ik ookquote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:04 schreef golfer het volgende:
Lekker bento-boxje.
OT: ik ga een bamisoepje als lunch nuttigen.
Dat toch niet handig... heb je eerst alles zorgvuldig gescheiden en er netjes ingedaan... doe je hem dicht, heb je een enorme bende...quote:
Oh... dat klinkt zeker niet verkeerd!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:18 schreef DarkElf het volgende:
en voor later op de avond bij de borrel ga ik gevulde komkommer maken,
komkommer ontdoen van zaadlijsten en dan vullen met een prutje van tonijn, kappertjes, rode paprika, mayo, beetje yoghurt, zout, peper en dille.
Besloten om toch maar te koken: roerbakgroenten, kipfilet en cajun-aardappeltjesquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:01 schreef SeaOfLove het volgende:
Koffie![]()
Vanaaf allebei geen zin om te koken, dus chinees halen ws
Heej beeb...jij hierquote:
Stoomaardappeltjes heb ik uiteindelijk vervangen door tagliatelle, anders werd het teveel.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:07 schreef golfer het volgende:
Straks: Kabeljauwhaasjes (denk dat ik ze gewoon ga bakken in bloem) met paddenstoelenmix voor in de oven en stoomaardappeltjes.
lasagne was lekkerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:18 schreef DarkElf het volgende:
vanavond een restje eigengemaakte lasagne wat we ingevroren hadden.
en voor later op de avond bij de borrel ga ik gevulde komkommer maken,
komkommer ontdoen van zaadlijsten en dan vullen met een prutje van tonijn, kappertjes, rode paprika, mayo, beetje yoghurt, zout, peper en dille.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:09 schreef Patries86 het volgende:
Koud biertje
Vanavond kipkroketjes gegeten en patatjes en groentes(wortel,bloemkool) en stukje pizza
Als toetje caramel ijs en vanille
Ach liefje, ik kon er ook niks van (nog niet trouwensquote:Op donderdag 30 augustus 2007 00:36 schreef Stereotomy het volgende:
Ja gaat wel
Ik wens soms dat ik een vriendin had die wel kon koken, of tenminste de drive en talent had om het te leren.
Maar dat is aan de andere kant ook weer zo stom om te zeggen
Wat lekker. Jij weet wel wat goed eten is!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:04 schreef DarkElf het volgende:
cornflakes met yoghurt en een glas water.
straks wortel-sinaasappelsoep maken
Venkel?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:48 schreef Bluezz het volgende:
Koffie verkeerd en water
Vanavond die stoomaardjes, maar wat zal ik daar nou eens bij doen.
Inspiratieloos
roerbakgroentequote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:48 schreef Bluezz het volgende:
Koffie verkeerd en water
Vanavond die stoomaardjes, maar wat zal ik daar nou eens bij doen.
Inspiratieloos
in de wok met een sausjequote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heerlijk!! Hoe zou jij dat klaarmaken?
Met witte wijn en knoflook in de ovenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heerlijk!! Hoe zou jij dat klaarmaken?
Ik hoop het, het is een experiment.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat lekker. Jij weet wel wat goed eten is!
ah mijn remedie tegen ziek worden: drie keer per dag een glas met echinaeforce druppels (30 ofzo) en twee paracetamolletjes nemen... dan jaag je alles er zo uitquote:Ik ga zo eens even een supradyn bruistablet nemen, want volgens mij ben ik ziek aan het worden (ja, ik weet dat dat naief is, laat me maar)
Ontbijt overgeslagen vandaag![]()
Hier had ik even overheen gelezen. Vertel me alles!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 22:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
voor later heb ik nog een stuk pizza dat ik gisteren niet op kon, ik zeg het niet vaak maar dat was bijna een goddelijke pizza
Ik zag het ja!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:37 schreef Stereotomy het volgende:![]()
Zorg wel voor een voldoende grote pot. Die van mij was net niet groot genoeg
Stereo, hellup! Het wil niet dik worden......het vocht is nog steeds gewoon zo dun als water! Het smaakt wel heerlijk overigens. Het staat al sinds half 12 op en uur geleden heb ik de aardappels/wortels/uien erbij gedaan. Heb je een tip??quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:47 schreef Stereotomy het volgende:
Er hoort geen bokbier in, maar Irish stout
Maar ik moet zeggen dat ze beide dezelfde smaak-achtig-jeweetwel hebben, dus het is wel goed uitwisselbaar.
Bloempapje?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:53 schreef Tezz het volgende:
[..]
Stereo, hellup! Het wil niet dik worden......het vocht is nog steeds gewoon zo dun als water! Het smaakt wel heerlijk overigens. Het staat al sinds half 12 op en uur geleden heb ik de aardappels/wortels/uien erbij gedaan. Heb je een tip??
Oh ja, om maar even ontopic te blijven: senseo met een koekje!
Ah thenks voor de tip, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
Ah, zo even naar de stad lopen voor echinaforce dan
Wortel & sinaasappel is een lekkere combi (wortel en gember trouwens ook) Dus dat zal wel loslopen, met die soep van je. Pureer je 'm? Als ik wortelsoep maak (met gember en pindakaas) zeef ik m altijd nog even na het pureren, anders is ie zo klonterig.
Ja ik denk alleen altijd dat je dat proeft, die maizena. Maar goed, ik heb het gedaan en lekker al een beetje geproefd en het is echt heerlijk! Lekker vers gebakken boerenwitbrood erbij en we kunnen smullen. Was het maar vast half zes, h ihi........quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:00 schreef Stereotomy het volgende:
Misschien heb je vastkokende aardappels erbij gedaan? Hoe bloemiger de aardappels, hoe makkelijker het bindt he.
En anders wat Coldfeet zegt: een grote theelepel maizena of aardappelzetmeel oplossen in warm water en dat bij de stoofpot erbij gooien totdat het de gewenste dikte heeft bereikt.
Stews mogen best een beetje vloeibaar blijven.
tnxxx...zijn me de uren in de keuken wel waard geweest, alleen heb ik zoveel zitten proeven dat ik eik helemaal niet zo'n trek meer hebquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:27 schreef Bluezz het volgende:
Sjeesus SOL, wat een verwennerij![]()
Wij eten stoomaardjes, rundervinkjes, sla+fruit
(geen venkel, golfer houd daar niet van bedacht ik me net op tijd)
Dz ppr krt dngn vk f mt tpn.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:35 schreef Stereotomy het volgende:
stoomaardappeltjes
Net als die paupers die bammetjes zeggen
Neem dan toch tenminste een aspirientje, dat is nog ontstekingsremmendquote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:54 schreef DarkElf het volgende:
ah mijn remedie tegen ziek worden: drie keer per dag een glas met echinaeforce druppels (30 ofzo) en twee paracetamolletjes nemen... dan jaag je alles er zo uit(tenminste, dat denk ik altijd maar
)
Lekker is die , ik kom er achter dat ik die ook nog in de kast heb liggen.quote:
Welke?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:26 schreef DarkElf het volgende:
rooie wijn...
Ja Argentijns. Moet je eens proberenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:30 schreef Dizer het volgende:
[..]
Argntijnse wijn. Toch? Nooit gehad..
Recept, graag?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:13 schreef DarkElf het volgende:
Zeg dat is eigenlijk echt heel erg lekker: wortel-sinaasappelsoep
maak je al die eetsels zelf?wat een spannende kokert ben jij, zie altijd zulke leuke dingen voorbijkomenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Recept, graag?
Ik heb gister lekker gegeten:
Lauwwarme salade met gamba's en gemarineerde courgette
Cappucino van venkel met gerookte zalm
Lamsrugfiletje
Parfait van macademia's
Erg goed. En de bijbehorende wijn ook![]()
![]()
Zo hee dat klinkt lekker!!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 09:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Recept, graag?
Ik heb gister lekker gegeten:
Lauwwarme salade met gamba's en gemarineerde courgette
Cappucino van venkel met gerookte zalm
Lamsrugfiletje
Parfait van macademia's
Erg goed. En de bijbehorende wijn ook![]()
![]()
Ik ken dat.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:11 schreef minilotje het volgende:
Wat vind ik er toch helemaal geen bliksem aan om alleen voor mezelf te koken.
Wraps, stukken kip en grote kledders kruidenroomkaas. Goed genoeg.![]()
Op een balkon waarvan ik aanneem dat het overkapt is.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:12 schreef minilotje het volgende:
[..]
Zeker weten? Hier is het nat buiten en met een gevoelstemperatuur van een graad of twaalf.
Ik ookquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Zonet groentesoep, een beetje van Knorr en veel groente en balletjes van mijzelf.
Straks maar zuurkool stamp maken
Ik had meloen voor het avondeten, dat vult toch ietsje minder dan jouw M&M'squote:
Het was erg lekkerquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 13:51 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanavond eten we nasi goreng met kipsate
Hoewel ik denk dat ik t zelf ook wel zou kunnenquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
maak je al die eetsels zelf?wat een spannende kokert ben jij, zie altijd zulke leuke dingen voorbijkomen![]()
Samen surfen naar een website, romantischquote:Op zaterdag 1 september 2007 09:33 schreef Isegrim het volgende:
Zometeen een boterham met pindakaas en een flesje citroenwater. Vanavond weet ik nog niet, want we gaan naar http://heerlijkrotterdam.nl
quote:Op zaterdag 1 september 2007 09:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Samen surfen naar een website, romantisch
waar waar waar?quote:
quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
waar waar waar?
Wij ook
Omdat ik denk dat we voor het menu gaan, neem ik niet alleen mijn fototoestelletje, ook maar een opschrijfboekje mee
Dat viel dus nogal tegen.quote:
Bij "De Bourgondier" in Bergen op Zoom.quote:Op zaterdag 1 september 2007 17:48 schreef Bluezz het volgende:
[..]
waar waar waar?
Wij ook
Omdat ik denk dat we voor het menu gaan, neem ik niet alleen mijn fototoestelletje, ook maar een opschrijfboekje mee
Was wel een klein beetje te verwachten... jammer.quote:Op zaterdag 1 september 2007 23:46 schreef Isegrim het volgende:
Dat viel dus nogal tegen.Het was VEEL te druk en er liep een hoop walgelijk pretentieus volk rond. We hebben wel Herman den Blijker gespot. Na één gerechtje (van De Pijp) zijn we vertrokken en hebben we ons geïnstalleerd bij http://www.lulu-rotterdam.nl/ . Daar hebben we lekker gegeten en genoten van de topbediening.
Mmmm, veel vissigs dusquote:Op zondag 2 september 2007 00:52 schreef DarkElf het volgende:
Bij "De Bourgondier" in Bergen op Zoom.
Vooraf een heerlijk vispalet met oa. paling, gerookte zalm, garnalen, gamba's , krabsalade en tonijnsalade...
Hoofdgerecht gamba's in knoflook en prut
and a lot of dry white wine![]()
En, last but not least. erg fijn gezelschap
En jullie?
Yep ik ben dol op vis.quote:Op zondag 2 september 2007 00:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Mmmm, veel vissigs dus
Zie ons topiekje
Dat heb ik nu. Lekker visquote:Op zondag 2 september 2007 00:55 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Yep ik ben dol op vis.
Ook vlees hoor maar soms heb ik een visbui
Een mozarellabui vandaag?quote:Op zondag 2 september 2007 11:05 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Als ontbijt had ik:
* volkorenboterham
* blue band goede start
* honing
* milk&fruit sinaasappel
De rest van de dag:
Lunch:
* foccacia ui/mozzarella van AH
* knoflookboter
Diner:
* pizza mozzarella (lidl)
Ja? In andere steden is het heel anders opgezet en daardoor een stuk leuker...quote:Op zondag 2 september 2007 00:52 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Was wel een klein beetje te verwachten...
quote:Lulu ziet er goed uit
quote:Op zondag 2 september 2007 14:25 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Zometeen muntthee en baklava
Ja ik weet, is echt heel lekkerquote:
Oeh.quote:Op zondag 2 september 2007 15:05 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Ja ik weet, is echt heel lekkerEn vanavond tajine van lamsvlees met abrikozen en saffraanrijst erbij
![]()
Ik moest gisteren zo lachen in dat restaurant, op de coquilles zat schuim met marokkaanse kruiden, vroeg golfer : welke kruiden?quote:Op zondag 2 september 2007 15:17 schreef Isegrim het volgende:
Oeh.Ik moet eens een Marokkaans kookboek kopen.
Ik heb gister ook coquilles gehad.quote:Op zondag 2 september 2007 15:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik moest gisteren zo lachen in dat restaurant, op de coquilles zat schuim met marokkaanse kruiden, vroeg golfer : welke kruiden?
Kwam er speciaal een bakje met kruiden erin, om te ruiken en te proeven
Het rook naar echte couscous trouwens.
Ik krijg als het goed is van de week allemaal marokkaanse receptjes, uit het kookboek van de mensen waar we vrijdag hebben gegetenquote:Op zondag 2 september 2007 15:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja dat is echt een goed idee! Het is echt een verrijking voor je keuken, als je t mij vraagtquote:Op zondag 2 september 2007 15:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Mijn ouders koken regelmatig Marokkaans, ook echt in een tajine. Ik vind het heerlijk.quote:Op zondag 2 september 2007 16:43 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Ja dat is echt een goed idee! Het is echt een verrijking voor je keuken, als je t mij vraagt
Zalig zeg! Hoeveel rosbief vraag jij meestal bij de slager voor 2 personen?quote:Op zondag 2 september 2007 16:28 schreef golfer het volgende:
Straks eens even een mooi stuk rosbief braden/klaarmaken in de oven.![]()
als ik het voor 2 personen maak, neem ik meestal een pondquote:Op zondag 2 september 2007 18:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Zalig zeg! Hoeveel rosbief vraag jij meestal bij de slager voor 2 personen?
Ik vind het altijd zo moeilijkWij hebben meestal geloof ik teveel, maar dat komt toch altijd wel op
Oeiii looking good Bluezzquote:Op zondag 2 september 2007 19:17 schreef Bluezz het volgende:
Het waren 4 onsjes
De saus erover had mijn naked chef goed klaargemaakt trouwens
En de salade zat nog in het bakkie
[afbeelding]
Lekker, gebakken jarretelgordeltje.quote:Op zondag 2 september 2007 19:21 schreef SeaOfLove het volgende:
Mijn (half)naked-chef staat hier nu voor ons in de keuken te koken, zie de kouseband al op de snijplank liggen![]()
Het ruikt iig meer dan verrukkelijk... mocht het niet smaken heb ik iig iets leuks gehad om naar te kijken vanaaf....leuk zo'n open keukenquote:Op zondag 2 september 2007 19:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker, gebakken jarretelgordeltje.
Vandaag hier Marokkaansig met Isa! Couscoussalade, gehaktdingetjes in filodeeg en gestoofde zoete kikkererwtenquote:Op zondag 2 september 2007 15:51 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ik krijg als het goed is van de week allemaal marokkaanse receptjes, uit het kookboek van de mensen waar we vrijdag hebben gegeten![]()
Isa als in beau?quote:Op zondag 2 september 2007 22:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vandaag hier Marokkaansig met Isa! Couscoussalade, gehaktdingetjes in filodeeg en gestoofde zoete kikkererwten
Behalve die boontjes lijkt het me erg lekkerquote:Op zondag 2 september 2007 20:14 schreef conleche het volgende:
[afbeelding]
Ik had vanavond een klein kalfsoestertje (grillpan) met uienringen van de grilplaat van m'n combimagnetron , daar kwamen ook de tomaatjes met knoflook, olijfolie, kaas en groene kruiden vandaan en sperzieboontjes.Nu nog
en ik ben weer klaar voor de laatste zomergasten....
Hou je niet van boontjes? (ik had er zelf ook liever wat boter op gehad, of ze lekker gebakken in de olie, maar ja. M'n buikie hè....)quote:Op zondag 2 september 2007 23:18 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Behalve die boontjes lijkt het me erg lekker
Dat klinkt echt heel erg vies, brrr. Appels pureren vind ik sowieso vies, het wordt zo klonterigquote:Op zondag 2 september 2007 23:22 schreef MissyMirjaM het volgende:
even de staafmixer op een bak appels, kiwi's en druiven gezet, met wat ace-drink, daar lepel ik nu een kopje van weg
quote:Op zondag 2 september 2007 23:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
)
OT (Isa, lees eens even niet mee) Sambuca met wat water en het restje bananenchips
Ziet er super uit! En die 4 onsjes rosbief, in de braadpan of eerst aanbraden en dan in de oven?quote:Op zondag 2 september 2007 19:17 schreef Bluezz het volgende:
Het waren 4 onsjes
De saus erover had mijn naked chef goed klaargemaakt trouwens
En de salade zat nog in het bakkie
[afbeelding]
Halvaroomboter wtf?quote:Op maandag 3 september 2007 20:27 schreef Bluezz het volgende:
Kapje nog warm zelfgebakken waldkornboord met halvaroomboter
Ik! Wil! Alleen! Maar! Volle! Vette! Dieetonverantwoorde! Zalige! Romige! Echte! Boter!!!!quote:
post eens receptje hier: Het Grote Stoofpotten Topic Deel 2!quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:55 schreef Michel het volgende:
Vanavond Gentse Stoverij, welke inmiddels al een uurtje op het vuur staat te pruttelen. Lekker onverantwoord geserveerd met dikke frieten, appelmoes en salade schotel.
Niet elke dag doen, maar wel lekker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |