abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:28:12 #101
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_53348883
Ik had vanmorgen weer examen, inmiddels mn 2e keer...
Ik was een stuk minder zenuwachtig dan de vorige keer, had goed geslapen, goed gegeten en gedronken en het heeft zichzelf uitbetaald

GESLAAGD!!!

Eigenlijk alles ging goed, hier en daar ff wat gehannes met in en uitvoegen op drukke kruispunten, maar gewoon rustig aan kijken en oplossen.
De grote crux bij mij is rustig blijven en ver vooruit blijven denken en dat lukte vandaag prima!

Me so happy!!!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_53348970
Gefeliciteerd
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:36:57 #103
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_53349029
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:32 schreef CasB het volgende:
Gefeliciteerd
Dank u

Echt heerlijk idee dat je ervan af bent ...
Vind het op zich niet erg om te zakken (slecht voor je ego maar ala)
Ik vind de prijs die aan het zakken hangt zo kut! Toch weer een paar lessen, nieuw examen.... blegh weer 400 euro down the CBR drain :s

Maar nu geen kosten meer Es kijken voor een autootje, dat dan weer wel
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_53349276
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:36 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Maar nu geen kosten meer Es kijken voor een autootje, dat dan weer wel
Je moet je rijbewijs zelf ook nog betalen... een dikke 40 euro'tjes als het goed is.

[Edit] Gefeliciteerd BTW. [/Edit]
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:51:42 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_53350656
Gefeliciteerd
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 13:43:14 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53355376
Snelweg, het belangrijkste daarbij is (in Groningen) het julianaplein icm. drukte en de hele snelweg over schuiven om in de goede baan van links af te komen. Zijdelingse verplaatsing idee. Of de snelweg op en er gelijk weer af. Het goed kijken als je geen anderen hindert die ook rechts uit moeten voegen. En snelheid vasthouden bij uitvoegen en het vervolgens afremmen en op tijd klaar maken als je de snelweg afrijd en op een kruispunt komt. Ook wanneer je je knipper aan moet zetten. Kleine dingetjes die toch geleerd moeten worden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 13:44:15 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53355410
Feliciteerd V.!
pi_53355426
Hartelijk gefeliciteerd
Love is a difficult thing, but you can not without it!
pi_53360601
Nou, net weer een rijles gehad, ging wel aardig allemaal, tot het einde. Daar moest ik iemand oppikken bij het station en ik kon het niet laten om even de laatste meter van een stoeprandje mee te pakken
pi_53362084
Maandag weer lessen na ruim 2 maanden niet gereden te hebben.
pi_53380711
quote:
Op donderdag 20 september 2007 22:55 schreef Ridocar het volgende:
Wat is trouwens zo tof aan snelweg?
Toen ik nog les had voor B (personenauto) ben ik misschien twee keer de snelweg opgeweest. Ik had er nooit moeite mee. Snelheid maken, invoegen, that's it.

Niet denigrerend bedoeld ofzo, maar mischien een lesser die mij kan vertellen wat dat is met de o-zo-geliefde/gevreesde autosnelweg.
ik ook niet, maar dat ligt misschien aan je zelfvertrouwen ofzo?
Tis wel zo dat ik wat circuitervaring heb, maar nooit op een vol veld ofzo, dus met andere auto's niet zoveel ervaring..vooral sprints enzo, dus met een groepje van max 4 auto's tegelijk..
pi_53394042
Zo, is iedereen op de snelweg bezig momenteel? De laatste 2 lessen ben ik ook op de snelweg geweest. Het ging goed alleen vergeet ik soms echt om rechts te blijven, ook het letten op borden schiet er soms nog bij in. We reden dus bij de laatste les op de snelweg toen de instructeur zei dat we richting het centrum gingen. Toen ik het bord zag bleek dat we al heel dicht bij de uitvoegstrook waren die helemaal op de linkerrijbaan lag, waar ik niet op gerekend had. Gevolg was dat we 2 rijbanen naar links moesten opschuiven op dat hele kleine stukje waar heel veel verkeer was. Toen moesten we dus invoegen tussen dat verkeer en dat doe ik eigenlijk constant door in de buitenspiegel te kijken en pas het knipperlicht aan te gooien als ik zie dat er een plekje is en dan pas gaan met die banaan. Van m`n instructeur heb ik toen dus geleerd dat je meteen het knipperlicht moet laten knipperen om zo te "vragen" om in te mogen voegen. Daar moet ik nog wel aan wennen omdat sommige mensen dan denken dat je meteen voor ze gaat, wat wel tot gevaarlijke situaties kan lijden.

Ingrepen blijf ik nog steeds vervelend vinden. Soms grijpt de instructeur wel eens in bij het sturen terwijl ik er eigenlijk van overtuigd was dat ik die bocht goed zou nemen.
Bij de laatste les moest hij ook keihard op de rem staan, wat wel volledig mijn schuld was. Het was heel erg druk voor een stoplicht en ik dacht dat ik genoeg overzicht had. Toen het groen was nam ik meteen een bocht naar links maar ik had de snelheid van de tegenligger die rechtdoor wilde toch een beetje verkeerd ingeschat.
Tok.
pi_53405804
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 23:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Van m`n instructeur heb ik toen dus geleerd dat je meteen het knipperlicht moet laten knipperen om zo te "vragen" om in te mogen voegen.
Dat mag dus niet. Wanneer je bij het invoegen je knipperlicht laat knipperen moet je gelijk van baan wisselen. Als jij van te voren je knipperlicht aanzet en gaat wachten kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen. Je instructeur leert het je dus fout.
pi_53408974
We reden op de middenrijstrook maar we moesten naar de linker toe. Het verkeer reed erg langzaam (het was net geen file maar wel heel veel verkeer) en als we niet snel naar links zouden gaan richting het Centrum dan zouden we dus wel in een echte file belanden. Het was dus eigenlijk een beetje een noodsituatie, in dat soort gevallen mag je volgens mijn instructeur wel "vragen" met je knipperlicht om in te mogen voegen. Weet je zeker dat het echt niet mag op deze manier?
Tok.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 17:11:34 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53410027
quote:
Op zondag 23 september 2007 16:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
We reden op de middenrijstrook maar we moesten naar de linker toe. Het verkeer reed erg langzaam (het was net geen file maar wel heel veel verkeer) en als we niet snel naar links zouden gaan richting het Centrum dan zouden we dus wel in een echte file belanden. Het was dus eigenlijk een beetje een noodsituatie, in dat soort gevallen mag je volgens mijn instructeur wel "vragen" met je knipperlicht om in te mogen voegen. Weet je zeker dat het echt niet mag op deze manier?
Dan mag het wel, als het druk is op de snelweg bij het invoegen mag ik hem ook gelijk aantikken
pi_53416677
Ohh dammnn, ik moet morgenochtend 8 uur voor de 4de keer, en ben al zo zenuwachtig.
Heb nu van de dokter een medicijn gekregen om de zenuwen en faalvrees te verminderen, Propranolol heet het. En ik hoop dat het werkt.
7 uur nog ff inrijden, heb nu 37 lessen gehad, en hoop dat het bij 38 blijft.
Iemand nog last minute tips?
Profieldiepte: 1.6mm
Bandenspanning 2 bar.
Ehhh alarm lichten voor plotselinge files, en pech.. wat nog meer?

pi_53418310
Je theorie of je praktijk?

Theorie is meestal gewoon zo relaxt mogelijk blijven. Vragen zoals profieldiepte en bandenspanning stellen ze volgens mij niet. Want in het begin zeiden ze bij mij je hebt niet de komma knop nodig.
pi_53418386
Praktijk lijkt me, beetje onzinnig om voor je theorie te gaan inrijden.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53418456
Praktijk idd, vergeten er bij te zeggen. Theorie had ik overigens in de 2de keer.
  Moderator maandag 24 september 2007 @ 00:24:21 #120
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_53421580
Morgen rijles...

Tha second big day komt dichterbij
  maandag 24 september 2007 @ 00:52:16 #121
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_53422201
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:41 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Dat mag dus niet. Wanneer je bij het invoegen je knipperlicht laat knipperen moet je gelijk van baan wisselen. Als jij van te voren je knipperlicht aanzet en gaat wachten kan dit voor gevaarlijke situaties zorgen. Je instructeur leert het je dus fout.
Grappig dat de wet het alleen over "richting aangeven bij iedere significante zijdelingse verplaatsing" en dus niet over de timing daarvan. Met richtingaangeven kun je in sommige gevallen niet vroeg genoeg zijn om aan te geven waar je heen wil/gaat, in andere gevallen kun je ze pas gebruiken wanneer je de beweging zo goed als begint.

Sterker nog, een x-aantal jaar terug leerde men het juist NIET te gebruiken op de snelweg... (en das best irritant soms)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_53424706
Krijg nou wat! Gewoon geslaagd Jahoeeeeeeee. En nu op naar het gemeentehuis, want als ik t voor 12 uur doe, heb ik m vrijdag al .
pi_53425299
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:16 schreef UncleSam het volgende:
Krijg nou wat! Gewoon geslaagd Jahoeeeeeeee. En nu op naar het gemeentehuis, want als ik t voor 12 uur doe, heb ik m vrijdag al .
Huh? Dat kan toch niet? Je kunt toch pas de werdag na de dag dat je geslaagd bent je rijbewijs aanvragen?

Gefeliciteerd!
  maandag 24 september 2007 @ 10:27:13 #124
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53425862
morgen weer 2 lessen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53426097
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:54 schreef Marurk het volgende:

[..]

Huh? Dat kan toch niet? Je kunt toch pas de werdag na de dag dat je geslaagd bent je rijbewijs aanvragen?

Gefeliciteerd!
Als ze het optijd doorgeven kan het wel. Maar voor de zekerheid zeggen ze dat je de volgende werkdag langs kunt gaan. Zo krijgen ze geen klachten dat men voor niets naar het gemeentehuis is geweest.
You dream it, I live it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')