Ik heb zo'n spin een enkele keer ook wel eens in huis, zeker na een goede regenbui. Inderdaad gewoon naar buiten kiepen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 17:45 schreef Klonk het volgende:
Huisspin of niet voorlopig woont ie in de tuin
Als leeuwen hier boven aan de voedselketen stonden ook, so?quote:Op maandag 20 augustus 2007 18:30 schreef Salvad0R het volgende:
Als die beesten 2 meter groot waren, hadden we een probleem.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:31 schreef Greys het volgende:
*Adem stokt even*
Is dit echt??? Die poten onder die klok vandaan!
Ik zou geloof ik direct mijn huis te koop zetten![]()
En fucking oudquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:59 schreef Harajuku. het volgende:
Klok foto is echt.
Laten we deze dan maar ook even posten, hebben we dat weer gehadquote:
Iddquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:22 schreef Kptelmo het volgende:
[..]
Laten we deze dan maar ook even posten, hebben we dat weer gehad![]()
[afbeelding]
Treurig, vind je ook niet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:22 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En het dan toch nog niet weten, hč.
Bedanktquote:
Ik zal ze naar je doorsturen, ranzige beesten zijn het!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:42 schreef Watuntrik het volgende:
Kiks die Wolfspinnen, niks aan doen ze zijn zeer nuttig.. Als je ze binnen hebt en ze zijn "DIK" dan betekend dat ze daar veel te vreten vinden.. Ze eten ongedierte,, 1+1=2(snappie)
Wat zo apart is aan deze spin is dat het vrouwjte de gehele broedtijd haar eitjes in een balletje met zich meedraagt geklemt tussen de korte voorpotjes onder (zeg maar) haar kin.. Ziet dan uit als een handballetje op spinnenformaat....
Zo is ie best wel aaibaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:19 schreef Schanulleke het volgende:
Laatst in Frankrijk een Grote Wolfsspin gekiekt
2
[afbeelding]
Met een soort van LOTR baardje ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:21 schreef OldJeller het volgende:
Ik vind dat hij wel lieve ogen heeft. Hij ziet er daardoor echt uit als een ongevaarlijke newbie.
Die laatse mist een pootjequote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:32 schreef -XX- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Omg
zo ranzig
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:59 schreef senesta het volgende:
Er zit een grote spin in onze WC, de kinderen zijn vanochtend al wiebelend naar school gegaan om aldaar te sprinten naar de dichtsbijzijnde WC.
De hulptroepen zijn inmiddels gealarmeerd.
gmta!! jak!!quote:
Ik heb nog nooit een hooiwagen aan de muur gezien.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:00 schreef Greys het volgende:
IN je bed? Die hooiwagens blijven bij mij altijd wel ergens aan het plafond in een hoekje hangen ofzo. Of heb ik mezelf dat altijd alleen maar wijsgemaakt?
Heeft je broer die grote die onder je bed schoot kunnen vangen voor je?
IN m'n bed jaquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:00 schreef Greys het volgende:
IN je bed? Die hooiwagens blijven bij mij altijd wel ergens aan het plafond in een hoekje hangen ofzo. Of heb ik mezelf dat altijd alleen maar wijsgemaakt?
Heeft je broer die grote die onder je bed schoot kunnen vangen voor je?
Hamsters eten spinnen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:32 schreef CherryLips het volgende:
GVD WAAROM KLIK IK TOCH STEEDS WEER OP SPINNENTOPICS!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat beest van mij kwam laast onder de bank uit met een paar poten uit zijn bek.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik weet het, maar ik wil er gewoon niet aan denken.
Ik weet welke je bedoelt, die bewegen vrijwel nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:08 schreef Greys het volgende:
Hoe heten dan die dunne ook vrij grote spinnen die zich het liefst in elke hoek van elke kamer nestelen? Hangend in een soort onzichtbaar draadjesgebeuren?
wat lief dat ie ze voor je uit de weg ruimtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:41 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Dat beest van mij kwam laast onder de bank uit met een paar poten uit zijn bek.![]()
Euh, een hor?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:24 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
IN m'n bed jaMijn bed stond vroeger ( vroeger ja, na een aantal van diit soort situaties toch maar mn bed verplaatst
) recht naast m'n raam. Achter ons huis zit een klein bos en tegen de muur loopt een klimop waardoor ze nog makkelijker binnenkomen. En als ze dus door mijn raam binnenkomen klimmen ze tegen de muur OF rechtstreeks mn bed in, terwijl ik erin lig!
Dat is echt niet fijn wakker worden met zon kriebel tegen je rug aan of recht op je gezicht
![]()
Nu mn bed niet meer bij het raam staat heb ik er veel minder last van. Maar soms zitten er twee van die hooiwagens te vechten met elkaar op het plafond. En van het een komt het ander en flikkert er 1 naar beneden... met een beetje geluk op mn bed..Ik houd mn raam nu ook het liefst zo veel mogelijk dicht, maar je moet soms gewoon ff je kamer luchten en dan heb je er gelijk weer een paar zitten.
![]()
En over die grote... ja die heeft mn broer dus gewoon geplet![]()
Tja, een hor is opzich wel handig ja... Maar goed, ik wou m'n kamer toch al anders inrichtenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:43 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Euh, een hor?. Ik slaap onder mn raam met hor en er komt vrijwel geen ongedierte in mijn kamer.
Die is wel heel grappigquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:44 schreef Greys het volgende:
Ik heb mijn allereerste autootje (Panda, jaaaaaaaren geleden) haast echt in de prak gereden omdat er tijdens het rijden pal voor mijn ogen een joekel van een spin vrolijk naar beneden zakte. Ik dacht dat ik gek werd!
Auto zo de berm in gescheurd en ben er gillend uitgesprongen. Mijn vader moest me komen halen en een spuitbus kopen om heel mijn auto te ontspinnen, anders durfde ik er niet meer in.
Inmiddels ben ik wel IETSJE volwassener geworden![]()
maar nog steeds bang voor spinnen.
Dat had ik afgelopen avond met een mug!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef Greys het volgende:
TheSorrow, ook al eens een dergelijk spinnenmoment in je auto meegemaakt dan?
Rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.. Levensgevaarlijkquote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:44 schreef Greys het volgende:
Ik heb mijn allereerste autootje (Panda, jaaaaaaaren geleden) haast echt in de prak gereden omdat er tijdens het rijden pal voor mijn ogen een joekel van een spin vrolijk naar beneden zakte. Ik dacht dat ik gek werd!
Auto zo de berm in gescheurd en ben er gillend uitgesprongen. Mijn vader moest me komen halen en een spuitbus kopen om heel mijn auto te ontspinnen, anders durfde ik er niet meer in.
Inmiddels ben ik wel IETSJE volwassener geworden![]()
maar nog steeds bang voor spinnen.
nee, dan hebben ze zich voortgeplant en komen ze met zn tienen terugquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:20 schreef JaguarXK het volgende:
[..]
Vaak laat ik ze ook gewoon zitten in m'n kamer. Na een weekje zijn ze vanzelf weg.
Nou!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 02:05 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.. Levensgevaarlijk
of hebben ze eitjes gelegd onder je oogledenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:30 schreef DreamAway het volgende:
[..]
nee, dan hebben ze zich voortgeplant en komen ze met zn tienen terug![]()
Dat blijkt niet bepaald uit je 1e post hierquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou!![]()
Ik reed de auto de berm in en niet de andere rijbaan op he, zoveel inzicht had ik nou ook nog wel op dat moment. En er zat niemand achter me. Ik zet niet mijn leven - of dat van anderen - op het spel voor een spin hoor.
Inmiddels zijn we 16 jaar verder na het spinnenincident, zonder ongelukken of schade. Dus oordeel niet te snel, valt allemaal reuze mee
Overigens verbazingwekkend hoe snel spinnen weer die draden 'aanvullen' als je het kapot gelopen hebt. Degene die 's ochtends als eerste de voordeur uit komt, loopt door van die vieze draden heen waar spinnen in hangen. Echter, doe je dat een uur later weer, hangen ze rustig weer op dezelfde plek over het pad heen
quote:[..]haast echt in de prak gereden[..]
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:49 schreef zhe-devilll het volgende:
...die spin was echt wel 15 cm groot..
echt waar!quote:
Oh was dat hetquote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:54 schreef Greys het volgende:
Je weet toch... vrouwen overdrijven graag een beetje!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:19 schreef Schanulleke het volgende:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Idd, die ogen !quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:21 schreef OldJeller het volgende:
Ik vind dat hij wel lieve ogen heeft. Hij ziet er daardoor echt uit als een ongevaarlijke newbie.
Ik zie je reactie nu pasquote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:37 schreef Greys het volgende:
TheSorrow, ook al eens een dergelijk spinnenmoment in je auto meegemaakt dan?
CHERRY WAT DOE JEquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
of hebben ze eitjes gelegd onder je oogleden.
Mja, daar vind ik ze nou nooitquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 10:21 schreef L.Denninger het volgende:
in de magnetron ermee !
die harige poten ook he... bahquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:04 schreef gday het volgende:
Deze rakker heb ik vorige zomer gevangen.Je kunt hem lekker in z'n ogen kijken!
[[url=http://static.flickr.com/121/260553505_cb7c8e6a1d.jpg]afbeelding][/url]
Brrr, zo 1 had ik er van de week ook in m'n slaapkamer tegen de muur op ongeveer een halve meter van m'n hoofd. En ik ben echt bang voor spinnen. Het was al laat en kon dus niemand vragen om 'm weg te halen voor me. Na een half uur shaken heb ik hem opgezogen met de stofzuiger (ril). En daarna durfde ik dus niet meer in m'n bed te slapen. Ben maar bij m'n zoontje in bed gekropen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 00:04 schreef gday het volgende:
Deze rakker heb ik vorige zomer gevangen.Je kunt hem lekker in z'n ogen kijken!
[[url=http://static.flickr.com/121/260553505_cb7c8e6a1d.jpg]afbeelding][/url]
Trilspinnen zijn dat.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:41 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik weet welke je bedoelt, die bewegen vrijwel niet. Geen idee hoe ze heten tho.
Hooiwagen lijkt er op met keilange poten alleen heeft de hooiwagen een klein rond lichaam en die anderen wat langwerpig.
Zit ie er nog in?quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:00 schreef Jambo het volgende:
[..]
Brrr, zo 1 had ik er van de week ook in m'n slaapkamer tegen de muur op ongeveer een halve meter van m'n hoofd. En ik ben echt bang voor spinnen. Het was al laat en kon dus niemand vragen om 'm weg te halen voor me. Na een half uur shaken heb ik hem opgezogen met de stofzuiger (ril). En daarna durfde ik dus niet meer in m'n bed te slapen. Ben maar bij m'n zoontje in bed gekropen.![]()
Wow wicked, dat kluwen babyspinnetjes links.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:24 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerande_oeverspin
(Een van) de grootste van Nederland
![]()
Ik wou het net vragen!quote:
Ik ga nooit meer naar het water.quote:Op zaterdag 1 september 2007 00:24 schreef DJKoster het volgende:
[afbeelding]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerande_oeverspin
(Een van) de grootste van Nederland
![]()
Idd. Ik heb er nu 1 in het hoekje boven mn bureau achter mn tv. Zat er al een paar weken, en ik had ook nog een andere spin in mn kamer. Die andere spin is nu dus dood, opgegeten door m'n trilspinquote:
Pics or it didn't happen.quote:Op zondag 2 september 2007 15:20 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Idd. Ik heb er nu 1 in het hoekje boven mn bureau achter mn tv. Zat er al een paar weken, en ik had ook nog een andere spin in mn kamer. Die andere spin is nu dus dood, opgegeten door m'n trilspin
Die trilspin had vorige week opeens etjes in zn bek, en eergister zijn ze uitgekomen
Heb nu dus allemaal kleine trilspinnetjes achter mn tv
En ze worden met de dag groter
dat beest heeft een snor van ogenquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:19 schreef Schanulleke het volgende:
2
[afbeelding]
mijn oplossing:quote:Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef DeHovenier het volgende:
Net ff gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat CherryLips volledig terecht deze smiley wilde gebruiken:quote:Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef DeHovenier het volgende:
Net ff gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
daar moest ik idd ook gelijk aan denkenquote:Op zondag 2 september 2007 18:52 schreef P8 het volgende:
[..]
mijn oplossing:
[afbeelding]
+
[afbeelding]
eerder deze:quote:Op zondag 2 september 2007 19:56 schreef gday het volgende:
[..]
Ik denk dat CherryLips volledig terecht deze smiley wilde gebruiken:
Ik hoop van wel. Ik ben hem in ieder geval niet meer tegen gekomen. Al speur ik nog wel iedere keer de gang af waar de stofzuiger staat.quote:
Ik ben altijd zo bang dat ze ons dat alleen maar wijs maken, zodat we er niet over doorzeuren en bang blijvenquote:Op zondag 2 september 2007 23:06 schreef Jambo het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Ik ben hem in ieder geval niet meer tegen gekomen. Al speur ik nog wel iedere keer de gang af waar de stofzuiger staat.
Lijkt mij dat ie wel dood is, toch? Dat heb ik tenminste weleens gehoord. Dat door de kracht van het zuigen z'n pootjes er al af zijn voor ie in de zak terecht komt.
Wat een achterdochtquote:Op maandag 3 september 2007 10:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik ben altijd zo bang dat ze ons dat alleen maar wijs maken, zodat we er niet over doorzeuren en bang blijven
Jahaaaaaaa, achterdocht ja! Ik moet wel, met een man die altijd roept 'Nee, die spin gáát niet lopen, die blijft daar zitten'... om vervolgens 5 minuten later de spin vrolijk op een andere plek te zien zitten! Ik geloof niets meer, wat spinnen betreft!quote:Op maandag 3 september 2007 10:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een achterdocht![]()
Had iemand al verteld dat spinnen meestal met z'n tweeen zijn?![]()
Dat vertelde de vriendin van m'n ex ook al. M'n ex kon ook gelijk mee om de slaapkamer af te speuren naar een evt. 2e spin.quote:Op maandag 3 september 2007 10:34 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat een achterdocht![]()
Had iemand al verteld dat spinnen meestal met z'n tweeen zijn?![]()
Dat denk jij...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:12 schreef ivetje het volgende:
Na het lezen (en zien) van deze verhaaltjes en pics ben ik weer blij dat ik in een flat woonDe enige spinnen hier hangen bij de voordeur, en die mag vriendlief eens in de zoveel tijd weghalen met de ragebol
Verder nog nooit een spin hier in huis gezien...5 hoog is dan ook wel erg ver klimmen
quote:Op zondag 2 september 2007 17:51 schreef CherryLips het volgende:
er is geen smiley die mijn gemoedstoestand nu adequaat kan uitdrukken.
Idd. Ik heb dat jaren geleden ook eens gehoord. En tot nu toe is het elk jaar bij mij dat geval geweest.quote:Op maandag 3 september 2007 14:02 schreef Harajuku. het volgende:
Ik hoorde dat ook altijd over huispinnen.
Deze?quote:Op maandag 3 september 2007 15:16 schreef annelies80 het volgende:
![]()
[..]
Idd. Ik heb dat jaren geleden ook eens gehoord. En tot nu toe is het elk jaar bij mij dat geval geweest.
Eerst komt het mannetje meestal tevoorschijn, die zijn wat kleiner van formaat, dus dan schrik ik wel maar nog niet TE erg en die kan ik zelf nog wel killen. Maar de volgende dag of dag er na komt het vrouwtje, die komt omdat het mannetje niet terug gekomen is (met eten denk ik)... dus da vrouwke komt dan... en dan gil, stamp, ren, jank en bel ik.
2 jaar terug zijn mijn zus, schoonzusje en een vriendin om half 3 in de nacht langsgekomen om het beest te zoeken bij me. Zo bang ben ik voor die klote beesten.
En sinds 3 dagen zit er nu een zwarte grote spin op het raamkozijn buiten... dik, groot zwart... met een rood ruggetje. Dat is volgens mij die spin die kennuh bijten... dus die moet een vriendin van mij vanavond maar eens weg halen.
Ik ben de laatste weken wel steeds op mijn hoede voor zulke beesten... want ze komen meer naar binnen zodra het kouder wordt buiten.![]()
Uhm ja, ik denk het wel, hij lijkt er sprekend op.quote:
Een uiterst dodelijke spin. De zwarte weduwe.quote:Op maandag 3 september 2007 15:51 schreef annelies80 het volgende:
[..]
Uhm ja, ik denk het wel, hij lijkt er sprekend op.
Wasda dan?
quote:Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef DeHovenier het volgende:
Net ff gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan vraag ik me af waarom ik nu lees dat ze juist steeds vaker in Nederland te vinden zijn.quote:Op maandag 3 september 2007 15:54 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Een uiterst dodelijke spin. De zwarte weduwe.
Gelukkig kan deze spin niet overleven in ons klimaat
Mwah, dodelijk....quote:Op maandag 3 september 2007 15:54 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
quote:Voor de mens heeft de beet van de zwarte weduwe de kracht van een speldenprik.
De verschijnselen zijn:
* maagkrampen
* aangezichtspijn, waardoor praten moeilijk wordt
* verstarring
* verlammingsverschijnselen
De gevolgen van de beet zijn erg pijnlijk. De verschijnselen worden wel eens aangezien voor een acute blindedarmontsteking. Als gevolg van de verstarring kan hij of zij niet vertellen wat er is gebeurd, waardoor menig slachtoffer daardoor onterecht naar de operatiekamer wordt gebracht. En geopereerd...! Het spreekt vanzelf dat de kleine hoeveelheid gif bij een volwassene minder ernstige gevolgen heeft dan bij een kind. Bij 1 procent van de menselijke slachtoffers is de onbehandelde beet fataal.
Behandeling
Een injectie met tegengif is de enige manier om de pijn van de spinnenbeet draaglijk te maken. In het laboratorium wordt de spin ‘gemolken’ (gifprikkeling). Het tegengif werkt binnen twintig minuten. Wie zich niet laat behandelen, heeft zo'n vijf dagen veel last van de verschijnselen. Volledig herstel kan weken duren. De meest giftige spin is nog altijd de Braziliaanse zwerfspin (Phoneutria fera).
Weinig kans dat je dood gaatquote:De spin is niet agressief en mensen worden meestal gebeten omdat ze de spin onbedoeld in het nauw brengen, bijvoorbeeld door op een toiletbril te gaan zitten waar de spin haar web heeft gesponnen. De beet wordt aanvankelijk nauwelijks gevoeld maar gaat na enige minuten hevig pijn doen en kan dan gepaard gaan met andere ziekteverschijnselen. Een fatale afloop is wel beschreven hoewel dit geenszins zo vaak voorkomt als in sensatiebeluste media wordt gesteld.
In de hele VS zijn tussen 1950 en 1959 (voor de ontwikkeling van een antiserum) bijvoorbeeld slechts 63 fatale gevallen gemeld. Bij toediening van antiserum in ernstige gevallen trad in een ziekenhuisserie van meer dan 2000 beten geen enkele fatale afloop op.
In een Australisch onderzoek naar 63 gevallen waarbij de roodrugspin (nauw verwant aan de zwarte weduwe) gevangen was en dus eenduidig kon worden geďdentificeerd1 trad pijn op in alle gevallen; hevige pijn bij 61% van de gevallen en pijn die meer dan 24 uur aanhield in 66% van de gevallen.
In 35% van de gevallen traden systematische verschijnselen op (algemeen onwelzijn, zweten, verlammingsverschijnselen in tegenstelling tot plaatselijke verschijnselen). De pijn duurde gemiddeld 48 uur (maximaal 96 uur). Slechts 6 patiënten hoefden met antigif te worden behandeld. Bij beten van de verwante L. Hasselti was er meer kans op systemische verschijnselen dan bij L. mactans. Er waren geen gevallen met fatale afloop.
Volgens mij miste 'ie één of meerdere poten en was zijn lijf gedeeltelijk geplet door de bananen ofzo.quote:Op maandag 3 september 2007 16:15 schreef Greys het volgende:
En je weet zeker dat ie geen middagdutje aan het doen was, ipv dood was?![]()
maar net welke kant je aan zit te starenquote:Op maandag 3 september 2007 17:08 schreef Greys het volgende:
* Greys krijgt ineens visioenen van Vriendje Puckzzz die in zijn brood hapt en.....
ARGHHHHHHHHH!
(Wat is by the way zijn tinus? Is dat zijn spinnenbips of zijn spinnenwaffel?)
welk fototoestel heb je hier gebruikt?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:19 schreef Schanulleke het volgende:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Da's een Tegenaria gigantea, de grootste van de wolfspinnen (a.k.a. huisspin, renspin of jachtspin) familie.quote:
Ik gebruik een digitale spiegelreflex, de D70 van Nikon. Hier zat er een 90 mm F/2.8 Tamron macro objectief op.quote:Op maandag 3 september 2007 18:32 schreef weasel85 het volgende:
[..]
welk fototoestel heb je hier gebruikt?![]()
vroeger werd mij altijd gerustellend verteld dat dat soort beesten alleen heeeel ver van Nederland voorkomtquote:Op maandag 3 september 2007 21:59 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]
Da's een Tegenaria gigantea, de grootste van de wolfspinnen (a.k.a. huisspin, renspin of jachtspin) familie.
Ze komen ook hier in NL voor, ik heb zo'n dier een keer mogen aanschouwen bij mijn ouders.
De spin liep de achtergevel, van het huis, af.
Ik zag 'em al lopen voordat 'ie op de metalen bak, van het rolluik, viel.
Dit maakte een geluid alsof er iets ter grote van een muis er op gevallen was... toen het tikken van de pootjes op het metaal.
Daarna zag iedereen de spin, de meesten waren zwaar geshockeerd... deze was echt beduidend groter dan alles wat we voorheen gezien hebben.
Wsl. was het ook een vrouwtje, die schijnen groter te worden.
Met de poten erbij was ze met gemak zo groot als mijn hand... en ik heb grote handen...
had er in onze oude woning in Amsterdam West ook ooit eentje, bizar groot, en razendsnel (dacht eerst dat het een muis was toen ik hem zag rennen)quote:Op maandag 3 september 2007 21:59 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]
Da's een Tegenaria gigantea, de grootste van de wolfspinnen (a.k.a. huisspin, renspin of jachtspin) familie.
Ze komen ook hier in NL voor, ik heb zo'n dier een keer mogen aanschouwen bij mijn ouders.
Dit maakte een geluid alsof er iets ter grote van een muis er op gevallen was... toen het tikken van de pootjes op het metaal.
Daarna zag iedereen de spin, de meesten waren zwaar geshockeerd... deze was echt beduidend groter dan alles wat we voorheen gezien hebben.
Met de poten erbij was ze met gemak zo groot als mijn hand... en ik heb grote handen...
Eh sorry deze spin is al in ons land hoor!!!!!!!!quote:Op maandag 3 september 2007 15:54 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
quote:Op maandag 3 september 2007 21:59 schreef Mind_Fuck het volgende:
[..]
Awww...quote:Op zondag 2 september 2007 17:45 schreef DeHovenier het volgende:
Net ff gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe 'm niet voor niets achter een linkjequote:
Ik wil die foto zienquote:Op maandag 3 september 2007 16:04 schreef annelies80 het volgende:
Maaarrr... ik hoop dat je dus wel gewoon gelijk hebt. Misschien dat ik uhm wel heel de tijd helemaal flip dat ik ook helemaal nie goed kijk. ik zal eens proberen om er vanavond een foto van te maken.
Het probleem is, dat hij alleen daar zit als het donker is, zodra het licht is, is ie spoorloos verdwenen.
In het donker durf ik hem zelf niet met een bezem weg te slaan, want zodra er iets nie goed gaat, zie ik nie waar da beest gebleven is. haha
*Slik*quote:
quote:Op dinsdag 4 september 2007 21:46 schreef senesta het volgende:
[..]
*Slik*![]()
Wat een ellende![]()
Ik wil die beesten niet hier![]()
quote:Op woensdag 5 september 2007 01:37 schreef zhe-devilll het volgende:
.
ooit liep er een over mijn hand, en dat was zo een gruwelijk naar gevoel, dan kun je maar beter sex hebben![]()
Ik ben niet eens een jongen maar ik kreeg wel vieze gedachtenquote:Op woensdag 5 september 2007 20:14 schreef heaven7 het volgende:
CHRIST!!! Sta ik net onder de douche en wil (boven m'n hoofd) de douchekop pakken grijp ik in ietsHad al zo'n vermoeden en prompt komt er een spin naar beneden gezeild!!!
![]()
![]()
Niet eens een hooiwagen, maar een spin met een lijf van zeker een cm lang
En ik was de laatste dagen juist al zo alert en bang door dit kuttopic
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 5 september 2007 20:19 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben niet eens een jongen maar ik kreeg wel vieze gedachten
Jaaa jaaaaquote:Op woensdag 5 september 2007 20:26 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
edit ohViezert! Ik wilde de badrand afspoelen
lol... ooohh ahh.. ahh... *valt op buik* aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHquote:Op woensdag 5 september 2007 20:45 schreef Isegrim het volgende:
Je wilt nooit meer masturberen omdat er een spin in de douche zat?
Oh, stel je voor, je komt bijna klaar, je bent net over dat point of no return en juist dan valt er een spin op je buik.![]()
![]()
![]()
Ik had laatst een tros bananen gekocht, bij thuiskomst ontdekte ik een dot spinneweb ertussen....alsof er een nest zat. Waarschijnlijk zat er niks in, maar de hele handel is in de kliko beland...ik moet er niet aan denken wat er uit mn fruitschaal had kunnen kruipenquote:Op maandag 3 september 2007 16:13 schreef Casparovvv het volgende:
Een aantal jaren terug heb ik wel eens een dode spin gevonden tussen de bananen in de supermarkt waar ik werkte. Het lijf was zo'n 5-8 cm groot schat ik. inclusief de poten zo'n 10-15 cm. We hebben het beest met een dot papier opgepakt en weg gedaan
Mijn pa vroeger, vond ook een leuk spinnewebje in een tros bananen..quote:Op woensdag 5 september 2007 23:37 schreef Jurk het volgende:
[..]
Ik had laatst een tros bananen gekocht, bij thuiskomst ontdekte ik een dot spinneweb ertussen....alsof er een nest zat. Waarschijnlijk zat er niks in, maar de hele handel is in de kliko beland...ik moet er niet aan denken wat er uit mn fruitschaal had kunnen kruipen![]()
Naar buiten gegooid??? Niet doodgemaakt???? oooow my god!!!quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:28 schreef psychionyx het volgende:
Kwam terug van avondje stappen, meteen nest in.. aah lekker slapen.. Not! "Wat is dat geluid toch steeds?" Doe me ogen open en zie een grote zwarte vlek op de muur (had nog geen licht ofzo aangezet he). Ik draai me gelijk om, licht aan en mobieltje aangezet. Eerste wat ik deed was een foto maken![]()
[afbeelding]
Helaas ontkwam hij na de eerste poging om m te pakken te krijgen. Na ong 5min maar opgegeven en ik zou weer naar bed... Totdat ik me arm uitstak naar het touwtje om de lamp uit te doen. Daar was ie weer! Ditmaal ontkwam ie niet: raam open gedaan en naar buiten gegooid.![]()
Uitstekende lichaamsdelen moeten het ontgelden? Ik denk dat mannen veel banger voor spinnen zouden zijn als ze dit wistenquote:Op maandag 3 september 2007 22:33 schreef zhe-devilll het volgende:
In Amerika waar de Zwarte Weduwe inheems is, zijn het de vrouwtjes die het meeste gevaar voor de mens opleveren. Zij houdt zich bij voorkeur op in donkere en vochtige ruimtes. Favoriete plekjes zijn onder meer houten toiletbrillen. Bij het ter stoelgang gaan van de mens voelt de Zwarte Weduwe zich, door naderende delen, bedreigd en zal zich verdedigen. Het zijn met name de uitstekende lichaamsdelen die het daarbij moeten ontgelden. Het gif van de Zwarte Weduwe is vergelijkbaar met dat van de cobra (soort zenuwgif) maar is 15 keerl zo krachtig als dat van de prairieratelslang. Het gif veroorzaakt na enige tijd felle pijnen, verlammingen en soms zelfs de dood.
Sterker nog:quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:40 schreef Teteteterek het volgende:
hoe kan je ooit denken aan slapen met zon griezel bij je bed
quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:03 schreef Lexie het volgende:
[..]
Uitstekende lichaamsdelen moeten het ontgelden? Ik denk dat mannen veel banger voor spinnen zouden zijn als ze dit wisten.
Hoe groot is 'ie?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:28 schreef psychionyx het volgende:
Kwam terug van avondje stappen, meteen nest in.. aah lekker slapen.. Not! "Wat is dat geluid toch steeds?" Doe me ogen open en zie een grote zwarte vlek op de muur (had nog geen licht ofzo aangezet he). Ik draai me gelijk om, licht aan en mobieltje aangezet. Eerste wat ik deed was een foto maken![]()
[afbeelding]
Helaas ontkwam hij na de eerste poging om m te pakken te krijgen. Na ong 5min maar opgegeven en ik zou weer naar bed... Totdat ik me arm uitstak naar het touwtje om de lamp uit te doen. Daar was ie weer! Ditmaal ontkwam ie niet: raam open gedaan en naar buiten gegooid.![]()
Beestje = vieze gore spin. Vieze gore spin voelt niks, is in 1 slag dood gemaald = op slag dood.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:36 schreef annelies80 het volgende:
IDD.... I'M NOT AMUSED!!!![]()
Wat zielig voor da beestje, pijnlijke dood lijkt me, en die vent is helemaal geschift om zoiets te drinken....
Van poot tot poot toch wel bijna 8cm schat ik zo.quote:
die eet ik ook nietquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:40 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Beestje = vieze gore spin. Vieze gore spin voelt niks, is in 1 slag dood gemaald = op slag dood.
En die vent weet (ook) van niks dus die denkt; lekkere milkshakeEn wat er allemaal in een frikandel of kroket zit wil je ook niet weten.
WHAAAA:... wat groot!!!! OMFG... ik hoop zo dat ik die nooit tegenkom als ik alleen ben!!!!!quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:28 schreef psychionyx het volgende:
[..]
Van poot tot poot toch wel bijna 8cm schat ik zo.
Hier de foto's van de spin die mij stoorde bij het tv kijken![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze was iets kleiner dan die van een paar weken geleden. (Bovenstaande foto's zijn ergens in april gemaakt)
Of dit is die spin van laatst,.. maar dan wat gegroeid![]()
Mjah ga die discussie maar niet met me aan, want ik weet wel wat daar in zit, en ook dat eet ik niet!quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:40 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Beestje = vieze gore spin. Vieze gore spin voelt niks, is in 1 slag dood gemaald = op slag dood.
En die vent weet (ook) van niks dus die denkt; lekkere milkshakeEn wat er allemaal in een frikandel of kroket zit wil je ook niet weten.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:01 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hoe groot is 'ie?
En als je dorst hebt, kun je altijd nog een gezonde milkshake drinken
[afbeelding]
Ze zijn in mijn ogen ook minder eng als die supersnelle, grote lange slanke poten. Die huisspinnen dus.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:40 schreef CherryLips het volgende:
ik vermoord ze nooit, ik vang ze en zet ze in de tuin.
m'n vader had eens zo'n grote spin platgemept met een schoen ofzo, dat kraakte helemaal en er bleven allemaal stukjes achter. Platmeppen is nergens voor nodig en het is ranziger dan de spin zelf
.
Ik vind trouwens die 'gewone' spinnen honderd keer zo erg als die vogelspinnen.
De spin die je onder de tafel ziet (op de fotoquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:47 schreef annelies80 het volgende:
[..]
Ze zijn in mijn ogen ook minder eng als die supersnelle, grote lange slanke poten. Die huisspinnen dus.
Mwah, ik behandel dieren (en dus ook mensen) net zoals ikzelf behandeld wil wordenquote:Als je un huisspin in de tuin zet, komt hij of zij weer terug naar binnen... dan heeft het dus allemaal weinig zin lijkt me...
Hoe ben je voorbereid dan?quote:Nou ik ga weekend vieren, ben nu al voorbereid op wat ik vanacht misschien kan gaan tegenkomen. Ben ik blij dat mijn beste vriendin schuin boven me woont en die niet bang is.
ik zie hier niets hoorquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Wisten jullie dat elke vierkante meter buiten meer dan 100 spinnen telt?
OI geen.. ik weet zeker dat ik vandaag op zijn minst 1m2 van mijn tuin spin vrij heb gezien.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is een gemiddelde. Er zijn dus ook plekken waar er 300 op één vierkante meter zitten.
Ik heb zo'n grijper ook gezien jah, maar.... haha... dat is een bekertje aan een kort stokkie, als het nou aan een stok van 2 meter kon zitten hahaha.... dan durf ik het misschien nog wel.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:57 schreef psychionyx het volgende:
[..]
De spin die je onder de tafel ziet (op de foto) die kon veel sneller lopen dan die spin die me wakkerhield
Bij die had ik nog t geluk dat ie niet snel wegliep..
[..]
Mwah, ik behandel dieren (en dus ook mensen) net zoals ikzelf behandeld wil worden
Echter, ik heb zo me eigen uitzonderingen![]()
[..]
Hoe ben je voorbereid dan?
Overigens zag ik laatst op internet zo'n soort grijper waarmee je veilig een spin kon vastpakken er ergens neer kon dumpen.. sh*t, nou moet ik weer hard gaan nadenken!![]()
quote:Op dinsdag 11 september 2007 10:26 schreef Casparovvv het volgende:
Gisteren zag ik bij ons buiten onder de vensterbank een kruisspin die een rups van circa 4 centimeter had gevangenDe rups was ongeveer twee keer zo groot als de kruisspin, maar hij had 'm al helemaal ingewikkeld in zijn spinnenrag. Hij was bij het hoofd van de rups begonnen te eten, dat was namelijk al twee keer zo dun als de rest van het rupsenlijf. Intrigerend vind ik dat.
oh nee nee nee! ik ben gelijk gevlucht! deze foto komt van deze site klikquote:Op zaterdag 15 september 2007 17:08 schreef weasel85 het volgende:
wrom zo ingezoomd?.... wil je misschien wat meer foto's maken? als dat jouw schuurmuur is... vind ik 't wel behoorlijk sjiek
OMFGquote:Op maandag 3 september 2007 22:33 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Eh sorry deze spin is al in ons land hoor!!!!!!!!
Echt waar!
Was laatst nog in het nieuws
Pas op voor de Zwarte Weduwe
...
In Amerika waar de Zwarte Weduwe inheems is, zijn het de vrouwtjes die het meeste gevaar voor de mens opleveren. Zij houdt zich bij voorkeur op in donkere en vochtige ruimtes. Favoriete plekjes zijn onder meer houten toiletbrillen. Bij het ter stoelgang gaan van de mens voelt de Zwarte Weduwe zich, door naderende delen, bedreigd en zal zich verdedigen. Het zijn met name de uitstekende lichaamsdelen die het daarbij moeten ontgelden. Het gif van de Zwarte Weduwe is vergelijkbaar met dat van de cobra (soort zenuwgif) maar is 15 keerl zo krachtig als dat van de prairieratelslang. Het gif veroorzaakt na enige tijd felle pijnen, verlammingen en soms zelfs de dood.
bv![]()
![]()
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/32846
Hello!quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:19 schreef Blapiet het volgende:
Oh ja,...
Ik heb 'm niet uitgezet, straks komt ie nog terug
Maat 47 vs spin 1-0
Daarom moet je in die gebieden dus altijd de toiletbril omhoogzetten of onderkant controleren voordat je gaat zittenquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:05 schreef MissMSX het volgende:
Damn... Ik dacht dus dat ik niet bang voor spinnen ben, maar na het lezen van dit topic kriebelt het echt overal bij me
En dit helpt ook niet:
[..]
OMFGIk moet er niet aan denken
![]()
quote:Op zondag 16 september 2007 15:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet groot, wel vies. En knap dat dat hele ding gewoon tussen vrij laat naar bed en vrij vroeg weer opstaan in elkaar is geflanst.
[afbeelding]
Die scene dat die dochter gaat douchen en er komt zo'n spin vanaf de douchekop naar beneden zetten?quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:05 schreef MissMSX het volgende:
Damn... Ik dacht dus dat ik niet bang voor spinnen ben, maar na het lezen van dit topic kriebelt het echt overal bij me
En dit helpt ook niet:
[..]
OMFGIk moet er niet aan denken
![]()
En dit doet me denken aan een scene uit Arachnophobia:
[..]
Hello!
[afbeelding]
Omdat het een geweldig topic is met leedvermaak en allemaal foto's van lieve spinnetjesquote:Op donderdag 20 september 2007 16:27 schreef MissBliss het volgende:
Wat een verschrikkelijk topic [afbeelding]
Maar toch steeds weer kijken he?
is weer eens een goede adrenaline afkeer schok he...voel ook meteen weer iets kriebelen in m'n nekquote:Op donderdag 20 september 2007 16:27 schreef MissBliss het volgende:
Wat een verschrikkelijk topic [afbeelding]
Maar toch steeds weer kijken he?
ah, deze heb ik hier ook veel aan de waterkantquote:Op donderdag 20 september 2007 14:49 schreef rembrand20 het volgende:
Deze kwam ik vorige week tegen.
[afbeelding]
Is nu me achtergrond trouwens![]()
Maak ons effe bangquote:Op donderdag 20 september 2007 22:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
ah, deze heb ik hier ook veel aan de waterkant![]()
Sommigen worden trouwens extreem groot, vooral de poten zijn dan heel lang, dat beestje heeft dan de omvang van je hand zo ongeveer.
Ik had nog een andere foto, maar die kan ik nu even niet vinden.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:11 schreef Isegrim het volgende:
Je had 'r even een euromunt ofzo naast moeten leggen, for reference.Ziet eruit als een vogelspin.
Ze doen daar zo'n half uur over, en ze maken elke dag een nieuw web (er zijn uitzonderingen natuurlijk).quote:Op zondag 16 september 2007 15:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet groot, wel vies. En knap dat dat hele ding gewoon tussen vrij laat naar bed en vrij vroeg weer opstaan in elkaar is geflanst.
[afbeelding]
Er zijn geen giftige spinnen in Nederland.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:31 schreef Klonk het volgende:
nah, onschadelijk maken doe ik niet, zolang het niet een of ander gifmonster is gaat ie straks lekker de tuin in
Vorige week zei je? Dan heeft de overgebleven spin vast al een nieuw vriendje en die heb je misschien nu gevangenquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Goed... dat van die spinnen die altijd met z'n 2-en zijn? Dat zou best eens kunnen kloppen.![]()
![]()
stinkie vertelde vorige week dat hij zo'n grote spin gevangen had toen ik al in bed lag...
En zijn vriendje stak hier net even de woonkamer over:
[afbeelding]
Even ter vergelijking, het is geen borrelglaasje wat daar overheen staat.
[afbeelding]
Hij zit dus nu fijn onder dat glas te wachten tot stinkie vanavond thuis komt.![]()
Ik heb nog het kippevel op mijn rug staan.
aaargh!quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:10 schreef Brighteyes het volgende:
Goed... dat van die spinnen die altijd met z'n 2-en zijn? Dat zou best eens kunnen kloppen.![]()
![]()
stinkie vertelde vorige week dat hij zo'n grote spin gevangen had toen ik al in bed lag...
En zijn vriendje stak hier net even de woonkamer over:
[afbeelding]
Even ter vergelijking, het is geen borrelglaasje wat daar overheen staat.
[afbeelding]
Hij zit dus nu fijn onder dat glas te wachten tot stinkie vanavond thuis komt.![]()
Ik heb nog het kippevel op mijn rug staan.
dat trof ik net ook aan bij de voordeur.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:27 schreef MaxxedOut het volgende:
[..]
Ze doen daar zo'n half uur over, en ze maken elke dag een nieuw web (er zijn uitzonderingen natuurlijk).
hoe kom jij aan die PI?quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:22 schreef CherryLips het volgende:
ik moet eigenlijk wel even met m'n camera in de aanslag bij de voordeur zitten om de reactie te filmen van de eerste persoon die door het web heen banjert en die spin over zich heen krijgt.
Pizza bestellenquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:22 schreef CherryLips het volgende:
ik moet eigenlijk wel even met m'n camera in de aanslag bij de voordeur zitten om de reactie te filmen van de eerste persoon die door het web heen banjert en die spin over zich heen krijgt.
fullquickreplyquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:27 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
hoe kom jij aan die PI?
hij is cute!
Jawel hoor, de zwarte weduwe wordt steeds vaker waargenomen in Nederland.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er zijn geen giftige spinnen in Nederland.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:50 schreef popolon het volgende:
[..]
Jawel hoor, de zwarte weduwe wordt steeds vaker waargenomen in Nederland.
Een ideaal klimaat voor deze nuttige spin.
Arme nabestaanden.quote:
De zwarte weduwe wacht op u de volgende nacht.quote:Op zaterdag 22 september 2007 03:35 schreef -Mellow- het volgende:
die uit de OP zat een tijdje terug in mijn bed
dapper als ik ben heb ik m naar buiten gedaan
maar daarna wel de kriebels in bed, tering
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |