abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 28 september 2007 @ 16:45:36 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53547823
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:16 schreef vannelle het volgende:
Ow, en gefeliciteerd Renesite!
De aanhouder wint zie je wel.

Prettig weekend kerel! (Zal nu geen probleem zijn denk ik.....)
Nah, ik mag nog niet autorijden, het is dus voornamelijk op de handen zitten !

Uiteindelijk 45uren les gehad... liever wat langer

Tof hoor !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53549767
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nah, ik mag nog niet autorijden, het is dus voornamelijk op de handen zitten !
Klopt, maar je hebt het wél gehaald en met die gedachte kan je weekend toch niet meer stuk?
Ga vanavond lekker stappen met je maten, dit is het laatste weekend dat je niet terug mag rijden.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef Renesite het volgende:Uiteindelijk 45uren les gehad... liever wat langer

Tof hoor !
Dan heb je het goed gedaan hoor.
Het landelijk gemiddelde staat op 43 lesuren, dat je dat ff weet.
pi_53551152
Gefeliciteerd, Rene!
En het zou best kunnen dat je rijbewijs eerder klaarligt hoor. Bij mij lag die nl. na 3 (werk)dagen al klaar.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:09 schreef vannelle het volgende:
[...]

Het landelijk gemiddelde staat op 43 lesuren, dat je dat ff weet.
Bron?
pi_53551589
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:11 schreef Marurk het volgende:


Bron?
Weet ik zo gauw niet meer.
Als rijschoolhouder heb ik die info ooit eens gekregen en onthouden.
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:15:36 #205
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_53563674
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

In de gemeente waar je afrijd moet je dat doen. Geloof ik. Al kan woongemeente ook wel
Onzin. Gewoon de gemeente waar je ingeschreven staat.

Tevens is het mijn inziens echt onzin dat er zo'n enorm verschil in bedragen zit, ik zit hier in Amsterdam op 49 euro, er zijn dorpjes waar je ze voor 18 kunt krijgen en er zijn er waar je er 60+ voor betaald. Ironisch genoeg wordt alles in 1 fabriek gemaakt...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_53563841
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:00 schreef Neluhz het volgende:
Gefeliciteerd..

IS er hier iemand die ervaring heeft met rijden na een lange tijd (7 weken) niet gereden te hebben?
daar zit ik nl mee, ik heb men been gebroken en mag hopelijk volgende week weer belasten enz, en dan ook maar weer rijden Maar ik vraag me af of je veel weer vergeet of gewoon ongeveer op het niveau waar je was weer verder gaat?
Ik had 6 MAANDEN niet meer gereden nadat ik voor de eerste keer gezakt was. Moest er toch maar eens van komen dus ben op een maandag weer begonnen met rijden (2 uurtjes) dinsdag weer 2 uurtjes en woensdag afrijden: Geslaagd! Nooit gedacht.... Maar als je eenmaal weer gaat rijden is het gevoel zo weer terug. Maak je dus niet te druk
Yo, Willie. Burn the cat
pi_53566895
Dat bedoel ik dus.
Dingen die je echt beheerst vergeet je niet meer.
  Moderator zaterdag 29 september 2007 @ 19:16:53 #208
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53573400
Vandaag op een eigen terrein van een autobedrijf ff een rondje gestuurd met een potentiële auto. Men wat was dat ! Ik scheurde hem achteruit Ik ben met een diesel anders gewend ! Al was het een felle auto - wat een verschil!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53574453
Vandaag ging best lekker moet ik zeggen. Nog stuk of 4 lessen (en de 5e op de dag zelf).
pi_53610330
Beste mensen,

Morgen heb ik voor het eerst mijn praktijk examen en ben nu al best zenuwachtig.

Heeft iemand mischien een paar tips voor mij en wat vraagt zo examinator allemaal aan je tijdens het examen.

Greetz Addertje
pi_53612314
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 09:58 schreef addertje het volgende:
Beste mensen,

Morgen heb ik voor het eerst mijn praktijk examen en ben nu al best zenuwachtig.

Heeft iemand mischien een paar tips voor mij en wat vraagt zo examinator allemaal aan je tijdens het examen.

Greetz Addertje
Allereest controleert de examinator of jij wel echt diegene bent die opgegeven is. Dat wil dus zeggen dat jij jezelf moet kunnen identificeren.

Daarna kunnen wat vragen gesteld worden over de auto, aan de hand van de kentekenpapieren deel 1 (technische gegevens) en 2 (tenaamstelling).

Als jullie naar buiten lopen zul je een kenteken van afstand moeten kunnen lezen. (van een meter of 15-20, dus je hebt echt geen verrekijker nodig.)

Bij de auto kunnen er vragen worden gesteld, zo van: hoe zie je dat de banden goed zijn (wang van de band indrukken met de duim voor controle), waar moet je op letten als je de banden gaat controleren (loopvlak en wang niet beschadigd, ventieldopjes aanwezig, profieldiepte nog goed (slijtage-indicator))
Onder de motorkap moet je de accu, peilstok, olievuldop, koelwaterreservoir, remvloeistofreservoir en ruitenwisservloeistofreservoir aan moeten kunnen wijzen.

Bij de lichtencontrole geeft de examinator aanwijzingen en moet jij de lichten bedienen (rem, richtingaanwijzers, stads- en dimlicht). Dit is niet zozeer een controle om te zien of jij het allemaal wel weet, maar meer om de auto te controleren, of deze wel geschikt is om een examen te mogen rijden.

Daarna het rijden. Doe alsof de auto van jou is en dat de examinator als passagier met je meerijdt. Je hebt immers de sleutel in je handen. Dus al die dingen die je instructeur heeft uitgelegd zal de examinator niet meer vragen. Hij/zij gaat er immers van uit dat je zelfstandig een auto kunt rijden, dus instappen, gordel aan, stoel/stuur goedzetten, starten en als je kunt, gewoon gaan rijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_53615901
Thanks voor de uitleg

Zometeen weer een les en dan nog 2 weken tot examen .
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 13:56:16 #213
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53616370
Rijles kostte mij: 1850,50

Weet waar je aan begint - vooraf
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 13:58:09 #214
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53616429
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 11:26 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Allereest controleert de examinator of jij wel echt diegene bent die opgegeven is. Dat wil dus zeggen dat jij jezelf moet kunnen identificeren.

Daarna kunnen wat vragen gesteld worden over de auto, aan de hand van de kentekenpapieren deel 1 (technische gegevens) en 2 (tenaamstelling).

Als jullie naar buiten lopen zul je een kenteken van afstand moeten kunnen lezen. (van een meter of 15-20, dus je hebt echt geen verrekijker nodig.)

Bij de auto kunnen er vragen worden gesteld, zo van: hoe zie je dat de banden goed zijn (wang van de band indrukken met de duim voor controle), waar moet je op letten als je de banden gaat controleren (loopvlak en wang niet beschadigd, ventieldopjes aanwezig, profieldiepte nog goed (slijtage-indicator))
Onder de motorkap moet je de accu, peilstok, olievuldop, koelwaterreservoir, remvloeistofreservoir en ruitenwisservloeistofreservoir aan moeten kunnen wijzen.


Bij de lichtencontrole geeft de examinator aanwijzingen en moet jij de lichten bedienen (rem, richtingaanwijzers, stads- en dimlicht). Dit is niet zozeer een controle om te zien of jij het allemaal wel weet, maar meer om de auto te controleren, of deze wel geschikt is om een examen te mogen rijden.

Daarna het rijden. Doe alsof de auto van jou is en dat de examinator als passagier met je meerijdt. Je hebt immers de sleutel in je handen. Dus al die dingen die je instructeur heeft uitgelegd zal de examinator niet meer vragen. Hij/zij gaat er immers van uit dat je zelfstandig een auto kunt rijden, dus instappen, gordel aan, stoel/stuur goedzetten, starten en als je kunt, gewoon gaan rijden.
Ik heb het wel trés simpel gehad
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_53618422
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:56 schreef Renesite het volgende:
Rijles kostte mij: 1850,50

Weet waar je aan begint - vooraf
Ik wil het van mezelf nog niet weten, ik moet immers nog even
pi_53618947
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
pi_53619350
Volgens mij de eerste methode. Dus het vak naast X telt als vak 1, dan vak 2 en op de lijn tussen 2 en 3 inderdaad indraaien.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53621739
Net weer lekker gereden, gaat goed zo. Donderdag, vrijdag nog lessen en dan zaterdag de grote dag.
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 17:57:52 #219
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53622386
3e lijn
Op de derde lijn moet je indraaien
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 18:26:20 #220
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53623137
Centraal Eerste Auto Topic!

Mijn nieuwe toyootaatje
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:44:17 #221
175950 Marurk
Baggeraar
pi_53631289
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
Ik heb de 2e geleerd:


| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO


Als je halverwege vak 3 begint in te draaien kom je in het vak naast vak 2.
pi_53631753
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd , dus daar luister ik naar. (Lui he)

Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.

(auto moet in vak x)

| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |

-------------------------------AUTO

of

| x | vak 2 | vak 3 |

---------------------AUTO

Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af
Hangt ervan af of je je voorwielen of je achterwielen gelijkzet met de lijn. Ik heb geleerd:
Je wil in vak X, begin met indraaien zodra je voorwielen op lijn 3 staan.

----lijn 3----

[vak 2]

----lijn 2----

[vak 1]

----lijn 1----

[vak X]

----lijn 0----
pi_53634055
En toch is er geen juiste theorie voor.
Het ligt heel erg aan het formaat van de auto.
Volgens mij kan je het het best gewoon op gevoel doen.
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
pi_53634119
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:19 schreef Snad het volgende:
En toch is er geen juiste theorie voor.
Het ligt heel erg aan het formaat van de auto.
Volgens mij kan je het het best gewoon op gevoel doen.
Onervaren bestuurders hebben dat 'gevoel' nog niet, daarom hebben ze dit soort methoden nodig. En ook voor ervaren automobilisten kan zo'n trucje nog wel eens handig zijn als een parkeervak zo krap is dat je 'm er op gevoel niet in krijgt.
pi_53634236
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Onervaren bestuurders hebben dat 'gevoel' nog niet, daarom hebben ze dit soort methoden nodig. En ook voor ervaren automobilisten kan zo'n trucje nog wel eens handig zijn als een parkeervak zo krap is dat je 'm er op gevoel niet in krijgt.
Dat is ook zeker zo, ik heb zelf ook pas een paar maanden mijn rijbewijs.
Maar ik zie vaak dat men in topics over inparkeren elkaar gaat verbeteren wanneer ze in moeten draaien. Ik wilde alleen even zeggen dat er dus geen juiste theorie voor is

Ik heb dat gevoel ook nog niet hoor
Gewoon een beetje praten met een jongen die het allemaal weet,
Praten in jezelf zoals dat heet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')