Tip: Als je niet geconfronteerd wil worden met allerlei grappige beesten, niet in de suburbs gaan.quote:Op maandag 3 september 2007 20:55 schreef wonderer het volgende:
Over huizen gesproken, hebben jij of Popo nog tips voor het kopen van een huis? Ook al is jullie markt waarschijnlijk anders.
Hm, goed punt, het huis waar we voor willen gaan is wel een "buitengebied" ja. Maar er wonen niet echt veel rare beesten hier, skunks, squirrels en porcupines hebben we nu toch al "last" van, dat wordt vast niet veel erger.quote:Op maandag 3 september 2007 21:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Tip: Als je niet geconfronteerd wil worden met allerlei grappige beesten, niet in de suburbs gaan.
Ik vind het best leuk, we zijn uiteraard in 'hun' leefgebied komen wonen. Maar echte tips heb ik niet, dit was m'n eerste huis ooit en zijn met de makelaar gegaan die heel m'n vrouw's familie onderdak heeft bezorgt.
Eigenlijk niet. Heb nog geen huis gekocht. De enige tip die ik heb is dat je nooit een "adjustable rate" mortgage moet nemen.... althans, de meeste forclosures die nu in California plaatsvinden zijn adjustable rate mortgages geweest. Dan begin je dus met een lage rente, die steeds hoger wordt, en na een jaar of 5 kun je ineens met hoge mortgage payments zitten. Je neemt dan eigenlijk de gok dat je huis in die 5 jaar veel meer waard wordt zodat je het dan kunt verkopen, en dan misschien met de "winst" die je hebt een grotere downpayment kunt neerleggen voor je volgende huis. Alleen zou ik momenteel die gok niet willen nemen, de piek was er in 2006, en momenteel staat de mortgageindustrie op instorten.quote:Op maandag 3 september 2007 20:55 schreef wonderer het volgende:
Over huizen gesproken, hebben jij of Popo nog tips voor het kopen van een huis? Ook al is jullie markt waarschijnlijk anders.
Je ken zo een dierentuin beginnen.quote:Op maandag 3 september 2007 21:36 schreef popolon het volgende:
En gisteren a;weer een fooking vleermuis in m'n huis.
quote:Op maandag 3 september 2007 21:56 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je ken zo een dierentuin beginnen.
Vorige week stond er een leuk stukje in Il Mattino, krant van Napoli en omgeving, over de ongerustheid binnen de club voor zwarte kaarten als straks de grote wedstrijden gaan komen tegen Juve, Milan, Roma etc. voor ongetwijfeld een uitverkocht huis.
Sinds die rellen vorig jaar is de boel een stuk strenger geworden (altijd ID bij je hebebn, tickets op naam etc.)
Speelde Napoli 2 weken terug thuis voor de Coppa Italia tegen Pisa, na afloop uiteraard controle van de administratie. Bleken er allerlei tickets "verkocht" te zijn op naam van o.a. Bruce Willis, Bill & Hillary Clinton, Halle Berry etc.
Tis humor en triest tegelijk, net zoals Napoli als stad haat/liefde is.
Bats zijn zeer nuttig, daarom hebben we ook geen last van muggen.quote:Op maandag 3 september 2007 22:04 schreef wonderer het volgende:
Fijn dat je niet meteen met gif gaat strooien of zo
En dat leidde niet tot een demonstratie van de NRA?quote:Op maandag 3 september 2007 22:08 schreef popolon het volgende:
En ze hebben sinds kort bescherming van de staat Michigan, je mag ze niet zomaar doden.
Vleermuizen zijn coolquote:Op maandag 3 september 2007 22:08 schreef popolon het volgende:
[..]
Bats zijn zeer nuttig, daarom hebben we ook geen last van muggen.
En ze hebben sinds kort bescherming van de staat Michigan, je mag ze niet zomaar doden.
Maar sinds ik twee aanvaringen heb gehad heb ik me even ingelezen in deze interessante zoogdieren. De enige zoogdieren die vliegen.
Waarschijnlijk de 'small brown bat' maar ik weet 't niet zeker. Ik weet wel dat het een jonkie was, heel klein, en die raken de weg nog wel eens kwijt in het begin. Vandaar dat 'ie natuurlijk mij op komt zoeken.quote:Op maandag 3 september 2007 22:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Vleermuizen zijn coolBen wel eens op vleermuizentocht geweest in Nederland. Weet je toevallig ook wat voor soort het is?
quote:
Ik moet ineens denken aan een aflevering van The Officequote:Op dinsdag 4 september 2007 17:43 schreef popolon het volgende:
Ik vind ze buiten helemaal te gek, binnen is het wat minder.
Sinds jij naar de Filippijnen bent is het alleen maar harder bergafwaarts gegaan met FC Den Haagquote:Op donderdag 6 september 2007 20:56 schreef Chen het volgende:
Beetje stillig hier..
Gefeliciteerd! Topic in K&W ook?quote:Op donderdag 6 september 2007 22:03 schreef phileine het volgende:
We hebben ze!
[afbeelding]
na 15 maanden zwerven eindelijk een huis!
Lijkt me niet zo gek, als Tsjechie een kwartiertje eerder zelf aftrapt. Wat moet een bar dan met Nederland - Bulgarije? Als ze al iets anders laten zien zal het dan toch wel Italie - Frankrijk zijn dunkt me.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Nog steeds geen sports bar in Praag gevonden die NL-BG uitzend. Beetje jammer.
Da's meer een vrouwending denk ik, de barman lief aankijken en een tip geven.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:06 schreef phileine het volgende:
kun je niet een barman lief aankijken en een extra grote tip geven zodat ie even schakelt?
Sowieso worden de wedstrijden van Engelse landen (zelfs het nietige Noord-Ierland) en Tsjechie en Slowakije met voorrang uitgezonden en verder ploegen in de poule van Tsjechie. Italie-Frankrijk natuurlijk en Polen.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:12 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo gek, als Tsjechie een kwartiertje eerder zelf aftrapt. Wat moet een bar dan met Nederland - Bulgarije? Als ze al iets anders laten zien zal het dan toch wel Italie - Frankrijk zijn dunkt me.
Je hebt een schotel nodig man, kun je lekker vanuit je eigen stekkie kijken.
nee, geen sliced bread, mar dat lag gewoon aan de bakker die ik had....,sowieso kennen ze niet van die snijmachines zoals wij die kennen.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:57 schreef Chen het volgende:Je kan geen brood vinden in Engeland?
quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:31 schreef Grumpey het volgende:
[..]
nee, geen sliced bread, mar dat lag gewoon aan de bakker die ik had....,sowieso kennen ze niet van die snijmachines zoals wij die kennen.
ben er nu een week en nog steeds geen regen, dus het kan niet meer kapot alquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:46 schreef SuperWeber het volgende:
[..]Grumps... Niet klagen over je nieuwe thuisland he
Wacht maarquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:52 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ben er nu een week en nog steeds geen regen, dus het kan niet meer kapot al
vanaf komende zondag in mijn echte huis waar ik terechtkom..de kamer waar ik nu zit is best wel rot, maar nog maar 2 dagenquote:Op vrijdag 7 september 2007 09:56 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Wacht maar... Maar bevalt het verder??
Ik ken hetquote:Op vrijdag 7 september 2007 10:00 schreef Grumpey het volgende:
[..]
vanaf komende zondag in mijn echte huis waar ik terechtkom..de kamer waar ik nu zit is best wel rot, maar nog maar 2 dagen. Het werk wat ik moet doen is van een stuk hoger niveau dan in Nederland, merk echt dat dat nederlandse mastersysteem zo slecht is als je maar denken kan. Gelukkig kan ik het grotendeels wel volgen en kunnen ze hier echt goed uitleggen, dus ik leer hier nu al in 3 dagen meer dan in nederland in een maand
. Dat bevalt me wel, alhoewel niks doen ook wel leuk is natuurlijk
![]()
Voor de rest, vrij lastig om mensen te leren kennen hier
Ja man, die gasten kunnen er echt niks vanquote:Op donderdag 6 september 2007 21:42 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sinds jij naar de Filippijnen bent is het alleen maar harder bergafwaarts gegaan met FC Den Haag![]()
Ik kreeg dat Sainsburys brood maar moeilijk weg...quote:
en dat gesneden brood is dan ook weer veel te dikquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:18 schreef D1 het volgende:
[..]
Ik kreeg dat Sainsburys brood maar moeilijk weg...
Net als wonderbread
Ah, klagen over brood (was ook 1 van mijn eerste klachten)...quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
en dat gesneden brood is dan ook weer veel te dik
HOEMPA HOEMPA HOEMPAPA staat zo vreemd, op de Filippijnen he.quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:08 schreef Chen het volgende:
[..]
Ja man, die gasten kunnen er echt niks van. Toch is het een van de weinige dingen die ik mis
Ja en de eredivisie zetten ze er dan weer niet op. Net alsdat ik ook planet voetbal niet mag kijken omdat ik in het buitenland zitquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
HOEMPA HOEMPA HOEMPAPA staat zo vreemd, op de Filippijnen he.
RTL Sport heeft wel samenvattingen van alle Jupiler league wedstrijden trouwens via haar website.
Kun je de dag na de wedstrijd toch nog even de samenvatting zien zoals deze ook op TV was.
Zo goed als... Moet nog wel even een colloqium in elkaar draaienquote:Op vrijdag 7 september 2007 12:50 schreef Grumpey het volgende:
als je terugkomt SW, ben je dna klaar met je studie enzo?
weet je al wat je daarna wilt gaan doen?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Zo goed als... Moet nog wel even een colloqium in elkaar draaien
Nope, de toekomst is nog onduidelijk...quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:08 schreef Grumpey het volgende:
[..]
weet je al wat je daarna wilt gaan doen?
spannendquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:12 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Nope, de toekomst is nog onduidelijk...
OMFG zuurdesembroodquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:50 schreef Igen het volgende:
Het is vast niet zo erg als het Duitse zuurdesembrood.
Bij de productie gaat het al fout: het deeg laat men een dag liggen. Als het dan zuur en bedorven smaakt, dan bakken ze er een brood van.
Vervolgens kun je dat brood een dag lang niet eten. Eet je namelijk vers zuurdesembrood, dan voelt dat in de maag zoals een baksteen en heb je de rest van de dag ongelofelijke buikkramp, alsof je vier varkenskarbonades met bot en al hebt ingeslikt.
Op de tweede dag kun je het brood eten.
En op de derde dag is het alweer verschimmeld.
Daarom haal ik regelmatig brood bij de Turkse bakker, want wat die verkopen is in weze heel dik Frans stokbrood.
En dan naar die UFO kijken zekerquote:Op vrijdag 7 september 2007 13:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
spannend
Anders kom je gezellig in amsterdam een master doen
Ja ik kijk het via ADOFans.nl maar om eerlijk te zijn heb ik daar maar pas een paar keer gebruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:09 schreef DIGGER het volgende:
[..]
HOEMPA HOEMPA HOEMPAPA staat zo vreemd, op de Filippijnen he.
RTL Sport heeft wel samenvattingen van alle Jupiler league wedstrijden trouwens via haar website.
Kun je de dag na de wedstrijd toch nog even de samenvatting zien zoals deze ook op TV was.
Volgens mij zijn er wel van die programma's om de internet verbinding te doen laten denken dat je ergens anders zit!quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ja en de eredivisie zetten ze er dan weer niet op. Net alsdat ik ook planet voetbal niet mag kijken omdat ik in het buitenland zit.
Je kunt in Tsjechie toch gewoon - wel even via Nederlands adres van ouders ofzo - een smartcard aanschaffen voor Nederlandse televisie via satelliet? Moet je wel een schotel enzo kunnen ophangen natuurlijk....quote:Op donderdag 6 september 2007 22:05 schreef Aanvoerder het volgende:
Nog steeds geen sports bar in Praag gevonden die NL-BG uitzend. Beetje jammer.
En hopen op goed weer, beetje onweer en weg is je beeld.....quote:Op woensdag 12 september 2007 10:57 schreef maartena het volgende:
[..]
Je kunt in Tsjechie toch gewoon - wel even via Nederlands adres van ouders ofzo - een smartcard aanschaffen voor Nederlandse televisie via satelliet? Moet je wel een schotel enzo kunnen ophangen natuurlijk....
Valt wel mee hoor, de moderne digitale setjes ontvangen vrij goed signaal, ook als het onweert. Het enige probleem wat je nog kan hebben is dat je schotel ondersneeuwd, maar als je em enigszins bereikbaar opstelt (1 laddertje bijv) dan veeg je dat er zo vanaf natuurlijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:01 schreef Hexley het volgende:
En hopen op goed weer, beetje onweer en weg is je beeld.....![]()
Humor! Ik vind het altijd weer een verademing om in NL te rijden. Ze maken zomaar plaats voor je als je de snelweg op wil en ze halen bijna nooit rechts in. En binnen de bebouwde kom wordt er zeer netjes gereden. Tis maar wat je gewend bent.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:39 schreef maartena het volgende:
Oh ja, ik ben dus weer even in Nederland, tot nu toe heb ik me alleen met dit topic bezig gehouden, geen tijd/zin om verder veel op FOK te zitten.
Maar godallemachtig wat kunnen Nederlanders toch slecht rijden..... al dat geduw en getrek, en de "jij komt er NIET tussen" mentaliteit kom je echt overal tegen.En als IK dan eens beleefd ben en iemand netjes laat invoegen, krijg ik getoeter achter me dat ik dat niet had moeten doen.....
Ehm.... ok.
Er is een voordeel: Nederlanders gebruiken hun knipperlichten beter.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:39 schreef maartena het volgende:
Oh ja, ik ben dus weer even in Nederland, tot nu toe heb ik me alleen met dit topic bezig gehouden, geen tijd/zin om verder veel op FOK te zitten.
Maar godallemachtig wat kunnen Nederlanders toch slecht rijden..... al dat geduw en getrek, en de "jij komt er NIET tussen" mentaliteit kom je echt overal tegen.En als IK dan eens beleefd ben en iemand netjes laat invoegen, krijg ik getoeter achter me dat ik dat niet had moeten doen.....
Ehm.... ok.
Precies, straks komen er een stel activistjes je auto bekrassenquote:Op donderdag 13 september 2007 14:58 schreef popolon het volgende:
[..]
Er is een voordeel: Nederlanders gebruiken hun knipperlichten beter.
Zozo, je rijdt een SUV in NL, jij durft.Ik ben heel blij met m'n Escape'je, voor een lange draak als ik geen lage auto's meer.
IJshockey is erg gaafquote:Op vrijdag 14 september 2007 07:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Integreren met de vrouwelijke bevolking in Praag gaat soepeltjes trouwens. Op werk begin ik al aardige naamsbekendheid te krijgen. Kreeg gisteren via de interne post een zakje gummy bears toegestuurd van een leuke meid van HR omdat ik haar met haar Engels had geholpen. En een andere bij mij op de afdeling gaat me waarschijnlijk naar m'n eerste ijshockeywedstrijd nemen. Verder al aardig wat teambuilding gehad deze week. Ander woord voor goed zuipen hier.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:07 schreef Aanvoerder het volgende:
Integreren met de vrouwelijke bevolking in Praag gaat soepeltjes trouwens. Op werk begin ik al aardige naamsbekendheid te krijgen. Kreeg gisteren via de interne post een zakje gummy bears toegestuurd van een leuke meid van HR omdat ik haar met haar Engels had geholpen. En een andere bij mij op de afdeling gaat me waarschijnlijk naar m'n eerste ijshockeywedstrijd nemen. Verder al aardig wat teambuilding gehad deze week. Ander woord voor goed zuipen hier.
Mmm, kastje uit .nl en op de kabel staat ook made in .nlquote:Op woensdag 12 september 2007 12:15 schreef DIGGER het volgende:
Met een goede installatie echt niet hoor, maar je moet nooit bezuinigen op je kabels (veel gemaakte fout)
Hopelijk een paar jaar. Vandaag om 18:15 m'n eerste wedstrijd met Slavia tegen FC Banik Ostrava!quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Gaat goed dus. Hoelang blijf je?
Dat is hier in Finland ook zoquote:Op zaterdag 15 september 2007 15:27 schreef Grumpey het volgende:
trouwens, geef een stroopwafel aan een gemiddelde engelsman en je kan alles bij ze maken
Ooh dat is een geweldige wedstrijd! Banik heeft erg fanatieke supporters. En altijd zingen Banik **** Banik!quote:Op zaterdag 15 september 2007 12:09 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hopelijk een paar jaar. Vandaag om 18:15 m'n eerste wedstrijd met Slavia tegen FC Banik Ostrava!
Het zijn een beetje de hedendaagse kraaltjes en spiegeltjes...quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:07 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is hier in Finland ook zo
Net terug. Zeer fanatiek inderdaad.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:31 schreef Qwie het volgende:
[..]
Ooh dat is een geweldige wedstrijd! Banik heeft erg fanatieke supporters. En altijd zingen Banik **** Banik!
Haha, nee man. Hij heeft al zo weinig geld en op die manier zou die alleen maar meer geld verliezen!! GVD man, kut DH....quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:14 schreef DIGGER het volgende:
Nog op Den Haag gegokt bij de Filipijnse groeteboer Chen?
Ondertussen GW4 in Cybernations gemist.quote:
Ik weet het. Ben een enkele keer online geweest, maar had eigenlijk wel wat beters te doen natuurlijkquote:Op dinsdag 25 september 2007 17:42 schreef popolon het volgende:
Ondertussen GW4 in Cybernations gemist.
Het was weer heel leuk inderdaad.quote:Was het leuk? Wil je weer terug?
idd, ik heb precies dat gevoel, dat ik nog steeds op vakantie ben.quote:Op dinsdag 25 september 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Ja, vooral de eerste maanden voelt het alsof je op een soort werkvakantie bent. Althans, dat had ik wel.
Ik heb hier nu wel het gevoel dat ik er woon, maar ik heb veel meer plezier in vanalles, wel vreemd eigenlijk als je er over nadenktquote:Op dinsdag 25 september 2007 21:19 schreef popolon het volgende:
Ja, vooral de eerste maanden voelt het alsof je op een soort werkvakantie bent. Althans, dat had ik wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |