doodnegeren werkt niet. aangezien hij toch altijd in het nieuws komt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:39 schreef Tinkepink het volgende:
bok toch eens op met die wilderstopics. die man is het bespreken niet waard
daarom doodnegerenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:42 schreef outcast_within het volgende:
[..]
doodnegeren werkt niet. aangezien hij toch altijd in het nieuws komt.
Wat voor radicale veranderingen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:45 schreef Chandler het volgende:
Radicale veranderingen.. dat is de harde waarheid... iets dat NL nodig heeft... maar goed
Ja, net als Windows Vista!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:45 schreef Chandler het volgende:
Radicale veranderingen.. dat is de harde waarheid... iets dat NL nodig heeft... maar goed
of RTL8quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:49 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Ja, net als Windows Vista!
Met zulke ongenuanceerde uitlatingen roep je dat ook op jezelf af natuurlijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:37 schreef outcast_within het volgende:
Dat zei iemand gisteren tegen mij als antwoord dat ik niet begreep waarom zo'n clown op zetels staat. Dat hij meer een marketing stunt is dan een politicus en eigenlijk alleen maar probeert om makkelijk te scoren met anti islam acties.
Maar goed hij durft wel de waarheid te spreken en probeert voort te zetten dat wat Pim fortuyn heeft opgestart.
Welke waarheid spreekt de britney spears van de politiek dan?
Hij stond op 18 zetels, dus er zal wel iemand rondlopen die me kan verlichten over deze politicus.
Uitkeringen van 20 euro, afschaffen van vrijheid van godsdienst, inperken van vrijheid van meningsuiting, het systematisch discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, keiharde gevangenisstraffen, omvormen van ons land tot een politiestaat.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:48 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Wat voor radicale veranderingen?
Maar, maar, het is toch partij van de vrijheid ?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Uitkeringen van 20 euro, afschaffen van vrijheid van godsdienst, inperken van vrijheid van meningsuiting, het systematisch discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, keiharde gevangenisstraffen, omvormen van ons land tot een politiestaat.
Dat soort veranderingen vinden sommige mensen blijkbaar ''nodig''.![]()
Ja maar meer dan het populistische anti wilders gebral weet ik er eigenlijk ook niet van af.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:52 schreef blankensteyn het volgende:
[..]
Met zulke ongenuanceerde uitlatingen roep je dat ook op jezelf af natuurlijk.
lijkt de shiara welquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Uitkeringen van 20 euro, afschaffen van vrijheid van godsdienst, inperken van vrijheid van meningsuiting, het systematisch discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, keiharde gevangenisstraffen, omvormen van ons land tot een politiestaat.
Lijkt wel een beetje op de SP.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:15 schreef Batsnek het volgende:
Hij komt vaak zat in het nieuws met 1 of andere debiele uitspraak over de islam of koran; maar heeft hij ook serieus haalbare doelstellingen? Ik heb altijd het idee dat die man de hele dag zit te schreeuwen tot z'n stem op is; en dan mogen de echte politici iets zeggen.
Inderdaad, bovendien zit hij in de oppositie.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:17 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Lijkt wel een beetje op de SP.![]()
Typisch links standpunt,gewoon negeren.quote:
Als dat gebeurt ben ik weg, net als dat ik wegga wanneer er een linkse regering komt. Ik heb nog liever een kliek regenten dat Nederland regeert dan zulke schreeuwers.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hopelijk kan hij met voldoende stemmen de volgende ronde een regering vormen met de VVD.
De VVD wil alleen geen regering vormen met Wilders. Ben je de vorige verkiezingen vergeten? Ik dacht dat Mark Rutte vrij duidelijk was, eigenlijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Inderdaad, bovendien zit hij in de oppositie.
Hopelijk kan hij met voldoende stemmen de volgende ronde een regering vormen met de VVD.
Alleen kaart Wilders helemaal geen problemen aan, hij verzint problemen. Zoals dat de koran aan zou zetten tot haat. Hoeveel homo's zijn er van het dak gegooid hier in Nederland?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:39 schreef AtheistArmy het volgende:
[..]
Typisch links standpunt,gewoon negeren.
Net zoals de problemen die Meneer Wilders aankaart.
Als we de problemen maar blijven negeren dan gaan ze vanzelf wel weg...
Welke problemen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:39 schreef AtheistArmy het volgende:
[..]
prima om problemen aan te kaarten hoor, maar de belachelijkheid van zijn niet uit te voeren wensen zal echt het probleem niet oplossen...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:39 schreef AtheistArmy het volgende:
[..]
Ik ben het niet geheel eens met Wilders, maar dit is natuurlijk ook enigszins je kop in het zand steken. Is het per se nodig dat er eerst een homo van het dak wordt gegooid voordat je gaat geloven dat er homohaat is onder een deel van de moslims? (Hoe groot dat deel is, heb ik geen idee van.)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Alleen kaart Wilders helemaal geen problemen aan, hij verzint problemen. Zoals dat de koran aan zou zetten tot haat. Hoeveel homo's zijn er van het dak gegooid hier in Nederland?
Nog steeds 0.
Bovendien kun je dan de bijbel ook wel gaan verbieden: daarin staat dat je je kinderen moet slaan als ze ongehoorzaam zijn, dat vrouwen de schuld hebben aan de ''zondeval'' van de mens, hoe je je slaven moet behandelen, etc.
Hoe kan je nou zo je kop in het zand steken? De problemen zijn dagelijks tastbaar in Amsterdam.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Alleen kaart Wilders helemaal geen problemen aan, hij verzint problemen. Zoals dat de koran aan zou zetten tot haat. Hoeveel homo's zijn er van het dak gegooid hier in Nederland?
Nog steeds 0.
en hoeveel zetels heeft de fanatieke moslim partij?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:59 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Ik ben het niet geheel eens met Wilders, maar dit is natuurlijk ook enigszins je kop in het zand steken. Is het per se nodig dat er eerst een homo van het dak wordt gegooid voordat je gaat geloven dat er homohaat is onder een deel van de moslims? (Hoe groot dat deel is, heb ik geen idee van.)
Als je het nieuws volgt weet je dat er steeds meer homo's worden gemolesteerd door moslims, dat is gewoon een feit. De bijbel is inderdaad ook geen fris boek, maar het percentage fanatieke gelovigen is vrijwel te verwaarlozen. (Getuige de 2 zetels van de SGP).
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:04 schreef Re het volgende:
[..]
en hoeveel zetels heeft de fanatieke moslim partij?
mja, geen van die 3 partijen is tegen homo's dacht ik...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt.Je weet zelf ook wel dat dit electoraat bij moslimvriendelijke partijen als PvdA, SP en Groenlinks zit.
Daarvoor moet je bij de christenunie zijn...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Re het volgende:
[..]
mja, geen van die 3 partijen is tegen homo's dacht ik...
Tuurlijk we kunnen niet ontkennen dat homo's worden mishandeld en bedreigd door groepen homo haters. Maar omdat ook veel etnische groeperingen deze mannen lastig vallen, waaronder marokkanen komt dit gelijk in de media, want die smult hiervan. Maar ook Nederlanders doen dit, ik heb dit zelf vaak meegemaakt dat nederlanders homo's lastigvallen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hoe kan je nou zo je kop in het zand steken? De problemen zijn dagelijks tastbaar in Amsterdam.
Er staat vandaag nog een artikel in de krant dat de homo's juist door Moslims worden mishandeld en dat de korpschef van Amsterdam pleit voor homovriendelijke teksten door Imams.
De koran is een geweldsinstructie en staat geweld tegen ongelovigen toe.
Pas als jij het verschil weet tussen het kabinet en het parlement, mag je nog eens de opmerking over '1-celligen' proberen te maken. Nu komt het wat sneu over.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Killaht het volgende:
[..]
En die Wilders zit in het kabinet, omdat vele 1cellige nederlanders op hem stemmen en noggeneens weten waar die kerel over praat.
nee niet slim, hij pwnd je gewoon, opdoeken, wegwezen ik zou me niet meer laten zienquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt.Je weet zelf ook wel dat dit electoraat bij moslimvriendelijke partijen als PvdA, SP en Groenlinks zit.
Ja man, ik voel me echt 'gepwnd'.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef DAMH het volgende:
[..]
nee niet slim, hij pwnd je gewoon, opdoeken, wegwezen ik zou me niet meer laten zien![]()
![]()
Je bent duidelijk niet geheel op de hoogte van de inhoud van de Koran, noch over de laatste nieuwberichten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Killaht het volgende:
[..]
Tuurlijk we kunnen niet ontkennen dat homo's worden mishandeld en bedreigd door groepen homo haters. Maar omdat ook veel etnische groeperingen deze mannen lastig vallen, waaronder marokkanen komt dit gelijk in de media, want die smult hiervan. Maar ook Nederlanders doen dit, ik heb dit zelf vaak meegemaakt dat nederlanders homo's lastigvallen.
Zucht, de koran zet helemaal niet aan tot haat, er staat net als de bijbel in dat je elkaar lief moet hebben en niemand mag doden. En als je over geweldsteksten gaat hebben, die heb je in elk godsdienstelijk boek, dit komt omdat het in een andere tijd is geschreven.
En het slaat al helemaal nergens op dat imams homovriendelijke teksten moeten prediken. Want het christendom accepteert ook geen homo's en bant deze ook uit. Je hoort niet hoeveel christelijke homo's verbannen en bedreigd worden door hun familie, want in Nederland is islam een 'hot item' en iedereen denkt dat moslims radicaal zijn, terwijl dit altijd een kleine groep is die het voor de rest verziekt.
En die Wilders zit in het kabinet, omdat vele 1cellige nederlanders op hem stemmen en noggeneens weten waar die kerel over praat.
Tijdje geleden zeker dat je de Quran hebt gelezen, ik zal je geheugen even opfrissen...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Killaht het volgende:
[..]
Tuurlijk we kunnen niet ontkennen dat homo's worden mishandeld en bedreigd door groepen homo haters. Maar omdat ook veel etnische groeperingen deze mannen lastig vallen, waaronder marokkanen komt dit gelijk in de media, want die smult hiervan. Maar ook Nederlanders doen dit, ik heb dit zelf vaak meegemaakt dat nederlanders homo's lastigvallen.
Zucht, de koran zet helemaal niet aan tot haat, er staat net als de bijbel in dat je elkaar lief moet hebben en niemand mag doden. En als je over geweldsteksten gaat hebben, die heb je in elk godsdienstelijk boek, dit komt omdat het in een andere tijd is geschreven.
En het slaat al helemaal nergens op dat imams homovriendelijke teksten moeten prediken. Want het christendom accepteert ook geen homo's en bant deze ook uit. Je hoort niet hoeveel christelijke homo's verbannen en bedreigd worden door hun familie, want in Nederland is islam een 'hot item' en iedereen denkt dat moslims radicaal zijn, terwijl dit altijd een kleine groep is die het voor de rest verziekt.
Fuck wildersquote:
Dat weet ik ook wel, maar dat heeft geen fuck te maken met de Islam, dat komt omdat het homofoob tuig is.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hoe kan je nou zo je kop in het zand steken? De problemen zijn dagelijks tastbaar in Amsterdam.
Er staat vandaag nog een artikel in de krant dat de homo's juist door Moslims worden mishandeld en dat de korpschef van Amsterdam pleit voor homovriendelijke teksten door Imams.
De koran is een geweldsinstructie en staat geweld tegen ongelovigen toe.
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt. Je weet zelf ook wel dat die bij De Christen Unie en het Christen Democratisch Appel zitten.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:21 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Ja man, ik voel me echt 'gepwnd'.Die opmerking over de SGP maakte ik alleen om te schetsen dat er niet veel fanatieke christenen meer zijn in dit land.
Ja, een vraag, of eigenlijk 2, nee 3: De drama van de multicultuur?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:28 schreef LENUS het volgende:
Wilders zou geen bestaansrecht hebben als de gevestigde politiek de drama van de multicultuur bespreekbaar zou maken. Wilders heeft met ondernemersslimheid een krachtig niche van het politieke spectrum in handen en probeert zeer slim zijn macht uit te breiden. Nog meer vragen?
och het moslimdrama... daar is niets multi aan hequote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:31 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Ja, een vraag, of eigenlijk 2, nee 3: De drama van de multicultuur?
OK, welke maatregelen worden er dan getroffen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat is daar tegenwoordig niet bespreekbaar meer aan? Iedere josti heeft z'n bek vol over allochtonen en moslims, houd toch op met dat calimero gedoe.
Wat je zei was het volgende:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:50 schreef LENUS het volgende:
[..]
OK, welke maatregelen worden er dan getroffen?
Daar reageer ik op, ik het heb het niet over maatregelen.quote:Wilders zou geen bestaansrecht hebben als de gevestigde politiek het drama van de multicultuur bespreekbaar zou maken.
Dude.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:25 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
noch over de laatste nieuwberichten.
Ok, wie erkent het drama van de multicultuur behalve Wilders?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:55 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Wat je zei was het volgende:
[..]
Daar reageer ik op, ik het heb het niet over maatregelen.
is dat drama een feit/"de waarheid" dan?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:58 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ok, wie erkent het drama van de multicultuur behalve Wilders?
Nee, fundamentalistische moslims hebben simpelweg nog geen partij om op te stemmen. Maar blijkbaar kon je dat zelf nog niet verzinnen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Dungeonmaster het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt. Je weet zelf ook wel dat die bij De Christen Unie en het Christen Democratisch Appel zitten.
En om je voor te zijn: Blijkbaar zijn PvdA, SP en Groenlinks volgens jou radicaal genoeg voor fundamentalistische mioslims, dus zijn CU en CDA zeker radicaal genoeg voor fundamentalistische christenen.
nou potentieel genoeg tochquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:57 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nee, fundamentalistische moslims hebben simpelweg nog geen partij om op te stemmen. Maar blijkbaar kon je dat zelf nog niet verzinnen.
Juistem, dat zijn nou precies de redenen waarom je iemand als Wilders _nooit_ op voorhand moet willen doodzwijgen en demoniseren. Dat de boring lefties dat niet wilen zien is hun probleem, maar de resultaten van zulke struisvogelpolitiek zijn al zichtbaar bij onze zuiderburen; het cordon sanitaire heeft geen stand gehouden en het vlaams belang is groter dan ooit geworden. Ook de allochtonenproblematiek is er in nederland ook niet bepaald minder op geworden (voetballen met kransen op de dodenherdenking en de rellen op het mercatorplein door mocrotokkies anyone; en da's nog maar een heel kleine greepP). Dus je kan beter met de punten waarop Wilders zo lekker scoort aan de haal gaan en daar een betere/verstandigere invulling aan geven; hoef je niet te vrezen dat we hier in holland een verkapte deelstaat van teh US of A worden aan het lijntje van de Edmund Burke stichting.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Grappig, Balkenende heeft bijvoorbeeld gezegd dat een multiculturele samenleving niet iets om naar te streven.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:58 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ok, wie erkent het drama van de multicultuur behalve Wilders?
samengevat. pak de punten van wilders en haal het stupide eruit en probeer er iets zinnigs mee te doen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:04 schreef harrypiel het volgende:
[..]
Juistem, dat zijn nou precies de redenen waarom je iemand als Wilders _nooit_ op voorhand moet willen doodzwijgen en demoniseren. Dat de boring lefties dat niet wilen zien is hun probleem, maar de resultaten van zulke struisvogelpolitiek zijn al zichtbaar bij onze zuiderburen; het cordon sanitaire heeft geen stand gehouden en het vlaams belang is groter dan ooit geworden. Ook de allochtonenproblematiek is er in nederland ook niet bepaald minder op geworden (voetballen met kransen op de dodenherdenking en de rellen op het mercatorplein door mocrotokkies anyone; en da's nog maar een heel kleine greepP). Dus je kan beter met de punten waarop Wilders zo lekker scoort aan de haal gaan en daar een betere/verstandigere invulling aan geven; hoef je niet te vrezen dat we hier in holland een verkapte deelstaat van teh US of A worden aan het lijntje van de Edmund Burke stichting.
er mist een vitaal wwquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Grappig, Balkenende heeft bijvoorbeeld gezegd dat een multiculturele samenleving niet iets om naar te streven.
doe ik dan alsof het VB en de PVV de panacees van Belgie resp. Nederland zijn? Nee, en het met de mantel der liefde bedekken van die schoftenstreek van die mocrotokkies geef je maar eens te meer aan in welke mate het aan realiteitszin ontbeert bij de linkse kerk. Ga je schamen leftiequote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:08 schreef Re het volgende:
En wat is er in Belgie al dan niet verbeterd sinds VB aan de macht is?
en man, weer die 2 kutmarokkaantjes die met een krans voetbalde...
mijn realiteit is dat die schoffies van een kutmarokkaantjes en ander jong tuig eens flink zou moeten worden aangepaktquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:18 schreef harrypiel het volgende:
[..]
doe ik dan alsof het VB en de PVV de panacees van Belgie resp. Nederland zijn? Nee, en het met de mantel der liefde bedekken van die schoftenstreek van die mocrotokkies geef je maar eens te meer aan in welke mate het aan realiteitszin ontbeert bij de linkse kerk. Ga je schamen leftie![]()
En waar hoor je mij zeggen dat ik het automagisch eens ben met iets als het verbieden van de Koran omdat ik niet Wilders's woorden op voorhand afbrand?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:20 schreef Re het volgende:
[..]
mijn realiteit is dat die schoffies van een kutmarokkaantjes en ander jong tuig eens flink zou moeten worden aangepakt... zal vast een stuk minder worden door de koran te verbieden
Of je spreekt jezelf even tegen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:57 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nee, fundamentalistische moslims hebben simpelweg nog geen partij om op te stemmen. Maar blijkbaar kon je dat zelf nog niet verzinnen.
Hij staat op zetels zodat meer mensen 'm kunnen horen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:37 schreef outcast_within het volgende:
Dat zei iemand gisteren tegen mij als antwoord dat ik niet begreep waarom zo'n clown op zetels staat.
Niet meer dan wij om de bijbel.....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, maar dat heeft geen fuck te maken met de Islam, dat komt omdat het homofoob tuig is.
Denk je nou echt dat Marokkaanse straatjongeren een zak geven om de Koran?
Alle turken terug naar marokko!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:48 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Wat voor radicale veranderingen?
kunnen we die niet naar de antillen sturen als kanonnenvoer voor de venezuelianen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alle turken terug naar marokko!
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:26 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hij staat op zetels zodat meer mensen 'm kunnen horen.
Nee, vooral naar nova en nos blijven kijken, die zijn lekker objectief.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:38 schreef t-8one het volgende:
[..]
is dat drama een feit/"de waarheid" dan?
Of gewoon de mening van SBS6 actie nieuws kijkend en Telegraaf lezend Nederland.
"Ohhww, WTFBBQ waar gaan we heen, het wordt steeds erger, we gaan amerika achterna R.I.P"
Wacht maar totdat jij een keer geslagen wordt door een of andere Noord-Afrikaanse relschopper. Dan piep je wel anders.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef TeenWolf het volgende:
Jippiiieeee met scherp schieten in stadions, leve Noord-Korea praktijken![]()
![]()
![]()
![]()
Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:51 schreef Schanulleke het volgende:
Omdat die criminaliteit wel georganiseerd is?
Inspecteur Vlijmscherp vertelt.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Ik ken geen enkele criminele chinees in heel nederland.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Ik ken geen enkele criminele chinees in heel nederland.
Weer zo'n hersenloze, dat is geen oplossing. Waar jij over spreekt zijn een groep jongeren die geboren en getogen zijn in Nederland en die kan je dus niet terugsturen. Te veel mensen op dit forum, hebben haat tegen moslims en de islam, en denken dat elke moslim een radicalist is. Dit slaat nergens op en is gecreerd door de media en aan de andere hand wilders e.a. die volkeren tegenelkaar wil opzetten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Alle turken terug naar marokko!
Ik zie het al, jij bent niet snel bij de neus te nemen knul!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:21 schreef Killaht het volgende:
[..]
En voor de duidelijkheid turken komen niet uit marokko.![]()
Chinezen komen/kwamen met een heel ander doel naar Nederland. Ze willen zo snel mogelijk integreren, de taal en cultuur kennen, zodat ze zo snel en zo veel mogelijk geld kunnen verdienen. Ze komen hier dus al om langer te blijven en willen dus ook meteen inburgeren.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
waarom horen we daar nooit wat van?
Volgens mij is dat wat hem zoveel stemmen oplevert.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:55 schreef Koenholio het volgende:
Wilders.
"WOOEAAAAAHHH NEDERLAND WORDT EEN MOSLIM LAND HUIL HUIL![]()
"
Kom nou.![]()
Volgens mij komt het door een dalende IQ van de gem. Nederlander.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:26 schreef outcast_within het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wat hem zoveel stemmen oplevert.
Wat een kut site!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef Devlinsect het volgende:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2007/gods.warriors/
Islam > photogallery. De eerste foto. Daarom moet er aandacht aan besteed worden.
Idd lekkerwijfquote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:34 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Volgens mij komt het door een dalende IQ van de gem. Nederlander.![]()
Wel CNN. Wel de kijk van de Amerikanen op ons land.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:44 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Wat een kut site!
Loading 113 %![]()
Dat denkt elke generatie die erboven zit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:34 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Volgens mij komt het door een dalende IQ van de gem. Nederlander.![]()
Ten eerste, als ik zeg "alle turken terug naar marokko", dan bedoel ik daar een grap mee. Turken komen oorspronkelijk namelijk niet uit marokko.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:21 schreef Killaht het volgende:
[..]
Weer zo'n hersenloze, dat is geen oplossing. Waar jij over spreekt zijn een groep jongeren die geboren en getogen zijn in Nederland en die kan je dus niet terugsturen. Te veel mensen op dit forum, hebben haat tegen moslims en de islam, en denken dat elke moslim een radicalist is. Dit slaat nergens op en is gecreerd door de media en aan de andere hand wilders e.a. die volkeren tegenelkaar wil opzetten.
Ik ken honderden moslims en dat zijn gewoon normale mensen zoals jij en ik. Jij praat niet uit ervaring maar duidelijk als een 'meeloper' zoals menig wilders aanhanger. Deze 'mensen' hebben geen inzicht in de islam en de koran en weten niet waar ze overpraten.
Tuurlijk is er een groep die voor veel problemen zorgt, maar die moeten ook aangepakt, daar ben ik het idd mee eens. Maar veel mensen gaan gelijk iedereen over 1 kam scheren.
En voor de duidelijkheid turken komen niet uit marokko.![]()
...omdat hij shockerende dingen zegt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:42 schreef outcast_within het volgende:
[..]
doodnegeren werkt niet. aangezien hij toch altijd in het nieuws komt.
Er worden shockerende dingen gezegt door andere mensen. Alleen je verstaat er geen reet van in de moskee....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:19 schreef mgerben het volgende:
[..]
...omdat hij shockerende dingen zegt.
Dat die totaal los zijn van de realiteit maakt niet uit.
Het is schokkend, Geert is een BNer, dus het komt in de krant.
Dat betekent nog niet dat hij ook iets te zeggen heeft.
Er worden shockerende dingen gezegt door andere mensen. Alleen je verstaat er geen reet van in de moskee....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef Devlinsect het volgende:
Ben alleen benieuwt of er überhaupt iets aan gedaan kan worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
Zolang de moslim zichzelf WIL onderscheiden van de samenleving en naast de samenleving WIL staan, enkel en alleen de mede moslims met zelfde denkwijzes tollereerd, zal dit soort topics / uitspraken van politici / rassenhaat / religiehaat ALLEEN MAAR TOENEMEN.
Eerst moet de pleuris uitbreken zoals in Parijs. Dan komt het besef en een nieuwe minister die het WEL wil inzien (nieuwe minister Frankrijk, wat rechtser dan Chirac).quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:04 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Ben alleen benieuwt of er überhaupt iets aan gedaan kan worden.
Globale? Meer nationale.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
Wilders is een marionet van mensen met globale economische belangen.
Jep. Maar Wilders is toch echt 1 van de grootste muppets.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:27 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Globale? Meer nationale.![]()
Enne, we zijn allemaal marionetten. De één danst voor zijn werkgever om de centjes te krijgen en zo de hypotheek en krinderen te onderhouden, de ander doet een dansje voor de koningin en noemt zich minister-president.
EINDELIJK!!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Jep. Maar Wilders is toch echt 1 van de grootste muppets.
Wat een idioot, mensen beoordelen op grond van religie... Wie deed dat ookal weer nog meer.. Hmmm.
Those who don't know history WILL repeat it.
Laten we het hopenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:20 schreef Koenholio het volgende:
[..]
EINDELIJK!!
Ik weet het!! Hitler was het toch?!
Pfoe... ik de hele tijd denken en denken van "goh! Wie was dat nou!"
Het lag echt op het puntje van mijn tong, ken je dat? Zó irritant joh. Maar nou weten we het.
Hitler was dat. Adolf Hitler. 1939-1945 dacht ik. Of 1940, kan ook. Zo lang geleden...
Nee maar serieus... Wilders gaat wel behoorlijk die kant op inderdaad. Ik vond het wel een beetje eng toen hij 9 zetels behaalde. Mijn baas (patatbakker) heeft er ook op gestemd.
Maargoed, na een tijdje zien al zijn stemmers dat het nergens heengaat, is meneer Wilders door zijn provocerende uitspraken heen en kunnen we weer gezellig met elkaar bier drinken.
Wanneer jij de vergelijking maakt met Hitler en Wilders, heb je én liggen slapen in de schoolbanken (hitler deed wel meer dan beoordelen op grond van religie) én de reden waarom Wilders de Koran wilde verbieden.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:31 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat een idioot, mensen beoordelen op grond van religie... Wie deed dat ookal weer nog meer.. Hmmm.
Those who don't know history WILL repeat it.
Wilders veroordeelt niemand op basis van religie. Wilders constateert een trend van opgaande criminaliteit die steeds vaker in de moslimgemeenschap te zien is. Ik heb ook niets tegen een moslim, maar vind wel dat iemand die hier in principe te gast is, zich niet moet profileren als een stuk tuig of crimineel. De goeden niet te na gesproken, constateer ik (en met mij vele anderen, of het nu Wilders-aanhangers zijn of niet) een stijgende lijn als het gaat om criminaliteit onder allochtonen, veelal jongeren. En daar is een deel moslim van, ja.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:24 schreef outcast_within het volgende:
vooralsnog schaar ik alle wilders stemmers onder de ontevreden schapen die mak het schreeuwerige vinger wijzende blonde mannetje volgen.
En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want geert wilders spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.
En wat betreft zijn zetels, hij mag ze hebben. Zal net zo'n succes worden als lijst fortuyn
suf excuus en heeft geheel niets met de koran te maken, kom met maatregelen om kutmarokkantjes aan te pakken en niet met suffe proefballonnetjes over het verbieden van de koran want dat heeft hier ggen enkele invloed op.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wilders veroordeelt niemand op basis van religie. Wilders constateert een trend van opgaande criminaliteit die steeds vaker in de moslimgemeenschap te zien is. Ik heb ook niets tegen een moslim, maar vind wel dat iemand die hier in principe te gast is, zich niet moet profileren als een stuk tuig of crimineel. De goeden niet te na gesproken, constateer ik (en met mij vele anderen, of het nu Wilders-aanhangers zijn of niet) een stijgende lijn als het gaat om criminaliteit onder allochtonen, veelal jongeren. En daar is een deel moslim van, ja.
En dus maar een boekje verbieden? immers samen met dat boek zal de islam wel uit Nederland verdwijnenquote:Daarnaast meen ik dat een fundamentalistische benadering van de koran veel ruimte laat voor het praktizeren van haat en geweld jegens niet-moslims. Je kunt wel zeggen dat dat voor elke religieuze handleiding (aka de bijbel of de talmoed of wat dan ook) op gaat, maar volgens mij zijn de Christelijke kruistochten toch al zo'n 500 jaar geleden afgelopen. De islam schijnt nog altijd in deze periode te verkeren![]()
Nederlands is nederlandse gebruiken, nederlandse cultuur, nederlandse trots.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:39 schreef Re het volgende:
wat is nederlands? degelijke protestantse calvinisten?
what the fuck is nederlandse cultuur, op je godvergeten klompen getrokken worden uit de klei?, Nederlandse trots?, what the fuck is datquote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nederlands is nederlandse gebruiken, nederlandse cultuur, nederlandse trots.
En als dat volgens sommigen rascistisch is so be it, dan verwijs ik dezen graag naar hun eigen genenpoel waar net zo goed inmenging niet geduld wordt.
Heb ik gelijk of wat.
Precies.
Jij bent dat iig niet dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:44 schreef Re het volgende:
[..]
what the fuck is nederlandse cultuur, op je godvergeten klompen getrokken worden uit de klei?, Nederlandse trots?, what the fuck is dat, dat het Neerlands bloet door ons aderen stroomt
je bedoelt dat ik niet zo'n kankerkaaskop ben zoals jij ineens verworden bentquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij bent dat iig niet dat is wel duidelijk.
Ik hoop voor je dat je in het buitenland zit want met zo'n mentaliteit kom je niet ver straks.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:16 schreef Re het volgende:
[..]
je bedoelt dat ik niet zo'n kankerkaaskop ben zoals jij ineens verworden bent...
je begint steeds pathetischer te worden maar goed je doet maar hoor stem Wilders voor een raszuiver Holland
nee hoor ik zit lekker in Amsterdam, ik ga zo nog ff langs de Turkse bakker, daarna lekkere pizza bij de Italiaan en daarna nog ff naar IKEAquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:30 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je in het buitenland zit want met zo'n mentaliteit kom je niet ver straks.
Jij kent mij duidelijk niet, dus vanwaar al die ongefundeerde oordelen?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:33 schreef Re het volgende:
[..]
nee hoor ik zit lekker in Amsterdam, ik ga zo nog ff langs de Turkse bakker, daarna lekkere pizza bij de Italiaan en daarna nog ff naar IKEA
draaikonten zoals jij daar bouw je een land mee op, achter de grootste schreeuwlelijkerd aanlopen
ahhh eerste stapjes om andersdenkenden ook maar te deporteren?... je gaat goed zo...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Jij kent mij duidelijk niet, dus vanwaar al die ongefundeerde oordelen?
Als je mensen die hun nederland niet te grabbel gooien zoals elk land het eigen niet te grabbel gooit al 'kk - kaaskoppen" noemt heeft nederland je niet nodig, waarom ga je niet lekker in turkije wonen? Mischien willen ze daar ook zo graag "kk tulpenkoppen" genoemd worden, ik zou zeggen probeer het daar eens.
Doe daar nog de moslims bij en het wordt wel erg eenzaam voor je hier.....quote:Op woensdag 22 augustus 2007 16:29 schreef Devlinsect het volgende:
Vooralsnog schaar ik alle PvdA stemmers onder de ontevreden schapen die mak het protserige vingertje wijzende Bouter Wos volgen.
En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Bouter Wos spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.
Vooralsnog schaar ik alle CDA stemmers onder de ontevreden schapen die mak het christelijke vingertje wijzende Jee Peetje volgen.
En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Jee Peetje spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.
Vooralsnog schaar ik alle VVD stemmers onder de ontevreden schapen die mak het liberale vingertje wijzende Rita Verdonk volgen.
En dat zij haar stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Rita spreekt niet de waarheid, zij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Je lijkt Wilders we, outcast_withinl.![]()
Andersdenkenden? Jij beledigd het nederlandse volk, als wij toch allemaal "kk kazen" zijn wat moet je hier dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 22:43 schreef Re het volgende:
[..]
ahhh eerste stapjes om andersdenkenden ook maar te deporteren?... je gaat goed zo...
Klopt. Hij zegt namelijk precies wat een paar miljoen Nederlanders denken. En die stiekem hopen dat Geert er wat aan doet.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:31 schreef Salvad0R het volgende:
Waar heb ik de koran genoemd?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:33 schreef Re het volgende:
suf excuus en heeft geheel niets met de koran te maken, kom met maatregelen om kutmarokkantjes aan te pakken en niet met suffe proefballonnetjes over het verbieden van de koran want dat heeft hier ggen enkele invloed op.
Nee, je moet de uitwassen van de islam aanpakken. Het toenemende geweld door moslims. Het haatzaaien en geweld prediken door imams. De intolerantie jegens de westerse beschaving. En als je het toch over een boekje wilt hebben, in dat boekje staat wel dat de islam over alles moet regeren en dat iedere islamiet daarnaar moet streven.quote:En dus maar een boekje verbieden? immers samen met dat boek zal de islam wel uit Nederland verdwijnen
idd niets mis met de uitwassen van de maatschappij aan te pakken, en daarvoor zie ik graag solide cijfers dat het geweld door moslims toeneem. Er zijn hier 1 miljoen mislims en die gaan echt niet weg en nee niet al die 1 miljoen moslims willen werelddominantie maar Wilders gooit ze wel allemaal over 1 kam, en dat vind ik zwakquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Waar heb ik de koran genoemd?
[..][/quote[] het gaat over Wilders, misschien is het idd efficienter om hoofddoekjes te verbieden in auto's wegens gevaar op de weg
[quote] moet de uitwassen van de islam aanpakken. Het toenemende geweld door moslims. Het haatzaaien en geweld prediken door imams. De intolerantie jegens de westerse beschaving. En als je het toch over een boekje wilt hebben, in dat boekje staat wel dat de islam over alles moet regeren en dat iedere islamiet daarnaar moet streven.
Op geweld hebben moslims zeker niet het monopolie (denk aan antillianen), maar als je die groep weet aan te pakken los je een boel shit op.
Dat doet hij juist niet. Wilders maakt wel degelijk een onderscheid tussen een gewone moslim en een fundamentalist.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:27 schreef Re het volgende:
Wilders gooit ze wel allemaal over 1 kam
Nee, dat is niet normaal. Dat is zelfs volstrekt immoreel. Er is geen ander land ter wereld dat zo zijn kop in het zand steekt voor deze problematiek als Nederland, of dat nu door linksdenkenden of door de politiek gedaan wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:53 schreef Strolie75 het volgende:
Is het normaal dat tuig gesubsidieerd op vakantie gaat?
Is het normaal dat er 177 nationaliteiten op een hoop wonen?
Is het normaal dat we ons continu maar aanpassen aan een godsdienst met achterlijke denkbeelden?
OK.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat doet hij juist niet. Wilders maakt wel degelijk een onderscheid tussen een gewone moslim en een fundamentalist.
Dat is al van de baan. Het verbieden van. Dat zal dus niet gebeuren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:46 schreef Koenholio het volgende:
[..]
OK.
Maar voor wie verbieden we dan de Koran? Moeten we bij boekhandels de verkopers bij elk verkocht exemplaar van de Koran laten vragen: "Bent u een fundamentalist? Ja? Oh, sorry, dan mogen we u dit boek niet verkopen. We hebben nog wel een stapeltje Bijbels liggen als u daarin geïnteresseerd bent?".
Hoe wil Wilders dat gaan aanpakken?
Niet dus, want hij beroofd élke moslim van zijn/haar Koran door het boek in zijn geheel te verbieden.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:10 schreef Re het volgende:
ik snap ook wel dat wilders weer terug wil naar een verzuilde maatschappij, dat is namelijk een stuk makkelijker te begrijpen voor het klootjesvolk...
Als jij zo trots bent op je Nederlandse cultuur, waarom dan zo slordig omgesprongen met onze prachtige taal?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 17:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nederlands is nederlandse gebruiken, nederlandse cultuur, nederlandse trots.
En als dat volgens sommigen rascistisch is so be it, dan verwijs ik dezen graag naar hun eigen genenpoel waar net zo goed inmenging niet geduld wordt.
Heb ik gelijk of wat.
Precies.
Omgesprongen = geen nederlandse verbuiging van een werkwoord.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Als jij zo trots bent op je Nederlandse cultuur, waarom dan zo slordig omgesprongen met onze prachtige taal?
Priceless.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Als jij zo trots bent op je Nederlandse cultuur, waarom dan zo slordig omgesprongen met onze prachtige taal?
Mooie drogredenering strolie, nog geen haar veranderd zie ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:53 schreef Strolie75 het volgende:
Wat ik wel goed vindt aan Wilders is dat hij zaker ter discussie zijn die absoluut belachelijk zijn als je er met je gezonde verstand over gaat nadenken, maar blijkbaar normaal of vanzelfsprekend worden gevonden in links Nederland.
Zie de wereld als een hoop en het zijn er nog meer.quote:Is het normaal dat er 177 nationaliteiten op een hoop wonen?
nou ik denk niet dat hij onbewust de 1 miljoen moslims op een hoop wil gooien... er komt geen moslim meer in!!! we leven in een Joods-Christelijke cultuur... bla bla blaquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:18 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
![]()
WIe zegt dat Wilders terug wil naar een verzuilde maatschappij? Leg uit waarom je zo denkt.
Je bent stoer. Nog stoerder zou je zijn als je gelijk had. Of als je wat inhoudelijks te melden had. Helaas. heb je niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:27 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Omgesprongen = geen nederlandse verbuiging van een werkwoord.
En nou opdonderen met je offtopic geblaat en spellingspolitie gezeik.![]()
Ken ik jou?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:31 schreef Parabola_ het volgende:
Mooie drogredenering strolie, nog geen haar veranderd zie ik.
nuance is bij mijn weten niet hetzelfde als naiviteit.quote:Hoe 'gezond' en hoe 'verstand' is het eigenlijk als je alle nuance vergeet en dingen die waar je niet blij mee bent maar neerzet als 'absoluut belachelijk'?
Och gut, de hele wereld is onze famillie en ze mogen allemaal op bezoek komen in Nederland.quote:Zie de wereld als een hoop en het zijn er nog meer.Leer groter te denken, werkt heel bevrijdend.
Ja inderdaad, want wat je niet bespreekt bestaat niet.quote:
ja unhappiness wordt nogal opgedrongen vind ik...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja inderdaad, want wat je niet bespreekt bestaat niet.
Daarom hebben wij ook zo'n fijn multicultilandje waarin iedereen happy is.
Straks ga je nog beweren dat alles wat politici (met aanhang) beweren wel een kern van waarheid moet bevatten omdat ze aanhang hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Strolie75 het volgende:
Als moslims zich normaal zouden gedragen, had een persoon als Wilders helemaal geen aanhang. Je haalt oorzaak en gevolg weer eens door elkaar.
nee als Wilders nu eens niet alles over een kam scheerde, je zegt het zelf al... "de moslim"... wie is dat?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Strolie75 het volgende:
Als moslims zich normaal zouden gedragen, had een persoon als Wilders helemaal geen aanhang. Je haalt oorzaak en gevolg weer eens door elkaar.
Als je een beetje zou luisteren naar de man zal je horen dat hij niet iedere moslim over 1 kam wil scheren, maar dat er een aanpak moet komen op de problemen die zijn ontstaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
ja unhappiness wordt nogal opgedrongen vind ik...
zijn er problemen... ja, moet er een oplossing komen... ja, moet dat met schreeuwerige blatante onzin... nee.
en blijkbaar vind wilders dit geen multikul aangezien het maar om een cultuurtje bij hem gaat... die van de moslim...
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je een beetje zou luisteren naar de man zal je horen dat hij niet iedere moslim over 1 kam wil scheren, maar dat er een aanpak moet komen op de problemen die zijn ontstaan.
Dat hij zo nu en dan behoorlijk tegen zere schenen loopt te schoppen (zoals de opmerking dat de Koran gelijk is aan Mein Kampf) is niet echt handig wellicht, maar wel goede PR. We hebben het tenslotte weer over het onderwerp "Moslim in de Nederlandse samenleving" ipv dat het onderwerp weer in de vergetelheid raakt met alle gevolgen van dien.
Stel dat Wilders er niet was, wie zou dan het ongenoegen van het volk uitspreken?
Het 'domme arbeidersvolk' heeft ook het meeste ervaringen met onze medelanders denk ik.. want de mensen in de upperclass wonen in andere wijken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?
Tjonge jonge, wie is er nu over een kam aan het scheren? Net alsof iedereen die op Wilders stemt tot het domme arbeidersvolk behoort (is dat trouwens niet hetzelfde volk dat gekoestert werd toen ze nog PvdA stemde?). De enige gemeenschappelijke factor is dat het mensen zijn die de huidige toestand in dit land kotsbeu zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?
Je scheert de aanhangers van Wilders over een kam:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
Precies. Wilders is de spreekbuis voor veel ongenoegen wat er onder de bevolking leeft bij gebrek aan Pim beter.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:37 schreef Bastard het volgende:
Het 'domme arbeidersvolk' heeft ook het meeste ervaringen met onze medelanders denk ik.. want de mensen in de upperclass wonen in andere wijken.
En ik zie Wilder echt niet aan de macht komen hoor, ik heb soieso al mijn twijfels over die zetelpeilingen, ik zie het meer als stemmingsmakerijk waar wij met zn allen aan mee doen.
Omdat taal in dit verband volkomen los staat van cultuur.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ergens is een optimum:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Precies. Wilders is de spreekbuis voor veel ongenoegen wat er onder de bevolking leeft bij gebrek aan Pim beter.
In de linkse pers stond nog wel dat veel hoogopgeleiden op Wilders stemmen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
Taal is een integraal onderdeel van de cultuur. De dialecten passen bij de streekcultuur, de standaardtaal bij de nationale cultuur. Onze zuiderburen zijn er het levende bewijs van dat taal ab-so-luut niet los staat van cultuur.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat taal in dit verband volkomen los staat van cultuur.
Of hebben we in Nederland niet ook in elk fokking kutdorp een ander dialect?
Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:05 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ergens is een optimum:
Problemen negeren is niet goed, dat blokkeert een oplossing
Problemen bespreken is beter, dan kun je beginnen te werken aan een oplossing
Problemen overdrijven is weer niet goed, het polariseert en leidt tot een loopgravenoorlog.
Wat Wilders doet, is doorschieten. Je moet goed blind zijn om dat niet te zien. We hebben een miljoen moslims in NL, variërend van heel streng tot zo goed als seculier. Die gaan niet weg, hoe hard je ook roept. We zullen met ze moeten samenleven, en zij natuurlijk ook met ons. Hun boek -waar zij nu eenmaal heilig in geloven- vergelijken met Mein Kampf helpt daar niet bij. Daar worden zo boos van, het zijn net mensen. En met boze mensen is het lastig samenleven.
Geert Wilders doet me altijd een beetje denken aan iemand die de radio snoeihard zet om de buurman duidelijk te maken dat die te veel lawaai maakt. Gevolg: boze buurman, en als buurman net zo'n heethoofd is, escalatie tot vandalisme en geweld aan toe. Onder die 1 miljoen moslims zitten vast en zeker ook een paar (paar honderd, paar duizend ms zelfs, daar gaat het hier niet om) heethoofden, net als onder de Wilders-achterban. Goede kans dat het uitloopt op geweld, schieten we daar wat mee op?
Ow, van Minister Vogelaar begreep ik dat de Nederlandse taal alleen nodig is als je het ook dagelijks gebruikt. Is dus geen moetje.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:10 schreef Parabola_ het volgende:
Taal is een integraal onderdeel van de cultuur. De dialecten passen bij de streekcultuur, de standaardtaal bij de nationale cultuur. Onze zuiderburen zijn er het levende bewijs van dat taal ab-so-luut niet los staat van cultuur.
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:13 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?
Nog steeds. Dat duurt dus al jaren. Mag hij boos zijn op een bepaalde groep fundamentalisten?
En jij een ban.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:16 schreef Fietsmutilatie het volgende:
wilders moet gewoon een kogel
1) sinds wanneer laat jij je iets gelegen liggen aan minister Vogelaar?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ow, van Minister Vogelaar begreep ik dat de Nederlandse taal alleen nodig is als je het ook dagelijks gebruikt. Is dus geen moetje.
Inderdaad, op een bepaalde groep fundamentalisten. Maar zo welgericht is z'n betoog niet.quote:Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?
Nog steeds. Dat duurt dus al jaren. Mag hij boos zijn op een bepaalde groep fundamentalisten?
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef Parabola_ het volgende:
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.
Is dat alles wat je te bieden hebt? JIJ ziet geen oplossing, dus maar laten escaleren? En dan? Licht me eens in hoe je de toekomst van ons land ziet als het zou lukken de boel te laten escaleren. Schets me je toekomstperspectief (of dat van Wilders).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
lekker denigrerend naar de buitenlanders weerquote:Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.
Typisch Nederland om te blijven praten, overblijfsel van het poldermodel, allemaal praten, niemand tevreden.
En 'hun' maar stomme Henkie spelen als het ze uitkomt kunnen ze je ineens niet meer verstaan zeker.
Geen oorlog zonder slachtoffers he, dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?
Misschien een besef van "hey kut, ik moet me hier normaal gedragen anders volgen er maatregelen" of "laat ik eens proberen een nuttige bijdrage aan deze maatschappij te leveren" of "ik ga mijn best doen om te integreren, en voel me niet alleen Nederlanders als ik mijn uitkering ontvang" of "dat verderfelijke westen is niks voor mij, tijd om terug te gaan naar de zandbak".quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Parabola_ het volgende:
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?
Mee eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.
Die uitgestoken handen waren er inderdaad, maar van Wilders waren ze niet. Dat is een groot bezwaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.
Typisch Nederland om te blijven praten, overblijfsel van het poldermodel, allemaal praten, niemand tevreden.
En 'hun' maar stomme Henkie spelen als het ze uitkomt kunnen ze je ineens niet meer verstaan zeker.
Oorlogen zonder winnaars zijn er daarentegen meer dan genoeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geen oorlog zonder slachtoffers he, dat weet je zelf ook wel.
klinkt me iets te zweverig. Net had je het nog over 'daden', nu kom je met 'een besef van'. Niet genoeg hoor, dat besef moet ergens vandaan komen, hoe ga je ervoor zorgen dat dat besef er komt?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:28 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien een besef van "hey kut, ik moet me hier normaal gedragen anders volgen er maatregelen" of "laat ik eens proberen een nuttige bijdrage aan deze maatschappij te leveren" of "ik ga mijn best doen om te integreren, en voel me niet alleen Nederlanders als ik mijn uitkering ontvang" of "dat verderfelijke westen is niks voor mij, tijd om terug te gaan naar de zandbak".
Ik zeg niet dat ik er blij mee zal zijn, maar als het niet anders kan en dat zal er uit voortvloeien dan moet dat maar. Let wel dat is wel in het alleruiterste geval denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Oorlogen zonder winnaars zijn er daarentegen meer dan genoeg.
Dus jij vind het acceptabel om oorlog als einddoel te hebben?
Ga een week wonen in een achterstandswijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:32 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Overbodig te zeggen dat het overgrote deel van de Moslims in NL zich normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert
als wilders mag stigmatiseren/vooroordeleren mag ik dat ook natuurlijk...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:42 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je scheert de aanhangers van Wilders over een kam:
het domme arbeidersvolk.
![]()
Ik ken arbeidersvolk wat het dubbele verdient van de gemiddelde werkende fokker hier, die toch op de PVV stemmen. Sterker nog, ik ken zelfs nederlanders met een afkomst die niet nederlands is, toch PVV stemmen. Omdat ze geen nederlander in eigen land voelen.
Overigens ben ik geen Wilders fan...
Reetje reetje![]()
Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofdquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mee eens.
Hoe vind jij dat moslims tegen jou aankijken als ongelovige hond?
Degene die dat zou doen is een lompe boer.quote:Wanneer je met je vriendin langs een stel moslims loopt en wordt uitgescholden voor hoer?
Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.quote:Hoe vind jij dat je dood geknuppeld mag worden door een stel reli aanhangers, omdat je niet een moslim bent?
hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.quote:Hoe kijk jij tegen een dame met hoofddoek / burka aan als jij je paspoort wilt verlengen?
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.quote:Wanneer er een ramadan is en de magen van de moslimaanhangers, moeten thuis flink geleegd worden cq uitgekotst worden, bel je dan aan als buurman of het wat zachter kan of zet je de radio harder?
Heb zes jaar op Charlois gewoond. Genoeg voor je?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:36 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ga een week wonen in een achterstandswijk.
Klopt als een bus. Idem voor autochtonen, chinezen, Surinamers, Canadezen, Polen, Tsjechen zit ik al aan de 177?quote:Er is een deel dat zich wel normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert. En er is een deel die dat niet doet. NIet een overgrote deel.![]()
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Apropos het volgende:
Die uitgestoken handen waren er inderdaad, maar van Wilders waren ze niet.
Van de zijde van de Nederlandse maatschappij.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?
[afbeelding]
Wat is alleruiterste? Dat hangt af van hoe ver je bereid bent te gaan om het te voorkomen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er blij mee zal zijn, maar als het niet anders kan en dat zal er uit voortvloeien dan moet dat maar. Let wel dat is wel in het alleruiterste geval denk ik.
Afgezien van de hofddoekjes zijn dit aanzienlijk gematigder standpunten dan die van Wilders. En van die hoofddoekjes snap ik nou net niet waarom je daar nou zo'n last van hebt. Zo'n stukkie stof.quote:We kunnen beginnen met probleemjeugd naar heropvoedingskampen te sturen, en hardere straffen uit te delen voor overtredingen. Radicale moskees sluiten en hoofddoekjes verbieden... zonder gemaar.
Of te wel, zolang zij bij mij niet op de tenen staan, vind ik ut best. Ik heb er geen last van. Prima houding.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofd
[..]
Degene die dat zou doen is een lompe boer.
[..]
Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.
[..]
hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?
[afbeelding]
Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Parabola_ het volgende:
Wat is alleruiterste? Dat hangt af van hoe ver je bereid bent te gaan om het te voorkomen.
Kwaliteitspost 13.gifquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:16 schreef Fietsmutilatie het volgende:
wilders moet gewoon een kogel
Wat ik mij ook afvraag.. die 100 dagen dat ons kabinet door NL is getrokken om te luisteren naar de mensen, waarom komt daar niks van naar buiten? (of mis ik iets) Komt dat wellicht omdat het onderwerp "moslims in de gemeenschap" anders zo hoog op de agenda zou moeten komen te staan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:48 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.
sindswanneer hebben moslims een eigen land?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb geen problemen met moslims, wel met straatvolk.
Wél vind ik dat nederland nederland moet blijven, moslims moeten dus ook nooit en te nimmer politieke macht krijgen in nederland, en al helemaal niet in elke stad een minaret, die staan er al genoeg in hun eigen land.
Het is een simpel feit dat er mensen zijn in deze samenleving waar ik verrekte weinig verwantschap mee voel. Extreem-rechtsen, streng gelovigen, leernichten, leeghoofden etc. Ik gun die mensen hun eigen leven en in enkele gevallen kan ik het met een individu uit zo'n groep prima vinden. Moet ik me druk maken om wat een Jehova's getuige van mij vindt? Waarom? Soms is negeren de beste manier om geen last van elkaar te hebben. Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Of te wel, zolang zij bij mij niet op de tenen staan, vind ik ut best. Ik heb er geen last van. Prima houding.![]()
De nee-smiley je sterkste argument? Kom eens met wat beters.quote:Spookbeelden? Lompe boer? Praktijken in de koran worden niet geoorloofd? En 10 burka dragers?
![]()
mja zaoveel verschillen we toch niet qua standpunten?... van mij mogen alle 3 strikes you're out kutmarokkaantjes linea recta voor lange tijd het gevang in en mogen haatzaaiende fanatici hard aangepakt worden...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:48 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.
Ach, je weet toch hoe dat gaat als er een hoge piet op bezoek komt bij zo’n gemeente. Dan worden de straten geveegd en die ene allochtoon die zich wel gedraagt van stal gehaald om mooi weer te spelen. Is hier ook, als Dönner langskomt moeten de bureaus opeen schoongemaakt worden en loopt iedereen in pak.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:51 schreef Bastard het volgende:
Wat ik mij ook afvraag.. die 100 dagen dat ons kabinet door NL is getrokken om te luisteren naar de mensen, waarom komt daar niks van naar buiten? (of mis ik iets) Komt dat wellicht omdat het onderwerp "moslims in de gemeenschap" anders zo hoog op de agenda zou moeten komen te staan?
Of maken we ons met zn allen echt druk om dijkverzakkingen?
Het zou al schelen als ze zich in de eerste plaats Nederlander zouden voelen, en dan pas moslim.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:52 schreef Fietsmutilatie het volgende:
sindswanneer hebben moslims een eigen land?
als moslims hier komen wonen, of als nederlanders moslims worden, dan zijn ze toch moslim en in hun eigen land? wat is je probleem, nederland wordt niet opeens een ander land als er mensen van een ander geloof komen wonen
mja wat is nederlander voelen?... echt ik ben daar nog niet echt achter hoor...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:55 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het zou al schelen als ze zich in de eerste plaats Nederlander zouden voelen, en dan pas moslim.
helemaal mee eensquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofd
[..]
Degene die dat zou doen is een lompe boer.
[..]
Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.
[..]
hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.
menig Brabander voelt zich eerst Brabander, dan katholiek, dan Nederlander. Waarom is dat erg?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:55 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Het zou al schelen als ze zich in de eerste plaats Nederlander zouden voelen, en dan pas moslim.
mee eens, meer moslims zouden zich in eerste instantie nederlander moeten voelen en dan pas moslimquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:55 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Hij probeert zat te doen, maar in de politiek heb je daar niet altijd de snelste instrumenten voor.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
En om eerlijk te zijn, voel ik me ook niet zo erg Nederlander. hm ja, met voetbalwedstrijden, maar verder... Ik moet voor mijn werk vrij vaak in andere landen zijn, en merk daar hoe lomp Nederlanders nou eigenlijk zijn. Niets om trots op te zijn ofzo. Waarom zou ik me verbonden moeten voelen met het land waar ik woon? Ik voel me er thuis, dat wel. Althans in de stad waar ik woon, in Staphorst zou ik me ongetwijfeld een stuk minder thuis voelen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:56 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
menig Brabander voelt zich eerst Brabander, dan katholiek, dan Nederlander. Waarom is dat erg?
en eerlijk gezegd zou ik me als moslim ook niet heel erg uitgenodigd voelen om me Nederlander te voelen
Zie mijn eerdere post, daar stonden drie mogelijkheden in, geen twee.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, niet mee eens. Hij probeert zat te doen, maar in de politiek heb je daar niet altijd de snelste instrumenten voor.
Kijk liever eens naar wat de PvdA heeft gedaan om dit probleem "op te lossen"Niets, het probleem is met de knuffelaanpak van de PvdA alleen maar erger geworden. De rest van dat lafbekkend Den Haag heeft gewoon niet de moed om ook maar naar een allochtoon te wijzen. Het is nu echt twee voor twaalf en Wilders weet dat.
OK.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:53 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Het is een simpel feit dat er mensen zijn in deze samenleving waar ik verrekte weinig verwantschap mee voel. Extreem-rechtsen, streng gelovigen, leernichten, leeghoofden etc. Ik gun die mensen hun eigen leven en in enkele gevallen kan ik het met een individu uit zo'n groep prima vinden. Moet ik me druk maken om wat een Jehova's getuige van mij vindt? Waarom? Soms is negeren de beste manier om geen last van elkaar te hebben. Wat is daar mis mee?
[..]
De nee-smiley je sterkste argument? Kom eens met wat beters.
Wel eens in Staphorst geweest? Daar heb je meer niet christenen rondlopen dan wel. Daar heb je meer niet mensen in kleding dracht lopen dan wel. En dat is een goede ontwikkeling. Mede dankzij de volgende generatie.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:01 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
En om eerlijk te zijn, voel ik me ook niet zo erg Nederlander. hm ja, met voetbalwedstrijden, maar verder... Ik moet voor mijn werk vrij vaak in andere landen zijn, en merk daar hoe lomp Nederlanders nou eigenlijk zijn. Niets om trots op te zijn ofzo. Waarom zou ik me verbonden moeten voelen met het land waar ik woon? Ik voel me er thuis, dat wel. Althans in de stad waar ik woon, in Staphorst zou ik me ongetwijfeld een stuk minder thuis voelen.
Dit zijn juist precies de standpunten van Wilders!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Parabola_ het volgende:
Afgezien van de hofddoekjes zijn dit aanzienlijk gematigder standpunten dan die van Wilders.
Juist. Spijker en kop verhaal.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dit zijn juist precies de standpunten van Wilders!
Maar als je in de politiek iets roept, word je vaak (zeker als zogenaamd rechtse populist) niet gehoord. Om een 5 te krijgen, moet je mischien wel 10 roepen.
Kunnen er ook 20 zijn hoor, je snapt de essentie. Het is een kleine groep idiotenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:03 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
OK.
De nee smiley is een reactie in totaliteit op jouw reactie. Waren er maar 10 burka's.
Ik heb het over spookbeelden in hun hoofd. Die interesseren me niet.quote:Waren het maar spookbeelden.
je voreg wat ik ervan vond als iemand dat tegen mijn vriendin zou zeggen. Ik vind zo iemand een lompe boer, boeit me niet waarom ie het zegt, waar ie in gelooft of wat voor kleur auto hij heeft.quote:Waren het maar boeren die een keer zeiden HOER!
Dan houdt het op he 'Ik weet meer dan jij, maar ik kan er niet over praten". Dan ben je snel uitgepraat. ms zat je wel een beetje te dicht bij het vuur. Je bent kennelijk in een situatie geweest waar je dagelijks geconfornteerd werd met uitwassen. Ik zeg ook niet dat die niet bestaan. Maar ze zijn niet representatief voor de (hele) werkelijkheid.quote:Ik heb genoeg gezien, meegemaakt en in verschillende organisaties gewerkt waar ik dicht bij het vuur gezeten heb. Kan er verder niet over uitwijken. Kan je wel zeggen dat ik het ook graag zou willen zien zoals jij het ziet. Helaas is de werkelijkheid anders. Anders dat jij en de gemiddelde burger denkt....
Dan zul je het met me eens zijn dat Wilders geen oplossing heeft? Sterker nog, dat Wilders mede bijdraagt aan de tweede kop van de draak?quote:Tjah, ben ook maar een fokkertje die zo nu en dan is probeert heilige huisjes om ver te schoppen. Mij hoef je niet te geloven. Ik weet wat ik heb gezien en wat er speelt. Dat is echt het topje van de ijsberg wat Wilders deels roept.
En de Koran verbieden is als de Bijbel verbieden. Krijg je er niet door. Verbieden wil nog niet zeggen dat je daarmee ook radicale denkwijzes verbied.
Je hakt het hoofd van een draak af en er groeien twee koppen weer aan. Zo is het met een Wilders. Zo is het met een Bin Laden.
Het grappige van deze uitspraak is dat wij Nederlanders terrorisme eigenlijk alleen van de tv kennen. Niet minder gruwelijk natuurlijk, maar als het voor altijd tot deze vorm beperkt blijft, mogen we van geluk spreken.quote:Terrorisme in de vorm die wij nu kennen als NL'ers zal altijd blijven bestaan.
Ja, ik ben er wel eens geweest. Ik ben er zelfs wel eens naar de kerk geweest. En ik beaam wat je zegt. En toch zou ik me er niet thuis voelen. Evenmin als in Volendam, of Sneek, om er maar een paar te noemen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:03 schreef Devlinsect het volgende:
Wel eens in Staphorst geweest? Daar heb je meer niet christenen rondlopen dan wel. Daar heb je meer niet mensen in kleding dracht lopen dan wel. En dat is een goede ontwikkeling. Mede dankzij de volgende generatie.
Ik hoop het met je, ook als het om moslims gaat. Maar ik vrees wel dat polariseren op zijn minst niet bij gaat dragen aan deze ontwikkeling.quote:Ik hoop dus ook dat onze volgende generatie wat wijzer / modernere zienswijze op nahouden.
Alleen zo jammer dat je daar het tegenovergestelde mee bereikt. Je jaagt mensen tegen je in het harnas en zorgt ervoor dat andere mensen je niet meer serieus nemen. Krijg je nul of zelfs iets negatiefs. Als je het op 5 had gehouden,was je ms op 2 uitgekomen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar als je in de politiek iets roept, word je vaak (zeker als zogenaamd rechtse populist) niet gehoord. Om een 5 te krijgen, moet je mischien wel 10 roepen.
Ik ben bang dat je je daar wel eens in kon vergissen. En als dat wel zo is, dan is die groep wel in zeer sterke mate verantwoordelijk voor alle moslimcriminaliteit in Nederland, getuige mijn link van het CBS over criminaliteitscijfers onder allochtonen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:12 schreef Parabola_ het volgende:
Kunnen er ook 20 zijn hoor, je snapt de essentie. Het is een kleine groep idioten
Helaas berusten spookbeelden niet op de werkelijkheid. Linkse ideologie ook niet.quote:Ik heb het over spookbeelden in hun hoofd. Die interesseren me niet.
Het gaat er niet om of die mensen representatief zijn voor de grote groep. Het gaat om de overlast die deze kleine groep veroorzaakt.quote:Dan houdt het op he 'Ik weet meer dan jij, maar ik kan er niet over praten". Dan ben je snel uitgepraat. ms zat je wel een beetje te dicht bij het vuur. Je bent kennelijk in een situatie geweest waar je dagelijks geconfornteerd werd met uitwassen. Ik zeg ook niet dat die niet bestaan. Maar ze zijn niet representatief voor de (hele) werkelijkheid.
Wilders is tenminste de enige die er wat aan durft te doen. Of zijn oplossingen nou werken of niet (of ze worden tegengewerkt), hij is wel de enige in Den Haag die de onvrede van de gewone man durft uit te spreken.quote:Dan zul je het met me eens zijn dat Wilders geen oplossing heeft? Sterker nog, dat Wilders mede bijdraagt aan de tweede kop van de draak?
Dus de toenemende trend van homogeweld door moslims vind jij geen terreur?quote:Het grappige van deze uitspraak is dat wij Nederlanders terrorisme eigenlijk alleen van de tv kennen. Niet minder gruwelijk natuurlijk, maar als het voor altijd tot deze vorm beperkt blijft, mogen we van geluk spreken.
En de overige partijen roepen al jaren 5 vanuit politieke correctheid. En ziedaar het resultaat van al dat poldermodelleren: een regering die te lam is om er iets aan te doen en de toenemende ruimte voor criminaliteit. Met dank aan de PvdA.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:18 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat je daar het tegenovergestelde mee bereikt. Je jaagt mensen tegen je in het harnas en zorgt ervoor dat andere mensen je niet meer serieus nemen. Krijg je nul of zelfs iets negatiefs. Als je het op 5 had gehouden,was je ms op 2 uitgekomen.
Even iets beter lezen hoor, die 20 ging over burka's, de spookbeelden over wat er gebeurt in de hoofden van moslims als ze mij een ongelovige hond vinden. En kreten dat linkse ideologie niet op de werkelijkheid berusten, mag je ook achterwege laten. Daar gaat het hier niet over, en als je mijn posts gewoon fatsoenlijk leest, zul je daar verdomde weinig linkse ideologie in terug vinden. Bovendien voer je een discussie met argumenten, niet met kreten. Okay?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je je daar wel eens in kon vergissen. En als dat wel zo is, dan is die groep wel in zeer sterke mate verantwoordelijk voor alle moslimcriminaliteit in Nederland, getuige mijn link van het CBS over criminaliteitscijfers onder allochtonen.
Helaas berusten spookbeelden niet op de werkelijkheid. Linkse ideologie ook niet.
Over dat laatste geen misverstand, maar is ' de gewone man' daarmee geholpen? Wat heeft 'de gewone man' aan deze stoere taal, die alleen maar tot weerstand leidt bij zowel de moslims als de rest van de politici? Het geeft 'de gewone man' een uitlaatklep, maar geen betere samenleving. Eerder een slechtere, want zijn even gewone moslimbuurman zal hem nu met een scheve blik aankijken: "dat is ms ook wel zo'n Wildersstemmer", terwijl ie anders een prima buur-relatie met m had kunnen hebben.quote:[..]
Of heb je eergisteren niet naar opsporing verzocht gekeken? "Marokkaanse man" "Dader van noordafrikaanse afkomst" "mannen met lichtgetinte huidskleur".
Sla een willkeurige krant open en je vindt meteen een artikel over moslimcriminaliteit.
[..]
Het gaat er niet om of die mensen representatief zijn voor de grote groep. Het gaat om de overlast die deze kleine groep veroorzaakt.
[..]
Wilders is tenminste de enige die er wat aan durft te doen. Of zijn oplossingen nou werken of niet (of ze worden tegengewerkt), hij is wel de enige in Den Haag die de onvrede van de gewone man durft uit te spreken.
Inderdaad. Dat vind ik criminaliteit. Niet goed, mag niet, geen misverstand over. Daders moeten gestraft, zoals alle criminelen.quote:Dus de toenemende trend van homogeweld door moslims vind jij geen terreur?
Dat is de tactiek van radicalen. Zolang je niet gehoord wordt, ga je harder schreeuwen. En steeds harder schreeuwen. Totdat mensen je niet meer serieus nemen, of mensen juist een tegengeluid gaan geven om de balans te herstellen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tja, dat zei je hier ook al, en ik gaf hier ook al aan waarom dat niet zo relevant is. Niet in nutteloze herhalingen vervallen hoor, zo komen we niet verder.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En de overige partijen roepen al jaren 5 vanuit politieke correctheid. En ziedaar het resultaat van al dat poldermodelleren: een regering die te lam is om er iets aan te doen en de toenemende ruimte voor criminaliteit. Met dank aan de PvdA.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is de tactiek van radicalen. Zolang je niet gehoord wordt, ga je harder schreeuwen. En steeds harder schreeuwen. Totdat mensen je niet meer serieus nemen, of mensen juist een tegengeluid gaan geven om de balans te herstellen.
Er boert ook iemand wat.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:36 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is de tactiek van radicalen. Zolang je niet gehoord wordt, ga je harder schreeuwen. En steeds harder schreeuwen. Totdat mensen je niet meer serieus nemen, of mensen juist een tegengeluid gaan geven om de balans te herstellen.
Ik ben sloom , ik weet het.quote:
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:47 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik ben sloom , ik weet het.
Maareh, wachtwoord kwijt?
je vergeet de LPF in dat rijtjequote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:46 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Er boert ook iemand wat.![]()
Dat is de tactiek van iedere politie partij. Groen Links heeft zich daarmee zo goed als de nek omgedraait. D '66 kunnen we ook wel aanwijzen als niet radical, wel hard schreeuwen. Boris bedankt![]()
En tjek nu hoeveel zetels beide partijen hebben.
Exact. Ik werd dagelijks geconfronteerd met Nederlanders die zich niet kunnen aanpassen, zich kenmerken door anti sociaal gedrag, geen respect hebben voor anderen. Den Haag doet er weinig aan, omdat er niets meer aan te doen is. De maatschappij moet eerst een geluid laten horen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:12 schreef Parabola_ het volgende:
Dan houdt het op he 'Ik weet meer dan jij, maar ik kan er niet over praten". Dan ben je snel uitgepraat. ms zat je wel een beetje te dicht bij het vuur. Je bent kennelijk in een situatie geweest waar je dagelijks geconfornteerd werd met uitwassen. Ik zeg ook niet dat die niet bestaan. Maar ze zijn niet representatief voor de (hele) werkelijkheid.
Ik ontken niet dat we op dit punt een probleem hebben. Als je kijkt naar wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken waarom jongeren ontsporen, dan zie je ook dat een deel van die oorzaken direct of indirect gerelateerd is aan de situatie waarin allochtone jongeren zich bevinden. Een deel van die situatie hangt samen met het opleidingsniveau van hun ouders, een deel ook met hun cultuur. Of eigenlijk, het verschil in cultuur tussen de wereld die hun ouders hebben achtergelaten en de wereld waarin zij leven. Ook dat ontken ik niet: we hebben een probleem met een deel van de allochtone jongeren in ons land en een deel van dat probleem is cultureel bepaald.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:56 schreef Devlinsect het volgende:
Daar hoort de kampsjaak of ontspoorde breezerjongeren ook bij. Toch valt het wel op dat er van de 30 mensen die stelselmatig criminele activiteiten verrichten, meer dan de helft allochtonen zijn of nederlanders van allochtone komaf.
Ik ben het helemaal met je verhaal eens. Geen enkel punt wat hier in staat waar ik het niet mee eens ben.quote:
Nee jouw post draagt erg bij aan de discussie zullen we zeggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:38 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Tja, dat zei je hier ook al, en ik gaf hier ook al aan waarom dat niet zo relevant is. Niet in nutteloze herhalingen vervallen hoor, zo komen we niet verder.
Geef nou maar gewoon toe dat je bent geband voor linksradicale postingsquote:
Mensen hebben een hele sterke sociale behoefte om ergens bij te horen. Daar is ook niets mis mee imo. Het is zelfs goed: groepen zorgen voor samenhang en voor sociale controle. Je hebt natuurlijk ook foute groepen, maar die hebben weer het voordeel dat je ze makkelijker in de gaten kunt houden dan foute individuen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je verhaal eens. Geen enkel punt wat hier in staat waar ik het niet mee eens ben.
Je laatste zin zou ik aan passen in het verbieden van iedere zichtbare religieuze uiting of andere uitingen die een groep aangeeft, zou verboden moeten worden.
Je wilt een verbod op het verbieden van religieuze/groepsgewijze uitingen? Of hoe moet ik dit lezen?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Devlinsect het volgende:
Je laatste zin zou ik aan passen in het verbieden van iedere zichtbare religieuze uiting of andere uitingen die een groep aangeeft, zou verboden moeten worden.
Vergis je niet dat de hoofddoek dragende moslim hier, niet de moslim vertegenwoordigd uit land van herkomst. Marokko is een prachtig voorbeeld. Ga op vakantie naar Marokko en je gelooft je ogen niet. Ga verder de bergen in en je denkt: ik ben thuis!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:53 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Mensen hebben een hele sterke sociale behoefte om ergens bij te horen. Daar is ook niets mis mee imo. Het is zelfs goed: groepen zorgen voor samenhang en voor sociale controle. Je hebt natuurlijk ook foute groepen, maar die hebben weer het voordeel dat je ze makkelijker in de gaten kunt houden dan foute individuen.
Groepsdrang is een gegeven. Waarom zou je mensen verbieden om dat te uiten? Als jij een visje op je auto wilt om te laten zien dat je griffo bent, prima. Lonsdale trui om je liefde voor Hitler te uiten? Doe maar lekker. Oranje shirtje aan om te laten zien dat we '....houde van oraahanje'? Ga je gang. Tulbandje want je bent een Sikh? Vind ik er altijd allerschattigst uitzien. Spijkerbandje om je nek omdat je die muziek van Korn zo vet vindt? Geen punt. Doekie om je kop omdat je denkt dat Allah daar blij van wordt? Tuurlijk. Het stoort me allemaal niet. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zich zo druk maken om dit soort onschuldige geloofsuitingen.
Los nog van de vraag of je een verbod wel zou kunnen handhaven. Mensen zijn creatief in het verzinnen van andere manieren om zicht te uiten. In Iran, waar strenge kledingvoorschriften bestaan in combinatie met harde straffen en een intensieve controle, vinden mensen allerlei manieren om toch iets van zichzelf (lees: de subcultuur waar ze bij willen horen) te tonen. In landen waar homseksualiteit verboden is of vies gevonden wordt, weten homo's elkaar prima te informeren over hun seksuele geaardheid en zelfs hun specifieke voorkeuren. Daar zien jij en ik niets van. Waarom niet? We letten er niet op. Doe gewoon hetzelfde met die hoofddoekjes. Het is hun ding, laat ze lekker.
Klopt, daar komen de meeste Nederlandse Marokkanen ook vandaan. En dan een jaar of dertig geleden, de tijd heeft daar ook niet stil gestaan. Zelfde verhaal voor Istanbul en de Turkse badplaatsen versus de Turkse binnenlanden, maar ook in Griekenland en Italië kun je dit soort verschillen tegenkomen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:03 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Vergis je niet dat de hoofddoek dragende moslim hier, niet de moslim vertegenwoordigd uit land van herkomst. Marokko is een prachtig voorbeeld. Ga op vakantie naar Marokko en je gelooft je ogen niet. Ga verder de bergen in en je denkt: ik ben thuis!![]()
Dus als een universiteit een briljante econoom aan wil nemen, die toevallig een Sikh is en dus een tulband op zn knar draagt, dan moeten we die maar niet aannemen?quote:Zolang er in openbare gebouwen niet de religieuze uitingen worden getoond door het personeel (dus wel de kerstboom en de paaseieren), vind ik alles best. Tenzij onze vrijheid ermee in het geding komt (burka).
Idd.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:10 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Klopt, daar komen de meeste Nederlandse Marokkanen ook vandaan. En dan een jaar of dertig geleden, de tijd heeft daar ook niet stil gestaan. Zelfde verhaal voor Istanbul en de Turkse badplaatsen versus de Turkse binnenlanden, maar ook in Griekenland en Italië kun je dit soort verschillen tegenkomen.
[..]
Dus als een universiteit een briljante econoom aan wil nemen, die toevallig een Sikh is en dus een tulband op zn knar draagt, dan moeten we die maar niet aannemen?
Instituut? Het is een logisch gevolg wanneer je een grote mate van vrijheid hebt met betrekking tot het inrichten van je eigen leven. Noem monoculturele landen en ze zullen uitblinken in een drastische beperking op godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en democratie.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:07 schreef fathank het volgende:
Lang leve de multiculturele samenleving. Wat een geweldig instituut is het toch.
Wilders is het probleem. Hij kaart ze niet aan.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:39 schreef AtheistArmy het volgende:
[..]
Nee? Wat heeft hij dan gedaan de afgelopen jaren?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wilders is het probleem. Hij kaart ze niet aan.
Zichzelf met domme en rasistische uitspraken in gevaar gebracht, zodat wij meer belasting voor zijn (in mijn ogen onnodige - immers eigen schuld dikke bult) beveiliging betalen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee? Wat heeft hij dan gedaan de afgelopen jaren?
Zelden zo'n domme ik-leef-onder-een-steen reactie gezien.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zichzelf met domme en rasistische uitspraken in gevaar gebracht, zodat wij meer belasting voor zijn (in mijn ogen onnodige - immers eigen schuld dikke bult) beveiliging betalen.
Daarnaast heeft hij een heleboel domme derdewereld achtige ideeën rond verspreid. Waarmee hij onze internationale status in de problemen brengt.
Maar problemen aankaarten doet hij niet. Hij is het probleem.
nee joh,....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:27 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Instituut? Het is een logisch gevolg wanneer je een grote mate van vrijheid hebt met betrekking tot het inrichten van je eigen leven. Noem monoculturele landen en ze zullen uitblinken in een drastische beperking op godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en democratie.
Als Wilders zoveel moeite heeft met moslims, moskeeen, linkse knuffelpolitiek, multiculturele samenleving, moslimkutten in de PvdA, vrijheid van meningsuiting voor imams, hoofddoekjes, subsidies, hoge belastingen, poldermodel, lage straffen, het generaal pardon, dubbele nationaliteit, de Koran, hoge uitkeringen, etc, dan kan hij toch ook oppleuren? Of ben je het dan wel met me eens dat we hier de vrijheid hebben om via de democratie ongewenste elementen te veranderen en vrijheid van meningsuiting om voor verandering te pleiten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:02 schreef Camplo het volgende:
Als ze zo'n moeite hebben met de gebruiken in ons land te accepteren of respecteren dan pleuren ze maar op.
Hoelaat is de persconferentie van de Islam vandaag?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:05 schreef the_legend_killer het volgende:
En als de Islam dalijk zegt
die was 5 minuten geleden, lig je nog niet met je reet naar het westen? nou hup vlug dan....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoelaat is de persconferentie van de Islam vandaag?
Na maanden beveiliging is Geert W. weer veilig zonder.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 04:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zelden zo'n domme ik-leef-onder-een-steen reactie gezien.
Grappig, alle Nobelprijswinnaars economie werken op? Jawel, universiteiten. Maar verder zie dat dus niet snel gebeuren?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:53 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Idd.
Een briljante econoom met een Sikh kan meer geld verdienen elders dan op een universiteit. Dus ik zie dat niet snel gebeuren.
De overtuiging van zijn leerlingen aan te nemen zelfs? Dat is apart, doet me een beetje denken aan die gristenscholen die vinden dat hun homo-leraren maar hetero moeten worden.quote:Mocht dat wel zo zijn, dan zou hij er goed aan doen om de evt. geloofsovertuiging van de school te respecteren en de daarbij behorende regels dan wel de overtuiging van zjin leerlingen aan te nemen.
Ergens mee oneens zijn is nog steeds wat anders dan constant rotzooi trappen, haatzaaien in moskees en homo's neersteken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:53 schreef Sidekick het volgende:
Dank je, ik vond de vergelijking ook goed gekozen om te laten zien dat mensen niet weg hoeven wanneer ze het ergens mee oneens zijn.
Camplo had het over "moeite hebben met het accepteren van de gebruiken van ons land". Iedereen heeft wel ergens moeite mee en iedereen wil sommige (in hun ogen) ongeweste elementen niet accepteren. Dat is iedereens goed recht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ergens mee oneens zijn is nog steeds wat anders dan constant rotzooi trappen, haatzaaien in moskees en homo's neersteken.
Ach so. Niettemin vind ik dat "ergens moeite mee hebben" geen enkel excuus mag zijn om je er dan maar niet voor in te zetten. En daar heeft het bij een deel van de moslims helaas alle schijn van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Camplo had het over "moeite hebben met het accepteren van de gebruiken van ons land". Iedereen heeft wel ergens moeite mee en iedereen wil sommige (in hun ogen) ongeweste elementen niet accepteren. Dat is iedereens goed recht.
Crimineel gedrag is van een andere orde.
ALLE nobelprijs winnaars economie werken op universiteiten?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:32 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Grappig, alle Nobelprijswinnaars economie werken op? Jawel, universiteiten. Maar verder zie dat dus niet snel gebeuren?
[..]
De overtuiging van zijn leerlingen aan te nemen zelfs? Dat is apart, doet me een beetje denken aan die gristenscholen die vinden dat hun homo-leraren maar hetero moeten worden.
Maar goed, kennelijk weegt het dragen van een tulband voor jou zo zwaar dat je inhoudelijke overtuigingen opzij zet. Ik vind dat irrationeel. Die tulband is maar een uiterlijkheidje, terwijl de kwaliteit van het onderwijs (en het onderzoek) echt belangrijk is. En dan nog vind ik het stuitend dat jij kennelijk meent dat op te moeten leggen. Dat jij het zelf zou vertikken om college te volgen bij iemand met een tulband/hoofdfdoek/whatever, is jouw zaak. gaat ten koste van je eigen ontwikkeling. Stomme keuze, maar de jouwe en die vrijheid heb je. Maar dat je anderen het recht wilt ontnemen om college te lopen bij iemand met een tulband/hoofdfdoek/whatever, dat vind ik heel kwalijk. Waarom moet jouw geloofshaat de ontwikkeling van anderen schaden?
Daar ben ik het mee eens. Iedereen in NL heeft zich aan de regels te houdenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
En zo wordt ook van de moslims verwacht dat zij zich keurig aan de regeltjes houden
Daar vergis je je in. Juist omdat we zo tolerant zijn, zijn onze regels moeilijk. Je mag veel, omdat er verondersteld wordt dat je je eigen verantwoordelijkheid kent. Net als het gedogen. Het mag niet, maar toch weer wel. Er zit ontiegelijk veel nuance in wat hier wel en niet mag. Te hard rijden mag niet, maar als we er een boete voor krijgen, zijn we ernorm verontwaardigd. Koos Spee, de agent die het grootste aantal wetsovertreders pakt in dit land, wordt niet gezien als een held, maar als een zakkenvuller. Zinloos geweld leidt tot enorme verontwaardiging, maar een jongeman die een knokpartij uit de weg gaat is een watje. Dit soort nuances is voor iemand uit een andere cultuur moeilijk te begrijpen, zelfs voor eenm westerse allochtoon al, laat staan voor iemand die uit een volstrekt andere cultuur komtquote:(en die zijn niet moeilijk, Nederland is ontzettend doorgeschoten in haar tolerantie).
Word je even wakker? Ze zijn niet op visite. Ze wonen hier, hebben dezelfde rechten, dezelfde plichten. Het zijn Nederlanders, net als jij en ik.quote:Ze zijn per slot van rekening bij ons op visite, en dan heb je je aan te passen i.p.v. rotzooi te trappen.
hilarischquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Devlinsect het volgende:
Het gaat mij erom dat je je aanpast aan de omgeving. Een boer op klompen in zijn kloffie wordt liever ook niet getolereerd in 5 sterren hotel De Bilderberg. Sterker nog, ik denk dat hij wordt gesommeerd om iets anders aan te trekken dan wel de klompen uit te trekken.
Bijna net zo hilarisch als jouw vergelijkingen en uitspraken over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:37 schreef Re het volgende:
[..]
hilarisch
Het kan Bilderberg of enig ander 5 sterren hotel geen ene flikker schelen hoe hun klanten eruitzien, als ze maar betalen
Jongen, er zijn ook nog mensen die niet alleen naar het inkomen kijken als ze een baan zoeken. Verder is dit behoorlijk off-topicquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Knap dat een econoom met een tulband zijn eigen taal spreekt, de nederlansche en vast de engelse. En dan gaat hij werken op een universiteit. Die gast spreekt drie talen, kan hij veel meer geld verdienen elders dan op een uni in NL.
Ow?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:40 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jongen, er zijn ook nog mensen die niet alleen naar het inkomen kijken als ze een baan zoeken. Verder is dit behoorlijk off-topic
rustig jongenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:40 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Bijna net zo hilarisch als jouw vergelijkingen en uitspraken over dit onderwerp.![]()
Probeer iets duidelijk te maken aan de hand van een vergelijking. Of Bilderberg wel of geen ene flikker kan schelen, doet er niet toe. Ze hebben het liever niet. Bel ze op, vraag ze ernaar, zet het op de fax, scan de fax in zodat ik een bron heb.
Met je ongeschoren kop, lang haar en NIN t-shirt?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:45 schreef Re het volgende:
[..]
rustig jongen... ik vond de vergelijking hilarisch en dat mag jij ook van mijn vergelijkingen vinden, als ik al vergelijk.
Ik kom vaak genoeg in 5 sterren hotels...
damn heb ik een NIN shirtquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Met je ongeschoren kop, lang haar en NIN t-shirt?![]()
We vinden elkaars vergelijkingen hilarisch, kan niet altijd in je standpunten vinden. Toch respecteer ik je....
Misschien 8 of 9 van de 10 nog actief zijnde nobelprijs winnaars. Doet dat iets af aan mijn verhaal?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
ALLE nobelprijs winnaars economie werken op universiteiten?
Goede kans bij een Sikh dat engels zijn eigen taal is, maar anders spreekt ie m in ieder geval. En waarom ie Nederlands zou moeten spreken, zou ik niet weten. De voertaal in deuniversitaire wereld is al jaren Engels.quote:Knap dat een econoom met een tulband zijn eigen taal spreekt, de nederlansche en vast de engelse.
Oh, vast en zeker. Maar er is meer dan geld alleen, zeker voor een wetenschapper. Of dacht je dat iedereen die aan een Nederlandse universiteit werkt dat doet omdat ze niet beter kunnen?quote:En dan gaat hij werken op een universiteit. Die gast spreekt drie talen, kan hij veel meer geld verdienen elders dan op een uni in NL.
Omdat studenten geen homogene groep zijn. Aan iedere Nederlandse universiteit vind je ongelovigen, christenen, hindoe's, joden, moslims en ongetwijfeld nog allerlei geloven. Wat is dan de overtuiging van de studenten? Mijn vergelijking met homo's gaat in zoverre op dat de leraar in kwestie niet op commando van overtuiging (of seksuele geaardheid) kan veranderen. Zo werkt dat niet, dus het is zinloos dat te verlangenquote:De overtuiging van de leerlingen = de identiteit van de school. Je vergelijking met homo leraren die hetero moeten worden slaat kant nog wal op het onderwerp waar we over hebben. Wanneer de leerlingen overtuigd zijn dat het dragen van een tulband is toegestaan, waarom dan niet? Open universiteiten? Ga je gang meneer de Sikh.
Verzocht, hooguit. Maar als ie betaalt en zich netjes gedraagt, blijft het bij een gefronste wenkbrauw.quote:Het gaat mij erom dat je je aanpast aan de omgeving. Een boer op klompen in zijn kloffie wordt liever ook niet getolereerd in 5 sterren hotel De Bilderberg. Sterker nog, ik denk dat hij wordt gesommeerd om iets anders aan te trekken dan wel de klompen uit te trekken.
Kom eens een kijkje nemen op de Vrije Universiteit, Nederlands enige gereformeerde universiteit. Tulbanden, djalbella's hoofddoeken, het loopt er allemaal rond. Oh ja, veel colleges zijn er in het Engelsquote:Een christen op een islamitische school zul je niet snel zien. Ook niet een tulband op een christelijke school.
Dan heb ik je kennelijk niet goed begrepen. Ik dacht dat je beweerde dat er in openbare gebouwen door het personeel geen religieuze utingen mochten worden getoond. De consequentie daarvan lijkt me dat de Sikh geen les mag geven aan een Nederlandse universiteit (ja, zonder tulband, maar dat doet ie niet). De consequentie daarvan is dat Nederlandse studenten dus geen college kunnen krijgen van deze briljante econoom. Maar kennelijk bergijp ik je niet goed, mijn excuses daarvoor.quote:Het feit dat je naar mij wijst met je vingertje en je vergelijkingen, vind ik hetzelfde als een rechts-extremist iets tegen joden roept. Je plakt een label. Flikt dat kaalkopje ook, je bij mij nu ook.
Ik heb immers nooit aangegeven dat de Sikh geen les mag geven. Of een tulband whatever. Ik heb geen geloofshaat. Ik ben tegen religieuze uitingen op scholen en in openbare gebouwen. Scheiding van staat en geloof heeft daar o.a. mee te maken. Dat je mij ervan beticht, vind ik onnodig. Je gaat uit van een bepaald perspectief.
Zullen we de flauwe persoonlijke aanvallen achterwege laten en ons concentreren op de inhoud van de discussie?quote:Geef je niet de schuld hoor, zijn je ouders en omgeving. Kun je verder niets aan doen.
Discussies zijn niet meer mogelijk. Niemand zal zich laten ompraten tot 'de andere kant'. Ik ben het zat met de discussies. Ik wil geen woorden meer maar daden zien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:04 schreef Parabola_ het volgende:
Zullen we de flauwe persoonlijke aanvallen achterwege laten en ons concentreren op de inhoud van de discussie?
Lijkt me lastig op een forumquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Discussies zijn niet meer mogelijk. Niemand zal zich laten ompraten tot 'de andere kant'. Ik ben het zat met de discussies.
En waar zouden die daden uit moeten bestaan?quote:Ik wil geen woorden meer maar daden zien.
ALLLAAAAAHU AKBAAAAAAAAAR! *boem*quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Lijkt me lastig op een forum
[..]
En waar zouden die daden uit moeten bestaan?
En wat vind je dan van de procentuele oververtegenwoordiging van allochtonen die zich niet aan de regeltjes houden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Parabola_ het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Iedereen in NL heeft zich aan de regels te houden
Kul. Mensen hebben gewoon te weten wat wel en niet kan. En als je het niet weet omdat je uit het rifgebergte komt waar een stamhoofd de dienst uitmaakte, verdiep je je erin. Dat heet namelijk respect voor het land en het volk waar je mag verblijven. In het o zo tolerante Nederland staan bovendien hordes hulpverleners voor je klaar die je maar al te graag met alles helpen.quote:Daar vergis je je in. Juist omdat we zo tolerant zijn, zijn onze regels moeilijk. Je mag veel, omdat er verondersteld wordt dat je je eigen verantwoordelijkheid kent. Net als het gedogen. Het mag niet, maar toch weer wel. Er zit ontiegelijk veel nuance in wat hier wel en niet mag. Te hard rijden mag niet, maar als we er een boete voor krijgen, zijn we ernorm verontwaardigd. Koos Spee, de agent die het grootste aantal wetsovertreders pakt in dit land, wordt niet gezien als een held, maar als een zakkenvuller. Zinloos geweld leidt tot enorme verontwaardiging, maar een jongeman die een knokpartij uit de weg gaat is een watje. Dit soort nuances is voor iemand uit een andere cultuur moeilijk te begrijpen, zelfs voor eenm westerse allochtoon al, laat staan voor iemand die uit een volstrekt andere cultuur komt
Hoe Nederlander ben je als je zelfs nog je dubbele paspoort wilt houden (om maar eens iets te noemen)?quote:Word je even wakker? Ze zijn niet op visite. Ze wonen hier, hebben dezelfde rechten, dezelfde plichten. Het zijn Nederlanders, net als jij en ik.
Eensch, al was het maar vanwege het ontbreken van de nonverbale boodschap.quote:
- harder optreden door de politiek en de politiequote:En waar zouden die daden uit moeten bestaan?
En ik dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:18 schreef harrypiel het volgende:
Pas op, daar komen Vader_aardbezem, dadoc, longmen en calvobbes aan om je voor domme wilders-stemmer uit te maken. De linkse kerk op zn smalst.
Misschien is FokBlock nog ergens geinstalleerd bij mij, maar ik zie geen calvobbes, Vader_aardbezem, dadoc of longmen happen, of uberhaupt aanwezig in het topic.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:56 schreef harrypiel het volgende:
Leuk om te zien hoe ze zelf happen als ze de term "linkse kerk" naar hun kop geslingerd krijgen.
Maar heb je ook iets inhoudelijks te melden, of blijft het bij hypocriet gehuil?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:34 schreef harrypiel het volgende:
Nog zo'n truukje: proberen de aandacht te verleggen naar iets totaal irrelevants. Het is totaal niet boeiend voor de strekking van mijn sarcastische post of een van hem of jij reageert; ik noem ook maar even uit de losse pols een aantal namen van erkende fok-lefties.
Parabola doet het woord voor mij.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 22:07 schreef harrypiel het volgende:
ja; reageer eens inhoudelijk op de posts van Vogeltjesdans, waarmee hij de woorden uit mn mond haalt.
mooi daar ben ik ook voorquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
- harder optreden door de politiek en de politie
klinkt leuk maar is niet realistisch, het creeert een bias en dus ongelijkheidquote:- een strenger uitzetbeleid van criminele allochtonen
hoe ze het uitspreken is totaal niet relevant, genoeg dialecten hier in nederland waar ik geen tyfus van versta... examens nederlandse taal zijn goed maar moet wel op het schoolnivo van de betrokkene zitten...quote:- verplichten van het fatsoenlijk leren van Nederlands (dus geen "iek Achmed, jai mai verkope sigret")
dat klinkt ook al zo tof he... wat zijn de westerse normen? gebakken lucht retoriekquote:- westerse normen verplicht opleggen aan immigranten
de allochtoon? lekker alles op een hoop vegen, je doet nu net alsof die 1 miljoen moslims allemaal radicaliserende fanaten zijn... te simpel...quote:Daarnaast kan de allochtoon zich ook onderscheiden door zich positief op te stellen tegenover Nederland. En zich actief uitspreken tegen zaken zoals haatprediken, homohaat en geweld tegen niet-moslims. Gewoon partij kiezen voor Nederland. En dan ook niet achter je rug om staan gniffelen en denken "zak maar mooi in de stront".
borrelpraat...quote:En als dat allemaal niet gebeurt, zie ik nog wel eens een burgeroorlog ontstaan. En ik weet wel wie er dan wint, en dat zijn de moslims niet. Maar goed, daar hoopt niemand op, ik ook niet.
Jij bent vast nog nooit op de FP geweest. Ga maar eens een keer kijken, weet je meteen waar al die topics vandaan komen.quote:
Eindelijk iemand die de scherpe lamp der waarheid op de ogen van het totaal ontwrichte Nederland zet.quote:
Da's altijd makkelijk.quote:
Dat mag je vinden. Als je even doorleest zie je dat mijn posts voornamelijk reacties zijn op posts van anderen. En dat het dan niet heel samenhangend overkomt, zal wel en boeie.quote:Ik vind het een onsamhangend verhaal. Eerst over oververtegenwoordiging, maar al snel vervalt hij in 'teveel allochtonen in ons kleine land'. Boem, in 1 zin maakt hij zijn eigen "gezonde kritiek" ongeloofwaardig. Een excuus voor haat. En jij ook, maar jij manifesteert het meer in huilen over linkse users op Fok. En dat maakt jullie de typische Wilders achterban.
Hij heeft anders meer voorstellen gelanceerd op een specifiek vlak (de islam) dan GL over alle onderwerpen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 11:13 schreef Re het volgende:
vooralsnog pakt Wilders helemaal niets aan hoor...
"In for a penny, in for pound" dan ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:22 schreef Re het volgende:
mooi daar ben ik ook voor
dr is sowieso al een bias als ze de voordeeltjes van een dubbele nationalitiet/dubbel paspoort kunnen misbruiken.quote:klinkt leuk maar is niet realistisch, het creeert een bias en dus ongelijkheid
Fout! Men mag verwachten dat men de nederlandse op redelijk niveau leert te behhersen als men besluit zich hier te settelen.quote:hoe ze het uitspreken is totaal niet relevant, genoeg dialecten hier in nederland waar ik geen tyfus van versta... examens nederlandse taal zijn goed maar moet wel op het schoolnivo van de betrokkene zitten...
Ga jij maar eens naar Iran en ga je daar maar eens als de linkse homofiele atheistische kraker gedragen. Say hello to mr. Rope.quote:dat klinkt ook al zo tof he... wat zijn de westerse normen? gebakken lucht retoriek
Vergeten het rijtje wat daarna komt te lezen? Bovendien, het overgrote gedeelte komt uit die zandbak in het rifbegergte en zijn dus volgens jullie standaarden net zo debiel als die brave gristenburgerlulletjes van het SGP/CU/RVU waar jullie doorgaans ook met veel plezier op kankeren.quote:de allochtoon? lekker alles op een hoop vegen, je doet nu net alsof die 1 miljoen moslims allemaal radicaliserende fanaten zijn... te simpel...
de salonsocialisten kunnen er anders ook wat vanquote:borrelpraat...
Bin Laden doet om de paar weken een bericht vanuit zijn grot.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoelaat is de persconferentie van de Islam vandaag?
Ja, man...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 04:23 schreef W00fer het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die de scherpe lamp der waarheid op de ogen van het totaal ontwrichte Nederland zet.
Nederland verpauperd en dat pakt Wilders aan, klaar.
Veel Nederlanders ook...quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:37 schreef outcast_within het volgende:
Ik probeer het een beetje samen te vatten zo tegen het einde van het topic.
Is dit een beetje kloppend?
Geert wilders is tegen de islam en problemen makende buitelanders
Veel nederlanders ook
Dat plus schreeuwen in de media
=
Zetels.
Hebben ze in Noord-Korea stadions?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef TeenWolf het volgende:
Jippiiieeee met scherp schieten in stadions, leve Noord-Korea praktijken![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |