abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:42:39 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764580
Deel 22 alweer, over de grootste band aller tijden!












De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21


En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


Glass Onion


Yesterday


En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52764656
TVP

Satecl luistert nu even Two Of Us
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:48:34 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764791
Bizar trouwens hoe ze in 12 jaar veranderd zijn, van een stel pubers naar jong volwassenen die achterna gezeten werden door alle vrouwen ter wereld . In dat kader wil ik nog wel even vermelden dat John Lennon anno 1966 er erg smakelijk uitzag
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52764856
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:33 schreef MaJo het volgende:
Ik wil me wel eens meer gaan verdiepen in het solowerk van zowel Macca, Lennon maar ook Harrisson. Ik heb de laatste tijd zoveel naar de Travelling Wilbury's geluisterd (niet echt solo, maar goed ) en dat is zo geweldig Ik voel me altijd een beetje een nep Beatles fan dat ik van na the Beatles eigenlijk helemaal niets meer ken. Van John Lennon alleen Imagine en Working Class Hero, schande Zijn er daarom nog andere dingen die je me van Lennon/Harrisson zou kunnen aanraden? Ik wil weer zo'n soort muzikale ontdekkingstocht als destijds met de Beatles (die overigens nog niet eens compleet is aangezien ik totaal niet thuis ben in bootlegs/rehearsals en dergelijke. Als je nog interessante dingen per PM hebt houd ik me graag aanbevolen )
Pas op met bootlegs, want dan raak je verslaafd. Aan het eind van de rit wordt je al vrolijk als er als 'nieuwe' ontdekking 10 seconde van een Beatles-optreden in crappy kwaliteit op bootleg verschijnt. Het is niet zo dat er nog 100 onontdekte Beatles-nummers in de kast liggen, ofzo. Het is maar wat je interessant vind, en tot op welke hoogte. Wil je één andere versie horen, of een complete opnamedag... De 3 officële Anthology-CD's zijn wel een must. Ik denk dat een ieder het wel interessant vind om zijn favoriete Beatles-nummer in een uitgeklede of totaal andere versie te horen, door dezelfde artiesten.

Grappig dat je het beschrijft als een "muzikale ontdekkingstocht", want zo voelde het bij mij toen ik de solo-catalogus van Lennon ontdekte. Ik dacht dat het allemaal crap was, omdat ik me er nooit in had verdiept. Ik kan gewoon niet geloven wat ik hoorde toen ik de albums ging beluisteren. Ik ben vast de enige in dit topic die werkelijk élke seconde van Lennon solo-materiaal meer dan geweldig vind. Er zijn mensen die helemaal niets van Beatles-solowerk moeten hebben, maar ik ben er gék op! Tips voor Lennon kan ik je dus niet geven, want dan wordt het een beetje eenzijdig . Maar, zie ik nu dat je niets van Ringo's solowerk moet hebben? Dát is een schande! Zie ook volgende post...
pi_52764909
quote:
PHOTOGRAPH: THE VERY BEST OF RINGO STARR (Collector's Edition) CD/DVD

1. Photograph (1973)
2. It Don't Come Easy (1971)
3. You're Sixteen (You're Beautiful And You're Mine) (1973)
4. Back Off Boogaloo (1972)
5. I'm The Greatest (1973)
6. Oh My My (1973)
7. Only You (And You Alone) (1974)
8. Beaucoups Of Blues (1970)
9. Early 1970 (1971)
10. Snookeroo (1974)
11. The No-No Song (1974)
12. (It's All Down To) Goodnight Vienna (1974)
13. Hey Baby (1976)
14. Weight Of The World (1993)
15. A Dose Of Rock 'N' Roll (1976)
16. King Of Broken Hearts (1998)
17. Never Without You (2003)
18. Act Naturally (with Buck Owens) (1989)
19. Wrack My Brain (1981)
20. Fading In and Fading Out (2005)

About the 6 promo Clips on the DVD:

Total Running Time: 20:06

Sentimental Journey, directed by Neil Aspinall filmed at The Talk of Town Club in London

It Don't Come Easy, directed by Ringo Starr filmed in Ringo's Sunny Heights Estate

Back of Boogaloo, directed by Ringo Starr filmed in John Lennon's Tittenhurst Park Estate

You're Sixteen, directed by Jeff Margolis-Segments from TV Special Ringo

Only You, directed by Stanley Dorfman filmed at the Capitol Tower
Special Guest:Harry Nilsson

Act Naturally, directed by George Bloom Orginal Promo Clip

Bonus Material:

Goodnight Vienna

60 Seconds Promo with Voiceover of John Lennon and Ringo Starr
Radiopromo of Goodnight Vienna Album 1974
Hij was al een weekje te krijgen , maar nu ook in de winkels! Op iTunes heet-ie 'Photograph: The Digital Greatest Hits' en staan de nummers van de albums Rotogravure en Vertical Man er niet op. Er zijn andere nummers uit de Apple-jaren voor in de plaats gekomen. In plaats van "Hey Baby," "A Dose of Rock & Roll," en "King of Broken Hearts," is er "Oo-Wee," "Have You Seen My Baby," en "Six O'Clock (Extended Version)."

Oh ja, en binnenkort worden 2 helften (Frankenstein?) van 'Choose Love' en 'Ringo Rama' in 5.1 uitgebracht. Pretty strange?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54:31 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764991
Hehe een best off van Ringo Hoe geweldig ik de Beatles ook vind, met Ringo heb ik nooit iets gehad. Muzikaal gezien heeft hij het minste invloed op de band gehad en is zonder enige twijfel ook technisch de minste binnen the beatles. Dus ik pass voor deze best off uitgave Die van Macca lijkt me dan wel weer supertof

(ik kom zo terug op je andere post, even eten )
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52765210
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef MaJo het volgende:
Dit is dan wel weer leuk op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RaNQjhXhfVs&mode=related&search= Beelden die ik nog niet kende. Zo te zien van voor hun optreden in het Shea stadium?
Jazeker, in de kleedkamers voor Shea Stadium. Maar dan wel in 1965 .
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef MaJo het volgende:
En over nieuwe releases gesproken: wanneer komt Help nou eens uit op DVD? Dat is verdulleme de enige Beatles film die ik nog steeds niet gezien heb [/url]
Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar zonder 'deleted scenes', want de ruwe banden zijn allang vernietigd. Dáchten we... Totdat ik deze link vond!


pi_52765398
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:54 schreef MaJo het volgende:
Hehe een best off van Ringo Hoe geweldig ik de Beatles ook vind, met Ringo heb ik nooit iets gehad. Muzikaal gezien heeft hij het minste invloed op de band gehad en is zonder enige twijfel ook technisch de minste binnen the beatles. Dus ik pass voor deze best off uitgave Die van Macca lijkt me dan wel weer supertof

(ik kom zo terug op je andere post, even eten )
Hij was begin jaren '70 wel de succesvolste solo-Beatle !
En wat als ik zeg dat Franz Ferdinand bij Ringo de mosterd heeft gehaald ?

Nou ja...Back Off Boogeloo. Back off boogaloo, I said, back off boogaloo. I said....Take Me Out? Ik zie vast weer spoken .
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:29:51 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52766182
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:50 schreef mindgames het volgende:

[..]

Pas op met bootlegs, want dan raak je verslaafd. Aan het eind van de rit wordt je al vrolijk als er als 'nieuwe' ontdekking 10 seconde van een Beatles-optreden in crappy kwaliteit op bootleg verschijnt. Het is niet zo dat er nog 100 onontdekte Beatles-nummers in de kast liggen, ofzo. Het is maar wat je interessant vind, en tot op welke hoogte. Wil je één andere versie horen, of een complete opnamedag... De 3 officële Anthology-CD's zijn wel een must. Ik denk dat een ieder het wel interessant vind om zijn favoriete Beatles-nummer in een uitgeklede of totaal andere versie te horen, door dezelfde artiesten.

Grappig dat je het beschrijft als een "muzikale ontdekkingstocht", want zo voelde het bij mij toen ik de solo-catalogus van Lennon ontdekte. Ik dacht dat het allemaal crap was, omdat ik me er nooit in had verdiept. Ik kan gewoon niet geloven wat ik hoorde toen ik de albums ging beluisteren. Ik ben vast de enige in dit topic die werkelijk élke seconde van Lennon solo-materiaal meer dan geweldig vind. Er zijn mensen die helemaal niets van Beatles-solowerk moeten hebben, maar ik ben er gék op! Tips voor Lennon kan ik je dus niet geven, want dan wordt het een beetje eenzijdig . Maar, zie ik nu dat je niets van Ringo's solowerk moet hebben? Dát is een schande! Zie ook volgende post...
Haha ik ken het hoe het is om bootleg verslaafd te zijn. In een vorig leven had ik het met Miss Saigon, ik ken dat dus wel dat enthousiasme om een paar seconden nieuw materiaal Wat mij het interessants lijkt is andere versies van mijn favoriete Beatles nummers, of live opnames. Zo heb ik een opname van You´ve got to hide your love away, waarbij ze beginnen en dan weer stoppen om de gitaar te stemmen en Paul een glas laat vallen. Helemaal geweldig Dat soort dingen dus
De Anthology cd´s heb ik nog steeds niet (hoewel, ik heb er 1tje dacht ik?) Maar de DVD box + boek uiteraard wel. Wat wás dat geweldig, mijn muzikale ontdekkingstocht van de Beatles aangevuld met het anthology boek, ik zat echt in een soort Beatles trip toen Zal wel te maken hebben met dat ik toen in Londen woonde, niet ver van Abbey Road

Wat lennon betreft: je maakt me erg nieuwsgierig! Is er wel een album die je me kunt aanraden om mee te beginnen? Of moet ik gewoon at random zelf alles gaan ontdekken (bij the Beatles begon ik met Magical Mystery Tour, ook niet iets wat mensen je aan zouden raden om mee te beginnen denk ik )
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:33:18 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52766299
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef mindgames het volgende:

[..]

Jazeker, in de kleedkamers voor Shea Stadium. Maar dan wel in 1965 .
[..]
Die pakken zijn ook zo herkenbaar Die beelden van Ringo zijn inderdaad hilarisch, hoe hij helemaal waus is van een jontje
quote:
Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar zonder 'deleted scenes', want de ruwe banden zijn allang vernietigd. Dáchten we... Totdat ik deze link vond!

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Wow dat is geweldig nieuws Ik heb nog helemaal niks van de film gezien dus zal youtube eens checken voor stukjes
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52766620
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef MaJo het volgende:
Wat mij het interessants lijkt is andere versies van mijn favoriete Beatles nummers, of live opnames. Zo heb ik een opname van You´ve got to hide your love away, waarbij ze beginnen en dan weer stoppen om de gitaar te stemmen en Paul een glas laat vallen. Helemaal geweldig Dat soort dingen dus
De Anthology cd´s heb ik nog steeds niet (hoewel, ik heb er 1tje dacht ik?)
Juist, en die opname komt dan weer van....Anthology. Grote kans dat je dus Anthology 2 in huis hebt. Dat vind ik ook echt geweldig, de studiosfeer en de goede muziek. De discussies over de nummers en andere arrangementen.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef MaJo het volgende:
Wat lennon betreft: je maakt me erg nieuwsgierig! Is er wel een album die je me kunt aanraden om mee te beginnen? Of moet ik gewoon at random zelf alles gaan ontdekken (bij the Beatles begon ik met Magical Mystery Tour, ook niet iets wat mensen je aan zouden raden om mee te beginnen denk ik )
Ik zou gewoon bij de start beginnen: Two Virgins! Grapje... Gewoon beginnen bij de eerste échte soloplaat, namelijk 'Plastic Ono Band' uit 1970. Dan is het ook leuk om wat te lezen over de totstandkoming van die plaat. Geproduceerd door Phil Spector. Ringo op drums, en de man die de hoes van Revolver heeft gemaakt (Klaus Voormann) op bass. Simpele bezetting. Damn, wat is die plaat goed! Louter goede nummers...
pi_52769971
Paul's broken a glass, broken a glass, a glass he's broke today
standaarddrinker
pi_52770147
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 01:05 schreef DrDentz het volgende:
Paul's broken a glass, broken a glass, a glass he's broke today
Ja, én John noemt Paul daar 'Macca', al 'back in 1965'.
pi_52770419
Volgens mij zegt hij "Oh are you ready? M'kay"
standaarddrinker
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:28:13 #15
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52775855
Hoe heet dat nummer die je op 1:22 hoor en die gitaar werk die je op de achtergrond hoor op 0:36..?

Is het trouwens echt zo dat Ringo in het begin van de jaren 70 de populairste Beatle was..?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_52776483
Hij had toen enkele superhits! It Don't Come Easy, Back Off Boogaloo, Photograph,You're Sixteen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:27:35 #17
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52778914
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 01:39 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij zegt hij "Oh are you ready? M'kay"
Dat denk ik inderdaad ook
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_52779411
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef satecl het volgende:
Hoe heet dat nummer die je op 1:22 hoor en die gitaar werk die je op de achtergrond hoor op 0:36..?
Vanaf 0:36 hoor je Take 2 van 'Helter Skelter', in een edit te vinden op Anthology 3. Vanaf 1:22 is de akoestische demo van 'Happiness Is a Warm Gun' te horen, ook te vinden op Anthology 3. Take 2 van 'Helter Skelter' stond al sinds jaren '80 beschreven als een 25 minuten durende jam van 'Helter Skelter'. Voor veel bootleggers was het dus een redelijke teleurstelling toen het een akoestische versie bleek te zijn. Maar nog steeds is de volledige take een van de meest gewilde Beatle-opnames die nog nooit verschenen is. Er zijn een aantal mensen die de volledige versie hebben gehoord en het omschrijven als het gene wat je hoort op Anthology 3, maar dan 25 minuten lang. "Saai en langdradig", zegt men. Weinig kans dat ze dat met veel tam-tam gaan uitbrengen dus. Al leek dat wel even de bedoeling, hij stond namelijk vermeld in de tracklist voor de derde single van Anthology (samen met o.a. Revolution). Maar een derde 'nieuwe nummer' is er nooit gekomen, dus ook geen derde single.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef satecl het volgende:
Is het trouwens echt zo dat Ringo in het begin van de jaren 70 de populairste Beatle was..?
Ringo had rond 1971 de bestverkochte solo-singles (van The Beatles) op zijn naam staan. 'It Don't Come Easy', 'Back Off Boogaloo' en 'Photograph' waren grotere hits dan 'The Back Seat of My Car', 'Uncle Albert / Admiral Halsey' en 'My Love', of 'Mother', 'Woman Is The Nigger Of The World' en 'Mind Games', of 'What Is Life', 'Bangla-Desh' en 'Give Me Love'. Maar het allemaal natuurlijk redelijk relatief...
pi_52780107
Ik ben ook weer van de partij
pi_52780259
Apple Inc. houdt op 5 september een 'special event'. Geruchten gaan dat er een nieuwe iPod bekend wordt gemaakt. Onderaan het persbericht over 5 september staat: "The beat goes on." Juist, en met welke woorden werd het laatste Beatles-persbericht (over het officële uiteengaan in 1970) ook alweer besloten? "When the spinning stops -- that'll be the time to worry, not before. Until then, the Beatles are alive and well and the beat goes on, the beat goes on."

Bron: AppleInsider.



Nog één week.
pi_52785080
Ik las op tweakers.net dat Apple de Beatles rechten had overgekocht van Sony+MJ
pi_52787140
McCartney heeft 'Nod Your Head' op iTunes uitgebracht als single, met bijbehorende videoclip. Alleen vandaag gratis te downloaden op iTunes. YouTube-link naar videoclip. Ik wacht wel op de videoclip voor 'Ever Present Past'...

  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:12:32 #23
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52789345
Jezus wat een slecht nummer, sorry hoor...
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_52793398
tvp
  Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 23:24:31 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52797379
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:46 schreef mindgames het volgende:
McCartney heeft 'Nod Your Head' op iTunes uitgebracht als single, met bijbehorende videoclip. Alleen vandaag gratis te downloaden op iTunes. YouTube-link naar videoclip. Ik wacht wel op de videoclip voor 'Ever Present Past'...

[afbeelding]
Ik kan het nergens vinden?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52797860
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan het nergens vinden?
Onderaan bij 'My Store' voor 'United States' kiezen. Op de voorpagina staat dan: Paul McCartney: Free Single + Free Video. Naast Ringo zelfs. Ook daarboven en daaronder staan links naar 'Nod Your Head'. Wel moet je inloggen met je Apple-account en dus een Creditcardnummer opgeven. Zelfs als je PayPal kiest moet je een Creditcardnummer opgeven.
pi_52797899
Ik scan Youtube bijna iedere dag af voor nieuwe Beatles gerelateerde filmpjes.
Tegenwoordig kom ik steeds meer hele slechte halfnaakte meisjesfilmpjes tegen.
Blijkbaar is Beatles is een populaire zoekterm.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52798096
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:38 schreef Thelonious het volgende:
Ik scan Youtube bijna iedere dag af voor nieuwe Beatles gerelateerde filmpjes.
Tegenwoordig kom ik steeds meer hele slechte halfnaakte meisjesfilmpjes tegen.
Blijkbaar is Beatles is een populaire zoekterm.
Ha, zegt ook wel weer iets goeds eigenlijk! Nog even over 'Nod Your Head'. Probeert hij hiermee 'Mary Had A Little Lamb' te laten verbleken als slechtste singlekeuze ofzo? Gratis single om zijn album te promoten bij jonge fans, en dan komt-ie met 'Nod Your Head' aan. Leuke plaat, hoor. Maar hij heeft toch wel wat beters!?
pi_52799828
Om de McCartney-iTunes cirkel rond te maken: Er is ook nog een hele mooie akoestische versie van 'Dance Tonight' uitgebracht. Hele leuke versie.

pi_52811918
quote:
AlleyInsider claims (reliability unknown) that "a well-informed source" has told them that the Beatles will not be introduced at Apple's media event next week.

Their source does expect a new iPod, but also a new Ringtone feature for iPhone users. [..]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:30:12 #31
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_52812202
Ik heb hier nog een stuk of 5 beatles singles liggen waar ik niets mee doe.. zit een eerste U.K. persing bij van het nummer Lady Madonna (1968). pudyATwanadoo.nl
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:50:33 #32
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_52812798
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_52813283


Vandaag precies 35 jaar geleden: John Lennon's en Yoko Ono's 'One To One-concert' in New York, bedoeld om geld op te halen voor kinderen met een mentale handicap. Hier een opname van die dag. Pardon, verkeerde filmpje. Hier opnames van het middagoptreden, die Yoko in 1986 heeft uitgebracht op VHS. Vreemd, want bootleg-opnames van het avondoptreden bewijzen dat het avondoptreden veel beter was. Op de CD-versie is Yoko zo aardig geweest om haar gehuil door o.a. 'Hound Dog' weg te mixen. Al had ze nu ook weer niet al haar solo-nummers er uit hoeven te knippen... 'Born In A Prison', in duet met Lennon live is toch mooi om te horen/zien.

Setlist van het middagoptreden:
quote:
'Power To The People'
'New York City'
'It's So Hard'
'Move On Fast'
'Woman Is The Nigger Of The World'
'Sister 'O Sisters'
'Well Well Well'
'Born In A Prison'
'Instant Karma'
'Mother'
'We're All Water'
'Come Together'
'Imagine'
'Open Your Box'
'Cold Turkey'
'Don't Worry Kyoko (Mummy's Only Looking For Her Hand In The Snow)'
'Hound Dog'
Setlist van het avondoptreden:
quote:
'Power To The People'
'New York City'
'It's So Hard'
'Woman Is The Nigger Of The World'
'Sister 'O Sisters'
'Well Well Well'
'Instant Karma'
'Mother'
'We're All Water'
'Come Together'
'Imagine'
'Cold Turkey'
'Hound Dog'
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:34:28 #34
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52822752
Ik vind Memory Almost Full eigenlijk definitief echt geen goed album Flaming Pie vind ik prachtig, Chaos & Creation kan ik ook erg waarderen, maar zijn laatste album doet me helaas niets. Bovendien vind ik het af en toe wat onnatuurlijk klinken, alsof McCartney een computer over het hele album heeft laten lopen. Gelukkig gaat dit topic (ook) over de Beatles
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:07:47 #35
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_52835430
Ik ben er ook weer!
Geen nuttige toevoeging verder.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_52850458
XD
Zo vandaag ff Magical Mystery Tour gekocht, op cd . Moet nu alleen nog sgt Peppers en Revolver, beide wil ik op vinyl en mn beatles collectie is weer compleet!
pi_52852084
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:38 schreef Magereheinus het volgende:
XD
Zo vandaag ff Magical Mystery Tour gekocht, op cd . Moet nu alleen nog sgt Peppers en Revolver, beide wil ik op vinyl en mn beatles collectie is weer compleet!
MMT en Revolver, samen met Rubber soul en Abbey mijn favoriete Beatles-albums.
pi_52921009
Zijn alle nummers op Love wel geremixt? Bij nummers als Help kan ik geen verschil bespeuren
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_52921610
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:54 schreef Honky het volgende:
Zijn alle nummers op Love wel geremixt? Bij nummers als Help kan ik geen verschil bespeuren
Klopt. Ze zijn niet allemaal geremixed. Wel zijn ze allen geremasterd. Het geluid van Help op LOVE is velen malen beter dan het origineel.
  maandag 3 september 2007 @ 18:25:53 #40
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52921737
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:20 schreef webfreak het volgende:

[..]

Klopt. Ze zijn niet allemaal geremixed. Wel zijn ze allen geremasterd. Het geluid van Help op LOVE is velen malen beter dan het origineel.
Dat verschil Remasters willen we!
pi_52922002
Zo heb vandaag ook sgt. Pepper op vinyl gescoord. Nu alleen nog Revolver . En ja alle nummers zijn toch geremixt op de cd love?

Edit: niet dus, hehe, zat ik er ff naast XD
pi_52925410
Love wordt wel steeds beter als ik het vaker luister. De drive my car/What you're doing/The word medley is subliem.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_52927168
Ik heb m gekopierd, maar vind Love niet het aanschaffen waard. Het is geen slechte CD, maar ik vind hem ook verre geweldig. Pas een beetje in het straatje van The Beatles voor Revolver, dat vind ik ook niet zo boeiend.
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:07:12 #44
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52936490
Love luister ik op dit moment het vaakst van alle albums.

Wat klinkt Something toch mooi op dat album..
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_52940386
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:54 schreef Honky het volgende:
Zijn alle nummers op Love wel geremixt? Bij nummers als Help kan ik geen verschil bespeuren
Met geremixt bedoelde ik dus een andere geluidsmix, om het zo te noemen. Geen 'remix' zoals je wel eens een andere versie (andere muziek of ander arrangement) van hetzelfde nummer op een single hebt staan. En ja, álle nummers op 'Love' zijn geremixt. Maar dan wel als in 'geremixt met een andere geluidsmix'. Alleen remasteren is het opnieuw masteren van de originele geluidsmix.

De originele (ik ga nu even uit van stereo) mix van 'Help!' uit 1965 heeft een aantal verschillen met de volledig nieuwe 'Love'-mix uit 2006. Luister alleen maar eens naar de eerste paar seconden van het nummer. Op de originele mix van LP (de CD is vergalt met digitale galm enzo) is de sologitaar (niet de ritmegitaar) in het intro aan de rechterkant te horen. Op 'Love' is hij in stereo aan beide kanten te horen.
pi_52941585
En over 'Help!' gesproken... Ik heb wederom big news... En ook dit keer heeft het iets met een DVD te maken!

*cliffhanger
pi_52941757
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..] En over nieuwe releases gesproken: wanneer komt Help nou eens uit op DVD? Dat is verdulleme de enige Beatles film die ik nog steeds niet gezien heb
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef mindgames het volgende:
[..] Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar [..]
quote:
Apple Corps Ltd Proudly Announce the DVD Release of the Beatles Film
'Help!', October 30th


LONDON, Sept. 4 /PRNewswire/ -- Apple Corps Ltd have announced the
eagerly anticipated DVD release of The Beatles' second feature film 'Help!'
on October 30th (October 29th ROW) which will be marketed and distributed
by EMI Music.
(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070904/LATU079)
Directed by Richard Lester, who also directed the band's debut feature
film 'A Hard Days Night', 'Help!' made its theatrical debut in 1965. The
story follows The Beatles as they become passive recipients of an outside
plot that revolves around Ringo's possession of a sacrificial ring, which
he cannot remove from his finger. As a result, he and his bandmates John,
Paul and George are chased from London to the Austrian Alps and the Bahamas
by religious cult members, a mad scientist and the London police.
In addition to starring the Beatles, 'Help!' has a witty script, a
great cast of British character actors and features 7 classic Beatles
tracks, including:
-- 'Help!'
-- 'You're Going To Lose That Girl'
-- 'You've Got To Hide Your Love Away'
-- 'Ticket To Ride'
-- 'I Need You'
-- 'The Night Before'
-- 'Another Girl'
The DVD will be a 2-disc set. Disc 1 will feature the original film
digitally restored with a newly created 5.1 soundtrack, while Disc 2
contains an hour of extra features, including:
-- The Beatles in Help! -- 30 minute documentary about the making of the
film with Richard Lester, the cast and crew. Includes exclusive behind
the scenes footage of The Beatles on set.

-- A Missing Scene -- Featuring Wendy Richard
-- The Restoration of Help! -- An in depth look at the restoration
process.
-- Memories of Help! -- The cast and crew reminisce
-- Theatrical Trailers -- 2 US trailers and 1 Spanish trailer.
-- 1965 US Radio Spots -- Hidden in disc menus.

There will be 2 editions of the DVD -- a standard digipack and a deluxe
boxed set that will contain a reproduction of Richard Lester's original
annotated script, 8 lobby cards and a poster, plus a 60-page book with
rarely seen photographs and production notes from the movie. Both the
deluxe book and the standard booklet feature an introduction by Richard
Lester and an appreciation by Martin Scorsese.
Watch the 'Help!' DVD trailer here:
http://emicat.edgeboss.ne(...)/help_trailer_us.wvx
MaJo, je wordt op je wenken bediend . Niet te geloven! Een week geleden hadden we het er over, en dit was nooit te verwachten! Zo is er nog niets, en zo is het kant-en-klaar! Releasedatum, site, inhoud, alles! En het leuke is: het is dit keer geen gerucht, maar écht waar! Want mensen: Help komt uit op DVD! Bekijk hier de nieuwe officiële Beatles-site over de Help-release! De kwaliteit in de trailer ziet er zeer goed uit. En ook gewoon straks in 5.1! Ik kan niet wachten...
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:06:47 #48
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52941934
Nou nou, even weer met de beentjes op de grond...

Is het niet gewoon eigenlijk een hele slechte film? Muziek is goed hoor...daar niet van.

Prioriteiten stellen zeg ik...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52942032
De soundtrack is heel goed. Dat alleen al is een reden om dit te willen bezitten.
Keeping an eye on the world going by my window.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:17:39 #50
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52942127
Soundtrack uitbrengen in 5.1

Dat bedoelde ik met prioriteiten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52942141
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou nou, even weer met de beentjes op de grond...

Is het niet gewoon eigenlijk een hele slechte film? Muziek is goed hoor...daar niet van.

Prioriteiten stellen zeg ik...
Daar gaat het toch verdomme niet om . Ik had ook liever eerst remasters gezien van alle nummers, of eerst AHDN op DVD ofzo. Dit is een geweldige stap in de richting van Apple die nog nooit een (helemaal) goed Beatles-product op de markt heeft gebracht. De afgelopen jaren zelfs helemaal niets. 'Ticket To Ride' in nieuw stereo en 5.1-isolaties, alleen al daarom is het de moeite waard !

Trouwens, ik vind het een geweldige film. Dus: Yes! Help! eindelijk op (legale) DVD!

edit: Wat hierboven gezegd werd, dus .
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:22:45 #52
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52942215
Ik vind het onderhoudend. Meer niet.

Ik snap gewoon niet waarom ze met deze "draak" aankomen wat dat betreft. Maar goed, ik ben dan niet de kritiekloze fan die alles maar koopt wat los en vast zit. Wat The Beatles betreft dan
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52942252
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik vind het onderhoudend. Meer niet.

Ik snap gewoon niet waarom ze met deze "draak" aankomen wat dat betreft. Maar goed, ik ben dan niet de kritiekloze fan die alles maar koopt wat los en vast zit. Wat The Beatles betreft dan
Hey, maar dat ben ik ook niet. Ik zag alleen vooruitgang en ben blij dat het de goede richting op gaat. Maar inderdaad, bijvoorbeeld een McCartney live-DVD schaf ik niet zo snel meer aan...
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:29:55 #54
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52942303
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:

[..]

Maar inderdaad, bijvoorbeeld een McCartney live-DVD schaf ik niet zo snel meer aan...
Dan zul je nooit te horen krijgen hoe goed anderen hem wel niet vinden!
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:30:11 #55
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52942308
Nou, ik ben nu eenmaal niet zo van de " ben blij dat ze UBERHAUPT wat uitbrengen" insteek, you see.

Voorbeeld: Ik ben een groot Zappa fan maar de family trust heeft de laatste jaren wel een hoop SHIT uitgebracht die ik niet gekocht heb (maar wel ga kopen, zo autistisch ben ik wat zappa betreft wel). Maakt ook allemaal geen zak uit, als ge maar schik het!

Bovendien, als dit dan een aanloop is naar de nog veel ergere Let it be film...;)

Nee sorry, ben niet zo van The Beatle films ghe ghe.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:32:03 #56
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52942326
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Dan zul je nooit te horen krijgen hoe goed anderen hem wel niet vinden!
Of hoe gewoon ie is gebleven.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52945809
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, ik ben nu eenmaal niet zo van de " ben blij dat ze UBERHAUPT wat uitbrengen" insteek, you see.

Voorbeeld: Ik ben een groot Zappa fan maar de family trust heeft de laatste jaren wel een hoop SHIT uitgebracht die ik niet gekocht heb (maar wel ga kopen, zo autistisch ben ik wat zappa betreft wel). Maakt ook allemaal geen zak uit, als ge maar schik het!

Bovendien, als dit dan een aanloop is naar de nog veel ergere Let it be film...;)

Nee sorry, ben niet zo van The Beatle films ghe ghe.
Wat vind je van Hard Days' night dan?
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:42:05 #58
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52945837
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Of hoe gewoon ie is gebleven.
pi_52967532
De speelfilms kunnen me in feite ook gestolen worden. Allemaal leuk om eens 'n keer te zien, maar verder weinig bijzonders.

Let It Be daarentegen is een documentaire, en ondanks het hoge depri-gehalte ben ik gek op dat soort dingen Niet voor niks heb ik de Anthology-serie al 10 keer volledig uitgekeken (mocht ik nog meedingen voor de titel 'Grootste Beatles Autist 2007')

En Macca Live-DVD's... Die kunnen we missen als kiespijn lijkt me. Niet alleen is er NUL toegevoegde waarde, het is ook gewoon misselijkmakend slecht.
Het bekijken bezorgt me haast een schaamtegevoel, al die gepolijste interviews met Hollywoodsterren en andere omhooggevallen kaviaarfetisjisten die van de autocue aflezen wat hun mooiste Beatles-ervaring was.
Om nog te zwijgen over die perfecte Amerikaanse gezinnetjes die "Fan on the run" op hun T-Shirt hebben geborduurd en hun parkiet Billy Shears noemen, terwijl moeder koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies.
  Redactie Frontpage woensdag 5 september 2007 @ 21:05:09 #60
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52967611
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:00 schreef webfreak het volgende:
De speelfilms kunnen me in feite ook gestolen worden. Allemaal leuk om eens 'n keer te zien, maar verder weinig bijzonders.

Let It Be daarentegen is een documentaire, en ondanks het hoge depri-gehalte ben ik gek op dat soort dingen Niet voor niks heb ik de Anthology-serie al 10 keer volledig uitgekeken (Mocht ik nog meedingen voor de titel 'Grootste Beatles Autist 2007')


En Macca Live-DVD's... Die kunnen we missen als kiespijn lijkt me. Niet alleen is er NUL toegevoegde waarde, het is ook gewoon misselijkmakend slecht.
Het bekijken bezorgt me haast een schaamtegevoel, al die gepolijste interviews met Hollywoodsterren en andere omhooggevallen kaviaarfetisjisten die van de autocue aflezen wat hun mooiste Beatles-ervaring was.
Om nog te zwijgen over die perfecte Amerikaanse gezinnetjes die "Fan on the run" op hun T-Shirt hebben geborduurd en hun parkiet Billy Shears noemen, terwijl moeder koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies.
lol
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52970081
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:18 schreef mindgames het volgende:
of eerst AHDN op DVD ofzo.
Eh... die is toch echt al een paar jaar uit, hoor...!

Maar ik ben blij met de aanstaande release! Alhoewel de film sucks natuurlijk, is het super om The Beatles haarscherp op tv te zien! Altijd leuk. Heerlijke muziek (natuurlijk). Ik heb 'm al op dvd, maar da's een kopie van een of andere laserdisc. Wel aardig, hoor, maar de promo op de Beatles-site zag er meteen al beter uit! Naast Anthology heb ik eigenlijk weinig hoogstaand video/dvd-materiaal van The Beatles. (Ja, AHDN is okay en ook wel First US Visit maar da's allemaal zwart-wit: toch jammer). Ik ben erg benieuwd hoe duur die deluxe box gaat kosten, alhoewel... ik ben het meest geinteresseerd in Beatles-dingetjes, dus of dat script nou zo interessant is... Maar toch. En die kaartjes zijn ook geinig om te hebben, denk ik. Maar het zal wel een aardig duur pakket worden.

Wat mij het meest verbaasd is het onverwachte! Ik had Let it be zo onderhand wel verwacht, of remasters, maar Help...!

Ik ben er trouwens weer: tijd geleden dat ik hier wat postte!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:37:06 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52970119
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:00 schreef webfreak het volgende:
Het bekijken bezorgt me haast een schaamtegevoel, al die gepolijste interviews met Hollywoodsterren en andere omhooggevallen kaviaarfetisjisten die van de autocue aflezen wat hun mooiste Beatles-ervaring was.
Om nog te zwijgen over die perfecte Amerikaanse gezinnetjes die "Fan on the run" op hun T-Shirt hebben geborduurd en hun parkiet Billy Shears noemen, terwijl moeder koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies.
!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:41:43 #63
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52970283
Nog mensen van hier die volgende week zaterdag naar BlokkerBeat gaan..? Ik ga in ieder geval wel heen(vlak bij me huis )
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_52982463
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, ik ben nu eenmaal niet zo van de " ben blij dat ze UBERHAUPT wat uitbrengen" insteek, you see.

Voorbeeld: Ik ben een groot Zappa fan maar de family trust heeft de laatste jaren wel een hoop SHIT uitgebracht die ik niet gekocht heb (maar wel ga kopen, zo autistisch ben ik wat zappa betreft wel). Maakt ook allemaal geen zak uit, als ge maar schik het!

Bovendien, als dit dan een aanloop is naar de nog veel ergere Let it be film...;)

Nee sorry, ben niet zo van The Beatle films ghe ghe.
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Toch is het natuurlijk niet zo dat dit een 'scraping the bottom of the barrel'-uitgave is. Integendeel, het is een zeer succesvolle speelfilm van The Beatles die voor het eerst op DVD wordt uitgebracht! The Beatles (bedrijf) gaan juist heel zorgvuldig om met de 'erfenis'. Er is van The Beatles en overleden solo-Beatles geen tot weinig rommel uitgebracht. Hell, de muziek is nog niet eens goed uitgebracht, laat staat uitgemolken. Van Lennon liggen ook minstens 20 zeer goede onuitgebrachte thuis-demo's op de plank, die Yoko allang had kunnen uitbrengen om veel geld te verdienen. Dat dit niet gaat gebeuren siert haar wel. Op bootleg zijn ze vollop te krijgen. Ook The Beatles hadden alle takes van elk nummer kunnen uitbrengen, om alsnog miljoenen te kunnen binnenhalen.

Ik vind het gewoon tof dat er nu eindelijk wat schot in de zaak komt, en dat deze (voor mij) zeer vermakelijke film in goede kwaliteit te zien is. Ook het totaal onverwachte vind ik leuk. Van alle dingen die ze nog kunnen uitbrengen... Maar het allerleukst vind ik de geremixte (nieuwe geluidsmix, lol) nummers... Waaronder vanzelfsprekend mijn favoriete nummer 'Ticket To Ride'. Eindelijk hoef ik niet meer de Anthology DVD op te zetten om de laatste 30 sec. in vol stereo te kunnen horen . Verder sluit ik mij bij hello_goodbye aan.
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:35 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Eh... die is toch echt al een paar jaar uit, hoor...!
Nee, Apple heeft 'A Hard Day's Night' ook nog steeds niet op DVD uitgebracht. Ze zijn ook niet de eigenaar van de opnames, en kúnnen het dus ook niet. Miramax (de eigenaar) heeft de film wél op DVD uitgebracht... Van het mono-geluid hebben ze 5.1 proberen te maken, de muziek is in stereo te horen... Terwijl de film natuurlijk volledig in mono was. Het beeld is 'gecropped' naar breedbeeld, zodat er delen aan alle kanten zijn afgeknipt. Alle bonus-opnames, zoals 'I'll Cry Instead'-stukjes en 'You Can't Do That' zijn weggelaten. Nee, die DVD is het geld niet waard.

Ga voor de (bootleg) AHDN van Mirror Spock! Beeld in volle glorie hersteld, het originele mono-geluid met de originele mono-mixen. Precies zoals het voor het theater bedoeld was. Ook is 'Ill Cry Instead' hersteld en 'You Can't Do That' toegevoegd. Eens kijken wat Apple er in 2012 van bakt...
pi_52982621
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:41 schreef satecl het volgende:
Nog mensen van hier die volgende week zaterdag naar BlokkerBeat gaan..? Ik ga in ieder geval wel heen(vlak bij me huis )
Ik houd niet echt van dit soort bijeenkomsten, met oude mannetjes die gratis en vrij te verkrijgen bootlegs voor 30 euro verpatsen op CD-R... Coverbands haat ik ook. En om daar nu 35 euro voor te betalen...

Edit: Huuu, toevallig lees ik nu net het volgende bericht. Vanaf het begin vroeg ik mij af hoe ze zo'n grote zaal voor 35 euro per kaart vol konden krijgen. Ik las op hun site dat het "bijna uitverkocht!!!" was, en geloofde daar geen snars van. En mijn gevoel blijkt te kloppen...
quote:
BLOKKERBEAT AFGELAST

Het bestuur van de Stichting Blokkerbeat heeft op 6 september beslist dat Blokkerbeat op 15 september geen doorgang zal vinden. Met veel enthousiasme is gewerkt aan wat het grootste Beatles evenement moest worden in Nederland na 6 juni 1964.

Reden van afgelasting is de zwaar tegenvallende kaartverkoop. Op woensdagavond 5 september waren er nog geen 350 kaarten verkocht. Als bestuur kunnen wij niet de verantwoordelijkheid dragen van een evenement dat is opgezet voor 2500 bezoekers, met bijbehorende kosten, terwijl er minder dan 500 betalende bezoekers zich aangemeld hebben.

Het is een zeer zware beslissing, die wij hebben moeten nemen, maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Het Beatles museum heeft in opdracht van het bestuur en groot deel van de organisatie voor haar rekening genomen. Wij zijn hun daarvoor zeer dankbaar. De publicaties en de planning van de bands, stonden in onze ogen garant voor een groots evenement.

Wanneer u reeds een kaart of kaarten heeft gekocht dan wordt u geld aan u gerestitueerd, daar staat de Stichting voor garant. Het spijt ons deze beslissing te hebben moeten nemen, maar gezien bovenstaande was er geen andere beslissing mogelijk.

Namens het Bestuur Stichting Blokkerbeat,

Henk Klijn
pi_52982809
Sjonge jonge, wat een tiefus zooi. Ik had er wel zin in. Wel bedankt dat je het meldt mindgames.. zal het gelijk even doorgeven
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_52995813

Ook weer zoiets, een oude compilatie uitbrengen op iTunes. Jaren na deze compilatie zijn er nieuwe geluidsmixen en masters op CD uitgebracht, ter verbetering. Ook nog een nieuwe, veel betere, compilatie (Working Class Hero, 2005). Waarom dan voor iTunes weer teruggaan naar de oude mixen en oude compilatie?

Over iTunes/iPod/Apple enzo gesproken. Wederom heeft Steve Jobs het over dat er flinke onderhandelingen gaande zijn met The Beatles. Willen Apple Corps en Apple beide dat The Beatles-muziek op iTunes verkocht gaat worden? Of hoopt Apple dat, maar ziet Apple Corps er nog geen heil in?
quote:
Q: There was rampant speculation that today you were going to finally announce a deal to put the Beatles' music onto iTunes. What's the status?

A: We'd love to have the Beatles. It will happen — I hope by the first half of next year. As soon as they're ready, we're ready. It is up to Apple Corps; we are working closely with them, but we will see."

Q: Many people already have Beatles music on CDs. Will they really buy it online if they already own it?

A: I do expect them to, yes. That's been the case with other music, as well. I own every Bob Dylan album ever, but I buy a lot of it on iTunes, because I guess I'm just too lazy to rip it from the CD.

Bron: USA Today
Zul je zien dat ze deze herfst "Beatles on iTunes" aankondigen. Iedereen in rep en roer. Zijn het de oude mixen en geen remasters. Dat zou het ultieme -moment zijn. Ach, dat hebben ze met McCartney ook gedaan... Maar die is vast heel tevreden met de 1993-masters, gezien de recente mastering.
pi_52996670
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef satecl het volgende:
Sjonge jonge, wat een tiefus zooi. Ik had er wel zin in. Wel bedankt dat je het meldt mindgames.. zal het gelijk even doorgeven
Nog wat extra informatie.
quote:
Het niet doorgaan van BlokkerBeat is een ramp voor de fans en de organisatie. Het is jammer dat we de droom niet waar hebben kunnen maken. Het museum zal dan ook haar best doen iets te verzinnen voor de fans om het verlies een beetje te compenseren.

Bruce Spizer naar Alkmaar.

De beroemde Amerikaanse schrijver Bruce Spizer heeft besloten wél naar Nederland te komen, ondanks dat BlokkerBeat is afgelast. Op deze manier wil hij de fans tegemoet komen en zal hij zaterdag 15 september tussen 13.00 en 16.00 uur aanwezig zijn in het Beatles Museum, Kanaalkade 21a te Alkmaar .Het is voor de eerste keer dat deze zeer beroemde en hooggewaardeerde schrijver in Europa komt signeren en wij raden de fans dan ook aan om hierbij aanwezig te zijn. Bruce heeft zijn beroemde en zeer luxe uitgevoerde boeken naar het museum gezonden om ze daar te signeren. Hoewel het slechts een kleine pleister op de wonde is, zal het museum zaterdag 15 september voor elke fan gratis toegankelijk zijn.
Dat Bruce Spizer alsnog komt is wel een sympathiek gebaar. Deze meneer heeft zeer goede en complete boeken over The Beatles op zijn naam staan.
pi_53037065
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:37 schreef mindgames het volgende:
Nee, Apple heeft 'A Hard Day's Night' ook nog steeds niet op DVD uitgebracht. Ze zijn ook niet de eigenaar van de opnames, en kúnnen het dus ook niet. Miramax (de eigenaar) heeft de film wél op DVD uitgebracht... Van het mono-geluid hebben ze 5.1 proberen te maken, de muziek is in stereo te horen... Terwijl de film natuurlijk volledig in mono was. Het beeld is 'gecropped' naar breedbeeld, zodat er delen aan alle kanten zijn afgeknipt. Alle bonus-opnames, zoals 'I'll Cry Instead'-stukjes en 'You Can't Do That' zijn weggelaten. Nee, die DVD is het geld niet waard.

Ga voor de (bootleg) AHDN van Mirror Spock! Beeld in volle glorie hersteld, het originele mono-geluid met de originele mono-mixen. Precies zoals het voor het theater bedoeld was. Ook is 'Ill Cry Instead' hersteld en 'You Can't Do That' toegevoegd. Eens kijken wat Apple er in 2012 van bakt...
Hm, interessant. Wist ik eerlijk gezegd niet...! Jammergenoeg staat die Spock-versie nergens op usenet momenteel. Hopelijk komt 'ie binnenkort een keer voorbij! Is dat beeld echt goed/beter...? En niet gecropped?
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:16:06 #70
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_53037607
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:55 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Hm, interessant. Wist ik eerlijk gezegd niet...! Jammergenoeg staat die Spock-versie nergens op usenet momenteel. Hopelijk komt 'ie binnenkort een keer voorbij! Is dat beeld echt goed/beter...? En niet gecropped?
ha! ik ook niet, en ik dacht juist dat ze zulk mooi werk afgeleverd hadden met die 2 disc versie! Help is wel een officiele uitgave?

En nog wat, de dvd box van McCartney die in november uitkomt, heeft een bonus van chaos & creation in Abby Road. Is dat de docu die bij de SE van Chaos & Creation zit, of het miniconcert dat hij in zijn eentje gaf met o.a. de bas van Elvis en het meersporen uitlegverhaal?
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_53039451
Ik zag trouwens net de prijzen op Amazon.com van Help: de normale versie kost daar 21 euro, de luxe 95... Vind ik wel wat veel, eigenlijk. Dat wordt dus denk ik de normale versie. Het gaat me uiteindelijk toch om de dvd. Die kaartjes had ik wel lollig gevonden.
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 23:01:22 #72
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53040264
LOL 95 EURO?!!!!!

Dat kan niet waar zijn...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53041155
95 euro!?! Dat is wel érg limited edition..
Dan mag er verdomme wel een originele handtekening van McCartney bijzitten. Of een wimperhaartje van Lennon. Of een willekeurig lichaamsdeel van Mal Evans.


...Een authentieke oranje Ringo Starr-regenponcho wellicht??
pi_53041186
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:55 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Hm, interessant. Wist ik eerlijk gezegd niet...! Jammergenoeg staat die Spock-versie nergens op usenet momenteel. Hopelijk komt 'ie binnenkort een keer voorbij! Is dat beeld echt goed/beter...? En niet gecropped?
Stukken en stukken beter! Zwart en wit is veel beter gebalanceerd en helderder. En niet gecropped dus, maar het volledige beeld is te zien, dmv een combinatie van twee bronnen. Al is daar ook weer iets tegen te zeggen, want de cameraman schiet zo'n beeld met het breedbeeld-idee voor het theater in zijn hoofd. Hij gaat er dus van uit dat er later nog gecropped gaat worden, en negeert de allerbovenste en alleronderste gedeeltes. Wat willen we zien? De 'final cut' van de regisseur, of het volledige beeld... Als ik screenshots ter vegelijking kan regelen post ik ze hier. Even geduld... BootlegZone-link.

Over croppen gesproken, ik zie in de nieuwe Help!-trailer ook alweer The Beatles zonder voeten enzo... Trouwens, Mirror Spock heeft ook een definitieve Ed Sullivan DVD gemaakt. Daarmee overtreffen ze wéér de officele uitgave. Typisch .

Eigenlijk is er nú al wat te zeuren over de Help-DVD. Voor het intro van de film zijn de zangpartijen opnieuw opgenomen, omdat in dat intro geen tamboerijn te zien is. Huh? Zang opnieuw opnemen, omdat er geen tamboerijn te zien is?? Welnu, op de stereoversie van 'Help!' is een tamboerijn te horen. Om het beeld met het geluid te laten kloppen moest die tamboerijn dus weggemixt worden. Maar de tamboerijn stond op hetzelfde spoor als de zang! Probleem! Zang snel in een andere studio opnieuw opgenomen. Totaal andere versie, en er was weer een unieke versie van een nummer bij . Deze versie is in mono gemixt voor de film en staat derhalve ook op de 7" single en het mono-album. Het is nog een veel uitgebreider verhaal, wat in dat geweldige boek "Recording The Beatles" staat. Maar ja, 150 dollar voor een boek... Maar goed, met dit geluid is het intro ook altijd te zien geweest in de theaters en op TV.
Wat is er dan te zeuren? Ze hebben dat voor de aanstaande DVD-release weer veranderd in stereo, met de originele tamboerijn-opname. Maar ja, keuzes keuzes... Ik lig er niet wakker van . Zo is er altijd wel een dilemma, ook zéker met de remasters. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

Over de prijs van de deluxe-editie van Help! De afgelopen dagen is die prijs steeds veranderd, dus we moeten nog maar even afwachten. Die 95 euro is mét Amazon-korting. Ik kan mij herinneren dat de deluxe-editie van 'Bangladesh' ook eerst 100 euro op Amazon.com was, en dan weer 50 euro op Amazon.co.uk, terwijl hij in de winkel bij release 'maar' 30 euro was. Nog even afwachten dus...
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:16 schreef Frozen het volgende:
ha! ik ook niet, en ik dacht juist dat ze zulk mooi werk afgeleverd hadden met die 2 disc versie! Help is wel een officiele uitgave?

En nog wat, de dvd box van McCartney die in november uitkomt, heeft een bonus van chaos & creation in Abby Road. Is dat de docu die bij de SE van Chaos & Creation zit, of het miniconcert dat hij in zijn eentje gaf met o.a. de bas van Elvis en het meersporen uitlegverhaal?
De aanstaande DVD-release van Help! wordt officeel uitgebracht door Apple, geremastered vanaf de originele tapes met de orginele geluidsbanden. De Chaos & Creation-bonus is van 'Creation Chaos At Abbey Road', dus van het meersporen uitlegverhaal. Zie ook de tracklist.
pi_53076792
Deluxe Help!





Standaard Help!

  Redactie Frontpage maandag 10 september 2007 @ 18:20:28 #76
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53077309
A,

Zo te zien geen 95 euro waard.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53078664
Nee maar de standaard versie ziet er ook niet slecht uit.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_53137768
Keeping an eye on the world going by my window.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:07:59 #80
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53144301
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou nou, even weer met de beentjes op de grond...

Is het niet gewoon eigenlijk een hele slechte film? Muziek is goed hoor...daar niet van.
Voor een Beatles-fan is het leuk. Ik ga m zeker aanschaffen.

Overigens krijgt ie op Imdb een 7,0. Daar zullen een hoop tienen van fanboys tussen zitten, maar dan nog.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Moderator donderdag 13 september 2007 @ 13:53:40 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_53145425
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:56 schreef mindgames het volgende:

[..]


[..]


[..]

MaJo, je wordt op je wenken bediend . Niet te geloven! Een week geleden hadden we het er over, en dit was nooit te verwachten! Zo is er nog niets, en zo is het kant-en-klaar! Releasedatum, site, inhoud, alles! En het leuke is: het is dit keer geen gerucht, maar écht waar! Want mensen: Help komt uit op DVD! Bekijk hier de nieuwe officiële Beatles-site over de Help-release! De kwaliteit in de trailer ziet er zeer goed uit. En ook gewoon straks in 5.1! Ik kan niet wachten...
[afbeelding]
Kijk ik even een week niet in het Beatles topic mis ik zo groot nieuws! Wat super Ik ga hem zeker aanschaffen (ja ik ben dus zo'n Beatles nerd die alles van de Beatles wil hebben ) Heb de film ook nog nooit gezien dus ben benieuwd. Muzikaal gezien zit het wel goed Hoewel dat met Magical Mystery Tour trouwens ook zo is maar wat een draak van een film is dat zeg AHDN vind ik dan wel weer vermakelijk
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_53148560
quote:
Maar dat gaat over de 'oude' DVD, van MPI. Niet over de nieuwe release.
  Redactie Frontpage donderdag 13 september 2007 @ 16:47:13 #83
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53149574
Zo, my ever present past is binnen op single hier op de redactie. Met weer geen b-kant.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53149608
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:04 schreef mindgames het volgende:

[..]

Maar dat gaat over de 'oude' DVD, van MPI. Niet over de nieuwe release.
Ik bedoelde ook vergeleken met die prijzen valt de special edition nog mee.
Keeping an eye on the world going by my window.
  Redactie Frontpage donderdag 13 september 2007 @ 16:49:39 #85
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53149663
Ja, vergeleken met Hiroshima valt elf september ook wel mee.

Het blijft gewoon schandalig hoe hoog de prijzen zijn voor een flut film met top muziek en wat plakplaatjes waar ouwe tantes nu nog op klaarkomen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53150154
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zo, my ever present past is binnen op single hier op de redactie. Met weer geen b-kant.
Maar dat hebben promo's toch al bijna nooit... Deze 'single' is ook meer voor de radio bedoeld. Voor de daadwerkelijke single-release verwacht ik ook geen B-kant. Die verschrikkelijke dancehall-remix van 'Nod Your Head' voor de 'Dance Tonight'-single (die nooit uitkwam) heb ik ook nergens meer zien opduiken. De akoestische versie van 'Dance Tonight' wel. Wel tof dat beide promo's van dit album een beetje dezelfde stijl hoes hebben. Was bij de 'Chaos'-promo ook.
pi_53150186
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:48 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook vergeleken met die prijzen valt de special edition nog mee.
Ja....maar....dat is niet helemaal een goede vergelijking. Die MPI-DVD is nu 'zeldzaam' geworden, omdat hij al jaren out-of-print en 'deleted' is.
pi_53158291
O, het zijn een soort fotokaarten... Ik dacht dat er diverse tickets bij zouden zitten, zoals je die ziet op de site en op de standard version. Leek me leuk. Leuker dan van die promotiekaarten. Poster is wel lollig, maar er staat geen foto op, en dat script en dat boek... mwah... Als het nou 40 euro kostte zou ik het wel doen, denk ik, maar meer niet. Die standaard versie ziet er ook al leuk uit.

Weet iemand wat dat blauwige papier s dat onderop ligt bij die luxe set?
pi_53158830
tvp
pi_53161226
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:27 schreef hello_goodbye het volgende:
Weet iemand wat dat blauwige papier s dat onderop ligt bij die luxe set?
Ik geloof dat het de filmposter is.

Ik vraag mij trouwens af waar die 'deleted scene' vandaan is gekomen, omdat alle outtakes van AHDN en Help! ergens rond 1970 zijn vernietigd. (schandalig ). Maar het schijnt dat er ook niet heel veel meer gefilmd is voor AHDN, omdat simpelweg alles gebruikt is in de 'final cut'. Ik heb ooit eens gelezen dat er één scène van Paul uitgeknipt is waar hij in gesprek is met een rondborstige dame. Alleen zijn ogen zijn niet op haar gezicht gericht, dus dat moest eruit geknipt worden. Maar wat daar van waar is... Van Help! zijn dus wel veel scènes eruit geknipt, zie eerder in deze topicreeks.

Nog wat details over de Help!-DVD: Alle achtergrondmuziek, geluidseffecten en dialogen zijn recentelijk ontdekt op een 3-sporen tape. Zo hebben ze dus een échte 5.1-mix kunnen maken, zonder 'nieuwe' geluidseffecten toe te voegen of de achtergrondmuziek te moeten naspelen. De Beatles-muziek komt vanzelfsprekend van de originele 4-track multi-tracks. De geluidentape is al die tijd zoek geweest (en verloren gewaand) omdat er '35mm French dialogue' op de tapes stond. Ook de originele videotape waar het einde op te zien is zónder de credits is teruggevonden. Nu nog de multi-tracks van 'She Loves You' en 'Love Me Do' terugvinden ... Maar die zijn zeker weten gelijk vernietigd. Goddank heeft Abbey Road/EMI (toevallig) vanaf die tijd de regel ingevoerd dat geen enkele multi-track meer mocht worden vernietigd.

Opvallend is dat er een 7-track CD-promo voor de Help!-DVD uitkomt op Capitol in de US. Een voorproefje voor de geremasterde Help!-CD? Nummers los van dialoog en geluidseffecten? Hubba bubba... Oh, maar...Capitol hè. Ze gebruiken vast de Capitol Albums 2-versies. Let maar op..

Oh ja, mijn lokale platenzaak kan de 'normale' DVD verkopen/bestellen voor ¤24,99.
De deluxe-uitvoering kost... ¤77,99.
pi_53185561
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:19 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik geloof dat het de filmposter is.

Oh ja, mijn lokale platenzaak kan de 'normale' DVD verkopen/bestellen voor ¤24,99.
De deluxe-uitvoering kost... ¤77,99.
Nee, want die poster ligt ernaast...

Die prijzen vallen mee in euro's. Alhoewel, als je het gaat omrekenen naar guldens...!
pi_53185604
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:05 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nee, want die poster ligt ernaast...

Die prijzen vallen mee in euro's. Alhoewel, als je het gaat omrekenen naar guldens...!
Oh, hmm... Nou, ja. Dan weet ik het ook niet !
En 78 euro voor een DVD vind ik niet meevallen !
pi_53217559
is die Help! dvd NL ondertiteld?
pi_53220258
Weet iemand waar ergens Ringo's compilatie Photograph te koop is? Ik kan um nergens vinden maar hij zou allang uit moeten zijn.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_53230050
bol.com (21 euro excl. verzendkosten) Da's de versie met dvd. De versie zonder dvd kost daar 19 euro: die kan je dan beter kopen bij play.com (14 euro incl. verzendkosten).

[ Bericht 43% gewijzigd door hello_goodbye op 16-09-2007 22:14:45 ]
pi_53249709
Vanavond om 22:00 op BBC Radio 1:



Paul McCartney als radiohost! "Listen Monday night at 9pm to hear Paul share some of the tracks that got him into music, artists that have inspired him, some current favourites and a few of his own songs thrown in too. Plus lots of stories about growing up, song-writing with John Lennon, and how he first heard about Elvis Presley."
pi_53249755
Is dit alleen live te beluisteren of valt het ook later terug te horen bij The Beeb?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_53249812
Meestal zijn die programma's wel een weekje na te beluisteren in RealPlayer. Maar exclusieve dingen staan daar bijna nooit online... Kortom: Ik weet het niet .
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2007 @ 19:09:34 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53250709
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:31 schreef mindgames het volgende:
Vanavond om 22:00 op BBC Radio 1:

[afbeelding]

Paul McCartney als radiohost! "Listen Monday night at 9pm to hear Paul share some of the tracks that got him into music, artists that have inspired him, some current favourites and a few of his own songs thrown in too. Plus lots of stories about growing up, song-writing with John Lennon, and how he first heard about Elvis Presley."


Gaan we weer.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53254171


eergister de poster ervan gekocht
pi_53256427
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Gaan we weer.
.
Inderdaad, dat heb ik nu ook wel genoeg gehoord, eigenlijk...
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef NoelGallagher het volgende:
[afbeelding]

eergister de poster ervan gekocht
Wel jammer van die tekst erin... Het is een schande! Bekladding van een openbaar kunstwerk is verboden!
pi_53257368
Hij heeft in ieder geval nog niet verteld hoe hij 'Blackbird' geschreven heeft . Toffe nummers tot nu toe.
pi_53257572
quote:
Op maandag 17 september 2007 22:22 schreef mindgames het volgende:
Hij heeft in ieder geval nog niet verteld hoe hij 'Blackbird' geschreven heeft . [..]
Ahahahahaha

Niet te geloven !

Hij legt nu uit hoe hij Blackbird geschreven heeft...
pi_53258123
Ok, dat wordt mijn 4de exemplaar van Memory Almost Full .
quote:
Paul McCartney will be re-releasing his latest album, Memory Almost Full, in a deluxe extended package on November 8th, according to his record label, Hear Music. The set includes a bonus DVD of a Los Angeles concert filmed last June at Amoeba Records.

The reissue will feature the entire Memory Almost Full album, including three bonus tracks, "Why So Blue," "222," and "In Private," which were only included in the original deluxe version of the set released in June. The bonus DVD will feature McCartney's videos for "Dance Tonight" and the yet-to-be premiered video for "Ever Present Past." McCartney's set list at the June 28th appearance at L.A.'s Amoeba Records was "Drive My Car," "Only Mama Knows," "Dance Tonight," "C Moon," "The Long And Winding Road," "I'll Follow The Sun," "Calico Skies," "That Was Me," "Blackbird," "Here Today," "Back In The USSR," "Nod Your Head," "House Of Wax," "I've Got A Feeling," "Matchbox," "Get Back," "Baby Face," "Hey Jude," "Let It Be," "Lady Madonna," and "I Saw Her Standing There." McCartney will release the third single from Memory Almost Full to radio in the next couple of weeks. The track, "Only Mama Knows," is the hardest rocking song on the album, and reminiscent of McCartney's later work with Wings. Although he won't be hitting the road until early next year, McCartney will perform live on BBC's Electric Proms TV show on October 25th, at London's famed venue the Roundhouse. On November 13th, McCartney will release a three-disc DVD collection, titled The McCartney Years. The set marks the first time the majority of McCartney's videos and promotional appearances, both with Wings and as a solo act, have been available commercially.
Release de live-DVD verdomme apart! En er is vast geen kans dat de CD dit keer wél goed gemastered is, zeker? Oei, nu val ik ook in herhaling...

Maar goed. Dus echt een videoclip voor 'Ever Present Past'. Dat verklaart ook waarom de clips niet op 'The McCartney Years' komen te staan. 'Only Mama Knows' als single, ook goed nieuws. Het Amoeba-concert is ook heel mooi. Emotionele versie van 'Here Today', zoals hier eerder een YouTube-linkje van is geplaatst.

Dat concert in Londen, in oktober, wordt ook uitgezonden op BBC TV. Ik heb nog kaarten proberen te kopen. Maar die site lag gelijk plat, en de telefoonservice werkte ook niet mee. Toen de site eindelijk wilde laden: Sold Out ! Dat wordt 'next year' (volgens het nieuwsbericht), ergens in een stadion in Europa .
  Redactie Frontpage dinsdag 18 september 2007 @ 09:49:01 #105
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53264109
Maar das toch geen compleet concert van MCcartney? Meer een proms ding toch?

McCartney at proms....brrrr

Zal wel weer Hey Jude worden.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53264460
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]



Gaan we weer.
Inderdaad...
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_53275021
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage dinsdag 18 september 2007 @ 17:40:15 #108
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53275106
Beetje Lou Reed achtig

Lekker wijf inderdaad....
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:41:47 #109
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53275160
quote:
Zijn stem klinkt hier zoveel eerlijker en mooier dan op zijn nieuwe album, eeuwig zonde wat ze daarmee hebben gedaan.
pi_53276756
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Maar das toch geen compleet concert van MCcartney? Meer een proms ding toch?

McCartney at proms....brrrr

Zal wel weer Hey Jude worden.
Het heet 'BBC Electric Proms', maar het zijn in feite gewoon concerten in een mooie zaal. McCartney doet gewoon een hele set, net zoals elke andere act. Maar het wordt ook op TV uitgezonden, vast in een soort compilatie.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Zijn stem klinkt hier zoveel eerlijker en mooier dan op zijn nieuwe album, eeuwig zonde wat ze daarmee hebben gedaan.
Ja, de productie van 'Memory Almost Full' begint me ook steeds meer en meer tegen te staan. Ik vind dat Nigel Godrich 'Chaos And Creation' heel erg goed gedaan heeft. McCartney's stem klinkt heel mooi en alle instrumenten klinken goed. Jammer dat hij dan voor dit album toch weer terug is gegaan naar David Kahne. Dat is natuurlijk een hele talentvolle producer en een goede muzikant, maar toch... Hij is er bijvoorbeeld trots op dat hij keyboard-strings gebruikt ipv een echt orkest. En op 'MAF' vind ik dat toch niet echt een goede zet. Hoe goed de strings bij 'Only Mama Knows' ook klinken, het blijft een keyboard. En ik snap niet waarom de stem van McCartney zo vervormd klinkt, want ik vind McCartney's stem nog altijd heel erg mooi klinken zonder effecten. Anders, maar nog steeds heel mooi! Ook alle hele slordige edits op MAF in bijvoorbeeld de zanglijnen irriteren mij. Maar dat is dan weer een technisch ding .
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:08:42 #111
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53277713
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef mindgames het volgende:

[..]

Het heet 'BBC Electric Proms', maar het zijn in feite gewoon concerten in een mooie zaal. McCartney doet gewoon een hele set, net zoals elke andere act. Maar het wordt ook op TV uitgezonden, vast in een soort compilatie.
[..]

Ja, de productie van 'Memory Almost Full' begint me ook steeds meer en meer tegen te staan. Ik vind dat Nigel Godrich 'Chaos And Creation' heel erg goed gedaan heeft. McCartney's stem klinkt heel mooi en alle instrumenten klinken goed. Jammer dat hij dan voor dit album toch weer terug is gegaan naar David Kahne. Dat is natuurlijk een hele talentvolle producer en een goede muzikant, maar toch... Hij is er bijvoorbeeld trots op dat hij keyboard-strings gebruikt ipv een echt orkest. En op 'MAF' vind ik dat toch niet echt een goede zet. Hoe goed de strings bij 'Only Mama Knows' ook klinken, het blijft een keyboard. En ik snap niet waarom de stem van McCartney zo vervormd klinkt, want ik vind McCartney's stem nog altijd heel erg mooi klinken zonder effecten. Anders, maar nog steeds heel mooi! Ook alle hele slordige edits op MAF in bijvoorbeeld de zanglijnen irriteren mij. Maar dat is dan weer een technisch ding .
Precies, zijn stem is natuurlijk ouder geworden maar dat maakt het juist op een mooie manier "kwetsbaar" Dus McCartney, de volgende CD zing je maar gewoon in zonder vervormingen!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 september 2007 @ 19:10:26 #112
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53277780
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef mindgames het volgende:

[..]

Het heet 'BBC Electric Proms', maar het zijn in feite gewoon concerten in een mooie zaal. McCartney doet gewoon een hele set, net zoals elke andere act. Maar het wordt ook op TV uitgezonden, vast in een soort compilatie.
[..]

Ja, de productie van 'Memory Almost Full' begint me ook steeds meer en meer tegen te staan. Ik vind dat Nigel Godrich 'Chaos And Creation' heel erg goed gedaan heeft. McCartney's stem klinkt heel mooi en alle instrumenten klinken goed. Jammer dat hij dan voor dit album toch weer terug is gegaan naar David Kahne. Dat is natuurlijk een hele talentvolle producer en een goede muzikant, maar toch... Hij is er bijvoorbeeld trots op dat hij keyboard-strings gebruikt ipv een echt orkest. En op 'MAF' vind ik dat toch niet echt een goede zet. Hoe goed de strings bij 'Only Mama Knows' ook klinken, het blijft een keyboard. En ik snap niet waarom de stem van McCartney zo vervormd klinkt, want ik vind McCartney's stem nog altijd heel erg mooi klinken zonder effecten. Anders, maar nog steeds heel mooi! Ook alle hele slordige edits op MAF in bijvoorbeeld de zanglijnen irriteren mij. Maar dat is dan weer een technisch ding .
In welke nummers valt dit te horen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53277930
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:08 schreef TNA het volgende:

[..]

Precies, zijn stem is natuurlijk ouder geworden maar dat maakt het juist op een mooie manier "kwetsbaar" Dus McCartney, de volgende CD zing je maar gewoon in zonder vervormingen!
Juist! Maar ik vraag mij af of die vervormingen misschien juist zijn toegevoegd voor een stoer effect, niet om ouderdom te verdoezelen. Want anders hadden ze wel iets anders verzonnen..
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

In welke nummers valt dit te horen?
Het is echt muzieknerd-gelul van mijn kant, hoor. Gelukkig weet ik de tijden niet uit mijn hoofd, dus ik moet even de plaat opzetten en luisteren. Maar ik waarschuw je, als je het gehoord hebt irriteer je je er voor altijd aan . Dus je kunt het beter niet weten, want zo erg is het nu ook weer niet, haha .
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:17:05 #114
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53278033
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:14 schreef mindgames het volgende:

[..]

Juist! Maar ik vraag mij af of die vervormingen misschien juist zijn toegevoegd voor een stoer effect, niet om ouderdom te verdoezelen. Want anders hadden ze wel iets anders verzonnen..
Ik weet het niet, ze hebben wel juist al die mooie kwetsbare dingetjes eruit gehaald. En "oud" is natuurlijk
niet "stoer"
quote:
Het is echt muzieknerd-gelul van mijn kant, hoor. Gelukkig weet ik de tijden niet uit mijn hoofd, dus ik moet even de plaat opzetten en luisteren. Maar ik waarschuw je, als je het gehoord hebt irriteer je je er voor altijd aan . Dus je kunt het beter niet weten, want zo erg is het nu ook weer niet, haha .
Daarom durf ik ook nooit op Steve's Beatlespage te kijken
pi_53278278
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:17 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ze hebben wel juist al die mooie kwetsbare dingetjes eruit gehaald. En "oud" is natuurlijk
niet "stoer"
[..]

Daarom durf ik ook nooit op Steve's Beatlespage te kijken
Haha, heel begrijpelijk!
  Redactie Frontpage dinsdag 18 september 2007 @ 19:37:28 #116
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53278650
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:14 schreef mindgames het volgende:

[..]

Juist! Maar ik vraag mij af of die vervormingen misschien juist zijn toegevoegd voor een stoer effect, niet om ouderdom te verdoezelen. Want anders hadden ze wel iets anders verzonnen..
[..]

Het is echt muzieknerd-gelul van mijn kant, hoor. Gelukkig weet ik de tijden niet uit mijn hoofd, dus ik moet even de plaat opzetten en luisteren. Maar ik waarschuw je, als je het gehoord hebt irriteer je je er voor altijd aan . Dus je kunt het beter niet weten, want zo erg is het nu ook weer niet, haha .
Maar als je wil, go your gang! Ik meen soms ook wat te horen...en dan twijfel ik aan mijn geestelijke gezondheid. Zo hoor ik op 1 nummer (weet effe niet welke) een vervelende ruis als de micro openstaat. Dat zou toch anno 2007 niet mogen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53278862
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Maar als je wil, go your gang! Ik meen soms ook wat te horen...en dan twijfel ik aan mijn geestelijke gezondheid. Zo hoor ik op 1 nummer (weet effe niet welke) een vervelende ruis als de micro openstaat. Dat zou toch anno 2007 niet mogen.
Juuuist, zulke dingen bedoel ik! Als de muziek goed is irriteer ik mij niet zo aan technische mankementen, maar wel als het gewoon slordigheid is wat - zoals jij zegt- anno 2007 niet meer zou mogen.
pi_53306673
Ik heb vorige week zaterdag alle drie de antholgoy cd's gekocht voor 10 euro per stuk Wat een topwinkel. Ik ben de laatste tijd weer erg verslaafd aan the beatles.
pi_53319879
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:30 schreef BeRightBack het volgende:
Ik heb vorige week zaterdag alle drie de antholgoy cd's gekocht voor 10 euro per stuk Wat een topwinkel. Ik ben de laatste tijd weer erg verslaafd aan the beatles.
En welke "topwinkel" was dat dan?
You think that everything's alright
I think you might be wrong
pi_53332030
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:21 schreef Simpleton het volgende:

[..]

En welke "topwinkel" was dat dan?
Denk FRS, die had ze in de aanbieding.

Ik heb deze week dan eindelijk Photograph: Best of Ringo gekocht en moet zeggen dat het wel een sterke compilatie is. Veel (voor mij) onbekende nummers vielen me erg mee en het klinkt allemaal net iets helderder dan vroeger. Ik mis wel een beetje de Beatles-nummers van Ringo (Vind zelf Octopus' Garden een ERG leuk nummer) maar snap dat hiermee de focus bedoeld was op zijn solo carriere.
De dvd die erbij zit heeft een aantal leuke clips al wisselt de beeldkwaliteit wel behoorlijk. Act Naturally heeft vrij sterke beeldkwaliteit maar It don't come easy ziet er weer bar slecht uit. Ook konden er wel wat meer clips op. (Fading in, Fading out heeft er bijvoorbeeld 'een) maar al met al een leuke set extra's.

Ohja, kent iemand een site die LOVE uitgepluisd heeft? (Zeg maar welke nummers, fragmenten ed van oude liedjes er in de nieuwe versies zitten?)
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_53338124
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:21 schreef Simpleton het volgende:

[..]

En welke "topwinkel" was dat dan?
De XL Media Store in Hoorn.
pi_53349038
Over de Help! deluxe box, dat vel papier is een vel 'tracing paper'. Een vel dat de twee boeken bij elkaar houdt in de box. De boeken zijn een foto/text boek met veel foto's van de film sets, en wat bijdragen van mensen die betrokken waren of er herinnering aan hebben. Martin Scorsese heeft bv een bijdrage geschreven. Het andere boek waar 'Beatles Two' op staat is een reproductie van het film script dat in de kluis lag. Er staan handgeschreven notes bij sommige scenes waar bv. de dialoog tijdens het filmen is aangepast met hier en daar een tekeningetje of kriebel.
Het is wel leuk om in het script mee te lezen terwijl je de film kijkt zodat je de vergelijking kunt maken.
Het foto boek heeft op de binnenzijde van de voor cover de twee schijfjes en op de achterzijde de 8 'lobbycards' in pockets zitten. De film poster zit in een aparte pocket die als pagina in het boek is ingebonden.

Mijn persoonlijke mening is dat hoewel de muziek in de film fantastich klinkt op de remaster, de film zelf een draak is. Vond Hard Day's Night veel leuker terwijl die in zwart-wit en tegen 'minimale' productie kosten is gefilmt.

De release date is inmiddels overigens met 1 week naar achteren verschoven sinds het persbericht is uitgegaan.
pi_53349125
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:51 schreef ruud_fr het volgende:
is die Help! dvd NL ondertiteld?
yep!
pi_53532863
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:22 schreef Thelonious het volgende:
Wat is jullie top 5, top 10 of top 20 van meest gedraaide Beatles-nummers allertijden?
Daar kom ik echt op terug...

Eerst even een uitgebreide McCartney-update :

'Memory Almost Full' wordt dus opnieuw uitgebracht met extra live-DVD. Helaas staan er maar 5 nummers op de DVD! En het is ook niet het optreden in LA, maar het aanstaande optreden in Londen. No fucking way dat ik de CD voor de 3de keer ga kopen. Voor 5 nummertjes... 'Only Mama Knows' komt op single uit. Promo's zijn verstuurd, met een radio edit als exclusieve B-kant . Vreemd is dat op 19 oktober 'Ever Present Past' op single uitkomt in Nederland. Hoe dat in elkaar zit weten we vast en zeker binnenkort...

Liverpool is in 2008 de Europese culturele hoofdstad. Ringo treed op in Liverpool op 12 januari. 1 juni treed McCartney op, op een groots evenement in Liverpool. Maar eerst de optredens in oktober dit jaar. Zoals bekend treed hij 25 oktober op in Londen. Nieuw is dat hij op 22 oktober in Parijs optreed in L’Olympia, onder andere bekend van de wekenlange Beatles-optredens! Kaarten zijn te koop op de dag zelf bij het theater. Het lijkt er dus op dat hij een soort mini-tournee door Europa doet. McCartney-gitarist Brian Ray zegt het volgende op zijn MySpace: "[...] I will be in the UK [and another secret spot] in Oct, playing with Paul McCartney, [...]" Nog meer optredens dus!?

Ik wil geen valse hoop wekken, maar bekijk deze website van een of ander louche ticketbureau eens... Paul McCartney Concert Tickets, tba: London, Manchester, Dublin, Paris en....Amsterdam. Het is te mooi om waar te zijn en zal dus vast ook niet waar zijn . Bedenk dat zo'n zelfde ticketbureau begin dit jaar een aantal data in London en Manchester als 'tba' had staan voor deze zomer. En daar bleek (vanzelfsprekend) ook niets van te kloppen. Al hebben ze Londen, Parijs en de andere 'UK secret spot' al goed gegokt...

Maar goed, ach ja....er is in ieder geval goed nieuws voor de bootleg-liefhebbers, maar daar post ik pas over als ik het materiaal in handen heb. Het heeft iets te maken met Sgt. Pepper...
pi_53534237
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:58 schreef mindgames het volgende:
Maar goed, ach ja....er is in ieder geval goed nieuws voor de bootleg-liefhebbers, maar daar post ik pas over als ik het materiaal in handen heb. Het heeft iets te maken met Sgt. Pepper...
Ik heb wat flarden van hoogtepunten in een mp3 gegooid. Let niet op de crappy kwaliteit. Zondag of maandag meer, en dan hopelijk wél in goede kwaliteit. Nieuwsgierig geworden ?

Luister en huiver hierrr.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 12:22:40 #126
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53540896
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 01:18 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik heb wat flarden van hoogtepunten in een mp3 gegooid. Let niet op de crappy kwaliteit. Zondag of maandag meer, en dan hopelijk wél in goede kwaliteit. Nieuwsgierig geworden ?

Luister en huiver hierrr.
Je kunt ook gewoon zeggen wat het is. De attitude " kijk eens wat ik heb en ik vertel niet wat het is" is dodelijk.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 12:24:59 #127
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53540951
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:58 schreef mindgames het volgende:

[..]

Daar kom ik echt op terug...

Eerst even een uitgebreide McCartney-update :

'Memory Almost Full' wordt dus opnieuw uitgebracht met extra live-DVD. Helaas staan er maar 5 nummers op de DVD! En het is ook niet het optreden in LA, maar het aanstaande optreden in Londen. No fucking way dat ik de CD voor de 3de keer ga kopen. Voor 5 nummertjes... 'Only Mama Knows' komt op single uit. Promo's zijn verstuurd, met een radio edit als exclusieve B-kant . Vreemd is dat op 19 oktober 'Ever Present Past' op single uitkomt in Nederland. Hoe dat in elkaar zit weten we vast en zeker binnenkort...

Liverpool is in 2008 de Europese culturele hoofdstad. Ringo treed op in Liverpool op 12 januari. 1 juni treed McCartney op, op een groots evenement in Liverpool. Maar eerst de optredens in oktober dit jaar. Zoals bekend treed hij 25 oktober op in Londen. Nieuw is dat hij op 22 oktober in Parijs optreed in L’Olympia, onder andere bekend van de wekenlange Beatles-optredens! Kaarten zijn te koop op de dag zelf bij het theater. Het lijkt er dus op dat hij een soort mini-tournee door Europa doet. McCartney-gitarist Brian Ray zegt het volgende op zijn MySpace: "[...] I will be in the UK [and another secret spot] in Oct, playing with Paul McCartney, [...]" Nog meer optredens dus!?

Ik wil geen valse hoop wekken, maar bekijk deze website van een of ander louche ticketbureau eens... Paul McCartney Concert Tickets, tba: London, Manchester, Dublin, Paris en....Amsterdam. Het is te mooi om waar te zijn en zal dus vast ook niet waar zijn .
Bedenk dat zo'n zelfde ticketbureau begin dit jaar een aantal data in London en Manchester als 'tba' had staan voor deze zomer. En daar bleek (vanzelfsprekend) ook niets van te kloppen. Al hebben ze Londen, Parijs en de andere 'UK secret spot' al goed gegokt...

Maar goed, ach ja....er is in ieder geval goed nieuws voor de bootleg-liefhebbers, maar daar post ik pas over als ik het materiaal in handen heb. Het heeft iets te maken met Sgt. Pepper...
Goeie god...Amsterdam?! Dat kan maar 1 ding betekenen Laten we het niet hopen...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53541217
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Goeie god...Amsterdam?! Dat kan maar 1 ding betekenen Laten we het niet hopen...
Ik hoop op de Paradiso

Nee serieus, Paul, blijf in godsnaam uit de buurt van die vieze kut-arena.
Ik wil best die veel-te-dure concertkaartjes betalen, maar ga dan op z'n minst in een CONCERTZAAL optreden en niet op een voetbalveld.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 12:36:59 #129
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53541242
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:36 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik hoop op de Paradiso
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53543575
Scorsese maakt film over George Harrison
Uitgegeven: 27 september 2007 10:59
Laatst gewijzigd: 27 september 2007 11:29

AMSTERDAM - Filmmaker Martin Scorsese gaat een documentaire maken over George Harrison, de gitarist van de Beatles die in 2001 overleed aan longkanker. Dat meldt het filmvakblad Daily Variety.

ANP
George Harrison

Het project zal enkele jaren in beslag nemen. De eerste interviews met mensen die Harrison gekend hebben, worden nog dit jaar afgenomen.

Volgens de weduwe van Harrison, Olivia, had de muzikant het geweldig gevonden als hij geweten had dat Scorsese een film over hem zou maken. Olivia is aangetrokken als producente en heeft toegezegd belangrijk archiefmateriaal ter beschikking te stellen.

Ook de leden van de Beatles die nog in leven zijn, Paul McCartney en Ringo Starr, hebben hun medewerking toegezegd.

Bob Dylan

Scorsese maakte al eerder films over grootheden uit de muziekwereld. In 2005 kwam het veelgeprezen 'No direction home' uit, over Bob Dylan. In april volgend jaar verschijnt 'Shine a light', een concertdocumentaire over de Rolling Stones.

Fab Four

De documentaire over Harrison gaat over zijn tijd met de Fab Four, toen hij onvergetelijke nummers componeerde als 'Something' en 'Here comes the sun'.

Ook zijn solocarrière, zijn uitstapje naar de filmwereld en het enthousiasme waarmee hij de oosterse mystiek omarmde, komen aan bod.


http://www.nu.nl/news/125(...)George_Harrison.html
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_53544252
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Je kunt ook gewoon zeggen wat het is. De attitude " kijk eens wat ik heb en ik vertel niet wat het is" is dodelijk.

Gozer, ik wéét nog niet waar het vandaan komt en of het wel 'echt' is. Ik wilde het alleen even delen. Als ik had verkondigd dat de multi-tracks van Sgt. Pepper op straat liggen, dan moet ik dat later misschien weer gaan rectificeren. Het is nog een vaag verhaal, en meer weet ik er niet van. Ik zal de volgende keer minder enthousiast zijn als er eens wat nieuws te melden is.
pi_53547915
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zijn dat gewoon 5.1-rips van Yellow Submarine. Ik heb ergens een bootleg "5.1 Degrees of Seperation" met allemaal van dat soort dingen. Heb ook ergens een 3CD set met allemaal van dat soort geisoleerde kanalen van Sgt Pepper. Creatief met audioprogramma's dus, niks mastertapes.
Bleuh.
pi_53548617
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:49 schreef PimD het volgende:
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zijn dat gewoon 5.1-rips van Yellow Submarine. Ik heb ergens een bootleg "5.1 Degrees of Seperation" met allemaal van dat soort dingen. Heb ook ergens een 3CD set met allemaal van dat soort geisoleerde kanalen van Sgt Pepper. Creatief met audioprogramma's dus, niks mastertapes.
Ja, dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Gewoon out-of-phase ofzo. Ware het niet dat 'She's Leaving Home' nergens op 5.1 is uitgebracht en we hier de strijkers zónder edits kunnen horen. Ook is de harmonie van Paul te horen, die later gemuted is. Ander voorbeeld is het uitro op de titeltrack en de 'yeah' van Paul na 'Little Help'. Ondertussen weet ik zo'n beetje waar het vandaan komt. Ik zal het zonder enig enthousiasme of goedbedoelde geheimzinnigheid proberen te brengen.

Kopieën van de multi-tracks van 'Sgt. Pepper', 'With A Little Help', 'She’s Leaving Home' en 'A Day In The Life' zijn opgedoken. 1 op 1 kopieën. Geen edits, geen fade out, alle sporen los. De kwaliteit zou 'redelijk' zijn. De bron van de opnames stond ergens beschreven, maar is snel ge-edit... In ieder geval heeft diegene de tapes aan radio-DJ's in Amerika gegeven. Aanstaande zondag zullen 3 radio-stations elk verschillende losse sporen uitzenden. Alleen basgitaar en drums van 'A Day In The Life', 'She's Leaving Home' a capella, enzovoort.

Gisteren mailde een user van een ander forum mij wat losse flarden van die opnames, en ik wist niet hoe hij daar aan kwam! Ik dacht gelijk aan outfakes van, zoals PimD zegt, de Anthology DVD of de Yellow Submarine-DVD. Maar dat kon dus niet, omdat er dingen te horen zijn die nog nooit te horen waren geweest... Toen heb ik het maar gelijk hier gepost. Blijken 'gewoon' wat DJ's gisteren alvast wat van hun 'eigen gemaakte' mixen uit te hebben gezonden. Iemand heeft de webstream opgenomen en de fragmenten de wereld ingeholpen. Hopelijk worden de uitzendingen van zondag in volle kwaliteit opgenomen, lullen de DJ's er niet doorheen en laten ze alle sporen stuk voor stuk horen. En anders duiken de opnames vast wel een andere keer op.

Beschrijving van alle sporen van alle tracks, gekopieërd van het Doug Sulpy-forum:
quote:
Track 1:
Pepper. Applause track. Lots of it. Lots of edits.

WALHFMF – Surprising, no applause (the Hollywood Bowl screaming overdub is not here, but that's on Secret Songs in Pepperland anyway!), but a nice iso of Ringo’s snare and tympani, followed by the bass guitar / tambourine / guitar track.

She’s Leaving Home – String track. A few extra notes here and there along the timeline (across all four tracks) where edits were later made to remove an unwanted bit of Leander's score.

A Day In The Life – Piano intro. John’s lead vocal. Count-in (with reverb). Paul’s vocal (complete with count-in, which I’ve never noticed before). John’s reverberated vocal, with lots of other wailing from Paul and George which I’ve never heard before, or which has always been buried in the mix of the released record. Punch in back to the isolated lead vocal. No final chord, on this or any of the other three tracks.

Track 2:
Pepper. Bass note. Engineer: “nine” … Paul’s count-in! This is the backing track, similar to the bootlegged acetate, but even longer at the end, as it goes into a bit of reverb.

WALHFMF – Backing track. Interesting to hear without the “Billy Shears!” backing vocals, or Ringo’s lead. At the very end you can hear George Martin say: “stay there” for some reason.

She’s Leaving Home – String backing track #2.

A Day In The Life – Guitar backing, with tambourine.

Track 3:
Pepper. Engineer says: “running.” Isolated lead vocals.

WALHFMF – Isolated “Billy Shears” (well, with organ accompaniment, really). Isolated lead vocal from Ringo (with backing vocals, except on the final note).

She’s Leaving Home – Isolated lead vocal, including John’s backing vocal.

A Day In The Life – Woah! Studio 2's 'jangle piano' playing on the intro?! This would seem to be the inexplicable March 1, 1967 overdub session Lewisohn describes; conducted after the mono and stereo masters had been prepared. The remainder of the track contains the strings.

Track 4:
Pepper. Guitar. Horns (including a bunch of bum notes at the end which we’ve never heard).

WALHFMF – Harmonies for “Billy Shears.” Backing vocals, and guitar. At the end Paul says: "Yeah? Really didn't do it..."

She’s Leaving Home – Harmony vocal from Paul on last line of 1st verse, John and Paul’s backing vocals isolated.

A Day In The Life – Bass guitar and drums only!
pi_53548797
Wauw, da's goeie poelie!
Ik geil nogal op productie, dus lijkt me erg leuk om sommige sporen 'los' te horen.
pi_53549667
Inderdaad, erg gaaf
Bleuh.
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 19:36:09 #136
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53551911
Kijk, nu weten we tenminste wat het is Azing. Very nice indeed.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53552058
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:36 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Kijk, nu weten we tenminste wat het is Azing. Very nice indeed.
Maak ik zo veel spelfouten?
  Redactie Frontpage vrijdag 28 september 2007 @ 19:47:18 #138
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53552217
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:41 schreef mindgames het volgende:

[..]

Maak ik zo veel spelfouten?
Zijn die boeken van hem eigenlijk wel ge-edit? In zijn tijdschriften was het af en toe wel treurig...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53552281
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Zijn die boeken van hem eigenlijk wel ge-edit? In zijn tijdschriften was het af en toe wel treurig...
Ik heb op een platenbeurs wel eens door zijn boeken heen gebladerd, en het viel mij op dat hij géén corrector had . Een van zijn nieuwste boeken was wél gecorrigeerd, maar daar kon ik weinig van merken...
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:50:04 #140
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53552316
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:48 schreef mindgames het volgende:

[..]

Een van zijn nieuwste boeken was wél gecorrigeerd
Door zijn vrouw?
pi_53552486
Zo. Drop ook weer even langs. Zie dat het alweer twee jaar geleden is dat het laatste Beatles-toernooi plaatsvond. Heb er weer zin an.

Wie heeft er zin om een dergelijk toernooi met mij te organiseren? Even kort discussiëren over de opzet (vorige keer was op zich al heel aardig met poultjes enzo) en dan vlammen!

In principe kan ik het ook in mijn eentje doen, maar het zou fijn zijn als iemand me helpt met tellen. Wellicht laurenzo85? Of een van de vaste bezoekers hier: mindgames, hello_goodbye, webfreak... laat je horen
pi_53552601
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:55 schreef Olmo het volgende:
Zo. Drop ook weer even langs. Zie dat het alweer twee jaar geleden is dat het laatste Beatles-toernooi plaatsvond. Heb er weer zin an.

Wie heeft er zin om een dergelijk toernooi met mij te organiseren? Even kort discussiëren over de opzet (vorige keer was op zich al heel aardig met poultjes enzo) en dan vlammen!

In principe kan ik het ook in mijn eentje doen, maar het zou fijn zijn als iemand me helpt met tellen. Wellicht laurenzo85? Of een van de vaste bezoekers hier: mindgames, hello_goodbye, webfreak... laat je horen
Ja, lijkt me tof! Een hele tijd geleden hebben we met z'n allen al wat ideetjes geopperd over een soort nieuwe opzet. Misschien kunnen we de draad daar weer oppakken. Meehelpen tellen is geen probleem.
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:05:22 #143
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_53552754
yo! weet iemand wat de nummers op de LPhoes van ´the white album` precies inhoud? ik heb nu een exemplaar met een nummer in de 200.000, maar ik weet ook dat er veel meer exemplaren zijn zónder nummer... en er was ook iemand die op ebay nummer 0000008 verkocht voor een paar duizend...

deskundige in de zaal ?
:')
pi_53552802
leuk, een toernooi

al vind ik een Lennon of McCartney toernooi oid niks, maar dat is omdat ik weinig soloplaten ken
pi_53552833
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
yo! weet iemand wat de nummers op de LPhoes van ´the white album` precies inhoud? ik heb nu een exemplaar met een nummer in de 200.000, maar ik weet ook dat er veel meer exemplaren zijn zónder nummer... en er was ook iemand die op ebay nummer 0000008 verkocht voor een paar duizend...

deskundige in de zaal ?
Heel simpel : de eerste paar miljoen exemplaren waren genummerd. De gene die het eerste uit de pers kwam rollen, kreeg nummer 0000001, die daarna nummer 0000002, enzovoorts. De eerste paar exemplaren gingen natuurlijk naar The Beatles zelf, de familie van The Beatles, George Martin, de vrienden, de kennissen... Dat nummer 8 te koop was, is heel bijzonder.
pi_53553419
Ik heb nummer 0000001, maar goed, dat terzijde
pi_53553956
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:30 schreef Olmo het volgende:
Ik heb nummer 0000001, maar goed, dat terzijde
Mijn god... Dat kan maar één ding betekenen!!

John, is that you?
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:54:49 #148
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_53555669
Noem me zoals je me wilt noemen.
pi_53555701
Uhm, nou ja.

Noem mij zoals je me wilt noemen
pi_53555743
Het lijkt mij wel aardig om de opzet van 2005 te volgen qua poultjes. En dan de finale uit 2004 erbij pakken: stemmen op een bepaald aantal nummers. Met dit keer de toevoeging dat je drie nummer extra punten kan geven of iets dergelijks. Lijkt me wel wat en verhoogt de spanning ook wat. Misschien dat er dan ineens iets anders uitkomt dan SFF of ADITL.

Laat maar even weten.
pi_53555961
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:08 schreef mindgames het volgende:

[..]

Heel simpel : de eerste paar miljoen exemplaren waren genummerd. De gene die het eerste uit de pers kwam rollen, kreeg nummer 0000001, die daarna nummer 0000002, enzovoorts. De eerste paar exemplaren gingen natuurlijk naar The Beatles zelf, de familie van The Beatles, George Martin, de vrienden, de kennissen... Dat nummer 8 te koop was, is heel bijzonder.
Inderdaad, ware het niet dat er voor iedere fabriek een eigen nummering werd gedaan

Fabriek 1 had dus een nummer 000001, maar fabriek 2 ook. En fabriek 3 ook. En fabriek 4 ook. Etc. etc
Bleuh.
pi_53559357
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:05 schreef PimD het volgende:

[..]

Inderdaad, ware het niet dat er voor iedere fabriek een eigen nummering werd gedaan

Fabriek 1 had dus een nummer 000001, maar fabriek 2 ook. En fabriek 3 ook. En fabriek 4 ook. Etc. etc
Echt? Dan zijn er vast tientallen nummers's 1, 2, 3, enz....
pi_53564029
Ik ben voor poule zonder de toppers.
Geen Strawberry Fields, A Day in the life enzo, ...
Die gaan toch sowieso door, daar is geen twijfel aan.
Pas in de tweede fase deze erbij brengen...
pi_53564260
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:40 schreef warpozio het volgende:
Ik ben voor poule zonder de toppers.
Geen Strawberry Fields, A Day in the life enzo, ...
Die gaan toch sowieso door, daar is geen twijfel aan.
Pas in de tweede fase deze erbij brengen...
Ik snap je punt wel, maar hoe beslissen we wat een topper is en wat niet?
pi_53564275
de uitslagen van de vorige keer...
pi_53564467
Ja, dat kunnen we doen... Maar aan het eind zal Strawberry Fields Forever of A Day In The Life toch wel weer winnen.
pi_53564479
ja, het maakt weinig uit om die eerst weg te laten
pi_53565030
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:58 schreef mindgames het volgende:

[..]

Liverpool is in 2008 de Europese culturele hoofdstad. Ringo treed op in Liverpool op 12 januari. 1 juni treed McCartney op, op een groots evenement in Liverpool. [..]
Leuk filmpje van Paul en Ringo, hier.
pi_53565179
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:40 schreef warpozio het volgende:
Ik ben voor poule zonder de toppers.
Geen Strawberry Fields, A Day in the life enzo, ...
Die gaan toch sowieso door, daar is geen twijfel aan.
Pas in de tweede fase deze erbij brengen...
Hmm, dat klinkt opzich wel aardig. Krijg je een wat afwisselendere knock-out fase. Nemen we gewoon de laatste 16 van het vorige toernooi bijvoorbeeld.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:04:39 #160
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_53565686
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:08 schreef mindgames het volgende:

[..]

Heel simpel : de eerste paar miljoen exemplaren waren genummerd. De gene die het eerste uit de pers kwam rollen, kreeg nummer 0000001, die daarna nummer 0000002, enzovoorts. De eerste paar exemplaren gingen natuurlijk naar The Beatles zelf, de familie van The Beatles, George Martin, de vrienden, de kennissen... Dat nummer 8 te koop was, is heel bijzonder.
hmm, maar klopt het dan ook dat er ook talloze nummerloze platen waren? ik had er zelf een zonder nummer... jemig, dan is die plaat wel erg veel geproduceerd
:')
pi_53565808
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

hmm, maar klopt het dan ook dat er ook talloze nummerloze platen waren? ik had er zelf een zonder nummer... jemig, dan is die plaat wel erg veel geproduceerd
Ja, de LP is natuurlijk miljoenen keren verkocht door de jaren heen. Vast ook talloze keren herdrukt. Er zijn vast ergens exacte cijfers te vinden, of iemand moet even Azing mailen ...
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:11:54 #162
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_53565834
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 11:40 schreef warpozio het volgende:
Ik ben voor poule zonder de toppers.
Geen Strawberry Fields, A Day in the life enzo, ...
Die gaan toch sowieso door, daar is geen twijfel aan.
Pas in de tweede fase deze erbij brengen...
Goed idee! Ik doe zelf eigenlijk bij voorbaat al niet mee aan de Beatles poules omdat het toch altijd dezelfde nummers zijn die scoren. Laat nu zoals een andere user al zei de top zoveel van vorige keer weg en kijken wat er dan hoog gaat scoren...
Nothing is real and nothing to get hung about
  Redactie Frontpage zaterdag 29 september 2007 @ 22:55:14 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53578358
Aight, tis officieel....22 oktober McCartney live in Parijs.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53600876
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 12:05 schreef mindgames het volgende:
Ja, dat kunnen we doen... Maar aan het eind zal Strawberry Fields Forever of A Day In The Life toch wel weer winnen.
We kunnen ook alleen met deze twee beginnen. Zijn we lekker snel klaar...
  zondag 30 september 2007 @ 21:43:44 #165
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53601399
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:27 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

We kunnen ook alleen met deze twee beginnen. Zijn we lekker snel klaar...


Overigens is McCartney natuurlijk gewoon de muzikaalste Beatle en is de top twee 1. For No One en 2. Blackbird. Dat lijkt me duidelijk?
pi_53601452
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:27 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

We kunnen ook alleen met deze twee beginnen. Zijn we lekker snel klaar...
Goed plan, wie opent het topic?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 30 september 2007 @ 21:52:59 #167
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_53601705
Mensen hier die deze mash-up nog niet kenden?
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_53602987
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:43 schreef TNA het volgende:
Overigens is McCartney natuurlijk gewoon de muzikaalste Beatle en is de top twee 1. For No One en 2. Blackbird. Dat lijkt me duidelijk?
Mijn top zou er héél anders uitzien.

Al wil ik niet zeggen dat ik For No One en Blackbird geen topnummers vind, hoor.
  zondag 30 september 2007 @ 23:18:42 #169
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53604249
quote:
Op zondag 30 september 2007 22:32 schreef mindgames het volgende:

[..]

Mijn top zou er héél anders uitzien.

Al wil ik niet zeggen dat ik For No One en Blackbird geen topnummers vind, hoor.
Ik vind een top maken eigenlijk vrij onmogelijk, maar op een gegeven moment heb ik maar gewoon besloten dat For No One toch het mooiste nummer moet zijn Ik hou ook echt van Let It Be, maar als je dat noemt denken mensen weer dat je zo'n standaardfan bent

Glass Onion en Sexy Sadie waardeer ik erg van Lennon, maar als ik een top 20 zou maken zou 'ie toch echt vol staan met McCartneynummers
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2007 @ 10:22:13 #170
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53610789
Grappig, niemand reageert als een gek op mijn post dat McCartney 22 oktober Parijs aandoet...Iemand hier zal toch wel kaarten halen?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53611064
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Grappig, niemand reageert als een gek op mijn post dat McCartney 22 oktober Parijs aandoet...Iemand hier zal toch wel kaarten halen?
Vraag me af wat 't kost... Op de site van 't Olympia Theater staat nog niets aangekondigd...

Retourtje Parijs is nog betaalbaar, maar voor die concertkaarten vrees ik het ergste.. Die zijn behoorlijk schaars want de zaal is niet bijster groot:




Wel mooi trouwens
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2007 @ 11:41:38 #172
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53612694
Tja, The Beatles stonden regelmatig in deze zaal. Ik ga in elk geval niet...ik wacht wel tot ie naar Nederland komt. Ik blijf voorlopig even weg uit parijs you know...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  maandag 1 oktober 2007 @ 11:54:59 #173
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_53613040
quote:
Op zondag 30 september 2007 21:52 schreef The_Verve het volgende:
Mensen hier die deze mash-up nog niet kenden?
Wel grappig, maar daar blijft het ook bij..
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_53620202
Ik wil al jaren dolgraag een concert van Paul McCartney bijwonen. Is het iets om naar Parijs te gaan? Wat is de kans überhaupt dat 'ie nog dichterbij komt?
pi_53620239
Ik vraag me ineens af. De auteursrechten van de Beatles, liggen die nog bij Michael Jackson of zijn ze inmiddels verkocht? Aan een Australische zakenman ofzo?
pi_53621596
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Grappig, niemand reageert als een gek op mijn post dat McCartney 22 oktober Parijs aandoet...Iemand hier zal toch wel kaarten halen?
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 10:34 schreef webfreak het volgende:
Vraag me af wat 't kost... Op de site van 't Olympia Theater staat nog niets aangekondigd...

Retourtje Parijs is nog betaalbaar, maar voor die concertkaarten vrees ik het ergste.. Die zijn behoorlijk schaars want de zaal is niet bijster groot:

[afbeelding]

Wel mooi trouwens
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:22 schreef Olmo het volgende:
Ik wil al jaren dolgraag een concert van Paul McCartney bijwonen. Is het iets om naar Parijs te gaan? Wat is de kans überhaupt dat 'ie nog dichterbij komt?
Nou ja....zoals ik zaterdag al had gepost , zijn kaarten op de dag zelf te koop bij het theater. Vanaf 10:00 telefonisch, en vanaf 11:00 bij de zaal zelf. 4 kaarten per persoon. Retourtje Parijs is 69 euro. Ik heb geen idee hoe duur de kaarten zijn, maar het concert in Londen kost ongeveer 40 euro.

Hij doet een soort mini-tournee in intieme zalen. Na Londen doet hij in ieder geval nog één optreden in Engeland, en hij doet dus ook nog een optreden in Parijs. Het zou niet héél gek zijn als hij ook nog een intiem optreden in bijvoorbeeld Duitsland of Nederland doet.
pi_53622079
Dus, aardig om heen te gaan...

Maar ook leuk om te wachten totdat ie in Nederland of Duitsland is.
pi_53622364
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 17:46 schreef Olmo het volgende:
Dus, aardig om heen te gaan...

Maar ook leuk om te wachten totdat ie in Nederland of Duitsland is.
Ja, het lijkt mij wel de moeite. Met name omdat er een grote kans is dat je aan kaarten komt. Dat hij ook wel even naar Nederland komt voor een concert in Paradiso is natuurlijk 'wishful thinking'... Maar het zou wel heel tof zijn .
pi_53623595
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:27 schreef webfreak het volgende:
Wauw, da's goeie poelie!
Ik geil nogal op productie, dus lijkt me erg leuk om sommige sporen 'los' te horen.
Voor jou dan een Sgt. Pepper losse sporen-update! De afgelopen dagen hebben nog meer Amerikaanse lokale radiostations flarden uitgezonden van de multi-tracks. Helaas steeds met geflauwekul van de DJ's er overheen of steeds geschakel tussen alle sporen. Gisteren heeft een station complete, onbewerkte losse sporen uitgezonden van een aantal nummers. Daardoor hebben we nu, alles bij elkaar opgeteld:

  • Sgt. Pepper's titelsong - A Capella! Links Paul en later de hele groep in harmonie, rechts gitaar. In het tussenstuk losse toeters. Ook een versie met compleet uitro, zonder 'Billlyyyy Sheaaarrrssss', toeters spelen mee.

  • With A Little Help From My Friends - A Capella! Links Ringo, links en rechts aparte harmonie van de groep. Hier en daar wat gitaar in het midden. Volledig einde. "Yeah, didn't really do...", aldus Paul. Met een out-of-phase truukje kan hier ook nog wel alleen de basgitaar uitgehaald worden.

  • She's Leaving Home zónder edits! Persoonlijk vind ik het een goede keuze, die edit op de plaat. Nooit eerder gehoorde harmonie van Paul onder 2 zinnen. Hier en daar wat a capella harmonie. Ook een instrumentale versie van het nummer!!

  • A Day In The Life. Harmonium in het intro. Grappig dat er zó veel en gedetaileerd over alles van The Beatles is geschreven, maar niemand wist dat er harmonium op 'A Day In The Life' is gespeeld. Op dit nummer hier en daar wat a capella, doordat een andere DJ wat schakelde tussen sporen. Meer piano te horen in de climax.

    Helaas werd de internetstream alleen in 32 kbps/64 kbps uitgezonden, dus echt goede kwaliteit is het (vooralsnog) niet. Hopelijk heeft iemand een betere versie opgenomen .

    Het gerucht gaat dat deze multi-tracks dateren uit het Anthology-tijdperk. Anderen denken dat ze bij het overzetten van alle multi-tracks in ProTools voor project 'Love' zijn gekopieërd.
  • pi_53625489
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 16:23 schreef Olmo het volgende:
    Ik vraag me ineens af. De auteursrechten van de Beatles, liggen die nog bij Michael Jackson of zijn ze inmiddels verkocht? Aan een Australische zakenman ofzo?
    die auteursrechten...
    was Northern Songs, overgenomen door ATV eind jaren 60, overgenomen door Wacko Jacko in de jaren 80, gefusioneerd met Sony Music enkele jaren geleden...

    Maar: Waarom heeft Paul (als grote muziekrechtenverzamelaar) nooit zelf die rechten proberen kopen????
      maandag 1 oktober 2007 @ 20:19:29 #181
    32622 Elusive
    Mad Fer It!!
    pi_53625655
    John leeft nog
    http://youtube.com/watch?v=JXO1z9zVJ90
    en george ook!
    http://youtube.com/watch?v=8tubTwE2ay0
    check ook de rest van zijn videos, die kerel is briljant
    pi_53625824
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 20:19 schreef Elusive het volgende:
    John leeft nog
    http://youtube.com/watch?v=JXO1z9zVJ90
    en george ook!
    http://youtube.com/watch?v=8tubTwE2ay0
    check ook de rest van zijn videos, die kerel is briljant
    Ik moest erg lachen om dit filmpje van 'em: http://youtube.com/watch?v=cqlzANCyRwY .
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:41:07 #183
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_53637982
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 20:13 schreef warpozio het volgende:
    Maar: Waarom heeft Paul (als grote muziekrechtenverzamelaar) nooit zelf die rechten proberen kopen????
    Het zijn zijn eigen nummers, hij vindt het onzin om vele miljoenen te gaan betalen voor iets wat ie zelf geschreven heeft.
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
    pi_53644092
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 20:13 schreef warpozio het volgende:

    [..]

    die auteursrechten...
    was Northern Songs, overgenomen door ATV eind jaren 60, overgenomen door Wacko Jacko in de jaren 80, gefusioneerd met Sony Music enkele jaren geleden...

    Maar: Waarom heeft Paul (als grote muziekrechtenverzamelaar) nooit zelf die rechten proberen kopen????
    Hij heeft het in de jaren 80 wel geprobeerd samen met Yoko, maar MJ heeft meer geboden.
    pi_53644986
    Nog wat interessants gevonden:
    In de jaren 80 is er een WO 2 film gemaakt die in feite bestaat uit WO2 beelden gezet op Beatles muziek met covers door verschillende artiesten genaamd "All this and World War 2" . Gelukkig is daar youtube:

    A Day in the life - Frankie Valli
    http://www.youtube.com/watch?v=pIFgQ0Urw0A&mode=related&search=

    The End - The London Symphony Orchestra
    http://www.youtube.com/watch?v=s_RrvBsFoKE

    You never give me your money - Wil Malone & Lou Reizner
    http://www.youtube.com/watch?v=Q_HLbbgEJrg

    Help! - Henri Gross
    http://www.youtube.com/watch?v=OtbZFHX34Js

    De complete film staat er ook ergens op.
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:46:15 #186
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_53647149
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 17:20 schreef Honky het volgende:
    Nog wat interessants gevonden:
    In de jaren 80 is er een WO 2 film gemaakt die in feite bestaat uit WO2 beelden gezet op Beatles muziek met covers door verschillende artiesten genaamd "All this and World War 2" . Gelukkig is daar youtube:

    A Day in the life - Frankie Valli
    http://www.youtube.com/watch?v=pIFgQ0Urw0A&mode=related&search=

    The End - The London Symphony Orchestra
    http://www.youtube.com/watch?v=s_RrvBsFoKE

    You never give me your money - Wil Malone & Lou Reizner
    http://www.youtube.com/watch?v=Q_HLbbgEJrg

    Help! - Henri Gross
    http://www.youtube.com/watch?v=OtbZFHX34Js

    De complete film staat er ook ergens op.
    Heh, die LP heb ik in de kast staan. Nog nooit naar geluisterd eigenlijk.
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_53653973
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 18:45 schreef mindgames het volgende:
    Helaas werd de internetstream alleen in 32 kbps/64 kbps uitgezonden, dus echt goede kwaliteit is het (vooralsnog) niet. Hopelijk heeft iemand een betere versie opgenomen .
    Een paar dagen geleden zijn ze al gepost in alt.binaries.beatles. In subliem flac formaat. Ik ben er nu eentje aan het downloaden en zal zo m'n bevindingen doorgeven.
    pi_53654186
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 22:17 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Een paar dagen geleden zijn ze al gepost in alt.binaries.beatles. In subliem flac formaat. Ik ben er nu eentje aan het downloaden en zal zo m'n bevindingen doorgeven.
    Ja, leuk dat sublieme FLAC-formaat, maar met 32/64 kbps als bron heb je er weinig aan .
    pi_53654639
    Zeg dat wel. Ik kan er geen brood van bakken wat dit nou is: ik heb hier nu een flac van ADITL en die begint met een tingel tangel piano, maar vervolgens hoor ik links John zingen (Paul later ook links), rechts hoor ik een drum en middenin het crescendo van het orkest (gedeeltelijk, niet compleet). Het klopt in ieder geval niet met de beschrijving die je eerder postte...

    Okay, volgende file: weer met de tingel tangle, maar nu met gitaar beetje links, stem in het midden en rechts de bas. Die tingle tangle is wel grappig want die hoor je niet op de lp! Deze heeft OOK drums rechts...

    Al met al snap ik niet precies wat voor bestanden dit nou zijn...
    pi_53654775
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 22:34 schreef hello_goodbye het volgende:
    Zeg dat wel. Ik kan er geen brood van bakken wat dit nou is: ik heb hier nu een flac van ADITL en die begint met een tingel tangel piano, maar vervolgens hoor ik links John zingen (Paul later ook links), rechts hoor ik een drum en middenin het crescendo van het orkest (gedeeltelijk, niet compleet). Het klopt in ieder geval niet met de beschrijving die je eerder postte...

    Okay, volgende file: weer met de tingel tangle, maar nu met gitaar beetje links, stem in het midden en rechts de bas. Die tingle tangle is wel grappig want die hoor je niet op de lp! Deze heeft OOK drums rechts...

    Al met al snap ik niet precies wat voor bestanden dit nou zijn...
    Juist, dit zijn dus de opnames die woensdag zijn uitgezonden door DJ's die niet met hun poten van de geluidseffecten en schakelaars konden afblijven. Paar seconden a capella, paar seconden basgitaar, enzovoort, zoals jij beschrijft . Deze bijzondere mixen zijn leuk en interessant, maar we zitten natuurlijk te wachten op alle lossen sporen, . Gelukkig heeft één radiostation, zoals ik vertelde, wél bruikbare dingen uitgezonden.

    klik
    pi_53655794
    Neeeeeeee, het is geen paar seconden hier en daar! Het is steeds het hele nummer van begin tot eind! Alleen klopt het niet met de eerdere beschrijving. Mara het is dus wel een track met het hele nummer, maar dan alleen de bas rechts, stem in het midden, gedeelte van het orkest, etc. etc.
    pi_53656017
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 23:02 schreef hello_goodbye het volgende:
    Neeeeeeee, het is geen paar seconden hier en daar! Het is steeds het hele nummer van begin tot eind! Alleen klopt het niet met de eerdere beschrijving. Mara het is dus wel een track met het hele nummer, maar dan alleen de bas rechts, stem in het midden, gedeelte van het orkest, etc. etc.
    Ja, weet ik wel! Ik had het zojuist verkeerd begrepen. Want de versies die ik beschreef zijn er óók nog. Er zijn dus versies van lollige DJ's die maar wat heen en weer schakelen tussen de tracks, en de zelfgemaakte mixen van DJ's die wat multi-tracks bij elkaar hebben gegooid. De meest interessant versies zijn zondag uitgezonden door iemand die er niet doorheen heeft gepraat. Die heb ik beschreven in mijn post van gisteren.

    Dus klik even op de subtiele link in mijn vorige post
    pi_53665007
    quote:
    AMSTERDAM - In de hedendaagse popmuziek samplet men er lustig op los. Veel oude artiesten verdienen met de recycling van hun muziek zelfs nog een aardig centje. Nu zijn ook The Beatles overstag gegaan. Na het jarenlang tegenhouden van Beatle-samples, mag de Wu-Tang Clan met hun werk aan de slag.

    Op 8 Diagrams, het eind van dit jaar verschijnende album van de New-Yorkse rapgroep, gaat producer RZA aan het werk met het beroemde White Album-nummer While My Guitar Gently Weeps.

    Het resultaat heeft de titel Gently Weeps meegekregen en zal gastbijdragen bevatten van George Harrison's zoon Dhani en Chili Pepper John Frusciante. De raps in het nummer zijn afkomstig van Method Man en Ghostface Killah. De geruchten gaan dat ook Erykah Badu in het nummer te horen zal zijn.

    Sample

    In eerste instantie leek het even alsof de Wu-Tang Clan het nummer zou gaan coveren, maar inmiddels blijkt dat er aan het origineel van The Beatles zodanig is gesleuteld dat we nu van een sample mogen spreken.

    Desalniettemin blijft het bijzonder dat beheerders van de rechten van The Beatles en die van Harrison, die het nummer schreef, in het bijzonder, na jarenlange terughoudendheid nu opeens toestemming geven. Een belangrijke rol hierbij zou gespeeld kunnen zijn door Dhani Harrison, die een grote fan is van de rappers.

    Om het resultaat te kunnen horen moeten we wachten tot 4 december, wanneer 8 Diagrams uitkomt.

    Bron: http://www.nu.nl/news/125(...)Beatles_samplen.html
    Wat vinden we hiervan???
    pi_53665357
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 12:11 schreef Los-Royos het volgende:

    [..]

    Wat vinden we hiervan???
    Ik durf niet uit te sluiten dat de titel hoogst correct zal blijken, alhoewel 'gently' mogelijk een understatement is.
    A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
      woensdag 3 oktober 2007 @ 14:27:03 #195
    33733 IsaacD
    Gevaarlijk exemplarisch
    pi_53667977
    Hmm raar; de beastie boys gebruikten op hun album "Paul's boutique" al diverse beatles samples. Nu was het in 1989 nog zo dat men het niet zo nauw hoefde te nemen met copyright issues wat betreft sampling, maar ik heb begrepen dat de vriendschap met Sean Lennon er wel mee te maken heeft gehad dat er verder nooit gezeik is geweest...

    [ Bericht 6% gewijzigd door IsaacD op 03-10-2007 14:36:50 ]
    Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
    pi_53672816
    Ze hebben volgens mijn wel flink moeten betalen voor die rechten las ik laatst in de Wah-Wah.
      Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2007 @ 18:54:05 #197
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53673671
    http://www.youtube.com/watch?v=gtoN_qFv6MA

    Nieuwe mccartney clip van EPP

    Please, stick to the music Paul. Belachelijk dit.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53673919
    Ach valt wel mee toch?
    Al heb ik wel het gevoel dat hij hiermee erg op de jongeren wilt inspelen...
      Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2007 @ 19:22:38 #199
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53674529
    Hij doet nichterige dansjes. Nuff said.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53675299
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 14:27 schreef IsaacD het volgende:
    Hmm raar; de beastie boys gebruikten op hun album "Paul's boutique" al diverse beatles samples. Nu was het in 1989 nog zo dat men het niet zo nauw hoefde te nemen met copyright issues wat betreft sampling, maar ik heb begrepen dat de vriendschap met Sean Lennon er wel mee te maken heeft gehad dat er verder nooit gezeik is geweest...
    Sean Lennon was toen Paul's Boutique uitkwam 13 jaar, dus de kans dat hij een rol heeft gespeeld in de onderhandelingen is klein . Maar het klopt wel dat hij een vriend is van de Beasties. Sterker nog, zijn debuutalbum is uitgebracht op het label van de Beastie Boys (Grand Royal) en ze werkten in een aantal projecten met elkaar samen. Maar hoe het zit: Zoals jij zegt zat het in 1989 wat betreft sampling in de hiphop nog totaal anders. Geen enkel van de meer dan 100 samples op Paul's Boutique is gecleared! Dat werd nooit gedaan, en er was nog nooit een artiest voor aangeklaagd. Daar kwam een paar jaar later flink verandering in... Maar toch kan ik mij herinneren dat EMI wel stappen heeft ondernomen? Capitol (toendertijd label van Beastie Boys) heeft ze vast afgekocht om verder gezeur te voorkomen, gok ik...

    Op 'Sound Of Sciene' wordt behalve 'The End' en de drumloop van de reprise van 'Sgt. Pepper' ook nog het intro-geroezemoes van 'Sgt. Pepper', 'Back In The USSR' en 'When I'm Sixty Four' gebruikt. Trouwens, op 'Johnny Ryall' wordt McCartney ook nog een gesampled met 'Momma Miss America'!

    Back to The Beatles !
    pi_53675636
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 18:54 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    http://www.youtube.com/watch?v=gtoN_qFv6MA

    Nieuwe mccartney clip van EPP

    Please, stick to the music Paul. Belachelijk dit.
    Thanks voor de link!

    Ik vind het wél een toffe clip. Leuk omdat je het niet van 'em verwacht. Maar ik irriteer me soms ook wel aan het 'eeuwig jong willen blijven'-imago van McCartney. Ik snap ook echt niet waarom hij zijn haar verft. Met grijs haar ziet hij er echt stoer uit. Zie videoclip 'Press'. En als we dan toch bezig zijn, lees ook dit ontzettend interessante artikel in de DailyMail.



    Wat dit allemaal met zijn muziek te maken heeft weet ik ook niet.
      Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2007 @ 20:05:50 #202
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53675729
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 20:02 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Thanks voor de link!

    Ik vind het wél een toffe clip. Leuk omdat je het niet van 'em verwacht. Maar ik irriteer me soms ook wel aan het 'eeuwig jong willen blijven'-imago van McCartney. Ik snap ook echt niet waarom hij zijn haar verft. Met grijs haar ziet hij er echt stoer uit. Zie videoclip 'Press'. En als we dan toch bezig zijn, lees ook dit ontzettend interessante artikel in de DailyMail.

    [afbeelding]

    Wat dit allemaal met zijn muziek te maken heeft weet ik ook niet.
    Waarom vind je het een toffe clip?
    Houd je ook van The Village People?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53675924
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 20:05 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Waarom vind je het een toffe clip?
    Houd je ook van The Village People?
    Man, zeur niet . Er is nog een groot verschil tussen 'Sex On The Phone' en 'Ever Present Past'. Het is geen misdaad van Paul, ofzo.
      Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2007 @ 20:23:19 #204
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53676161
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 20:12 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Man, zeur niet . Er is nog een groot verschil tussen 'Sex On The Phone' en 'Ever Present Past'. Het is geen misdaad van Paul, ofzo.
    Heeft niks met zeuren te maken. Ik vraag me af waarom je dit goed vindt. Net zoals ik me afvraag waarom mensen Mind Games (het album) niet goed vinden (en ik wel).

    Ik vind het een kinderachtige clip met debiele danspasjes. But on the other hand...het is een clip. Meer niet.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53676349
    Ik vindt het ook wel een grappige klip, gewoon omdat hij met een knipoog gemaakt is je um lol ziet hebben in de clip.
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
    pi_53676531
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 20:23 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Heeft niks met zeuren te maken. Ik vraag me af waarom je dit goed vindt. Net zoals ik me afvraag waarom mensen Mind Games (het album) niet goed vinden (en ik wel).

    Ik vind het een kinderachtige clip met debiele danspasjes. But on the other hand...het is een clip. Meer niet.
    Juist wat je zegt: Het is maar een clip, en meer niet... Ik vind het gewoon grappig dat hij niet wéér een clip met een band gevormd uit zichzelf of wéér zo'n pauperclip als Nod Your Head uitbrengt, maar een clip waarin hij fucking danspasjes doet. Dat vind ik het goede. Niet echt diep over nagedacht. Gewoon: leuk.

    Maar hey, over Mind Games zijn we het tenminste wél eens .
      Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2007 @ 20:42:04 #207
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53676573
    Wel schokkend nummer van The Village People.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53676732
    Ik vroeg mij al af waar de reactie daarop bleef.
      Redactie Frontpage woensdag 3 oktober 2007 @ 20:52:36 #209
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53676858
    En verder: McCartney heeft geen tourplannen...massaal naar Parijs dan toch maar?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53678112
    Ik vond die clip ook wel lollig: je moet de humor ervan inzien. Ik vond het overigens wel leuk verzonnen om z'n gebaren te verheffen tot 'danspasjes'. Het slaat verder allemaal nergens op, maar ik vind 'm lollig. Lolliger dan de clip van Dance tonight: daar kreeg ik nou weer WEL (zij het een zeer lichtelijke) plaatsvervangende schaamte bij: nogal knullig en zo...
    pi_53678178
    En o ja, ik vind het helemaal niets als The Beatles gesampled gaan worden her en der... Heiligschennis! Ik hou ook totaal niet van covers: die interesseren met echt compleet 0,0 %. Ik snap niet wat de lol van een cover van een Beatlesnummer is... Maar samples zijn nog erger: straks krijg je de stomste platen waarin classics verkracht worden... Nee, foute boel. Dan loop ik op straat While my guitar te fluiten en dan denken ze dat ik een of ander flutterig modern dans/rapnummer aan het fluiten ben! AAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!
      donderdag 4 oktober 2007 @ 10:56:38 #212
    33733 IsaacD
    Gevaarlijk exemplarisch
    pi_53687859
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 19:49 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Sean Lennon was toen Paul's Boutique uitkwam 13 jaar, dus de kans dat hij een rol heeft gespeeld in de onderhandelingen is klein . Maar het klopt wel dat hij een vriend is van de Beasties. Sterker nog, zijn debuutalbum is uitgebracht op het label van de Beastie Boys (Grand Royal) en ze werkten in een aantal projecten met elkaar samen. Maar hoe het zit: Zoals jij zegt zat het in 1989 wat betreft sampling in de hiphop nog totaal anders. Geen enkel van de meer dan 100 samples op Paul's Boutique is gecleared! Dat werd nooit gedaan, en er was nog nooit een artiest voor aangeklaagd. Daar kwam een paar jaar later flink verandering in... Maar toch kan ik mij herinneren dat EMI wel stappen heeft ondernomen? Capitol (toendertijd label van Beastie Boys) heeft ze vast afgekocht om verder gezeur te voorkomen, gok ik...

    Op 'Sound Of Sciene' wordt behalve 'The End' en de drumloop van de reprise van 'Sgt. Pepper' ook nog het intro-geroezemoes van 'Sgt. Pepper', 'Back In The USSR' en 'When I'm Sixty Four' gebruikt. Trouwens, op 'Johnny Ryall' wordt McCartney ook nog een gesampled met 'Momma Miss America'!

    Back to The Beatles !
    Sorry, toch nog even reageren

    Ik weet dat destijds niets gecleared is, maar ik weet niet precies hoe het zit met re-issues en alles (of er dan toch nog wat moet worden opgehoest ofzo). Ik meende dat ik ergens gelezen had dat er toch nog wat contact was geweest via Sean dus.

    Wat ik me ook afvraag: heeft Michael Jackson niets te zeggen over al dat geclear met die samples? Hij heeft toch die rechten? Om nog even weer een beastie boys voorbeeld te geven: de track I'm down van ze waarin het gelijknamige beatles nummer wordt gesampled heeft destijds hun debuutalbum niet gehaald omdat Michael Jackson de track niks vond (waarin ik 'm niet helemaal ongelijk kan geven). Dus Wacko Jacko heeft er toch wel 1 en ander over te zeggen, of niet?
    Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
    pi_53690255
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 21:35 schreef hello_goodbye het volgende:
    En o ja, ik vind het helemaal niets als The Beatles gesampled gaan worden her en der... Heiligschennis! Ik hou ook totaal niet van covers: die interesseren met echt compleet 0,0 %. Ik snap niet wat de lol van een cover van een Beatlesnummer is... Maar samples zijn nog erger: straks krijg je de stomste platen waarin classics verkracht worden... Nee, foute boel. Dan loop ik op straat While my guitar te fluiten en dan denken ze dat ik een of ander flutterig modern dans/rapnummer aan het fluiten ben! AAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!
    Ik kan er niet echt wakker van liggen dat de Beatles gecovered of gesamplet worden. Soms is het tof, soms niet, maar het bronmateriaal verandert er echt niet door. In het geval van de Beastie Boys vind ik het resultaat zelfs erg tof. Tevens bestaan er mooie Beatles covers.

    Over covers gesproken, ik luister nu naar de soundtrack van de aankomende Beatles-musical-film 'Across the Universe'. Onder andere Bono en Joe Cocker, plus de acteurs spelen zo'n 30 Beatles nummers. Het zal zeker niet ieder's cup of tea zijn, en men mag van heiligschennis spreken, maar eigenlijk vind ik het wel vermakelijk. Ben nog steeds wel benieuwd naar de film.
    pi_53695721
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 12:39 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

    [..]

    Ik kan er niet echt wakker van liggen dat de Beatles gecovered of gesamplet worden. Soms is het tof, soms niet, maar het bronmateriaal verandert er echt niet door. In het geval van de Beastie Boys vind ik het resultaat zelfs erg tof. Tevens bestaan er mooie Beatles covers.

    Over covers gesproken, ik luister nu naar de soundtrack van de aankomende Beatles-musical-film 'Across the Universe'. Onder andere Bono en Joe Cocker, plus de acteurs spelen zo'n 30 Beatles nummers. Het zal zeker niet ieder's cup of tea zijn, en men mag van heiligschennis spreken, maar eigenlijk vind ik het wel vermakelijk. Ben nog steeds wel benieuwd naar de film.
    Ik heb liever Sgt Pepper waarin Steve Martin Maxwell's Silver hammer zingt
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
    pi_53710006
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 20:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    En verder: McCartney heeft geen tourplannen...massaal naar Parijs dan toch maar?
    Dat zegt-ie al sinds zijn tour in Amerika is afgelopen. Alsnog heeft hij dit jaar best wat optredens gedaan. Hij voegt er ook vaak aan toe dat hij "de komende tijd wat intieme optredens hier en daar" doet. Zoals nu in Parijs, Londen, en eerder in New York en LA. Máár hij zegt ook altijd dat hij in 2008 - als zijn scheiding is afgerond - weer een flinke tour gaat doen. Hoera!
    pi_53710252
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 21:35 schreef hello_goodbye het volgende:
    En o ja, ik vind het helemaal niets als The Beatles gesampled gaan worden her en der... Heiligschennis! Ik hou ook totaal niet van covers: die interesseren met echt compleet 0,0 %. Ik snap niet wat de lol van een cover van een Beatlesnummer is... Maar samples zijn nog erger: straks krijg je de stomste platen waarin classics verkracht worden... Nee, foute boel. Dan loop ik op straat While my guitar te fluiten en dan denken ze dat ik een of ander flutterig modern dans/rapnummer aan het fluiten ben! AAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!
    Het zal nóóit gebeuren dat daar toestemming voor wordt gegeven. Ik hoorde laatst een trancekneiter met 'Power To The People' van Lennon. Dus ik zo: Wtf...Yoko, wáárom? Bleek het een Nederlandse 'artiest' te zijn, en in Nederland mag je alles naspelen zonder toestemming te vragen en/of royalties af te staan . Toch zijn er ook heel wat nummers met subtiele, bijna onherkenbare, Beatles-samples. En dat vind ik alleen maar tof. Er is een groot verschil tussen een beuk-remix van 'Strawberry Fields' en bijvoorbeeld een korte gitaar-sample, verwerkt in een mooi nummer. En inderdaad, afbreuk aan het origineel zal het voor mij nooit doen.

    Trouwens, EMI heeft - na het succes met Elvis - Junkie XL gevraagd om 'Strawberry Fields' te remixen. En dat is écht waar.
    quote:
    Op donderdag 4 oktober 2007 10:56 schreef IsaacD het volgende:
    Sorry, toch nog even reageren

    Ik weet dat destijds niets gecleared is, maar ik weet niet precies hoe het zit met re-issues en alles (of er dan toch nog wat moet worden opgehoest ofzo). Ik meende dat ik ergens gelezen had dat er toch nog wat contact was geweest via Sean dus.

    Wat ik me ook afvraag: heeft Michael Jackson niets te zeggen over al dat geclear met die samples? Hij heeft toch die rechten? Om nog even weer een beastie boys voorbeeld te geven: de track I'm down van ze waarin het gelijknamige beatles nummer wordt gesampled heeft destijds hun debuutalbum niet gehaald omdat Michael Jackson de track niks vond (waarin ik 'm niet helemaal ongelijk kan geven). Dus Wacko Jacko heeft er toch wel 1 en ander over te zeggen, of niet?
    Oh ja, het zou natuurlijk kunnen dat EMI alsnog grote stennis ging schoppen bij de meerdere re-releases, maar dat Sean toendertijd iets geregeld heeft. Dat zou toch wel moeten... Want het gaat niet om een paar seconden, maar om complete nummers. Trouwens, Beastie Boys hebben zelfs de rechtzaak 'Flute Loop' gewonnen, terwijl dat ook een hele duidelijke sample is... Interessante zaak, dat clearen (of niet) van die samples. Voer voor een ander topic ! Ik vind de 'I'm Down'-cover van ze wel tof trouwens .

    Het Michael Jackson-verhaal is een ingewikkelde. Daar hebben we het hier al vaak over gehad, en ik heb ook een keer een stukje overgetypt waar alles duidelijk in vermeld stond. Het heeft er mee te maken dat er zo veel verschillende rechten zijn, en dat Jackson een bepaald deel van de helft van bepaalde nummers....enzovoort....in zijn bezit heeft. En inderdaad, McCartney krijgt de rechten vanzelf terug en vind het daarom het geld niet waard om het op dit moment terug te kopen. Het is echt niet zo dat 100% naar Jackson gaat, ofzo. Maar hij heeft er wel voor gezorgd dat de originele Beatles-nummers in de jaren '80 gebruikt konden worden voor reclamedoeleinden... 'Revolution' bij Nike Air enzo.

    Maarrrr waar lullen we over, want het ("Wu-Tang gebruiken Beatles-sample") is helemaal niet waar! Wu-Tang heeft helemaal geen sample gebruikt! Alles is nagespeeld (ja, wel door Dhani Harrison), maar er komt niets van Beatles-plaat! Ze hebben toestemming om het na te spelen, niet om de Beatles te gebruiken...
    pi_53711335
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 00:31 schreef mindgames het volgende:

    En inderdaad, McCartney krijgt de rechten vanzelf terug en vind het daarom het geld niet waard om het op dit moment terug te kopen....
    Ik meen toch gelezen te hebben dat McCartney 26 miljoen pond geboden heeft indertijd om Northern Songs terug te kopen van ATV (maar dat de rechten toen naar MJ gegaan zijn via een hoger bod)
    pi_53731717
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 00:31 schreef mindgames het volgende:
    Trouwens, EMI heeft - na het succes met Elvis - Junkie XL gevraagd om 'Strawberry Fields' te remixen. En dat is écht waar.

    Jesus christus, dat die amateur even oprot met z'n 13-in-een-dozijn mixjes

    De productie van Strawberry Fields is opzichzelf al heel apart en gefragmenteerd... Daar heb je helemaal geen remix voor nodig.
      Redactie Frontpage dinsdag 9 oktober 2007 @ 11:22:05 #220
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53809462
    Ik zet vandaag Double Fantasy weer eens op. Zwaar ondergewaardeerde plaat...
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:02:31 #221
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53810457
    quote:
    Op dinsdag 9 oktober 2007 00:00 schreef mindgames het volgende:
    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Toch krijg ik kippenvel als ik die foto's zie en bedenk dat hij vandaag 67 had kunnen worden...

    Mooi getimed, btw
      Moderator dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:33:29 #222
    7566 crew  MaJo
    Mama van aapie
    pi_53811240
    30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
    pi_53819490
    John
      dinsdag 9 oktober 2007 @ 19:07:10 #224
    25470 SoSolid
    Danke danke
    pi_53819645
    Imagine all the people
    Living for today
    Imagine there's no countries
    It isn't hard to do
    Nothing to kill or die for
    And no religion too
    Imagine all the people
    Living life in peace

    People say that I'm a dreamer, but I'm not the only one

    Zonde

    Ik heb z'n platen, maar heb laatst ook John Lennon Legend gekocht. Een zeer goeie verzamel cd als je het mij vraagt, met een DVD erbij met clips/fragmenten etc. Erg goed.
    xxx
    pi_53822952
    Om 21.45 (Nederlandse tijd) vindt de onthulling van de Imagine Peace Tower in Reykjavik plaats. Yoko en Sean zullen hierbij aanwezig zijn. Paul is uitgenodigd, en Ringo is zelfs al eerder vandaag gespot in Reykjavik. Live te volgen op: www.imaginepeace.com.

    pi_53843459
    McCartney's 'Ever Present Past' verschijnt eind deze maand op single én 7". B-kant van de 7" is 'House Of Wax' (Live @ Amoeba, LA). Op de CD-single zijn dat liveversies van 'Only Mama Knows' en 'Dance Tonight'.

    Ook is vandaag een groot deel van George Harrison's discografie op iTunes toegevoegd, met hier en daar wat nooit eerder uitgebrachte bonustracks.
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 18:22:40 #227
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53843730
    Vandaag WEER Double Fantasy opgezet. Ook de Yoko nummers vind ik waanzinnig goed. Im moving on en Give me something zijn gewoon goede punk new wave tracks!

    Wat vindt Luuk hier nu van?!
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53843779
    Hey, zo wordt het wel érg intiem .

    Ik heb toch al eens verteld dat ik élke seconde Lennon-solowerk kan waarderen, en ook de Yoko-nummers van Double Fantasy en Milk And Honey? Ik heb gisteren en vandaag ook naar Double Fantasy geluisterd (gisteren ook naar Plastic Ono Band, Mind Games, Walls & Bridges, enz ). En ik vind het zeker wel een perfect album, hoor!
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 18:29:55 #229
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53843887
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:24 schreef mindgames het volgende:
    Hey, zo wordt het wel érg intiem .

    Ik heb toch al eens verteld dat ik élke seconde Lennon-solowerk kan waarderen, en ook de Yoko-nummers van Double Fantasy en Milk And Honey? Ik heb gisteren en vandaag ook naar Double Fantasy geluisterd (gisteren ook naar Plastic Ono Band, Mind Games, Walls & Bridges, enz ). En ik vind het zeker wel een perfect album, hoor!
    Ik heb ook eens verteld niet van melk te houden. Heb je vast niet onthouden.

    Maar inderdaad, ik waardeer ook haast elke noot van Lennon. Al moet ik zeggen dat ik two virgins een slecht project vind. Die live peace in Toronto he...is die is ook op remaster uitgebracht. En waarom dan niet?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53844166
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Ik heb ook eens verteld niet van melk te houden. Heb je vast niet onthouden.

    Maar inderdaad, ik waardeer ook haast elke noot van Lennon. Al moet ik zeggen dat ik two virgins een slecht project vind. Die live peace in Toronto he...is die is ook op remaster uitgebracht. En waarom dan niet?
    Haha, ik bedoelde het niet zo.

    Ik geloof dat niemand uit de band echt tevreden was over Toronto....en begrijpelijk. Volledig ter plekke verzonnen. Er zijn veel verschillen tussen de LP, CD, VHS en DVD-versies. Meer weet ik er niet over. Nou ja, er is wel een (hele dure, bagger klinkende) CD-versie uit 1995 ofzo. Maar een echte remaster is er geloof ik niet, nee...
    pi_53844207
    Trouwens, nog even over Double Fantasy. Ik vind het wel jammer dat Yoko Cheap Trick heeft weggestuurd na de opnames van 'I'm Moving On' en 'I'm Losing You', en dat ze de nummers dus met andere muzikanten opnieuw hebben opgenomen. Ik vind de versies met Cheap Trick echt stukken beter en rauwer...

    Wist je dat er een promo-CD van Lennon Anthology is waar per ongeluk de Anthology-versie van 'I'm Losing You' op staat die 30 sec. ofzo langer is? Heel verrassend.

      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 18:47:31 #232
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53844289
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:42 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Haha, ik bedoelde het niet zo.

    Ik geloof dat niemand uit de band echt tevreden was over Toronto....en begrijpelijk. Volledig ter plekke verzonnen. Er zijn veel verschillen tussen de LP, CD, VHS en DVD-versies. Meer weet ik er niet over. Nou ja, er is wel een (hele dure, bagger klinkende) CD-versie uit 1995 ofzo. Maar een echte remaster is er geloof ik niet, nee...
    Sorry...mijn poging tot humor botst wel eens


    Zonde van de die remaster want ondanks dat het een beetje erg rommelig is...staat er wel een mooie versie van Cold Turkey op!
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 18:48:25 #233
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53844310
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:43 schreef mindgames het volgende:
    Trouwens, nog even over Double Fantasy. Ik vind het wel jammer dat Yoko Cheap Trick heeft weggestuurd na de opnames van 'I'm Moving On' en 'I'm Losing You', en dat ze de nummers dus met andere muzikanten opnieuw hebben opgenomen. Ik vind de versies met Cheap Trick echt stukken beter en rauwer...

    Wist je dat er een promo-CD van Lennon Anthology is waar per ongeluk de Anthology-versie van 'I'm Losing You' op staat die 30 sec. ofzo langer is? Heel verrassend.

    [ afbeelding ]
    Begrijp ik het nou goed...is de cd double fantasy anders dan de lp?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53844473
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Sorry...mijn poging tot humor botst wel eens


    Zonde van de die remaster want ondanks dat het een beetje erg rommelig is...staat er wel een mooie versie van Cold Turkey op!
    Geen probleem .

    Ja, die versie is ook lekker rauw. Trouwens, ik haat de drums op de live-versie in New York. Maar er is nóg een versie, die misschien wel het beste van allemaal is. Dat is een versie uit 1969, gespeeld op een benefiet-gala voor Unicef in Londen. George Harrison speelt ook mee. Deze versie is later uitgebracht op Some Time In New York City, maar dan wel bijna helemaal opnieuw ingespeeld . Hier een heel kort fragment.
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 19:02:40 #235
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53844630
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:56 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Geen probleem .

    Ja, die versie is ook lekker rauw. Trouwens, ik haat de drums op de live-versie in New York. Maar er is nóg een versie, die misschien wel het beste van allemaal is. Dat is een versie uit 1969, gespeeld op een benefiet-gala voor Unicef in Londen. George Harrison speelt ook mee. Deze versie is later uitgebracht op Some Time In New York City, maar dan wel bijna helemaal opnieuw ingespeeld . Hier een heel kort fragment.
    Ik vind dat concert in New York toch al niet zo leuk eigenlijk...
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53844861
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:48 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Begrijp ik het nou goed...is de cd double fantasy anders dan de lp?
    Nee, ik bedoel twee verschillende dingen: I'm Losing You en I'm Moving On werden eerst opgenomen met Cheap Trick als achtergrondsband. Yoko vond het plots niet meer OK, en ontsloeg de band. De versie van I'm Losing You die daarna op Double Fantasy terecht is gekomen is echt stukken minder goed dan de versie met Cheap Trick. Yoko ziet dit tegenwoordig ook in, want op elke recente compilatie van Lennon staat de versie van I'm Losing You met Cheap Trick! Die versie staat dus op Lennon Anthology.

    Maarrr, op een promo van Lennon Anthology staat een versie van het nummer met Cheap Trick die 30 sec. langer is dan de versie op de normale Lennon Anthology-boxset... En dan is er ook nog het verhaal met de cameraploeg die dagenlang heeft geregistreerd hoe John en Yoko bezig waren met Cheap Trick aan die nummers.
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 19:21:19 #237
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53845113
    Aha! Yoko ontsloeg de band...daar had Lennon niets meer over te zeggen?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53845685
    Dat weet niemand... De sessies werden geheim gehouden. Jack Douglas had al eerder gewerkt met Cheap Trick en vertelde de mannen niet met wie ze gingen werken. Ze waren grote Beatles-fans, dus dat moet toch even een grote verrassing zijn geweest .

    Maar goed, de ene zegt dat Yoko jaloers was op het goede contact tussen Cheap Trick en Lennon, de ander zegt dat Yoko dacht dat Cheap Trick gebruik probeerde te maken van Lennon. Misschien was het Lennon's manier om via-via te kunnen zeggen dat hij toch niet tevreden was over de rauwe versies. Al hebben ze zelfs blazers overgedubt voor de oorspronkelijke versie van I'm Losing You!

    Maar wat net zo makkelijk kan zijn is dat de échte sessiemuzikanten voor Double Fantasy geirriteerd werden door het feit dat ze aan de kant waren gezet voor die nummers, of zelfs een of ander contract hadden gesloten. Ik geloof dat - omdat de sessies geheim werden gehouden - Yoko/Lennon het niet zo tof vond dat de pers er bijna gelijk lucht van had gekregen dat hij met Cheap Trick aan het werk was. Meteen daarna is de band ontslagen.

    Voor Lennon Anthology in 1998 werd een nieuwe promo-video geschoten met de Cheap Trick-leden. Dat is wel zo'n beetje hét teken dat de videobeelden van die dagen met Lennon echt vernietigd zijn, lijkt me...
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 19:46:08 #239
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53845792
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:42 schreef mindgames het volgende:
    Dat weet niemand... De sessies werden geheim gehouden. Jack Douglas had al eerder gewerkt met Cheap Trick en vertelde de mannen niet met wie ze gingen werken. Ze waren grote Beatles-fans, dus dat moet toch even een grote verrassing zijn geweest .

    Maar goed, de ene zegt dat Yoko jaloers was op het goede contact tussen Cheap Trick en Lennon, de ander zegt dat Yoko dacht dat Cheap Trick gebruik probeerde te maken van Lennon. Misschien was het Lennon's manier om via-via te kunnen zeggen dat hij toch niet tevreden was over de rauwe versies. Al hebben ze zelfs blazers overgedubt voor de oorspronkelijke versie van I'm Losing You!
    Maar wat net zo makkelijk kan zijn is dat de échte sessiemuzikanten voor Double Fantasy geirriteerd werden door het feit dat ze aan de kant waren gezet voor die nummers, of zelfs een of ander contract hadden gesloten. Ik geloof dat - omdat de sessies geheim werden gehouden - Yoko/Lennon het niet zo tof vond dat de pers er bijna gelijk lucht van had gekregen dat hij met Cheap Trick aan het werk was. Meteen daarna is de band ontslagen.

    Voor Lennon Anthology in 1998 werd een nieuwe promo-video geschoten met de Cheap Trick-leden. Dat is wel zo'n beetje hét teken dat de videobeelden van die dagen met Lennon echt vernietigd zijn, lijkt me...
    Wat gek...die hoor ik nergens...
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53845927
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:46 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Wat gek...die hoor ik nergens...
    Met de oorspronkelijke versie bedoel ik dus de Cheap Trick-versie . En inderdaad, die zijn verder nooit gebruikt, ook niet op Anthology.
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 19:52:26 #241
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53845971
    Zonde want ik kan me bijvoorbeeld wel wat saxefoons voorstellen bij dit nummer!

    Staat die versie wel op een bootleg?
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53846026
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 19:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Zonde want ik kan me bijvoorbeeld wel wat saxefoons voorstellen bij dit nummer!

    Staat die versie wel op een bootleg?
    Jazeker. Maar ik begin nu toch te twijfelen over op welke versie de blazers-overdub te horen is. Misschien toch gewoon de albumversie .
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 19:56:07 #243
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53846050
    Ik zet nog eens te luisteren maar ik hoor ze echt niet! Als je toevallig een bootleg titel voor me hebt hoor ik dat graag.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 19:56:29 #244
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53846064
    Oja en wat is Walking on thin ice toch meesterlijk!!!!!!!!!
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53846154
    Nee, je hoort ze niet want ze zijn dus nooit gebruikt . De horns-overdub is te horen op nummer 9 van 'Songs From Late In The Afternoon'.

    Ja, Walking On Thin Ice heeft zo'n geweldige gitaarlick. Echt hét nummer van de laatste momenten in het leven van Lennon.
      Redactie Frontpage woensdag 10 oktober 2007 @ 20:02:03 #246
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53846183
    Super! Eens kijken of ik dat ergens kan downloaden.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53846296
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 20:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Super! Eens kijken of ik dat ergens kan downloaden.
    Dat kan. Check je PM!
    pi_53848521
    Ter ere van John Lennon's 67e verjaardag heeft Yoko Ono een zogenaamde Imagine toren laten bouwen:

    On October 9th 2007, Yoko Ono will unveil the IMAGINE PEACE TOWER on Videy Island, Reykjavik, Iceland.

    Dedicated to the memory of her late husband John Lennon on what would have been his 67th birthday, the IMAGINE PEACE TOWER will shine as a beacon for World Peace.

    Sponsored by the City of Reykjavik, the Reykjavik Art Museum and Reykjavik Energy, the IMAGINE PEACE TOWER will be surrounded by more than 495,000 PEACE WISHES from people worldwide that the artist has collected since 1981 as part of her interactive Wish Tree exhibits.
    The wishes will be stored in capsules and buried surrounding the IMAGINE PEACE TOWER.


    http://www.imaginepeace.com/
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
    pi_53848711
    Ik vond Yoko zo lief en moedig bij de onthulling gisteravond. Paul was niet aanwezig, Ringo wel.



    pi_53848797
    Over Paul en Ringo gesproken: Nu Liverpool volgend jaar de culturele hoofdstad van Europa is en Ringo en Paul los van elkaar komen optreden, vraagt iedereen zich natuurlijk af: Spelen ze ook samen??

    De woordvoerder van het evenement heeft blijkbaar genoeg van steeds diezelfde vraag, en schijnt geantwoord te hebben: "Niets is zeker. Wat wel zeker is, is dat John en George niet op het podium verschijnen."
      woensdag 10 oktober 2007 @ 22:13:26 #251
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53850142
    Wat krijgen we nou, ik ben er even niet en spontaan ontstaat er een slowchat tussen mindgames en TheGrandWazoo, kennen jullie elkaar ook al? Webfreak past volgens mij ook in dat rijtje, het lijkt wel een samenzwering langzamerhand

    Maar ik deel mijn Beatlesliefde wel met jullie
    pi_53850981
    Weet je wat ik erg vind? Presentatoren die ongelooflijke blunders maken. Je zou denken dat bij een zender als Arrow Classic Rock mensen werken die echt van die muziek houden en er veel van weten. Eerder deze week draaien ze Whatever get's you through the night. Aan het eind zei de presentator dat "dit nummer uit 1974 het eerste hitje was van Lennon nadat de Beatles uit elkaar waren gegaan..."
    Gisteren zei diezelfde presentator dat Yoko dat Peace project zou hebben en als gast zou in ieder geval George Harrison... "o nee, die is ook al dood" (letterlijk citaat!), eh... Ringo Starr er zijn...

    Kijk, DAT is nou erg...
    pi_53851038
    Haha, die laatste is pijnlijk te noemen, ja! "Whatever Get's You Thru The Night" was Lennon's eerste en enige solo nummer 1-hit, toen hij nog in leven was. Maar inderdaad niet zijn eerste hit.
      woensdag 10 oktober 2007 @ 23:05:07 #254
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53851892
    Een paar jaar geleden stond in de tv-gids: "Nadat Paul McCartney in 1980 werd doodgeschoten..."
      Redactie Frontpage donderdag 11 oktober 2007 @ 10:31:06 #255
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53857825
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 20:06 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Dat kan. Check je PM!
    Thanks a fucking lot!!!
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      Redactie Frontpage donderdag 11 oktober 2007 @ 10:31:47 #256
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53857849
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:13 schreef TNA het volgende:
    Wat krijgen we nou, ik ben er even niet en spontaan ontstaat er een slowchat tussen mindgames en TheGrandWazoo, kennen jullie elkaar ook al? Webfreak past volgens mij ook in dat rijtje, het lijkt wel een samenzwering langzamerhand

    Maar ik deel mijn Beatlesliefde wel met jullie
    Webfreak is een erg goede vriend van me. Mindgames ken ik niet.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      donderdag 11 oktober 2007 @ 10:54:44 #257
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_53858455
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:40 schreef mindgames het volgende:
    Haha, die laatste is pijnlijk te noemen, ja! "Whatever Get's You Thru The Night" was Lennon's eerste en enige solo nummer 1-hit, toen hij nog in leven was. Maar inderdaad niet zijn eerste hit.
    Imagine is niet op nr 1 terecht gekomen?
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
    pi_53859339
    Aaargh!!
    Onlangs de nieuwe single van Wu Tang Clan gehoord.. "While my guitar gently weeps" hebben ze onwijs verneukt.

    Ik heb binnenkort een telefoon-interview met Wu Tang. Als iemand nog kritische vragen heeft, hoor ik 't wel
    pi_53864761
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 10:54 schreef Rasing het volgende:

    [..]

    Imagine is niet op nr 1 terecht gekomen?
    Nope, in 1971 is het alleen in Amerika op single uitgebracht en kwam het tot nummer 3. In Engeland werd het pas in 1975 op single uitgebracht en kwam daar tot nummer 6. In Engeland kwam Imagine vlak na de moord op Lennon wél op nummer 1, en bleef daar een maand totdat Lennon's Woman op nummer 1 terecht kwam.
    pi_53867567
    Was net bij de afhaal-chinees, draaiden ze toch mooi een chinese muzakversie van Yesterday. Geweldig!
    Dat er dan nog mensen roepen dat The Beatles niet gecoverd mogen worden
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
    pi_53869805
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 18:09 schreef mindgames het volgende:
    McCartney's 'Ever Present Past' verschijnt eind deze maand op single én 7". B-kant van de 7" is 'House Of Wax' (Live @ Amoeba, LA). Op de CD-single zijn dat liveversies van 'Only Mama Knows' en 'Dance Tonight'. [..]
    En als je 'em digitaal koopt krijg je een live-versie van 'That Was Me' er bij.
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:11:10 #262
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_53881969
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 18:06 schreef MuadDib het volgende:
    Was net bij de afhaal-chinees, draaiden ze toch mooi een chinese muzakversie van Yesterday. Geweldig!
    Dat er dan nog mensen roepen dat The Beatles niet gecoverd mogen worden
    jaaaa! Er zit ook een Chinees in Heiloo ( waar niet...? ) die continu Beatles muzak op heeft staan. Ik word er altijd een beetje droevig van. Richard Kliederman die Beatles naspeelt...
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_53887550
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 23:05 schreef TNA het volgende:
    Een paar jaar geleden stond in de tv-gids: "Nadat Paul McCartney in 1980 werd doodgeschoten..."
    Iedereen weet toch wel dat Paul omgkomen is bij een auto-ongeluk
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:07:19 #264
    164931 Houtspeer
    Jealous Of Your Cigarette
    pi_53887917
    Waarom vinden jullie allemaal Strawberry Fields Forever zo leuk? Het staat altijd bovenaan de lijst met beste Beatles liedjes. Er zijn echt zat andere Beatles liedjes die veel leuker zijn.
    And all the things you do with it
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 16:27:27 #265
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53888369
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 15:49 schreef MrBadGuy het volgende:

    [..]

    Iedereen weet toch wel dat Paul omgkomen is bij een auto-ongeluk
    Precies, daarom vond ik het ook zo dom!
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 16:07 schreef Houtspeer het volgende:
    Waarom vinden jullie allemaal Strawberry Fields Forever zo leuk? Het staat altijd bovenaan de lijst met beste Beatles liedjes. Er zijn echt zat andere Beatles liedjes die veel leuker zijn.
    Ik heb dat ook nooit begrepen
    pi_53896196
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 16:07 schreef Houtspeer het volgende:
    Waarom vinden jullie allemaal Strawberry Fields Forever zo leuk? Het staat altijd bovenaan de lijst met beste Beatles liedjes. Er zijn echt zat andere Beatles liedjes die veel leuker zijn.
    Same here. Prachtig nummer, maar ik draai 'm zelden. Hij staat zeker niet nummer 1 op mijn lijst. A day in the life ook niet trouwens. Ik heb trouwens helemaal geen top tig van The Beatles, want dat is onmogelijk... maar als ik een paar nummers moet opnoemen die ik mooi of fijn of lekker vind, dan staan SF en ADITL er niet bij...

    Wat een nutteloze post is dit eigenlijk. Who gives a shit wat ik wel of niet leuk vind...
    pi_53905505
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 22:13 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Same here. Prachtig nummer, maar ik draai 'm zelden. Hij staat zeker niet nummer 1 op mijn lijst. A day in the life ook niet trouwens. Ik heb trouwens helemaal geen top tig van The Beatles, want dat is onmogelijk... maar als ik een paar nummers moet opnoemen die ik mooi of fijn of lekker vind, dan staan SF en ADITL er niet bij...

    Wat een nutteloze post is dit eigenlijk. Who gives a shit wat ik wel of niet leuk vind...
    Mijn favoriete Beatles nummer is In my life met For no one als goeie 2e.
    pi_53905700
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:00 schreef Kolkus het volgende:

    [..]

    Mijn favoriete Beatles nummer is In my life met For no one als goeie 2e.
    Dat zijn ook mijn 2 favorieten.. Zonder volgorde echter... Ik kan echt niet kiezen tussen die 2 nummers.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:51:16 #269
    119165 satecl
    Dorpsidioot.
    pi_53906218
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 22:13 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Same here. Prachtig nummer, maar ik draai 'm zelden. Hij staat zeker niet nummer 1 op mijn lijst. A day in the life ook niet trouwens. Ik heb trouwens helemaal geen top tig van The Beatles, want dat is onmogelijk... maar als ik een paar nummers moet opnoemen die ik mooi of fijn of lekker vind, dan staan SF en ADITL er niet bij...

    Wat een nutteloze post is dit eigenlijk. Who gives a shit wat ik wel of niet leuk vind...
    Ik vind deze post intressanter dan al dat gepraat over Paul Mccartney en z'n nieuwe album
    Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 14:18:54 #270
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53906660
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 22:13 schreef hello_goodbye het volgende:

    [..]

    Same here. Prachtig nummer, maar ik draai 'm zelden. Hij staat zeker niet nummer 1 op mijn lijst. A day in the life ook niet trouwens. Ik heb trouwens helemaal geen top tig van The Beatles, want dat is onmogelijk... maar als ik een paar nummers moet opnoemen die ik mooi of fijn of lekker vind, dan staan SF en ADITL er niet bij...

    Wat een nutteloze post is dit eigenlijk. Who gives a shit wat ik wel of niet leuk vind...
    Ik vind het altijd leuk om de mening van anderen hier over nummers te horen
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:00 schreef Kolkus het volgende:

    [..]

    Mijn favoriete Beatles nummer is In my life met For no one als goeie 2e.
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 13:13 schreef webfreak het volgende:

    [..]

    Dat zijn ook mijn 2 favorieten.. Zonder volgorde echter... Ik kan echt niet kiezen tussen die 2 nummers.
    Ik dacht dat ik de enige was wiens favoriete nummer For No One is. Nog meer liefhebbers dus
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:21:42 #271
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_53910627
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 14:18 schreef TNA het volgende:
    Ik dacht dat ik de enige was wiens favoriete nummer For No One is. Nog meer liefhebbers dus
    Robert ten Brink had m ook op één staan, zei ie een keer in een interview. En bij mij staat ie toch ook zeker in de top 5. Samen met In my life, Strawberry Fields, You never give me your money en I am the walrus.

    Maar als ik hier overmorgen weer over na moet denken, zijn het weer vijf andere
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:00:31 #272
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53911351
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 18:21 schreef Rasing het volgende:

    [..]

    Robert ten Brink had m ook op één staan, zei ie een keer in een interview. En bij mij staat ie toch ook zeker in de top 5. Samen met In my life, Strawberry Fields, You never give me your money en I am the walrus.

    Maar als ik hier overmorgen weer over na moet denken, zijn het weer vijf andere
    Grappig Muziekkenner Leo Blokhuis had For No One ook op één Mijn favoriete nummers wisselen ook, maar de nummer één staat rotsvast op zijn toppositie
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:07:00 #273
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_53911471
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 19:00 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Grappig Muziekkenner Leo Blokhuis had For No One ook op één Mijn favoriete nummers wisselen ook, maar de nummer één staat rotsvast op zijn toppositie
    Same here!
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_53914267
    Mijn favoriet is Old brown shoe.
    You've got to hide your love away & Tomorrow never knows zijn ook super!
    Plus hun versie van Words of love is ook leuk
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:43:39 #275
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53914499
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 21:29 schreef warpozio het volgende:
    Mijn favoriet is Old brown shoe.
    You've got to hide your love away & Tomorrow never knows zijn ook super!
    Plus hun versie van Words of love is ook leuk
    Old Brown Shoe was vroeger mijn favoriet
      zondag 14 oktober 2007 @ 13:10:41 #276
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_53923400
    Gaat iemand ook de 31e oktober naar Tuschinski?
    Help! speelt dan!

    Nu nog vinden waar ik kaartjes kan reserveren.
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_53924886
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 13:10 schreef Frozen het volgende:
    Gaat iemand ook de 31e oktober naar Tuschinski?
    Help! speelt dan!

    Nu nog vinden waar ik kaartjes kan reserveren.
    Leuk dat The Beatles erin meedoen, maar Help! is toch gewoon een matige film?!

    Tenminste dat hoor ik erover, zelf niet gezien.
    pi_53925951
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 14:37 schreef Kolkus het volgende:

    [..]

    Leuk dat The Beatles erin meedoen, maar Help! is toch gewoon een matige film?!

    Tenminste dat hoor ik erover, zelf niet gezien.
    Filmkritisch gezien is het niet veel soeps, maar je moet hem als Beatle fan wel een keer gezien hebben
    pi_53930817
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 00:31 schreef mindgames het volgende:
    [..] En inderdaad, McCartney krijgt de rechten vanzelf terug en vind het daarom het geld niet waard om het op dit moment terug te kopen. [..]
    quote:
    Op vrijdag 5 oktober 2007 02:04 schreef warpozio het volgende:

    [..]

    Ik meen toch gelezen te hebben dat McCartney 26 miljoen pond geboden heeft indertijd om Northern Songs terug te kopen van ATV (maar dat de rechten toen naar MJ gegaan zijn via een hoger bod)
    Ja, McCartney heeft in de jaren '80 geprobeerd het terug te kopen. Maar anno 2007 wil hij niet veel investeringen doen in iets wat hij toch binnenkort (?) terug zal krijgen.
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:13 schreef TNA het volgende:
    Wat krijgen we nou, ik ben er even niet en spontaan ontstaat er een slowchat tussen mindgames en TheGrandWazoo, kennen jullie elkaar ook al? Webfreak past volgens mij ook in dat rijtje, het lijkt wel een samenzwering langzamerhand

    Maar ik deel mijn Beatlesliefde wel met jullie
    Wat TheGrandWazoo zegt. Wij kennen elkaar niet. Maar de link webfreak klopt dan weer wel .
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 11:29 schreef webfreak het volgende:
    Aaargh!!
    Onlangs de nieuwe single van Wu Tang Clan gehoord.. "While my guitar gently weeps" hebben ze onwijs verneukt.

    Ik heb binnenkort een telefoon-interview met Wu Tang. Als iemand nog kritische vragen heeft, hoor ik 't wel
    Wie van de 100 leden van de Wu Tang mag je interviewen ? Vraag zeker even hoe het nu echt zit met de 'Gently Weeps'-samplezaak. Mochten ze het samplen, maar is hun versie afgekeurd? Mochten ze het alleen naspelen en heeft de pers het verkeerd opgepikt?
    pi_53930994
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 19:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Maar als je wil, go your gang! Ik meen soms ook wat te horen...en dan twijfel ik aan mijn geestelijke gezondheid. Zo hoor ik op 1 nummer (weet effe niet welke) een vervelende ruis als de micro openstaat. Dat zou toch anno 2007 niet mogen.
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 19:43 schreef mindgames het volgende:

    [..]

    Juuuist, zulke dingen bedoel ik! Als de muziek goed is irriteer ik mij niet zo aan technische mankementen, maar wel als het gewoon slordigheid is wat - zoals jij zegt- anno 2007 niet meer zou mogen.
    Beter laat dan nooit. Hier toch even wat dingen die mij opvielen. Ik pak even een nummer waar het duidelijk te horen is: 'The End Of The End'.

    0:02: De microfoon van Paul komt hard in de mix, je hoort ineens een flinke ruis
    0:13: Een lelijke edit in de piano
    0:34: Op het woord 'jokes' in een klik door een edit te horen
    1:19: Edit in het gefloten stukje
    1:22, 1:34 en 1:35: Edit in piano/ruis
    1:37: Nog meer piano-edits

    De microfoon van Paul wordt aan het eind wel netjes uitgefaded, maar daarom hoor je dus duidelijk de ruis wegfaden. Ook kraakt het nummer continu in het rechterkanaal, wat aan de mastering ligt.

    Tot zo ver het "Paul nam 3 takes op in Abbey Road en de derde take was perfect"-verhaal.
      Redactie Frontpage maandag 15 oktober 2007 @ 10:33:41 #281
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53943653
    Een zeer aardig interview met McCartney gevonden!
    Er worden goede vragen gesteld for a change!

    http://www.beatlesfanclub.nl/content/view/2138/44/
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
    pi_53944328
    Ik zie dat er nog geen linkje is naar ronde 2 van het tournament: Beatles Tournament 2007 - Ronde 2
      maandag 15 oktober 2007 @ 11:20:28 #283
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53944597
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 11:08 schreef MrBadGuy het volgende:
    Ik zie dat er nog geen linkje is naar ronde 2 van het tournament: Beatles Tournament 2007 - Ronde 2
    Ik heb helemaal geen link naar ronde 1 gezien
    pi_53959809
    Voor de mensen die maandag 22 oktober naar Parijs afreizen om McCartney te zien, hier wat extra informatie: Tickets worden op de dag zelf verkocht (vanaf 11:00) aan de kassa van L'Olympia. Je kunt één kaart per persoon kopen, die je ook zelf zal moeten gebruiken. Je krijgt een armband om bij aanschaf van de kaart. 's Avonds bij het optreden moet je het toegangsbewijs én je armband kunnen laten zien. Naar verluid zullen de kaarten 50 en 70 euro kosten. Alleen dat laatste is nog niet bevestigd.
    pi_53993837
    Haha, zap ik langs die A-team, hoor ik ineens 'Revolution' op de achtergrond. Wel een cover, maar toch .
    pi_53997333
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 18:56 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
    Haha, zap ik langs die A-team, hoor ik ineens 'Revolution' op de achtergrond. Wel een cover, maar toch .
    Ja, een anti-geweld liedje in The A-Ateam
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
      Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2007 @ 21:21:18 #287
    95179 TheGrandWazoo
    Zelfmoord is een optie! Bazbo
    pi_53997453
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 19:44 schreef mindgames het volgende:

    [..]


    [..]

    Beter laat dan nooit. Hier toch even wat dingen die mij opvielen. Ik pak even een nummer waar het duidelijk te horen is: 'The End Of The End'.

    0:02: De microfoon van Paul komt hard in de mix, je hoort ineens een flinke ruis
    0:13: Een lelijke edit in de piano
    0:34: Op het woord 'jokes' in een klik door een edit te horen
    1:19: Edit in het gefloten stukje
    1:22, 1:34 en 1:35: Edit in piano/ruis
    1:37: Nog meer piano-edits

    De microfoon van Paul wordt aan het eind wel netjes uitgefaded, maar daarom hoor je dus duidelijk de ruis wegfaden. Ook kraakt het nummer continu in het rechterkanaal, wat aan de mastering ligt.

    Tot zo ver het "Paul nam 3 takes op in Abbey Road en de derde take was perfect"-verhaal.
    Ik heb het gecheckt en inderdaad...ik kan ook niet geloven dat ie zulke fout laat maken! Voor mijn werk moet ik ook veel geluid editten...en ik krijg echt op mijn kop als ik dit soort foutjes maak.
    Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
    (Superworm)
      woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:42 #288
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_53997653
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 21:21 schreef TheGrandWazoo het volgende:

    [..]

    Ik heb het gecheckt en inderdaad...ik kan ook niet geloven dat ie zulke fout laat maken! Voor mijn werk moet ik ook veel geluid editten...en ik krijg echt op mijn kop als ik dit soort foutjes maak.
    Normaal vallen zulke dingen me niet op, maar bij dit nummer is het wel ernstig
      donderdag 18 oktober 2007 @ 12:10:24 #289
    41051 Rasing
    Taalnazis vereinigt euch!
    pi_54007977
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 21:30 schreef TNA het volgende:

    [..]

    Normaal vallen zulke dingen me niet op, maar bij dit nummer is het wel ernstig
    Ben ik nou zo'n barbaar dat ik er geen bal van hoor? Alleen bij 0:13, die edit klopt muzikaal gezien niet, dat is wel ernstig. Maar een paar klikjes die je toch niet hoort (ik niet iig), doen er toch niet toe?
    Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
    Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 17:53:41 #290
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_54014105
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 12:10 schreef Rasing het volgende:

    [..]

    Ben ik nou zo'n barbaar dat ik er geen bal van hoor? Alleen bij 0:13, die edit klopt muzikaal gezien niet, dat is wel ernstig. Maar een paar klikjes die je toch niet hoort (ik niet iig), doen er toch niet toe?
    Zo'n barbaar ben ik ook, maar als ik het lees en terugluister snap ik eigenlijk niet dat iemand als McCartney (toch geen lullige amateurnaam) zulke dingen niet voorkomt.
      donderdag 18 oktober 2007 @ 23:55:56 #291
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_54021765
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 10:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:
    Een zeer aardig interview met McCartney gevonden!
    Er worden goede vragen gesteld for a change!

    http://www.beatlesfanclub.nl/content/view/2138/44/
    staat in de libelle wou net vragen of iemand scans wou, mits interesse zullen ze er morgen zijn.
    Long live music.
      vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:05:58 #292
    73930 Blinker
    Only one Go Ahead Eagles
    pi_54029635
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 11:29 schreef webfreak het volgende:
    Aaargh!!
    Onlangs de nieuwe single van Wu Tang Clan gehoord.. "While my guitar gently weeps" hebben ze onwijs verneukt.

    Ik heb binnenkort een telefoon-interview met Wu Tang. Als iemand nog kritische vragen heeft, hoor ik 't wel
    Ik heb em net geluisterd en het is echt bagger
    Trouwens gaan er nog meer naar Help in Tuschinski?

    Hier wel
    Heb HELP! nog nooit gezien!
    pi_54031910
    Ik vind de Wutang versie eigenlijk best meevallen. Voor degenen die het niet gehoord hebben:

    http://www.youtube.com/watch?v=1cyiWQKPxx8
    Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
    http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
    pi_54083497
    quote:
    Op donderdag 18 oktober 2007 23:55 schreef MASD het volgende:

    [..]

    staat in de libelle wou net vragen of iemand scans wou, mits interesse zullen ze er morgen zijn.
    Ehh, driewerf "Ja, graag zelfs!"
    pi_54126534
    We hadden het laatst hier over bepaalde YouTube-filmpjes die de Paul Is Dead-theorie nieuw leven in blazen. Het gaat om user iamaphoney. Versloomde beelden van McCartney en uit het verband gerukte uitspraken met enge geluidseffecten. Deze user heeft ook accounts onder de naam Y0KOONO en PauIMcCartney. Heeft hij het officele McCartney YouTube-kanaal in handen? Nee, maar daar lijkt het op het eerste gezicht wel op. Hij heeft de usernaam PauIMcCartney! Hij upload dezelfde video's als het officiele McCartney-kanaal, maar verwerkt er dan een Paul Is Dead-boodschap in .

    Toen The Threetles rond 1994 weer even bij elkaar waren voor de opnames van 'Free As A Bird' en 'Real Love' werkten ze aan nog een aantal nummers. Onder andere aan de Lennon-compositie 'I Don't Want To Lose You / Now And Then' uit 1977. Prachtig nummer, waar ze toentertijd een hele middag aan gewerkt hebben. Maar toch zag George het niet zo zitten met het nummer en de hele samenwerking. Het werd nooit afgemaakt en dus niet uitgebracht als derde 'nieuwe' Beatles-track. Nu heeft die gekke YouTube-user een eigen versie gemaakt van het nummer, en wil hij de illusie wekken dat dit dé Beatles-versie is! Bekijk en beluister het hierrrr. Gesamplede Beatles-harmonieën, spooky verknipte interview-fragmenten, een McCartney-achtige baspartij, Jeff Lyne-achtige drums zoals op de andere reunië-tracks, en weer....Paul Is Dead-verwijzingen.

    Persoonlijk denk ik Ringo dood is. Nou ja, laat ik zo zeggen: Wie is toch die drummer in de Ed Sullivan-show in 1964? Te zien vanaf 0:34. http://www.youtube.com/watch?v=23gYg4J1u2Q

    !
      woensdag 24 oktober 2007 @ 02:19:43 #296
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_54126676
    quote:
    Op maandag 22 oktober 2007 08:41 schreef webfreak het volgende:

    [..]

    Ehh, driewerf "Ja, graag zelfs!"
    ok ik was maandag al thuis dus komen ze waarschijnlijk zaterdag of zondag... heb het niet hier liggen...

    mits moeders het niet al weggegooit heeft
    Long live music.
      woensdag 24 oktober 2007 @ 12:11:55 #297
    31303 Frozen
    Nothing in particular
    pi_54131805
    Ik zat gisteravond laat nog even wat te zappen: was er op de BBC een making of van Help!
    Wat een kwaliteit zeg. Opnieuw opgepoetste beelden en geluid. Ik kan niet wachten tot ik de dvd heb!
    Nothing is real and nothing to get hung about
    pi_54133076
    27 oktober komt Help! op BBC2
    Hello, my name is Oliver
    pi_54135204
    quote:
    Op vrijdag 19 oktober 2007 12:05 schreef Blinker het volgende:

    [..]

    Ik heb em net geluisterd en het is echt bagger
    Trouwens gaan er nog meer naar Help in Tuschinski?

    Hier wel
    Heb HELP! nog nooit gezien!
    Ik ga ook! Met drie vrienden. Heb Help! ook nog nooit gezien, dus ben benieuwd.

    Als ik de recensie in uhm... een of andere krant moet geloven, dan was het concert van Paul in Parijs prima
    pi_54135326
    Zit weer even wat live-optredens van Macca te bekijken.

    Vraag me ineens af: wie is er ook zo'n fan van de Back in the World cd? Vind hem echt prach-tig!
    pi_54137979
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 16:07 schreef Houtspeer het volgende:
    Waarom vinden jullie allemaal Strawberry Fields Forever zo leuk? Het staat altijd bovenaan de lijst met beste Beatles liedjes. Er zijn echt zat andere Beatles liedjes die veel leuker zijn.
    Wat hello_goodbye al zei: Het is een prachtig nummer, maar het is ook geen favoriet van mij. Onmogelijk om te zeggen, maar ik probeer het toch:

    Mijn favoriete Beatle-nummers zijn Ticket To Ride en I Am The Walrus op een gedeelde eerste plek . Daarna in een willekeurige volgorde Tomorrow Never Knows, Dig A Pony, Sexy Sadie, I Should Have Known Better, I Call Your Name, Mean Mr. Mustard/Polythene Pam en I'll Get You. Die nummers luister ik elke dag.

    Andere grote favorieten van mij zijn Old Brown Shoe, You Can't Do That, No Reply, I Feel Fine, Day Tripper, I'm A Loser, In My Life, Nowhere Man, Hapiness Is A Warm Gun, Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey, She Said, She Said en A Day In The Life. En ok ok, ook We Can Work It Out en She's A Woman..

    Hmm, en dat zijn nog lang niet eens alle favorieten. Conclusie: Beatles = goede band.

    edit: Het Grote Beatles Topic - Deel 23 Daar verder!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')