abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 september 2007 @ 16:45:36 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53547823
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:16 schreef vannelle het volgende:
Ow, en gefeliciteerd Renesite!
De aanhouder wint zie je wel.

Prettig weekend kerel! (Zal nu geen probleem zijn denk ik.....)
Nah, ik mag nog niet autorijden, het is dus voornamelijk op de handen zitten !

Uiteindelijk 45uren les gehad... liever wat langer

Tof hoor !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53549767
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nah, ik mag nog niet autorijden, het is dus voornamelijk op de handen zitten !
Klopt, maar je hebt het wél gehaald en met die gedachte kan je weekend toch niet meer stuk?
Ga vanavond lekker stappen met je maten, dit is het laatste weekend dat je niet terug mag rijden.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef Renesite het volgende:Uiteindelijk 45uren les gehad... liever wat langer

Tof hoor !
Dan heb je het goed gedaan hoor.
Het landelijk gemiddelde staat op 43 lesuren, dat je dat ff weet.
pi_53551152
Gefeliciteerd, Rene!
En het zou best kunnen dat je rijbewijs eerder klaarligt hoor. Bij mij lag die nl. na 3 (werk)dagen al klaar.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:09 schreef vannelle het volgende:
[...]

Het landelijk gemiddelde staat op 43 lesuren, dat je dat ff weet.
Bron?
pi_53551589
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:11 schreef Marurk het volgende:


Bron?
Weet ik zo gauw niet meer.
Als rijschoolhouder heb ik die info ooit eens gekregen en onthouden.
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:15:36 #205
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_53563674
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

In de gemeente waar je afrijd moet je dat doen. Geloof ik. Al kan woongemeente ook wel
Onzin. Gewoon de gemeente waar je ingeschreven staat.

Tevens is het mijn inziens echt onzin dat er zo'n enorm verschil in bedragen zit, ik zit hier in Amsterdam op 49 euro, er zijn dorpjes waar je ze voor 18 kunt krijgen en er zijn er waar je er 60+ voor betaald. Ironisch genoeg wordt alles in 1 fabriek gemaakt...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_53563841
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:00 schreef Neluhz het volgende:
Gefeliciteerd..

IS er hier iemand die ervaring heeft met rijden na een lange tijd (7 weken) niet gereden te hebben?
daar zit ik nl mee, ik heb men been gebroken en mag hopelijk volgende week weer belasten enz, en dan ook maar weer rijden Maar ik vraag me af of je veel weer vergeet of gewoon ongeveer op het niveau waar je was weer verder gaat?
Ik had 6 MAANDEN niet meer gereden nadat ik voor de eerste keer gezakt was. Moest er toch maar eens van komen dus ben op een maandag weer begonnen met rijden (2 uurtjes) dinsdag weer 2 uurtjes en woensdag afrijden: Geslaagd! Nooit gedacht.... Maar als je eenmaal weer gaat rijden is het gevoel zo weer terug. Maak je dus niet te druk
Yo, Willie. Burn the cat
pi_53566895
Dat bedoel ik dus.
Dingen die je echt beheerst vergeet je niet meer.
  Moderator zaterdag 29 september 2007 @ 19:16:53 #208
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53573400
Vandaag op een eigen terrein van een autobedrijf ff een rondje gestuurd met een potentiële auto. Men wat was dat ! Ik scheurde hem achteruit Ik ben met een diesel anders gewend ! Al was het een felle auto - wat een verschil!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53574453
Vandaag ging best lekker moet ik zeggen. Nog stuk of 4 lessen (en de 5e op de dag zelf).
pi_53610330
Beste mensen,

Morgen heb ik voor het eerst mijn praktijk examen en ben nu al best zenuwachtig.

Heeft iemand mischien een paar tips voor mij en wat vraagt zo examinator allemaal aan je tijdens het examen.

Greetz Addertje
pi_53612314
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:58 schreef addertje het volgende:
Beste mensen,

Morgen heb ik voor het eerst mijn praktijk examen en ben nu al best zenuwachtig.

Heeft iemand mischien een paar tips voor mij en wat vraagt zo examinator allemaal aan je tijdens het examen.

Greetz Addertje
Allereest controleert de examinator of jij wel echt diegene bent die opgegeven is. Dat wil dus zeggen dat jij jezelf moet kunnen identificeren.

Daarna kunnen wat vragen gesteld worden over de auto, aan de hand van de kentekenpapieren deel 1 (technische gegevens) en 2 (tenaamstelling).

Als jullie naar buiten lopen zul je een kenteken van afstand moeten kunnen lezen. (van een meter of 15-20, dus je hebt echt geen verrekijker nodig.)

Bij de auto kunnen er vragen worden gesteld, zo van: hoe zie je dat de banden goed zijn (wang van de band indrukken met de duim voor controle), waar moet je op letten als je de banden gaat controleren (loopvlak en wang niet beschadigd, ventieldopjes aanwezig, profieldiepte nog goed (slijtage-indicator))
Onder de motorkap moet je de accu, peilstok, olievuldop, koelwaterreservoir, remvloeistofreservoir en ruitenwisservloeistofreservoir aan moeten kunnen wijzen.

Bij de lichtencontrole geeft de examinator aanwijzingen en moet jij de lichten bedienen (rem, richtingaanwijzers, stads- en dimlicht). Dit is niet zozeer een controle om te zien of jij het allemaal wel weet, maar meer om de auto te controleren, of deze wel geschikt is om een examen te mogen rijden.

Daarna het rijden. Doe alsof de auto van jou is en dat de examinator als passagier met je meerijdt. Je hebt immers de sleutel in je handen. Dus al die dingen die je instructeur heeft uitgelegd zal de examinator niet meer vragen. Hij/zij gaat er immers van uit dat je zelfstandig een auto kunt rijden, dus instappen, gordel aan, stoel/stuur goedzetten, starten en als je kunt, gewoon gaan rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_53615901
Thanks voor de uitleg

Zometeen weer een les en dan nog 2 weken tot examen .
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 13:56:16 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53616370
Rijles kostte mij: 1850,50

Weet waar je aan begint - vooraf
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 13:58:09 #214
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53616429
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Allereest controleert de examinator of jij wel echt diegene bent die opgegeven is. Dat wil dus zeggen dat jij jezelf moet kunnen identificeren.

Daarna kunnen wat vragen gesteld worden over de auto, aan de hand van de kentekenpapieren deel 1 (technische gegevens) en 2 (tenaamstelling).

Als jullie naar buiten lopen zul je een kenteken van afstand moeten kunnen lezen. (van een meter of 15-20, dus je hebt echt geen verrekijker nodig.)

Bij de auto kunnen er vragen worden gesteld, zo van: hoe zie je dat de banden goed zijn (wang van de band indrukken met de duim voor controle), waar moet je op letten als je de banden gaat controleren (loopvlak en wang niet beschadigd, ventieldopjes aanwezig, profieldiepte nog goed (slijtage-indicator))
Onder de motorkap moet je de accu, peilstok, olievuldop, koelwaterreservoir, remvloeistofreservoir en ruitenwisservloeistofreservoir aan moeten kunnen wijzen.


Bij de lichtencontrole geeft de examinator aanwijzingen en moet jij de lichten bedienen (rem, richtingaanwijzers, stads- en dimlicht). Dit is niet zozeer een controle om te zien of jij het allemaal wel weet, maar meer om de auto te controleren, of deze wel geschikt is om een examen te mogen rijden.

Daarna het rijden. Doe alsof de auto van jou is en dat de examinator als passagier met je meerijdt. Je hebt immers de sleutel in je handen. Dus al die dingen die je instructeur heeft uitgelegd zal de examinator niet meer vragen. Hij/zij gaat er immers van uit dat je zelfstandig een auto kunt rijden, dus instappen, gordel aan, stoel/stuur goedzetten, starten en als je kunt, gewoon gaan rijden.
Ik heb het wel trés simpel gehad
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53618422
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:56 schreef Renesite het volgende:
Rijles kostte mij: 1850,50

Weet waar je aan begint - vooraf
Ik wil het van mezelf nog niet weten, ik moet immers nog even
pi_53618947
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
pi_53619350
Volgens mij de eerste methode. Dus het vak naast X telt als vak 1, dan vak 2 en op de lijn tussen 2 en 3 inderdaad indraaien.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53621739
Net weer lekker gereden, gaat goed zo. Donderdag, vrijdag nog lessen en dan zaterdag de grote dag.
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 17:57:52 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53622386
3e lijn
Op de derde lijn moet je indraaien
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 18:26:20 #220
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53623137
Centraal Eerste Auto Topic!

Mijn nieuwe toyootaatje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:44:17 #221
175950 Marurk
Baggeraar
pi_53631289
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
Ik heb de 2e geleerd:


| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO


Als je halverwege vak 3 begint in te draaien kom je in het vak naast vak 2.
pi_53631753
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
Hangt ervan af of je je voorwielen of je achterwielen gelijkzet met de lijn. Ik heb geleerd:
Je wil in vak X, begin met indraaien zodra je voorwielen op lijn 3 staan.

----lijn 3----

[vak 2]

----lijn 2----

[vak 1]

----lijn 1----

[vak X]

----lijn 0----
pi_53634055
En toch is er geen juiste theorie voor.
Het ligt heel erg aan het formaat van de auto.
Volgens mij kan je het het best gewoon op gevoel doen.
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
pi_53634119
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:19 schreef Snad het volgende:
En toch is er geen juiste theorie voor.
Het ligt heel erg aan het formaat van de auto.
Volgens mij kan je het het best gewoon op gevoel doen.
Onervaren bestuurders hebben dat 'gevoel' nog niet, daarom hebben ze dit soort methoden nodig. En ook voor ervaren automobilisten kan zo'n trucje nog wel eens handig zijn als een parkeervak zo krap is dat je 'm er op gevoel niet in krijgt.
pi_53634236
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Onervaren bestuurders hebben dat 'gevoel' nog niet, daarom hebben ze dit soort methoden nodig. En ook voor ervaren automobilisten kan zo'n trucje nog wel eens handig zijn als een parkeervak zo krap is dat je 'm er op gevoel niet in krijgt.
Dat is ook zeker zo, ik heb zelf ook pas een paar maanden mijn rijbewijs.
Maar ik zie vaak dat men in topics over inparkeren elkaar gaat verbeteren wanneer ze in moeten draaien. Ik wilde alleen even zeggen dat er dus geen juiste theorie voor is

Ik heb dat gevoel ook nog niet hoor
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
pi_53634568
Vandaag alweer m'n 3e en 4e uur .
pi_53643059
edit: lama zitte, khad iets fout begrepen
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:21:14 #228
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53646453

Vanochtend gehaald

Vanmiddag ff van Groningen naar Roden gereden. Ik ging zitten, en de auto had er op de koppeling nog niet veel zin in - maar dat viel te verwachten Dus hop, de weg op, ff beetje relaxt er bij gaan zitten en vooruit met de geit. "Je moet eventjes de remmen wel 'testen' René" zei mn moeder, dus oh well, ff doen. Wel wat stroever dan de lesauto. Hellingproef ging okay (verhoogde kruising) en zoals ik het voornamelijk het liefst doe zónder een handrem.
Voor de rotonde sloeg het beestje me af ! Maar dat ging ook goed, 80km weg, stoplichten. "Je moet er meer gas bij doen hoor " en zowaar hij ging rijden. Parkeerterrein op, in zijn 2 ( ) maar ik kon gelijk de weg erin !! "Hoohoo! Wat doe je!" zegt mijn ma .
"Oh, ging vrij snel inderdaad - maar dit parkeerplekje zag ik al hoor "

Verder ging het wel lekker, de terugweg ging het optrekken al goed! En ik reed leuk door Maar teringkriebelsjantje wat is die auto groooot Een ford mondeo sedan
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53648060
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 18:21 schreef Renesite het volgende:
...
Verder ging het wel lekker, de terugweg ging het optrekken al goed! En ik reed leuk door Maar teringkriebelsjantje wat is die auto groooot Een ford mondeo sedan
in wat voor een autootje had je dan les?
ik had les een een mercedes c-klasse, die is ongeveer even groot als die mondeo. de auto bij ons thuis is iets kleiner, inparkeren gaat dan wel wat makkelijker
You dream it, I live it.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:26:27 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53648363
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:15 schreef Meddo het volgende:

[..]

in wat voor een autootje had je dan les?
ik had les een een mercedes c-klasse, die is ongeveer even groot als die mondeo. de auto bij ons thuis is iets kleiner, inparkeren gaat dan wel wat makkelijker
Een nieuwe golf
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:47:03 #231
175950 Marurk
Baggeraar
pi_53648958
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 19:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Een nieuwe golf
Geil is die auto, eh? Ik mag nu rijden in de nieuwe Golf van m'n pa, echt super!

En proficiat met je rijbewijs, eh.
pi_53656697
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]
*lang verhaal *
Wow, als dat soort vragen worden gesteld mag ik nog heel wat gaan leren. Kan je op dat soort vragen ook zakken voor het examen?

Over licht gesproken, die knopjes weet ik ook nog niet allemaal zo goed te vinden. Gisteren moesten we dwars door het centrum en ik moest het dimlicht aanzetten, deed ik dus het grote licht aan. Zo heben we 2 minuten ofzo even gereden.

Gisteren ook voor het eerst agressie in het verkeer meegemaakt trouwens, maar dat was echt mijn eigen schuld. Instructeur gaf aan dat ik een plekje moest zoeken om de auto in te parkeren. Voor me waren 2 mannen een invalidenwagentje met pech aan het duwen. Ik haalde dat wagentje dus in maar dacht alleen maar aan welk plekje ik nou zou nemen om in te parkeren dat ik vlak voor dat wagentje plots ging afremmen. Tsja, die gasten konden dat wagentje niet even zomaar afremmen dus opeens zag ik dat ding aardig dichtbij in m`n binnenspiegel naderen.
Instructeur meteen zo van "wat doe je nou, doorrijden man!" wat ik dus deed, vervolgens parkeerde ik de auto een paar meter verderop.
Kort daarna passeerden die mannen me dus weer waarna ze me voor "mongool" uitmaakten.

We stonden nog steeds op die plek om even een luchtje te scheppen (les van 2 uur dus dat is standaard zo bij ons), toen die mannen opeens weer terugkwamen. Hun andere auto stond namelijk naast die van ons geparkeerd. Maarja, toen zeiden ze wel sorry en hingen ze een heel verhaal bij m`n instructeur op (daar is hij voor, toch? ).

[ Bericht 45% gewijzigd door kip_zonder-kop op 02-10-2007 23:39:27 ]
Tok.
pi_53660340
Puik dat ze alsnog hun excuses aanboden. Maar de bestuurder in een lesauto voor mongool uitmaken . Beetje triest.
pi_53662984
. Ik zie dit topic nu pas.

Maar goed. Ik heb op 12:00 rijles. Ik zit nu op ongeveer 32 uur.

Ik had maandag bijna een lijnbus aangereden . Ik ging van een voorrangsweg een zijstraat in. Ik had niet echt opgelet op de straat en het was dus een heel smal straatje met aan beide kanten geparkeerde auto's. Komt ineens die lijnbus uit die straat. Dus ik net op tijd achter een autobusje gestopt die meteen na de bocht geparkeerd stond .
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:34:15 #235
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53665565
Theorie vandaag binnen... nu op weg naar mn examen. Zit op 26 uur, maar dat worden er denk ik zo'n 34.
pi_53683009
's Avonds rijden is wel easy
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:37:03 #237
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_53686344
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:30 schreef Nashje het volgende:
Puik dat ze alsnog hun excuses aanboden. Maar de bestuurder in een lesauto voor mongool uitmaken . Beetje triest.
Ik zie soms weleens lesauto's heen en weer slingeren, dat ik denk van: grijp nou toch eens in!
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_53691956
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 08:30 schreef Nashje het volgende:
Puik dat ze alsnog hun excuses aanboden. Maar de bestuurder in een lesauto voor mongool uitmaken . Beetje triest.
Sommige mensen vergeten dat ze zelf ook in een leswagen hebben gezeten
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:59:45 #239
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53692054
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
Nee. Ik moet achteruit rijden tot de kont van de auto waar ik achter wil parkeren halver wege mn achterraam is. Dan draai ik in. En als de linker koplamp +- recht voor me staat draai ik terug
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53692490
Grappig dat iedereen andere manieren heeft
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:34:06 #241
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53692846
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:20 schreef Omaha het volgende:
Grappig dat iedereen andere manieren heeft
Idd. Dit komt me niet echt bekend voor. Gewoon naast een auto staan, bij de achterbank/hoofsteun insturen en dan terugsturen als de voorkant op gelijke hoogte is. Niet echt heel ingewikkeld.
pi_53693346
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:34 schreef Grulez het volgende:

[..]

Idd. Dit komt me niet echt bekend voor. Gewoon naast een auto staan, bij de achterbank/hoofsteun insturen en dan terugsturen als de voorkant op gelijke hoogte is. Niet echt heel ingewikkeld.
Bedoel je daarmee niet fileparkeren?

Ik bedoel dus in een vak parkeren


(maar de motor is dan een auto )
pi_53696193
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:59 schreef Qwea het volgende:

Nee. Ik moet achteruit rijden tot de kont van de auto waar ik achter wil parkeren halver wege mn achterraam is. Dan draai ik in. En als de linker koplamp +- recht voor me staat draai ik terug
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:34 schreef Grulez het volgende:

Idd. Dit komt me niet echt bekend voor. Gewoon naast een auto staan, bij de achterbank/hoofsteun insturen en dan terugsturen als de voorkant op gelijke hoogte is. Niet echt heel ingewikkeld.
Jullie hebben het beide over fileparkeren, terwijl de vraag over achteruit inparkeren (in een vak) ging.
pi_53696945
Zo! Vandaag ging het echt goed, ben echt blij dat ik deze instructeur heb gekregen! Ik heb in een paar lessen echt veel geleerd. Ik heb nu veel meer hoop om het te halen zaterdag.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 17:43:34 #245
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53697581
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:52 schreef Omaha het volgende:

[..]

Bedoel je daarmee niet fileparkeren?

Ik bedoel dus in een vak parkeren
[afbeelding]

(maar de motor is dan een auto )
Oja ik had t over fileparkeren.. Ik las er al vrij vlot overheen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:32:55 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53719285
Zo, eindelijk heb ik dat keren op de weg onder de knie . Ik had de koppeling nooit goed onder controle, maar nu wel. Helpt wel als je normale schoenen ( = zonder hoge hak) aan hebt . Dinsdag om 7:40 pikt die gast mij op, dan rijden we nog even een uurtje (en nog ff een keertje keren en inparkeren) en dan heb ik om 8:55 examen . Hij heeft er wel vertrouwen in, zegt hij en ik nu voor het eerst ook . Maar goed, we zullen zien . Duim voor mij iig .
Niet meer actief op Fok!
pi_53720535
Succes!
pi_53732162
Zo vandaag ben ik gewoon in zn 3 opgetrokken!
We stonden stil op een kruising (moest voorrang verlenen), toen was het vrij dus ik wil gaan. Ik dus koppeling omhoog, gaat hij niet! Dus ik meer gas geven, beetje met koppeling geven en dan hij kwam op gang. Maar dan heel schokkerig. Dus ik kijk en ik zie dat hij in zn 3 zit . Toen maar snel in zn 2 gezet en weggegaan. Nadat ik al 2 meter had gereden, zonder dat de motor afsloeg.
pi_53734065
In zn 3 wegrijden kan wel, doe het aub niet te vaak

Vind de transmissie niet zo leuk
Don't shoot me, i'm just the guitar player
HOME
OTOO
pi_53743641

Volgens de examinatrice was het een goede rit alleen een 2 hele domme foutjes gemaakt .
Fietser willen inhalen terwijl ik voorrang moest verlenen op een kruispunt. En op het einde van de rit (letterlijk het einde, was gewoon de laatste kruispunt voor we weer bij de CBR waren, wilde ik te snel oversteken terwijl er autos aankwamen .
Klote zooi, verder was alles wel goed maar ze had wel gelijk.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:30:38 #251
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_53743753
Ik heb mn TTT 12 Okt Dan daarna wordt meteen examen loller shit aangevraagd
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_53743941
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:22 schreef Crazykill het volgende:

Fietser willen inhalen terwijl ik voorrang moest verlenen op een kruispunt.
Zag je het kruispunt niet? Of verwachtte je al voorbij de fietser te zijn tegen de tijd dat je bij het kruispunt kwam?

Is wel relevant, aangezien je in het eerste geval beter moet leren kijken, en in het tweede geval beter moet leren inschatten hoeveel tijd en ruimte je nodig hebt voor inhalen.
pi_53743968
Vandaag weer 2 uurtjes les gehad. Ik moet echt oppassen met wat ik tegen mijn instructeur zeg. Ik had per ongeluk een afslag gemist en maakte toen de opmerking dat een tom tom wel handig zou zijn, voor de grap.
Toen we pauze hadden gehouden bleek dat hij dat ding dus echt bij zich had en mocht vanaf mijn tweede uur dus op de tom tom rijden. Is wel iets moeilijker vind ik, omdat je ook zo nu en dan op het beeld moet kijken, plus alles om je heen in de gaten moet houden.
Tok.
pi_53744540
Als het goed is geeft een navigatiesysteem toch gesproken instructies? Op het scherm kijken is helemaal niet nodig. Als je instructeur "linksaf" zegt heeft 'ie toch ook niet een kaart bij zich waar je even op moet kijken?

Het lijkt me zelfs handiger, omdat zo'n ding zegt wanneer je af moet slaan. Ik ben tijdens mijn lessen regelmatig afslagen voorbijgereden, en heb op rotondes gezeten terwijl ik was vergeten waarheen we moesten (al op de helft zitten en dan zeggen "oh wacht, we gingen rechtsaf zeker..."). Daar heb je met een navigatiesysteem geen last van, want die zegt ten eerste al "over ... meter rechtsaf" en als je er bent ook nog eens "nu rechtsafslaan".
pi_53744642
Omdat ik les, let ik ook meer op het rijgedrag van anderen.
Dan valt me op dat sommigen behoorlijk lomp rijden.

Bijvoorbeeld, tijdens het lessen in een 30 km zone haalt iemand me vlak voor (eigenlijk zelfs op) een gevaarlijke kruising in met 50 km per uur.
En mensen die vrij hard rijden en totaal geen gas los laten bij onoverzichtelijke zijstraatjes van rechts.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_53744674
Op het scherm werd ook aangegeven over hoeveel meter je bijvoorbeeld rechtsaf moest. Dat vind ik toch wel handig om te weten zodat ik tijdig actie kan ondernemen. Als je alleen op de stem zou af gaan kan het inderdaad een stuk makkelijker zijn dan de instructeur die je aanwijzingen geeft. Toch vind ik het fijner om ook op het scherm af en toe te kijken voor extra informatie.
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:20 schreef Gitanki het volgende:
Omdat ik les, let ik ook meer op het rijgedrag van anderen.
Dan valt me op dat sommigen behoorlijk lomp rijden.

Bijvoorbeeld, tijdens het lessen in een 30 km zone haalt iemand me vlak voor (eigenlijk zelfs op) een gevaarlijke kruising in met 50 km per uur.
En mensen die vrij hard rijden en totaal geen gas los laten bij onoverzichtelijke zijstraatjes van rechts.


Ja, best grappig om daar op te letten, doe ik ook. Ik heb ook al een aantal dingen gezien zoals iemand die expres een beetje over de weg ging slingeren en een vuilniswagentje dat keihard een drempel nam waardoor je de hele lading kon horen schudden.
Tok.
pi_53744742
Maar op je beeld kijken hoeft helemaal niet moeilijker te zijn, je kijkt toch ook in je spiegels of op je snelheidsmeter.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53744874
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:26 schreef Addict89 het volgende:
Maar op je beeld kijken hoeft helemaal niet moeilijker te zijn, je kijkt toch ook in je spiegels of op je snelheidsmeter.


Klopt, maar elk dingetje dat er bij komt is toch weer iets. Het is ook niet echt moeilijk, ik moet er gewoon nog aan wennen denk ik. Overigens geeft het beeld soms ook rare dingen aan. Een aantal keer gaf het bijvoorbeeld een plaatje van een rotonde aan waar we dan af moesten slaan, maar ook gaf 'ie soms aan dat we gewoon af konden slaan terwijl we dat weer op een rotonde moesten doen, dit keer zonder dat plaatje erbij dus.
Het was trouwens geen tom tom maar een pocket-pc. Dus voor de mensen die het eerste zelf in bezit hebben, maar niet weten waar ik over praat, even voor de duidelijkheid.
Tok.
pi_53745096
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zag je het kruispunt niet? Of verwachtte je al voorbij de fietser te zijn tegen de tijd dat je bij het kruispunt kwam?

Is wel relevant, aangezien je in het eerste geval beter moet leren kijken, en in het tweede geval beter moet leren inschatten hoeveel tijd en ruimte je nodig hebt voor inhalen.

Jawel ik zag het allemaal wel, maar ik haalde niet zozeer in. Ik ging meer het voorwerk doen om in te halen. Ik heb daar al talloze keren gereden, en nooit kwam daar een auto uit (zegt ook niks maarja). Zijn allemaal onoverzichtelijke gelijkwaardige kruisingen daar, ik kwam ook gewoon rustig aanrijden. Ik stopte wel op tijd, maar ik was te ver naar links al, dus die auto kon er niet meer langs. Ik gaf hem dus wel voorrang, alleen kon hij die niet nemen. Klinkt heel raar, met een paint zou het duidelijker worden maar daar ben ik niet zo goed in .

Mn instructeur weet ook dat ik er klaar voor ben, hij zei dus ook dat hij zo snel mogelijk een nieuwe datum voor me gaat regelen en dat ik dan maar 2 lesjes ofzo nodig heb om weer ff in te komen. Ach ja...
pi_53745661
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:43 schreef Crazykill het volgende:

Ik stopte wel op tijd, maar ik was te ver naar links al, dus die auto kon er niet meer langs. Ik gaf hem dus wel voorrang, alleen kon hij die niet nemen. Klinkt heel raar
Feitelijk verleende je hem geen voorrang. Voorrang verlenen betekent namelijk ervoor zorgen dat iemand zijn weg ongehinderd kan vervolgen. Stil gaan staan om te laten zien dat je de voorrangsregels kent maar daarbij niet genoeg ruimte creeëren om iemand er daadwerkelijk langs te laten is niet voorrang verlenen.

Bij voorrang verlenen moet je er dus ook altijd niet alleen op letten óf je stil moet staan, maar vooral ook wáár je moet gaan stilstaan om de andere weggebruiker erlangs te laten.
pi_53746258
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:22 schreef Crazykill het volgende:

Volgens de examinatrice was het een goede rit alleen een 2 hele domme foutjes gemaakt .
Fietser willen inhalen terwijl ik voorrang moest verlenen op een kruispunt. En op het einde van de rit (letterlijk het einde, was gewoon de laatste kruispunt voor we weer bij de CBR waren, wilde ik te snel oversteken terwijl er autos aankwamen .
Klote zooi, verder was alles wel goed maar ze had wel gelijk.


Ze had NIET gelijk, ze heeft je regelrecht genaaid en dat had je moeten zeggen tegen haar.
De policy is ook van toepassing op de sig.
pi_53746411
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:42 schreef Cage333 het volgende:

[..]

Ze had NIET gelijk, ze heeft je regelrecht genaaid en dat had je moeten zeggen tegen haar.

1) niet voorrang verlenen is vrijwel gegarandeerd zakken, is ook altijd al zo geweest
2) wat schiet je ermee op om je examinator te vertellen dat je je genaaid voelt? Hij/zij laat je dan heus niet alsnog slagen.
pi_53746737
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Feitelijk verleende je hem geen voorrang. Voorrang verlenen betekent namelijk ervoor zorgen dat iemand zijn weg ongehinderd kan vervolgen. Stil gaan staan om te laten zien dat je de voorrangsregels kent maar daarbij niet genoeg ruimte creeëren om iemand er daadwerkelijk langs te laten is niet voorrang verlenen.

Bij voorrang verlenen moet je er dus ook altijd niet alleen op letten óf je stil moet staan, maar vooral ook wáár je moet gaan stilstaan om de andere weggebruiker erlangs te laten.

Ja maar dat zei ik toch ook...
Laat ik het zo zeggen, ik zag hem wel en mijn intentie was goed, de uitvoering was dan weer minder.
pi_53754893
Als ik dit zo lees bereid ik me echt voor op het ergste bij het examen... Ingreep = vrijwel meteen zakken en geen voorrang verlenen = ook vrijwel meteen zakken.
Gelukkig moet ik nog een les van 5 - 10 maar dat vind ik toch al aardig dichtbij en ik heb soms nog best wel 2 of 3 ingrepen nodig tijdens een les van 2 uur. Voorrang verlenen gaat meestal wel goed maar af en toe zie ik toch nog iemand over het hoofd.

Vandaag moest ik trouwens rechts afslaan en toen stond er een vrouw aan de kant van de weg, van plan over te steken zo leek het, dus moest ik voorang verlenen. Toen ik dat deed keek ze echter overal behalve naar mij dus ze bleef gewoon staan, waarop ik dus maar voorbij ben gegaan. Toch vind ik dit soort situaties best moeilijk in te schatten omdat ik altijd denk dat ze alsnog kunnen oversteken. Is er in dit soort situaties een "minimaal aantal seconden" dat je moet wachten of iets dergelijks?
Tok.
pi_53757917
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:49 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Vandaag moest ik trouwens rechts afslaan en toen stond er een vrouw aan de kant van de weg, van plan over te steken zo leek het, dus moest ik voorang verlenen. Toen ik dat deed keek ze echter overal behalve naar mij dus ze bleef gewoon staan, waarop ik dus maar voorbij ben gegaan. Toch vind ik dit soort situaties best moeilijk in te schatten omdat ik altijd denk dat ze alsnog kunnen oversteken. Is er in dit soort situaties een "minimaal aantal seconden" dat je moet wachten of iets dergelijks?
Nee. In dat soort situaties geldt simpelweg dat je langzaam moet rijden, zodat je direct stil kunt staan als er toch een voetganger voor je auto springt.
pi_53770039
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:22 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Op het scherm werd ook aangegeven over hoeveel meter je bijvoorbeeld rechtsaf moest. Dat vind ik toch wel handig om te weten zodat ik tijdig actie kan ondernemen. Als je alleen op de stem zou af gaan kan het inderdaad een stuk makkelijker zijn dan de instructeur die je aanwijzingen geeft. Toch vind ik het fijner om ook op het scherm af en toe te kijken voor extra informatie.
[..]

Ja, best grappig om daar op te letten, doe ik ook. Ik heb ook al een aantal dingen gezien zoals iemand die expres een beetje over de weg ging slingeren en een vuilniswagentje dat keihard een drempel nam waardoor je de hele lading kon horen schudden.


Meest vervelende aan de TomTom (als je hem neit gewend ben) is dat je ongeveer 1.8km voordat je af moet slaan al de gesproken melding krijgt: "Verderop linksaf". Dat suggereerd dat je de volgende links moet nemen, maar het is slechts een voorwaarschuwing en vaak zitten er nog 2 afslagen voor.
Als je eenmaal gewend ben is het echt ideaal Flitspaallocaties
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53777331
Is er een site om te oefenen voor theorie? Moet ook nog een boek hebben eigenlijk . Iemand aanraders? Of gewoon de bibliotheek inlopen en daar even kijken?
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:46:55 #268
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53788564
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:23 schreef Nashje het volgende:
Is er een site om te oefenen voor theorie? Moet ook nog een boek hebben eigenlijk . Iemand aanraders? Of gewoon de bibliotheek inlopen en daar even kijken?
Heb je geen vrienden?
pi_53789241
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:46 schreef Grulez het volgende:

[..]

Heb je geen vrienden?
Jawel, maar ik ben de eerste die 18 is geworden en dus de eerste die aan het lessen is.
pi_53789788
Vandaag van 7:30 tot 9:00 gereden...jezus wat ging het slecht zeg
pi_53790203
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:21 schreef Nashje het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ben de eerste die 18 is geworden en dus de eerste die aan het lessen is.
Neem wel een boekenset dat een beetje recent is. De verkeersregels veranderen best vaak.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:41:47 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53811430
. Ik ben vanochtend geslaagd!!! (eerste keer ). Hele aardige examinatrice. Beetje praatje gemaakt onderweg. Het keren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik redde me er goed uit en ik bleef vooral goed kijken. Verder reed ik iets te snel langs een voorrangsweg. Als er iemand uit was gekomen, had ik een probleem gehad. Maar dat had zij kennelijk niet opgemerkt, want ik kreeg na afloop alleen maar te horen: "Heel netjes gereden, dus geslaagd". Blijf vandaag bij m'n ouders en morgen het rijbewijs maar aanvragen .
Echt alles zat mee: rustig op de weg, mooi weer, was gek genoeg vrijwel niet gespannen (al ging m'n linkervoet flink shaken, toen het keren niet helemaal goed ging ). Het duurde erg kort. Heb in totaal nog geen half uur in de auto gezeten . Controlevragen vielen me ook alleszins mee. Ze vroeg wat dingen over de lampjes ("Wat doe je als één van die rode lampjes gaat branden?"). Simpel dus .
Niet meer actief op Fok!
pi_53811801
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:41 schreef Viking84 het volgende:
. Ik ben vanochtend geslaagd!!! (eerste keer ). Hele aardige examinatrice. Beetje praatje gemaakt onderweg. Het keren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik redde me er goed uit en ik bleef vooral goed kijken. Verder reed ik iets te snel langs een voorrangsweg. Als er iemand uit was gekomen, had ik een probleem gehad. Maar dat had zij kennelijk niet opgemerkt, want ik kreeg na afloop alleen maar te horen: "Heel netjes gereden, dus geslaagd". Blijf vandaag bij m'n ouders en morgen het rijbewijs maar aanvragen .
Echt alles zat mee: rustig op de weg, mooi weer, was gek genoeg vrijwel niet gespannen (al ging m'n linkervoet flink shaken, toen het keren niet helemaal goed ging ). Het duurde erg kort. Heb in totaal nog geen half uur in de auto gezeten . Controlevragen vielen me ook alleszins mee. Ze vroeg wat dingen over de lampjes ("Wat doe je als één van die rode lampjes gaat branden?"). Simpel dus .
Gefeliciteerd!

Ach, die controlevragen zijn eigenlijk onzin. Ik had ze beide fout bij mijn examen ( ) en was toch geslaagd. (Ze vroeg de verhouding lucht-weg in de buitenspiegel; wist ik niet, dat doe ik altijd wat op gevoel; ook vroeg ze hoe de hoofdsteun moet staan, weer zoiets dat ik op gevoel doe. Mijn instructeur, die achterin zat, kon zich waarschijnlijk wel opvreten. )
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:59:13 #274
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53811840
Ik wil ook...
pi_53812753
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:41 schreef Viking84 het volgende:
. Ik ben vanochtend geslaagd!!! (eerste keer ). Hele aardige examinatrice. Beetje praatje gemaakt onderweg. Het keren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik redde me er goed uit en ik bleef vooral goed kijken. Verder reed ik iets te snel langs een voorrangsweg. Als er iemand uit was gekomen, had ik een probleem gehad. Maar dat had zij kennelijk niet opgemerkt, want ik kreeg na afloop alleen maar te horen: "Heel netjes gereden, dus geslaagd". Blijf vandaag bij m'n ouders en morgen het rijbewijs maar aanvragen .
Echt alles zat mee: rustig op de weg, mooi weer, was gek genoeg vrijwel niet gespannen (al ging m'n linkervoet flink shaken, toen het keren niet helemaal goed ging ). Het duurde erg kort. Heb in totaal nog geen half uur in de auto gezeten . Controlevragen vielen me ook alleszins mee. Ze vroeg wat dingen over de lampjes ("Wat doe je als één van die rode lampjes gaat branden?"). Simpel dus .
Gefeliciteerd . Praatje maken onderweg vind ik maar vervelend. Ben dan toch een stuk minder geconcentreerd op de weg.
pi_53815178
Whihihi Maandag mag ik dan eindelijk beginnen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:29:50 #277
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53815228
Slechtste les ooit... zucht.
pi_53815275
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:41 schreef Viking84 het volgende:
. Ik ben vanochtend geslaagd!!! (eerste keer ). Hele aardige examinatrice. Beetje praatje gemaakt onderweg. Het keren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik redde me er goed uit en ik bleef vooral goed kijken. Verder reed ik iets te snel langs een voorrangsweg. Als er iemand uit was gekomen, had ik een probleem gehad. Maar dat had zij kennelijk niet opgemerkt, want ik kreeg na afloop alleen maar te horen: "Heel netjes gereden, dus geslaagd". Blijf vandaag bij m'n ouders en morgen het rijbewijs maar aanvragen .
Echt alles zat mee: rustig op de weg, mooi weer, was gek genoeg vrijwel niet gespannen (al ging m'n linkervoet flink shaken, toen het keren niet helemaal goed ging ). Het duurde erg kort. Heb in totaal nog geen half uur in de auto gezeten . Controlevragen vielen me ook alleszins mee. Ze vroeg wat dingen over de lampjes ("Wat doe je als één van die rode lampjes gaat branden?"). Simpel dus .
Gefeliciteerd
De eerste keer klapte de examinatrice de binnenspiegen omlaag en vroeg waar dat voor was. En ik zo helemaal verbaasd, want ik wist niet eens dat dat kon . De lampjes wist ik gelukkig wel.
pi_53815857
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:29 schreef Grulez het volgende:
Slechtste les ooit... zucht.
had ik gister ook...naja, kan het de volgende keer alleen maar beter gaan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:02:31 #280
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53817068
Morgenvroeg om 8:00 eerste keer op. Ben totaal geen ochtendmens dus dat wordt nog lachen Ik ben nu nog niet zo heel gespannen, hoop dat ik morgen een goede dag heb (en niet zoals afgelopen zaterdag rij als een natte krant). Beetje raar, meestal rijd ik wel automatisch maar af en toe zit er zo'n les tussen dat ik gewoon alles fout doe. Nouja, ik zie morgen wel.
Tranquillo
pi_53817241
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:35 schreef Nashje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd . Praatje maken onderweg vind ik maar vervelend. Ben dan toch een stuk minder geconcentreerd op de weg.
Dat geldt voor mij ook. De eerste keer dat ik examen deed zakte ik mede doordat de examinatrice me de oren van mijn kop kletste. Vragen stellen over mijn vakantie terwijl er net een moeilijk kruispunt aankomt.

De tweede examinator vroeg ik slechts of we "niet te intensieve gesprekken" hoefden te voeren, maar ze wilde best helemaal haar mond houden. Heeft ze ook gedaan. Het gaat hun er uiteindelijk om je rijvaardigheid te beoordelen, niet om je uit te horen over je studie of vakantie.

Met mijn instructeur praten onderweg vond ik overigens geen probleem. Die weet wanneer hij vanwege de concentratie even stil moet zijn, en zonder de spanning van een examen laat je je sowieso minder afleiden.
pi_53817819
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat geldt voor mij ook. De eerste keer dat ik examen deed zakte ik mede doordat de examinatrice me de oren van mijn kop kletste. Vragen stellen over mijn vakantie terwijl er net een moeilijk kruispunt aankomt.

De tweede examinator vroeg ik slechts of we "niet te intensieve gesprekken" hoefden te voeren, maar ze wilde best helemaal haar mond houden. Heeft ze ook gedaan. Het gaat hun er uiteindelijk om je rijvaardigheid te beoordelen, niet om je uit te horen over je studie of vakantie.

Met mijn instructeur praten onderweg vond ik overigens geen probleem. Die weet wanneer hij vanwege de concentratie even stil moet zijn, en zonder de spanning van een examen laat je je sowieso minder afleiden.
dus je kan eigenlijk niet rijden als er mensen in je auto zitten te kletsen?
daar moet je je toch wel voor kunnen afsluiten lijkt me
dus om nu de examinatrice de schuld te geven het zakken (ookal doen dat er veel )
pi_53820300
Paar uurtjes geleden gebeld door de rijschool. Ik kan over iets meer dan 2 weken weer op. Toch wel goed dat ze zo snel een datum hebben kunnen regelen.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:11:41 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53821085
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus je kan eigenlijk niet rijden als er mensen in je auto zitten te kletsen?
daar moet je je toch wel voor kunnen afsluiten lijkt me
dus om nu de examinatrice de schuld te geven het zakken (ookal doen dat er veel )
hoezo

je kan tegen lui in je auto best zeggen: bek dicht klootzak

tegen je examinator ook maar...

Huilen dan.
pi_53821151
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

hoezo

je kan tegen lui in je auto best zeggen: bek dicht klootzak

tegen je examinator ook maar...


je kan er voor kiezen niet naar te luisteren en geconcentreerd te blijven
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:24:49 #286
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53821478
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je kan er voor kiezen niet naar te luisteren en geconcentreerd te blijven
klopt
Huilen dan.
pi_53822170
God wat ben ik blij dat ik mijn rijbewijs al 6 jaar heb als ik dit zo lees, krijg rijexamen flashbacks. en och, wat reed ik toen als een kloddah!

mag binnenkort wel op voor mijn motorrijexamen(avd)
pi_53823686
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus je kan eigenlijk niet rijden als er mensen in je auto zitten te kletsen?
daar moet je je toch wel voor kunnen afsluiten lijkt me
dus om nu de examinatrice de schuld te geven het zakken (ookal doen dat er veel )
Oh nee, ik heb nog nooit iemand anders dan mezelf de schuld gegeven van mijn zakken. En ik kan er ook best tegen dat mensen tegen me zitten te kletsen, ik kan er alleen niet tegen dat ik op punten waar ik me moet concentreren (lees: moeilijke verkeerssituaties) vragen moet beantwoorden over waar ik in Frankrijk was en met wat voor soort tent ik kampeerde.
pi_53824706
Nog een vraag. In een ander topic hier op Fok! stond dat je nooit in z`n 1 mag rijden in het "normale" verkeer. Aan de andere kant is mij geleerd dat het niet goed is om met ingetrapte koppeling een bocht door te gaan.
Gisteren reden we in smalle straatjes met om de haverklap een bocht en er stonden veel geparkeerde auto`s. Daar reed ik dus constant in z`n 1 en daar heeft de instructeur niks over gezegd. Mag ik dat ook zo doen op het examen of ben ik verplicht om dat in z`n 2 te doen met ingetrapte koppeling?
Tok.
pi_53824941
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nog een vraag. In een ander topic hier op Fok! stond dat je nooit in z`n 1 mag rijden in het "normale" verkeer. Aan de andere kant is mij geleerd dat het niet goed is om met ingetrapte koppeling een bocht door te gaan.
Gisteren reden we in smalle straatjes met om de haverklap een bocht en er stonden veel geparkeerde auto`s. Daar reed ik dus constant in z`n 1 en daar heeft de instructeur niks over gezegd. Mag ik dat ook zo doen op het examen of ben ik verplicht om dat in z`n 2 te doen met ingetrapte koppeling?
Met ingedrukte koppeling rijden is gevaarlijk, omdat de motorkracht dan niet gekoppeld is aan de wielen/het stuur. Bij een glad wegdek schiet je zo de bocht uit als je motor ontkoppeld is. Daarom altijd terugschakelen naar een versnelling waarin je gekoppeld kunt rijden. In zo'n woonerf is het dus inderdaad verstandig om in de 1 te rijden. Dat zal de examinator liever hebben dan dat je ontkoppeld rijdt.
pi_53825733
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

ik kan er alleen niet tegen dat ik op punten waar ik me moet concentreren (lees: moeilijke verkeerssituaties) vragen moet beantwoorden over waar ik in Frankrijk was en met wat voor soort tent ik kampeerde.
Ik heb precies hetzelfde , maar dat weet m'n instructeur inmiddels wel
Morgen nog 2 uurtjes, maandag nog een les en dan woensdag om 13.00 afrijden
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:20:15 #292
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53831302
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:02 schreef icebliss het volgende:
Morgenvroeg om 8:00 eerste keer op. Ben totaal geen ochtendmens dus dat wordt nog lachen Ik ben nu nog niet zo heel gespannen, hoop dat ik morgen een goede dag heb (en niet zoals afgelopen zaterdag rij als een natte krant). Beetje raar, meestal rijd ik wel automatisch maar af en toe zit er zo'n les tussen dat ik gewoon alles fout doe. Nouja, ik zie morgen wel.
Ondanks dat ik het helemaal verneukte op een grote rotonde (verkeerd voorgesorteerd, op de rotonde zelf wéér verkeerd voorgesorteerd) vond hij dat ik die fout goed oploste en rustig bleef --> geslaagd!
Tranquillo
pi_53832488
Gefeliciteerd!
pi_53832652
Gefeliciteerd . Rustig blijven is dus erg belangrijk. Mooi, kreeg in m'n eerste les al te horen dat het goed ging omdat ik rustig bleef.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:39:16 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53834718
Feli .

Mijn examinatrice zei ook dat ik niet vlekkeloos hoefde te rijden en dat ik me al helemáál niet druk moest maken om kleine foutjes, want dan blijf je daar over in zitten, verpruts je misschien wel meer en dan zak je, terwijl zij het foutje waar je van slag van raakte niet zo belangrijk vindt.

Vanochtend toch maar even naar het gemeentehuis gegaan om m'n rijbewijs aan te vragen. Volgende week woensdag is 'ie er, dus dan kan ik volgend weekend mooi even mijn kunsten vertonen op het familiefeestje .
Niet meer actief op Fok!
pi_53834884
Waren jullie niet ontzettend zenuwachtig?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:50:23 #297
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53835004
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:45 schreef Omaha het volgende:
Waren jullie niet ontzettend zenuwachtig?
Viel wel mee opzich, niet helemaal geweldig geslapen maar dat lijkt me normaal. Was even zenuwachtig toen ik wegreed met de handrem erop ( ) maar herstelde me dus goed. Bij het fout voorsorteren werd ik wel gespannen maar toen dat achter de rug was had ik een mooie lege weg voor me en ik weer even relaxen en wat praten totdat ik weer kalmer was. Stiekem kwam dat ook wel omdat ik dacht 'ik ben nu toch al gezakt' maargoed
Tranquillo
pi_53841911
3x is scheepsrecht Net eindelijk geslaagd voor mijn B

Bedankt voor alle steunbetuigingen de eerste 2x en de mensen die nog bezig zijn: Succes
pi_53849049
Feli BazzieK!

Heb vanavond 2 uurtjes gereden, voor het eerst de snelweg, best relaxt. Wel even wennen om met 120 km per uur afstanden in te schatten, maar dat heb je snel onde de knie.

Maandag nog een les en woensdag examen! Ben benieuwd
pi_53851439
En pas voor de eerste keer snelweg? Beetje vaag dat ze dat de een na laatste les gaan plannen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')