Dan hebben beide partijen een probleem.. Maar hoe ze dat precies afhandelen weet ik ook niet. Ik weet wel dat het huis overgaat naar de nieuwe eigenaar. Of het betaald is of niet maakt niet uit voor zover ik weet.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:25 schreef Katinkat het volgende:
Wat gebeurd er in duitsland dan als je je hypotheek niet rond krijgt?
quote:Op woensdag 19 september 2007 12:28 schreef qltel het volgende:
Of het betaald is of niet maakt niet uit voor zover ik weet.
Doe dat. Voor het koopcontract moet je nog wel even langs een notaris. En zoals ik al schreef, als je het niet kunt betalen hebben beide partijen een dik probleem.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik heb zojuist even online een villa gekocht net over de grens
![]()
Ik heb m'n huis gewoon betaald. Maar ik hoorde wel iets over processen enzo.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:09 schreef MaxPower het volgende:
Maar je weet niet wat voor probleem.
Da's hier in NL hetzelfde geregeld, er bestaat niet zoiets als een voorlopig koopcontract. Je kan na tekenen niets meer wijzigen aan het contract. Wel zijn er de eventueel opgenomen ontbindende voorwaarden en sinds een paar jaar 3 dagen 'bedenktijd', waarin je zonder opgaaf van reden mag afzien van de koop.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:25 schreef qltel het volgende:
[..]
Da's hier (Duitsland) anders geregeld. Hier kennen ze geen voorbehoud in het koopcontract. Getekend is getekend dus.
Het huis in kwestie staat in Nederland, Duitsland doet dus niet er zake.quote:Op maandag 24 september 2007 17:54 schreef Jas_Verstoppen het volgende:
[..]
Het lijkt me verder dat er in Duitsland wel ontbindende voorwaarden opgenomen kunnen worden?
Straks moet ik weer op zoek naar een deel3 omdat dit deel offtopic volgeblaat is.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:56 schreef Thomasumo het volgende:
doe eens lekker een topic openen met die kopen in duitsland bende![]()
Denk dat TS inmiddels die Turkse familie op de stoep heeft gehad. En de eis heeft laten vallenquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:04 schreef bibi het volgende:
Zijn er nog ontwikkelingen?
quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:08 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Denk dat TS inmiddels die Turkse familie op de stoep heeft gehad. En de eis heeft laten vallen![]()
Kun je in die tijd wel het huis aan een ander verkopen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:36 schreef m@x het volgende:
[..]
Nee hoor. De zaak ligt bij de advocaat en als het goed is wordt de 16e of de 17e de dagvaarding aan de kopers overhandigd. Dan hebben ze 6 weken de tijd om daar op te reageren en daarna heeft de rechtbank weer 6 weken de tijd om er allerlei dingen van te vinden. Het gaat voorlopig nog wel even duren dus.
Misschien was de vakantie al wel allang gepland voordat ze dat huis gingen kopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel mensen willen dat hun hypotheek aanvraag met spoed wordt behandeld omdat ze bv. over enkele dagen met vakantie gaan. Ja, wtf, dacht ik dan. je bent een huis aan het kopen, dan ga je nog niet je vakantie zo inplannen! Maarja, blijkbaar is voor sommige mensen een huis maar bijzaak.
Yep, ik zou het zsm aan je advocaat laten weten.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:33 schreef Meneermax het volgende:
Vraag: met deze nieuwe info, zou ik hier iets mee kunnen om wat meer zekerheid op de betaling van die boete te krijgen? Dus voorkomen dat dat huis en eigen zaak ff snel verpatst wordt aan de familie?
of juist wel..quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:39 schreef Leintjeuh het volgende:
Meneer en mevrouw Max gaan uit elkaar, daarom wordt het huis verkocht. Ik denk niet dat ze veel plezier van die seksspeeltjes zullen hebben.
Dei 10% zijn ze zowiezo kwijt. Of ze het huis nu alsnog theoretisch kopen of niet..quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:30 schreef phluphy het volgende:
Is het -theoretisch- mogelijk dat vermeende kopers alsnog overgaan tot koop?
Precies. Het koopcontract is al ontbonden. Mochten ze het alsnog willen kopen dan zijn ze toch die boete verschuldigd wegens het niet nakomen van de verplichtingen van het vorige koopcontract. Bovendien denk ik niet dat we nog een keer met deze mensen in zee willen gaan. Iets met een ezel en een steen enzoquote:Op woensdag 31 oktober 2007 10:21 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Dei 10% zijn ze zowiezo kwijt. Of ze het huis nu alsnog theoretisch kopen of niet..
Geen drie werkdagen? Dus tot dinsdagavond 23:59?quote:Wij hebben onze wonin verkocht. Voorbehoud van financiering verliep afgelopen vrijdag. Dan kunnen ze formeel nog de eerstvolgende werkdag met bewijsstukken doorgeven dat de financiering niet rond is gekomen.
Dat zal een hele opluchting zijn, fijn! Sterkte met afwachten in de financieringsperiode, dat zal nu extra spannend zijn.quote:Op maandag 5 november 2007 10:55 schreef Meneermax het volgende:
Yup, onder voorbehoud van financiering uiteraard. Vanmiddag contract tekenen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |