Nah, ik mag nog niet autorijden, het is dus voornamelijk op de handen zittenquote:Op vrijdag 28 september 2007 12:16 schreef vannelle het volgende:
Ow, en gefeliciteerd Renesite!
De aanhouder wint zie je wel.
Prettig weekend kerel! (Zal nu geen probleem zijn denk ik.....)
Klopt, maar je hebt het wél gehaald en met die gedachte kan je weekend toch niet meer stuk?quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nah, ik mag nog niet autorijden, het is dus voornamelijk op de handen zitten!
Dan heb je het goed gedaan hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef Renesite het volgende:Uiteindelijk 45uren les gehad... liever wat langer![]()
![]()
Tof hoor!
Bron?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:09 schreef vannelle het volgende:
[...]
Het landelijk gemiddelde staat op 43 lesuren, dat je dat ff weet.
Weet ik zo gauw niet meer.quote:
Onzin. Gewoon de gemeente waar je ingeschreven staat.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
In de gemeente waar je afrijd moet je dat doen. Geloof ik. Al kan woongemeente ook wel![]()
Ik had 6 MAANDEN niet meer gereden nadat ik voor de eerste keer gezakt was. Moest er toch maar eens van komen dus ben op een maandag weer begonnen met rijden (2 uurtjes) dinsdag weer 2 uurtjes en woensdag afrijden: Geslaagd! Nooit gedacht.... Maar als je eenmaal weer gaat rijden is het gevoel zo weer terug. Maak je dus niet te drukquote:Op donderdag 27 september 2007 13:00 schreef Neluhz het volgende:
Gefeliciteerd..
IS er hier iemand die ervaring heeft met rijden na een lange tijd (7 weken) niet gereden te hebben?
daar zit ik nl mee, ik heb men been gebroken en mag hopelijk volgende week weer belasten enz, en dan ook maar weer rijdenMaar ik vraag me af of je veel weer vergeet of gewoon ongeveer op het niveau waar je was weer verder gaat?
Allereest controleert de examinator of jij wel echt diegene bent die opgegeven is. Dat wil dus zeggen dat jij jezelf moet kunnen identificeren.quote:Op maandag 1 oktober 2007 09:58 schreef addertje het volgende:
Beste mensen,
Morgen heb ik voor het eerst mijn praktijk examen en ben nu al best zenuwachtig.
Heeft iemand mischien een paar tips voor mij en wat vraagt zo examinator allemaal aan je tijdens het examen.
Greetz Addertje
Ik heb het wel trés simpel gehadquote:Op maandag 1 oktober 2007 11:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Allereest controleert de examinator of jij wel echt diegene bent die opgegeven is. Dat wil dus zeggen dat jij jezelf moet kunnen identificeren.
Daarna kunnen wat vragen gesteld worden over de auto, aan de hand van de kentekenpapieren deel 1 (technische gegevens) en 2 (tenaamstelling).
Als jullie naar buiten lopen zul je een kenteken van afstand moeten kunnen lezen. (van een meter of 15-20, dus je hebt echt geen verrekijker nodig.)
Bij de auto kunnen er vragen worden gesteld, zo van: hoe zie je dat de banden goed zijn (wang van de band indrukken met de duim voor controle), waar moet je op letten als je de banden gaat controleren (loopvlak en wang niet beschadigd, ventieldopjes aanwezig, profieldiepte nog goed (slijtage-indicator))
Onder de motorkap moet je de accu, peilstok, olievuldop, koelwaterreservoir, remvloeistofreservoir en ruitenwisservloeistofreservoir aan moeten kunnen wijzen.
Bij de lichtencontrole geeft de examinator aanwijzingen en moet jij de lichten bedienen (rem, richtingaanwijzers, stads- en dimlicht). Dit is niet zozeer een controle om te zien of jij het allemaal wel weet, maar meer om de auto te controleren, of deze wel geschikt is om een examen te mogen rijden.
Daarna het rijden. Doe alsof de auto van jou is en dat de examinator als passagier met je meerijdt. Je hebt immers de sleutel in je handen. Dus al die dingen die je instructeur heeft uitgelegd zal de examinator niet meer vragen. Hij/zij gaat er immers van uit dat je zelfstandig een auto kunt rijden, dus instappen, gordel aan, stoel/stuur goedzetten, starten en als je kunt, gewoon gaan rijden.
Ik wil het van mezelf nog niet weten, ik moet immers nog evenquote:Op maandag 1 oktober 2007 13:56 schreef Renesite het volgende:
Rijles kostte mij: 1850,50
Weet waar je aan begint - vooraf![]()
Ik heb de 2e geleerd:quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd, dus daar luister ik naar.
(Lui he)
Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.
(auto moet in vak x)
| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |
-------------------------------AUTO
of
| x | vak 2 | vak 3 |
---------------------AUTO
Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af![]()
Hangt ervan af of je je voorwielen of je achterwielen gelijkzet met de lijn. Ik heb geleerd:quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd, dus daar luister ik naar.
(Lui he)
Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.
(auto moet in vak x)
| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |
-------------------------------AUTO
of
| x | vak 2 | vak 3 |
---------------------AUTO
Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af![]()
Onervaren bestuurders hebben dat 'gevoel' nog niet, daarom hebben ze dit soort methoden nodig. En ook voor ervaren automobilisten kan zo'n trucje nog wel eens handig zijn als een parkeervak zo krap is dat je 'm er op gevoel niet in krijgt.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:19 schreef Snad het volgende:
En toch is er geen juiste theorie voor.
Het ligt heel erg aan het formaat van de auto.
Volgens mij kan je het het best gewoon op gevoel doen.
Dat is ook zeker zo, ik heb zelf ook pas een paar maanden mijn rijbewijs.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:24 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Onervaren bestuurders hebben dat 'gevoel' nog niet, daarom hebben ze dit soort methoden nodig. En ook voor ervaren automobilisten kan zo'n trucje nog wel eens handig zijn als een parkeervak zo krap is dat je 'm er op gevoel niet in krijgt.
in wat voor een autootje had je dan les?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 18:21 schreef Renesite het volgende:
...
Verder ging het wel lekker, de terugweg ging het optrekken al goed! En ik reed leuk doorMaar teringkriebelsjantje wat is die auto groooot
Een ford mondeo sedan
![]()
Een nieuwe golfquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:15 schreef Meddo het volgende:
[..]
in wat voor een autootje had je dan les?
ik had les een een mercedes c-klasse, die is ongeveer even groot als die mondeo. de auto bij ons thuis is iets kleiner, inparkeren gaat dan wel wat makkelijker![]()
Geil is die auto, eh?quote:
Wow, als dat soort vragen worden gesteld mag ik nog heel wat gaan leren. Kan je op dat soort vragen ook zakken voor het examen?quote:
Ik zie soms weleens lesauto's heen en weer slingeren, dat ik denk van: grijp nou toch eens in!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:30 schreef Nashje het volgende:
Puik dat ze alsnog hun excuses aanboden. Maar de bestuurder in een lesauto voor mongool uitmaken. Beetje triest.
Sommige mensen vergeten dat ze zelf ook in een leswagen hebben gezetenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:30 schreef Nashje het volgende:
Puik dat ze alsnog hun excuses aanboden. Maar de bestuurder in een lesauto voor mongool uitmaken. Beetje triest.
Nee. Ik moet achteruit rijden tot de kont van de auto waar ik achter wil parkeren halver wege mn achterraam is. Dan draai ik in. En als de linker koplamp +- recht voor me staat draai ik terugquote:Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Omaha het volgende:
Hebben jullie trouwens ook de methode 3 vakken tellen bij achteruit in vak parkeren? Ik wel, maar de rijinstructeur telt altijd, dus daar luister ik naar.
(Lui he)
Geldt het vak waar de auto in moet als vak 1, of juist het vak ernaast als vak 1. Indraaien doe ik op lijnpunt tussen 2 en 3.
(auto moet in vak x)
| x | vak 1 | vak 2 | vak 3 |
-------------------------------AUTO
of
| x | vak 2 | vak 3 |
---------------------AUTO
Klinkt misschien stom, maar ik vraag het me af![]()
Idd. Dit komt me niet echt bekend voor. Gewoon naast een auto staan, bij de achterbank/hoofsteun insturen en dan terugsturen als de voorkant op gelijke hoogte is. Niet echt heel ingewikkeld.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:20 schreef Omaha het volgende:
Grappig dat iedereen andere manieren heeft![]()
Bedoel je daarmee niet fileparkeren?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:34 schreef Grulez het volgende:
[..]
Idd. Dit komt me niet echt bekend voor. Gewoon naast een auto staan, bij de achterbank/hoofsteun insturen en dan terugsturen als de voorkant op gelijke hoogte is. Niet echt heel ingewikkeld.
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:59 schreef Qwea het volgende:
Nee. Ik moet achteruit rijden tot de kont van de auto waar ik achter wil parkeren halver wege mn achterraam is. Dan draai ik in. En als de linker koplamp +- recht voor me staat draai ik terug
Jullie hebben het beide over fileparkeren, terwijl de vraag over achteruit inparkeren (in een vak) ging.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:34 schreef Grulez het volgende:
Idd. Dit komt me niet echt bekend voor. Gewoon naast een auto staan, bij de achterbank/hoofsteun insturen en dan terugsturen als de voorkant op gelijke hoogte is. Niet echt heel ingewikkeld.
Oja ik had t over fileparkeren.. Ik las er al vrij vlot overheen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:52 schreef Omaha het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee niet fileparkeren?
Ik bedoel dus in een vak parkeren
[afbeelding]
(maar de motor is dan een auto)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |