ze hebben de auto 5 weken na de verdwijning gehuurd. dacht ik , dus dan is het haar wat er in de auto ligt iig 5 weken ouder sinds eventuele toediening van drugs, ms dus net lang genoeg, 1 cm gegroeid ongeveer ondertussen, om sporen te bevatten.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Dat de antwoorden reeds gegeven zijn wil niet zeggen dat ze kloppen:
[..]
http://www.webmd.com/a-to-z-guides/Hair-Analysis
nu jij weer
Ja, over dat wassen van die knuffel hebben we in het vorige deel ook al onze verontwaardiging uitgeproken. Belachelijk toch.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
wie wast er nu een knuffel van een vermist kind? dat ding ruikt toch naar je kind, dat koester je dan toch, ja zelfs het zurig ruikt, en kinderen willen hun knuffels niet gewassen hebben, en als je nog hoop hebt dat je kind terug komt, dan was je dat ding helemaal niet, opdat ze haar knuffel zo vertrouwd mogelijk ruikend in haar armpjes kan sluiten dadelijk.
als dat dagboek weg is, dan zal daar wel weer een perfecte smoes voor komen, al wordt dat lastig nu idd, een goeie smoes, want ik lees dat ze geweigerd heeft het af te staan? dus het moet dan heel toevallig daarna zoek geraakt zijn
Er van uitgaande dat Maddy al sinds de dag dat ze vermist was dood was denk ik niet dat haar haar gegroeid is in de tussentijd, er zijn echter wel sporen gevonden in die haren dus hebben ze het vaker gedaan blijkbaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:58 schreef milagro het volgende:
[..]
ze hebben de auto 5 weken na de verdwijning gehuurd. dacht ik , dus dan is het haar wat er in de auto ligt iig 5 weken ouder sinds eventuele toediening van drugs, ms dus net lang genoeg, 1 cm gegroeid ongeveer ondertussen, om sporen te bevatten.
haar groeit door na overlijden, dus jawel wel gegroeid dood of niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat Maddy al sinds de dag dat ze vermist was dood was denk ik niet dat haar haar gegroeid is in de tussentijd, er zijn echter wel sporen gevonden in die haren dus hebben ze het vaker gedaan blijkbaar.![]()
vocht en haren kunnen aan de verpakking zelf gezeten hebben, iets wat ze in hun haast, want weinig tijd, ms over het hoofd gezien hebben?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:57 schreef ThinkTank het volgende:
Ik zie trouwens een tegenstrijdigheid tussen het groot aantal haren dat zou gevonden zijn in de auto en de blijkbaar kleine hoeveelheid lichaamsvocht. Als je een lijk van vijf weken oud gaat vervoeren dan moet je het verdomd goed inpakken of er lopen liters vocht uit. Dat je dan toch een grote hoeveelheid haren achterlaat lijkt me uitzonderlijk.
haar groeit niet door, het vet onder de huid ontbindt waardoor de huid terugtrekt en het haar en nagels langer lijken.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
haar groeit door na overlijden, dus jawel wel gegroeid dood of niet.
Onzin. Fabel. Broodje aap.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
true true, haar groeit idd niet door, de huid trekt zich terug, lees ik nu.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat Maddy al sinds de dag dat ze vermist was dood was denk ik niet dat haar haar gegroeid is in de tussentijd, er zijn echter wel sporen gevonden in die haren dus hebben ze het vaker gedaan blijkbaar.![]()
Haar lijkt te groeien door het weglekken van lichaamsvocht, als je dood bent stopt het groeiproces echt wel, al je spieren ontspannen en weefsel laat vocht los, dan lijkt het te groeien, net als nagels, je weefsel trekt terug en daarom lijkt dat zo.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
jaquote:Op woensdag 12 september 2007 11:09 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
haar groeit niet door, het vet onder de huid ontbindt waardoor de huid terugtrekt en het haar en nagels langer lijken.
Ik wil wel aannemen dat ze haren gevonden hebben, vergeet niet dat een gemiddeld persoon tot 100 haren per dag verliest. Dat de hoeveelheid zo groot was dat het niet van kammen, borstels, kledij etc kan komen lijkt me dan ook meer een opinie dan een feit.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
vocht en haren kunnen aan de verpakking zelf gezeten hebben, iets wat ze in hun haast, want weinig tijd, ms over het hoofd gezien hebben?
maar die haren zijn blijkbaar toch echt gevonden, ik geloof niet dat men dat zo uit de duim zuigt, of het moet een taktiek zijn om de ouders uit de tent te lokken, maar dan had een rechter nooit beslist tot waar hij nu toe beslist heeft.
Hopelijk doen ze dat idd, mocht blijken dat het echt zo is dan hoop ik ook dat ze uit de ouderlijke macht worden ontzet.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:13 schreef Ticootje het volgende:
De kinderbescherming is nu toch bezig met de mccanns, dus misschien kunnen ze de twweling even checken op slaapmiddelen.
ja, maar we hebben hier met artsen te maken die weten wat jij weet, en meer dan dat .quote:Op woensdag 12 september 2007 11:20 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ik wil wel aannemen dat ze haren gevonden hebben, vergeet niet dat een gemiddeld persoon tot 100 haren per dag verliest. Dat de hoeveelheid zo groot was dat het niet van kammen, borstels, kledij etc kan komen lijkt me dan ook meer een opinie dan een feit.
Stel dat het (ingepakte) lijk na 5 weken in de auto vervoerd is, dan zullen de belangrijkste sporen lichaamsvocht en een indringende lijkengeur zijn.
Stel dat kleertjes, knuffels, beddegoed van Madelijne zijn vervoerd, dan vind je waarschijnlijk haren en kleine resten dna (speekselresten op knuffels, huidschilfers ...)
Jezusquote:Op woensdag 12 september 2007 11:37 schreef Nielsch het volgende:
Stel nou dat het lijkje echter onder de stoep bij de kerk ligt (of heeft gelegen), dan is de naam die de McCanns gekozen hebben voor hun organisatie wel heel erg luguber:
Leaving No Stone Unturned Ltd.
Hebben de McCanns formeel ontkent dat ze hun kinderen ooit slaapmiddelen toedienden? Bij de gangbare middelen liggen therapeutische en dodelijke dosis ver uit elkaar (benzo's, de 'Z' drugs als zolpidem en zopiclone). Zelden zijn slaappillen de enige doodsoorzaak, meestal gaat het in zo'n gevallen om een combinatie van verschillende CNS depressants (oa alcohol, morphinederivaten en andere pijnstillers). Barbituraten zijn gevaarlijker dan benzo's en de nieuwe slaapmiddelen, reden waarom ze zelden worden voorgeschreven.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hopelijk doen ze dat idd, mocht blijken dat het echt zo is dan hoop ik ook dat ze uit de ouderlijke macht worden ontzet.
Als je je kinderen drugs geeft om ze rustig te houden zodat je lekker uit eten kan dan verdien je geen kinderen.
ze kunnen ook gewoon onschuldig zijn hoorquote:Op woensdag 12 september 2007 11:28 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar we hebben hier met artsen te maken die weten wat jij weet, en meer dan dat .
mensen die maandenlang iedereen voor de gek hebben weten te houden, bijna iedereen dan, en dus mega geslepen zijn.
dus ze hebben zelf de openbaarheid gezocht om onder de ogen van de toekijkende wereld met een lijkje te slepen van hot naar her ? .. lijkt me niet logisch, als je idd zo doortrapt bent probeer je het zeker de eerste tijd uit de schijnwerpers te houden om het lichaam ongestoord(er) te kunnen laten verdwijnen toch ?quote:dat jij en ik niet kunnen verzinnen hoe dat dan gedaan moet zijn, betekent niet dat het niet kan, het betekent wel misschien dat er niet een dergelijke doortraptheid , weliswaar een geniale dan, zich van jou zich meester gemaakt heeft.
geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben dan, ik kan me wel voorstellen waar ze het lichaam de dag zelf bewaard hebben, dat heb ik al gepost 2 topics terug denk ik zo onderhand , we gaan zo snel hier, dat lijkje is ms gewoon in de kamer zelf verstopt, de eerste uren, in een koffer in de kast, in de hektiek toen rende iedereen meteen naar buiten, ws ook aangespoord door de ouders, om vooral daar te gaan zoeken, net zoals de ouders de controlerende vrienden aanspoorden bij een check vooral niet in de slaapkamer zelf te kijken, en later de politie en anderen verzekerden de tweeling vooral niet wakker te maken, of iig ze te zeggen dat het heel normaal was dat die kids overal doorheen sliepen.
wat ik ervan heb begrepen was de stoep al gelegd voor die auto gehuurd werd, dus als dat kind onder de stoep ligt is het onmogelijk dat de mccanns het lijk hebben verplaatst in die autoquote:ik denk dat we nog heel erg verbaasd gaan zijn hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat lijkje op een later en dus niet te laat, want ontbindend en al, elders hebben weten te krijgen, om het nog later opnieuw tegaan verslepen omdat zich ineens een ideale oplossing zich voordeed, een 'verbouwing' in de buurt....
Yep, en zelfs als je in zo'n kast zoekt, kijk je of het kind erin zit en je let niet op een koffer of tas die daar staat.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:28 schreef milagro het volgende:
geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben dan, ik kan me wel voorstellen waar ze het lichaam de dag zelf bewaard hebben, dat heb ik al gepost 2 topics terug denk ik zo onderhand , we gaan zo snel hier, dat lijkje is ms gewoon in de kamer zelf verstopt, de eerste uren, in een koffer in de kast, in de hektiek toen rende iedereen meteen naar buiten, ws ook aangespoord door de ouders, om vooral daar te gaan zoeken, net zoals de ouders de controlerende vrienden aanspoorden bij een check vooral niet in de slaapkamer zelf te kijken, en later de politie en anderen verzekerden de tweeling vooral niet wakker te maken, of iig ze te zeggen dat het heel normaal was dat die kids overal doorheen sliepen.
maar de kadaver-honden die later in de kamer waren zouden dat niet hebben gemist !!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Yep, en zelfs als je in zo'n kast zoekt, kijk je of het kind erin zit en je let niet op een koffer of tas die daar staat.
Ik zit een beetje te denken aan een stapeleffect icm te weinig drinken misschien, slaapmiddelen zijn meestal niet zo geschikt voor een kindje van haar leeftijd en als de ouders de kinderen regelmatig slaapmiddelen hebben gegeven dan lijkt het me niet ondenkbaar dat op een gegeven moment de grens was berijkt, bovendien als je je kind slaapmiddelen geeft om ze rustig te houden zal het me niet verbazen dat ze ook kalmeringsmiddelen heeft gehad om b.v. een autorit rustig te laten verlopen.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:40 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Hebben de McCanns formeel ontkent dat ze hun kinderen ooit slaapmiddelen toedienden? Bij de gangbare middelen liggen therapeutische en dodelijke dosis ver uit elkaar (benzo's, de 'Z' drugs als zolpidem en zopiclone). Zelden zijn slaappillen de enige doodsoorzaak, meestal gaat het in zo'n gevallen om een combinatie van verschillende CNS depressants (oa alcohol, morphinederivaten en andere pijnstillers). Barbituraten zijn gevaarlijker dan benzo's en de nieuwe slaapmiddelen, reden waarom ze zelden worden voorgeschreven.
De kans dat Madeleine gestorven is omdat beide ouders, onwetend van elkaar, elk een dosis hebben toegediend lijkt me klein. Al zijn kinderen mogelijk gevoeliger voor overdosissen en de hierdoor veroorzaakte ademhalingsdepressie.
Ik had teveel tijdquote:Op woensdag 12 september 2007 09:36 schreef voyeur het volgende:
Als er iemand tijd teveel heeft is dit the JonBenet Case heel lezenswaardig.
Veel overeenkomsten qua gedrag van de ouders, de pr-campagnes, het geloof in de ontvoering en de latere twijfel aan de ouders. Etc.
In een eerder topic werd gesteld dat lijklucht pas na 12 uur ontstaat. Dus als ze voor die tijd het lichaampje ergens anders heen hebben gebracht is er geen lucht te ruiken voor de honden.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef moussie het volgende:
maar de kadaver-honden die later in de kamer waren zouden dat niet hebben gemist !!
en buiten dat, waren er ueberhaupt meteen honden dan, is die kamer meteen minitieus onderzocht?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In een eerder topic werd gesteld dat lijklucht pas na 12 uur ontstaat. Dus als ze voor die tijd het lichaampje ergens anders heen hebben gebracht is er geen lucht te ruiken voor de honden.
Is hier trouwens een onafhankelijke bevestiging van? Lijkt me eerder een typisch roddelverhaal.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef milagro het volgende:
bovendien, ze hebben niet meteen de politie gebeld zo schijnt het, maar eerst een news channel...
honden worden wel vaker ingezet bij een vermissing, ze ruiken niet alleen lijken, maar ook gewoon de geur van jouw en mij. Dus ze zouden een spoor kunnen volgen.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:53 schreef milagro het volgende:
[..]
en buiten dat, waren er ueberhaupt meteen honden dan, is die kamer meteen minitieus onderzocht?
volgens mij niet, maar ms heb ik dat gemist.
Volgens mij kwamen die honden idd later, in eerste instantie werd het behandeld als een vermissing, er was immers een kind verdwenen uit het huis, er was toen nog geen aanleiding om de ouders te verdenken.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:53 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom er ueberhaupt meteen honden dan, is die kamer meteen minitieus onderzocht?
volgens mij niet, maar ms heb ik dat gemist.
Ik zou denken dat als er honden zijn gebruikt in de eerste uren/dagen van het onderzoek, dat daarmee dan werd gezocht naar sporen van Madeleine, en niet naar een lijkengeur.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In een eerder topic werd gesteld dat lijklucht pas na 12 uur ontstaat. Dus als ze voor die tijd het lichaampje ergens anders heen hebben gebracht is er geen lucht te ruiken voor de honden.
Cadaver dogs zijn iets anders dan sniffer dogs, bij mijn weten is er niet meteen met honden gezocht maar gekeken naar hetgeen de ouders verklaarden en een globaal onderzoek in de kamer gedaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
honden worden wel vaker ingezet bij een vermissing, ze ruiken niet alleen lijken, maar ook gewoon de geur van jouw en mij. Dus ze zouden een spoor kunnen volgen.
Klopt, maar later zijn er kadaverhonden ingezet. Als het lichaampje echter minder dan 12 uur in de kamer is geweest, valt er voor die honden niks te ruiken.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:56 schreef ThinkTank het volgende:
Ik zou denken dat als er honden zijn gebruikt in de eerste uren/dagen van het onderzoek, dat daarmee dan werd gezocht naar sporen van Madeleine, en niet naar een lijkengeur.
ja maar volgens mij is dat dus niet gebeurd, ik vind de inzet van honden niet vreemd, integendeel het is vreemd als dat niet meteen gebeurd is, net zoals het vreemd is dat die ouders niet meteen als mogelijke verdachten gezien zijn , in die zin, dat ze apart van elkaar ondervraagd hadden moeten worden, de dichtsbijzijnden zijn altijd in principe de prime suspects , sort of dan..quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
honden worden wel vaker ingezet bij een vermissing, ze ruiken niet alleen lijken, maar ook gewoon de geur van jouw en mij. Dus ze zouden een spoor kunnen volgen.
Dat klopt, helaas is er niet meteen echte actie ondernomen en heeft alles veel te lang geduurd, en dan nog de inspecteur die al eerder in opspraak is geweest wegens het mishandelen van een verdachte, het komt allemaal een beetje onprofessioneel over.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:01 schreef milagro het volgende:
[..]
ja maar volgens mij is dat dus niet gebeurd, ik vind de inzet van honden niet vreemd, integendeel het is vreemd als dat niet meteen gebeurd is, net zoals het vreemd is dat die ouders niet meteen als mogelijke verdachten gezien zijn , in die zin, dat ze apart van elkaar ondervraagd hadden moeten worden, de dichtsbijzijnden zijn altijd in principe de prime suspects , sort of dan..
is dat niet ookprecies wat de politie verweten wordt door sommigen hier en in de media, dat krakkemikkige onderzoek, de luiheid in deze?
en dan zouden ze meteen met honden en vergrootglas de hotelkamer doorzocht hebben?
de ouders strak ondervraagd, alle opties openhoudend? de hotelkamer niet zo snel vrijgeven hebbend?
Niet doen, geef nou geen aandacht, gewoon een relbeluste troller!quote:Door Snoet123 op woensdag 12 september 2007 @ 12:08
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Fascinerend om te zien hoe rijpe Milagro zich echt goed kan verplaatsen in de dader(s). Tegelijkertijd zou je kunnen stellen dat het best verontstellend is.
²
Nee dan jij met je 'boeiende' bijdrage....
Viking84 Door Viking84 op woensdag 12 september 2007 @ 12:08
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Fascinerend om te zien hoe rijpe Milagro zich echt goed kan verplaatsen in de dader(s). Tegelijkertijd zou je kunnen stellen dat het best verontstellend is.
²
ga eens even elders de moslimfundamentalist uithangen ofzo, ipv ons te vervelen met je kletspraat .
gelukkig heeft het forensisch onderzoek niets met hen te maken, en is de zaak zoals hij nu ervoor staat aan het rollen gekomen door het Britse team er actief bij te betrekken.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, helaas is er niet meteen echte actie ondernomen en heeft alles veel te lang geduurd, en dan nog de inspecteur die al eerder in opspraak is geweest wegens het mishandelen van een verdachte, het komt allemaal een beetje onprofessioneel over.
Inderdaad, het blijft nu ijselijk stil in de media, stilte voor de storm denk ik.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:12 schreef milagro het volgende:
[..]
gelukkig heeft het forensisch onderzoek niets met hen te maken, en is de zaak zoals hij nu ervoor staat aan het rollen gekomen door het Britse team er actief bij te betrekken.
kloptquote:Op woensdag 12 september 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
De schrijfster van deze column belicht de zaak eens van een andere kant. Al denk ik dat jullie het zullen af doen als sentiment.
Quote uit de column die Viking postte.quote:The deed the McCanns are accused of would have required such black, cold-hearted evil that I refuse to believe they are guilty unless overwhelming evidence is uncovered.
ik vind het wel een erg zwakke argumentatie.. enkel gebaseerd op wat die columnist kennelijk wil zien, en dan onderbouwd met een soort van psudo-psycholigische analyse van gezichtstrekken:quote:Op woensdag 12 september 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
De schrijfster van deze column belicht de zaak eens van een andere kant. Al denk ik dat jullie het zullen af doen als sentiment.
een beetje dom om zo te denken... te 'weigeren' iets als mogelijkheid te zien...quote:Observe her spasm of anguish at the airport when Gerry, breaking down in outraged tears himself, said: "We have played no part in the disappearance of our lovely daughter, Madeleine."
Can anyone really believe that woman killed the child she went through two gruelling years of IVF to conceive?
Maar aan de andere kant is het feit dat ze door sommigen wel wordt veroordeeld op haar gebrek aan emoties of in ieder geval op het niet tonen daarvan. Dus dat gaat beide kanten op.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind het wel een erg zwakke argumentatie.. enkel gebaseerd op wat die columnist kennelijk wil zien, en dan onderbouwd met een soort van psudo-psycholigische analyse van gezichtstrekken:
[..]
een beetje dom om zo te denken... te 'weigeren' iets als mogelijkheid te zien...
wat mij betreft mag het zeker niet zo zijn om de McCanns al te 'veroordelen'... daarvoor is nog steeds het bewijs niet rond (nog niet eens voor een officiele aanklacht)..
maar het zou dom zijn om niet heel bewust de mogelijkheid open te laten...
en al helemaal dom om op dat typisch vrouwelijke 'kijk-eens-hoe-ze-dr-mond-vertrekt...ze-kan-het-dus-noohooit-gedaan-hebben' bij voorbaat te gaan ontkennen..
Niet dat ik het ook niet dapper vind als mensen ook bv het opnemen voor de McCanns, die inderdaad ook voorlopig gewoon voor 'onschuldig' gehouden dienen te worden, zolang er geen veroordeling voorligt, en niet bij voorbaat veroordeeld of als moorenaars voorgesteld.
Maar iedereen die zich na de berichtgeving een oordeel heeft gevormd doet dat uit een onderbuikgevoel, wij zijn geen specialisten en moeten het doen met hele en halve waarheden en de pertinente leugens die in de media staan.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
Niet dat ik het ook niet dapper vind als mensen ook bv het opnemen voor de McCanns, die inderdaad ook voorlopig gewoon voor 'onschuldig' gehouden dienen te worden, zolang er geen veroordeling voorligt, en niet bij voorbaat veroordeeld of als moorenaars voorgesteld.
Heb hier al veel opmerkingen over haar mona-lisa glimlach en het gebrek aan tranen gelezen.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind het wel een erg zwakke argumentatie.. enkel gebaseerd op wat die columnist kennelijk wil zien, en dan onderbouwd met een soort van psudo-psycholigische analyse van gezichtstrekken:
[..]
en al helemaal dom om op dat typisch vrouwelijke 'kijk-eens-hoe-ze-dr-mond-vertrekt...ze-kan-het-dus-noohooit-gedaan-hebben' bij voorbaat te gaan ontkennen..
geen idee eigenlijk, het eerst wat ik kan vinden over speurhonden is een maand later nav die brief in de Telegraaf ..quote:Op woensdag 12 september 2007 11:56 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ik zou denken dat als er honden zijn gebruikt in de eerste uren/dagen van het onderzoek, dat daarmee dan werd gezocht naar sporen van Madeleine, en niet naar een lijkengeur.
Ik had begrepen dat de deur van het appartement niet heel erg goed zichtbaar was vanaf de straat, als één van beide ouders dan een tas oid in de auto legt of voor mijn part achter het huis dan hoeft niemand dat gezien te hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:47 schreef moussie het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk, het eerst wat ik kan vinden over speurhonden is een maand later nav die brief in de Telegraaf ..
maar anyway, als een lijkgeur pas ontstaat na pakweg 12 uur en het kindje zou in eerste instantie in een kast in de kamer hebben gezeten zou dat betekenen dat die lijkgeur zich ontwikkeld ergens tussen 6 en 10 uur de volgende ochtend, 6 uur dan uitgaand van het feit dat dat de laatste keer is dat zij levend werd gezien door derden, en het lijkje dus voor die tijd verplaatst moet zijn, anders hadden die honden dat later wel geroken .. maar toen wemelde het daar van politie heb ik begrepen, toen ze dan eindelijk in beweging kwamen zijn ze de hele nacht en volgende ochtend blijven zoeken, en de media begonnen ook binnen te druppelen .. en dan zijn Pa of Ma even met een sporttas met zo'n kleine 15 kilo gewicht erin aan de wandel gegaan ?
ja, mona lisa was van mij, maar ik geef dan ook wel toe dat het geen argument is, puur gevoelsmatig en mogelijk beinvloed door wat ik al vind, nav van info uit de media, en eigen logisch (of minder logisch) denken... vrijwel iedereen hier, oneens met elkaar of eens, onderbouwt hun bevindingen en conclusies, dat het dan niet altijd klopt, omdat je iets 'vergeet' , is een andere zaak.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Heb hier al veel opmerkingen over haar mona-lisa glimlach en het gebrek aan tranen gelezen.![]()
ik las ergens dat zij dat van te voren hebben afgesproken, geen emoties tonen in het openbaar .. en tja, het zijn beiden doctoren, die zijn het, iig tot bepaalde hoogte, gewend om het eigen gevoel buiten te sluiten en door te gaan met wat er gedaan moet wordenquote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Heb hier al veel opmerkingen over haar mona-lisa glimlach en het gebrek aan tranen gelezen.![]()
ik heb ook weinig op met die veelvoud aan pseudo-psychologie die je hier in dit en voorgaande topics soms leest... waar eveneens de oogblikken van de ouders helemaal gefileerd worden of houdingen en daaraan de meest belachelijke conclusies: "kijk, de vader draagt een beige broek en een zalmkleurig hemd, die passen niet bij elkaar en zo iemand kan dus nooit een moord plannen ...". Overigens, het valt me op dat zoiets typisch voor juist vrouwen isquote:Op woensdag 12 september 2007 12:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar iedereen die zich na de berichtgeving een oordeel heeft gevormd doet dat uit een onderbuikgevoel, wij zijn geen specialisten en moeten het doen met hele en halve waarheden en de pertinente leugens die in de media staan.
toen was er nog geen auto, die hebben ze pas 5 weken later gehuurd ..quote:Op woensdag 12 september 2007 12:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat de deur van het appartement niet heel erg goed zichtbaar was vanaf de straat, als één van beide ouders dan een tas oid in de auto legt of voor mijn part achter het huis dan hoeft niemand dat gezien te hebben.
Omdat het politieapparaat zo laat in actie is gekomen is in deze een heleboel mogelijk.
Dat weet ik niet, deze auto was er iig nog niet, misschien hebben ze een auto geleend van 1 van de vrienden of zijn ze lopend op pad gegaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
toen was er nog geen auto, die hebben ze pas 5 weken later gehuurd ..
Ik krijg het idee dat ze alleen daarom die fonds hebben opgericht... zodat ze vroeg of laat een top-advocaat kunnen betalen die hun wel even vrijpleit van de beschuldigingen wegens procedure foutenquote:Op woensdag 12 september 2007 00:45 schreef RoodWitBlauw het volgende:
tvp!
en schandalig dat ze 1,5 miljoen euro hebben, en dat willen gebruiken voor de verdediging.
Ze moeten het tot de laatste cent terugbetalen, en 80 jaar de cel in, zonder tbs
Volgens mij zijn we het qua berichtgeving en media-aandacht best eens.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb ook weinig op met die veelvoud aan pseudo-psychologie die je hier in dit en voorgaande topics soms leest... waar eveneens de oogblikken van de ouders helemaal gefileerd worden of houdingen en daaraan de meest belachelijke conclusies: "kijk, de vader draagt een beige broek en een zalmkleurig hemd, die passen niet bij elkaar en zo iemand kan dus nooit een moord plannen ...". Overigens, het valt me op dat zoiets typisch voor juist vrouwen is
waar het echter om gaat is dat de Politie een bepaald onderzoek doen en dat dit zéker _niet_ gebaseerd is op enkel losse vermoedens... er een behoorlijke hoeveelheid aan materiaal is die een verdenking tov de ouders zeer gegrond maakt.
Sowieso is het taak van de politie om die moord te onderzoeken en daarbij hoort zéker geen mogelijkheid uit te sluiten.... de mogelijkheid dat direkte familie bij zo'n geval de dader kan zijn is domweg ook statisch gezien véél, en véél groter dan die ideen van een 'toevallige, anonieme dader' uit het niets.
Wat die columnist feitelijk beweert is dat 'de politie dat niet zou mogen doen...' op basis van een argumentatie die werkelijk op niets dan haar eigen interpretaties van oogopslagen en haar ideen over personen (dat een moeder die IVF ondergaan heeft nóóit haar kind iets zou kunnen aandoen)
Dat is natuurlijk je reinste onzin... voor zover ik kan zien doet de portugese politie het best redelijk, ook blijft het gewoon een rot-zaak, waar natuurlijk ook aan de kant van de politie fouten gemaakt zijn (dat is niet te voorkomen) en waar de media een flinke rol speelt, inclusief media-manipulatie vanuit alle kanten (dat bewust lekken van gegevens vind ik eigenlijk wel behoorlijk storend ... helaas lijkt dat bijna te horen bij die zaak die zoveel media-aandacht kreeg doordat de mcCanns zelf kennelijk ook welbewust dat pad insloegen)
Nog even hier op reageren, tjonge wat vliegen jullie erdoor!!quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
It takes weeks for a hair sample to show changes in the body, because hair grows slowly. Hair samples do not show recent changes in the body, such as drug use within the past few days.
nu jij weer
De site waar je dit vandaan plukt is een commercieel labje, geen gespecialiseerde toxicoloog. De follikels staan in rechtstreeks contact met je bloedvaten dus komen sedatieven daar zeker wel terecht.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Dat de antwoorden reeds gegeven zijn wil niet zeggen dat ze kloppen:
[..]
http://www.webmd.com/a-to-z-guides/Hair-Analysis
nu jij weer
Fout, haar lijkt te groeien maar doet het juist helemaal niet..quote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog even hier op reageren, tjonge wat vliegen jullie erdoor!!
Het kan dan wel weken duren voordat drugs aangetoond kunnen worden in het haar. Maar het is dan ook vermoedelijk weken na het drugsgebruik (toediening) dat ze mogelijk vervoerd is in die wagen. En haar groeit na de dood nog een hele tijd door.
Da's natuurlijk een mooi verzinsel om eventuele vragen betreffende hun houding in de kiem te smoren.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ik las ergens dat zij dat van te voren hebben afgesproken, geen emoties tonen in het openbaar .. en tja, het zijn beiden doctoren, die zijn het, iig tot bepaalde hoogte, gewend om het eigen gevoel buiten te sluiten en door te gaan met wat er gedaan moet worden
Nee, maar het dragen van een koffer of tas door vader of moeder was in het begin van het onderzoek niet verdacht. Ze kunnen daarmee gewoon over straat zijn gegaan - al zal dat niet onder het oog van agenten zijn gebeurd. Ze zullen echter niet 24 uur per dag mensen om zich heen hebben gehad, er zal best een mogelijkheid zijn geweest om zoiets ongemerkt weg te werken.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef moussie het volgende:
toen was er nog geen auto, die hebben ze pas 5 weken later gehuurd ..
Ik ben een leek, uitleg svp?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:17 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Fout, haar lijkt te groeien maar doet het juist helemaal niet..![]()
Wat jij nu allemaal opnoemt, zijn echt geen bewijzen hoorquote:Op woensdag 12 september 2007 00:29 schreef Sigmund666 het volgende:
De ouder zijn schuldig. Als we alles van de afgelopen maanden even op een rijtje zetten, kom ik tot de volgende conclussie:
* De buurman/vriend/whatever was eerst verdacht omdat hij veel vragen stelde. Als ouders zijnde is het niet verdacht als je vragen over een onderzoek stelt. Als ouders zijnde zou dit opeens niet verdacht zijn?
* Al een paar dagen na de verdwijning van Maddie werd er een fonds opgericht. Ik heb het nog nooit in andere verdwijningszaken gezien gebeuren.
* De moeder heeft op TV nog nooit een traan gelaten. Dit kan komen doordat beide ouders medici zijn, maar ik betwijfel het. De meeste ouders van wie een kind was ontvoerd barstte voor de camera in tranen uit.
* Er is bloed gevonden in een auto die vijf weken na de verdwijning is gehuurd.
* Er schijnt ook een pagina uit de bijbel in de auto gevonden te zijn, waarin de dienaren van koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
* Waarom wordt toevallig alleen Maddie ontvoerd, en niet de twee kinderen die in de kamer aanwezig waren?
* Zou een ontvoerder niet in paniek raken als via de media naar buiten komt dat Maddie een uniek linkeroog heeft? [Dit tenzij het meisje al gelijk ergens in een kelder is gepropt, net als Natascha Kampush]
* Zijn er eigenlijk geen bewakingsbeelden geweest?
* Is het alibi van de ouders ooit nagetrokken?
* Waarom wordt de moeder niet onder hypnose verhoord?
Tenzij: Een samenzwering van de CIA en de NSA die kunnen zien hoeveel koffie wij drinken door het water dat naar onze leidingen loopt!
Editje: * Waarom zouden de ouders naar Engeland vertrekken als ze ettelijke keren hebben BEZWOREN Portugal niet te verlaten voordat Maddie weer terug was.![]()
Even gegoogled en kwam op deze site:quote:Op woensdag 12 september 2007 13:17 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Fout, haar lijkt te groeien maar doet het juist helemaal niet..![]()
paar pagina's terug staat de uitleg.quote:
Even een pagina teruglezen.quote:
hoe zit het met knippen, zitten de sporen in de breedte en dan dus van boven naar beneden chronologisch, of in de lengte?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef voyeur het volgende:
[..]
De site waar je dit vandaan plukt is een commercieel labje, geen gespecialiseerde toxicoloog. De follikels staan in rechtstreeks contact met je bloedvaten dus komen sedatieven daar zeker wel terecht.
Zo'n labje werkt vaak met een paar uitgevallen haren die die door ouders stiekem opgestuurd worden om op drugs te testen.
Harold Shipman (de grootste seriemoordenaar ooit; ook al een arts) is bijvoorbeed veroordeelld onder andere op aangetroffen giften in de haren van zijn slachtoffers en dat terwijl deze in een keer een dodelijke dosis kregen.
Ga er nou maar gewoon vanuit dat ik gelijk heb over feitelijkheden. Dat is toch altijd het geval
Dank u, dank u.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Even een pagina teruglezen.![]()
Haar lijkt te groeien door het weglekken van vocht uit een lijk, je weefsel vergaat/trekt zich terug en daardoor lijken haar en nagels langer.
De bloedtoevoer naar de follikel zorgt ervoor dat drugs in het haar aan te tonen zijn, het groeit dus als het ware vanaf de hoofdhuid met het haar mee, als je iets toedediend krijgt dan zit het na een maand dus +/- 1 a 2 centimeter vanaf je hoofdhuid, zo snel groeit haar gemiddeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe zit het met knippen, zitten de sporen in de breedte en dan dus van boven naar beneden chronologisch, of in de lengte?
als je 1 cm afknipt, knip je dan dus het verleden van zeg maar 10weken terug weg? want dan heb je nog niets aan het haar als verrader![]()
Wat mij betreft: goedgekeurd...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef voyeur het volgende:
Mag ik voor het volgende topic vast een titel voordragen:
Madeleine McCann: zielige artsen of sluwe spin doctors?
Het groeit dus, volgens een patholoog, nog wel even door, zolang er nog wat voorraad bloed in de follikel zit. Als die voorraad op is, stopt die groei. Daarna lijkt het nog te groeien door wat jij zegt, inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Even een pagina teruglezen.![]()
Haar lijkt te groeien door het weglekken van vocht uit een lijk, je weefsel vergaat/trekt zich terug en daardoor lijken haar en nagels langer.
dus knippen lost de zaak op, letterlijkquote:Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De bloedtoevoer naar de follikel zorgt ervoor dat drugs in het haar aan te tonen zijn, het groeit dus als het ware vanaf de hoofdhuid met het haar mee, als je iets toedediend krijgt dan zit het na een maand dus +/- 1 a 2 centimeter vanaf je hoofdhuid, zo snel groeit haar gemiddeld.
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...
Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
Is het niet zo dat bij ontbinden van een lichaam ook het DNA aangetast wordt?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...
Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
En als ze het haar van hun tweeling zouden milimeteren op dit moment, valt dat natuurlijk weer heel erg op...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef milagro het volgende:
[..]
dus knippen lost de zaak op, letterlijkvoor de ouders dan in dit geval, kwestie dus van met de tweeling naar de kapper gaan op het juiste moment, maar dat kan nu nog niet of zemoeten de kid milimeteren
Hoofdluis...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
En als ze hun tweeling zouden milimeteren op dit moment, valt dat natuurlijk weer heel erg op...
tenzij ze van dezelfde donor zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
Dat was ook mijn idee. Ik weet niet hoeveel broers en zussen overeen kunnen komen van elkaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:34 schreef milagro het volgende:
[..]
tenzij ze van dezelfde donor zijn.
dat weten we toch nog niet?
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/quote:Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is het niet zo dat bij ontbinden van een lichaam ook het DNA aangetast wordt?
Het betrof haren die uit een lijk zijn getrokken/gevallen, misschien weet voyeur dat, hij is de zelfbenoemde expert op gebied van feitelijkheden....![]()
Ik weet niet hoeveel dat is, als je er van uit gaat dat haar maar 1 a 2 cm per maand groeit en normaliter er ik weet niet hoeveel bloed door het lichaam gaat per dag denk ik dat de groei door de voorraad bloed in de follikel hoogstens een fractie van een mm is en dat de patholoog het er voor de volledigheid heeft bijgezet. (alleen maar een aanname, geen feit.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Het groeit dus, volgens een patholoog, nog wel even door, zolang er nog wat voorraad bloed in de follikel zit. Als die voorraad op is, stopt die groei. Daarna lijkt het nog te groeien door wat jij zegt, inderdaad.
Natuurlijk. Dat ogenschijnlijk liefhebbende ouders dat soort dingen wel doen weet ik ook wel, alleen vind ik dat geen reden om die mensen zo keihard aan te pakken.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:23 schreef milagro het volgende:
Dat er nog geen echt keiharde bewijzen zijn, klopt, maar er zitten wel degelijk flinke gaten in het verhaal vd ouders, en hun gedrag is op punten dubieus, en dat het allemaal niet te bevatten is, want een ouder doet zoiets toch niet, klinkt idd heel ontroerend , maar het is zo geen argument, want ouders doen zoiets dus soms wel, tegen all accounts in.
Psies! Dat ja, leve CSI volgen, wie zegt dat je van series niets opsteekt.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/
A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
uhm bedoel je dat?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee. Ik weet niet hoeveel broers en zussen overeen kunnen komen van elkaar.
waar haal je dat vandaan .. ik heb tot nu toe nergens zien staan of zij van dezelfde of een andere donor gebruik hebben gemaaktquote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
Gewoon googlen met Engelse termen helpt ook.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Psies! Dat ja, leve CSI volgen, wie zegt dat je van series niets opsteekt.![]()
Ja, onder laboratorium omstandigheden en met voldoende DNA gaat dat wel, maar in forensisch onderzoek met kleine sporen is dit een stuk lastiger. Je weet niet wat er tussentijds met het weefsel gebeurd is. Het wordt bijvoorbeeld ook aangetast door zonlicht etc. etc.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/
A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
die columniste vand e Daily Mail speelde zélf juist zulk een wannabe psycholoogje met hara analyses van de blik en houding van mevrouw mcCann... nergens heb ik gelezen dat ze dat aan anderen zou 'storen'...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij, net als die columniste, wel stoort, is hoe iedereen wannabe-psycholoogje speelt en die ouders voorschrijft hoe ze hadden moeten reageren. Alles wat ze zeggen en doen wordt onder een vergrootglas gelegd en overal wordt wat achter gezocht. Zijn we niet overdreven suspicious met z'n allen?
Bedankt voor het zoeken trouwens.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon googlen met Engelse termen helpt ook.
Op die site staat trouwens ook een formule over de afname van dna-materiaal, maar die werd niet meegekopiëerd.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Gerry wel de vader is van de tweeling. Maar kan het fout hebben natuurlijk. Hij is in elk geval niet de vader van Maddy.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan .. ik heb tot nu toe nergens zien staan of zij van dezelfde of een andere donor gebruik hebben gemaakt
Ja je snapt mn vraag wel goed.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:40 schreef milagro het volgende:
[..]
uhm bedoel je dat?
je moet dacht ik 15 van de 20 markers gemeen hebben (of meer?), 80 % gemeen betekent dan dat Maddie en de tweeling volgens mij dezelfde ouders hebben, alleen dan niet dus Gerry als vader.
of ik maak een denkfout, of ik snap jouw vraag niet
Dat lijkt uit de wereld, maar remember these are the spin doctors. Stel je nou eens voor dat het fonds / bedrijf de hypotheeklasten, de reisjes naar Portugal en de creche van de kinderen betaalt. Dat valt nog wel binnen het 'steunen van de familie' doel en papa McCann houdt een stuk meer centjes over voor zijn advocaten.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Suko het volgende:
McCanns: 'We won't use Madeleine fund to pay for legal costs'
Esther McVey: On the board deciding what will happen to Madeleine's fund The board controlling the Find Madeleine fund has decided against letting Kate and Gerry McCann use the money to pay their mounting legal costs.
The cost of their defence is likely to spiral above six figures, potentially bankrupting the McCanns, both of them doctors. Board member Esther McVey, 39, a former GMTV presenter and schoolfriend of Mrs McCann, is one of four directors with a vote.
She said: "When the fund was set up, one of its aims was to provide financial support for Madeleine's family - but we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim." Neither has earned anything since they took unpaid leave three months ago to remain in Portugal.
But since they were made official suspects in the case of Madeleine's disappearance, the couple have employed one of Britain's most expensive QCs. Although it is not known how much Michael Caplan is charging the McCanns, his services can cost upwards of £700 an hour.
If the case takes months and spans two separate legal systems - British and Portuguese - the total legal costs could run into millions.
The Find Madeleine fund was originally set up to "help find Madeleine McCann and support her family and bring her abductors to justice". But today its board of trustees met in London and determined the money - currently more than £1million - can not be released to pay legal costs.
A spokesman for the McCanns has said: "It's not quite certain but it seems to be the case that legal fees won't be paid out of the fund - especially given that it was basically set up to help find Madeleine. "After the trustees have met, a decision will be made on how to pay for the legal advice." Daily Mail
Zo, dan is dat ook maar uit de wereld.![]()
Ik snap je antwoord niet denk ik, het ging er om of DNA vergaat als een lijk aan het vergaan is, dus of er wel een 100 % match mogelijk is als het gaat om een 5 weken oud monster uit een achterklep van een auto geplukt.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:41 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, onder laboratorium omstandigheden en met voldoende DNA gaat dat wel, maar in forensisch onderzoek met kleine sporen is dit een stuk lastiger. Je weet niet wat er tussentijds met het weefsel gebeurd is. Het wordt bijvoorbeeld ook aangetast door zonlicht etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |