Dank uquote:
Je moet je rijbewijs zelf ook nog betalen... een dikke 40 euro'tjes als het goed is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:36 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Maar nu geen kosten meerEs kijken voor een autootje, dat dan weer wel
ik ook niet, maar dat ligt misschien aan je zelfvertrouwen ofzo?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:55 schreef Ridocar het volgende:
Wat is trouwens zo tof aan snelweg?
Toen ik nog les had voor B (personenauto) ben ik misschien twee keer de snelweg opgeweest. Ik had er nooit moeite mee. Snelheid maken, invoegen, that's it.
Niet denigrerend bedoeld ofzo, maar mischien een lesser die mij kan vertellen wat dat is met de o-zo-geliefde/gevreesde autosnelweg.
Dat mag dus niet. Wanneer je bij het invoegen je knipperlicht laat knipperen moet je gelijk van baan wisselen. Als jij van te voren je knipperlicht aanzet en gaat wachten kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen. Je instructeur leert het je dus fout.quote:Op zaterdag 22 september 2007 23:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Van m`n instructeur heb ik toen dus geleerd dat je meteen het knipperlicht moet laten knipperen om zo te "vragen" om in te mogen voegen.
Dan mag het wel, als het druk is op de snelweg bij het invoegen mag ik hem ook gelijk aantikkenquote:Op zondag 23 september 2007 16:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
We reden op de middenrijstrook maar we moesten naar de linker toe. Het verkeer reed erg langzaam (het was net geen file maar wel heel veel verkeer) en als we niet snel naar links zouden gaan richting het Centrum dan zouden we dus wel in een echte file belanden. Het was dus eigenlijk een beetje een noodsituatie, in dat soort gevallen mag je volgens mijn instructeur wel "vragen" met je knipperlicht om in te mogen voegen. Weet je zeker dat het echt niet mag op deze manier?![]()
Grappig dat de wet het alleen over "richting aangeven bij iedere significante zijdelingse verplaatsing" en dus niet over de timing daarvan. Met richtingaangeven kun je in sommige gevallen niet vroeg genoeg zijn om aan te geven waar je heen wil/gaat, in andere gevallen kun je ze pas gebruiken wanneer je de beweging zo goed als begint.quote:Op zondag 23 september 2007 14:41 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat mag dus niet. Wanneer je bij het invoegen je knipperlicht laat knipperen moet je gelijk van baan wisselen. Als jij van te voren je knipperlicht aanzet en gaat wachten kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen. Je instructeur leert het je dus fout.
Huh? Dat kan toch niet? Je kunt toch pas de werdag na de dag dat je geslaagd bent je rijbewijs aanvragen?quote:Op maandag 24 september 2007 09:16 schreef UncleSam het volgende:
Krijg nou wat! Gewoon geslaagdJahoeeeeeeee. En nu op naar het gemeentehuis, want als ik t voor 12 uur doe, heb ik m vrijdag al
.
Als ze het optijd doorgeven kan het wel. Maar voor de zekerheid zeggen ze dat je de volgende werkdag langs kunt gaan. Zo krijgen ze geen klachten dat men voor niets naar het gemeentehuis is geweest.quote:Op maandag 24 september 2007 09:54 schreef Marurk het volgende:
[..]
Huh? Dat kan toch niet? Je kunt toch pas de werdag na de dag dat je geslaagd bent je rijbewijs aanvragen?Gefeliciteerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |