abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:28:12 #101
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_53348883
Ik had vanmorgen weer examen, inmiddels mn 2e keer...
Ik was een stuk minder zenuwachtig dan de vorige keer, had goed geslapen, goed gegeten en gedronken en het heeft zichzelf uitbetaald

GESLAAGD!!!

Eigenlijk alles ging goed, hier en daar ff wat gehannes met in en uitvoegen op drukke kruispunten, maar gewoon rustig aan kijken en oplossen.
De grote crux bij mij is rustig blijven en ver vooruit blijven denken en dat lukte vandaag prima!

Me so happy!!!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_53348970
Gefeliciteerd
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:36:57 #103
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_53349029
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:32 schreef CasB het volgende:
Gefeliciteerd
Dank u

Echt heerlijk idee dat je ervan af bent ...
Vind het op zich niet erg om te zakken (slecht voor je ego maar ala)
Ik vind de prijs die aan het zakken hangt zo kut! Toch weer een paar lessen, nieuw examen.... blegh weer 400 euro down the CBR drain :s

Maar nu geen kosten meer Es kijken voor een autootje, dat dan weer wel
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_53349276
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:36 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Maar nu geen kosten meer Es kijken voor een autootje, dat dan weer wel
Je moet je rijbewijs zelf ook nog betalen... een dikke 40 euro'tjes als het goed is.

[Edit] Gefeliciteerd BTW. [/Edit]
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:42 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_53350656
Gefeliciteerd
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 13:43:14 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53355376
Snelweg, het belangrijkste daarbij is (in Groningen) het julianaplein icm. drukte en de hele snelweg over schuiven om in de goede baan van links af te komen. Zijdelingse verplaatsing idee. Of de snelweg op en er gelijk weer af. Het goed kijken als je geen anderen hindert die ook rechts uit moeten voegen. En snelheid vasthouden bij uitvoegen en het vervolgens afremmen en op tijd klaar maken als je de snelweg afrijd en op een kruispunt komt. Ook wanneer je je knipper aan moet zetten. Kleine dingetjes die toch geleerd moeten worden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 13:44:15 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53355410
Feliciteerd V.!
pi_53355426
Hartelijk gefeliciteerd
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53360601
Nou, net weer een rijles gehad, ging wel aardig allemaal, tot het einde. Daar moest ik iemand oppikken bij het station en ik kon het niet laten om even de laatste meter van een stoeprandje mee te pakken
pi_53362084
Maandag weer lessen na ruim 2 maanden niet gereden te hebben.
pi_53380711
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:55 schreef Ridocar het volgende:
Wat is trouwens zo tof aan snelweg?
Toen ik nog les had voor B (personenauto) ben ik misschien twee keer de snelweg opgeweest. Ik had er nooit moeite mee. Snelheid maken, invoegen, that's it.

Niet denigrerend bedoeld ofzo, maar mischien een lesser die mij kan vertellen wat dat is met de o-zo-geliefde/gevreesde autosnelweg.
ik ook niet, maar dat ligt misschien aan je zelfvertrouwen ofzo?
Tis wel zo dat ik wat circuitervaring heb, maar nooit op een vol veld ofzo, dus met andere auto's niet zoveel ervaring..vooral sprints enzo, dus met een groepje van max 4 auto's tegelijk..
pi_53394042
Zo, is iedereen op de snelweg bezig momenteel? De laatste 2 lessen ben ik ook op de snelweg geweest. Het ging goed alleen vergeet ik soms echt om rechts te blijven, ook het letten op borden schiet er soms nog bij in. We reden dus bij de laatste les op de snelweg toen de instructeur zei dat we richting het centrum gingen. Toen ik het bord zag bleek dat we al heel dicht bij de uitvoegstrook waren die helemaal op de linkerrijbaan lag, waar ik niet op gerekend had. Gevolg was dat we 2 rijbanen naar links moesten opschuiven op dat hele kleine stukje waar heel veel verkeer was. Toen moesten we dus invoegen tussen dat verkeer en dat doe ik eigenlijk constant door in de buitenspiegel te kijken en pas het knipperlicht aan te gooien als ik zie dat er een plekje is en dan pas gaan met die banaan. Van m`n instructeur heb ik toen dus geleerd dat je meteen het knipperlicht moet laten knipperen om zo te "vragen" om in te mogen voegen. Daar moet ik nog wel aan wennen omdat sommige mensen dan denken dat je meteen voor ze gaat, wat wel tot gevaarlijke situaties kan lijden.

Ingrepen blijf ik nog steeds vervelend vinden. Soms grijpt de instructeur wel eens in bij het sturen terwijl ik er eigenlijk van overtuigd was dat ik die bocht goed zou nemen.
Bij de laatste les moest hij ook keihard op de rem staan, wat wel volledig mijn schuld was. Het was heel erg druk voor een stoplicht en ik dacht dat ik genoeg overzicht had. Toen het groen was nam ik meteen een bocht naar links maar ik had de snelheid van de tegenligger die rechtdoor wilde toch een beetje verkeerd ingeschat.
Tok.
pi_53405804
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Van m`n instructeur heb ik toen dus geleerd dat je meteen het knipperlicht moet laten knipperen om zo te "vragen" om in te mogen voegen.
Dat mag dus niet. Wanneer je bij het invoegen je knipperlicht laat knipperen moet je gelijk van baan wisselen. Als jij van te voren je knipperlicht aanzet en gaat wachten kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen. Je instructeur leert het je dus fout.
pi_53408974
We reden op de middenrijstrook maar we moesten naar de linker toe. Het verkeer reed erg langzaam (het was net geen file maar wel heel veel verkeer) en als we niet snel naar links zouden gaan richting het Centrum dan zouden we dus wel in een echte file belanden. Het was dus eigenlijk een beetje een noodsituatie, in dat soort gevallen mag je volgens mijn instructeur wel "vragen" met je knipperlicht om in te mogen voegen. Weet je zeker dat het echt niet mag op deze manier?
Tok.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 17:11:34 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53410027
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
We reden op de middenrijstrook maar we moesten naar de linker toe. Het verkeer reed erg langzaam (het was net geen file maar wel heel veel verkeer) en als we niet snel naar links zouden gaan richting het Centrum dan zouden we dus wel in een echte file belanden. Het was dus eigenlijk een beetje een noodsituatie, in dat soort gevallen mag je volgens mijn instructeur wel "vragen" met je knipperlicht om in te mogen voegen. Weet je zeker dat het echt niet mag op deze manier?
Dan mag het wel, als het druk is op de snelweg bij het invoegen mag ik hem ook gelijk aantikken
pi_53416677
Ohh dammnn, ik moet morgenochtend 8 uur voor de 4de keer, en ben al zo zenuwachtig.
Heb nu van de dokter een medicijn gekregen om de zenuwen en faalvrees te verminderen, Propranolol heet het. En ik hoop dat het werkt.
7 uur nog ff inrijden, heb nu 37 lessen gehad, en hoop dat het bij 38 blijft.
Iemand nog last minute tips?
Profieldiepte: 1.6mm
Bandenspanning 2 bar.
Ehhh alarm lichten voor plotselinge files, en pech.. wat nog meer?

pi_53418310
Je theorie of je praktijk?

Theorie is meestal gewoon zo relaxt mogelijk blijven. Vragen zoals profieldiepte en bandenspanning stellen ze volgens mij niet. Want in het begin zeiden ze bij mij je hebt niet de komma knop nodig.
pi_53418386
Praktijk lijkt me, beetje onzinnig om voor je theorie te gaan inrijden.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53418456
Praktijk idd, vergeten er bij te zeggen. Theorie had ik overigens in de 2de keer.
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 00:24:21 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53421580
Morgen rijles...

Tha second big day komt dichterbij
  maandag 24 september 2007 @ 00:52:16 #121
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_53422201
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:41 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat mag dus niet. Wanneer je bij het invoegen je knipperlicht laat knipperen moet je gelijk van baan wisselen. Als jij van te voren je knipperlicht aanzet en gaat wachten kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen. Je instructeur leert het je dus fout.
Grappig dat de wet het alleen over "richting aangeven bij iedere significante zijdelingse verplaatsing" en dus niet over de timing daarvan. Met richtingaangeven kun je in sommige gevallen niet vroeg genoeg zijn om aan te geven waar je heen wil/gaat, in andere gevallen kun je ze pas gebruiken wanneer je de beweging zo goed als begint.

Sterker nog, een x-aantal jaar terug leerde men het juist NIET te gebruiken op de snelweg... (en das best irritant soms)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_53424706
Krijg nou wat! Gewoon geslaagd Jahoeeeeeeee. En nu op naar het gemeentehuis, want als ik t voor 12 uur doe, heb ik m vrijdag al .
pi_53425299
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:16 schreef UncleSam het volgende:
Krijg nou wat! Gewoon geslaagd Jahoeeeeeeee. En nu op naar het gemeentehuis, want als ik t voor 12 uur doe, heb ik m vrijdag al .
Huh? Dat kan toch niet? Je kunt toch pas de werdag na de dag dat je geslaagd bent je rijbewijs aanvragen?

Gefeliciteerd!
  maandag 24 september 2007 @ 10:27:13 #124
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53425862
morgen weer 2 lessen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53426097
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:54 schreef Marurk het volgende:

[..]

Huh? Dat kan toch niet? Je kunt toch pas de werdag na de dag dat je geslaagd bent je rijbewijs aanvragen?

Gefeliciteerd!
Als ze het optijd doorgeven kan het wel. Maar voor de zekerheid zeggen ze dat je de volgende werkdag langs kunt gaan. Zo krijgen ze geen klachten dat men voor niets naar het gemeentehuis is geweest.
You dream it, I live it.
pi_53435500
Vandaag weer gereden na ruim 2 maanden, en dat zag je terug .
Maar goed, nog 2 weekjes de tijd. Volgende week stuk of 4 lesjes nemen.
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 18:32:35 #127
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53438406
T ging weer lekker vandaag ! Ik heb er vertrouwen in
pi_53442900
Mijn rijlessen gingen niet echt lekker vandaag. Instructeur heeft tegen me gezegd dat als ik zo doorrij het praktijk examen echt nooit ga halen. Het draait bij mij nu allemaal om het scannen dat nog een stuk beter moet (nog verder vooruit kijken) en ik moet meer besluitvaardig zijn. Vaak blijf ik ergens wachten terwijl ik al gewoon af kon slaan bijvoorbeeld.

Om het nog erger te maken moest ik vandaag weer eens achteruit in parkeren in vak, dat niet goed ging aangezien ik helemaal scheef kwam te staan. Komt er een man langslopen die z`n duim naar me opsteekt en roept "hij staat goed zo hoor!", wat een humor weer.
Tok.
pi_53444117
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:40 schreef Crazykill het volgende:
Vandaag weer gereden na ruim 2 maanden, en dat zag je terug .
Maar goed, nog 2 weekjes de tijd. Volgende week stuk of 4 lesjes nemen.
Had ik ook na een pauze van 2 maanden, dan moet je er echt weer even in komen (ik had daar 3 lessen voor nodig met de nodige ingrepen Terwijl ik daarvoor prima lessen gereden had)

Maar nu gaat het prima en over 3 weken afrijden
pi_53444168
quote:
Op maandag 24 september 2007 21:25 schreef Omaha het volgende:

[..]

Had ik ook na een pauze van 2 maanden, dan moet je er echt weer even in komen (ik had daar 3 lessen voor nodig met de nodige ingrepen Terwijl ik daarvoor prima lessen gereden had)

Maar nu gaat het prima en over 3 weken afrijden
Ja man, maar ik zie nu wel de punten wat ik gewoon beheers en waar ik echt niks van bak.
Speciale verrichtingen kon ik altijd wel goed, en dat kan ik nu nog steeds. Maar ik ben 2x gezakt op kijken (toen ik nog ging lessen zat er wel een stijgende lijn in), en nu bak ik daar nog minder van. Maar goed, hopelijk heb ik dat volgende week weer onder de knie.
  dinsdag 25 september 2007 @ 07:52:48 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53451492
quote:
Rijexamen ondergaat metamorfose

AMSTERDAM - Het rijexamen verandert volgend jaar. Kandidaten moeten zelf een route bepalen met bijvoorbeeld een navigatiesysteem. Ook wordt meer nadruk gelegd op milieubewust en filemijdend rijgedrag.

Het oefenen van het keren op de weg verdwijnt en het theorie-examen verandert. Dat maken minister van Verkeer Camiel Eurlings (CDA) en het Centraal Bureau voor de Rijvaardigheid (CBR) dinsdag bekend, zo schrijft het Nederlands Dagblad.

Het nieuwe examen moet het aantal ongevallen onder beginnende bestuurders terugdringen. Dat ligt vier keer hoger dan bij ervaren automobilisten. Ook zuinig rijgedrag is een doelstelling. De kosten voor het examen blijven gelijk, schrijft het dagblad.

Het nieuwe praktijkexamen gaat 1 april definitief in, na een overgangstermijn van drie maanden. Het nieuwe theorie-examen wordt volgend jaar zomer verplicht.

Bijzondere verrichtingen

Bij het onderdeel 'bijzondere verrichtingen' moet worden geparkeerd of gestopt. Nieuw is ook dat een kandidaat zijn rijgedrag in een bepaalde situatie moet uitleggen en vooraf een vragenlijst invullen. De antwoorden worden na het examen besproken.

Bij het theorie-examen komt de nadruk te liggen op gevaarherkenning en verkeersinzicht. Kandidaten krijgen foto's van risicovolle situaties te zien, waarna ze moeten aangeven of ze gaan remmen, gas geven of niets doen.

Het CBR heeft al geëxperimenteerd met het nieuwe examen. Kandidaten zouden positief zijn. Over een jaar volgt een evaluatie. De zesduizend rijschoolhouders worden de komende weken ingelicht, zo schrijft de krant.
Bron: http://www.nu.nl/news/124(...)aat_metamorfose.html

Niet meer keren op de weg .
Niet meer actief op Fok!
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 08:33:09 #132
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53451880
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Keren op de weg niet - omdat het onveilig lijkt? En is dit wel goed voor de wachtlijsten?
pi_53453052
Keren is een van de meest easy verrichtingen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:40:53 #134
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_53453886
quote:
Ook zuinig rijgedrag is een doelstelling. De kosten voor het examen blijven gelijk, schrijft het dagblad.
Dit ligt niet aan het CBR, maar aan de overheid.

Beginnend bestuurder hebben meestal de leeftijd van 18 - 20 jaar en verdienen dus nog niet hun topinkomen. Zij zijn daarom genoodzaakt vaak oudere, meer vervuilerende auto's te kopen.

Als de overheid nou eens een speciale regeling treft voor beginnend bestuurders, scheelt dat een hoop. Want, zo gaat het eigenlijk ook met alle kortingen die de overheid subsidiërt: de kinderbijslag is afhankelijk van je inkomen, belasting is afhankelijk van je inkomen, etc.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_53454733
quote:

[..]

en dat gaat 1 april in?
pi_53454765
24 november eerste les
pi_53456013
quote:

[..]

Nee dat klopt niet, lees het persbericht maar op CBR.nl
Je moet nog steeds keren, alleen nu word je gewoon de verkeerde kant opgestuurd en moet je zelf maar uitzoeken waar je ergens kan keren en op welke manier.
Ook zal de exa nu enkele malen per rit de auto aan de kant zetten waarna je moet onderbouwen waarom je reed hoe je reed.
Ook moet je volledig op navigatie rijden, en dat is moeilijker dan de simpele 'links, rechts'-instructies.
Netto wordt het dus alleen maar lastiger...
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:05:07 #138
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53456066
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:51 schreef Marurk het volgende:
Keren is een van de meest easy verrichtingen.
Als je het kunt wel ja.
En ik kan het niet .
Niet meer actief op Fok!
pi_53458197
Nog even terugkomend op het snelwegverhaal,

ik heb dus nog niet op de snelweg gereden, wel op autowegen, maar ook nog niet bijzonder veel.
Wat ik vooral als lastiger ervaar is het inschatten van de snelheid van andere weggebruikers als je wilt invoegen.

Maar als ik het goed begrijp moet je eerst gewoon de snelheid van de autoweg op de invoegstrook aannemen en dan gaan invoegen (als er ruimte is natuurlijk)
Anders gas terugnemen?

Moet er gewoon nog wat meer ervaring mee krijgen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:37:05 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53458465
ikke zo om 14u lessen tot 16u.
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:27:34 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53462820
ik moet meer vooruitkijken
  dinsdag 25 september 2007 @ 16:32:19 #142
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53462930
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:26 schreef Omaha het volgende:
Nog even terugkomend op het snelwegverhaal,

ik heb dus nog niet op de snelweg gereden, wel op autowegen, maar ook nog niet bijzonder veel.
Wat ik vooral als lastiger ervaar is het inschatten van de snelheid van andere weggebruikers als je wilt invoegen.

Maar als ik het goed begrijp moet je eerst gewoon de snelheid van de autoweg op de invoegstrook aannemen en dan gaan invoegen (als er ruimte is natuurlijk)
Anders gas terugnemen?

Moet er gewoon nog wat meer ervaring mee krijgen.
Je moet inderdaad voldoende snelheid gemaakt hebben vóórdat je gaat invoegen. Anders belemmer je namelijk de auto's op de doorgaande weg.
Ik vind dat zelf ook altijd een beetje griezelig, want ik ben altijd bang dat ik geen ruimte krijg en dat ik dan niet voor het einde van de invoegstrook de weg op kan. Maar die invoegstrook is zo lang en ik heb tot nu toe altijd de ruimte gekregen doordat andere auto's naar links gingen (behalve van een vrachtwagen, maar die rijden toch maar 80, dus daar kun je zo voor gaan zitten als je even flink gas geeft). Dus gewoon doen en je niet te druk maken . Ik vind het zelf iig een stuk minder eng dan eerst .
Niet meer actief op Fok!
pi_53464934
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 16:32 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je moet inderdaad voldoende snelheid gemaakt hebben vóórdat je gaat invoegen. Anders belemmer je namelijk de auto's op de doorgaande weg.
Ik vind dat zelf ook altijd een beetje griezelig, want ik ben altijd bang dat ik geen ruimte krijg en dat ik dan niet voor het einde van de invoegstrook de weg op kan. Maar die invoegstrook is zo lang en ik heb tot nu toe altijd de ruimte gekregen doordat andere auto's naar links gingen (behalve van een vrachtwagen, maar die rijden toch maar 80, dus daar kun je zo voor gaan zitten als je even flink gas geeft). Dus gewoon doen en je niet te druk maken . Ik vind het zelf iig een stuk minder eng dan eerst .
Van mijn instructeur moet ik al ruim voor de invoegstrook een auto uitzoeken waar ik voor wil duiken. Dat vind ik dus juist een stuk moeilijker want ik kijk op de invoegstrook meestal pas in mijn spiegels om te zien of ik ervoor kan ja/nee.
Hij zit soms best wel in z`n nopjes als ik volgens hem ervoor kan en ik ga dan nog niet. Dan begint hij de hele boel bij elkaar te schreeuwen; "GAAN!" "NU!" en nog meer van dat soort kreeten vliegen er dan uit.
Tok.
  dinsdag 25 september 2007 @ 17:55:24 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53464980
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Van mijn instructeur moet ik al ruim voor de invoegstrook een auto uitzoeken waar ik voor wil duiken. Dat vind ik dus juist een stuk moeilijker want ik kijk op de invoegstrook meestal pas in mijn spiegels om te zien of ik ervoor kan ja/nee.
Hij zit soms best wel in z`n nopjes als ik volgens hem ervoor kan en ik ga dan nog niet. Dan begint hij de hele boel bij elkaar te schreeuwen; "GAAN!" "NU!" en nog meer van dat soort kreeten vliegen er dan uit.
Als mijn instructrice dat zou doen zou ik de auto aan de kant zetten en kon ze de boom in
pi_53465729
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

ja dan maak je inderdaad wel iets spannends van de snelweg
als mijn instructeur dat had gedaan was ik opzoek gegaan naar een nieuwe rijschool
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 18:31:42 #146
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53465780
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 17:55 schreef Qwea het volgende:

[..]

Als mijn instructrice dat zou doen zou ik de auto aan de kant zetten en kon ze de boom in
Wat die puber zegt
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:35:00 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53465875
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:31 schreef Renesite het volgende:

[..]

Wat die puber zegt
Geboortedatum: 26-01-1989

Says who Ik ben ouder dan jou jochie
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 18:38:25 #148
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53465950
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geboortedatum: 26-01-1989

Says who Ik ben ouder dan jou jochie
Ah ja! Verdammt noch mal! 7 daagjes
  dinsdag 25 september 2007 @ 18:57:33 #149
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53466439
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet, lees het persbericht maar op CBR.nl
Je moet nog steeds keren, alleen nu word je gewoon de verkeerde kant opgestuurd en moet je zelf maar uitzoeken waar je ergens kan keren en op welke manier.
Ook zal de exa nu enkele malen per rit de auto aan de kant zetten waarna je moet onderbouwen waarom je reed hoe je reed.
Ook moet je volledig op navigatie rijden, en dat is moeilijker dan de simpele 'links, rechts'-instructies.
ofwel ik wil voor 1 april afrijden dan mag ik het nog op de oude manier doen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53466843
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Uit een navigatiesysteem komt ook geluid hoor.
Je krijgt er zelfs een kaartje bij waar lullige zijstraatjes op te zien zijn én er wordt verteld en zichtbaar gemaakt over hoeveel meter je links- of rechtsaf moet.
Makkelijk toch?
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 19:20:12 #151
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53466987
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je krijgt er zelfs een kaartje bij waar lullige zijstraatjes op te zien zijn én er wordt verteld en zichtbaar gemaakt over hoeveel meter je links- of rechtsaf moet.
Makkelijk toch?
Hmmm, buiten Groningen is het voor mij misschien wel handig, maar Groningen-stad zelf ken ik als mijn broekzak Ik weet het altijd beter dan die navigatie
pi_53467345
Groningen en rijden........Bah, als ik dáár aan terug denk.... bbrrrr.......
Heel veel 1-richtingsstraatjes, stad verdeeld in 4 kwartieren en je kan alleen van de 1 in de ander komen door over de rondweg te gaan.
Vréselijk vond ik dat!
Was destijds vrachtwagenchauffeur en kon in sommige gevallen vanaf de ene klant de volgende al zien maar volgens de regels zou ik eerst terug naar de rondweg moeten om daar te komen.
Inderdaad....een ander kwartier.

Oftewel: veel door voetgangersgebieden gereden destijds.
pi_53467597
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Makkelijk toch?
Ik heb zelf al een tijd navigatie, en geloof me, op commando van iemand naast je rijden is 10x makkelijker.
Alhoewel als je de navigatiecommando's eenmaal doorhebt het ook wel goed te doen is.
'And I called your name,
  Moderator dinsdag 25 september 2007 @ 19:48:47 #154
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53467831
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:32 schreef vannelle het volgende:
Groningen en rijden........Bah, als ik dáár aan terug denk.... bbrrrr.......
Heel veel 1-richtingsstraatjes, stad verdeeld in 4 kwartieren en je kan alleen van de 1 in de ander komen door over de rondweg te gaan.
Vréselijk vond ik dat!
Was destijds vrachtwagenchauffeur en kon in sommige gevallen vanaf de ene klant de volgende al zien maar volgens de regels zou ik eerst terug naar de rondweg moeten om daar te komen.
Inderdaad....een ander kwartier.

Oftewel: veel door voetgangersgebieden gereden destijds.
Oh, ik vind het ideaal in Groningen Alleen gooien ze zo nu en dan iets te veel op de schop Maar ik weet precies waar ik langs moet
Al moet ik zeggen dat ik het kwartieren idee niet snap. Wat de kwartieren dan moeten zijn. Ik weet gewoon dat je van de ene singel naar de andere niet kan komen. je via de stationsweg moet rijden of via de diepenring. Parkeren doe je buiten het centrum. Dus verder weet ik niet waarom ik met de auto het centrum in moet. En zo wel: Via het Zuiderdiep of ebbingestraat óf eventueel damsterdiep>diepenring.

Grunn mien stadsie
  dinsdag 25 september 2007 @ 19:54:07 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53467994
ik mag nu weer achter het stuur plaats nemen. Ik hoop dat ik niemand moet wegbrengen en zeker iets wat van het vrouwelijk geslacht is.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:07:12 #156
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53470201
rotweer, donker tegenliggers met groot licht aan.

nee ging niet erg lekker voor de eerste keer in het donker en regen erbij.
pi_53470821
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:07 schreef WEST het volgende:
rotweer, donker tegenliggers met groot licht aan.

nee ging niet erg lekker voor de eerste keer in het donker en regen erbij.
Ik moet volgende week ook voor het eerst in het donker, ben benieuwd
pi_53470987
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 18:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dan maak je inderdaad wel iets spannends van de snelweg
als mijn instructeur dat had gedaan was ik opzoek gegaan naar een nieuwe rijschool
Ach ja, hij bedoelt het goed.
Ook leuk trouwens... Een paar rijlessen terug kwamen we bij een paar stoplichten met een stopbord ervoor. De instructeur wist me toen te vertellen dat hij een keer een leerling had die ging stoppen, terwijl het groen was dus. Die had zeker zijn/haar theorie nog niet.
Tok.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:30:52 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53471071
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:23 schreef Omaha het volgende:

[..]

bij tegenliggers gewoon naar de strepen aan de zijnkant kijken en goed stuur recht houden.
  dinsdag 25 september 2007 @ 21:32:27 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53471134
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 21:23 schreef Omaha het volgende:

[..]

mijn rijschool lest maar tot 18u Dus donker? Voorlopig nog ff nie. Alhoewel dat wel prima is. Ik haat donker. Ik zie de strepen op de weg nooit
pi_53471179
even melden weer hier (toch benieuwd hoe t bij iedereen verloopt)

sinds ik ben geslaagd al veel gereden, totaal een km of 5000 gok ik zo.
veel in t donker en ook veel lange afstanden t voelt alsof ik m al jaaaren heb.
ben over de periferique (parijs) in de spits gereden (*&&@^#$@#$! tomtom) dan kom je ogen te kort om veilig er doorheen te komen, merkte toch dat ik dan terug viel op wat mijn instructeur zei, "pas je aan t verkeer" reed als een fransoos er tussendoor

ondertussen ook een auto gekocht een vw golf "noem mij maar sjonnie" gti
suck my asshole taco bender
pi_53472770
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

Al moet ik zeggen dat ik het kwartieren idee niet snap. Wat de kwartieren dan moeten zijn. Ik weet gewoon dat je van de ene singel naar de andere niet kan komen.

Dat bedoel ik dus, pak er maar eens een plattegrond bij waar ook de rijrichting van de straten aangegeven zijn en je zult zien dat het centrum in 4en is gedeeld.
quote:
je via de stationsweg moet rijden of via de diepenring.
Wat ik voor het gemak dus ff rondweg heb genoemd.

quote:
Parkeren doe je buiten het centrum. Dus verder weet ik niet waarom ik met de auto het centrum in moet. En zo wel: Via het Zuiderdiep of ebbingestraat óf eventueel damsterdiep>diepenring.
Zoals ik al schreef, ik was destijds vrachtwagenchauffeur en er zaten nou eenmaal veel klanten in het centrum.
quote:
Grunn mien stadsie
Is ook een mooie stad, heerlijk stappen ook!
Maar ik ga te veel offtopic, excuus.
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 17:24:27 #163
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53491533
Allerlaatste OFFICIELE les voor examen !
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 19:20:50 #164
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53494290
Buh
pi_53495153
quote:
Op woensdag 26 september 2007 17:24 schreef Renesite het volgende:
Allerlaatste OFFICIELE les voor examen !
Met z`n allen: je kan het!
Tok.
  Moderator woensdag 26 september 2007 @ 20:23:30 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53496081
quote:
Op woensdag 26 september 2007 19:51 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Met z`n allen: je kan het!
Nah, de laatste les was kut Liet hele goede dingen zien - maar ik ben nogsteeds verkut in kruispunten. Blahblah. Wel spiegelgebruik weer heel goed, en ik snap het allemaal wel - maar het komt gewoon niet lekker over. Ik zag vandaag een voorrangskruising over het hoofd. Shittttt net op tijd stil gezet Maar daarentegen pak ik andere punten heel goed... ff weer hoofd erbij.

Morgen om 9 uur word ik opgehaald. 10 voor 10 mag ik op.

Pfoe pfoe pfoe !
pi_53497508
quote:
Op woensdag 26 september 2007 20:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nah, de laatste les was kut Liet hele goede dingen zien - maar ik ben nogsteeds verkut in kruispunten. Blahblah. Wel spiegelgebruik weer heel goed, en ik snap het allemaal wel - maar het komt gewoon niet lekker over. Ik zag vandaag een voorrangskruising over het hoofd. Shittttt net op tijd stil gezet Maar daarentegen pak ik andere punten heel goed... ff weer hoofd erbij.

Morgen om 9 uur word ik opgehaald. 10 voor 10 mag ik op.

Pfoe pfoe pfoe !
Succes!

Ik heb vrijdag m'n 4e les en denk dat 't wel tijd wordt om eens theorie te halen. Weet iemand toevallig wat de wachttijd daarvoor is bij Nijmegen?
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 07:18:36 #168
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53506119
Lalalalaaaa
  donderdag 27 september 2007 @ 09:03:28 #169
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53507057
Good luck, Rene .
Niet meer actief op Fok!
pi_53507447
Nou, heb m'n les ook mooi verprutst vandaag, paar fouten waarbij ik bij een examen zeker gehad zou zijn .

Ene moment ging het prima, 10 minuten later opeens 3 fouten na elkaar .
Maargoed, nog 4 lessen om te laten zien dat ik het wel kan.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:45:49 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53509262
rene is gezakt.. wedden?
Huilen dan.
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 11:42:59 #172
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53510877
of is dat lullig.
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 11:59:22 #173
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53511326
Ik had een leuk ritje vooraf, en we reden dus de parkeerplaats van het CBR op. Netjes achteruit het parkeervakje in geschoven.
"Nah, moet wel eerst naar de WC " zei ik. En wie kwam ik daar tegen? Mijn vorige examinator. "Hallo " zei ik netjes welbespraakt
Ik liep weer terug de hal in, en ik vertelde zo aan mijn instructeur dat ik mijn vorige examinator tegen kwam. Hij zei gelijk al van 'wacht even, ik vraag eventjes welk tafeltje mijn collega net had'. Die scheen dezelfde nummer te hebben als ik, dus ik had vandaag weer ( ) dezelfde als vorige keer.

Dus wederom weer met een grapje de weg op. Ik reed netjes de ringweg op. Ik zág mijn snelheid - wat te hoog... maar goed. We reden het verkeersplein op, half rond, netjes door, de snelweg op, invoegen, hopla. Opeens reed ik 125, ff voet van het pedaal af. Gelijk weer de snelweg af, weer snelweg op, weer er af. Rotonde, achteruit inparkeren - wel een metertje van de stoep af ( ) en zo via het centrum weer terug. Leuke route wel. Net voor het CBR trapt hij opeens op de rem. "Ja, je moet wel het terrein op he... je rijd steeds wel hard hoor ". Nah, ik was wel meteen op mn nummer gezet !

"Ja, goede rit, maar waarom zo hard?"
"Euh..., viel wel mee toch?" zei ik zo.
"Nah, dat vind ik niet, maar het is niet genoeg om je er op te laten zakken"

!!!!

Gelijk aangevraagd, taartje meegenomen, feeest
pi_53511534

Jeuj!
Gefeli Rene!
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 12:11:02 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53511659
27-09-2007 ba GEM.GRON.BURGERZAK GRONINGEN af ¤ 56,00

Tja tja tja, dat moet kunnen
pi_53511814
Van harte!
pi_53511885
Woow zoveel!? Bij mij was het 36.70, en hij is morgen als het goed is klaar .

Gefel
pi_53512594
Gefeliciteerd Renesite
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 12:48:12 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53512695
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:19 schreef UncleSam het volgende:
Woow zoveel!? Bij mij was het 36.70, en hij is morgen als het goed is klaar .

Gefel
En dankje wel Scheelt verdomme 20 euro

Woensdag ophalen

En bedankt
  donderdag 27 september 2007 @ 12:49:34 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53512738
Feli Renesite! .
Niet meer actief op Fok!
pi_53512809
You dream it, I live it.
pi_53513075
Gefeliciteerd..

IS er hier iemand die ervaring heeft met rijden na een lange tijd (7 weken) niet gereden te hebben?
daar zit ik nl mee, ik heb men been gebroken en mag hopelijk volgende week weer belasten enz, en dan ook maar weer rijden Maar ik vraag me af of je veel weer vergeet of gewoon ongeveer op het niveau waar je was weer verder gaat?
pi_53514417
Ik was na 5 of 6 weken wel een beetje het gevoel kwijt...maar na een half uurtje ging het weer als vanouds... (niet bijster goed dus )
pi_53516531
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:11 schreef Renesite het volgende:

27-09-2007 ba GEM.GRON.BURGERZAK GRONINGEN af ¤ 56,00

Tja tja tja, dat moet kunnen
ZESENVIJFTIG EURO?!

¤23,90 hiero
  donderdag 27 september 2007 @ 15:16:29 #185
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53517189
Godsklere, wat duur . En dat moet ik ook betalen als ik m'n rijbewijs haal? (woon ook in Groningen). Kun je je rijbewijs ook in een andere gemeente ophalen? .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 27 september 2007 @ 15:19:26 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53517273
Oh nog even een vraagje (kon er in de OP niets over vinden): dat praktijkexamen kost geld. Moet ik dat contant meenemen naar het examen of gaat dat via de rij-instructeur?

Heb mijn afrijdatum ook even in de OP gezet, maar waarschijnlijk is het al lang 9 oktober geweest als het volgende deeltje geopend wordt .
Niet meer actief op Fok!
pi_53517564
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:19 schreef Viking84 het volgende:
Oh nog even een vraagje (kon er in de OP niets over vinden): dat praktijkexamen kost geld. Moet ik dat contant meenemen naar het examen of gaat dat via de rij-instructeur?

Heb mijn afrijdatum ook even in de OP gezet, maar waarschijnlijk is het al lang 9 oktober geweest als het volgende deeltje geopend wordt .
Bij mij ging het via mijn rijinstructeur.
Volgens mij moet het ook vooraf aan het BR betaald worden, en je intructeur regelt de examenaanvraag, vandaar.
'And I called your name,
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 15:48:45 #188
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53518157
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:16 schreef Viking84 het volgende:
Godsklere, wat duur . En dat moet ik ook betalen als ik m'n rijbewijs haal? (woon ook in Groningen). Kun je je rijbewijs ook in een andere gemeente ophalen? .
In de gemeente waar je afrijd moet je dat doen. Geloof ik. Al kan woongemeente ook wel
  donderdag 27 september 2007 @ 16:01:00 #189
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53518496
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Bij mij ging het via mijn rijinstructeur.
Volgens mij moet het ook vooraf aan het BR betaald worden, en je intructeur regelt de examenaanvraag, vandaar.
Heb hem er niet over gehoord, dus zal er morgen wel even naar vragen .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 27 september 2007 @ 16:01:24 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53518508
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:48 schreef Renesite het volgende:

[..]

In de gemeente waar je afrijd moet je dat doen. Geloof ik. Al kan woongemeente ook wel
Ik rijd af in Heerenveen .
Niet meer actief op Fok!
pi_53519389
Ik baal nog steeds van de les van vanochtend
pi_53526080
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef Omaha het volgende:
Ik baal nog steeds van de les van vanochtend
De ene keer gaat het goed en de andere keer minder, kan je volgens mij weinig aan doen. Gisteren ging mijn les ook lekker, stuk beter als de les daarvoor waar mijn instructeur me nog vertelde dat ik op zo`n niveau echt nooit mijn examen ga halen. Gelukkig is die bij mij overigens nog best ver weg, ik heb eerst een TTT 17 oktober.
Ik denk toch dat de beste tip die je kan krijgen is ONTSPAN! Gisteren zat ik ook veel meer ontspannen achter het stuur als de les daarvoor en dat heeft me goed geholpen.

Rene gefeliciteerd!
Tok.
pi_53526767
Jah, maar het blijft zo stom.
Ik weet ook verder niet hoe het kan (ja oke je moet het nog leren maar als je enkele foutloze lessen hebt gereden). Kijk als het nou laksheid is of iets dergelijks.. En dan fouten maken die zo ontzettend stom zijn.

Achja, fouten horen erbij natuurlijk .
pi_53527503
Gefeliciteerd kerel, hopelijk juig ik volgende week zaterdag ook.
pi_53530779
Gefeliciteerd Rene !

ja dat te hard rijden, zal wel bij jullie in de genen zitten , je broer kennende

Vandaag ook zelf rijles, liet de auto pas voor de 2e x afslaan tijdens al mijn rijlessen, en het was net op het Julianaplein in Groningen voor de stoplichten . Gelukkig vlug de draad weer opgepakt, het verkeer kwam wel erg snel van achteren dichterbij
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 23:41:50 #196
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53532415
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:52 schreef Apogist het volgende:
Gefeliciteerd Rene !

ja dat te hard rijden, zal wel bij jullie in de genen zitten , je broer kennende

Vandaag ook zelf rijles, liet de auto pas voor de 2e x afslaan tijdens al mijn rijlessen, en het was net op het Julianaplein in Groningen voor de stoplichten . Gelukkig vlug de draad weer opgepakt, het verkeer kwam wel erg snel van achteren dichterbij
Jij kent mijn broer !!!
Enfin, hij heeft idd zijn eerste échte snelheidsbekeuring gehad. Kwart over 4 in de nacht op de ringweg thv. julianaplein . Het ultieme plekje waar je je auto moet afslaan !
pi_53540636
quote:
Op donderdag 27 september 2007 13:00 schreef Neluhz het volgende:
Gefeliciteerd..

IS er hier iemand die ervaring heeft met rijden na een lange tijd (7 weken) niet gereden te hebben?
daar zit ik nl mee, ik heb men been gebroken en mag hopelijk volgende week weer belasten enz, en dan ook maar weer rijden Maar ik vraag me af of je veel weer vergeet of gewoon ongeveer op het niveau waar je was weer verder gaat?
Ik heb daar wel ervaring mee.
Maak je geen zorgen, als je weer gaat rijden zal het nivo iets lager liggen dan de vorige les.
Maar dat is niet erg, dingen die je goed beheerst zijn binnen notime weer boven water.

Bekijk het positief: tijdens de eerstvolgende les kom je er achter wat je al wel goed beheerst en wat niet.
Weten jij en je instructeur ook direct waar met het lessen meer de nadruk op gelegd moet worden.
pi_53540687
Ow, en gefeliciteerd Renesite!
De aanhouder wint zie je wel.

Prettig weekend kerel! (Zal nu geen probleem zijn denk ik.....)
pi_53540856
quote:
Op donderdag 27 september 2007 11:59 schreef Renesite het volgende:

Gelijk aangevraagd, taartje meegenomen, feeest
Gefeliciteerd!!!!
suck my asshole taco bender
pi_53546945
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:28 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

De ene keer gaat het goed en de andere keer minder, kan je volgens mij weinig aan doen. Gisteren ging mijn les ook lekker, stuk beter als de les daarvoor waar mijn instructeur me nog vertelde dat ik op zo`n niveau echt nooit mijn examen ga halen. Gelukkig is die bij mij overigens nog best ver weg, ik heb eerst een TTT 17 oktober.
Ik denk toch dat de beste tip die je kan krijgen is ONTSPAN! Gisteren zat ik ook veel meer ontspannen achter het stuur als de les daarvoor en dat heeft me goed geholpen.

Rene gefeliciteerd!
Dat is het inderdaad: gewoon ontspannen rijden en bij een fout niet gelijk in de stress schieten.
Dat heb ik geleerd van m'n les vorige week, toen ik veel fouten maakte en bijvoorbeeld 6 maal een hellingproef verneukte omdat ik door alle fouten wat gestresst was.

Vandaag reed ik heel ontspannen en bleef kalm als het even verkeerd ging.
Maar nu maak ik meer fouten omdat ik in de fase zit waarin er echt gehamerd wordt op het spiegelen terwijl ik ook door de drukkere stad moet rijden, een goed en leerzaam gedeelte van het rijlessen, omdat in de stad echt goed leert kijken en reageren.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')