Tuurlijk. Zelfs lekkere actrices kunnen een slechte film niet redden.quote:Op maandag 3 september 2007 17:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Het was maar een voorbeeld. Er zijn vast ook films met lekkere vrouwen, die je niets vond.
Wat the hell hebben The Wizard Of Oz en Singin`In The Rain met de Marx Brothers te makenquote:Op maandag 3 september 2007 17:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Some Like It Hot past moeiteloos in het rijtje The Wizard of Oz, Singin' in the Rain en andere hopeloos gedateerde stuff van de Marx Brothers.
Die heb ik toevallig ook laatst gezien en ik deel jouw mening helemaal.quote:Op maandag 3 september 2007 18:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Holiday (2006, VS, Nancy Meyers)
quote:Op dinsdag 4 september 2007 01:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Planet Terror (2007, VS, Robert Rodriguez)
Hij was tof, gaaf, cool, [insert andere hippe synoniemen].
[afbeelding]
Een heerlijke ongegeneerde mannen film met schieten, tieten, kontjes, zombies en gore.
cijfer: 9
quote:Op zondag 2 september 2007 16:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
[..]
Ik vond 'm ook onderhoudend, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 3 september 2007 15:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Pom Poko hoort imo ook tot de matigere Ghibli's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Heb onderstaande Ghibli's gezien en heb ze ook even in volgorde gezet:quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef ampburner het volgende:
[..]
Jammer. Het sprookjes element sprak mij dan weer erg aan, en ik heb me niet gestoord aan het ontbreken van een plot. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak. Verder wel een faire review.
Mag ik vragen wat je favoriet is? Zelf zou ik denk ik gaan voor "Only Yesterday".... een zelfde soort Ghibli - als je het even grofweg onderverdeeld in de avonturenfilms en de niet avonturenfilms- lekker dromerig en romantisch maar met iets meer verhaal en veel Japans natuurschoon.
Ik heb alle lange animatiefilms van Ghibli gezien (en een handjevol shorts). En ik vond Whisper of the Heart, I Can Hear the Sea & Only Yesterday gewoonweg saai. Tales from Earthsea vond ik ook niet goed, maar die had nog een leuk fantasy jasje dat enigszins boeide. My Neighbors the Yamadas, Spirited Away en Porco Rosso zijn toch wel mijn favorieten.quote:Op dinsdag 4 september 2007 20:31 schreef the_hulk het volgende:
[..]
Maar de eerste slecht Ghibli moet ik nog tegenkomen (zal ook wel niet gebeuren).
Moest je een weekendje op je kleine neefjes oppassen ofzoquote:Op donderdag 6 september 2007 12:48 schreef Gorro het volgende:
Maak aub niet net als ik de fout om On Deadly Ground (*), Inspector Gadget 2 (*) of Big Momma's House (*½) te gaan kijken...
Nope, vorige keer was het ook een 8,5quote:Op donderdag 6 september 2007 18:02 schreef pascalheister het volgende:
en cijfer omhoog?
Nou dat maakt indrukquote:Op zaterdag 8 september 2007 00:42 schreef Falco het volgende:
The Thin Red Line
Mweeh, nee dit doet het niet voor mij. Ergens blijft het gek genoeg fascinerend om naar een vechtend bataljon in het hoge gras te kijken. Vervelen doet dat zeker niet, het ziet er allemaal mooi uit. De quasi-filosofische stukjes ertussen, die bestaan uit korte fragmentarische zinnetjes en dan telkens onderbroken door twee seconde stilte zijn echter ergernisopwekkend. Cijfer: 6
The Philadelphia Story
James Stewart, Katherine Hepburn én Cary Grant in één film. Typisch licht verteerbaar jaren '40-spul wat de tand des tijds wel heeft doorstaan. Het einde zie je van ver aankomen, maar een ander einde zou afbreuk doen aan deze romcom. Cijfer: 7,5
Chocolat
De vrijgevochten Juliette Binoche zorgt voor nog wat opschudding als ze aankomt in een Frans dorpje en daar een chocoladewinkeltje te openen. De bekrompen jaren '50-sfeer waart aldaar nog rond en dat zorgt uiteraard voor de nodige conflicten. Het verhaal is niet heel bijzonder, vrij voorspelbaar ook, maar de typische sfeer in het dorpje zorgt er toch voor dat dit aangenaam weg te kijken is. Cijfer: 7.
The Saga of the Viking Women and Their Voyage to the Waters of the Great Sea Serpent
[afbeelding]
Je zou denken dat de lange filmtitel al het hele plot samenvat, maar dat valt dus nog vies tegen. Die Sea Serpent krijgt ook maar verdomd weinig screentime en het lijkt er op dat tijdens het uitkomen van deze film de lange titel alleen maar als lokmiddel fungeerde.
Een aantal (relatief schaars geklede) viking-vrouwen gaan op zoek naar hun mannen, die vast gehouden worden door een stel barbaren om hen vervolgens te bevrijden. Typisch hatseflats-Roger Corman-stuff is dit. De beste man heeft overigens 380 titels als filmproducer op zijn naam staan
. Cijfer: 3
Gamera tai Shinkai kaijû Jigura
Jeeee, Gaaaameeraaaa! De kindervriend / vliegende schildpad redt deze keer Japan om het op te nemen tegen een buitenaardse haai, wiens ontwerp geïnspireerd is op het Sydney Opera House. Verder heeft het alles, wat je in een Gamera-film kunt verwachten: bijdehande slimme als ook irriterende kinderen, een sadistische dame (dit keer ook gedeeltelijk in bikini), een onlogisch plot, matige special effects en een moralistische eindboodschap. Cijfer: 4,5
Trailer.
Dan zal ik het goed maken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:39 schreef RuneRose het volgende:
en wederom ben ik geschokt door onze Falco. The Thin Red Line een zesje, en matige rotzooi als Chocolat een 7. Ongelofelijk.
Het script is dan ook grotendeels geïmproviseerd. Ik denk niet dat de regisseur een duidelijke boodschap had, maar dat hij een bepaald gevoel heeft willen overbrengen.quote:Op zondag 9 september 2007 12:33 schreef MargotTenenbaum het volgende:
Naked
Grimmige, donkere film over het leven van een dakloze met een naargeestig wereldbeeld in een arbeidersstad in Engeland. Op zijn zoektocht naar een plaats om te slapen ontmoet hij allerlei figuren die hij zijn denkbeelden opdringt om ze snel daarna weer te verlaten. Ondanks dat hij eigenlijk maar een veredelde zwerver is krijg je als kijker sympathie voor hem - misschien omdat hij duidelijk ontwikkeld is en toch erg slecht terecht gekomen. Achteraf vroeg ik me wel af wat nu eigenlijk het verhaal is dat de film wil vertellen, of de boodschap. Het lijkt niet echt ergens heen te gaan, maar ik vond het wel een goede film.
Nee deze had ik nog niet gezien. Dit was de eerste uit de Malle box van Criterion die ik heb bekeken.quote:Op maandag 10 september 2007 22:44 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ik dacht dat je die al gezien had of vergis ik me met een andere film?![]()
ok heb nu alle films uit de box gehadquote:Op maandag 10 september 2007 23:16 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee deze had ik nog niet gezien. Dit was de eerste uit de Malle box van Criterion die ik heb bekeken.
De enige andere film dan Malle die ik tot nu toe heb gezien was Ascenseur pour l'échafaud
cijfer: 8quote:the movie as a whole doesn't live up to its parts. And that Joe and Ratso rise above the material, taking on a reality of their own while the screenplay detours into the fashionable New York demimonde. "Midnight Cowboy" is a good movie with a masterpiece inside, struggling to break free.
The best thing in the movie is the acting, by Jon Voight and Dustin Hoffman as a simple-minded Texas drifter and a cynical Broadway street operator. This was the movie that established Voight's career, and proved that Hoffman, after the triumph of "The Graduate," had many more notes inside of him -- and was destined to become one of the great character actors of his time. Voight and Hoffman both won Oscar nominations as best actor. Over their shoulders, we could see a real world, the world of Times Square in the 1960s, which at the time seemed bleak and dangerous -- but in the less innocent 1990s seems positioned half-way between our current despair and lingering myths of Damon Runyon.
The characters and their immediate world are absolutely right, then. But the director, John Schlesinger, was not willing to tell their story with the simplicity I think it required. He took those two magnificent performances and dropped them into a trendy, gimmick-ridden exercise in fashionable cinema. The ghost of the Swinging Sixties haunts "Midnight Cowboy," and robs it of the timelessness it should possess.
I still feel that is the case. What has happened to "Midnight Cowboy" is that we've done our own editing job on it. We've forgotten the excesses and the detours, and remembered the purity of the central characters and the Voight and Hoffman performances. Seeing the movie again was a reminder of what else, unfortunately, it contains.
Instead, it reaches outside the relationship for a string of melodramatic scenes that will not do. The most offensive is a psychedelic Andy Warhol party scene. Although the scene now provides a certain historical record (and it is fun to spot Warhol "superstars" in cameos), this basic party scene had already, in 1969, been staged many times. In the world they inhabited, there would have been almost no chance of Joe and Ratso being invited to such a party.
All of these doubts about "Midnight Cowboy" exist entirely apart from the performances of Dustin Hoffman and Jon Voight. It is a tribute to them, and to the core of honesty in Waldo Salt's screenplay and Schlesinger's direction (which both won Oscars), that Ratso and Joe Buck emerge so unforgettably drawn. But if films could be revised, or rewritten, it is possible to see now how this one could be more pure.
Dan heb ik nog wat te goedquote:Op maandag 10 september 2007 23:18 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ok heb nu alle films uit de box gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |