.quote:Op maandag 17 september 2007 19:09 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Gaan we weer.
Wel jammer van die tekst erin...quote:Op maandag 17 september 2007 20:50 schreef NoelGallagher het volgende:
[afbeelding]
eergister de poster ervan gekocht![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 22:22 schreef mindgames het volgende:
Hij heeft in ieder geval nog niet verteld hoe hij 'Blackbird' geschreven heeft. [..]
Release de live-DVD verdomme apart! En er is vast geen kans dat de CD dit keer wél goed gemastered is, zeker? Oei, nu val ik ook in herhaling...quote:Paul McCartney will be re-releasing his latest album, Memory Almost Full, in a deluxe extended package on November 8th, according to his record label, Hear Music. The set includes a bonus DVD of a Los Angeles concert filmed last June at Amoeba Records.
The reissue will feature the entire Memory Almost Full album, including three bonus tracks, "Why So Blue," "222," and "In Private," which were only included in the original deluxe version of the set released in June. The bonus DVD will feature McCartney's videos for "Dance Tonight" and the yet-to-be premiered video for "Ever Present Past." McCartney's set list at the June 28th appearance at L.A.'s Amoeba Records was "Drive My Car," "Only Mama Knows," "Dance Tonight," "C Moon," "The Long And Winding Road," "I'll Follow The Sun," "Calico Skies," "That Was Me," "Blackbird," "Here Today," "Back In The USSR," "Nod Your Head," "House Of Wax," "I've Got A Feeling," "Matchbox," "Get Back," "Baby Face," "Hey Jude," "Let It Be," "Lady Madonna," and "I Saw Her Standing There." McCartney will release the third single from Memory Almost Full to radio in the next couple of weeks. The track, "Only Mama Knows," is the hardest rocking song on the album, and reminiscent of McCartney's later work with Wings. Although he won't be hitting the road until early next year, McCartney will perform live on BBC's Electric Proms TV show on October 25th, at London's famed venue the Roundhouse. On November 13th, McCartney will release a three-disc DVD collection, titled The McCartney Years. The set marks the first time the majority of McCartney's videos and promotional appearances, both with Wings and as a solo act, have been available commercially.
Zijn stem klinkt hier zoveel eerlijker en mooier dan op zijn nieuwe album, eeuwig zonde wat ze daarmee hebben gedaan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:37 schreef Honky het volgende:
Paul's nieuwe song: Shoes
http://www.youtube.com/watch?v=JSGwo2amecs&mode=related&search=
Het heet 'BBC Electric Proms', maar het zijn in feite gewoon concerten in een mooie zaal. McCartney doet gewoon een hele set, net zoals elke andere act. Maar het wordt ook op TV uitgezonden, vast in een soort compilatie.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Maar das toch geen compleet concert van MCcartney? Meer een proms ding toch?
McCartney at proms....brrrr
Zal wel weer Hey Jude worden.
Ja, de productie van 'Memory Almost Full' begint me ook steeds meer en meer tegen te staan. Ik vind dat Nigel Godrich 'Chaos And Creation' heel erg goed gedaan heeft. McCartney's stem klinkt heel mooi en alle instrumenten klinken goed. Jammer dat hij dan voor dit album toch weer terug is gegaan naar David Kahne. Dat is natuurlijk een hele talentvolle producer en een goede muzikant, maar toch... Hij is er bijvoorbeeld trots op dat hij keyboard-strings gebruikt ipv een echt orkest. En op 'MAF' vind ik dat toch niet echt een goede zet. Hoe goed de strings bij 'Only Mama Knows' ook klinken, het blijft een keyboard. En ik snap niet waarom de stem van McCartney zo vervormd klinkt, want ik vind McCartney's stem nog altijd heel erg mooi klinken zonder effecten. Anders, maar nog steeds heel mooi! Ook alle hele slordige edits op MAF in bijvoorbeeld de zanglijnen irriteren mij. Maar dat is dan weer een technisch dingquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:41 schreef TNA het volgende:
[..]
Zijn stem klinkt hier zoveel eerlijker en mooier dan op zijn nieuwe album, eeuwig zonde wat ze daarmee hebben gedaan.
Precies, zijn stem is natuurlijk ouder geworden maar dat maakt het juist op een mooie manier "kwetsbaar"quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef mindgames het volgende:
[..]
Het heet 'BBC Electric Proms', maar het zijn in feite gewoon concerten in een mooie zaal. McCartney doet gewoon een hele set, net zoals elke andere act. Maar het wordt ook op TV uitgezonden, vast in een soort compilatie.
[..]
Ja, de productie van 'Memory Almost Full' begint me ook steeds meer en meer tegen te staan. Ik vind dat Nigel Godrich 'Chaos And Creation' heel erg goed gedaan heeft. McCartney's stem klinkt heel mooi en alle instrumenten klinken goed. Jammer dat hij dan voor dit album toch weer terug is gegaan naar David Kahne. Dat is natuurlijk een hele talentvolle producer en een goede muzikant, maar toch... Hij is er bijvoorbeeld trots op dat hij keyboard-strings gebruikt ipv een echt orkest. En op 'MAF' vind ik dat toch niet echt een goede zet. Hoe goed de strings bij 'Only Mama Knows' ook klinken, het blijft een keyboard. En ik snap niet waarom de stem van McCartney zo vervormd klinkt, want ik vind McCartney's stem nog altijd heel erg mooi klinken zonder effecten. Anders, maar nog steeds heel mooi! Ook alle hele slordige edits op MAF in bijvoorbeeld de zanglijnen irriteren mij. Maar dat is dan weer een technisch ding.
In welke nummers valt dit te horen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef mindgames het volgende:
[..]
Het heet 'BBC Electric Proms', maar het zijn in feite gewoon concerten in een mooie zaal. McCartney doet gewoon een hele set, net zoals elke andere act. Maar het wordt ook op TV uitgezonden, vast in een soort compilatie.
[..]
Ja, de productie van 'Memory Almost Full' begint me ook steeds meer en meer tegen te staan. Ik vind dat Nigel Godrich 'Chaos And Creation' heel erg goed gedaan heeft. McCartney's stem klinkt heel mooi en alle instrumenten klinken goed. Jammer dat hij dan voor dit album toch weer terug is gegaan naar David Kahne. Dat is natuurlijk een hele talentvolle producer en een goede muzikant, maar toch... Hij is er bijvoorbeeld trots op dat hij keyboard-strings gebruikt ipv een echt orkest. En op 'MAF' vind ik dat toch niet echt een goede zet. Hoe goed de strings bij 'Only Mama Knows' ook klinken, het blijft een keyboard. En ik snap niet waarom de stem van McCartney zo vervormd klinkt, want ik vind McCartney's stem nog altijd heel erg mooi klinken zonder effecten. Anders, maar nog steeds heel mooi! Ook alle hele slordige edits op MAF in bijvoorbeeld de zanglijnen irriteren mij. Maar dat is dan weer een technisch ding.
Juist! Maar ik vraag mij af of die vervormingen misschien juist zijn toegevoegd voor een stoer effect, niet om ouderdom te verdoezelen. Want anders hadden ze wel iets anders verzonnen..quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:08 schreef TNA het volgende:
[..]
Precies, zijn stem is natuurlijk ouder geworden maar dat maakt het juist op een mooie manier "kwetsbaar"Dus McCartney, de volgende CD zing je maar gewoon in zonder vervormingen!
Het is echt muzieknerd-gelul van mijn kant, hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:10 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
In welke nummers valt dit te horen?
Ik weet het niet, ze hebben wel juist al die mooie kwetsbare dingetjes eruit gehaald. En "oud" is natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2007 19:14 schreef mindgames het volgende:
[..]
Juist! Maar ik vraag mij af of die vervormingen misschien juist zijn toegevoegd voor een stoer effect, niet om ouderdom te verdoezelen. Want anders hadden ze wel iets anders verzonnen..
Daarom durf ik ook nooit op Steve's Beatlespage te kijkenquote:Het is echt muzieknerd-gelul van mijn kant, hoor.Gelukkig weet ik de tijden niet uit mijn hoofd, dus ik moet even de plaat opzetten en luisteren. Maar ik waarschuw je, als je het gehoord hebt irriteer je je er voor altijd aan
. Dus je kunt het beter niet weten, want zo erg is het nu ook weer niet, haha
.
Haha, heel begrijpelijk!quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ze hebben wel juist al die mooie kwetsbare dingetjes eruit gehaald. En "oud" is natuurlijk
niet "stoer"
[..]
Daarom durf ik ook nooit op Steve's Beatlespage te kijken
Maar als je wil, go your gang! Ik meen soms ook wat te horen...en dan twijfel ik aan mijn geestelijke gezondheid. Zo hoor ik op 1 nummer (weet effe niet welke) een vervelende ruis als de micro openstaat. Dat zou toch anno 2007 niet mogen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:14 schreef mindgames het volgende:
[..]
Juist! Maar ik vraag mij af of die vervormingen misschien juist zijn toegevoegd voor een stoer effect, niet om ouderdom te verdoezelen. Want anders hadden ze wel iets anders verzonnen..
[..]
Het is echt muzieknerd-gelul van mijn kant, hoor.Gelukkig weet ik de tijden niet uit mijn hoofd, dus ik moet even de plaat opzetten en luisteren. Maar ik waarschuw je, als je het gehoord hebt irriteer je je er voor altijd aan
. Dus je kunt het beter niet weten, want zo erg is het nu ook weer niet, haha
.
Juuuist, zulke dingen bedoel ik!quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:37 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Maar als je wil, go your gang! Ik meen soms ook wat te horen...en dan twijfel ik aan mijn geestelijke gezondheid. Zo hoor ik op 1 nummer (weet effe niet welke) een vervelende ruis als de micro openstaat. Dat zou toch anno 2007 niet mogen.
En welke "topwinkel" was dat dan?quote:Op woensdag 19 september 2007 18:30 schreef BeRightBack het volgende:
Ik heb vorige week zaterdag alle drie de antholgoy cd's gekocht voor 10 euro per stukWat een topwinkel. Ik ben de laatste tijd weer erg verslaafd aan the beatles.
Denk FRS, die had ze in de aanbieding.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:21 schreef Simpleton het volgende:
[..]
En welke "topwinkel" was dat dan?
De XL Media Store in Hoorn.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:21 schreef Simpleton het volgende:
[..]
En welke "topwinkel" was dat dan?
yep!quote:Op zondag 16 september 2007 13:51 schreef ruud_fr het volgende:
is die Help! dvd NL ondertiteld?
Daar kom ik echt op terug...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:22 schreef Thelonious het volgende:
Wat is jullie top 5, top 10 of top 20 van meest gedraaide Beatles-nummers allertijden?
Ik heb wat flarden van hoogtepunten in een mp3 gegooid. Let niet op de crappy kwaliteit. Zondag of maandag meer, en dan hopelijk wél in goede kwaliteit. Nieuwsgierig gewordenquote:Op donderdag 27 september 2007 23:58 schreef mindgames het volgende:
Maar goed, ach ja....er is in ieder geval goed nieuws voor de bootleg-liefhebbers, maar daar post ik pas over als ik het materiaal in handen heb. Het heeft iets te maken met Sgt. Pepper...
Je kunt ook gewoon zeggen wat het is. De attitude " kijk eens wat ik heb en ik vertel niet wat het is" is dodelijk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 01:18 schreef mindgames het volgende:
[..]
Ik heb wat flarden van hoogtepunten in een mp3 gegooid. Let niet op de crappy kwaliteit. Zondag of maandag meer, en dan hopelijk wél in goede kwaliteit. Nieuwsgierig geworden?
Luister en huiver hierrr.
Goeie god...Amsterdam?! Dat kan maar 1 ding betekenenquote:Op donderdag 27 september 2007 23:58 schreef mindgames het volgende:
[..]
Daar kom ik echt op terug...
Eerst even een uitgebreide McCartney-update:
'Memory Almost Full' wordt dus opnieuw uitgebracht met extra live-DVD. Helaas staan er maar 5 nummers op de DVD! En het is ook niet het optreden in LA, maar het aanstaande optreden in Londen. No fucking way dat ik de CD voor de 3de keer ga kopen. Voor 5 nummertjes... 'Only Mama Knows' komt op single uit. Promo's zijn verstuurd, met een radio edit als exclusieve B-kant. Vreemd is dat op 19 oktober 'Ever Present Past' op single uitkomt in Nederland. Hoe dat in elkaar zit weten we vast en zeker binnenkort...
Liverpool is in 2008 de Europese culturele hoofdstad. Ringo treed op in Liverpool op 12 januari. 1 juni treed McCartney op, op een groots evenement in Liverpool. Maar eerst de optredens in oktober dit jaar. Zoals bekend treed hij 25 oktober op in Londen. Nieuw is dat hij op 22 oktober in Parijs optreed in L’Olympia, onder andere bekend van de wekenlange Beatles-optredens! Kaarten zijn te koop op de dag zelf bij het theater. Het lijkt er dus op dat hij een soort mini-tournee door Europa doet. McCartney-gitarist Brian Ray zegt het volgende op zijn MySpace: "[...] I will be in the UK [and another secret spot] in Oct, playing with Paul McCartney, [...]" Nog meer optredens dus!?
Ik wil geen valse hoop wekken, maar bekijk deze website van een of ander louche ticketbureau eens... Paul McCartney Concert Tickets, tba: London, Manchester, Dublin, Paris en....Amsterdam. Het is te mooi om waar te zijn en zal dus vast ook niet waar zijn. Bedenk dat zo'n zelfde ticketbureau begin dit jaar een aantal data in London en Manchester als 'tba' had staan voor deze zomer. En daar bleek (vanzelfsprekend) ook niets van te kloppen. Al hebben ze Londen, Parijs en de andere 'UK secret spot' al goed gegokt...
Maar goed, ach ja....er is in ieder geval goed nieuws voor de bootleg-liefhebbers, maar daar post ik pas over als ik het materiaal in handen heb. Het heeft iets te maken met Sgt. Pepper...
Ik hoop op de Paradisoquote:Op vrijdag 28 september 2007 12:24 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Goeie god...Amsterdam?! Dat kan maar 1 ding betekenenLaten we het niet hopen...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:
quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon zeggen wat het is. De attitude " kijk eens wat ik heb en ik vertel niet wat het is" is dodelijk.
Ja, dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Gewoon out-of-phase ofzo. Ware het niet dat 'She's Leaving Home' nergens op 5.1 is uitgebracht en we hier de strijkers zónder edits kunnen horen. Ook is de harmonie van Paul te horen, die later gemuted is. Ander voorbeeld is het uitro op de titeltrack en de 'yeah' van Paul na 'Little Help'. Ondertussen weet ik zo'n beetje waar het vandaan komt. Ik zal het zonder enig enthousiasme of goedbedoelde geheimzinnigheid proberen te brengen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:49 schreef PimD het volgende:
Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zijn dat gewoon 5.1-rips van Yellow Submarine. Ik heb ergens een bootleg "5.1 Degrees of Seperation" met allemaal van dat soort dingen. Heb ook ergens een 3CD set met allemaal van dat soort geisoleerde kanalen van Sgt Pepper. Creatief met audioprogramma's dus, niks mastertapes.
quote:Track 1:
Pepper. Applause track. Lots of it. Lots of edits.
WALHFMF – Surprising, no applause (the Hollywood Bowl screaming overdub is not here, but that's on Secret Songs in Pepperland anyway!), but a nice iso of Ringo’s snare and tympani, followed by the bass guitar / tambourine / guitar track.
She’s Leaving Home – String track. A few extra notes here and there along the timeline (across all four tracks) where edits were later made to remove an unwanted bit of Leander's score.
A Day In The Life – Piano intro. John’s lead vocal. Count-in (with reverb). Paul’s vocal (complete with count-in, which I’ve never noticed before). John’s reverberated vocal, with lots of other wailing from Paul and George which I’ve never heard before, or which has always been buried in the mix of the released record. Punch in back to the isolated lead vocal. No final chord, on this or any of the other three tracks.
Track 2:
Pepper. Bass note. Engineer: “nine” … Paul’s count-in! This is the backing track, similar to the bootlegged acetate, but even longer at the end, as it goes into a bit of reverb.
WALHFMF – Backing track. Interesting to hear without the “Billy Shears!” backing vocals, or Ringo’s lead. At the very end you can hear George Martin say: “stay there” for some reason.
She’s Leaving Home – String backing track #2.
A Day In The Life – Guitar backing, with tambourine.
Track 3:
Pepper. Engineer says: “running.” Isolated lead vocals.
WALHFMF – Isolated “Billy Shears” (well, with organ accompaniment, really). Isolated lead vocal from Ringo (with backing vocals, except on the final note).
She’s Leaving Home – Isolated lead vocal, including John’s backing vocal.
A Day In The Life – Woah! Studio 2's 'jangle piano' playing on the intro?! This would seem to be the inexplicable March 1, 1967 overdub session Lewisohn describes; conducted after the mono and stereo masters had been prepared. The remainder of the track contains the strings.
Track 4:
Pepper. Guitar. Horns (including a bunch of bum notes at the end which we’ve never heard).
WALHFMF – Harmonies for “Billy Shears.” Backing vocals, and guitar. At the end Paul says: "Yeah? Really didn't do it..."
She’s Leaving Home – Harmony vocal from Paul on last line of 1st verse, John and Paul’s backing vocals isolated.
A Day In The Life – Bass guitar and drums only!
Maak ik zo veel spelfouten?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:36 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Kijk, nu weten we tenminste wat het is Azing. Very nice indeed.
Zijn die boeken van hem eigenlijk wel ge-edit? In zijn tijdschriften was het af en toe wel treurig...quote:
Ik heb op een platenbeurs wel eens door zijn boeken heen gebladerd, en het viel mij op dat hij géén corrector hadquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
[..]
Zijn die boeken van hem eigenlijk wel ge-edit? In zijn tijdschriften was het af en toe wel treurig...
Door zijn vrouw?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:48 schreef mindgames het volgende:
[..]
Een van zijn nieuwste boeken was wél gecorrigeerd
Ja, lijkt me tof! Een hele tijd geleden hebben we met z'n allen al wat ideetjes geopperd over een soort nieuwe opzet. Misschien kunnen we de draad daar weer oppakken. Meehelpen tellen is geen probleem.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:55 schreef Olmo het volgende:
Zo. Drop ook weer even langs. Zie dat het alweer twee jaar geleden is dat het laatste Beatles-toernooi plaatsvond. Heb er weer zin an.
Wie heeft er zin om een dergelijk toernooi met mij te organiseren? Even kort discussiëren over de opzet (vorige keer was op zich al heel aardig met poultjes enzo) en dan vlammen!
In principe kan ik het ook in mijn eentje doen, maar het zou fijn zijn als iemand me helpt met tellen. Wellicht laurenzo85? Of een van de vaste bezoekers hier: mindgames, hello_goodbye, webfreak... laat je horen
Heel simpelquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
yo! weet iemand wat de nummers op de LPhoes van ´the white album` precies inhoud? ik heb nu een exemplaar met een nummer in de 200.000, maar ik weet ook dat er veel meer exemplaren zijn zónder nummer... en er was ook iemand die op ebay nummer 0000008 verkocht voor een paar duizend...
deskundige in de zaal?
Mijn god... Dat kan maar één ding betekenen!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:30 schreef Olmo het volgende:
Ik heb nummer 0000001, maar goed, dat terzijde![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |