Hehe, ka-ching, aanpakken mensenquote:Op donderdag 6 september 2007 10:13 schreef Meneermax het volgende:
Gisteren hebben wij een kopie ontvangen van de brief die de 'kopers' hebben gekregen. Toch hebben de schrijvers van dat soort brieven wel humor:
'Ik verzoek u om mij binnen 7 dagen schriftelijk te bevestigen dat u aansprakelijkheid in deze zaak erkent. Tevens verzoek ik u ervoor te zorgen dat het bedrag van 29.5k binnen 7 dagen is bijgeschreven op rek. XXXX.'
En daaronder dan nog 'voldoet u hieraan niet dan wordt tevens aanspraak gemaakt op wettelijke rente en op vergoeding van de buitengerechtelijke kosten'.
Ik zou mij toch zorgen gaan maken als ik zo'n brief op de deurmat kreeg...
Gelieve 29,5 K binnen 7 dagen over te maken (PROESTquote:Op donderdag 6 september 2007 10:13 schreef Meneermax het volgende:
Gisteren hebben wij een kopie ontvangen van de brief die de 'kopers' hebben gekregen. Toch hebben de schrijvers van dat soort brieven wel humor:
'Ik verzoek u om mij binnen 7 dagen schriftelijk te bevestigen dat u aansprakelijkheid in deze zaak erkent. Tevens verzoek ik u ervoor te zorgen dat het bedrag van 29.5k binnen 7 dagen is bijgeschreven op rek. XXXX.'
En daaronder dan nog 'voldoet u hieraan niet dan wordt tevens aanspraak gemaakt op wettelijke rente en op vergoeding van de buitengerechtelijke kosten'.
Ghehehe... als ze de knaken al hebben, moet je nog eerst een afspraak bij de bank beleggen om die transactie te regelen. Ik denk dat m'n internetbankieren hem niet sliktquote:Op donderdag 6 september 2007 10:15 schreef LENUS het volgende:
[..]
Gelieve 29,5 K binnen 7 dagen over te maken (PROEST)
quote:Op donderdag 6 september 2007 10:38 schreef Meneermax het volgende:
'Ja mijnheer de rechtert, we wilden dat geld echt overmaken maar ja, postbank, internetbankieren, storing, je weet tog?'
quote:Op donderdag 6 september 2007 10:15 schreef LENUS het volgende:
[..]
Gelieve 29,5 K binnen 7 dagen over te maken (PROEST)
Ik vat de humoristische ondertoon niet echt.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:13 schreef Meneermax het volgende:
Internetbankieren "slikt" dat zonder problemen hoor.quote:Op donderdag 6 september 2007 10:34 schreef ToMaSZ het volgende:
Ghehehe... als ze de knaken al hebben, moet je nog eerst een afspraak bij de bank beleggen om die transactie te regelen. Ik denk dat m'n internetbankieren hem niet slikt
Oh, dat was het probleem....quote:Op donderdag 6 september 2007 11:37 schreef kasper het volgende:
Aangenomen dat een dergelijk bedrag op je bankrekening staat.
nou ja, je moet wel heel dom zijn als je die brief niet zag aankomen... je weet natuurlijk heus wel in welke situatie je manoevreert...quote:Op donderdag 6 september 2007 13:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geloof dat ik toch ook even zou moeten slikken als ik zo'n brief binnen kreeg!
Ik ben heel benieuwd wanneer (en of) ze gaan reageren...
Oh jawel... dat wel... maar als het er zo staat, dat het binnen een week binnen zou moeten zijn...quote:Op donderdag 6 september 2007 13:43 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou ja, je moet wel heel dom zijn als je die brief niet zag aankomen... je weet natuurlijk heus wel in welke situatie je manoevreert...
neem ik maar even aan![]()
wrs niet neequote:Op donderdag 6 september 2007 13:47 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh jawel... dat wel... maar als het er zo staat, dat het binnen een week binnen zou moeten zijn...
Aan de andere kant, mensen die het zover laten komen laten zich ook niet zo snel opjagen met dit soort dingen wrsch.
Echt, je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt! Dat mensen nog helemaal niet weten of ze het geld wel kunnen lenen voordat ze een huis kopen. Heb het twee keer meegemaakt bij de verkoop van mijn appartement, allebei de keren was het 'oeps, sorry'. En dan elke keer net binnen de termijn he, dat ze zomaar overal onderuit konden. Kon ik weer opnieuw beginnen met alles. Zo werkt het helaas tegenwoordig...quote:Op zondag 2 september 2007 22:57 schreef The_stranger het volgende:
Mmm snap niet dat de "kopers" hun zaakjes zo slecht voor elkaar hadden. Ben nu zelf aan het kopen, maar voordat ik het voorlopig koopcontract heb getekend, wel 100% zeker zijn dat ik het geld heb..
Hopelijk komen jullie er nog een beetje zonder verlies uit...
Van vorige week donderdag:quote:Op donderdag 6 september 2007 13:50 schreef Greys het volgende:
Maar die kopers zijn toch weken naar het buitenland op het moment?
Dan gaan ze dus nooit op tijd die brief lezen...?
Of heb ik ergens overheen gelezen?
Het lijkt erop dat ze toch niet 8 weken in het buitenland zitten...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:12 schreef m@x het volgende:
[..]
Ze schijnen de ontvangstbevestiging voor de ingebrekestelling zelf ondertekend te hebben dus ik heb ook zo mijn vraagtekens bij het hele buitenlandverhaal.
Volgens mij niet, maar ook al zou dat wel het geval zijn dan nog vind ik niet dat wij daar rekening mee hoeven te houden. Ze hebben tijd genoeg gehad om hun zaakjes te regelen.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:50 schreef Greys het volgende:
Maar die kopers zijn toch weken naar het buitenland op het moment?
Dan gaan ze dus nooit op tijd die brief lezen...?
Of heb ik ergens overheen gelezen?
Volgens mij niet meer dan normaal hoor. Lullig voor je dat zeker maar 100% zekerheid op financiering heb je nooit. Je hebt geloof ik t voorlopige koopcontract nodig voor je voor de hypotheek kan tekenen.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:54 schreef Greys het volgende:
Zo werkt het helaas tegenwoordig...
Nogmaals, dat snap ik niet. We hebben het niet over een rol drop bij de drogist.quote:Op donderdag 6 september 2007 13:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Echt, je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt! Dat mensen nog helemaal niet weten of ze het geld wel kunnen lenen voordat ze een huis kopen. Heb het twee keer meegemaakt bij de verkoop van mijn appartement, allebei de keren was het 'oeps, sorry'. En dan elke keer net binnen de termijn he, dat ze zomaar overal onderuit konden. Kon ik weer opnieuw beginnen met alles. Zo werkt het helaas tegenwoordig...
Vast geen 29.500 euro.quote:Op donderdag 6 september 2007 15:25 schreef Nachtdier het volgende:
29.500 euro![]()
Hoeveel is de werkelijke schade?
Die zien die brief niet, die zitten in het buitenland. Of niet meer?quote:Op donderdag 6 september 2007 13:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben heel benieuwd wanneer (en of) ze gaan reageren...
Meer als een modaal jaarloon en dan ook nog eens netto. Plus de overige kosten.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:12 schreef Thomasumo het volgende:
Bizar echt, dus je neemt die brief in ontvangst en daar staat dat je even een modaal jaarloon moet overmaken. Ben benieuwd waar ze mee komen.
En zie ik je nou schrihjven dat NAAST de boete clausule ook nog eens de dubbele lasten verhaald kunnen worden?
Een makelaar aansprakelijk stellen omdat je zelf de centen niet bij elkaar krijgt? Lijkt me stug.quote:Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben benieuwd of de 'gedaagde' hier nog een verzekering voor aan kan spreken straks. Of dat ze hun eigen makelaar (hadden ze die?) aansprakelijk kunnen stellen.
Je bedoelt de tussenpersoon? Lijkt me in dit geval stug, omdat er geen bewijsstukken waren. Als de mededeling die nu gedaan is op verzoek van de kopers tijdig en juist was gedaan, had het immers hetzelfde resultaat gehad (door het ontbreken van bewijsstukken). Ik zou niet weten of hier verzekeringen voor bestaan, het lijkt me eigenlijk niet...quote:Op donderdag 6 september 2007 20:19 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben benieuwd of de 'gedaagde' hier nog een verzekering voor aan kan spreken straks. Of dat ze hun eigen makelaar (hadden ze die?) aansprakelijk kunnen stellen.
Nee, maar voor de gemaakte fout (niet tijdig laten weten) kun je je aankoopmakelaar of tussenpersoon wel aansprakelijk stellen als je zelf alle gegevens netjes en tijdig aanlevert natuurlijk. Maar daar heeft de familie m@x dan niks mee te maken uiteraardquote:Op donderdag 6 september 2007 20:27 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Een makelaar aansprakelijk stellen omdat je zelf de centen niet bij elkaar krijgt? Lijkt me stug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |