abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52990420
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je eerst gaat informeren tot welk bedrag je een hypotheek kunt krijgen. En dat je daarna op zoek gaat naar een huis binnen je begroting.

En niet eerst een huis zoeken om er daarna achter te komen dat je er never nooit de hypotheek voor kunt financieren
Zo denk ik er dus ook over! Ik kan er met mijn kop niet bij dat je een huis gaat kopen zonder dat je je er bewust van bent tot hoe ver je kunt gaan!
Met als gevolg dat ze nu bijna 30.000 euro kunnen ophoesten, wat ze naar alle waarschijnlijkheid niet eens hebben

Ik ben dus erg benieuwd hoe dit verder gaat... TS heeel veel succes
pi_52998434
quote:
Op donderdag 6 september 2007 21:16 schreef Locusta het volgende:

[..]

Zo denk ik er dus ook over! Ik kan er met mijn kop niet bij dat je een huis gaat kopen zonder dat je je er bewust van bent tot hoe ver je kunt gaan!
Met als gevolg dat ze nu bijna 30.000 euro kunnen ophoesten, wat ze naar alle waarschijnlijkheid niet eens hebben

Ik ben dus erg benieuwd hoe dit verder gaat... TS heeel veel succes
Precies, onverwachte dingen kunen altijd gebeuren, maar een ruw bedrag tot waar je kan gaan voor het serieus zoeken en bieden lijkt mij toch wel iets wat je wil. (ik wel iig)

Eigenlijk vreemd dat een bankgarantie pas na het verstrijken van een eerste periode waarop de deal stuk kan gaan gegeven hoeft te worden. (financiering ong anderhalf tot twee weken, bankgarantie 3 weken). Vond ik ook zo vreemd toen ik het contract tekende. Andersom was voor TS een stuk makkelijker geweest....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 7 september 2007 @ 10:06:53 #103
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_52999377
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 09:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Precies, onverwachte dingen kunen altijd gebeuren, maar een ruw bedrag tot waar je kan gaan voor het serieus zoeken en bieden lijkt mij toch wel iets wat je wil. (ik wel iig)

Eigenlijk vreemd dat een bankgarantie pas na het verstrijken van een eerste periode waarop de deal stuk kan gaan gegeven hoeft te worden. (financiering ong anderhalf tot twee weken, bankgarantie 3 weken). Vond ik ook zo vreemd toen ik het contract tekende. Andersom was voor TS een stuk makkelijker geweest....
De bankgarantie is ook een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen. Ik liet gewoon mijn loonstrook zien en dat was voldoende. De verstrekker gelofode er wel in dat de hypotheek rondkwam, dus de garantie had ik binnen een dag geregeld. Bankgarantie kun je makkelijk laten verstrekken door het NIA.
pi_53001839
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:32 schreef Meneermax het volgende:
Wat ik er humor aan vind is dat er gevraagd wordt om 29,5k over te maken alsof dat voor iedereen de normaalste zaak vd wereld is.
In de onroerend goed sector is zo'n bedrag doodnormaal, we hebben het immers niet over een broodje van de bakker.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_53004540
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 10:06 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

De bankgarantie is ook een stuk makkelijker voor elkaar te krijgen. Ik liet gewoon mijn loonstrook zien en dat was voldoende. De verstrekker gelofode er wel in dat de hypotheek rondkwam, dus de garantie had ik binnen een dag geregeld. Bankgarantie kun je makkelijk laten verstrekken door het NIA.
Waar ik op doel is dat TS nu al weet dat de kopers geen geld hebben, maar de kopers hebben nog geen 10% aan bankgarantie, aangezien die termijn vaak langer is dan de termijn om je hypotheek te regelen. En echt niet dat ze alsnog die garantie gaan regelen

Het zou voor TS (en de rest doe zo'n situatie tegenkomt) beter en makkelijker zijn als er eerst een bankgarantie zou zijn voordat de hypotheek termijn verloopt. Niet dat dat de "met opzet alles stuk laten lopen" mensen tegenhoudt, maar geeft wel wat meer kans op je schadevergoeding...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_53004856
Ben wel benieuwd of er uiteindelijk nog beslag moet worden gelegd etc.
bye
pi_53007011
Als huiszoekende heb ik dat "onder voorbehoud van financiering" al vaak voorbij zien komen. Goed om te zien dat het niet iets loos' is .
Als ik het goed begrijp kun je binnen een bepaalde termijn na het tekenen van het voorlopige koopcontract met overleggen van bewijsstukken afzien van de koop? Wat wordt er gezien als geldig bewijsstuk?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_53007150
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:18 schreef WheeleE het volgende:
Als huiszoekende heb ik dat "onder voorbehoud van financiering" al vaak voorbij zien komen. Goed om te zien dat het niet iets loos' is .
Als ik het goed begrijp kun je binnen een bepaalde termijn na het tekenen van het voorlopige koopcontract met overleggen van bewijsstukken afzien van de koop? Wat wordt er gezien als geldig bewijsstuk?
Als je dat voorbehoud inderdaad in je voorlopig koopcontract hebt opgenomen, dan moet je meestal binnen een week of twee,drie (is ook over te onderhandelen, maar dacht dat 2 ongeveer wel standaard was) aangeven dat je het niet rond krijgt. 9 van de 10 keer zul je dat met drie aparte schriftelijke afwijzingen moeten bewijzen. Meestal gaat het om een bedrag van 108% van de koopsom (voor de bijkomende kosten koper e.d.).
C. Sagan
  vrijdag 7 september 2007 @ 15:25:29 #109
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_53007190
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:18 schreef WheeleE het volgende:
Dat klopt. Meestal moet je van minimaal drie hypotheekverstrekkers een afwijzing krijgen. Deze afwijzingen gelden dan als bewijsstuk.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:10:57 #110
103793 kozakken
Living the life
pi_53018951
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:20 schreef Schanulleke het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik dat zelf zo'n beanstigende clausule vond destijds, gelukkig hadden wij toen alles net op tijd rond.
Onze tijd loopt vandaag af. En iedereen blijft maar roepen dat het allemaal goedkomt. Maar ik blijf het gewoon zo spannend vinden!
Dus dat beangstigende begrijp ik wel
pi_53022202
Ik wil graag weten hoe het verdergaat.
pi_53022241
Ik wens TS veel suc6 met 't innen van de boete.
***** Kraak.....
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:20:18 #113
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53025417
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 15:23 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Als je dat voorbehoud inderdaad in je voorlopig koopcontract hebt opgenomen, dan moet je meestal binnen een week of twee,drie (is ook over te onderhandelen, maar dacht dat 2 ongeveer wel standaard was) aangeven dat je het niet rond krijgt. 9 van de 10 keer zul je dat met drie aparte schriftelijke afwijzingen moeten bewijzen. Meestal gaat het om een bedrag van 108% van de koopsom (voor de bijkomende kosten koper e.d.).
Ik heb hier ook wel eens een topic gezien waarin een of andere joker die 10% wilde gaan inhouden omdat de kopers niet op tijd waren met hun bankgarantie. Let wel: dat ging dus over een situatie waarin alles netjes rond kwam, en de kopers op de passeerdatum hun hypotheek mooi rond hadden, maar waarbij de instantie die de bankgarantie moest afgeven liep te teuten.

I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2007 @ 16:22:29 #114
43556 miss_dynastie
pi_53031047
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 11:20 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik heb hier ook wel eens een topic gezien waarin een of andere joker die 10% wilde gaan inhouden omdat de kopers niet op tijd waren met hun bankgarantie. Let wel: dat ging dus over een situatie waarin alles netjes rond kwam, en de kopers op de passeerdatum hun hypotheek mooi rond hadden, maar waarbij de instantie die de bankgarantie moest afgeven liep te teuten.

Kan dat eigenlijk wel? In art. 6:92 staat
quote:
De schuldeiser kan geen nakoming vorderen zowel van het boetebeding als van de verbintenis waaraan het boetebeding verbonden is.
Als de overeenkomst dus verder netjes wordt nagekomen, kan je volgens mij helemaal geen nakoming meer vorderen van het boetebeding. Tenzij ik de bepaling helemaal verkeerd lees natuurlijk.

Even los van het feit dat ik niet verwacht dat een rechter die boete zal toekennen (als ik dus de bepaling verkeerd lees en je wel nakoming van de boete zal kunnen vorderen): hij zal dat beding dan lezen in de geest van de overeenkomst, en de bedoeling van het beding is gewoon zorgen dat de overeenkomst wordt nageleefd. Als dat is gebeurd, is er geen nut voor de boete.
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:04:16 #115
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53031788
Koopakte getekend, en onder de koop uit willen

(wat overigens een totaal andere situatie is als dit topic. Een situatie zoals in dit topic is beschreven is gewoon kut. )
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † zaterdag 8 september 2007 @ 17:18:58 #116
43556 miss_dynastie
pi_53032070
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:04 schreef gronk het volgende:

(wat overigens een totaal andere situatie is als dit topic. Een situatie zoals in dit topic is beschreven is gewoon kut. )
Om de een of andere reden springt hij niet naar de post die je in het bijzonder gelinkt hebt, maar dan nog valt het me in dit topic op dat TS heel hard schreeuwt over gelijk en duizenden euro's en afsluit met 'we hebben een mooi bedrag gehad, dus tralalala' (m.a.w. ik twijfel een beetje aan z'n verhaal). In elk geval kan je volgens mij niet nakoming vorderen van de 10% + de overeenkomst zelf, hoe het met die zoveel promille per dag zit weet ik niet, maar ik kan me zo voorstellen dat daarvoor hetzelfde geldt...
pi_53040734
Ik heb (als koper) bijna in zo'n soort situatie gezeten.
Korte tijd gepland tussen voorlopig koopcontact en overdracht, hypotheek net op tijd rond en dan nog voorschot moeten storten en zo. Gelukkig hadden de verkopers begrip voor de situatie en konden we alles in goed overleg oplossen, ik had al visioenen van 10% moeten betalen en een koop die niet doorging. Maar ik vond het erg vervelend en ook erg stressvol.

PS: ik handelde dus te goeder trouw, maar wat naief voor wat beteft termijnen. In deze situatie kan ik me de houding van TS goed voorstellen en zou ik op het maximum inzetten. Deze kopers hebben hun zaakjes echt slecht geregeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 9 september 2007 @ 10:42:18 #118
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53045248
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 16:22 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Kan dat eigenlijk wel? In art. 6:92 staat
[..]

Als de overeenkomst dus verder netjes wordt nagekomen, kan je volgens mij helemaal geen nakoming meer vorderen van het boetebeding. Tenzij ik de bepaling helemaal verkeerd lees natuurlijk.

Even los van het feit dat ik niet verwacht dat een rechter die boete zal toekennen (als ik dus de bepaling verkeerd lees en je wel nakoming van de boete zal kunnen vorderen): hij zal dat beding dan lezen in de geest van de overeenkomst, en de bedoeling van het beding is gewoon zorgen dat de overeenkomst wordt nageleefd. Als dat is gebeurd, is er geen nut voor de boete.
Klopt als de overdracht gewoon plaatsvindt doet de hele bankgarantie niet ter zake.
  zondag 9 september 2007 @ 11:02:03 #119
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53045439
quote:
Op zondag 9 september 2007 10:42 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Klopt als de overdracht gewoon plaatsvindt doet de hele bankgarantie niet ter zake.
In dat andere topic waren d'r nogal wat luitjes die riepen 'regels zijn regels, cashen man!'.
pi_53060618
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 23:21 schreef Cat22 het volgende:
Ik heb (als koper) bijna in zo'n soort situatie gezeten.
Korte tijd gepland tussen voorlopig koopcontact en overdracht, hypotheek net op tijd rond en dan nog voorschot moeten storten en zo. Gelukkig hadden de verkopers begrip voor de situatie en konden we alles in goed overleg oplossen, ik had al visioenen van 10% moeten betalen en een koop die niet doorging. Maar ik vond het erg vervelend en ook erg stressvol.

PS: ik handelde dus te goeder trouw, maar wat naief voor wat beteft termijnen. In deze situatie kan ik me de houding van TS goed voorstellen en zou ik op het maximum inzetten. Deze kopers hebben hun zaakjes echt slecht geregeld.
Je zegt zelf al: in goed overleg. Dat is een heel andere situatie als hier, waar een koper tegen beter weten in eerst roept de financiering makkelijk rond te kunne krijgen en vervolgens af moet haken omdat het alsnog niet lukt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 10 september 2007 @ 20:16:17 #121
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_53079999
Ze hebben 3 september de brief ontvangen met verzoek binnen 7 dagen die 30k over te maken. Da's dus morgen. Morgen alvast met de advocaat overleggen wat we gaan doen. Wat mij betreft nu geen geklooi meer maar zsm beslag. Speelkwartier is voorbij.
Knopen zijn er om doorgehakt te worden.
  maandag 10 september 2007 @ 20:35:15 #122
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53080436
Game on!

wat doe je nu met je huis? Staat 't al weer in de verkoop?
  dinsdag 11 september 2007 @ 07:05:46 #123
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_53088420
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:16 schreef Meneermax het volgende:
Ze hebben 3 september de brief ontvangen met verzoek binnen 7 dagen die 30k over te maken. Da's dus morgen. Morgen alvast met de advocaat overleggen wat we gaan doen. Wat mij betreft nu geen geklooi meer maar zsm beslag. Speelkwartier is voorbij.
En kun je al een rondje geven?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:32:53 #124
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53089829
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:16 schreef Meneermax het volgende:
Wanneer dient de rechtzaaak? Beslag kan alleen opgelegd worden door een gerechtsdeurwaarder dacht ik. Wel apart dat ze nog steeds nergens op reageren. Dat zal toch vanzelf een keer moeten helemaal als ze een dagvaarding binnenkrijgen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:27:21 #125
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53090993
Volgens mij denken die mensen 'als ik m'n ogen maar lang genoeg dicht doe en niks van me laat horen, gaat het vanzelf wel over'

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:32:09 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53091106
Idd!
*find the happy place, find the happy place*
  dinsdag 11 september 2007 @ 10:34:52 #127
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53091187
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:27 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij denken die mensen 'als ik m'n ogen maar lang genoeg dicht doe en niks van me laat horen, gaat het vanzelf wel over'

'en als de deurwaarder op de deur staat te kloppen, doe je ook een theemuts over je oren'
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 10:47:06 #128
43556 miss_dynastie
pi_53091482
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 09:32 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Wanneer dient de rechtzaaak? Beslag kan alleen opgelegd worden door een gerechtsdeurwaarder dacht ik. Wel apart dat ze nog steeds nergens op reageren. Dat zal toch vanzelf een keer moeten helemaal als ze een dagvaarding binnenkrijgen.
D'r zijn inderdaad veel mensen die er pas achter komen dat er iets ergs aan de hand is als ze een dagvaarding krijgen ja. En dan willen ze nog gezellig praten om het buiten rechte op te lossen en zo
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:35:12 #129
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53092598
zomaar een oppering.... zou het niet kunnen dat die mensen een dikke hyphotheek hebben genomen op basis van die woning en met de noorderzon zijn vertrokken om 10 appartementjes in Turkije te kopen ?
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:40:44 #130
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53092698
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:35 schreef Buschetta het volgende:
zomaar een oppering.... zou het niet kunnen dat die mensen een dikke hyphotheek hebben genomen op basis van die woning en met de noorderzon zijn vertrokken om 10 appartementjes in Turkije te kopen ?
Je krijgt dat geld nooit in handen (naar mijn weten) omdat dat direct wordt doorgesluist naar de bank van de verkopende partij.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_53092872
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:40 schreef LENUS het volgende:

[..]

Je krijgt dat geld nooit in handen (naar mijn weten) omdat dat direct wordt doorgesluist naar de bank van de verkopende partij.
Als het goed is, gaat dat naar de notaris, en die sluist daarvan de koopsom richting de verkopers. De koper krijgt alleen datgene in handen wat er na alle verekeningen overblijft, na de koop.
C. Sagan
  woensdag 12 september 2007 @ 14:57:10 #132
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_53122148
Zaak is nu door rechtsbijstand doorgezet aan een advocaat zodat er daadwerkelijk geprocedeerd kan worden et cetera. Mensen zijn in NL want de handtekening voor ontvangst laatste brief is inmiddels retour gekomen.
pi_53122488
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:57 schreef Meneermax het volgende:
Zaak is nu door rechtsbijstand doorgezet aan een advocaat zodat er daadwerkelijk geprocedeerd kan worden et cetera. Mensen zijn in NL want de handtekening voor ontvangst laatste brief is inmiddels retour gekomen.
Veel succes! Ik ga trouwens ook altijd op vakantie, vlak nadat ik een koopakte heb ondertekend.
Their eyes opaque.
pi_53122498
Hoppatee, aanpakken
pi_53123096
Heb je al nieuwe geinteresseerden voor je huis?
  donderdag 13 september 2007 @ 09:24:32 #136
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_53138965
hebben we nog nieuws?
dus...
pi_53140693
TVP (schaamteloos )
  donderdag 13 september 2007 @ 11:51:41 #138
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_53142049
Wat een horkerige kopers zeg... Ik hoop op een goede afloop. .
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  donderdag 13 september 2007 @ 15:45:03 #139
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_53148105
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:47 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

D'r zijn inderdaad veel mensen die er pas achter komen dat er iets ergs aan de hand is als ze een dagvaarding krijgen ja. En dan willen ze nog gezellig praten om het buiten rechte op te lossen en zo
Inderdaad dan zien ze dat ze er niet onderuitkomen. Vaak wordt er dan welk geschikt hoor, een rechtzaak is altijd onzeker
pi_53271141
Hoorde van dit topic, jeetje wat een situatie zeg. Dit is zo'n situatie waar ik echt angst voor zo hebben en hoop ook dat het me nooit overkomt, maargoed daar hebben jullie niks aan! Ik hoop dat ze nu dat geld hebben overgemaakt , anders z.s.m. spijkers met koppen slaan, het speelkwartier is echt over, wat een mensen zeg .
En wat ook eerder is gezegd, dat ze niet eerst hebben gekeken wat voor hypotheek ze konden krijgen, dat is toch 1 van de 1e dingen die wij hebben gedaan toen we voor huizen gingen kijken .
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:53:09 #141
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53271248
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:24 schreef marc1982 het volgende:
hebben we nog nieuws?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:01:07 #142
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53271486
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:53 schreef LENUS het volgende:

[..]
Helemaal niks. De zaak ligt nu bij de advocaat en de woning staat nog steeds te koop. Van de vorige kopers hebben we niks meer gehoord maar ik neem aan dat die nu aan het stressen zijn. Althans, dat hoop ik. Wij hebben genoeg gestressed door hun laksheid, nu zijn zij aan de beurt.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Vis een optie? dinsdag 18 september 2007 @ 15:40:09 #143
70532 loveli
N
pi_53272266
En hebben jullie al nieuwe geinteresseerden?
crap in = crap out
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:09:53 #144
3142 m@x
pi_53272888
Er is wel een bezichtiging geweest maar daar is niks uitgekomen.
pi_53273770
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:01 schreef m@x het volgende:

[..]

Helemaal niks. De zaak ligt nu bij de advocaat en de woning staat nog steeds te koop. Van de vorige kopers hebben we niks meer gehoord maar ik neem aan dat die nu aan het stressen zijn. Althans, dat hoop ik. Wij hebben genoeg gestressed door hun laksheid, nu zijn zij aan de beurt.
Nou, inderdaad! Wat ontzettend asociaal van die mensen zeg
Ik hoop dat het jullie lukt om het allemaal goed op te lossen, dan zou die 30.000 iig een klein beetje "gerechtigheid" zijn voor het gedrag van die mensen
  woensdag 19 september 2007 @ 09:51:39 #146
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_53293079
Heb je wel al beslag laten leggen? Ik neem aan dat dat wel een reactie uitlokt:)
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  woensdag 19 september 2007 @ 09:54:36 #147
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_53293148
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:51 schreef Thomasumo het volgende:
Heb je wel al beslag laten leggen? Ik neem aan dat dat wel een reactie uitlokt:)
Ja, hoe staat het met de beslaglegging? Dat kan tioch vrij rap geregeld worden?
  woensdag 19 september 2007 @ 10:09:38 #148
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53293524
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:12 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nogmaals, dat snap ik niet. We hebben het niet over een rol drop bij de drogist.
Je moest eens weten hoeveel mensen willen dat hun hypotheek aanvraag met spoed wordt behandeld omdat ze bv. over enkele dagen met vakantie gaan. Ja, wtf, dacht ik dan. je bent een huis aan het kopen, dan ga je nog niet je vakantie zo inplannen! Maarja, blijkbaar is voor sommige mensen een huis maar bijzaak.
[KNE]-Mod
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 10:25:49 #149
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53293906
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Echt, je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt! Dat mensen nog helemaal niet weten of ze het geld wel kunnen lenen voordat ze een huis kopen. Heb het twee keer meegemaakt bij de verkoop van mijn appartement, allebei de keren was het 'oeps, sorry'. En dan elke keer net binnen de termijn he, dat ze zomaar overal onderuit konden. Kon ik weer opnieuw beginnen met alles. Zo werkt het helaas tegenwoordig...
Da's hier (Duitsland) anders geregeld. Hier kennen ze geen voorbehoud in het koopcontract. Getekend is getekend dus.
pi_53296859
Wat gebeurd er in duitsland dan als je je hypotheek niet rond krijgt?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 12:28:07 #151
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53296916
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:25 schreef Katinkat het volgende:
Wat gebeurd er in duitsland dan als je je hypotheek niet rond krijgt?
Dan hebben beide partijen een probleem.. Maar hoe ze dat precies afhandelen weet ik ook niet. Ik weet wel dat het huis overgaat naar de nieuwe eigenaar. Of het betaald is of niet maakt niet uit voor zover ik weet.
pi_53297035
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:28 schreef qltel het volgende:
Of het betaald is of niet maakt niet uit voor zover ik weet.
Ik heb zojuist even online een villa gekocht net over de grens
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 12:43:39 #153
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53297307
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:33 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik heb zojuist even online een villa gekocht net over de grens
Doe dat. Voor het koopcontract moet je nog wel even langs een notaris. En zoals ik al schreef, als je het niet kunt betalen hebben beide partijen een dik probleem.
pi_53297959
Maar je weet niet wat voor probleem.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 september 2007 @ 14:26:28 #155
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53300029
quote:
Op woensdag 19 september 2007 13:09 schreef MaxPower het volgende:
Maar je weet niet wat voor probleem.
Ik heb m'n huis gewoon betaald. Maar ik hoorde wel iets over processen enzo.
  woensdag 19 september 2007 @ 15:56:25 #156
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_53302389
doe eens lekker een topic openen met die kopen in duitsland bende
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
  maandag 24 september 2007 @ 10:53:36 #157
41280 marc1982
Red light -- Green light
pi_53426439
geen nieuws meer?
dus...
pi_53428639
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:53 schreef marc1982 het volgende:
geen nieuws meer?
  maandag 24 september 2007 @ 17:06:30 #159
3142 m@x
pi_53436146
Nee, geen nieuws meer. Ik weet ook niet of er snel resultaat zal zijn hoor. We hebben vandaag aan de advocaat doorgegeven dat we akkoord zijn met de concept-dagvaarding die we van hem hebben ontvangen. Hopelijk kan ie nu snel de deur uit.
  maandag 24 september 2007 @ 17:54:45 #160
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_53437301
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:25 schreef qltel het volgende:

[..]

Da's hier (Duitsland) anders geregeld. Hier kennen ze geen voorbehoud in het koopcontract. Getekend is getekend dus.
Da's hier in NL hetzelfde geregeld, er bestaat niet zoiets als een voorlopig koopcontract. Je kan na tekenen niets meer wijzigen aan het contract. Wel zijn er de eventueel opgenomen ontbindende voorwaarden en sinds een paar jaar 3 dagen 'bedenktijd', waarin je zonder opgaaf van reden mag afzien van de koop.

Het lijkt me verder dat er in Duitsland wel ontbindende voorwaarden opgenomen kunnen worden?
Er zit een haar in mijn glas
  maandag 24 september 2007 @ 19:19:07 #161
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_53439853
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:54 schreef Jas_Verstoppen het volgende:

[..]

Het lijkt me verder dat er in Duitsland wel ontbindende voorwaarden opgenomen kunnen worden?
Het huis in kwestie staat in Nederland, Duitsland doet dus niet er zake.
Dus :
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:56 schreef Thomasumo het volgende:
doe eens lekker een topic openen met die kopen in duitsland bende
Straks moet ik weer op zoek naar een deel3 omdat dit deel offtopic volgeblaat is.
pi_53458055
mooi topic om te volgen, hoop dat het snel afgerond is voor je
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:42:45 #163
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_53460197
tvp
pi_53792970
Zijn er nog ontwikkelingen?
  maandag 8 oktober 2007 @ 16:08:16 #165
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53793066
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:04 schreef bibi het volgende:
Zijn er nog ontwikkelingen?
Denk dat TS inmiddels die Turkse familie op de stoep heeft gehad. En de eis heeft laten vallen
  maandag 8 oktober 2007 @ 19:00:45 #166
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53796490
Dooie mus topic
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_53796957
Moet TS dan iedere dag posten dat er niets gebeurd is?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 8 oktober 2007 @ 20:49:41 #168
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_53799049
Zoiets verwachten veel mensen hier op Fok! wel helaas
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_53801113
Achja je zou eens interesse in mensen hun problemen hebben...
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:36:49 #170
3142 m@x
pi_53820208
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 16:08 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Denk dat TS inmiddels die Turkse familie op de stoep heeft gehad. En de eis heeft laten vallen
Nee hoor. De zaak ligt bij de advocaat en als het goed is wordt de 16e of de 17e de dagvaarding aan de kopers overhandigd. Dan hebben ze 6 weken de tijd om daar op te reageren en daarna heeft de rechtbank weer 6 weken de tijd om er allerlei dingen van te vinden. Het gaat voorlopig nog wel even duren dus.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:51:29 #171
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_53820574
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:36 schreef m@x het volgende:

[..]

Nee hoor. De zaak ligt bij de advocaat en als het goed is wordt de 16e of de 17e de dagvaarding aan de kopers overhandigd. Dan hebben ze 6 weken de tijd om daar op te reageren en daarna heeft de rechtbank weer 6 weken de tijd om er allerlei dingen van te vinden. Het gaat voorlopig nog wel even duren dus.
Kun je in die tijd wel het huis aan een ander verkopen?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:02:25 #172
3142 m@x
pi_53820819
Ja hoor, we hebben het koopcontract kunnen ontbinden dus dat is geen probleem.
pi_53821260
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:09 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel mensen willen dat hun hypotheek aanvraag met spoed wordt behandeld omdat ze bv. over enkele dagen met vakantie gaan. Ja, wtf, dacht ik dan. je bent een huis aan het kopen, dan ga je nog niet je vakantie zo inplannen! Maarja, blijkbaar is voor sommige mensen een huis maar bijzaak.
Misschien was de vakantie al wel allang gepland voordat ze dat huis gingen kopen.

Zoiets had ik namelijk afgelopen zomer. Hypotheekoffertes gevraagd, binnengekregen. Ik had nog aanvullende vragen en ging weekje vakantie (had ik al gepland voordat ik überhaupt op zoek was naar een andere woning, heb nog getwijfeld om 't af te zeggen, maar omdat ik afspraken had gemaakt met anderen ging dat niet zo makkelijk). Bleek dat ik precies op tijd terug was om op de laatste dag dat de offerte gold de hypotheek te ondertekenen.
En dat terwijl ik aan de hypotheekadviseurs had gezegd: "die week ben ik met vakantie, dus ik kan dan pas ondertekenen." "Jaja, geen enkel probleem" zeiden ze. Alleen toen ik terugkwam had ik wel van eentje een mailtje gekregen "denk je aan de termijn van de offerte?". Bij hem was 'ie al een paar dagen verlopen. Nou was 'ie toch niet de gunstigste, maar hij had effe zitten slapen. Sowieso was die niet zo scherp, want bij een van de berekeningen die hij gemaakt had, moest ik hem op een foutje wijzen.
pi_53825528
hopen dat je ondertussen het huis snel kunt verkopen!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:33:54 #175
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_54049873
Dagvaarding is inmiddels betekend, termijn van 6 weken is ingegaan. Wat ik mij afvraag: eerder gaf ik aan bij de advocaat een vorm van zekerstelling te willen hebben. Conservatoir beslag bijv. Advocaat gaf aan dat hij dan wel moet weten waar hij belsag op kan leggen. Tja, da's lastig.
Gisteren kwam ik er opeens achter via kadaster dat mevrouw een koopwoning op haar naam heeft staan. Mei 2003 gekocht, koopsom 110.000,-. Geen idee hoeveel hypotheek enzo daarop rust natuurlijk. Man heeft een eenmanszaakje.

Vraag: met deze nieuwe info, zou ik hier iets mee kunnen om wat meer zekerheid op de betaling van die boete te krijgen? Dus voorkomen dat dat huis en eigen zaak ff snel verpatst wordt aan de familie?
  † In Memoriam † zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:21:55 #176
43556 miss_dynastie
pi_54050503
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:33 schreef Meneermax het volgende:
Vraag: met deze nieuwe info, zou ik hier iets mee kunnen om wat meer zekerheid op de betaling van die boete te krijgen? Dus voorkomen dat dat huis en eigen zaak ff snel verpatst wordt aan de familie?
Yep, ik zou het zsm aan je advocaat laten weten.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:57:52 #177
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_54051093
Dat is inderdaad iets waar je beslag op zou kunnen laten leggen.

Probleem is dat het Turkse mensen zijn en dat die met dit in het achterhoofd zeer waarschijnlijk ook wel een rekening in Turkije hebben waar ze evt geld veilig kunnen heensluizen. En zie daar maar achter te komen.

Snel verpatsen van het huis zal niet zo makkelijk zijn en als dat wel kan, kun je nog actio pauliana instellen waarschijnlijk. Vraag is dan alleen of er dan nog steeds geld is. Hypotheekverstrekker gaat nog altijd voor en als ze een grote hypotheek hebben levert dat ook weer nauwelijks wat op.

Eenmanszaak? Is die zaak een eigen rechtspersoon of niet? Anders kan je op de goederen van die zaak ook nog beslag laten leggen. Denk dan aan de auto, inventaris enz. In ieder geval materiaal dat van hemzelf is en niet van leveranciers.

Ondertussen -we zijn nu al wat weken verder- heeft ie zeker niets meer laten horen?

Succes, gaat nog wel een jaartje of 3 duren denk ik. Zal ongetwijfeld wel in beroep gaan als er uitspraak komt. Dan ben je weer zoveel jaar verder.

Rechtszaken
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

pi_54051601
dadelijk heeft die kerel een porno-shop. zit je mooi met een kleine 500 dildo's en 750 opblaaspoppen en ontelbare videobanden/dvd's

vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:15:56 #179
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_54186225
NOu, dan hebben meneer en mevrouw Max tenminste nog een beetje plezier

Denk dat het een jarenlange slepende zaak gaat worden helaas.

pi_54190337
Meneer en mevrouw Max gaan uit elkaar, daarom wordt het huis verkocht. Ik denk niet dat ze veel plezier van die seksspeeltjes zullen hebben.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:22:33 #181
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_54191299
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 21:39 schreef Leintjeuh het volgende:
Meneer en mevrouw Max gaan uit elkaar, daarom wordt het huis verkocht. Ik denk niet dat ze veel plezier van die seksspeeltjes zullen hebben.
of juist wel..

voor die eenzame, lange nachten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:25:32 #182
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_54191353
on topic maar weer?
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:30:48 #183
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54266434
Is het -theoretisch- mogelijk dat vermeende kopers alsnog overgaan tot koop?

Stel dat ze toch een financiering kunnen krijgen, dan kunnen ze beter een 100% hypotheek aangaan, dan 10% door de gootsteen spoelen.

Succes met het wachten. Vreselijk, al die termijnen waarbinnen men mag reageren. Daardoor duurt het maar en duurt het maar en duurt het maar...
Ik wens jullie veel geduld! En een goede afloop natuurlijk!
... ♥ ik mis je ♥
pi_54279482
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 17:30 schreef phluphy het volgende:
Is het -theoretisch- mogelijk dat vermeende kopers alsnog overgaan tot koop?
Dei 10% zijn ze zowiezo kwijt. Of ze het huis nu alsnog theoretisch kopen of niet..
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:28:59 #185
3142 m@x
pi_54279645
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:21 schreef Skorpija het volgende:

[..]

Dei 10% zijn ze zowiezo kwijt. Of ze het huis nu alsnog theoretisch kopen of niet..
Precies. Het koopcontract is al ontbonden. Mochten ze het alsnog willen kopen dan zijn ze toch die boete verschuldigd wegens het niet nakomen van de verplichtingen van het vorige koopcontract. Bovendien denk ik niet dat we nog een keer met deze mensen in zee willen gaan. Iets met een ezel en een steen enzo
  woensdag 31 oktober 2007 @ 10:38:41 #186
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_54279810
Veel succes ermee! Ook even een TVP. Want ik wil wel eens weten hoe het allemaal gaat gaan. gelukkig gaat het spreekwoord 'een steen kan je niet stropen" hier niet op, want ze hebben al eigendom in nederland. Het gaat je goed TS.
pi_54280944
quote:
Wij hebben onze wonin verkocht. Voorbehoud van financiering verliep afgelopen vrijdag. Dan kunnen ze formeel nog de eerstvolgende werkdag met bewijsstukken doorgeven dat de financiering niet rond is gekomen.
Geen drie werkdagen? Dus tot dinsdagavond 23:59?
pi_54323756
Ik kom eens even weer kijken of er nog nieuws is
Woning al verkocht?
  maandag 5 november 2007 @ 10:55:38 #189
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_54375290
Yup, onder voorbehoud van financiering uiteraard. Vanmiddag contract tekenen
  maandag 5 november 2007 @ 10:57:06 #190
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_54375319
en de rest?
  † In Memoriam † maandag 5 november 2007 @ 11:03:21 #191
43556 miss_dynastie
pi_54375436
quote:
Op maandag 5 november 2007 10:55 schreef Meneermax het volgende:
Yup, onder voorbehoud van financiering uiteraard. Vanmiddag contract tekenen
Dat zal een hele opluchting zijn, fijn! Sterkte met afwachten in de financieringsperiode, dat zal nu extra spannend zijn.
pi_54375469
Een felicitatie is dit wel waard
  maandag 5 november 2007 @ 11:19:01 #193
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_54375777
(onder voorbehoud van financiering) Gefeliciteerd!
  maandag 5 november 2007 @ 11:24:01 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54375893
Gefeliciteerd!
Optimisme gebied mij te denken dat je dit geen 2 keer gebeurt, het zit nu wel goed dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 05-11-2007 11:58:31 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 5 november 2007 @ 11:25:37 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_54375937
Dat is alvast goed nieuws
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_54376562
Gefeliciteerd
#geen
  maandag 5 november 2007 @ 12:02:41 #197
103793 kozakken
Living the life
pi_54376798
Dat zou prachtig zijn zeg
  maandag 5 november 2007 @ 12:27:32 #198
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_54377394
Goed nieuws
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_54377702
Lekker, zeg!!!
  maandag 5 november 2007 @ 14:20:28 #200
101919 Meneermax
Pappa van Kai!
pi_54380071
Ik juich pas als de boel rond is. Mijn kamergenoot @work was ook al 2x het zaadje met dit soort ellende...
Maar toch, een huis verkocht is beter dan niet verkocht, zelfs onder voorbehoud.

Ik ga nu even de advocaat bellen om te vragen of er al iets gehoord is van de tegenpartij en hoe ver het is met dat beslaggedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')