abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:59:24 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52744936
Bush supporters launch $15 million ad campaign to combat opposition to Iraq war

Dit zijn een paar van de clipjes (op youtube)

Freedom's Watch - Veteran

Freedom's Watch - Jesse

Freedom's Watch - Travis

Speltip: Tel het aantal leugens en verdraaingen

Daar de donateurs achter deze "Freedom's Watch" enkele van de rijkste mensen van de VS in haar gelederen heeft hadden ze zich wellicht beter MAD kunnen noemen. Millionaires for Apocalypse now Dammit

En mag het gezegd worden? Jawel toch? Het zijn bijna allemaal joodse neocons.

Pro-'surge' group is almost all Jewish

"It's a coincidence that several of the board members are Jewish" - aldus een van de bestuursleden.

Goed, alles wordt iig uit de kast getrokken om een vertrek van de Amerikanen uit Irak tegen te gaan. Misschien omdat Iran nog op het program staat? Of Irak eerst in drieen moet? Moet het een permanente bezetting worden?

Een zijnoot: het is vandaag 40 jaar geleden dat er een speech werd gehouden met een andere boodschap

I have a dream that one day this nation will rise up and live out the true meaning of its creed: "We hold these truths to be self-evident: that all men are created equal."

I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin but by the content of their character.

I have a dream today.

[ Bericht 7% gewijzigd door NorthernStar op 28-08-2007 11:04:44 ]
pi_52745131
Allemaal miljardairs ? Dat kan ik nergens terug vinden, maar het Joodsche Grootkapitaal Complot zal ze wel zakken geld geven.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:00:25 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52745514
Wat verdienen ze met zo'n oorlog?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:21:41 #4
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_52745777
Niet veel..
pi_52745890
In jouw theorie lopen ze toch een beetje achter op de plannen.
pi_52747642
En wat is het complot cq samenzwering hierin?
Dat er mensen zijn die Bush en de oorlog steunen is niet meteen verdacht.
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:07:14 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52747977
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 08:22 schreef CeeJee het volgende:
Allemaal miljardairs ? Dat kan ik nergens terug vinden
Was slecht geformuleerd idd. Heb het ge-edit + link toegevoegd.
pi_52748022
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:53 schreef calvobbes het volgende:
Hey BNW´er, niet alles hoeft een complot/samenzwering te zijn in BNW.

Ze doen trouwens wel steeds meer moeite om aan nieuwe soldaten te komen,
nu krijg je $20,000 als je na je training meteen naar Irak gaat.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_52748055
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:09 schreef TaLoN.NL het volgende:

Hey BNW´er, niet alles hoeft een complot/samenzwering te zijn in BNW.
Dan is het dus gewoon General Chat of Nieuws of Politiek....
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:21:13 #10
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52748360
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:53 schreef calvobbes het volgende:
Propaganda en het gebruiken van de media ervoor hoort ook in dit forum.

Hoe je ook over 9/11 denkt, het is iig duidelijk dat Saddam en Irak er niks mee te maken hebben.

Anno 2007 echter stijgt het aantal Amerikanen dat denkt dat Saddam een hand in 9/11 had.

Number of Americans who believe Saddam-9/11 tie rises to 41 percent

Dat is mede te danken aan het soort propaganda in de OP dat Irak, Al Qaeda, terrorisme en de hele mikmak op een hoop gooit en het voorstelt als één entiteit die bestreden moet worden. Het grenst niet aan het criminele, het is crimineel om dit soort leugens over de Amerikaanse burger heen te storten. En evenhard mag men het die burger kwalijk nemen dat hij zch niet beter informeert (en deze oorlogshitsers aanpakt). Imo.

Deze mensen:

Original Iraq War Propagandist Ari Fleischer Returns To Flack For Bush’s Escalation

“My point is, the likelihood is much more like Afghanistan, where the people who live right now under a brutal dictator will view America as liberators, not conquerors.”

“There have been contacts between senior members of — senior Iraqi officials and members of the al Qaeda organization, going back for quite a long time. … Iraq provided some training to al Qaeda in chemical weapons development. There are contacts between Iraq and al Qaeda.”

“There is no question that we have evidence and information that Iraq has weapons of mass destruction, biological and chemical particularly"

"Fleischer and his White House front group are now set to argue that the bloodiest summer of the war yet is a sign that “that the buildup of U.S. troops in Iraq is working.”

Meer waarheden van Fleischer in het artikel.
pi_52748572
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:21[/url] schreef NorthernStar het volgende:

Anno 2007 echter stijgt het aantal Amerikanen dat denkt dat Saddam een hand in 9/11 had.

[knip]

En evenhard mag men het die burger kwalijk nemen dat hij zch niet beter informeert (en deze oorlogshitsers aanpakt). Imo.
Dat mensen zich niet goed laten informeren is een probleem waar jij je in deze ook schuldig aan maakt. Als je even uitgebreider naar dat onderzoek had gekeken had je kunnen zien dat inmiddels de helft van de Amerikanen niet gelooft in Saddam's betrokken heid terwijl dat eerst 'maar' 37% was.

[edit: En in het begin dacht 47% dat Saddan erbij was betrokken, dat werdt 49 en is dus juist afgenomen! Net als het aantal mensen dat het niet (goed) weet.]

Zie vraag 6 hier

Als ik ook de rest van dat onderzoek lees, krijg ik het idee dat de Amerikanen wel redelijk goed op de hoogte zijn van die verschillende zaken. 70% weet dat er geen WMD's zijn gevonden. 43% weet waar de meeste daders vandaan kwamen.

Dus jij laat je net zo goed leiden door onvolledig berichtgeving of propaganda.

[ Bericht 7% gewijzigd door calvobbes op 28-08-2007 11:39:28 ]
pi_52748688
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan is het dus gewoon General Chat of Nieuws of Politiek....
Je zou haast denken van wel. Jammergenoeg denken de mods daaro er vaak heel anders over.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:40:29 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52748822
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:30 schreef calvobbes het volgende:

[..]
"Do you think Saddam Hussein’s regime in Iraq was directly involved in planning, financing, or carrying out the terrorist attacks of September 11th, 2001?"

De mensen die met "Ja" antwoorden:

In september 2004 was het 36%
In juni 2007 is het 41%

Hoe je het ook wendt of keert calvobbes, dat is een stijging.

Het is een leugen dat Irak iets te doen had met 9/11. Heb je de clipjes uit de OP gezien? Zo ja, leggen die wel of geen verband tussen Irak en 9/11?
pi_52748964
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:40 schreef NorthernStar het volgende:

"Do you think Saddam Hussein’s regime in Iraq was directly involved in planning, financing, or carrying out the terrorist attacks of September 11th, 2001?"

De mensen die met "Ja" antwoorden:

In september 2004 was het 36%
In juni 2007 is het 41%

Dat is een stijging.
Het is een daling ten opzichte van het begin!
Toen dacht nog 47% van de mensen dat dat het geval was.
En het aantal mensen dat zeker weet dat dat niet het geval was, is ook gestegen sinds het begin. Dus die propaganda die jij vermoed werkt niet goed.
quote:
Het is een leugen dat Irak iets te doen had met 9/11. Heb je de clipjes uit de OP gezien? Zo ja, leggen die wel of geen verband tussen Irak en 9/11?
Ik heb ze niet gekeken. En mensen mogen in commercials zeggen wat ze willen. Wat dat betreft zal het net zo goed propaganda zijn als al die 9/11 filmpjes waarin verkeerde verbanden worden gelegd tussen de aanslagen en George Bush.
pi_52749541
Toen in Mei 2007 de E3 bezig was kreeg je voor ieder filmpje bij Gamespot een reclamefilmpje te zien van de mariniers met als slogan The Few The Proud The Marines. Ik denk dat ik deze reclame destijds wel 40 keer heb gezien.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_52749674
vreemd, bij de manier waarop die startpost egschreven is denk ik zelf aan de meest lage Goebbels-achtige priopaganda-trucs die toegepast worden door de TS zélf ...

los van zn doel, het aantonen dat de media door rijke amerikaanse lobbyisten en spindoctors beinvloed worden... wat volgens mij terecht is en goed om erover te berichtten..

maar de manier waarop de TS het doet, met suggestieve posts over het 'jood-zijn' en vervolgens een absoluut niet relevante verwijzing naar Luther-King, welke waarschijnlijk bedoeld is om de indruk te wekken dat de TS het beste voor heeft met de wereld ...
Kijk, dat zijn nu pure propaganda-trucs die Goebbels niet beter had kunnen doen.. en kennelijk trappen er altijd weer mensen in.

Jammer dat kennelijkd e TS zelf ook kiest voor een dusdanig misbruik van de media te maken, door zelf te manipuleren, vast met als 'goedpraat-riedeltje' dat hij enkel datgene doet wat anderen ook doen (en van die anderen keurt hij het af)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52749758
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:40 schreef NorthernStar het volgende:
Het is een leugen dat Irak iets te doen had met 9/11.
2006 - Bush admits that Iraq Had Nothing To Do With 9/11
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:14:11 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52749901
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 12:07 schreef RM-rf het volgende:
vreemd, bij de manier waarop die startpost egschreven is denk ik zelf aan de meest lage Goebbels-achtige priopaganda-trucs die toegepast worden door de TS zélf ...

los van zn doel, het aantonen dat de media door rijke amerikaanse lobbyisten en spindoctors beinvloed worden... wat volgens mij terecht is en goed om erover te berichtten..

maar de manier waarop de TS het doet, met suggestieve posts over het 'jood-zijn' en vervolgens een absoluut niet relevante verwijzing naar Luther-King, welke waarschijnlijk bedoeld is om de indruk te wekken dat de TS het beste voor heeft met de wereld ...
Kijk, dat zijn nu pure propaganda-trucs die Goebbels niet beter had kunnen doen.. en kennelijk trappen er altijd weer mensen in.

Jammer dat kennelijkd e TS zelf ook kiest voor een dusdanig misbruik van de media te maken, door zelf te manipuleren, vast met als 'goedpraat-riedeltje' dat hij enkel datgene doet wat anderen ook doen (en van die anderen keurt hij het af)
Jouw propaganda truuk om de vorm te bekritiseren en zodoende de aandacht af te leiden van de inhoud van de boodschap is ook al aardig belegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52750281
ik heb niks tegen de inhoud ..

dat er aandacht komt voor media-manipulatie en spin-docters die gekleurde berichtgeving voortbrengen... waardoor men als beschouwer zeer kritisch moet zijn ten aanzien van de 'boodschappers' in de media.... dat is prima!

Wat me echter stoort is dat mensen als de TS zélf kennelijk het publiek nogal 'dom' willen houden door hun eigen suggestieve manipulatie en eigen 'verborgen agenda'....

Dat Bush en de amerikaanse neo-cons enorm fout bezig zijn is voor mij geen vraag ...
ik vrees wel dat allerhande twijfelachtige mensen kritiek op hen als voedingsbodem benutten om te werven voor hun eigen ideeen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:43:12 #20
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52750688
quote:

Mijn god, is het zo erg?

Ja je valt over het noemen dat het joodse-neocons zijn. Nou jammer dan, dat vermeld ik erbij. Zeker omdat zij al een zo grote rol hebben gespeeld in de Irak oorlog en de propaganda eromheen.

White man's burden

"The war in Iraq was conceived by 25 neoconservative intellectuals, most of them Jewish, who are pushing President Bush to change the course of history."

Iets dat wel gewoon in een Israelische krant kan staan, maar o wee dat iemand het ergens anders herhaald, dan komt Goebbels en de hele ratteplan erbij. Er vooral niet inhoudelijk op in gaan, nee op de persoon spelen, smeren en verdachtmaken. Grapjas.
pi_52751647
Maarueh NS, denk je niet dat 'beide kampen' gebruik maken van propaganda en halve informatie verspreiden?

Dat partijen de voor hun beste zaken benadrukken is niks nieuws. Dat is van alle tijden.
pi_52752621
quote:

Wat is suggestief aan om te zeggen dat 4 van de 5 leden van de pro surge groep joods zijn?

Wordt de suggestie soms gewekt dat de aanwezigheid in Irak , n ander doel dient dan de Amerikaanse veiligheid, want daar is het uitendelijk allemaal om begonnen toch ?
Of gaat het eerder om de veiligheid van Israel b.v. ? Of zakelijke belangen ?
Of word de suggestie gewekt dat de joodse lobby het beste met de wereld voorheeft en Irak eens en voor altijd veilig wil maken ?

Onderstaande tekst wekt bij mij de suggestie dat 'n voormalig president van de USA het niet eens zou zijn met de samenstelling van de pro surge groep.
quote:
President Richard M. Nixon lashed out repeatedly at "the Jews" he saw at the root of his problems.

"The Jews are all over the government," Nixon complained to his chief of staff, H.R. "Bob" Haldeman, in an Oval Office meeting recorded on one of a set of White House tapes released yesterday at the National Archives. Nixon said the Jews needed to be brought under control by putting someone "in charge who is not Jewish" in key agencies.

Washington "is full of Jews," the president asserted. "Most Jews are disloyal." He made exceptions for some of his top aides, such as national security adviser Henry Kissinger, his White House counsel, Leonard Garment, and one of his speechwriters, William Safire, and then added:

"But, Bob, generally speaking, you can't trust the bastards. They turn on you. Am I wrong or right?"

http://www.washingtonpost(...)ily/oct99/nixon6.htm
De suggestie wordt bij mij gewekt dat hij right het juiste anwoord vind.

Dat de TS er op de hoogte van is dat het 40 jr geleden is dat Martin Luther King zijn speech hield wekt bij mij de suggestie dat de TS maatschappelijk betrokken is. Dat er door de TS delen van die speech worden gequote in n OP wekt bij mij de suggestie dat de TS waarschijnlijk vind dat zijn woorden nog steeds actueel zijn.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_52754037
Nixon erbij halen verzwakt je argument eeder dan dat het het versterkt.
pi_52754078
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:28 schreef CeeJee het volgende:
Nixon erbij halen verzwakt je argument eeder dan dat het het versterkt.
Welk argument ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_52754568
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:30 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Welk argument ?
Het centrale argument hier: dat joden niet te vertrouwen zijn omdat ze een dubbele agenda hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')