Michelsquote:Op zondag 2 september 2007 21:39 schreef peaceman het volgende:
Het is weer tijd voor een strakke hand. Een trainer die hard en meedogenloos is bij tijden en waarbij je je stinkende best moet doen om in de basis te komen.
Vandaag nog 'herinneringen' aan Michels met iemand zitten ophalen, niet dat ik die tijd bewust heb meegemaakt, maar goed.quote:
quote:Op zondag 2 september 2007 21:39 schreef toma het volgende:
voor in de OP
ff snel inelkaar geknutselt
[afbeelding]
En als er een andere trainer is, wie moet hij dan in de basis zetten? Wie is er dan beter dan wat er nu in het veld rond loopt?quote:Op zondag 2 september 2007 21:39 schreef peaceman het volgende:
Het is weer tijd voor een strakke hand. Een trainer die hard en meedogenloos is bij tijden en waarbij je je stinkende best moet doen om in de basis te komen.
quote:Op zondag 2 september 2007 21:39 schreef toma het volgende:
voor in de OP
ff snel inelkaar geknutselt
[afbeelding]
Denk ook niet dat dat Martin van Geel aan te rekenen valt, die heeft gewoon van het bestuur te horen gekregen dat er alleen iemand mocht komen als CL-deelname zeker is. Maar goed, je moet toch juist durven te investeren?quote:Op zondag 2 september 2007 22:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
En als er een andere trainer is, wie moet hij dan in de basis zetten? Wie is er dan beter dan wat er nu in het veld rond loopt?
Ik vind dat er teveel en onterecht op ten Cate wordt afgegeven. Hij heeft er ook niet om gevraagd om Sneijder te verliezen of om er geen goede vervanger voor aan te trekken.
Ik vind dat je van Geel er voor op aan moet kijken die angstvallig zijn hand op de knip hield ipv echt bruikbare spelers te halen, en niet ten Cate.
eens. Na zoveel trainers de laatste jaren moet je toch echt de problemen in de organisatie zoeken, en niet bij de trainer.quote:Op zondag 2 september 2007 22:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
En als er een andere trainer is, wie moet hij dan in de basis zetten? Wie is er dan beter dan wat er nu in het veld rond loopt?
Ik vind dat er teveel en onterecht op ten Cate wordt afgegeven. Hij heeft er ook niet om gevraagd om Sneijder te verliezen of om er geen goede vervanger voor aan te trekken.
Ik vind dat je van Geel er voor op aan moet kijken die angstvallig zijn hand op de knip hield ipv echt bruikbare spelers te halen, en niet ten Cate.
Klopt misschien ook wat je zegt. Maar ik vind het onterecht dat het hoofd van ten Cate wordt geëist. Die man heeft zich juist hard gemaakt voor versterking, met name op het middenveld. Dat het er niet gekomen is mag hem niet worden aangerekend. Daarbij komen degene die roepen dat ie op moet rotten bij mij te veel over als meeblaters die zelf geen eigen visie of mening hebben.quote:Op zondag 2 september 2007 22:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk ook niet dat dat Martin van Geel aan te rekenen valt, die heeft gewoon van het bestuur te horen gekregen dat er alleen iemand mocht komen als CL-deelname zeker is. Maar goed, je moet toch juist durven te investeren?
Stam heeft bij Milan 2 jaar rechtsback gestaan dude.quote:Op zondag 2 september 2007 21:30 schreef Wooldoor het volgende:
Je wilt Jaap Stam die zijn hele leven centraal in de verdediging heeft gespeeld nu ineens rechtsback laten spelen in zijn laatste jaar?
Ik snap eigenlijk ook niet waarom Gabri niet gewoon op het middenveld begon en dan van der Wiel op rechts. Zat Manucharyan trouwens wel op de bank vandaag?
Maar hij kreeg toen hij zijn contract ondertekende de toezegging dat hij dit bij Ajax niet zou hoeven te doen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:12 schreef Messenga het volgende:
[..]
Stam heeft bij Milan 2 jaar rechtsback gestaan dude.
Helemaal mee eens. Dat je Sneijder verkoopt voor veel geld kan ik begrijpen. maar waar blijft die vervanging? Tuurlijk Sneijder is lastig te vervangen. Maar er is gewoon niets voor gehaald, alleen aanvallers. We hebben niet eens 1 creatieve middevelder in de selectie, dat is toch schandalig. Nu moeten allemaal aanvallers nood gedwongen voor creatieve middevelder spelen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
Klopt, dit zag je vanmiddag ook duidelijk. Het middenveld kwam vanmiddag op mij over als een wanhopig angstig zooitje, Ajax onwaardig. Alleen maar op save spelen met een tikkie breed.quote:Op zondag 2 september 2007 22:20 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
We hebben niet eens 1 creatieve middevelder in de selectie, dat is toch schandalig. Nu moeten allemaal aanvallers nood gedwongen voor creatieve middevelder spelen.
De verdediging vind ik op zich wel mee vallen, tenminste als Stam in goede doen is. Een verdediger van zijn kaliber had die 2e goal nooit mogen laten vallen.quote:En ook de verdediging hadden ze moeten verstreken dat roep ik al de hele zomerstop.
Toch krijgen we iedere wedstrijd een of meerdere goal(s) tegen. dat mag gewoon niet bij een club als Ajax. Het zijn ook wel allemaal goede spelers. Stam, Vermaelen, Urby, Heitinga, Ogararu en vd Wiel zijn allemaal goede spelers, alleen loopt het gewoon niet. Voor mijn gevoel was dat vorig jaar stukken beter met Grygera.quote:Op zondag 2 september 2007 22:27 schreef cheqy het volgende:
[..]
De verdediging vind ik op zich wel mee vallen, tenminste als Stam in goede doen is. Een verdediger van zijn kaliber had die 2e goal nooit mogen laten vallen.
weet jij ook eens hoe het voelt he knulletje. wie lachen al 30 jaar om julliequote:Op zondag 2 september 2007 22:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ah wat een heerlijk seizoen wordt het toch, 1 grote comedy in Amsterdam. Nu maar hopen dat Ten Cate de winter overleefd en Stam niet geblesseerd raakt.
quote:Op zondag 2 september 2007 22:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ah wat een heerlijk seizoen wordt het toch, 1 grote comedy in Amsterdam. Nu maar hopen dat Ten Cate de winter overleefd en Stam niet geblesseerd raakt.
quote:Op zondag 2 september 2007 22:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Toch lullig dat onze lijdensweg jullie droom scenario zou zijn...quote:Op zondag 2 september 2007 22:31 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Valt wel mee hoor. geen 1 van onze concurrenten hebben nog alles gewonnen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:50 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Met dank aan Wesley valt er toch nog wat te vieren hier deze week.![]()
Goh, wat leuk dat figuren als jij hier ineens weer hun tyfus-bek kunnen opentrekken, aangezien Feyenoord twee punten voorsprong heeft op Ajax. Wat een held ben jij, zeg!quote:Op zondag 2 september 2007 22:50 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Met dank aan Wesley valt er toch nog wat te vieren hier deze week.![]()
Inderdaad. Waar is die kansloos figuurquote:Op zondag 2 september 2007 22:48 schreef BonJovi het volgende:
waarom reageert die Flashwin niet:
"Sneijder komt bij een club als Hsv"
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:33 schreef Flashwin het volgende:
Sneijder gaat het nooit bij een grote club redden. Hamburg is een goede club voor hem.
Ze gaan een dvd uitbrengen.quote:Op zondag 2 september 2007 22:51 schreef M0NTANA het volgende:
Goh, wat leuk dat figuren als jij hier ineens weer hun tyfus-bek kunnen opentrekken, aangezien Feyenoord twee punten voorsprong heeft op Ajax. Wat een held ben jij, zeg!
![]()
quote:
quote:Super Sneijder Show bij Real Madrid
02/09/2007 22:48
Wesley Sneijder kan voorlopig niet meer stuk bij Real Madrid. Na de winnende goal vorige week tegen stadgenoot Atlético Madrid, was de ex-Ajacied nog veel beter op schot uit tegen Villarreal (0-5).
Sneijder maakte zelf twee wonderschone doelpunten en gaf er eentje op niet minder briljante wijze aan. De Sneijder-show begon voor rust met een lange pass op Raúl, die vervolgens eenvoudig afmaakte.
Na rust krulde Sneijder de bal uit een directe vrije trap via de binnenkant van de paal in het doel van Villarreal. Om de bal na de 0-3 van Ruud van Nistelrooy (beheerst afwerken van dichtbij) met buitenkant rechts op assist van Guti laag in de uiterste hoek te mikken.
Van Nistelrooy bekroonde zijn eveneens prettige avond met een beslissende pass op Guti, die gevoelvol de vijfde Koninklijke treffer binnenschoot.
Royston Drenthe was de hele wedstrijd van de partij bij Real. Eerst als onwennige en verdedigend kwetsbare linksback, later meer op zijn gemak links op het middenveld.
Ik zat er deze week nog aan te denken.. Waarom Urzais in plaats van Kanu..quote:Op zondag 2 september 2007 22:58 schreef Nashje het volgende:
Kanu nog gescoord vandaag. De man die zo graag naar Ajax wil, maar waar wij kiezen voor een bejaarde spits die eigenlijk al gestopt was met voetballen.
Sanmartean van FC Utrecht had een goede opvolger geweest. Creatief, eist de bal op en doelgericht.quote:Op zondag 2 september 2007 23:20 schreef Mindstate het volgende:
Ach ja, opzich moeten we er niet té lang om treuren, want een speler met zo veel kwaliteit zal niet zijn hele leven voor Ajax moeten spelen. Wat ik nog steeds wel belachelijk vind is dat er geen andere creatieve middenvelder in zijn plaats is gekomen. Een tweede Sneijder is er niet, maar creativiteit op het middenveld is er ook niet.
Wel maar 10 wedstrijden in de laatste twee jaar gespeeld.quote:Op zondag 2 september 2007 23:24 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Sanmartean van FC Utrecht had een goede opvolger geweest. Creatief, eist de bal op en doelgericht.
Problemen bij zijn vorige club, die breekt dit seizoen door hier.quote:Op zondag 2 september 2007 23:29 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Wel maar 10 wedstrijden in de laatste twee jaar gespeeld.
Vorig seizoen in Utrecht het hele jaar geblesseerd geweest.quote:Op zondag 2 september 2007 23:32 schreef SpankTheMonkey het volgende:
[..]
Problemen bij zijn vorige club, die breekt dit seizoen door hier.
Nu of de afgelopen wedstrijden?quote:Op zondag 2 september 2007 22:00 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik vind dat Ten Cate geregeld slechte wissels toepast, Colin veel te lang heeft laten staan (met alle gevolgen van dien!), domme uitspraken doet voor wedstrijden gespeeld zijn... Het is zelfs zo dat zijn team de bezieling lijkt te missen en daar zou hij als coach op zijn minst voor moeten kunnen zorgen.quote:Ik vind dat er teveel en onterecht op ten Cate wordt afgegeven. Hij heeft er ook niet om gevraagd om Sneijder te verliezen of om er geen goede vervanger voor aan te trekken.
Hij kwam pas in feb. dit jaar.quote:Op zondag 2 september 2007 23:35 schreef NumberNine het volgende:
[..]
Vorig seizoen in Utrecht het hele jaar geblesseerd geweest.![]()
quote:Op zondag 2 september 2007 23:35 schreef PinhoSouza het volgende:
Ajax-supporters wachten op de trein naar Eindhoven
http://www.youtube.com/watch?v=_wwmpgS6uwc
die spelers zijn toch door beenhakker gehaald? hij deed het wel goed dan. begreep ook niet waarom hij wegmoest.quote:Op zondag 2 september 2007 23:28 schreef Nashje het volgende:
Wat Hugo zegt klopt. Scouting is ook helemaal niks.
2001: Maxwell, Trabelsi, Ibrahimovic
2003: Grygera
Dat was het dan de laatste jaren.
waarom ook alweer? bedreigingen toch? van ajax supporters? omdat ie rotterdammer was?quote:Op zondag 2 september 2007 23:53 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij stapte zelf op.
Die vrije trap, via de paal, hoe mooi.quote:Op zondag 2 september 2007 23:07 schreef Cyberia18 het volgende:
Prachtige pass van Sneijder op de 1-0 van Raul:
http://www.dailymotion.co(...)l-vs-villareal_sport
Sneijder's 1e fenomenale doelpunt:
http://www.dailymotion.co(...)r-vs-villareal_sport
En zijn 2e doelpunt:
http://www.dailymotion.co(...)l-vs-villareal_sport
![]()
![]()
Ga eens ergens anders zitten te trollen flapdrol.quote:Op zondag 2 september 2007 23:35 schreef PinhoSouza het volgende:
Ajax-supporters wachten op de trein naar Eindhoven
http://www.youtube.com/watch?v=_wwmpgS6uwc
quote:Op maandag 3 september 2007 00:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat werd er nou verwacht voor die ingang? Dat er iemand van het bestuur met een geheimzinnig pakketje naar buiten kwam met de mededeling "Nou jongens hier issie dan!"
Was Louis van Gaal niet TD en trainer in 1?quote:Op maandag 3 september 2007 01:15 schreef Radegast het volgende:
Even een vraagje: Had Ajax een TD in de jaren negentig?
Nee. Nadat Van Gaal wegging en de overgang volgens mij niet zo goed ging is men de taken gaan verdelen. Destijds hadden we wel een bestuurslid technische zaken die overigens Van Gaal op een gegeven moment wou ontslaan. Die is nu inmiddels weer bestuurslid technische zaken.quote:Op maandag 3 september 2007 01:15 schreef Radegast het volgende:
Even een vraagje: Had Ajax een TD in de jaren negentig?
Hennie Henrichs?quote:Op maandag 3 september 2007 01:27 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[..]
Nee. Nadat Van Gaal wegging en de overgang volgens mij niet zo goed ging is men de taken gaan verdelen. Destijds hadden we wel een bestuurslid technische zaken die overigens Van Gaal op een gegeven moment wou ontslaan. Die is nu inmiddels weer bestuurslid technische zaken.![]()
quote:
quote:Column Cruijff: Je moet wel weten wat je doet
BARCELONA - Hoe je het ook wendt of keert, Ajax heeft internationaal toch een stap achteruit gezet. Vooral de manier waarop dit gebeurde, was teleurstellend. Omdat voetbal vaak een kwestie is van goed je verstand gebruiken. Of laat ik het anders zeggen, je moet aan de top aan drie dingen denken: goed voetbal, het resultaat en je moet precies weten wat je doet.
Neem de uitschakeling van vorig jaar door FC Kopenhagen. Hoewel Ajax voor stond, probeerde de ploeg toch iets te forceren en plotseling waren ze zelf de pineut. Je gaat er dan van uit dat de mensen hiervan leren. Helemaal omdat veel spelers van toen nu ook tegen Slavia Praag in het veld stonden. Jammer, maar helaas.
Weer verloor Ajax twee keer vlak voor tijd, omdat er gescoord werd nadat de ploeg zelf was gaan aanvallen. En thuis ook nog eens in een fase waarin het niet liep. Dan probeer je toch minimaal de 0-0 uit te spelen en niet te doen wat er nu gebeurde. Omdat tegenwoordig thuis de 'nul' houden meestal geen nadeel hoeft te zijn.
Toch ontbrak dat besef bij Ajax thuis tegen Slavia Praag. Wat voor de zoveelste keer duidelijk maakt, dat welke kwaliteit je ook hebt, het allerbelangrijkste is om te weten wat je doet. Verder heb ik het de laatste tijd vaak over de opbouw gehad. Ik ben er nu nog meer op gaan letten en helaas, het is over de hele linie bekeken nog slechter dan ik dacht.
Dus zowel binnen als buiten Nederland. Zelden zie je nog dat de derde man wordt aangespeeld. Vaak krijgen de aanvallers de schuld als een wedstrijd daardoor niet loopt, maar zonder een goede opbouw en positiespel is juist de aanvaller altijd de dupe. Er is voor hem geen beginnen aan.
Ik weet niet hoe vaak ik gezien heb, dat bij de opbouw door een verdediger de bal één linie verder wordt ingespeeld. Dus altijd naar een speler die met zijn rug naar het doel staat. Terwijl als je de bal twee linies verder speelt, die weer één linie terug kan worden gekaatst naar een speler die wel met zijn gezicht naar het doel staat. Iemand die op dat moment prima kan zien hoe iedere aanvaller in relatie tot het doel staat.
Daar kun je sneller en beter op reageren, dan als je je eerst moet omdraaien. Het duurt niet alleen langer, het verrassingseffect is ook weg. Het is eigenlijk zo simpel als wat, toch is het abc-tje van 'de derde man bepaalt wat er kan' bijna verdwenen. Zoals er wel meer verdwenen is. Kom ik toch terug bij de opleiding.
Omdat het daar niet goed wordt bijgebracht, zie je dat spelers die de nodige ervaring zouden moeten hebben, het in het veld ook niet op anderen overbrengen. En als dat allemaal het geval is, hoe kun je dan ooit een wedstrijd goed lezen? Er begint daarom een linke situatie te ontstaan. Inmiddels zijn er twee generaties voetballers die de vuistregels van het voetbal onvoldoende beheersen.
Daarom mogen veel opleiders en trainers zich zo langzamerhand gaan afvragen waar ze eigenlijk mee bezig zijn.
JC moet gek verklaard worden.quote:Op maandag 3 september 2007 08:40 schreef Suijk het volgende:
Alsof dat het enige probleem is. JC heeft makkelijk praten, zo vanaf de zijkant lekker zeiken op iedereen behalve op Marco van Basten.
Het is een van de (vele) dingen die gewoon misgaan.quote:Op maandag 3 september 2007 09:09 schreef BoNi het volgende:
Toch spreekt Cruijff volledig de waarheid in zijn column.
Net zo kansloos.quote:Op maandag 3 september 2007 09:14 schreef Scorpie het volgende:
Gisteren de wedstrijd niet gezien. Wel voorspeld dat het een kansloze gelijkspel zou zijn, hoorde dat het geluk was dat we 2-2 maakten.
Hoe speelde Luque?
Maar wel één van de essentiele basisprincipes van het voetbal. Als het daar al mis gaat.....quote:Op maandag 3 september 2007 09:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het is een van de (vele) dingen die gewoon misgaan.
Blijkbaar is er dus wel met wat mensen gesproken, maar wát is er dan besproken...?quote:Directie sprak met Ajaxsupporters
maandag 03 september, door micky, Amsterdam, 07:29u, Ajaxsupportersclub
Na het gelijkspel tegen FC Groningen begaf een grote groep supporters zich naar de hoofdingang van het stadion om hun onvrede te uiten aan het Ajax-bestuur en directie.
De supporters wilden graag uitleg van bestuur en/of directie over het uitblijven van de sportieve prestaties. In de eerste instantie wilde men praten met een afvaardiging van de AFCA Supportersclub, maar wij hebben aangegeven dat men nu maar eens met de supporters zelf moesten gaan praten om te horen wat er leeft. Uiteindelijk kregen vijf supporters de mogelijkheid om het gesprek aan te gaan met John Jaakke en Jeroen Slop.
Het moet gezegd worden; John Jaakke nam tenminste de tijd om de supporters hun verhaal te laten doen. Ook afgelopen donderdagmiddag, toen Henk ten Cate plotseling had besloten om de training niet buiten maar binnen af te werken, ging Jaakke een confrontatie met ontevreden supporters niet uit de weg. De AFCA Supportersclub vindt het een goede zaak, dat de voorzitter van onze club in tijden dat het moet klaar staat om supporters aan te horen.
Zo anders is het met de algemeen directeur van onze club Maarten Fontein. Deze man was wederom de grote afwezige. De man die zich begin vorig seizoen vol enthousiasme aan ons presenteerde en aangaf liever tussen de supporters te zitten dan tussen de bobo’s. Hij zou vooral vaak in het supportershome langskomen. Mooie beloftes ten spijt is het beperkt gebleven tot twee korte bezoekjes aan het supportershome en een bezoek op de tribune op Zuid.
Fontein is tot aan de dag van vandaag onzichtbaar en neemt weinig tot geen initiatieven naar de supporters. Het enige zichtbare van de hand van Fontein is de marketingcampagne “Ik ben Ajacied”, maar dat is niet iets waar onze club nu beter van wordt.
Geef het een paar jaar en ze houden zich niet meer met ajax bezig, maar andersom...quote:Op zondag 2 september 2007 21:52 schreef devv05 het volgende:
Waarom houden die gasten zich toch zo enorm veel met Ajax bezigHet is echt zielig gewoon.
Omg kikkerspandoeken?quote:Op maandag 3 september 2007 09:15 schreef denthemen het volgende:
[afbeelding]
Gaat gezellig worden tegen Zagreb
Heb je Kanu nodig dan? Er loopt bij Ajax genoeg kwaliteit voorin. Het middenveld is waar het probleem ligt. En daarnaast dat het geheel als team niet functioneert, maar dat zou door de juiste middenvelders aan te trekken al een stuk beter kunnen worden.quote:Op zondag 2 september 2007 22:58 schreef Nashje het volgende:
Kanu nog gescoord vandaag. De man die zo graag naar Ajax wil, maar waar wij kiezen voor een bejaarde spits die eigenlijk al gestopt was met voetballen.
Kut ding, allemaal supporters die de hitler groet uitbrengenquote:
Gelukkig staat Colin niet meer in de basisquote:Op maandag 3 september 2007 09:23 schreef denthemen het volgende:
[..]
Kut ding, allemaal supporters die de hitler groet uitbrengen
Als ze met kikkers gaan gooien wordt het een lastige pot, inderdaad.quote:Op maandag 3 september 2007 09:15 schreef denthemen het volgende:
[afbeelding]
Gaat gezellig worden tegen Zagreb
quote:Maarten Fontein wederom de grote afwezige
Na het gelijkspel tegen FC Groningen begaf een grote groep supporters zich naar de hoofdingang van het stadion om hun onvrede te uiten aan het Ajax-bestuur en directie. De supporters wilden graag uitleg van bestuur en/of directie over het uitblijven van de sportieve prestaties.
In de eerste instantie wilde men praten met een afvaardiging van de AFCA Supportersclub, maar wij hebben aangegeven dat men nu maar eens met de supporters zelf moesten gaan praten om te horen wat er leeft. Uiteindelijk kregen vijf supporters de mogelijkheid om het gesprek aan te gaan met John Jaakke en Jeroen Slop.
Het moet gezegd worden; John Jaakke nam tenminste de tijd om de supporters hun verhaal te laten doen. Ook afgelopen donderdagmiddag, toen Henk ten Cate plotseling had besloten om de training niet buiten maar binnen af te werken, ging Jaakke een confrontatie met ontevreden supporters niet uit de weg. De AFCA Supportersclub vindt het een goede zaak, dat de voorzitter van onze club in tijden dat het moet klaar staat om supporters aan te horen.
Zo anders is het met de algemeen directeur van onze club Maarten Fontein. Deze man was wederom de grote afwezige. De man die zich begin vorig seizoen vol enthousiasme aan ons presenteerde en aangaf liever tussen de supporters te zitten dan tussen de bobo’s. Hij zou vooral vaak in het supportershome langskomen. Mooie beloftes ten spijt is het beperkt gebleven tot twee korte bezoekjes aan het supportershome en een bezoek op de tribune op Zuid.
Fontein is tot aan de dag van vandaag onzichtbaar en neemt weinig tot geen initiatieven naar de supporters. Het enige zichtbare van de hand van Fontein is de marketingcampagne “Ik ben Ajacied”, maar dat is niet iets waar onze club nu beter van wordt.
quote:Het cynisme krijgt de overhand
Van onze verslaggever Willem Vissers
AMSTERDAM - De door John Heitinga opgeraapte en weggeworpen Arena-plag is letterlijk een samenraapsel van alle woede en frustratie die Ajax in de greep heeft. Het is een typische Arena-graszood, te groot voor het goede. Weer een slecht veld in Amsterdam dus, gecombineerd met onwaarschijnlijk slecht voetbal en bijna tot over de rand borrelende onvrede van de achterban. Ajax ontvangt FC Groningen en voetbalt in rollatortempo. Trainer Ten Cate constateert na de gelukkige 2-2 dat hij voetbal zag zonder creativiteit. Dat klopt. Het kan ook bijna niet anders. Ajax verkocht zijn creatieve motor, Sneijder, en weigerde die te vervangen, blijkbaar de opvatting huldigend dat je een elftal ook ouderwets kunt aanslingeren. De Arena is vaak een oase van bedaardheid, gevuld met fans die een mooie actie op waarde kunnen schatten. De rede is nu aangetast door snel aanzwellende onrust en onverholen cynisme.
Spandoeken
Spandoeken zetten de toon: ‘Opruiming, HTC en bestuur.’ En: ‘Henk, bedankt voor de twee fantastische jaren.’ En dan is daar het charmeoffensief van directeur Fontein, die de seizoenkaarthouders na de uitschakeling in de voorronde van de Champions League tegen Slavia Praag gratis toegang beloofde tot het duel in de UEFA Cup tegen Dinamo Zagreb. Zelfs gratis is duur betaald bij het huidige Ajax. Een gillend fluitconcert rijst de pan uit als de mededeling door het stadion schalt. Plus, weer, een spandoek, met de officieel in zwart-wit getekende onvrede. ‘Als we voor alle zwakke inzetloze kutwedstrijden een gratis wedstrijd krijgen, zitten we hier gratis tot 2014.’
Jurgen Colin, bankzitter vandaag, krijgt al voor de wedstrijd een fluitconcert over zich heen. Kan hij het helpen dat hij niet goed genoeg is voor Ajax? Het broeit voordurend in de Arena, waar Ajax strompelt en Groningen steeds meer dartelt over het veld. Het lijkt Ten Cate wel een aardig idee om deze ploeg zonder zelfvertrouwen een nieuw systeem aan te leren. Grofweg oogt dat zo: Huntelaar is de diepe spits, dan volgt een linie van drie man, met Kennedy, Suarez en debutant Luque. Daarachter houden twee controleurs de wacht: John Heitinga, die weer druk bezig is Johnny te worden, en Maduro, een van de beteren. Hij valt na rust uit door de gevolgen van een hersenschudding. Gabri is rechtsachter.
Doorschuiven
Ten Cate wil dat verdedigers doorschuiven naar het middenveld, om een overwicht te creëren. Dat is even te veel gevraagd van bijvoorbeeld Vermaelen, beduusd als die is door het langzaam weggesijpelde zelfvertrouwen. Vak 410, het zogenoemde sfeervak, ontrolt een spandoek met een oude lederen bal, mét veter. Tegen het moderne voetbal, staat eronder. Wat dat aangaat worden ze op hun wenken bediend. Ajax speelt helemaal geen modern voetbal. FC Groningen, dát speelt af en toe modern voetbal: vanuit een gesloten defensie, soms ragfijn combinerend, met veel beweging.
Debuut
Wat moet de debuterende Albert Luque hier nu van denken, de nieuwste aankoop van de club die de trekken krijgt van een lusthof voor Spaanse pensionado’s? Luque was wel iets gewend bij Newcastle United, misschien dat dat scheelt. Hij dribbelt wat, trekt nooit een sprintje, neemt in kansrijke positie ballen verkeerd aan en kopt af en toe een balletje door naar niemand in het bijzonder. Hij krijgt nog applaus ook, als hij wordt gewisseld, zoals sommige fans een langgerekt oeoeoe slaken als Urzaiz zachtjes op doel kopt.
De leukste fase is de slotfase, als van een systeem helemaal geen sprake meer is. Stam is spits, Huntelaar is spits, Urzaiz is spits, Suarez is spits, en Rommedahl is een soort rechtsback, omdat er toch iemand achterin moet blijven. Dan scoort Huntelaar 2-2, nadat Stam de bal perfect heeft neergelegd en Silva vergeet de spits buitenspel te zetten. Stam scoort ook nog bijna de winnende treffer en hij schopt, net als tegen Slavia, een tegenstander hard, maar ontsnapt opnieuw aan de rode kaart. Als Jaap Stam zijn ergernis zou uitspreken, zou de Arena trillen op zijn grondvesten. Zijn ogen spuwen vuur. Qua spel had FC Groningen moeten winnen, maar trainer Ron Jans is tevreden met de 2-2.
Glimlach
En een bredere glimlach past niet op het gezicht van Groningen-directeur Nijland, die het niet kan laten om de arbitragezaak over Suarez nog even ter sprake te brengen. ‘Ja, dat is echt een positieverbetering, van Groningen naar Ajax: allebei UEFA Cup.’ Om het cynische gehalte van deze middag te completeren, scoort de inderhaast door Groningen aangetrokken opvolger van Suarez (Berg) twee keer met het hoofd, waarbij hij eenmaal Jaap Stam aftroeft na een hoekschop. Ook Suarez scoort trouwens, met een schitterend schot. ‘Ik denk niet dat ze zo veel van mij wisten’, constateert Marcus Berg. ‘Ik wist niet dat hij zo goed kon koppen’, glimlacht Jans. (bron: Volkskrant)
Misschien niet helemaal hetzelfde maar mij viel ook op dat zelfs Villarreal 5 a 6 tempos sneller speelt dam Ajax, met bewegende spelers, spelers die om de bal vragen, goed vrijlopen, goed inpassen. Bij Ajax lijkt gvd niemand de bal te willen uit angst iets fout te doen, en daardoor ook heel traag spelen.. altijd aannemen etc.. uitzonderingen daargelaten.quote:Op maandag 3 september 2007 10:26 schreef M0NTANA het volgende:
Gisteren nog naar Sampdoria - Lazio gezien, als je het tempo van die wedstrijd vergelijkt met het tempo van alle Ajax-wedstrijden dit seizoen, kom je tot de conclusie dat we inderdaad rollatorvoetbal spelen. Iedereen staat stil, het spel is statisch en traag, de creativiteit ontbreekt en de wil om te winnen lijkt niet aanwezig. Hoe kan dit in godsnaam?
Alles is momenteel bij Ajax gebaseerd op toeval. Er zit geen enkel idee achter en daarom domineren we ook niet, laat staan dat we kansen creeeren.quote:Op maandag 3 september 2007 10:34 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Misschien niet helemaal hetzelfde maar mij viel ook op dat zelfs Villarreal 5 a 6 tempos sneller speelt dam Ajax, met bewegende spelers, spelers die om de bal vragen, goed vrijlopen, goed inpassen. Bij Ajax lijkt gvd niemand de bal te willen uit angst iets fout te doen, en daardoor ook heel traag spelen.. altijd aannemen etc.. uitzonderingen daargelaten.
Net als bij Oranje is er geen systeem, men gokt op de individuele klasse van wat spelers.quote:Op maandag 3 september 2007 10:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Alles is momenteel bij Ajax gebaseerd op toeval. Er zit geen enkel idee achter en daarom domineren we ook niet, laat staan dat we kansen creeeren.
Gohquote:Op maandag 3 september 2007 10:41 schreef Scorpie het volgende:
idd goed stuk. Dit gaat een kutseizoen worden ben ik bang![]()
Wat wordt hier mee bedoeld?quote:John Heitinga, die weer druk bezig is Johnny te worden
We zijn het nu toch allemaal wel met je eens denk ik, HW.quote:
Wie uit de huidige selectie kan op tien spelen? Kennedy Bakircioglu kan het, de chronisch geblesseerde Edgar Manuchayran kan het en Jan Vertonghen deed het in Jong België en bij RKC Waalwijk ook weleens, het zijn echter alledrie geen Ajax-waardige tienen. Het is dus duidelijk dat men zónder tien wil gaan spelen, maar hoe? Hele voorbereiding wordt met Wesley Sneijder op tien gespeeld en na zijn vertrek wordt het hele systeem omgegooid, waardoor de hele voorbereiding achteraf nutteloos was. Dat is toch wanbeleid?quote:Op maandag 3 september 2007 10:50 schreef Blight het volgende:
Er had een tien moeten komen. D'Alessandro, Boussoufa, Defour. Wie dan ook. Helaas is het nu al te laat.
Mourinhoquote:Op zondag 2 september 2007 21:39 schreef peaceman het volgende:
Natuurlijk is dat wanbeleid. Kijk nou eens naar gisteren waar je dan zogezegd 4-2-3-1 speelt. Huntelaar stond moederziel alleen op een eilandje. Je mist gewoon een man die Huntelaar of kan lanceren of over de vleugels aan kan spelen.quote:Op maandag 3 september 2007 10:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wie uit de huidige selectie kan op tien spelen? Kennedy Bakircioglu kan het, de chronisch geblesseerde Edgar Manuchayran kan het en Jan Vertonghen deed het in Jong België en bij RKC Waalwijk ook weleens, het zijn echter alledrie geen Ajax-waardige tienen. Het is dus duidelijk dat men zónder tien wil gaan spelen, maar hoe? Hele voorbereiding wordt met Wesley Sneijder op tien gespeeld en na zijn vertrek wordt het hele systeem omgegooid, waardoor de hele voorbereiding achteraf nutteloos was. Dat is toch wanbeleid?
Mourinho zou nooit worden gehaald. Reken maar dat die genadeloos afrekent met die incompetente figuren in de top bij Ajax. Daarnaast is Mourinho een man die rustig EIST dat een Modric komt en dat heeft Ajax liever niet.quote:
Hij zal ook niet willen (salaris enzo), maar zou wel een goeie opvolger zijnquote:Op maandag 3 september 2007 11:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Mourinho zou nooit worden gehaald. Reken maar dat die genadeloos afrekent met die incompetente figuren in de top bij Ajax. Daarnaast is Mourinho een man die rustig EIST dat een Modric komt en dat heeft Ajax liever niet.
Dat moet niet zo aangedikt worden, hij is wat ongelukkig geweest, maar om nou meteen te spreken van een crisis? Als breekijzer was hij overigens geweldig, ook Ismael Urzaiz liet zich gelden.quote:Op maandag 3 september 2007 11:00 schreef Longmen het volgende:
Stam speelt trouwens ook dramatisch de laatste week...
Niet aangedikt nee, dat is overdreven, maar heb soms wel het gevoel dat er over Jaap niets negatiefs gezegd mag worden.quote:Op maandag 3 september 2007 11:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat moet niet zo aangedikt worden, hij is wat ongelukkig geweest, maar om nou meteen te spreken van een crisis? Als breekijzer was hij overigens geweldig, ook Ismael Urzaiz liet zich gelden.
Dat zou toch de zorg moeten zijn van van Geel?quote:Op maandag 3 september 2007 11:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
De insteek met een volgende trainer moet in ieder geval een contract voor onbepaalde tijd zijn.
Ten Cate wil kampioen worden (geen klagen hoor) maar het Ajax van volgend seizoen is zijn zorg niet meer.
Eens.quote:Op maandag 3 september 2007 11:05 schreef M0NTANA het volgende:
Als ik trainer/coach van Ajax was, zou ik sowieso met twee spitsen gaan spelen: Luis Suarez en Klaas Jan Huntelaar, daarachter een viermans middenveld met aanvallende vleugels (Alberto Luque/Urby Emanuelson op links, Kennedy Bakircioglu/Dennis Rommedahl op rechts en centraal Gabri/Laurent Delorge en Jan Vertonghen/Hedwiges Maduro) of een 4-1-2-1-2-ruit (Kennedy Bakircioglu/Alberto Luque achter de spits, daarachter Gabri/Laurent Delorge en Jan Vertonghen/Hedwiges Maduro en net voor de verdediging Johnny Heitinga). Maar komende transferperiode moet er gewoon geďnvesteerd worden in een tien.
Als je zo op de aanval leunt als Ajax doet en je mist een speler op het middenveld die zich vrij kan spelen dan is dat toch erg belangrijk hoor. Hoe vaak zie je Huntelaar de bal vragen en dan niet kwijt kunnen??? Dan is meteen de snelheid uit de aanval en kan je opnieuw beginnen.quote:Op maandag 3 september 2007 09:11 schreef Suijk het volgende:
[..]
Het is een van de (vele) dingen die gewoon misgaan.
samenvatting: het is een lompe bureaucratische zooi bij Ajax en ik heb een schijthekel aan al die kutallochtoontjes die zich vooral belangrijk voelen maar eigenlijk niks uitvreten daar bij die betonnen galmbak.quote:Nog een mooi voorbeeld van de BV Ajax gisteren
Ik moet elke thuiswedstrijd nog een los kaartje halen bij de supportersbalie omdat ze m'n seizoenskaart nog steeds niet hebben opgestuurd. Nou goed vorige week natuurlijk een gigantische drukte en idiote rijen. Uiteindelijk maar 1e helft in het home gekeken en 2e helft even naar binnen gegaan.
Ik van de week ff contact met ze opgenomen dat ik anders dat kaartje vrijdag/zaterdag ofzo wel ff op kon pikken zodat ik zondag niet weer zo lang in de rij zou moeten staan. Maar nee dit was niet nodig want het zou gisteren een stuk rustiger zijn.
Niet dus. De rij was om half 1 / 1 uur nog langer als een week terug. Nou rot op. Er waren nog wat vrienden van me die kaarten hadden voor 416 en er was stadionverkoop dus ik dacht laat ik maar een kaartje halen voor dat vak (eigenlijk ben ik gek maarja). Ga ik naar die kassa toe staat er voor me een toerist. "yeaaah oh you got tickets from 19.50?.....give me 3 of those". Die gast krijgt z'n kaartjes en betaalt en oleee ik ben aan de beurt. Ik zeg: "1 kaartje voor 416 graag".
spleetoog: Mag ik uw clubcard dan even zien?
ik : Ik moet m'n seizoenskaart nog krijgen maar er is zo'n idioot lange rij bij die hoofdingang en ik wil niet weer de helft missen
spleetoog: het spijt me meneer bladiebla zonder clubcard geen kaartje
ik:
Maar die gast net geef je ook gewoon 3 kaarten mee zonder clubcard of wat dan ook.
spleetoog: Ja maar dat zijn toeristen dan mag dat.
ik: Ok uuh I would like one ticket for 416 (oid).
spleetoog: Mag ik even uw paspoort zien dan?
Ik haal 'm al tevoorschijn
spleetoog: Om te zien of het een buitenlands paspoort is.
ik![]()
![]()
Je vroeg die gast voor me ook niet om een paspoort.
spleetoog: Dat weet u niet
ik: Ik stond er toch met m'n neus bovenop?!
Nou in ieder geval wat een kankermongolen zijn het daar zeg. Gelukkig kwamen er net ff wat bekenden langs lopen die hadden wel een clubcard en ik heb dat meisje ff een kaartje laten halen bij de kassa voor mij.
Frapante is ook nog dat 2 van die zwervers bij de kassa naast me ook gewoon kaarten meekregen zonder iets te laten zien.
Najah wat mij betreft mogen ze lekker de kanker krijgen bij die hele BV.
Daar zal sowieso altijd teveel betaald voor worden, we hadden hem voor heel weinig kunnen halen:quote:Op maandag 3 september 2007 11:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dat wordt dus Dufour voor veel te veel geld kopen.
quote:Transferprijs van 2 miljoen euro
Standard zou 1,5 tot 2 miljoen euro neertellen voor Defour, die half juni, wegens zijn mislukte transfer naar Ajax, de wet van '78 wilde toepassen om zijn contract bij Racing Genk te verbreken. Zo ver kwam het dus uiteindelijk niet, en Genk was bereid om mee te werken aan een transfer voor Defour, die nog onder contract lag tot 2009. Maandag waren Genk en Standard al tot een overeenkomst gekomen. Ook Feyenoord en FC Keulen waren geďnteresseerd, maar die vissen dus achter het net.
Maatje van me had mijn SCC nog in zijn portomaonnaie, terwijl hij weekendje wegging. Moets dus zondag ook met mijn brakke kop een uur in de rij staan bij de supportersbalie voor een vervangende kaart, aardig kut.quote:Op maandag 3 september 2007 11:22 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
samenvatting: het is een lompe bureaucratische zooi bij Ajax en ik heb een schijthekel aan al die kutallochtoontjes die zich vooral belangrijk voelen maar eigenlijk niks uitvreten daar bij die betonnen galmbak.
Tsja, beste is toch om een andere nr10 te vinden uit een kleiner land. Maar ik heb de scouting met weinig nieuwe namen zien komen afgelopen transferwindow.quote:Op maandag 3 september 2007 11:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daar zal sowieso altijd teveel betaald voor worden, we hadden hem voor heel weinig kunnen halen:
[..]
Bel dan ook ffquote:Op maandag 3 september 2007 11:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maatje van me had mijn SCC nog in zijn portomaonnaie, terwijl hij weekendje wegging. Moets dus zondag ook met mijn brakke kop een uur in de rij staan bij de supportersbalie voor een vervangende kaart, aardig kut.
Defour en de transfermarkt is gesloten.quote:Op maandag 3 september 2007 11:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Dat wordt dus Dufour voor veel te veel geld kopen.
Ze moeten gewoon durven 15 miljoen euro neer te tellen voor een Luka Modric, als je echt tot de beste zestien van Europa wilt behoren, moet je ook voor de toppers gaan. Maar goed, zie Ajax eerder Orlando Engelaar halen, dan een échte topper!quote:Op maandag 3 september 2007 11:26 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Tsja, beste is toch om een andere nr10 te vinden uit een kleiner land. Maar ik heb de scouting met weinig nieuwe namen zien komen afgelopen transferwindow.
Dat klopt! Maar zie jij dat ook terug in het gevoerde beleid?quote:Op maandag 3 september 2007 11:15 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dat zou toch de zorg moeten zijn van van Geel?
Jezus wijsneus je snapt best dat het Defour is en dat het voor de winterstop geldt.quote:Op maandag 3 september 2007 11:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Defour en de transfermarkt is gesloten.
Dat was inderdaad een betere optie geweest, maar zoals ik al zei, was verre van helder.quote:Op maandag 3 september 2007 11:28 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Bel dan ook ffdan kom je zo'n uur nog eens door met wat geouwehoer en een biertje.
haha nee natuurlijk nietquote:Op maandag 3 september 2007 11:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar zie jij dat ook terug in het gevoerde beleid?
quote:Op maandag 3 september 2007 11:42 schreef Sybesma het volgende:
Ajax zal in elk geval niet beter gaan presteren door de hartverwarmende steun van de fans. Ongeloofelijk wat een negatieve 'supporters' zijn dat zeg!!
Met maar liest 25000 man bij de tuiswedstrijd tegen Praag. Gisteren overstemd door 300 Groningen supporters. Het enige wat ze kunnen laten horen is gezeur.
Sfeervakken? Waar?
Weer het hoofd van de trainer eisen, het enige wat ze daar kunnen. Hefet geholpen of niet na Olsen, Wouters, Aadriaanse, Koeman en Blind?
Ajax Amsterdam only Sing when you win.
Luque zal denk ik nooit het verschil gaan maken.quote:Op maandag 3 september 2007 11:45 schreef Chivu het volgende:
Tsja, van Luque kan je niet verwachten dat hij gelijk wel even het verschil maakt. Het was net alsof we de wedstrijd gewoon met 10 man speelden. De instelling was enorm slecht, wat maar weer duidt dat veel spelers mentaal gewoon zwak zijn.
Tsja, maar jij lult meestal dan ook mee met wat de media schrijft.quote:Op maandag 3 september 2007 11:46 schreef Longmen het volgende:
[..]
Luque zal denk ik nooit het verschil gaan maken.
quote:Op maandag 3 september 2007 11:48 schreef Chivu het volgende:
[..]
Tsja, maar jij lult meestal dan ook mee met wat de media schrijft.
Op papier is het best een leuke opstelling ja. Maar ten eerste breekt het gewoon aan inzet/de wil om te winnen. En daarnaast zit er in het hele spel van Ajax totaal geen lijn. Geen loopacties, geen combinatiespel, niets. Je hebt daar een hele voorbereiding voor om aan te werken, en dan gaan we in de competitie leuk een heel ander systeem spelen. Ik hoop voor ons dat Henk het binnenkort wel aan het voetballen krijgt, of in ieder geval er voor zorgt dat er vuur in het elftal komt, maar ik heb er een hard hoofd inquote:Op maandag 3 september 2007 11:45 schreef Chivu het volgende:
Tsja, van Luque kan je niet verwachten dat hij gelijk wel even het verschil maakt. Het was net alsof we de wedstrijd gewoon met 10 man speelden. De instelling was enorm slecht, wat maar weer duidt dat veel spelers mentaal gewoon zwak zijn.
Al met al is het gelijkspel kut, maar heel dramatisch moet er ook niet over gedaan worden. De 4-2-3-1 / 4-2-2-2 opstelling kan ik me redelijk in vinden, Ten Cate stelde Colin niet meer op en twee momenten werden we afgetroefd op kopkracht.
Ik zag wel dat er defensief vaker voor de veilige oplossing werd gekozen door een bal over de zijlijn te rammen of te laten rollen. Helaas werd dat nou net bij de 1e tegengoal niet gedaan. Urzaiz was eindelijk eens lekker aan het ballen en aan het doen waar hij voor was gehaald.
Al met al zijn we inderdaad op dit moment te afhankelijk van individuele klasse van spelers, maar op papier denk ik dat deze opstelling zeker wel tot goed combinatiespel in staat moet zijn. Voorlopig blijft de schade beperkt gezien de resultaten van de concurrentie.
quote:Op maandag 3 september 2007 11:42 schreef Sybesma het volgende:
Ajax zal in elk geval niet beter gaan presteren door de hartverwarmende steun van de fans. Ongeloofelijk wat een negatieve 'supporters' zijn dat zeg!!
Met maar liest 25000 man bij de tuiswedstrijd tegen Praag. Gisteren overstemd door 300 Groningen supporters. Het enige wat ze kunnen laten horen is gezeur.
Sfeervakken? Waar?
Weer het hoofd van de trainer eisen, het enige wat ze daar kunnen. Hefet geholpen of niet na Olsen, Wouters, Aadriaanse, Koeman en Blind?
Ajax Amsterdam only Sing when you win.
Nope, maar ben allang blij dat 410 is gestopt met de Zuid-Amerikaanse carnavalsliedjes die geforceerd worden doorgezongen bij een achterstand.quote:Op maandag 3 september 2007 11:51 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Die snap ik niet.
Of vind je het Ajax publiek wel een 12e man voor het elftal?
Laat het bestuur/elftal (Ajax dus) eerst maar eens voor de eerste 11 man zorgen, dan komt de 12de vanzelf wel.quote:Op maandag 3 september 2007 11:51 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Die snap ik niet.
Of vind je het Ajax publiek wel een 12e man voor het elftal?
Tsja, het valt gewoon best vaak op. Net over Stam, nu weer over Luque, die na 2 dagen training een wedstrijd speelt en duidelijk het ritme niet heeft. Balletje verkeerd aannemen tot twee keer toe is slecht, maar dat hij uberhaupt aanspeelbaar is, meters achter de verdediging van Groningen, duidt erop dat hij positioneel best sterk is en de gaten goed ziet.quote:Op maandag 3 september 2007 11:52 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nou ja zeg...
Ik denk dat gewoon, omdat ik geen vertrouwen meer heb in de aankopen van van Geel en co.
Beetje jammer dit...
Mooie uitspraak.quote:Op maandag 3 september 2007 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laat het bestuur/elftal (Ajax dus) eerst maar eens voor de eerste 11 man zorgen, dan komt de 12de vanzelf wel.
Je zou inderdaad zeggen dat er na afgelopen woensdag een enorme wil om te winnen zou moeten zijn. Helaas werkt dat blijkbaar niet. Veel ballen werden onnodig teruggespeeld naar de verdediging om maar geen fout te maken. Er sluipt ontzettend veel angst in het elftal.quote:Op maandag 3 september 2007 11:53 schreef S-Two het volgende:
Op papier is het best een leuke opstelling ja. Maar ten eerste breekt het gewoon aan inzet/de wil om te winnen. En daarnaast zit er in het hele spel van Ajax totaal geen lijn. Geen loopacties, geen combinatiespel, niets. Je hebt daar een hele voorbereiding voor om aan te werken, en dan gaan we in de competitie leuk een heel ander systeem spelen. Ik hoop voor ons dat Henk het binnenkort wel aan het voetballen krijgt, of in ieder geval er voor zorgt dat er vuur in het elftal komt, maar ik heb er een hard hoofd in.
Inderdaad, het is een gelijkspel. Dat is kut en slecht en komt op een ontzettend slecht moment, maar het is niet alsof we te kakken zijn gezet door Groningen met 1-4 of iets dergelijks.quote:Op maandag 3 september 2007 12:02 schreef BoNi het volgende:
Dat Ajax een reorganisatie nodig heeft is ook duidelijk (gelukkig hoef ik me daar niet mee bezig te houden).
Maar AZ verspeelt ook punten, PSV speelt ook gelijk en Groningen is toch één van de gevaarlijkste subtoppers in de Nederlandse competitie.
Je hoeft niet altijd een 'opzweper' te hebben. Voetballers op dat niveau zouden eigenlijk zelf maar al te graag moeten willen 'proberen' in plaats alleen maar voor de veilige weg te kiezen. Ik vraag mij dan ook af wie dit veroorzaakt. Moet men van Ten Cate op safe spelen en dus steeds balletjes terug of breed of komt dit geheel uit de spelers zelf voort?quote:Op maandag 3 september 2007 12:07 schreef Chivu het volgende:
[..]
Je zou inderdaad zeggen dat er na afgelopen woensdag een enorme wil om te winnen zou moeten zijn. Helaas werkt dat blijkbaar niet. Veel ballen werden onnodig teruggespeeld naar de verdediging om maar geen fout te maken. Er sluipt ontzettend veel angst in het elftal.
Gabri is bijvoorbeeld een geweldige speler, maar niet de speler die tegen z'n medespelers zegt dat het gepiel nu over moet zijn en er gevoetbald moet gaan worden. Hij probeerde het een aantal keer met wat goede felle acties die door het publiek wel werden gewaardeerd maar niet aansloegen bij medespelers. Stam is dat in principe ook gewoon niet, gezien hij op het veld niet de positie heeft om het elftal te inspireren. En hetzelfde geldt voor Huntelaar.
Heitinga liet het gisteren helaas na om op positieve wijze het elftal op te zwepen, en dan loopt de machine gewoon niet. Het was jammer dat Maduro er weer uit moest, want die bracht in elk geval meer diepgang in het spel ten opzichte van Vertonghen. Die bij z'n invalbeurten op het middenveld eigenlijk niet echt wist te overtuigen in opbouwend opzicht.
Dus de komende maanden alleen nog schelden?quote:Op maandag 3 september 2007 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laat het bestuur/elftal (Ajax dus) eerst maar eens voor de eerste 11 man zorgen, dan komt de 12de vanzelf wel.
Gabri speelt helaas ook nog niet weer op zijn niveau van vorig seizoen nee, scheelt ook flink denk ik. Maar dat zal ook wel te maken hebben met zijn "blessure".quote:Op maandag 3 september 2007 12:07 schreef Chivu het volgende:
Gabri is bijvoorbeeld een geweldige speler, maar niet de speler die tegen z'n medespelers zegt dat het gepiel nu over moet zijn en er gevoetbald moet gaan worden. Hij probeerde het een aantal keer met wat goede felle acties die door het publiek wel werden gewaardeerd maar niet aansloegen bij medespelers. Stam is dat in principe ook gewoon niet, gezien hij op het veld niet de positie heeft om het elftal te inspireren. En hetzelfde geldt voor Huntelaar.
Heitinga liet het gisteren helaas na om op positieve wijze het elftal op te zwepen, en dan loopt de machine gewoon niet. Het was jammer dat Maduro er weer uit moest, want die bracht in elk geval meer diepgang in het spel ten opzichte van Vertonghen. Die bij z'n invalbeurten op het middenveld eigenlijk niet echt wist te overtuigen in opbouwend opzicht.
Gast als je niet wat voor speler je voor je hebt zeg dan niks.quote:Op maandag 3 september 2007 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je Kanu nodig dan? Er loopt bij Ajax genoeg kwaliteit voorin. Het middenveld is waar het probleem ligt. En daarnaast dat het geheel als team niet functioneert, maar dat zou door de juiste middenvelders aan te trekken al een stuk beter kunnen worden.
Met Kanu had je hetzelfde gezeur gehad als nu.
Dude dat van Stam was gister pas in de media hoorde ik. Dus jij bent zo'n type die vind dat je geen kritiek mag hebben op Stam?quote:Op maandag 3 september 2007 12:00 schreef Chivu het volgende:
[..]
Tsja, het valt gewoon best vaak op. Net over Stam, nu weer over Luque, die na 2 dagen training een wedstrijd speelt en duidelijk het ritme niet heeft. Balletje verkeerd aannemen tot twee keer toe is slecht, maar dat hij uberhaupt aanspeelbaar is, meters achter de verdediging van Groningen, duidt erop dat hij positioneel best sterk is en de gaten goed ziet.
Corners waren weinig op aan te merken, alleen de rol waarin hij speelt is hem nog niet duidelijk genoeg blijkbaar. Hij stond toch meestal niet breed genoeg. Je kunt gewoon niet zeggen dat Luque het verschil niet zal maken, dat is je reinste onzin. Zeker na 1 optreden.
Nofi, maar als niet-Ajacied snap je het toch niet. Het gaat niet om deze selectie, deze spelers ansich. Natuurlijk moeten die het nu OOK ontgelden, maar het gaat "ons" (ook nofi als je het als Ajacied niet met me eens bent) om het totale, langdurige wanbeleid dat een ooit trotse club heeft veranderd in een kwakkelende middenmoter.quote:Op maandag 3 september 2007 12:21 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Dus de komende maanden alleen nog schelden?
Er komt namenlijk geen speler bij tot aan de winterstop.
Positief publiek kan ook punten opleveren, nu kost het publiek eerder punten.. gevolg: weer geen CL, kunnen ze volgend jaar weer schelden.
Hoe ziet het Ajax eruit wat jij graag terug wilt hebben?quote:Op maandag 3 september 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ajax is Ajax niet meer. Daarom mopperen we, daarom zijn er spandoeken en fluitconcerten.
beginnen bij het bestuur. alleen mensen met een Ajaxhart. en geen topbedrijfmensenaandeelhoudersgeilofzoietsquote:Op maandag 3 september 2007 12:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoe ziet het Ajax eruit wat jij graag terug wilt hebben?
Een fatsoenlijk beleidsplan en dat ook naleven, dat vind ik het belangrijkste. Er worden steeds dezelfde fouten gemaakt.quote:Op maandag 3 september 2007 12:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoe ziet het Ajax eruit wat jij graag terug wilt hebben?
en dingen zeggen en niet nakomenquote:Op maandag 3 september 2007 12:54 schreef Longmen het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk beleidsplan en dat ook naleven, dat vind ik het belangrijkste. Er worden steeds dezelfde fouten gemaakt.
Die speelt nu bij ons, verbaas me er steeds meer over dat 'ie bij ajax is weggestuurd, goede spelerquote:Op maandag 3 september 2007 12:34 schreef Chivu het volgende:
Ik roep het al de hele zomer, maar als we nu een goede linksback hadden zou Emanuelson gewoon op het middenveld kunnen spelen...
Als hij bij Ajax had gezeten, had hij international geweest.quote:Op maandag 3 september 2007 13:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die speelt nu bij ons, verbaas me er steeds meer over dat 'ie bij ajax is weggestuurd, goede speler![]()
De Cler is een beetje een laatbloeier. Bij Ajax was het altijd 'wel oke' wat hij liet zien. Pas bij AZ is hij echt sterker geworden.quote:Op maandag 3 september 2007 13:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die speelt nu bij ons, verbaas me er steeds meer over dat 'ie bij ajax is weggestuurd, goede speler![]()
Hij is bij AZ beter geworden, bij Ajax was hij ook matig. Bovendien is het een opkomende back, en hoewel men het bij Ajax zelf nog niet doorheeft is het toch beter om een verdedigende speler aan te trekken. Helaas maken we die in Nederland niet meer.quote:Op maandag 3 september 2007 13:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik heb daar een paar topics geleden wat stukjes over geschreven. Het punt waar ik me aan stoor is dat het beleidsplan geen navolging krijgt in het dagelijkse beleid bij Ajax. Heel concreet heb ik het dan over het transferbeleid van afgelopen zomer maar er zijn meer zaken mis. Daarnaast vind ik het beleidsplan uberhaupt te hoog gegrepen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:19 schreef BoNi het volgende:
Ik hoor ook over de kritiek op het beleidsplan terugkomen.
Dit beleidsplan loopt van 2006 tot en met 2011 en de belangrijkste sportieve doelstellingen die hierin staan zijn:
1. Eens per 2 jaar kampioen worden
2. Structureel gaan behoren tot de beste 16 van Europa.
Feitelijk kan de leiding van Ajax wat dat betreft toch pas aan het eind van dit seizoen ter verantwoording geroepen worden aangezien de eerste doelstelling dan niet behaald is..?
Je bent nu uitgeschakeld voor de CL, maar dit wil toch niet zeggen dat je tegen het eind van het opgestelde beleidsplan niet structureel behoort tot de top 16 van Europa...?
Persoonlijk denk ik dat met name de tweede doelstelling te hoog gegrepen is, maar nu constant terugvallen op dit beleidsplan is naar mijn idee ook vooral een kwestie van het papegaaien van de media.
Blind had gewoon tegen dat hij de uitstraling van een papzak had. Dat telt natuurlijk ook belangrijk mee. Bij Blind was het spel slechter dan nu (met slechter materiaal, toegegeven), en zat Blind ook nog eens op de bank alsof hij z'n scheermesje of cyaankalipilletje klaar had liggen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Degene die altijd de lul zijn, dat zijn de trainers.. zoals al eerder, Blind werd eruit geflikkerd terwijl die WEL zaken won met Ajax.
In de competitie presteerde Danny Blind slechter dan Henk ten Cate vorig jaar, alleen heeft Ten Cate tweemaal verzuimd ons te plaatsen voor de CL, iets wat ook zwaart meetelt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Maar is dit ook niet een typisch ajax tendens? Zodra de komende 5 wedstrijden gewonnen zijn en Ajax 2e of 3e staat is er niets meer aan de hand en focussen we ons op de UEFA en de landstitel?
De fans happy en het bestuur denkt:"Zo das ook weer gefixed"
Ik denk ook dat van Geel daar op hoopt en zo brandjes blust door clubcardhouders gratis naar de wedstrijd te sturen, en HtC te dekken etc..
Degene die altijd de lul zijn, dat zijn de trainers.. zoals al eerder, Blind werd eruit geflikkerd terwijl die WEL zaken won met Ajax.
Kort samengevat: Je wiil Ajax terug zoals het voor de beursgang was?quote:Op maandag 3 september 2007 12:53 schreef HeatWave het volgende:
Me teveel werk om te tikken, alles is allang gezegd hier.
Het zit op alle fronten mis bij Ajax, bestuur, medische staf, begeleiding, aankoop/verkoop, scouting....
Doe nou niet net alsof dit typisch iets voor Ajax is...quote:Op maandag 3 september 2007 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Maar is dit ook niet een typisch ajax tendens? Zodra de komende 5 wedstrijden gewonnen zijn en Ajax 2e of 3e staat is er niets meer aan de hand en focussen we ons op de UEFA en de landstitel?
De fans happy en het bestuur denkt:"Zo das ook weer gefixed"
Ik denk ook dat van Geel daar op hoopt en zo brandjes blust door clubcardhouders gratis naar de wedstrijd te sturen, en HtC te dekken etc..
De gehele zomer zijn er berichten geweest dat Ten Cate een verdedigende middenvelder, een all-round middenvelder en weet ik veel wat nog meer wilde hebben. Punt is dat hij ze niet gekregen heeft. Dat ligt aan Van Geel, want zijn taak is om spelers binnen te halen die de trainer wil.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef Chadi het volgende:
Verder vind ik dat een top trainer nooit kan zeggen dat zijn selectie compleet is. Want immers hij wil meer dan hij van een TD krijgt. En als je echt een trainer bent met visie dan had je gezien dat het er aan schort bij Ajax op het middenveld. Misschien dat je dat dan wil oplossen in de winterstop maar zoals het er nu voor staat is het gewoon 3 keer niks.
Tja, of het daar allemaal door komt. Opzich zou een beursgang geen probleem moeten zijn, is andere clubs ook gelukt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Kort samengevat: Je wiil Ajax terug zoals het voor de beursgang was?
Wij als supporter zien uitsluitend de 'voorkant' van het dagelijkse beleid bij Ajax. Dit betekent dat wij uitsluitend zien hoe het eerste elftal presteert.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb daar een paar topics geleden wat stukjes over geschreven. Het punt waar ik me aan stoor is dat het beleidsplan geen navolging krijgt in het dagelijkse beleid bij Ajax. Heel concreet heb ik het dan over het transferbeleid van afgelopen zomer maar er zijn meer zaken mis. Daarnaast vind ik het beleidsplan uberhaupt te hoog gegrepen.
En toch kun je als supporters een negatieve sfeer omdraaien of nog slechter maken.quote:Op maandag 3 september 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]Nofi, maar als niet-Ajacied snap je het toch niet. Het gaat niet om deze selectie, deze spelers ansich. Natuurlijk moeten die het nu OOK ontgelden, maar het gaat "ons" (ook nofi als je het als Ajacied niet met me eens bent) om het totale, langdurige wanbeleid dat een ooit trotse club heeft veranderd in een kwakkelende middenmoter.
Ajax is Ajax niet meer. Daarom mopperen we, daarom zijn er spandoeken en fluitconcerten.
Inderdaad, de financiele resultaten lijken voor de belangrijkste mensen binnen de organisatie van Ajax verzachtend te werken ten opzichte van de sportieve prestaties.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef HeatWave het volgende:
Tja, of het daar allemaal door komt. Opzich zou een beursgang geen probleem moeten zijn, is andere clubs ook gelukt.
Alleen wordt de beurs als een soort van intern excuus gebruikt om de top tevreden te houden. Koppel het dividend eens aan de resultaten, dan lullen we verder.
ik denk heel veel mensen binnen Ajax. maar het lijkt erop of niemand daar de ballen voor heeftquote:Op maandag 3 september 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Ja, maar die gaan echt niet. Wie kan ze dwingen??
Ik neem aan dat aan het veelbesproken beleidsplan ook consequenties verbonden zijn? Volgens mij had Fontein aangegeven dat hij afgerekend mocht worden op het niet behalen van de sportieve prestaties die in dit beleidsplan beschreven staan.quote:Op maandag 3 september 2007 13:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
ik denk heel veel mensen binnen Ajax. maar het lijkt erop of niemand daar de ballen voor heeft
quote:Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax, heeft laten weten dat hij komend seizoen afgerekend mag worden op het eventuele mislopen van de titel. "Dan mogen de mensen zeggen: we hebben geen vertrouwen meer in jou"
Een kampioenschap lijkt deze jaargang al uitgesloten, gezien de ruime achterstand op PSV. De Eindhovense titelverdediger staat momenteel al elf punten los van de hoofdstedelingen.
"'Als Ajax dit seizoen geen kampioen wordt, dan moeten we het volgend seizoen worden", benadrukt Fontein in De Volkskrant. "Dat is een eis die ik mezelf opleg, want zo staat het in het beleidsplan. Anders faal ik."
"Op een gegeven moment mag je de algemeen directeur afrekenen op een plan. Als we volgend jaar weer op de tweede plaats eindigen met elf punten achterstand, dan hebben we geen vooruitgang geboekt. Dan mag je dus worden afgerekend. Dan mogen de mensen zeggen: we hebben geen vertrouwen meer in jou, ik weet niet of er voldoende basis is."
Fontein volgde Arie van Eijden eind 2005 op als algemeen directeur in Amsterdam. (Bron: Voetbalprimeur)
Hij is niet de enige die dan faalt, maar wel de enige waarvan je hard zou mogen eisen dat hij op basis van dit plan moet opstappen (imho).quote:Op maandag 3 september 2007 14:03 schreef Houniet het volgende:
maar hij is niet de enige die dan faalt. dan moeten ze allemaal weg
helemaal mee eensquote:Op maandag 3 september 2007 14:08 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hij is niet de enige die dan faalt, maar wel de enige waarvan je hard zou mogen eisen dat hij op basis van dit plan moet opstappen (imho).
Neemt niet weg dat ik vind dat er dan meerdere mensen zouden moeten opstappen.
Het gaat nu over het bestuur he?quote:Op maandag 3 september 2007 14:13 schreef F1Bas het volgende:
Altijd dat opstappen! Hoevaak hebben wij de laatste 10 jaar daar nu iets aan gehad? Echt een oplossing is het niet.
mooie avatar heb jequote:
Handig dat dit erbij vermeld wordt!quote:Op maandag 3 september 2007 14:38 schreef HeatWave het volgende:
Is een uitspraak van vorig jaar sjappie.
Nee, twee wedstrijden voor het einde pas.quote:Op maandag 3 september 2007 14:34 schreef Suijk het volgende:
Zijn we al kampioen?
quote:Molenaar zegt zich veel zorgen te maken om Ajax. "Ajax is mijn club en ik kom er nog steeds met veel plezier. Ik wil ze behoeden voor een dramatische toekomst. Neem Nigel de Jong. Alles wat Ajax is, zit in die jongen. Maar ze laten hem gewoon vertrekken. Dat is werkelijk ongehoord! Als je echt zulk talent voor de club wil behouden, praat je met de zaakwaarnemers en bied je gewoon een flinke salarisverhoging. Wedden dat zo'n jongen dan wél blijft?"
Voor de zoveelste keer geeft Molenaar aan dat hij het ook niet ziet zitten in voorzitter Jaakke. "Ik huldig gewoon het standpunt dat je verstand van voetbal moet hebben als je voorzitter van een voetbalclub wordt. Iedereen in de organisatie bij Ajax moet voetbal ademen. Dat doet een voorzitter als Jaakke niet. Dat geldt ook voor de directeuren. Die moeten voetbal ademen, die moeten voetbal eten en drinken. Het is aan ons, aan de oud-spelers, aan de mensen die iets durven zeggen, om dit te signaleren. Om de boel in ieder geval scherp te houden. Want de aandeelhouders en de leden roeren zich niet."
De oud-international denkt dat Johan Cruijff de aangewezen persoon is om een ommekeer te bewerkstelligen. "Johan moet voor de kentering zorgen. Het wordt tijd dat hij door de leden naar voren wordt geschoven en dat hij de boel op sleeptouw neemt. Hij moet de kar gaan trekken en ik denk dat hij dat ook wel wil. Voor mij is Johan de absolute exponent van Ajax. Johan zou bij mij een hele belangrijke rol hebben gespeeld bij het weer gezond maken van Ajax. Want Ajax is doodziek op dit moment. Nee, ik zie het absoluut niet gezond worden, integendeel."
Is dat nou echt omdat ie bang is dat ie op zijn bek gaat en zo in aanzien daalt?quote:Op maandag 3 september 2007 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Johan wil helemaal niet, hoe komt ie daarbij?
Deels. Ik zie ook niet in waarom hij zijn vingers nog zal branden. Hij doet nu gewoon alleen waar hij zin in heeft, en mag ie?quote:Op maandag 3 september 2007 14:50 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Is dat nou echt omdat ie bang is dat ie op zijn bek gaat en zo in aanzien daalt?
Infeite ook de reden waarom ie geen bondscoach wilt zijn? Lekker veilig analyseren en that;s it?
Dagelijkse verantwoordelijkheid + zijn gezondheid schijnt ook mee te spelen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:50 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Is dat nou echt omdat ie bang is dat ie op zijn bek gaat en zo in aanzien daalt?
Infeite ook de reden waarom ie geen bondscoach wilt zijn? Lekker veilig analyseren en that;s it?
Precies. Hij kan daarin al een groot aandeel hebben.quote:Op maandag 3 september 2007 14:49 schreef BonJovi het volgende:
Misschien niet als trainer maar als bestuurs lid
Ik ging eerder vandaag wat te ver, sorry daarvoor. Maar ik verbaas me gewoon over de tendens die veel mensen in deze topicreeks hebben. Je kan zo zien dat men iets wat in de media staat klakkeloos overneemt. Zoals bijvoorbeeld Tom de Mul die de sfeer te hard zou vinden, of het met de dochter van Ten Cate zou doen. Nu is Stam de pineut omdat hij toevallig een keer een kopduel verliest en een snelle speler die door een ander gedekt moet worden niet bij kan houden. Maar voor de rest vond ik Stam gewoon scherp en goed spelen. Je moet namelijk ook bedenken dat ook hij met rechts naast zich Colin en links naast zich een vrij nerveuze Vermaelen (die geen steun van Emanuelson heeft) speelt.quote:Op maandag 3 september 2007 12:40 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dude dat van Stam was gister pas in de media hoorde ik. Dus jij bent zo'n type die vind dat je geen kritiek mag hebben op Stam?![]()
De ongekroonde koning van Barcelona.quote:
En is natuurlijk heel makkelijk. Zulke dingen roepen kan iedereen wel.quote:Op maandag 3 september 2007 14:52 schreef Chivu het volgende:
Dat stuk is ook al minstens anderhalf jaar oud.
Ten tijde van dat stukje was Molenaar nog min of meer in de race voor het voorzitterschap.quote:Op maandag 3 september 2007 15:04 schreef S-Two het volgende:
En is natuurlijk heel makkelijk. Zulke dingen roepen kan iedereen wel.
Okquote:Op maandag 3 september 2007 14:58 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ik ging eerder vandaag wat te ver, sorry daarvoor. Maar ik verbaas me gewoon over de tendens die veel mensen in deze topicreeks hebben. Je kan zo zien dat men iets wat in de media staat klakkeloos overneemt. Zoals bijvoorbeeld Tom de Mul die de sfeer te hard zou vinden, of het met de dochter van Ten Cate zou doen. Nu is Stam de pineut omdat hij toevallig een keer een kopduel verliest en een snelle speler die door een ander gedekt moet worden niet bij kan houden. Maar voor de rest vond ik Stam gewoon scherp en goed spelen. Je moet namelijk ook bedenken dat ook hij met rechts naast zich Colin en links naast zich een vrij nerveuze Vermaelen (die geen steun van Emanuelson heeft) speelt.
Ten Cate zei dat de verdediging staat als een huis. Volgens mij vergeet hij het woordje 'kaarten'.
Dat kan dus wel, aangezien het probleem bij ajax niet bij de aanvallers zit, maar op het middenveld ligt (en de kwaliteiten die daar nodig zijn, zijn niet de kwaliteiten van Luque).quote:Op maandag 3 september 2007 12:00 schreef Chivu het volgende:
Je kunt gewoon niet zeggen dat Luque het verschil niet zal maken, dat is je reinste onzin. Zeker na 1 optreden.
Dat hoeft ook echt niet. Maar hij kan zeker wel een stukje van het bestuur vormen. Al is het maar op de achtergrond.quote:Op maandag 3 september 2007 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Idd, en zijn hart is ook niet meer wat het geweest is. Nee JC zal je niet meer met een Ajax-pak aan zien denk ik.....
Dat doet ie al.quote:Op maandag 3 september 2007 15:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat hoeft ook echt niet. Maar hij kan zeker wel een stukje van het bestuur vormen. Al is het maar op de achtergrond.
quote:Op maandag 3 september 2007 16:17 schreef Cheiron het volgende:
Over de Jong beginnen in de eerste alinea. Mij ben je dan al kwijt hoor.
Daar hebben ze heulemaal geen strand.quote:Op maandag 3 september 2007 17:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
In Madrid, lig nu met 30 graden aan het strand me geld te tellen, wist je dat niet?
quote:Op maandag 3 september 2007 17:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
In Madrid, lig nu met 30 graden aan het strand me geld te tellen, wist je dat niet?
afca.nl is niet serieus hoorquote:Op maandag 3 september 2007 18:09 schreef Silenus het volgende:
Wie zijn die gasten achter de AFCA site eigenlijk? Wordt dat door een stuk of vijf supporters bijgehouden of is het het officiële spreekorgaan van de harde kern.
Is me nog steeds niet helemaal duidelijk, Dapprestrijders.nl komt veel professioneler over dan AFCA.nl
Ja die weblog ook van dappre strijders. Al neem ik aan dat dat niet uitgaat van Dapprestrijders.nl want Wijsneus heeft wel veel gelijk gehad deze transfer periode.quote:Op maandag 3 september 2007 18:09 schreef Silenus het volgende:
Wie zijn die gasten achter de AFCA site eigenlijk? Wordt dat door een stuk of vijf supporters bijgehouden of is het het officiële spreekorgaan van de harde kern.
Is me nog steeds niet helemaal duidelijk, Dapprestrijders.nl komt veel professioneler over dan AFCA.nl
Nee dat vermoeden had ik ook al maar dan is het wel storend om te zien dat zo'n site even op het journaal voorbij komt.quote:
Ze hebben heul wel een strand in Madrid...quote:
f-side.nl kom ik al jaren niet meer opquote:Op maandag 3 september 2007 18:19 schreef PLAE@ het volgende:
hoezo niet serieus?
serieuzer dan f-side.nl....
Hij was voornamelijk in de race voor de positie van Algemeen Directeur. Maar Molenaar is gewoon een gladde advocaatje die door populistisch gelul macht bij Ajax wou.quote:Op maandag 3 september 2007 15:06 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ten tijde van dat stukje was Molenaar nog min of meer in de race voor het voorzitterschap.
Dan zien dat soort uitspraken er toch iets anders uit...
met zo'n domme actie is dat idd vreemdquote:Op maandag 3 september 2007 18:18 schreef Silenus het volgende:
Nee dat vermoeden had ik ook al maar dan is het wel storend om te zien dat zo'n site even op het journaal voorbij komt.
eigenlijk niet neequote:Op maandag 3 september 2007 18:23 schreef PLAE@ het volgende:
Interessant.
Volgens mij niet omdat volgens mij Ajax nog steeds een absolute meerderheid van de aandelen heeft.quote:Op maandag 3 september 2007 18:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zojuist las ik trouwens in het vorige topic een discussie over van wie Ajax nou eigenlijk echt is aangezien Ajax beursgerelateerd is, daarom mijn vraag ook:
Is het zo dat bij elke aankoop van Ajax er toestemming moet komen van de aandeelhouders?
Gaat niet om meer dan de helft, volgens mij ligt de grens ergens bij 70%quote:Op maandag 3 september 2007 18:35 schreef Silenus het volgende:
Nee want meer dan de helft van de aandelen is in handen van Ajax zelf.
Ik vind de sterkte van het middenveld eigenlijk een groter probleem. Het gebrek aan inzicht om de bal goed in te spelen. Als dat beter zou staan is de verdediging goed genoeg.quote:Op maandag 3 september 2007 18:36 schreef TheVulture het volgende:
Het zwakke punt ligt dus wederom achterin kunnen we concluderen... er worden te makkelijk goals weggegeven....
quote:Van Basten: "Feyenoord is een heel mooie club"
03 september 2007
Marco van Basten sluit niet uit dat hij in de toekomst trainer van Feyenoord wordt. De huidige bondscoach van het Nederlands elftal ziet zijn verleden bij Ajax, niet als een onoverkomelijk probleem om ooit aan de slag te gaan in Rotterdam-Zuid.
"Voor mijzelf zou het geen enkel "probleem" zijn om trainer van Feyenoord te worden. Ik vind Feyenoord gewoon een hele mooie club, met een rijke historie en traditie en een grote, trouwe, supportersschare. Dat spreekt me zeker aan", zegt de bondscoach.
Van Basten voegt er echter direct aan toe, dat een baan als clubtrainer voorlopig nog niet aan de orde is. "Ik zit nu niet in een situatie waarin ik keuzes moet maken voor de toekomst. Ik heb het naar m'n zin bij de KNVB en we zien wel wat de toekomst brengt."
Smeuig artikel van gemaakt, qua keuze voor titel dan. Zoveel verkeerds zegt hij niet, wil hem toch niet bij Ajax zien.quote:Op maandag 3 september 2007 19:04 schreef Blight het volgende:
And now for something completely different:
[..]
bron?quote:Op maandag 3 september 2007 19:04 schreef Blight het volgende:
[..]
FCUpdate.nl.quote:
Ik hoef hem ook niet bij Ajax te zien, maar als hij naar Feyenoord gaat hoef ik zijn kop nooit meer te zien.quote:Op maandag 3 september 2007 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Smeuig artikel van gemaakt, qua keuze voor titel dan. Zoveel verkeerds zegt hij niet, wil hem toch niet bij Ajax zien.
Jaap was ook niet slecht, hij kan alleen niet het hele team in zijn eentje draaiend houdenquote:Op maandag 3 september 2007 15:10 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ok
Als iemand er weer bovenop komt is Jaap het wel.
En idd die uitspraak van HTCde verdediging is slappe hap.
daar zit ook weer wat in, Slavia verloren we door een te zwak middenveld...maar we hadden dankzij blessures ook niks beters helaasquote:Op maandag 3 september 2007 18:48 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik vind de sterkte van het middenveld eigenlijk een groter probleem. Het gebrek aan inzicht om de bal goed in te spelen. Als dat beter zou staan is de verdediging goed genoeg.
Juist, en daarom maakt ie fouten. Omdat verdigende fouten van spelers die op de verkeerde plaats staan goed moet maken. Dat is de fout van HTCquote:Op maandag 3 september 2007 19:29 schreef DaWielink het volgende:
[..]
Jaap was ook niet slecht, hij kan alleen niet het hele team in zijn eentje draaiend houden
Vraag ik me ook al weken af. Het lijkt steeds erger te wordenquote:Op maandag 3 september 2007 19:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet lullig bedoeld:
wat is er in vredesnaam met het oog van Henk ten Cate aan de hand?
Onze vriend slaapt helaas niet zo goedquote:Op maandag 3 september 2007 19:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet lullig bedoeld:
quote:"Van Geel roemloos ten onder?
- COLUMN -
Af en toe is het stuitend. Slavia Praag zou een modale ploeg zijn. Die hopeloze arrogantie. Jaar in, jaar uit. Nauwelijks iets presteren, maar praatjes voor tien. Rare beleidsplannen maken, die zo de prullenbak in kunnen, omdat alles nu eenmaal draait om verstand van zaken en moed om in te grijpen. Zaken die in Amsterdam al lang nauwelijks aanwezig zijn.
Nee, ook niet bij technisch directeur Martin van Geel. Of hij ziet het niet, of het ontbreekt hem aan de ballen om desnoods strijdend ten onder te gaan. Nu is de kans groot dat dit uiteindelijk roemloos gebeurt. Niet vandaag, niet morgen, maar op enig moment.
Wat moet Van Geel dan zeggen: ik heb bij Ajax gewerkt, geld verdiend en verder de kool en de geit gespaard? Als je sneuvelt dan toch concessieloos, zou je zeggen. Van Geel lijkt echter angst als grootste raadgever te hebben.
Wie is de baas?
Martin van Geel dient de lange termijn bij Ajax te bewaken. Hij en niemand anders moet de selectie samenstellen. Het is aan de trainer om met het aanwezige materiaal zo goed mogelijk te presteren.
Als Henk Ten Cate het niet ziet zitten in de rechtsback uit de eigen jeugd en liever Colin haalt, is dat jammer, het gebeurt niet. Als Ten Cate niets op heeft met Perez dan zegt Van Geel, jammer Henk, maar verkocht wordt hij niet. Enzovoort.
Wat heb je aan een technisch directeur als de waan van de dag toch mag regeren? En waarom zou je je trouwens als TD een adviseur als Piet Keizer laten aanleunen, die als verlengstuk van Cruijff over de schouder meekijkt?
Falende jeugdopleiding
De Vrije Man weet dat hij een roepende in de woestijn is, maar Van Geel dient de jeugdopleiding te kapittelen voor het niet tijdig aanleveren van opvolgers voor Sneijder en Babel, voor het al jaren niet opleiden van goede spitsen en wél van halfwas verdedigers.
Dat is een lang proces, dat valt niet alleen Van Geel aan te rekenen. Maar hij zou als TD veel harder in moeten grijpen op De Toekomst. Van Geel zou een oekaze uit moeten vaardigen dat er harder getraind moet worden, fysiek gewerkt moet worden, individueel de techniek geperfectioneerd moet worden, enzovoort.
Van Geel heeft waarschijnlijk dit soort ideeën wel, maar wil niemand tegen het hoofd stoten.
Scouting waardeloos
Waarom wist Groningen dat Suárez kan voetballen voordat Ajax het wist? Waarom haalde PSV Farfan en niet Ajax? Waarom werd Rosenberg gehaald en niet Alves? Deze lijst is eindeloos. Bij Ajax zou verstand van voetbalzaken lopen, wat heet, het voetbal is er uitgevonden, maar de scouting is de laatste jaren een lachertje geweest. Van Geel heeft Van der Zee weggehaald bij PSV, maar is De Visser niet de man?
Transferbeleid Van Geel slecht
Ook vandaag speelt de Vrije Man als altijd open kaart. Geen verzachtende woorden en voorzichtig geponeerde stellingen. Gewoon zeggen dat Van Geel een slecht transferbeleid voert. Hou je vast, daar gaan we:
- Ogararu is een matige rechtsback, opbouwend aardig, te slecht in verdedigende zin. Van Geel keek en dacht dat hij goed was.
- Emanuelson is een goede voetballer maar geen back. Van Geel heeft geen andere stevige linksback gehaald. Zie wat de gevolgen waren thuis en uit tegen Slavia Praag.
- Rommedahl is niet goed genoeg voor Ajax. Van Geel haalde hem.
- Delorge is niet goed genoeg. Van Geel haalde hem.
- Roger was fout.
- Urzaíz is fout.
- Het vertrek van Sneijder was voorspelbaar, waar is de vervanger? (Menujanin was de man en Perez had niet weg gemogen).
- Vermaelen heeft al teveel dure fouten gemaakt, had ‘doorgeselecteerd’ moeten worden. Maar een andere verdediger voor links in het centrum is er niet.
- Luque is duur en niet de man die Ajax nodig heeft.
- waarom Davids vorig seizoen pas met de kerst gehaald? Te duur? Kruideniersmentaliteit. Hoeveel krijgt Luque nu? En wat is duur als hij een zekere titel en deelname aan de CL had gebracht?
Van Geel moet modern voetbal eisen
Heeft de technisch directeur vorig seizoen zitten slapen? Weet hij niet hoe internationaal topvoetbal gespeeld wordt? Beseft hij niet dat ‘dominant voetbal’ niet meer bestaat en dat ‘snelheid van schakelen’ gekoppeld aan een loeiharde en waterdichte verdediging noodzaak is. Zag Van Geel niet dat alle duels waarin Ajax vorig seizoen goed speelde werden afgewerkt in een 4-4-2 systeem?
Waarom heeft hij niet van Ten Cate geëist dat Ajax naar de voetbalwetten van vandaag gaat spelen? Waarom heeft hij niet zo ingekocht? Waarom niet op de eerste plaats goede backs, een centrumverdediger en een creatieve middenvelder gekocht?
Waarom neemt hij niet hard en openlijk afstand van dat zelfvernietigende idee in Amsterdam dat er aanvallend, fraai en dominant gespeeld moet worden?
Geld genoeg, weinig voetbalverstand
Ajax en Van Geel moeten niet zeuren over topclubs die de beste spelers wegkapen. Leid nog 10 keer beter op! Scout beter. Voer een deugdelijk transferbeleid. Ga ‘grotemannenvoetbal’ spelen en accepteer dat mooi voetbal ondergeschikt is aan winnend voetbal.
Het is van de zotte dat bovenstaande zaken al jaren door de buitenwacht met verstand van voetbal en topsport worden gezien en niet in de boezem van Ajax zelf. Het is een fabeltje dat er in Amsterdam veel voetbalverstand huist. Er wordt ouderwets over het spel gedacht.
Het is aan Martin van Geel om in te grijpen, voordat Ajax in net zo’n neerwaartse spiraal terecht komt als waarin Feyenoord jaren zat. Mijn inschatting is dat Van Geel veel van bovenstaande gedachten onderschrijft, maar dat hij op de eerste plaats zijn positie veilig wil stellen.
De kans is daarom groot dat het vraagteken achter ‘Van Geel roemloos ten onder?’ op termijn weggehaald kan worden."
Inderdaad. Lekker makkelijk allemaal. Volgens mij heb ik iedereen in dit topic op 1 of ander moment Vermealen wel horen ophemelen. Hindsight is 20-20quote:Op maandag 3 september 2007 20:26 schreef F1Bas het volgende:
Kut column.
Urzaiz stopt, Colin verdwijnt en Delorge gaat naar Scheerenveenquote:Op maandag 3 september 2007 20:34 schreef ampburner het volgende:
nav de topic titel... Wie denkt dat dit seizoen kut is wens ik veel succes volgend jaar.
Davids weg, Stam weg, waarschijnlijk Huntelaar en Heitinga weg.
Als Henk ten Cate weggaat aan het eind van het seizoen dan krijg je een nieuwe trainer die met Ursaiz, Delorge en Colin opgescheept zit .
kunnen we weer op gaan bouwen![]()
Hoe de neuk komt hij erbij om het over een trainersschap bij feyenoord te hebben? Heel slim om uitspraken te doenquote:Op maandag 3 september 2007 19:04 schreef Blight het volgende:
[..]
Word gevraagd dan door zo'n journalist meestal..quote:Op maandag 3 september 2007 21:16 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hoe de neuk komt hij erbij om het over een trainersschap bij feyenoord te hebben? Heel slim om uitspraken te doen. Maarja ik hoef je sowieso niet als trainer van Ajax.
Lui oog in combinatie van weinig/slecht slapen.quote:Op maandag 3 september 2007 19:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet lullig bedoeld:
Sorry maar volgens mij heeft een lui oog niets te maken met een hangoog maar meer dat het oog niet 'meekijkt'.quote:Op maandag 3 september 2007 21:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Lui oog in combinatie van weinig/slecht slapen.
Wij ook niet.....quote:Op maandag 3 september 2007 22:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sorry maar volgens mij heeft een lui oog niets te maken met een hangoog maar meer dat het oog niet 'meekijkt'.
Wat hij nu heeft lijkt me niet echt goed. Maar oké, ben geen arts.
Planet.nl is dat toch?quote:Op maandag 3 september 2007 22:42 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij noemt zichzelf de vrijgelaten man geloof ik. Maar hij heet Theo Bakker.
Iedereen liever dan Bassie.quote:Op maandag 3 september 2007 23:02 schreef devv05 het volgende:
Van Basten hoeft sowieso niet (terug) bij Ajax te komen. Ik vind het geen goede trainer, dan veel liever Rijkaard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |