Dat staat buiten kijfquote:Op zaterdag 15 september 2007 23:44 schreef Ryan3 het volgende:
Mijnes was eerder..
Hij staat alleen nog niet op Fok!
Dank je.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:46 schreef Elseetje het volgende:
Wat een briljante sluitpost trouwens, EWK!
Verschrikkelijk, mensen die de laatste post hebben en geen nieuwe openen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dank je.
Een tijdje geleden was het trouwens bij een aantal figuren een hit om willekeurig topics te sluiten met "LAPO!" om vervolgens geen nieuwe te openen. Hoe irritant!![]()
Ban the fuckers!quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja, ik klik met regelmaat gewoon de browser weg uit boosheid.
Waarom moeten 'bekende' mensen altijd zo dramatisch ten onder gaan?quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:54 schreef Floripas het volgende:
Ene Colin McRae is dood. Iblardi is aangedaan en kwam het even melden.
....wie?
Ja, dat ga ik niet kijken hoor.quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:59 schreef Aoristus het volgende:
godverdomme, het gouden korenveld is al begonnen. Het is nog geen 0.25
Het rode korenveld
(Hong goo liang) Chinees (CN) historish drama uit 1987 van Zhang Yimou. Met: Gong Li, Wen Jiang, Lou Jia e.a. China, jaren dertig. Een jong meisje wordt door haar arme familie uitgehuwelijkt aan een rijke oude man. De jonge vrouw begint al snel een relatie met een van diens knechten. Na het overlijden van haar man brengen zij samen het bedrijf tot bloei. Bron: Naar de roman van Robert Harris. Prijzen: Bekroond met een Gouden Beer in Berlijn.
De Robert Harris? Ik dacht dat die alleen over Rome schreef...quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:59 schreef Aoristus het volgende:
godverdomme, het gouden korenveld is al begonnen. Het is nog geen 0.25
Het rode korenveld
(Hong goo liang) Chinees (CN) historish drama uit 1987 van Zhang Yimou. Met: Gong Li, Wen Jiang, Lou Jia e.a. China, jaren dertig. Een jong meisje wordt door haar arme familie uitgehuwelijkt aan een rijke oude man. De jonge vrouw begint al snel een relatie met een van diens knechten. Na het overlijden van haar man brengen zij samen het bedrijf tot bloei. Bron: Naar de roman van Robert Harris. Prijzen: Bekroond met een Gouden Beer in Berlijn.
Een wat?quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een rally-coureur als ik me niet vergis.
Ik ook niet, het lijkt bij nader inzien een enorm saaie langdradige boerenkneuterfilm, maar dan in China.quote:
"Raise the Red Lantern" gezien? Schalks, erotisch, eng, benauwend, deprimerend. Prachtige film.quote:Op zondag 16 september 2007 00:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ook niet, het lijkt bij nader inzien een enorm saaie langdradige boerenkneuterfilm, maar dan in China.
Hij reed in auto's en won als hij het eerst over de finish was.quote:Op zondag 16 september 2007 00:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh, wat?
Ik heb nu nog geen idee wat die man heeft gedaan.
Je bent denk ik toch niet echt one of the boys.quote:Op zondag 16 september 2007 00:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Eh, wat?
Ik heb nu nog geen idee wat die man heeft gedaan.
en rijk ookquote:Op zondag 16 september 2007 00:11 schreef Floripas het volgende:
Wie wordt daar nou beroemd van?
Schumacher? Hill? Hakkinen? Senna? Lauda? En dan hebben we het alleen over F1.quote:Op zondag 16 september 2007 00:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wie wordt daar nou beroemd van?
Edit: oh, race-auto?
Een wijvenfilm dusquote:Op zondag 16 september 2007 00:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
"Raise the Red Lantern" gezien? Schalks, erotisch, eng, benauwend, deprimerend. Prachtige film.
Ken ik niet, die Lauda zit in dat Watskeburtliedje en Schumacher is een Europees politicus.quote:Op zondag 16 september 2007 00:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Schumacher? Hill? Hakkinen? Senna? Lauda? En dan hebben we het alleen over F1.
quote:Op zondag 16 september 2007 00:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ken ik niet, die Lauda zit in dat Watskeburtliedje en Schumacher is een Europees politicus.
Zijn het ook.quote:Op zondag 16 september 2007 00:18 schreef Floripas het volgende:
Dan zegt men dat vrouwen irrationele wezens zijn.
Een beetje pedaaltjes trappen is geen echte sport.quote:Op zondag 16 september 2007 00:22 schreef du_ke het volgende:
Schumacher is een wielrenner. Een echte sporter dus.
Dat kan niet. Pindakaas hoort smeuig tot op de bodem te zijn, en stukjes noot zijn niet smeuig.quote:
Dat doen beide Schumachers dan.quote:Op zondag 16 september 2007 00:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een beetje pedaaltjes trappen is geen echte sport.
6 uur achter elkaar berg op berg af fietsen welquote:Op zondag 16 september 2007 00:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat F1 wel een sport was.quote:
Achter een gokkast staan is dus ook een sport? En mijnenveger ook?quote:Overigens is natuurlijk alles wat om het winnen gaat een 'sport'.
Maar wel verdomde lekkerquote:Op zondag 16 september 2007 00:27 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat kan niet. Pindakaas hoort smeuig tot op de bodem te zijn, en stukjes noot zijn niet smeuig.
Dat is geschift.quote:Op zondag 16 september 2007 00:29 schreef du_ke het volgende:
6 uur achter elkaar berg op berg af fietsen wel.
En zo hoort het bij topsportquote:
Ik heb ook niet gezegd dat jij dat hebt gezegd.quote:Op zondag 16 september 2007 00:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik heb nooit gezegd dat F1 wel een sport was.
Je hebt de ' ' gemist?quote:Achter een gokkast staan is dus ook een sport? En mijnenveger ook?
Duh, die is makkelijk. Kijken wie het snelst het meeste bier naar binnen werkt en nog wél droog en heel thuiskomt.quote:Op zondag 16 september 2007 00:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
En zo hoort het bij topsport.
Maar wat vind jij dan een echte sport?
Ok dan duik ik nu de kroeg inquote:Op zondag 16 september 2007 00:34 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Duh, die is makkelijk. Kijken wie het snelst het meeste bier naar binnen werkt en nog wél droog en heel thuiskomt.
Een sport doe je of alleen, of samen. Niet slaafjes die werk voor jou doen zodat je zelf met de eer kan strijken.quote:
Ijshockey.quote:Maar wat vind jij dan een echte sport?
Geen idee, ik heb persoonlijk niets met auto's of autosport.quote:Op zondag 16 september 2007 00:36 schreef Floripas het volgende:
En mannen gaan op in rijdende karretjes?
Ik keek omdat je buik werd vergeleken met die van een lelijke beroemdheid, maar je buik staat er niet op.quote:Op zondag 16 september 2007 00:37 schreef Elseetje het volgende:
Zeg Floripas, ik wil eigenlijk ook wel 'ns bij jou lurken.(In je fobo dus.
)
Nee, dat klopt.quote:Op zondag 16 september 2007 00:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik keek omdat je buik werd vergeleken met die van een lelijke beroemdheid, maar je buik staat er niet op.
Waarom? Je hebt me maar af te zeiken en te bewonderen op mijn wóórden.quote:Op zondag 16 september 2007 01:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, dat klopt.Ik had van de week gepost dat ik erachter ben gekomen dat ik net zo'n figuur als Prutney heb, kennelijk zijn er mensen die daar iets positiefs van weten te maken.
Neemt niet weg dat ik ook 'ns bij jou wil lurken.
Ik ben een vrouw. Ik ga een andere vrouw niet inhoudelijk afzeiken.quote:Op zondag 16 september 2007 01:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt me maar af te zeiken en te bewonderen op mijn wóórden.
Ja; Nee.quote:Op zondag 16 september 2007 01:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. Ik ga een andere vrouw niet inhoudelijk afzeiken.Ik wil op z'n minst kunnen concluderen dat je reet dikker is dan die van mij, of je tieten kleiner.
Ik vind SCH zelden grappig. Maar soms!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:19 schreef SCH het volgende:
Dat ook ja. Ik heb zelfs een Rita opblaaspop
Als er genoeg lucht in zit, zegt ze zelf: vol is vol
Begin maar met afzeiken.quote:Op zondag 16 september 2007 01:11 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee. Nouja, een beetje dan toch.
Ah, vrouwen onder elkaar.quote:Op zondag 16 september 2007 01:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw. Ik ga een andere vrouw niet inhoudelijk afzeiken.Ik wil op z'n minst kunnen concluderen dat je reet dikker is dan die van mij, of je tieten kleiner.
Floripas is kennelijk afgehaakt voor de bitchfight.quote:Op zondag 16 september 2007 01:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, vrouwen onder elkaar.![]()
*popcorn pakt*
Modder is zo vies... Kan het niet zonder modder?quote:Op zondag 16 september 2007 01:44 schreef Floripas het volgende:
Neuh, ik heb geen behoefte aan een bitchfight. Modderworstelen?
http://www.vrtnieuws.net/(...)70915_Greenspan_Bushquote:Alan Greenspan schiet met scherp op Bush
za 15/09/07 - Alan Greenspan, de voormalige voorzitter van de Amerikaanse centrale bank, heeft felle kritiek geuit op de regering van president George Bush.
De regering-Bush heeft ongeremd geld uitgegeven en de belastingen verlaagd voor de rijken zonder rekening te houden met de gevolgen daarvan, schrijft Greenspan (foto) in zijn memoires.
(Belga)
De belastingverlaging werd helemaal niet gecompenseerd door minder geld uit te geven, bekritiseert Greenspan.
Daardoor evolueerde de economie(is begroting) van een overschot onder Bill Clinton naar een groot tekort onder Bush. De dollar verloor een derde van zijn waarde.
Van 1987 tot 2006 stond Greenspan aan het hoofd van de Fed, de Amerikaanse centrale bank. Hij was de machtigste man in de wereldeconomie. Een woord van hem kon de beurzen aan het wankelen brengen.
De memoires van Greenspan verschijnen overmorgen. Van alle presidenten met wie hij over een periode van bijna twintig jaar heeft gewerkt, krijgt de Democraat Clinton de grootste lof.
Greenspan levert ook, zij het beknopt, zelfkritiek. Hij zegt dat hij wist van de wantoestanden in de vastgoedmarkt, maar dat hij het probleem heeft onderschat.
quote:Mr. Greenspan, who calls himself a "lifelong libertarian Republican," writes that he advised the White House to veto some bills to curb "out-of-control" spending while the Republicans controlled Congress. He says President Bush's failure to do so "was a major mistake." Republicans in Congress, he writes, "swapped principle for power. They ended up with neither. They deserved to lose."
Altijd weer interessant, berichten over Bush z'n onkunde.quote:Op zondag 16 september 2007 01:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.vrtnieuws.net/(...)70915_Greenspan_Bush
it's the deficit, stupid!
Wat een goed idee!quote:Op zondag 16 september 2007 01:55 schreef gronk het volgende:
*ook maar eens pitten gaat*
Ja, wie tussen de regels door leest, komt heel wat te weten over de psyche van Visch. Maar het zij zo.quote:De studiolampen draaien een kwartslag als hij de trap afloopt. Zilverachtig licht stroomt over de tribune en geeft de profielen een spookachtig aanzien. Als hij de tafel nadert veranderen de schimmen langzaam in gezichten. Hij schuift de lege stoel naar achteren en even kruisen ze elkaars blikken. Hij is tegenover zijn vijand geplaatst.
Aarzelend neemt de presentatrice hem op. Zij is mooi. Natuurlijk is zij mooi.
--Meneer Mouton.
Hij knikte. Haar lippen vervormden zijn naam tot een sensueel zinnebeeld.
--U weet wie er tegenover u zit.Maakt het de discussie spannend?
--Neen.
Het gezicht aan de overkant van de tafel staart hem aan, zoekt zijn blik. De mond opent zich, de lach zwelt aan.
--Ik dacht dat ik aan het woord was.
--Maakt niet uit. Je antwoord zou te mooi geweest zijn.
Geluid verdampt, stijgt op en daalt als pijndruppels op hem neer. Hij draait zijn hoofd, in een reflex ziet hij het Venetiaanse masker. Een seconde en het is verdwenen. Dan de pijn. Godverdomme. Hij sluit zijn ogen. Het schemerduister achter zijn ogen vervormt zich vreemd, verbindt zich. Een reusachtige zwaardvis komt in crescendo voorbij en herhaalt zich. Als hij zijn ogen opent, is de studio leeg.
Als hij een echte libertarian was, dan zou hij tegen de federal reserve zijn geweest ...quote:Op zondag 16 september 2007 01:52 schreef gronk het volgende:
http://economistsview.typ(...)greenspan-on-re.html
[..]
Ik moest lachenquote:Op zondag 16 september 2007 08:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Prijsschieten op een slechte speech. Goedkoop, doch vermakelijk.
http://www.opinio.nu/node/832
Staat dat stuk van Verbrugge nog ergens op de site. Uit dat nummer waarin Rutte hoofdredacteurtje mocht spelen?quote:Op zondag 16 september 2007 08:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Prijsschieten op een slechte speech. Goedkoop, doch vermakelijk.
http://www.opinio.nu/node/832
Oh... en boven en onder is er minder ruimte bij breedbeeld. Wat een voordeel!quote:NOS VANAF MORGEN OVER OP BREEDBEELD.
Vanaf morgen gaat het Journaal er een beetje anders uitzien. De NOS stapt dan over op breedbeeld. Reden voor deze verandering is dat inmiddels meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens een breedbeeldtelevisie heeft.
De commerciële omroepen gingen al voor de zomer over op het nieuwe beeldformaat, in vaktermen 16 bij 9 genoemd, ook wel 16:9.
Het nieuwe formaat biedt extra mogelijkheden, vooral op vormgevingsgebied. Er is immers aan de zijkanten meer ruimte. Deze beeldruimte kan worden gebruikt voor bijvoorbeeld grafische ondersteuning, uitleg of een split screen, waarbij het beeld in tweeën wordt gedeeld.
jij bekijkt het Journaal altijd horizontaal?quote:Op zondag 16 september 2007 10:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh... en boven en onder is er minder ruimte bij breedbeeld. Wat een voordeel!
Gunstige besluitvorming, maar niet voor de VVD.quote:Op zondag 16 september 2007 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Een goed morgen, u allen. Ik heb gisteren van alles gemist, maar of dat erg kan ik natuurlijk niet weten.
Oja, gunstige besluitvorming bij de VVD. Rutte mag blijven. Ik ben het daarmee overigens eens.![]()
En altijd leuk: je functioneert slecht en je mag toch blijven.
Ik zag vanochtend dat jij naar bed ging toen ik net thuis kwam.quote:
Yup, klopt. Iedereen haakte af, dus toen dacht ik maar 's te gaan slapen...quote:Op zondag 16 september 2007 11:04 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zag vanochtend dat jij naar bed ging toen ik net thuis kwam.
equivalent aan het Gooische matras.quote:Op zondag 16 september 2007 10:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
jij bekijkt het Journaal altijd horizontaal?
Surrealistisch...quote:Op zondag 16 september 2007 11:05 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Yup, klopt. Iedereen haakte af, dus toen dacht ik maar 's te gaan slapen...
Was je feestje gezellig?
quote:
Hier niet. Geert Wilders heeft een wolk op me afgestuurd.quote:Op zondag 16 september 2007 11:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een stralende zondag.
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/35904378/quote:Een partij in verwarring
zondag 16 september 2007 12:00 Ned 1
maandag 17 september 2007 10:25 Ned 2 (Herhaling)
Zondag in Buitenhof. Het voortbestaan van de VVD. Haalt de VVD haar 60-jarig jubileum? Over de toekomst van een partij in verwarring. Een gesprek met Hans Wiegel.
Robots die de rol van een verpleegster overnemen. Computers zo klein als een postzegel. Technologische en wetenschappelijke vernieuwingen zijn niet meer tegen te houden. Maar met welke risico's krijgen we te maken? Een gesprek met Jan Staman, directeur van het Rathenau instituut. In het tweede deel van de serie, 'Polarisatie in de Polder,' een gesprek met filosoof Hans Achterhuis. De toon van het publieke en politieke debat is verhard. Maar wat is er eigenlijk mis met deze manier van discussiëren?
> Het voortbestaan van de VVD
Gisteren hield de VVD een van de meest spraakmakende congressen in haar geschiedenis. Na het vertrek van Rita Verdonk is de partij in een diepe crisis beland en is de vraag wie hier verantwoordelijk voor is. Wat betekent dit voor de positie van de huidige politiek leider Mark Rutte en welke koers moet de partij gaan varen om niet door Wilders en Verdonk gemarginaliseerd te gaan worden? Haalt de VVD haar 60-jarig jubileum? In Buitenhof een gesprek met Hans Wiegel.
> De invloed van nieuwe technologie op onze samenleving.
Nanotechnologie, ambient intelligence, synthetische biologie. Wat zijn de risico's van al deze nieuwe wetenschappelijke ontwikkelingen? Het debat over technologische en wetenschappelijke vernieuwingen moet dringend worden gevoerd. In Buitenhof een gesprek met Jan Staman. Hij is directeur van het Rathenau instituut. Een instituut dat de politiek adviseert over technologie en wetenschap.
> In de reeks: 'Polarisatie in de Polder:'
In het tweede deel van de serie waarin Buitenhof de verruwing van het politieke en het publieke debat onder de loep neemt, filosoof Hans Achterhuis.
Wat is er eigenlijk mis met discussiëren op het scherpst van de snede, vraagt deze denker zich af.
Hans Achterhuis studeerde filosofie en theologie in Utrecht en Straatsburg. Hij gaf les op de Universiteit van Amsterdam en werd bijzonder hoogleraar milieufilosofie in Wageningen. Voor hij met emiraat ging dit jaar was hij hoogleraar algemene wijsbegeerte aan de Universiteit van Twente. Zijn onderzoek richtte zich vooral op de sociale en politieke filosofie en de filosofie van de technologie. Zijn publicaties bestrijken een breed spectrum in de domeinen gezondheidszorg, arbeid en filosofie van de derde wereld. Momenteel schrijft hij een boek waarin hij de gewelddadigheid van samenlevingen onderzoekt.
Publicaties:
(1995) De utopie en haar verschijningsvorm, Amsterdam.
(1995) The History and Roots of Growth, in: van Dieren, W. (Ed.) Taking Nature into Account: a report to the Club of Rome, New York; Copernicus, Springer-Verlag New York Inc.: 15-27.
(1996) La responsabilita tra il timore e l'utopia, in: Hottois, G., Pinsart, M.G. (Eds.) Hans Jonas. Natura e responsabilita, Lecce, Italie; Edizioni Milella: 99-110.
(1997) Van Stoommachine tot cyborg; denken over techniek in de nieuwe wereld, Baarn; Ambo: 7-16.
(1998) De erfenis van de utopie, Baarn.
(2001) American Philosophy of Technology: the Empirical Turn, Bloomington/Minneapolis: Indiana University Press
Het is voornamelijk ochtend.quote:Op zondag 16 september 2007 11:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het is een stralende zondag.
quote:Op zondag 16 september 2007 11:39 schreef Sidekick het volgende:
1000 man sterk op een congres dat live op tv werd uitgezonden, volledig in het teken van de onrust nadat 1 van hun collega's is weggestuurd. En ik maar denken dat de VVD zo voor de versoepeling van het ontslagrecht was.
Rita "Ik vind" Verdonk is natuurlijk niet zo maar een collega.quote:Op zondag 16 september 2007 11:39 schreef Sidekick het volgende:
1000 man sterk op een congres dat live op tv werd uitgezonden, volledig in het teken van de onrust nadat 1 van hun collega's is weggestuurd. En ik maar denken dat de VVD zo voor de versoepeling van het ontslagrecht was.
Slecht gejat van NLWeltmeister.quote:Op zondag 16 september 2007 11:39 schreef Sidekick het volgende:
Ik zie geen machetteknopen op haar schoudersquote:Op zondag 16 september 2007 11:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Rita "Ik vind" Verdonk is natuurlijk niet zo maar een collega.
Weet je wel wat een machette is?quote:Op zondag 16 september 2007 12:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik zie geen machetteknopen op haar schouders![]()
manchette dan, lulquote:Op zondag 16 september 2007 12:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Weet je wel wat een machette is?
Oh, wat haat ik dat wijf. Die tanden.quote:Op zondag 16 september 2007 12:48 schreef Aoristus het volgende:
kolere, dat stemgeluid van Desanne van Brederode is niet te harden
Als ze nu s beginnen met het leren van de verkeersregels...quote:Op zondag 16 september 2007 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=zK9joTgepNo < lawl ze kunnen echt niet rijden he.
Je kan er gewoonweg de informatie niet uit extraherenquote:Op zondag 16 september 2007 12:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Oh, wat haat ik dat wijf. Die tanden.![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 12:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Oh, wat haat ik dat wijf. Die tanden.![]()
Een héél irritante vent. Een Sagan-wannabe. (daar niet trouwens, maar bij Nova ScienceNow)quote:Op zondag 16 september 2007 11:39 schreef Godslasteraar het volgende:
ik heb een nieuwe held! freakin brilliant![]()
![]()
Neil deGrasse Tyson
Dat zou best wel eens kunnen. Ik denk dat je een aardig end komt met alle huizenprijzen in de US terugleggen naar het niveau van 2002. D'r zijn 126 miljoen woningen in de US. De waarde van die woningen is in een jaar of vijf bijna verdubbeld (wikipedia: index van 100->185). Een hoop mensen hebben de overwaarde van hun hypotheek ook consumptief gebruikt.quote:Op zondag 16 september 2007 12:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/economi(...).000.000_euro_kosten
GMTA wellicht. Maareh, bron?quote:Op zondag 16 september 2007 12:00 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Slecht gejat van NLWeltmeister.
Je wordt wel erg voorspelbaar...
Met de kat gaat het heel goed. Het is minder warm dus is ze weer mega aanhankelijk en energiek. Urenlang spelen en de rest van de tijd op of tegen je aan slapen. Ze is echt gek op het spelen met wuppen.... Weggooien en dan weer terugbrengen.quote:Op zondag 16 september 2007 12:59 schreef Elseetje het volgende:
Hey Rock, hoe gaat het met je Loeder?
quote:Op zondag 16 september 2007 13:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Met de kat gaat het heel goed. Het is minder warm dus is ze weer mega aanhankelijk en energiek. Urenlang spelen en de rest van de tijd op of tegen je aan slapen. Ze is echt gek op het spelen met wuppen.... Weggooien en dan weer terugbrengen.
Sterker nog wanneer ze vindt dat ik niet snel genoeg reageer dan port ze me met haar pootje. Ff tegen m'n gezicht of arm tikken.quote:Op zondag 16 september 2007 13:30 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wuppen... wuppen... Oh! Wuppen!Een kat die apporteert!
Om u te dienen:quote:Op zondag 16 september 2007 11:39 schreef Sidekick het volgende:
Leuk gereciteerd, hij heeft dus niet voor niets maadenlang bij Klopkoek in z'n signature gestaan.quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:45 schreef NLweltmeister het volgende:
Die Livestro is toch VVDer, hij zou dit soepele ontslagrecht moeten toejuichen.
We kunnen elkaar een handje geven.quote:Op zondag 16 september 2007 13:39 schreef Monidique het volgende:
Scherp!
En tamelijk sneu, maar goed...
ow, nou ik vind deze presentatie toch erg leuk. Heeft hij het dan ook telkens over "billions and billions"? Uberhaupt ziet deze hele serie "Beyond Belief 2006" er veelbelovend uit. Aan de andere kant duiken wel telkens de usual suspects op, maar das dan wel weer gezelligquote:Op zondag 16 september 2007 13:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Een héél irritante vent. Een Sagan-wannabe. (daar niet trouwens, maar bij Nova ScienceNow)
quote:Op zondag 16 september 2007 13:33 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Sterker nog wanneer ze vindt dat ik niet snel genoeg reageer dan port ze me met haar pootje. Ff tegen m'n gezicht of arm tikken.
Een gekozen kamerlid buitenzetten is wat anders dan je column kwijtraken bij dat lullige Buitenhof, dus ik begrijp überhaupt de link niet.quote:Op zondag 16 september 2007 13:43 schreef Sidekick het volgende:
Oh, over Livestro; nooit gezien. De opmerking was iig nu meer van toepassing, vanwege het hele circus om 1 'ontslag' binnen de partij.
Inderdaad. The usual suspects die nog een keer een reden geven waarom er geen god is. Ach ja...quote:Op zondag 16 september 2007 13:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ow, nou ik vind deze presentatie toch erg leuk. Heeft hij het dan ook telkens over "billions and billions"? Uberhaupt ziet deze hele serie "Beyond Belief 2006" er veelbelovend uit. Aan de andere kant duiken wel telkens de usual suspects op, maar das dan wel weer gezellig![]()
Droog en heel thuiskomen is gelukt. heb wel een lichte katerquote:
Mm. Ik heb vannacht in het geheel niet geslapen en ik voel me eigenlijk best fit.quote:Op zondag 16 september 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Droog en heel thuiskomen is gelukt. heb wel een lichte kater.
At your service, master.quote:Op zondag 16 september 2007 15:01 schreef Het_hupt het volgende:
Iemand meesteres Floripas al gezien?![]()
Dat klopt. En zo bedoelde ik het ook.quote:Op zondag 16 september 2007 11:01 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gunstige besluitvorming, maar niet voor de VVD.
Ik doe dat vrij vaak. Het stilt de kakofonie in je hoofd een beetje omdat je wat trager gaat.quote:Op zondag 16 september 2007 14:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Mm. Ik heb vannacht in het geheel niet geslapen en ik voel me eigenlijk best fit.
Is dat in jouw geval niet lastig met de cosmetica?quote:Op zondag 16 september 2007 15:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik doe dat vrij vaak. Het stilt de kakofonie in je hoofd een beetje omdat je wat trager gaat.
Maar de vraag is natuurlijk of je ook het snelst het meeste binnen had.quote:Op zondag 16 september 2007 14:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Droog en heel thuiskomen is gelukt. heb wel een lichte kater.
Precies. De regelgeving (lees basherij) die de VVD voor ogen heeft moet vooral henzelf niet treffen.quote:Op zondag 16 september 2007 11:39 schreef Sidekick het volgende:
quote:
Bron?quote:Op zondag 16 september 2007 15:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. De regelgeving (lees basherij) die de VVD voor ogen heeft moet vooral henzelf niet treffen.
Zie ook het stuk over loonmatiging. Moet voor iedereen gelden , behalve de bovenkant uiteraard![]()
Nee, waarom? Ik word er niet lelijker van (nóg niet, denk ik) en ik breng gewoon de mascara en lippenstift in de ochtend weer op.quote:Op zondag 16 september 2007 15:05 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Is dat in jouw geval niet lastig met de cosmetica?
pics?quote:Op zondag 16 september 2007 15:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ik word er niet lelijker van (nóg niet, denk ik) en ik breng gewoon de mascara en lippenstift in de ochtend weer op.
Daar is de regel dat verkeer op de rotonde geen voorrang heeftquote:Op zondag 16 september 2007 12:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als ze nu s beginnen met het leren van de verkeersregels...
Dat lijkt me een logistieke nachtmerrie.quote:Op zondag 16 september 2007 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar is de regel dat verkeer op de rotonde geen voorrang heeft![]()
Het tempo was goedquote:Op zondag 16 september 2007 15:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Maar de vraag is natuurlijk of je ook het snelst het meeste binnen had.
Nouja, iedereen weet toch wel waar de VVD voor staat? Niet om de zwakkeren te kietelen.quote:
Die heeft een leuke foto.quote:
Verstandig vriendje.quote:Op zondag 16 september 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:
Wat is dat toch met vriendjes die denken dat het grappig is om zonder aankondiging de stekker uit het access point te trekken?
quote:Op zondag 16 september 2007 15:33 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat wil 'm nog niet helemaal lukken.
O, maar dan kan het. Foundation een nachtje laten intrekken is dermatologische zelfmoord, vandaar mijn vraag.quote:Op zondag 16 september 2007 15:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, waarom? Ik word er niet lelijker van (nóg niet, denk ik) en ik breng gewoon de mascara en lippenstift in de ochtend weer op.
Dat wordt dan heel lang wachten.quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
eerst ff Floripas afwerken, dan mag jij
![]()
Ervaringsdeskundige?quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
O, maar dan kan het. Foundation een nachtje laten intrekken is dermatologische zelfmoord, vandaar mijn vraag.
Wat weet jij verdacht veel van make-up.quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
O, maar dan kan het. Foundation een nachtje laten intrekken is dermatologische zelfmoord, vandaar mijn vraag.
Dat dus.quote:
Alleen als je slaapt.quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ah, de romantische ziel.quote:Op zondag 16 september 2007 15:35 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
eerst ff Floripas afwerken, dan mag jij
![]()
Dat vrees ik ookquote:Op zondag 16 september 2007 15:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dat wordt dan heel lang wachten.
Niet meer en nog niet, waarschijnlijk.quote:Op zondag 16 september 2007 15:38 schreef Floripas het volgende:
En ik ben 29, ik heb echt geen foundation nodig, hoor.
Ik betwijfel of dat je kansen verhoogt.quote:Op zondag 16 september 2007 15:39 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook![]()
Gelukkig heeft ze me nog nooit gezien![]()
Nope, ook als zestienjarige had ik een perzikhuidje.quote:Op zondag 16 september 2007 15:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niet meer en nog niet, waarschijnlijk.
roflquote:Op zondag 16 september 2007 15:40 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat je kansen verhoogt.
* Het_hupt * faints*quote:Op zondag 16 september 2007 15:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nope, ook als zestienjarige had ik een perzikhuidje.
quote:Op zondag 16 september 2007 15:44 schreef Autodidact het volgende:
Hmm perziken. Met foundation.
[afbeelding]
nou die van jou was ook lekker, nog bedanktquote:
Typisch is dat. Op m'n werk zit een wiskundige (v) van 'n jaar of 26 die nog steeds acne heeft. Of misschien niet zo goed tegen d'r huidige anticonceptie kan, maar dat soort dingen vraagt een heer niet. Niet meteen, in ieder gevalquote:Op zondag 16 september 2007 15:41 schreef Floripas het volgende:
Nope, ook als zestienjarige had ik een perzikhuidje.
Wat denk je zelf, 24 uur lang een laag stopverf in je poriën?quote:Op zondag 16 september 2007 15:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wat weet jij verdacht veel van make-up.
[..]
Dat dus.
Flori als fag-hag?quote:Op zondag 16 september 2007 15:47 schreef EchtGaaf het volgende:
Toch zou ik dolgraag een foto willen van Floripas.
Dan eet ze waarschijnlijk verkeerd. Mijn dieet bestaat doorgaans uit vis, groente, fruit, olijfolie, weinig vlees, geen suiker, geen chocolade. (en koffie en bier en kaas, maar goed, ik zal de dans wel ontspringen). Ik merk dat als ik in Engeland met mensen mee moet ontbijten (worst, spek, eieren, gefrituurde toast) dat ik dan ook een wat mindere huid krijg, ja. Wellicht is het een dietair iets.quote:Op zondag 16 september 2007 15:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Typisch is dat. Op m'n werk zit een wiskundige (v) van 'n jaar of 26 die nog steeds acne heeft. Of misschien niet zo goed tegen d'r huidige anticonceptie kan, maar dat soort dingen vraagt een heer niet. Niet meteen, in ieder geval
Nouja, je hoeft er niet per se in te rollen...quote:Op zondag 16 september 2007 15:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wat denk je zelf, 24 uur lang een laag stopverf in je poriën?
En nee, ik rol zelf niet door de make-up doos.
Wel in slagroom, dat dan weer welquote:Op zondag 16 september 2007 15:54 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nouja, je hoeft er niet per se in te rollen...
Je hebt ook nog zo iets als aanleg, erfelijkheid, hormonen, omgeving...quote:Op zondag 16 september 2007 15:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan eet ze waarschijnlijk verkeerd. Mijn dieet bestaat doorgaans uit vis, groente, fruit, olijfolie, weinig vlees, geen suiker, geen chocolade. (en koffie en bier en kaas, maar goed, ik zal de dans wel ontspringen). Ik merk dat als ik in Engeland met mensen mee moet ontbijten (worst, spek, eieren, gefrituurde toast) dat ik dan ook een wat mindere huid krijg, ja. Wellicht is het een dietair iets.
Ja, dat zal helpen. Vriendinnen die naar Moskou en Tsjernobyl gingen kwamen terug met een kapótte huid van de vervuiling en straling.quote:Op zondag 16 september 2007 15:55 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je hebt ook nog zo iets als aanleg, erfelijkheid, hormonen, omgeving...
Jouw dieet klinkt als een hel.quote:Op zondag 16 september 2007 15:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan eet ze waarschijnlijk verkeerd. Mijn dieet bestaat doorgaans uit vis, groente, fruit, olijfolie, weinig vlees, geen suiker, geen chocolade. (en koffie en bier en kaas, maar goed, ik zal de dans wel ontspringen). Ik merk dat als ik in Engeland met mensen mee moet ontbijten (worst, spek, eieren, gefrituurde toast) dat ik dan ook een wat mindere huid krijg, ja. Wellicht is het een dietair iets.
Jouw foto is echt véél beter.quote:Op zondag 16 september 2007 15:48 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
nou die van jou was ook lekker, nog bedankt![]()
![]()
En een sugahdaddy dan?quote:Op zondag 16 september 2007 15:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Mijn dieet is gebaseerd op wat ik zelf lekker vind. Ik lust geen suiker (wel bier).
Of een gevoelige huid. Lichtere typejes hebben er vaker last van.quote:Op zondag 16 september 2007 15:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, dat zal helpen. Vriendinnen die naar Moskou en Tsjernobyl gingen kwamen terug met een kapótte huid van de vervuiling en straling.
Oh? Ik heb juist het idee dat vet eten (olijven, noten, avocado en rauwe haring) altijd heel goed zijn voor mijn huid en haar. /wijfquote:Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Of een gevoelige huid. Lichtere typejes hebben er vaker last van.
Overigens las in de New England Journal dat er voor het verband tussen vet eten en de kwaliteit van je huid/wisselwerking bindweefsel een breakthrough aankomt.
Waarvoor?quote:Op zondag 16 september 2007 16:03 schreef Elseetje het volgende:
Zeg Floripas, ik geloof dat ik je moet bedanken.
Dat zijn plantaardige vet(zuren).quote:Op zondag 16 september 2007 16:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh? Ik heb juist het idee dat vet eten (olijven, noten, avocado en rauwe haring) altijd heel goed zijn voor mijn huid en haar. /wijf
Die zijn toch beter? Ik weet daar echt geen reet vanaf.quote:Op zondag 16 september 2007 16:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat zijn plantaardige vet(zuren).
Als je tijd of geld hebt, moet je dat boekje van Wouter Klootwijk eens kopen, over vis. Érg interessant, staat precies in welke vis je zou moeten eten i.v.m. de goede vetten, de overbevissing en viskwekers (die zijn heul fout).quote:Op zondag 16 september 2007 16:08 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die zijn toch beter? Ik weet daar echt geen reet vanaf.
Ik laat je maar even in de waan, dan.quote:Op zondag 16 september 2007 16:10 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik zie Floripas zo voor mij![]()
[afbeelding]
Haringquote:Op zondag 16 september 2007 16:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh? Ik heb juist het idee dat vet eten (olijven, noten, avocado en rauwe haring) altijd heel goed zijn voor mijn huid en haar. /wijf
Moet je vooral doen dan.quote:Op zondag 16 september 2007 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarvoor?
Ik wil Godslasteraar bedanken.
Ik heb een soort vriend (lang verhaal), en die werkt voor Europa. Die kan me precies vertellen welke vis ok is en welke niet. Ik ga altijd af op hem.quote:Op zondag 16 september 2007 16:12 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Als je tijd of geld hebt, moet je dat boekje van Wouter Klootwijk eens kopen, over vis. Érg interessant, staat precies in welke vis je zou moeten eten i.v.m. de goede vetten, de overbevissing en viskwekers (die zijn heul fout).
Wat een porno-kop. Kreeg je er ook een pomp bij?quote:Op zondag 16 september 2007 16:10 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
ik zie Floripas zo voor mij![]()
[afbeelding]
* Het_hupt zwijgtquote:Op zondag 16 september 2007 16:15 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Moet je vooral doen dan.
Ik moet je geloof ik bedanken, omdat mijn inbox opeens heel druk is sinds jouw suggestie voor modderworstelen...
Als er geen bal aan te pas komt, is het geen sport.quote:Op zondag 16 september 2007 00:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
handpompjequote:Op zondag 16 september 2007 16:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wat een porno-kop. Kreeg je er ook een pomp bij?
Ik....hou mijn mond.quote:Op zondag 16 september 2007 16:19 schreef Apropos het volgende:
[..]
Als er geen bal aan te pas komt, is het geen sport.
dan zul nu wel op je lippen zitten te bijtenquote:Op zondag 16 september 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik....hou mijn mond.
Geen banale grap over Hitler-erotiek op deze Dag des HEERE Heeren.
Rauwe haring is plantaardig vetquote:Op zondag 16 september 2007 16:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat zijn plantaardige vet(zuren).
Ik ben allang blij dat je geen Merovingisch distichon opdiept.quote:Op zondag 16 september 2007 16:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik....hou mijn mond.
Geen banale grap over Hitler-erotiek op deze Dag des HEERE Heeren.
Nee hoorquote:
Nou, da's wel een praktisch adviesquote:
Smoesjes.quote:Op zondag 16 september 2007 16:28 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
sommige slogans spreken mij gewoon veel aan![]()
Geen suiker? Als rasnerd zou dat voor mij knap lastig zijn. Met name later in de middag wil ik nog wel eens in de toestand komen dat ik suiker omzet in code. (cf. paul erdos:' "A mathematician is a device for turning coffee into theorems.")quote:Op zondag 16 september 2007 15:52 schreef Floripas het volgende:
Neuh, de rest wel. In rauwe haringen zitten veel onverzadigde vetzuren (waterstofbruggen tussen de moleculen). In de overige zaken die Floripas opnoemde ook. Nou bevatten dierlijke vetten juist vaak verzadigde vetzuren (dus zonder waterstofbrug). Door het gebrek aan die brug stollen die vetten snel en zetten ze zich af op de wanden van je bloedvaten, en worden ze snel opgenomen in het bindweefsel wat weer doorwerkt op je huid. Wellicht komt die doorwerking straks wat nadrukkelijker in het nieuws, op Princeton hebben ze aanwijzingen voor een causaal verband.quote:
Als het bestond kreeg jij er eentje van mij.quote:Op zondag 16 september 2007 16:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat je geen Merovingisch distichon opdiept.
oh oh dit gaat de verkeerde kant opquote:
Rennen jong!quote:Op zondag 16 september 2007 16:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
oh oh dit gaat de verkeerde kant op![]()
* Het_hupt rentquote:
Je hoeft voor mij geen verhandeling te houden van onverzadigde en verzadigde vetzuren.quote:Op zondag 16 september 2007 16:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Neuh, de rest wel. In rauwe haringen zitten veel onverzadigde vetzuren (waterstofbruggen tussen de moleculen). In de overige zaken die Floripas opnoemde ook. Nou bevatten dierlijke vetten juist vaak verzadigde vetzuren (dus zonder waterstofbrug). Door het gebrek aan die brug stollen die vetten snel en zetten ze zich af op de wanden van je bloedvaten, en worden ze snel opgenomen in het bindweefsel wat weer doorwerkt op je huid. Wellicht komt die doorwerking straks wat nadrukkelijker in het nieuws, op Princeton hebben ze aanwijzingen voor een causaal verband.
Het grappige is trouwens dat Omega-3 naast vis eigenlijk alleen in walnoten voorkomt. Je kunt je afvragen hoe die Italianen het voor elkaar hebben gekregen precies die balans te vinden.
Elseetje, ben jij trouwens wel eens op North Sea Jazz geweest? Ja, ik weet dat je niet van gekke melodieën houdt.quote:
dat is nu ook weer niet helemaal terecht, deze serie is verrassend veelzijdig, met veel verschillende sprekers, waaronder een paar bekenden. Vind het tot nog toe in ieder geval zeer boeiend.quote:Op zondag 16 september 2007 14:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inderdaad. The usual suspects die nog een keer een reden geven waarom er geen god is. Ach ja...
quote:Op zondag 16 september 2007 16:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarvoor?
Ik wil Godslasteraar bedanken.
North Sea Jazz. Omhooggevallen wannabe elite.quote:Op zondag 16 september 2007 16:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
Elseetje, ben jij trouwens wel eens op North Sea Jazz geweest? Ja, ik weet dat je niet van gekke melodieën houdt.
Nee, nooit geweest. Ik wilde er altijd heengaan, maar heb daar sowieso van afgezien sinds het verhuisd is.quote:Op zondag 16 september 2007 16:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Elseetje, ben jij trouwens wel eens op North Sea Jazz geweest? Ja, ik weet dat je niet van gekke melodieën houdt.
Cincotti, waar ik je dat nummer van gaf, schijnt volgend jaar langs te wippen.
Ik ben grootgebracht in een zuivel- en vistraditie. Als kind kreeg ik gewoon nooit fris, snoep of koek. Vette dingen heb ik altijd erg lekker gevonden, maar suiker is er bij mij gewoon nooit ingegaan - het is niet aangeleerd. Dan kwam ik op verjaardagen, en dan kreeg ik limonade en een stuk taart, en dan zei ik: "liever een glaasje water en een stukje brie, mag dat?"quote:Op zondag 16 september 2007 16:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Geen suiker? Als rasnerd zou dat voor mij knap lastig zijn. Met name later in de middag wil ik nog wel eens in de toestand komen dat ik suiker omzet in code. (cf. paul erdos:' "A mathematician is a device for turning coffee into theorems.")
Voor dat artikel van Rushdie dat je hebt geciteerd. Ik heb er de halvenacht over nagedacht, en het is de oplossing van een problem waar ik al een tijdje mee worstelde. Het ligt heel erg voor de hand, hoor, maar soms maken je hersens gewoon even een klik niet.quote:
Voor mij is dat allemaal nieuws, trouwens.quote:Op zondag 16 september 2007 16:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Neuh, de rest wel. In rauwe haringen zitten veel onverzadigde vetzuren (waterstofbruggen tussen de moleculen). In de overige zaken die Floripas opnoemde ook. Nou bevatten dierlijke vetten juist vaak verzadigde vetzuren (dus zonder waterstofbrug). Door het gebrek aan die brug stollen die vetten snel en zetten ze zich af op de wanden van je bloedvaten, en worden ze snel opgenomen in het bindweefsel wat weer doorwerkt op je huid. Wellicht komt die doorwerking straks wat nadrukkelijker in het nieuws, op Princeton hebben ze aanwijzingen voor een causaal verband.
Het grappige is trouwens dat Omega-3 naast vis eigenlijk alleen in walnoten voorkomt. Je kunt je afvragen hoe die Italianen het voor elkaar hebben gekregen precies die balans te vinden.
quote:Op zondag 16 september 2007 16:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Voor dat artikel van Rushdie dat je hebt geciteerd. Ik heb er de halvenacht over nagedacht, en het is de oplossing van een problem waar ik al een tijdje mee worstelde. Het ligt heel erg voor de hand, hoor, maar soms maken je hersens gewoon even een klik niet.
quote:........... Now, the invention of the scientific method and science is, I'm sure we'll all agree, the most powerful intellectual idea, the most powerful framework for thinking and investigating and understanding and challenging the world around us that there is, and that it rests on the premise that any idea is there to be attacked and if it withstands the attack then it lives to fight another day and if it doesn't withstand the attack then down it goes. Religion doesn't seem to work like that; it has certain ideas at the heart of it which we call sacred or holy or whatever. That's an idea we're so familiar with, whether we subscribe to it or not, that it's kind of odd to think what it actually means, because really what it means is 'Here is an idea or a notion that you're not allowed to say anything bad about; you're just not. Why not? - because you're not!' If somebody votes for a party that you don't agree with, you're free to argue about it as much as you like; everybody will have an argument but nobody feels aggrieved by it. If somebody thinks taxes should go up or down you are free to have an argument about it, but on the other hand if somebody says 'I mustn't move a light switch on a Saturday', you say, 'Fine, I respect that'. The odd thing is, even as I am saying that I am thinking 'Is there an Orthodox Jew here who is going to be offended by the fact that I just said that?' but I wouldn't have thought 'Maybe there's somebody from the left wing or somebody from the right wing or somebody who subscribes to this view or the other in economics' when I was making the other points. I just think 'Fine, we have different opinions'. But, the moment I say something that has something to do with somebody's (I'm going to stick my neck out here and say irrational) beliefs, then we all become terribly protective and terribly defensive and say 'No, we don't attack that; that's an irrational belief but no, we respect it'.
It's rather like, if you think back in terms of animal evolution, an animal that's grown an incredible carapace around it, such as a tortoise - that's a great survival strategy because nothing can get through it; or maybe like a poisonous fish that nothing will come close to, which therefore thrives by keeping away any challenges to what it is it is. In the case of an idea, if we think 'Here is an idea that is protected by holiness or sanctity', what does it mean? Why should it be that it's perfectly legitimate to support the Labour party or the Conservative party, Republicans or Democrats, this model of economics versus that, Macintosh instead of Windows, but to have an opinion about how the Universe began, about who created the Universe, no, that's holy? What does that mean? Why do we ring-fence that for any other reason other than that we've just got used to doing so? There's no other reason at all, it's just one of those things that crept into being and once that loop gets going it's very, very powerful. So, we are used to not challenging religious ideas but it's very interesting how much of a furore Richard creates when he does it! Everybody gets absolutely frantic about it because you're not allowed to say these things. Yet when you look at it rationally there is no reason why those ideas shouldn't be as open to debate as any other, except that we have agreed somehow between us that they shouldn't be .............
Lijkt me niet hè.quote:Op zondag 16 september 2007 16:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Voor mij is dat allemaal nieuws, trouwens.
Je wordt er wel even hard dik van.
Kaas, en jonge, zachte kaas, is dat ook onverzadigd?
quote:Op zondag 16 september 2007 16:52 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Lijkt me niet hè.
Één en al dierlijk vet.
Mijn moeder was en is ontzettend bewust als het op eten aankomt, dus dat is er bij mij echt ingestampt. Géén zuivel na fruit, liever vis dan vlees, sojamelk, gek Japans eten met zeewier, rijstchips, allerlei koek zonder suiker.quote:Op zondag 16 september 2007 16:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
![]()
Ik weet dat gewoon niet.
Vis is ook dierlijk vet, en dat is wel weer goed. En karnemelk ook.
Dat ben ik ook, maar gewoon in mijn palet. Ik krijg in restaurants regelmatig te horen: "Ben jij op dieet"? "Ja, daarom heb ik ook al vier pullen bier op en neem ik kaasplank als toetje."quote:Op zondag 16 september 2007 17:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Mijn moeder was en is ontzettend bewust als het op eten aankomt, dus dat is er bij mij echt ingestampt. Géén zuivel na fruit, liever vis dan vlees, sojamelk, gek Japans eten met zeewier, rijstchips, allerlei koek zonder suiker.
Je hoort wel eens dat kinderen zich daar ontzettend tegen afzetten, maar in feite eet ik nog steeds gezond. Misschien omdat ik op een bijna querulante manier elitair ben.
Sommige aminozuren, met name die in dierlijke eiwitten, breken Vitamine C af.quote:Op zondag 16 september 2007 17:08 schreef Floripas het volgende:
En wat is er mis met zuivel na fruit?
Echt? Ik eet altijd yoghurt met bosbessen voor het ontbijtquote:Op zondag 16 september 2007 17:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Sommige aminozuren, met name die in dierlijke eiwitten, breken Vitamine C af.
Ik vond het wel enthousiast!quote:Op zondag 16 september 2007 16:58 schreef Het_hupt het volgende:
foutje
Ik moest altijd 1 uur wachten na de yoghurt.quote:Op zondag 16 september 2007 17:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Echt? Ik eet altijd yoghurt met bosbessen voor het ontbijt
Dat wordt overstappen naar yoghurt met walnoot.quote:Op zondag 16 september 2007 17:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik moest altijd 1 uur wachten na de yoghurt.
Het grappige is dat je aan al die vruchtenyoghurt/kwark qua vitaminen inname niets hebt. Of al die yoghurt-vruchtenshakes. Waanzin.
En lever? Ik vind lever echt erg lekker.quote:Op zondag 16 september 2007 17:15 schreef Elseetje het volgende:
Zeg 'ns Zwaardvisch, hoe verschrikkelijk zijn runderbraadlappen?
Dat is top. Doe ik ook altijd. Maar dan pecannoten.quote:Op zondag 16 september 2007 17:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat wordt overstappen naar yoghurt met walnoot.![]()
Of mag dat ook al niet?
Krijgt je vriend dat te eten vanavond?quote:Op zondag 16 september 2007 17:15 schreef Elseetje het volgende:
Zeg 'ns Zwaardvisch, hoe verschrikkelijk zijn runderbraadlappen?
Wát voor lever.quote:Op zondag 16 september 2007 17:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
En lever? Ik vind lever echt erg lekker.
Yup, dat ben ik nu aan het klaarmaken. En natuurlijk biologisch.quote:Op zondag 16 september 2007 17:21 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Krijgt je vriend dat te eten vanavond?
Rundvlees is prima. Pas op voor de hormonen en liefst biologisch, maar dat zal bij jou wel goed zitten.
Zou Zwaardvisch levertraan ook kunnen waarderen?quote:Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Zwaardvisch weet raad.
Ah. De welbekende terrine.quote:Op zondag 16 september 2007 17:22 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wát voor lever.
M'n vriendin maakte een keer een soort taart met lever. Ik moest me er echt overheen tillen, want ik had het gevoel dat m'n bloedvaten ter plekke dichtslibden.
Oh, hij mag zijn wekenlijkse stukje vlees vanavond hebben.quote:Op zondag 16 september 2007 17:24 schreef Elseetje het volgende:
Yup, dat ben ik nu aan het klaarmaken. En natuurlijk biologisch.Duh.
![]()
Uiteraard.quote:Op zondag 16 september 2007 17:26 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
Zou Zwaardvisch levertraan ook kunnen waarderen?![]()
roflquote:Op zondag 16 september 2007 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard.![]()
![]()
Al was het maar dat je daar niet van dichtslipt.![]()
Het heeft zo moeten zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 17:28 schreef Klopkoek het volgende:
Proefabbo op Elsevier, en wat krijgen we voor cover?
[afbeelding]
Vroeger uit walvissen.quote:Op zondag 16 september 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:
Levertraan is van kabeljauw gemaakt, een erg overbeviste soort.
dan maar liever een appeltje voor de dorstquote:Op zondag 16 september 2007 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Lijkt mij erg vermoeiend. Bij het eten je aan halve bijbels en schema's te (moeten) houden.
Ik neem wel iedere morgen een Omega-3 pil, inderdaad.quote:Op zondag 16 september 2007 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard.![]()
![]()
Al was het maar dat je daar niet van dichtslipt.![]()
Ja, en je krijgt overal kanker van. Oplossing: stop met eten.quote:Op zondag 16 september 2007 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
Lijkt mij erg vermoeiend. Bij het eten je aan halve bijbels en schema's te (moeten) houden.
en wanneer bewerkt dit kabeljouwtje haarquote:Op zondag 16 september 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:
Het probleem is het volgende:quote:Op zondag 16 september 2007 17:32 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik neem wel iedere morgen een Omega-3 pil, inderdaad.
Luuster.quote:Op zondag 16 september 2007 17:33 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
en wanneer bewerkt dit kabeljouwtje haar [afbeelding] ?
![]()
Lijkt me ook verschrikkelijk. Gewoon je gezond verstand bij je keuzes gebruiken, moet voldoende zijn.quote:Op zondag 16 september 2007 17:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[fluister mode] dan post je gewoon hemelijk een urltje naar mijquote:Op zondag 16 september 2007 17:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Luuster.
Ik geef college. Als mijn studenten mijn profiel ontdekken, kan ik niet half zo openhartig zijn als ik nu ben.
Capische?
Nee. De vitamines uit fruit oxideren pas als het fruit 'open' is.quote:Op zondag 16 september 2007 17:30 schreef Floripas het volgende:
Hee, Zwaardvis, als ik kinderen over de vloer krijg die ijs toe krijgen eet ik wel eens bevroren bosbessen om mee te doen. Zijn daar de vitaminen ook uit?
quote:Op zondag 16 september 2007 17:29 schreef Floripas het volgende:
Jezus EG, je wil de link leggen tussen Omega-3 vetzuren en Dries Roelvink?quote:Op zondag 16 september 2007 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het probleem is het volgende:
wat vandaag zwaar gezond is, is over 10 jaar zwaar kankerverwekkend.![]()
wat vandaag zwaar kankerverwekkend is, is over 10 jaar zwaar gezond.![]()
Vb: zonnebaden.
Noh zeg, je hoeft je kop er niet op te zetten.quote:Op zondag 16 september 2007 17:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Luuster.
Ik geef college. Als mijn studenten mijn profiel ontdekken, kan ik niet half zo openhartig zijn als ik nu ben.
Capische?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |