebben gevraagd hen te helpen met de cover-up. Zij moeten dan alles verder alleen gedaan hebben.
Mijn theorie luidt dan ook dat Maddie al eerder is overleden, dus vóór het etentje in de tapasbar. (Dat is trouwens ook dat algemene theorie; er is nooit sprake geweest van een plotseling overlijden tijdens het etentje, omdat dat scenario de McCanns te weinig tijd zou hebben gegund, en er bovendien geen ruimte was voor overleg.) De kinderen zijn, voor zo ver valt na te gaan, tussen 6 en 7 in bed gelegd; de McCanns arriveerden volgens getuigenverklaringen van hun vrienden een half uur te laat in de tapasbar, namelijk om 9 uur ipv om half 9. Zelf hebben de McCanns verklaard dat ze er al om half 9 waren.
Laten we in dit geval de vrienden maar geloven - zij herinneren zich echt wel op wie ze hebben zitten wachten voordat het eten besteld kon worden.

Dat verklaart ten eerste waarom de McCanns elk halfuur bij de kinderen gingen kijken: geen argwaan wekken, doen alsof alles normaal is. Ik ga ervan uit dat ze ook de vorige avonden steeds zijn gaan kijken, want waarom zouden ze hun vrienden toevertrouwen dat ze de kinderen slaapmiddelen geven? En trouwens, zelfs áls je slaapmiddelen geeft, blijven er genoeg redenen over om af en toe te controleren of het goed gaat. De tweeling is pas 2, dat zijn hele jonge kinderen.

Ten tweede verklaart het waarom hun vrienden als een blok achter de McCanns zijn blijven staan: ze wisten van niks, zij waren de argeloze toeschouwers van een scam.

De McCanns zouden Maddie dus rond 7 uur, half 8 dood hebben aangetroffen - mogelijk om een ándere reden, er kan ook een onverhoeds harde klap zijn gevallen, of misschien is er een ander 'ongeluk' gebeurd - en daarna hadden ze ongeveer een uur de tijd om een plan te trekken.

Om deze reden is die time-laps zo belangrijk: niemand weet zeker wanneer Maddie die dag voor het laatst is gezien. Er is een foto bij het zwembad van haar genomen rond 14.00 uur 's middags, dat staat vast. Verder schijnt ze rond 6 uur 's avonds nog bij de crèche te zijn gesignaleerd, maar dat is niet zeker - tegenstrijdige verklaringen, alweer. Het valt achteraf kennelijk niet meer na te gaan.
Stel dat ze om 14.00 uur voor het laatst in het openbaar is gezien, dan geeft dat de ouders heel veel tijd, zo'n 7 uur. Maar uitgaande van dat ene uur, is het in theorie mogelijk dat de McCanns met veel improvisatie - dat wel - een plan in elkaar hebben gedraaid. Meest voor de hand liggend is nog steeds die koffer of sporttas waarin ze is verdwenen, en die vervolgens ergens in het appartement in een kast is gezet, of misschien was er een berging. Kleine kans dat er in koffers wordt gezocht als er een kind is ontvoerd.

Ik heb sowieso nooit geloofd dat de McCanns hun vrienden in het complot hebben betrokken - zulke 'goede' vrienden bestaan niet. En zelfs als dat wél zo was geweest, dan had er intussen allang eentje wroeging gekregen. Ze hebben het dus - áls ze ermee te maken hebben - alleen gedaan.
pi_53236873
Nadine,

Klinkt erg aannemelijk, jouw verhaal. Maar wat ik dan niet begrijp is waarom nu nog een mediacampagne? Dat ze de schijn zo lang op blijven houden klopt naar mijn idee niet.
pi_53236905
Goed verhaal Nadine, overigens denk ik dat het kindvriendelijke vakantieoord mogelijk best wel een goede oppasservice had, mag toch aannemen dat de McCanns (+vrienden) van tevoren informatie hebben ingewonnen wat er aan faciliteiten beschikbaar is. Kan best zijn dat inderdaad de McCanns zich daar veilig voelden alhoewel misschien niet zo crowed met kinderspullen zoals je beschrijft, het wordt daar omschreven als zeer rustig, bijna saai, zeker geen Club Med -idee.

Maar Kate was er zeer gerust op zoals ze zelf omschrijft: "Maybe it was because it was family-friendly, because it felt so safe. That week we had left them alone while we had dinner. There is no way on this planet I would take a risk, no matter how small, with my children. I do say to myself 'why did I think it was safe?' But it did feel safe and so right. I love her and I'm a totally responsible parent and that's the only thing that keeps me going. I have no doubt about that."

Kan allemaal zijn, maar voor mij blijft recht overeind dat je niet avond aan avond je hele kleine kinderen alleen laat in een volstrekt vreemde omgeving. Oké één avondje dan, met tig checks en een babyfoon en de deuren dicht (want ook buiten het park was vanaf de openbare weg het apartement bereikbaar), maar niets van dat al. En over dat het drukke mensen zijn, Kate MCann werkte parttime als huisarts, ook druk met een gezin maar men moet het ook niet overdrijven.

McCanns ready for 'scent of death' evidence
In een artikel op The Times gaan de adcocaten van de McCanns advocaten in de US raadplegen omdat bewijs verkregen via snuffelhonden in een moordaak door een rechter als onbetrouwbaar werd bestempeld. De rechter: "The judge told the court: “The state has failed to convince me that it’s any more reliable than the flip of a coin.” The jury is considering its verdict." (uitspraak moet nog komen)

"Two British sniffer dogs, one capable of detecting blood and human remains, were taken to Portugal in early August to help in the investigation. The dog picked up a “scent of death” on numerous items, including Mrs McCann’s clothes and her daughter’s favourite soft toy. During police interviews the McCanns, both 39, were repeatedly shown a video of the animal “going crazy” when it approached their hired Renault Scenic car. "

Mrs McCann could not explain it, but the scent of bodies remains detectable to the springer spaniel “cadaver dogs” for years and her legal team concluded that the scent could have come from her contact with corpses during her work as a doctor. Portuguese police believe that the couple may have killed their child accidentally and then disposed of the body using a car they hired 25 days later. Although the McCanns do not know the full details of the Portuguese prosecutor’s case against them, they are concerned that it may rest on the dog’s reaction."

A source close to the McCanns’ legal team said: “The court papers, giving the legal submissions, are on their way to the McCann team for consideration. At the moment there are no formal charges and therefore there is no formal allegation against which the McCann team can work. We are having to work a little bit in the dark.

“But given that we understand the central plank of what the police are alleging involves sniffer dogs – albeit British ones, which are said to be particularly good – this is important and relevant, and will be raised with the police and brought to the judge’s attention.” De rest op The Times Een korter Nederlands artikel op Het Laatste Nieuws: McCanns zullen spoor van speurhond aanvechten
  maandag 17 september 2007 @ 09:38:45 #243
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53237003
En toch moeten de McCanns als ze het zelf hebben gedaan volgens mij hulp hebben gehad van in ieder geval één vriendin, namelijk degene die getuigd heeft dat ze een man met een kind in een deken heeft zien lopen. Het kind ongeveer zo oud als Maddie en met dezelfde kleur pyjama aan.

Iedereen gaat maar voorbij aan deze getuigenis, maar het kan voor mij maar 3 dingen betekenen;
1. Er is een ontvoerder en die vriendin heeft deze ontvoerder gezien met Maddie
2. Er is geen ontvoerder en de vriendin heeft dit gelogen om de McCanns te helpen
3. Maddie was al dood en dit is de persoon die haar in opdracht van haar ouders heeft weggesmokkeld.

Theorie 2 geloof ik niet zo in, want volgens mij is bijna niemand bereid om zo keihard te liegen voor je vrienden.
Dus dan hou je theorie 1 en 3 over en ik word steeds banger dat Maddie toch ontvoerd is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 17 september 2007 @ 09:41:48 #244
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53237084
Ik hoor niemand meer over de Zwitserse verdachte? Het is nog steeds mogelijk dat hij het gedaan heeft, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 17 september 2007 @ 09:52:06 #245
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53237300
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik hoor niemand meer over de Zwitserse verdachte? Het is nog steeds mogelijk dat hij het gedaan heeft, hoor.
Ja.
Maar ja, de Zwitserse politie gaat er vanuit van niet, dus case closed, dacht ik zo.
(al ben ik het er niet mee eens). Het zou wel jammer zijn als die Zwitserse man inderdaad de dader zou blijken te zijn: je sluit het verhaal toch met een onbevredigend gevoel af als zo'n sadist niet gestraft wordt.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 september 2007 @ 09:53:00 #246
66444 Lord_Vetinari
pi_53237318
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja.
Maar ja, de Zwitserse politie gaat er vanuit van niet, dus case closed, dacht ik zo.
(al ben ik het er niet mee eens). Het zou wel jammer zijn als die Zwitserse man inderdaad de dader zou blijken te zijn: je sluit het verhaal toch met een onbevredigend gevoel af als zo'n sadist niet gestraft wordt.
Hij is al dood, hoor...
pi_53237339
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:38 schreef livelink het volgende:
En toch moeten de McCanns als ze het zelf hebben gedaan volgens mij hulp hebben gehad van in ieder geval één vriendin, namelijk degene die getuigd heeft dat ze een man met een kind in een deken heeft zien lopen. Het kind ongeveer zo oud als Maddie en met dezelfde kleur pyjama aan.

Iedereen gaat maar voorbij aan deze getuigenis, maar het kan voor mij maar 3 dingen betekenen;
2. Er is geen ontvoerder en de vriendin heeft dit gelogen om de McCanns te helpen
3. Maddie was al dood en dit is de persoon die haar in opdracht van haar ouders heeft weggesmokkeld.

Theorie 2 geloof ik niet zo in, want volgens mij is bijna niemand bereid om zo keihard te liegen voor je vrienden.
Dus dan hou je theorie 1 en 3 over en ik word steeds banger dat Maddie toch ontvoerd is.
vraag me ajb niet naar de bron, het staat in een van de vorige topics maar waar .. maar die man blijkt te bestaan, het is de politie bekend wie hij is en ook wat hij onder de arm had, die heeft dus niets met de zaak te maken .. volgens de politie dan, en die vertrouw ik niet zo (niet principieel maar specifiek dit geval)
pleased to meet you
pi_53237472
Ook deze theorie klinkt huiveringwekkend Nadine wat betreft de mogelijke eerdere dood van Maddie. Wanneer is ze echt voor het laatst gezien. Maar een foto van die middag laat mij ook niet los, de laatst van de kleine:

The final picture, 2.29pm, May 3: Madeleine [right] enjoys the sunshine with her father Gerry and younger sister Amelie

Uit een eerder topic.
pi_53237494
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:34 schreef Suko het volgende:
Goed verhaal Nadine, overigens denk ik dat het kindvriendelijke vakantieoord mogelijk best wel een goede oppasservice had, mag toch aannemen dat de McCanns (+vrienden) van tevoren informatie hebben ingewonnen wat er aan faciliteiten beschikbaar is. Kan best zijn dat inderdaad de McCanns zich daar veilig voelden alhoewel misschien niet zo crowed met kinderspullen zoals je beschrijft, het wordt daar omschreven als zeer rustig, bijna saai, zeker geen Club Med -idee.

Maar Kate was er zeer gerust op zoals ze zelf omschrijft: "Maybe it was because it was family-friendly, because it felt so safe. That week we had left them alone while we had dinner. There is no way on this planet I would take a risk, no matter how small, with my children. I do say to myself 'why did I think it was safe?' But it did feel safe and so right. I love her and I'm a totally responsible parent and that's the only thing that keeps me going. I have no doubt about that."
Iedereen dicht de ouders een hele hoop intelligentie toe en inzicht, want artsen, maar waarom zouden intelligente ouders, 'the perfect mom' nu klakkeloos afgaan op wat het hotel beweert inzake veiligheid, in hun folders.
Dat ga je toch zélf checken?
Centerparcs, ik ben er nooit geweest, maar zou ik er zijn met kleine kids, dan kan CP ik weet niet wat verkopen inzake maakjegeenzorgen, maar ik ga toch echt af op wat ik constateer en op mijn (verantwoordelijksgevoel) en op mijn normen, kunnen compleet vreemden van alles beweren , en me vertellen wat andere ouders meenden op dat vlak, boeit toch totaal niet? het zijn mijn kinderen, en niet die van andere ouders, en ik ben die andere ouders niet.

Schijnveiligheid, zal best, maar als 'we'' daar hier doorheen prikken, dan zullen intelligent verantwoordelijke artsen/ouders dat ook wel doen, tenzij ze hun prioriteiten net effe anders hebben liggen.
Maakt hun geen moordenaars uiteraard, maar in mijn ogen maakt dat the perfect mom net ff minder perfect dan iedereen ons (de buitenwereld) wil doen geloven.

Wat betreft dat geforceerde raam... merkte de politie dat nu al eerste op ? en was het McCann die toen veronderstelde dat het ws de ontvoerders werk geweest moest zijn omdat hij zeker wist dat het raam eerder nog geen sporen van braak vertoonde?
Of kon McCann niet zeggen of het eerder nog intakt was of niet, en was zijn opmerking een toegegeven aanname?
Of kwam McCann zelf met die constatering "er is ingebroken, kijk maar, want dat was eerst niet, en nu wel!"

En kan je aan braaksporen zien of het recent gedaan is of niet?
Hier betrof het toch omgebogen tralies of zo? Kun je aan ijzer zien of het recent verbogen is of niet
pi_53237539
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:21 schreef Nadine26 het volgende:
Om deze reden is die time-laps zo belangrijk: niemand weet zeker wanneer Maddie die dag voor het laatst is gezien. Er is een foto bij het zwembad van haar genomen rond 14.00 uur 's middags, dat staat vast. Verder schijnt ze rond 6 uur 's avonds nog bij de crèche te zijn gesignaleerd, maar dat is niet zeker - tegenstrijdige verklaringen, alweer. Het valt achteraf kennelijk niet meer na te gaan.
ik denk dat je in deze moet uit gaan van wat je niet (meer) hoort/leest .. door keer op keer te benadrukken dat zij op zoek zijn naar gegevens over de uren tussen 6 en 10 geeft de politie feitelijk te kennen dat zij weten wat er voor die tijd is gebeurd .. op zo'n manier wordt er ondanks het verbod om informatie te geven indirect wel iets verteld
pleased to meet you
  maandag 17 september 2007 @ 10:03:06 #251
37150 livelink
pi_53237575
Oh, het leek me inderdaad ook wel makkelijk na te gaan als het een gewoon onschuldige toerist was met zijn kind. Maar ik heb dus iets gemist op dit punt.

Neemt niet weg dat ik toch bang ben dat Maddie ontvoerd is en inmiddels dood
Iedereen zegt nu dat de Algarve een pedo-gebied is, maar ik heb niet de illusie dat er daar meer pedofielen
zijn dan hier.
  maandag 17 september 2007 @ 10:10:25 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53237719
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hij is al dood, hoor...
Ja, weet ik.
Ik bedoel dus: hij is dood, dus als hij de ontvoerder van Maddie blijkt te zijn, kan hij niet meer gestraft worden --> is onbevredigend imho.
Niet meer actief op Fok!
pi_53237875
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:03 schreef livelink het volgende:
Oh, het leek me inderdaad ook wel makkelijk na te gaan als het een gewoon onschuldige toerist was met zijn kind. Maar ik heb dus iets gemist op dit punt.

Neemt niet weg dat ik toch bang ben dat Maddie ontvoerd is en inmiddels dood
Iedereen zegt nu dat de Algarve een pedo-gebied is, maar ik heb niet de illusie dat er daar meer pedofielen
zijn dan hier.
quote:
The news came as two crack British police “pervert hunters” arrived in the country at the request of local police.

The Child Exploitation and Online Protection Centre officers are believed to have a mass of information about sex offenders across Europe.

One, top forensic psychologist Joe Sullivan, has helped police forces across Europe solve a string of child sex cases and kidnaps.

Dozens of British perverts who told cops they were going to Portugal in the last month are being hunted. Our police have also given the Portuguese details of UK paedophile networks with links to the Algarve — including men who fled to hide in a country where there is NO register of sex offenders.
sun, 9 mei 2007

en wat Portugal zelf aangaat .. ooit gehoord van Casa Pia, kinderen uit weeshuizen die decennia lang misbruikt zijn, wat decennia bekend is en door kon blijven gaan dankzij de vrienden op hoge plaatsen ..
http://www.wsws.org/articles/2003/jun2003/port-j18.shtml
pleased to meet you
pi_53237876
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:38 schreef livelink het volgende:

En wat te zeggen van:

4. Er liep een man met een ánder kind dan Maddie in een deken?

Op het complex was een avondcrèche waar de kinderen tot een uur of 11 mochten verblijven, daarna moesten ze door de ouders naar het appartement worden gebracht. Ik herinner me dat in een eerder topic een stuk werd aangehaald waarin stond dat het op dit bewuste vakantiecomplex dus tamelijk normaal was om volwassenen met slapende kinderen te zien zeulen.
pi_53237977
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:34 schreef Suko het volgende:

Mrs McCann could not explain it, but the scent of bodies remains detectable to the springer spaniel “cadaver dogs” for years and her legal team concluded that the scent could have come from her contact with corpses during her work as a doctor. Portuguese police believe that the couple may have killed their child accidentally and then disposed of the body using a car they hired 25 days later. Although the McCanns do not know the full details of the Portuguese prosecutor’s case against them, they are concerned that it may rest on the dog’s reaction."
Gek, ik herinner me uit een vorig topic dat Kate McCann had verklaard dat zij in de periode vlak voor hun vertrek naar Portugal in contact was geweest met 6 lijken.

Is dat niet wat véél, voor een doodgewone huisarts?
  maandag 17 september 2007 @ 10:24:24 #256
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53238018
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:22 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Gek, ik herinner me uit een vorig topic dat Kate McCann had verklaard dat zij in de periode vlak voor hun vertrek naar Portugal in contact was geweest met 6 lijken.

Misschien heeft ze wel meer op haar kerfstok dan alleen de moord op Maddie .
Niet meer actief op Fok!
pi_53238074
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:03 schreef livelink het volgende:

zijn dan hier.
Nou die zijn daar wel, Portugal heeft nl geen wetgeving wat betreft pedofilie...
pi_53238082
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En wat te zeggen van:

Op het complex was een avondcrèche waar de kinderen tot een uur of 11 mochten verblijven, daarna moesten ze door de ouders naar het appartement worden gebracht. Ik herinner me dat in een eerder topic een stuk werd aangehaald waarin stond dat het op dit bewuste vakantiecomplex dus tamelijk normaal was om volwassenen met slapende kinderen te zien zeulen.
een man die nu al lang en breed thuis is en zich ofwel niet herkent in dit deel vh verhaal ofwel dit hele verhaal niet volgt.

ik denk dat als die man bestaat en het hele verhaal wél volgt ,hij zich dan wel herkend zou hebben, iig gedacht heeft 'ms was ik dat wel met mijn kleine Carolyn"....

of de man was de ontvoerder
of de man is er nooit geweest.

kortom, we hebben er niets aan, het is het hele vage woord van 1, ve moeder die ook aan die tafel zat , terwijl ze een ziek kind in het hotel had liggen.... kan het nog wel kloppen uiteraard, maar er zou ook sprake kunnen zijn van een onbewuste loyaliteit omdat je zelf toch ook je prioriteiten wat 'apart' had liggen.
pi_53238118
quote:

[..]

je schijnt van die periodes in het jaar te hebben waar ze "sterven als vliegen", in de lente en in het najaar .. best mogelijk dus ..

maar wat zijn die 2 nou eigenlijk .. dan zijn het weer gewone huisartsen, dan is zij anesthesiste en hij hartchirurg, dan is zij huisarts en hij hartchirurg .. de engelse kranten hebben er moeite mee om uit te vinden wie wat is ?
pleased to meet you
pi_53238137
quote:

[..]

het was een siamese zesling ws
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2007 @ 10:39:28 #261
13151 crew  Rewimo
pi_53238355
Ze is anaesthesist toch? Of is Gerry dat?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 17 september 2007 @ 10:46:56 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53238538
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:39 schreef Rewimo het volgende:
Ze is anaesthesist toch? Of is Gerry dat?
Zij is GP heb ik op verschillende plaatsen gelezen. GP = "General Practitioner" zegt Google, dus ik neem aan dat dat een huisarts is.

En Gerry is cardioloog .
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 september 2007 @ 10:49:59 #263
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53238613
quote:
Volgens Correio da Manha, dat ook zijn bronnen bij het gerecht heeft, gelooft de politie dat de McCanns effectief hulp kregen van een derde persoon om het lijkje te verbergen. De krant weet ook dat de mysterieuze man die de avond van de verdwijning met een pak in een deken onder zijn arm wegliep uit het vakantiecomplex wel degelijk bestaat, maar niks met de zaak te maken heeft. "De politie heeft bewijs dat hij iets anders dan een kind onder de arm had", schrijft de Correio.
Bron: http://www.hln.be/hlns/ca(...)?wt.bron=dossierArt1

Dit is er ook naar buiten gebracht, in het vorige topic, (Link van Suko), de man blijkt gevonden en droeg geen kind volgens bronnen bij de rechtbank, ertegenover staat de verklaring van die vriendin die een kind in een roze pyama heeft gezien, ik denk dat in haar geval suggestie achteraf en hoop heeft gedaan maar het kan natuurlijk nog een andere man met beige broek en zwarte schoenen zijn geweest die wel met een kind heeft gelopen.
be nice or go away
  maandag 17 september 2007 @ 10:51:42 #264
145755 kahaarin
pi_53238651
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:27 schreef milagro het volgende:

[..]

een man die nu al lang en breed thuis is en zich ofwel niet herkent in dit deel vh verhaal ofwel dit hele verhaal niet volgt.

ik denk dat als die man bestaat en het hele verhaal wél volgt ,hij zich dan wel herkend zou hebben, iig gedacht heeft 'ms was ik dat wel met mijn kleine Carolyn"....

of de man was de ontvoerder
of de man is er nooit geweest.

kortom, we hebben er niets aan, het is het hele vage woord van 1, ve moeder die ook aan die tafel zat , terwijl ze een ziek kind in het hotel had liggen.... kan het nog wel kloppen uiteraard, maar er zou ook sprake kunnen zijn van een onbewuste loyaliteit omdat je zelf toch ook je prioriteiten wat 'apart' had liggen.
Er is een man getraceerd die met een pakket gelopen schijnt te hebben, het was volgens 'sources' geen kind maar iets anders, die vriendin heeft het dan niet goed gezien.
be nice or go away
pi_53238798
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:51 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Er is een man getraceerd die met een pakket gelopen schijnt te hebben, het was volgens 'sources' geen kind maar iets anders, die vriendin heeft het dan niet goed gezien.
was dat pakket een opgerold tapijtje

had die vriendin niet gezegd dat ze de pyama herkend had... dan heeft ze het wel heel gedetailleerd verkeerd gezien, maar goed, kan een roze pakketje geweest zijn, en het kan ook dat 'sources' ernaast zitten en de vriendin niet.

kortom.....
  maandag 17 september 2007 @ 11:02:17 #266
145755 kahaarin
pi_53238913
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:57 schreef milagro het volgende:

[..]

was dat pakket een opgerold tapijtje

had die vriendin niet gezegd dat ze de pyama herkend had... dan heeft ze het wel heel gedetailleerd verkeerd gezien, maar goed, kan een roze pakketje geweest zijn, en het kan ook dat 'sources' ernaast zitten en de vriendin niet.

kortom.....
Ik ben van een korrel zout, naar bakken zout via emmers zout naar bergen zout overgestapt mbt de media, toch een beetje een naar idee dat er blijkbaar een nest vol misdadigers is neergestreken in de omgeving van dat resort, het lijkt net een vergaarput van criminele activiteiten in dat dorp.
Nu weet je niet wat daar van waar is maar kom op, Eef Hoos, Murat, een rus......
Daar zou ik niet op vakantie willen met kleine kinderen bij me, als je dit vantevoren wist dan.
be nice or go away
  maandag 17 september 2007 @ 11:06:25 #267
37150 livelink
pi_53239023
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:18 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

En wat te zeggen van:

Optie 4 heb ik natuurlijk wel aan gedacht, maar dat leek me iets wat makkelijk na te gaan was door de politie. Een kwestie van alle gasten ondervragen en dat zullen ze toch zeker wel gedaan hebben. En naar nu blijkt is de desbetreffende persoon ook naar voren gekomen, dus dat is dan opgelost.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2007 @ 11:06:39 #268
13151 crew  Rewimo
pi_53239029
Het was een pak roze pyjama's

Ehm, je geheugen kan rare dingen doen hoor. Je kunt jezelf ervan overtuigen dat je iets rozeachtigs gezien hebt en hee, het kan best een pyjamaatje geweest zijn, nu je erover nadenkt!
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 17 september 2007 @ 11:09:42 #269
145755 kahaarin
pi_53239107
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:06 schreef Rewimo het volgende:
Het was een pak roze pyjama's

Ehm, je geheugen kan rare dingen doen hoor. Je kunt jezelf ervan overtuigen dat je iets rozeachtigs gezien hebt en hee, het kan best een pyjamaatje geweest zijn, nu je erover nadenkt! [afbeelding]
Precies, dan kan bv een roze schemerlamp die met 2 armen wordt vastgehouden een kind lijken, vooral als je die man wel hebt geregistreerd maar niet helemaal goed hebt gekeken, het is niet voor niets dat getuigenverklaringen vaak heel erg uiteen lopen.
Als 20 mensen hetzelfde hebben gezien moet je niet raar opkijken dat er 20 verschillende verklaringen zijn.
be nice or go away
  maandag 17 september 2007 @ 11:15:43 #270
37150 livelink
pi_53239251
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:02 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik ben van een korrel zout, naar bakken zout via emmers zout naar bergen zout overgestapt mbt de media, toch een beetje een naar idee dat er blijkbaar een nest vol misdadigers is neergestreken in de omgeving van dat resort, het lijkt net een vergaarput van criminele activiteiten in dat dorp.
Nu weet je niet wat daar van waar is maar kom op, Eef Hoos, Murat, een rus......
Daar zou ik niet op vakantie willen met kleine kinderen bij me, als je dit vantevoren wist dan.
Als er op de plek waar jij op vakantie gaat een kind verdwijnt, denk ik dat er ook een hoop criminelen ineens in de buurt blijken te zijn geweest. Of als er bij jou in de buurt alleen al een kind verdwijnt. Ik denk dat je versteld staat hoeveel mensen met een strafblad er in je naaste omgeving wonen.
  maandag 17 september 2007 @ 11:24:07 #271
145755 kahaarin
pi_53239451
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:15 schreef livelink het volgende:

[..]

Als er op de plek waar jij op vakantie gaat een kind verdwijnt, denk ik dat er ook een hoop criminelen ineens in de buurt blijken te zijn geweest. Of als er bij jou in de buurt alleen al een kind verdwijnt. Ik denk dat je versteld staat hoeveel mensen met een strafblad er in je naaste omgeving wonen.
Dat is ook weer waar, in dit geval hoorde Murat bij de kennisen van de McCanns, al dan niet voor dat ze daar op vakantie gingen, en als die man dan weer Eef Hoos kent die in bezit is van een dierencrematorium dan hoeft dat in principe niet veel te betekenen maar het geeft geen goede indruk zeg maar.
Natuurlijk komen dit soort dingen alleen met een onderzoek naar voren, ik denk dat ik echter mijn kinderen niet alleen zou laten in een vrij toegankelijk appartement, maar daar mag iedereen zijn gedachten over hebben.
be nice or go away
  maandag 17 september 2007 @ 11:31:06 #272
37150 livelink
pi_53239627
Is dat nu wel zeker dat Murat bij de kennissenkring van de McCanns hoort? Ik weet bij alles wat ik lees en hoor nu niet of het een verzinsel is van een journalist of dat het echt waar is.
pi_53239685
Oeh, dé woordvoerder van de Portugese politie Chief Inspector Olegario Sousa geeft er de brui aan. Hij vindt de lekken naar de pers: "are designed to undermine the couple." "Sky Crime Correspondent Martin Brunt said: "The official line is that he was taken off the case on Friday because he is the police spokesman and the case has moved from the police to the prosecution. "But word on the ground is that some people were unhappy about the leaks to the media. "His phone was switched off at the weekend, which is unusual because he normally answers it." Sky News Lijkt me in het voordeel van de McCanns, gedonder bij de Portugese politie.

Eén van die lekken zou kunnen zijn: MADELEINE: POLICE TO SEARCH SHRINE FOR BODY
POLICE in Portugal believe Madeleine McCann may be buried at one of the holiest sites of the Catholic Church. Officers were last night planning to launch a search at Fatima in central Portugal. Devout Kate and Gerry McCann made a pilgrimage there three weeks after their daughter vanished from their holiday apartment in the Algarve resort of Praia da Luz. "Just four days later they rented a car which police believe the couple used to return to the shrine and dispose of Madeleine’s body." Komt dus wel van een tabloid Daily express.co.uk (niet te verwarren met de Daily Mail)

Met name naar het aantal gereden kilometers én waarheen dan wel, is men nieuwsgierig, afijn lees zelf maar, met zout, veel zout...
  maandag 17 september 2007 @ 11:38:02 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53239794
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:31 schreef livelink het volgende:
Is dat nu wel zeker dat Murat bij de kennissenkring van de McCanns hoort? Ik weet bij alles wat ik lees en hoor nu niet of het een verzinsel is van een journalist of dat het echt waar is.
Nee, is niet zeker.
De McCanns ontkennen in ieder geval dat ze Murat kennen.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 september 2007 @ 11:45:05 #275
37150 livelink
pi_53239956
In het artikel van Suko staat dat ze de auto gehuurd hebben bij vliegveld Faro. Ik had me nog bedacht dat de auto in het dorpje zelf gehuurd was en dat het dan best mogelijk was dat de ontvoerder het lijkje van Maddie er al in had vervoerd voordat de McCanns hem huurden. Zoveel auto's zijn er niet te huur in een klein dorpje.
Nu de auto gehuurd blijkt op het vliegveld is dat wel heel wat onwaarschijnlijker.
  maandag 17 september 2007 @ 11:56:38 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53240207
Waarom hebben we het nog over de huurauto? Het is de afgelopen dagen al duidelijk geworden dat die haren die gevonden zijn in de auto van iedereen kunnen zijn. Dat is dus geen bewijs meer tegen de McCanns.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 september 2007 @ 12:00:07 #277
145755 kahaarin
pi_53240290
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:31 schreef livelink het volgende:
In zoverre dat hij wel vragen stelde over het onderzoek en een beetje heeft geholpen met vertalen, ik mijn optiek doe je dat niet als je nog nooit met de McCanns hebt gesproken, met name omdat hij zelf niet geheel onbesproken is van gedrag, dan zou je toch denken dat hij de politie uit de weg zou gaan.
Er zijn ook bronnen die melden dat ze hem voor deze vakantie ook al kenden, ik weet niet of dat waar is.
be nice or go away
  maandag 17 september 2007 @ 12:13:54 #278
37150 livelink
pi_53240581
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Waarom hebben we het nog over de huurauto? Het is de afgelopen dagen al duidelijk geworden dat die haren die gevonden zijn in de auto van iedereen kunnen zijn. Dat is dus geen bewijs meer tegen de McCanns.
Voor zover ik het begrepen heb is het wel heel waarschijnlijk dat er een lijk in die auto heeft gelegen. Ze kunnen inderdaad verder niet bewijzen wie.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal niet meer zeker weet.
  maandag 17 september 2007 @ 12:17:26 #279
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53240677
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:13 schreef livelink het volgende:

[..]

Voor zover ik het begrepen heb is het wel heel waarschijnlijk dat er een lijk in die auto heeft gelegen. Ze kunnen inderdaad verder niet bewijzen wie.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal niet meer zeker weet.
De haren zouden in ieder geval van iedereen kunnen zijn.
Over die 'bodily fluids' heb ik echter niets mee gehoord de laatste dagen. Of kan men daar ook niets mee beginnen?
Niet meer actief op Fok!
pi_53240734
Maar de auto die ze hebben gehuurd heeft wel een lijk in gelegen. Gadver....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53241161
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:19 schreef Ticootje het volgende:
Maar de auto die ze hebben gehuurd heeft wel een lijk in gelegen. Gadver....
Misschien wel van een huisdier wat naar het crematorium van ome Eef is vervoerd...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_53241344
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:36 schreef Igraine het volgende:

[..]

Misschien wel van een huisdier wat naar het crematorium van ome Eef is vervoerd...
Variety is the spice of life
pi_53241483
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:36 schreef Igraine het volgende:

[..]

misschien een loopse teef .. vandaar dat die honden gek werden ?
pleased to meet you
  maandag 17 september 2007 @ 12:55:34 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53241610
Ik houd het er voorlopig gewoon op dat die Kate McCann een seriemoordenaar is. Ze heeft 6 van haar patiënten omgebracht en omdat ze op vakantie niet aan haar trekken kon komen, heeft ze zich maar vergrepen aan haar eigen dochter.
Niet meer actief op Fok!
pi_53241648
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:55 schreef Viking84 het volgende:
Ik houd het er voorlopig gewoon op dat die Kate McCann een seriemoordenaar is. Ze heeft 6 van haar patiënten omgebracht en omdat ze op vakantie niet aan haar trekken kon komen, heeft ze zich maar vergrepen aan haar eigen dochter.
Met dat idee stoeide ik zelf ook al. Het lijkt me de meest safe conclusie voor nu.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 17 september 2007 @ 13:24:08 #286
145755 kahaarin
pi_53242218
quote:
Kate McCann: My struggle to control 'very difficult' Madeleine
Last updated at 11:49am on 17th September 2007

Kate McCann has revealed that she struggled to control Madeleine McCann after the birth of her and Gerry's twins, it was revealed today.

Missing Madeleine would run around 'screaming...shouting for my attention', the mother-of-three said.

In an interview given to a Portuguese magazine before she was named as a suspect in the case of the four-year-old's disappearance, Kate also said the first six months of Madeleine's life were "very difficult".

She said the young girl frequently suffered from colic.

The 39-year-old GP told Portugal's Flash! magazine: "She cried practically for 18 hours a day. I had to permanently carry her around."

This period explained "the strong bond between mother and daughter", she said.

Although the arrival of the twins Sean and Amelie shook up Madeleine's life, she accepted them very well, said Kate.

"She managed to deal perfectly with this new reality, although she herself at the time was still a baby.

"The worst thing is that she started to demand lots of attention, especially when I was breast-feeding them.

Madeleine McCann: Would run around screaming and demanding attention after her twin brother and sister were born
"She would run up and down screaming in the background, shouting for my attention."

Mrs McCann also insisted that she and her husband were "truly responsible parents" and had committed no crime.

Speaking of the night Madeleine disappeared, she said: "I was sure immediately that she didn't walk out of that room. I never doubted that she had been taken by someone.

"I went through a phase of guilt for not knowing what happened to her. I blamed myself for thinking that the place was safe.

"But the certainty that we are truly responsible parents has helped me carry on.

"I know that what happened is not due to the fact of us leaving the children asleep. I know it happened under other circumstances."

Asked about whether she and her husband were responsible for their daughter's disappearance, she said: "It cannot be considered a crime. Someone committed one, but not us."

Portuguese newspapers continued to report today that Mrs McCann will be re-interviewed in the UK this week by British police on behalf of the Algarve authorities.

But a spokeswoman for the McCanns said the couple had to date received no request for new interrogation.

The judge in the case, Pedro Daniel dos Anjos Frias, rejected prosecutors' request to have the McCanns brought back to Portugal for further questioning, the Correio da Manha said.

He insisted that the fresh interviews should be carried out by British police in the UK, according to the paper.

A letter of appeal will be sent to Britain, setting out all the questions Portuguese detectives want to ask the couple, along with the evidence supporting their hypothesis, the Correio da Manha reported.

A source told the paper there was only a "very low" probability that Portuguese officers would be allowed to sit in on the interviews.

A McCann family spokeswoman said today: "We have been in touch with the lawyers to try and get a steer on what is in the Portuguese papers.

"They assure us we have had no request to date for any further questioning, either from the Portuguese police or in the UK."

She could not say whether the McCanns' legal team was expecting the couple to be re-interviewed.
Bron: http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=482238&in_page_id=1770&ito=newsnow

Dit is de grond van de berichten over het feit dat ze aan het eind was en dat Maddy heel druk was.
Dit heeft ze zelf gezegd.
be nice or go away
  maandag 17 september 2007 @ 13:28:53 #287
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53242326
quote:
The 39-year-old GP told Portugal's Flash! magazine: "She cried practically for 18 hours a day. I had to permanently carry her around."

This period explained "the strong bond between mother and daughter", she said.
Goed dat ze dit zegt, iedereen denkt dat ze Madeleine wel kon schieten, omdat deze zoveel aandacht opeiste. Dat zou je ook denken, maar de zus van mijn huisgenoot bijvoorbeeld heeft ook een dochtertje die in jaar jonge jaren ook veel huilde en dat heeft nu juist geresulteerd in een extra sterke band tussen moeder en dochter. Het meisje wordt dus ook niets ontzegd.
Niet meer actief op Fok!
pi_53242334
Ja goed, sommige kinderen zijn erg druk en drijven ouders tot waanzin.. Zie tv programma's zoals eerste hulp bij opvoeden. Het maakt je nog geen moordenaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 17 september 2007 @ 13:35:21 #289
37150 livelink
pi_53242468
Nou, dat het zwaar was geloof ik direct. Ik lees hier geen gekke dingen in. Ik vind het alleen knap dat er toch een soort mechanisme in werking treedt om om te gaan met het enorme schuldgevoel.

"I know that what happened is not due to the fact of us leaving the children asleep. I know it happened under other circumstances."

Waarschijnlijk heb je dit soort rechtvaardigingen nodig om niet kapot te gaan aan het schuldgevoel.
  maandag 17 september 2007 @ 13:42:52 #290
145755 kahaarin
pi_53242687
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:29 schreef Ticootje het volgende:
Ja goed, sommige kinderen zijn erg druk en drijven ouders tot waanzin.. Zie tv programma's zoals eerste hulp bij opvoeden. Het maakt je nog geen moordenaar.
Wat ze hier beweert, kan ik niet rijmen met wat ze heeft gedaan, ze zegt dat ze een verantwoordelijke ouder is, dat ze een fout heeft gemaakt door de kinderen alleen te laten in het appartement, sorry maar ik blijf zeggen dat het niet kon wat zij hebben gedaan, je laat 3 kinderen onder de 4 niet alleen in een onbekende omgeving, vooral niet met een open deur.
Hoe vaak ze ook van plan waren te gaan kijken, goed bij de buren in de tuin, met een babyfoon, alla, dit kan gewoon niet en getuigt ook niet van verantwoordelijk ouderschap.
Nu blijkt zo langzamerhand dat de zaak tegen de McCanns helemaal niet zo sterk is als de Portugese kranten hebben beweerd en alles is maar mooi overgeschreven door de media uit andere landen, ik blijf denken dat het geen zuivere koffie is wat betreft de ouders.
Hopelijk komt er nu snel een verklaring van de Portugese Politie over wat er nu wel en niet klopt.
Misschien maakt een druk kind je nog geen moordenaar maar ze hebben de schijn wel tegen.
be nice or go away
pi_53243058
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:56 schreef Viking84 het volgende:
Dan is de theorie dat ze een flinke dosis slaappillen heeft gehad toch ook niet meer juist?
  maandag 17 september 2007 @ 14:05:10 #292
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53243199
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:58 schreef crohntje het volgende:

[..]

Dan is de theorie dat ze een flinke dosis slaappillen heeft gehad toch ook niet meer juist?
Nee.
Maar er werd eerder al gezegd dat slaappillen niet dodelijk zijn; barbituraten wel.
Er schijnt wel een injectienaald gevonden te zijn, maar daar heb ik niets meer over gelezen. Fabeltje dus, denk ik. Lijkt me sterk eigenlijk, dat je als ouders je kind een injectie geeft, omdat je weet dat kinderen als de dood zijn voor spuiten.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 september 2007 @ 14:08:15 #293
145755 kahaarin
pi_53243285
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:58 schreef crohntje het volgende:

[..]

Theorie misschien wel maar er blijkt heel weinig grond voor te zijn, men heeft bekend dat er bewust naar de pers is gelekt met verdenkingen om de ouders tot een verklaring te krijgen.
Naar mijn mening (schep zout) heeft die beste man die het onderzoek naar dat meisje dat een paar jaar terug is verdwenen heeft geleid er nu weer een mooie puinzooi van gemaakt en heeft hij op deze manier een bekentenis proberen te forceren omdat na de opeenstapeling van blunders en foute onderzoeksmethodes er op de reguliere weg geen kans meer was op een oplossing van deze zaak.
Jammer vind ik het wel, met name voor het kindje zelf, wie weet is ze niet meteen na de verdwijning gestorven en is ze door het haantjes gedrag van de politie en het spervuur van media-aandacht te gevaarlijk geworden.
Misschien zullen we het nooit weten en is dit het zoveelste kind dat van de aardbol verdwijnt.
be nice or go away
pi_53244014
quote:
Op maandag 17 september 2007 13:42 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Wat ze hier beweert, kan ik niet rijmen met wat ze heeft gedaan, ze zegt dat ze een verantwoordelijke ouder is, dat ze een fout heeft gemaakt door de kinderen alleen te laten in het appartement, sorry maar ik blijf zeggen dat het niet kon wat zij hebben gedaan, je laat 3 kinderen onder de 4 niet alleen in een onbekende omgeving, vooral niet met een open deur.
Hoe vaak ze ook van plan waren te gaan kijken, goed bij de buren in de tuin, met een babyfoon, alla, dit kan gewoon niet en getuigt ook niet van verantwoordelijk ouderschap.
ze noemen zichzelf dan ook naïef in het eerste interview dat ze gaven, eind mei .. ze zijn afgegaan op de goede naam van het resort en het feit dat iedereen dat daar doet .. uitermate dom natuurlijk, maar sec bekeken heel menselijk, kuddedier-gedrag
quote:
Nu blijkt zo langzamerhand dat de zaak tegen de McCanns helemaal niet zo sterk is als de Portugese kranten hebben beweerd en alles is maar mooi overgeschreven door de media uit andere landen, ik blijf denken dat het geen zuivere koffie is wat betreft de ouders.
Hopelijk komt er nu snel een verklaring van de Portugese Politie over wat er nu wel en niet klopt.
Misschien maakt een druk kind je nog geen moordenaar maar ze hebben de schijn wel tegen.
ik persoonlijk vind het veroordelen van mensen alleen maar omdat ze de schijn tegen hebben wel wat weg hebben van een middeleeuwse heksenjacht .. tenzij je verzuipt is je schuld bewezen
pleased to meet you
  maandag 17 september 2007 @ 14:51:38 #295
3542 Gia
User under construction
pi_53244283
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:41 schreef moussie het volgende:
ik persoonlijk vind het veroordelen van mensen alleen maar omdat ze de schijn tegen hebben wel wat weg hebben van een middeleeuwse heksenjacht .. tenzij je verzuipt is je schuld bewezen
Maar ze zijn toch helemaal niet veroordeeld!!
Veel mensen verdenken ze, omdat ontvoering gewoon niet logisch is, of om wat voor reden dan ook. Maar veroordelen.....

Ik denk dat de ouders erachter zitten, dat is een verdenking, geen veroordeling.
En ik denk het niet om iets wat de ouders gedaan dan wel nagelaten hebben, maar omdat ik een ontvoering niet logisch vind. Nog steeds niet.
pi_53244718
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel mensen verdenken ze, omdat ontvoering gewoon niet logisch is, of om wat voor reden dan ook. Maar veroordelen.....
sommigen presenteren het anders als een zo goed als vaststaand feit ..
maar okay .. ik zal het afzwakken naar "het willen veroordelen van mensen alleen maar omdat .. " .. zo beter ?
quote:
Ik denk dat de ouders erachter zitten, dat is een verdenking, geen veroordeling.
En ik denk het niet om iets wat de ouders gedaan dan wel nagelaten hebben, maar omdat ik een ontvoering niet logisch vind. Nog steeds niet.
En dat een moeder die 5 jaar bezig is met IVF om dat kindje te kunnen krijgen haar 4 jaar later ombrengt, dat is wel logisch .. ?
Of is het misschien dat je het gewoon niet waar wil hebben, zolang als het de schuld van de ouders is kan jij je veilig voelen, maar als het idd een wildvreemde is en puur toeval omdat het zo'n mooi kindje is is het ineens iets wat ook jou zou kunnen gebeuren ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 17 september 2007 @ 17:40:54 #297
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53248415
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef moussie het volgende:

En dat een moeder die 5 jaar bezig is met IVF om dat kindje te kunnen krijgen haar 4 jaar later ombrengt, dat is wel logisch .. ?
Bla bla bla, binnen 4 jaar 3 kinderen op de wereld kwakken én een drukke baan met veel verantwoording én een man die zich nogal afzijdig lijkt te houden (aldus de media)+ de maatschappelijke plicht vriendelijk te zijn voor de buitenwereld en streven naar perfectie in deze kán best een postenale depressie hebben veroorzaakt waardoor je mooie roze droom opeens als een donkere wolk boven je hoofd hangt dus ja, het zóu best kunnen dat je dan je zelfbeheersing eens verliest. Jouw naiviteit is overigens ook byzonder Moussie...
  maandag 17 september 2007 @ 17:45:21 #298
66444 Lord_Vetinari
pi_53248516
quote:

[..]

Het publiek heeft ze al veroordeeld, hoor. Met name in Portugal.
  maandag 17 september 2007 @ 17:51:56 #299
145755 kahaarin
pi_53248669
quote:

[..]

Precies, nu was ik nog zo voorzichtig in mijn omschrijving, ik weet dat het niet zo hoeft te zijn, ik vind de ouders de meest logische verdachten, natuurlijk onschuldig tot het tegendeel......
be nice or go away
pi_53248745
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het publiek heeft ze al veroordeeld, hoor. Met name in Portugal.
Paar prominente Fok!stertjes ook. Ik las dat in het eerste topic op, volgens mij de tweede pagina, al gesuggereerd werd dat de ouders het misschien hadden gedaan. Het is ergens precies zoals in die film van Sidney Lumat, 12 angry men, die ik aanhaalde. Mensen 'veroordelen' niet ogv feiten, maar ogv persoonlijke motieven (zoals moussie ook al aanhaalde). In deze topicreks, zoals in veel soortgelijke topicreeksen op Fok! in het verleden, zie je dat proces voltrekken. Onvriendelijk gezegd: mob rule.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')