quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:49 schreef PimD het volgende:Ik kan me sterk vergissen, maar volgens mij zijn dat gewoon 5.1-rips van Yellow Submarine. Ik heb ergens een bootleg "5.1 Degrees of Seperation" met allemaal van dat soort dingen. Heb ook ergens een 3CD set met allemaal van dat soort geisoleerde kanalen van Sgt Pepper. Creatief met audioprogramma's dus, niks mastertapes.
Ja, dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Gewoon out-of-phase ofzo. Ware het niet dat 'She's Leaving Home' nergens op 5.1 is uitgebracht en we hier de strijkers zónder edits kunnen horen. Ook is de harmonie van Paul te horen, die later gemuted is. Ander voorbeeld is het uitro op de titeltrack en de 'yeah' van Paul na 'Little Help'. Ondertussen weet ik zo'n beetje waar het vandaan komt. Ik zal het zonder enig enthousiasme of goedbedoelde geheimzinnigheid proberen te brengen.
Kopieën van de multi-tracks van 'Sgt. Pepper', 'With A Little Help', 'She’s Leaving Home' en 'A Day In The Life' zijn opgedoken. 1 op 1 kopieën. Geen edits, geen fade out, alle sporen los. De kwaliteit zou 'redelijk' zijn. De bron van de opnames stond ergens beschreven, maar is snel ge-edit... In ieder geval heeft diegene de tapes aan radio-DJ's in Amerika gegeven. Aanstaande zondag zullen 3 radio-stations elk verschillende losse sporen uitzenden. Alleen basgitaar en drums van 'A Day In The Life', 'She's Leaving Home' a capella, enzovoort.
Gisteren mailde een user van een ander forum mij wat losse flarden van die opnames, en ik wist niet hoe hij daar aan kwam! Ik dacht gelijk aan outfakes van, zoals PimD zegt, de Anthology DVD of de Yellow Submarine-DVD. Maar dat kon dus niet, omdat er dingen te horen zijn die nog nooit te horen waren geweest... Toen heb ik het maar gelijk hier gepost. Blijken 'gewoon' wat DJ's gisteren alvast wat van hun 'eigen gemaakte' mixen uit te hebben gezonden. Iemand heeft de webstream opgenomen en de fragmenten de wereld ingeholpen. Hopelijk worden de uitzendingen van zondag in volle kwaliteit opgenomen, lullen de DJ's er niet doorheen en laten ze alle sporen stuk voor stuk horen. En anders duiken de opnames vast wel een andere keer op.
Beschrijving van alle sporen van alle tracks, gekopieërd van het Doug Sulpy-forum:
quote:
Track 1:
Pepper. Applause track. Lots of it. Lots of edits.
WALHFMF – Surprising, no applause (the Hollywood Bowl screaming overdub is not here, but that's on Secret Songs in Pepperland anyway!), but a nice iso of Ringo’s snare and tympani, followed by the bass guitar / tambourine / guitar track.
She’s Leaving Home – String track. A few extra notes here and there along the timeline (across all four tracks) where edits were later made to remove an unwanted bit of Leander's score.
A Day In The Life – Piano intro. John’s lead vocal. Count-in (with reverb). Paul’s vocal (complete with count-in, which I’ve never noticed before). John’s reverberated vocal, with lots of other wailing from Paul and George which I’ve never heard before, or which has always been buried in the mix of the released record. Punch in back to the isolated lead vocal. No final chord, on this or any of the other three tracks.
Track 2:
Pepper. Bass note. Engineer: “nine” … Paul’s count-in! This is the backing track, similar to the bootlegged acetate, but even longer at the end, as it goes into a bit of reverb.
WALHFMF – Backing track. Interesting to hear without the “Billy Shears!” backing vocals, or Ringo’s lead. At the very end you can hear George Martin say: “stay there” for some reason.
She’s Leaving Home – String backing track #2.
A Day In The Life – Guitar backing, with tambourine.
Track 3:
Pepper. Engineer says: “running.” Isolated lead vocals.
WALHFMF – Isolated “Billy Shears” (well, with organ accompaniment, really). Isolated lead vocal from Ringo (with backing vocals, except on the final note).
She’s Leaving Home – Isolated lead vocal, including John’s backing vocal.
A Day In The Life – Woah! Studio 2's 'jangle piano' playing on the intro?! This would seem to be the inexplicable March 1, 1967 overdub session Lewisohn describes; conducted after the mono and stereo masters had been prepared. The remainder of the track contains the strings.
Track 4:
Pepper. Guitar. Horns (including a bunch of bum notes at the end which we’ve never heard).
WALHFMF – Harmonies for “Billy Shears.” Backing vocals, and guitar. At the end Paul says: "Yeah? Really didn't do it..."
She’s Leaving Home – Harmony vocal from Paul on last line of 1st verse, John and Paul’s backing vocals isolated.
A Day In The Life – Bass guitar and drums only!