Tip: Als je niet geconfronteerd wil worden met allerlei grappige beesten, niet in de suburbs gaan.quote:Op maandag 3 september 2007 20:55 schreef wonderer het volgende:
Over huizen gesproken, hebben jij of Popo nog tips voor het kopen van een huis? Ook al is jullie markt waarschijnlijk anders.
Hm, goed punt, het huis waar we voor willen gaan is wel een "buitengebied" ja. Maar er wonen niet echt veel rare beesten hier, skunks, squirrels en porcupines hebben we nu toch al "last" van, dat wordt vast niet veel erger.quote:Op maandag 3 september 2007 21:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Tip: Als je niet geconfronteerd wil worden met allerlei grappige beesten, niet in de suburbs gaan.
Ik vind het best leuk, we zijn uiteraard in 'hun' leefgebied komen wonen. Maar echte tips heb ik niet, dit was m'n eerste huis ooit en zijn met de makelaar gegaan die heel m'n vrouw's familie onderdak heeft bezorgt.
Eigenlijk niet. Heb nog geen huis gekocht. De enige tip die ik heb is dat je nooit een "adjustable rate" mortgage moet nemen.... althans, de meeste forclosures die nu in California plaatsvinden zijn adjustable rate mortgages geweest. Dan begin je dus met een lage rente, die steeds hoger wordt, en na een jaar of 5 kun je ineens met hoge mortgage payments zitten. Je neemt dan eigenlijk de gok dat je huis in die 5 jaar veel meer waard wordt zodat je het dan kunt verkopen, en dan misschien met de "winst" die je hebt een grotere downpayment kunt neerleggen voor je volgende huis. Alleen zou ik momenteel die gok niet willen nemen, de piek was er in 2006, en momenteel staat de mortgageindustrie op instorten.quote:Op maandag 3 september 2007 20:55 schreef wonderer het volgende:
Over huizen gesproken, hebben jij of Popo nog tips voor het kopen van een huis? Ook al is jullie markt waarschijnlijk anders.
Je ken zo een dierentuin beginnen.quote:Op maandag 3 september 2007 21:36 schreef popolon het volgende:
En gisteren a;weer een fooking vleermuis in m'n huis.
quote:Op maandag 3 september 2007 21:56 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je ken zo een dierentuin beginnen.
Vorige week stond er een leuk stukje in Il Mattino, krant van Napoli en omgeving, over de ongerustheid binnen de club voor zwarte kaarten als straks de grote wedstrijden gaan komen tegen Juve, Milan, Roma etc. voor ongetwijfeld een uitverkocht huis.
Sinds die rellen vorig jaar is de boel een stuk strenger geworden (altijd ID bij je hebebn, tickets op naam etc.)
Speelde Napoli 2 weken terug thuis voor de Coppa Italia tegen Pisa, na afloop uiteraard controle van de administratie. Bleken er allerlei tickets "verkocht" te zijn op naam van o.a. Bruce Willis, Bill & Hillary Clinton, Halle Berry etc.
Tis humor en triest tegelijk, net zoals Napoli als stad haat/liefde is.
Bats zijn zeer nuttig, daarom hebben we ook geen last van muggen.quote:Op maandag 3 september 2007 22:04 schreef wonderer het volgende:
Fijn dat je niet meteen met gif gaat strooien of zo
En dat leidde niet tot een demonstratie van de NRA?quote:Op maandag 3 september 2007 22:08 schreef popolon het volgende:
En ze hebben sinds kort bescherming van de staat Michigan, je mag ze niet zomaar doden.
Vleermuizen zijn coolquote:Op maandag 3 september 2007 22:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Bats zijn zeer nuttig, daarom hebben we ook geen last van muggen.
En ze hebben sinds kort bescherming van de staat Michigan, je mag ze niet zomaar doden.
Maar sinds ik twee aanvaringen heb gehad heb ik me even ingelezen in deze interessante zoogdieren. De enige zoogdieren die vliegen.
Waarschijnlijk de 'small brown bat' maar ik weet 't niet zeker. Ik weet wel dat het een jonkie was, heel klein, en die raken de weg nog wel eens kwijt in het begin. Vandaar dat 'ie natuurlijk mij op komt zoeken.quote:Op maandag 3 september 2007 22:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vleermuizen zijn coolBen wel eens op vleermuizentocht geweest in Nederland. Weet je toevallig ook wat voor soort het is?
quote:
Ik moet ineens denken aan een aflevering van The Officequote:Op dinsdag 4 september 2007 17:43 schreef popolon het volgende:
Ik vind ze buiten helemaal te gek, binnen is het wat minder.
Sinds jij naar de Filippijnen bent is het alleen maar harder bergafwaarts gegaan met FC Den Haagquote:Op donderdag 6 september 2007 20:56 schreef Chen het volgende:
Beetje stillig hier..
Gefeliciteerd! Topic in K&W ook?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef phileine het volgende:
We hebben ze!
[afbeelding]
na 15 maanden zwerven eindelijk een huis!
Lijkt me niet zo gek, als Tsjechie een kwartiertje eerder zelf aftrapt. Wat moet een bar dan met Nederland - Bulgarije? Als ze al iets anders laten zien zal het dan toch wel Italie - Frankrijk zijn dunkt me.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Nog steeds geen sports bar in Praag gevonden die NL-BG uitzend. Beetje jammer.
Da's meer een vrouwending denk ik, de barman lief aankijken en een tip geven.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:06 schreef phileine het volgende:
kun je niet een barman lief aankijken en een extra grote tip geven zodat ie even schakelt?
Sowieso worden de wedstrijden van Engelse landen (zelfs het nietige Noord-Ierland) en Tsjechie en Slowakije met voorrang uitgezonden en verder ploegen in de poule van Tsjechie. Italie-Frankrijk natuurlijk en Polen.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:12 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo gek, als Tsjechie een kwartiertje eerder zelf aftrapt. Wat moet een bar dan met Nederland - Bulgarije? Als ze al iets anders laten zien zal het dan toch wel Italie - Frankrijk zijn dunkt me.
Je hebt een schotel nodig man, kun je lekker vanuit je eigen stekkie kijken.
nee, geen sliced bread, mar dat lag gewoon aan de bakker die ik had....,sowieso kennen ze niet van die snijmachines zoals wij die kennen.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:57 schreef Chen het volgende:Je kan geen brood vinden in Engeland?
quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:31 schreef Grumpey het volgende:
[..]
nee, geen sliced bread, mar dat lag gewoon aan de bakker die ik had....,sowieso kennen ze niet van die snijmachines zoals wij die kennen.
ben er nu een week en nog steeds geen regen, dus het kan niet meer kapot alquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:46 schreef SuperWeber het volgende:
[..]Grumps... Niet klagen over je nieuwe thuisland he
Wacht maarquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ben er nu een week en nog steeds geen regen, dus het kan niet meer kapot al
vanaf komende zondag in mijn echte huis waar ik terechtkom..de kamer waar ik nu zit is best wel rot, maar nog maar 2 dagenquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wacht maar... Maar bevalt het verder??
Ik ken hetquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
vanaf komende zondag in mijn echte huis waar ik terechtkom..de kamer waar ik nu zit is best wel rot, maar nog maar 2 dagen. Het werk wat ik moet doen is van een stuk hoger niveau dan in Nederland, merk echt dat dat nederlandse mastersysteem zo slecht is als je maar denken kan. Gelukkig kan ik het grotendeels wel volgen en kunnen ze hier echt goed uitleggen, dus ik leer hier nu al in 3 dagen meer dan in nederland in een maand
. Dat bevalt me wel, alhoewel niks doen ook wel leuk is natuurlijk
![]()
Voor de rest, vrij lastig om mensen te leren kennen hier
Ja man, die gasten kunnen er echt niks vanquote:Op donderdag 6 september 2007 21:42 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sinds jij naar de Filippijnen bent is het alleen maar harder bergafwaarts gegaan met FC Den Haag![]()
Ik kreeg dat Sainsburys brood maar moeilijk weg...quote:
en dat gesneden brood is dan ook weer veel te dikquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:18 schreef D1 het volgende:
[..]
Ik kreeg dat Sainsburys brood maar moeilijk weg...
Net als wonderbread
Ah, klagen over brood (was ook 1 van mijn eerste klachten)...quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
en dat gesneden brood is dan ook weer veel te dik
HOEMPA HOEMPA HOEMPAPA staat zo vreemd, op de Filippijnen he.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:08 schreef Chen het volgende:
[..]
Ja man, die gasten kunnen er echt niks van. Toch is het een van de weinige dingen die ik mis
Ja en de eredivisie zetten ze er dan weer niet op. Net alsdat ik ook planet voetbal niet mag kijken omdat ik in het buitenland zitquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
HOEMPA HOEMPA HOEMPAPA staat zo vreemd, op de Filippijnen he.
RTL Sport heeft wel samenvattingen van alle Jupiler league wedstrijden trouwens via haar website.
Kun je de dag na de wedstrijd toch nog even de samenvatting zien zoals deze ook op TV was.
Zo goed als... Moet nog wel even een colloqium in elkaar draaienquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Grumpey het volgende:
als je terugkomt SW, ben je dna klaar met je studie enzo?
weet je al wat je daarna wilt gaan doen?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zo goed als... Moet nog wel even een colloqium in elkaar draaien
Nope, de toekomst is nog onduidelijk...quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
weet je al wat je daarna wilt gaan doen?
spannendquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nope, de toekomst is nog onduidelijk...
OMFG zuurdesembroodquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:50 schreef Igen het volgende:
Het is vast niet zo erg als het Duitse zuurdesembrood.
Bij de productie gaat het al fout: het deeg laat men een dag liggen. Als het dan zuur en bedorven smaakt, dan bakken ze er een brood van.
Vervolgens kun je dat brood een dag lang niet eten. Eet je namelijk vers zuurdesembrood, dan voelt dat in de maag zoals een baksteen en heb je de rest van de dag ongelofelijke buikkramp, alsof je vier varkenskarbonades met bot en al hebt ingeslikt.
Op de tweede dag kun je het brood eten.
En op de derde dag is het alweer verschimmeld.
Daarom haal ik regelmatig brood bij de Turkse bakker, want wat die verkopen is in weze heel dik Frans stokbrood.
En dan naar die UFO kijken zekerquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
spannend
Anders kom je gezellig in amsterdam een master doen
Ja ik kijk het via ADOFans.nl maar om eerlijk te zijn heb ik daar maar pas een paar keer gebruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
HOEMPA HOEMPA HOEMPAPA staat zo vreemd, op de Filippijnen he.
RTL Sport heeft wel samenvattingen van alle Jupiler league wedstrijden trouwens via haar website.
Kun je de dag na de wedstrijd toch nog even de samenvatting zien zoals deze ook op TV was.
Volgens mij zijn er wel van die programma's om de internet verbinding te doen laten denken dat je ergens anders zit!quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en de eredivisie zetten ze er dan weer niet op. Net alsdat ik ook planet voetbal niet mag kijken omdat ik in het buitenland zit.
Je kunt in Tsjechie toch gewoon - wel even via Nederlands adres van ouders ofzo - een smartcard aanschaffen voor Nederlandse televisie via satelliet? Moet je wel een schotel enzo kunnen ophangen natuurlijk....quote:Op donderdag 6 september 2007 22:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Nog steeds geen sports bar in Praag gevonden die NL-BG uitzend. Beetje jammer.
En hopen op goed weer, beetje onweer en weg is je beeld.....quote:Op woensdag 12 september 2007 10:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt in Tsjechie toch gewoon - wel even via Nederlands adres van ouders ofzo - een smartcard aanschaffen voor Nederlandse televisie via satelliet? Moet je wel een schotel enzo kunnen ophangen natuurlijk....
Valt wel mee hoor, de moderne digitale setjes ontvangen vrij goed signaal, ook als het onweert. Het enige probleem wat je nog kan hebben is dat je schotel ondersneeuwd, maar als je em enigszins bereikbaar opstelt (1 laddertje bijv) dan veeg je dat er zo vanaf natuurlijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:01 schreef Hexley het volgende:
En hopen op goed weer, beetje onweer en weg is je beeld.....![]()
Humor! Ik vind het altijd weer een verademing om in NL te rijden. Ze maken zomaar plaats voor je als je de snelweg op wil en ze halen bijna nooit rechts in. En binnen de bebouwde kom wordt er zeer netjes gereden. Tis maar wat je gewend bent.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:39 schreef maartena het volgende:
Oh ja, ik ben dus weer even in Nederland, tot nu toe heb ik me alleen met dit topic bezig gehouden, geen tijd/zin om verder veel op FOK te zitten.
Maar godallemachtig wat kunnen Nederlanders toch slecht rijden..... al dat geduw en getrek, en de "jij komt er NIET tussen" mentaliteit kom je echt overal tegen.En als IK dan eens beleefd ben en iemand netjes laat invoegen, krijg ik getoeter achter me dat ik dat niet had moeten doen.....
Ehm.... ok.
Er is een voordeel: Nederlanders gebruiken hun knipperlichten beter.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:39 schreef maartena het volgende:
Oh ja, ik ben dus weer even in Nederland, tot nu toe heb ik me alleen met dit topic bezig gehouden, geen tijd/zin om verder veel op FOK te zitten.
Maar godallemachtig wat kunnen Nederlanders toch slecht rijden..... al dat geduw en getrek, en de "jij komt er NIET tussen" mentaliteit kom je echt overal tegen.En als IK dan eens beleefd ben en iemand netjes laat invoegen, krijg ik getoeter achter me dat ik dat niet had moeten doen.....
Ehm.... ok.
Precies, straks komen er een stel activistjes je auto bekrassenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Er is een voordeel: Nederlanders gebruiken hun knipperlichten beter.
Zozo, je rijdt een SUV in NL, jij durft.Ik ben heel blij met m'n Escape'je, voor een lange draak als ik geen lage auto's meer.
IJshockey is erg gaafquote:Op vrijdag 14 september 2007 07:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Integreren met de vrouwelijke bevolking in Praag gaat soepeltjes trouwens. Op werk begin ik al aardige naamsbekendheid te krijgen. Kreeg gisteren via de interne post een zakje gummy bears toegestuurd van een leuke meid van HR omdat ik haar met haar Engels had geholpen. En een andere bij mij op de afdeling gaat me waarschijnlijk naar m'n eerste ijshockeywedstrijd nemen. Verder al aardig wat teambuilding gehad deze week. Ander woord voor goed zuipen hier.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Integreren met de vrouwelijke bevolking in Praag gaat soepeltjes trouwens. Op werk begin ik al aardige naamsbekendheid te krijgen. Kreeg gisteren via de interne post een zakje gummy bears toegestuurd van een leuke meid van HR omdat ik haar met haar Engels had geholpen. En een andere bij mij op de afdeling gaat me waarschijnlijk naar m'n eerste ijshockeywedstrijd nemen. Verder al aardig wat teambuilding gehad deze week. Ander woord voor goed zuipen hier.
Mmm, kastje uit .nl en op de kabel staat ook made in .nlquote:Op woensdag 12 september 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Met een goede installatie echt niet hoor, maar je moet nooit bezuinigen op je kabels (veel gemaakte fout)
Hopelijk een paar jaar. Vandaag om 18:15 m'n eerste wedstrijd met Slavia tegen FC Banik Ostrava!quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Gaat goed dus. Hoelang blijf je?
Dat is hier in Finland ook zoquote:Op zaterdag 15 september 2007 15:27 schreef Grumpey het volgende:
trouwens, geef een stroopwafel aan een gemiddelde engelsman en je kan alles bij ze maken
Ooh dat is een geweldige wedstrijd! Banik heeft erg fanatieke supporters. En altijd zingen Banik **** Banik!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:09 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hopelijk een paar jaar. Vandaag om 18:15 m'n eerste wedstrijd met Slavia tegen FC Banik Ostrava!
Het zijn een beetje de hedendaagse kraaltjes en spiegeltjes...quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:07 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is hier in Finland ook zo
Net terug. Zeer fanatiek inderdaad.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:31 schreef Qwie het volgende:
[..]
Ooh dat is een geweldige wedstrijd! Banik heeft erg fanatieke supporters. En altijd zingen Banik **** Banik!
Haha, nee man. Hij heeft al zo weinig geld en op die manier zou die alleen maar meer geld verliezen!! GVD man, kut DH....quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
Nog op Den Haag gegokt bij de Filipijnse groeteboer Chen?
Ondertussen GW4 in Cybernations gemist.quote:
Ik weet het. Ben een enkele keer online geweest, maar had eigenlijk wel wat beters te doen natuurlijkquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:42 schreef popolon het volgende:
Ondertussen GW4 in Cybernations gemist.
Het was weer heel leuk inderdaad.quote:Was het leuk? Wil je weer terug?
idd, ik heb precies dat gevoel, dat ik nog steeds op vakantie ben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Ja, vooral de eerste maanden voelt het alsof je op een soort werkvakantie bent. Althans, dat had ik wel.
Ik heb hier nu wel het gevoel dat ik er woon, maar ik heb veel meer plezier in vanalles, wel vreemd eigenlijk als je er over nadenktquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Ja, vooral de eerste maanden voelt het alsof je op een soort werkvakantie bent. Althans, dat had ik wel.
Ik hoor 's avonds de krekels, dat doet me altijd denken aan de vakanties vroeger in Frankrijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:34 schreef compier het volgende:
[..]
Ik heb hier nu wel het gevoel dat ik er woon, maar ik heb veel meer plezier in vanalles, wel vreemd eigenlijk als je er over nadenkt
Die zal het vast te druk hebben met haar nieuwe huis.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:28 schreef Hexley het volgende:
Waar's Phileine eigenlijk gebleven?
Hier in California ook idd, de hele zomer lang..... momenteel al wat minder trouwens.quote:Op woensdag 26 september 2007 17:43 schreef popolon het volgende:
Ik hoor 's avonds de krekels, dat doet me altijd denken aan de vakanties vroeger in Frankrijk.
Nee, maar als je die in huis krijgt kun je daar weer achter aan....quote:Op woensdag 26 september 2007 18:04 schreef maartena het volgende:
Kikkers hebben we hier weinig last van. Te droog klimaat denk ik. Ze zijn er trouwens wel, maar je ziet ze niet vaak. Wel veel hagedisjes hier, maar die maken geen lawaai.
quote:Op woensdag 26 september 2007 18:10 schreef Hexley het volgende:
Nee, maar als je die in huis krijgt kun je daar weer achter aan....
Kruipt het kreng net achter een flinke kast.....![]()
Ik vind het ook wel leuk om te horenquote:Op woensdag 26 september 2007 18:02 schreef popolon het volgende:
Ja ik vind het wel lekker rustgevend.
In de lente hebben we wel eens kikkers in de tuin, die vinden dat zwembad wel grappig. Die maken 's avonds pas lawaai.
Suprise, suprisequote:Op vrijdag 28 september 2007 07:08 schreef maartena het volgende:
Ik denk.... wat is die DAM de laatste tijd stil in KAA..... zie ik dat ie een week geleden alweer een ban kreeg.
Wie welquote:
He'll be back.quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:08 schreef maartena het volgende:
Ik denk.... wat is die DAM de laatste tijd stil in KAA..... zie ik dat ie een week geleden alweer een ban kreeg.
Dat wil ik ook..quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:10 schreef compier het volgende:
Ik heb mn rijbewijs
heeft me in totaal een whopping 13 dollar en 50 cent gekost
Dat ben ik wel met je eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:53 schreef popolon het volgende:
En even ter verdediging van Diego: In KAA heeft 'ie ook laten zien dat het best een leuke user kan zijn.
Het Nederlands rijbewijs verlengen vanuit het buitenland is 1 grote ellende. Je moet hiervoor eerst persoonlijk bij het consulaat een bewijs halen dat je inderdaad in dat land woont (tegen betaling uiteraard), en vervolgens moet je een formulier insturen met bewijs dat je in het buitenland woont en een bewijs van betaling, waarbij je van te voren een bedrag moet overmaken naar een Nederlandse rekening van de ABN AMRO. (Daarvoor moet je dus nog wel een Nederlandse rekening hebben, of flink extra betalen om van een buitenlandse rekening over te maken). Tot slot moet je een NEDERLANDS adres opgeven waar het nieuwe rijbewijs heen gestuurd kan worden, want naar het buitenland sturen ze niet. De Nederlanders op dat adres moeten het dan weer aan je doorsturen. Prima als je nog ouders of familie hebt natuurlijk, maar als je dat niet meer hebt heb je een probleem.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:48 schreef popolon het volgende:
Valt dat niet te regelen via het consulaat?
Die regelen alleen (nood)paspoortenquote:Op vrijdag 28 september 2007 17:48 schreef popolon het volgende:
Valt dat niet te regelen via het consulaat?
Ik heb eigenlijk niet nodig, maar ik heb geen zin om straks 1400 km op de achterbank zitten terwijl ik zelf kan rijden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:10 schreef popolon het volgende:
Ja dat wordt een duur rijbewijs dan.
Duh 105 euro voor een "dom" boekje,....quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:03 schreef popolon het volgende:
M'n paspoort verlengen kostte rond de $150 dus dat viel nog wel mee.
Melden op het consulaat in Grand Rapids. Het paspoort gaat van Grand Rapids naar 't consulaat in Chicago, van Chicago naar Nederland. En vice versa.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:23 schreef Hexley het volgende:
[..]
Duh 105 euro voor een "dom" boekje,....![]()
Waarom betaalde ik in Los Angeles slechts $70 + $10 voor FedEx + $20 voor foto's = $100 in totaal?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:03 schreef popolon het volgende:
M'n paspoort verlengen kostte rond de $150 dus dat viel nog wel mee.
Is dat zo ?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:00 schreef maartena het volgende:
[..]
(..)
Ik heb een Californisch rijbewijs, en dat werkt voor vakanties in Nederland ook prima.
Laatst in Zweden.. tasty cheese op... het was echt verre weg van tastyquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef maartena het volgende:
Old Amsterdam is idd best lekker. Ik kan het hier in de winkel krijgen..... en ook "Gouda" uit Wisconsin.
Goede kaas is inderdaad moeilijk te krijgen in de VS. Al zijn er wel wat "artisan" kazen van lokale boeren die prima te versmaden zijn.
Is geen enkel probleem. Nederland krijgt jaarlijks vele tienduizenden toeristen uit de Verenigde Staten, en velen van hen huren een auto. Ik heb gewoon met mijn Amerikaanse rijbewijs een auto gehuurd en rondgereden. Controle heb ik niet gehad, maar ik verwacht geen problemen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:39 schreef qwerty_x het volgende:
Is dat zo ?
Ik heb anders flinke problemen gehad de vorige keer dat ik met mijn Braziliaanse rijbewijs in NL werd gecontroleerd
Traffico @ Teruel zet gewoon een stempeltje op je oude als deze nog ff geldig was...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:02 schreef Bramito het volgende:
Ik heb ook m'n rijbewijs maar eens omgezet. Dat was ik ook verplicht na 6 maanden dus na een jaar of 8 werd het wel tijd. Ik moest wel want hij stond op het punt te verlopen.Ik rij eindelijk legaal in Spanje!
![]()
quote:
laat ik nu net aan het Tsjechische bier zitten...quote:
Het valt me trouwens op dat het woord "allochtoon" in de VS eigenlijk geen enkele betekenis heeft. Een allochtoon is volgens de Nederlandse definitie iemand die in het buitenland geboren is, OF ouders heeft die in het buitenland geboren zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:17 schreef cheukert het volgende:
Ik bedenk me net trouwens dat ik in geen 1 land autochtoon benoveral allochtoon
Voor $7 heb ik hier een 0.9 liter glas (fatsoenlijk) bier, dus voor $14 heb ik bijna 2 liter bier om te zuipen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:31 schreef Aanvoerder het volgende:
heb me voor 15 euro weer helemaal klemgezopen gisteren. sweet mother of jesus.
wowquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:42 schreef maartena het volgende:
Holy crap, nog een mooi voorbeeld dat de dollar op een dieptepunt zit...... 1 Canadese Dollar is momenteel $1.02 waard, (xe.com), terwijl deze historisch gezien meestal zo rond de 70 a 75 dollarcent zweefde.....
Ach, familie van het koningshuis? Zowel Beatrix als Willem Alexander zijn zo autochtoon als de pest...quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:17 schreef cheukert het volgende:
Ik bedenk me net trouwens dat ik in geen 1 land autochtoon benoveral allochtoon
Ach zo'n openbare wc met berging?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:31 schreef popolon het volgende:
Diego zit volgens mij in een penthouse met 5 badkamers.
golfplaten dak enzoquote:
Zo klopt hetquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 21:12 schreef Hexley het volgende:
Hey DiegoArmandoMaradona, heb je weer iNet in die krottenwijk van je. ben je weer eens niet gebanned...![]()
We kregen afgelopen vrijdag pas de sleutel hoorquote:
Het is ook geen fast chatquote:Op zaterdag 3 november 2007 14:36 schreef flipsen het volgende:
Ik denk dat je dan nog wel even kan wachten
Wat loopt deze SC trouwens ontzettend langzaam
Ik kan niet wachten tot de kerst, mijn beste vriend komt voor 3 weken hierheenquote:Op zaterdag 3 november 2007 15:03 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Het is ook geen fast chat
Ik heb alvast mijn ticket voor de kerstvakantie naar Nederland geboekt. Hopen dat het gemeentehuis in Nederland open is gedurende feestdagen, want ik moet een nieuwe rijbewijs aanvragen..
Afslag gemist zeker?quote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef SuperWeber het volgende:
Ik ben net weer terug in Nederland
Whehehe, helaas wel jaquote:
Ik was dus mijn Duits en mijn Frans totaal vergeten... maar op een wonderbaarlijke manier kwam het opeens weer terug.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:17 schreef flipsen het volgende:
Mijn Frans (toch nog eindexamen in gedaan, 7) is dus echt he-le-maal verdwenen! Ik kon niet eens meer tot 10 tellen in het Frans zonder het te verwarren met Spaans. Niet blij mee, maar het is niet anders. Mocht ik ooit naar een Franstalig land verkassen dan zal ik dat wel weer snel oppikken en zal ik het Spaans misschien wel weer vergeten...
uhm, weinig files in Zweden en de kwaliteit van de radiostations is zo slecht hierzo..quote:
Spookrijders komen zeer weinig voor, maar dat heeft er vooral mee te maken dat er bijna geen snelweg bestaat in dit land (en dus is op je eigen weghelft terugkeren erg makkelijk, alleen even de streep weer over rijdenquote:
Ik ben nog niet Noorwegen geweest, misschien moet ik dat deze zomervakantie eens gaan bekijkenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:07 schreef Fogel het volgende:
Inderdaad, en wil je terug naar Zweden, of liever naar een beschaafder land de volgende keer?
Mini popo wordt verwacht rond 12 maart.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:01 schreef Gaoxing het volgende:
Of je komt hier gezellig buurtenVandaag lekker geen aircon aan, maar woensdag was het rond de 36 graden.
En het is het warme seizoen nog niet eens
Hoe gaat het bij jullie met de komende gezinsuitbreiding popolon? Wanneer wordt minipopo verwacht?
Nee, dat geklieder doe we liever in het ziekenhuis.quote:Op zondag 27 januari 2008 15:15 schreef Gaoxing het volgende:
Oe, dat is al snel popolon! En, gaat je vrouw voor een traditioneel Nederlanse home-birth?
quote:Op zondag 27 januari 2008 16:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee, dat geklieder doe we liever in het ziekenhuis.
Eerst vond er een samensmelting plaats natuurlijk...quote:Op maandag 28 januari 2008 18:35 schreef Bendoverp het volgende:
Of een aantal delingen.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 januari 2008 01:23 schreef popolon het volgende:Dan kun je je borst natmaken in de zomer.
Rustig aan Goaxing.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 03:14 schreef Gaoxing het volgende:
Ja, het is een beetje te gek, de laatste tijd he?
Oh ja, sorry, ik had m'n haar losquote:
Ik ben niet gegaanquote:Op zondag 3 februari 2008 09:56 schreef Fogel het volgende:
Markt, zelfs in miniformaat (denk aan een zaterdagmarkt in een dorp met 20.000 inwoners) vind ik al eng. Gelukkig doen ze niet aan dat soort gezeik hier (misschien 1 keer per jaar een straat afzetten voor marktkraampjes).
Ik ga nog af en toe naar de markt in mijn woonplaats... Even een loempia halen en de verkoper doet altijd een trucje doen.. Als is 9 van de 10 keer dezelfde en stroopwafels halenquote:Op donderdag 7 februari 2008 23:48 schreef Bora-Bora het volgende:
Markten zijn altijd zo vroeg, vind ik...
Tuuurlijk mag je hier nog wel komen!!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 12:43 schreef PieterBas het volgende:
Ik ga nog af en toe naar de markt in mijn woonplaats... Even een loempia halen en de verkoper doet altijd een trucje doen.. Als is 9 van de 10 keer dezelfde en stroopwafels halen
* PieterBas is gewoon weer terug in Nederland, mag hier dus eigenlijk niet meer komen
Ik ook niet... welk trucje? Is het de loempiaboer die een truc met stroopwafels doet? Stroopwafel met zoet-pittige sausquote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:33 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik snap alleen je zin niet helemaal....
We zullen er waarschijnlijk nooit achterkomen....quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ook niet... welk trucje? Is het de loempiaboer die een truc met stroopwafels doet? Stroopwafel met zoet-pittige saus
Niet echt meer, hij is er al. Alles is goed.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:55 schreef Bora-Bora het volgende:
Zeg, Popo, hoe gaat het thuis? Stijgt de spanning al?
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 maart 2008 04:24 schreef popolon het volgende:
Nee gek, ik ben er net.
Dame en babykind liggen lekker in het ziekenhuis bij te komen en ik zit aan de wijn thuis, ze smaakten nog nooit zo goed.
Nee, ik bedoelde dat ik je nét vanavond die vraag stelde, toen het blijkbaar aan het gebeuren was.quote:
Ohhh, gelijk even lurken!quote:Op zaterdag 15 maart 2008 01:09 schreef popolon het volgende:
Die krijg je maanden van te voren vaak. Wel handig, zijn allemaal dingen die je zelf niet meer hoeft te kopen.
Foto van de kleine kerel in fobo.
Fijn dat alles zo perfect verlopen is. Dat is een goed begin.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 02:18 schreef popolon het volgende:
De zorg was zonder meer uitstekend, grote kamers, alles er op en er aan. Goed personeel etc.
quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2008 12:15 schreef Fogel het volgende:
Koppie thee voor bora-bora! Je bent wel erg vroeg op voor jouw doen he
quote:Is dit een nieuw postrecord voor deze SC?
Toepasselijk, in KAA!!quote:Op zaterdag 5 april 2008 19:37 schreef z80 het volgende:
Ik heb hier nog een kaas plankje staan.
iemand een stukje kaas?
Zometeen moet je misschien zelfs een paar posts weghalen wegens bagger ofzoquote:
Vertel...quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:32 schreef popolon het volgende:
Ik heb een foodsteamer gekocht, damn, da's fijn eten maken zeg.
quote:
Eigenlijk alles.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:10 schreef wonderer het volgende:
Maar wat maak je er dan mee?
It's Amaaaaaaaaaaazing Mike!quote:Op zaterdag 5 april 2008 22:59 schreef popolon het volgende:
[..]
$29.95 op Amazon
Wat ze zeggen is waar, het smaakt beter, is makkelijk en het is nog leuk om naar te kijken ook al die stoom.
Dat idee krijg ik ook...quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook...
Ik zou het best willen, hoor. We vreten nu vooral paprika en boontjes/erwtjes uit blik voor groente. Af en toe courgette of verse boontjes of zo zou wel lekker zijn. Of zo. Ze hebben ook kleinere, zie ik (zelfde prijs, maar we hebben maar een klein keukentje)
Kun je er ook pasta in maken?
Dan krijgt het één waarschijnlijk de lucht van de ander, lijkt me...quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:35 schreef wonderer het volgende:
Mmmm.
Kan ik voor mezelf zalm stomen en voor hem kip tegelijk? Of is dat dan weer niet handig?
Ga het eens even voor me uitzoeken danquote:Op zaterdag 5 april 2008 23:40 schreef popolon het volgende:
Of ik dat weet.Heb dat ding net een dag.
Ja potverdimme zeg, er staan 103 reviews daar. Good luck.quote:Op zaterdag 5 april 2008 23:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ga het eens even voor me uitzoeken dan
Waarzo? Op Fok! of bij jou thuis??quote:Op zondag 6 april 2008 00:29 schreef popolon het volgende:
GEKKENHUIS !
Oja?quote:Op zondag 6 april 2008 00:20 schreef popolon het volgende:
't Zit in het bloed. Nederlanders zijn egocentrisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |