abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:30:38 #251
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_53743753
Ik heb mn TTT 12 Okt Dan daarna wordt meteen examen loller shit aangevraagd
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_53743941
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:22 schreef Crazykill het volgende:

Fietser willen inhalen terwijl ik voorrang moest verlenen op een kruispunt.
Zag je het kruispunt niet? Of verwachtte je al voorbij de fietser te zijn tegen de tijd dat je bij het kruispunt kwam?

Is wel relevant, aangezien je in het eerste geval beter moet leren kijken, en in het tweede geval beter moet leren inschatten hoeveel tijd en ruimte je nodig hebt voor inhalen.
pi_53743968
Vandaag weer 2 uurtjes les gehad. Ik moet echt oppassen met wat ik tegen mijn instructeur zeg. Ik had per ongeluk een afslag gemist en maakte toen de opmerking dat een tom tom wel handig zou zijn, voor de grap.
Toen we pauze hadden gehouden bleek dat hij dat ding dus echt bij zich had en mocht vanaf mijn tweede uur dus op de tom tom rijden. Is wel iets moeilijker vind ik, omdat je ook zo nu en dan op het beeld moet kijken, plus alles om je heen in de gaten moet houden.
Tok.
pi_53744540
Als het goed is geeft een navigatiesysteem toch gesproken instructies? Op het scherm kijken is helemaal niet nodig. Als je instructeur "linksaf" zegt heeft 'ie toch ook niet een kaart bij zich waar je even op moet kijken?

Het lijkt me zelfs handiger, omdat zo'n ding zegt wanneer je af moet slaan. Ik ben tijdens mijn lessen regelmatig afslagen voorbijgereden, en heb op rotondes gezeten terwijl ik was vergeten waarheen we moesten (al op de helft zitten en dan zeggen "oh wacht, we gingen rechtsaf zeker..."). Daar heb je met een navigatiesysteem geen last van, want die zegt ten eerste al "over ... meter rechtsaf" en als je er bent ook nog eens "nu rechtsafslaan".
pi_53744642
Omdat ik les, let ik ook meer op het rijgedrag van anderen.
Dan valt me op dat sommigen behoorlijk lomp rijden.

Bijvoorbeeld, tijdens het lessen in een 30 km zone haalt iemand me vlak voor (eigenlijk zelfs op) een gevaarlijke kruising in met 50 km per uur.
En mensen die vrij hard rijden en totaal geen gas los laten bij onoverzichtelijke zijstraatjes van rechts.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_53744674
Op het scherm werd ook aangegeven over hoeveel meter je bijvoorbeeld rechtsaf moest. Dat vind ik toch wel handig om te weten zodat ik tijdig actie kan ondernemen. Als je alleen op de stem zou af gaan kan het inderdaad een stuk makkelijker zijn dan de instructeur die je aanwijzingen geeft. Toch vind ik het fijner om ook op het scherm af en toe te kijken voor extra informatie.
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:20 schreef Gitanki het volgende:
Omdat ik les, let ik ook meer op het rijgedrag van anderen.
Dan valt me op dat sommigen behoorlijk lomp rijden.

Bijvoorbeeld, tijdens het lessen in een 30 km zone haalt iemand me vlak voor (eigenlijk zelfs op) een gevaarlijke kruising in met 50 km per uur.
En mensen die vrij hard rijden en totaal geen gas los laten bij onoverzichtelijke zijstraatjes van rechts.

Ja, best grappig om daar op te letten, doe ik ook. Ik heb ook al een aantal dingen gezien zoals iemand die expres een beetje over de weg ging slingeren en een vuilniswagentje dat keihard een drempel nam waardoor je de hele lading kon horen schudden.
Tok.
pi_53744742
Maar op je beeld kijken hoeft helemaal niet moeilijker te zijn, je kijkt toch ook in je spiegels of op je snelheidsmeter.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_53744874
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:26 schreef Addict89 het volgende:
Maar op je beeld kijken hoeft helemaal niet moeilijker te zijn, je kijkt toch ook in je spiegels of op je snelheidsmeter.

Klopt, maar elk dingetje dat er bij komt is toch weer iets. Het is ook niet echt moeilijk, ik moet er gewoon nog aan wennen denk ik. Overigens geeft het beeld soms ook rare dingen aan. Een aantal keer gaf het bijvoorbeeld een plaatje van een rotonde aan waar we dan af moesten slaan, maar ook gaf 'ie soms aan dat we gewoon af konden slaan terwijl we dat weer op een rotonde moesten doen, dit keer zonder dat plaatje erbij dus.
Het was trouwens geen tom tom maar een pocket-pc. Dus voor de mensen die het eerste zelf in bezit hebben, maar niet weten waar ik over praat, even voor de duidelijkheid.
Tok.
pi_53745096
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:43 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Zag je het kruispunt niet? Of verwachtte je al voorbij de fietser te zijn tegen de tijd dat je bij het kruispunt kwam?

Is wel relevant, aangezien je in het eerste geval beter moet leren kijken, en in het tweede geval beter moet leren inschatten hoeveel tijd en ruimte je nodig hebt voor inhalen.

Jawel ik zag het allemaal wel, maar ik haalde niet zozeer in. Ik ging meer het voorwerk doen om in te halen. Ik heb daar al talloze keren gereden, en nooit kwam daar een auto uit (zegt ook niks maarja). Zijn allemaal onoverzichtelijke gelijkwaardige kruisingen daar, ik kwam ook gewoon rustig aanrijden. Ik stopte wel op tijd, maar ik was te ver naar links al, dus die auto kon er niet meer langs. Ik gaf hem dus wel voorrang, alleen kon hij die niet nemen. Klinkt heel raar, met een paint zou het duidelijker worden maar daar ben ik niet zo goed in .

Mn instructeur weet ook dat ik er klaar voor ben, hij zei dus ook dat hij zo snel mogelijk een nieuwe datum voor me gaat regelen en dat ik dan maar 2 lesjes ofzo nodig heb om weer ff in te komen. Ach ja...
pi_53745661
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:43 schreef Crazykill het volgende:

Ik stopte wel op tijd, maar ik was te ver naar links al, dus die auto kon er niet meer langs. Ik gaf hem dus wel voorrang, alleen kon hij die niet nemen. Klinkt heel raar
Feitelijk verleende je hem geen voorrang. Voorrang verlenen betekent namelijk ervoor zorgen dat iemand zijn weg ongehinderd kan vervolgen. Stil gaan staan om te laten zien dat je de voorrangsregels kent maar daarbij niet genoeg ruimte creeëren om iemand er daadwerkelijk langs te laten is niet voorrang verlenen.

Bij voorrang verlenen moet je er dus ook altijd niet alleen op letten óf je stil moet staan, maar vooral ook wáár je moet gaan stilstaan om de andere weggebruiker erlangs te laten.
pi_53746258
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:22 schreef Crazykill het volgende:

Volgens de examinatrice was het een goede rit alleen een 2 hele domme foutjes gemaakt .
Fietser willen inhalen terwijl ik voorrang moest verlenen op een kruispunt. En op het einde van de rit (letterlijk het einde, was gewoon de laatste kruispunt voor we weer bij de CBR waren, wilde ik te snel oversteken terwijl er autos aankwamen .
Klote zooi, verder was alles wel goed maar ze had wel gelijk.

Ze had NIET gelijk, ze heeft je regelrecht genaaid en dat had je moeten zeggen tegen haar.
De policy is ook van toepassing op de sig.
pi_53746411
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:42 schreef Cage333 het volgende:

[..]

Ze had NIET gelijk, ze heeft je regelrecht genaaid en dat had je moeten zeggen tegen haar.

1) niet voorrang verlenen is vrijwel gegarandeerd zakken, is ook altijd al zo geweest
2) wat schiet je ermee op om je examinator te vertellen dat je je genaaid voelt? Hij/zij laat je dan heus niet alsnog slagen.
pi_53746737
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:12 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Feitelijk verleende je hem geen voorrang. Voorrang verlenen betekent namelijk ervoor zorgen dat iemand zijn weg ongehinderd kan vervolgen. Stil gaan staan om te laten zien dat je de voorrangsregels kent maar daarbij niet genoeg ruimte creeëren om iemand er daadwerkelijk langs te laten is niet voorrang verlenen.

Bij voorrang verlenen moet je er dus ook altijd niet alleen op letten óf je stil moet staan, maar vooral ook wáár je moet gaan stilstaan om de andere weggebruiker erlangs te laten.

Ja maar dat zei ik toch ook...
Laat ik het zo zeggen, ik zag hem wel en mijn intentie was goed, de uitvoering was dan weer minder.
pi_53754893
Als ik dit zo lees bereid ik me echt voor op het ergste bij het examen... Ingreep = vrijwel meteen zakken en geen voorrang verlenen = ook vrijwel meteen zakken.
Gelukkig moet ik nog een les van 5 - 10 maar dat vind ik toch al aardig dichtbij en ik heb soms nog best wel 2 of 3 ingrepen nodig tijdens een les van 2 uur. Voorrang verlenen gaat meestal wel goed maar af en toe zie ik toch nog iemand over het hoofd.

Vandaag moest ik trouwens rechts afslaan en toen stond er een vrouw aan de kant van de weg, van plan over te steken zo leek het, dus moest ik voorang verlenen. Toen ik dat deed keek ze echter overal behalve naar mij dus ze bleef gewoon staan, waarop ik dus maar voorbij ben gegaan. Toch vind ik dit soort situaties best moeilijk in te schatten omdat ik altijd denk dat ze alsnog kunnen oversteken. Is er in dit soort situaties een "minimaal aantal seconden" dat je moet wachten of iets dergelijks?
Tok.
pi_53757917
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:49 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Vandaag moest ik trouwens rechts afslaan en toen stond er een vrouw aan de kant van de weg, van plan over te steken zo leek het, dus moest ik voorang verlenen. Toen ik dat deed keek ze echter overal behalve naar mij dus ze bleef gewoon staan, waarop ik dus maar voorbij ben gegaan. Toch vind ik dit soort situaties best moeilijk in te schatten omdat ik altijd denk dat ze alsnog kunnen oversteken. Is er in dit soort situaties een "minimaal aantal seconden" dat je moet wachten of iets dergelijks?
Nee. In dat soort situaties geldt simpelweg dat je langzaam moet rijden, zodat je direct stil kunt staan als er toch een voetganger voor je auto springt.
pi_53770039
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:22 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Op het scherm werd ook aangegeven over hoeveel meter je bijvoorbeeld rechtsaf moest. Dat vind ik toch wel handig om te weten zodat ik tijdig actie kan ondernemen. Als je alleen op de stem zou af gaan kan het inderdaad een stuk makkelijker zijn dan de instructeur die je aanwijzingen geeft. Toch vind ik het fijner om ook op het scherm af en toe te kijken voor extra informatie.
[..]

Ja, best grappig om daar op te letten, doe ik ook. Ik heb ook al een aantal dingen gezien zoals iemand die expres een beetje over de weg ging slingeren en een vuilniswagentje dat keihard een drempel nam waardoor je de hele lading kon horen schudden.

Meest vervelende aan de TomTom (als je hem neit gewend ben) is dat je ongeveer 1.8km voordat je af moet slaan al de gesproken melding krijgt: "Verderop linksaf". Dat suggereerd dat je de volgende links moet nemen, maar het is slechts een voorwaarschuwing en vaak zitten er nog 2 afslagen voor.
Als je eenmaal gewend ben is het echt ideaal Flitspaallocaties
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53777331
Is er een site om te oefenen voor theorie? Moet ook nog een boek hebben eigenlijk . Iemand aanraders? Of gewoon de bibliotheek inlopen en daar even kijken?
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:46:55 #268
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53788564
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:23 schreef Nashje het volgende:
Is er een site om te oefenen voor theorie? Moet ook nog een boek hebben eigenlijk . Iemand aanraders? Of gewoon de bibliotheek inlopen en daar even kijken?
Heb je geen vrienden?
pi_53789241
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 12:46 schreef Grulez het volgende:

[..]

Heb je geen vrienden?
Jawel, maar ik ben de eerste die 18 is geworden en dus de eerste die aan het lessen is.
pi_53789788
Vandaag van 7:30 tot 9:00 gereden...jezus wat ging het slecht zeg
pi_53790203
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:21 schreef Nashje het volgende:

[..]

Jawel, maar ik ben de eerste die 18 is geworden en dus de eerste die aan het lessen is.
Neem wel een boekenset dat een beetje recent is. De verkeersregels veranderen best vaak.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:41:47 #272
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53811430
. Ik ben vanochtend geslaagd!!! (eerste keer ). Hele aardige examinatrice. Beetje praatje gemaakt onderweg. Het keren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik redde me er goed uit en ik bleef vooral goed kijken. Verder reed ik iets te snel langs een voorrangsweg. Als er iemand uit was gekomen, had ik een probleem gehad. Maar dat had zij kennelijk niet opgemerkt, want ik kreeg na afloop alleen maar te horen: "Heel netjes gereden, dus geslaagd". Blijf vandaag bij m'n ouders en morgen het rijbewijs maar aanvragen .
Echt alles zat mee: rustig op de weg, mooi weer, was gek genoeg vrijwel niet gespannen (al ging m'n linkervoet flink shaken, toen het keren niet helemaal goed ging ). Het duurde erg kort. Heb in totaal nog geen half uur in de auto gezeten . Controlevragen vielen me ook alleszins mee. Ze vroeg wat dingen over de lampjes ("Wat doe je als één van die rode lampjes gaat branden?"). Simpel dus .
Niet meer actief op Fok!
pi_53811801
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:41 schreef Viking84 het volgende:
. Ik ben vanochtend geslaagd!!! (eerste keer ). Hele aardige examinatrice. Beetje praatje gemaakt onderweg. Het keren ging niet helemaal vlekkeloos, maar ik redde me er goed uit en ik bleef vooral goed kijken. Verder reed ik iets te snel langs een voorrangsweg. Als er iemand uit was gekomen, had ik een probleem gehad. Maar dat had zij kennelijk niet opgemerkt, want ik kreeg na afloop alleen maar te horen: "Heel netjes gereden, dus geslaagd". Blijf vandaag bij m'n ouders en morgen het rijbewijs maar aanvragen .
Echt alles zat mee: rustig op de weg, mooi weer, was gek genoeg vrijwel niet gespannen (al ging m'n linkervoet flink shaken, toen het keren niet helemaal goed ging ). Het duurde erg kort. Heb in totaal nog geen half uur in de auto gezeten . Controlevragen vielen me ook alleszins mee. Ze vroeg wat dingen over de lampjes ("Wat doe je als één van die rode lampjes gaat branden?"). Simpel dus .
Gefeliciteerd!

Ach, die controlevragen zijn eigenlijk onzin. Ik had ze beide fout bij mijn examen ( ) en was toch geslaagd. (Ze vroeg de verhouding lucht-weg in de buitenspiegel; wist ik niet, dat doe ik altijd wat op gevoel; ook vroeg ze hoe de hoofdsteun moet staan, weer zoiets dat ik op gevoel doe. Mijn instructeur, die achterin zat, kon zich waarschijnlijk wel opvreten. )
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:59:13 #274
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53811840
Ik wil ook...
pi_53812753
quote:
Gefeliciteerd . Praatje maken onderweg vind ik maar vervelend. Ben dan toch een stuk minder geconcentreerd op de weg.
pi_53815178
Whihihi Maandag mag ik dan eindelijk beginnen
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:29:50 #277
176521 Grulez
rasgroninger
pi_53815228
Slechtste les ooit... zucht.
pi_53815275
quote:
Gefeliciteerd
De eerste keer klapte de examinatrice de binnenspiegen omlaag en vroeg waar dat voor was. En ik zo helemaal verbaasd, want ik wist niet eens dat dat kon . De lampjes wist ik gelukkig wel.
pi_53815857
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:29 schreef Grulez het volgende:
Slechtste les ooit... zucht.
had ik gister ook...naja, kan het de volgende keer alleen maar beter gaan
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:02:31 #280
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53817068
Morgenvroeg om 8:00 eerste keer op. Ben totaal geen ochtendmens dus dat wordt nog lachen Ik ben nu nog niet zo heel gespannen, hoop dat ik morgen een goede dag heb (en niet zoals afgelopen zaterdag rij als een natte krant). Beetje raar, meestal rijd ik wel automatisch maar af en toe zit er zo'n les tussen dat ik gewoon alles fout doe. Nouja, ik zie morgen wel.
Tranquillo
pi_53817241
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:35 schreef Nashje het volgende:

[..]

Gefeliciteerd . Praatje maken onderweg vind ik maar vervelend. Ben dan toch een stuk minder geconcentreerd op de weg.
Dat geldt voor mij ook. De eerste keer dat ik examen deed zakte ik mede doordat de examinatrice me de oren van mijn kop kletste. Vragen stellen over mijn vakantie terwijl er net een moeilijk kruispunt aankomt.

De tweede examinator vroeg ik slechts of we "niet te intensieve gesprekken" hoefden te voeren, maar ze wilde best helemaal haar mond houden. Heeft ze ook gedaan. Het gaat hun er uiteindelijk om je rijvaardigheid te beoordelen, niet om je uit te horen over je studie of vakantie.

Met mijn instructeur praten onderweg vond ik overigens geen probleem. Die weet wanneer hij vanwege de concentratie even stil moet zijn, en zonder de spanning van een examen laat je je sowieso minder afleiden.
pi_53817819
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat geldt voor mij ook. De eerste keer dat ik examen deed zakte ik mede doordat de examinatrice me de oren van mijn kop kletste. Vragen stellen over mijn vakantie terwijl er net een moeilijk kruispunt aankomt.

De tweede examinator vroeg ik slechts of we "niet te intensieve gesprekken" hoefden te voeren, maar ze wilde best helemaal haar mond houden. Heeft ze ook gedaan. Het gaat hun er uiteindelijk om je rijvaardigheid te beoordelen, niet om je uit te horen over je studie of vakantie.

Met mijn instructeur praten onderweg vond ik overigens geen probleem. Die weet wanneer hij vanwege de concentratie even stil moet zijn, en zonder de spanning van een examen laat je je sowieso minder afleiden.
dus je kan eigenlijk niet rijden als er mensen in je auto zitten te kletsen?
daar moet je je toch wel voor kunnen afsluiten lijkt me
dus om nu de examinatrice de schuld te geven het zakken (ookal doen dat er veel )
pi_53820300
Paar uurtjes geleden gebeld door de rijschool. Ik kan over iets meer dan 2 weken weer op. Toch wel goed dat ze zo snel een datum hebben kunnen regelen.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:11:41 #284
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53821085
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus om nu de examinatrice de schuld te geven het zakken (ookal doen dat er veel )
hoezo

je kan tegen lui in je auto best zeggen: bek dicht klootzak

tegen je examinator ook maar...

Huilen dan.
pi_53821151
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

hoezo

je kan tegen lui in je auto best zeggen: bek dicht klootzak

tegen je examinator ook maar...

je kan er voor kiezen niet naar te luisteren en geconcentreerd te blijven
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:24:49 #286
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53821478
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

je kan er voor kiezen niet naar te luisteren en geconcentreerd te blijven
klopt
Huilen dan.
pi_53822170
God wat ben ik blij dat ik mijn rijbewijs al 6 jaar heb als ik dit zo lees, krijg rijexamen flashbacks. en och, wat reed ik toen als een kloddah!

mag binnenkort wel op voor mijn motorrijexamen(avd)
pi_53823686
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Oh nee, ik heb nog nooit iemand anders dan mezelf de schuld gegeven van mijn zakken. En ik kan er ook best tegen dat mensen tegen me zitten te kletsen, ik kan er alleen niet tegen dat ik op punten waar ik me moet concentreren (lees: moeilijke verkeerssituaties) vragen moet beantwoorden over waar ik in Frankrijk was en met wat voor soort tent ik kampeerde.
pi_53824706
Nog een vraag. In een ander topic hier op Fok! stond dat je nooit in z`n 1 mag rijden in het "normale" verkeer. Aan de andere kant is mij geleerd dat het niet goed is om met ingetrapte koppeling een bocht door te gaan.
Gisteren reden we in smalle straatjes met om de haverklap een bocht en er stonden veel geparkeerde auto`s. Daar reed ik dus constant in z`n 1 en daar heeft de instructeur niks over gezegd. Mag ik dat ook zo doen op het examen of ben ik verplicht om dat in z`n 2 te doen met ingetrapte koppeling?
Tok.
pi_53824941
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:27 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Nog een vraag. In een ander topic hier op Fok! stond dat je nooit in z`n 1 mag rijden in het "normale" verkeer. Aan de andere kant is mij geleerd dat het niet goed is om met ingetrapte koppeling een bocht door te gaan.
Gisteren reden we in smalle straatjes met om de haverklap een bocht en er stonden veel geparkeerde auto`s. Daar reed ik dus constant in z`n 1 en daar heeft de instructeur niks over gezegd. Mag ik dat ook zo doen op het examen of ben ik verplicht om dat in z`n 2 te doen met ingetrapte koppeling?
Met ingedrukte koppeling rijden is gevaarlijk, omdat de motorkracht dan niet gekoppeld is aan de wielen/het stuur. Bij een glad wegdek schiet je zo de bocht uit als je motor ontkoppeld is. Daarom altijd terugschakelen naar een versnelling waarin je gekoppeld kunt rijden. In zo'n woonerf is het dus inderdaad verstandig om in de 1 te rijden. Dat zal de examinator liever hebben dan dat je ontkoppeld rijdt.
pi_53825733
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 21:53 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

ik kan er alleen niet tegen dat ik op punten waar ik me moet concentreren (lees: moeilijke verkeerssituaties) vragen moet beantwoorden over waar ik in Frankrijk was en met wat voor soort tent ik kampeerde.
Ik heb precies hetzelfde , maar dat weet m'n instructeur inmiddels wel
Morgen nog 2 uurtjes, maandag nog een les en dan woensdag om 13.00 afrijden
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:20:15 #292
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53831302
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:02 schreef icebliss het volgende:
Morgenvroeg om 8:00 eerste keer op. Ben totaal geen ochtendmens dus dat wordt nog lachen Ik ben nu nog niet zo heel gespannen, hoop dat ik morgen een goede dag heb (en niet zoals afgelopen zaterdag rij als een natte krant). Beetje raar, meestal rijd ik wel automatisch maar af en toe zit er zo'n les tussen dat ik gewoon alles fout doe. Nouja, ik zie morgen wel.
Ondanks dat ik het helemaal verneukte op een grote rotonde (verkeerd voorgesorteerd, op de rotonde zelf wéér verkeerd voorgesorteerd) vond hij dat ik die fout goed oploste en rustig bleef --> geslaagd!
Tranquillo
pi_53832488
Gefeliciteerd!
pi_53832652
Gefeliciteerd . Rustig blijven is dus erg belangrijk. Mooi, kreeg in m'n eerste les al te horen dat het goed ging omdat ik rustig bleef.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:39:16 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53834718
Feli .

Mijn examinatrice zei ook dat ik niet vlekkeloos hoefde te rijden en dat ik me al helemáál niet druk moest maken om kleine foutjes, want dan blijf je daar over in zitten, verpruts je misschien wel meer en dan zak je, terwijl zij het foutje waar je van slag van raakte niet zo belangrijk vindt.

Vanochtend toch maar even naar het gemeentehuis gegaan om m'n rijbewijs aan te vragen. Volgende week woensdag is 'ie er, dus dan kan ik volgend weekend mooi even mijn kunsten vertonen op het familiefeestje .
Niet meer actief op Fok!
pi_53834884
Waren jullie niet ontzettend zenuwachtig?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 11:50:23 #297
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53835004
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:45 schreef Omaha het volgende:
Waren jullie niet ontzettend zenuwachtig?
Viel wel mee opzich, niet helemaal geweldig geslapen maar dat lijkt me normaal. Was even zenuwachtig toen ik wegreed met de handrem erop ( ) maar herstelde me dus goed. Bij het fout voorsorteren werd ik wel gespannen maar toen dat achter de rug was had ik een mooie lege weg voor me en ik weer even relaxen en wat praten totdat ik weer kalmer was. Stiekem kwam dat ook wel omdat ik dacht 'ik ben nu toch al gezakt' maargoed
Tranquillo
pi_53841911
3x is scheepsrecht Net eindelijk geslaagd voor mijn B

Bedankt voor alle steunbetuigingen de eerste 2x en de mensen die nog bezig zijn: Succes
pi_53849049
Feli BazzieK!

Heb vanavond 2 uurtjes gereden, voor het eerst de snelweg, best relaxt. Wel even wennen om met 120 km per uur afstanden in te schatten, maar dat heb je snel onde de knie.

Maandag nog een les en woensdag examen! Ben benieuwd
pi_53851439
En pas voor de eerste keer snelweg? Beetje vaag dat ze dat de een na laatste les gaan plannen.....
pi_53853229
Voor het eerst snelweg ja . Heb dinsdag m'n 3e les gehad en mocht al een klein stukje de snelweg op .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')