Hij is niet de enige die dan faalt, maar wel de enige waarvan je hard zou mogen eisen dat hij op basis van dit plan moet opstappen (imho).quote:Op maandag 3 september 2007 14:03 schreef Houniet het volgende:
maar hij is niet de enige die dan faalt. dan moeten ze allemaal weg
helemaal mee eensquote:Op maandag 3 september 2007 14:08 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hij is niet de enige die dan faalt, maar wel de enige waarvan je hard zou mogen eisen dat hij op basis van dit plan moet opstappen (imho).
Neemt niet weg dat ik vind dat er dan meerdere mensen zouden moeten opstappen.
Het gaat nu over het bestuur he?quote:Op maandag 3 september 2007 14:13 schreef F1Bas het volgende:
Altijd dat opstappen! Hoevaak hebben wij de laatste 10 jaar daar nu iets aan gehad? Echt een oplossing is het niet.
mooie avatar heb jequote:
Handig dat dit erbij vermeld wordt!quote:Op maandag 3 september 2007 14:38 schreef HeatWave het volgende:
Is een uitspraak van vorig jaar sjappie.
Nee, twee wedstrijden voor het einde pas.quote:Op maandag 3 september 2007 14:34 schreef Suijk het volgende:
Zijn we al kampioen?
quote:Molenaar zegt zich veel zorgen te maken om Ajax. "Ajax is mijn club en ik kom er nog steeds met veel plezier. Ik wil ze behoeden voor een dramatische toekomst. Neem Nigel de Jong. Alles wat Ajax is, zit in die jongen. Maar ze laten hem gewoon vertrekken. Dat is werkelijk ongehoord! Als je echt zulk talent voor de club wil behouden, praat je met de zaakwaarnemers en bied je gewoon een flinke salarisverhoging. Wedden dat zo'n jongen dan wél blijft?"
Voor de zoveelste keer geeft Molenaar aan dat hij het ook niet ziet zitten in voorzitter Jaakke. "Ik huldig gewoon het standpunt dat je verstand van voetbal moet hebben als je voorzitter van een voetbalclub wordt. Iedereen in de organisatie bij Ajax moet voetbal ademen. Dat doet een voorzitter als Jaakke niet. Dat geldt ook voor de directeuren. Die moeten voetbal ademen, die moeten voetbal eten en drinken. Het is aan ons, aan de oud-spelers, aan de mensen die iets durven zeggen, om dit te signaleren. Om de boel in ieder geval scherp te houden. Want de aandeelhouders en de leden roeren zich niet."
De oud-international denkt dat Johan Cruijff de aangewezen persoon is om een ommekeer te bewerkstelligen. "Johan moet voor de kentering zorgen. Het wordt tijd dat hij door de leden naar voren wordt geschoven en dat hij de boel op sleeptouw neemt. Hij moet de kar gaan trekken en ik denk dat hij dat ook wel wil. Voor mij is Johan de absolute exponent van Ajax. Johan zou bij mij een hele belangrijke rol hebben gespeeld bij het weer gezond maken van Ajax. Want Ajax is doodziek op dit moment. Nee, ik zie het absoluut niet gezond worden, integendeel."
Is dat nou echt omdat ie bang is dat ie op zijn bek gaat en zo in aanzien daalt?quote:Op maandag 3 september 2007 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Johan wil helemaal niet, hoe komt ie daarbij?
Deels. Ik zie ook niet in waarom hij zijn vingers nog zal branden. Hij doet nu gewoon alleen waar hij zin in heeft, en mag ie?quote:Op maandag 3 september 2007 14:50 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Is dat nou echt omdat ie bang is dat ie op zijn bek gaat en zo in aanzien daalt?
Infeite ook de reden waarom ie geen bondscoach wilt zijn? Lekker veilig analyseren en that;s it?
Dagelijkse verantwoordelijkheid + zijn gezondheid schijnt ook mee te spelen.quote:Op maandag 3 september 2007 14:50 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Is dat nou echt omdat ie bang is dat ie op zijn bek gaat en zo in aanzien daalt?
Infeite ook de reden waarom ie geen bondscoach wilt zijn? Lekker veilig analyseren en that;s it?
Precies. Hij kan daarin al een groot aandeel hebben.quote:Op maandag 3 september 2007 14:49 schreef BonJovi het volgende:
Misschien niet als trainer maar als bestuurs lid
Ik ging eerder vandaag wat te ver, sorry daarvoor. Maar ik verbaas me gewoon over de tendens die veel mensen in deze topicreeks hebben. Je kan zo zien dat men iets wat in de media staat klakkeloos overneemt. Zoals bijvoorbeeld Tom de Mul die de sfeer te hard zou vinden, of het met de dochter van Ten Cate zou doen. Nu is Stam de pineut omdat hij toevallig een keer een kopduel verliest en een snelle speler die door een ander gedekt moet worden niet bij kan houden. Maar voor de rest vond ik Stam gewoon scherp en goed spelen. Je moet namelijk ook bedenken dat ook hij met rechts naast zich Colin en links naast zich een vrij nerveuze Vermaelen (die geen steun van Emanuelson heeft) speelt.quote:Op maandag 3 september 2007 12:40 schreef Longmen het volgende:
[..]
Dude dat van Stam was gister pas in de media hoorde ik. Dus jij bent zo'n type die vind dat je geen kritiek mag hebben op Stam?![]()
De ongekroonde koning van Barcelona.quote:
En is natuurlijk heel makkelijk. Zulke dingen roepen kan iedereen wel.quote:Op maandag 3 september 2007 14:52 schreef Chivu het volgende:
Dat stuk is ook al minstens anderhalf jaar oud.
Ten tijde van dat stukje was Molenaar nog min of meer in de race voor het voorzitterschap.quote:Op maandag 3 september 2007 15:04 schreef S-Two het volgende:
En is natuurlijk heel makkelijk. Zulke dingen roepen kan iedereen wel.
Okquote:Op maandag 3 september 2007 14:58 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ik ging eerder vandaag wat te ver, sorry daarvoor. Maar ik verbaas me gewoon over de tendens die veel mensen in deze topicreeks hebben. Je kan zo zien dat men iets wat in de media staat klakkeloos overneemt. Zoals bijvoorbeeld Tom de Mul die de sfeer te hard zou vinden, of het met de dochter van Ten Cate zou doen. Nu is Stam de pineut omdat hij toevallig een keer een kopduel verliest en een snelle speler die door een ander gedekt moet worden niet bij kan houden. Maar voor de rest vond ik Stam gewoon scherp en goed spelen. Je moet namelijk ook bedenken dat ook hij met rechts naast zich Colin en links naast zich een vrij nerveuze Vermaelen (die geen steun van Emanuelson heeft) speelt.
Ten Cate zei dat de verdediging staat als een huis. Volgens mij vergeet hij het woordje 'kaarten'.
Dat kan dus wel, aangezien het probleem bij ajax niet bij de aanvallers zit, maar op het middenveld ligt (en de kwaliteiten die daar nodig zijn, zijn niet de kwaliteiten van Luque).quote:Op maandag 3 september 2007 12:00 schreef Chivu het volgende:
Je kunt gewoon niet zeggen dat Luque het verschil niet zal maken, dat is je reinste onzin. Zeker na 1 optreden.
Dat hoeft ook echt niet. Maar hij kan zeker wel een stukje van het bestuur vormen. Al is het maar op de achtergrond.quote:Op maandag 3 september 2007 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Idd, en zijn hart is ook niet meer wat het geweest is. Nee JC zal je niet meer met een Ajax-pak aan zien denk ik.....
Dat doet ie al.quote:Op maandag 3 september 2007 15:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat hoeft ook echt niet. Maar hij kan zeker wel een stukje van het bestuur vormen. Al is het maar op de achtergrond.
quote:Op maandag 3 september 2007 16:17 schreef Cheiron het volgende:
Over de Jong beginnen in de eerste alinea. Mij ben je dan al kwijt hoor.
Daar hebben ze heulemaal geen strand.quote:Op maandag 3 september 2007 17:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
In Madrid, lig nu met 30 graden aan het strand me geld te tellen, wist je dat niet?
quote:Op maandag 3 september 2007 17:40 schreef w00h00 het volgende:
[..]
In Madrid, lig nu met 30 graden aan het strand me geld te tellen, wist je dat niet?
afca.nl is niet serieus hoorquote:Op maandag 3 september 2007 18:09 schreef Silenus het volgende:
Wie zijn die gasten achter de AFCA site eigenlijk? Wordt dat door een stuk of vijf supporters bijgehouden of is het het officiële spreekorgaan van de harde kern.
Is me nog steeds niet helemaal duidelijk, Dapprestrijders.nl komt veel professioneler over dan AFCA.nl
Ja die weblog ook van dappre strijders. Al neem ik aan dat dat niet uitgaat van Dapprestrijders.nl want Wijsneus heeft wel veel gelijk gehad deze transfer periode.quote:Op maandag 3 september 2007 18:09 schreef Silenus het volgende:
Wie zijn die gasten achter de AFCA site eigenlijk? Wordt dat door een stuk of vijf supporters bijgehouden of is het het officiële spreekorgaan van de harde kern.
Is me nog steeds niet helemaal duidelijk, Dapprestrijders.nl komt veel professioneler over dan AFCA.nl
Nee dat vermoeden had ik ook al maar dan is het wel storend om te zien dat zo'n site even op het journaal voorbij komt.quote:
Ze hebben heul wel een strand in Madrid...quote:
f-side.nl kom ik al jaren niet meer opquote:Op maandag 3 september 2007 18:19 schreef PLAE@ het volgende:
hoezo niet serieus?
serieuzer dan f-side.nl....
Hij was voornamelijk in de race voor de positie van Algemeen Directeur. Maar Molenaar is gewoon een gladde advocaatje die door populistisch gelul macht bij Ajax wou.quote:Op maandag 3 september 2007 15:06 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Ten tijde van dat stukje was Molenaar nog min of meer in de race voor het voorzitterschap.
Dan zien dat soort uitspraken er toch iets anders uit...
met zo'n domme actie is dat idd vreemdquote:Op maandag 3 september 2007 18:18 schreef Silenus het volgende:
Nee dat vermoeden had ik ook al maar dan is het wel storend om te zien dat zo'n site even op het journaal voorbij komt.
eigenlijk niet neequote:Op maandag 3 september 2007 18:23 schreef PLAE@ het volgende:
Interessant.
Volgens mij niet omdat volgens mij Ajax nog steeds een absolute meerderheid van de aandelen heeft.quote:Op maandag 3 september 2007 18:33 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zojuist las ik trouwens in het vorige topic een discussie over van wie Ajax nou eigenlijk echt is aangezien Ajax beursgerelateerd is, daarom mijn vraag ook:
Is het zo dat bij elke aankoop van Ajax er toestemming moet komen van de aandeelhouders?
Gaat niet om meer dan de helft, volgens mij ligt de grens ergens bij 70%quote:Op maandag 3 september 2007 18:35 schreef Silenus het volgende:
Nee want meer dan de helft van de aandelen is in handen van Ajax zelf.
Ik vind de sterkte van het middenveld eigenlijk een groter probleem. Het gebrek aan inzicht om de bal goed in te spelen. Als dat beter zou staan is de verdediging goed genoeg.quote:Op maandag 3 september 2007 18:36 schreef TheVulture het volgende:
Het zwakke punt ligt dus wederom achterin kunnen we concluderen... er worden te makkelijk goals weggegeven....
quote:Van Basten: "Feyenoord is een heel mooie club"
03 september 2007
Marco van Basten sluit niet uit dat hij in de toekomst trainer van Feyenoord wordt. De huidige bondscoach van het Nederlands elftal ziet zijn verleden bij Ajax, niet als een onoverkomelijk probleem om ooit aan de slag te gaan in Rotterdam-Zuid.
"Voor mijzelf zou het geen enkel "probleem" zijn om trainer van Feyenoord te worden. Ik vind Feyenoord gewoon een hele mooie club, met een rijke historie en traditie en een grote, trouwe, supportersschare. Dat spreekt me zeker aan", zegt de bondscoach.
Van Basten voegt er echter direct aan toe, dat een baan als clubtrainer voorlopig nog niet aan de orde is. "Ik zit nu niet in een situatie waarin ik keuzes moet maken voor de toekomst. Ik heb het naar m'n zin bij de KNVB en we zien wel wat de toekomst brengt."
Smeuig artikel van gemaakt, qua keuze voor titel dan. Zoveel verkeerds zegt hij niet, wil hem toch niet bij Ajax zien.quote:Op maandag 3 september 2007 19:04 schreef Blight het volgende:
And now for something completely different:
[..]
bron?quote:Op maandag 3 september 2007 19:04 schreef Blight het volgende:
[..]
FCUpdate.nl.quote:
Ik hoef hem ook niet bij Ajax te zien, maar als hij naar Feyenoord gaat hoef ik zijn kop nooit meer te zien.quote:Op maandag 3 september 2007 19:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Smeuig artikel van gemaakt, qua keuze voor titel dan. Zoveel verkeerds zegt hij niet, wil hem toch niet bij Ajax zien.
Jaap was ook niet slecht, hij kan alleen niet het hele team in zijn eentje draaiend houdenquote:Op maandag 3 september 2007 15:10 schreef Longmen het volgende:
[..]
Ok
Als iemand er weer bovenop komt is Jaap het wel.
En idd die uitspraak van HTCde verdediging is slappe hap.
daar zit ook weer wat in, Slavia verloren we door een te zwak middenveld...maar we hadden dankzij blessures ook niks beters helaasquote:Op maandag 3 september 2007 18:48 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Ik vind de sterkte van het middenveld eigenlijk een groter probleem. Het gebrek aan inzicht om de bal goed in te spelen. Als dat beter zou staan is de verdediging goed genoeg.
Juist, en daarom maakt ie fouten. Omdat verdigende fouten van spelers die op de verkeerde plaats staan goed moet maken. Dat is de fout van HTCquote:Op maandag 3 september 2007 19:29 schreef DaWielink het volgende:
[..]
Jaap was ook niet slecht, hij kan alleen niet het hele team in zijn eentje draaiend houden
Vraag ik me ook al weken af. Het lijkt steeds erger te wordenquote:Op maandag 3 september 2007 19:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet lullig bedoeld:
wat is er in vredesnaam met het oog van Henk ten Cate aan de hand?
Onze vriend slaapt helaas niet zo goedquote:Op maandag 3 september 2007 19:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet lullig bedoeld:
quote:"Van Geel roemloos ten onder?
- COLUMN -
Af en toe is het stuitend. Slavia Praag zou een modale ploeg zijn. Die hopeloze arrogantie. Jaar in, jaar uit. Nauwelijks iets presteren, maar praatjes voor tien. Rare beleidsplannen maken, die zo de prullenbak in kunnen, omdat alles nu eenmaal draait om verstand van zaken en moed om in te grijpen. Zaken die in Amsterdam al lang nauwelijks aanwezig zijn.
Nee, ook niet bij technisch directeur Martin van Geel. Of hij ziet het niet, of het ontbreekt hem aan de ballen om desnoods strijdend ten onder te gaan. Nu is de kans groot dat dit uiteindelijk roemloos gebeurt. Niet vandaag, niet morgen, maar op enig moment.
Wat moet Van Geel dan zeggen: ik heb bij Ajax gewerkt, geld verdiend en verder de kool en de geit gespaard? Als je sneuvelt dan toch concessieloos, zou je zeggen. Van Geel lijkt echter angst als grootste raadgever te hebben.
Wie is de baas?
Martin van Geel dient de lange termijn bij Ajax te bewaken. Hij en niemand anders moet de selectie samenstellen. Het is aan de trainer om met het aanwezige materiaal zo goed mogelijk te presteren.
Als Henk Ten Cate het niet ziet zitten in de rechtsback uit de eigen jeugd en liever Colin haalt, is dat jammer, het gebeurt niet. Als Ten Cate niets op heeft met Perez dan zegt Van Geel, jammer Henk, maar verkocht wordt hij niet. Enzovoort.
Wat heb je aan een technisch directeur als de waan van de dag toch mag regeren? En waarom zou je je trouwens als TD een adviseur als Piet Keizer laten aanleunen, die als verlengstuk van Cruijff over de schouder meekijkt?
Falende jeugdopleiding
De Vrije Man weet dat hij een roepende in de woestijn is, maar Van Geel dient de jeugdopleiding te kapittelen voor het niet tijdig aanleveren van opvolgers voor Sneijder en Babel, voor het al jaren niet opleiden van goede spitsen en wél van halfwas verdedigers.
Dat is een lang proces, dat valt niet alleen Van Geel aan te rekenen. Maar hij zou als TD veel harder in moeten grijpen op De Toekomst. Van Geel zou een oekaze uit moeten vaardigen dat er harder getraind moet worden, fysiek gewerkt moet worden, individueel de techniek geperfectioneerd moet worden, enzovoort.
Van Geel heeft waarschijnlijk dit soort ideeën wel, maar wil niemand tegen het hoofd stoten.
Scouting waardeloos
Waarom wist Groningen dat Suárez kan voetballen voordat Ajax het wist? Waarom haalde PSV Farfan en niet Ajax? Waarom werd Rosenberg gehaald en niet Alves? Deze lijst is eindeloos. Bij Ajax zou verstand van voetbalzaken lopen, wat heet, het voetbal is er uitgevonden, maar de scouting is de laatste jaren een lachertje geweest. Van Geel heeft Van der Zee weggehaald bij PSV, maar is De Visser niet de man?
Transferbeleid Van Geel slecht
Ook vandaag speelt de Vrije Man als altijd open kaart. Geen verzachtende woorden en voorzichtig geponeerde stellingen. Gewoon zeggen dat Van Geel een slecht transferbeleid voert. Hou je vast, daar gaan we:
- Ogararu is een matige rechtsback, opbouwend aardig, te slecht in verdedigende zin. Van Geel keek en dacht dat hij goed was.
- Emanuelson is een goede voetballer maar geen back. Van Geel heeft geen andere stevige linksback gehaald. Zie wat de gevolgen waren thuis en uit tegen Slavia Praag.
- Rommedahl is niet goed genoeg voor Ajax. Van Geel haalde hem.
- Delorge is niet goed genoeg. Van Geel haalde hem.
- Roger was fout.
- Urzaíz is fout.
- Het vertrek van Sneijder was voorspelbaar, waar is de vervanger? (Menujanin was de man en Perez had niet weg gemogen).
- Vermaelen heeft al teveel dure fouten gemaakt, had ‘doorgeselecteerd’ moeten worden. Maar een andere verdediger voor links in het centrum is er niet.
- Luque is duur en niet de man die Ajax nodig heeft.
- waarom Davids vorig seizoen pas met de kerst gehaald? Te duur? Kruideniersmentaliteit. Hoeveel krijgt Luque nu? En wat is duur als hij een zekere titel en deelname aan de CL had gebracht?
Van Geel moet modern voetbal eisen
Heeft de technisch directeur vorig seizoen zitten slapen? Weet hij niet hoe internationaal topvoetbal gespeeld wordt? Beseft hij niet dat ‘dominant voetbal’ niet meer bestaat en dat ‘snelheid van schakelen’ gekoppeld aan een loeiharde en waterdichte verdediging noodzaak is. Zag Van Geel niet dat alle duels waarin Ajax vorig seizoen goed speelde werden afgewerkt in een 4-4-2 systeem?
Waarom heeft hij niet van Ten Cate geëist dat Ajax naar de voetbalwetten van vandaag gaat spelen? Waarom heeft hij niet zo ingekocht? Waarom niet op de eerste plaats goede backs, een centrumverdediger en een creatieve middenvelder gekocht?
Waarom neemt hij niet hard en openlijk afstand van dat zelfvernietigende idee in Amsterdam dat er aanvallend, fraai en dominant gespeeld moet worden?
Geld genoeg, weinig voetbalverstand
Ajax en Van Geel moeten niet zeuren over topclubs die de beste spelers wegkapen. Leid nog 10 keer beter op! Scout beter. Voer een deugdelijk transferbeleid. Ga ‘grotemannenvoetbal’ spelen en accepteer dat mooi voetbal ondergeschikt is aan winnend voetbal.
Het is van de zotte dat bovenstaande zaken al jaren door de buitenwacht met verstand van voetbal en topsport worden gezien en niet in de boezem van Ajax zelf. Het is een fabeltje dat er in Amsterdam veel voetbalverstand huist. Er wordt ouderwets over het spel gedacht.
Het is aan Martin van Geel om in te grijpen, voordat Ajax in net zo’n neerwaartse spiraal terecht komt als waarin Feyenoord jaren zat. Mijn inschatting is dat Van Geel veel van bovenstaande gedachten onderschrijft, maar dat hij op de eerste plaats zijn positie veilig wil stellen.
De kans is daarom groot dat het vraagteken achter ‘Van Geel roemloos ten onder?’ op termijn weggehaald kan worden."
Inderdaad. Lekker makkelijk allemaal. Volgens mij heb ik iedereen in dit topic op 1 of ander moment Vermealen wel horen ophemelen. Hindsight is 20-20quote:Op maandag 3 september 2007 20:26 schreef F1Bas het volgende:
Kut column.
Urzaiz stopt, Colin verdwijnt en Delorge gaat naar Scheerenveenquote:Op maandag 3 september 2007 20:34 schreef ampburner het volgende:
nav de topic titel... Wie denkt dat dit seizoen kut is wens ik veel succes volgend jaar.
Davids weg, Stam weg, waarschijnlijk Huntelaar en Heitinga weg.
Als Henk ten Cate weggaat aan het eind van het seizoen dan krijg je een nieuwe trainer die met Ursaiz, Delorge en Colin opgescheept zit .
kunnen we weer op gaan bouwen![]()
Hoe de neuk komt hij erbij om het over een trainersschap bij feyenoord te hebben? Heel slim om uitspraken te doenquote:Op maandag 3 september 2007 19:04 schreef Blight het volgende:
[..]
Word gevraagd dan door zo'n journalist meestal..quote:Op maandag 3 september 2007 21:16 schreef Nashje het volgende:
[..]
Hoe de neuk komt hij erbij om het over een trainersschap bij feyenoord te hebben? Heel slim om uitspraken te doen. Maarja ik hoef je sowieso niet als trainer van Ajax.
Lui oog in combinatie van weinig/slecht slapen.quote:Op maandag 3 september 2007 19:56 schreef Dylan Dog het volgende:
Niet lullig bedoeld:
Sorry maar volgens mij heeft een lui oog niets te maken met een hangoog maar meer dat het oog niet 'meekijkt'.quote:Op maandag 3 september 2007 21:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Lui oog in combinatie van weinig/slecht slapen.
Wij ook niet.....quote:Op maandag 3 september 2007 22:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Sorry maar volgens mij heeft een lui oog niets te maken met een hangoog maar meer dat het oog niet 'meekijkt'.
Wat hij nu heeft lijkt me niet echt goed. Maar oké, ben geen arts.
Planet.nl is dat toch?quote:Op maandag 3 september 2007 22:42 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij noemt zichzelf de vrijgelaten man geloof ik. Maar hij heet Theo Bakker.
Iedereen liever dan Bassie.quote:Op maandag 3 september 2007 23:02 schreef devv05 het volgende:
Van Basten hoeft sowieso niet (terug) bij Ajax te komen. Ik vind het geen goede trainer, dan veel liever Rijkaard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |