abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53090472
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:15 schreef Kreator het volgende:
Tja, zal mij benieuwen of er ooit nog daadwerkelijk iemand voor gaat brommen, laat staan dat het kind teruggevonden wordt; tenzij de ouders een keer knappen, maar dat lijkt me sterk gezien de periode waarin ze al aan het liegen (zouden) zijn.
Nou... ervan uitgaand dat ze iets met de vermissing te maken hebben... wordt het nu wel een heel ander verhaal. Tot dusver hebben ze zich kunnen wentelen in een publieke boetedoening - laatst las ik er iets over: er is een diep en pervers verlangen om het 'geheim' te delen met de wereld, en door het allemaal buitenproportioneel op te blazen, bijna grotesk en Hollywood-achtig, kunnen ze er zélf afstand van nemen, met andere woorden: ze gaan de moord (if any) zien als iets dat losstaat van henzelf. Want dit is toch hun leven niet, met al die camera's en flitslichten en donaties en voorpaginaberichten? Dit is iets heel anders, het is een circus waarin zij een rol spelen, en dat wordt ook van ze verwacht. Wij, het publiek, verwachten dat.

Maar nu, met de beschuldigingen, wordt hun rol onduidelijk. Ik denk ook dat Kate & Gerry - er nog steeds even vanuit gaand dat ze Maddie hebben vermoord - woedend en vol onbegrip zullen zijn over het 'onrecht' dat hen wordt aangedaan door hetzelfde publiek dat sterren van ze heeft gemaakt. Dat is gewoon het verhaal van heel hoog stijgen en daarna peilloos diep vallen. Maar als je dan ook nog schuldig bent, en je bent er zo lang mee weggekomen, sterker: je bent een wereldberoemde martelaar geworden, een held... dan is dat reden tot grote verongelijktheid. Ik denk namelijk dat K&G werkelijk zijn gaan geloven in hun nieuwe rol, dus áls ze al iets met de zaak te maken hebben, dringt dat nauwelijks meer tot hen door.
Maar die woede kan ze wél verraden. Ik las ergens dat Kate over de beschuldiging zei: "This is the worst nightmare." Maar de verdwijning van Maddie dan? Is dat niet de worst nightmare? Volgens mij kun je na zó'n nachtmerrie alles wel aan, dan pak je die beschuldiging ook nog wel mee, want erger kan toch niet. Daarbij: zó gek is het toch niet dat de ouders aan de tand worden gevoeld? Als K&G onschuldig zijn, kunnen ze de (valse) beschuldigingen wel aan - dan beschouwen ze het als een noodzakelijk kwaad.

Kortom: hoe houden de McCannetjes zich de komende dagen?
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:06:39 #82
3542 Gia
User under construction
pi_53090544
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:08 schreef deedeetee het volgende:
Komen er nu eindelijk eens keiharde bewijzen ?????

Als er DNA van het kind in de huur auto is gevonden heb je toch al een bewijs waar je niet meer omheen kunt toch ? Zeker als het niet om bloed gaat maar om * ander * vocht.

Wat komt er uit een lijk druipen ????
Ie-ieeeew!! Heb eens een CSI-aflevering gezien waar ze een lijk in een sporttas of iets vonden. Dat droop ook.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:07:01 #83
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53090554
Weer geen duidelijkheid dus : geen uitsluitsel
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53090567
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, dat ligt er nog maar aan waar het DNA materiaal uit is gehaald. Als het van een huidschilfer komt of van een haar, dan kan die haar of huidschilfer bijvoorbeeld heel makkelijk via het lichaam van een van de ouders in de auto zijn terecht gekomen. Als het DNA materiaal uit bloed is gehaald, ja, dan is dat een heel ander verhaal. Zo hard is het bewijs dus nog niet.
ik heb geen idee meer waar ik het heb gelezen, helaas, maar ik las dus ergens dat er maar 15 markers te vinden waren terwijl je minimaal 20 nodig hebt om met enige zekerheid te kunnen spreken van overeenkomsten ..
nou heb ik weinig verstand van DNA-onderzoek, maar als trouwe CSI-kijkster heb ik wel meegekregen dat het DNA van directe familieleden in de hoofdlijnen vrijwel identiek kan zijn .. dat dan nog afgezien van het feit dat hetgeen er uit die kofferbak is gehaald eerst maanden gekookt is in de zon
pleased to meet you
pi_53090572
idd, Nadine, goede bijdrage weer overigens, dat worst nightmare, weer dat eigen belang vooral.

ja, je mag er niet op afgaan, maar die mona lisa smile van die moeder, vreemd, ik zie er een soort voldoening in, triomf bijna.

ja, ik zie ms iets beinvloed door mijn overtuiging dat zij de daders zijn, zij de dader is, ik besef dat, maar toch, ze klopt niet, ook niet voor een moeder die zoiets doormaakt, zou ze onschuldig zijn en enkel slachtoffer.... en dat is precies wat ze, enhij ook, zo graag en bijna georchestreerd lijken te willen zijn, iedere geplaatste foto, die toch uit hun schoenendoos komt, zorgvuldig gekozen, om dat beeld te bevestigen, ueberhaupt dat hele mediacircus, toch echt door hun opgestart en zich nu tegen hen kerend.

[ Bericht 1% gewijzigd door milagro op 11-09-2007 10:13:58 ]
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:11:08 #86
3542 Gia
User under construction
pi_53090639
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:53 schreef deedeetee het volgende:
Een meisje van 4 jaar zal wrs géén middagdutje meer nodig hebben. Normaal gesproken zit een kind op die leeftijd 's middags immers op school.
Hier in Nederland zijn kinderen van 4 nog niet leerplichtig, maar mogen ze naar school.
Overigens had mijn oudste er op zijn vierde moeite mee om de hele dag naar school te gaan. Die ging dus op woensdagmiddag even een dutje doen.
Jongste deed met 2,5 al geen middagdutje meer.

Verschilt dus van kind tot kind.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:16:28 #87
78780 deedeetee
pi_53090755
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier in Nederland zijn kinderen van 4 nog niet leerplichtig, maar mogen ze naar school.
Overigens had mijn oudste er op zijn vierde moeite mee om de hele dag naar school te gaan. Die ging dus op woensdagmiddag even een dutje doen.
Jongste deed met 2,5 al geen middagdutje meer.

Verschilt dus van kind tot kind.
Mijn ervaring is dat jongens langer behoefte hebben aan een middag dutje dan meisjes.

Maar het verschilt idd van kind tot kind.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:17:09 #88
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53090767
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:03 schreef Nadine26 het volgende:

[..]
Als K&G onschuldig zijn, kunnen ze de (valse) beschuldigingen wel aan - dan beschouwen ze het als een noodzakelijk kwaad.
quote:
He pointed to high profile cases such as those of David Baines, a north Wales support worker, and Alastair Wilbee, a headteacher on the Isle of Wight, who both killed themselves while under suspension.

“The trend of people looking to harm themselves once they have been accused seems to have been increasing,” he said. “In the days before our conference I know of two people falsely accused who attempted to take their own lives.
http://www.sec-ed.co.uk/cgi-bin/go.pl/news/article.html?uid=1557
quote:
Having failed to endure fale accusation by locals, a schoolgirl allegedly hanged herself in their residence at Dhania in Shyampur Police Station of the city yesterday morning.

Rina Bala, 13, student of class-IX of Dhania Primary School and daughter of Netai Bala, allegedly committed suicide by hanging herself with the wooden-beam inside their house. She was the youngest between two sisters.
http://nation.ittefaq.com/artman/publish/article_35915.shtml
quote:
False accusation leads to tragedy in Virginia city
A student at Woodrow Wilson told authorities that he had been assaulted by Mayfield, 55, who taught English to nonnative speakers. Mayfield denied it, but his word, his reputation, and his spotless record were not enough. He had been suspended, and police were called in to investigate.

What Mayfield did not know as he mounted the bridge that morning was that police had cleared him of wrongdoing.
http://www.boston.com/new(...)her_commits_suicide/

Nog meer bronnen nodig?
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53090783
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat jongens langer behoefte hebben aan een middag dutje dan meisjes.
klopt ms wel, maar dan nog, het zegt niets.
uitzonderingen bevestigen de regel.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:20:16 #90
78780 deedeetee
pi_53090823
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef milagro het volgende:

ja, je mag er niet op afgaan, maar die mona lisa smile van die moeder, vreemd, ik zie er een soort voldoening in, triomf bijna.
Op foto 's kun je beter niet afgaan. Was er hier niet iemand die, voor de waarheid boven tafel kwam, vond dat Richard H. een veel te aardig gezicht had op de foto om verantwoordelijk te zijn voor de verdwijning van zijn vrouw en kinderen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:21:38 #91
3542 Gia
User under construction
pi_53090849
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Maar het verschilt idd van kind tot kind.
Offtopic, maar bij mij zijn het beide jongens. De oudste heeft nu eenmaal meer slaap nodig. Wel makkelijk, want ze kunnen dus mooi tegelijk naar bed.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:22:21 #92
78780 deedeetee
pi_53090871
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:18 schreef milagro het volgende:

[..]

klopt ms wel, maar dan nog, het zegt niets.
uitzonderingen bevestigen de regel.
Tuurlijk maar wellicht was er commentaar op die middagdutjes omdat het kind géén behoefte had aan dat dutje en de hele boel bij elkaar schreeuwde om uit bed te mogen ???? Ik weet 't natuurlijk niet maar dat zou verklaren waarom er opmerkingen over zijn gemaakt.
pi_53090906
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op foto 's kun je beter niet afgaan. Was er hier niet iemand die, voor de waarheid boven tafel kwam, vond dat Richard H. een veel te aardig gezicht had op de foto om verantwoordelijk te zijn voor de verdwijning van zijn vrouw en kinderen.
foto's , tv beelden, bewegend dus.

natuurlijk mag je er niet op afgaan, doe ik toch ook niet, ik zeg slechts wat ik er in zie en vervolgens geef ik toe dat ik ws beinvloed ben door wat ik aan de hand van ratio al vind

het is puur gevoelsmatig, maar ik zie echt een triomf in die blik, niet bij de vader, daar zie ik woede, beledigdheid "hoe kunnen jullie! het gore lef".... ms zag ik het verkeerd, en is de vader degene die als eerste zal knappen, niet de moeder.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:25:34 #94
3542 Gia
User under construction
pi_53090955
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ja, ikke!
Vond hem in het begin zo kwetsbaar overkomen. Terwijl ik toch vaak wel goed zit met mijn intuïtie. Toen niet.

Wat mij overigens wel opviel bij dat 'interview' met Gerry, toen ze uit het vliegtuig stapten, was dat hij niet in de camera keek toen hij de naam van zijn dochter uitsprak, maar naar beneden en naar links.
Ze zeggen weleens dat naar links kijken gelijk staat aan liegen/verzinnen. Of dat waar is, weet ik niet.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:35:52 #95
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53091213
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, ikke!
Vond hem in het begin zo kwetsbaar overkomen. Terwijl ik toch vaak wel goed zit met mijn intuïtie. Toen niet.

Wat mij overigens wel opviel bij dat 'interview' met Gerry, toen ze uit het vliegtuig stapten, was dat hij niet in de camera keek toen hij de naam van zijn dochter uitsprak, maar naar beneden en naar links.
Ze zeggen weleens dat naar links kijken gelijk staat aan liegen/verzinnen. Of dat waar is, weet ik niet.
Tja, en als verdachten in de verleden tijd over een vermist persoon praten betekent dit dat ze weten dat de persoon dood is.
Zo zijn er wel meer "bewijzen" van schuld, maar het ontbreken ervan wordt nooit als bewijs van onschuld beschouwd...
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:36:53 #96
84328 Lllaura
painting pictures
pi_53091244
Ik las ergens dat de ouders twee jaar cel boven het hoofd hangt als blijkrt dat zij de dader(s) zijn...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
pi_53091260
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Tuurlijk maar wellicht was er commentaar op die middagdutjes omdat het kind géén behoefte had aan dat dutje en de hele boel bij elkaar schreeuwde om uit bed te mogen ???? Ik weet 't natuurlijk niet maar dat zou verklaren waarom er opmerkingen over zijn gemaakt.
how easy they forget .. oververmoeide kinderen zijn vaak het lastigst om het bed in te krijgen .. helemaal in een vreemde omgeving en daarbovenop dan bloedjeheet vergeleken met Engeland
pleased to meet you
pi_53091294
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:36 schreef Lllaura het volgende:
Ik las ergens dat de ouders twee jaar cel boven het hoofd hangt als blijkrt dat zij de dader(s) zijn...
Verkeerd gelezen
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:45:08 #99
84328 Lllaura
painting pictures
pi_53091437
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:39 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Verkeerd gelezen
Duidt u mij niet euvel.
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:46:05 #100
78780 deedeetee
pi_53091453
Op FP hebben ze het over een volledige match van de DNA die in de kofferbak van de huurauto gevonden is ????

DNA van Maddie in huurauto ouders

Nu.nl bericht daar anders over ???? Die zegt immers geen uitsluitsel
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:48:19 #101
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53091517
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef deedeetee het volgende:
Op FP hebben ze het over een volledige match van de DNA die in de kofferbak van de huurauto gevonden is ????

Nu.nl bericht daar anders over ???? Die zegt immers * geen uitsluitsel *
Ik had het dus ook van de FP (het stond toen nog niet op Nu.nl).

Kijk liever op:

http://www.dailymail.co.u(...)tml?in_page_id=1766. Nu.nl is dus meer in lijn met Daily Mail dan de FP.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:51:22 #102
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_53091590
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:46 schreef deedeetee het volgende:

Nu.nl bericht daar anders over ???? Die zegt immers geen uitsluitsel
Bloedsporen geven geen uitsluitsel in zaak Maddie
LISSABON - Het is niet 100 procent zeker dat de bloedsporen die in een auto in Portugal zijn gevonden die van het begin mei verdwenen Britse meisje Madeleine McCann zijn. Dit heeft de Portugese recherche dinsdag op de televisie beklemtoond.

De ouders van Madeleine, het Britse artsenechtpaar Kate en Gerry McCann, gebruikten deze auto nadat Madeleine was verdwenen. De Portugese politie beschouwt de ouders wel als verdachten in de zaak. Wel heeft het echtpaar Portugal het afgelopen weekeinde ongehinderd en onvoorwaardelijk kunnen verlaten.

De politie moet dinsdag rapport uitbrengen bij de openbare aanklager. Britse onderzoekers van de Forensische Wetenschappelijke Dienst (FSS) in Birmingham hebben volgens de Britse media SKY-News en The Sun de Portugezen gezegd dat de bloedsporen wat DNA betreft precies overeenkomen met Madeleine's DNA.

Bron: http://msn.anp.nl/msn/nieuws.do?action=article&id=4794998

Lekker verwarrend weer, wat een soap, wel zeker bloed van Maddy in de kofferbak, dan weer niet........
be nice or go away
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:53:29 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53091660
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:08 schreef milagro het volgende:
idd, Nadine, goede bijdrage weer overigens, dat worst nightmare, weer dat eigen belang vooral.

Precies, het is net Nurse Ratched
quote:
ja, ik zie ms iets beinvloed door mijn overtuiging dat zij de daders zijn, zij de dader is, ik besef dat, maar toch, ze klopt niet, ook niet voor een moeder die zoiets doormaakt, zou ze onschuldig zijn en enkel slachtoffer.... en dat is precies wat ze, enhij ook, zo graag en bijna georchestreerd lijken te willen zijn, iedere geplaatste foto, die toch uit hun schoenendoos komt, zorgvuldig gekozen, om dat beeld te bevestigen, ueberhaupt dat hele mediacircus, toch echt door hun opgestart en zich nu tegen hen kerend.
Was het trouwens niet zo dat in het begin het mediacircus nog niet op volle toeren draaide? Het eerste topic op FOK! (van Paultjuhhh) hierover bijvoorbeeld was al een paar dagen later geplaatst dan die fatale dag. In die tussentijd kunnen de McCanns best nog wel een lijk hebben verplaatst.
Ze kunnen toen ook hebben gedacht alles-of-niets: "Als het niet lukt, dan hangen we (maar dat doen we sowieso wel als het lijk niet weggestopt wordt), als het wel lukt hebben we ons eerste doel bereikt en kunnen we ons nu storten op onze mediatournee. Twee keer prijs dus."
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:56:23 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53091728
Dat krijg je met al die nieuwssites die zo snel mogelijk het laatste nieuws willen brengen. Dan komt het er niet helemaal gelukkig uit en staat iedereen weer op z'n achterste poten tot blijkt dat één en ander wat genuanceerd moet worden.

hier staan excerpts uit Gerry's blog op FindMadeleine.com en ook een stuk over dat Kate zich, volgens getuigen, agressief gedragen zou hebben tegenover haar kinderen.

Ik geloof nog steeds niet dat ze het gedaan hebben, though. Gisteravond twijfelde ik even, maar nu ik zie dat het niet zeker is van wie dat DNA is en dat het niet eens om bloed schijnt te gaan, maar om een haar oid, vind ik de resultaten al helemaal niet geloofwaardig meer.
Niet meer actief op Fok!
pi_53091880
Stel nou dat Madeleine echt door een ongeluk waar de ouders schuld aan hebben om het leven is gekomen, en ze hadden het gewoon opgebiecht. Tsja, dan hadden ze wellicht 140 uur mogen schoffelen in het park en had er verder geen haan naar gekraaid. Als nu uitkomt dat ze dit hele circus bij elkaar hebben verzonnen, dan krijgen ze niet alleen een grotere straf, maar voor de rest van hun leven zullen ze de gehele wereld tegen zich hebben. Vraag me af of je dan niet gewoon je straf had moeten accepteren (als het echt een ongeluk was).
pi_53091915
Vraagje:

Is het nu al bekend waar de DNA sporen uit de auto vanaf zijn gehaald? Haar, huidschilfer, bloed, spuug of iets anders?

Wat het ook is, het is nog niet zeker dat de sporen van McCann zijn als ik het nu goed begrijp.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:10:14 #107
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53092059
Het is nog onduidelijk waar de DNA-sporen uit de auto vandaan komen.
Verder: als het een ongeluk was geweest hadden ze helemaal geen straf moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat je in paniek een ontvoeringsverhaal verzint, maar zij zijn daar wel érg ver in gegaan, dus áls ze het tóch gedaan hebben, ook al was het een ongeluk, dan verdienen ze wel straf.
Niet meer actief op Fok!
pi_53092324
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef Viking84 het volgende:
Het is nog onduidelijk waar de DNA-sporen uit de auto vandaan komen.
Verder: als het een ongeluk was geweest hadden ze helemaal geen straf moeten krijgen. Ik kan me voorstellen dat je in paniek een ontvoeringsverhaal verzint, maar zij zijn daar wel érg ver in gegaan, dus áls ze het tóch gedaan hebben, ook al was het een ongeluk, dan verdienen ze wel straf.
Inderdaad, indien ze een cover-up hebben gedaan om maar niet te willen weten/erkennen dat ze (per ongeluk) schuldig zijn aan Maddie's dood, dan hebben ze niet alleen zichzelf onherstelbare schade toegebracht, maar ook de twins, hun naaste famailie, vrienden en iedereen die met ze temaken hebben (gehad). Ook het dorp Rothley, bewoners die ook zo onvoorwaardelijk achter de McCanns staan, voor eeuwig gebrandmerkt als het dorp waar de McCanns woonden, die hun kind hebben (al of niet expres) hebben omgebracht. Ik vind het nu al ongelofelijk ernstig, alhoewel (nog) niet helemaal overtuigd van hun schuld. En een smet op alle ouders van nu en in het verleden van wie een kind is vermist en nooit is gevonden.

Larry King (CNN) heeft het zo over deze kwestie.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:25:49 #109
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53092413
quote:
Substantial quantities of Madeleine McCann's hair were found in the boot of her parents' hire car, it's been revealed today.

Investigators are convinced so much hair was found that her body must have been stored in the vehicle, which was hired more than three weeks after she disappeared.
lees verder

Het gaat dus om DNA uit haren en wel zoveel dat onderzoekers ervan uitgaan dat het lichaam in de kofferbak vd auto moet hebben gelegen.
Niet meer actief op Fok!
pi_53092498
Hmm, haren kunnen natuurlijk ook gewoon aan de kleding van de ouders zitten...en zo in de kofferbak zijn gekomen. Lijkt me geen sluitend bewjs.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:31:23 #111
145755 kahaarin
pi_53092525
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

lees verder

Het gaat dus om DNA uit haren en wel zoveel dat onderzoekers ervan uitgaan dat het lichaam in de kofferbak vd auto moet hebben gelegen.
De onderzoekers laten wel erg veel "feitjes" lekken die achteraf niet waar zijn......
Ik denk echt dat door deze manier van stuntelen tijdens het onderzoek de echte waarheid verborgen blijft.
Op deze manier komt er alleen zekerheid als het kind is gevonden, of als er iemand gaat praten natuurlijk.
Ik denk nog steeds dat de ouders meer weten en dat ze er bij betrokken zijn.
be nice or go away
pi_53092540
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

lees verder

En toch moeten resulten van het Lab nog bekend worden gemaakt, dat kan nog ff duren. Ook wordt een percentage van 80%, in het somberste geval, genoemd, vind ik ook al veel eigenlijk.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:33:06 #113
145755 kahaarin
pi_53092558
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:29 schreef Fides het volgende:
Hmm, haren kunnen natuurlijk ook gewoon aan de kleding van de ouders zitten...en zo in de kofferbak zijn gekomen. Lijkt me geen sluitend bewjs.
precies, uit b.v. een haarborstel die is schoongemaakt en de haren zijn via een tas oid in de kofferbak terecht gekomen.
be nice or go away
pi_53092699
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:33 schreef kahaarin het volgende:

[..]

precies, uit b.v. een haarborstel die is schoongemaakt en de haren zijn via een tas oid in de kofferbak terecht gekomen.
Dat is ter discussie: "Sources today told the Evening Standard Newspaper: "Some of the samples of DNA were taken from hair which match Madeleine's DNA. There was so much hair it could not be from DNA transference but from the body being in the boot."

The source said that DNA from bodily fluids also found in the boot of the Renault Scenic car, hired by Kate and Gerry McCann 25 days after her disappearance, was a "90 per cent match" rather than the 100 per cent being widely reported." Daily Mail
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:55:43 #115
145755 kahaarin
pi_53093016
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:40 schreef Suko het volgende:

[..]

Dat is ter discussie: "Sources today told the Evening Standard Newspaper: "Some of the samples of DNA were taken from hair which match Madeleine's DNA. There was so much hair it could not be from DNA transference but from the body being in the boot."

The source said that DNA from bodily fluids also found in the boot of the Renault Scenic car, hired by Kate and Gerry McCann 25 days after her disappearance, was a "90 per cent match" rather than the 100 per cent being widely reported." Daily Mail
Some of the samples waren een match met Maddy, een haarborstel is dan een logisch idee toch?
En zolang er geen duidelijkheid is wie de source is dan neem ik dat met een korreltje zout als je het niet erg vind, er werd ook geroepen dat het bloed in het appartement van Maddy was voordat de resultaten van de DNA-test er waren.
Bodily fluids die een 90% match zijn met Maddy, denk eens aan een luier verschonen van 1 van de tweeling in de kofferbak na een dagje strand oid?
Ik weet niet hoeveel lichaamsvocht er is gevonden maar dat zou ik ook aannemelijk vinden als het DNA maar voor 90% overeenstemt.
Dat is dan ook net het probleem in deze zaak, voordat de resultaten er zijn wordt er zoveel naar buiten gebracht dat de politie in Portugal bijna alleen maar aan het rectificeren is en dan lijkt het net of het een zooitje is, dat is het ook wel maar al die kleine beetjes informatie die uitlekken gaan een eigen leven leiden en de pers verzint er van alles bij om een sappig verhaal te krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat ze er wat mee te maken hebben, maar dit soort berichtgeving maakt het imho alleen maar moeilijker om de waarheid boven tafel te krijgen en staat het onderzoek in de weg.
be nice or go away
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:55:56 #116
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093019
quote:
Kate McCann is also said to believe that the DNA evidence, on which the case against the McCanns appears to hang, has been placed there in a bid to frame them for Madeleine's murder.
(Daily Mail).

Dat is ook wel erg conspiracy-achtig. Het is in ieder geval goed dat de Britse politie de zaak nauwlettend volgt, want ik vertrouw die Portugezen toch niet helemaal.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:56:18 #117
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53093027
tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:09:51 #118
3542 Gia
User under construction
pi_53093324
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:02 schreef Nielsch het volgende:
Stel nou dat Madeleine echt door een ongeluk waar de ouders schuld aan hebben om het leven is gekomen, en ze hadden het gewoon opgebiecht. Tsja, dan hadden ze wellicht 140 uur mogen schoffelen in het park en had er verder geen haan naar gekraaid. Als nu uitkomt dat ze dit hele circus bij elkaar hebben verzonnen, dan krijgen ze niet alleen een grotere straf, maar voor de rest van hun leven zullen ze de gehele wereld tegen zich hebben. Vraag me af of je dan niet gewoon je straf had moeten accepteren (als het echt een ongeluk was).
Ik denk ook niet dat ze de cover up bedacht hebben uit angst voor straf, want ik geloof niet dat je de bak indraait als je per ongeluk je kind doodt. (Tik geven en valt verkeerd uit, optillen en neerzetten en ze valt, alles kan). Maar ik denk dat ze bang waren voor hun reputatie. Twee gerespecteerde artsen, een cardioloog en een aneasthesiste die hun kind, per ongeluk, doden. Denk niet dat dáár veel begrip voor is. Zeker niet als zou blijken dat ma haar een flinke optater had verkocht, waardoor ze viel.
En in het geval het overlijden het gevolg zou zijn door overdosis slaapmiddel, dan is ze als aneasthesist helemaal afgewerkt, natuurlijk.
pi_53093328
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:55 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Some of the samples waren een match met Maddy, een haarborstel is dan een logisch idee toch?
En zolang er geen duidelijkheid is wie de source is dan neem ik dat met een korreltje zout als je het niet erg vind, er werd ook geroepen dat het bloed in het appartement van Maddy was voordat de resultaten van de DNA-test er waren.
Bodily fluids die een 90% match zijn met Maddy, denk eens aan een luier verschonen van 1 van de tweeling in de kofferbak na een dagje strand oid?
Ik weet niet hoeveel lichaamsvocht er is gevonden maar dat zou ik ook aannemelijk vinden als het DNA maar voor 90% overeenstemt.
Dat is dan ook net het probleem in deze zaak, voordat de resultaten er zijn wordt er zoveel naar buiten gebracht dat de politie in Portugal bijna alleen maar aan het rectificeren is en dan lijkt het net of het een zooitje is, dat is het ook wel maar al die kleine beetjes informatie die uitlekken gaan een eigen leven leiden en de pers verzint er van alles bij om een sappig verhaal te krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat ze er wat mee te maken hebben, maar dit soort berichtgeving maakt het imho alleen maar moeilijker om de waarheid boven tafel te krijgen en staat het onderzoek in de weg.
Met dat laatste heb je zeker gelijk, maar de individuele politieman aldaar zit ook ongelofelijk te lekken, heb wel gelezen hier en daar dat zoiets een onderdeel kán zijn om reacties van de McCanns uit te lokken. Maar die uiteindelijke testen, die nog niet openbaar zijn gemaakt, komen van een Brits Lab met wereldfaam, ik hou me daar toch een beetje aan vast.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:10:25 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093335
quote:
Eerder dit jaar werd Goncalo Amaral, de rechercheur die het onderzoek naar de verdwijning van Madeleine leidt, beschuldigd van het in elkaar slaan van een vrouw tijdens een verhoor. Leonor Cipriano werd ondervraagd in verband met de verdwijning van haar dochter, die drie jaar geleden onder dezelfde omstandigheden verdween als Madeleine McCann.

Cipriano werd schuldig bevonden aan moord, ondanks dat ze volhield onschuldig te zijn. Ze diende daarop een aanklacht in tegen de politie, waarin ze claimde in elkaar te zijn geslagen en erin geluisd te zijn. Als bewijs toonde Cipriano foto's van na het verhoor, waarop flinke kneuzingen rond haar ogen te zien waren. In juni werd tegen Amaral een officiële aanklacht ingediend.
(Bron: www.telegraaf.nl)

Als je dat zo leest, dan is die rechercheur die het onderzoek leidt wel een dwingelandje. Als je niet bekent, zal hij er wel een bekentenis uit slaan. Gelukkig wordt deze zaak te nauwlettend in de gaten gehouden om dit weer te kunnen flikken (als je er vanuit gaat dat hij dat echt gedaan heeft).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:16:07 #121
145755 kahaarin
pi_53093460
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:10 schreef Suko het volgende:

[..]

Met dat laatste heb je zeker gelijk, maar de individuele politieman aldaar zit ook ongelofelijk te lekken, heb wel gelezen hier en daar dat zoiets een onderdeel kán zijn om reacties van de McCanns uit te lokken. Maar die uiteindelijke testen, die nog niet openbaar zijn gemaakt, komen van een Brits Lab met wereldfaam, ik hou me daar toch een beetje aan vast.
Oh daar heb je gelijk in, met de testen is niets mis, alleen de lading die er door de zogenaamde source aan wordt gegeven en de conclusie die eruit wordt gehaald neem ik met een korreltje zout.
Die testen zijn bijna 100% goed daar twijfel ik niet aan.
Ze komen echter niet met 100% overeen met Maddy en er zijn meerdere kinderen in dat gezin.
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2007 @ 12:17:04 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53093490
Je mag toch aannemen dat ze ook het DNA-profiel van de tweeling hebben uitgezocht en vergeleken met dat van Maddie. Broers en zusters kunnen (zoals ik van de week las) onderling wel een overeenkomst van 90% hebben in hun DNA. Bij de percentages die hier uit het onderzoek zou het DNA dus ook van een van de tweeling kunnen zijn (ze zijn immers niet een-eiig en dus hebben ze ieder een eigen profiel dat best heel erg overeen kan komen met dat van Maddie). En zeker als het om haren gaat kun je daar dan volgens mij niet al te veel uit concluderen, tenzij je een 100% match hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:17:26 #123
145755 kahaarin
pi_53093504
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

(Bron: www.telegraaf.nl)

Als je dat zo leest, dan is die rechercheur die het onderzoek leidt wel een dwingelandje. Als je niet bekent, zal hij er wel een bekentenis uit slaan. Gelukkig wordt deze zaak te nauwlettend in de gaten gehouden om dit weer te kunnen flikken (als je er vanuit gaat dat hij dat echt gedaan heeft).
Wel apart dat er 3 jaar terug ook zo'n zaak was in die regio.
be nice or go away
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:18:14 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093524
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:16 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Oh daar heb je gelijk in, met de testen is niets mis, alleen de lading die er door de zogenaamde source aan wordt gegeven en de conclusie die eruit wordt gehaald neem ik met een korreltje zout.
Die testen zijn bijna 100% goed daar twijfel ik niet aan.
Ze komen echter niet met 100% overeen met Maddy en er zijn meerdere kinderen in dat gezin.
Het schijnt om zó veel haar te gaan dat het lichaam in de kofferbak moet hebben gelegen.
Ken jij een ouder die zijn kind in de kofferbak legt? Wat voor type auto is het eigenlijk? Open of gesloten kofferbak?
Ze zullen het DNA ook nog wel vergelijken met dat van de tweeling.
Niet meer actief op Fok!
pi_53093558
tvp.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:24:09 #126
3542 Gia
User under construction
pi_53093654
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:17 schreef Rewimo het volgende:
Je mag toch aannemen dat ze ook het DNA-profiel van de tweeling hebben uitgezocht en vergeleken met dat van Maddie. Broers en zusters kunnen (zoals ik van de week las) onderling wel een overeenkomst van 90% hebben in hun DNA. Bij de percentages die hier uit het onderzoek zou het DNA dus ook van een van de tweeling kunnen zijn (ze zijn immers niet een-eiig en dus hebben ze ieder een eigen profiel dat best heel erg overeen kan komen met dat van Maddie). En zeker als het om haren gaat kun je daar dan volgens mij niet al te veel uit concluderen, tenzij je een 100% match hebt.
Dan nog. Ik neem niet aan dat ze die tweeling in de kofferbak vervoerd hebben. De hoeveelheid haren die in de kofferbak gevonden zijn duiden erop dat de eigenaar van die haren in die kofferbak gelegen moet hebben.

Akkoord, het is mogelijk om een kind te verschonen in de kofferbak van een Renault Scénic, als ie zo goed als leeg is, en er geen hoedeplank in zit. Maar ik neem aan dat die toch compleet geleverd wordt, toch? Op de hoedenplank zou ook nog kunnen, waar is het haar gevonden? Onder de bekleding van de kofferbak, toch? Daar zit het reservewiel! Als je die eruit haalt heb je ruimte zat om een lichaam van een 4-jarig kind te verstoppen.

Maar, ik geef toe, het kan van de tweeling zijn. Maar dat moeten ze dan wel zeggen en dan dienen de gevonden haren een 100 % match te zijn met het dna van één van de tweeling.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:24:15 #127
145755 kahaarin
pi_53093657
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het schijnt om zó veel haar te gaan dat het lichaam in de kofferbak moet hebben gelegen.
Ken jij een ouder die zijn kind in de kofferbak legt? Wat voor type auto is het eigenlijk? Open of gesloten kofferbak?
Nee, ik bedoel het kind in de open kofferbak verschonen, klep open kindje neerleggen en luier verwisselen, als er b.v. geen toiletgebouw in de buurt is.
Het ging me om die 'bodily fluids'.
Dat haar vind ik een apart verhaal, vooral omdat het zo laat naar buiten is gekomen.
Eerst word er geroepen dat het 100% zeker een spoor van Maddy is en dan weer niet, dan blijkt dat het om (heel veel?) haar gaat en niet om bloedsporen, zonder een officiele verklaring van de politie kun je hier geen conclusie aan verbinden volgens mij, het zijn allemaal gewoon geruchten en conclusies die door de pers en die 'sources' worden gemaakt.
be nice or go away
pi_53093677
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

is die tweeling van dezelfde donor?

er is volgens mij niet eens bekend of 1 vd ouders een biologische ouder is.

oh wacht, je bedoelt om te checken of het 't haar vd tweeling is ms...
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:26:49 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093718
Lang stuk, maar dit heeft begin augustus in de Daily Mail gestaan (link werkt niet mee, heb het artikel van een andere site). Het gaat over een soortgelijk geval drie jaar geleden en de corruptie van het Portugees justitieel apparaat.
quote:
Kate McCann 'being framed by Portuguese police'

Last updated at 11:17am on 8th August 2007

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/worldnews.html?in_article_id=473964&in_page_id=1811#StartComments Comments (10)

Kate McCann is being set up by Portuguese police to take the blame over Madeleine, it was claimed today.

The husband of a woman serving 16 years in another missing child case in the Algarve said: "I am worried Kate will be framed for a crime she did not commit, the way it happened to my wife."

The warning comes as pressure mounted on the McCanns after Portuguese police said Madeleine, who was three when she disappeared, died in her bedroom following the discovery of specks of blood on the wall.

Portugese police chief Goncalo Amaral has been accused of framing a mother in a similar situation to the McCanns

Three years ago Leonor Cipriano was convicted of murdering her nine-year-old daughter Joana although her body has never been found.

The detective leading the hunt for Madeleine has been charged with criminal offences in the Joana case amid claims that a confession was beaten out of Cipriano.

The Portuguese woman claims she is the victim of a miscarriage of justice over the alleged murder seven miles from the spot where Madeleine went missing on 3 May.

In echoes of the Madeleine case, the investigation into Joana's disappearance got off to a bad start when the Republican National Guard failed to seal off the house where she was last seen.

Goncalo Amaral was accused of beating Leonor Cipriano

Joana's stepfather Leandro Silva told the Evening Standard: "Joana's mother never did anything and she was arrested.

"I am fearful the same thing will happen to Kate McCann. Whenever I watch the news it reminds me of Joana. It is hard.

"I just pray Madeleine appears. With Joana the police did a bad job. They didn't spend enough time looking for the child."

Goncalo Amaral, who is co-ordinating the search for Madeleine, and four other Portuguese police officers, were charged in June with offences relating to the inquiry into the disappearance of Joana.

Cipriano has alleged that she was beaten into a confession during a police interrogation that took place without her lawyer or the knowledge of the public prosecutor.

Portugal's Ministerio Publico said at the time it had charged three police officers with torture, a fourth with omission of evidence and a fifth with falsification of documents. It did not reveal who had been charged with which offence.

Despite the charges, Mr Amaral, the co-ordinator of the Policia Judiciaria in Portimao, has not been suspended from working on the Madeleine investigation.

Police sources have suggested that Mr Amaral was "very angry" about the allegations and was considering taking action against the Ministerio Publico.

"He is very professional and has had a lot of success in solving cases," the source said. "He is very upset because reporters never speak of these successes."

Meanwhile, the Evening Standard has revealed that the planned publicity campaign to mark 100 days since Madeleine disappeared have been put on hold amid the recent damaging accusations.

Mrs McCann, a doctor, and her husband Gerry, a cardiologist, have stayed in Praia da Luz with their two-year-old twins since Madeleine went missing while they were on holiday.

The couple, both aged 38, and six friends who dined with them on the night of Madeleine's disappearance, have come under suspicion as the police case against the only official suspect, Robert Murat, appears to be winding down.

The pressure on the McCanns follows a series of leaks from Portuguese police and the discovery of traces of blood in the apartment.

Police are understood to have spent the past two days studying ocean currents to determine where Madeleine's body - should it have been dumped at sea - would wash up.

Police sources said officers, including British detectives handling the sniffer dogs which discovered the blood in the McCanns' apartment, were scouring local beaches looking for a body.

That bolsters claims made yesterday that Madeleine was either murdered or died accidentally in her room. Police sources suggested the girl died in the room and her body was dumped in the sea.

The Standard reported yesterday how police no longer suspected Madeleine is the victim of an abduction.

The McCanns responded to the reports by reiterating their belief their daughter is still alive while a family spokeswoman described allegations made in Portuguese newspapers as very "hurtful".

The couple have campaigned tirelessly across Europe to keep the hunt for their daughter in the public eye.

single Lily Allen has revealed she wants a new boyfriend – is this lunch with a group of male friends

On November 27, 2002, The Guardian reported that many among Portugal's elite were linked to a pedophile ring as well: "A scandal over a paedophile ring run from a state orphanage gripped Portugal yesterday as it threatened to engulf diplomats, media personalities and senior politicians. Photographs of unnamed senior government officials with young boys from Lisbon's Casa Pia orphanage were among the evidence reportedly available to police after they arrested a former orphanage employee called Carlos Silvino." One revelation in the case was "that systematic sexual abuse of children at the home had allegedly been going on for more than 20 years and had been known to police and other authorities for most of that time." Teresa Costa Macedo, a former secretary of state for families, has said that she sent a dossier to police twenty years ago containing "damning proof" of the abuse, including photographs and eyewitness statements. The information was not acted upon, and, for her trouble, Macedo became the victim of a campaign of threats and intimidation.

In June 2003, the Independent reported that police "at first denied her reports existed," but then later produced them. Macedo has testified before parliament that the former president, Antonio Ramalho Eanes, the former foreign secretary, Jaime Garcia, and elements within the police all knew of the ongoing abuse. An official report claims that, "among the children still living at Casa Pia, at least 128 had been subjected to sexual abuse. Many are deaf and dumb." Countless other victims have passed through the facility over the last thirty years. Among those detained or questioned in the case were Carlos Cruz, known in Portugal as "Mr. Television"; Manuel Abrantes, a former director of Casa Pia; Joao Ferreira Diniz, a doctor at Casa Pia; Jorge Ritto, a former ambassador to UNESCO; Hugo Marcal, Carlos Silvino's former attorney; Eduardo Ferro Rodrigues, Portugal's Socialist Party leader; television talk show host Herman Jose; and Paulo Pedroso, a former Labour minister.

A follow-up report in the Independent noted that Casa Pia, founded by a police superintendent, first "came under scrutiny 20 years ago when a young inmate died … Officials found the home's doors open all night and youngsters in a cruising area for male prostitutes. Four children aged between eight and 12, missing for a fortnight, were found in a luxury flat in nearby Cascais owned by a diplomat." That diplomat was Jorge Ritto. It is now alleged that Silvino, an employee and former resident of Casa Pia, acted for years to procure young boys for rich and powerful pedophiles, including Ritto. Adolescent witnesses have claimed on Portuguese television that they were offered enticements and "then raped … and recruited for sex parties with powerful 'friends.' Others, now adult, have told of chilling experiences long suppressed." A Portuguese organization calling itself Innocence in Danger has been working for years to publicize the problem of child abuse and child abductions in the country, but have been unable to penetrate what they describe as a "media blackout."
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:27:49 #130
145755 kahaarin
pi_53093749
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan nog. Ik neem niet aan dat ze die tweeling in de kofferbak vervoerd hebben. De hoeveelheid haren die in de kofferbak gevonden zijn duiden erop dat de eigenaar van die haren in die kofferbak gelegen moet hebben.

Akkoord, het is mogelijk om een kind te verschonen in de kofferbak van een Renault Scénic, als ie zo goed als leeg is, en er geen hoedeplank in zit. Maar ik neem aan dat die toch compleet geleverd wordt, toch? Op de hoedenplank zou ook nog kunnen, waar is het haar gevonden? Onder de bekleding van de kofferbak, toch? Daar zit het reservewiel! Als je die eruit haalt heb je ruimte zat om een lichaam van een 4-jarig kind te verstoppen.

Maar, ik geef toe, het kan van de tweeling zijn. Maar dat moeten ze dan wel zeggen en dan dienen de gevonden haren een 100 % match te zijn met het dna van één van de tweeling.
Een scenic heeft toch niet een hoedenplank maar zo'n oprol ding? Zoiets dat net lijkt op een rolgordijn maar dan plat?
Nogmaals, als er geen officiele verklaring is over de gang van zaken dan neem ik alles wat er naar buiten komt met een korrel zout, of 2, 3.

Plaatje, http://www.renault.nl/RenaultSITe/puma/plusPhoto.do?BV_SessionID=@@@@0028362003.1189506529@@@@&BV_EngineID=ccchaddlmhlhhidcfngcfkmdfkjdfnm.0
Ruimte genoeg om een kind te verschonen, en dit:
quote:
In de compacte vormgeving van de Scénic ligt een grote wendbaarheid verscholen. Zijn wegligging getuigt van souplesse en veiligheid.

De Scénic beschikt over opbergmogelijkheden in de vloer en onder de stoelen. Ook kan de hoedenplank op verschillende hoogten worden bevestigd.

Ga naar onze showroom en bekijk het interieur en de buitenkant van de Scénic.

De Scénic, het temperament van een grote toerauto.
Bron: http://www.renault.nl/auto/scenic.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door kahaarin op 11-09-2007 12:47:33 ]
be nice or go away
pi_53093789
gelukkig is het forensisch team Brits, dus hoe fout de portugese pliesie ook moge zijn, hetgeen ook maar een opvatting is, is de gehele NLse pliesie fout vanwege de Puttense moordzaak, hoe fout ze ook moge zijn, zelfs zij zullen niet in staat zijn of gesteld worden, keihard forensisch bewijs te negeren.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:30:13 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093818
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:24 schreef milagro het volgende:

[..]

is die tweeling van dezelfde donor?

er is volgens mij niet eens bekend of 1 vd ouders een biologische ouder is.

oh wacht, je bedoelt om te checken of het 't haar vd tweeling is ms...
donor? Bij IVF heb je toch geen donor nodig? Ik heb wel ergens gelezen dat Gerry niet de biologische vader van Maddie zou zijn, maar of dat waar is?

En ja, ik bedoel dat ze het DNA uit de auto moeten vergelijken met het DNA van de tweeling. Als ze inderdaad een andere vader hebben, dan moet het DNA er ook heel anders uit zien. Ik heb geen verstand van biologie, dus ik weet niet in hoeverre het DNA van broertjes en zusjes met elkaar overeenkomt, maar als er bijv ook een kans van 80 % is dat het van één van de tweeling is, dan zijn we nog niets verder natuurlijk.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:32:09 #133
3542 Gia
User under construction
pi_53093856
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:27 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Een scenic heeft toch niet een hoedenplank maar zo'n oprol ding? Zoiets dat net lijkt op een rolgordijn maar dan plat?
Nogmaals, als er geen officiele verklaring is over de gang van zaken dan neem ik alles wat er naar buiten komt met een korrel zout, of 2, 3.
Wij hebben een scenic, met hoedenplank. Op de hoedenplank zit inderdaad een rolgordijn tegen de zon, die je aan het plafond vast kunt maken.

Zowel zonder, als met hoedenplank (daarop dus) kun je makkelijk een kind verschonen. Dat zou in elk geval een hoeveelheid haar verklaren, en in het geval de luier lekt, ook lichaamsvocht.
Maar zoals ik al zei, zijn de haren gevonden, ónder de bekleding, en daar zit normaal gesproken het reservewiel. Tenminste bij ons wel. Je hebt ook scenics met een buitenboord-reserveband en daardoor grotere kofferbak.
pi_53093887
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

donor? Bij IVF heb je toch geen donor nodig? Ik heb wel ergens gelezen dat Gerry niet de biologische vader van Maddie zou zijn, maar of dat waar is?

En ja, ik bedoel dat ze het DNA uit de auto moeten vergelijken met het DNA van de tweeling. Als ze inderdaad een andere vader hebben, dan moet het DNA er ook heel anders uit zien. Ik heb geen verstand van biologie, dus ik weet niet in hoeverre het DNA van broertjes en zusjes met elkaar overeenkomt, maar als er bijv ook een kans van 80 % is dat het van één van de tweeling is, dan zijn we nog niets verder natuurlijk.
voor IVF hoef je geen donor te hebben maar het kan wel als de vader compleet onvruchtbaar is, en de moeders baarmoeder toevallig ook flauw doet, maar wel in staat is na een ivf een bevrucht eitje te voldragen.

je kan aan DNA meteen zien uiteraard of iemand familie moet zijn, broer/zus in dit geval, iets met allelen, geloof ik

ik zou graag sowieso die tweeling onderzocht willen hebben op sporen van sedation, als dat tenminste nog mogelijk is na zo lange tijd, ik meen gelezen te hebben dat dat kan nog, maar goed, wie weet dus niet.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:35:47 #135
3542 Gia
User under construction
pi_53093892
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als Maddy een andere vader heeft dan de tweeling dan wijkt het dna meer dan 50 % af.
Je krijgt namelijk de helft van je vader en de helft van je moeder.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:37:53 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093932
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Als Maddy een andere vader heeft dan de tweeling dan wijkt het dna meer dan 50 % af.
Je krijgt namelijk de helft van je vader en de helft van je moeder.
Dat klinkt logisch . Als ze dan het DNA uit de auto vergelijken met DNA van de tweeling is snel genoeg duidelijk van wie de haren zijn.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:38:53 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53093960
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:35 schreef milagro het volgende:
ik zou graag sowieso die tweeling onderzocht willen hebben op sporen van sedation
hoe je dat zegt .
Mevrouw de inspectrice .
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:42:42 #138
145755 kahaarin
pi_53094046
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij hebben een scenic, met hoedenplank. Op de hoedenplank zit inderdaad een rolgordijn tegen de zon, die je aan het plafond vast kunt maken.

Zowel zonder, als met hoedenplank (daarop dus) kun je makkelijk een kind verschonen. Dat zou in elk geval een hoeveelheid haar verklaren, en in het geval de luier lekt, ook lichaamsvocht.
Maar zoals ik al zei, zijn de haren gevonden, ónder de bekleding, en daar zit normaal gesproken het reservewiel. Tenminste bij ons wel. Je hebt ook scenics met een buitenboord-reserveband en daardoor grotere kofferbak.
Ik weet niet hoe een scenic er uit ziet, dus heb ik even gegoogled ( ) en daar las ik dat er ook opbergvakken zijn, link staat in mijn vorige post, het is weer niet een verklaring van de politie maar een gerucht, dat is in deze zaak schering en inslag, het zou wat mij betreft ook best in 1 van die opbergvakken kunnen zijn en dan is het weer aannemelijk dat het misschien met een tas daar terecht is gekomen.
Het blijft voor iedereen gissen, ook voor mij.
be nice or go away
pi_53094096
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoe je dat zegt .
Mevrouw de inspectrice .
ja, alsof er ook maar iemand luistert naar me
zit je op een forum een beetje eisen te stellen , zeg

nu ja, ik bedoel het niet zo letterlijk, hè, ik vraag me wel echt af waarom dat niet gebeurd is, als dat tenminste niet gebeurd is dan.
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:59:36 #140
145755 kahaarin
pi_53094377
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:35 schreef milagro het volgende:

[..]

ik zou graag sowieso die tweeling onderzocht willen hebben op sporen van sedation, als dat tenminste nog mogelijk is na zo lange tijd, ik meen gelezen te hebben dat dat kan nog, maar goed, wie weet dus niet.
Volgens mij zijn er nog wel sporen te vinden in (hoe ironisch) haren.
Je kunt iig drugs (cocaïne) terugvinden in haar.
be nice or go away
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2007 @ 13:00:52 #141
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53094410
Stel nou dat ze het ècht niet hebben gedaan... dan moet dit hele verhaal een enórme nachtmerrie zijn...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53094701
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 12:59 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er nog wel sporen te vinden in (hoe ironisch) haren.
Je kunt iig drugs (cocaïne) terugvinden in haar.
ja, precies, dus in de haarpunten zou dan nog iets te vinden moeten zijn of zo?

maar wie weet hebben de ouders hun haar meteen gekortwiekt erna of zolang erna als nodig is dan, na een maand de ene cm eraf en dag bewijs
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:22:40 #143
145755 kahaarin
pi_53094851
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:15 schreef milagro het volgende:

[..]

maar wie weet hebben de ouders hun haar meteen gekortwiekt erna of zolang erna als nodig is dan, na een maand de ene cm eraf en dag bewijs

Op het moment dat de drugs in je lichaam zijn opgenomen dan gaat het ook in je hoofdhuid zitten en via daar groeit het langzaam uit, als de ouders de kinderen niet kaal hebben geschoren dan zou het nog te vinden zijn als ze daadwerkelijk op de dag dat Maddy verdween drugs hebben gekregen.
be nice or go away
pi_53094967
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:15 schreef milagro het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het deel van de haren niks uit, als het maar een haar is: http://proto2.thinkquest.nl/~llc146/technologie.php?welke=haren En sporen van wat dan ook kunnen na maanden nog gevonden worden.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:34:20 #145
145755 kahaarin
pi_53095073
"Verpletterend bewijs tegen de ouders van Maddie McCann"

De McCanns zijn inmiddels terug thuis bij hun tweeling.
Een dossier met "verpletterend bewijs" tegen de ouders van Madeleine McCann zal vandaag aan de openbare aanklager in Portugal worden overhandigd, meldt SkyNews. Zo werd er een "grote hoeveelheid haartjes" van Madeleine gevonden in de koffer van de huurauto.

"Te veel haartjes om nog te geloven dat haar lijkje niet in de koffer was" volgens The Evening Standard. Die werd getipt door iemand van het Britse team dat de labotests uitvoerde op het bewijsmateriaal. De auto huurden de McCanns drie weken na Maddie's verdwijning.

Telefoons afgeluisterd
Daarnaast zouden er bezwarende e-mails onderschept zijn tussen de McCanns en vrienden van hen, plus, uit afgeluisterde telefoongesprekken zou blijken dat Maddie effectief dood is.

Opgezet spel?
De McCanns blijven ontkennen. Vader Gerry zegt dat er met "zogezegde" bewijs geknoeid is en suggereert zelfs dat het door de politie werd aangebracht om hem en zijn vrouw te kunnen strikken. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen.

"Volledige DNA-match"
Ook de bronnen van SkyNews stellen dat onderzoekers een volledige DNA-match van Maddie hebben gevonden in de koffer van de auto die haar ouders Gerry en Kate 25 dagen na haar verdwijning hebben gehuurd. Het zou niet gaan om bloed, maar om andere "bodily fluids" (lichaamssappen). Die werden gevonden onder de mat die in de koffer van de auto lag.

Overdosis?
The Daily Mail van zijn kant houdt het erop dat de DNA-tests geen honderd procent zekerheid opleverden. De krant meldt ook wel dat er heel wat haar van Maddie in de autokoffer is aangetroffen.

De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen.
Dat Maddie niet meer leeft, daar is de politie nu al enkele weken van overtuigd. Ze beroepen zich daarvoor op de inhoud van afgeluisterde telefoongesprekken. Ook de kerk in Portugal waar de McCanns gingen bidden, wordt doorzocht.

Rothley
De McCanns zijn momenteel thuis in Rothley. Ze werden vorige vrijdag als verdachten aangeduid in de zaak van de verdwijning van de toen drie jaar oude Maddie, die op 3 mei uit hun vakantiehuis in Praia da Luz verdween terwijl haar ouders met vrienden dineerden in een restaurant wat verderop.

Verpletterend bewijs
"De politie zegt dat dit het meest verpletterende bewijs dat de tests hebben opgeleverd", rapporteert de misdaadcorrespondent van Sky, Martin Brunt. Een officiële verklaring van het Portugese gerecht wordt later op de dag verwacht.

Toch twijfel
Het hoofd van de juridische politie had nochtans eerder verklaard dat de forensische tests niet sluitend waren. "We kunnen niet met honderd procent zekerheid zeggen of het bloed betrof van persoon A of persoon B", verklaarde hij gisteren op de nationale televisie. Die zekerheid zou er volgens de jongste berichten dan toch zijn. Het welles-nietes-spelletje lijkt het gevolg te zijn van een onderliggende strijd tussen de twee verschillende politiediensten. (hln)

Bron: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_580141.html?wt.bron=homeArt1

Nou, ik ben benieuwd, het lijkt nu dan toch iets te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door kahaarin op 11-09-2007 13:42:02 ]
be nice or go away
  Moderator dinsdag 11 september 2007 @ 13:37:13 #146
8781 crew  Frutsel
pi_53095142
Kerkstoep om Maddie opgebroken

De Portugese politie heeft toestemming gevraagd een net gelegde stoep open te breken in Praia de Luz, de plaats waar Maddie McCann in mei verdween.

Volgens Portugese kranten zou het gaan om een stoep naast een katholieke kerk die regelmatig werd bezocht door de McCanns. De stoep werd kort na de verdwijning in mei gelegd. Vrienden van de McCanns noemen de zoekactie 'idioot'.

De verwarring rond de vraag of er nu wel of geen DNA van Maddie gevonden in de huurauto van haar ouders, is compleet. De laatste melding is dat er wel degelijk haar van het meisje is gevonden in de Renault Scenic die 3 weken na haar verdwijning is gehuurd.

De Engelse media die tot nu toe keihard achter de McCanns stonden, beginnen nu steeds openlijker te twijfelen. 'De ouders hebben heel wat uit te leggen', zegt een politiewoordvoerder tegen The Times.

De grote vraag voor de politie is of het meisje in het appartement is doodgegaan door geweld van een ouder of dat ze aan een overdosis van een medicijn is overleden dat ze misschien per ongeluk heeft ingenomen of toegediend gekregen van één van de (dokter)ouders.

Schandaalkrant The Sun noemt het de 'Brit Lab Bombshell' dat er nu bewijs gevonden zou zijn dat Madeleine in de auto gelegen heeft.

Ook de Daily Mail meldt dat er zoveel haar van Maddie is gevonden dat het niet anders kan dan dat ze daarin vervoerd moet zijn geweest. Het kan geen DNA-spoor geweest zijn van Maddie-kleren of poppen die de ouders bij zich hadden.

De krant vermoedt dat de Portugese politie snel met de aanklacht dood door schuld op de proppen zal komen. De Mail weet verder te melden dat Portugese rechercheurs naar Engeland afreizen om daar verder onderzoek te doen.

Gisteren werd al bekend dat de kinderbescherming in Engeland bekijkt of de tweeling Sean en Amelie van Gerry en Kate niet uit huis gehaald moet worden.

Gerry McCann heeft tegen de pers verklaard in een 'levende nachtmerrie' te zijn beland. De spanning is ondraaglijk, zo meldt hij, maar Gerry weet zeker dat als alle feiten op tafel iggen, hij en zijn vrouw vrijgepleit worden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)Maddie_compleet.html
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:37:54 #147
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_53095156
Als hier geen Ware Woensdagavond film in zit, weet ik het ook niet meer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_53095165
Pff wat is het nou? Ik zie echt de hele tijd "verpletterend bewijs" versus "niet uitsluitend" "niet helemaal zeker"
pi_53095251
The Times heeft gelijk. Of de ouders het nu wel of niet gedaan hebben, ze hebben heel wat uit te leggen. Dan kun je niet aankomen met een verhaaltje dat de politie in Portugal dit alles met opzet zo heeft geplaatst, want dan maak je jezelf belachelijk.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:44:41 #150
145755 kahaarin
pi_53095295
quote:
De testresultaten op die haartjes zouden bovendien de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen
.

Bron is mijn vorige post, nieuwsbericht.

Milagro en Suko, we kunnen zo bij de CSI aan het werk!

Hopelijk komt deze zaak nu eindelijk tot een eind en wordt Maddy gevonden zodat ze fatsoenlijk begraven kan worden.
be nice or go away
pi_53095386
Wat betreft het onderzoek bij die kerk, zoiets had ik idd eerder gepost. Kate McCann is zeer gelovig, je kan niet weten he?! Overigens heb ik nooit gekeken naar CSI...
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:50:27 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53095421
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:37 schreef Copycat het volgende:
Als hier geen Ware Woensdagavond film in zit, weet ik het ook niet meer.
Als Nadine26 dan het script verzorgt, wordt het een heuse klapper
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:55:56 #153
145755 kahaarin
pi_53095562
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:48 schreef Suko het volgende:
Wat betreft het onderzoek bij die kerk, zoiets had ik idd eerder gepost. Kate McCann is zeer gelovig, je kan niet weten he?! Overigens heb ik nooit gekeken naar CSI...
Ik bedoelde de echte Crime Scene Investigators.....
Idd, dat hele verhaal dat zij apart een mis bijwoonden en haar veelvoudige bezoeken aan die kerk krijgen dat een heel andere lading.
be nice or go away
pi_53095653
Ik denk dat de ontknoping nog heeel ver weg is...

Noot noot.
pi_53095660
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:55 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Ik bedoelde de echte Crime Scene Investigators.....
Idd, dat hele verhaal dat zij apart een mis bijwoonden en haar veelvoudige bezoeken aan die kerk krijgen dat een heel andere lading.
Ach, sommige mensen zijn gewoon heel gelovig. De Amerikaanse ouders van m'n ex-vriendin waren dat ook, en gingen ook tijdens hun vakantie, waar ze ook waren (kleine kutdorpjes in Engeland of Nederland) naar de kerk. Zelfs als ze geen fuck van de dienst zouden begrijpen. Dus wat dat betreft hoeft er niet per se iets achter te zitten, maar het is wel goed dat alles wordt onderzocht.
pi_53095662
Overigens valt het nog maar te bezien of de McCanns het geld van Madeleine-fund 'mogen' gebruiken om (dure) advocaten mee te betalen, The Times: "Kate and Gerry McCann face being stopped from paying their mounting legal bills out of the £1 million of public donations to the campaign to find their missing daughter.

As the couple engaged two of Britain’s top criminal lawyers and a leading Portuguese lawyer, the trustees of Madeleine’s Fund were still considering whether the fund could pay for their legal bills in Portugal and London after they were made official suspects in their daughter disappearance.

The trustees are understood to fear a possible backlash from some people who made donations as well as possible legal challenges to the use of the fund for such a controversial purpose.

A family friend said: “The fund is looking into whether it can legally pay for the legal advice that is currently being given to Kate and Gerry.” According to one solicitor, using fund money to help to pay for legal advice would not be an option.

Julian Young, president of the West London Law Society said: “People have given money to help fund the child’s return and not help the parents. If it had been said originally that the money was wanted to help with legal fees then people perhaps would not have been so generous.”
  dinsdag 11 september 2007 @ 14:01:11 #157
145755 kahaarin
pi_53095702
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ach, sommige mensen zijn gewoon heel gelovig. De Amerikaanse ouders van m'n ex-vriendin waren dat ook, en gingen ook tijdens hun vakantie, waar ze ook waren (kleine kutdorpjes in Engeland of Nederland) naar de kerk. Zelfs als ze geen fuck van de dienst zouden begrijpen. Dus wat dat betreft hoeft er niet per se iets achter te zitten, maar het is wel goed dat alles wordt onderzocht.
Dat klopt, daar is ook niks mis mee, als Maddy echter onder dat stoepje ligt krijgt het hele verhaal toch een iets meer morbide bijsmaak.
be nice or go away
pi_53095735
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:59 schreef Suko het volgende:
Overigens valt het nog maar te bezien of de McCanns het geld van Madeleine-fund 'mogen' gebruiken om (dure) advocaten mee te betalen, The Times: "Kate and Gerry McCann face being stopped from paying their mounting legal bills out of the £1 million of public donations to the campaign to find their missing daughter.

As the couple engaged two of Britain’s top criminal lawyers and a leading Portuguese lawyer, the trustees of Madeleine’s Fund were still considering whether the fund could pay for their legal bills in Portugal and London after they were made official suspects in their daughter disappearance.

The trustees are understood to fear a possible backlash from some people who made donations as well as possible legal challenges to the use of the fund for such a controversial purpose.

A family friend said: “The fund is looking into whether it can legally pay for the legal advice that is currently being given to Kate and Gerry.” According to one solicitor, using fund money to help to pay for legal advice would not be an option.

Julian Young, president of the West London Law Society said: “People have given money to help fund the child’s return and not help the parents. If it had been said originally that the money was wanted to help with legal fees then people perhaps would not have been so generous.”
Dus als ze niet oppassen zitten ze straks ook nog eens dik in de schulden

Lekker dan, voor die andere kinderen van ze...
pi_53095798
wat ik een beetje vreemd vind, is dat de papa roept dat het 'idioot' is dat ze een stoep gaan openbreken. Omdat die nét dicht is gegooid vlak na de verdwijning. Maar élke zoektocht naar Maddie is toch goed? de zogenaamde 'ontvoerder' kan haar toch ook in het cement gegooid hebben? Om maar een dwarsstraat te noemen. Die ouders lijken me nu een beetje teveel op hun eigen verdediging te gooien: als je onschuldig bent ben je daar denk ik minder meebezig. Maar goed, we shall see. Zodra het lichaampje of Maddie terecht is (alive) heb je pas echt uitsluitsel.
Everything you can imagine is real - Pablo Picasso
pi_53095899
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 14:07 schreef hatsieflatsie het volgende:
wat ik een beetje vreemd vind, is dat de papa roept dat het 'idioot' is dat ze een stoep gaan openbreken. Omdat die nét dicht is gegooid vlak na de verdwijning. Maar élke zoektocht naar Maddie is toch goed? de zogenaamde 'ontvoerder' kan haar toch ook in het cement gegooid hebben? Om maar een dwarsstraat te noemen. Die ouders lijken me nu een beetje teveel op hun eigen verdediging te gooien: als je onschuldig bent ben je daar denk ik minder meebezig. Maar goed, we shall see. Zodra het lichaampje of Maddie terecht is (alive) heb je pas echt uitsluitsel.
Idd, door te roepen dat het idioot is lijkt het net alsof hij niet wil dat ze daar gaan zoeken. Niet dat hij enig invloed heeft op die zoekactie, maar met die uitspraak zul je echt niet bereiken dat ze daar niet meer gaan zoeken, het is eerder andersom...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2007 14:12:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')