Dan zal ik het goed maken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 17:39 schreef RuneRose het volgende:
en wederom ben ik geschokt door onze Falco. The Thin Red Line een zesje, en matige rotzooi als Chocolat een 7. Ongelofelijk.
Het script is dan ook grotendeels geïmproviseerd. Ik denk niet dat de regisseur een duidelijke boodschap had, maar dat hij een bepaald gevoel heeft willen overbrengen.quote:Op zondag 9 september 2007 12:33 schreef MargotTenenbaum het volgende:
Naked
Grimmige, donkere film over het leven van een dakloze met een naargeestig wereldbeeld in een arbeidersstad in Engeland. Op zijn zoektocht naar een plaats om te slapen ontmoet hij allerlei figuren die hij zijn denkbeelden opdringt om ze snel daarna weer te verlaten. Ondanks dat hij eigenlijk maar een veredelde zwerver is krijg je als kijker sympathie voor hem - misschien omdat hij duidelijk ontwikkeld is en toch erg slecht terecht gekomen. Achteraf vroeg ik me wel af wat nu eigenlijk het verhaal is dat de film wil vertellen, of de boodschap. Het lijkt niet echt ergens heen te gaan, maar ik vond het wel een goede film.
Nee deze had ik nog niet gezien. Dit was de eerste uit de Malle box van Criterion die ik heb bekeken.quote:Op maandag 10 september 2007 22:44 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ik dacht dat je die al gezien had of vergis ik me met een andere film?![]()
ok heb nu alle films uit de box gehadquote:Op maandag 10 september 2007 23:16 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nee deze had ik nog niet gezien. Dit was de eerste uit de Malle box van Criterion die ik heb bekeken.
De enige andere film dan Malle die ik tot nu toe heb gezien was Ascenseur pour l'échafaud
cijfer: 8quote:the movie as a whole doesn't live up to its parts. And that Joe and Ratso rise above the material, taking on a reality of their own while the screenplay detours into the fashionable New York demimonde. "Midnight Cowboy" is a good movie with a masterpiece inside, struggling to break free.
The best thing in the movie is the acting, by Jon Voight and Dustin Hoffman as a simple-minded Texas drifter and a cynical Broadway street operator. This was the movie that established Voight's career, and proved that Hoffman, after the triumph of "The Graduate," had many more notes inside of him -- and was destined to become one of the great character actors of his time. Voight and Hoffman both won Oscar nominations as best actor. Over their shoulders, we could see a real world, the world of Times Square in the 1960s, which at the time seemed bleak and dangerous -- but in the less innocent 1990s seems positioned half-way between our current despair and lingering myths of Damon Runyon.
The characters and their immediate world are absolutely right, then. But the director, John Schlesinger, was not willing to tell their story with the simplicity I think it required. He took those two magnificent performances and dropped them into a trendy, gimmick-ridden exercise in fashionable cinema. The ghost of the Swinging Sixties haunts "Midnight Cowboy," and robs it of the timelessness it should possess.
I still feel that is the case. What has happened to "Midnight Cowboy" is that we've done our own editing job on it. We've forgotten the excesses and the detours, and remembered the purity of the central characters and the Voight and Hoffman performances. Seeing the movie again was a reminder of what else, unfortunately, it contains.
Instead, it reaches outside the relationship for a string of melodramatic scenes that will not do. The most offensive is a psychedelic Andy Warhol party scene. Although the scene now provides a certain historical record (and it is fun to spot Warhol "superstars" in cameos), this basic party scene had already, in 1969, been staged many times. In the world they inhabited, there would have been almost no chance of Joe and Ratso being invited to such a party.
All of these doubts about "Midnight Cowboy" exist entirely apart from the performances of Dustin Hoffman and Jon Voight. It is a tribute to them, and to the core of honesty in Waldo Salt's screenplay and Schlesinger's direction (which both won Oscars), that Ratso and Joe Buck emerge so unforgettably drawn. But if films could be revised, or rewritten, it is possible to see now how this one could be more pure.
Dan heb ik nog wat te goedquote:Op maandag 10 september 2007 23:18 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ok heb nu alle films uit de box gehad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |