abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:10:41 #276
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_53923400
Gaat iemand ook de 31e oktober naar Tuschinski?
Help! speelt dan!

Nu nog vinden waar ik kaartjes kan reserveren.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_53924886
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:10 schreef Frozen het volgende:
Gaat iemand ook de 31e oktober naar Tuschinski?
Help! speelt dan!

Nu nog vinden waar ik kaartjes kan reserveren.
Leuk dat The Beatles erin meedoen, maar Help! is toch gewoon een matige film?!

Tenminste dat hoor ik erover, zelf niet gezien.
pi_53925951
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:37 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Leuk dat The Beatles erin meedoen, maar Help! is toch gewoon een matige film?!

Tenminste dat hoor ik erover, zelf niet gezien.
Filmkritisch gezien is het niet veel soeps, maar je moet hem als Beatle fan wel een keer gezien hebben
pi_53930817
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:31 schreef mindgames het volgende:
[..] En inderdaad, McCartney krijgt de rechten vanzelf terug en vind het daarom het geld niet waard om het op dit moment terug te kopen. [..]
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 02:04 schreef warpozio het volgende:

[..]

Ik meen toch gelezen te hebben dat McCartney 26 miljoen pond geboden heeft indertijd om Northern Songs terug te kopen van ATV (maar dat de rechten toen naar MJ gegaan zijn via een hoger bod)
Ja, McCartney heeft in de jaren '80 geprobeerd het terug te kopen. Maar anno 2007 wil hij niet veel investeringen doen in iets wat hij toch binnenkort (?) terug zal krijgen.
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 22:13 schreef TNA het volgende:
Wat krijgen we nou, ik ben er even niet en spontaan ontstaat er een slowchat tussen mindgames en TheGrandWazoo, kennen jullie elkaar ook al? Webfreak past volgens mij ook in dat rijtje, het lijkt wel een samenzwering langzamerhand

Maar ik deel mijn Beatlesliefde wel met jullie
Wat TheGrandWazoo zegt. Wij kennen elkaar niet. Maar de link webfreak klopt dan weer wel .
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:29 schreef webfreak het volgende:
Aaargh!!
Onlangs de nieuwe single van Wu Tang Clan gehoord.. "While my guitar gently weeps" hebben ze onwijs verneukt.

Ik heb binnenkort een telefoon-interview met Wu Tang. Als iemand nog kritische vragen heeft, hoor ik 't wel
Wie van de 100 leden van de Wu Tang mag je interviewen ? Vraag zeker even hoe het nu echt zit met de 'Gently Weeps'-samplezaak. Mochten ze het samplen, maar is hun versie afgekeurd? Mochten ze het alleen naspelen en heeft de pers het verkeerd opgepikt?
pi_53930994
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Maar als je wil, go your gang! Ik meen soms ook wat te horen...en dan twijfel ik aan mijn geestelijke gezondheid. Zo hoor ik op 1 nummer (weet effe niet welke) een vervelende ruis als de micro openstaat. Dat zou toch anno 2007 niet mogen.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:43 schreef mindgames het volgende:

[..]

Juuuist, zulke dingen bedoel ik! Als de muziek goed is irriteer ik mij niet zo aan technische mankementen, maar wel als het gewoon slordigheid is wat - zoals jij zegt- anno 2007 niet meer zou mogen.
Beter laat dan nooit. Hier toch even wat dingen die mij opvielen. Ik pak even een nummer waar het duidelijk te horen is: 'The End Of The End'.

0:02: De microfoon van Paul komt hard in de mix, je hoort ineens een flinke ruis
0:13: Een lelijke edit in de piano
0:34: Op het woord 'jokes' in een klik door een edit te horen
1:19: Edit in het gefloten stukje
1:22, 1:34 en 1:35: Edit in piano/ruis
1:37: Nog meer piano-edits

De microfoon van Paul wordt aan het eind wel netjes uitgefaded, maar daarom hoor je dus duidelijk de ruis wegfaden. Ook kraakt het nummer continu in het rechterkanaal, wat aan de mastering ligt.

Tot zo ver het "Paul nam 3 takes op in Abbey Road en de derde take was perfect"-verhaal.
  Redactie Frontpage maandag 15 oktober 2007 @ 10:33:41 #281
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53943653
Een zeer aardig interview met McCartney gevonden!
Er worden goede vragen gesteld for a change!

http://www.beatlesfanclub.nl/content/view/2138/44/
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_53944328
Ik zie dat er nog geen linkje is naar ronde 2 van het tournament: Beatles Tournament 2007 - Ronde 2
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:20:28 #283
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53944597
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik zie dat er nog geen linkje is naar ronde 2 van het tournament: Beatles Tournament 2007 - Ronde 2
Ik heb helemaal geen link naar ronde 1 gezien
pi_53959809
Voor de mensen die maandag 22 oktober naar Parijs afreizen om McCartney te zien, hier wat extra informatie: Tickets worden op de dag zelf verkocht (vanaf 11:00) aan de kassa van L'Olympia. Je kunt één kaart per persoon kopen, die je ook zelf zal moeten gebruiken. Je krijgt een armband om bij aanschaf van de kaart. 's Avonds bij het optreden moet je het toegangsbewijs én je armband kunnen laten zien. Naar verluid zullen de kaarten 50 en 70 euro kosten. Alleen dat laatste is nog niet bevestigd.
pi_53993837
Haha, zap ik langs die A-team, hoor ik ineens 'Revolution' op de achtergrond. Wel een cover, maar toch .
pi_53997333
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 18:56 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Haha, zap ik langs die A-team, hoor ik ineens 'Revolution' op de achtergrond. Wel een cover, maar toch .
Ja, een anti-geweld liedje in The A-Ateam
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  Redactie Frontpage woensdag 17 oktober 2007 @ 21:21:18 #287
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_53997453
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 19:44 schreef mindgames het volgende:

[..]

[..]

Beter laat dan nooit. Hier toch even wat dingen die mij opvielen. Ik pak even een nummer waar het duidelijk te horen is: 'The End Of The End'.

0:02: De microfoon van Paul komt hard in de mix, je hoort ineens een flinke ruis
0:13: Een lelijke edit in de piano
0:34: Op het woord 'jokes' in een klik door een edit te horen
1:19: Edit in het gefloten stukje
1:22, 1:34 en 1:35: Edit in piano/ruis
1:37: Nog meer piano-edits

De microfoon van Paul wordt aan het eind wel netjes uitgefaded, maar daarom hoor je dus duidelijk de ruis wegfaden. Ook kraakt het nummer continu in het rechterkanaal, wat aan de mastering ligt.

Tot zo ver het "Paul nam 3 takes op in Abbey Road en de derde take was perfect"-verhaal.
Ik heb het gecheckt en inderdaad...ik kan ook niet geloven dat ie zulke fout laat maken! Voor mijn werk moet ik ook veel geluid editten...en ik krijg echt op mijn kop als ik dit soort foutjes maak.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 17 oktober 2007 @ 21:30:42 #288
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53997653
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:21 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik heb het gecheckt en inderdaad...ik kan ook niet geloven dat ie zulke fout laat maken! Voor mijn werk moet ik ook veel geluid editten...en ik krijg echt op mijn kop als ik dit soort foutjes maak.
Normaal vallen zulke dingen me niet op, maar bij dit nummer is het wel ernstig
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:10:24 #289
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_54007977
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:30 schreef TNA het volgende:

[..]

Normaal vallen zulke dingen me niet op, maar bij dit nummer is het wel ernstig
Ben ik nou zo'n barbaar dat ik er geen bal van hoor? Alleen bij 0:13, die edit klopt muzikaal gezien niet, dat is wel ernstig. Maar een paar klikjes die je toch niet hoort (ik niet iig), doen er toch niet toe?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:53:41 #290
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54014105
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:10 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ben ik nou zo'n barbaar dat ik er geen bal van hoor? Alleen bij 0:13, die edit klopt muzikaal gezien niet, dat is wel ernstig. Maar een paar klikjes die je toch niet hoort (ik niet iig), doen er toch niet toe?
Zo'n barbaar ben ik ook, maar als ik het lees en terugluister snap ik eigenlijk niet dat iemand als McCartney (toch geen lullige amateurnaam) zulke dingen niet voorkomt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:55:56 #291
165512 MASD
Music is dead.
pi_54021765
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:33 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Een zeer aardig interview met McCartney gevonden!
Er worden goede vragen gesteld for a change!

http://www.beatlesfanclub.nl/content/view/2138/44/
staat in de libelle wou net vragen of iemand scans wou, mits interesse zullen ze er morgen zijn.
Long live music.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:05:58 #292
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_54029635
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:29 schreef webfreak het volgende:
Aaargh!!
Onlangs de nieuwe single van Wu Tang Clan gehoord.. "While my guitar gently weeps" hebben ze onwijs verneukt.

Ik heb binnenkort een telefoon-interview met Wu Tang. Als iemand nog kritische vragen heeft, hoor ik 't wel
Ik heb em net geluisterd en het is echt bagger
Trouwens gaan er nog meer naar Help in Tuschinski?

Hier wel
Heb HELP! nog nooit gezien!
pi_54031910
Ik vind de Wutang versie eigenlijk best meevallen. Voor degenen die het niet gehoord hebben:

http://www.youtube.com/watch?v=1cyiWQKPxx8
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_54083497
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:55 schreef MASD het volgende:

[..]

staat in de libelle wou net vragen of iemand scans wou, mits interesse zullen ze er morgen zijn.
Ehh, driewerf "Ja, graag zelfs!"
pi_54126534
We hadden het laatst hier over bepaalde YouTube-filmpjes die de Paul Is Dead-theorie nieuw leven in blazen. Het gaat om user iamaphoney. Versloomde beelden van McCartney en uit het verband gerukte uitspraken met enge geluidseffecten. Deze user heeft ook accounts onder de naam Y0KOONO en PauIMcCartney. Heeft hij het officele McCartney YouTube-kanaal in handen? Nee, maar daar lijkt het op het eerste gezicht wel op. Hij heeft de usernaam PauIMcCartney! Hij upload dezelfde video's als het officiele McCartney-kanaal, maar verwerkt er dan een Paul Is Dead-boodschap in .

Toen The Threetles rond 1994 weer even bij elkaar waren voor de opnames van 'Free As A Bird' en 'Real Love' werkten ze aan nog een aantal nummers. Onder andere aan de Lennon-compositie 'I Don't Want To Lose You / Now And Then' uit 1977. Prachtig nummer, waar ze toentertijd een hele middag aan gewerkt hebben. Maar toch zag George het niet zo zitten met het nummer en de hele samenwerking. Het werd nooit afgemaakt en dus niet uitgebracht als derde 'nieuwe' Beatles-track. Nu heeft die gekke YouTube-user een eigen versie gemaakt van het nummer, en wil hij de illusie wekken dat dit dé Beatles-versie is! Bekijk en beluister het hierrrr. Gesamplede Beatles-harmonieën, spooky verknipte interview-fragmenten, een McCartney-achtige baspartij, Jeff Lyne-achtige drums zoals op de andere reunië-tracks, en weer....Paul Is Dead-verwijzingen.

Persoonlijk denk ik Ringo dood is. Nou ja, laat ik zo zeggen: Wie is toch die drummer in de Ed Sullivan-show in 1964? Te zien vanaf 0:34. http://www.youtube.com/watch?v=23gYg4J1u2Q

!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 02:19:43 #296
165512 MASD
Music is dead.
pi_54126676
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 08:41 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ehh, driewerf "Ja, graag zelfs!"
ok ik was maandag al thuis dus komen ze waarschijnlijk zaterdag of zondag... heb het niet hier liggen...

mits moeders het niet al weggegooit heeft
Long live music.
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:11:55 #297
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_54131805
Ik zat gisteravond laat nog even wat te zappen: was er op de BBC een making of van Help!
Wat een kwaliteit zeg. Opnieuw opgepoetste beelden en geluid. Ik kan niet wachten tot ik de dvd heb!
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_54133076
27 oktober komt Help! op BBC2
Hello, my name is Oliver
pi_54135204
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 12:05 schreef Blinker het volgende:

[..]

Ik heb em net geluisterd en het is echt bagger
Trouwens gaan er nog meer naar Help in Tuschinski?

Hier wel
Heb HELP! nog nooit gezien!
Ik ga ook! Met drie vrienden. Heb Help! ook nog nooit gezien, dus ben benieuwd.

Als ik de recensie in uhm... een of andere krant moet geloven, dan was het concert van Paul in Parijs prima
pi_54135326
Zit weer even wat live-optredens van Macca te bekijken.

Vraag me ineens af: wie is er ook zo'n fan van de Back in the World cd? Vind hem echt prach-tig!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')