abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2007 @ 06:25:56 #251
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_53023727
Death Note (Desu Noto)(2006)
Jongen vind een boek, als hij iemand zijn naam in het boek vermeld, terwijl hij ook het gezicht van die persoon voor zich kan halen, zal deze persoon sterven.....
Leuk concept wat dan ook uitgemolken word in een manga, anime en een tweetal films, waarvan deze de eerste is....
De anime was mij iets te sloom, de film gaat gelukkig iets sneller en is verdomd leuk uitgewerkt, vooral de Shinigami Ryuk, uitgevoerd in CGI werkt op mijn lachspieren in positieve zin dan.
minpuntje vind ik het open einde, maar goed, was toch al van plan deel twee ook te te gaan kijken....
(8/10)
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  zaterdag 8 september 2007 @ 06:26:31 #252
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_53023729
oeps verkeerde knopje sorry...
pi_53024408
Arlington Road

Ik had hem al een keer eerder gezien, maar gisteren nog maar een keer bekeken. Ik wist ongeveer wat er ging gebeuren dus hij was stukken minder dan de 1e keer, toen was hij echt geweldig. Sterk verhaal en goede acteurs, zeker weten 1 van de beste thrillers die ik ooit heb gezien.

Michael Faraday is een professor aan een universiteit. Zijn vrouw, FBI-agente, is een tijdje geleden om het leven gekomen bij een foute anti-terrorisme actie. Sindsdien is Michael geobsedeerd door terroristische groeperingen. Als hij nieuwe buren krijgt, lijken ze in het begin erg vriendelijk. Langzaam begint Michael echter te vermoeden dat er iets niet helemaal pluis is met de buurman, en begint in z'n verleden te graven.

9/10
  zaterdag 8 september 2007 @ 16:13:30 #254
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_53030873
Buffet Froid (Bertrand Blier, 1979)
Doldwaze zwarte misdaadcomedie van Bertrand Blier. Het is haast alsof Buñuel een misdaadcomedy gemaakt heeft. Zo veel absurdistische gebeurtenissen en wendingen zitten in de film. En dat werkt wel leuk, hoewel hij ook niet veel langer had moeten duren. De beelden zijn trouwens ook best mooi, met name bij de aantiteling zitten een aantal interessante shots van een verlaten metro-station. ***½

The Brood (David Cronenberg, 1979)
Best aardige vroege film van David Cronenberg. Enigszins veroudert inmiddels, maar de moorden zijn nog best geweldadig en weerzinwekkend. De film verliest af en toe wel wat aan interesse en tempo. ***
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:39:00 #255
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53032466
en wederom ben ik geschokt door onze Falco. The Thin Red Line een zesje, en matige rotzooi als Chocolat een 7. Ongelofelijk.
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:32:39 #256
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53033645
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:39 schreef RuneRose het volgende:
en wederom ben ik geschokt door onze Falco. The Thin Red Line een zesje, en matige rotzooi als Chocolat een 7. Ongelofelijk.
Dan zal ik het goed maken.

The Oh in Ohio (2006, VS, Billy Kent)
Aardige indie film met Parker Posey als zakenvrouw, die nog nooit een orgasme heeft gehad. Ondertussen zit haar man (Paul Rudd) na zoveel jaren mislukte vrijpartijen in een depressie. Hun huwelijk loopt op de klippen. Parker gaat op zoek naar haar orgasme. Paul knoopt een relatie aan met sexy geek studente Mischa Barton om voor zichzelf te bewijzen dat er niks mis is met zijn libido. Met een leuke bijrol van Danny deVito als Wayne the Pool Guy
cijfer: 7je

The Brood (1979, Can, David Cronenberg)
Cronenberg hoort bij het Rivella regisseurs clubje, een beetje vreemd, maar wel lekker. The Brood is een geslaagde horror film, eng, spannend, goor. En soms (onbedoeld) grappig.
cijfer: 7.5

Half Nelson (2006, VS, Ryan Fleck)
Sterke karakterstudie over een geschiedenis leraar, die zijn tegenvallende lege bestaan probeert op te vullen met drugs. Er onstaat ondertussen een vriendschap met één van zijn leerlingen. Een meisje uit een gebroken gezin. Ryan Gosling speelt erg sterk.
cijfer: 8

The Thin Red Line (1998, VS, Terrence Malick)
Prachtige oorlogsfilms van Mallick. Die sterke, chaotische actie scene's afwisselt met prachtige rustige beelden van mensen in lang gras. De contrast tussen rust en choas, vrede en geweld, leven en dood is daardoor extra duidelijk. De tussenstukjes waarin filosofische monoloogjes plaats vinden zorgen er imho voor dat Mallick de slag en eigenlijk de hele oorlog in een groter bijna kosmisch beeld plaatst.
Terwijl de cast bestaat uit heel veel grote namen had ik nooit het idee naar een film met een sterrencast te kijken. (En dat is bedoeld als compliment) Het getuigt van lef om mensen als George Clooney en John Travolta in kleine bijrolletjes te casten. Iedereen wou natuurlijk in Mallicks film spelen na zijn 20 jarige afwezigheid.
cijfer: 9
pi_53034469
Volgens mij zijn er weer wat tournaments aan de gang.
pi_53034474
183. Au revoir, les enfants (Louis Malle, 1987) :: 8.4

Mooi verhaal over 2 jongens ( 1 daarvan is joods) die grote vrienden worden op het internaat tijdens de tweede wereldoorlog. Het verhaal verloopt in een traag tempo waardoor het eerste stuk even doorbijten is, maar naarmate het einde vordert word alles ruimschoots goedgemaakt.

184. Knallhart (Detlev Buck, 2006) :: 7.8

Sterke film die vanaf het begin tot het eind boeiend blijft, rauw en realistisch, goede muziekkeuze en een verrassend einde.
pi_53035123
Mona Lisa (Neil Jordan, 1986)
George (Bob Hoskins) komt net uit de gevangenis, waar hij heeft gezeten om zijn baas Mortwell (Michael Caine) te beschermen. Hij gaat aan het werk als chauffeur voor de call-girl Simone, eerst kunnen de twee elkaar niet uitstaan maar langzaam krijgt George toch gevoelens voor Simone. Dan vraagt Simone of hij haar kan helpen haar vriendin Cathy op te sporen. Regisseur Neil Jordan maakte deze film een paar jaar voor (het voor mij behoorlijk tegenvallende) The Crying Game, twee films met vele gelijkenissen. Toch is Mona Lisa in mijn ogen net wat beter. Aardige film dus, met goede rollen van Hoskins en Caine. 6.8

zaterdag 8 september 2007 @ 20:28:55 #260
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_53036456
Evan Almighty
Alles wat een film vervelend maakt is in Evan Almighty tot één grote bal met stront gekneed en uitgespreid over anderhalf uur. Het 'vervolg' op Bruce Allmighty is bovenal een familiefilm met een dozijn dierengrapjes die vooral de kleintjes wel kunnen waarderen. Voor iedereen met haar op zijn lul stel ik voor deze te mijden als de pest. Echt, niet doen. 3
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zaterdag 8 september 2007 @ 22:49:46 #261
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53039964
Aoi kuruma (A Blue Automobile)

Een jonge DJ heeft problemen met een trauma uit zijn jeugd, hij had toen een ongeluk dat hij nog steeds niet heeft verwerkt. Zijn huidige relatie lijdt daaronder, want hij sluit zich af van zijn vriendin en gedraagt zich vaak erg afstandelijk. Hij heeft een betere band met de zus van z'n vriendin, die lijkt hem beter te begrijpen. Er ontstaat een driehoeksrelatie.

De film kiest geen kant en veroordeelt niemand, hij geeft alleen weer wat er gebeurt. Ook wordt er voor gekozen om zo weinig mogelijk sentimentaliteit of melodrama in de film te steken. Dit betekent wel dat het moeilijker wordt een band te scheppen met de personages, ze hebben wel diepgang, maar je weet vaak niet wat hen drijft.

Het sterkste onderdeel van de film zijn de acteerprestaties van de drie hoofdrolspelers. Ene Arata zet op overtuigende wijze de sombere doch coole hoofdrolspeler neer. Ook de rollen van de 2 zusjes worden subtiel gebracht, met een speciale vermelding voor Aoi Miyazaki die (zoals wel vaker) belachelijk cute is.

Ik denk niet dat film erg lang zal blijven hangen, maar dat neemt niet weg dat het goed was voor zolang het duurde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:11:50 #262
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53040498
Donderdag en vrijdag gezien:

Event Horizon
Hele toffe mix van science fiction en horror. Uiteraard slaat het verhaal helemaal nergens, is het plot flinterdun en zitten er de nodige gaten in het plot. Maar dat maakt hier niet zoveel uit want het acteerwerk van Fishburne en Neill is dik in orde, is het tempo hoog en ziet het geheel er verzorgd uit met geweldige sets en coole effecten.
Uitermate vermakelijke popcorn film dus die over was voor ik er erg in had.

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

The Bourne Identity
Dit was (als ik het goed heb) de vijfde keer dat ik `m zag en ken `m inmiddels dus wel van buiten. Blijft een buitengewoon degelijke actiefilm, maar voor mij wel duidelijk de mindere van de drie.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

The Bourne Supremacy
Derde keer dat ik `m zag en hij blijft geweldig. Goed verhaal, sterk acteerwerk, heerlijke actie en een fantastische auto achtervolging. Genieten geblazen!

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

The Bourne Ultimatum
Over fantastische auto achtervolgingen gesproken. Als je dacht dat die in Supremacy al geweldig was dan moet je Ultimatum zeker gaan zien. Wat Greengrass hier uithaalt is niets minder dan waanzinnig! Misschien wel 10 minuten lang gaat het maar door, geweldig. Als je trouwens niet van die shaky cam houdt dan is het wellicht wat minder geschikt voor je. Want daar wordt heel veel gebruik van gemaakt. Gelukkig had ik daar helemaal geen problemen. Integendeel. Vond het juist goed dat voor deze manier van film werd gekozen: het voegde zeker wat toe aan het realisme.
Verder is het acteerwerk weer geweldig. Damon is opnieuw zeer sterk maar de show wordt toch echt gestolen door David Strathairn die een sublieme rol neer zet.
Dit is zoals we ze willen zien, die actie films. Heerlijk! deze ga ik zeker nog vaker bekijken.

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zondag 9 september 2007 @ 09:45:20 #263
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_53044848
Desu Noto: The Last Name (2006)

Het vervolg op het eerste deelt (uiteraard), waarbij er iets word afgeweken van de anime/manga, anders zou de film helemaal zo lang worden, want dat is mijn minpunt....Ik vind het concept geweldig, maar 2,5 uur vind ik echt veel te lang....
(7.5/10)
  zondag 9 september 2007 @ 10:05:54 #264
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53044970
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 18:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dan zal ik het goed maken.
Jij snapt het.
pi_53046905
Naked
Grimmige, donkere film over het leven van een dakloze met een naargeestig wereldbeeld in een arbeidersstad in Engeland. Op zijn zoektocht naar een plaats om te slapen ontmoet hij allerlei figuren die hij zijn denkbeelden opdringt om ze snel daarna weer te verlaten. Ondanks dat hij eigenlijk maar een veredelde zwerver is krijg je als kijker sympathie voor hem - misschien omdat hij duidelijk ontwikkeld is en toch erg slecht terecht gekomen. Achteraf vroeg ik me wel af wat nu eigenlijk het verhaal is dat de film wil vertellen, of de boodschap. Het lijkt niet echt ergens heen te gaan, maar ik vond het wel een goede film.
pi_53050874
Vandaag zag ik de film The diving Bell and the Butterfly. Een verfilming van het boek Le scaphandre et le papillon geschreven door voormalig redacteur van de Franse ELLE Jean-Dominique Bauby. De kaartjes waren dan ook een kadootje van de ELLE.

De film beschrijft hoe het deze redacteur verging nadat hij op 34 jarige leeftijd een ernstige beroerte kreeg. Zijn hersenstam is dusdanig beschadigd dat hij volledig verlamd is. Hoewel hij volledig bij bewustzijn blijft, kan hij alleen zijn ogen bewegen. Als zn ene oog ook nog eens wordt dichtgenaaid, is de ellende compleet! Een logopediste ontwikkelt een knullige manier om hem te leren communiceren, nl door een rijtje letters op te lezen, in volgorde van gebruiksfrequentie, bij de juiste letter knippert Jean-Do met zn ogen. Op deze manier schrijft hij een boek over zijn leven na de beroerte.

Al met al best een mooie film, minder saai dan je zou denken en best leuk verteld.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_53051017
Die Hard 4.0

hij was wel aardig.....
The eyes of a person are the mirrors of the soul
  zondag 9 september 2007 @ 16:05:02 #268
154952 spoor4
Spoort niet
pi_53051110
quote:
Op zondag 9 september 2007 12:33 schreef MargotTenenbaum het volgende:
Naked
Grimmige, donkere film over het leven van een dakloze met een naargeestig wereldbeeld in een arbeidersstad in Engeland. Op zijn zoektocht naar een plaats om te slapen ontmoet hij allerlei figuren die hij zijn denkbeelden opdringt om ze snel daarna weer te verlaten. Ondanks dat hij eigenlijk maar een veredelde zwerver is krijg je als kijker sympathie voor hem - misschien omdat hij duidelijk ontwikkeld is en toch erg slecht terecht gekomen. Achteraf vroeg ik me wel af wat nu eigenlijk het verhaal is dat de film wil vertellen, of de boodschap. Het lijkt niet echt ergens heen te gaan, maar ik vond het wel een goede film.
Het script is dan ook grotendeels geïmproviseerd. Ik denk niet dat de regisseur een duidelijke boodschap had, maar dat hij een bepaald gevoel heeft willen overbrengen.
  zondag 9 september 2007 @ 17:42:19 #269
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53053349
Vanmiddag een mini Godard middagje gehouden:

Pierrot Le Fou
Heerlijke film waarin Jean-Paul Belmondo en Anna Karina een duo speelt dat bijna op Bonnie And Clyde achtige wijze vanuit Parijs naar het zuiden van Frankrijk reist.
Alle kenmerken van de stijl van Godard die ik inmiddels gewend ben zien we ook hier weer terug. Het verhaal is niet het belangrijkste maar de personages en de manier waarop ze worden neer gezet. Dat gebeurd onder andere door prachtige shots, een veelvuldig gebruik van kleuren filters zoals we dat ook al zagen in Le Mépris en geweldig acteerwerk. Vooral Karina vond ik super.
Verder schrikt Godard er niet voor terug z`n mening te geven over de Vietnam oorlog, Amerikanen en toeristen.
Dat samen gevoegd geeft een genietbare film die het bekijken (en herbekijken) meer dan waard is en die je na de eerste kijkbeurt zeker niet volledig zal kunnen doorgronden.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Alphaville
Sinds ik 9 maanden geleden m`n eerste Godard zag heb ik nog geen tegenvallende film gezien. Van A Bout De Souffle tot en met Pierrot Le Fou: allemaal konden ze me uitermate bekoren. Totdat ik Alphaville opzette...
Hier had ik veel meer van verwacht maar ik kon er helemaal niets mee. Het verhaal (voor zover aanwezig) interesseerde me niet, net als dat wat er met de personages gebeurde. Godard maakt een mix van (en een parodie op??) science-fiction en film noir. Jammer genoeg werkte die mix voor mij niet. Ik had het gevoel dat dat vooral kwam door het uitermate irritante stemmetje van Alpha 60, die een groot deel van de film voor mij verpestte.
Tuurlijk, er zitten zeker een paar goede en memorabele scenes in. Maar dat was bij lange na niet genoeg om mij 100 minuten geinteresseerd te houden.
Erg jammer, wellicht dat ie bij een herkijkbeurt beter zal bevallen...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  zondag 9 september 2007 @ 18:29:21 #270
67640 SaintOfKillers
pi_53054309
Naisu no mori: The First Contact (Funky Forest: The First Contact)

OK, ik weet niet goed wat ik juist heb gezien, een korte samenvatting geven is erg moeilijk, omdat het eigenlijk nergens over ging. Het was iig. één van de meest vreemde films die ik ooit mocht aanschouwen. Het geheel is een twee en een half uur durende aaneenschakeling van korte scenes die los staan van elkaar waarin de vreemdste dingen gebeuren.

Een combinatie van Gondry, Monty Python en Cronenberg, maar dan met Japanse inslag à la Survive Style 5+ of The Taste of Tea, lijkt de beste manier om alles te omschrijven. Die laatste is geen toeval, want de één van de regisseurs van Funky Forest is Katsuhito Ishii, die doorbrak met The Taste of Tea. De bekendste Japanse acteurs die meespelen, zijn Asano (uiteraard) en Terajima. Samen met een blanke tienjarige jongen vormen zijn de "Unpopular with girls brothers". Ik zal gewoon wat plaatjes posten:

Dat laatste plaatje is minder bizar, maar goed, toch ook de moeite . Uiteindelijk is de film zelf erg speciaal, maar toch niet voor iedereen geschikt. Twee en een half uur is gewoon te lang en niet alle stukjes zijn even geslaagd, sommigen zijn ronduit vervelend. Een hoop ideeën werden verfilmd, helaas ook de minder goede. Daaorm kan ik hem ook alleen maar aanraden aan de fans van de meer experimentele cinema. Check de trailer gewoon even.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 9 september 2007 @ 18:40:01 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53054502
The Star Dreamer
Deze interessante docu gaat over Pavel Klushantsev, een Russische filmmaker, die baanbrekende special effects gebruikte in zijn SF-films. Stanley Kubrick heeft bijvoorbeeld een aantal van zijn technieken gebruiken in 2001 A Space Odyssey en vele anderen schijnen door hem geïnspireerd zijn. Terwijl in de jaren '50 in de VS de ene bijzonder matige SF-monster-film na de andere werd uitgespuwd, maakte Klushantsev heel behoorlijke films zoals Planeta Bur, die ik eerder had gezien en inderdaad wel zijn momenten heeft.
Het treurige is dat Klushantsev echter nooit echt de erkenning heeft gekregen, die hij zou moeten verdienen. De overheid zag eigenlijk liever dat ie propaganda-filmpjes over de aardappeloogst zou maken en nadat de ruimterace tussen de VS en de USSR alsnog verloren werd in 1969 verdween hij in obscuriteit. Deze docu trekt dit allemaal recht door een kijkje te nemen in de gedachtenwereld van Klushantsev en ook een aantal van zijn spitsvondige truukjes te laten zien. Al met al best indrukwekkend zo nu en dan met helaas wel een ietwat melodramatische vertelstem. Cijfer: 8.

Noz w wodzie
Echt zo'n film, waarbij ik me kan voorstellen dat de VPRO in de jaren '60 en '70 deze grijsgespeeld heeft. In de eerste film van feature-film van Roman Polanski komt een echtpaar een lifter tegen en zij nemen hem mee op een zeiltocht. De karakters van de drie hoofdrolspelers zijn goed uitgewerkt. De lifter is een onbevangen brutalerik, de echtgenoot iemand die zich kan storen aan dommigheid. Er ontstaat een onderhuids conflict tussen de twee, waarbij de echtgenote van een afstandje lijkt toe te kijken. Redelijk intrigrerende film met een tof slot. Cijfer: 7,5

The Big Sleep
Aaargh, wat een overgecompliceerde shit werd dit gaandeweg . Zonde hoor, want Humphrey Bogart was wel in zijn element. Cijfer: 6.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 09-09-2007 18:45:23 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53057519
185. Knocked Up (Judd Apatow, 2006) :: 7.7

Leuke film weer van Apatow, met de nodige hilarische momenten. Jammer dat de film wat te lang duurt, waardoor het verhaal wat uitgerekt wordt. Anders had het een echte topper kunnen worden.

186. The Curse of the Jade Scorpion (Woody Allen, 2001) :: 7.5

Vermakelijk stukje film, leuke personages en een geinig en orgineel script.
pi_53058331
Charlie and the Chocolate Factory (Tim Burton, 2005)
Met Charlie and the Chocolate Factory leverde Burton opnieuw een topfilm af, de verfilming van het boek van Ronald Dahl is kleurrijk en is eigenlijk zoals ik me het boek zelf visueel voorstelde. Enig verschil daarin is de rol van Johnny Depp (Willy Wonka), daarbij dacht ik meer aan een klein, dik en oud mannetje. Neemt niet weg dat Depp een fantastische Wonka neerzet. Verder leuke liedjes en een goede score van Burton's huiscomponist Danny Elfman. 8.0

Ed Wood (Tim Burton, 1994)
Ed Wood is de verfilming van het leven van de gelijknamige b-film regisseur, de beste man heeft de twijfelachtige eer om de slechtste film ooit op zijn naam te hebben staan; Plan 9 from outher space. Depp zet de rol van Ed Wood goed neer, maar het is vooral Martin Landau die een echte topprestatie levert als de filmlegende Bela Lugosi. De keuze voor het zwart-wit in beeld brengen van het verhaal is naar mijn mening een goede keus, het past goed bij het sfeertje van de film. Ditmaal geen score van Danny Elfman, maar van Howard Shore (waar overigens niks op aan te merken valt). Verder is het ook wel vermakelijk om Johnny Depp in enkele scenes als travestiet te zien. 7.8

Mars Attacks! (Tim Burton, 1996)
Mars Attacks is in mijn ogen een van de wat mindere Burton films, neemt niet weg dat het nog steeds een vermakelijke film is. Veel lachwekkende situaties en eveneens lachwekkende special effects (dit was ook de bedoeling). Verder beschikt de film over een topcast met veel grote namen, helaas zorgen al deze rollen wel voor veel kleine verhaallijntjes die soms niks toevoegen en makkelijk (en beter) uit de film gelaten hadden kunnen worden. 7.0
pi_53063626
Ik heb de laatste dagen aardig wat films gekeken, daarom hier een overzichtje sinds donderdag.

The Lookout (2007) 7.5
Vermakelijke thriller met Joseph Gordon-Levitt die wel wat overeenkomsten vertoont met Brick, maar dan iets minder origineel. Zoals veel films zal deze film in de bioscoop iets beter tot zijn recht komen dan op een tv, wat mijn punt wellicht enigszins beïnvloed heeft.

The Hustler (1961) 8-
Sfeervolle pool-and-hustle film met een fijne Paul Newman. De bijrollen van o.a. George C. Scott en Jackie Gleeson zijn uitstekend. Het vervolg uit 1986 met Tom Cruise heeft duidelijk een stuk minder te bieden dan dit origineel.

September (2003) 5.5
Film die het leven van een dozijn Duitsers ten tijden van de aanslagen op het WTC in New York laat zien. Ondanks het onderwerp weinig interessant. Snel vergeten dus.

Papillon (1973) 7.5
Onderhoudende prison-escape film van Franklin J. Schaffner die net iets te lang duurt. Steve McQueen en Dustin Hoffman leveren degelijk acteerwerk af. Veel nagedaan in films als Escape from Alcatraz en The Shawshank Redemption.

Jeepers Creepers (2001) 5.5
Deze teen-horror film begint spannend en betrekkelijk geloofwaadig. Als echter na een minuut of 40 het monster steeds explicieter in beeld komt verdwijnt die aanvankelijke spanning als sneeuw voor de zon. Met een dergelijk gebrek aan een groot budget hadden de makers meer kunnen en moeten leren van een The Blair Witch Project. De goede elementen worden even later stuk voor stuk te niet gedaan.

Der Amerikanische Freund (1977) 8+
De spannende en mysterieuze thriller-sfeer die Wenders in deze film lang aanhoudt werkt prima. Bruno Ganz en vooral Dennis Hopper zetten eens te meer heerlijke personages neer. Het verhaal komt niet op de eerste plaats, de karakters en de sfeer daarentegen des te meer.

Network (1976) 7+
Hoewel op deze film niet veel kritiek te leveren valt had ik toch wat meer verwacht van een film met televisiemacht en -corruptie als onderwerp, Sidney Lumet als regisseur en o.m. Robert Duvall als acteur. De film blijft boeien, maar is nergens echt meeslepend, zoals ik wel enigszins gehoopt had.

Airplane! (1980) 5-
Dit is dus de film waar alle Naked Guns, Hot Shots! en uiteindelijk zelfs de Scary Movies vandaan komen. Leuk dat het de eerste is, maar de grap-dichtheid is net iets lager dan in de meeste andere über-flauwe komedies waarin geen plaats is voor een fatsoenlijk script of goed acteerwerk. Ik trek dit soort humor simpelweg niet meer.
What's it going to be then, eh?
  maandag 10 september 2007 @ 06:06:05 #275
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_53065550
God Grew Tired of Us (2006)
Documentaire over een aantal jongens die in een vluchtelingenkamp wonen, ze komen uit zuid Sudan en krijgen de kans om zich in de VS te vestigen. Tussen de hilarische momenten door, met een hoog "groeten terug" gehalte, vertellen de jongens hun aangrijpende verhaal. Gaandeweg word hun verhaal van hun verblijf in de harde westerse wereld ook een aangrijpend verhaal op zich.
(7/10)
pi_53065556
Ong Bak
Film nog nooit eerder in zijn geheel gezien, maar was in principe wel zoals ik verwacht had. Enorm strakke choreografie, met bizarre moves, maar voor het verhaal hoef je het gewoon niet te doen..Ik geef de film in zijn geheel een 7.5. Dit is dus een combo tussen een 5 voor het verhaal en een 10 voor de actie.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  maandag 10 september 2007 @ 13:02:34 #277
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_53071334
A Scanner Darkly
Deze film viel natuurlijk direct op bij de trailer door de stijl. Door alles over te trekken en kleurvlakken te creeeren oogt de film direct erg apart. Ten tweede was de film van tevoren al interessant doordat het een verfilming van een verhaal van Philp K Dicken is. Films gebaseerd op die verhalen kunnen afwisselend heel vet en wel te doen zijn dus ik was zeer benieuwd.
Het scramble suit idee had echt alleen maar kunnen werken op deze manier. Als die live action of CGI was, dan was het in beide gevallen echt heel dom geweest, maar nu ziet het er wel ok uit. Het verhaal is lekker verwarrend, het einde geeft deels een goede uitleg, maar laat gelijk een vraag rijzen over ethiek en over hoe de wereld eigenlijk heel gemakkelijk zo kan gaan vervreemden. Interessante en opvallende film. Een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 10 september 2007 @ 14:00:01 #278
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53072502
Fay Grim (2006, VS, Hal Hartley)
Fans zullen het vast vernieuwend, fris, kuntszinnig en/of intelligent noemen. Ik noem het amateuristisch, artsyfartsy, irritant en saai. Misschien dat ik het niet heb begrepen en was het bedoeld als parodie. Dat kan maar parodieën waarbij ik niet lach beschouw ik ook als mislukt.
cijfer: 3

A Mighty Wind (2003, VS, Christopher Guest)
Mockumentary over een reunië van folkzingers uit de jaren '60. De karakters zijn geinig. Vooral Eugene Levy als Mitch Cohen is erg geslaagd. De jongens van Spinal Tap vormen dit keer de Folksmen. Maar de film is niet zo grappig als Spinal Tap. En dat komt vooral omdat die te braaf is. Het lijkt alsof Guest te veel sympathie heeft voor het onderwerp en ze niet zo volledig tot de grond toe wilt afkraken als in Spinal Tap wel gebeurt.
cijfer: 7

Man cheng jin dai huang jin jia (Curse of the Golden Flower) (2006, HK, Yimou Zhang)
Als ik aan deze film denk schieten drie woorden me te binnen, goud, massaal en tieten. Om bij dat laatste te beginnen. De gehele vrouwelijke cast, met de verder voortreffelijke Gong Li, loopt de gehele film in zulke strakke korsetten, dat hun tieten er bijna uitfloepen. Dat is dus genieten voor mannelijke kijker.
Goud, omdat de film vol zit met prachtige decors en details vol goud en andere kleuren. Visueel is deze Zhang wederom prachtig om te aanschouwen. Zhang kan kleine details, zoals de sieraden van Gong Li, prachtig in beeld brengen. Maar ook het verbeelden van de massaliteit van het Chinese hof is bij hem in goede handen. Zhang zorgt in zijn hele massale uitbeelding van het hof ervoor dat je niet vergeet dat je naar het hof van de Chinese keizer kijkt en niet één of ander klein Europees koninkje.
Door de promo's werd deze film vooral aangeprijst als een opvolger van de martial arts hits Hero en House of the Flying Dagger. Maar dat klopt niet helemaal. Eigenlijk heeft het eerste anderhalf uur, afgezien van een paar kleine actiescené's, meer weg van een kostuumdrama. En lijkt qua verhaal meer op een Raise of the Red Latern dan zijn martial arts films. Het verhaal over intriges, plotten en samenzweringen is interessant genoeg om de aandacht vast te houden.
Het laatste half uur barst de actie los. En dat is genieten geblazen. Dit keer iets minder 1op1 wuxia actie, maar meer een massaal slagveld van twee legers die tegen elkaar vechten.
Verder kan ik de imo als oudere keizer onherkenbarem sterk spelende Chow Yun-Fat niet ongenoemd laten.
cijfer: 8.5
pi_53072567
The Man with the Golden Gun (1974)
James Bond wordt een doelwit van Fransesco Scaramanga en moet het simpelweg zien te overleven. Christopher Lee maakt deze film het tofst als badguy maar Roger Moore doet het ook zeer goed, mooie lokaties weer, leuke stunts, alleen die politieagent irriteert mateloos.
  maandag 10 september 2007 @ 14:05:24 #280
16701 scanman01
Today's a good day
pi_53072611
THE BOURNE ULTIMATUM

Het derde en laatste deel van de Bourne-trilogie is gewéldig. Deel 1 was al erg goed. Deel 2 vond ik iets minder, maar deel 3 is de beste van allemaal. Zonder twijfel. Spanning en actie vanaf de eerste seconde totaan de laatste seconde. Matt Damon is opnieuw zeer sterk in zijn rol als Jason Bourne. ook Julia Stiles is goed, maar helaas te weinig in beeld. Deze derde Bourne-film rondt de boel goed af. The Bourne Ultimatum is zoals een actiefilm hoort te zijn!

Cijfer: 9,0
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 10 september 2007 @ 16:53:30 #281
154952 spoor4
Spoort niet
pi_53075516
Fracture (2007)
Degelijke psychologische thriller, waarin het kat en muisspel tussen Hopkins en Goslin centraal staat. Je zou de film misschien kunnen betichten van Lector-sploitation.
6,5

Freedom Writers (2007)
Er is niet zo heel veel mis met deze film, behalve dat het onderwerp "docent helpt kansarme leerlingen" al behoorlijk uitgemolken is en deze film, afgezien van het feit dat het een goede weergave van een waargebeurd verhaal schijnt te zijn, weinig toevoegt aan het bestaande (sub)genre.
6,5

Snow Cake (2006)
Mooi dramafilmpje met overtuigende acteurs. Ik zeg verder niks over het plot, omdat het bij deze film volgens mij beter is als je van te voren niet weet wat je te wachten staat. De film begint erg vlot, maar kabbelt aan het eind wat langzaam voort, terwijl je eigenlijk al vrij snel wel kunt raden wat er aan de hand is.
7
  maandag 10 september 2007 @ 21:06:52 #282
67640 SaintOfKillers
pi_53081123
Meili shiguang (The Best of Times)

2 neven, Wei en Jie, modderen maar wat aan en hebben kutjobs. Dan krijgen ze plots de kans op "schulden te innen" voor een lokale bende. Ze krijgen een pistool en één kogel. Vanzelfsprekend loopt het daar allemaal mis. In de marge heeft Wei ook nog een familiaal probleem, want zijn tweelingzus is zwaar ziek en heeft niet lang meer te leven.

Het is een vrij onopvallende film, het begint relaxed met familietafereeltjes en de jongens die wat op de straat rondhangen, pas later in het verhaal wordt het allemaal iets dramatischer. Nergens is de film echt beklijvend, maar hij wordt ook nooit vervelend (met uitzondering van een irritante oom die steeds staat te roepen). Ik vond het jammer dat ze niet dieper ingingen op de hele plotlijn met de zieke zus, dat had meer potentie dan de criminele insteek. De film eindigt wel op een positieve noot door een verrassend maar eveneens geslaagd surrealistisch einde.

Trailer .
  maandag 10 september 2007 @ 22:42:34 #283
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53083714
Au Revoir, Les Enfants
Julien Quentin zit tijdens WO II in het door de Nazi`s bezette Frankrijk op een internaat. Wanneer de kerst vakantie is afgelopen en hij en z`n broer (die op dezelfde school zit) weer terug naar school moeten, krijgen ze een nieuwe jongen in de klas: Jean Bonnet. Een stille jongen die in het begin erg wordt gepest door z`n klasgenootjes. Dan komt Julien achter de reden waarom Jean zo stil is en veranderd alles...

Prachtige, hartverscheurende film die is gebaseerd op de ware gebeurtenissen die Louis Malle zelf heeft meegemaakt.
Al vanaf het allereerste shot op het treinstation, waar Julien afscheid neemt van z`n moeder om terug te keren naar school, is duidelijk waar de film om draait: om afscheid nemen. Afscheid nemen van je geliefden, van je vrienden en bekenden. Iets wat in de Tweede Wereldoorlog natuurlijk aan de orde van de dag was.

De manier waarop Malle zoiets groots en verschrikkelijk als WO II gebruikt om dit menselijke drama te vertellen is prachtig. De emoties worden nergens te dik aangezet waardoor het niet geforceerd over komt en je dus volop met de personages kunt meeleven.
De sfeer die in de film overheerst is er één van verdriet en onmacht. Iets dat wordt versterkt door het feit dat Malle veelal (bijna alleen maar) gebruik maakt van grauwe en sobere sets die de treurnis van de situatie waarin de wereld op dat moment verkeerde goed weer geeft. Het gebruik van fletse, grijs getinte filters helpt hier zeker bij. Gelukkig zit er ook wat humor in de film zodat het niet een totaal sober geheel is.
De acteerprestaties van de veelal jonge cast zijn fenomenaal, waarbij vooral Gaspard Manesse (als Julien) en Raphael Fejtö (als Jean) met kop en schouders boven de rest uit steken.

Het einde van de film is ontzettend emotioneel, waarbij waarschijnlijk bij menigeen een traantje zal vloeien. Het allerlaatste shot van de film wordt extra lang aangehouden waardoor de kracht van die laatste scene nog eens extra wordt benadrukt.

Met Au Revoir, Les Enfants heeft Louis Malle een prachtig emotioneel menselijk drama gemaakt waarbij vooral de laatste scene fantastisch is en die zal dan ook nog lang door je hoofd blijven spoken.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 10-09-2007 23:15:04 ]
pi_53083797
quote:
ik dacht dat je die al gezien had of vergis ik me met een andere film?
pi_53084630
Vanmiddag gezien: Mr. Brooks
Ik ben geen Kevin Costner fan, maar hij viel erg mee.
  maandag 10 september 2007 @ 23:16:27 #286
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53084683
quote:
Op maandag 10 september 2007 22:44 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ik dacht dat je die al gezien had of vergis ik me met een andere film?
Nee deze had ik nog niet gezien. Dit was de eerste uit de Malle box van Criterion die ik heb bekeken.
De enige andere film dan Malle die ik tot nu toe heb gezien was Ascenseur pour l'échafaud
pi_53084758
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:16 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nee deze had ik nog niet gezien. Dit was de eerste uit de Malle box van Criterion die ik heb bekeken.
De enige andere film dan Malle die ik tot nu toe heb gezien was Ascenseur pour l'échafaud
ok heb nu alle films uit de box gehad
  dinsdag 11 september 2007 @ 01:12:56 #288
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_53087269
Midnight Cowboy (1969, VS, John Schlesinger)
Soms kom ik een review tegen waar ik het (bijna) volledig me eens ben. En omdat Roger Ebert het beter verwoord dan mezelf, het al laat is, een schaamteloze copy-paste van de stukken waar ik het me eens ben. Het was voor mij echter wel de eerste keer dat ik hem zag.
quote:
the movie as a whole doesn't live up to its parts. And that Joe and Ratso rise above the material, taking on a reality of their own while the screenplay detours into the fashionable New York demimonde. "Midnight Cowboy" is a good movie with a masterpiece inside, struggling to break free.

The best thing in the movie is the acting, by Jon Voight and Dustin Hoffman as a simple-minded Texas drifter and a cynical Broadway street operator. This was the movie that established Voight's career, and proved that Hoffman, after the triumph of "The Graduate," had many more notes inside of him -- and was destined to become one of the great character actors of his time. Voight and Hoffman both won Oscar nominations as best actor. Over their shoulders, we could see a real world, the world of Times Square in the 1960s, which at the time seemed bleak and dangerous -- but in the less innocent 1990s seems positioned half-way between our current despair and lingering myths of Damon Runyon.

The characters and their immediate world are absolutely right, then. But the director, John Schlesinger, was not willing to tell their story with the simplicity I think it required. He took those two magnificent performances and dropped them into a trendy, gimmick-ridden exercise in fashionable cinema. The ghost of the Swinging Sixties haunts "Midnight Cowboy," and robs it of the timelessness it should possess.

I still feel that is the case. What has happened to "Midnight Cowboy" is that we've done our own editing job on it. We've forgotten the excesses and the detours, and remembered the purity of the central characters and the Voight and Hoffman performances. Seeing the movie again was a reminder of what else, unfortunately, it contains.

Instead, it reaches outside the relationship for a string of melodramatic scenes that will not do. The most offensive is a psychedelic Andy Warhol party scene. Although the scene now provides a certain historical record (and it is fun to spot Warhol "superstars" in cameos), this basic party scene had already, in 1969, been staged many times. In the world they inhabited, there would have been almost no chance of Joe and Ratso being invited to such a party.

All of these doubts about "Midnight Cowboy" exist entirely apart from the performances of Dustin Hoffman and Jon Voight. It is a tribute to them, and to the core of honesty in Waldo Salt's screenplay and Schlesinger's direction (which both won Oscars), that Ratso and Joe Buck emerge so unforgettably drawn. But if films could be revised, or rewritten, it is possible to see now how this one could be more pure.
cijfer: 8
  dinsdag 11 september 2007 @ 12:00:41 #290
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53093141
Ik vond die psychedelische scene in Midnight Cowboy juist één van de hoogtepunten. Ook al zijn er idd wat punten die beter hadden gekund en die het echt een meesterwerk hadden gemaakt. Maar toch een 8,5 van mij voor weer zo'n mooie film uit Hollywoods laatste glorieperiode.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:12:44 #291
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53094645
Tini zabutykh predkiv

Oude volksvertelling van regisseur Sergei Parajanov (wellicht bekend van het bekendere Sayat Nova), dat zich afspeelt in de Oekraïne. Het verhaal is eenvoudig en ook beter te behappen dan dat van Sayat Nova: het start met een soort Romeo & Juliet-beginsetting, maar heeft een dramatischere afloop en dat alles in folklorestijl. Het heeft wel grappige dingen en het diverse camerawerk mag ook wel apart genoemd worden. Maar over het algemeen is dit toch niet echt mijn smaak. Er gebeurt gewoonweg te weinig om boeiend te blijven. Cijfer: 5,5

Mr. Smith Goes to Washington
Jaja, die Frank Capra toch. Hij komt bij mij toch altijd weg met zijn oversentimentele gedoe . Cijfer: 7

Nuovo cinema Paradiso
Prachtig, prachtig . Italiaanse cinema op zijn best is dit. Cijfer: 9
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53096100
Twee sterke films van Michael Mann.

The Insider (Michael Mann, 1999)
Zeer sterke film van Michael Mann, met in de hoofdrollen Al Pacino en Russell Crowe. Ditmaal geen aktiefilm, maar een zeer spannende thriller over een klokkenluider die de misstanden in de tabaksindustrie aan de kaak wil stellen. Normaal ben ik niet zo'n fan van Crowe maar hier zet hij een zeer overtuigende rol neer en Pacino is weer als vanouds. De beelden zijn prachtig en de daarbij zeer goed passende ingetogen soundtrack ook (volgens mij is een deel van de soundrack later weer gebruikt bij Deadwood). 8.0

Collateral (Michael Mann, 2004)
Collateral is een film die het niet moet hebben van het verhaal (wat er overigens nog best mee door kan), maar meer van de prachtige beelden. De films van Michael Mann zijn altijd van grote schoonheid, maar Collateral behoort visueel tot een van zijn toppers. Vooral de scene waar 's nachts midden in de stad enkele wolven over straat lopen is prachtig. Verder goed acteerwerk van Tom Cruise en Jamie Foxx. 8.0
pi_53096618
Princess (Anders Morgenthaler, 2006)
Princess is een zeer verrassende film uit Denemarken, een combinatie tussen anime en "echte" homevideobeelden. Ook koos men niet voor een luchtig onderwerp, in de eerste scene zien we Princess (de artiestennaam van Christina) hoogzwanger in een pornofilm spelen. Wanneer Christina aan een overdosis overlijdt, neemt haar broer August haar vijfjarige dochtertje (Mia) onder zijn hoede. Mia heeft heeft zowel fysiek als emotioneel geleden onder haar ongezonde leefomgeving en daar is August zo kapot van dat hij de verantwoordelijke personen wil aanpakken, Charles Bronson style. De comninatie tussen de anime en live-action past zeer goed bij de film en weet het naargeestige verhaal nog meer te benadrukken. Zeer aangrijpende film! 8.0

Paris, je t'aime (Olivier Assayas, Frédéric Auburtin, Emmanuel Benbihy, Gurinder Chadha, Sylvain Chomet, Ethan Coen, Joel Coen, Isabel Coixet, Wes Craven, Alfonso Cuarón, Gérard Depardieu, Christopher Doyle, Richard LaGravenese, Vincenzo Natali, Alexander Payne, Bruno Podalydès, Walter Salles, Gus Van Sant, Oliver Schmitz, Nobuhiro Suwa, Daniela Thomas, Tom Tykwer, 2006)
Een leuk concept, laat 20 regisseurs hun visie geven op Parijs en liefde. De uitwerking is over het algemeen genomen ook erg goed, helaas zitten er toch ook wel wat mindere segmenten tussen. De losse segmenten duren slechts een minuut of zes en dat is vaak veel te kort, vooral bij de goede delen is het alweer afgelopen voordat je er echt lekker in zit. Jammer en naar mijn mening was het ook verstandiger geweest om voor wat minder (en dus langere) segmenten te kiezen. Er zitten gelukkig wel enkele pareltjes tussen, waardoor het zeker geen straf is om naar de film te kijken. Door het te grote onderlinge verschil dus geen topper, maar wel een zeer vermakelijke film die voorbij is voor je het door hebt. 7.8

Parfum - Die Geschichte eines Mörders (Tom Tykwer, 2006)
Na veel positieve verhalen ook zelf maar eens deze film gekeken en de film viel me behoorlijk tegen. De beelden en de sfeer zijn prachtig, maar het verhaal is langdradig, apart en heeft een matig einde. Dankzij de mooie beelden dus nog een 6.5
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:15:03 #294
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_53100008
Mr.3000 (2004)

Stan Ross (Bernie Mac) stopt op het hoogtepunt van zijn honkbalcarriere, als hij 3000 hits heeft geslagen. Na 9 jaar blijkt dat hij er eigenlijk nog 3 te kort komt, en besluit hij , ondanks zijn leeftijd, deze punten alsnog te gaan scoren bij zijn oude club.
Vermakelijke comedie, die nergens moeite doet om de honkbalcliche's te vermijden.Het moment dat zijn criticasters op tv in zijn woonkamer lijken te zitten is mooi gefilmd.
(7 - imdb: 5.6)
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:46:39 #295
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_53104701
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:18 schreef pascalheister het volgende:

[..]

ok heb nu alle films uit de box gehad
Dan heb ik nog wat te goed
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:42:24 #296
67640 SaintOfKillers
pi_53109989
Joze to tora to sakana tachi (Josee, the Tiger and the Fish)

Het verhaal begint met Tsunea, een jonge kerel die van dame naar dame fladdert. Deze hoort een gerucht dat er in de buurt een gekke oude dame rondloopt die al 10 jaar een kinderwagen voortduwt zonder dat iemand weet wat er in zit. Op een dag ontmoet hij haar toevallig en ontdekt de inhoud: haar volwassen maar ook verlamde kleindochter, Josee, waarvoor het omaatje zich schaamt. Er groeit iets tussen Tsuneo en Josee.

Het heeft alles van typisch Japans drama en natuurlijk zijn er een hoop overeenkomsten, maar toch... er is een sfeerverschil. Deze film is niet melig, noch naief. Alles verloopt niet perfect en hun leven is geen sprookje. Dit werkt wel verfrissend, waardoor de film best een aanrader is. Dit wordt ondersteund door 2 toffe hoofdrollen, Tsuneo is een sympathieke losbol en Josee is schattig, maar niet te meelijwekkend en heeft ook onhebbelijke kantjes. Ander ongewoon detail is dat er vrij veel naakt in zit, niet gebruikelijk bij (dit soort) Japanse films, verder ook niet echt relevant, maar het viel wel op .
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:48:12 #297
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53110133
Geen trailer dit keer ?
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:52:16 #298
67640 SaintOfKillers
pi_53110231
Ik vind alleen een Youtube-fanclip met Creep van Radiohead erover. Dat past niet echt bij de bedoeling van de film.
pi_53113585
-It's All Gone Pete Tong

Over het leven van dj Frankie Wilde op Ibiza

-The Manson Family

Spreekt voor zich

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2007 08:13:26 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 09:57:23 #300
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_53115307
Clean, Shaven Zo, dat was weer eens wat anders. Wat een nare, grauwe film, waar vooral de soundtrack je een erg onbehaaglijk gevoel geeft. Zoiets wat Darren Arranofsky probeert in Pi en RfaD maar het misschien iets forceert. The Fallen Idol Misdaad door de ogen van een kind, en wat moet hij daar dan mee als zijn idool dat gedaan heeft. De voorganger van The Third Man, en ook deze was erg goed. Vlot, spannend en stijlvol. Aanrader. Brief Encounter fantastisch. (y)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')