Zwerm is beter.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:45 schreef du_ke het volgende:
Lood om oud ijzer (tvp)
Nederlandse termen winnen het meestal van de Engelse.quote:
Yep, overigens deed mij die vergelijking in een ander topic munten door een boek van Stephen King dat ik op een haar na uitgelezen heb. 'Cell' in het Nederlands 'Mobiel'. Ik ben nog niet helemaal bij de clue, maar ik denk dat zelfs King die vergelijking op het oog had ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nederlandse termen winnen het meestal van de Engelse.
Wat is zwerm dan in het Engels?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:03 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij komt het van "Hive" dat gebruikt wordt voor een insektennest.
A colony of bees = een zwerm?quote:Main Entry: 1hive
Pronunciation: 'hIv
Function: noun
Etymology: Middle English, from Old English hyf; perhaps akin to Old Norse hufr ship's hull, Latin cupa tub, Sanskrit kupa cave
1 a : a container for housing honeybees b : the usually aboveground nest of bees
2 : a colony of bees
3 : a place swarming with activity
Nou het begon al eerder, het is niet zo dat Basri er direct voor verantwoordelijk was hoor. Eerder de Koning zelf. En ja Basri bleef nog minister tot een half jaar na het overlijden van Koning Hassan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:42 schreef Ryan3 het volgende:
Game on.
Mutant: ja klopt de tijd dat Hassan II koning was, maar Basri werd in 74 staatssecretaris en in 81 minister en toen begon het pas echt, begreep ik?
En wat gebeurde er in 1990 dat het ophield, Hassan was nog 9 jaar koning.
Hoe lang was Basri nog minister? Tot een half jaar na overlijden van Hassan toch?
Da's een nest, toch?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
A colony of bees = een zwerm?
Zou kunnen.
Hive that is.
Ik zocht alleen op hive, maar zag hetzelfde.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
swarm1 /swɔrm/ Pronunciation Key - Show Spelled Pronunciation[swawrm] Pronunciation Key - Show IPA Pronunciation,
–noun 1. a body of honeybees that emigrate from a hive and fly off together, accompanied by a queen, to start a new colony.
2. a body of bees settled together, as in a hive.
3. a great number of things or persons, esp. in motion.
4. Biology. a group or aggregation of free-floating or free-swimming cells or organisms.
5. Geology. a cluster of earthquakes or other geologic phenomena or features.
–verb (used without object) 6. to fly off together in a swarm, as bees.
7. to move about, along, forth, etc., in great numbers, as things or persons.
8. to congregate, hover, or occur in groups or multitudes; be exceedingly numerous, as in a place or area.
9. (of a place) to be thronged or overrun; abound or teem: The beach swarms with children on summer weekends.
10. Biology. to move or swim about in a swarm.
–verb (used with object) 11. to swarm about, over, or in; throng; overrun.
12. to produce a swarm of.
Holy shit die is groot.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:08 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Sorry, dit interesseert me meer dan Marokkaanse koningen
Maar hoe erfde hij het koningschap, vanuit het kolonialisme nog? En wat zat er achter die onderdrukking? En werkt dat nog net zo door als in Spanje en zijn burgeroorlog voor WO2. Dit laatste, ik vermoed van wel, want het is nog zeer recent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou het begon al eerder, het is niet zo dat Basri er direct voor verantwoordelijk was hoor. Eerder de Koning zelf. En ja Basri bleef nog minister tot een half jaar na het overlijden van Koning Hassan.
Of die mennekes zijn klein natuurlijk. Een gorilla wordt niet veel groter, rechtopstaand, dan 2 meter, dacht ik.quote:
Nou, de monarchie is gewoon behouden, ook onder het kolonialisme. Dus hij heeft het koningsschap van zijn vader. De onderdrukking was het gevolg van Stalinistische angsten bij de koning als je begrijpt wat ik bedoel. De bevolking, en dan met name de Islamisten en de Liberalen, wilden het koningsschap afschaffen. De angst werd bij de koning nog groter toen deze zag dat andere monarchieén in de regio (ik meen Libie en nog een ander land, Tunesie ofzo) vielen. Wat betreft de huidige koning, die is zeer populair bij de main-stream bevolking, ondanks dat hij ook af en toe harde maatregelen neemt tegen eenieder die respectloos jegens zijn koningsschap is. De Islamisten hebben niets met de monarchie en doen er dan ook alles aan om dat af te schaffen. De schuldigen zijn inderdaad niet opgepakt, maar wel ontslagen of uit hun functie gezet. De slachtoffers hebben vaak schadevergoeding gekregen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hoe erfde hij het koningschap, vanuit het kolonialisme nog? En wat zat er achter die onderdrukking? En werkt dat nog net zo door als in Spanje en zijn burgeroorlog voor WO2. Dit laatste, ik vermoed van wel, want het is nog zeer recent.
En wat is de houding van koning Mohammed nu, alweer 7 jaar na zijn aantreden?
Ik weet dat hij de schuldigen niet wil aanpakken, maar wat vindt zijn bevolking daar van?
Interessant, maak een topic joh. Ik wil er meer over weten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, de monarchie is gewoon behouden, ook onder het kolonialisme. Dus hij heeft het koningsschap van zijn vader. De onderdrukking was het gevolg van Stalinistische angsten bij de koning als je begrijpt wat ik bedoel. De bevolking, en dan met name de Islamisten en de Liberalen, wilden het koningsschap afschaffen. De angst werd bij de koning nog groter toen deze zag dat andere monarchieén in de regio (ik meen Libie en nog een ander land, Tunesie ofzo) vielen. Wat betreft de huidige koning, die is zeer populair bij de main-stream bevolking, ondanks dat hij ook af en toe harde maatregelen neemt tegen eenieder die respectloos jegens zijn koningsschap is. De Islamisten hebben niets met de monarchie en doen er dan ook alles aan om dat af te schaffen. De schuldigen zijn inderdaad niet opgepakt, maar wel ontslagen of uit hun functie gezet. De slachtoffers hebben vaak schadevergoeding gekregen.
Klopkoek, kijk eens: http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/164767/index.htmlquote:Op zondag 26 augustus 2007 21:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat BING is zeker een door PvdA gekaapt instituut?
nu.nlquote:AMSTERDAM - De FNV wil het verlengen van tijdelijke contracten aan banden leggen. Volgens de vakcentrale investeren werkgevers te weinig in hun flexwerkers, waardoor deze het risico lopen dat ze in tijdelijke baantjes blijven hangen.
Dit voorjaar drong het CNV ook al aan op aanscherping van de Flexwet om het toenemende gebruik van "wegwerppersoneel" tegen te gaan.
Volgens de Wet flex en zekerheid kan iemand drie tijdelijke contracten in drie jaar tijd krijgen. Het mag alleen langer als werkgevers en vakbonden dat in cao's afspreken.
Contracten
De FNV wil dat in principe nog maximaal twee tijdelijke contracten in twee jaar tijd mogelijk worden, zo bevestigde een woordvoerder van de FNV dinsdag een bericht in het Financieele Dagblad.
Valt best mee hoor. Je hoeft tegenwoordig niet veel meer te kunnen dan scheiten en pissen om een vaste baan te krijgenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
nu.nl
Alsof werkgevers nog niet huiverig genoeg zijn om personeel aan te nemen.
En schreiven hè.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt best mee hoor. Je hoeft tegenwoordig niet veel meer te kunnen dan scheiten en pissen om een vaste baan te krijgen.
Mwa, eenvoudig. Als het bv. aan het begin van een nieuw tijdelijk contract is komt er gewoon een ontslagvergoeding aangezien er bv. een jaarcontract was. Maar dit betekend dus dat de werkgever een jaar sneller over moet gaan op een vast contract.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:44 schreef du_ke het volgende:
Valt best mee hoor. Je hoeft tegenwoordig niet veel meer te kunnen dan scheiten en pissen om een vaste baan te krijgen.
En je maakt weer je vaste fout. Het aannemen van mensen is en blijft geen probleem met de huidige regels of het voorstel. Je kan namelijk gewoon eenvoudig van die mensen af binnen 3 jaar (of 2 als je dat FNV voorstel neemt). Plus nog de proeftijd van 3 maanden die iedereen heeft.
Oh ik dachtdat zo'n proeftijd standaard was in elk geval kan de werkgever daartoe gewoon besluiten. En als je na 2 of 3 jaar nog niet weet wat voor vlees je in de kuip hebt ben je niet erg goed bezig volgens mij.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mwa, eenvoudig. Als het bv. aan het begin van een nieuw tijdelijk contract is komt er gewoon een ontslagvergoeding aangezien er bv. een jaarcontract was. Maar dit betekend dus dat de werkgever een jaar sneller over moet gaan op een vast contract.
Ik heb trouwens nog nooit een proeftijd van 3 maanden gehad.
Proeftijd is ook niet meer nodig. De duur van de proeftijd is tegenwoordig de duur van het dienstverband.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh ik dachtdat zo'n proeftijd standaard was in elk geval kan de werkgever daartoe gewoon besluiten. En als je na 2 of 3 jaar nog niet weet wat voor vlees je in de kuip hebt ben je niet erg goed bezig volgens mij.
Nou nee, niet echt zielig. Het gekke is dat ik niet weet wat die foto nu eigenlijk uitstraalt. Ik vind de foto wel erg apart. Maar misschien komt dat wel door zijn achtergrond.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:00 schreef Mutant01 het volgende:
Hij kijkt wel zielig.
O, op wie?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nou een verdachte van moord.
Avondwinkelier Amstelveen.quote:
Ah, kut, shit, heb ik gelezen idd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Avondwinkelier Amstelveen.
Maar wat kijkt ie onschuldig..![]()
Als het van Geenstijl komt zal het wel een oude schoolfoto oid zijn.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
Die photo is toch niet een mugshot van vlak na arrestatie?
Geenstijl wordt idd nog steeds niet in huizen van bewaring toegelaten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het van Geenstijl komt zal het wel een oude schoolfoto oid zijn.
De foto werd door de politie verspreid om hem op te sporen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geenstijl wordt idd nog steeds niet in huizen van bewaring toegelaten.
http://www.arkvannoach.com/language/nl/quote:Maandag 27 Augustus vertrekt de Ark naar Rotterdam en gaat langs Alkmaar, Akersloot en MAANDAGNACHT DWARS DOOR AMSTERDAM!!! Eindpunt is Schiphol.
Dinsdag (middag) 28 augustus vertrekt de ark vanaf schiphol en vaart tot aan Gouda.
Woensdag 29 augustus vaart de Ark van Gouda naar Rotterdam.
Hee, dan hebben we ons eigen drijvende creationisme museum.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:24 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]
http://www.schlijper.nl/archive/2007/08/28.html
De ark van Noach vaart Amsterdam binnen.
[..]
http://www.arkvannoach.com/language/nl/
Prettig gestoorde Christenen, ik mag ze wel. Ik zou zeggen: gooi alle dieren erop (dino's?) en dan kijken we hoe ver het komt.
Yep, volgens mij gaat dat ding in Schagen drijven voor bezoekers. Ik ga er zeker een keer heen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hee, dan hebben we ons eigen drijvende creationisme museum.
Deze is niet eens op 'ware grootte'quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:37 schreef Autodidact het volgende:
Yep, volgens mij gaat dat ding in Schagen drijven voor bezoekers. Ik ga er zeker een keer heen.
Dat kan ook niet. Hoe groter een schip, hoe kwetsbaarder. Het zou anders gewoon niet kunnen varen, maar Noach had daar schijt aan (Gen:7).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Deze is niet eens op 'ware grootte'![]()
Pragmatisch blijven is belangrijk. Het schip kon niet groter omdat het langs een aantal ophaalbruggen moet die gewoon niet breder zijnquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Deze is niet eens op 'ware grootte'![]()
Vrij groot leek het gister op TV. Hij kon een bepaalde brug maar erg krap passeren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe groot is dat ding dan eigenlijk?
Ahja, pragmatisch en de ark van Noah.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:55 schreef du_ke het volgende:
Pragmatisch blijven is belangrijk. Het schip kon niet groter omdat het langs een aantal ophaalbruggen moet die gewoon niet breder zijn.
Volgens het reformatorisch dagblad: 70 meter lang, 9,5 meter breed en bijna 13 meter hoog.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe groot is dat ding dan eigenlijk?
quote:According to the Bible (Genesis 6:15), the length of the Ark was 300 cubits, the breadth of it was 50 cubits, and the height of it was 30 cubits. A cubit is known to be the distance between a man’s elbow and finger-tip. To decide the actual size of the Ark, a cubit had to be defined in terms of a modern unit. Scott7 collected the existing data about cubits around the Middle East area, and we adopted the common cubit (1 cubit = 17.5 inches) to approximate the size of the Ark. In modern units, the Ark was approximately 135m long, 22.5m wide and 13.5m high.
Dit moet je zien als een proefexemplaar. In geval van echte nood kunnen daar de kleine knaagdieren wel op. De echte grote boot moet nog komen maar die bouw je niet in Schagenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ahja, pragmatisch en de ark van Noah.![]()
Anders passen al die miljarden diersoorten er toch niet op! Bovendien heb je geen last van bruggen bij een overstroming.![]()
Een echte moet je op het land bouwen natuurlijk ... (toch ?).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:22 schreef du_ke het volgende:
Dit moet je zien als een proefexemplaar. In geval van echte nood kunnen daar de kleine knaagdieren wel op. De echte grote boot moet nog komen maar die bouw je niet in Schagen.
Je moet volgens mij elke (grote) boot op het land bouwen. In elk geval voor het leggen van de kiel lijkt me dat erg praktisch. De afbouw kan wel deels te water evt. maar ook dan is het in een droogdok handiger. geeft ook veel spectaculairder beeld bij het te water latenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een echte moet je op het land bouwen natuurlijk ... (toch ?).
Jammer dat ie net een andere route kiest, anders had ik een ark langs mijn huis gehad.![]()
Een droogdok is niet spectaculair. Een dwarsscheepse tewaterlating dat is pas spectaculair. Daarvoor bouw je het schip op een helling.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:28 schreef du_ke het volgende:
Je moet volgens mij elke (grote) boot op het land bouwen. In elk geval voor het leggen van de kiel lijkt me dat erg praktisch. De afbouw kan wel deels te water evt. maar ook dan is het in een droogdok handiger. geeft ook veel spectaculairder beeld bij het te water laten![]()
quote:Gratis inburgeren: hoe stom kan Vogelaar zijn?
PvdA-minister Ella Vogelaar is ontevreden over de resultaten van de inburgeringscursussen en wil die daarom gratis maken. Die oplossing is erger dan de kwaal
Syp Wynia
Het vierde kabinet-Balkenende is een heus multicultikabinet. Het immigratiebeleid wordt aan alle kanten opgerekt en alle problemen met de vorige immigratiegolven worden onder het tapijt geschoven. Voor de integratie van zowel de oude als de nieuwe immigranten is Ella Vogelaar aangesteld, een voormalige communiste die als minister in de sporen van PvdA’ers als Ed. van Thijn en Jan Pronk treedt.
Van Thijn en Pronk huldigen al decennia de opvatting dat het veel te provinciaalse Nederland dringend kosmopolitisch verrijkt moet worden door het binnenhalen van immigranten uit exotische landen.
Polariserend
Vogelaar heeft zich al bij haar aantreden afgezet tegen het beleid van de vorige minister Rita Verdonk, die volgens haar veel te polariserend optrad en te veel uitging van te weinig ambitie bij immigranten om voluit deel te nemen aan de Nederlandse samenleving.
Vogelaar wil, als vanouds, een vriendelijke toon aanslaan over immigranten en gaat volgend jaar dan ook een campagne beginnen om de autochtone Nederlanders van haar visie te overtuigen. De centrale gedachte – helemaal in lijn met het multiculturele ideaal – is dat integratie van twee kanten moet komen.
De immigranten moeten met behulp van de staat wel een beetje hun best doen, maar de bestaande Nederlanders moeten zich ook aanpassen aan de immigranten. Vanuit die gedachte wil Vogelaar ook islamitische instellingen steunen.
Gratis
Vogelaar gaat dus ook over de inburgeringscursussen, die sinds 1 januari ook voor alle ‘oudkomers’ verplicht zijn. De betrokkenen moeten de cursussen nu zelf betalen, zij het dat ze een lening kunnen krijgen die bij een goed resultaat binnen drie jaar gedeeltelijk wordt kwijtgescholden. Vogelaar vindt echter dat de cursussen te weinig resultaat laten zien en ziet er blijkens haar uitgelekte plannen een oplossing in om de cursussen gratis te maken.
Hoe stom kun je zijn? Er valt veel in te brengen tegen de massale inburgeringsindustrie die de laatste tien jaar op gang is gebracht. Maar als je het doet, moet je de betrokkenen wèl zelf in hoge mate verantwoordelijk maken en bereid zijn sancties op te leggen.
Vogelaar haalt, in lijn met de desastreuze multiculti-gedachte, de eigen verantwoordelijkheid weg. Dan weet je tenminste helemaal zeker dat het van staatswege georganiseerde inburgeren nog duurder wordt en de resultaten nog slechter.
Zou dat net als de Moslims een nieuwe zuil in Nederland gaan worden?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:24 schreef PJORourke het volgende:
CPN Ella van Waaiken heeft weer eens een brain fart:
[..]
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 16:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nrc.nl/wetensc(...)og_leger_dan_gedacht
Boeiend.
Zie je wel, evolutie is een leugen.quote:Het nieuwe probleem is echter dat het bestaan van zulke reusachtige holten in het heelal niet te verklaren is met de huidige modellen van het ontstaan en de ontwikkeling van onze kosmos.
Laatst las ik dat apen en mensen wel acht of tien miljoen jaar geleden een andere evolutionaire weg zijn opgeslagen, terwijl men eerder dacht dat het recenter was. Als wetenschappers het al niet zeker weten, wie zegt dat het ueberhaupt bestaat?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 17:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Zie je wel, evolutie is een leugen.
Waar is de gorilla danquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:08 schreef Aoristus het volgende:
[afbeelding]
Sorry, dit interesseert me meer dan Marokkaanse koningen
Communistische onheilsprofeten die het bestaan van God in twijfel trekken en ons leiden naar een verloederde wereld zonder normen en waarden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Laatst las ik dat apen en mensen wel acht of tien miljoen jaar geleden een andere evolutionaire weg zijn opgeslagen, terwijl men eerder dacht dat het recenter was. Als wetenschappers het al niet zeker weten, wie zegt dat het ueberhaupt bestaat?
And CPN Ella is their God.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:23 schreef Sidekick het volgende:
Communistische onheilsprofeten die het bestaan van God in twijfel trekken en ons leiden naar een verloederde wereld zonder normen en waarden.
Kap daar eens mee. Elke keer als ik dat lees krijg ik dit nummer in mijn hoofd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:33 schreef PJORourke het volgende:
And CPN Ella is their God.
Huh? Ze lijkt niet in het minst op de "minister" van kozaine en gevels.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Kap daar eens mee. Elke keer als ik dat lees krijg ik dit nummer in mijn hoofd.![]()
(kom door het Ella)quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:04 schreef PJORourke het volgende:
Huh? Ze lijkt niet in het minst op de "minister" van kozaine en gevels.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das echt een italiaanse opmerking.
Loodvergifitiging heeft ie denk ik al.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lood in je kop.
Het blijft 'm allemaal erg bezighouden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 19:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Loodvergifitiging heeft ie denk ik al.
Bestaan wij wel?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Laatst las ik dat apen en mensen wel acht of tien miljoen jaar geleden een andere evolutionaire weg zijn opgeslagen, terwijl men eerder dacht dat het recenter was. Als wetenschappers het al niet zeker weten, wie zegt dat het ueberhaupt bestaat?
Dat is iets anders. Als wetenschappers nu opeens komen met dat we tien miljoen jaar geleden afgesplitst zijn van de apen, waarom is het dan nog serieus te nemen? Dan is het toch net zo waarschijnlijk dat we zesduizend jaar geleden door de Heer zijn geschapen?quote:
Right.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is iets anders. Als wetenschappers nu opeens komen met dat we tien miljoen jaar geleden afgesplitst zijn van de apen, waarom is het dan nog serieus te nemen? Dan is het toch net zo waarschijnlijk dat we zesduizend jaar geleden door de Heer zijn geschapen?
Right, dus deze scepsis is 'dat soort hersenspinsels'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Right.
Er is een topic voor dat soort hersenspinsels... Ali Kannibali's creationisten topic deel 3
Dat hoorde ik op FoR al, of net iets later. Nog geen kaarten gekocht, ga ik zeker weten doen. Ik heb nu ook vrij gekregen voor 18 september dus zeer snel maar wat kaarten bestellen.quote:
Deze zinsnede imho welquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Right, dus deze scepsis is 'dat soort hersenspinsels'.
quote:net zo waarschijnlijk dat we zesduizend jaar geleden door de Heer zijn geschapen
Loop jij maar blind achter Dawkins aan, ja.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Deze zinsnede imho wel
[..]
Doen we.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Loop jij maar blind achter Dawkins aan, ja.
Bijzinnen, Ü of ue en 'iets' is een onbepaald... uhm... voornaamwoord, dus wat in plaats van dat.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Gabry het volgende:
Waarom die vraag stellen als we niet eens weten of we uberhaubt bestaan?
Het lijkt mij logisch dat je de oorsprong van iets dat niet bestaat niet kan vinden.
Met een edit had ik wat in dat veranderd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bijzinnen, Ü of ue en 'iets' is een onbepaald... uhm... voornaamwoord, dus wat in plaats van dat.
Tot in zijn graf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Loop jij maar blind achter Dawkins aan, ja.
Wat is dit nou weer voor crapshitquote:Brood wordt fors duurder
ANP
AMSTERDAM - De prijs van brood gaat omhoog. Dat is het gevolg van de steeds hoger wordende prijzen voor meel, bloem, tarwe en zuivel. Ook een stijging van de energieprijzen staat op stapel, evenals een loonstijging. Bakkers zijn hierdoor genoodzaakt hun prijzen voor brood aan te passen en de stijgingen door te berekenen.
Beko Advies, gespecialiseerd in het verstrekken van bedrijfs-economische, vaktechnische en commerciële adviezen, adviseert bakkers dan ook de prijzen voor brood te verhogen met 10 procent. Voor witte bolletjes en banket zou ongeveer 6 procent meer gevraagd moeten worden.
‘Als je dan uitgaat dat een brood bij de ambachtelijke bakker 1,75 euro kost, gaat het brood met 17 eurocent omhoog’, aldus een zegsman van Beko Advies. ‘Maar het is aan de bakker om te bepalen hoe hij de kosten doorberekent’, aldus Rien van der Molen van de Nederlandse Brood en banketbakkers Ondernemers Vereniging, die de verhoging van de broodprijs ook adviseert.
Je praat als een M.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:52 schreef Apropos het volgende:
Dan ga ik maar eens wat eten.
Wel, spaghetti en daarna of daarvoor gaat die douchen.quote:
Waarschijnlijk daarna, de douchepoeper.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wel, spaghetti en daarna of daarvoor gaat die douchen.
Pathetic!![]()
![]()
![]()
![]()
Bah, behangscheuren is één ding, maar douchepoepen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
Waarschijnlijk daarna, de douchepoeper.
Eenlijstig: ja.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 23:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:
M., is het waar hetgeen hierboven over jou gezegd wordt?
Zo, Nederland is weer een stuk veiliger. Het onrecht is bestreden.quote:Belastingdienst controleert gesjoemel leasebak
donderdag 19 juli 2007 12:36
De Belastingdienst pakt in de vakantieperiode groots uit om te controleren op onrechtmatig gebruik van lease-auto’s. Wie met de auto van de baas op vakantie gaat, kan bij de grens bij de kraag worden gepakt.
Belastingdienst rukt uit tijdens vakantiedrukte
De Belastingdienst voert sinds februari controles uit op druk bezochte locaties, grote evenementen en in de vakantieperiode bij grensovergangen.
Volgens een woordvoerder van de Belastingdienst blijkt uit steekproeven dat zo’n 60.000 leaserijders sjoemelen
met het opgeven van privékilometers. De schade kan in de miljoenen euro’s lopen, zegt het Financieele Dagblad.
Blauwe enveloppe
Met speciale camera-auto’s worden auto’s open en bloot geflitst. Als het onwaarschijnlijk is dat de bestuurder daar voor zijn werk is, krijgt hij een blauwe enveloppe in zijn brievenbus.
De fiscus geeft toe dat het lastig is om te controleren of vermeende sjoemelaars toch voor hun werk ergens waren. Daarom volgt een brief pas na meerdere flitsen.
Vijfhonderd kilometer
Werknemers met een auto van de zaak mogen per jaar niet meer dan vijfhonderd kilometer voor privédoeleinden gebruiken. Als dat aantal wordt overschreden, moet de werkgever de waarde van de auto (22 procent van de catalogusprijs) bij het loon optellen. Daar moet dan belasting over worden betaald.
Als werknemers meer dan vijfhonderd kilometer privékilometers rijden terwijl ze hebben opgegeven daar onder te blijven, is er sprake van belastingontduiking.
bron
Als je je leaseauto voor veel privekilometers gebruikt dan moet je gewoon die bijdrage afdokken. Vind dat soort laffe belastingontduiking / fraude inderdaad wel iets dat aangepakt mag worden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 00:52 schreef Gabry het volgende:
Ik zag net een oud nieuwsbericht van toen ik op vakantie was.
[..]
Zo, Nederland is weer een stuk veiliger. Het onrecht is bestreden.![]()
![]()
![]()
Hoe halen die 60.000 misdadigers het in hun hoofd om stiekem met de auto op vakantie te gaan. Zware grenscontroles, nu!
Toch wel hoor. 500 privekilomters mogen in een leaseauto. Daarboven mag het natuurlijk ook maar krijg je bijtelling.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
500 km maar? WTF volgens mij klopt daar geen zak van.
Het is niet netjes. Maar strafwaardig is het ook niet. Zoals uit dat bericht al blijkt is het vrij normaal om in de vakantie de lease auto te nemen. Om daarvoor aan de grens te controleren vind ik erg triest. Controleren of werkende mensen niet stiekem op vakantie gaan op deze wijze.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je je leaseauto voor veel privekilometers gebruikt dan moet je gewoon die bijdrage afdokken. Vind dat soort laffe belastingontduiking / fraude inderdaad wel iets dat aangepakt mag worden.
Ik vind het ook niet gek om met de lease-auto op vakantie te gaan. Maar als je dat van plan bent, dan weet je dat je je lease-auto niet alleen voor je werk, maar ook prive wilt gebruiken. Volgens mij is die lage grens van 500 km per jaar juist bedacht om onduidelijkheid te voorkomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:42 schreef Gabry het volgende:
Het is niet netjes. Maar strafwaardig is het ook niet. Zoals uit dat bericht al blijkt is het vrij normaal om in de vakantie de lease auto te nemen. Om daarvoor aan de grens te controleren vind ik erg triest. Controleren of werkende mensen niet stiekem op vakantie gaan op deze wijze.
Een beetje het politiestaat idee. Owee, als iemand een foute beweging maakt.
Het is niet zo dat iedereen evenveel belasting moet betalen in ons huidige belastingstelsel. Mensen die een auto van de zaak krijgen mogen daar best profijt van hebben. Ieder vak heeft zijn eigen vruchten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:53 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet gek om met de lease-auto op vakantie te gaan. Maar als je dat van plan bent, dan weet je dat je je lease-auto niet alleen voor je werk, maar ook prive wilt gebruiken. Volgens mij is die lage grens van 500 km per jaar juist bedacht om onduidelijkheid te voorkomen.
Mensen zonder lease-auto moeten ook gewoon inkomstenbelasting betalen, dus zou het oneerlijk zijn als andere mensen tegen een gunstiger belasting tarief auto kunnen rijden.
Als je er voor kiest om geen bijtelling te willen dan moet je ook niet meer dan 500 km prive rijden. Lijkt mij heel simpel en duidelijk. Ga je toch met dieauto op vakantie dan kies je heel bewust voor het risico op een naheffing. Net als met snelheidsovertredingen als je ergens 100 ipv 80 rijdt dan accepteer je het risico op een boete.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:42 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het is niet netjes. Maar strafwaardig is het ook niet. Zoals uit dat bericht al blijkt is het vrij normaal om in de vakantie de lease auto te nemen. Om daarvoor aan de grens te controleren vind ik erg triest. Controleren of werkende mensen niet stiekem op vakantie gaan op deze wijze.
Een beetje het politiestaat idee. Owee, als iemand een foute beweging maakt.
Wat jij nu zegt, geldt voor bijna alle lease-auto's. Met uitzondering van lease-auto's waarin UITSLUITEND voor het werk wordt gereden. Daarvoor telt de lease-auto dus niet mee als loon. En hiervoor geldt een maximum van 500 privekilometers per jaar.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
Maar als je een leaseauto hebt, dan krijg je toch sowieso al minder loon (het wordt als het ware van je loon afgetrokken toch?). Ik snap die hele leaseauto constructie niet.
Aha, oke! Dan is het wel logisch.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:08 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt, geldt voor bijna alle lease-auto's. Met uitzondering van lease-auto's waarin UITSLUITEND voor het werk wordt gereden. Daarvoor telt de lease-auto dus niet mee als loon. En hiervoor geldt een maximum van 500 privekilometers per jaar.
Die grenzen zijn gewoon te laag gesteld. 500 km is een onrealistische grap, ze willen dat je zoiezo betaald. Je krijgt een auto, maar je mag er niet aanzitten zonder bij te betalen. Als je het eerlijk wilt maken, dan zou je het voor iedereen moeten versoepelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je er voor kiest om geen bijtelling te willen dan moet je ook niet meer dan 500 km prive rijden. Lijkt mij heel simpel en duidelijk. Ga je toch met dieauto op vakantie dan kies je heel bewust voor het risico op een naheffing. Net als met snelheidsovertredingen als je ergens 100 ipv 80 rijdt dan accepteer je het risico op een boete.
Waarom? het gaat hier om auto's die puur voor bedrijfsgebruik worden belast. Als je die prive wilt gebruiken dan is dat loon in natura waar je gewoon belasting over moet betalen. Wil je dat niet dan moet je die auo minder dan 500 km/jaar prive gebruiken. Op zo'n moment moet je voor jezelf uitrekenen of het al of niet goedkoper is een eigen auto te kopen voor die kilomters of dat het uitkan met de bijtelling.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:10 schreef Gabry het volgende:
[..]
Die grenzen zijn gewoon te laag gesteld. Als je het eerlijk wil maken, dan zou je het voor iedereen moeten versoepelen.
Blijkbaar niet. Dat was een leugen, ze gingen stiekem toch op vakantie. Dat lijkt mij absoluut geen ramp. Aangezien de beroepsbevolking een vakantie in de zomer gedurende het jaar heeft verdient.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom? het gaat hier om auto's die puur voor bedrijfsgebruik worden belast.
Nee, dat zijn de vruchten die bij het vak horen. Niet loon in natura. Het is nooit de intentie geweest om het mogelijk te maken dat zij met de auto op vakantie kunnen gaan.quote:Als je die prive wilt gebruiken dan is dat loon in natura waar je gewoon belasting over moet betalen.
Hoi mutant, zeg wat ik vragen wilde, ik kan wel een keer, als ik tijd heb, een topic openen over de Zwerm hier op POL hè???quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
Goeiemorgeh
Geen ramp inderdaad maar het gaat wel in tegen de afgesproken regels. Doe je dat dan neem je het risico op een boetequote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:19 schreef Gabry het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Dat was een leugen, ze gingen stiekem toch op vakantie. Dat lijkt mij absoluut geen ramp. Aangezien de beroepsbevolking een vakantie in de zomer gedurende het jaar heeft verdient.
[..]
Als het niet de bedoeling is dat ze met die auto op vakantie gaan en ze doen het toch dan is die naheffing toch logisch?quote:Nee, dat zijn de vruchten die bij het vak horen. Niet loon in natura. Het is nooit de intentie geweest om het mogelijk te maken dat zij met de auto op vakantie kunnen gaan.
Doe dat nou niet je weet wat voor troep er van komt. En die zwerm krijg je er toch niet mee weg die hebben dan enkel weer wat om zich op af te rukkenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoi mutant, zeg wat ik vragen wilde, ik kan wel een keer, als ik tijd heb, een topic openen over de Zwerm hier op POL hè???
Mm, misschien, maar het is wel een mooie vergelijking toch?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Doe dat nou niet je weet wat voor troep er van komt. En die zwerm krijg je er toch niet mee weg die hebben dan enkel weer wat om zich op af te rukken.
Tja ik vind die belastingontduiking een slechte zaak. Kost ons land meer geld dan een paar kutmarokkanen die zo nodig gelaw and ordered moeten worden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:31 schreef Gabry het volgende:
Voor mij is dit echt blind handhaven van regels. Net zoals fietsers beboeten die stiekem een stuk over de stoep rijden. En agenten die zich verstoppen in de bosjes langs de snelweg. ID-plicht misbruiken om tieners te sarren. Doorgeschoten controles. Absoluut niet respectabel. En zeker niet sociaal.
Yep!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:33 schreef EchtGaaf het volgende:
POL is dood.
Mm, niet bijzonder, vind ik, het gezonde lichaam van POL was eigenlijk al bij aanvang aangetast door de zwerm, wij hadden dat alleen niet zo goed door. Ongeveer 2 ½ jaar geleden konden wij plotseling de diagnose stellen, het lichaam was geïnfecteerd, er werd een plan van aanpak gesmeed door instanties die boven ons hoofd uitgaan, er werd een therapie voorgesteld, er kwam een behandelplan, echter het antidotum lijkt, kunnen we nu veilig stellen, niet te werken, de zwerm groeit en groeit en groeit.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar de laatste tijd is het dood gehalte wel erg hoog.![]()
Ik en rellen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Wordt het dan toch weer tijd voor een reltopic![]()
Ryan verzin er es eentje![]()
De zwerm wordt volgens mij steeds minderquote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, niet bijzonder, vind ik, het gezonde lichaam van POL was eigenlijk al bij aanvang aangetast door de zwerm, wij hadden dat alleen niet zo goed door. Ongeveer 2 ½ jaar geleden konden wij plotseling de diagnose stellen, het lichaam was geïnfecteerd, er werd een plan van aanpak gesmeed door instanties die boven ons hoofd uitgaan, er werd een therapie voorgesteld, er kwam een behandelplan, echter het antidotum lijkt, kunnen we nu veilig stellen, niet te werken, de zwerm groeit en groeit en groeit.
POL gaat over politiek in Nederland, niet over elkaar hier.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoi mutant, zeg wat ik vragen wilde, ik kan wel een keer, als ik tijd heb, een topic openen over de Zwerm hier op POL hè???
Hoe kom je daar nu bij? Of ben jezelf aangetast?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De zwerm wordt volgens mij steeds minder![]()
![]()
Goh, dat jij denkt dat POL met politiek te maken heeft joh.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
POL gaat over politiek in Nederland, niet over elkaar hier.
Waarschijnlijk komen er alleen maar een hoop oude koeien uit de sloot en zal er veel gejijbakt worden.
Als de Tweede Kamer weer begint en prinsjesdag en de politieke beschouwingen komen, dan zal POL vast wel weer ontwaken denk ik. Zonder actuele politiek is er niet zoveel te bespreken naast principes en dogma's. En die liggen voor de meesten weer zo vast, dat er weinig beweging is als de stellingen eenmaal zijn ingenomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar de laatste tijd is het dood gehalte wel erg hoog.![]()
Ten enenmale ben ik een vrij verlegen, zeg maar gerust timide, persoon, ik ben er gewoon niet voor in de wieg gelegd zeg maar.quote:
Nee, dat doen we maar niet. Als je Zwermen aandacht gaat geven, willen ze nog weleens steken. Bovendien is de rust nu redelijk wedergekeerd in POL.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De zwerm neemt POL over, volgens mij, zelfs de komst van jou als mod, en jij bent een lichtpuntje wmb, kan dat niet ongedaan maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we maar niet. Als je Zwermen aandacht gaat geven, willen ze nog weleens steken. Bovendien is de rust nu redelijk wedergekeerd in POL.
Ja, dat wel. Maar FOK is de laatste tijd wel doods.......(en ik bedoel dan niet het gerel).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we maar niet. Als je Zwermen aandacht gaat geven, willen ze nog weleens steken. Bovendien is de rust nu redelijk wedergekeerd in POL.
Tis komkommertijd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar FOK is de laatste tijd wel doods.......(en ik bedoel dan niet het gerel).
Open zelf dan weer eens een topic, man.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar FOK is de laatste tijd wel doods.......(en ik bedoel dan niet het gerel).
Dat wel. Ik ben hier geen jaren, maar vorig jaar was het veel levendiger. En dat kwam niet alleen door de op handen zijn de verkiezingen volgens mij. Waar het em precies inzit weet ik niet.quote:
Ja, maar ik kan mijn thema's niet blijven herhalen. Inflatie weet je wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Open zelf dan weer eens een topic, man.
Het weer in augustus zoog toen zwaar. Iedereen zat binnen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat wel. Ik ben hier geen jaren, maar vorig jaar was het veel levendiger. En dat kwam niet alleen door de op handen zijn de verkiezingen volgens mij. Waar het em precies inzit weet ik niet.
Wie het weet mag het zeggen.
Fuck toch op man, de enigen die POL verzieken, zijn jij en je VoorbijFok!-vriendjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yep!
Maar dat is allang geleden hoor, sinds zij sneefde.
Of streven naar afschaffing van de loonbelasting. Dan ben je ook direct af van de hypotheekrenteaftrek.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:13 schreef Gabry het volgende:
Als die heffing voor zoveel mensen zo ongunstig uitpakt en erg fraudegevoelig is, dan is het mogelijk onwenselijk, dan zou er misschien een zomerstop op dat deel van de inkomstenheffing moeten komen. Niet alleen voor lease auto's maar ook een soortgelijke zomerstop voor heffingen op gewone auto's.
Of je stopt met loonbelasting...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:13 schreef Gabry het volgende:
Als die heffing voor zoveel mensen zo ongunstig uitpakt en erg fraudegevoelig is, dan is het mogelijk onwenselijk, dan zou er misschien een zomerstop op dat deel van de inkomstenheffing moeten komen. Niet alleen voor lease auto's maar ook een soortgelijke zomerstop voor heffingen op gewone auto's.
Niet <weer> de doodstraf hè.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik weet al iets. Het is een vreselijk onderwerp
Nee, je vergist je, je bedoelt het gehuil van jou en StephanP.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Fuck toch op man, de enigen die POL verzieken, zijn jij en je VoorbijFok!-vriendjes.
Ja, kappen, leuk hoor, wat moet je zeggen tegen zo'n uilebal?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:28 schreef Mutant01 het volgende:
Kappen gaarne.
Je moet gewoon niet steeds beginnen over je vijandjes. Dat is je nu al 400 keer gevraagd.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, kappen, leuk hoor, wat moet je zeggen tegen zo'n uilebalk?
Ja, nog even, die twintig posts zeker? Het is jammer voor je, vent, maar jij verziekt continu en altijd maar weer het forum en telkens moet je weer benadrukken hoe zeer en ernstig je gekwetst ben en dat je achtervolgd wordt en altijd moet je weer je zogenaamde demonen erbij betrekken. Ga toch weg met je onzin.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, je vergist je, je bedoelt het gehuil van jou en StephanP..
Ik heb het over een topic over de zwerm gehad, volgens mij, en heb heel vriendelijk iets gevraagd, volgens mij.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet steeds beginnen over je vijandjes. Dat is je nu al 400 keer gevraagd.
Naar de mod luisteren, jongen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, nog even, die twintig posts zeker? Het is jammer voor je, vent, maar jij verziekt continu en altijd maar weer het forum en telkens moet je weer benadrukken hoe zeer en ernstig je gekwetst ben en dat je achtervolgd wordt en altijd moet je weer je zogenaamde demonen erbij betrekken. Ga toch weg met je onzin.
Jij ook met het kappen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:36 schreef Monidique het volgende:
Veel succes nog, Ryan3, sjeez...
Hoezo? Het geld verplaatst zich alleen maar.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:35 schreef Gabry het volgende:
Volgens mij veroorzaak je een enorme inflatie als je loonbelasting afschaft. Ofniet?
Het geeft vast een apart effect inderdaadquote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:35 schreef Gabry het volgende:
Volgens mij veroorzaak je een enorme inflatie als je loonbelasting afschaft. Ofniet?
Wat is 'de zwerm' ?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:33 schreef Ryan3 het volgende:
Ik heb het over een topic over de zwerm gehad, volgens mij, en heb heel vriendelijk iets gevraagd, volgens mij.
Je veroorzaakt vooral een begrotingstekort. De verdere effecten zijn afhankelijk van de strategie die gekozen wordt om dat op te lossen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:35 schreef Gabry het volgende:
Als de uitgaven hetzelfde blijven wel ja...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:39 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Je veroorzaakt vooral een begrotingstekort. De verdere effecten zijn afhankelijk van de strategie die gekozen wordt om dat op te lossen.
Waarom dan? Je verwacht dat mensen als een gek tegen elkaar gaan opbieden voor tubes tandpasta en een kropje sla enzo?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:35 schreef Gabry het volgende:
De kneuzenkermis die een tijd terug een eigen forum heeft opgezet. Ryan3 heeft er een emotionele band mee of zo. Stel wijven.quote:
De uitgaven verminderen is een van de strategieën om het begrotingstekort op te lossen. Met behulp van andere heffingen meer geld binnen halen een andere.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:40 schreef Autodidact het volgende:
Als de uitgaven hetzelfde blijven wel ja...
Er is meer geld in de handen van consumenten, ze kunnen meer kopen, er zal meer worden gekocht en voila, inflatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waarom dan? Je verwacht dat mensen als een gek tegen elkaar gaan opbieden voor tubes tandpasta en een kropje sla enzo?
Als ik bij termen als Zwerm mijn fantasie ga gebruiken loopt dat meestal fout af.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, zeg, gebruik je fantasie.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:41 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De kneuzenkermis die een tijd terug een eigen forum heeft opgezet. Ryan3 heeft er een emotionele band mee of zo. Stel wijven.
Mm, interessant punt, heb de laatste rustplaats (als een hoopje as achter een paaltje met een steentje) van mijn vader zo'n 2 jaar geleden laten ontruimen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Doodgaan: overheden moet stoppen met lijkenpikkerij!
![]()
Owquote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, interessant punt, heb de laatste rustplaats (als een hoopje as achter een paaltje met een steentje) van mijn vader zo'n 2 jaar geleden laten ontruimen.
Als een Stephen King verhaal? Die verhalen laten zich doorgaans lezen als de strijd van Goed tegen Kwaad. De Zwerm is dan het kwaad, zeg maar. En meestal slechts een vrij gering aantal doodnormale personen, die uitgebreid gekarakteriseerd worden, wordt ergens naar toe gelokt om het ultieme gevecht om de hegemonie te leveren. De afloop laat zich raden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ik bij termen als Zwerm mijn fantasie ga gebruiken loopt dat meestal fout af.![]()
Een begrotingstekort hoeft niet per se. Er is niets gezegt over waar het geld dan wel vandaan moet komen, of dat de uitgaven radicaal moeten wijzigen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:39 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Je veroorzaakt vooral een begrotingstekort.
Ja, eigenlijk wel. Er is niet meer geld, maar het is wel minder gespreid en toegankelijker. Momenteel spreidt de overheid het geld uit zodat iedereen ongeveer hetzelfde kan krijgen. De prijzen van luxe goederen kunnen niet omhoog. Het dak is bereikt. Na opheffing van loonbelasting is dat niet meer het geval en lijkt mij dat die prijzen wel omhoog kunnen. Als dit inhoud dat luxe goederen moeilijker bereikbaar zijn voor mensen met lagere inkomens en die meer tot hun beschikking hebben, dan zullen de andere goederen volgen. Vooral als het niet geleidelijk gebeurt komt er vast een reactie uit de markt. Ook het besteden van geld aan specifieke goederen drijven de prijzen op.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Waarom dan? Je verwacht dat mensen als een gek tegen elkaar gaan opbieden voor tubes tandpasta en een kropje sla enzo?
Zo dicht men begrotingsgatenquote:Heineken ziet omzet stijgen
ANP
AMSTERDAM - Bierbrouwer Heineken heeft in de eerste zes maanden van dit jaar een omzet geboekt van 6,1 miljard euro. Een jaar eerder kwam de omzet uit op 5,7 miljard euro.
Heieneken ziet de omzet stijgen van 5,7 naar 6,1 miljard, zo bleek uit de halfjaarcijfers die woensdag bekend werden. Omzet Heineken stijgt met bijna tien procent
Het lijkt me ook niet gezond om zoiets radicaal te gaan veranderen. Maaar als er meer vraag is naar luxegoederen kan de prijs stijgen, maar ook het aanbod kan stijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:01 schreef Gabry het volgende:
[..]
Het dak is bereikt. Na opheffing van loonbelasting is dat niet meer het geval en lijkt mij dat die prijzen wel omhoog kunnen. Als dit inhoud dat luxe goederen moeilijker bereikbaar zijn voor mensen met lagere inkomens en die meer tot hun beschikking hebben, dan zullen de andere goederen volgen. Vooral als het niet geleidelijk gebeurt komt er vast een reactie uit de markt.
Of maak ik een fout in mijn redenatie?
Wat je mee moet nemen:quote:
quote:VERTICAAL DE GROND IN
Je zou denken dat Australië ruimte genoeg heeft. Toch komt daar een bedrijf met het idee (en daar blijft het niet bij) doden rechtop te gaan begraven.
In het Zuid-Australische plaatsje Derrinallum, 180 km ten westen van Melbourne, komt een begraafplaats waar de stoffelijke resten van overleden personen rechtop de grond in gaan. De lokale overheid van de deelstaat Victoria gaf het bedrijf Palacom de opdracht om een dergelijk kerkhof aan te leggen. Men hoopt hiermee niet alleen ruimte te besparen maar ook de schade aan het milieu tot een minimum te beperken. Leuke bijkomstgheid: het drukt de begrafeniskosten aanzienlijk.
Op de begraafplaats wordt namelijk ook de optie geboden om zonder kist de grond in te gaan. Directeur Tony Dupleix van Palacom: "Als je doodgaat word je teruggegeven aan de aarde met een minimum aan poeha en zonder allerlei objecten en persoonlijke bezittingen die het milieu schaden." Op de begraafplaats komen enkel drie meter diepe gaten, waar de doden in afbreekbare lijkzakken worden begraven. Zodra de grond weer stabiel is, wordt het terrein herschapen in een weide, zo is de bedoeling.
Overigens is verticaal begraven nauwelijks een optie voor ons overbevolkte landje. Hier zijn veel graven sowieso al twee of drie diep, dat wil zeggen er worden twee of drie overledenen boven elkaar begraven.
http://www.dood.nl/showit.php3?cid=519
Bij een rondleiding op het brouwerijemuseum op de Stadhouderskade heeft men wel eens verteld dat de productie van die brouwerij niet voldoende was om Amsterdam 1 dag te voorzien van hun bier.quote:
Je hebt gelijk, men gaat bezuinigen, de VS zuipt weer eens niet mee. De klootzakkenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat je mee moet nemen:
- De prijs van blik is flink gestegen (geloof het of niet), dus dat drukt de winst
- Er staat nog een rekening open...
In absolute zin zal het niet zo veel zijn.
quote:Van Boxmeer verwacht de doelstelling voor het hele jaar om 1 miljoen hectoliter bier in de VS te verkopen, niet te gaan halen. ‘Heineken zal niet break-even draaien in de VS’, aldus Van Boxmeer.
quote:Door slechte oogsten, krapte op de markt en granen die voor brandstoffen worden gebruikt, stijgen de prijzen van grondstoffen explosief. Van Boxmeer verwacht dat de kosten van grondstoffen met ongeveer 8 procent per hectoliter zullen stijgen. Het is volgens de topman te vroeg om een verwachting voor 2008 af te geven.
Kun je nagaan, daar komt dan nog eens de wijn en sterke drank bij hè.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:19 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Bij een rondleiding op het brouwerijemuseum op de Stadhouderskade heeft men wel eens verteld dat de productie van die brouwerij niet voldoende was om Amsterdam 1 dag te voorzien van hun bier.
Nou ja, dat ding kon ook maar 2000 Liter maken ofzo, dat is natuurlijk peanuts op een stad van +700K inwoners en de toeristen die daar bij horen. Dat zijn 4000 halve liters, verdeel dat maar eens over dat aantal. En er zijn er altijd types bij die er 2 willenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kun je nagaan, daar komt dan nog eens de wijn en sterke drank bij hè..
Of wat dacht je hiervan, voor de GSM-verslaafden:quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij de Aussies worden je botten opgegraven door dingo's natuurlijk.
De vraag wordt niet berekent in aantallen, maar het gaan om de waarde van het product.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het lijkt me ook niet gezond om zoiets radicaal te gaan veranderen. Maaar als er meer vraag is naar luxegoederen kan de prijs stijgen, maar ook het aanbod kan stijgen.
Iemand die 50.000 verdient koopt dan bijvoorbeeld een 50 inch plasmatelevisie in plaats van een 32 inch lcd tv en iemand die 20.000 verdient koopt die 32 inch lcd televisie in plaats van een buizenradio. De vraag naar de 32 inch tv is dan toch niet gestegen?
Ja, wat ons weer brengt tot de zwerm en stephen king.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Of wat dacht je hiervan, voor de GSM-verslaafden:
[afbeelding]
O, dat was nou niet echt de bedoelingquote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, wat ons weer brengt tot de zwerm en stephen king..
Nee, dat mag niet, want dan wordt Monidique boos, en Monidique is noal eens boos, en dan moet dat weer worden gesust door de modjes.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O, dat was nou niet echt de bedoeling![]()
De prijzen kunnen niet slechts voor Nederland omhoog gaan (anders wordt er geïmporteerd uit landen met minder prijsstijging). De prijzen kunnen dus alleen over de wereldmarkt stijgen, maar niet te veel zodat afzet in landen waar nog wel inkomstenbelasting is niet in gevaar komt. De prijsstijging zal het dus nooit halen bij de inkomstenstijging, want dan verliest de verkoper zijn afzet.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:30 schreef Gabry het volgende:
[..]
De vraag wordt niet berekent in aantallen, maar het gaan om de waarde van het product.
De vraag naar beide stijgt omdat de consumenten van die artikelen meer geld tot hun beschikking hebben. Er onstaat een mogelijkheid om meer winst te behalen. De prijzen gaan omhoog. Zowel de 50 inch als de 32 inch kan duurder om hetzelfde marktsegment te blijven bereiken.
Het aanbod zal misschien stijgen, maar dat gebeurt na de inflatie.
Geimporteerde goederen worden voor de Nederlandse marktwaarde verkocht, lijkt mij. Goederen uit China, zoals sokken, liggen hier niet voor tien cent in de schappen, zelfs niet bij hevige concurrentie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:30 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De prijzen kunnen niet slechts voor Nederland omhoog gaan (anders wordt er geïmporteerd uit landen met minder prijsstijging). De prijzen kunnen dus alleen over de wereldmarkt stijgen, maar niet te veel zodat afzet in landen waar nog wel inkomstenbelasting is niet in gevaar komt. De prijsstijging zal het dus nooit halen bij de inkomstenstijging, want dan verliest de verkoper zijn afzet.
George_Butters, kom er eens in
Stel, door inflatie is de prijs van een 32" LCD tv stijgt in Nederland naar 1.000 euro omdat met meer vraag uitoefent. In Duitsland is de belasting gelijk gebleven dus ditzelfde scherm zal daar 650 euro blijven. Voor hoeveel euro koop jij waar je tv scherm? Voor 650 euro natuurlijk. En als je slim bent zet je een bedrijfje op die schermen uit het productieland verkoopt voor 950 euro...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:07 schreef Gabry het volgende:
[..]
Geimporteerde goederen worden voor de Nederlandse marktwaarde verkocht, lijkt mij. Goederen uit China, zoals sokken, liggen hier niet voor tien cent in de schappen, zelfs niet bij hevige concurrentie.
Bij een onverzadigbare markt, zoals met voedsel, speelt dit veel minder. Met luxe goederen wat meer.
Ach, de electronicazaak om de hoek zal ook de goederen uit het land waar het goedkoper is importeren dus de prijs zal nooit zo hard stijgen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:23 schreef Monidique het volgende:
Gabry? Voor zeshonderdvijftig euro in Duitsland. Mijn opa of mijn vader? Voor duizend euro in Nederland.
Dat vermoed ik ook.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach, de electronicazaak om de hoek zal ook de goederen uit het land waar het goedkoper is importeren dus de prijs zal nooit zo hard stijgen.
Er schijnt werk te zijn in de importsectorquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:38 schreef Monidique het volgende:
En zonder die loonbelasting kan een groot gedeelte van de overheid niet worden betaald, wat ineens leidt tot een veel hogere werkloosheid.
Dat is de theorie, maar hoe werkt zo'n plotseling massaontslag in de praktijk, terwijl er minder sociale zekerheid is? Of lijdt dat er niet onder, wat ik ook wel mogelijk acht, maar ik heb er niet al te veel verstand van.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:44 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Er schijnt werk te zijn in de importsector. Hoe dan ook, hoe meer inkomsten -> hoe meer vraag -> hoe meer werkgelegenheid, ook voor die ambtenaren.
Van 650 naar 950 is geen inflatie natuurlijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:21 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Stel, door inflatie is de prijs van een 32" LCD tv stijgt in Nederland naar 1.000 euro omdat met meer vraag uitoefent. In Duitsland is de belasting gelijk gebleven dus ditzelfde scherm zal daar 650 euro blijven. Voor hoeveel euro koop jij waar je tv scherm? Voor 650 euro natuurlijk. En als je slim bent zet je een bedrijfje op die schermen uit het productieland verkoopt voor 950 euro...
Maar de markt zal dit niet toelaten omdat de prijs niet zo zal stijgen - zeker niet van dure goederen waarbij vervoerkosten relatief laag zijn.
Het lijkt me sowieso geen goed idee om dat allemaal plotseling te doen. Maar dat is natuurlijk geen reden om het niet geleidelijk te doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is de theorie, maar hoe werkt zo'n plotseling massaontslag in de praktijk, terwijl er minder sociale zekerheid is? Of lijdt dat er niet onder, wat ik ook wel mogelijk acht, maar ik heb er niet al te veel verstand van.
Zucht, het lijkt wel alsof ik hier MAVO-economie uit aan het leggen ben. Als jij het voor 950 verkoopt komt er ander die het voor nog minder verkoopt natuurlijk. Net zolang de prijs 650 nadert en de marge te laag is. Een fractie van de inkomstenstijging.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
Van 650 naar 950 is geen inflatie natuurlijk.
Je schijt geen geld naar het buitenland. Je koopt producten voor het geld dat je meer hebt. Dat noemen we welvaartstijging. Dat betekent dat de exporterende landen ook rijker worden zodat ze de mogelijkheid hebben jouw producten te importeren - wij hebben baat bij een grotere import uit China en India want wij verkopen hen daardoor andere producten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:51 schreef Gabry het volgende:
Gepaard met jouw bedrijfje dat geld naar het buitenland schijt leidt dat natuurlijk tot grote rijkdom en welvaart voor Nederlanders.
Natuurlijk, maar in praktijk hebben mensen teveel belang bij een hoge winst, en worden prijzen kunstmatig hoog gehouden. Natuurlijk balanceert de markt, uiteindelijk. Maar de vraag blijft: Wanneer? Want de markt is constant in beweging. En inflatie is tegenwoordig een constante. Zo'n maatregel kan de inflatie tijdelijk versnellen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zucht, het lijkt wel alsof ik hier MAVO-economie uit aan het leggen ben. Als jij het voor 950 verkoopt komt er ander die het voor nog minder verkoopt natuurlijk. Net zolang de prijs 650 nadert en de marge te laag is. Een fractie van de inkomstenstijging.
Die televisie kun je niet meer doorverkopen aan het buitenland. Met die televisie kunnen mensen niet produceren. Waar haal jij het geld vandaan om te blijven importeren?quote:[..]
Je schijt geen geld naar het buitenland. Je koopt producten voor het geld dat je meer hebt. Dat noemen we welvaartstijging.
Het ligt er gewoon aan hoe je het doet. Pikant detail is dat inflatie doorgaans ontstaat omdat overheid extra geld nodig heeft en dus bijdrukt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:13 schreef Gabry het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar in praktijk hebben mensen teveel belang bij een hoge winst, en worden prijzen kunstmatig hoog gehouden. Natuurlijk balanceert de markt, uiteindelijk. Maar de vraag blijft: Wanneer? Want de markt is constant in beweging. En inflatie is tegenwoordig een constante. Zo'n maatregel kan de inflatie tijdelijk versnellen.
....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:13 schreef Gabry het volgende:
Die televisie kun je niet meer doorverkopen aan het buitenland. Waar haal jij het geld vandaan om te blijven importeren?
Ik ben woest, M. WOEST!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:22 schreef Monidique het volgende:
Die neerbuigendheid is nergens voor nodig.
En stijgt de export/daalt de import....meer werkgelegenheid etc.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:24 schreef Gabry het volgende:
Juist, buitenlandse producten worden duurder.
Mja, er stroomt geld naartoe in ieder geval.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:24 schreef Gabry het volgende:
Voor mensen uit Oeganda zijn Europese producten ook ietsje duurder. In Oeganda kun je lekker goedkoop op vakantie. Door hun goedkope markt komen ze er vanzelf weer bovenop. In theorie.
Nadat er eerst armoede gecreeert is ja. En hopen dat er niet geleend hoefde te worden of de werkeloosheid te groot is want dan versterk je het negatieve spiraal. De economie loopt een vertraging op. Ten opzichte van het buitenland krijg je een achterstand, want hun economie groeide wel door.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En stijgt de export/daalt de import....meer werkgelegenheid etc.
Het Gesprek.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
Lijkt me interessant, welke zender is dat?
Zucht. Laat maar joh. Ik ben geen economieleraar. Inkomstenstijging leidt tot armoede en de aarde is plat. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:36 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nadat er eerst armoede gecreeert is ja.
Het gaat Het Gesprek heten. Van wat ik er gelezen heb wordt het een soort Radio 1 in televisievorm (veel geklets enzo).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:40 schreef Monidique het volgende:
Lijkt me interessant, welke zender is dat?
ik neem aan dat je je diplomaten naar de frontlinie hebt gestuurdquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:24 schreef Monidique het volgende:
Damn. Suryavarman II heeft mij de oorlog verklaard. Doegie, Korea,.
Haha zou dat leuk zijn om naar te kijken? Zure mannetjes die gezellig op de Islam en links zitten te kankerenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
Lol, Opinio krijgt een eigen TV-programma op de nieuwe TV-zender van Frits 'ik zal altijd links stemmen' Barend.![]()
Geld stinkt niet, dat blijkt maar weer.
Nee, inkomstenstijging leidt tot bestedingsinflatie. En een importoverschot leidt tot armoede.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:47 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zucht. Laat maar joh. Ik ben geen economieleraar. Inkomstenstijging leidt tot armoede en de aarde is plat.
Ach de Telegraaf en Elsevier worden ook door een miljoen mensen gelezen....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha zou dat leuk zijn om naar te kijken? Zure mannetjes die gezellig op de Islam en links zitten te kankeren
Die zijn echter wel van een iets andere orde dan Opinioquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ach de Telegraaf en Elsevier worden ook door een miljoen mensen gelezen....
Let maar op: over 20 jaar is er geen linkse TV meer.
En eten leidt tot poepenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:54 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee, inkomstenstijging leidt tot bestedingsinflatie. En een importoverschot leidt tot armoede.
Met de PvdA in de regering komt er nooit wat bij, met de VVD erin wordt er altijd gesloopt gepaard gaand met lastenverlichtingen (wat nooit teruggedraaid wordt, al was het maar omdat het doorvoeren van lastenverzwaringen politieke zelfmoord is).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die zijn echter wel van een iets andere orde dan Opinio.
En ach zolang er hoog opgeleide mensen zijn blijft er linkse televisie.
Inkomstenstijging (zonder bijgedrukt geld) leidt tot armoede dus. Weet je wel wat je zegt?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:54 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee, inkomstenstijging leidt tot bestedingsinflatie. En een importoverschot leidt tot armoede.
Ik hoorde het net op de radio.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://nu.nl/news/1213169/151/Vrouwen_willen_meer_seks.html
Wat een sletten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://nu.nl/news/1213169/151/Vrouwen_willen_meer_seks.html
Als er meer verdient of geproduceerd oid wordt is het geen probleem en leidt het niet tot armoede. Dan gaat het goed met onze economie en welvaart. Inkomstenstijging opzich wordt gebalanceerd door de markt dmv inflatie, dat hoeft niet negatief te zijn. Wel als het gevolg is dat er massaal geimporteerd moet worden door torenhoge inflatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inkomstenstijging (zonder bijgedrukt geld) leidt tot armoede dus. Weet je wel wat je zegt?
Ooit wel misschien maar vooralsnog is de PO zo'n instituut. Die zie ik niet binnen 20 jaar verdwijnen al kan de vorm misschien anders worden. En daarnaast is de PO uiteraard absoluut niet noodzakelijk voor zogenaamde "linkse" TV.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met de PvdA in de regering komt er nooit wat bij, met de VVD erin wordt er altijd gesloopt gepaard gaand met lastenverlichtingen (wat nooit teruggedraaid wordt, al was het maar omdat het doorvoeren van lastenverzwaringen politieke zelfmoord is).
Op een gegeven moment zal het moment komen dat de PO wordt afgeschaft, daar kun je vergif op innemen.
Inderdaad, dus beter verhogen we de inkomstenbelasting zo veel dat we wel meer moeten exporteren. Sokken maken voor China. Hallelujah.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:05 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als er meer verdient of geproduceerd oid wordt is het geen probleem en leidt het niet tot armoede.
Dat niet zal gebeuren omdat meer import de munt weer goedkoper maakt voor meer export --> meer productie. Het zal zichzelf in balans houden; het leidt dus niet tot armoede maar tot werkgelegenheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:05 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als er meer verdient of geproduceerd oid wordt is het geen probleem en leidt het niet tot armoede. Dan gaat het goed met onze economie en welvaart. Inkomstenstijging opzich wordt gebalanceerd door de markt dmv inflatie, dat hoeft niet negatief te zijn. Wel als het gevolg is dat er massaal geimporteerd moet worden door torenhoge inflatie.
slavenopstanden zijn ook niet meer wat ze geweest zijnquote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:06 schreef Monidique het volgende:
En je gelooft het niet, maar de Heilig-Roomse inwoners van mijn hoofdstad Praag, die meer dan negen-tiende van de bevolking uitmaken, zijn nu in opstand gekomen en willen zich weer aansluiten bij het moederland.
Nee, werkgelegenheid om te doen wat we doen - het proces van stijgende export, stijgende import en weer stijgende export zal de munt namelijk in balans houden. Ik ben niet degene die claimt dat inkomstenstijging tot lagere inkomsten leidt....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:18 schreef Gabry het volgende:
Werkgelegenheid om sokken te produceren voor China. Hallelujah.
daar heb ik mijn nachtrust ook voor overquote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:21 schreef Autodidact het volgende:
[afbeelding]
Wat een mensen. We moeten zijn kruis zien...
Volgens mij maak jij de denkfout dat belastingen het geld magischerwijs laten verdwijnen ofzo. *poof*quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee, werkgelegenheid om te doen wat we doen. Ik ben niet degene die claimt dat inkomstenstijging tot lagere inkomsten leidt....
Belastingen worden deels gebruikt om mensen te betalen die anders economisch niet productief zijn. Je loopt als geheel dus inkomsten mis. Dat is wat anders dan geld laten verdwijnen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:26 schreef Gabry het volgende:
[..]
Volgens mij maak jij de denkfout dat belastingen het geld magischerwijs laten verdwijnen ofzo. *poof*
Mooi initiatiefquote:Amsterdamse daklozen krijgen opvanghuis op IJburg
ANP
AMSTERDAM - Een groep van ongeveer zestig Amsterdamse dak- en thuislozen krijgt een opvanghuis in de nieuwbouwwijk IJburg. Projectontwikkelaar Ymere en opvanginstelling HVO-Querido slaan donderdag de eerste paal van het ‘Martien Schaaperhuis’ op het Steigereiland aan de oostkant van Amsterdam. Het is in de hoofdstad de eerste keer dat dak- en thuislozen in een nieuwbouwwijk worden gehuisvest.
Vooral door een gebrek aan ruimte voor dit soort voorzieningen in de dichtbebouwde stad Amsterdam is gekozen voor een nieuwbouwlocatie, liet een woordvoerster van Ymere woensdag weten. ‘Maar het maakt IJburg ook een stuk levendiger.’ Nu zijn het veelal jonge gezinnen die verhuizen naar de nieuwbouwwijk.
Dak- en thuislozen in Amsterdam hebben tien jaar geleden al de voorkeur uitgesproken voor een nieuwbouwlocatie, omdat ze daarmee weer sneller instromen in de maatschappij. Het zijn ook niet de zwaarste gevallen die in het Martien Schaaperhuis kunnen wonen, aldus de woordvoerster. Ymere heeft vantevoren draagvlak gecreëerd bij omwonenden en een begeleidingsgroep houdt eventuele overlast in de gaten.
Het opvanghuis met daarin 48 wooneenheden begeleidt dak- en thuislozen naar zelfstandig wonen door middel van een ‘wooncarrière’. Naarmate de bewoner zelfstandiger wordt, schuift hij of zij een etage op in het gebouw. Op de bovenste verdieping komen dan ook zelfstandige wooneenheden. Op de begane grond komt een bedrijfsruimte waar bewoners werkervaring kunnen opdoen. Naar verwachting zal de voorziening in september 2008 gereed zijn.
Da's trouwens dezelfde clown die claimde dat een vrouw van dystrofie genezen werd door hem. Dan houdt de lol ervan wel op.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:25 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
daar heb ik mijn nachtrust ook voor over
quote:En mag het gezegd worden? Jawel toch? Het zijn bijna allemaal joodse neocons.
Voor gevorderden.quote:Een zijnoot: het is vandaag 40 jaar geleden dat er een speech werd gehouden met een andere boodschap
I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal."
I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.
I have a dream today.
Hij zal het zelf vast formuleren als "tegen bepaalde mensen die toevallig ook vaak joods zijn" in plaats van het omgekeerd te redeneren.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Is die Northernstar nou wel of niet een antisemiet?
Ik heb die post al 4x doorgelezen en nog steeds snap ik niet wat in de naam van God, Allah en de 4 windrichtingen Martin Luther King met "Joodse neo-cons" verbind.quote:
Op het einde zullen ze jou opeten.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De zwerm neemt POL over, volgens mij, zelfs de komst van jou als mod, en jij bent een lichtpuntje wmb, kan dat niet ongedaan maken.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:09 schreef Apropos het volgende:
Dag.
We missen je! Nouja ik dan in elk geval.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:57 schreef sigme het volgende:
![]()
Klein teken van leven, verwacht er niet teveel van. Druk druk druk & m'n laptop is in revisie.
Jij mist haar. Ik niet. Het lijkt zowaar eindelijk weer goed te lopen op dit forum.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
We missen je! Nouja ik dan in elk geval.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
We missen je! Nouja ik dan in elk geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |