abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:11:08 #251
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578098
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:08 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jawel hoor, dat geef ik ruiterlijk toe Ik dacht stiekum "wat dat boefje van een Teenwolf kan, kan ik ook". Slecht hé, dat ik me toelaat in dergelijke kinderachtige acties. Had eigenlijk beter moeten weten.
ja erg slecht, postbank graag
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:13:21 #252
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_52578155
Misschien dat Waris7 nog tot rede gebracht worden omtrent creationisme/evolutie zonder van zijn geloof af te vallen. Zie bv. de site van de American Scientific Association, die bestaat uit christelijke wetenschappers.

Er staat ook een aardig antwoord op je eerdere vraag hoe men kon weten hoe oud de aarde zou zijn zonder er zelf bij te zijn geweest. Ikzelf als niet gelovige vond het trouwens ook interessant te lezen. Zie:Radiometric Dating - A Christian Perspective
pi_52578187
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

GC zou door snel wegstromen van water toen de lagen sediment nog zacht waren gecreëerd zijn ipv jaren erosie. Er zijn enkele problemen met de GC en jaren erosie aangezien de colorado rivier over een berg heen zou hebben moeten stromen.
Heeft hij ook een adequaat antwoord op deze vraagjes van iemand op IIDB?
quote:
1/ Why is the Sixtymile non-existent north of Butte Fault?

2/ Come to think of it why is the Sixtymile absent south of Butte Fault, apart from the tiny bit immediately next to it? How could it have eroded away before the subsequent layers were deposited?

3/ Given that you believe the tilted Late to Mid Proterozoic Column dates to before your Flood do you believe this was solid rock or unconsolidated sediment at the time of the Flood?

4/ If you believe it was unconsolidated sediment how do you explain the vertical face at Butte Fault? If you believe it was solid rock how do you explain the erosion of the Grand Canyon into it, bearing in mind that your position has always been that most of the Canyon eroded quickly into soft sediment?

5/ As it is blatantly obvious the tilted Late to Mid Proterozoic Column was eroded dead flat before the deposition of the layers from the Tapeats to the Kaibab what do you propose as the mechanism for this erosion?

6/ Why did this mechanism completely erode away said tilted column down to the Vishnu north of Butte Fault while not doing this south of the fault?
Hele topic is hier te vinden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:15:56 #254
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52578220
Idd een idee voor de nieuwe creationisten om eerst eens wat kennis op te bouwen over de stof:

http://www.talkorigins.org/faqs/faq-intro-to-biology.html
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_52578283
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Er staat ook een aardig antwoord op je eerdere vraag hoe men kon weten hoe oud de aarde zou zijn zonder er zelf bij te zijn geweest. Ikzelf als niet gelovige vond het trouwens ook interessant te lezen. Zie:Radiometric Dating - A Christian Perspective
Daar staan veel te moeilijke woordjes in!
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:18:35 #256
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578291
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:15 schreef SpecialK het volgende:
Idd een idee voor de creationisten om eerst eens wat kennis op te bouwen over de stof:

http://www.talkorigins.org/faqs/faq-intro-to-biology.html
is dit geen getroll dan, de derde linkdump al in korte tijd en steeds weer dezelfde site.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_52578302
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:07 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

kosmologen hebben berekend dat het universum ongeveer 16 miljard jaar oud is. maar de schepping zegt 6 dagen ra ra hoe kan dat? op het eerst gezicht erg verschillend, maar toch een grote overeenkomst.

in 1915 zei Einstein dat tijd variabel was en had tevens verklaard dat iemand die naar een bepaald doel reist zijn reistijd verandert naar genoeg de snelheid en de zwaartekracht wat er op dat moment heerst. Het woord 6 dagen is beter aan te duiden als 6 "tijdsdelen".

het begrip "dag" wordt heden ten dage gebruikt voor een tijdsvak van 24 uur in deze moderne tijd. Maar op een ander plaats,tijd en situatie in het universum bezit het begrip "dag" een nog veel langere tijd.

In het begin van de schepping van het universum ging de tijd nog veel sneller dan heden ten dage. Dat komt omdat in het begin tijdens de Big Bang het universum zich concentreerde in een klein gebied en na het uiteenknallen werd de snelheid van de deeltjes steeds minder.

De energie tijdens de Big Bang heeft de snelheid van de tijd 1.000.000x1.000.000 vertraagd. , dus de tijd was eigenlijk 1.000.000x1.000.000 maal sneller dan heden ten dage, de tijd ging dus sneller.Dus als we 1.000.000x1.000.000 lang zouden leven zou er slechts 1 minuut tijd zijn voorbijgegaan.

Dus het 6 daagse tijdsvak zou als je het uitdrukt in tijd 6.000.000x1.000.000 (6 triljoen!!!) dagen in beslag nemen, want het universum tijd gaat 1.000.000x1.000.000 sneller dan de aardse tijd. en 6 triljoen dagen staat gelijk aan 16,247 miljard dagen en 16,247 miljard is ongeveer gelijk aan hoe oud kosmologen de oudheid van het universum schatten!!!!

een eenvoudige berkening laat nu het volgende zien; let op hou er rekening mee dat de "tijd" nu veel langzamer gaat.

* Als je kijkt naar het begin kun je dus zeggen dat de eerste dag (tijdsvak) van de schepping 24 uur in aardse tijd gelijk stond aan 8 miljard jaar.

* de tweede "dag" (tijdsvak) was dus 4 miljard jaar

* de derde 2 miljard jaar

* de vierde 1 miljard

* de vijfde 500 miljoen jaar

* de zesde 250 miljoen jaar

CONCLUSIE: volgens de bijbel staan de 6 "dagen" (tijdsvakken) gelijk aan 15,750 miljard jaar en dat komt sterk overeen met de geschatte berekeningen heden ten dage!
Ok, dit is goochelen met getallen, maar waar haal je die getallen vandaan en waar kan ik zo'n berekening terugvinden? Ik heb namelijk wat vakken algemene relativiteit, kosmologie en astrodeeltjesfysica gevolgd en ben erg benieuwd naar de berekeningen hierachter. Want weet je wat ik denk? Dat het allemaal flauwekul is.

Je hebt alleen tijdsdilatie bij 2 waarnemers waar een potentiaalverschil tussen is, of een snelheidsverschil. Volgens jouw redenatie was de zwaartekracht op 1 plek in het universum zo drastisch anders dan in de rest van het universum, dat daardoor zes dagen op die ene plek ongeveer 16 miljard jaar hier op Aarde was. Echter, door deze enorme potentiaalverschillen zouden we absoluut geen homogeen en isotroop universum hebben.

Jij doet nou net alsof je het huidige oerknalmodel aanneemt, maar dat stelt dat het universum al vanaf het begin een zekere homogeniteit en isotropie had. En dan gaat je redenatie niet meer op.

Ik ben dus ook erg benieuwd naar een uitgebreide berekening hiervan, inclusief aannames
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 augustus 2007 @ 00:19:48 #258
862 Arcee
Look closer
pi_52578322
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:07 schreef TeenWolf het volgende:
CONCLUSIE: volgens de bijbel staan de 6 "dagen" (tijdsvakken) gelijk aan 15,750 miljard jaar en dat komt sterk overeen met de geschatte berekeningen heden ten dage!
Waarom heeft God het niet gewoon zo in de bijbel laten zetten dat het voor de mens ondubbelzinnig duidelijk was? Hij wist als geen ander hoe verwarrend 't over zou komen, dus waarom nou niet gewoon duidelijke taal?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52578434
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:11 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ja erg slecht, postbank graag
Jij bent niet zo vergevingsgezind hé

Nou ja, lees je Bijbel nog es door, dan kun je lezen wat Jezus van geldbeluste mensen vind
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:25:13 #260
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578449
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:19 schreef Arcee het volgende:

[..]

Waarom heeft God het niet gewoon zo in de bijbel laten zetten dat het voor de mens ondubbelzinnig duidelijk was? Hij wist als geen ander hoe verwarrend 't over zou komen, dus waarom nou niet gewoon duidelijke taal?
de mensen zouden dat toen niet begrijpen, de rekentechniek in die tijd en op die plaats was helaas niet zo ontwikkeld als heden ten dage. de mensen nu begrijpen echter hoe de vork wel in de steel zit en zullen het daarom ook niet raar opvatten als er over "miljard" termen wordt gesproken.
pi_52578497
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:25 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

de mensen zouden dat toen niet begrijpen, de rekentechniek in die tijd en op die plaats was helaas niet zo ontwikkeld als heden ten dage. de mensen nu begrijpen echter hoe de vork wel in de steel zit en zullen het daarom ook niet raar opvatten als er over "miljard" termen wordt gesproken.
Ik wist het, Einstein was de nieuwe Messias die ons heeft laten zien hoe je de Bijbel moet interpreteren

En de man was nog Joods ook

Alleen geloofde hij dan weer niet in de Christelijke/Joodse God

Nou ja, detail
pi_52578499
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:18 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

is dit geen getroll dan, de derde linkdump al in korte tijd en steeds weer dezelfde site.
Nee dat is een algemene reactie op vage claims. Als er nu eens concreet werd duidelijk gemaakt worden wat de claims precies inhouden, dan konden mensen er tenminste serieus op ingaan. talkorigins is ook meer een soort archief van een discussiegroep over evolutie / creationisme, dus het is niet zo vreemd dat daar veel informatie is te vinden over dergelijke claims.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:27:12 #263
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578502
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:24 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij bent niet zo vergevingsgezind hé

Nou ja, lees je Bijbel nog es door, dan kun je lezen wat Jezus van geldbeluste mensen vind
hmm dus er staan dus toch nog nuttige tips in.

by the way, als je zoveel geld hebt, geef dat dan maar aan de armen, want het is beter rijk te zijn in het hiernamaals dan.....
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:27:50 #264
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_52578524
quote:

[..]

Dus god is almachtig en alles kunnend en wetend maar hij kan niet de woorden verzinnen om ondubbelzinnig de werkelijkheid neer te schrijven op een manier dat het tijdloos begrijpelijk blijft?

Die god van jou is best wel een slappe hap zeg.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_52578568
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:08 schreef Waris7 het volgende:

[..]

Ja dergelijke opvattingen ken ik wel, ik heb me er nooit echt in verdiept, maar er kan wel een kern van waarheid inzitten ofzo.
Da's het probleem ook een beetje hé, als je je erin wilt "verdiepen", dan zul je het standaardmodel van de moderne kosmologie een beetje moeten begrijpen. En daarvoor moet je iig wat algemene relativiteit en quantumveldentheorie voor begrijpen. En hoe naar dat ook klinkt: dat kost meer tijd dan een simpele link hier op Fok! neerkwakken en menen dat het klopt.
pi_52578621
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:27 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

by the way, als je zoveel geld hebt, geef dat dan maar aan de armen, want het is beter rijk te zijn in het hiernamaals dan.....
Ik heb nergens geclaimd veel geld te bezitten. Maar de Christenen die ik ken passen jouw leus ook niet bepaald toe, en ik heb zo'n idee dat er maar bar weinig Christenen zijn die Franciscus zijn voorbeeld volgen, dus ik hoef me daarom niet zorgen te maken
pi_52578637
quote:

[..]

Dat valt dus ook wel eens tegen, kennelijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:32:52 #268
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578649
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee dat is een algemene reactie op vage claims. Als er nu eens concreet werd duidelijk gemaakt worden wat de claims precies inhouden, dan konden mensen er tenminste serieus op ingaan. talkorigins is ook meer een soort archief van een discussiegroep over evolutie / creationisme, dus het is niet zo vreemd dat daar veel informatie is te vinden over dergelijke claims.
dan zou ik ook telkens deze site's dumpen:

http://www.verzwegenwetenschap.nl/

http://www.darwinism-watch.com/index.php (let op deze is van een islamitische schrijver, maar zijn claims over het darwinisme kunnen we goed overnemen, het strookt met onze leer)

dan verwijs ik steeds hiernaar, maar dat schiet niet op, wat jij als bron geeft zie ik ook niet als waarheid en verwijs ik weer door naar mijn bron en weer andersom.
pi_52578671
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat valt dus ook wel eens tegen, kennelijk.
Ja, kennelijk nemen de fysici hier het beroep van dominee over, en weten zij wel hoe je Genesis moet interpreteren.

Ik zou me bijna uitverkoren gaan voelen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:36:27 #270
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578727
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, kennelijk nemen de fysici hier het beroep van dominee over, en weten zij wel hoe je Genesis moet interpreteren.

Ik zou me bijna uitverkoren gaan voelen
je kan het ook duidelijk uitleggen ipv steeds maar weer proberen grappig te zijn?
pi_52578737
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:32 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

dan zou ik ook telkens deze site's dumpen:

http://www.verzwegenwetenschap.nl/

http://www.darwinism-watch.com/index.php (let op deze is van een islamitische schrijver, maar zijn claims over het darwinisme kunnen we goed overnemen, het strookt met onze leer)

dan verwijs ik steeds hiernaar, maar dat schiet niet op, wat jij als bron geeft zie ik ook niet als waarheid en verwijs ik weer door naar mijn bron en weer andersom.
Dat is niet nodig hoor, de TalkOrigins links zijn meestal toch al een reactie op copy pastes van sites als AiG, CreationScience, e.d. Maar zoals ik al eerder zei, maak hier nou zelf eens een punt. Ik heb niet zoveel zin om copy pastes van anderen stuk voor stuk te gaan ontleden als dit allang gedaan is. Misschien als ik morgen weer op m'n werk zit, maar nu in ieder geval niet meer.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:39:38 #272
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52578790
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet nodig hoor, de TalkOrigins links zijn meestal toch al een reactie op copy pastes van sites als AiG, CreationScience, e.d. Maar zoals ik al eerder zei, maak hier nou zelf eens een punt. Ik heb niet zoveel zin om copy pastes van anderen stuk voor stuk te gaan ontleden als dit allang gedaan is. Misschien als ik morgen weer op m'n werk zit, maar nu in ieder geval niet meer.
nou ik heb alleen maar linkdumps gezien hoor en daar reageer ik op. maarreh interessant werk doe je, ik werk gewoon keihard de hele dag voor mn centen.
pi_52578819
@waris7: het is me niet duidelijk, welk filmpje je beodlet, maar als het dit is http://video.google.com/videoplay?docid=-4266486726170831508 , ik ben al na twee minuten afgehaakt. "This is not my wife, this is a picture of her."
Dan hoef ik toch de rest al helemaal niet meer te zien. Wat een lul!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_52578869
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:27 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een goeie!

Maar ja, ik ben dan ook buitenstaander.
pi_52578901
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:10 schreef Waris7 het volgende:
Ik kijk het al niet meer en ben gestopt voordat ie met argumenten kwam, dus ik kan niet zeggen of ik zijn argumenten overtuigend vind of niet.
Zoals aangegeven heb ik wat door de filmpjes heen gezapt en ook ik ben gestopt voor de argumenten kwamen...
pi_52579028
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer een goeie!

Maar ja, ik ben dan ook buitenstaander.
Eentje die uitstekend van toepassing is op mensen als Hovind. Ik vind het ook altijd lastig om te beoordelen of Hovind nou daadwerkelijk gelooft wat hij zelf beweert of dat hij zich gewoon kapotlacht om al die naieve gelovigen die hem stinkend rijk maken.
pi_52581393
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

je kan het ook duidelijk uitleggen ipv steeds maar weer proberen grappig te zijn?
Ik heb net uitgelegd dat jouw claim volgens mij onzin is, en ik wachtte eigenlijk op een linkje van je waar je die "berekening" wel onderbouwt

Daarbij vind ik het een belachelijk idee dat je kennelijk half natuurkundige moet zijn en met cijfertjes moet kunnen goochelen om getallen te laten kloppen in de Bijbel. Er zijn zelfs zat theologen die stellen dat je getallen in de Bijbel vaak symbolisch moet zien.

Wat denk je dat aannemelijker is, even los van je geloof.

• God heeft de Aarde in 7 dagen gemaakt, en jouw eerder geclaimde situatie is van pas; je hebt hogere natuurkunde nodig om die 7 dagen in de Bijbel overeen te laten komen met de tegenwoordig geclaimde leeftijd van het universum
  • Het scheppingsverhaal is geschreven door mensen, niet om een letterlijke weergave van de schepping te geven, maar om die schepping van God te linken met hun alledaagse leven zodat ze er op terug kunnen vallen
  •   woensdag 22 augustus 2007 @ 09:16:28 #278
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_52582017
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 00:32 schreef TeenWolf het volgende:
    Dan zie jij het niet als waarheid, dat ontneemt het de voorspellende kracht en de empirische data echt niet. De door jou aangehaalde site, verzwegenwetenschap, die schermt met citaten van niet-Christenen, die volkomen objectief tot de conclusie kwamen dat evolutietheorie niet klopte – en daarbij insinueren dat iedereeen die haar wel gelooft alleen maar klakkeloos dingen kan aannemen – deinst er niet voor terug om aperte leugens te gebruiken om het eigen standpunt kracht bij te zetten:
    quote:
    Een soortgelijk voorbeeld is het stof op de maan. Jaarlijks valt er een kleine hoeveelheid ruimtestof op de maan. Uitgaande van evolutie dacht men dat de maan al miljarden jaren stof moest hebben opgevangen toen men de eerste reis naar de maan voorbereidde. De landingsgestellen werden voorzien van speciale poten die niet zouden wegzakken in de metersdikke stoflaag. Aangekomen op de maan trof men een laagje van enkele centimeters aan op het maanoppervlak. Is ons zonnestelsel en onze planeet wel zo oud als men denkt?
    Ik snap niet helemaal wat evolutie met maanstof van doen heeft, maar enfin. Nu zal ik eens van Answers in Genesis citeren, uit hun sectie: “Arguments we think Creationists should not use”.
    quote:
    “Moon-dust thickness proves a young moon.”

For a long time, creationists claimed that the dust layer on the moon was too thin if dust had truly been falling on it for billions of years. They based this claim on early estimates—by evolutionists—of the influx of moon dust, and worries that the moon landers would sink into this dust layer. But these early estimates were wrong, and by the time of the Apollo landings, NASA was not worried about sinking. So the dust layer thickness can’t be used as proof of a young moon (or of an old one, either).
    Overigens geloof ik niet dat degene die die claim maakte een evolutionist was. Maar je moet geen kans ongemoeid laten om het onvermogen van je tegenstander aan te tonen.

Dan komt er nog wat geneuzel over de maan, waarbij weer over evolutionisten gesproken wordt, en waarbij beweerd wordt dat de maan jonger moet zijn, omdat hij continu van de aarde af beweegt, en dat nooit 4.5 miljard jaar al aan de gang kan zijn geweest. En er zou geen enkele verklaring voor. Ook weer een leugen:

http://www.talkorigins.org/faqs/moonrec.html

En zo gaat de site maar door met allang verworpen, niet doordachte, en onsamenhangende argumenten.

Wat de maan betreft, er zijn tal van aanwijzingen die erop wijzen dat hij oud is. Dat een stof-laag dan niet gevonden wordt, betekent niet per se dat de maan niet zo oud is. Dat onderdeel van de theorie kan ook fout zijn. En dat is iets wat sommige creationisten niet schijnen te bevatten. Dat er soms foutieve wetenschappelijke theorieën zijn, maar dat dit niet betekent dat de hele wetenschap dus fout is.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_52582467
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:16 schreef Iblis het volgende:
    -knip-
    Jonge aarde creationisten gooien ook gewoon een dozijn wetenschappelijke disciplines onder de noemer 'evolutionisten'. Als mensen bijvoorbeeld aanhalen dat ze niet in het 'evolutiesprookje' geloven dan bedoelen ze meestal ook het 'elementaire deeltjes fysicasprookje', 'cosmologiesprookje', 'geologiesprookje', etcetera.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 09:46:30 #280
    26400 wijsneus
    Radicaal Democraat
    pi_52582545
    Mag ik nog even een andere invalshoek proberen? Als we het over wetenschap hebben dan zijn er bepaalde criteria waaraan we moeten voldoen om uberhaupt te spreken van wetenschap.

Ik wil graag weten:
    - Wat is de preciese hypothese van de creationist?
    - Welke voorspellingen kun je doen aan de hand van deze hypothese?
    - Welk bewijs zou de hypothese falsificeren?
    Siamo Tutti Antifascisti!
      woensdag 22 augustus 2007 @ 09:48:03 #281
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_52582564
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 19:07 schreef Waris7 het volgende:
    Je moet respect hebben voor de Bijbel en andere heilige geschriften, maar dat wil niet meteen zeggen dat je gelooft in de historische correctheid ervan. Het is toch zo duidelijk als wat dat alles wat in de Bijbel staat onmogelijk precies zo plaats heeft kunnen vinden, zeker omdat er veel tegenstrijdige dingen in staan.
    Moeten is dwang, en huilen kindergezang. Kun je mij uitleggen wat de Bijbel heilig maakt? Heiliger dan andere boeken? Ik snap dat het voor jou een heilig boek is, en ik zal dan ook zeker niet een Bijbel voor jouw ogen bezoedelen (en overigens überhaupt niet) – maar als ik louter commentaar geef op de ouderdom, de tekstuele samenhang, en daaruit concludeer dat het zeer veel mythologische kenmerken bevat, waarschijnlijk is samengesteld uit meerdere bronnen, die voortgekomen zijn uit orale tradities en waarvan parallellen te vinden zijn in andere culturen uit het Midden-Oosten, tja, dan kom je er toch op uit dat het een verzameling opgetekenden mythes uit verschillende bronnen uit de bronstijd is.

Hetzelfde kun je voor de Ilias en de Odyssee doen, en niemand die zich beledigd zal voelen.

Voor jou is de Bijbel echter duidelijk ‘speciaal’ en het Christendom ook. Argumenten en omgangsnormen die je harstochtelijk bepleit als het om het Christendom gaat laat je varen zodra het over Scientology of Harry Potter gaat. Ik snap dat niet. Dat is pas écht beledigend. Andere ervan betichten respect te ontberen en vervolgens zelf selectief respect te betonen. Om nog even duidelijk te maken hoe ‘slecht’ Scientology in jouw ogen wel niet is.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_52582753
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:48 schreef Iblis het volgende:
    ...maar als ik louter commentaar geef op de ouderdom, de tekstuele samenhang, en daaruit concludeer dat het zeer veel mythologische kenmerken bevat, waarschijnlijk is samengesteld uit meerdere bronnen, die voortgekomen zijn uit orale tradities en waarvan parallellen te vinden zijn in andere culturen uit het Midden-Oosten, tja, dan kom je er toch op uit dat het een verzameling opgetekenden mythes uit verschillende bronnen uit de bronstijd is.
    Oh, daar komt die Hovind ook mee in z'n video's. "Niet alleen de Bijbel, maar ook in andere culturen komt het verhaal over een grote vloed naar voren, dus het moet wel waar zijn."
      woensdag 22 augustus 2007 @ 10:01:41 #283
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_52582834
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Oh, daar komt die Hovind ook mee in z'n video's. "Niet alleen de Bijbel, maar ook in andere culturen komt het verhaal over een grote vloed naar voren, dus het moet wel waar zijn."
    En dat is waar. Maar vaak is het vloedverhaal op vele essentiële details anders. Verder zijn veel culturen onstaan rond plekken waar vruchtbaar land was, vaak langs rivieren. En dan zal er inderdaad af en toe een grote overstroming zijn geweest die later zulke grote proporties heeft aangenomen.

De fyische onmogelijkheid van een mondiale vloed staat echter zo buiten kijf dat het onmogelijk is dat deze ooit heeft plaatsgevonden in de vorm die de Bijbel stelt.
    pi_52582960
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

En dat is waar. Maar vaak is het vloedverhaal op vele essentiële details anders. Verder zijn veel culturen onstaan rond plekken waar vruchtbaar land was, vaak langs rivieren. En dan zal er inderdaad af en toe een grote overstroming zijn geweest die later zulke grote proporties heeft aangenomen.

De fyische onmogelijkheid van een mondiale vloed staat echter zo buiten kijf dat het onmogelijk is dat deze ooit heeft plaatsgevonden in de vorm die de Bijbel stelt.
    Dat laatste even negerend konden de culturen uit die tijd ook niet weten of een dergelijke vloed mondiaal was of niet. Ze konden het onderscheid tussen een redelijke lokale vloed en een mondiale vloed niet maken aangezien ze uberhaupt al geen idee hadden hoe de hele wereld er uitzag en ten tweede ook niet de middelen hadden om die hele wereld te ontdekken.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:06:26 #285
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_52584239
    quote:

[..]

Als je met mondiaal wereldbedekkend bedoeld ben ik het met je eens. Maar er kunnen ook wereldwijd grote overstromingen hebben plaatsgevonden bijv. door een gigantische meteoriet die ingeslagen is in een van de oceanen, of een kantelende aarde waardoor de poolkappen zijn gesmolten. Ik noem maar even wat ideeen die ik eerder heb gehoord en volledig ongestaaft met bewijzen. Maar zou, omdat het vloedverhaal wereldwijd voorkomt, zoiets niet logischer zijn dan dat al die culturen een lokale vloed hebben opgetekend?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_52584864
    quote:
    En dat is waar. Maar vaak is het vloedverhaal op vele essentiële details anders.
    Ja, deze lijkt niet echt op die van Noach:
    quote:
    German:
    A louse and a flea were brewing beer in an eggshell. The louse fell in and burnt herself. This made the flea weep, which made the door creak, which made the broom sweep, which made the cart run, which made the ash-heap burn, which made the tree shake itself, which made the girl break her water-pitcher, which made the spring begin to flow. And in the spring's water everything was drowned. [Grimm 30]
    pi_52584953
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:06 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Als je met mondiaal wereldbedekkend bedoeld ben ik het met je eens. Maar er kunnen ook wereldwijd grote overstromingen hebben plaatsgevonden bijv. door een gigantische meteoriet die ingeslagen is in een van de oceanen, of een kantelende aarde waardoor de poolkappen zijn gesmolten. Ik noem maar even wat ideeen die ik eerder heb gehoord en volledig ongestaaft met bewijzen. Maar zou, omdat het vloedverhaal wereldwijd voorkomt, zoiets niet logischer zijn dan dat al die culturen een lokale vloed hebben opgetekend?
    Zo'n vloed zou specifieke gevolgen hebben, maar de hedendaagse geologie vindt geen aanwijzingen voor deze gevolgen. In deze discussie wordt het wel aardig uitgelegd door sommige mensen.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:42:25 #288
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_52585255
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo'n vloed zou specifieke gevolgen hebben, maar de hedendaagse geologie vindt geen aanwijzingen voor deze gevolgen. In deze discussie wordt het wel aardig uitgelegd door sommige mensen.
    Ik heb een deel van dat topic gelezen maar ik bedoel ook niet een wereldwijde, allesbedekkende vloed die flink wat sediment achtergelaten moet hebben. Ik bedoel tsunami's wereldwijd zoals we die pas geleden hebben meegemaakt. Dus voornamelijk in de kuststreken, niet verder landinwaarts. Gewoon een ramp die het waard is om na vele generaties nog naverteld te worden, niet een overstromende rivier.
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:01:53 #289
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_52585875
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 08:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb net uitgelegd dat jouw claim volgens mij onzin is, en ik wachtte eigenlijk op een linkje van je waar je die "berekening" wel onderbouwt

Daarbij vind ik het een belachelijk idee dat je kennelijk half natuurkundige moet zijn en met cijfertjes moet kunnen goochelen om getallen te laten kloppen in de Bijbel. Er zijn zelfs zat theologen die stellen dat je getallen in de Bijbel vaak symbolisch moet zien.

Wat denk je dat aannemelijker is, even los van je geloof.

• God heeft de Aarde in 7 dagen gemaakt, en jouw eerder geclaimde situatie is van pas; je hebt hogere natuurkunde nodig om die 7 dagen in de Bijbel overeen te laten komen met de tegenwoordig geclaimde leeftijd van het universum
  • Het scheppingsverhaal is geschreven door mensen, niet om een letterlijke weergave van de schepping te geven, maar om die schepping van God te linken met hun alledaagse leven zodat ze er op terug kunnen vallen
  • het heeeft helemaal niets met goochelen te maken, het is slechts een simpele berekening die je maakt, heb zelfs geen hogere natuurkunde gebruikt.

je hebt niet voor niets hersens gekregen om dat te berekenen, het is gewoon een feit dat de snelheid der deeltjes vlak na de big bang sneller waren en aan snelheid inleverden na verstrijken van de tijd.
    pi_52585913
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:42 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik heb een deel van dat topic gelezen maar ik bedoel ook niet een wereldwijde, allesbedekkende vloed die flink wat sediment achtergelaten moet hebben. Ik bedoel tsunami's wereldwijd zoals we die pas geleden hebben meegemaakt. Dus voornamelijk in de kuststreken, niet verder landinwaarts. Gewoon een ramp die het waard is om na vele generaties nog naverteld te worden, niet een overstromende rivier.
    Nou ja, 'mondiale vloed' betekent meestal een wereldwijde, allesbedekkende vloed. Een vloed veroorzaakt door een tsunami is een stuk groter dan de overstroming van een rivier over het algemeen, maar nog steeds een lokale gebeurtenis. Aangezien we hier in het creationisten topic zitten, gaat het niet om een lokale vloed.
    pi_52586214
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:01 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

het heeeft helemaal niets met goochelen te maken, het is slechts een simpele berekening die je maakt, heb zelfs geen hogere natuurkunde gebruikt.

je hebt niet voor niets hersens gekregen om dat te berekenen, het is gewoon een feit dat de snelheid der deeltjes vlak na de big bang sneller waren en aan snelheid inleverden na verstrijken van de tijd.
    Je stukje begint al gelijk verkeerd. Einstein zei niet dat tijd variabel was, maar dat tijd afhankelijk was van de waarnemer. Een uitspraak als 'in het begin ging de tijd veel sneller' is dus onzin. Doet me een beetje denken aan die exotische interpretatie van de voorspelde 11 / 12 dimensies uit de quantumfysica. Dat klinkt de leek allemaal erg leuk en logisch in de oren, maar is mathematisch en fysisch gezien stompzinnig geneuzel.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:14:41 #292
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_52586218
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nou ja, 'mondiale vloed' betekent meestal een wereldwijde, allesbedekkende vloed. Een vloed veroorzaakt door een tsunami is een stuk groter dan de overstroming van een rivier over het algemeen, maar nog steeds een lokale gebeurtenis. Aangezien we hier in het creationisten topic zitten, gaat het niet om een lokale vloed.
    klopt ik vroeg het me gewoon af
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:16:04 #293
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_52586253
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:16 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan zie jij het niet als waarheid, dat ontneemt het de voorspellende kracht en de empirische data echt niet. De door jou aangehaalde site, verzwegenwetenschap, die schermt met citaten van niet-Christenen, die volkomen objectief tot de conclusie kwamen dat evolutietheorie niet klopte – en daarbij insinueren dat iedereeen die haar wel gelooft alleen maar klakkeloos dingen kan aannemen – deinst er niet voor terug om aperte leugens te gebruiken om het eigen standpunt kracht bij te zetten:
    ik ben christelijk opgevoed, maar geloof wel dat de aarde ongeveer 16 miljard jaar oud.

welke leugens worden dan gebruikt door "verzwegenwetenschap"?
    quote:
    Dan komt er nog wat geneuzel over de maan, waarbij weer over evolutionisten gesproken wordt, en waarbij beweerd wordt dat de maan jonger moet zijn, omdat hij continu van de aarde af beweegt, en dat nooit 4.5 miljard jaar al aan de gang kan zijn geweest. En er zou geen enkele verklaring voor. Ook weer een leugen:
    ik heb me eerlijk gezegd echt nooit in de maan verdiept en mij interesseert eigenlijk meer de aarde en zijn gevonden fossielen, ik weet niet precies hoeveel jaar na het ontstaan van de big bang de maan is ontstaan, eerlijk gezegd is dat ook een beetje bijzaak. een wedervraag, waarom hebben sommige species zich nooit geevolueerd? zeer veel fossielen (allemaal) die hun oorsprong tientallen miljoenen jaren terug hebben zijn precies hetzelfde als levende wezens heden ten dage.

darwinism watch is continu bezig met fouten recht te zetten die continu door evolutie aanhangers als een kip zonder kop worden gebruikt. de darwinmannen beginnen steeds meer voor gek te staan, bij elke evolutiesprookje dat ze weer tentoonspreiden. geloof niet in sprookjes evolutie is dood en zal niet meer de mensen in de maling kunnen nemen, over 10 jaar is deevolutietheorie van de schoobanken.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:19:44 #294
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_52586382
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:01 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

het heeeft helemaal niets met goochelen te maken, het is slechts een simpele berekening die je maakt, heb zelfs geen hogere natuurkunde gebruikt.

quote:
    De energie tijdens de Big Bang heeft de snelheid van de tijd 1.000.000x1.000.000 vertraagd.
    Waar haal je dit getal vandaan?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:23:18 #295
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_52586475
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je stukje begint al gelijk verkeerd. Einstein zei niet dat tijd variabel was, maar dat tijd afhankelijk was van de waarnemer. Een uitspraak als 'in het begin ging de tijd veel sneller' is dus onzin. Doet me een beetje denken aan die exotische interpretatie van de voorspelde 11 / 12 dimensies uit de quantumfysica. Dat klinkt de leek allemaal erg leuk en logisch in de oren, maar is mathematisch en fysisch gezien stompzinnig geneuzel.
    bron???

je kunt krachttermen gaan gebruiken maar dat helpt helaas niet, de deeltjes bewogen sneller in het begin vlak na de big bang en gaan steeds langzamer, zelfs heden ten dage is dit te merken en is allang bewezen:

1. Andrei Linde, "The Self-Reproducing Inflationary Universe", Scientific American, vol. 271, 1994, p. 48
    2. George Politzer, Principes Fondamentaux de Philosophie, Editions Sociales, Paris 1954 ,p. 84
    3. S. Jaki, Cosmos and Creator, Regnery Gateway, Chicago, 1980, p. 54
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:26:55 #296
    172669 Papierversnipperaar
    Cafeïne is ook maar een drug.
    pi_52586561
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

bron???

je kunt krachttermen gaan gebruiken maar dat helpt helaas niet, de deeltjes bewogen sneller in het begin vlak na de big bang en gaan steeds langzamer, zelfs heden ten dage is dit te merken en is allang bewezen:

1. Andrei Linde, "The Self-Reproducing Inflationary Universe", Scientific American, vol. 271, 1994, p. 48
    2. George Politzer, Principes Fondamentaux de Philosophie, Editions Sociales, Paris 1954 ,p. 84
    Waarom ga je niet in op zijn opmerking over het tijdseffect?
    Free Assange! Hack the Planet
    [b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
    De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:27:03 #297
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_52586571
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:16 schreef TeenWolf het volgende:

een wedervraag, waarom hebben sommige species zich nooit geevolueerd? zeer veel fossielen (allemaal) die hun oorsprong tientallen miljoenen jaren terug hebben zijn precies hetzelfde als levende wezens heden ten dage.
    Dan hebben die specifieke soorten blijkbaar geen veranderingen in hun omgeving meegemaakt die zo groot waren dat het adagium 'evolueren-of-uitsterven' van toepassing was. Dat is fijn voor die soorten, maar het wijst op zich nergens op. Evolutie hoeft niet altijd en overal plaats te vinden zolang er geen reden voor is.

In de rest van je post zet je jezelf best wel voor lul eigenlijk. Evolutie wordt niet ineens een sprookje als je het maar vaak genoeg gilt.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:37:53 #298
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_52586861
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom ga je niet in op zijn opmerking over het tijdseffect?
    mijn genoemde bronnen zijn van wetenschappers die mijn standpunt over de big bang tot nu toe allang al bewezen hebben en zijn in de werewld nooit ontkracht, als hij dat wil ontkrachten prima, laat hem zijn gang gaan.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:43:32 #299
    165392 TeenWolf
    You are an animal! Woo!
    pi_52587006
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:27 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan hebben die specifieke soorten blijkbaar geen veranderingen in hun omgeving meegemaakt die zo groot waren dat het adagium 'evolueren-of-uitsterven' van toepassing was. Dat is fijn voor die soorten, maar het wijst op zich nergens op. Evolutie hoeft niet altijd en overal plaats te vinden zolang er geen reden voor is.

In de rest van je post zet je jezelf best wel voor lul eigenlijk. Evolutie wordt niet ineens een sprookje als je het maar vaak genoeg gilt.
    veel krachttermen gebruiken wijst op zwakte. als jouw standpunt waar was, waren heden ten dage miljoenen tussenvorm-fossielen tussen de miljoenen gevonden fossielen gevonden.

of ga je met de leugen komen waarbij jullie een half vis-half reptiel hadden gevonden in de fossielen dat later gewoon een vis bleek te zijn gevangen in Azie?

en wat kun je zeggen tegen deze leugens?
    pi_52587311
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

bron???

Noem het krachttermen, maar het is gewoon erg vermoeiend om dergelijke misinterpretaties van gangbare wetenschappelijke theorieën te zien. Ik ben wel bekend met de theorieën die er op dit moment in de fysica zijn. het lijkt me ten eerste even makkelijk om op te merken dat een publicatie als die van Linde niet betekent dat iets 'bewezen' is. 'inflationary uni/multiverse' is maar een van de (nog redelijk speculatieve) theorieën op het moment. De Engelse Wiki heeft wel een aardig overzicht van de theoretische status.
    Maar goed, de inflationary universe hypothese heeft weinig van doen met je eerdere verhaal. Deeltjes bewogen ook helemaal niet sneller. De ruimte-tijd zelf breidde zeer snel uit, maar deeltjes bleven nog gewoon beperkt door de lichtsnelheid.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')