Gabri speelt helaas ook nog niet weer op zijn niveau van vorig seizoen nee, scheelt ook flink denk ik. Maar dat zal ook wel te maken hebben met zijn "blessure".quote:Op maandag 3 september 2007 12:07 schreef Chivu het volgende:
Gabri is bijvoorbeeld een geweldige speler, maar niet de speler die tegen z'n medespelers zegt dat het gepiel nu over moet zijn en er gevoetbald moet gaan worden. Hij probeerde het een aantal keer met wat goede felle acties die door het publiek wel werden gewaardeerd maar niet aansloegen bij medespelers. Stam is dat in principe ook gewoon niet, gezien hij op het veld niet de positie heeft om het elftal te inspireren. En hetzelfde geldt voor Huntelaar.
Heitinga liet het gisteren helaas na om op positieve wijze het elftal op te zwepen, en dan loopt de machine gewoon niet. Het was jammer dat Maduro er weer uit moest, want die bracht in elk geval meer diepgang in het spel ten opzichte van Vertonghen. Die bij z'n invalbeurten op het middenveld eigenlijk niet echt wist te overtuigen in opbouwend opzicht.
Gast als je niet wat voor speler je voor je hebt zeg dan niks.quote:Op maandag 3 september 2007 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb je Kanu nodig dan? Er loopt bij Ajax genoeg kwaliteit voorin. Het middenveld is waar het probleem ligt. En daarnaast dat het geheel als team niet functioneert, maar dat zou door de juiste middenvelders aan te trekken al een stuk beter kunnen worden.
Met Kanu had je hetzelfde gezeur gehad als nu.
Dude dat van Stam was gister pas in de media hoorde ik. Dus jij bent zo'n type die vind dat je geen kritiek mag hebben op Stam?quote:Op maandag 3 september 2007 12:00 schreef Chivu het volgende:
[..]
Tsja, het valt gewoon best vaak op. Net over Stam, nu weer over Luque, die na 2 dagen training een wedstrijd speelt en duidelijk het ritme niet heeft. Balletje verkeerd aannemen tot twee keer toe is slecht, maar dat hij uberhaupt aanspeelbaar is, meters achter de verdediging van Groningen, duidt erop dat hij positioneel best sterk is en de gaten goed ziet.
Corners waren weinig op aan te merken, alleen de rol waarin hij speelt is hem nog niet duidelijk genoeg blijkbaar. Hij stond toch meestal niet breed genoeg. Je kunt gewoon niet zeggen dat Luque het verschil niet zal maken, dat is je reinste onzin. Zeker na 1 optreden.
Nofi, maar als niet-Ajacied snap je het toch niet. Het gaat niet om deze selectie, deze spelers ansich. Natuurlijk moeten die het nu OOK ontgelden, maar het gaat "ons" (ook nofi als je het als Ajacied niet met me eens bent) om het totale, langdurige wanbeleid dat een ooit trotse club heeft veranderd in een kwakkelende middenmoter.quote:Op maandag 3 september 2007 12:21 schreef Sybesma het volgende:
[..]
Dus de komende maanden alleen nog schelden?
Er komt namenlijk geen speler bij tot aan de winterstop.
Positief publiek kan ook punten opleveren, nu kost het publiek eerder punten.. gevolg: weer geen CL, kunnen ze volgend jaar weer schelden.
Hoe ziet het Ajax eruit wat jij graag terug wilt hebben?quote:Op maandag 3 september 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ajax is Ajax niet meer. Daarom mopperen we, daarom zijn er spandoeken en fluitconcerten.
beginnen bij het bestuur. alleen mensen met een Ajaxhart. en geen topbedrijfmensenaandeelhoudersgeilofzoietsquote:Op maandag 3 september 2007 12:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoe ziet het Ajax eruit wat jij graag terug wilt hebben?
Een fatsoenlijk beleidsplan en dat ook naleven, dat vind ik het belangrijkste. Er worden steeds dezelfde fouten gemaakt.quote:Op maandag 3 september 2007 12:45 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoe ziet het Ajax eruit wat jij graag terug wilt hebben?
en dingen zeggen en niet nakomenquote:Op maandag 3 september 2007 12:54 schreef Longmen het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk beleidsplan en dat ook naleven, dat vind ik het belangrijkste. Er worden steeds dezelfde fouten gemaakt.
Die speelt nu bij ons, verbaas me er steeds meer over dat 'ie bij ajax is weggestuurd, goede spelerquote:Op maandag 3 september 2007 12:34 schreef Chivu het volgende:
Ik roep het al de hele zomer, maar als we nu een goede linksback hadden zou Emanuelson gewoon op het middenveld kunnen spelen...
Als hij bij Ajax had gezeten, had hij international geweest.quote:Op maandag 3 september 2007 13:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die speelt nu bij ons, verbaas me er steeds meer over dat 'ie bij ajax is weggestuurd, goede speler![]()
De Cler is een beetje een laatbloeier. Bij Ajax was het altijd 'wel oke' wat hij liet zien. Pas bij AZ is hij echt sterker geworden.quote:Op maandag 3 september 2007 13:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Die speelt nu bij ons, verbaas me er steeds meer over dat 'ie bij ajax is weggestuurd, goede speler![]()
Hij is bij AZ beter geworden, bij Ajax was hij ook matig. Bovendien is het een opkomende back, en hoewel men het bij Ajax zelf nog niet doorheeft is het toch beter om een verdedigende speler aan te trekken. Helaas maken we die in Nederland niet meer.quote:Op maandag 3 september 2007 13:05 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik heb daar een paar topics geleden wat stukjes over geschreven. Het punt waar ik me aan stoor is dat het beleidsplan geen navolging krijgt in het dagelijkse beleid bij Ajax. Heel concreet heb ik het dan over het transferbeleid van afgelopen zomer maar er zijn meer zaken mis. Daarnaast vind ik het beleidsplan uberhaupt te hoog gegrepen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:19 schreef BoNi het volgende:
Ik hoor ook over de kritiek op het beleidsplan terugkomen.
Dit beleidsplan loopt van 2006 tot en met 2011 en de belangrijkste sportieve doelstellingen die hierin staan zijn:
1. Eens per 2 jaar kampioen worden
2. Structureel gaan behoren tot de beste 16 van Europa.
Feitelijk kan de leiding van Ajax wat dat betreft toch pas aan het eind van dit seizoen ter verantwoording geroepen worden aangezien de eerste doelstelling dan niet behaald is..?
Je bent nu uitgeschakeld voor de CL, maar dit wil toch niet zeggen dat je tegen het eind van het opgestelde beleidsplan niet structureel behoort tot de top 16 van Europa...?
Persoonlijk denk ik dat met name de tweede doelstelling te hoog gegrepen is, maar nu constant terugvallen op dit beleidsplan is naar mijn idee ook vooral een kwestie van het papegaaien van de media.
Blind had gewoon tegen dat hij de uitstraling van een papzak had. Dat telt natuurlijk ook belangrijk mee. Bij Blind was het spel slechter dan nu (met slechter materiaal, toegegeven), en zat Blind ook nog eens op de bank alsof hij z'n scheermesje of cyaankalipilletje klaar had liggen.quote:Op maandag 3 september 2007 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Degene die altijd de lul zijn, dat zijn de trainers.. zoals al eerder, Blind werd eruit geflikkerd terwijl die WEL zaken won met Ajax.
In de competitie presteerde Danny Blind slechter dan Henk ten Cate vorig jaar, alleen heeft Ten Cate tweemaal verzuimd ons te plaatsen voor de CL, iets wat ook zwaart meetelt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Maar is dit ook niet een typisch ajax tendens? Zodra de komende 5 wedstrijden gewonnen zijn en Ajax 2e of 3e staat is er niets meer aan de hand en focussen we ons op de UEFA en de landstitel?
De fans happy en het bestuur denkt:"Zo das ook weer gefixed"
Ik denk ook dat van Geel daar op hoopt en zo brandjes blust door clubcardhouders gratis naar de wedstrijd te sturen, en HtC te dekken etc..
Degene die altijd de lul zijn, dat zijn de trainers.. zoals al eerder, Blind werd eruit geflikkerd terwijl die WEL zaken won met Ajax.
Kort samengevat: Je wiil Ajax terug zoals het voor de beursgang was?quote:Op maandag 3 september 2007 12:53 schreef HeatWave het volgende:
Me teveel werk om te tikken, alles is allang gezegd hier.
Het zit op alle fronten mis bij Ajax, bestuur, medische staf, begeleiding, aankoop/verkoop, scouting....
Doe nou niet net alsof dit typisch iets voor Ajax is...quote:Op maandag 3 september 2007 13:15 schreef fuckbuddy het volgende:
Maar is dit ook niet een typisch ajax tendens? Zodra de komende 5 wedstrijden gewonnen zijn en Ajax 2e of 3e staat is er niets meer aan de hand en focussen we ons op de UEFA en de landstitel?
De fans happy en het bestuur denkt:"Zo das ook weer gefixed"
Ik denk ook dat van Geel daar op hoopt en zo brandjes blust door clubcardhouders gratis naar de wedstrijd te sturen, en HtC te dekken etc..
De gehele zomer zijn er berichten geweest dat Ten Cate een verdedigende middenvelder, een all-round middenvelder en weet ik veel wat nog meer wilde hebben. Punt is dat hij ze niet gekregen heeft. Dat ligt aan Van Geel, want zijn taak is om spelers binnen te halen die de trainer wil.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef Chadi het volgende:
Verder vind ik dat een top trainer nooit kan zeggen dat zijn selectie compleet is. Want immers hij wil meer dan hij van een TD krijgt. En als je echt een trainer bent met visie dan had je gezien dat het er aan schort bij Ajax op het middenveld. Misschien dat je dat dan wil oplossen in de winterstop maar zoals het er nu voor staat is het gewoon 3 keer niks.
Tja, of het daar allemaal door komt. Opzich zou een beursgang geen probleem moeten zijn, is andere clubs ook gelukt.quote:Op maandag 3 september 2007 13:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Kort samengevat: Je wiil Ajax terug zoals het voor de beursgang was?
Wij als supporter zien uitsluitend de 'voorkant' van het dagelijkse beleid bij Ajax. Dit betekent dat wij uitsluitend zien hoe het eerste elftal presteert.quote:Op maandag 3 september 2007 13:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb daar een paar topics geleden wat stukjes over geschreven. Het punt waar ik me aan stoor is dat het beleidsplan geen navolging krijgt in het dagelijkse beleid bij Ajax. Heel concreet heb ik het dan over het transferbeleid van afgelopen zomer maar er zijn meer zaken mis. Daarnaast vind ik het beleidsplan uberhaupt te hoog gegrepen.
En toch kun je als supporters een negatieve sfeer omdraaien of nog slechter maken.quote:Op maandag 3 september 2007 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]Nofi, maar als niet-Ajacied snap je het toch niet. Het gaat niet om deze selectie, deze spelers ansich. Natuurlijk moeten die het nu OOK ontgelden, maar het gaat "ons" (ook nofi als je het als Ajacied niet met me eens bent) om het totale, langdurige wanbeleid dat een ooit trotse club heeft veranderd in een kwakkelende middenmoter.
Ajax is Ajax niet meer. Daarom mopperen we, daarom zijn er spandoeken en fluitconcerten.
Inderdaad, de financiele resultaten lijken voor de belangrijkste mensen binnen de organisatie van Ajax verzachtend te werken ten opzichte van de sportieve prestaties.quote:Op maandag 3 september 2007 13:30 schreef HeatWave het volgende:
Tja, of het daar allemaal door komt. Opzich zou een beursgang geen probleem moeten zijn, is andere clubs ook gelukt.
Alleen wordt de beurs als een soort van intern excuus gebruikt om de top tevreden te houden. Koppel het dividend eens aan de resultaten, dan lullen we verder.
ik denk heel veel mensen binnen Ajax. maar het lijkt erop of niemand daar de ballen voor heeftquote:Op maandag 3 september 2007 13:39 schreef HeatWave het volgende:
Ja, maar die gaan echt niet. Wie kan ze dwingen??
Ik neem aan dat aan het veelbesproken beleidsplan ook consequenties verbonden zijn? Volgens mij had Fontein aangegeven dat hij afgerekend mocht worden op het niet behalen van de sportieve prestaties die in dit beleidsplan beschreven staan.quote:Op maandag 3 september 2007 13:52 schreef Houniet het volgende:
[..]
ik denk heel veel mensen binnen Ajax. maar het lijkt erop of niemand daar de ballen voor heeft
quote:Maarten Fontein, algemeen directeur van Ajax, heeft laten weten dat hij komend seizoen afgerekend mag worden op het eventuele mislopen van de titel. "Dan mogen de mensen zeggen: we hebben geen vertrouwen meer in jou"
Een kampioenschap lijkt deze jaargang al uitgesloten, gezien de ruime achterstand op PSV. De Eindhovense titelverdediger staat momenteel al elf punten los van de hoofdstedelingen.
"'Als Ajax dit seizoen geen kampioen wordt, dan moeten we het volgend seizoen worden", benadrukt Fontein in De Volkskrant. "Dat is een eis die ik mezelf opleg, want zo staat het in het beleidsplan. Anders faal ik."
"Op een gegeven moment mag je de algemeen directeur afrekenen op een plan. Als we volgend jaar weer op de tweede plaats eindigen met elf punten achterstand, dan hebben we geen vooruitgang geboekt. Dan mag je dus worden afgerekend. Dan mogen de mensen zeggen: we hebben geen vertrouwen meer in jou, ik weet niet of er voldoende basis is."
Fontein volgde Arie van Eijden eind 2005 op als algemeen directeur in Amsterdam. (Bron: Voetbalprimeur)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |