¤2000 is bijna te mooi om waar te zijn. niet doen dusquote:
Weet je dat zeker? Want ik kon in mijn autootje optrekken in zijn 5. Ik neem tenminste aan dat je op een normale manier wegrijden bedoelt, met gewoon koppeling op laten komen en (veel) gas bijgeven.quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:29 schreef -Carioca- het volgende:
Koppelen > in 1x op laten komen op hogere snelheid? Bij stilstand, in z'n 4 zetten, veel gas geven en proberen weg te rijden. De motor moet nu hoe dan ook afslaan. Kun je wegrijden, dan is het zowat einde verhaal voor de koppeling
minder aan toe dan welke auto dan ookquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:04 schreef Borkydude het volgende:
[..]
En een Golf II met een knaap van 19 erbij?
Nee sowieso niet, maar ik wil wel een Megane Coupequote:Op vrijdag 14 september 2007 11:32 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
¤2000 is bijna te mooi om waar te zijn. niet doen dus
Boeiend, gewoon doorrijdenquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:33 schreef Yankee_One het volgende:
Maar hadden de Meganes niet veel mankementen? Veel onderhoud dus.
Of waren dat de Laguna's?
Mooi en betrouwbaar.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:06 schreef Renesite het volgende:
Ik wil deze: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=77395197&p_type_lijst=RL&o_id=4366961
Of of of http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=77395197&p_type_lijst=RL&o_id=4521054
De laatste staat iet wat dichterbij![]()
Nee, netjes elke maand gespaard in het verledenquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:11 schreef Yankee_One het volgende:
Net een erfenis gekregen ofzo?
Ik kan al horen dat je niet echt weet wat de consequenties zijnquote:
Ik maak een grapje, gekquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:18 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ik kan al horen dat je niet echt weet wat de consequenties zijn
Lekker keihard doorrijden totdat hij niet meer rijdt en de kosten hoger zijn dan de aanschaf.
Zo te horen is een renault een prima auto voor jou![]()
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:20 schreef Renesite het volgende:
Dus wij de auto proberen aan te drukken. En hij rijd weer. Nog eens proberen. NopeWeer aandrukken en naar huis toe. En thuis nog eens proberen - en hij rijd weer als een zonnetje
!
Accu dusquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:20 schreef Renesite het volgende:
Mijn broer zijn autootje was gisteren bijna dood![]()
Instappen, lampjes aan, sleutel om. *tik* doet de startmotor.
Sleutel terug, en weer om. *tik* doet de startmotor
Nee, geen accu. Lampjes en radio doen het netjes.
Dus wij de auto proberen aan te drukken. En hij rijd weer. Nog eens proberen. NopeWeer aandrukken en naar huis toe. En thuis nog eens proberen - en hij rijd weer als een zonnetje
!
Ik heb ook geld voor een véél nieuwe auto, maar dat ga ik er nu niet aan uitgevenquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee, netjes elke maand gespaard in het verledenEn stilletjes aan af en toe een paar centen van oma ja
Anders gaat de belasting er mee aan de haal enzo.
Nopequote:
Aandrukken, hij doet het. We zetten hem uit, nog eens aandrukken en hij doet het weer - naar huis toe (stukje rijden) en weer proberen te starten en hij draait weer als een zonnetjequote:
Och, ik wil gewoon een mooie auto, eentje waar ik wat langer mee kan. Ik zie het wel bij een buurjongen een paar deuren verderop. Om de 2 maand een nieuwe oude 2e hands omdat hij het steeds weer begeeft. Hij heeft ondertussen al net zo veel uitgegeven als ik met 1.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:23 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
Ik heb ook geld voor een véél nieuwe auto, maar dat ga ik er nu niet aan uitgeven
Je zegt zelf dat je een renault megane wilt, houd ons wel op de hoogte als je er 1 hebt gekocht alsjeblieftquote:
De Laguna II is berucht. Ook de 1.9 dCi dieselmotor heeft niet zo'n goed imago. Volgens mij valt het met de betrouwbaarheid van de Megane, mits dus geen diesel, best wel mee.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:33 schreef Yankee_One het volgende:
Maar hadden de Meganes niet veel mankementen? Veel onderhoud dus.
Of waren dat de Laguna's?
Is net zo puinhoop, vooral de electrische dingen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 19:31 schreef Jalu het volgende:
[..]
De Laguna II is berucht. Ook de 1.9 dCi dieselmotor heeft niet zo'n goed imago. Volgens mij valt het met de betrouwbaarheid van de Megane, mits dus geen diesel, best wel mee.
GTSiquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:06 schreef Renesite het volgende:
Ik wil deze: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=77395197&p_type_lijst=RL&o_id=4366961
Of of of http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=77395197&p_type_lijst=RL&o_id=4521054
De laatste staat iet wat dichterbij![]()
heb em gekochtquote:Op woensdag 12 september 2007 17:28 schreef Yankee_One het volgende:
Graag jullie mening!
Nissan Sunny 1.4 3D LX
[afbeelding]
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=70363326&p_type_lijst=VL&o_id=4142112
Voor ¤1000 vind ik dit een hele mooie auto. Ik ben vandaag langsgeweest en het reed prima. Schakelen ging goed, koppeling was soepel. Verder geen rare dingen onder de kap gezien na afloop van de testrit.
Wat vinden jullie van de prijs-kwaliteit verhouding?
nieuwe lagunaquote:Op vrijdag 14 september 2007 20:36 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Is net zo puinhoop, vooral de electrische dingen.
Ik heb dezelfde gekocht voor 700quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:59 schreef Yankee_One het volgende:
[..]
heb em gekocht
volgende week zaterdag ophalen
Ik heb liever dat ze m'n auto nog een fatsoenlijke beurt en nieuwe apk krijgt dan dat ik hem meteen meekrijg...quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:06 schreef Pascal86 het volgende:
Een week pas?
Ik heb de mijne nog de zelfde dag nog meegenomen.
Die truc heb ik van een bevriende monteur geleerd, die het van z'n opleiding had. Werkt overigens wel, in verschillende auto's (1 met versleten, 1 met goede koppeling) van hetzelfde type proefgereden en dat werkt echt.quote:Op vrijdag 14 september 2007 11:50 schreef Dingest het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Want ik kon in mijn autootje optrekken in zijn 5. Ik neem tenminste aan dat je op een normale manier wegrijden bedoelt, met gewoon koppeling op laten komen en (veel) gas bijgeven.
Overigens, gewoon eenmalig eens geprobeert of het konBij 25/30 km/h kon hij zich al handhaven op alleen het gas. Maar dat is al minstens een half jaar geleden, dus als de koppeling gaar was dan hadden ze dat anderhalf maand geleden bij de APK/beurt wel op moeten merken
![]()
Was een handelaar, en was net 2 weken apk gekeurd, hij had hem wel gewassen toen ik hem op mijn naam ging zetten maar dat had hij beter maar niet kunnen doen (watervlekken enzo)quote:Op zondag 16 september 2007 23:56 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze m'n auto nog een fatsoenlijke beurt en nieuwe apk krijgt dan dat ik hem meteen meekrijg...
Als die garage tijd over heeft is er vast ook iets niet goed...
Ik vind de Seat mooier, en is 2 jaar nieuwer. Maarja, de Corolla heeft airco, wat natuurlijk een extreem groot pluspunt is. Idd lastigquote:Op maandag 24 september 2007 00:18 schreef Renesite het volgende:
http://www.seat.nl/home/o(...)79_D15202Lnl,00.html
of
http://www.autocentrumhoogezand.nl/occasiondetail.php?auto=TZZV70
Hmmmmpf![]()
Als ik donderdag mijn rijbewijs haal, dan ga ik vrijdag maar eens een ritje richting de Duitse grens doen met mijn ouders - dan kom ik ze allebei tegen.quote:Op maandag 24 september 2007 00:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik vind de Seat mooier, en is 2 jaar nieuwer. Maarja, de Corolla heeft airco, wat natuurlijk een extreem groot pluspunt is. Idd lastig
hoe duur is die Starlet?quote:Op maandag 24 september 2007 15:05 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik ga beginnen met een Toyota Starlet uit 1992 met iets meer dan 100k op de klok. Eerst wou ik een Corola maar die zijn mij toch nog even iets te duur, dus begin ik met iets kleiners.
met velgen had ik een maandelijkse eigen bijdrage gehad. nu net niet.quote:Op maandag 24 september 2007 22:48 schreef matthendriks het volgende:
Leuke auto, alleen beetje jammer van die velgen...
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:23 schreef JapieGijs het volgende:
Weet iemand hoe schadevrije jaren worden 'berekend'?
Zijn dat de jaren vanaf dat je je rijbewijs hebt en geen schade hebt gereden?
Alles kan kapot, bij een starslet duurt het alleen wat langer.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:59 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
1500 euro. Starlet's zijn duur, maar kunnen over het algemeen niet kapot.
Neequote:Op woensdag 26 september 2007 13:15 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?![]()
Zijn de jaren dat je verzekerd bent geweest en geen schade hebt gereden...
Anders wordt het lastig nagaan natuurlijk...
sunny's zijn veel tofferquote:Op woensdag 26 september 2007 16:18 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Alles kan kapot, bij een starslet duurt het alleen wat langer.
brandstofverbruik binnen bebouwde kom 10,9 l/100km (1 op 9,2)quote:Op donderdag 27 september 2007 18:45 schreef Yankee_One het volgende:
beetje jammer dat je wat vaker tanken moet
bovenaan staat 1053 kgquote:Op donderdag 27 september 2007 18:16 schreef Renesite het volgende:
http://www.autoweek.nl/occasiondata.php?oid=4609150&sprid=78794329&cache=no
O my god!!! Get me an towel
!
Maar maar maar
1075!! VIJFENTWINTIG kilo = 10 euro
!!!
Neeeh, maar het blijf 10 euro verschil, en wellicht meer.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
bovenaan staat 1053 kg
overigens gaat de wegenbelasting met een paar procent omhoog, dus reken je niet rijk
10 euro in 3 maand ja. Als je het goedkoop wilt neem dan een auto van 750 kilo... Ga ik ook mee beginnen want heb niet meer echt heel veel geldquote:Op donderdag 27 september 2007 21:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Neeeh, maar het blijf 10 euro verschil, en wellicht meer.
Neeheeeeequote:Op donderdag 27 september 2007 22:20 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
10 euro in 3 maand ja. Als je het goedkoop wilt neem dan een auto van 750 kilo... Ga ik ook mee beginnen want heb niet meer echt heel veel geld. Ik wou eerst een Corolla uit 1995, maar dat wordt dan denk ik mijn 2e auto
.
Oke. Nou dan geldt nog steeds mijn bovenstaande postquote:Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Neeheeeee! Per maand!
950 tot 1050 = 30 euro goedkoper IN DE DRIE MAAND dan 1050 tot 1150.
Dus.
Een auto van 1051 kg kost meer dan 2 keer zoveel in de wegenbelasting dan een auto van 850 kgquote:Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
Neeheeeee! Per maand!
950 tot 1050 = 30 euro goedkoper IN DE DRIE MAAND dan 1050 tot 1150.
Dus.
Kindaquote:Op donderdag 27 september 2007 22:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een auto van 1051 kg kost meer dan 2 keer zoveel in de wegenbelasting dan een auto van 850 kg
Ja, geen oude ford kopenquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:36 schreef Skull-splitter het volgende:
Hoi, ik kan via een collega een Ford Mondeo 2.0 GLX Hatchback kopen voor 1000 euro, maar wil zeker ook nog verder kijken... Iemand nog tips?
Mjah, budget is wel een beetje beperkt en ik heb er eerlijk gezegd de ballen verstand van (hell, eerste auto?) maar zoek wel iets wat rijdt, wat iets kan vervoeren (heb wel eens lading, althans, zou het fijn vinden niet voor van alles en nog wat een andere auto te moeten gaan lenen), iets van kracht is wel leuk, maar ook verbruik speelt een rol...quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:39 schreef Nnelis het volgende:
[..]
Ja, geen oude ford kopenMaar serieus, dat ding is veel te groot en zwaar als eerste auto, kost veel in de wegenbelasting, en lust een aardige slok benzine... ik zou maar naar een klein autotje gaan kijken
Sjah, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zittenquote:Op maandag 1 oktober 2007 21:10 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mjah, budget is wel een beetje beperkt en ik heb er eerlijk gezegd de ballen verstand van (hell, eerste auto?) maar zoek wel iets wat rijdt, wat iets kan vervoeren (heb wel eens lading, althans, zou het fijn vinden niet voor van alles en nog wat een andere auto te moeten gaan lenen), iets van kracht is wel leuk, maar ook verbruik speelt een rol...
voor die 5300 plakjes rij je wel betrouwbaar rond! Niet stuk te krijgen zo`n auto en ruimquote:
Nette kar René! Ik ga waarschijnlijk zaterdag een Starlet kopenquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:14 schreef Renesite het volgende:
*O
![]()
![]()
Eerste autootje is binnen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toyota 1.6 uit 1998
Airco
Stuurbekrachtiging
Licht metalen velgen
elec. ramen
elec. deurvergrendeling (niet met afstandsbediening)
98000 op de teller
En ik heb er natuurlijk wel wat in gereden. Officieel dus morgen/overmorgen pasMaar hij is tof hoor
En netjes
!
MP3speler/radio krijg ik er in, verder nog een nieuwe distributieriem, en vanalles nog wat. 6 maanden bovag ofzo. iig: Ik ben er zeeeer content mee!
quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:14 schreef Renesite het volgende:
*O
![]()
![]()
Eerste autootje is binnen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Toyota 1.6 uit 1998
Airco
Stuurbekrachtiging
Licht metalen velgen
elec. ramen
elec. deurvergrendeling (niet met afstandsbediening)
98000 op de teller
En ik heb er natuurlijk wel wat in gereden. Officieel dus morgen/overmorgen pasMaar hij is tof hoor
En netjes
!
MP3speler/radio krijg ik er in, verder nog een nieuwe distributieriem, en vanalles nog wat. 6 maanden bovag ofzo. iig: Ik ben er zeeeer content mee!
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:03 schreef broodmonkeh het volgende:
Ik zit met een keuze die ik moet maken en ik kom er niet uit. Het betreft:
- Daewoo Nexia 1.5 GTX 3drs. uit dec. 1995 , met 120.000 op de teller
- Volvo 440 GL uit 1992 met 130.000 op de teller
In eerste instantie koos ik voor de volvo , maar ik heb even in de daewoo mogen rijden , en deze reed lekker , en sportief, en is wat luxer. Maar ik las verschillende verhalen op internet dat het niet een al te beste auto is. Maar ook verhalen dat het juist een goeie auto is. Kan iemand mij uit de brand helpen?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:07 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
deawoo koreaans geloof ik, merk bestaat volgens mij niet meer.
Maar waarom geen nieuwere volvo? die heb je ook uit 1995.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:14 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
zou kunnen, maar ik vraag juist welke keuze jullie zouden maken uit die 2?
Beidequote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:56 schreef Repeat het volgende:
[..]
Heb je deze nou op naam van je ouders gezet en verzekerd? Of betaal je zelf de hoofdprijs?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Beide
OP mijn moeders' naam, maar wel met mij als 2e bestuurder. + noclaim bescherming 50 euro.
Die jaren die ik dan opbouw zijn enorm mooi meegenomen. En na interne dingen (aangezien ik toch genaaid ben gezien het feit dat mijn broer maar 13 euro betaald en al 2 jaar dat doet op mijn moeders naam en ik daar niet bij kan betaal ik 40 euro)
Nopequote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:39 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dan kan je em net zo goed op je eigen naam zetten, betaal je net zo veel
Ik heb WA+ hequote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:46 schreef Yankee_One het volgende:
Heb mn bak WA voor ¤37/maand verzekerd, best net als je 0 schadevrije jaren hebt
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:46 schreef Yankee_One het volgende:
Heb mn bak WA voor ¤37/maand verzekerd, best net als je 0 schadevrije jaren hebt
Hmmmm, + no claim bescherming scheelt het elkaar niets. + thuis krijgen we een pakketkorting.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:29 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mwoh... Hier 41 per maand voor WA+, inzittendenverzekering en audio bijverzekerd met 0 schadevrije jaren...
Nieuwwaarde van 25k...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:27 schreef Twisted_Logic het volgende:
Vandaag alweer bijna 100KM gereden![]()
![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Beide
OP mijn moeders' naam, maar wel met mij als 2e bestuurder. + noclaim bescherming 50 euro.
Die jaren die ik dan opbouw zijn enorm mooi meegenomen. En na interne dingen (aangezien ik toch genaaid ben gezien het feit dat mijn broer maar 13 euro betaald en al 2 jaar dat doet op mijn moeders naam en ik daar niet bij kan betaal ik 40 euro)
Univé. Heb wel een instap van 54% kunnen afdwingenquote:Op zondag 7 oktober 2007 16:56 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Bij welke verzekering is dat als ik vragen mag?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |