abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52886904

Mean Girls (Mark Waters, 2004)
Vermakelijke comedy zonder de flauwe grappen die je meestal hebt in dit soort films. Niet heel erg ingewikkeld of diep maar gewoon leuk vermaak.
En wat ben ik na het zien van deze film toch blij dat ik in Nederland op school heb gezeten.
7.0

De avonturen van Ichabod en Mr. Pad (James Algar, Clyde Geronimi, 1949)
Niet te vergelijken met de Disney/cartoon films die er tegenwoordig zijn. Het zijn twee films in een jas, aan elkaar gepraat door een droge stem die verteld van hij het beste verhaal vindt. Het verhaal van Mr. Pad vond ik zelf het leukste. En filantropische kikker met een gat in zijn hand. Hij wordt vals beschuldig en komt in de gevangenis. Een schattig (en erg net) verhaal, erg leuk. Het tweede (en het bekendste) gedeelte is van Ichabod, deze vondt ik persoonlijk wat minder. Ichabod wordt verliefd op een vrouw waar ook iemand anders verliefd en dit zorgt wel voor grappige situaties. Maar toch is verhaal 1 leuker. De film is zeker het bekijken waard
7.0

"Rosebud"

Citizen Kane (Orson Welles, 1941)
Deze film staat overal erg hoog aangeschreven (in de top 25 van de IMDB, nr.1 op de 100 greatest U.S. movies of all time) dus mijn verwachtingen waren zeer hoog gespannen. En helaas heeft de film het niet waar kunnen maken!
Het verhaal gaat over machtig zakenman Charles Foster Kane die op zijn sterfbed "Rosebud" heeft gezegd. Een journalist is benieuwd wat dat nou te betekenen had en gaat op onderzoek uit.
Een leuk verhaal om te zien maar toch niet wat ik ervan verwacht had, ik heb (later) begrepen dat er veel film technieken in zaten die nog nooit eerder gebruikt waren en dat waardeer ik ook wel, maar het verhaal zelf is niet bijster interessant.
De acteerprestatie in de film vindt ik wel erg goed, vooral Orson Welles is zeer overtuigend. Ik snap alleen niet waarom de mensen de hele tijd schreeuwen in de film.
7.0

Corpse bride (Tim Burton, 2005)
Geweldige animatie van Tim Burton. Een macaber maar zeer vermakelijk verhaal over een man die per ongeluk met een lijk trouwt. De personages zien er geweldig uit en de stemmen kloppen ook goed. De muziek is ook van erg hoge kwaliteit en ook leuk om naar te luisteren. Erg toffe film.
Helemaal als je bedenkt dat het in stop-motion is opgenomen!
8.5

2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick, 1968)
Een film waarvan je als je hem hebt gezien nog ff blijft zitten en denkt, wat heb ik net in godsnaam gezien!?
Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik van deze film vindt. Het is traag maar dat is ook weer de schoonheid. Het is saai maar toch ook weer niet, omdat je echt gebiologeerd zit te kijken en echt in de film gezogen wordt.
De film begint wat matigjes (met de apen) maar de scenes met HAL en het laatste gedeelte vindt ik dan weer geniaal.
Als je achteraf terug kijkt zie je wel hoe geniaal die is, door te lezen op Wikipedia snap ik wat Kubrick met wat bedoelde maar ik baal ervan dat ik het heb moeten lezen en er niet zelf opkwam. Gaat deze film mijn pet te boven of is het allemaal gewoon een gruwelijk overrated LSD trip die Kubruick gefilmt heeft.
Ik hou het voor nu bij een 7.5 en moet hem over een tijdje (paar jaar) maar nog is een keer kijken om een definitief oordeel te vellen.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_52888883
180. The Fortune Cookie (Billy Wilder, 1966) :: 8.0

Weer een prima film van Wilder, Matthau steelt de show samen met Lemmon die beiden een geweldig duo zijn, vele hilarische momenten zoals we die kennen van Wilder.
pi_52891778
Ik heb gisteren Wild Hogs gezien. Zeer vermakelijke (familie)film! Leuk sfeertje...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2007 @ 16:32:39 #164
862 Arcee
Look closer
pi_52893646
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:07 schreef Gorro het volgende:
Vacancy (Nimród Antall, 2007)
[afbeelding]
Bovengemiddelde uitvoering van het vaak gebruikte "auto strandt in de middel of nowhere waar het niet helemaal pluis is" concept. Dit is vooral te danken aan het feit dat de twee hoofdrolspelers een niet domme tieners zijn, maar nadenkende volwassenen. Verder zijn de schrikeffecten effectief en de spanningsopbouw is ook prima in orde. Dit komt mede door de goede belichting. Dit was ook al één van de sterkste punten van Kontroll, de vorige film van de de Hongaarse regisseur Nimród Antal. ***½
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 23:46 schreef scanman01 het volgende:
Vacancy

[afbeelding]

De auto van David en Amy Fox begeeft het in een verlaten gebied. Hierdoor zijn ze gedwongen de nacht door te brengen in het enige motel in de omgeving. Er liggen wat videobanden op de kamer met horrorfilmpjes. David bekijkt er een paar en komt tot zijn schrik tot de conclusie dat ze in dezelfde kamer zijn opgenomen waar ze nu zitten..... en dat de verborgen camera's er nog steeds hangen. Superspannende thriller met Luke Wilson en Kate Beckinsale

Cijfer: 8,0

[afbeelding]
Ik vond 'm ook onderhoudend, maar
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52894239
Voor het laatst Disturbia.

Vond het wel leuke film, maar het einde is zo afgeraffeld
  zondag 2 september 2007 @ 17:23:38 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52894858
Tegen het eind van de zomervakantie nog lekker veel films gezien!

Blade Runner
Gáá-ááf! Cijfer: 9

Disturbia
Ook gaaf , maar wel een beetje voorspelbaar (zelfs tot in detail). Desalniettemin een puike door Rear Window geïnspireerde film. Cijfer: 7,5

The Unearthly
Standaard Mad-scientist-verhaaltje met een aardig spelende John Carradine en als grote attractie Tor Johnson. Voor de rest is het kommer en kwel. Cijfer: 3,5

The Apartment
Eindelijk een Billy Wilder-film gezien, waarvan ik het een topper vind . Minder flauwige en meer intelligentere humor kan ik altijd waarderen . Cijfer: 8,5

King Kong (2005)
Apart hoor, waarom moeten avonturenfilms ruim 3 uur duren ? Peter Jackson voegt met deze remake niet zo veel toe aan het origineel. CGI is wisselend: soms verbluffend en soms weer matig. Ook had ik op het eind het idee meer naar een animatiefilm te kijken. Cijfer: 7,5

Being There
Peter Sellers in de rol van een simpele tuinman, die op zijn vijftigste voor het eerst buiten het huis, waar ie al zijn tijd heeft doorgebracht, wordt losgelaten. Met al zijn wijsheden die hij van de TV heeft geleerd probeert hij zich te redden en dat lukt wonderwel erg goed . Cijfer: 8

Wo hu cang long
Dit trok me niet zo. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 2 september 2007 @ 18:27:48 #167
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52896171
Heuy, eindelijk waardering door Falco voor Billy Wilder. Kijk later die andere maar eens opnieuw, zie je allemaal andere leukigheden en dan zie misschien wel iets meer de kwaliteit die Wilder met zo ongeveer elke film die hij maakt aflevert.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2007 @ 20:51:36 #168
862 Arcee
Look closer
pi_52899665
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_52899750
quote:
beetje te laat
  zondag 2 september 2007 @ 21:52:52 #170
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52901976
quote:
Op zondag 2 september 2007 17:23 schreef Falco het volgende:
Tegen het eind van de zomervakantie nog lekker veel films gezien!

The Apartment
Eindelijk een Billy Wilder-film gezien, waarvan ik het een topper vind .
Welke vond je geen toppers dan?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 september 2007 @ 21:55:12 #171
862 Arcee
Look closer
pi_52902074
quote:
Op zondag 2 september 2007 20:54 schreef pascalheister het volgende:
beetje te laat
Zo dan: Vanavond Être et avoir op TV: allemaal kijken!
pi_52903171
Mijn maandlijstje, niet zoveel gezien door drukte. Er staan zelfs wat films tussen die ik de afgelopen dagen heb gezien, dus ik speel een beetje vals. De rangorde (achter elke film staat mijn beoordeling op een schaal van 5 sterren):

01. Eclisse, L' (1962) 4,5

02. Garde à Vue (1981) 4,0
03. Ox-Bow Incident, The (1943) 4,0

04. Videodrome (1983) 4,0
05. Blow Out (1981) 3,5
06. Cité des Enfants Perdus, La (1995) 3,5
07. Virgin Suicides, The (1999) 3,5
08. Sideways (2004) 3,5
09. Dark Passage (1947) 3,5
10. Halloween (1978) 3,0
11. Picnic at Hanging Rock (1975) 3,0
12. Amazing Quest of Ernest Bliss, The (1936) 3,0
13. Italianetz (2005) 3,0
14. Sicko (2007) 3,0
15. Good Morning, Babylon (1987) 2,5
16. Fracture (2007) 2,5
17. Hills Have Eyes II, The (2007) 2,0
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_52903822
181. Jour se lève, Le (Marcel Carné, 1939) :: 7.9

Prachtige film met een sterke rol van Jean Gabin, de mooie flashbacks doen het verhaal goed.

182. Pickpocket (Robert Bresson, 1959) :: 8.3

Mooie film, aparte stijl maar heel geslaagd, fabuleus camerawerk tijdens het "dieven" en een schitterend einde.
  zondag 2 september 2007 @ 22:55:32 #174
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52904192
Pickpocket
  zondag 2 september 2007 @ 23:04:32 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52904445
quote:
Op zondag 2 september 2007 21:52 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Welke vond je geen toppers dan?
Met stip op 1 het niet-grappige Some Like it Hot. De rest (zoals The Long Weekend, Double Indemnity enzo) is wel aardig, maar niet uitblinkend goed. Ace in the Hole lijkt me trouwens ook wel een topper, maar nog niet gezien !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 2 september 2007 @ 23:06:16 #176
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52904482
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Met stip op 1 het niet-grappige Some Like it Hot. De rest (zoals The Long Weekend, Double Indemnity enzo) is wel aardig, maar niet uitblinkend goed. Ace in the Hole lijkt me trouwens ook wel een topper, maar nog niet gezien !
Double Indemnity "wel aaridg" ?? dat is waarschijnlijk 1 van de beste en meest perfecte films die ik dit jaar gezien heb, samen met The Apartment en Murnau`s Sunrise.
Ace in the Hole moet je ook zeker eens checken
  zondag 2 september 2007 @ 23:42:21 #177
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_52905408

Gusha no bindume (Hellevator: the Bottled Fools)

Japanse B-film (met een erg laag budget) die niet zo idioot/fout is als zijn Amerikaanse titel doet uitschijnen. In een post-apocalyptisch uitziende wereld bestaat de beschaving uit een hoop verdiepingen die door liften worden verbonden. In één van deze liften zit onze hoofdrolspeelster, een schoolmeisje met telepatische gaven. Samen met een paar andere excentrieke figuren reist ze van etage naar etage en nadat er een gevangenisbewaker met 2 zware criminelen is ingestapt, blijft de lift plots hangen en gaat alles nogal serieus mis.

De regisseur weet er ondanks zijn beperkte financiële mogelijkheden iets leuks van te maken, maar zijn budgettaire beperkingen blijven af en toe erg duidelijk. Toch een vrij aangename film (voor zover dode baby's en mensen doodslaan met videocamera's aangenaam is ) voor de fans van claustrofobische films. Ik las dat hij ergens werd omschreven als Lifeboat, geregisseerd door Terry Gilliam met een snuifje Miike, daar kan ik me wel in vinden.

Trailer .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52905633
Heb vandaag The Butterfly Effect gekeken, met Ashton Kutcher erin. Ik had nooit verwacht dat een film met Kutcher er in goed zou zijn, maar dit was echt een prachtige film
  maandag 3 september 2007 @ 09:45:23 #179
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52910734
Gisteravond weer eens een lekker avondje bioscoop. De keuze viel op 1408. Ik zat er goed in en was al snel afgesloten van alle rumoer in de zaal, en wat was het toen genieten.
Wat een prachtig decor, telkens komt er weer een laagje bij, en je weet nooit wat dat weer gaat veroorzaken. Op een gegeven moment verloor ik het zelf bijna. Ik was dan ook blij toen de film klaar was, want ik wilde niet nog een keer terug die nachtmerrie in. Het einde was ook prachtig,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Aanrader. Maar dan wel lekker in de bioscoop, niet thuis achter de computer of voor de t.v..
  maandag 3 september 2007 @ 11:16:58 #180
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_52912387
Domino
Deze vorige week gezien. De film vertelt over een jonge meid die bounty hunter wou worden en dat ook werd. Het is gebaseerd op een echt gebeurd verhaal, maar wel wat verdraaid om het allemaal wat mooier te maken. Ik vond de film wel vet en ik vond de rol van Mickey Rourke ook erg vet. De film is ook wel vet, maar probeert eigenlijk te snel, te wild en te cool te wezen. Door een vreemd kleurenpalet en vlotte montage probeert de film gewoon te stoer te wezen. Dit is jammer, want dat had zeker niet gehoeven. Een 6,5.

Open Season
Deze gisteravond gezien. Opzich is dit best wel een formulefilm. Je hebt de logge hoofdpersoon (een dier die praat uiteraard), je hebt de irritante sidekick, waardoor het een buddy wordt en je hebt allemaal leipe dieren. Deze standaard opzet werkt echt wel ok in de film. Geniaal is het niet te noemen omdat het weinig vernieuwend is, maar ik heb er zeker van genoten. Vooral de leipe dieren zijn heel leuk gemaakt. Hierdoor een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_52915183
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:51 schreef Sawyer het volgende:
Heb vandaag The Butterfly Effect gekeken, met Ashton Kutcher erin. Ik had nooit verwacht dat een film met Kutcher er in goed zou zijn, maar dit was echt een prachtige film
Ik heb hem ook gezien, maar ik snap er de ballen van

Gister black hawk down gezien. goede film
  maandag 3 september 2007 @ 13:33:42 #182
67089 Gillingham
The horror...
pi_52915184
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 17:23 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daar heb ik erg goede dingen over gehoord, die wil ik ook wel zien.
Ik zag 'm in de sneak en was positief verrast. Ik weet niet wanneer de première is, maar ik denk dat iemand als jij die film absoluut kan waarderen. Aanrader dus.
What's it going to be then, eh?
pi_52915869
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:37 schreef the_hulk het volgende:
Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988)
de zesde Ghibli die ik zie en helaas ook de minste
Jammer. Het sprookjes element sprak mij dan weer erg aan, en ik heb me niet gestoord aan het ontbreken van een plot. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak. Verder wel een faire review.

Mag ik vragen wat je favoriet is? Zelf zou ik denk ik gaan voor "Only Yesterday".... een zelfde soort Ghibli - als je het even grofweg onderverdeeld in de avonturenfilms en de niet avonturenfilms- lekker dromerig en romantisch maar met iets meer verhaal en veel Japans natuurschoon.
  maandag 3 september 2007 @ 14:18:10 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52916427
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef ampburner het volgende:

[..]

Jammer. Het sprookjes element sprak mij dan weer erg aan, en ik heb me niet gestoord aan het ontbreken van een plot. Maar da's natuurlijk een kwestie van smaak. Verder wel een faire review.

Mag ik vragen wat je favoriet is? Zelf zou ik denk ik gaan voor "Only Yesterday".... een zelfde soort Ghibli - als je het even grofweg onderverdeeld in de avonturenfilms en de niet avonturenfilms- lekker dromerig en romantisch maar met iets meer verhaal en veel Japans natuurschoon.
Nog een Ghibli en Tonari no Totoroliefhebbers. moet je opletten nu komen er allemaal mensen zeuren over hoe irritant die kindertjes waren.
Zelf vind ik Only Yesterday één van de minste. Mijn favoriete Ghibli is Hotaru no haka (Grave of the Fireflies)
Gevolgd door Tonari no Totoro en Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away).
  maandag 3 september 2007 @ 14:48:41 #185
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_52917229
300
Wauw, het kostte deze film bijzonder weinig tijd om mij compleet dood te vervelen. Wat een vervelende opeenstapeling van clichématige, gedragen gesprekken, Bob Ross-achtige pastellandschappen, mannen met baarden en moeilijk gefronsde wenkbrauwen en op de zenuwen werkende slow-motions. Ik heb nog de ijdele hoop gehad om verderop in de film wat boeiender materiaal te vinden, maar ook het skippen van chapters op deze dvd stemde me niet gelukkiger.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 3 september 2007 @ 14:54:23 #186
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52917344
Afgelopen weekend weer eens wat achterstand ingehaald, ook maar eens posten hier:

Rocky Balboa:

Tja, Rocky. Ik verwachtte er niet veel van, maar gaandeweg werd ik toch de film ingezogen en begon ik mee te leven. Uiteindelijk toch flink wat adrenaline bij het uiteindelijke gevecht. Samen met de eerste de beste in de serie, waardige afsluiter!

8

Hannibal Rising:

Het boek viel me al wat tegen, maar ja, de nieuwsgierigheid was groter dan de scepsis in dit geval. Ik kan kort zijn: ik vond het met afstand de slechtste in de serie. Met name omdat de hoofdpersoon gaandeweg steeds meer begint te irriteren, zeker als hij een soort van Hopkins stem probeert op te zetten. Verhaal is ook nog eens een flinterdunne wraakexercitie, dus daar moest de film het ook al niet van heben. Matigheid troef, moest mezelf er toe dwingen de film uit te zitten. Jammer, met het karakter Hannibal had er zowel in boek als film veel meer ingezeten.

4,5

Zwartboek:

De film begint wat afstandelijk op een of andere manier. De eerste heftige scenes roepen dan ook nog weinig reactie/gevoel bij me op.. Maar gaandeweg de film komt het allemaal steeds dichterbij en gaat de film in gestaag tempo richting de climax. Aan het eind van de film heb je voor jezelf nog steeds niet bepaald wat nu goed en slecht is, en dat is een van de sterke punten in deze film. Ook de typische verhoeven stijl werkt op een of andere manier erg goed, en van Houten is natuurlijk een genot om aan het werk te zien, en dat is niet alleen om haar uiterlijk!
Al met al een hele goed film van eigen bodem!

8,5

88 Minutes

Nee, het is zeker geen klassieker, en hij blijft ook vast niet veel langer hangen dan een halve dag. Maar ik heb wel ruim 1,5 uur heerlijk zitten kijken. Lekker behapbaar verhaal, het loopt vlot en Pacino is zelfs op halve kracht goed. Gewoon een lekker tussendoortje op een lome zondag.

7
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 3 september 2007 @ 14:59:29 #187
67640 SaintOfKillers
pi_52917467
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nog een Ghibli en Tonari no Totoroliefhebbers. moet je opletten nu komen er allemaal mensen zeuren over hoe irritant die kindertjes waren.
Zelf vind ik Only Yesterday één van de minste. Mijn favoriete Ghibli is Hotaru no haka (Grave of the Fireflies)
Gevolgd door Tonari no Totoro en Sen to Chihiro no kamikakushi (Spirited Away).
De matigste Ghibli vind ik toch Pom Poko, die wordt na een tijdje gewoon vervelend.

[ Bericht 1% gewijzigd door SaintOfKillers op 03-09-2007 15:08:50 ]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_52917578

Grave of the fireflies Hmmja, die is ook erg sterk maar dan kies ik toch liever een film waar ik vrolijk van word

Spirited away....tja, het blijft een topper. Vooral de eerste keer dat ik hem zag vond ik het erg overweldigend. Later valt me toch op dat de eyecandy me minder boeit en de karakters me niet zo erg aanspreken in vergelijking met bijvoorbeeld Mononoke Hime.

Gisteren voor het eerst Porco Rosso gekeken. Aardig maar een beetje onsamenhangend. Ik snap nog steeds niet waarom hij nu een varken was En het einde was nogal abrupt. Leuk en aardig dat de beste man 'under a spell' is, maar als het een centraal thema van je film is dan zou ik het hoe en waarom graag op zijn minste aangestipt zien - een uitleg is niet noodzakelijk maar dit.... Het zal wel iets met de liefde en de oorlog te maken hebben.

Enfin, leuke muziek, toffe animatie (kleurgebruik, mooie luchten!) gaaf sfeertje met Italiaanse, franse invloeden en in wat mindere mate het steampunk element wat je dan weer meer in andere Ghibli's terugziet.

Een soort vermakelijke nostalgie trip met varkens en vliegtuigen dus. 7 / 10
  maandag 3 september 2007 @ 15:05:23 #189
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52917597
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

De matigste Ghinli vind ik toch Pom Poko, die wordt na een tijdje gewoon vervelend.
Pom Poko hoort imo ook tot de matigere Ghibli's.
pi_52917736
idd, Pom Poko is een beetje rommelig. Maar de humor maakt een hoop goed.
Slechtste is naar mijn mening Gedo Senki... Die film is gewoon jammer.

Komt misschien ook omdat ik een fan van de boeken ben.
  maandag 3 september 2007 @ 15:32:30 #191
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52918217
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Godzijdank is daar lang niet iedereen het over eens:

"Top of the pile is Some Like It Hot, a bona fide classic that has previously been voted the best comedy film of all time by the American Film Institute."
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 3 september 2007 @ 15:40:26 #192
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52918396
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:11 schreef ampburner het volgende:
idd, Pom Poko is een beetje rommelig. Maar de humor maakt een hoop goed.
Slechtste is naar mijn mening Gedo Senki... Die film is gewoon jammer.

Komt misschien ook omdat ik een fan van de boeken ben.
Dat is één van de weinige die ik nog niet heb gezien.
  maandag 3 september 2007 @ 15:46:24 #193
45532 ziggyziggyziggy
pi_52918555
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

"Top of the pile is Some Like It Hot, a bona fide classic that has previously been voted the best comedy film of all time by the American Film Institute."
Oeh, een nieuwe discussie over Some Like It Hot.
  maandag 3 september 2007 @ 16:10:08 #194
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_52919119
Gisteren Zodiac gezien, leuke film maar misschien wel beetje overrated op imdb.

Het verhaal blijft de hele film door boeien, en dat het allemaal op een echte seriemoordenaar gebaseerd is maakt het toch weer net iets interessanter om te kijken.

7/10 van mij.
  maandag 3 september 2007 @ 16:45:18 #195
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52919723
edit: nevermind
pi_52920520
Welke film vind je nu beter, scanman01, Some Like it Hot of The Net?
Graag op anoniem
  maandag 3 september 2007 @ 17:35:58 #197
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52920633
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:32 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Some Like It Hot past moeiteloos in het rijtje The Wizard of Oz, Singin' in the Rain en andere hopeloos gedateerde stuff van de Marx Brothers. Ik kan begrijpen dat Amerikanen er nog steeds mee weglopen, omdat het een essentieel deel van hun (film)cultuur is. Daarbij wordt die waardering (al lijkt ie me wel tanende) in stand gehouden, omdat veel Amerikanen nog steeds blijven opgroeien met dit stukje cultuur. Maar ja op mij komt het gewoon ontzettend oubollig en vooral ergerlijk niet-grappig over .
Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat Amerikanen geen goede smaak hebben oid, want ook Nederlanders kunnen stiekem nog steeds erg hard genieten van Turks Fruit en Flodder, terwijl ik gok dat zulke films bij niet-Nederlanders niet zo snel zullen aanslaan.
  maandag 3 september 2007 @ 17:38:48 #198
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52920679
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Some Like It Hot past moeiteloos in het rijtje The Wizard of Oz, Singin' in the Rain en andere hopeloos gedateerde stuff van de Marx Brothers. Ik kan begrijpen dat Amerikanen er nog steeds mee weglopen, omdat het een essentieel deel van hun (film)cultuur is. Daarbij wordt die waardering (al lijkt ie me wel tanende) in stand gehouden, omdat veel Amerikanen nog steeds blijven opgroeien met dit stukje cultuur. Maar ja op mij komt het gewoon ontzettend oubollig en vooral ergerlijk niet-grappig over .
Overigens wil ik hier niet mee zeggen dat Amerikanen geen goede smaak hebben oid, want ook Nederlanders kunnen stiekem nog steeds erg hard genieten van Turks Fruit en Flodder, terwijl ik gok dat zulke films bij niet-Nederlanders niet zo snel zullen aanslaan.
Turks Fruit vind ik ook een meesterwerk idd en niet voor niets uitgekozen tot beste NLse film van de vorige eeuw. Verder ben ik Monroe fanaat, dus niets dan goeds van mij over Some like it hot. Ik vind Billy Wilder films over het algemeen meesterlijk trouwens.
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:28 schreef Mainport het volgende:
Welke film vind je nu beter, scanman01, Some Like it Hot of The Net?
Vind je die films te vergelijken?

Het blijft allemaal een kwestie van smaak hè, hoewel sommigen daar niet altijd goed tegen kunnen.
Maar ik wil er rustig eens een boompje over opzetten welk cijfer belachelijker was: jouw 1 of mijn 8.

[ Bericht 3% gewijzigd door scanman01 op 03-09-2007 17:46:59 ]
  maandag 3 september 2007 @ 17:47:05 #199
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_52920823
Billy Wilder films zijn helemaal niet gedateerd. Qua grappen zelfs nog een stuk gewaagder dan het gros van wat er nu uitkomt. En dat is bij Some Like It Hot helemaal het geval. Ongelofelijk dat iemand zoiets kan zeggen zeg. pff.
  maandag 3 september 2007 @ 17:52:17 #200
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52920952
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:38 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Turks Fruit vind ik ook een meesterwerk idd en niet voor niets uitgekozen tot beste NLse film van de vorige eeuw. Verder ben ik Monroe fanaat, dus niets dan goeds van mij over Some like it hot. Ik vind Billy Wilder films over het algemeen meesterlijk trouwens.
Oké Monroe is best lekker. Want je gaat me niet zeggen dat je haar goed vond kunnen acteren. Maar sinds wanneer maakt het verschijnen van een lekker wijf een film goed? Jessica Alba is ook lekker, dat maakt Fantastic Four nog geen goede film.
  maandag 3 september 2007 @ 17:56:45 #201
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52921061
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:52 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Oké Monroe is best lekker. Want je gaat me niet zeggen dat je haar goed vond kunnen acteren. Maar sinds wanneer maakt het verschijnen van een lekker wijf een film goed? Jessica Alba is ook lekker, dat maakt Fantastic Four nog geen goede film.
Daar verschillen veel mensen ook over van mening. Veel mensen vonden haar niet goed acteren. Anderen zeggen weer dat ze de rol van domme blondje echt meesterlijk neerzet. Ik behoor tot die laatste groep. Ik heb ook beelden gezien van Monroe privé en dan doet en praat ze dus héél anders. Fantastic 4 vond ik best een vermakelijke film trouwens Dark Angel een prima serie.
  maandag 3 september 2007 @ 17:59:11 #202
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52921128
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Daar verschillen veel mensen ook over van mening. Veel mensen vonden haar niet goed acteren. Anderen zeggen weer dat ze de rol van domme blondje echt meesterlijk neerzet. Ik behoor tot die laatste groep. Ik heb ook beelden gezien van Monroe privé en dan doet en praat ze dus héél anders. Fantastic 4 vond ik best een vermakelijke film trouwens Dark Angel een prima serie.
Het was maar een voorbeeld. Er zijn vast ook films met lekkere vrouwen, die je niets vond.
  maandag 3 september 2007 @ 18:01:51 #203
16701 scanman01
Today's a good day
pi_52921188
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Het was maar een voorbeeld. Er zijn vast ook films met lekkere vrouwen, die je niets vond.
Tuurlijk. Zelfs lekkere actrices kunnen een slechte film niet redden.
pi_52921371
Je hebt gelijk. Fantastic Four 2 had tenminste nog vet lijpe special effects. Duzzzzz
Graag op anoniem
  maandag 3 september 2007 @ 18:42:45 #205
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52922066
The Holiday (2006, VS, Nancy Meyers)
Ik ben één van die mannen, die een goede romcom op zijn tijd best kan waarderen. Jammer dat dit ondanks de sterrencast er niet eentje was. Het was zo'n typische vrouwen romcom, waar alles te perfect, romantisc, leuk en schattig is. Zelfs dronken mensen, die 's nachts aanbellen zijn perfect romantisch en totaal niet irritant.
Het verhaal van Kate Winslet en Jack Black had nog enige potentie. Maar kreeg naar mijn idee veel minder aandacht dan die irritante Cameron Diaz en Jude Law.
cijfer: 3.5

The Hills Have Eyes II (2007, VS, Martin Weisz)
The Hills Have Eyes was een zeer geslaagde gave horrorfilm vorig jaar. Deel 2 is een stuk minder. Maar niet zo bagger als ik had verwacht op basis van reputatie en imdb cijfer. Hij was imo best vermakelijk. En er zijn stukken mindere films in het genre.
cijfer: 6.5

Year of the Dog (2007, VS, Mike White)
Hondjes zijn lief. Heel veel hondjes Vrouwen met hondjes zijn lief Vrouwen met heel veel hondjes en bijna terroristische dierenactivistische trekjes zijn minder lief.
Al met al een leuk filmpje over een vrouw, die na de dood van haar hondje steeds verder de greep op de realiteit verliest en wegzinkt in haar eenzaamheid. Zonder dat de film ooit depressief of zwaar wordt.
cijfer: 7.5
  maandag 3 september 2007 @ 20:00:08 #206
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_52923725
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Some Like It Hot past moeiteloos in het rijtje The Wizard of Oz, Singin' in the Rain en andere hopeloos gedateerde stuff van de Marx Brothers.
Wat the hell hebben The Wizard Of Oz en Singin`In The Rain met de Marx Brothers te maken
pi_52924373
Death Proof (2007)
Kurt Russel speelt Stuntman Mike die graag met zijn toffe auto vrouwen afslacht. Tja Kurt Russel is erg cool in de film, de auto is erg cool, de actiescenes zijn erg cool, de lapdance is cool en de muziek is cool. Maar de rest is allemaal matigjes, alhoewel de verwijzingen naar 70's films erg leuk zijn vond ik de dialogen (en die zijn er heel veeeeel) maar een slappe hap. Dat is erg jammer want ik daar had ik toch wel iets anders van verwacht, maar goed ik voel me gul en ik geef het een voldoende.
pi_52926315
Hairspray (Adam Shankman, 2007)
Hairspray had de eer de eerste musical te zijn die ik in de bioscoop heb gezien (ik ben ook niet echt fan van het genre) en de film wist me in positieve zin te verrassen. Het verhaal is niet echt super maar de liedjes zijn goed en er zitten enkele zeer vermakelijke scenes in, met name die tussen John Travolta (in fatsuit) en Christopher Walken. Travolta zet overigens ook een van zij beste rollen van de afgelopen jaren neer en Walken danst na Weapon of Choise van Fatboy Slim wederom de sterren van de hemel. Ook Queen Latifah en Michelle Pfeiffer doen leuk mee en verder een prachtige bijrol van Allison Janney (The West Wing) als geflipte moeder. Hairspray is een vrolijke film geworden, die zeker een bezoek aan de bios waard is. 7.8

Entourage (S4) (Doug Ellin)
Ook dit 4e seizoen van de HBO serie Entourage over de jonge acteur Vince Chase en zijn vrienden is weer zeer vermakelijk. De beste rol is niet voor de hoofdrolspeler Adrian Grenier (Vincent Chase),maar voor Jeremy Piven (Ari Gold) Wederom erg leuk seizoen en een leuke afsluiter in Cannes. 7.8

maandag 3 september 2007 @ 22:15:35 #209
67640 SaintOfKillers
pi_52926912
9 Souls

Een jongen belandt in de gevangenis nadat hij zijn vader heeft vermoord, hij deelt zijn cel met 9 anderen. Één van hen begint te flippen, roept iets over geld dat verborgen zit in een school en wordt in een isoleercel geworpen. De 9 overblijvers ontsnappen en gaan op zoek naar het geld, vandaar de titel. Hun zoektocht evolueert naar een vrij humoristische roadmovie met de nodige hilariteit.

Plaatjes komen allemaal uit het eerste half uur.

Het lijkt niet verder te gaan dan dat en het zakt zelfs even in, maar dan wordt de toon plots veel grimmiger en de film zelf veel beter, het laatste half uur is zelfs erg sterk met een hoop symboliek en men sleurt er zelfs schuld en boete bij. Als fijn extraatje kan 9 Souls ook nog een sfeervolle soundtrack aanbieden.

Aanrader dus, deze regisseur (Toshiaki Toyoda) maakte ook al het sterke Aoi haru (Blue Spring) en weet zich met deze film zelfs nog te verbeteren .

Trailer .
  dinsdag 4 september 2007 @ 01:04:17 #210
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52929868
Planet Terror (2007, VS, Robert Rodriguez)
Hij was tof, gaaf, cool, [insert andere hippe synoniemen].

Een heerlijke ongegeneerde mannen film met schieten, tieten, kontjes, zombies en gore. Heel veel gore, verschrikkelijk gore gore, zo goor dat ik de komende dagen niet kan eten.
Ik vind het uitermate knap van Rodriguez (en QT met zijn film) zo het randje tussen goed fout en slecht fout durft op te zoeken. En daar telkens net niet over heen gaat.
cijfer: 9

[ Bericht 10% gewijzigd door Lonewolf2003 op 04-09-2007 01:09:41 ]
  dinsdag 4 september 2007 @ 09:51:15 #211
18008 hornage
pi_52932551
A History Of Violence
Ik was natuurlijk al een tijdje flink benieuwd naar deze film. Viggo Mortensen, David Cronenberg en Ed Harris, dat zou samen wel een vette film moeten geven. Zeker ook na de reviews. Nou, dat was het. De hele film straalt rust en emotie uit. De emotie komt zeer goed over door de mooie plaatjes, gebeurtenissen en natuurlijk acteerwerk. Ik vond het eerst vreemd dat de film maar anderhalf uur duurde, maar langer had ook echt niet gehoeven. Er wordt genoeg tijd genomen om eigenlijk een klein simpel gegeven ver genoeg uit te diepen.
Fijne film dus. Een 8,5 van mij.
owjah, en ik ben benieuwd naar de nieuwe van David Cronenberg met Viggo Mortensen
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:13:28 #212
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_52932926
quote:
Die heb ik toevallig ook laatst gezien en ik deel jouw mening helemaal.
Het wrange is dat er zelfs nog een verhaallijntje met een lieve bejaarde scenarioschrijver in zit, waardoor de film probeert aan te haken op het klassieke Hollywood: de legendarische dialogen van weleer, de geniale muziek. En dat terwijl The Holiday zelf dus geen enkel gedenkwaardig zinnetje bevat en geen enkele noot bijzondere muziek. Een 4.

Verder nog gezien de afgelopen weken:
The Simpsons Movie: Aardig maar niets bijzonders - 6
Howl's Moving Castle: Prachtig - 8
United 93: Heel degelijk in beeld gebracht en tergend spannend (ik had geen nagel meer over), maar uiteindelijk erg leeg en totaal zonder duiding - 7
El Laberinto del Fauno: Veel van verwacht maar het deed me niks. Platte personages en mislukte, holle symboliek - 6
The Devil Wears Prada: Voorspelbaar, maar onderhoudend en een sterke rol van Streep - 6
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:18:23 #213
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_52933012
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 01:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Planet Terror (2007, VS, Robert Rodriguez)
Hij was tof, gaaf, cool, [insert andere hippe synoniemen].
[afbeelding]
Een heerlijke ongegeneerde mannen film met schieten, tieten, kontjes, zombies en gore.
.
  dinsdag 4 september 2007 @ 10:51:13 #214
188728 Lyzio
why do we fall
pi_52933624
Van het weekend een paar mooie films bekeken:

Stranger Than Fiction, met o.a. WIll Ferrell, Queen Latifah, Emma Thompson en Dustin Hoffman.
Rounders, met Matt Damon, Edward Norton en John Malkovic. Behoeft verder geen uitleg lijkt me. All I can think about is Vegas and the fucking Mirage & Sorry John, I can't remember bezorgden me kippevel.
Meet Joe Black, met Anthony Hopking & Brad Pitt. Vond hem wel aardig, niet hoogstaand. Zondagmiddag filmpje.
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:57:57 #215
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52935145
Cinemania
Aardige docu over vijf filmmaniaken worden gevolgd in hun obsessie en al hun freaky uitwassen die daarmee voortvloeien. Het geheel is onevenwichtig: sommigen komen veel aan bod, anderen erg weinig. Tevens krijg je helaas niet echt veel compassie met deze idioten, terwijl dat an sich wel bewerkstelligd had kunnen worden. Roberta deed mij denken aan mijn oudtante, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua verzamelwoede en inrichting appartement, dat was wel weer grappig. Cijfer: 7,5

Tess
Typische vrouwenfilm vol kostuums, tragiek en romantiek in het 19e eeuwse Engeland. Op zich wel mooi, maar ook erg langdradig. Gelukkig wordt de hoofdrol vervuld door Natassja Kinski, die hot is. Cijfer: 7
pi_52938411
Eindelijk The Notebook afgekeken.
Doordat er al veel werd weggegeven in zomergasten had ik al door hoe het in elkaar zat.. dat was jammer.
Wel weer erg goed gespeeld door Ryan Gosling die me ook al opgevallen was in Fracture.
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:17:51 #217
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52940284
Vacancy (2007, VS, Nimród Antal)
De film begon heel matig. Er werd ff snel een standaard opzetje gemaakt, waarin de karakters worden geïntroduceerd. (Stel, dat op het punt staat te scheiden en elkaar niet mogen. Maar is een gezamenlijk trauma (dood kind) wat hun natuurlijk samenbrengt later.) Er zijn wat nep schrikmomenten. O'nee een wasbeer op de weg. En langzaam wordt de set-up gemaakt voor het ware thriller gedeelte. Maar vanaf hier werd de film verrassend beter. De film is spannend. En wat vooral een groot verschil was dat de personen, dit keer eens in staat leken om logisch rationeel na te denken i.p.v. als een kip zonder kop in elke fout te lopen. Het einde is wel een beetje jammer weer imo, maar dat zal ik niet spoileren.
cijfer: 7
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:27:12 #218
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52940382
quote:
Op zondag 2 september 2007 16:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

[..]

Ik vond 'm ook onderhoudend, maar
SPOILER
SPOILER
pi_52941075
The Maltese Falcon

Het werd toch een keer tijd om deze klassieker eindelijk eens te zien.

Hij beviel me goed, ondanks enkele plotholes blijft het verhaal intrigeren en er wordt sterk geacteerd (vooral Peter Lorre is vermakelijk).
Vreemd genoeg is de femme fatale en love-interest van Bogart nou niet erg aantrekkelijk.....

Maar alles bij elkaar topvermaak.

The Picture of Dorian Gray

Dit was een aangename verrassing!

Uitstekende en vooral zeer fraaie verfilming van het verhaal van Oscar Wilde waarin de Victoriaanse sfeer goed bewaard is gebleven.

Mooi moment als het verdorven schilderij van Dorian Gray in kleur verschijnt terwijl de rest van de film in zwart-wit is gefilmd.

Aanrader.

Planet Terror

Ik kan hier kort over zijn: ik heb genoten!
pi_52941364
quote:
Op maandag 3 september 2007 15:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Pom Poko hoort imo ook tot de matigere Ghibli's.
SPOILER
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_52943515
Oz (S2) (Tom Fontana)
Emerald City is een experimentele eenheid van de Oswald Maximum Security Prison, kortweg OZ. OZ wordt geleid door Tim Mcmanus en Leo Glynn, zij proberen gevangen te rehabiliteren. In OZ vormen zich verschillende groepen; de moslims, latino's, Italianen en neonazi's en zij schuwen geen geweld en terroriseren hun medegevangenen. Ook dit seizoen weer een blik op het keiharde gevangenisleven in OZ, naast de cast van het vorige seizoen ook de introductie van enkele nieuwe personages. Het tweede seizoen is nog schokkender en geweldadiger dan het eerste seizoen en af en toe had ik de neiging om even de andere kant op te kijken, toch hoort het er allemaal wel bij. Wat me nog steeds erg aangrijpt is de transformatie van redelijk ongevaarlijke gevangenen in monsters, dit door het harde leven in OZ. Daarnaast heb je het vaak meer te doen met de gevangenen dan met enkele bewaarders die het ook zeker verdienen om achter de tralies te verdwijnen. Ditmaal geen spectaculaire cliffhanger, maar gewoon een hele sterke aflevering. Op zich geen probleem want je kan ook niet iedere keer met een grote klapper afsluiten, dat komt de geloofwaardigheid ook niet ten goede. Hopen dat men besluit om ook snel het derde seizoen uit te brengen hier in Nederland, want dit toch echt de grote broer van de huidige hitserie Prisonbreak (al zijn beide series ook niet geheel met elkaar te vergelijken). 8.3

pi_52943690
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef ampburner het volgende:

[..]

Heb onderstaande Ghibli's gezien en heb ze ook even in volgorde gezet:

1: Grave of the Fireflies
2. Spirited Away
3. Princess Mononoke
4. Howl's Moving Castle
5. My Neigbour Totoro

Bedenk me trouwens ook net dat ik Kiki's Delivery Service ook heb gezien, die vond ik misschien nog wel wat minder dan Totoro. Maar de eerste slecht Ghibli moet ik nog tegenkomen (zal ook wel niet gebeuren).
pi_52946681
Interiors

Woody Allen op de serieuze toer. De focus ligt op de twee dochters van een labiele vrouw. Wanneer zij wordt verlaten door haar man doet de ene dochter er alles aan om haar bezig te houden terwijl de andere haar voorhoudt dat het wel weer goed komt en de breuk maar tijdelijk is. De typische Allen-humor ontbreekt. Wel komt zijn fascinatie voor psychoanalyse uiteraard weer naar voren. Veel mooie shots, maar je krijgt er niet echt een Woody Allenfix van, eerder een treurig gevoel.
pi_52947267
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:31 schreef the_hulk het volgende:

[..]
Maar de eerste slecht Ghibli moet ik nog tegenkomen (zal ook wel niet gebeuren).
Ik heb alle lange animatiefilms van Ghibli gezien (en een handjevol shorts). En ik vond Whisper of the Heart, I Can Hear the Sea & Only Yesterday gewoonweg saai. Tales from Earthsea vond ik ook niet goed, maar die had nog een leuk fantasy jasje dat enigszins boeide. My Neighbors the Yamadas, Spirited Away en Porco Rosso zijn toch wel mijn favorieten.
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:31:08 #225
67640 SaintOfKillers
pi_52949219
Mah nakorn (Citizen Dog)

Dit is een vrij vreemde Thaise film die over vanalles en ook over helemaal niets gaat. Het gaat over ene Pod die verliefd is op een zekere Jin, zij zijn de enige personages in het verhaal die min of meer normaal zijn, voor de rest wordt het wereldje bevolkt met kleurrijke figuren die zorgen voor de ene bizarre situatie na de andere. Kettingrokende teddyberen, een vriend van Pod die dood is maar toch koppig op zijn scooter blijft rondrijden, afgehakte vingers, vliegende boeken, een kerel die alles likt wat hij tegenkomt, enzovoort.

De film wordt vaak de Thaise Amelie genoemd en er zijn zeker overeenkomsten, maar het wordt hier aangevuld met die typische Oosterse weirdness. In het midden zakt de film even in omdat de romance zelf niet zo heel beklijvend is, maar gelukkig blijft de regisseur zijn publiek bestoken met fantasievolle wendingen. Niet alle ideeën zijn even geslaagd, maar er zit genoeg tussen wat voor de glimlach zorgt.

Trailer .
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:53:57 #226
45532 ziggyziggyziggy
pi_52949856
Un condamné à mort s'est échappé ou Le vent souffle où il veut
Fijne, sfeervolle Franse gevangenisontsnappingsfilm met toffe muziek van Mozart.
  woensdag 5 september 2007 @ 00:14:09 #227
27648 Weakling
available in strong mint
pi_52950336
Na al deze zeer verantwoorde films kan ik niet achterblijven, ik heb vandaag gezien:

D.O.A: Dead or Alive
Hoogwaardige acteerprestaties met sterk uitgediepte karakters die een emotionele reis ondergaan. Na afloop voel je je spiritueel verrijkt en zullen de vele verrassende plotwendingen nog dagen door je hoofd spelen. De dialogen zijn zo verfrissend dat je direct de oneliners op zult pikken en in het dagelijks leven gaat gebruiken. Actiescenes zijn juist gedosseerd in het verhaal ingepast en zijn bijzonder realistisch. Muzikaal is er ook niets te klagen, want deze staat volledig in dienst van de scene en overheerst nergens. Kortom, een filmisch hoogstandje waar nog jaren over gediscussieerd zal worden

O, wacht ff ... D.O.A? Ah, ik vergis me in film ... nee da's gewoon een super lompe film met babes in zo weinig mogelijk kleding en zo slecht dat het weer leuk wordt. Briljant van slechtheid! En daarom: 7/10
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 5 september 2007 @ 09:29:26 #228
18008 hornage
pi_52953649
DOA rulet

ik heb gisteren in de sneak gezien:
Trade
Ik had de trailer al eens eerder gezien dus ik wist dat dit een film werd in de sfeer van Traffic, The Constant Gardener, Cidade De Deus etc. Ik had vergelijkingsmateriaal dus de vraag werd natuurlijk: kan deze film zich neerzetten in hetzelfde rijtje als waardige film?
Nou dat kan hij zeker. De film vertelt over een jong mexicaans meisje die gekidnapt wordt om dan naar Amerika gesmokkeld te worden om daar verhandeld te worden voor sexuele doeleinden. Haar broer, een mexicaans gangstertje gaat er achteraan om haar te redden. Onderweg komt hij een amerikaan (Kevin Kline) tegen die hem wilt helpen.
De film schiet overal raak. Er wordt niet al te hard een moraal er tegenaan gedrukt, het acteerwerk is zeer ok. En de afwisseling van kijken hoe het met het meisje gaat en hoe het met haar broer gaat is heel fijn gedaan zodat het zeker wel te volgen is.
Het einde van een film maakt of breekt de film. Bij deze maakt hij hem. Het zorgt voor de laatste karakterontwikkeling op een hele mooie manier.
Ik heb er dus van genoten dus zeker aanrader! Een 9.
pi_52956453
The Simpsons (2007) 7.5

Hoewel de film wat beter is dan de gemiddelde Simpson-aflevering hoop ik niet dat de betrekkelijk succesvolle transformatie naar het grote witte doek met bijbehorende lengte een sequel-festijn gaat opleveren. Maar dat verwacht ik ook niet. Een animatie-format als The Simpsons werkt toch het beste in kortere afleveringen. Wat dat betreft geldt hetzelfde als wat voor de South Park-film gold. Die was immers ook enigszins beter dan de gemiddelde aflevering, maar meer films moeten er niet gemaakt worden.
De animatie van The Simpsons Movie bevat hier en daar wat nieuwe animatie-gadgets die best leuk zijn, maar gelukkig blijft de basis hetzelfde. Voor de rest valt er weinig nieuws te ontdekken. De film is simpelweg grappig en meer pretendeert het ook niet te zijn. De gebruikelijke Simpson-schaterlach kan zo nu en dan weer gehoord worden. Het eerste half uur is iets sterker dan de rest, maar saai wordt het gelukkig nooit.
pi_52956522
Amélie voor de zoveelste keer
  woensdag 5 september 2007 @ 12:58:28 #231
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52958186
De afgelopen week:

Next (Lee Tamahori, 2007)
Vrij matige sci-fi-thriller met een erg slechte rol van Julianne Moore, maar ook de rest maakt niet echt indruk. Het verhaal is een vrij suffe uitwerking van een aardig idee. Het is echter vooral de twist in de derde akte die de film definitief nekt. Wat suf. **½

The Lookout (Scott Frank, 2007)
Joseph Gordon-Levitt heeft een neusje voor prima films. Na Mysterious Skin en Brick heeft hij met The Lookout weer een prima hoofdrol. Wat de film vooral sterk maakt is dat wat een standaard heist-movie had kunnen zijn, veel meer een karakterstudie is. De gebeurtenissen gebeuren omwille van de ontwikkeling van Gordon-Levitt's personage in plaats van de plot. ****

Death Proof (Quentin Tarantino, 2007)
Samen met Robert Rodriguez' Planet Terror vormt deze ode aan de B-films van Tarantino de double-feature Grindhouse. Van de twee is dit de minste, maar toch nog erg vermakelijk. De eenvoudige plot wordt aangevuld met typische Tarantino dialogen en dat is eigenijk nou net wat dit de mindere film maakt. Het zijn er eigenlijk net wat te veel en van minder niveau dan in zijn andere films. De film heeft echter meer dan genoeg geweldige momenten te bieden om dat te compenseren met als uitsmijter het einde. ****

(#499) All That Jazz (Bob Fosse, 1979)
Bijzondere musical die zich ontvouwt als een serie hallucinaties, repetities en uitvoeringen. Het resultaat is een fascinerende studie van de naderende dood. Ongetwijfeld autobiografisch, gezien de gelijkenissen van Joe Gideon en Bob Fosse zelf. Zo maakte Joe Gideon bijvoorbeeld net als Bob Fosse zelf (Lenny) een film over een controversiële stand-up comedian. Een heel ervaren filmregisseur is hij niet geweest, met enkel een handvol films op z'n naam en die ervaring mist hij hier een beetje. Een goede opbouw had geholpen de aandacht de hele tijd vast te laten houden. Desalniettemin een bijzondere ervaring. ****

The Bourne Ultimatum (Paul Greengrass, 2007)
Met afstand de beste film uit de Bourne-serie. Vanaf de eerste seconde werd ik gegrepen door de realistische spanning die de film op weet te wekken om vervolgens daar tot het einde niet meer van verlost te raken. Het camerawerk is weer fantastisch en zorgt voor het realistische karakter wat de actiescenes hebben. Met name het gevecht in Tangiers is erg goed en ook de auto-achtervolging door de straten van New York is een van de beste die ik gezien heb. ****½
pi_52967406
Maandag in de bios: License to wed
Dinsdag in de bios: No reservations

Vooral die laatste is echt leuk
pi_52968087
Gosford Park (Robert Altman, 2001)
Gosford Park is de eerste film van Robert Altman die ik heb gezien en al is het alles behalve een slechte film, toch viel hij me enigzins tegen. Gosford Park is het landhuis van Sir William McCordle en zijn vrouw Lady Sylvia, de twee hebben een groep vrienden van stand (en hun bedienden) uitgenodigd voor een jachtpartij. De ontwikkelingen tussen deze personages bereiken hun hoogtepunt in een moord. Altman brengt het verschil tussen de twee werelden, die van de Engelse Society en die van hun bedienden, goed in beeld. Er is letterlijk en figuurlijk sprake van niveauverschil. De film beschikt over een zeer grote sterrencast en de acteerprestaties zijn dan ook dik in orde, alleen het grote aantal acteurs draagt niet bij aan de overzichtelijkheid en de personages blijven zo vrij oppervlakkig. Aander punt van kritiek is de speelduur, de 137 minuten voelen aan als dik drie uur door het lage tempo. Toch was het ook zeker geen straf om naar de film te kijken, de regie en het acteerwerk zijn dik in orde en verder bevat de film ook enkele geslaagde komische momenten. Geen slechte film dus, maar had er wel iets meer van verwacht. 7.6

woensdag 5 september 2007 @ 22:04:02 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_52969117
Mad Max (1979, Aus, George Miller)
Veel minder futuristisch post-apocalyptisch dan deel twee en drie en veel meer hip jaren 70 cult. Een ander verschil is imo dat deel twee en drie veel meer standaard plotgedreven actiefilms zijn met Mel Gibson als held, terwijl deel 1 veel meer karakter gedreven is over hoe Gibson verandert.
cijfer: 8.5

Manhattan (1979, VS, Woody Allen)
Ik ben fan van Allen en vind zelfs zijn mindere films op nog steeds erg vermakelijk. En Manhattan is absoluut zijn allerbeste die ik ooit heb gezien. Imo is het de ultieme Allen film. En nooit eerder zag een Allen er zo prachtig uit.

Lifeboat (1944, VS, Alfred Hitchcock)
Alleen de grotere der aarde(en dan heb ik het niet alleen over Hithcock, maar ook over schrijver John Steinbeck) kunnen een hele oorlog, en zelfs mensheid zelf, terug brengen tot een paar drenkelingen in een reddingssloep.
cijfer: 8
  woensdag 5 september 2007 @ 22:24:54 #235
67640 SaintOfKillers
pi_52969749
Kôfuku no kane (Blessing Bell)

Op een dag gaat Igarashi naar de fabriek waar hij werkt. Ze is echter gesloten en iedereen is ontslagen. Igarashi wandelt weg, wandelt verder, wandelt nog wat en blijft wandelen. Zijn tocht is een opeenvolging van ontmoetingen en evenementen. Hij redt kinderen uit een brand, hij belandt in de gevangenis en in het hospitaal, hij ontmoet een geest, ziet iemand zelfmoord plegen,.... Igarashi zegt geen woord, doet zijn ding en wandelt verder.

De hoofdrol is voor Susumu Terajima, misschien bekend bij Japanfans uit de films van Kitano. Hij is vrijwel de hele film in beeld en ondergaat het meeste met een onbeweeglijk gezicht. De regie is van de hand van Hiroyuki Tanaka (ook wel bekend als Sabu) en is niet echt te vergelijken met de andere films van hem die ik ken (Monday en Postman Blues, beiden tof). Deze film is veel trager en het drama en de humor zijn veel subtieler. Hierdoor zullen een hoop mensen hem als saai ervaren, maar ik kon het wel hebben. Desalniettemin zou ik deze niet aanraden als eerste Sabu. Film voor de meerwaardezoeker, zeg maar.

Prettig weetje is dat de geest die Igarashi ontmoet, wordt gespeeld door de ondertussen stokoude regisseur Seijun Suzuki .

Trailer .
pi_52978106
L'Armée des Ombres (1969) 8+

Mijn eerste ervaring met de Franse regisseur Melville is direct erg positief. De lotgevallenen van de stoutmoedige leden van het georganiseerde Franse verzet zijn tragisch en spannend. De film heeft even nodig om op gang te komen, maar komt er daardoor uiteindelijk juist sterker uit. Wat dat betreft is de film enigszins te vergelijken met het werk van Clouzot, die bovendien met een aantal overeenkomende acteurs te werk ging in Les Diaboliques. Deze Paul Meurisse en Simone Sigornet vormen samen met o.a. Lino Ventura een heerlijk acteursensemble die hun rollen voortreffelijk neerzetten. In deze film wordt duidelijk dat het er ook in het verzet soms erg hard aan toe ging.
pi_52979635
The Day the Earth Stood Still (Robert Wise 1951)
Het zal heel cliché overkomen, maar ik vond eigenlijk alles aan de film goed. Oók het einde en de boodschap die de Aliens verkondigden.

Zodiac (David Fincher 2007)
Eens een hele andere manier om de geschiedenis rondom een seriemoordenaar neer zetten in een film. Fincher komt er mee weg, want het verhaal van de Zodiac Killer blijkt boeiend genoeg. Ondanks zijn lengte boeide de film me van het begin tot het einde. Puike, realistische weergave van hoe het ongeveer in zijn werk moet zijn gegaan destijds.
En Robert Downey Jr. lijkt sinds zijn come-back alleen nog maar leuke/goede rollen uit te kiezen. Chapeau.

The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (James Algar 1949)
Als Disney fan en een nog groter fan van The Wind in the Willows werd ik helemaal op mijn wenken bediend. Jammer dat het verhaal rondom Ichabod Crane een stuk minder boeit. Desalniettemin de moeite waard, want deze tekenfilm heeft nog het authentieke Disney gevoel dat ik laatst bij bv. Tarzan miste.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:48:29 #238
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_52980239
Jullie hadden nog een maandlijstje van augustus van mij te goed...

De oogst is 45 films geworden, waarvan 1 herkijk en 7 zag ik er in de bioscoop.

Nieuw in mijn top 1000:

1. 39 Inland Empire (David Lynch, 2006) *****
2. 307 Mrs. Miniver (William Wyler, 1942) ****½
3. 318 Biruma no tategoto (The Burmese Harp) (Kon Ichikawa, 1956) ****½
4. 319 Obchod na korze (The Shop on Main Street) (Ján Kadár & Elmar Klos, 1965) ****½
5. 373 Nobi (Fires on the Plain) (Kon Ichikawa, 1959) ****
6. 402 Sunshine (Danny Boyle, 2007) ****
7. 507 Planet Terror (Robert Rodriguez, 2007) ****
8. 585 The Train (John Frankenheimer, 1964) ****
9. 591 Paisà (Roberto Rossellini, 1946) ****
10. 851 The Simpsons Movie (David Silverman, 2007) ****
11. 926 Twelve O'Clock High (Henry King, 1949) ****
12. 956 The Lookout (Scott Frank, 2007) ****
13. 970 Die Brücke (Bernhard Wicki, 1959) ****
14. 991 Julius Caesar (Joseph L. Mankiewicz, 1953) ****

Maak aub niet net als ik de fout om On Deadly Ground (*), Inspector Gadget 2 (*) of Big Momma's House (*½) te gaan kijken...

Gemiddelde 6,69
pi_52981503
Inspector Gadget 2, een meesterwerk!

Ik ben zo`n gek die van alles door elkaar kijkt, en zelfs de meest wazige films opzet om daarna heel erg uitgelachen te worden dat ik die film gezien heb.

Ik dwaal af:

Disturbia
Aardige tienerthriller met een duidelijke knipoog naar Rear Window van Hitchcock. Het einde vond ik beetje teleurstellend, Carie Ann Moss had ik kleine rol en het buurmeisje was mooie beelopvulling.
Mijn cijfer: 7.0
  donderdag 6 september 2007 @ 14:18:34 #240
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52982018
quote:
Op donderdag 6 september 2007 12:48 schreef Gorro het volgende:
Maak aub niet net als ik de fout om On Deadly Ground (*), Inspector Gadget 2 (*) of Big Momma's House (*½) te gaan kijken...
Moest je een weekendje op je kleine neefjes oppassen ofzo ?

Amazon Women on the Moon

Een soort 'Grindhouse' is dit, maar dan van zo'n twintig jaar geleden. De hoofdfilm Amazon Women on the Moon beslaat maar een kwart van de hele film. Op de spannende momenten wordt de film afgebroken, hetzij door een technisch defect, anders dan wel door sketches, commercials en nog meer geinerij. Het bevat over het algemeen genoeg grinnikmomenten en de referenties naar SF-films uit de jaren '50 zijn wel leuk gevonden. Cijfer: 6,5

Casino
Dacht ik deze film al eerder in een ver verleden te hebben gezien, bleek dat dus niet waar te zijn. Op zich een prima film hoor, ware het niet dat het laatste gedeelte nauwelijks meer over het casino van Robert de Niro ging, maar meer over het gebitch tussen hem en Sharon Stone. Het eerste gedeelte was iig best oke en vond ik ook stukken interessanter. Door de verschillende vertellers komt het trouwens allemaal over als een docu, wat ietwat suffig is. Had misschien niet gehoeven, maar goed. Cijfer: 7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')