abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:42:39 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764580
Deel 22 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De officiële site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Glass Onion

Yesterday

En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52764656
TVP

Satecl luistert nu even Two Of Us
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:48:34 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764791
Bizar trouwens hoe ze in 12 jaar veranderd zijn, van een stel pubers naar jong volwassenen die achterna gezeten werden door alle vrouwen ter wereld . In dat kader wil ik nog wel even vermelden dat John Lennon anno 1966 er erg smakelijk uitzag
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_52764856
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:33 schreef MaJo het volgende:
Ik wil me wel eens meer gaan verdiepen in het solowerk van zowel Macca, Lennon maar ook Harrisson. Ik heb de laatste tijd zoveel naar de Travelling Wilbury's geluisterd (niet echt solo, maar goed ) en dat is zo geweldig Ik voel me altijd een beetje een nep Beatles fan dat ik van na the Beatles eigenlijk helemaal niets meer ken. Van John Lennon alleen Imagine en Working Class Hero, schande Zijn er daarom nog andere dingen die je me van Lennon/Harrisson zou kunnen aanraden? Ik wil weer zo'n soort muzikale ontdekkingstocht als destijds met de Beatles (die overigens nog niet eens compleet is aangezien ik totaal niet thuis ben in bootlegs/rehearsals en dergelijke. Als je nog interessante dingen per PM hebt houd ik me graag aanbevolen )
Pas op met bootlegs, want dan raak je verslaafd. Aan het eind van de rit wordt je al vrolijk als er als 'nieuwe' ontdekking 10 seconde van een Beatles-optreden in crappy kwaliteit op bootleg verschijnt. Het is niet zo dat er nog 100 onontdekte Beatles-nummers in de kast liggen, ofzo. Het is maar wat je interessant vind, en tot op welke hoogte. Wil je één andere versie horen, of een complete opnamedag... De 3 officële Anthology-CD's zijn wel een must. Ik denk dat een ieder het wel interessant vind om zijn favoriete Beatles-nummer in een uitgeklede of totaal andere versie te horen, door dezelfde artiesten.

Grappig dat je het beschrijft als een "muzikale ontdekkingstocht", want zo voelde het bij mij toen ik de solo-catalogus van Lennon ontdekte. Ik dacht dat het allemaal crap was, omdat ik me er nooit in had verdiept. Ik kan gewoon niet geloven wat ik hoorde toen ik de albums ging beluisteren. Ik ben vast de enige in dit topic die werkelijk élke seconde van Lennon solo-materiaal meer dan geweldig vind. Er zijn mensen die helemaal niets van Beatles-solowerk moeten hebben, maar ik ben er gék op! Tips voor Lennon kan ik je dus niet geven, want dan wordt het een beetje eenzijdig . Maar, zie ik nu dat je niets van Ringo's solowerk moet hebben? Dát is een schande! Zie ook volgende post...
pi_52764909
quote:
PHOTOGRAPH: THE VERY BEST OF RINGO STARR (Collector's Edition) CD/DVD

1. Photograph (1973)
2. It Don't Come Easy (1971)
3. You're Sixteen (You're Beautiful And You're Mine) (1973)
4. Back Off Boogaloo (1972)
5. I'm The Greatest (1973)
6. Oh My My (1973)
7. Only You (And You Alone) (1974)
8. Beaucoups Of Blues (1970)
9. Early 1970 (1971)
10. Snookeroo (1974)
11. The No-No Song (1974)
12. (It's All Down To) Goodnight Vienna (1974)
13. Hey Baby (1976)
14. Weight Of The World (1993)
15. A Dose Of Rock 'N' Roll (1976)
16. King Of Broken Hearts (1998)
17. Never Without You (2003)
18. Act Naturally (with Buck Owens) (1989)
19. Wrack My Brain (1981)
20. Fading In and Fading Out (2005)

About the 6 promo Clips on the DVD:

Total Running Time: 20:06

Sentimental Journey, directed by Neil Aspinall filmed at The Talk of Town Club in London

It Don't Come Easy, directed by Ringo Starr filmed in Ringo's Sunny Heights Estate

Back of Boogaloo, directed by Ringo Starr filmed in John Lennon's Tittenhurst Park Estate

You're Sixteen, directed by Jeff Margolis-Segments from TV Special Ringo

Only You, directed by Stanley Dorfman filmed at the Capitol Tower
Special Guest:Harry Nilsson

Act Naturally, directed by George Bloom Orginal Promo Clip

Bonus Material:

Goodnight Vienna

60 Seconds Promo with Voiceover of John Lennon and Ringo Starr
Radiopromo of Goodnight Vienna Album 1974
Hij was al een weekje te krijgen , maar nu ook in de winkels! Op iTunes heet-ie 'Photograph: The Digital Greatest Hits' en staan de nummers van de albums Rotogravure en Vertical Man er niet op. Er zijn andere nummers uit de Apple-jaren voor in de plaats gekomen. In plaats van "Hey Baby," "A Dose of Rock & Roll," en "King of Broken Hearts," is er "Oo-Wee," "Have You Seen My Baby," en "Six O'Clock (Extended Version)."

Oh ja, en binnenkort worden 2 helften (Frankenstein?) van 'Choose Love' en 'Ringo Rama' in 5.1 uitgebracht. Pretty strange?
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:54:31 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52764991
Hehe een best off van Ringo Hoe geweldig ik de Beatles ook vind, met Ringo heb ik nooit iets gehad. Muzikaal gezien heeft hij het minste invloed op de band gehad en is zonder enige twijfel ook technisch de minste binnen the beatles. Dus ik pass voor deze best off uitgave Die van Macca lijkt me dan wel weer supertof

(ik kom zo terug op je andere post, even eten )
pi_52765210
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef MaJo het volgende:
Dit is dan wel weer leuk op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RaNQjhXhfVs&mode=related&search= Beelden die ik nog niet kende. Zo te zien van voor hun optreden in het Shea stadium?
Jazeker, in de kleedkamers voor Shea Stadium. Maar dan wel in 1965 .
quote:
En over nieuwe releases gesproken: wanneer komt Help nou eens uit op DVD? Dat is verdulleme de enige Beatles film die ik nog steeds niet gezien heb [/url]
Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar zonder 'deleted scenes', want de ruwe banden zijn allang vernietigd. Dáchten we... Totdat ik deze link vond!

pi_52765398
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:54 schreef MaJo het volgende:
Hehe een best off van Ringo Hoe geweldig ik de Beatles ook vind, met Ringo heb ik nooit iets gehad. Muzikaal gezien heeft hij het minste invloed op de band gehad en is zonder enige twijfel ook technisch de minste binnen the beatles. Dus ik pass voor deze best off uitgave Die van Macca lijkt me dan wel weer supertof

(ik kom zo terug op je andere post, even eten )
Hij was begin jaren '70 wel de succesvolste solo-Beatle !
En wat als ik zeg dat Franz Ferdinand bij Ringo de mosterd heeft gehaald ?

Nou ja...Back Off Boogeloo. Back off boogaloo, I said, back off boogaloo. I said....Take Me Out? Ik zie vast weer spoken .
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:29:51 #9
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52766182
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:50 schreef mindgames het volgende:

[..]

Pas op met bootlegs, want dan raak je verslaafd. Aan het eind van de rit wordt je al vrolijk als er als 'nieuwe' ontdekking 10 seconde van een Beatles-optreden in crappy kwaliteit op bootleg verschijnt. Het is niet zo dat er nog 100 onontdekte Beatles-nummers in de kast liggen, ofzo. Het is maar wat je interessant vind, en tot op welke hoogte. Wil je één andere versie horen, of een complete opnamedag... De 3 officële Anthology-CD's zijn wel een must. Ik denk dat een ieder het wel interessant vind om zijn favoriete Beatles-nummer in een uitgeklede of totaal andere versie te horen, door dezelfde artiesten.

Grappig dat je het beschrijft als een "muzikale ontdekkingstocht", want zo voelde het bij mij toen ik de solo-catalogus van Lennon ontdekte. Ik dacht dat het allemaal crap was, omdat ik me er nooit in had verdiept. Ik kan gewoon niet geloven wat ik hoorde toen ik de albums ging beluisteren. Ik ben vast de enige in dit topic die werkelijk élke seconde van Lennon solo-materiaal meer dan geweldig vind. Er zijn mensen die helemaal niets van Beatles-solowerk moeten hebben, maar ik ben er gék op! Tips voor Lennon kan ik je dus niet geven, want dan wordt het een beetje eenzijdig . Maar, zie ik nu dat je niets van Ringo's solowerk moet hebben? Dát is een schande! Zie ook volgende post...
Haha ik ken het hoe het is om bootleg verslaafd te zijn. In een vorig leven had ik het met Miss Saigon, ik ken dat dus wel dat enthousiasme om een paar seconden nieuw materiaal Wat mij het interessants lijkt is andere versies van mijn favoriete Beatles nummers, of live opnames. Zo heb ik een opname van You´ve got to hide your love away, waarbij ze beginnen en dan weer stoppen om de gitaar te stemmen en Paul een glas laat vallen. Helemaal geweldig Dat soort dingen dus
De Anthology cd´s heb ik nog steeds niet (hoewel, ik heb er 1tje dacht ik?) Maar de DVD box + boek uiteraard wel. Wat wás dat geweldig, mijn muzikale ontdekkingstocht van de Beatles aangevuld met het anthology boek, ik zat echt in een soort Beatles trip toen Zal wel te maken hebben met dat ik toen in Londen woonde, niet ver van Abbey Road

Wat lennon betreft: je maakt me erg nieuwsgierig! Is er wel een album die je me kunt aanraden om mee te beginnen? Of moet ik gewoon at random zelf alles gaan ontdekken (bij the Beatles begon ik met Magical Mystery Tour, ook niet iets wat mensen je aan zouden raden om mee te beginnen denk ik )
  Moderator dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:33:18 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52766299
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef mindgames het volgende:

[..]

Jazeker, in de kleedkamers voor Shea Stadium. Maar dan wel in 1965 .
[..]
Die pakken zijn ook zo herkenbaar Die beelden van Ringo zijn inderdaad hilarisch, hoe hij helemaal waus is van een jontje
quote:
Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar zonder 'deleted scenes', want de ruwe banden zijn allang vernietigd. Dáchten we... Totdat ik deze link vond!

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Wow dat is geweldig nieuws Ik heb nog helemaal niks van de film gezien dus zal youtube eens checken voor stukjes
pi_52766620
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef MaJo het volgende:
Wat mij het interessants lijkt is andere versies van mijn favoriete Beatles nummers, of live opnames. Zo heb ik een opname van You´ve got to hide your love away, waarbij ze beginnen en dan weer stoppen om de gitaar te stemmen en Paul een glas laat vallen. Helemaal geweldig Dat soort dingen dus
De Anthology cd´s heb ik nog steeds niet (hoewel, ik heb er 1tje dacht ik?)
Juist, en die opname komt dan weer van....Anthology. Grote kans dat je dus Anthology 2 in huis hebt. Dat vind ik ook echt geweldig, de studiosfeer en de goede muziek. De discussies over de nummers en andere arrangementen.
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:29 schreef MaJo het volgende:
Wat lennon betreft: je maakt me erg nieuwsgierig! Is er wel een album die je me kunt aanraden om mee te beginnen? Of moet ik gewoon at random zelf alles gaan ontdekken (bij the Beatles begon ik met Magical Mystery Tour, ook niet iets wat mensen je aan zouden raden om mee te beginnen denk ik )
Ik zou gewoon bij de start beginnen: Two Virgins! Grapje... Gewoon beginnen bij de eerste échte soloplaat, namelijk 'Plastic Ono Band' uit 1970. Dan is het ook leuk om wat te lezen over de totstandkoming van die plaat. Geproduceerd door Phil Spector. Ringo op drums, en de man die de hoes van Revolver heeft gemaakt (Klaus Voormann) op bass. Simpele bezetting. Damn, wat is die plaat goed! Louter goede nummers...
pi_52769971
Paul's broken a glass, broken a glass, a glass he's broke today
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_52770147
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 01:05 schreef DrDentz het volgende:
Paul's broken a glass, broken a glass, a glass he's broke today
Ja, én John noemt Paul daar 'Macca', al 'back in 1965'.
pi_52770419
Volgens mij zegt hij "Oh are you ready? M'kay"
Kijk eens dom, ja ho maar
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:28:13 #15
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52775855
Hoe heet dat nummer die je op 1:22 hoor en die gitaar werk die je op de achtergrond hoor op 0:36..?

Is het trouwens echt zo dat Ringo in het begin van de jaren 70 de populairste Beatle was..?
pi_52776483
Hij had toen enkele superhits! It Don't Come Easy, Back Off Boogaloo, Photograph,You're Sixteen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 13:27:35 #17
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52778914
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 01:39 schreef DrDentz het volgende:
Volgens mij zegt hij "Oh are you ready? M'kay"
Dat denk ik inderdaad ook
pi_52779411
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef satecl het volgende:
Hoe heet dat nummer die je op 1:22 hoor en die gitaar werk die je op de achtergrond hoor op 0:36..?
Vanaf 0:36 hoor je Take 2 van 'Helter Skelter', in een edit te vinden op Anthology 3. Vanaf 1:22 is de akoestische demo van 'Happiness Is a Warm Gun' te horen, ook te vinden op Anthology 3. Take 2 van 'Helter Skelter' stond al sinds jaren '80 beschreven als een 25 minuten durende jam van 'Helter Skelter'. Voor veel bootleggers was het dus een redelijke teleurstelling toen het een akoestische versie bleek te zijn. Maar nog steeds is de volledige take een van de meest gewilde Beatle-opnames die nog nooit verschenen is. Er zijn een aantal mensen die de volledige versie hebben gehoord en het omschrijven als het gene wat je hoort op Anthology 3, maar dan 25 minuten lang. "Saai en langdradig", zegt men. Weinig kans dat ze dat met veel tam-tam gaan uitbrengen dus. Al leek dat wel even de bedoeling, hij stond namelijk vermeld in de tracklist voor de derde single van Anthology (samen met o.a. Revolution). Maar een derde 'nieuwe nummer' is er nooit gekomen, dus ook geen derde single.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef satecl het volgende:
Is het trouwens echt zo dat Ringo in het begin van de jaren 70 de populairste Beatle was..?
Ringo had rond 1971 de bestverkochte solo-singles (van The Beatles) op zijn naam staan. 'It Don't Come Easy', 'Back Off Boogaloo' en 'Photograph' waren grotere hits dan 'The Back Seat of My Car', 'Uncle Albert / Admiral Halsey' en 'My Love', of 'Mother', 'Woman Is The Nigger Of The World' en 'Mind Games', of 'What Is Life', 'Bangla-Desh' en 'Give Me Love'. Maar het allemaal natuurlijk redelijk relatief...
pi_52780107
Ik ben ook weer van de partij
pi_52780259
Apple Inc. houdt op 5 september een 'special event'. Geruchten gaan dat er een nieuwe iPod bekend wordt gemaakt. Onderaan het persbericht over 5 september staat: "The beat goes on." Juist, en met welke woorden werd het laatste Beatles-persbericht (over het officële uiteengaan in 1970) ook alweer besloten? "When the spinning stops -- that'll be the time to worry, not before. Until then, the Beatles are alive and well and the beat goes on, the beat goes on."

Bron: AppleInsider.

Nog één week.
pi_52785080
Ik las op tweakers.net dat Apple de Beatles rechten had overgekocht van Sony+MJ
pi_52787140
McCartney heeft 'Nod Your Head' op iTunes uitgebracht als single, met bijbehorende videoclip. Alleen vandaag gratis te downloaden op iTunes. YouTube-link naar videoclip. Ik wacht wel op de videoclip voor 'Ever Present Past'...

woensdag 29 augustus 2007 @ 20:12:32 #23
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52789345
Jezus wat een slecht nummer, sorry hoor...
pi_52793398
tvp
  Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 23:24:31 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52797379
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:46 schreef mindgames het volgende:
McCartney heeft 'Nod Your Head' op iTunes uitgebracht als single, met bijbehorende videoclip. Alleen vandaag gratis te downloaden op iTunes. YouTube-link naar videoclip. Ik wacht wel op de videoclip voor 'Ever Present Past'...

[afbeelding]
Ik kan het nergens vinden?
pi_52797860
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik kan het nergens vinden?
Onderaan bij 'My Store' voor 'United States' kiezen. Op de voorpagina staat dan: Paul McCartney: Free Single + Free Video. Naast Ringo zelfs. Ook daarboven en daaronder staan links naar 'Nod Your Head'. Wel moet je inloggen met je Apple-account en dus een Creditcardnummer opgeven. Zelfs als je PayPal kiest moet je een Creditcardnummer opgeven.
pi_52797899
Ik scan Youtube bijna iedere dag af voor nieuwe Beatles gerelateerde filmpjes.
Tegenwoordig kom ik steeds meer hele slechte halfnaakte meisjesfilmpjes tegen.
Blijkbaar is Beatles is een populaire zoekterm.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_52798096
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 23:38 schreef Thelonious het volgende:
Ik scan Youtube bijna iedere dag af voor nieuwe Beatles gerelateerde filmpjes.
Tegenwoordig kom ik steeds meer hele slechte halfnaakte meisjesfilmpjes tegen.
Blijkbaar is Beatles is een populaire zoekterm.
Ha, zegt ook wel weer iets goeds eigenlijk! Nog even over 'Nod Your Head'. Probeert hij hiermee 'Mary Had A Little Lamb' te laten verbleken als slechtste singlekeuze ofzo? Gratis single om zijn album te promoten bij jonge fans, en dan komt-ie met 'Nod Your Head' aan. Leuke plaat, hoor. Maar hij heeft toch wel wat beters!?
pi_52799828
Om de McCartney-iTunes cirkel rond te maken: Er is ook nog een hele mooie akoestische versie van 'Dance Tonight' uitgebracht. Hele leuke versie.

pi_52811918
quote:
AlleyInsider claims (reliability unknown) that "a well-informed source" has told them that the Beatles will not be introduced at Apple's media event next week.

Their source does expect a new iPod, but also a new Ringtone feature for iPhone users. [..]
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:30:12 #31
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_52812202
Ik heb hier nog een stuk of 5 beatles singles liggen waar ik niets mee doe.. zit een eerste U.K. persing bij van het nummer Lady Madonna (1968). pudyATwanadoo.nl
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:50:33 #32
104233 Rubber_Soul
Vulva in de gloria
pi_52812798
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_52813283

Vandaag precies 35 jaar geleden: John Lennon's en Yoko Ono's 'One To One-concert' in New York, bedoeld om geld op te halen voor kinderen met een mentale handicap. Hier een opname van die dag. Pardon, verkeerde filmpje. Hier opnames van het middagoptreden, die Yoko in 1986 heeft uitgebracht op VHS. Vreemd, want bootleg-opnames van het avondoptreden bewijzen dat het avondoptreden veel beter was. Op de CD-versie is Yoko zo aardig geweest om haar gehuil door o.a. 'Hound Dog' weg te mixen. Al had ze nu ook weer niet al haar solo-nummers er uit hoeven te knippen... 'Born In A Prison', in duet met Lennon live is toch mooi om te horen/zien.

Setlist van het middagoptreden:
quote:
'Power To The People'
'New York City'
'It's So Hard'
'Move On Fast'
'Woman Is The Nigger Of The World'
'Sister 'O Sisters'
'Well Well Well'
'Born In A Prison'
'Instant Karma'
'Mother'
'We're All Water'
'Come Together'
'Imagine'
'Open Your Box'
'Cold Turkey'
'Don't Worry Kyoko (Mummy's Only Looking For Her Hand In The Snow)'
'Hound Dog'
Setlist van het avondoptreden:
quote:
'Power To The People'
'New York City'
'It's So Hard'
'Woman Is The Nigger Of The World'
'Sister 'O Sisters'
'Well Well Well'
'Instant Karma'
'Mother'
'We're All Water'
'Come Together'
'Imagine'
'Cold Turkey'
'Hound Dog'
  donderdag 30 augustus 2007 @ 21:34:28 #34
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52822752
Ik vind Memory Almost Full eigenlijk definitief echt geen goed album Flaming Pie vind ik prachtig, Chaos & Creation kan ik ook erg waarderen, maar zijn laatste album doet me helaas niets. Bovendien vind ik het af en toe wat onnatuurlijk klinken, alsof McCartney een computer over het hele album heeft laten lopen. Gelukkig gaat dit topic (ook) over de Beatles
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:07:47 #35
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_52835430
Ik ben er ook weer!
Geen nuttige toevoeging verder.
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_52850458
XD
Zo vandaag ff Magical Mystery Tour gekocht, op cd . Moet nu alleen nog sgt Peppers en Revolver, beide wil ik op vinyl en mn beatles collectie is weer compleet!
pi_52852084
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 19:38 schreef Magereheinus het volgende:
XD
Zo vandaag ff Magical Mystery Tour gekocht, op cd . Moet nu alleen nog sgt Peppers en Revolver, beide wil ik op vinyl en mn beatles collectie is weer compleet!
MMT en Revolver, samen met Rubber soul en Abbey mijn favoriete Beatles-albums.
pi_52921009
Zijn alle nummers op Love wel geremixt? Bij nummers als Help kan ik geen verschil bespeuren
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_52921610
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:54 schreef Honky het volgende:
Zijn alle nummers op Love wel geremixt? Bij nummers als Help kan ik geen verschil bespeuren
Klopt. Ze zijn niet allemaal geremixed. Wel zijn ze allen geremasterd. Het geluid van Help op LOVE is velen malen beter dan het origineel.
  maandag 3 september 2007 @ 18:25:53 #40
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52921737
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:20 schreef webfreak het volgende:

[..]

Klopt. Ze zijn niet allemaal geremixed. Wel zijn ze allen geremasterd. Het geluid van Help op LOVE is velen malen beter dan het origineel.
Dat verschil Remasters willen we!
pi_52922002
Zo heb vandaag ook sgt. Pepper op vinyl gescoord. Nu alleen nog Revolver . En ja alle nummers zijn toch geremixt op de cd love?

Edit: niet dus, hehe, zat ik er ff naast XD
pi_52925410
Love wordt wel steeds beter als ik het vaker luister. De drive my car/What you're doing/The word medley is subliem.
pi_52927168
Ik heb m gekopierd, maar vind Love niet het aanschaffen waard. Het is geen slechte CD, maar ik vind hem ook verre geweldig. Pas een beetje in het straatje van The Beatles voor Revolver, dat vind ik ook niet zo boeiend.
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:07:12 #44
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52936490
Love luister ik op dit moment het vaakst van alle albums.

Wat klinkt Something toch mooi op dat album..
pi_52940386
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:54 schreef Honky het volgende:
Met geremixt bedoelde ik dus een andere geluidsmix, om het zo te noemen. Geen 'remix' zoals je wel eens een andere versie (andere muziek of ander arrangement) van hetzelfde nummer op een single hebt staan. En ja, álle nummers op 'Love' zijn geremixt. Maar dan wel als in 'geremixt met een andere geluidsmix'. Alleen remasteren is het opnieuw masteren van de originele geluidsmix.

De originele (ik ga nu even uit van stereo) mix van 'Help!' uit 1965 heeft een aantal verschillen met de volledig nieuwe 'Love'-mix uit 2006. Luister alleen maar eens naar de eerste paar seconden van het nummer. Op de originele mix van LP (de CD is vergalt met digitale galm enzo) is de sologitaar (niet de ritmegitaar) in het intro aan de rechterkant te horen. Op 'Love' is hij in stereo aan beide kanten te horen.
pi_52941585
En over 'Help!' gesproken... Ik heb wederom big news... En ook dit keer heeft het iets met een DVD te maken!

*cliffhanger
pi_52941757
quote:
[..] En over nieuwe releases gesproken: wanneer komt Help nou eens uit op DVD? Dat is verdulleme de enige Beatles film die ik nog steeds niet gezien heb
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:00 schreef mindgames het volgende:
[..] Leuk dat je er over begint, want ik wilde er iets over posten! Over deze film heeft Apple tenminste wel de rechten, en ik verwacht dat hij binnen 10 jaar toch wel op DVD uitkomt. Maar [..]
quote:
Apple Corps Ltd Proudly Announce the DVD Release of the Beatles Film
'Help!', October 30th

LONDON, Sept. 4 /PRNewswire/ -- Apple Corps Ltd have announced the
eagerly anticipated DVD release of The Beatles' second feature film 'Help!'
on October 30th (October 29th ROW) which will be marketed and distributed
by EMI Music.
(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20070904/LATU079)
Directed by Richard Lester, who also directed the band's debut feature
film 'A Hard Days Night', 'Help!' made its theatrical debut in 1965. The
story follows The Beatles as they become passive recipients of an outside
plot that revolves around Ringo's possession of a sacrificial ring, which
he cannot remove from his finger. As a result, he and his bandmates John,
Paul and George are chased from London to the Austrian Alps and the Bahamas
by religious cult members, a mad scientist and the London police.
In addition to starring the Beatles, 'Help!' has a witty script, a
great cast of British character actors and features 7 classic Beatles
tracks, including:
-- 'Help!'
-- 'You're Going To Lose That Girl'
-- 'You've Got To Hide Your Love Away'
-- 'Ticket To Ride'
-- 'I Need You'
-- 'The Night Before'
-- 'Another Girl'
The DVD will be a 2-disc set. Disc 1 will feature the original film
digitally restored with a newly created 5.1 soundtrack, while Disc 2
contains an hour of extra features, including:
-- The Beatles in Help! -- 30 minute documentary about the making of the
film with Richard Lester, the cast and crew. Includes exclusive behind
the scenes footage of The Beatles on set.

-- A Missing Scene -- Featuring Wendy Richard
-- The Restoration of Help! -- An in depth look at the restoration
process.
-- Memories of Help! -- The cast and crew reminisce
-- Theatrical Trailers -- 2 US trailers and 1 Spanish trailer.
-- 1965 US Radio Spots -- Hidden in disc menus.

There will be 2 editions of the DVD -- a standard digipack and a deluxe
boxed set that will contain a reproduction of Richard Lester's original
annotated script, 8 lobby cards and a poster, plus a 60-page book with
rarely seen photographs and production notes from the movie. Both the
deluxe book and the standard booklet feature an introduction by Richard
Lester and an appreciation by Martin Scorsese.
Watch the 'Help!' DVD trailer here:
http://emicat.edgeboss.ne(...)/help_trailer_us.wvx
MaJo, je wordt op je wenken bediend . Niet te geloven! Een week geleden hadden we het er over, en dit was nooit te verwachten! Zo is er nog niets, en zo is het kant-en-klaar! Releasedatum, site, inhoud, alles! En het leuke is: het is dit keer geen gerucht, maar écht waar! Want mensen: Help komt uit op DVD! Bekijk hier de nieuwe officiële Beatles-site over de Help-release! De kwaliteit in de trailer ziet er zeer goed uit. En ook gewoon straks in 5.1! Ik kan niet wachten...
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:06:47 #48
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_52941934
Nou nou, even weer met de beentjes op de grond...

Is het niet gewoon eigenlijk een hele slechte film? Muziek is goed hoor...daar niet van.

Prioriteiten stellen zeg ik...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52942032
De soundtrack is heel goed. Dat alleen al is een reden om dit te willen bezitten.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:17:39 #50
95179 TheGrandWazoo
pi_52942127
Soundtrack uitbrengen in 5.1

Dat bedoelde ik met prioriteiten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_52942141
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:

Is het niet gewoon eigenlijk een hele slechte film? Muziek is goed hoor...daar niet van.

Prioriteiten stellen zeg ik...
Daar gaat het toch verdomme niet om . Ik had ook liever eerst remasters gezien van alle nummers, of eerst AHDN op DVD ofzo. Dit is een geweldige stap in de richting van Apple die nog nooit een (helemaal) goed Beatles-product op de markt heeft gebracht. De afgelopen jaren zelfs helemaal niets. 'Ticket To Ride' in nieuw stereo en 5.1-isolaties, alleen al daarom is het de moeite waard !

Trouwens, ik vind het een geweldige film. Dus: Yes! Help! eindelijk op (legale) DVD!

edit: Wat hierboven gezegd werd, dus .
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:22:45 #52
95179 TheGrandWazoo
pi_52942215
Ik vind het onderhoudend. Meer niet.

Ik snap gewoon niet waarom ze met deze "draak" aankomen wat dat betreft. Maar goed, ik ben dan niet de kritiekloze fan die alles maar koopt wat los en vast zit. Wat The Beatles betreft dan
(Superworm)
pi_52942252
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:22 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik vind het onderhoudend. Meer niet.

Ik snap gewoon niet waarom ze met deze "draak" aankomen wat dat betreft. Maar goed, ik ben dan niet de kritiekloze fan die alles maar koopt wat los en vast zit. Wat The Beatles betreft dan
Hey, maar dat ben ik ook niet. Ik zag alleen vooruitgang en ben blij dat het de goede richting op gaat. Maar inderdaad, bijvoorbeeld een McCartney live-DVD schaf ik niet zo snel meer aan...
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:29:55 #54
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52942303
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:25 schreef mindgames het volgende:

[..]

Maar inderdaad, bijvoorbeeld een McCartney live-DVD schaf ik niet zo snel meer aan...
Dan zul je nooit te horen krijgen hoe goed anderen hem wel niet vinden!
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:30:11 #55
95179 TheGrandWazoo
pi_52942308
Nou, ik ben nu eenmaal niet zo van de " ben blij dat ze UBERHAUPT wat uitbrengen" insteek, you see.

Voorbeeld: Ik ben een groot Zappa fan maar de family trust heeft de laatste jaren wel een hoop SHIT uitgebracht die ik niet gekocht heb (maar wel ga kopen, zo autistisch ben ik wat zappa betreft wel). Maakt ook allemaal geen zak uit, als ge maar schik het!

Bovendien, als dit dan een aanloop is naar de nog veel ergere Let it be film...;)

Nee sorry, ben niet zo van The Beatle films ghe ghe.
(Superworm)
  Redactie Frontpage dinsdag 4 september 2007 @ 19:32:03 #56
95179 TheGrandWazoo
pi_52942326
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:29 schreef TNA het volgende:

[..]

Dan zul je nooit te horen krijgen hoe goed anderen hem wel niet vinden!
Of hoe gewoon ie is gebleven.
(Superworm)
pi_52945809
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Nou, ik ben nu eenmaal niet zo van de " ben blij dat ze UBERHAUPT wat uitbrengen" insteek, you see.

Voorbeeld: Ik ben een groot Zappa fan maar de family trust heeft de laatste jaren wel een hoop SHIT uitgebracht die ik niet gekocht heb (maar wel ga kopen, zo autistisch ben ik wat zappa betreft wel). Maakt ook allemaal geen zak uit, als ge maar schik het!

Bovendien, als dit dan een aanloop is naar de nog veel ergere Let it be film...;)

Wat vind je van Hard Days' night dan?
  dinsdag 4 september 2007 @ 21:42:05 #58
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52945837
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:32 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Of hoe gewoon ie is gebleven.
pi_52967532
De speelfilms kunnen me in feite ook gestolen worden. Allemaal leuk om eens 'n keer te zien, maar verder weinig bijzonders.

Let It Be daarentegen is een documentaire, en ondanks het hoge depri-gehalte ben ik gek op dat soort dingen Niet voor niks heb ik de Anthology-serie al 10 keer volledig uitgekeken (mocht ik nog meedingen voor de titel 'Grootste Beatles Autist 2007')

En Macca Live-DVD's... Die kunnen we missen als kiespijn lijkt me. Niet alleen is er NUL toegevoegde waarde, het is ook gewoon misselijkmakend slecht.
Het bekijken bezorgt me haast een schaamtegevoel, al die gepolijste interviews met Hollywoodsterren en andere omhooggevallen kaviaarfetisjisten die van de autocue aflezen wat hun mooiste Beatles-ervaring was.
Om nog te zwijgen over die perfecte Amerikaanse gezinnetjes die "Fan on the run" op hun T-Shirt hebben geborduurd en hun parkiet Billy Shears noemen, terwijl moeder koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies.
  Redactie Frontpage woensdag 5 september 2007 @ 21:05:09 #60
95179 TheGrandWazoo
pi_52967611
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:00 schreef webfreak het volgende:
De speelfilms kunnen me in feite ook gestolen worden. Allemaal leuk om eens 'n keer te zien, maar verder weinig bijzonders.

Let It Be daarentegen is een documentaire, en ondanks het hoge depri-gehalte ben ik gek op dat soort dingen Niet voor niks heb ik de Anthology-serie al 10 keer volledig uitgekeken (Mocht ik nog meedingen voor de titel 'Grootste Beatles Autist 2007')

En Macca Live-DVD's... Die kunnen we missen als kiespijn lijkt me. Niet alleen is er NUL toegevoegde waarde, het is ook gewoon misselijkmakend slecht.
Het bekijken bezorgt me haast een schaamtegevoel, al die gepolijste interviews met Hollywoodsterren en andere omhooggevallen kaviaarfetisjisten die van de autocue aflezen wat hun mooiste Beatles-ervaring was.
Om nog te zwijgen over die perfecte Amerikaanse gezinnetjes die "Fan on the run" op hun T-Shirt hebben geborduurd en hun parkiet Billy Shears noemen, terwijl moeder koekjes bakt in de vorm van Blue Meanies.
lol
(Superworm)
pi_52970081
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:18 schreef mindgames het volgende:
of eerst AHDN op DVD ofzo.
Eh... die is toch echt al een paar jaar uit, hoor...!

Maar ik ben blij met de aanstaande release! Alhoewel de film sucks natuurlijk, is het super om The Beatles haarscherp op tv te zien! Altijd leuk. Heerlijke muziek (natuurlijk). Ik heb 'm al op dvd, maar da's een kopie van een of andere laserdisc. Wel aardig, hoor, maar de promo op de Beatles-site zag er meteen al beter uit! Naast Anthology heb ik eigenlijk weinig hoogstaand video/dvd-materiaal van The Beatles. (Ja, AHDN is okay en ook wel First US Visit maar da's allemaal zwart-wit: toch jammer). Ik ben erg benieuwd hoe duur die deluxe box gaat kosten, alhoewel... ik ben het meest geinteresseerd in Beatles-dingetjes, dus of dat script nou zo interessant is... Maar toch. En die kaartjes zijn ook geinig om te hebben, denk ik. Maar het zal wel een aardig duur pakket worden.

Wat mij het meest verbaasd is het onverwachte! Ik had Let it be zo onderhand wel verwacht, of remasters, maar Help...!

Ik ben er trouwens weer: tijd geleden dat ik hier wat postte!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:37:06 #62
139330 TNA
For the stars that shine
pi_52970119
quote:
Op woensdag 5 september 2007 21:00 schreef webfreak het volgende:
!
  woensdag 5 september 2007 @ 22:41:43 #63
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_52970283
Nog mensen van hier die volgende week zaterdag naar BlokkerBeat gaan..? Ik ga in ieder geval wel heen(vlak bij me huis )
pi_52982463
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:30 schreef TheGrandWazoo het volgende:

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Toch is het natuurlijk niet zo dat dit een 'scraping the bottom of the barrel'-uitgave is. Integendeel, het is een zeer succesvolle speelfilm van The Beatles die voor het eerst op DVD wordt uitgebracht! The Beatles (bedrijf) gaan juist heel zorgvuldig om met de 'erfenis'. Er is van The Beatles en overleden solo-Beatles geen tot weinig rommel uitgebracht. Hell, de muziek is nog niet eens goed uitgebracht, laat staat uitgemolken. Van Lennon liggen ook minstens 20 zeer goede onuitgebrachte thuis-demo's op de plank, die Yoko allang had kunnen uitbrengen om veel geld te verdienen. Dat dit niet gaat gebeuren siert haar wel. Op bootleg zijn ze vollop te krijgen. Ook The Beatles hadden alle takes van elk nummer kunnen uitbrengen, om alsnog miljoenen te kunnen binnenhalen.

Ik vind het gewoon tof dat er nu eindelijk wat schot in de zaak komt, en dat deze (voor mij) zeer vermakelijke film in goede kwaliteit te zien is. Ook het totaal onverwachte vind ik leuk. Van alle dingen die ze nog kunnen uitbrengen... Maar het allerleukst vind ik de geremixte (nieuwe geluidsmix, lol) nummers... Waaronder vanzelfsprekend mijn favoriete nummer 'Ticket To Ride'. Eindelijk hoef ik niet meer de Anthology DVD op te zetten om de laatste 30 sec. in vol stereo te kunnen horen . Verder sluit ik mij bij hello_goodbye aan.
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:35 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Eh... die is toch echt al een paar jaar uit, hoor...!
Nee, Apple heeft 'A Hard Day's Night' ook nog steeds niet op DVD uitgebracht. Ze zijn ook niet de eigenaar van de opnames, en kúnnen het dus ook niet. Miramax (de eigenaar) heeft de film wél op DVD uitgebracht... Van het mono-geluid hebben ze 5.1 proberen te maken, de muziek is in stereo te horen... Terwijl de film natuurlijk volledig in mono was. Het beeld is 'gecropped' naar breedbeeld, zodat er delen aan alle kanten zijn afgeknipt. Alle bonus-opnames, zoals 'I'll Cry Instead'-stukjes en 'You Can't Do That' zijn weggelaten. Nee, die DVD is het geld niet waard.

Ga voor de (bootleg) AHDN van Mirror Spock! Beeld in volle glorie hersteld, het originele mono-geluid met de originele mono-mixen. Precies zoals het voor het theater bedoeld was. Ook is 'Ill Cry Instead' hersteld en 'You Can't Do That' toegevoegd. Eens kijken wat Apple er in 2012 van bakt...
pi_52982621
quote:
Op woensdag 5 september 2007 22:41 schreef satecl het volgende:
Nog mensen van hier die volgende week zaterdag naar BlokkerBeat gaan..? Ik ga in ieder geval wel heen(vlak bij me huis )
Ik houd niet echt van dit soort bijeenkomsten, met oude mannetjes die gratis en vrij te verkrijgen bootlegs voor 30 euro verpatsen op CD-R... Coverbands haat ik ook. En om daar nu 35 euro voor te betalen...

Edit: Huuu, toevallig lees ik nu net het volgende bericht. Vanaf het begin vroeg ik mij af hoe ze zo'n grote zaal voor 35 euro per kaart vol konden krijgen. Ik las op hun site dat het "bijna uitverkocht!!!" was, en geloofde daar geen snars van. En mijn gevoel blijkt te kloppen...
quote:
BLOKKERBEAT AFGELAST

Het bestuur van de Stichting Blokkerbeat heeft op 6 september beslist dat Blokkerbeat op 15 september geen doorgang zal vinden. Met veel enthousiasme is gewerkt aan wat het grootste Beatles evenement moest worden in Nederland na 6 juni 1964.

Reden van afgelasting is de zwaar tegenvallende kaartverkoop. Op woensdagavond 5 september waren er nog geen 350 kaarten verkocht. Als bestuur kunnen wij niet de verantwoordelijkheid dragen van een evenement dat is opgezet voor 2500 bezoekers, met bijbehorende kosten, terwijl er minder dan 500 betalende bezoekers zich aangemeld hebben.

Het is een zeer zware beslissing, die wij hebben moeten nemen, maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Het Beatles museum heeft in opdracht van het bestuur en groot deel van de organisatie voor haar rekening genomen. Wij zijn hun daarvoor zeer dankbaar. De publicaties en de planning van de bands, stonden in onze ogen garant voor een groots evenement.

Wanneer u reeds een kaart of kaarten heeft gekocht dan wordt u geld aan u gerestitueerd, daar staat de Stichting voor garant. Het spijt ons deze beslissing te hebben moeten nemen, maar gezien bovenstaande was er geen andere beslissing mogelijk.

Namens het Bestuur Stichting Blokkerbeat,

Henk Klijn
pi_52982809
Sjonge jonge, wat een tiefus zooi. Ik had er wel zin in. Wel bedankt dat je het meldt mindgames.. zal het gelijk even doorgeven
pi_52995813

Ook weer zoiets, een oude compilatie uitbrengen op iTunes. Jaren na deze compilatie zijn er nieuwe geluidsmixen en masters op CD uitgebracht, ter verbetering. Ook nog een nieuwe, veel betere, compilatie (Working Class Hero, 2005). Waarom dan voor iTunes weer teruggaan naar de oude mixen en oude compilatie?

Over iTunes/iPod/Apple enzo gesproken. Wederom heeft Steve Jobs het over dat er flinke onderhandelingen gaande zijn met The Beatles. Willen Apple Corps en Apple beide dat The Beatles-muziek op iTunes verkocht gaat worden? Of hoopt Apple dat, maar ziet Apple Corps er nog geen heil in?
quote:
Q: There was rampant speculation that today you were going to finally announce a deal to put the Beatles' music onto iTunes. What's the status?

A: We'd love to have the Beatles. It will happen — I hope by the first half of next year. As soon as they're ready, we're ready. It is up to Apple Corps; we are working closely with them, but we will see."

Q: Many people already have Beatles music on CDs. Will they really buy it online if they already own it?

A: I do expect them to, yes. That's been the case with other music, as well. I own every Bob Dylan album ever, but I buy a lot of it on iTunes, because I guess I'm just too lazy to rip it from the CD.

Bron: USA Today
Zul je zien dat ze deze herfst "Beatles on iTunes" aankondigen. Iedereen in rep en roer. Zijn het de oude mixen en geen remasters. Dat zou het ultieme -moment zijn. Ach, dat hebben ze met McCartney ook gedaan... Maar die is vast heel tevreden met de 1993-masters, gezien de recente mastering.
pi_52996670
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:51 schreef satecl het volgende:
Sjonge jonge, wat een tiefus zooi. Ik had er wel zin in. Wel bedankt dat je het meldt mindgames.. zal het gelijk even doorgeven
Nog wat extra informatie.
quote:
Het niet doorgaan van BlokkerBeat is een ramp voor de fans en de organisatie. Het is jammer dat we de droom niet waar hebben kunnen maken. Het museum zal dan ook haar best doen iets te verzinnen voor de fans om het verlies een beetje te compenseren.

Bruce Spizer naar Alkmaar.

De beroemde Amerikaanse schrijver Bruce Spizer heeft besloten wél naar Nederland te komen, ondanks dat BlokkerBeat is afgelast. Op deze manier wil hij de fans tegemoet komen en zal hij zaterdag 15 september tussen 13.00 en 16.00 uur aanwezig zijn in het Beatles Museum, Kanaalkade 21a te Alkmaar .Het is voor de eerste keer dat deze zeer beroemde en hooggewaardeerde schrijver in Europa komt signeren en wij raden de fans dan ook aan om hierbij aanwezig te zijn. Bruce heeft zijn beroemde en zeer luxe uitgevoerde boeken naar het museum gezonden om ze daar te signeren. Hoewel het slechts een kleine pleister op de wonde is, zal het museum zaterdag 15 september voor elke fan gratis toegankelijk zijn.
Dat Bruce Spizer alsnog komt is wel een sympathiek gebaar. Deze meneer heeft zeer goede en complete boeken over The Beatles op zijn naam staan.
pi_53037065
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:37 schreef mindgames het volgende:
Nee, Apple heeft 'A Hard Day's Night' ook nog steeds niet op DVD uitgebracht. Ze zijn ook niet de eigenaar van de opnames, en kúnnen het dus ook niet. Miramax (de eigenaar) heeft de film wél op DVD uitgebracht... Van het mono-geluid hebben ze 5.1 proberen te maken, de muziek is in stereo te horen... Terwijl de film natuurlijk volledig in mono was. Het beeld is 'gecropped' naar breedbeeld, zodat er delen aan alle kanten zijn afgeknipt. Alle bonus-opnames, zoals 'I'll Cry Instead'-stukjes en 'You Can't Do That' zijn weggelaten. Nee, die DVD is het geld niet waard.

Ga voor de (bootleg) AHDN van Mirror Spock! Beeld in volle glorie hersteld, het originele mono-geluid met de originele mono-mixen. Precies zoals het voor het theater bedoeld was. Ook is 'Ill Cry Instead' hersteld en 'You Can't Do That' toegevoegd. Eens kijken wat Apple er in 2012 van bakt...
Hm, interessant. Wist ik eerlijk gezegd niet...! Jammergenoeg staat die Spock-versie nergens op usenet momenteel. Hopelijk komt 'ie binnenkort een keer voorbij! Is dat beeld echt goed/beter...? En niet gecropped?
  zaterdag 8 september 2007 @ 21:16:06 #70
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_53037607
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:55 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Hm, interessant. Wist ik eerlijk gezegd niet...! Jammergenoeg staat die Spock-versie nergens op usenet momenteel. Hopelijk komt 'ie binnenkort een keer voorbij! Is dat beeld echt goed/beter...? En niet gecropped?
ha! ik ook niet, en ik dacht juist dat ze zulk mooi werk afgeleverd hadden met die 2 disc versie! Help is wel een officiele uitgave?

En nog wat, de dvd box van McCartney die in november uitkomt, heeft een bonus van chaos & creation in Abby Road. Is dat de docu die bij de SE van Chaos & Creation zit, of het miniconcert dat hij in zijn eentje gaf met o.a. de bas van Elvis en het meersporen uitlegverhaal?
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_53039451
Ik zag trouwens net de prijzen op Amazon.com van Help: de normale versie kost daar 21 euro, de luxe 95... Vind ik wel wat veel, eigenlijk. Dat wordt dus denk ik de normale versie. Het gaat me uiteindelijk toch om de dvd. Die kaartjes had ik wel lollig gevonden.
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2007 @ 23:01:22 #72
95179 TheGrandWazoo
pi_53040264
LOL 95 EURO?!!!!!

Dat kan niet waar zijn...
(Superworm)
pi_53041155
95 euro!?! Dat is wel érg limited edition..
Dan mag er verdomme wel een originele handtekening van McCartney bijzitten. Of een wimperhaartje van Lennon. Of een willekeurig lichaamsdeel van Mal Evans.

...Een authentieke oranje Ringo Starr-regenponcho wellicht??
pi_53041186
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:55 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Stukken en stukken beter! Zwart en wit is veel beter gebalanceerd en helderder. En niet gecropped dus, maar het volledige beeld is te zien, dmv een combinatie van twee bronnen. Al is daar ook weer iets tegen te zeggen, want de cameraman schiet zo'n beeld met het breedbeeld-idee voor het theater in zijn hoofd. Hij gaat er dus van uit dat er later nog gecropped gaat worden, en negeert de allerbovenste en alleronderste gedeeltes. Wat willen we zien? De 'final cut' van de regisseur, of het volledige beeld... Als ik screenshots ter vegelijking kan regelen post ik ze hier. Even geduld... BootlegZone-link.

Over croppen gesproken, ik zie in de nieuwe Help!-trailer ook alweer The Beatles zonder voeten enzo... Trouwens, Mirror Spock heeft ook een definitieve Ed Sullivan DVD gemaakt. Daarmee overtreffen ze wéér de officele uitgave. Typisch .

Eigenlijk is er nú al wat te zeuren over de Help-DVD. Voor het intro van de film zijn de zangpartijen opnieuw opgenomen, omdat in dat intro geen tamboerijn te zien is. Huh? Zang opnieuw opnemen, omdat er geen tamboerijn te zien is?? Welnu, op de stereoversie van 'Help!' is een tamboerijn te horen. Om het beeld met het geluid te laten kloppen moest die tamboerijn dus weggemixt worden. Maar de tamboerijn stond op hetzelfde spoor als de zang! Probleem! Zang snel in een andere studio opnieuw opgenomen. Totaal andere versie, en er was weer een unieke versie van een nummer bij . Deze versie is in mono gemixt voor de film en staat derhalve ook op de 7" single en het mono-album. Het is nog een veel uitgebreider verhaal, wat in dat geweldige boek "Recording The Beatles" staat. Maar ja, 150 dollar voor een boek... Maar goed, met dit geluid is het intro ook altijd te zien geweest in de theaters en op TV.
Wat is er dan te zeuren? Ze hebben dat voor de aanstaande DVD-release weer veranderd in stereo, met de originele tamboerijn-opname. Maar ja, keuzes keuzes... Ik lig er niet wakker van . Zo is er altijd wel een dilemma, ook zéker met de remasters. Je kunt nooit iedereen tevreden stellen.

Over de prijs van de deluxe-editie van Help! De afgelopen dagen is die prijs steeds veranderd, dus we moeten nog maar even afwachten. Die 95 euro is mét Amazon-korting. Ik kan mij herinneren dat de deluxe-editie van 'Bangladesh' ook eerst 100 euro op Amazon.com was, en dan weer 50 euro op Amazon.co.uk, terwijl hij in de winkel bij release 'maar' 30 euro was. Nog even afwachten dus...
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:16 schreef Frozen het volgende:
ha! ik ook niet, en ik dacht juist dat ze zulk mooi werk afgeleverd hadden met die 2 disc versie! Help is wel een officiele uitgave?

En nog wat, de dvd box van McCartney die in november uitkomt, heeft een bonus van chaos & creation in Abby Road. Is dat de docu die bij de SE van Chaos & Creation zit, of het miniconcert dat hij in zijn eentje gaf met o.a. de bas van Elvis en het meersporen uitlegverhaal?
De aanstaande DVD-release van Help! wordt officeel uitgebracht door Apple, geremastered vanaf de originele tapes met de orginele geluidsbanden. De Chaos & Creation-bonus is van 'Creation Chaos At Abbey Road', dus van het meersporen uitlegverhaal. Zie ook de tracklist.
pi_53076792
Deluxe Help!

Standaard Help!

Redactie Frontpage maandag 10 september 2007 @ 18:20:28 #76
95179 TheGrandWazoo
pi_53077309
A,

Zo te zien geen 95 euro waard.
(Superworm)
pi_53078664
Nee maar de standaard versie ziet er ook niet slecht uit.
pi_53137768
  donderdag 13 september 2007 @ 13:07:59 #80
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_53144301
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 19:06 schreef TheGrandWazoo het volgende:

Voor een Beatles-fan is het leuk. Ik ga m zeker aanschaffen.

Overigens krijgt ie op Imdb een 7,0. Daar zullen een hoop tienen van fanboys tussen zitten, maar dan nog.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Moderator donderdag 13 september 2007 @ 13:53:40 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_53145425
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 18:56 schreef mindgames het volgende:

[..]

[..]

[..]

MaJo, je wordt op je wenken bediend . Niet te geloven! Een week geleden hadden we het er over, en dit was nooit te verwachten! Zo is er nog niets, en zo is het kant-en-klaar! Releasedatum, site, inhoud, alles! En het leuke is: het is dit keer geen gerucht, maar écht waar! Want mensen: Help komt uit op DVD! Bekijk hier de nieuwe officiële Beatles-site over de Help-release! De kwaliteit in de trailer ziet er zeer goed uit. En ook gewoon straks in 5.1! Ik kan niet wachten...
[afbeelding]
Kijk ik even een week niet in het Beatles topic mis ik zo groot nieuws! Wat super Ik ga hem zeker aanschaffen (ja ik ben dus zo'n Beatles nerd die alles van de Beatles wil hebben ) Heb de film ook nog nooit gezien dus ben benieuwd. Muzikaal gezien zit het wel goed Hoewel dat met Magical Mystery Tour trouwens ook zo is maar wat een draak van een film is dat zeg AHDN vind ik dan wel weer vermakelijk
pi_53148560
quote:
Maar dat gaat over de 'oude' DVD, van MPI. Niet over de nieuwe release.
  Redactie Frontpage donderdag 13 september 2007 @ 16:47:13 #83
95179 TheGrandWazoo
pi_53149574
Zo, my ever present past is binnen op single hier op de redactie. Met weer geen b-kant.
(Superworm)
pi_53149608
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:04 schreef mindgames het volgende:

[..]

Maar dat gaat over de 'oude' DVD, van MPI. Niet over de nieuwe release.
Ik bedoelde ook vergeleken met die prijzen valt de special edition nog mee.
  Redactie Frontpage donderdag 13 september 2007 @ 16:49:39 #85
95179 TheGrandWazoo
pi_53149663
Ja, vergeleken met Hiroshima valt elf september ook wel mee.

Het blijft gewoon schandalig hoe hoog de prijzen zijn voor een flut film met top muziek en wat plakplaatjes waar ouwe tantes nu nog op klaarkomen.
(Superworm)
pi_53150154
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:47 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Zo, my ever present past is binnen op single hier op de redactie. Met weer geen b-kant.
Maar dat hebben promo's toch al bijna nooit... Deze 'single' is ook meer voor de radio bedoeld. Voor de daadwerkelijke single-release verwacht ik ook geen B-kant. Die verschrikkelijke dancehall-remix van 'Nod Your Head' voor de 'Dance Tonight'-single (die nooit uitkwam) heb ik ook nergens meer zien opduiken. De akoestische versie van 'Dance Tonight' wel. Wel tof dat beide promo's van dit album een beetje dezelfde stijl hoes hebben. Was bij de 'Chaos'-promo ook.
pi_53150186
quote:
Op donderdag 13 september 2007 16:48 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook vergeleken met die prijzen valt de special edition nog mee.
Ja....maar....dat is niet helemaal een goede vergelijking. Die MPI-DVD is nu 'zeldzaam' geworden, omdat hij al jaren out-of-print en 'deleted' is.
pi_53158291
O, het zijn een soort fotokaarten... Ik dacht dat er diverse tickets bij zouden zitten, zoals je die ziet op de site en op de standard version. Leek me leuk. Leuker dan van die promotiekaarten. Poster is wel lollig, maar er staat geen foto op, en dat script en dat boek... mwah... Als het nou 40 euro kostte zou ik het wel doen, denk ik, maar meer niet. Die standaard versie ziet er ook al leuk uit.

Weet iemand wat dat blauwige papier s dat onderop ligt bij die luxe set?
pi_53158830
tvp
pi_53161226
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:27 schreef hello_goodbye het volgende:
Weet iemand wat dat blauwige papier s dat onderop ligt bij die luxe set?
Ik geloof dat het de filmposter is.

Ik vraag mij trouwens af waar die 'deleted scene' vandaan is gekomen, omdat alle outtakes van AHDN en Help! ergens rond 1970 zijn vernietigd. (schandalig ). Maar het schijnt dat er ook niet heel veel meer gefilmd is voor AHDN, omdat simpelweg alles gebruikt is in de 'final cut'. Ik heb ooit eens gelezen dat er één scène van Paul uitgeknipt is waar hij in gesprek is met een rondborstige dame. Alleen zijn ogen zijn niet op haar gezicht gericht, dus dat moest eruit geknipt worden. Maar wat daar van waar is... Van Help! zijn dus wel veel scènes eruit geknipt, zie eerder in deze topicreeks.

Nog wat details over de Help!-DVD: Alle achtergrondmuziek, geluidseffecten en dialogen zijn recentelijk ontdekt op een 3-sporen tape. Zo hebben ze dus een échte 5.1-mix kunnen maken, zonder 'nieuwe' geluidseffecten toe te voegen of de achtergrondmuziek te moeten naspelen. De Beatles-muziek komt vanzelfsprekend van de originele 4-track multi-tracks. De geluidentape is al die tijd zoek geweest (en verloren gewaand) omdat er '35mm French dialogue' op de tapes stond. Ook de originele videotape waar het einde op te zien is zónder de credits is teruggevonden. Nu nog de multi-tracks van 'She Loves You' en 'Love Me Do' terugvinden ... Maar die zijn zeker weten gelijk vernietigd. Goddank heeft Abbey Road/EMI (toevallig) vanaf die tijd de regel ingevoerd dat geen enkele multi-track meer mocht worden vernietigd.

Opvallend is dat er een 7-track CD-promo voor de Help!-DVD uitkomt op Capitol in de US. Een voorproefje voor de geremasterde Help!-CD? Nummers los van dialoog en geluidseffecten? Hubba bubba... Oh, maar...Capitol hè. Ze gebruiken vast de Capitol Albums 2-versies. Let maar op..

Oh ja, mijn lokale platenzaak kan de 'normale' DVD verkopen/bestellen voor ¤24,99.
De deluxe-uitvoering kost... ¤77,99.
pi_53185561
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:19 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik geloof dat het de filmposter is.

Oh ja, mijn lokale platenzaak kan de 'normale' DVD verkopen/bestellen voor ¤24,99.
De deluxe-uitvoering kost... ¤77,99.
Nee, want die poster ligt ernaast...

Die prijzen vallen mee in euro's. Alhoewel, als je het gaat omrekenen naar guldens...!
pi_53185604
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 23:05 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Nee, want die poster ligt ernaast...

Die prijzen vallen mee in euro's. Alhoewel, als je het gaat omrekenen naar guldens...!
Oh, hmm... Nou, ja. Dan weet ik het ook niet !
En 78 euro voor een DVD vind ik niet meevallen !
pi_53217559
is die Help! dvd NL ondertiteld?
pi_53220258
Weet iemand waar ergens Ringo's compilatie Photograph te koop is? Ik kan um nergens vinden maar hij zou allang uit moeten zijn.
pi_53230050
bol.com (21 euro excl. verzendkosten) Da's de versie met dvd. De versie zonder dvd kost daar 19 euro: die kan je dan beter kopen bij play.com (14 euro incl. verzendkosten).

[ Bericht 43% gewijzigd door hello_goodbye op 16-09-2007 22:14:45 ]
pi_53249709
Vanavond om 22:00 op BBC Radio 1:

Paul McCartney als radiohost! "Listen Monday night at 9pm to hear Paul share some of the tracks that got him into music, artists that have inspired him, some current favourites and a few of his own songs thrown in too. Plus lots of stories about growing up, song-writing with John Lennon, and how he first heard about Elvis Presley."
pi_53249755
Is dit alleen live te beluisteren of valt het ook later terug te horen bij The Beeb?
pi_53249812
Meestal zijn die programma's wel een weekje na te beluisteren in RealPlayer. Maar exclusieve dingen staan daar bijna nooit online... Kortom: Ik weet het niet .
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2007 @ 19:09:34 #99
95179 TheGrandWazoo
pi_53250709
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:31 schreef mindgames het volgende:
Vanavond om 22:00 op BBC Radio 1:

[afbeelding]

Paul McCartney als radiohost! "Listen Monday night at 9pm to hear Paul share some of the tracks that got him into music, artists that have inspired him, some current favourites and a few of his own songs thrown in too. Plus lots of stories about growing up, song-writing with John Lennon, and how he first heard about Elvis Presley."

Gaan we weer.
(Superworm)
pi_53254171

eergister de poster ervan gekocht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')