Een Hans van der Zee-aankoopquote:Op maandag 27 augustus 2007 10:22 schreef sjimz het volgende:
Kijken welke aankoop hij nog uit de hoed tovert!
Danijel Pranjić?quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:25 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Een Hans van der Zee-aankoop?
Ligt meer aan de aard van de speler of je zo iemand kwijt raakt of niet. Heet 'ie Bogarde van achteren raak je 'm niet kwijt, maar elke andere speler wil toch liever spelen. Bovendien weten die buitenlandse clubs blijkbaar niet dat het niet zo best gaat met Maduro de laatste 2 jaar, gezien er nog steeds regelmatig geruchten opduiken die hem met name linken aan Italiaanse clubs.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, is inderdaad erg makkelijk om een speler met een lang en contract te slijten
Als ie het dan maar doet voor vrijdagavond 23.59, want er moet echt nog wel een middenvelder en misschien ook een verdediger bij!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:51 schreef Urquhart het volgende:
Ik denk dat die nog wel iemand haalt, maar niet voor donderdag.
Vertonghen, Maduro, Schilder, Heitinga en Delorge voldoen toch wel op het middenveld in het systeem wat Ten Cate voor ogen lijkt te hebben? (4-2-3-1 of eigenlijk 4-2-2-2).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:35 schreef methodmich het volgende:
Als ie het dan maar doet voor vrijdagavond 23.59, want er moet echt nog wel een middenvelder en misschien ook een verdediger bij!
Vind ik verstandig, Ajax en Zuid-Amerikanen gaan in de regel niet goed samen. Behalve bij Maxwell dan.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:32 schreef methodmich het volgende:
Daarnaast durfde Ajax het niet aan 12 miljoen euro te investeren in Renato Augusto, een 19-jarig talent van Flamengo.
Misschien Anastasiou, die heeft nog geen club.quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:22 schreef sjimz het volgende:
Kijken welke aankoop hij nog uit de hoed tovert!
Ze boden juist geen 12 miljoen, dat was de vraagprijs grapjas.quote:Op woensdag 5 september 2007 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
12 miljoen bieden voor Renato Agusto en dan 3,5 miljoen voor Isi
Grapjas
begrijpend leren lezen is ook moelijk he grapjas. Daarnaast had Martin 1,5 miljoen moeten bieden voor die grapjas. Grapjasquote:Op woensdag 5 september 2007 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grapjas
Van Geel wilde toch juist niet 12 miljoen betalen?quote:Op woensdag 5 september 2007 18:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Grapjas
Dat schreef MM nietquote:Op woensdag 5 september 2007 18:44 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ze boden juist geen 12 miljoen, dat was de vraagprijs grapjas.
Urzaiz zou me toch wel tegenvallen van Van Geel, dat vond ik meer een Ten Cate aankoop.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:32 schreef methodmich het volgende:
Nou, VI doet een boekje open over Ajax en het blijkt dat Van Geel en Ten Cate dus niet op één lijn zitten en zaten.
Van Geel drukte Rommedahl en Urzaíz door en vond Vertonghen en Schilder goed genoeg als vervangers van Davids.
Ten Cate wilde Xabier Prieto ipv Rommedahl, haalde wel op eigen houtje Colin.
Daarnaast durfde Ajax het niet aan 12 miljoen euro te investeren in Renato Augusto, een 19-jarig talent van Flamengo.
Wel deed Van Geel een bod van liefst 3,5 miljoen op Aissati.
Urzaiz is dan ook niet gehaald voor 90 minuten. Voorin paaltjepassen en ballen met 't hoofd afleggen. Ook Urzaiz kan wel een half uurtje niveau halen hoor.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vraag me af hoe Van Geel Urzaiz het afgelopen seizoen gezien heeft want hij kon het amper meer bij benen bij een Spaanse degradatiekanditaat
Tegen Groningen was hiij 1 keer beslissend met een assist op een assist, en 1 keer had hij een assist die Stam niet kon verzilveren. Het is geen Vennegoor of Hesselink of Koevermans, maar gewoon een Van Hooijdonk.quote:Op woensdag 5 september 2007 21:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat kan hij niet. Maar dat is ook al gebleken en zal nog meer gaan blijken
Dus dan zal Urzaiz ook wel kut zijn hequote:Op woensdag 5 september 2007 23:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja die deed het bij zijn laatste 2 clubs ook al geweldig
Rommedahl, redelijke versterking voor de breedte. Absoluut geen basisniveau.quote:Op woensdag 5 september 2007 16:32 schreef methodmich het volgende:
Nou, VI doet een boekje open over Ajax en het blijkt dat Van Geel en Ten Cate dus niet op één lijn zitten en zaten.
Van Geel drukte Rommedahl en Urzaíz door en vond Vertonghen en Schilder goed genoeg als vervangers van Davids.
Prieto, 24 miljoen voor die gozer is veel te veel geld. Terecht dat Van Geel dat niet wilde.quote:Ten Cate wilde Xabier Prieto ipv Rommedahl, haalde wel op eigen houtje Colin.
Ken deze jongen niet. Aanvallende middenvelder? Had hem dan toch graag zien komen, aangezien we nu niemand hebben.quote:Daarnaast durfde Ajax het niet aan 12 miljoen euro te investeren in Renato Augusto, een 19-jarig talent van Flamengo.
3,5 miljoen op Aissati is natuurlijk belachelijk laag. Daar hadden we best 10 miljoen voor uit mogen trekken.quote:Wel deed Van Geel een bod van liefst 3,5 miljoen op Aissati.
Riera van Espanyol had een clausule van 24 miljoen, Prieto is van Sociedad en berichten waren dat hij voor 5 á 6 miljoen kon vertrekken bij Sociedad.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:46 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Prieto, 24 miljoen voor die gozer is veel te veel geld. Terecht dat Van Geel dat niet wilde.
Ah, dan was ik in de war. Prieto ken ik verder niet zo goedquote:Op donderdag 6 september 2007 13:46 schreef Radegast het volgende:
[..]
Riera van Espanyol had een clausule van 24 miljoen, Prieto is van Sociedad en berichten waren dat hij voor 5 á 6 miljoen kon vertrekken bij Sociedad.
Boakye is absoluut beter dan Colin en een uitstekende back-up voor Ogararu.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:08 schreef methodmich het volgende:
Dat iedereen zo lyrisch is over Boakye snap ik niet zo. Misschien is ie niet minder dan Colin, maar lijkt me toch ook zeker geen Ajax-materiaal eigenlijk.
Lyrisch is veel gezegd, maar hij is goedkoper, jonger, niet minder dan Colin en bovendien iemand uit (min of meer) de eigen jeugd.quote:Op donderdag 6 september 2007 19:08 schreef methodmich het volgende:
Dat iedereen zo lyrisch is over Boakye snap ik niet zo. Misschien is ie niet minder dan Colin, maar lijkt me toch ook zeker geen Ajax-materiaal eigenlijk.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:51 schreef methodmich het volgende:
Het aantrekken van Edgar Davids heeft vorig seizoen het seizoen gered natuurlijk. Toen ging Ajax draaien en omdat PSV opeens aan het instorten was, werd zelfs de titelrace nog spannend. Maar ja, die lieten ze wel lelijk liggen op het moment dat die in zicht kwam.
Dan verkoopt hij Perez om Ten Cate van dienst te zijn, haalt geen vervanger voor Sneijder en koopt een paar verkeerde spelers. In feite is alleen Suárez een succesvolle aankoop, maar die had iedereen kunnen vinden. Als hij nu echter Ten Cate laat gaan, lijdt hij dubbel gezichtsverlies. Want eerst geeft hij Henk zijn zin met Perez en dan ben je straks én de trainer én de speler kwijt.
Kortom, Davids heeft veel verbloemd bij Ajax, voor zowel Ten Cate als Van Geel.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:51 schreef methodmich het volgende:
Het aantrekken van Edgar Davids heeft vorig seizoen het seizoen gered natuurlijk. Toen ging Ajax draaien en omdat PSV opeens aan het instorten was, werd zelfs de titelrace nog spannend. Maar ja, die lieten ze wel lelijk liggen op het moment dat die in zicht kwam.
Dan verkoopt hij Perez om Ten Cate van dienst te zijn, haalt geen vervanger voor Sneijder en koopt een paar verkeerde spelers. In feite is alleen Suárez een succesvolle aankoop, maar die had iedereen kunnen vinden. Als hij nu echter Ten Cate laat gaan, lijdt hij dubbel gezichtsverlies. Want eerst geeft hij Henk zijn zin met Perez en dan ben je straks én de trainer én de speler kwijt.
Kortom, Davids heeft veel verbloemd bij Ajax, voor zowel Ten Cate als Van Geel.
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht, toch vind ik het wel een verschil: een trainer/coach of een TD.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:09 schreef MaxPower het volgende:
Van Geel not amused over de handelswijze van Chelsea en Ten Cate.
Nog nooit zo'n hypocriete LUL gezien. Onvoorstelbaar wat een pak boter op zijn hoofd.![]()
Met het verschil dat Ajax eerst contact op heeft genomen met Groningen, en pas daarna met Suarez is gaan praten. Niet netjes, maar acceptabel gezien de FIFA regels. Ajax is niet eerst met Suarez gaan praten, en daarna pas met Groningen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:18 schreef MaxPower het volgende:
Het gaat me om zijn gedrag inzake de transfer van Suarez en dat hij nu jankt over dezelfde handelswijze van Chelsea.
Inderdaad, Ajax bracht een bod uit, maar FCG wenste niet te onderhandelen. Dat de zaakwaarnemers van Luis Suarez de speler daarna helemaal gek gemaakt hebben, valt Ajax niet aan te rekenen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:48 schreef Chivu het volgende:
[..]
Met het verschil dat Ajax eerst contact op heeft genomen met Groningen, en pas daarna met Suarez is gaan praten. Niet netjes, maar acceptabel gezien de FIFA regels. Ajax is niet eerst met Suarez gaan praten, en daarna pas met Groningen.
Dat je spelers volgt wil al zeggen dat er interesse is, lijkt me?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 00:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat is daar gek aan? Kan best zijn dat ze 20/30 spelers volgen![]()
Mjah, maar ik denk dat zij in interesse bedoelen ''een bod uitbrengen''. Zo komt het stukje op mij over.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 01:00 schreef Radegast het volgende:
[..]
Dat je spelers volgt wil al zeggen dat er interesse is, lijkt me?
quote:Van Geel hekelt zwart-witanalyse
„Ajax zal in winterstop situatie herstellen met creatieve middenvelder”
AMSTERDAM, zaterdag
Martin van Geel zocht in Brazilië naar goede voetballers toen Adrie Koster debuteerde met een gelijkspel en het oproer kraaide. Sinds het vertrek van Henk ten Cate zag de technisch directeur hoofdschuddend een modderstroom van verhalen en meningen passeren. „Het is vreselijk zwart-wit allemaal.” Vandaag reageert hij voor het eerst op de kernpunten van de kritiek. „Omdat mensen ten onrechte worden beschadigd.”
- Er zou binnen Ajax verdeeldheid bestaan over de recente aankopen.
„Je ziet in zo’n situatie altijd dat sommige mensen hun straatje proberen schoon te vegen. In de meeste gevallen werd ons besluit breed gedragen, bij een aantal ontstond er discussie. Dat gebeurt bij elke club. Maar ik kan volmondig beweren dat de trainer en de technisch directeur het uiteindelijk over alle aankopen eens waren. Die afspraak maak ik in mijn werk al dertien jaar.”
„Je moet alles ook wel in het juiste tijdsbeeld plaatsen. In mei was er nog geen geld en hadden we puur behoefte aan spelers voor de breedte, omdat de basis op dat moment sterk genoeg was. Dat werden Laurent Delorge, Jurgen Colin, Dennis Rommedahl en Ismael Urzaiz. Ook de huurlingen Robbert Schilder en Jan Vertonghen kwamen terug. Nadat Tom de Mul eerder had aangegeven weg te willen, haalden we Kennedy Bakircioglu. Gezien zijn hoeveelheid doelpunten en assists zouden we er zeker niet op achteruit gaan, dachten we.”
- Colin was dus de gewenste rechtsback?
„Colin is zo’n speler die verschillende meningen opriep. Je moet wel beseffen dat we een tweede, misschien zelfs derde rechtsback zochten, want achter George Ogararu kan John Heitinga daar ook uit de voeten. We hebben Emanuel Boakye, die op huurbasis bij Heracles speelde, afgezet tegen Colin. Henk zei: ’Ik heb jaren met Colin gewerkt. Geloof me, die is echt beter.’ Omdat we Boakye konden verkopen en voor Colin nog minder moesten betalen, hebben we het gedaan.”
- Colin wordt wekelijks uitgefloten door Ajax-fans. En Delorge staat in de publieke opinie eveneens symbool voor de sportieve armoede.
„Ik sta nog steeds vierkant achter zijn komst. Eigenlijk heeft Delorge het uitstekend gedaan. Ingevallen tegen De Graafschap en VVV met doelpunten en assists. Tegen Heerenveen in de basis gestaan en goed gespeeld. Europees niet verzaakt. En dat allemaal met een gekwetste achillespees. Delorge is 26 en in de kracht van zijn leven. Ik ben ervan overtuigd dat hij een nuttige speler gaat worden. Om hem na iets meer dan vier wedstrijden af te branden, vind ik echt schandalig.”
- Stond de trainer achter de komst van Dennis Rommedahl?
„Voor de drie posities voorin hadden we drie kandidaten. Op nummer 9: Urzaiz, John Hartson en Nwankwo Kanu. Op nummer 11: Luis Suárez, Albert Luque en Albert Riera. En op nummer 7: Rommedahl, Xabi Prieto en Romeo Castelen. We zochten een tweede rechtsbuiten achter Kennedy. Deze lijst kwam voort uit het topoverleg met bestuur, directie, hoofdtrainer en technisch adviseur op 6 juli. Dat gesprek is genotuleerd, dus daar kan helemaal geen misverstand over bestaan.”
- Reken je het uitblijven van een vervanger voor Sneijder jezelf aan?
„Ik vind het geen fout. Real Madrid zette ons die bewuste vrijdag onder druk: 24 miljoen of niks. We zijn niet gezwicht, draaiden een dag later zelfs de rollen om toen ze toch terugkwamen. Iedereen die in de voetballerij zit, weet dat het dan onhoudbaar is. Sneijder wilde per se weg, mede gezien zijn eerdere teleurstelling nadat wij Valencia hadden afgewimpeld. Dat we in de problemen zouden komen, wisten we. Het was de enige positie in de selectie waar geen geschikte alternatieven voor waren. Achteraf hadden we daar graag Kenneth Perez gezien, maar Henk bleef hem beschouwen als een reservespeler en dat zag Kenneth niet zitten.”
„We konden het niet meer invullen zoals we wilden. Er was amper tijd. Dinamo Zagreb had topscorer Eduardo al aan Arsenal verkocht, hoefde niet zo nodig en kon rustig 25 miljoen vragen voor Luka Modric. Rafael van der Vaart had er geen oren naar om zo snel al terug te keren. Met Ismaïl Aissati is nog onderhandeld, maar zou niet meer speelgerechtigd zijn. Ik heb met heel mijn hart gehoopt dat we de Champions League zouden halen. Er zat een grote dosis pech bij. Suárez werd bijvoorbeeld pas twee minuten voor twaalf aangetrokken. Edgar Davids was geblesseerd, vijf of zes anderen ook. Daar kampen we nog steeds mee. En een penalty missen bij 0-0 is ook cruciaal. Nu proberen we die situatie te herstellen, door in de winterstop een creatieve middenvelder aan te trekken.”
- Veel mensen maken een simpele rekensom: er komt 50 miljoen binnen, dus waarom geven ze dat niet uit?
„Onzin. Netto bleef er 38 miljoen euro over. Ten tweede is er nog een aantal spelers gehaald en zaten we met een tekort dat gedicht moest worden. We hebben immers geen Champions League gespeeld, maar wél met een Champions Leaguebegroting gewerkt.”
- Er is veel kritiek op de scouting.
„Ik zag Chivu, Maxwell en Ibrahimovic met Inter tegen PSV spelen. Alledrie door Ajax gescout… Natuurlijk zitten er ook missers tussen, dat zie je overal. Maar kijk je naar de toppers of de miskopen? Hoe komt het dat bij Ajax alleen de schaduwzijde wordt belicht? Omdat we geen kampioen geworden zijn. Dan deugt opeens nergens meer iets van. Luque wordt na anderhalve wedstrijd afgeschreven, terwijl hij toch ook lang door PSV en Feyenoord werd begeerd. Zo slecht is hij dus niet.”
- Er wordt vaak gesuggereerd dat Piet Keizer een paladijn van Cruijff is.
„Ik heb er persoonlijk voor gezorgd dat Piet anderhalf jaar geleden werd aangesteld als technisch adviseur. Hij zat al in de scouting. Ik zag dat hij veel in zijn mars heeft. Zijn idee over voetbal en het systeem sprak me aan en hij heeft een goede kijk op spelers. Vooral met betrekking tot de jeugdopleiding vervult Piet een belangrijke rol. We willen veel completer gaan opleiden, stellen onszelf voortdurend de vraag: waar staan we en waar gaan we heen? We willen voor continuïteit zorgen. Daarom is Piet de man geworden die Jan Olde Riekerink (hoofd opleidingen, red.) en mij adviseert. Dat doet hij erg goed. Maar zijn adviezen zijn dus níét bindend, en hij heeft geen verantwoordelijkheid.”
- Hennie Spijkerman en Alfons Groenendijk spraken de hoop uit samen dit seizoen af te maken. Toch kozen jullie voor Koster.
„Hennie en Alfons zijn fantastische assistenten. Ze liggen goed bij de spelers en zouden het ook kunnen. Ondanks hun teleurstelling was het een bewuste keuze het niet te doen, want dan veranderen onherroepelijk de verhoudingen. Binnen drie weken word je ongeloofwaardig. We wilden iemand van buiten, met een frisse blik. Adrie heeft al twintig jaar ervaring als hoofdtrainer en is een integer mens. Samen werken we er keihard aan om sterker terug te komen. Wat dat betreft, begrijp ik de ontgoocheling bij de achterban heel goed, want daar heb ik zelf ook dagelijks last van. Maar dat we hier weer uit gaan komen, staat voor mij vast. Daar hebben we de steun van de supporters wel hard bij nodig.”
Door hem spelen onder andere wel Stam en Davids bij Ajaxquote:Op zondag 28 oktober 2007 10:03 schreef navigator het volgende:
De vlag gaat hier uit als die gluiperige boer vertrokken is ooit.
Hij heeft gewoon hopeloos gefaald, zijn aankoopbeleid is dramatisch geweest.
Stam toch ook?quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:51 schreef F1Bas het volgende:
Volgens mij heeft hij Huntelaar ook gehaald hoor. Davids ook om maar wat te noemen.
wat is er met Rommedahl? hij doet het gewoon goed en scoort best regelmatig.quote:Op zondag 28 oktober 2007 22:14 schreef navigator het volgende:
Ja, en Colin, Ursaiz, Delorge, Rommedahl
Helemaal voor de nederlandse competitie. hij heeft in ieder geval een wapen met zn snelheid.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:01 schreef BonJovi het volgende:
[..]
wat is er met Rommedahl? hij doet het gewoon goed en scoort best regelmatig.
hij speelt natuurlijk ook niet zoveel als bij PSV, daar stond hij altijd bovenaan de lijstje qua assistsquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:41 schreef RayMania het volgende:
Oach, Rommedahl. Leuk om een wedstrijd mee op slot te gooien en te gebruiken als je bij één doelpunt voorsprong naar een grotere voorsprong wilt counteren (Roda JC, VVV-Venlo thuis).
Veel assists heeft hij ook niet echt - slechts drie - waarvan één op de 8-1 en één op de 4-1. Bruikbare speler, meer niet.
Goal tegen Kakkies, winnende tegen Dinamo....quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:41 schreef RayMania het volgende:
Oach, Rommedahl. Leuk om een wedstrijd mee op slot te gooien en te gebruiken als je bij één doelpunt voorsprong naar een grotere voorsprong wilt counteren (Roda JC, VVV-Venlo thuis).
Veel assists heeft hij ook niet echt - slechts drie - waarvan één op de 8-1 en één op de 4-1. Bruikbare speler, meer niet.
Ook op de lijst met verneukte kansenquote:Op woensdag 19 december 2007 13:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij speelt natuurlijk ook niet zoveel als bij PSV, daar stond hij altijd bovenaan de lijstje qua assists
Ik zeg niet dat het een kutspeler is, ik zeg dat het een bruikbare speler isquote:Op woensdag 19 december 2007 13:33 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Goal tegen Kakkies, winnende tegen Dinamo....
Best veel voor een kut speler
Ik gok veel te veel geld betalen voor middelmatige spelers.quote:Op donderdag 27 december 2007 23:14 schreef Radegast het volgende:
Ik ben zo benieuwd waar 'ie mee komt in de maand januari...
Ik gok op slappe smoesjes.
Das ook niet zo gek hé?quote:Op donderdag 27 december 2007 23:15 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ik gok veel te veel geld betalen voor middelmatige spelers.
Je zou denken dat die verschillen met het vertrek van Henk ten Cate waren opgelost.quote:Op zondag 30 december 2007 15:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Intern denkt men volgens mij allemaal te verschillend intern, dan krijg je halve en betwistbare beslissingen.
Je kunt het ook iets té simpel nemen Martin.quote:Op zondag 30 december 2007 15:00 schreef Nashje het volgende:
Nou, schiet maar eens op. Duurt mij allemaal te lang.
opzetje met Scheringa, maar ondertussen doen alsof ze met ruzie uit elkaar zijn gegaan. A cunning scheme!quote:Op zondag 30 december 2007 20:49 schreef Radegast het volgende:
Hij maakt Ajax niet sterker, dat is wel duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |