Mocht het dadelijk gaan om een bedrag van ¤10.000,-, en de kopers doen moeilijk. En er zou een rechtzaak moeten komen. Overhandig ik gewoon het koopcontract aan mijn advocaat, en laat ik hem de zaak verder afhandelen. Dat kost mij alleen geld, niet veel tijd en nauwelijks inspanning. Daarnaast moet dat geld geen probleem zijn lijkt me, aangezien ik in dat gevqal ijzersterk lijk te staan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:19 schreef Dichtneger het volgende:
Een rechter kost ook geld, veel tijd en inspanning, waarom zou je moeilijk gaan doen als die garantie komt? Als deze niet komt, dan kun je overwegen om naar de rechter te stappen!
Wat een onzin. Een huis kopen is een serieuze zaak. Als je niet aan je verplichtingen wil of kan voldoen moet je gewoon de consequenties aanvaarden. Ergo, TS moet er gewoon werk van maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:23 schreef Dichtneger het volgende:
En anders ben je gewoon zelf uit op geld ten koste van een ander!
Onzin het niet geven van een bankgarantie wil niet automatisch zeggen dat de koop niet door kan gaan. En zo lang de koper straks bij de notaris zijn handtekening zet komt deze dus gewoon zijn verpichtingen na en probeert TS gewoon nog een extra slaatje uit de koop te slaan.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat een onzin. Een huis kopen is een serieuze zaak. Als je niet aan je verplichtingen wil of kan voldoen moet je gewoon de consequenties aanvaarden. Ergo, TS moet er gewoon werk van maken.
Overigens heeft je makelaar gelijk en zal geen enkele rechter ook maar iets van een bedrag toekennen zolang de woning straks gewoon bij het kadaster wordt overgeschreven.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:26 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Mocht het dadelijk gaan om een bedrag van ¤10.000,-, en de kopers doen moeilijk. En er zou een rechtzaak moeten komen. Overhandig ik gewoon het koopcontract aan mijn advocaat, en laat ik hem de zaak verder afhandelen. Dat kost mij alleen geld, niet veel tijd en nauwelijks inspanning. Daarnaast moet dat geld geen probleem zijn lijkt me, aangezien ik in dat gevqal ijzersterk lijk te staan.
exact, je kan alleen dit bedrag opeisen als het definitief niet doorgaat!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:34 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Overigens heeft je makelaar gelijk en zal geen enkele rechter ook maar iets van een bedrag toekennen zolang de woning straks gewoon bij het kadaster wordt overgeschreven.
Volgens TS zijn de kopers dom en lui. Tsjah, ben je mooi klaar mee als koper.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:31 schreef doemaardrie het volgende:
Onzin het niet geven van een bankgarantie wil niet automatisch zeggen dat de koop niet door kan gaan. En zo lang de koper straks bij de notaris zijn handtekening zet komt deze dus gewoon zijn verpichtingen na en probeert TS gewoon nog een extra slaatje uit de koop te slaan.
Dat dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:37 schreef lunko1979 het volgende:
Het koopcontract is door alle partijen getekend met bovengenoemde voorwaarde, doordat de kopers deze ondertekend hebben, hebben zij ingestemd met bovengenoemde boeteclausule.
Ik vind van niet. Ze moeten gewoon hun verplichtingen nakomen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:37 schreef lunko1979 het volgende:
Sla ik er dan een slaatje uit?
Niet volgens mij, volgens mijn makelaar die dit ook nog nooit heeft meegemaakt, en zichzelf er ook steeds meer over verbaasd.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgens TS zijn de kopers dom en lui. Tsjah, ben je mooi klaar mee als koper.
[..]
Nee, ik kan de koop ontbinden en 10% eisen, of ik dwing ze om de koop door te laten gaan en kan die 3 promille per dag eisen die ze te laat zijn met het overhandigen van de 10%-aanbetaling.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:45 schreef Slasher het volgende:
Als de koop dan toch doorgaat krijg je dan en die 10 procent én je bent het huis kwijt?
Dan had je vanaf dag 1 moeten zeuren over die bankgarantie.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:56 schreef lunko1979 het volgende:
Het gaat me niet om die 10%, het gaat me om die 3-promille per dag, en waarom dat bedrag zelden tot nooit wordt uitgekeerd, volgens mijn makelaar. Mijn idee is dat de makelaar na de overdracht klaar is met deze klus en er op deze manier snel onderuit wil komen.
Ow en een bankgarantie is geen aanbetaling.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:48 schreef lunko1979 het volgende:
[..]
Nee, ik kan de koop ontbinden en 10% eisen, of ik dwing ze om de koop door te laten gaan en kan die 3 promille per dag eisen die ze te laat zijn met het overhandigen van de 10%-aanbetaling.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:59 schreef Dichtneger het volgende:
promille zegt genoeg, wordt ook gebruikt bij alcohol controles! je zal dit inderdaad nooit krijgen!
Die boete clausule is er juist voor om te zorgen dat die bankgarantie er komt (anders is het niet voor elkaar maken van die garantie gelijk een winst van 500 tot 1000 euro voor de koper), en die bankgarantie is er juist om te zorgen dat je als koper niet naar de rechter hoeft om die 10% op te eisen (die in je gewoon via die bankgarantie).quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:22 schreef HarryP het volgende:
Als de waardeoverdracht van de woning geen problemen opleverd dan is er geen probleem.
Een bankgarantie kost de kopers immers ook weer geld +/- 500 tot 1000 euro zo in het putje.
Als de waardeoverdracht fout gaat heb je recht op 10% volgens het contract en dan kun je naar de rechter. Die zal de werkelijke schade meenemen in de beslissing en je +/- 4% toewijzen.
En het is ook lullig als je met 2 ton over de brug moet komen en doet alsof je neus bloedt...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:06 schreef MatiCe het volgende:
Als jij echt schade lijdt zou ik het doorzetten, anders is het wat lullig om ze misschien wel financieel kapot te maken...
Maar TS blijft een ontzettende zeikerd.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:09 schreef lunko1979 het volgende:
De bankgarantie is gisteren bij de notaris binnengekomen, de boete is opgelopen tot tientallen duizenden euro's en we hebben een schikkingsvoorstel gedaan.
Waarom dan precies?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar TS blijft een ontzettende zeikerd.
Omdat TS zich vastbijt op een bijzaak. Die bankgarantie is er omdat niemand zo het geld voor de waarborgsom kan ophoesten. Die waarborgsom is er omdat de verkoper in het contract een clausule heeft opgenomen waarin dat geld opeisbaar is als de koop afketst, of als de koper veel te laat z'n hypotheek rond heeft. Geld uit zo'n derdengeldrekening halen gaat een stuk makkelijker dan iemand een boete opleggen om dan te ontdekken dat die persoon daar z'n kont mee afveegt en niet betaald, waarna je eindeloos moet gaan procederen voor je je 'boetegeld' krijgt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |