abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52416052
Dat zei iemand gisteren tegen mij als antwoord dat ik niet begreep waarom zo'n clown op zetels staat. Dat hij meer een marketing stunt is dan een politicus en eigenlijk alleen maar probeert om makkelijk te scoren met anti islam acties.

Maar goed hij durft wel de waarheid te spreken en probeert voort te zetten dat wat Pim fortuyn heeft opgestart.

Welke waarheid spreekt de britney spears van de politiek dan?
Hij stond op 18 zetels, dus er zal wel iemand rondlopen die me kan verlichten over deze politicus.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:39:31 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_52416091
bok toch eens op met die wilderstopics. die man is het bespreken niet waard
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_52416165
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:39 schreef Tinkepink het volgende:
bok toch eens op met die wilderstopics. die man is het bespreken niet waard
doodnegeren werkt niet. aangezien hij toch altijd in het nieuws komt.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:43:51 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52416192
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:42 schreef outcast_within het volgende:

[..]

daarom doodnegeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52416219
Radicale veranderingen.. dat is de harde waarheid... iets dat NL nodig heeft... maar goed
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_52416297
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:45 schreef Chandler het volgende:
Radicale veranderingen.. dat is de harde waarheid... iets dat NL nodig heeft... maar goed
Wat voor radicale veranderingen?
pi_52416310
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:45 schreef Chandler het volgende:
Ja, net als Windows Vista!
Rescuer of the distressed damsel
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:50:01 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52416330
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:49 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Ja, net als Windows Vista!
of RTL8
pi_52416390
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:37 schreef outcast_within het volgende:
Dat zei iemand gisteren tegen mij als antwoord dat ik niet begreep waarom zo'n clown op zetels staat. Dat hij meer een marketing stunt is dan een politicus en eigenlijk alleen maar probeert om makkelijk te scoren met anti islam acties.

Maar goed hij durft wel de waarheid te spreken en probeert voort te zetten dat wat Pim fortuyn heeft opgestart.

Welke waarheid spreekt de britney spears van de politiek dan?
Hij stond op 18 zetels, dus er zal wel iemand rondlopen die me kan verlichten over deze politicus.
Met zulke ongenuanceerde uitlatingen roep je dat ook op jezelf af natuurlijk.
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:57:20 #10
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_52416501
Jippiiieeee met scherp schieten in stadions, leve Noord-Korea praktijken
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_52416555
Wat een clown
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:00:02 #12
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52416563
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:48 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Uitkeringen van 20 euro, afschaffen van vrijheid van godsdienst, inperken van vrijheid van meningsuiting, het systematisch discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, keiharde gevangenisstraffen, omvormen van ons land tot een politiestaat.

Dat soort veranderingen vinden sommige mensen blijkbaar ''nodig''.
pi_52416604
Feiten kunnen waar zijn. Meningen kunnen overeenkomen met andere meningen, maar dat maakt ze nog niet waar.

Wilders' uitspraak is een mening. Wat jouw discussiepartner probeerde te zeggen was 'ik ben het met Wilders eens'. Dat zegt niks over de (on)waarheid van die mening.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:04:34 #14
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52416676
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Uitkeringen van 20 euro, afschaffen van vrijheid van godsdienst, inperken van vrijheid van meningsuiting, het systematisch discrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, keiharde gevangenisstraffen, omvormen van ons land tot een politiestaat.

Maar, maar, het is toch partij van de vrijheid ?

1984 gaat lezen over het ministerie van vrede.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_52416762
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:52 schreef blankensteyn het volgende:

[..]

Met zulke ongenuanceerde uitlatingen roep je dat ook op jezelf af natuurlijk.
Ja maar meer dan het populistische anti wilders gebral weet ik er eigenlijk ook niet van af.

dus vandaar dat ik me afvroeg wat nou die waarheid was die zo nodig gezegd moet worden.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:12:34 #16
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52416887
De waarheid, waar kennen we dat van?

donderdag 16 augustus 2007 @ 11:15:24 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52416974
quote:

[..]

lijkt de shiara wel
pi_52416984
Hij komt vaak zat in het nieuws met 1 of andere debiele uitspraak over de islam of koran; maar heeft hij ook serieus haalbare doelstellingen? Ik heb altijd het idee dat die man de hele dag zit te schreeuwen tot z'n stem op is; en dan mogen de echte politici iets zeggen.
pi_52417061
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:15 schreef Batsnek het volgende:
Hij komt vaak zat in het nieuws met 1 of andere debiele uitspraak over de islam of koran; maar heeft hij ook serieus haalbare doelstellingen? Ik heb altijd het idee dat die man de hele dag zit te schreeuwen tot z'n stem op is; en dan mogen de echte politici iets zeggen.
Lijkt wel een beetje op de SP.
pi_52417235
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:17 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Lijkt wel een beetje op de SP.
Inderdaad, bovendien zit hij in de oppositie.

Hopelijk kan hij met voldoende stemmen de volgende ronde een regering vormen met de VVD.
pi_52417641
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:43 schreef Re het volgende:

[..]

daarom doodnegeren
Typisch links standpunt,gewoon negeren.
Net zoals de problemen die Meneer Wilders aankaart.
Als we de problemen maar blijven negeren dan gaan ze vanzelf wel weg...
The fox condems the trap ,not himself.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:41:26 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52417697
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Hopelijk kan hij met voldoende stemmen de volgende ronde een regering vormen met de VVD.
Als dat gebeurt ben ik weg, net als dat ik wegga wanneer er een linkse regering komt. Ik heb nog liever een kliek regenten dat Nederland regeert dan zulke schreeuwers.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:50:00 #23
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52417932
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:24 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Inderdaad, bovendien zit hij in de oppositie.

De VVD wil alleen geen regering vormen met Wilders. Ben je de vorige verkiezingen vergeten? Ik dacht dat Mark Rutte vrij duidelijk was, eigenlijk.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:51:51 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52417991
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:39 schreef AtheistArmy het volgende:

[..]

Alleen kaart Wilders helemaal geen problemen aan, hij verzint problemen. Zoals dat de koran aan zou zetten tot haat. Hoeveel homo's zijn er van het dak gegooid hier in Nederland?

Nog steeds 0.

Bovendien kun je dan de bijbel ook wel gaan verbieden: daarin staat dat je je kinderen moet slaan als ze ongehoorzaam zijn, dat vrouwen de schuld hebben aan de ''zondeval'' van de mens, hoe je je slaven moet behandelen, etc.
pi_52418027
quote:

[..]

Welke problemen?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:57:44 #26
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_52418193
Wie is Geert Wilders ?
zzz
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:58:08 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52418205
quote:

[..]

prima om problemen aan te kaarten hoor, maar de belachelijkheid van zijn niet uit te voeren wensen zal echt het probleem niet oplossen...

Maar goed laat hem maar aan de macht komen en gigantisch op zijn bek gaan... veel geschreeuw en verdomd weinig wol...
pi_52418249
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Alleen kaart Wilders helemaal geen problemen aan, hij verzint problemen. Zoals dat de koran aan zou zetten tot haat. Hoeveel homo's zijn er van het dak gegooid hier in Nederland?

Nog steeds 0.

Bovendien kun je dan de bijbel ook wel gaan verbieden: daarin staat dat je je kinderen moet slaan als ze ongehoorzaam zijn, dat vrouwen de schuld hebben aan de ''zondeval'' van de mens, hoe je je slaven moet behandelen, etc.
Ik ben het niet geheel eens met Wilders, maar dit is natuurlijk ook enigszins je kop in het zand steken. Is het per se nodig dat er eerst een homo van het dak wordt gegooid voordat je gaat geloven dat er homohaat is onder een deel van de moslims? (Hoe groot dat deel is, heb ik geen idee van.)

Als je het nieuws volgt weet je dat er steeds meer homo's worden gemolesteerd door moslims, dat is gewoon een feit. De bijbel is inderdaad ook geen fris boek, maar het percentage fanatieke gelovigen is vrijwel te verwaarlozen. (Getuige de 2 zetels van de SGP).
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_52418350
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nog steeds 0.
Hoe kan je nou zo je kop in het zand steken? De problemen zijn dagelijks tastbaar in Amsterdam.

Er staat vandaag nog een artikel in de krant dat de homo's juist door Moslims worden mishandeld en dat de korpschef van Amsterdam pleit voor homovriendelijke teksten door Imams.

De koran is een geweldsinstructie en staat geweld tegen ongelovigen toe.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:04:55 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52418413
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:59 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ik ben het niet geheel eens met Wilders, maar dit is natuurlijk ook enigszins je kop in het zand steken. Is het per se nodig dat er eerst een homo van het dak wordt gegooid voordat je gaat geloven dat er homohaat is onder een deel van de moslims? (Hoe groot dat deel is, heb ik geen idee van.)

Als je het nieuws volgt weet je dat er steeds meer homo's worden gemolesteerd door moslims, dat is gewoon een feit. De bijbel is inderdaad ook geen fris boek, maar het percentage fanatieke gelovigen is vrijwel te verwaarlozen. (Getuige de 2 zetels van de SGP).
en hoeveel zetels heeft de fanatieke moslim partij?
pi_52418454
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:04 schreef Re het volgende:

[..]

en hoeveel zetels heeft de fanatieke moslim partij?
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt. Je weet zelf ook wel dat dit electoraat bij moslimvriendelijke partijen als PvdA, SP en Groenlinks zit.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:08:47 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52418523
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt. Je weet zelf ook wel dat dit electoraat bij moslimvriendelijke partijen als PvdA, SP en Groenlinks zit.
mja, geen van die 3 partijen is tegen homo's dacht ik...
pi_52418569
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:08 schreef Re het volgende:

[..]

mja, geen van die 3 partijen is tegen homo's dacht ik...
Daarvoor moet je bij de christenunie zijn...
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:15:31 #34
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52418716
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Hoe kan je nou zo je kop in het zand steken? De problemen zijn dagelijks tastbaar in Amsterdam.

Er staat vandaag nog een artikel in de krant dat de homo's juist door Moslims worden mishandeld en dat de korpschef van Amsterdam pleit voor homovriendelijke teksten door Imams.

Tuurlijk we kunnen niet ontkennen dat homo's worden mishandeld en bedreigd door groepen homo haters. Maar omdat ook veel etnische groeperingen deze mannen lastig vallen, waaronder marokkanen komt dit gelijk in de media, want die smult hiervan. Maar ook Nederlanders doen dit, ik heb dit zelf vaak meegemaakt dat nederlanders homo's lastigvallen.

Zucht, de koran zet helemaal niet aan tot haat, er staat net als de bijbel in dat je elkaar lief moet hebben en niemand mag doden. En als je over geweldsteksten gaat hebben, die heb je in elk godsdienstelijk boek, dit komt omdat het in een andere tijd is geschreven.

En het slaat al helemaal nergens op dat imams homovriendelijke teksten moeten prediken. Want het christendom accepteert ook geen homo's en bant deze ook uit. Je hoort niet hoeveel christelijke homo's verbannen en bedreigd worden door hun familie, want in Nederland is islam een 'hot item' en iedereen denkt dat moslims radicaal zijn, terwijl dit altijd een kleine groep is die het voor de rest verziekt.

En die Wilders zit in het kabinet, omdat vele 1cellige nederlanders op hem stemmen en noggeneens weten waar die kerel over praat.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_52418801
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:15 schreef Killaht het volgende:

[..]

En die Wilders zit in het kabinet, omdat vele 1cellige nederlanders op hem stemmen en noggeneens weten waar die kerel over praat.
Pas als jij het verschil weet tussen het kabinet en het parlement, mag je nog eens de opmerking over '1-celligen' proberen te maken. Nu komt het wat sneu over.
pi_52418803
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:06 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

nee niet slim, hij pwnd je gewoon, opdoeken, wegwezen ik zou me niet meer laten zien
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:20:29 #37
93438 Shadowlyse
Ja zo gaat dat he
pi_52418872
Wanneer komt de R.I.P (Radicaal Islamitische Partij) in de Tweede Kamer? Lijkt me wel leuk. Krijg je Italiaanse toestanden in de tweede kamer. Vechtende politicie. Dan heeft "Den Haag" voorgoed het "grijze muizen" imago van zich afgeschud.

Ben benieuwd hoeveel FP'ers er dan op de RIP gaan stemmen omdat de naam ze bekend voorkomt "hun is de RIP dan geen partij voor nabestaanden????"
hier komt ooit een heel wijs en gewichtig citaat.....
pi_52418901
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:18 schreef DAMH het volgende:

[..]

nee niet slim, hij pwnd je gewoon, opdoeken, wegwezen ik zou me niet meer laten zien
Ja man, ik voel me echt 'gepwnd'. Die opmerking over de SGP maakte ik alleen om te schetsen dat er niet veel fanatieke christenen meer zijn in dit land. Ik had die opmerking ook weg kunnen laten, dan was mijn verhaal precies hetzelfde geweest.
pi_52419036
quote:

[..]

Tuurlijk we kunnen niet ontkennen dat homo's worden mishandeld en bedreigd door groepen homo haters. Maar omdat ook veel etnische groeperingen deze mannen lastig vallen, waaronder marokkanen komt dit gelijk in de media, want die smult hiervan. Maar ook Nederlanders doen dit, ik heb dit zelf vaak meegemaakt dat nederlanders homo's lastigvallen.

Zucht, de koran zet helemaal niet aan tot haat, er staat net als de bijbel in dat je elkaar lief moet hebben en niemand mag doden. En als je over geweldsteksten gaat hebben, die heb je in elk godsdienstelijk boek, dit komt omdat het in een andere tijd is geschreven.

En het slaat al helemaal nergens op dat imams homovriendelijke teksten moeten prediken. Want het christendom accepteert ook geen homo's en bant deze ook uit. Je hoort niet hoeveel christelijke homo's verbannen en bedreigd worden door hun familie, want in Nederland is islam een 'hot item' en iedereen denkt dat moslims radicaal zijn, terwijl dit altijd een kleine groep is die het voor de rest verziekt.

Je bent duidelijk niet geheel op de hoogte van de inhoud van de Koran, noch over de laatste nieuwberichten.
pi_52419317
quote:

[..]

Tijdje geleden zeker dat je de Quran hebt gelezen, ik zal je geheugen even opfrissen...

"Believers, make war on the infidels who dwell around you. Deal firmly with them." (Surah 9:121-)

"Slay them wherever you find them...Idolatry is worse than carnage...Fight against them until idolatry is no more and God's religion reigns supreme." (Surah 2:190-)

"Believers, take neither Jews nor Christians for your friends." (Surah 5:51)
The fox condems the trap ,not himself.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:42:18 #41
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52419623
FUCK religie! FUCK elk mensch wat eindigt met -fielen
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:43:58 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52419659
heterofiel?
pi_52419973
Wilders
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:09:52 #44
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52420338
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:55 schreef Radjesh het volgende:
Wilders
Fuck wilders
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_52420389
quote:
Wilders
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:25:22 #46
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_52420725
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:02 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar dat heeft geen fuck te maken met de Islam, dat komt omdat het homofoob tuig is.

Denk je nou echt dat Marokkaanse straatjongeren een zak geven om de Koran?
pi_52423004
quote:
Wilders
Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
pi_52423849
wilders , maar waarom dan
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:19:36 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52423937
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:16 schreef outcast_within het volgende:
wilders , maar waarom dan
het is hip
pi_52424044
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:21 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Ja man, ik voel me echt 'gepwnd'. Die opmerking over de SGP maakte ik alleen om te schetsen dat er niet veel fanatieke christenen meer zijn in dit land.
Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt. Je weet zelf ook wel dat die bij De Christen Unie en het Christen Democratisch Appel zitten.

En om je voor te zijn: Blijkbaar zijn PvdA, SP en Groenlinks volgens jou radicaal genoeg voor fundamentalistische mioslims, dus zijn CU en CDA zeker radicaal genoeg voor fundamentalistische christenen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dungeonmaster op 16-08-2007 15:29:47 ]
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:28:46 #51
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52424210
Wilders zou geen bestaansrecht hebben als de gevestigde politiek het drama van de multicultuur bespreekbaar zou maken. Wilders heeft met ondernemersslimheid een krachtig niche van het politieke spectrum in handen en probeert zeer slim zijn macht uit te breiden. Nog meer vragen?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_52424287
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:28 schreef LENUS het volgende:
Wilders zou geen bestaansrecht hebben als de gevestigde politiek de drama van de multicultuur bespreekbaar zou maken. Wilders heeft met ondernemersslimheid een krachtig niche van het politieke spectrum in handen en probeert zeer slim zijn macht uit te breiden. Nog meer vragen?
Ja, een vraag, of eigenlijk 2, nee 3: De drama van de multicultuur?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:32:56 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52424331
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:31 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Ja, een vraag, of eigenlijk 2, nee 3: De drama van de multicultuur?
och het moslimdrama... daar is niets multi aan he
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:44:19 #54
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52424674
Wat is daar tegenwoordig niet bespreekbaar meer aan? Iedere josti heeft z'n bek vol over allochtonen en moslims, houd toch op met dat calimero gedoe.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:50:27 #55
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52424887
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:44 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat is daar tegenwoordig niet bespreekbaar meer aan? Iedere josti heeft z'n bek vol over allochtonen en moslims, houd toch op met dat calimero gedoe.
OK, welke maatregelen worden er dan getroffen?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:55:12 #56
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52425025
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:50 schreef LENUS het volgende:

[..]

OK, welke maatregelen worden er dan getroffen?
Wat je zei was het volgende:
quote:
Wilders zou geen bestaansrecht hebben als de gevestigde politiek het drama van de multicultuur bespreekbaar zou maken.
Daar reageer ik op, ik het heb het niet over maatregelen.
pi_52425119
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:25 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

noch over de laatste nieuwberichten.
Dude.

De nieuwsverhalen zijn de spanende, ongewone verhalen. De 95% brave moslimsburgers komen inderdaad niet in die nieuwsberichten voor. Er gaat echt geen reporter ergens in een moslimsbuurt staan om elk uur met het Breaking News te komen dat er wéér niemand onthoofd is.
Ik vind mezelf erg slim.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:58:43 #58
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_52425144
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:55 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Wat je zei was het volgende:
[..]

Daar reageer ik op, ik het heb het niet over maatregelen.
Ok, wie erkent het drama van de multicultuur behalve Wilders?
pi_52426166
Wat is het drama van de multicultuur dan precies?

Behalve dan een paar homo haters.
En verveelde buitenlandse hang groep kinderen
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:36:39 #60
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52426306
quote:
Wilders
Beargumenteren zit er zeker niet in hè?
ok, lets go again
danku lieve fans
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:38:57 #61
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_52426391
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:58 schreef LENUS het volgende:

[..]

is dat drama een feit/"de waarheid" dan?
Of gewoon de mening van SBS6 actie nieuws kijkend en Telegraaf lezend Nederland.

"Ohhww, WTFBBQ waar gaan we heen, het wordt steeds erger, we gaan amerika achterna R.I.P "
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_52427019
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:23 schreef Dungeonmaster het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof je een slimme opmerking maakt. Je weet zelf ook wel dat die bij De Christen Unie en het Christen Democratisch Appel zitten.

En om je voor te zijn: Blijkbaar zijn PvdA, SP en Groenlinks volgens jou radicaal genoeg voor fundamentalistische mioslims, dus zijn CU en CDA zeker radicaal genoeg voor fundamentalistische christenen.
Nee, fundamentalistische moslims hebben simpelweg nog geen partij om op te stemmen. Maar blijkbaar kon je dat zelf nog niet verzinnen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:00:44 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52427113
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:57 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Nee, fundamentalistische moslims hebben simpelweg nog geen partij om op te stemmen. Maar blijkbaar kon je dat zelf nog niet verzinnen.
nou potentieel genoeg toch ... of wacht.... er bestaat maar 1 soort moslim
pi_52427230
quote:

[..]

Juistem, dat zijn nou precies de redenen waarom je iemand als Wilders _nooit_ op voorhand moet willen doodzwijgen en demoniseren. Dat de boring lefties dat niet wilen zien is hun probleem, maar de resultaten van zulke struisvogelpolitiek zijn al zichtbaar bij onze zuiderburen; het cordon sanitaire heeft geen stand gehouden en het vlaams belang is groter dan ooit geworden. Ook de allochtonenproblematiek is er in nederland ook niet bepaald minder op geworden (voetballen met kransen op de dodenherdenking en de rellen op het mercatorplein door mocrotokkies anyone; en da's nog maar een heel kleine greepP). Dus je kan beter met de punten waarop Wilders zo lekker scoort aan de haal gaan en daar een betere/verstandigere invulling aan geven; hoef je niet te vrezen dat we hier in holland een verkapte deelstaat van teh US of A worden aan het lijntje van de Edmund Burke stichting.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:07:55 #65
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52427342
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:58 schreef LENUS het volgende:

[..]

Grappig, Balkenende heeft bijvoorbeeld gezegd dat een multiculturele samenleving niet iets om naar te streven.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:08:50 #66
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52427376
En wat is er in Belgie al dan niet verbeterd sinds VB aan de macht is?

en man, weer die 2 kutmarokkaantjes die met een krans voetbalde...
pi_52427386
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:04 schreef harrypiel het volgende:

[..]

Juistem, dat zijn nou precies de redenen waarom je iemand als Wilders _nooit_ op voorhand moet willen doodzwijgen en demoniseren. Dat de boring lefties dat niet wilen zien is hun probleem, maar de resultaten van zulke struisvogelpolitiek zijn al zichtbaar bij onze zuiderburen; het cordon sanitaire heeft geen stand gehouden en het vlaams belang is groter dan ooit geworden. Ook de allochtonenproblematiek is er in nederland ook niet bepaald minder op geworden (voetballen met kransen op de dodenherdenking en de rellen op het mercatorplein door mocrotokkies anyone; en da's nog maar een heel kleine greepP). Dus je kan beter met de punten waarop Wilders zo lekker scoort aan de haal gaan en daar een betere/verstandigere invulling aan geven; hoef je niet te vrezen dat we hier in holland een verkapte deelstaat van teh US of A worden aan het lijntje van de Edmund Burke stichting.
samengevat. pak de punten van wilders en haal het stupide eruit en probeer er iets zinnigs mee te doen.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:11:21 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52427461
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:07 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Grappig, Balkenende heeft bijvoorbeeld gezegd dat een multiculturele samenleving niet iets om naar te streven.
er mist een vitaal ww
pi_52427677
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:08 schreef Re het volgende:
En wat is er in Belgie al dan niet verbeterd sinds VB aan de macht is?

en man, weer die 2 kutmarokkaantjes die met een krans voetbalde...
doe ik dan alsof het VB en de PVV de panacees van Belgie resp. Nederland zijn? Nee, en het met de mantel der liefde bedekken van die schoftenstreek van die mocrotokkies geef je maar eens te meer aan in welke mate het aan realiteitszin ontbeert bij de linkse kerk. Ga je schamen leftie
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:20:11 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52427718
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:18 schreef harrypiel het volgende:

[..]

doe ik dan alsof het VB en de PVV de panacees van Belgie resp. Nederland zijn? Nee, en het met de mantel der liefde bedekken van die schoftenstreek van die mocrotokkies geef je maar eens te meer aan in welke mate het aan realiteitszin ontbeert bij de linkse kerk. Ga je schamen leftie
mijn realiteit is dat die schoffies van een kutmarokkaantjes en ander jong tuig eens flink zou moeten worden aangepakt ... zal vast een stuk minder worden door de koran te verbieden
pi_52428075
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:20 schreef Re het volgende:

[..]

mijn realiteit is dat die schoffies van een kutmarokkaantjes en ander jong tuig eens flink zou moeten worden aangepakt ... zal vast een stuk minder worden door de koran te verbieden
En waar hoor je mij zeggen dat ik het automagisch eens ben met iets als het verbieden van de Koran omdat ik niet Wilders's woorden op voorhand afbrand?
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:35:54 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52428183
omdat dat een van zijn speerpunten is ...
  donderdag 16 augustus 2007 @ 17:55:01 #73
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52428712
Wilders.

"WOOEAAAAAHHH NEDERLAND WORDT EEN MOSLIM LAND HUIL HUIL "

Kom nou.
Guanine en Cytosine! *O*
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:09:29 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52429109
Ik geloof niet dat het enkel een publiciteitsstunt is, daar waag je je leven niet voor, en je kunt afgezien van zijn totalitaire ideologie niet ontkennen dat hij gelijk heeft, en doe je dat wel zit je vast elke dag achter je pc op zolder of je bent zelf een mocro/neger.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 18:10:45 #75
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52429146
Daarmee doel ik dus op dat nederland een probleem met allochtonen heeft, niet de islam (vandaar ook afgezien van totalitaire ideologie)
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:28:02 #76
14814 Dungeonmaster
Comes with sword
pi_52443066
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:57 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Of je spreekt jezelf even tegen.
pi_52576800
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:37 schreef outcast_within het volgende:
Dat zei iemand gisteren tegen mij als antwoord dat ik niet begreep waarom zo'n clown op zetels staat.
Hij staat op zetels zodat meer mensen 'm kunnen horen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_52577321
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar dat heeft geen fuck te maken met de Islam, dat komt omdat het homofoob tuig is.

Denk je nou echt dat Marokkaanse straatjongeren een zak geven om de Koran?
Niet meer dan wij om de bijbel..... Die jongeren zijn gewoon op herrie uit en gebruiken de Koran als uitvlucht.
FOK!'s rode weduwe.
pi_52578281
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:48 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Alle turken terug naar marokko!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:23:52 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52578421
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

kunnen we die niet naar de antillen sturen als kanonnenvoer voor de venezuelianen?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:44:08 #81
78498 classpc
I don't like change
pi_52578876
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

Hij staat op zetels zodat meer mensen 'm kunnen horen.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_52578904
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:38 schreef t-8one het volgende:

[..]

is dat drama een feit/"de waarheid" dan?
Of gewoon de mening van SBS6 actie nieuws kijkend en Telegraaf lezend Nederland.

"Ohhww, WTFBBQ waar gaan we heen, het wordt steeds erger, we gaan amerika achterna R.I.P "
Nee, vooral naar nova en nos blijven kijken, die zijn lekker objectief.

Kijk eens om je heen naar de shit van die fijne moslimcultuur in Nederland. Vandaag in opsporing verzocht:
Gezocht: drie mannen van marokkaanse afkomst. Dader: man met lichtgetinte huidskleur. Gezocht: Noordafrikaanse man. Daders: weer mannen met lichtgetinte huidskleur.

Ik word zo zoetjesaan strontziek van dat moslimgezeik en die eeuwige linkse kop-in-het-zand gedachte. We hebben ook een paar tienduizend Chinezen in Nederland, waarom horen we daar nooit wat van?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 00:51:26 #83
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52579019
Omdat die criminaliteit wel georganiseerd is?
Life is what you make it.
pi_52579575
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef TeenWolf het volgende:
Wacht maar totdat jij een keer geslagen wordt door een of andere Noord-Afrikaanse relschopper. Dan piep je wel anders.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 01:22:53 #85
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52579581
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:51 schreef Schanulleke het volgende:
Omdat die criminaliteit wel georganiseerd is?
Geloof je het zelf?

Ik ken geen enkele criminele chinees in heel nederland.
pi_52579641
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?

Inspecteur Vlijmscherp vertelt.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 01:31:59 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52579702
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:27 schreef Apropos het volgende:

[..]

Inspecteur Vlijmscherp vertelt.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 04:29:14 #88
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_52580733
Jij kent alle Chinezen, en ze zijn geen van alle crimineel?
Ook geen sig dus
  woensdag 22 augustus 2007 @ 07:50:45 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52581016
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:22 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?

woensdag 22 augustus 2007 @ 09:21:38 #90
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52582103
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:18 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Weer zo'n hersenloze, dat is geen oplossing. Waar jij over spreekt zijn een groep jongeren die geboren en getogen zijn in Nederland en die kan je dus niet terugsturen. Te veel mensen op dit forum, hebben haat tegen moslims en de islam, en denken dat elke moslim een radicalist is. Dit slaat nergens op en is gecreerd door de media en aan de andere hand wilders e.a. die volkeren tegenelkaar wil opzetten.

Ik ken honderden moslims en dat zijn gewoon normale mensen zoals jij en ik. Jij praat niet uit ervaring maar duidelijk als een 'meeloper' zoals menig wilders aanhanger. Deze 'mensen' hebben geen inzicht in de islam en de koran en weten niet waar ze overpraten.

Tuurlijk is er een groep die voor veel problemen zorgt, maar die moeten ook aangepakt, daar ben ik het idd mee eens. Maar veel mensen gaan gelijk iedereen over 1 kam scheren.

En voor de duidelijkheid turken komen niet uit marokko.
pi_52582141
quote:
Wilders
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:07:09 #92
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_52582944
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:21 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ik zie het al, jij bent niet snel bij de neus te nemen knul!
Life is what you make it.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:07:21 #93
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52582947
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 00:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
waarom horen we daar nooit wat van?
Chinezen komen/kwamen met een heel ander doel naar Nederland. Ze willen zo snel mogelijk integreren, de taal en cultuur kennen, zodat ze zo snel en zo veel mogelijk geld kunnen verdienen. Ze komen hier dus al om langer te blijven en willen dus ook meteen inburgeren.

Veel Marokkanen en Turken kwamen hier vooral om te gaan werken (veel geld verdienen zonder een opleiding nodig te hebben), en om daarna weer terug te keren naar hun vaderland met het verdiende geld, om daar een beter bestaan op te bouwen. Als je toch maar tijdelijk bent, waarom zou je dan de taal gaan leren? Niet dat ik goed vind ofzo, maar ik denk dat dat het idee een beetje is geweest.
Sommige bleven hier echter, omdat ze het hier beter hadden dan 'thuis'. Om zich vervolgens nog steeds niet aan te passen aan de taal en cultuur hier. En dat wordt (nog steeds) van generatie op generatie doorgegeven.

Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik meende ooit eens gehoord te hebben dat het zo ongeveer in elkaar steekt.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_52583372
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 17:55 schreef Koenholio het volgende:
Wilders.

"WOOEAAAAAHHH NEDERLAND WORDT EEN MOSLIM LAND HUIL HUIL "

Kom nou.
Volgens mij is dat wat hem zoveel stemmen oplevert.
pi_52583537
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:26 schreef outcast_within het volgende:

[..]

Volgens mij is dat wat hem zoveel stemmen oplevert.
Volgens mij komt het door een dalende IQ van de gem. Nederlander.
pi_52583592
http://www.cnn.com/SPECIALS/2007/gods.warriors/

Islam > photogallery. De eerste foto. Daarom moet er aandacht aan besteed worden.
pi_52583705
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:38 schreef Devlinsect het volgende:
http://www.cnn.com/SPECIALS/2007/gods.warriors/

Islam > photogallery. De eerste foto. Daarom moet er aandacht aan besteed worden.
Wat een kut site!

Loading 113 %
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:44:47 #98
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52583721
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:34 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Idd lekkerwijf
pi_52583973
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:44 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Wat een kut site!

Loading 113 %
Wel CNN. Wel de kijk van de Amerikanen op ons land.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:11:35 #100
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52584373
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:34 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Dat denkt elke generatie die erboven zit.
pi_52584827
De kogel kwam van links!!111
pi_52586059
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:21 schreef Killaht het volgende:

[..]

Weer zo'n hersenloze, dat is geen oplossing. Waar jij over spreekt zijn een groep jongeren die geboren en getogen zijn in Nederland en die kan je dus niet terugsturen. Te veel mensen op dit forum, hebben haat tegen moslims en de islam, en denken dat elke moslim een radicalist is. Dit slaat nergens op en is gecreerd door de media en aan de andere hand wilders e.a. die volkeren tegenelkaar wil opzetten.

Ik ken honderden moslims en dat zijn gewoon normale mensen zoals jij en ik. Jij praat niet uit ervaring maar duidelijk als een 'meeloper' zoals menig wilders aanhanger. Deze 'mensen' hebben geen inzicht in de islam en de koran en weten niet waar ze overpraten.

Tuurlijk is er een groep die voor veel problemen zorgt, maar die moeten ook aangepakt, daar ben ik het idd mee eens. Maar veel mensen gaan gelijk iedereen over 1 kam scheren.

Ten eerste, als ik zeg "alle turken terug naar marokko", dan bedoel ik daar een grap mee. Turken komen oorspronkelijk namelijk niet uit marokko.

Ten tweede, jouw verhaal is een voor mij allang gepasseerd station. Natuurlijk is niet iedere moslim een crimineel. Wel constateer ik, en daar hoef ik maar willekeurig dagblad voor open te slaan, dat overal waar moslims zijn er gezeik is. Niet alleen hier in Nederland, maar overal. Kennelijk is dat geloof zo radicaal dat er zoveel ruimte is voor geweld en intolerantie jegens niet-moslims.

En ja, dat word ik een keer zat. Net als zoveel Nederlanders, of ze nou Wilders-aanhanger zijn of niet. En dat heeft niets te maken met "discriminasie" maar met je aanpassen aan de regels van het land waar je verblijft, en niet andersom.
pi_52586362
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:42 schreef outcast_within het volgende:
[..]
...omdat hij shockerende dingen zegt.
Dat die totaal los zijn van de realiteit maakt niet uit.
Het is schokkend, Geert is een BNer, dus het komt in de krant.

Dat betekent nog niet dat hij ook iets te zeggen heeft.
pi_52586483
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:19 schreef mgerben het volgende:

[..]

...omdat hij shockerende dingen zegt.
Dat die totaal los zijn van de realiteit maakt niet uit.
Het is schokkend, Geert is een BNer, dus het komt in de krant.

Dat betekent nog niet dat hij ook iets te zeggen heeft.
Er worden shockerende dingen gezegt door andere mensen. Alleen je verstaat er geen reet van in de moskee....

pi_52587411
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 12:23 schreef Devlinsect het volgende:
Er worden shockerende dingen gezegt door andere mensen. Alleen je verstaat er geen reet van in de moskee....
je hoort er niets van want ze komen niet in de krant.

Ook onder blanke Nederlanders vind je racisten en haatzaaiers die roepen dat alle buitenlanders de oorzaak zijn van alle problemen, en als ze teruggaan naar het buitenland, wij hier geen problemen meer hebben.

Dat is echt niet voorbehouden aan moskeeën knul. Blinde haat komt overal voor.
Het verschil is niet dat 'geert gelijk heeft' maar dat-ie in de krant komt; en Piet of Ahmed uit Capelle niet.
pi_52588043
Nederland is een land van vrijheid van godsdienst, tolerant en alles kan en mag. Zolang we elkaar respecteren.

Wanneer ik wordt aangesproken door een christen die me weer is probeer te overtuigen, zeg ik vriendelijk bedankt. Zijn mening heeft hij verkondigd. Ik de mijne. En we respecteren elkaar. Misschien ben ik dan de ongelovige thomas, but that is.

Dat is niet het geval bij een grote groep moslims hier in ons land. Mijn mening wordt niet gerespecteerd als niet gelovige. Ik zou volgens deze groep, niet gerespecteerd hoeven te worden. Sterker nog, ik zou niet eens mogen leven.

Belangrijk: de moderne moslim heeft hier veel minder moeite mee. De prakiserende moslim zonder hoofddoek / jaballa / burka.

Zolang de moslim zichzelf WIL onderscheiden van de samenleving en naast de samenleving WIL staan, enkel en alleen de mede moslims met zelfde denkwijzes tollereerd, zal dit soort topics / uitspraken van politici / rassenhaat / religiehaat ALLEEN MAAR TOENEMEN.

Tenzij Den Haag hier iets aan wil en nog kan doen.

(NB: ik ben het niet eens met het politieke bewind wat Wilders voert)
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:04:07 #107
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52589356
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
Zolang de moslim zichzelf WIL onderscheiden van de samenleving en naast de samenleving WIL staan, enkel en alleen de mede moslims met zelfde denkwijzes tollereerd, zal dit soort topics / uitspraken van politici / rassenhaat / religiehaat ALLEEN MAAR TOENEMEN.
Ben alleen benieuwt of er überhaupt iets aan gedaan kan worden.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_52589805
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:04 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Ben alleen benieuwt of er überhaupt iets aan gedaan kan worden.
Eerst moet de pleuris uitbreken zoals in Parijs. Dan komt het besef en een nieuwe minister die het WEL wil inzien (nieuwe minister Frankrijk, wat rechtser dan Chirac).

Ik wacht nog ff. Ik denk dat Rotterdam een goede kandidaat is voor dergelijke rellen.
pi_52589900
Wilders is een marionet van mensen met globale economische belangen.
pi_52590026
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:23 schreef Salvad0R het volgende:
Wilders is een marionet van mensen met globale economische belangen.
Globale? Meer nationale.

Enne, we zijn allemaal marionetten. De één danst voor zijn werkgever om de centjes te krijgen en zo de hypotheek en krinderen te onderhouden, de ander doet een dansje voor de koningin en noemt zich minister-president.
pi_52590169
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:27 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Globale? Meer nationale.

Enne, we zijn allemaal marionetten. De één danst voor zijn werkgever om de centjes te krijgen en zo de hypotheek en krinderen te onderhouden, de ander doet een dansje voor de koningin en noemt zich minister-president.
Jep. Maar Wilders is toch echt 1 van de grootste muppets.
Wat een idioot, mensen beoordelen op grond van religie... Wie deed dat ookal weer nog meer.. Hmmm.
Those who don't know history WILL repeat it.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:20:09 #112
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52593292
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:31 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat een idioot, mensen beoordelen op grond van religie... Wie deed dat ookal weer nog meer.. Hmmm.
EINDELIJK!!

Ik weet het!! Hitler was het toch?!

Pfoe... ik de hele tijd denken en denken van "goh! Wie was dat nou!"
Het lag echt op het puntje van mijn tong, ken je dat? Zó irritant joh. Maar nou weten we het.

Hitler was dat. Adolf Hitler. 1939-1945 dacht ik. Of 1940, kan ook. Zo lang geleden...

Nee maar serieus... Wilders gaat wel behoorlijk die kant op inderdaad. Ik vond het wel een beetje eng toen hij 9 zetels behaalde. Mijn baas (patatbakker) heeft er ook op gestemd.
Maargoed, na een tijdje zien al zijn stemmers dat het nergens heengaat, is meneer Wilders door zijn provocerende uitspraken heen en kunnen we weer gezellig met elkaar bier drinken.
Guanine en Cytosine! *O*
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:22:15 #113
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52593354
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:20 schreef Koenholio het volgende:

[..]

EINDELIJK!!

Ik weet het!! Hitler was het toch?!

Pfoe... ik de hele tijd denken en denken van "goh! Wie was dat nou!"
Het lag echt op het puntje van mijn tong, ken je dat? Zó irritant joh. Maar nou weten we het.

Hitler was dat. Adolf Hitler. 1939-1945 dacht ik. Of 1940, kan ook. Zo lang geleden...

Nee maar serieus... Wilders gaat wel behoorlijk die kant op inderdaad. Ik vond het wel een beetje eng toen hij 9 zetels behaalde. Mijn baas (patatbakker) heeft er ook op gestemd.
Maargoed, na een tijdje zien al zijn stemmers dat het nergens heengaat, is meneer Wilders door zijn provocerende uitspraken heen en kunnen we weer gezellig met elkaar bier drinken.
Laten we het hopen
pi_52593429
vooralsnog schaar ik alle wilders stemmers onder de ontevreden schapen die mak het schreeuwerige vinger wijzende blonde mannetje volgen.

En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want geert wilders spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

En wat betreft zijn zetels, hij mag ze hebben. Zal net zo'n succes worden als lijst fortuyn
pi_52593598
Vooralsnog schaar ik alle PvdA stemmers onder de ontevreden schapen die mak het protserige vingertje wijzende Bouter Wos volgen.

En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Bouter Wos spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

Vooralsnog schaar ik alle CDA stemmers onder de ontevreden schapen die mak het christelijke vingertje wijzende Jee Peetje volgen.

En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Jee Peetje spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

Vooralsnog schaar ik alle VVD stemmers onder de ontevreden schapen die mak het liberale vingertje wijzende Rita Verdonk volgen.

En dat zij haar stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Rita spreekt niet de waarheid, zij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Je lijkt Wilders we, outcast_withinl.
pi_52593876
quote:

[..]

Wanneer jij de vergelijking maakt met Hitler en Wilders, heb je én liggen slapen in de schoolbanken (hitler deed wel meer dan beoordelen op grond van religie) én de reden waarom Wilders de Koran wilde verbieden.

En dat iemand mensen beoordeelt op wel of geen moslim, wil niet zeggen dat hij beoordeelt op religie in zijn algemeenheid. Heb hem nog niet gehoord over hindoestanen, joden, boedisten ed.

Praat je na wat je hoort of zeg je wat je denkt?

woensdag 22 augustus 2007 @ 16:55:17 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52594374
Ik denk dat tie de Spaanse Inquisitie bedoelde
pi_52595353
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:24 schreef outcast_within het volgende:
vooralsnog schaar ik alle wilders stemmers onder de ontevreden schapen die mak het schreeuwerige vinger wijzende blonde mannetje volgen.

En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want geert wilders spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

En wat betreft zijn zetels, hij mag ze hebben. Zal net zo'n succes worden als lijst fortuyn
Wilders veroordeelt niemand op basis van religie. Wilders constateert een trend van opgaande criminaliteit die steeds vaker in de moslimgemeenschap te zien is. Ik heb ook niets tegen een moslim, maar vind wel dat iemand die hier in principe te gast is, zich niet moet profileren als een stuk tuig of crimineel. De goeden niet te na gesproken, constateer ik (en met mij vele anderen, of het nu Wilders-aanhangers zijn of niet) een stijgende lijn als het gaat om criminaliteit onder allochtonen, veelal jongeren. En daar is een deel moslim van, ja.

Daarnaast meen ik dat een fundamentalistische benadering van de koran veel ruimte laat voor het praktizeren van haat en geweld jegens niet-moslims. Je kunt wel zeggen dat dat voor elke religieuze handleiding (aka de bijbel of de talmoed of wat dan ook) op gaat, maar volgens mij zijn de Christelijke kruistochten toch al zo'n 500 jaar geleden afgelopen. De islam schijnt nog altijd in deze periode te verkeren
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:33:23 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52595481
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:28 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Wilders veroordeelt niemand op basis van religie. Wilders constateert een trend van opgaande criminaliteit die steeds vaker in de moslimgemeenschap te zien is. Ik heb ook niets tegen een moslim, maar vind wel dat iemand die hier in principe te gast is, zich niet moet profileren als een stuk tuig of crimineel. De goeden niet te na gesproken, constateer ik (en met mij vele anderen, of het nu Wilders-aanhangers zijn of niet) een stijgende lijn als het gaat om criminaliteit onder allochtonen, veelal jongeren. En daar is een deel moslim van, ja.
suf excuus en heeft geheel niets met de koran te maken, kom met maatregelen om kutmarokkantjes aan te pakken en niet met suffe proefballonnetjes over het verbieden van de koran want dat heeft hier ggen enkele invloed op.
quote:
Daarnaast meen ik dat een fundamentalistische benadering van de koran veel ruimte laat voor het praktizeren van haat en geweld jegens niet-moslims. Je kunt wel zeggen dat dat voor elke religieuze handleiding (aka de bijbel of de talmoed of wat dan ook) op gaat, maar volgens mij zijn de Christelijke kruistochten toch al zo'n 500 jaar geleden afgelopen. De islam schijnt nog altijd in deze periode te verkeren
En dus maar een boekje verbieden? immers samen met dat boek zal de islam wel uit Nederland verdwijnen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:37:01 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52595582
Ik ben met wilders eens dat nederland weer nederland moet worden, de wereld is veel interresanter met authentieke landen, en eenheid is onmogelijk door de vele culturen, multicultuur bestaat simpelweg niet omdat cultuur niet de combineren valt door authentieke verschillen.
Dit is gebouwd om in te storten, letterlijk verdeeldheid te zaaien en daarna te oogsten zoals het spreekwoord zegt "divide and conquer"

Europa dus.

Tegen al mijn vorige principes in stem ik dus volgende keer op wilders waar ik eerder sp stemde, ik ben overtuigd dat een nationaal socialisme de oplossing is, en nee daar bedoel ik niet de duitse beweging tijdens de 2e wereld oorlog mee.

Een nederland dat nederlands is, een nederland dat sociaal met elkaar leeft, zoals het was.
Een nederland dat eigen is, een nederland dat vanzelfsprekend is en duidelijk.
Een nederland van nederlanders.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:39:10 #121
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52595655
wat is nederlands? degelijke protestantse calvinisten?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:40:24 #122
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52595685
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:39 schreef Re het volgende:
wat is nederlands? degelijke protestantse calvinisten?
Nederlands is nederlandse gebruiken, nederlandse cultuur, nederlandse trots.

En als dat volgens sommigen rascistisch is so be it, dan verwijs ik dezen graag naar hun eigen genenpoel waar net zo goed inmenging niet geduld wordt.
Heb ik gelijk of wat.

Precies.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 17:44:01 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52595779
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

En als dat volgens sommigen rascistisch is so be it, dan verwijs ik dezen graag naar hun eigen genenpoel waar net zo goed inmenging niet geduld wordt.
Heb ik gelijk of wat.

Precies.
what the fuck is nederlandse cultuur, op je godvergeten klompen getrokken worden uit de klei?, Nederlandse trots?, what the fuck is dat , dat het Neerlands bloet door ons aderen stroomt

woensdag 22 augustus 2007 @ 18:02:53 #124
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52596288
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:44 schreef Re het volgende:

[..]

what the fuck is nederlandse cultuur, op je godvergeten klompen getrokken worden uit de klei?, Nederlandse trots?, what the fuck is dat , dat het Neerlands bloet door ons aderen stroomt

Jij bent dat iig niet dat is wel duidelijk.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:16:15 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52596634
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:02 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij bent dat iig niet dat is wel duidelijk.
je bedoelt dat ik niet zo'n kankerkaaskop ben zoals jij ineens verworden bent ...

je begint steeds pathetischer te worden maar goed je doet maar hoor stem Wilders voor een raszuiver Holland
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:30:00 #126
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52597001
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:16 schreef Re het volgende:

[..]

je bedoelt dat ik niet zo'n kankerkaaskop ben zoals jij ineens verworden bent ...

je begint steeds pathetischer te worden maar goed je doet maar hoor stem Wilders voor een raszuiver Holland
Ik hoop voor je dat je in het buitenland zit want met zo'n mentaliteit kom je niet ver straks.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:33:16 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52597084
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:30 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je in het buitenland zit want met zo'n mentaliteit kom je niet ver straks.
nee hoor ik zit lekker in Amsterdam, ik ga zo nog ff langs de Turkse bakker, daarna lekkere pizza bij de Italiaan en daarna nog ff naar IKEA

draaikonten zoals jij daar bouw je een land mee op, achter de grootste schreeuwlelijkerd aanlopen
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:47:52 #128
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52599067
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:33 schreef Re het volgende:

[..]

nee hoor ik zit lekker in Amsterdam, ik ga zo nog ff langs de Turkse bakker, daarna lekkere pizza bij de Italiaan en daarna nog ff naar IKEA

draaikonten zoals jij daar bouw je een land mee op, achter de grootste schreeuwlelijkerd aanlopen
Jij kent mij duidelijk niet, dus vanwaar al die ongefundeerde oordelen?
Als je mensen die hun nederland niet te grabbel gooien zoals elk land het eigen niet te grabbel gooit al 'kk - kaaskoppen" noemt heeft nederland je niet nodig, waarom ga je niet lekker in turkije wonen? Mischien willen ze daar ook zo graag "kk tulpenkoppen" genoemd worden, ik zou zeggen probeer het daar eens.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:43:07 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52606349
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 19:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Jij kent mij duidelijk niet, dus vanwaar al die ongefundeerde oordelen?
Als je mensen die hun nederland niet te grabbel gooien zoals elk land het eigen niet te grabbel gooit al 'kk - kaaskoppen" noemt heeft nederland je niet nodig, waarom ga je niet lekker in turkije wonen? Mischien willen ze daar ook zo graag "kk tulpenkoppen" genoemd worden, ik zou zeggen probeer het daar eens.
ahhh eerste stapjes om andersdenkenden ook maar te deporteren?... je gaat goed zo...
pi_52606458
quote:

[..]

daarom dood negeren
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:50:43 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52606637
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:45 schreef Juup© het volgende:

[..]

ik vond hem wel gevat eigenlijk
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:53:47 #132
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_52606741
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 16:29 schreef Devlinsect het volgende:
Vooralsnog schaar ik alle PvdA stemmers onder de ontevreden schapen die mak het protserige vingertje wijzende Bouter Wos volgen.

En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Bouter Wos spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

Vooralsnog schaar ik alle CDA stemmers onder de ontevreden schapen die mak het christelijke vingertje wijzende Jee Peetje volgen.

En dat hij zijn stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Jee Peetje spreekt niet de waarheid, hij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

Vooralsnog schaar ik alle VVD stemmers onder de ontevreden schapen die mak het liberale vingertje wijzende Rita Verdonk volgen.

En dat zij haar stemmen niet verkrijgt door de "waarheid" te spreken. Want Rita spreekt niet de waarheid, zij schreeuwt een hoop inkoppertjes en daar houdt het wel mee op.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Je lijkt Wilders we, outcast_withinl.
Doe daar nog de moslims bij en het wordt wel erg eenzaam voor je hier.....
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 00:50:39 #133
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52609977
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 22:43 schreef Re het volgende:

[..]

ahhh eerste stapjes om andersdenkenden ook maar te deporteren?... je gaat goed zo...
Andersdenkenden? Jij beledigd het nederlandse volk, als wij toch allemaal "kk kazen" zijn wat moet je hier dan?
pi_52609996
quote:
Klopt. Hij zegt namelijk precies wat een paar miljoen Nederlanders denken. En die stiekem hopen dat Geert er wat aan doet.
pi_52610114
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:33 schreef Re het volgende:
suf excuus en heeft geheel niets met de koran te maken, kom met maatregelen om kutmarokkantjes aan te pakken en niet met suffe proefballonnetjes over het verbieden van de koran want dat heeft hier ggen enkele invloed op.
Waar heb ik de koran genoemd?
quote:
En dus maar een boekje verbieden? immers samen met dat boek zal de islam wel uit Nederland verdwijnen
Nee, je moet de uitwassen van de islam aanpakken. Het toenemende geweld door moslims. Het haatzaaien en geweld prediken door imams. De intolerantie jegens de westerse beschaving. En als je het toch over een boekje wilt hebben, in dat boekje staat wel dat de islam over alles moet regeren en dat iedere islamiet daarnaar moet streven.

Op geweld hebben moslims zeker niet het monopolie (denk aan antillianen), maar als je die groep weet aan te pakken los je een boel shit op.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 09:27:48 #136
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52613478
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Waar heb ik de koran genoemd?
[..][/quote[] het gaat over Wilders, misschien is het idd efficienter om hoofddoekjes te verbieden in auto's wegens gevaar op de weg

[quote] moet de uitwassen van de islam aanpakken. Het toenemende geweld door moslims. Het haatzaaien en geweld prediken door imams. De intolerantie jegens de westerse beschaving. En als je het toch over een boekje wilt hebben, in dat boekje staat wel dat de islam over alles moet regeren en dat iedere islamiet daarnaar moet streven.

Op geweld hebben moslims zeker niet het monopolie (denk aan antillianen), maar als je die groep weet aan te pakken los je een boel shit op.
idd niets mis met de uitwassen van de maatschappij aan te pakken, en daarvoor zie ik graag solide cijfers dat het geweld door moslims toeneem. Er zijn hier 1 miljoen mislims en die gaan echt niet weg en nee niet al die 1 miljoen moslims willen werelddominantie maar Wilders gooit ze wel allemaal over 1 kam, en dat vind ik zwak
pi_52613944
Wat ik wel goed vindt aan Wilders is dat hij zaker ter discussie zijn die absoluut belachelijk zijn als je er met je gezonde verstand over gaat nadenken, maar blijkbaar normaal of vanzelfsprekend worden gevonden in links Nederland.

Is het normaal dat tuig gesubsidieerd op vakantie gaat?
Is het normaal dat er 177 nationaliteiten op een hoop wonen?
Is het normaal dat we ons continu maar aanpassen aan een godsdienst met achterlijke denkbeelden?

Hij gaat niet echt subtiel te werk, maar als je gehoord wil worden is het wel effectief.
pi_52614468
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:27 schreef Re het volgende:
Wilders gooit ze wel allemaal over 1 kam
Dat doet hij juist niet. Wilders maakt wel degelijk een onderscheid tussen een gewone moslim en een fundamentalist.

Voor cijfers moet je maar eens kijken op www.cbs.nl klik
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:53 schreef Strolie75 het volgende:
Is het normaal dat tuig gesubsidieerd op vakantie gaat?
Is het normaal dat we ons continu maar aanpassen aan een godsdienst met achterlijke denkbeelden?
Nee, dat is niet normaal. Dat is zelfs volstrekt immoreel. Er is geen ander land ter wereld dat zo zijn kop in het zand steekt voor deze problematiek als Nederland, of dat nu door linksdenkenden of door de politiek gedaan wordt.

Wilders is tenminste een tegengewicht. En je kan van hem zeggen wat je wil, maar met 18 zetels vertolkt hij wel de mening van ongeveer twee miljoen Nederlanders. Wist je trouwens dat er ook zat allochtonen zijn die op Wilders stemmen? Hij is niet alleen maar rechts, als je nou eens de moeite neemt om zijn programma door te lezen dan kom je heel wat goede punten tegen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 11:46:49 #139
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52616779
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dat doet hij juist niet. Wilders maakt wel degelijk een onderscheid tussen een gewone moslim en een fundamentalist.
OK.
Maar voor wie verbieden we dan de Koran? Moeten we bij boekhandels de verkopers bij elk verkocht exemplaar van de Koran laten vragen: "Bent u een fundamentalist? Ja? Oh, sorry, dan mogen we u dit boek niet verkopen. We hebben nog wel een stapeltje Bijbels liggen als u daarin geïnteresseerd bent?".

Hoe wil Wilders dat gaan aanpakken?
Niet dus, want hij beroofd élke moslim van zijn/haar Koran door het boek in zijn geheel te verbieden.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_52617377
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 11:46 schreef Koenholio het volgende:

[..]

OK.
Maar voor wie verbieden we dan de Koran? Moeten we bij boekhandels de verkopers bij elk verkocht exemplaar van de Koran laten vragen: "Bent u een fundamentalist? Ja? Oh, sorry, dan mogen we u dit boek niet verkopen. We hebben nog wel een stapeltje Bijbels liggen als u daarin geïnteresseerd bent?".

Hoe wil Wilders dat gaan aanpakken?
Niet dus, want hij beroofd élke moslim van zijn/haar Koran door het boek in zijn geheel te verbieden.
Dat is al van de baan. Het verbieden van. Dat zal dus niet gebeuren.

Terugkomende op de uitspraak van Wilders:

Wilders heeft in een interview met de volkskrant gezegd dat de Koran verboden zou moeten worden zoals Mein Kampf dat ook is.

"Geert Wilders in de Volkskrant van 8 Augustus jongstleden: ''De kern van het probleem is de fascistische islam, de zieke ideologie van Allah en Mohammed zoals neergelegd in de islamitische Mein Kampf: de Koran. De teksten uit de Koran laten weinig aan de verbeelding over. In verschillende soera’s worden moslims opgeroepen joden, christenen, andersgelovigen en niet-gelovigen te onderdrukken, vervolgen of vermoorden, vrouwen te slaan en te verkrachten en met geweld een wereldwijde islamitische staat te vestigen. Soera’s te over die moslims oproepen en aanzetten tot dood en verderf.''

Wilders geeft hierin aan dat de er een onderdeel van de islam een zieke ideologie heeft. Dus niet de hele islam.

Iedere immigrant en Nederlander zou het boek van de Koran verplicht moeten lezen om zo andere bevolkingsgroepen in ons land beter te kunnen begrijpen. De radicaliserende moslim kan op deze wijze er beter uitgepikt worden door zijn omgeving. Er zouden regels moeten komen wat wel en niet kan. Deels is deze er al. Enige verduidelijking en handhaving hiervan zou op zijn plaats zijn.

Van een kleine groep islam aanhangers zijn we naar 1 miljoen gegaan. Dat is een ontzettende grote stijging binnen 15 jaar. Zoals ik eerder aangaf valt dit zelfs CNN op.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:10:58 #141
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52617493
ik snap ook wel dat wilders weer terug wil naar een verzuilde maatschappij, dat is namelijk een stuk makkelijker te begrijpen voor het klootjesvolk...
pi_52617691
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:10 schreef Re het volgende:
ik snap ook wel dat wilders weer terug wil naar een verzuilde maatschappij, dat is namelijk een stuk makkelijker te begrijpen voor het klootjesvolk...

WIe zegt dat Wilders terug wil naar een verzuilde maatschappij? Leg uit waarom je zo denkt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:25:32 #143
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52617912
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 17:40 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb ik gelijk of wat.

Precies.
Als jij zo trots bent op je Nederlandse cultuur, waarom dan zo slordig omgesprongen met onze prachtige taal?
wilt u niet zo schreeuwen? Het is hier potdikkie geen kansarme zone
pi_52617976
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Als jij zo trots bent op je Nederlandse cultuur, waarom dan zo slordig omgesprongen met onze prachtige taal?
Omgesprongen = geen nederlandse verbuiging van een werkwoord.

En nou opdonderen met je offtopic geblaat en spellingspolitie gezeik.
pi_52618007
quote:

[..]

Priceless.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:31:40 #146
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52618073
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:53 schreef Strolie75 het volgende:
Wat ik wel goed vindt aan Wilders is dat hij zaker ter discussie zijn die absoluut belachelijk zijn als je er met je gezonde verstand over gaat nadenken, maar blijkbaar normaal of vanzelfsprekend worden gevonden in links Nederland.
Mooie drogredenering strolie, nog geen haar veranderd zie ik.

Hoe 'gezond' en hoe 'verstand' is het eigenlijk als je alle nuance vergeet en dingen die waar je niet blij mee bent maar neerzet als 'absoluut belachelijk'?

en deze kan ik niet onbeantwoord laten:
quote:
Zie de wereld als een hoop en het zijn er nog meer. Leer groter te denken, werkt heel bevrijdend.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:32:43 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52618099
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:18 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

WIe zegt dat Wilders terug wil naar een verzuilde maatschappij? Leg uit waarom je zo denkt.
nou ik denk niet dat hij onbewust de 1 miljoen moslims op een hoop wil gooien... er komt geen moslim meer in!!! we leven in een Joods-Christelijke cultuur... bla bla bla
  donderdag 23 augustus 2007 @ 12:33:48 #148
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52618124
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:27 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Omgesprongen = geen nederlandse verbuiging van een werkwoord.

En nou opdonderen met je offtopic geblaat en spellingspolitie gezeik.
Je bent stoer. Nog stoerder zou je zijn als je gelijk had. Of als je wat inhoudelijks te melden had. Helaas. heb je niet.
pi_52618924
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:31 schreef Parabola_ het volgende:
Mooie drogredenering strolie, nog geen haar veranderd zie ik.
Ken ik jou?
quote:
Hoe 'gezond' en hoe 'verstand' is het eigenlijk als je alle nuance vergeet en dingen die waar je niet blij mee bent maar neerzet als 'absoluut belachelijk'?
nuance is bij mijn weten niet hetzelfde als naiviteit.
quote:
Zie de wereld als een hoop en het zijn er nog meer. Leer groter te denken, werkt heel bevrijdend.
Och gut, de hele wereld is onze famillie en ze mogen allemaal op bezoek komen in Nederland.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:08:20 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52619018
quote:

[..]

daarom doodnegeren
Ja inderdaad, want wat je niet bespreekt bestaat niet.

Daarom hebben wij ook zo'n fijn multicultilandje waarin iedereen happy is.

The truth was in here.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:13:15 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52619165
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja inderdaad, want wat je niet bespreekt bestaat niet.

Daarom hebben wij ook zo'n fijn multicultilandje waarin iedereen happy is.

ja unhappiness wordt nogal opgedrongen vind ik...

zijn er problemen... ja, moet er een oplossing komen... ja, moet dat met schreeuwerige blatante onzin... nee.

en blijkbaar vind wilders dit geen multikul aangezien het maar om een cultuurtje bij hem gaat... die van de moslim...
pi_52619337
Als moslims zich normaal zouden gedragen, had een persoon als Wilders helemaal geen aanhang. Je haalt oorzaak en gevolg weer eens door elkaar.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:25:08 #153
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52619534
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Strolie75 het volgende:
Als moslims zich normaal zouden gedragen, had een persoon als Wilders helemaal geen aanhang. Je haalt oorzaak en gevolg weer eens door elkaar.
Straks ga je nog beweren dat alles wat politici (met aanhang) beweren wel een kern van waarheid moet bevatten omdat ze aanhang hebben.

Wist je trouwens dat Femke ook aanhang heeft?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:26:46 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52619591
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Strolie75 het volgende:
nee als Wilders nu eens niet alles over een kam scheerde, je zegt het zelf al... "de moslim"... wie is dat?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:27:51 #155
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52619640
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:13 schreef Re het volgende:

[..]

ja unhappiness wordt nogal opgedrongen vind ik...

zijn er problemen... ja, moet er een oplossing komen... ja, moet dat met schreeuwerige blatante onzin... nee.

en blijkbaar vind wilders dit geen multikul aangezien het maar om een cultuurtje bij hem gaat... die van de moslim...
Als je een beetje zou luisteren naar de man zal je horen dat hij niet iedere moslim over 1 kam wil scheren, maar dat er een aanpak moet komen op de problemen die zijn ontstaan.
Dat hij zo nu en dan behoorlijk tegen zere schenen loopt te schoppen (zoals de opmerking dat de Koran gelijk is aan Mein Kampf) is niet echt handig wellicht, maar wel goede PR. We hebben het tenslotte weer over het onderwerp "Moslim in de Nederlandse samenleving" ipv dat het onderwerp weer in de vergetelheid raakt met alle gevolgen van dien.
Stel dat Wilders er niet was, wie zou dan het ongenoegen van het volk uitspreken?
The truth was in here.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:32:52 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52619772
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je een beetje zou luisteren naar de man zal je horen dat hij niet iedere moslim over 1 kam wil scheren, maar dat er een aanpak moet komen op de problemen die zijn ontstaan.
Dat hij zo nu en dan behoorlijk tegen zere schenen loopt te schoppen (zoals de opmerking dat de Koran gelijk is aan Mein Kampf) is niet echt handig wellicht, maar wel goede PR. We hebben het tenslotte weer over het onderwerp "Moslim in de Nederlandse samenleving" ipv dat het onderwerp weer in de vergetelheid raakt met alle gevolgen van dien.
Stel dat Wilders er niet was, wie zou dan het ongenoegen van het volk uitspreken?
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:37:48 #157
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52619930
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:

[..]

oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?
Het 'domme arbeidersvolk' heeft ook het meeste ervaringen met onze medelanders denk ik.. want de mensen in de upperclass wonen in andere wijken.
En ik zie Wilder echt niet aan de macht komen hoor, ik heb soieso al mijn twijfels over die zetelpeilingen, ik zie het meer als stemmingsmakerijk waar wij met zn allen aan mee doen.
The truth was in here.
pi_52619972
quote:
Tjonge jonge, wie is er nu over een kam aan het scheren? Net alsof iedereen die op Wilders stemt tot het domme arbeidersvolk behoort (is dat trouwens niet hetzelfde volk dat gekoestert werd toen ze nog PvdA stemde?). De enige gemeenschappelijke factor is dat het mensen zijn die de huidige toestand in dit land kotsbeu zijn.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:39:31 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52619978
ok, oa Wilders zorgt ervoor dat iedereen de hakken in het zand zet... en nu?
pi_52620068
quote:

[..]

Je scheert de aanhangers van Wilders over een kam:

het domme arbeidersvolk.

Ik ken arbeidersvolk wat het dubbele verdient van de gemiddelde werkende fokker hier, die toch op de PVV stemmen. Sterker nog, ik ken zelfs nederlanders met een afkomst die niet nederlands is, toch PVV stemmen. Omdat ze geen nederlander in eigen land voelen.

Overigens ben ik geen Wilders fan...

Reetje reetje
pi_52620126
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:37 schreef Bastard het volgende:
Het 'domme arbeidersvolk' heeft ook het meeste ervaringen met onze medelanders denk ik.. want de mensen in de upperclass wonen in andere wijken.
En ik zie Wilder echt niet aan de macht komen hoor, ik heb soieso al mijn twijfels over die zetelpeilingen, ik zie het meer als stemmingsmakerijk waar wij met zn allen aan mee doen.
Precies. Wilders is de spreekbuis voor veel ongenoegen wat er onder de bevolking leeft bij gebrek aan Pim beter.
pi_52620546
quote:

[..]

Omdat taal in dit verband volkomen los staat van cultuur.

Of hebben we in Nederland niet ook in elk fokking kutdorp een ander dialect?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:05:55 #163
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52620747
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:44 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Precies. Wilders is de spreekbuis voor veel ongenoegen wat er onder de bevolking leeft bij gebrek aan Pim beter.
Ergens is een optimum:

Problemen negeren is niet goed, dat blokkeert een oplossing

Problemen bespreken is beter, dan kun je beginnen te werken aan een oplossing

Problemen overdrijven is weer niet goed, het polariseert en leidt tot een loopgravenoorlog.

Wat Wilders doet, is doorschieten. Je moet goed blind zijn om dat niet te zien. We hebben een miljoen moslims in NL, variërend van heel streng tot zo goed als seculier. Die gaan niet weg, hoe hard je ook roept. We zullen met ze moeten samenleven, en zij natuurlijk ook met ons. Hun boek -waar zij nu eenmaal heilig in geloven- vergelijken met Mein Kampf helpt daar niet bij. Daar worden zo boos van, het zijn net mensen. En met boze mensen is het lastig samenleven.

Geert Wilders doet me altijd een beetje denken aan iemand die de radio snoeihard zet om de buurman duidelijk te maken dat die te veel lawaai maakt. Gevolg: boze buurman, en als buurman net zo'n heethoofd is, escalatie tot vandalisme en geweld aan toe. Onder die 1 miljoen moslims zitten vast en zeker ook een paar (paar honderd, paar duizend ms zelfs, daar gaat het hier niet om) heethoofden, net als onder de Wilders-achterban. Goede kans dat het uitloopt op geweld, schieten we daar wat mee op?
pi_52620835
quote:

[..]

In de linkse pers stond nog wel dat veel hoogopgeleiden op Wilders stemmen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:10:55 #165
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52620877
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Omdat taal in dit verband volkomen los staat van cultuur.

Of hebben we in Nederland niet ook in elk fokking kutdorp een ander dialect?
Taal is een integraal onderdeel van de cultuur. De dialecten passen bij de streekcultuur, de standaardtaal bij de nationale cultuur. Onze zuiderburen zijn er het levende bewijs van dat taal ab-so-luut niet los staat van cultuur.
pi_52620940
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:05 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Ergens is een optimum:

Problemen negeren is niet goed, dat blokkeert een oplossing

Problemen bespreken is beter, dan kun je beginnen te werken aan een oplossing

Problemen overdrijven is weer niet goed, het polariseert en leidt tot een loopgravenoorlog.

Wat Wilders doet, is doorschieten. Je moet goed blind zijn om dat niet te zien. We hebben een miljoen moslims in NL, variërend van heel streng tot zo goed als seculier. Die gaan niet weg, hoe hard je ook roept. We zullen met ze moeten samenleven, en zij natuurlijk ook met ons. Hun boek -waar zij nu eenmaal heilig in geloven- vergelijken met Mein Kampf helpt daar niet bij. Daar worden zo boos van, het zijn net mensen. En met boze mensen is het lastig samenleven.

Geert Wilders doet me altijd een beetje denken aan iemand die de radio snoeihard zet om de buurman duidelijk te maken dat die te veel lawaai maakt. Gevolg: boze buurman, en als buurman net zo'n heethoofd is, escalatie tot vandalisme en geweld aan toe. Onder die 1 miljoen moslims zitten vast en zeker ook een paar (paar honderd, paar duizend ms zelfs, daar gaat het hier niet om) heethoofden, net als onder de Wilders-achterban. Goede kans dat het uitloopt op geweld, schieten we daar wat mee op?
Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?

Nog steeds. Dat duurt dus al jaren. Mag hij boos zijn op een bepaalde groep fundamentalisten?
pi_52621030
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:10 schreef Parabola_ het volgende:
Taal is een integraal onderdeel van de cultuur. De dialecten passen bij de streekcultuur, de standaardtaal bij de nationale cultuur. Onze zuiderburen zijn er het levende bewijs van dat taal ab-so-luut niet los staat van cultuur.
Ow, van Minister Vogelaar begreep ik dat de Nederlandse taal alleen nodig is als je het ook dagelijks gebruikt. Is dus geen moetje.
pi_52621073
wilders moet gewoon een kogel
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:17:30 #169
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52621096
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:13 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?

Nog steeds. Dat duurt dus al jaren. Mag hij boos zijn op een bepaalde groep fundamentalisten?
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:20:09 #170
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52621220
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:16 schreef Fietsmutilatie het volgende:
En jij een ban.
The truth was in here.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:20:41 #171
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52621245
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ow, van Minister Vogelaar begreep ik dat de Nederlandse taal alleen nodig is als je het ook dagelijks gebruikt. Is dus geen moetje.
1) sinds wanneer laat jij je iets gelegen liggen aan minister Vogelaar?
2) er lijkt me een fundamenteel onderscheid tussen kunnen functioneren in de maatschappij en deel uitmaken van een cultuur. Voor het eerste is Nederlands spreken verrekte handig (en zeker aan te bevelen) maar niet per se noodzakelijk, voor het tweede wel.
pi_52621253
quote:

Inderdaad, op een bepaalde groep fundamentalisten. Maar zo welgericht is z'n betoog niet.
pi_52621256
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef Parabola_ het volgende:
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:24:00 #174
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52621375
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
Is dat alles wat je te bieden hebt? JIJ ziet geen oplossing, dus maar laten escaleren? En dan? Licht me eens in hoe je de toekomst van ons land ziet als het zou lukken de boel te laten escaleren. Schets me je toekomstperspectief (of dat van Wilders).
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:24:29 #175
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52621395
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:20 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.
Typisch Nederland om te blijven praten, overblijfsel van het poldermodel, allemaal praten, niemand tevreden.
En 'hun' maar stomme Henkie spelen als het ze uitkomt kunnen ze je ineens niet meer verstaan zeker.
The truth was in here.
pi_52621425
quote:
lekker denigrerend naar de buitenlanders weer
wanneer heeft wilders ooit iets geprobeerd uit te praten? hij begint meteen met allerlei voorstellen om dingen te verbieden die ook echt discriminatie ZIJN, vind je het gek dat ze daar dan wat van zeggen?
en in godsnaam hoeveel extremistische moslims zijn er nou eigenlijk in nederland?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:26:22 #177
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52621470
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.
Typisch Nederland om te blijven praten, overblijfsel van het poldermodel, allemaal praten, niemand tevreden.
En 'hun' maar stomme Henkie spelen als het ze uitkomt kunnen ze je ineens niet meer verstaan zeker.
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:27:38 #178
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52621524
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?
Geen oorlog zonder slachtoffers he, dat weet je zelf ook wel.
The truth was in here.
pi_52621562
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Parabola_ het volgende:
Misschien een besef van "hey kut, ik moet me hier normaal gedragen anders volgen er maatregelen" of "laat ik eens proberen een nuttige bijdrage aan deze maatschappij te leveren" of "ik ga mijn best doen om te integreren, en voel me niet alleen Nederlanders als ik mijn uitkering ontvang" of "dat verderfelijke westen is niks voor mij, tijd om terug te gaan naar de zandbak".
pi_52621582
quote:

[..]

Mee eens.

Hoe vind jij dat moslims tegen jou aankijken als ongelovige hond? Wanneer je met je vriendin langs een stel moslims loopt en wordt uitgescholden voor hoer? Hoe vind jij dat je dood geknuppeld mag worden door een stel reli aanhangers, omdat je niet een moslim bent? Hoe kijk jij tegen een dame met hoofddoek / burka aan als jij je paspoort wilt verlengen? Wanneer er een ramadan is en de magen van de moslimaanhangers, moeten thuis flink geleegd worden cq uitgekotst worden, bel je dan aan als buurman of het wat zachter kan of zet je de radio harder?
pi_52621587
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef Bastard het volgende:

[..]

Die uitgestoken handen waren er inderdaad, maar van Wilders waren ze niet. Dat is een groot bezwaar.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:29:55 #182
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52621626
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Geen oorlog zonder slachtoffers he, dat weet je zelf ook wel.
Oorlogen zonder winnaars zijn er daarentegen meer dan genoeg.

Dus jij vind het acceptabel om oorlog als einddoel te hebben?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:32:29 #183
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52621733
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien een besef van "hey kut, ik moet me hier normaal gedragen anders volgen er maatregelen" of "laat ik eens proberen een nuttige bijdrage aan deze maatschappij te leveren" of "ik ga mijn best doen om te integreren, en voel me niet alleen Nederlanders als ik mijn uitkering ontvang" of "dat verderfelijke westen is niks voor mij, tijd om terug te gaan naar de zandbak".
klinkt me iets te zweverig. Net had je het nog over 'daden', nu kom je met 'een besef van'. Niet genoeg hoor, dat besef moet ergens vandaan komen, hoe ga je ervoor zorgen dat dat besef er komt?

Overbodig te zeggen dat het overgrote deel van de Moslims in NL zich normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:34:17 #184
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52621804
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Oorlogen zonder winnaars zijn er daarentegen meer dan genoeg.

Dus jij vind het acceptabel om oorlog als einddoel te hebben?
Ik zeg niet dat ik er blij mee zal zijn, maar als het niet anders kan en dat zal er uit voortvloeien dan moet dat maar. Let wel dat is wel in het alleruiterste geval denk ik.
We kunnen beginnen met probleemjeugd naar heropvoedingskampen te sturen, en hardere straffen uit te delen voor overtredingen. Radicale moskees sluiten en hoofddoekjes verbieden... zonder gemaar.
The truth was in here.
pi_52621878
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:32 schreef Parabola_ het volgende:

[..]
Overbodig te zeggen dat het overgrote deel van de Moslims in NL zich normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert
Ga een week wonen in een achterstandswijk.

Er is een deel dat zich wel normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert. En er is een deel die dat niet doet. NIet een overgrote deel.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:37:31 #186
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52621925
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:42 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Je scheert de aanhangers van Wilders over een kam:

het domme arbeidersvolk.

Ik ken arbeidersvolk wat het dubbele verdient van de gemiddelde werkende fokker hier, die toch op de PVV stemmen. Sterker nog, ik ken zelfs nederlanders met een afkomst die niet nederlands is, toch PVV stemmen. Omdat ze geen nederlander in eigen land voelen.

Overigens ben ik geen Wilders fan...

Reetje reetje
als wilders mag stigmatiseren/vooroordeleren mag ik dat ook natuurlijk...

ja ja vingerwijzen ik weet het
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:39:32 #187
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622001
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Mee eens.

Hoe vind jij dat moslims tegen jou aankijken als ongelovige hond?
Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofd
quote:
Wanneer je met je vriendin langs een stel moslims loopt en wordt uitgescholden voor hoer?
Degene die dat zou doen is een lompe boer.
quote:
Hoe vind jij dat je dood geknuppeld mag worden door een stel reli aanhangers, omdat je niet een moslim bent?
Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.
quote:
Hoe kijk jij tegen een dame met hoofddoek / burka aan als jij je paspoort wilt verlengen?
hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.
quote:
Wanneer er een ramadan is en de magen van de moslimaanhangers, moeten thuis flink geleegd worden cq uitgekotst worden, bel je dan aan als buurman of het wat zachter kan of zet je de radio harder?
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:41:20 #188
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52622078
Ik heb geen problemen met moslims, wel met straatvolk.
Wél vind ik dat nederland nederland moet blijven, moslims moeten dus ook nooit en te nimmer politieke macht krijgen in nederland, en al helemaal niet in elke stad een minaret, die staan er al genoeg in hun eigen land.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:42:39 #189
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622128
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:36 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ga een week wonen in een achterstandswijk.
Heb zes jaar op Charlois gewoond. Genoeg voor je?
quote:
Er is een deel dat zich wel normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert. En er is een deel die dat niet doet. NIet een overgrote deel.
Klopt als een bus. Idem voor autochtonen, chinezen, Surinamers, Canadezen, Polen, Tsjechen zit ik al aan de 177?
pi_52622136
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Apropos het volgende:
Die uitgestoken handen waren er inderdaad, maar van Wilders waren ze niet.
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?

pi_52622212
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Van de zijde van de Nederlandse maatschappij.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:45:37 #192
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622233
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik er blij mee zal zijn, maar als het niet anders kan en dat zal er uit voortvloeien dan moet dat maar. Let wel dat is wel in het alleruiterste geval denk ik.
Wat is alleruiterste? Dat hangt af van hoe ver je bereid bent te gaan om het te voorkomen.
quote:
We kunnen beginnen met probleemjeugd naar heropvoedingskampen te sturen, en hardere straffen uit te delen voor overtredingen. Radicale moskees sluiten en hoofddoekjes verbieden... zonder gemaar.
Afgezien van de hofddoekjes zijn dit aanzienlijk gematigder standpunten dan die van Wilders. En van die hoofddoekjes snap ik nou net niet waarom je daar nou zo'n last van hebt. Zo'n stukkie stof.
pi_52622295
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofd
[..]

[..]

Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.
[..]

hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.
[..]

Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.
Of te wel, zolang zij bij mij niet op de tenen staan, vind ik ut best. Ik heb er geen last van. Prima houding.

Spookbeelden? Lompe boer? Praktijken in de koran worden niet geoorloofd? En 10 burka dragers?

donderdag 23 augustus 2007 @ 14:48:00 #194
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52622305
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ja inderdaad, einde conversatie op deze manier...
The truth was in here.
pi_52622318
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Parabola_ het volgende:
Wat is alleruiterste? Dat hangt af van hoe ver je bereid bent te gaan om het te voorkomen.
Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.
pi_52622392
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:16 schreef Fietsmutilatie het volgende:
Kwaliteitspost 13.gif
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:51:43 #197
8372 Bastard
Persona non grata
pi_52622426
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:48 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.
Wat ik mij ook afvraag.. die 100 dagen dat ons kabinet door NL is getrokken om te luisteren naar de mensen, waarom komt daar niks van naar buiten? (of mis ik iets) Komt dat wellicht omdat het onderwerp "moslims in de gemeenschap" anders zo hoog op de agenda zou moeten komen te staan?
Of maken we ons met zn allen echt druk om dijkverzakkingen?
The truth was in here.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:51:56 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52622430
en ff voor de duidelijkheid, nee wilders moet niet dood, mag niet dood en wil niet dood, ondanks zijn ik stop niet voor een kogel/rechter retoriek
pi_52622451
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb geen problemen met moslims, wel met straatvolk.
Wél vind ik dat nederland nederland moet blijven, moslims moeten dus ook nooit en te nimmer politieke macht krijgen in nederland, en al helemaal niet in elke stad een minaret, die staan er al genoeg in hun eigen land.
sindswanneer hebben moslims een eigen land?
als moslims hier komen wonen, of als nederlanders moslims worden, dan zijn ze toch moslim en in hun eigen land? wat is je probleem, nederland wordt niet opeens een ander land als er mensen van een ander geloof komen wonen
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:53:09 #200
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622468
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Of te wel, zolang zij bij mij niet op de tenen staan, vind ik ut best. Ik heb er geen last van. Prima houding.
Het is een simpel feit dat er mensen zijn in deze samenleving waar ik verrekte weinig verwantschap mee voel. Extreem-rechtsen, streng gelovigen, leernichten, leeghoofden etc. Ik gun die mensen hun eigen leven en in enkele gevallen kan ik het met een individu uit zo'n groep prima vinden. Moet ik me druk maken om wat een Jehova's getuige van mij vindt? Waarom? Soms is negeren de beste manier om geen last van elkaar te hebben. Wat is daar mis mee?
quote:
Spookbeelden? Lompe boer? Praktijken in de koran worden niet geoorloofd? En 10 burka dragers?

De nee-smiley je sterkste argument? Kom eens met wat beters.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:53:46 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52622489
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:48 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

mja zaoveel verschillen we toch niet qua standpunten?... van mij mogen alle 3 strikes you're out kutmarokkaantjes linea recta voor lange tijd het gevang in en mogen haatzaaiende fanatici hard aangepakt worden...

maar concentreer je dan op die groepen en laat de rest lekker met rust...
pi_52622497
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:51 schreef Bastard het volgende:
Wat ik mij ook afvraag.. die 100 dagen dat ons kabinet door NL is getrokken om te luisteren naar de mensen, waarom komt daar niks van naar buiten? (of mis ik iets) Komt dat wellicht omdat het onderwerp "moslims in de gemeenschap" anders zo hoog op de agenda zou moeten komen te staan?
Of maken we ons met zn allen echt druk om dijkverzakkingen?
Ach, je weet toch hoe dat gaat als er een hoge piet op bezoek komt bij zo’n gemeente. Dan worden de straten geveegd en die ene allochtoon die zich wel gedraagt van stal gehaald om mooi weer te spelen. Is hier ook, als Dönner langskomt moeten de bureaus opeen schoongemaakt worden en loopt iedereen in pak.
pi_52622532
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:52 schreef Fietsmutilatie het volgende:
sindswanneer hebben moslims een eigen land?
als moslims hier komen wonen, of als nederlanders moslims worden, dan zijn ze toch moslim en in hun eigen land? wat is je probleem, nederland wordt niet opeens een ander land als er mensen van een ander geloof komen wonen
Het zou al schelen als ze zich in de eerste plaats Nederlander zouden voelen, en dan pas moslim.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:55:42 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52622548
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:55 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het zou al schelen als ze zich in de eerste plaats Nederlander zouden voelen, en dan pas moslim.
mja wat is nederlander voelen?... echt ik ben daar nog niet echt achter hoor...
pi_52622552
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

helemaal mee eens
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:56:40 #206
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622584
quote:

[..]

menig Brabander voelt zich eerst Brabander, dan katholiek, dan Nederlander. Waarom is dat erg?

en eerlijk gezegd zou ik me als moslim ook niet heel erg uitgenodigd voelen om me Nederlander te voelen
pi_52622670
quote:

[..]

mee eens, meer moslims zouden zich in eerste instantie nederlander moeten voelen en dan pas moslim
in de koran staat meen ik ook dat hun geloof niet boven de wet staat van waar ze wonen, ze zullen zich hoe dan ook aan moeten passen aan waar ze wonen op dat gebied
dat betekent niet dat ze zich aan onze cultuur/geloof/watdanook aan moeten passen maar dat ze hun eigen cultuur en geloof mogen uitvoeren zolang dat binnen de lokale wetgeving past
en teveel moslims vinden het nu nog belangrijker dat ze moslim zijn dan dat e kijken naar hoe dat er in nederland aan toe gaat
pi_52622707
quote:

[..]

Nee, niet mee eens. Hij probeert zat te doen, maar in de politiek heb je daar niet altijd de snelste instrumenten voor.

Kijk liever eens naar wat de PvdA heeft gedaan om dit probleem "op te lossen" Niets, het probleem is met de knuffelaanpak van de PvdA alleen maar erger geworden. De rest van dat lafbekkend Den Haag heeft gewoon niet de moed om ook maar naar een allochtoon te wijzen. Het is nu echt twee voor twaalf en Wilders weet dat.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:01:35 #209
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622758
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:56 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

menig Brabander voelt zich eerst Brabander, dan katholiek, dan Nederlander. Waarom is dat erg?

en eerlijk gezegd zou ik me als moslim ook niet heel erg uitgenodigd voelen om me Nederlander te voelen
En om eerlijk te zijn, voel ik me ook niet zo erg Nederlander. hm ja, met voetbalwedstrijden, maar verder... Ik moet voor mijn werk vrij vaak in andere landen zijn, en merk daar hoe lomp Nederlanders nou eigenlijk zijn. Niets om trots op te zijn ofzo. Waarom zou ik me verbonden moeten voelen met het land waar ik woon? Ik voel me er thuis, dat wel. Althans in de stad waar ik woon, in Staphorst zou ik me ongetwijfeld een stuk minder thuis voelen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:02:53 #210
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52622789
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:59 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee, niet mee eens. Hij probeert zat te doen, maar in de politiek heb je daar niet altijd de snelste instrumenten voor.

Kijk liever eens naar wat de PvdA heeft gedaan om dit probleem "op te lossen" Niets, het probleem is met de knuffelaanpak van de PvdA alleen maar erger geworden. De rest van dat lafbekkend Den Haag heeft gewoon niet de moed om ook maar naar een allochtoon te wijzen. Het is nu echt twee voor twaalf en Wilders weet dat.
Zie mijn eerdere post, daar stonden drie mogelijkheden in, geen twee.
pi_52622826
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:53 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Het is een simpel feit dat er mensen zijn in deze samenleving waar ik verrekte weinig verwantschap mee voel. Extreem-rechtsen, streng gelovigen, leernichten, leeghoofden etc. Ik gun die mensen hun eigen leven en in enkele gevallen kan ik het met een individu uit zo'n groep prima vinden. Moet ik me druk maken om wat een Jehova's getuige van mij vindt? Waarom? Soms is negeren de beste manier om geen last van elkaar te hebben. Wat is daar mis mee?
[..]

De nee-smiley je sterkste argument? Kom eens met wat beters.
OK.

De nee smiley is een reactie in totaliteit op jouw reactie. Waren er maar 10 burka's. Waren het maar spookbeelden. Waren het maar boeren die een keer zeiden HOER!

Ik heb genoeg gezien, meegemaakt en in verschillende organisaties gewerkt waar ik dicht bij het vuur gezeten heb. Kan er verder niet over uitwijken. Kan je wel zeggen dat ik het ook graag zou willen zien zoals jij het ziet. Helaas is de werkelijkheid anders. Anders dat jij en de gemiddelde burger denkt....

Tjah, ben ook maar een fokkertje die zo nu en dan is probeert heilige huisjes om ver te schoppen. Mij hoef je niet te geloven. Ik weet wat ik heb gezien en wat er speelt. Dat is echt het topje van de ijsberg wat Wilders deels roept.

En de Koran verbieden is als de Bijbel verbieden. Krijg je er niet door. Verbieden wil nog niet zeggen dat je daarmee ook radicale denkwijzes verbied.

Je hakt het hoofd van een draak af en er groeien twee koppen weer aan. Zo is het met een Wilders. Zo is het met een Bin Laden.

Terrorisme in de vorm die wij nu kennen als NL'ers zal altijd blijven bestaan.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:01 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

En om eerlijk te zijn, voel ik me ook niet zo erg Nederlander. hm ja, met voetbalwedstrijden, maar verder... Ik moet voor mijn werk vrij vaak in andere landen zijn, en merk daar hoe lomp Nederlanders nou eigenlijk zijn. Niets om trots op te zijn ofzo. Waarom zou ik me verbonden moeten voelen met het land waar ik woon? Ik voel me er thuis, dat wel. Althans in de stad waar ik woon, in Staphorst zou ik me ongetwijfeld een stuk minder thuis voelen.
Wel eens in Staphorst geweest? Daar heb je meer niet christenen rondlopen dan wel. Daar heb je meer niet mensen in kleding dracht lopen dan wel. En dat is een goede ontwikkeling. Mede dankzij de volgende generatie.

Ik hoop dus ook dat onze volgende generatie wat wijzer / modernere zienswijze op nahouden.
pi_52622869
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Parabola_ het volgende:
Afgezien van de hofddoekjes zijn dit aanzienlijk gematigder standpunten dan die van Wilders.
Dit zijn juist precies de standpunten van Wilders!

Maar als je in de politiek iets roept, word je vaak (zeker als zogenaamd rechtse populist) niet gehoord. Om een 5 te krijgen, moet je mischien wel 10 roepen.
pi_52622923
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:04 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar als je in de politiek iets roept, word je vaak (zeker als zogenaamd rechtse populist) niet gehoord. Om een 5 te krijgen, moet je mischien wel 10 roepen.
Juist. Spijker en kop verhaal.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:12:33 #214
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52623078
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:03 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

OK.

De nee smiley is een reactie in totaliteit op jouw reactie. Waren er maar 10 burka's.
Kunnen er ook 20 zijn hoor, je snapt de essentie. Het is een kleine groep idioten
quote:
Waren het maar spookbeelden.
Ik heb het over spookbeelden in hun hoofd. Die interesseren me niet.
quote:
Waren het maar boeren die een keer zeiden HOER!
je voreg wat ik ervan vond als iemand dat tegen mijn vriendin zou zeggen. Ik vind zo iemand een lompe boer, boeit me niet waarom ie het zegt, waar ie in gelooft of wat voor kleur auto hij heeft.
quote:
Ik heb genoeg gezien, meegemaakt en in verschillende organisaties gewerkt waar ik dicht bij het vuur gezeten heb. Kan er verder niet over uitwijken. Kan je wel zeggen dat ik het ook graag zou willen zien zoals jij het ziet. Helaas is de werkelijkheid anders. Anders dat jij en de gemiddelde burger denkt....
Dan houdt het op he 'Ik weet meer dan jij, maar ik kan er niet over praten". Dan ben je snel uitgepraat. ms zat je wel een beetje te dicht bij het vuur. Je bent kennelijk in een situatie geweest waar je dagelijks geconfornteerd werd met uitwassen. Ik zeg ook niet dat die niet bestaan. Maar ze zijn niet representatief voor de (hele) werkelijkheid.
quote:
Tjah, ben ook maar een fokkertje die zo nu en dan is probeert heilige huisjes om ver te schoppen. Mij hoef je niet te geloven. Ik weet wat ik heb gezien en wat er speelt. Dat is echt het topje van de ijsberg wat Wilders deels roept.

En de Koran verbieden is als de Bijbel verbieden. Krijg je er niet door. Verbieden wil nog niet zeggen dat je daarmee ook radicale denkwijzes verbied.

Je hakt het hoofd van een draak af en er groeien twee koppen weer aan. Zo is het met een Wilders. Zo is het met een Bin Laden.
Dan zul je het met me eens zijn dat Wilders geen oplossing heeft? Sterker nog, dat Wilders mede bijdraagt aan de tweede kop van de draak?
quote:
Terrorisme in de vorm die wij nu kennen als NL'ers zal altijd blijven bestaan.
Het grappige van deze uitspraak is dat wij Nederlanders terrorisme eigenlijk alleen van de tv kennen. Niet minder gruwelijk natuurlijk, maar als het voor altijd tot deze vorm beperkt blijft, mogen we van geluk spreken.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:17:01 #215
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52623227
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:03 schreef Devlinsect het volgende:

Wel eens in Staphorst geweest? Daar heb je meer niet christenen rondlopen dan wel. Daar heb je meer niet mensen in kleding dracht lopen dan wel. En dat is een goede ontwikkeling. Mede dankzij de volgende generatie.
Ja, ik ben er wel eens geweest. Ik ben er zelfs wel eens naar de kerk geweest. En ik beaam wat je zegt. En toch zou ik me er niet thuis voelen. Evenmin als in Volendam, of Sneek, om er maar een paar te noemen.
quote:
Ik hoop dus ook dat onze volgende generatie wat wijzer / modernere zienswijze op nahouden.
Ik hoop het met je, ook als het om moslims gaat. Maar ik vrees wel dat polariseren op zijn minst niet bij gaat dragen aan deze ontwikkeling.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:18:50 #216
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52623282
quote:

[..]

Alleen zo jammer dat je daar het tegenovergestelde mee bereikt. Je jaagt mensen tegen je in het harnas en zorgt ervoor dat andere mensen je niet meer serieus nemen. Krijg je nul of zelfs iets negatiefs. Als je het op 5 had gehouden,was je ms op 2 uitgekomen.
pi_52623369
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:12 schreef Parabola_ het volgende:
Kunnen er ook 20 zijn hoor, je snapt de essentie. Het is een kleine groep idioten
Ik ben bang dat je je daar wel eens in kon vergissen. En als dat wel zo is, dan is die groep wel in zeer sterke mate verantwoordelijk voor alle moslimcriminaliteit in Nederland, getuige mijn link van het CBS over criminaliteitscijfers onder allochtonen.
quote:
Ik heb het over spookbeelden in hun hoofd. Die interesseren me niet.
Helaas berusten spookbeelden niet op de werkelijkheid. Linkse ideologie ook niet.

Of heb je eergisteren niet naar opsporing verzocht gekeken? "Marokkaanse man" "Dader van noordafrikaanse afkomst" "mannen met lichtgetinte huidskleur".

Sla een willkeurige krant open en je vindt meteen een artikel over moslimcriminaliteit.
quote:
Dan houdt het op he 'Ik weet meer dan jij, maar ik kan er niet over praten". Dan ben je snel uitgepraat. ms zat je wel een beetje te dicht bij het vuur. Je bent kennelijk in een situatie geweest waar je dagelijks geconfornteerd werd met uitwassen. Ik zeg ook niet dat die niet bestaan. Maar ze zijn niet representatief voor de (hele) werkelijkheid.
Het gaat er niet om of die mensen representatief zijn voor de grote groep. Het gaat om de overlast die deze kleine groep veroorzaakt.
quote:
Dan zul je het met me eens zijn dat Wilders geen oplossing heeft? Sterker nog, dat Wilders mede bijdraagt aan de tweede kop van de draak?
Wilders is tenminste de enige die er wat aan durft te doen. Of zijn oplossingen nou werken of niet (of ze worden tegengewerkt), hij is wel de enige in Den Haag die de onvrede van de gewone man durft uit te spreken.
quote:
Het grappige van deze uitspraak is dat wij Nederlanders terrorisme eigenlijk alleen van de tv kennen. Niet minder gruwelijk natuurlijk, maar als het voor altijd tot deze vorm beperkt blijft, mogen we van geluk spreken.
Dus de toenemende trend van homogeweld door moslims vind jij geen terreur?
pi_52623425
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:18 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Alleen zo jammer dat je daar het tegenovergestelde mee bereikt. Je jaagt mensen tegen je in het harnas en zorgt ervoor dat andere mensen je niet meer serieus nemen. Krijg je nul of zelfs iets negatiefs. Als je het op 5 had gehouden,was je ms op 2 uitgekomen.
En de overige partijen roepen al jaren 5 vanuit politieke correctheid. En ziedaar het resultaat van al dat poldermodelleren: een regering die te lam is om er iets aan te doen en de toenemende ruimte voor criminaliteit. Met dank aan de PvdA.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:34:37 #219
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52623756
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je je daar wel eens in kon vergissen. En als dat wel zo is, dan is die groep wel in zeer sterke mate verantwoordelijk voor alle moslimcriminaliteit in Nederland, getuige mijn link van het CBS over criminaliteitscijfers onder allochtonen.

Helaas berusten spookbeelden niet op de werkelijkheid. Linkse ideologie ook niet.
Even iets beter lezen hoor, die 20 ging over burka's, de spookbeelden over wat er gebeurt in de hoofden van moslims als ze mij een ongelovige hond vinden. En kreten dat linkse ideologie niet op de werkelijkheid berusten, mag je ook achterwege laten. Daar gaat het hier niet over, en als je mijn posts gewoon fatsoenlijk leest, zul je daar verdomde weinig linkse ideologie in terug vinden. Bovendien voer je een discussie met argumenten, niet met kreten. Okay?
quote:
[..]

Of heb je eergisteren niet naar opsporing verzocht gekeken? "Marokkaanse man" "Dader van noordafrikaanse afkomst" "mannen met lichtgetinte huidskleur".

Sla een willkeurige krant open en je vindt meteen een artikel over moslimcriminaliteit.
[..]

Het gaat er niet om of die mensen representatief zijn voor de grote groep. Het gaat om de overlast die deze kleine groep veroorzaakt.
[..]

Wilders is tenminste de enige die er wat aan durft te doen. Of zijn oplossingen nou werken of niet (of ze worden tegengewerkt), hij is wel de enige in Den Haag die de onvrede van de gewone man durft uit te spreken.
Over dat laatste geen misverstand, maar is ' de gewone man' daarmee geholpen? Wat heeft 'de gewone man' aan deze stoere taal, die alleen maar tot weerstand leidt bij zowel de moslims als de rest van de politici? Het geeft 'de gewone man' een uitlaatklep, maar geen betere samenleving. Eerder een slechtere, want zijn even gewone moslimbuurman zal hem nu met een scheve blik aankijken: "dat is ms ook wel zo'n Wildersstemmer", terwijl ie anders een prima buur-relatie met m had kunnen hebben.
[..]
quote:
Dus de toenemende trend van homogeweld door moslims vind jij geen terreur?
Inderdaad. Dat vind ik criminaliteit. Niet goed, mag niet, geen misverstand over. Daders moeten gestraft, zoals alle criminelen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:36:30 #220
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52623813
quote:

[..]

Dat is de tactiek van radicalen. Zolang je niet gehoord wordt, ga je harder schreeuwen. En steeds harder schreeuwen. Totdat mensen je niet meer serieus nemen, of mensen juist een tegengeluid gaan geven om de balans te herstellen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:38:24 #221
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52623873
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En de overige partijen roepen al jaren 5 vanuit politieke correctheid. En ziedaar het resultaat van al dat poldermodelleren: een regering die te lam is om er iets aan te doen en de toenemende ruimte voor criminaliteit. Met dank aan de PvdA.
Tja, dat zei je hier ook al, en ik gaf hier ook al aan waarom dat niet zo relevant is. Niet in nutteloze herhalingen vervallen hoor, zo komen we niet verder.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:39:03 #222
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52623894
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat is de tactiek van radicalen. Zolang je niet gehoord wordt, ga je harder schreeuwen. En steeds harder schreeuwen. Totdat mensen je niet meer serieus nemen, of mensen juist een tegengeluid gaan geven om de balans te herstellen.
Sk
pi_52624111
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Er boert ook iemand wat.

Dat is de tactiek van iedere politie partij. Groen Links heeft zich daarmee zo goed als de nek omgedraait. D '66 kunnen we ook wel aanwijzen als niet radical, wel hard schreeuwen. Boris bedankt

En tjek nu hoeveel zetels beide partijen hebben.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:47:25 #224
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52624138
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:39 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Sk
Ik ben sloom , ik weet het.

Maareh, wachtwoord kwijt?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:48:47 #225
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52624183
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik ben sloom , ik weet het.

Maareh, wachtwoord kwijt?

Het underscoretje valt op he
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:50:59 #226
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52624246
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:46 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Er boert ook iemand wat.

Dat is de tactiek van iedere politie partij. Groen Links heeft zich daarmee zo goed als de nek omgedraait. D '66 kunnen we ook wel aanwijzen als niet radical, wel hard schreeuwen. Boris bedankt

En tjek nu hoeveel zetels beide partijen hebben.
je vergeet de LPF in dat rijtje

En boer Koekoek, en de NMP en de CD, en DS'70.

GL gaat trouwens niet omver, harde kern is te trouw, van D66 sluit ik het niet uit idd. Net zomin als van de PVV en de PvdD
pi_52624420
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:12 schreef Parabola_ het volgende:
Exact. Ik werd dagelijks geconfronteerd met Nederlanders die zich niet kunnen aanpassen, zich kenmerken door anti sociaal gedrag, geen respect hebben voor anderen. Den Haag doet er weinig aan, omdat er niets meer aan te doen is. De maatschappij moet eerst een geluid laten horen.

Daar hoort de kampsjaak of ontspoorde breezerjongeren ook bij. Toch valt het wel op dat er van de 30 mensen die stelselmatig criminele activiteiten verrichten, meer dan de helft allochtonen zijn of nederlanders van allochtone komaf.

De overige waren de ontspoorde breezerjongere, de kampsjaak die denkt alles te mogen of een zwerver met psychotisch gedrag.

Tjah....
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:11:48 #229
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52624908
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:56 schreef Devlinsect het volgende:

Daar hoort de kampsjaak of ontspoorde breezerjongeren ook bij. Toch valt het wel op dat er van de 30 mensen die stelselmatig criminele activiteiten verrichten, meer dan de helft allochtonen zijn of nederlanders van allochtone komaf.
Ik ontken niet dat we op dit punt een probleem hebben. Als je kijkt naar wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken waarom jongeren ontsporen, dan zie je ook dat een deel van die oorzaken direct of indirect gerelateerd is aan de situatie waarin allochtone jongeren zich bevinden. Een deel van die situatie hangt samen met het opleidingsniveau van hun ouders, een deel ook met hun cultuur. Of eigenlijk, het verschil in cultuur tussen de wereld die hun ouders hebben achtergelaten en de wereld waarin zij leven. Ook dat ontken ik niet: we hebben een probleem met een deel van de allochtone jongeren in ons land en een deel van dat probleem is cultureel bepaald.

Het simpelweg verketteren of verbieden van hun cultuur (of het daar gedeeltelijk aan gerelateerde geloof) is daar echter niet de oplossing voor. Marokkaanse crimineeltjes zijn niet crimineel omdat ma een hoofddoek draagt of omdat pa naar de moskee gaat. Zelf zijn ze vaak nauwelijks praktiserend moslim en in het beste geval roepen ze maar wat, wat ze ergens opgevangen hebben en wat ze wel lekker stoer vinden klinken. Het echte probleem zit er in dat deze jongeren geen consistente opvoeding hebben gehad: niet volledig de harde hand en sociale controle van de wereld die hun ouders hebben achtergelaten, maar ook niet het leren omgaan met eigen verantwoordelijkheid die in onze cultuur centraal staat. En dan bestaat er een kans, zeker in de puberteit, dat je de makkelijkste weg precies tussen die twee door kiest. En dan is het nog maar een heel klein stapje naar de criminaliteit.

Je ziet, geen ontkenningen hier. Wel een verklaring. En die verklaring biedt meer zicht op een oplossing (hoewel nog altijd niet makkelijk) dan het verbieden van hoofddoekjes of de Koran.
pi_52625419
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:11 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

goed verhaal
Ik ben het helemaal met je verhaal eens. Geen enkel punt wat hier in staat waar ik het niet mee eens ben.

Je laatste zin zou ik aan passen in het verbieden van iedere zichtbare religieuze uiting of andere uitingen die een groep aangeeft, zou verboden moeten worden.
pi_52625691
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:38 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Tja, dat zei je hier ook al, en ik gaf hier ook al aan waarom dat niet zo relevant is. Niet in nutteloze herhalingen vervallen hoor, zo komen we niet verder.
Nee jouw post draagt erg bij aan de discussie zullen we zeggen.
pi_52625721
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:48 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Het underscoretje valt op he
Geef nou maar gewoon toe dat je bent geband voor linksradicale postings
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:53:35 #233
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52625965
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je verhaal eens. Geen enkel punt wat hier in staat waar ik het niet mee eens ben.

Je laatste zin zou ik aan passen in het verbieden van iedere zichtbare religieuze uiting of andere uitingen die een groep aangeeft, zou verboden moeten worden.
Mensen hebben een hele sterke sociale behoefte om ergens bij te horen. Daar is ook niets mis mee imo. Het is zelfs goed: groepen zorgen voor samenhang en voor sociale controle. Je hebt natuurlijk ook foute groepen, maar die hebben weer het voordeel dat je ze makkelijker in de gaten kunt houden dan foute individuen.

Groepsdrang is een gegeven. Waarom zou je mensen verbieden om dat te uiten? Als jij een visje op je auto wilt om te laten zien dat je griffo bent, prima. Lonsdale trui om je liefde voor Hitler te uiten? Doe maar lekker. Oranje shirtje aan om te laten zien dat we '....houde van oraahanje'? Ga je gang. Tulbandje want je bent een Sikh? Vind ik er altijd allerschattigst uitzien. Spijkerbandje om je nek omdat je die muziek van Korn zo vet vindt? Geen punt. Doekie om je kop omdat je denkt dat Allah daar blij van wordt? Tuurlijk. Het stoort me allemaal niet. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zich zo druk maken om dit soort onschuldige geloofsuitingen.

Los nog van de vraag of je een verbod wel zou kunnen handhaven. Mensen zijn creatief in het verzinnen van andere manieren om zicht te uiten. In Iran, waar strenge kledingvoorschriften bestaan in combinatie met harde straffen en een intensieve controle, vinden mensen allerlei manieren om toch iets van zichzelf (lees: de subcultuur waar ze bij willen horen) te tonen. In landen waar homseksualiteit verboden is of vies gevonden wordt, weten homo's elkaar prima te informeren over hun seksuele geaardheid en zelfs hun specifieke voorkeuren. Daar zien jij en ik niets van. Waarom niet? We letten er niet op. Doe gewoon hetzelfde met die hoofddoekjes. Het is hun ding, laat ze lekker.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:58:48 #234
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52626110
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef Devlinsect het volgende:

Je wilt een verbod op het verbieden van religieuze/groepsgewijze uitingen? Of hoe moet ik dit lezen?
pi_52626217
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:53 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Mensen hebben een hele sterke sociale behoefte om ergens bij te horen. Daar is ook niets mis mee imo. Het is zelfs goed: groepen zorgen voor samenhang en voor sociale controle. Je hebt natuurlijk ook foute groepen, maar die hebben weer het voordeel dat je ze makkelijker in de gaten kunt houden dan foute individuen.

Groepsdrang is een gegeven. Waarom zou je mensen verbieden om dat te uiten? Als jij een visje op je auto wilt om te laten zien dat je griffo bent, prima. Lonsdale trui om je liefde voor Hitler te uiten? Doe maar lekker. Oranje shirtje aan om te laten zien dat we '....houde van oraahanje'? Ga je gang. Tulbandje want je bent een Sikh? Vind ik er altijd allerschattigst uitzien. Spijkerbandje om je nek omdat je die muziek van Korn zo vet vindt? Geen punt. Doekie om je kop omdat je denkt dat Allah daar blij van wordt? Tuurlijk. Het stoort me allemaal niet. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom mensen zich zo druk maken om dit soort onschuldige geloofsuitingen.

Los nog van de vraag of je een verbod wel zou kunnen handhaven. Mensen zijn creatief in het verzinnen van andere manieren om zicht te uiten. In Iran, waar strenge kledingvoorschriften bestaan in combinatie met harde straffen en een intensieve controle, vinden mensen allerlei manieren om toch iets van zichzelf (lees: de subcultuur waar ze bij willen horen) te tonen. In landen waar homseksualiteit verboden is of vies gevonden wordt, weten homo's elkaar prima te informeren over hun seksuele geaardheid en zelfs hun specifieke voorkeuren. Daar zien jij en ik niets van. Waarom niet? We letten er niet op. Doe gewoon hetzelfde met die hoofddoekjes. Het is hun ding, laat ze lekker.
Vergis je niet dat de hoofddoek dragende moslim hier, niet de moslim vertegenwoordigd uit land van herkomst. Marokko is een prachtig voorbeeld. Ga op vakantie naar Marokko en je gelooft je ogen niet. Ga verder de bergen in en je denkt: ik ben thuis!

Zolang er in openbare gebouwen niet de religieuze uitingen worden getoond door het personeel (dus wel de kerstboom en de paaseieren), vind ik alles best. Tenzij onze vrijheid ermee in het geding komt (burka).
  donderdag 23 augustus 2007 @ 17:10:24 #236
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52626394
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:03 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Vergis je niet dat de hoofddoek dragende moslim hier, niet de moslim vertegenwoordigd uit land van herkomst. Marokko is een prachtig voorbeeld. Ga op vakantie naar Marokko en je gelooft je ogen niet. Ga verder de bergen in en je denkt: ik ben thuis!
Klopt, daar komen de meeste Nederlandse Marokkanen ook vandaan. En dan een jaar of dertig geleden, de tijd heeft daar ook niet stil gestaan. Zelfde verhaal voor Istanbul en de Turkse badplaatsen versus de Turkse binnenlanden, maar ook in Griekenland en Italië kun je dit soort verschillen tegenkomen.
quote:
Zolang er in openbare gebouwen niet de religieuze uitingen worden getoond door het personeel (dus wel de kerstboom en de paaseieren), vind ik alles best. Tenzij onze vrijheid ermee in het geding komt (burka).
Dus als een universiteit een briljante econoom aan wil nemen, die toevallig een Sikh is en dus een tulband op zn knar draagt, dan moeten we die maar niet aannemen?
pi_52627429
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:10 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Klopt, daar komen de meeste Nederlandse Marokkanen ook vandaan. En dan een jaar of dertig geleden, de tijd heeft daar ook niet stil gestaan. Zelfde verhaal voor Istanbul en de Turkse badplaatsen versus de Turkse binnenlanden, maar ook in Griekenland en Italië kun je dit soort verschillen tegenkomen.
[..]

Dus als een universiteit een briljante econoom aan wil nemen, die toevallig een Sikh is en dus een tulband op zn knar draagt, dan moeten we die maar niet aannemen?
Idd.

Een briljante econoom met een Sikh kan meer geld verdienen elders dan op een universiteit. Dus ik zie dat niet snel gebeuren. Mocht dat wel zo zijn, dan zou hij er goed aan doen om de evt. geloofsovertuiging van de school te respecteren en de daarbij behorende regels dan wel de overtuiging van zjin leerlingen aan te nemen.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:07:38 #238
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_52627734
Lang leve de multiculturele samenleving. Wat een geweldig instituut is het toch .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:27:27 #239
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52628158
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:07 schreef fathank het volgende:
Lang leve de multiculturele samenleving. Wat een geweldig instituut is het toch .
Instituut? Het is een logisch gevolg wanneer je een grote mate van vrijheid hebt met betrekking tot het inrichten van je eigen leven. Noem monoculturele landen en ze zullen uitblinken in een drastische beperking op godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en democratie.
pi_52628370
quote:

[..]

Wilders is het probleem. Hij kaart ze niet aan.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_52628696
*proest* zulke simplistische replies ontnemen de linkse kerk elk recht met het belerende vingertje naar vermeend rechts te wijzen.
pi_52628847
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wilders is het probleem. Hij kaart ze niet aan.
Nee? Wat heeft hij dan gedaan de afgelopen jaren?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 23 augustus 2007 @ 19:03:00 #243
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_52628917
Wilders
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_52629852
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Nee? Wat heeft hij dan gedaan de afgelopen jaren?
Zichzelf met domme en rasistische uitspraken in gevaar gebracht, zodat wij meer belasting voor zijn (in mijn ogen onnodige - immers eigen schuld dikke bult) beveiliging betalen.

Daarnaast heeft hij een heleboel domme derdewereld achtige ideeën rond verspreid. Waarmee hij onze internationale status in de problemen brengt.

Maar problemen aankaarten doet hij niet. Hij is het probleem.
pi_52640519
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zichzelf met domme en rasistische uitspraken in gevaar gebracht, zodat wij meer belasting voor zijn (in mijn ogen onnodige - immers eigen schuld dikke bult) beveiliging betalen.

Daarnaast heeft hij een heleboel domme derdewereld achtige ideeën rond verspreid. Waarmee hij onze internationale status in de problemen brengt.

Maar problemen aankaarten doet hij niet. Hij is het probleem.
Zelden zo'n domme ik-leef-onder-een-steen reactie gezien.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:51:54 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52641643
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Instituut? Het is een logisch gevolg wanneer je een grote mate van vrijheid hebt met betrekking tot het inrichten van je eigen leven. Noem monoculturele landen en ze zullen uitblinken in een drastische beperking op godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting en democratie.
nee joh,....

het aanhalen van het zogenaamde mislukte multicul drama wordt al net zo oubollig en kapotte grammofoonplaatachting als de achter elke scheet van Wilders aanlopenden
pi_52641806
Gelijk heeft ie wel.

Om te beginnen moeten al die moslimkutten van de PVDA en weet ik veel wat eens oppleuren uit onze regering.

Echt seriously, als je het nieuws kijkt alleen maar gejammer over wat de moslims 'niet vinden kunnen'. Als ze zo'n moeite hebben met de gebruiken in ons land te accepteren of respecteren dan pleuren ze maar op.
Gastarbeiders hebben we niet meer nodig.

De moslimraad vind dit, imaam spreekt zus, imaam spreekt zo, en alle linkse rakkers lopen te bashen maar durven niet van een probleem te spreken dat er wel is. Stel je toch voor dat ze zetels winnen.
JOHNNY HEITINGA
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:29:14 #248
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52642246
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:02 schreef Camplo het volgende:

Als ze zo'n moeite hebben met de gebruiken in ons land te accepteren of respecteren dan pleuren ze maar op.
Als Wilders zoveel moeite heeft met moslims, moskeeen, linkse knuffelpolitiek, multiculturele samenleving, moslimkutten in de PvdA, vrijheid van meningsuiting voor imams, hoofddoekjes, subsidies, hoge belastingen, poldermodel, lage straffen, het generaal pardon, dubbele nationaliteit, de Koran, hoge uitkeringen, etc, dan kan hij toch ook oppleuren? Of ben je het dan wel met me eens dat we hier de vrijheid hebben om via de democratie ongewenste elementen te veranderen en vrijheid van meningsuiting om voor verandering te pleiten?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 10:53:27 #250
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52643897
Dank je, ik vond de vergelijking ook goed gekozen om te laten zien dat mensen niet weg hoeven wanneer ze het ergens mee oneens zijn.
pi_52644144
En als de Islam dalijk zegt van Fok is de vijand van de Islam dan hoor je iedereen zeggen hier: Wilders had gelijk
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:25:06 #252
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52644630
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:05 schreef the_legend_killer het volgende:
En als de Islam dalijk zegt
Hoelaat is de persconferentie van de Islam vandaag?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:28:02 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52644712
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

die was 5 minuten geleden, lig je nog niet met je reet naar het westen? nou hup vlug dan....
pi_52644919
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 04:14 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Zelden zo'n domme ik-leef-onder-een-steen reactie gezien.
Na maanden beveiliging is Geert W. weer veilig zonder.

Wat doettie?

"Hallo! ik ben gekke geert, en zet een moslim cartoon op mijn website. Lekker provoceren. HAHAHAHA, krijgt aandachtsgeilegeert weer de 24 uurs aandacht in de vorm van heel duur betaalde baby sitters"
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:32:43 #255
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52646568
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:53 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Idd.

Een briljante econoom met een Sikh kan meer geld verdienen elders dan op een universiteit. Dus ik zie dat niet snel gebeuren.
Grappig, alle Nobelprijswinnaars economie werken op? Jawel, universiteiten. Maar verder zie dat dus niet snel gebeuren?
quote:
Mocht dat wel zo zijn, dan zou hij er goed aan doen om de evt. geloofsovertuiging van de school te respecteren en de daarbij behorende regels dan wel de overtuiging van zjin leerlingen aan te nemen.
De overtuiging van zijn leerlingen aan te nemen zelfs? Dat is apart, doet me een beetje denken aan die gristenscholen die vinden dat hun homo-leraren maar hetero moeten worden.

Maar goed, kennelijk weegt het dragen van een tulband voor jou zo zwaar dat je inhoudelijke overtuigingen opzij zet. Ik vind dat irrationeel. Die tulband is maar een uiterlijkheidje, terwijl de kwaliteit van het onderwijs (en het onderzoek) echt belangrijk is. En dan nog vind ik het stuitend dat jij kennelijk meent dat op te moeten leggen. Dat jij het zelf zou vertikken om college te volgen bij iemand met een tulband/hoofdfdoek/whatever, is jouw zaak. gaat ten koste van je eigen ontwikkeling. Stomme keuze, maar de jouwe en die vrijheid heb je. Maar dat je anderen het recht wilt ontnemen om college te lopen bij iemand met een tulband/hoofdfdoek/whatever, dat vind ik heel kwalijk. Waarom moet jouw geloofshaat de ontwikkeling van anderen schaden?
pi_52646979
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:53 schreef Sidekick het volgende:
Dank je, ik vond de vergelijking ook goed gekozen om te laten zien dat mensen niet weg hoeven wanneer ze het ergens mee oneens zijn.
Ergens mee oneens zijn is nog steeds wat anders dan constant rotzooi trappen, haatzaaien in moskees en homo's neersteken.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:06:27 #257
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52647486
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ergens mee oneens zijn is nog steeds wat anders dan constant rotzooi trappen, haatzaaien in moskees en homo's neersteken.
Camplo had het over "moeite hebben met het accepteren van de gebruiken van ons land". Iedereen heeft wel ergens moeite mee en iedereen wil sommige (in hun ogen) ongeweste elementen niet accepteren. Dat is iedereens goed recht.

Crimineel gedrag is van een andere orde.
pi_52647899
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Camplo had het over "moeite hebben met het accepteren van de gebruiken van ons land". Iedereen heeft wel ergens moeite mee en iedereen wil sommige (in hun ogen) ongeweste elementen niet accepteren. Dat is iedereens goed recht.

Crimineel gedrag is van een andere orde.
Ach so. Niettemin vind ik dat "ergens moeite mee hebben" geen enkel excuus mag zijn om je er dan maar niet voor in te zetten. En daar heeft het bij een deel van de moslims helaas alle schijn van.

Stel dat ik moeite heb met op mijn werk te komen, mag ik dat dan maar als excuus aanvoeren om voortaan maar om 10 uur binnen te wandelen? Nee dat mag niet, mijn baas verwacht van me dat ik me keurig aan de regeltjes houd en op tijd begin. En zo wordt ook van de moslims verwacht dat zij zich keurig aan de regeltjes houden (en die zijn niet moeilijk, Nederland is ontzettend doorgeschoten in haar tolerantie). Ze zijn per slot van rekening bij ons op visite, en dan heb je je aan te passen i.p.v. rotzooi te trappen.
pi_52648117
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 12:32 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

Grappig, alle Nobelprijswinnaars economie werken op? Jawel, universiteiten. Maar verder zie dat dus niet snel gebeuren?
[..]

De overtuiging van zijn leerlingen aan te nemen zelfs? Dat is apart, doet me een beetje denken aan die gristenscholen die vinden dat hun homo-leraren maar hetero moeten worden.

Maar goed, kennelijk weegt het dragen van een tulband voor jou zo zwaar dat je inhoudelijke overtuigingen opzij zet. Ik vind dat irrationeel. Die tulband is maar een uiterlijkheidje, terwijl de kwaliteit van het onderwijs (en het onderzoek) echt belangrijk is. En dan nog vind ik het stuitend dat jij kennelijk meent dat op te moeten leggen. Dat jij het zelf zou vertikken om college te volgen bij iemand met een tulband/hoofdfdoek/whatever, is jouw zaak. gaat ten koste van je eigen ontwikkeling. Stomme keuze, maar de jouwe en die vrijheid heb je. Maar dat je anderen het recht wilt ontnemen om college te lopen bij iemand met een tulband/hoofdfdoek/whatever, dat vind ik heel kwalijk. Waarom moet jouw geloofshaat de ontwikkeling van anderen schaden?
ALLE nobelprijs winnaars economie werken op universiteiten?

Knap dat een econoom met een tulband zijn eigen taal spreekt, de nederlansche en vast de engelse. En dan gaat hij werken op een universiteit. Die gast spreekt drie talen, kan hij veel meer geld verdienen elders dan op een uni in NL.

De overtuiging van de leerlingen = de identiteit van de school. Je vergelijking met homo leraren die hetero moeten worden slaat kant nog wal op het onderwerp waar we over hebben. Wanneer de leerlingen overtuigd zijn dat het dragen van een tulband is toegestaan, waarom dan niet? Open universiteiten? Ga je gang meneer de Sikh.

Het gaat mij erom dat je je aanpast aan de omgeving. Een boer op klompen in zijn kloffie wordt liever ook niet getolereerd in 5 sterren hotel De Bilderberg. Sterker nog, ik denk dat hij wordt gesommeerd om iets anders aan te trekken dan wel de klompen uit te trekken.

Een christen op een islamitische school zul je niet snel zien. Ook niet een tulband op een christelijke school.

Het feit dat je naar mij wijst met je vingertje en je vergelijkingen, vind ik hetzelfde als een rechts-extremist iets tegen joden roept. Je plakt een label. Flikt dat kaalkopje ook, je bij mij nu ook.

Ik heb immers nooit aangegeven dat de Sikh geen les mag geven. Of een tulband whatever. Ik heb geen geloofshaat. Ik ben tegen religieuze uitingen op scholen en in openbare gebouwen. Scheiding van staat en geloof heeft daar o.a. mee te maken. Dat je mij ervan beticht, vind ik onnodig. Je gaat uit van een bepaald perspectief.

Geef je niet de schuld hoor, zijn je ouders en omgeving. Kun je verder niets aan doen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:35:15 #260
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52648329
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
En zo wordt ook van de moslims verwacht dat zij zich keurig aan de regeltjes houden
Daar ben ik het mee eens. Iedereen in NL heeft zich aan de regels te houden
quote:
(en die zijn niet moeilijk, Nederland is ontzettend doorgeschoten in haar tolerantie).
Daar vergis je je in. Juist omdat we zo tolerant zijn, zijn onze regels moeilijk. Je mag veel, omdat er verondersteld wordt dat je je eigen verantwoordelijkheid kent. Net als het gedogen. Het mag niet, maar toch weer wel. Er zit ontiegelijk veel nuance in wat hier wel en niet mag. Te hard rijden mag niet, maar als we er een boete voor krijgen, zijn we ernorm verontwaardigd. Koos Spee, de agent die het grootste aantal wetsovertreders pakt in dit land, wordt niet gezien als een held, maar als een zakkenvuller. Zinloos geweld leidt tot enorme verontwaardiging, maar een jongeman die een knokpartij uit de weg gaat is een watje. Dit soort nuances is voor iemand uit een andere cultuur moeilijk te begrijpen, zelfs voor eenm westerse allochtoon al, laat staan voor iemand die uit een volstrekt andere cultuur komt
quote:
Ze zijn per slot van rekening bij ons op visite, en dan heb je je aan te passen i.p.v. rotzooi te trappen.
Word je even wakker? Ze zijn niet op visite. Ze wonen hier, hebben dezelfde rechten, dezelfde plichten. Het zijn Nederlanders, net als jij en ik.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:37:06 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52648393
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:27 schreef Devlinsect het volgende:

Het gaat mij erom dat je je aanpast aan de omgeving. Een boer op klompen in zijn kloffie wordt liever ook niet getolereerd in 5 sterren hotel De Bilderberg. Sterker nog, ik denk dat hij wordt gesommeerd om iets anders aan te trekken dan wel de klompen uit te trekken.
hilarisch

Het kan Bilderberg of enig ander 5 sterren hotel geen ene flikker schelen hoe hun klanten eruitzien, als ze maar betalen
pi_52648501
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:37 schreef Re het volgende:

[..]

hilarisch

Het kan Bilderberg of enig ander 5 sterren hotel geen ene flikker schelen hoe hun klanten eruitzien, als ze maar betalen
Bijna net zo hilarisch als jouw vergelijkingen en uitspraken over dit onderwerp.

Probeer iets duidelijk te maken aan de hand van een vergelijking. Of Bilderberg wel of geen ene flikker kan schelen, doet er niet toe. Ze hebben het liever niet. Bel ze op, vraag ze ernaar, zet het op de fax, scan de fax in zodat ik een bron heb.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:40:33 #263
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_52648504
quote:

[..]

Knap dat een econoom met een tulband zijn eigen taal spreekt, de nederlansche en vast de engelse. En dan gaat hij werken op een universiteit. Die gast spreekt drie talen, kan hij veel meer geld verdienen elders dan op een uni in NL.
Jongen, er zijn ook nog mensen die niet alleen naar het inkomen kijken als ze een baan zoeken. Verder is dit behoorlijk off-topic
Ook geen sig dus
pi_52648548
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:40 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Jongen, er zijn ook nog mensen die niet alleen naar het inkomen kijken als ze een baan zoeken. Verder is dit behoorlijk off-topic
Ow?

En offtopic? Ow?

Ben ik met jou in discussie? Nee.

Terug naar de kinderkamer.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:45:26 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52648685
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:40 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Bijna net zo hilarisch als jouw vergelijkingen en uitspraken over dit onderwerp.

Probeer iets duidelijk te maken aan de hand van een vergelijking. Of Bilderberg wel of geen ene flikker kan schelen, doet er niet toe. Ze hebben het liever niet. Bel ze op, vraag ze ernaar, zet het op de fax, scan de fax in zodat ik een bron heb.
rustig jongen ... ik vond de vergelijking hilarisch en dat mag jij ook van mijn vergelijkingen vinden, als ik al vergelijk.

Ik kom vaak genoeg in 5 sterren hotels...
pi_52648883
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:45 schreef Re het volgende:

[..]

rustig jongen ... ik vond de vergelijking hilarisch en dat mag jij ook van mijn vergelijkingen vinden, als ik al vergelijk.

Ik kom vaak genoeg in 5 sterren hotels...
Met je ongeschoren kop, lang haar en NIN t-shirt?

We vinden elkaars vergelijkingen hilarisch, kan niet altijd in je standpunten vinden. Toch respecteer ik je....
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:58:19 #267
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52649064
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:51 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Met je ongeschoren kop, lang haar en NIN t-shirt?

We vinden elkaars vergelijkingen hilarisch, kan niet altijd in je standpunten vinden. Toch respecteer ik je....
damn heb ik een NIN shirt ...

ach chargeren is leuk, af en toe inbinden ook of als mosterd na de maaltijd wat nuanceren, daar is nooit iemand slechter van geworden

Nederlanders zijn een volk van klagers en betweters en soms kan ik het me wel voorstellen dat het dan niet echt uitnodigend werkt om geforceerd die kneuterige nederlandse cultuur opgedrongen te krijgen...
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:04:50 #268
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52649252
quote:

[..]

ALLE nobelprijs winnaars economie werken op universiteiten?
Misschien 8 of 9 van de 10 nog actief zijnde nobelprijs winnaars. Doet dat iets af aan mijn verhaal?
quote:
Knap dat een econoom met een tulband zijn eigen taal spreekt, de nederlansche en vast de engelse.
Goede kans bij een Sikh dat engels zijn eigen taal is, maar anders spreekt ie m in ieder geval. En waarom ie Nederlands zou moeten spreken, zou ik niet weten. De voertaal in deuniversitaire wereld is al jaren Engels.
quote:
En dan gaat hij werken op een universiteit. Die gast spreekt drie talen, kan hij veel meer geld verdienen elders dan op een uni in NL.
Oh, vast en zeker. Maar er is meer dan geld alleen, zeker voor een wetenschapper. Of dacht je dat iedereen die aan een Nederlandse universiteit werkt dat doet omdat ze niet beter kunnen?
quote:
De overtuiging van de leerlingen = de identiteit van de school. Je vergelijking met homo leraren die hetero moeten worden slaat kant nog wal op het onderwerp waar we over hebben. Wanneer de leerlingen overtuigd zijn dat het dragen van een tulband is toegestaan, waarom dan niet? Open universiteiten? Ga je gang meneer de Sikh.
Omdat studenten geen homogene groep zijn. Aan iedere Nederlandse universiteit vind je ongelovigen, christenen, hindoe's, joden, moslims en ongetwijfeld nog allerlei geloven. Wat is dan de overtuiging van de studenten? Mijn vergelijking met homo's gaat in zoverre op dat de leraar in kwestie niet op commando van overtuiging (of seksuele geaardheid) kan veranderen. Zo werkt dat niet, dus het is zinloos dat te verlangen
quote:
Verzocht, hooguit. Maar als ie betaalt en zich netjes gedraagt, blijft het bij een gefronste wenkbrauw.
quote:
Een christen op een islamitische school zul je niet snel zien. Ook niet een tulband op een christelijke school.
Kom eens een kijkje nemen op de Vrije Universiteit, Nederlands enige gereformeerde universiteit. Tulbanden, djalbella's hoofddoeken, het loopt er allemaal rond. Oh ja, veel colleges zijn er in het Engels
quote:
Het feit dat je naar mij wijst met je vingertje en je vergelijkingen, vind ik hetzelfde als een rechts-extremist iets tegen joden roept. Je plakt een label. Flikt dat kaalkopje ook, je bij mij nu ook.

Ik heb immers nooit aangegeven dat de Sikh geen les mag geven. Of een tulband whatever. Ik heb geen geloofshaat. Ik ben tegen religieuze uitingen op scholen en in openbare gebouwen. Scheiding van staat en geloof heeft daar o.a. mee te maken. Dat je mij ervan beticht, vind ik onnodig. Je gaat uit van een bepaald perspectief.
Dan heb ik je kennelijk niet goed begrepen. Ik dacht dat je beweerde dat er in openbare gebouwen door het personeel geen religieuze utingen mochten worden getoond. De consequentie daarvan lijkt me dat de Sikh geen les mag geven aan een Nederlandse universiteit (ja, zonder tulband, maar dat doet ie niet). De consequentie daarvan is dat Nederlandse studenten dus geen college kunnen krijgen van deze briljante econoom. Maar kennelijk bergijp ik je niet goed, mijn excuses daarvoor.

Wat de scheiding van staat en geloof er mee te maken heeft, is mij niet zo duidelijk. Ik hoor die kreet vaker gebruikt worden als agrument tegen het dragen van hoofddoekjes, maar het grappige is dat ie precies tegengesteld bedoeld is. Zowel in Nederland als in andere landen wil die scheiding zeggen dat de staat zich niet bemoeit met het geloof van haar burgers. Met andere woorden, geen kerken of geloofsgenootschappen voortrekken en geen geloven of uitingen daarvan verbieden. Het van staatswege verbieden van hoofddoekjes is juist strijdig met de geest van de scheiding van kerk en staat. Des te schrijnender dat juist dit argument gebruikt wordt (ook in Frankrijk bijvoorbeeld) om moslms te dwingen hun hoofddoekje af te doen.
quote:
Geef je niet de schuld hoor, zijn je ouders en omgeving. Kun je verder niets aan doen.
Zullen we de flauwe persoonlijke aanvallen achterwege laten en ons concentreren op de inhoud van de discussie?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:20:59 #269
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_52649667
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:04 schreef Parabola_ het volgende:

Zullen we de flauwe persoonlijke aanvallen achterwege laten en ons concentreren op de inhoud van de discussie?
Discussies zijn niet meer mogelijk. Niemand zal zich laten ompraten tot 'de andere kant'. Ik ben het zat met de discussies. Ik wil geen woorden meer maar daden zien.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:25:21 #270
174903 Parabola_
oud, vertrouwd
pi_52649785
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:20 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Discussies zijn niet meer mogelijk. Niemand zal zich laten ompraten tot 'de andere kant'. Ik ben het zat met de discussies.
Lijkt me lastig op een forum
quote:
Ik wil geen woorden meer maar daden zien.
En waar zouden die daden uit moeten bestaan?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:30:17 #271
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_52653486
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Parabola_ het volgende:

[..]

[..]

ALLLAAAAAHU AKBAAAAAAAAAR! *boem*
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_52655144
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef Parabola_ het volgende:
Daar ben ik het mee eens. Iedereen in NL heeft zich aan de regels te houden
En wat vind je dan van de procentuele oververtegenwoordiging van allochtonen die zich niet aan de regeltjes houden?
quote:
Daar vergis je je in. Juist omdat we zo tolerant zijn, zijn onze regels moeilijk. Je mag veel, omdat er verondersteld wordt dat je je eigen verantwoordelijkheid kent. Net als het gedogen. Het mag niet, maar toch weer wel. Er zit ontiegelijk veel nuance in wat hier wel en niet mag. Te hard rijden mag niet, maar als we er een boete voor krijgen, zijn we ernorm verontwaardigd. Koos Spee, de agent die het grootste aantal wetsovertreders pakt in dit land, wordt niet gezien als een held, maar als een zakkenvuller. Zinloos geweld leidt tot enorme verontwaardiging, maar een jongeman die een knokpartij uit de weg gaat is een watje. Dit soort nuances is voor iemand uit een andere cultuur moeilijk te begrijpen, zelfs voor eenm westerse allochtoon al, laat staan voor iemand die uit een volstrekt andere cultuur komt
Kul. Mensen hebben gewoon te weten wat wel en niet kan. En als je het niet weet omdat je uit het rifgebergte komt waar een stamhoofd de dienst uitmaakte, verdiep je je erin. Dat heet namelijk respect voor het land en het volk waar je mag verblijven. In het o zo tolerante Nederland staan bovendien hordes hulpverleners voor je klaar die je maar al te graag met alles helpen.
quote:
Word je even wakker? Ze zijn niet op visite. Ze wonen hier, hebben dezelfde rechten, dezelfde plichten. Het zijn Nederlanders, net als jij en ik.
Hoe Nederlander ben je als je zelfs nog je dubbele paspoort wilt houden (om maar eens iets te noemen)?

Sorry, maar ze zijn hier niet thuis, als ze perse hun eigen cultuur willen houden, amper willen integreren, van de maatschappij willen profiteren en daarbovenop ook nog eens hier zijn om criminele rotzooi te trappen. Dan heb je hier geen woning. Geen rechten. Dan ben je geen Nederlander, maar moet er haast gemaakt worden met een enkeltje retour zandbak.

De goeden niet te na gesproken, vind ik het daarnaast volstrekt immoreel dat er in een klein land als Nederland meer dan een miljoen allochtonen zijn. Waarvan een substantieel gedeelte ook nog eens niet werkt en/of criimineel is. En waarvan wij met ons allen vroeg of laat het slachtoffer worden en er nog belastinggeld voor betalen ook.
pi_52655447
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:25 schreef Parabola_ het volgende:
Eensch, al was het maar vanwege het ontbreken van de nonverbale boodschap.
quote:
- harder optreden door de politiek en de politie
- een strenger uitzetbeleid van criminele allochtonen
- verplichten van het fatsoenlijk leren van Nederlands (dus geen "iek Achmed, jai mai verkope sigret")
- westerse normen verplicht opleggen aan immigranten

Daarnaast kan de allochtoon zich ook onderscheiden door zich positief op te stellen tegenover Nederland. En zich actief uitspreken tegen zaken zoals haatprediken, homohaat en geweld tegen niet-moslims. Gewoon partij kiezen voor Nederland. En dan ook niet achter je rug om staan gniffelen en denken "zak maar mooi in de stront".

En als dat allemaal niet gebeurt, zie ik nog wel eens een burgeroorlog ontstaan. En ik weet wel wie er dan wint, en dat zijn de moslims niet. Maar goed, daar hoopt niemand op, ik ook niet.
pi_52656344
Pas op, daar komen Vader_aardbezem, dadoc, longmen en calvobbes aan om je voor domme wilders-stemmer uit te maken. De linkse kerk op zn smalst.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:46:52 #275
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52656994
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:18 schreef harrypiel het volgende:

Pas op, daar komen Vader_aardbezem, dadoc, longmen en calvobbes aan om je voor domme wilders-stemmer uit te maken. De linkse kerk op zn smalst.
En ik dan?

Maar serieus, waarom bekritiseer je de typering 'domme wilders-stemmer', maar ga je een zin later zelf de soortgelijke typering "linkse kerk op z'n smalst" gebruiken? Is dat niet een overduidelijke 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'?
pi_52657234
Maar dat is toch ook "linkse kerk" gedrag? lever meer kritiek op "ali of hassan mocrotokkie" dan dat hen lief is en gelijk staan ze in drommen klaar om met "hahaha wat een domme PVV-kneus"-geblaat op de proppen te komen. Leuk om te zien hoe ze zelf happen als ze de term "linkse kerk" naar hun kop geslingerd krijgen. Voor zoiets wil ik best wel een keertje de hypocriet uithangen hoor
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 19:08:24 #277
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52657528
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:56 schreef harrypiel het volgende:

Leuk om te zien hoe ze zelf happen als ze de term "linkse kerk" naar hun kop geslingerd krijgen.
Misschien is FokBlock nog ergens geinstalleerd bij mij, maar ik zie geen calvobbes, Vader_aardbezem, dadoc of longmen happen, of uberhaupt aanwezig in het topic.
pi_52658245
Nog zo'n truukje: proberen de aandacht te verleggen naar iets totaal irrelevants. Het is totaal niet boeiend voor de strekking van mijn sarcastische post of een van hem of jij reageert; ik noem ook maar even uit de losse pols een aantal namen van erkende fok-lefties.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:18:15 #279
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52661036
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:34 schreef harrypiel het volgende:
Nog zo'n truukje: proberen de aandacht te verleggen naar iets totaal irrelevants. Het is totaal niet boeiend voor de strekking van mijn sarcastische post of een van hem of jij reageert; ik noem ook maar even uit de losse pols een aantal namen van erkende fok-lefties.
Maar heb je ook iets inhoudelijks te melden, of blijft het bij hypocriet gehuil?
pi_52662430
ja; reageer eens inhoudelijk op de posts van Vogeltjesdans, waarmee hij de woorden uit mn mond haalt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:28:55 #281
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_52663191
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:07 schreef harrypiel het volgende:

ja; reageer eens inhoudelijk op de posts van Vogeltjesdans, waarmee hij de woorden uit mn mond haalt.
Parabola doet het woord voor mij.

Ik vind het een onsamhangend verhaal. Eerst over oververtegenwoordiging, maar al snel vervalt hij in 'teveel allochtonen in ons kleine land'. Boem, in 1 zin maakt hij zijn eigen "gezonde kritiek" ongeloofwaardig. Een excuus voor haat. En jij ook, maar jij manifesteert het meer in huilen over linkse users op Fok. En dat maakt jullie de typische Wilders achterban.
pi_52663415
En jij verzandt weer in de typische demoniseringstaktieken van de "linkse kerk". Let me cue you in on a little something: niet iedereen die vocaal is in zijn of haar ongenoegen over de toestanden die de gemiddelde kliek mocrotokkies met zich meebrengt loopt blind achter wilders of verdonk aan, hoe hard de boring lefties het van de internet-daken ook schreeuwen.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:22:16 #283
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52664853
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef vogeltjesdans het volgende:

- harder optreden door de politiek en de politie
mooi daar ben ik ook voor
quote:
- een strenger uitzetbeleid van criminele allochtonen
klinkt leuk maar is niet realistisch, het creeert een bias en dus ongelijkheid
quote:
- verplichten van het fatsoenlijk leren van Nederlands (dus geen "iek Achmed, jai mai verkope sigret")
hoe ze het uitspreken is totaal niet relevant, genoeg dialecten hier in nederland waar ik geen tyfus van versta... examens nederlandse taal zijn goed maar moet wel op het schoolnivo van de betrokkene zitten...
quote:
- westerse normen verplicht opleggen aan immigranten
dat klinkt ook al zo tof he... wat zijn de westerse normen? gebakken lucht retoriek
quote:
Daarnaast kan de allochtoon zich ook onderscheiden door zich positief op te stellen tegenover Nederland. En zich actief uitspreken tegen zaken zoals haatprediken, homohaat en geweld tegen niet-moslims. Gewoon partij kiezen voor Nederland. En dan ook niet achter je rug om staan gniffelen en denken "zak maar mooi in de stront".
de allochtoon? lekker alles op een hoop vegen, je doet nu net alsof die 1 miljoen moslims allemaal radicaliserende fanaten zijn... te simpel...
quote:
En als dat allemaal niet gebeurt, zie ik nog wel eens een burgeroorlog ontstaan. En ik weet wel wie er dan wint, en dat zijn de moslims niet. Maar goed, daar hoopt niemand op, ik ook niet.
borrelpraat...
pi_52664955
Wilders Topic Nr. 421214447141
Ik ben Q en jij lekker niet!
pi_52666016
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:25 schreef RuttieQ het volgende:
Wilders Topic Nr. 421214447141
Jij bent vast nog nooit op de FP geweest. Ga maar eens een keer kijken, weet je meteen waar al die topics vandaan komen.
pi_52669543
quote:
Wilders
Eindelijk iemand die de scherpe lamp der waarheid op de ogen van het totaal ontwrichte Nederland zet.

Nederland verpauperd en dat pakt Wilders aan, klaar.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:13:28 #287
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52671282
vooralsnog pakt Wilders helemaal niets aan hoor...
pi_52673596
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:28 schreef Sidekick het volgende:
Parabola doet het woord voor mij.
Da's altijd makkelijk.
quote:
Ik vind het een onsamhangend verhaal. Eerst over oververtegenwoordiging, maar al snel vervalt hij in 'teveel allochtonen in ons kleine land'. Boem, in 1 zin maakt hij zijn eigen "gezonde kritiek" ongeloofwaardig. Een excuus voor haat. En jij ook, maar jij manifesteert het meer in huilen over linkse users op Fok. En dat maakt jullie de typische Wilders achterban.
Dat mag je vinden. Als je even doorleest zie je dat mijn posts voornamelijk reacties zijn op posts van anderen. En dat het dan niet heel samenhangend overkomt, zal wel en boeie.

En waar zie jij een verschil tussen 'oververtegenwoordiging' en 'teveel allochtonen in ons kleine land'?

En pardon my French, maar als iemand een excuus voor haat zoekt dan zijn het de radicaliserende moslims wel. Sterker nog, die hebben vaak geen excuus nodig. Overigens is links kampioen als het gaat om excuus zoeken om je kop maar in het zand te steken en alles met de mantel der liefde te willen bedekken.

Onder de streep van mijn verhaal is dit mijn mening:
- het is immorreel dat er zoveel allochtonen in Nederland zijn
- daarnaast zijn allochtonen crimineel oververtegenwoordigd
- velen doen volstekt niets om zich aan te passen, sterker ze trappen rotzooi
- Wilders is de enige die er wat van durft te zeggen en dat dan ook doet
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:13 schreef Re het volgende:
vooralsnog pakt Wilders helemaal niets aan hoor...
Hij heeft anders meer voorstellen gelanceerd op een specifiek vlak (de islam) dan GL over alle onderwerpen.

Zet hem maar eens in de regering. Moet je eens zien wat hij aanpakt.
pi_52673934
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:22 schreef Re het volgende:
mooi daar ben ik ook voor
"In for a penny, in for pound" dan ook
quote:
klinkt leuk maar is niet realistisch, het creeert een bias en dus ongelijkheid
dr is sowieso al een bias als ze de voordeeltjes van een dubbele nationalitiet/dubbel paspoort kunnen misbruiken.
quote:
hoe ze het uitspreken is totaal niet relevant, genoeg dialecten hier in nederland waar ik geen tyfus van versta... examens nederlandse taal zijn goed maar moet wel op het schoolnivo van de betrokkene zitten...
Fout! Men mag verwachten dat men de nederlandse op redelijk niveau leert te behhersen als men besluit zich hier te settelen.
quote:
dat klinkt ook al zo tof he... wat zijn de westerse normen? gebakken lucht retoriek
Ga jij maar eens naar Iran en ga je daar maar eens als de linkse homofiele atheistische kraker gedragen. Say hello to mr. Rope.

Even serieuzer: weet jij een betere term dan? dan hoor ik hem graag. Laatste keer dat ik naar de politieke en sociologische kanten van de nederlandse samenleving heb gekeken kwam ik toch echt op een typisch westers model uit. Dus wie is er hier nou gebakken lucht retoriek aan het verkondigen? juistem, de boring lefty.
quote:
de allochtoon? lekker alles op een hoop vegen, je doet nu net alsof die 1 miljoen moslims allemaal radicaliserende fanaten zijn... te simpel...
Vergeten het rijtje wat daarna komt te lezen? Bovendien, het overgrote gedeelte komt uit die zandbak in het rifbegergte en zijn dus volgens jullie standaarden net zo debiel als die brave gristenburgerlulletjes van het SGP/CU/RVU waar jullie doorgaans ook met veel plezier op kankeren.
quote:
borrelpraat...
de salonsocialisten kunnen er anders ook wat van
pi_52678834
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bin Laden doet om de paar weken een bericht vanuit zijn grot.
  maandag 27 augustus 2007 @ 10:00:05 #291
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52720241
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 04:23 schreef W00fer het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die de scherpe lamp der waarheid op de ogen van het totaal ontwrichte Nederland zet.

Nederland verpauperd en dat pakt Wilders aan, klaar.
Ja, man...
  maandag 27 augustus 2007 @ 11:14:37 #292
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_52721647
Voor mensen die vinden dat allochtonen Nederlands moeten kunnen spreken worden er wel heel veel Engelse termen ge-used.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_52722156
Ik probeer het een beetje samen te vatten zo tegen het einde van het topic.
Is dit een beetje kloppend?

Geert wilders is tegen de islam en problemen makende buitelanders
Veel nederlanders ook

Dat plus schreeuwen in de media

=

Zetels.
  maandag 27 augustus 2007 @ 15:50:13 #294
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_52728881
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:37 schreef outcast_within het volgende:
Ik probeer het een beetje samen te vatten zo tegen het einde van het topic.
Is dit een beetje kloppend?

Geert wilders is tegen de islam en problemen makende buitelanders
Veel nederlanders ook

Dat plus schreeuwen in de media

=

Zetels.
Veel Nederlanders ook...

waar heb je dat op gebaseerd? Het is eerder een opgeblazen 'hot item' in Nederland dat alles wat met Islam en Moslim gelinked wordt aan rotpubers, homohaters en extremisme.

Veel Nederlanders denken door dat Wilders zo loopt te schreeuwen dat:

Moslim en Islam = Rot mensen en Extremisten.

Wat natuurlijk onterecht is. Maar zoals veel gelukkig nuchtere mensen die er nog zijn weten dat dit slechts een selecte groep is.
pi_52728975
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef TeenWolf het volgende:
Hebben ze in Noord-Korea stadions?
pi_52728982
Geert gaat de geschiedenisboeken in als de redder van Nederland
pi_52728991
Aan de andere kant moet je ook je ogen niet sluiten voor het probleem dat er natuurlijk wel is.
pi_52745638
kijken of wilders weer cartoons op zijn site gaat plakken
pi_52747730
Redder des Vaderland....Geertje 'de Witte' Wilders
pi_52749990
Ach, we moeten het allemaal niet zo strikt zien. Van binnen zijn we allemaal blank
pi_52750164
Voor al die mensen die al hun hoop vestigen op Geertje, worden binnen nu en 10 jaar toch een illusie armer....95% van zijn plannekes zijn Europees gezien niet of nauwelijks uitvoerbaar en zijn uitspraakjes zijn natuurlijk allemaal voor de bühne, maar nog niks gepresteerd....

Om lekker ff een generaliserende uitspraak te doen...als al zijn aanhangers nou eens een fatsoenlijkse opleiding afronden en keihard te werken zodat jullie meer opties hebben en niet gedwongen worden om in de sociale woningbouw jullie publieke ruimte niet hoeven te delen met al die zeelanders en geitenneukers....lost het probleem zich vanzelf op....

Deze post vraagt niet om een serieus weerwoord

Dank u wel en slaap lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')