ja unhappiness wordt nogal opgedrongen vind ik...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja inderdaad, want wat je niet bespreekt bestaat niet.
Daarom hebben wij ook zo'n fijn multicultilandje waarin iedereen happy is.
Straks ga je nog beweren dat alles wat politici (met aanhang) beweren wel een kern van waarheid moet bevatten omdat ze aanhang hebben.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Strolie75 het volgende:
Als moslims zich normaal zouden gedragen, had een persoon als Wilders helemaal geen aanhang. Je haalt oorzaak en gevolg weer eens door elkaar.
nee als Wilders nu eens niet alles over een kam scheerde, je zegt het zelf al... "de moslim"... wie is dat?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:18 schreef Strolie75 het volgende:
Als moslims zich normaal zouden gedragen, had een persoon als Wilders helemaal geen aanhang. Je haalt oorzaak en gevolg weer eens door elkaar.
Als je een beetje zou luisteren naar de man zal je horen dat hij niet iedere moslim over 1 kam wil scheren, maar dat er een aanpak moet komen op de problemen die zijn ontstaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:13 schreef Re het volgende:
[..]
ja unhappiness wordt nogal opgedrongen vind ik...
zijn er problemen... ja, moet er een oplossing komen... ja, moet dat met schreeuwerige blatante onzin... nee.
en blijkbaar vind wilders dit geen multikul aangezien het maar om een cultuurtje bij hem gaat... die van de moslim...
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je een beetje zou luisteren naar de man zal je horen dat hij niet iedere moslim over 1 kam wil scheren, maar dat er een aanpak moet komen op de problemen die zijn ontstaan.
Dat hij zo nu en dan behoorlijk tegen zere schenen loopt te schoppen (zoals de opmerking dat de Koran gelijk is aan Mein Kampf) is niet echt handig wellicht, maar wel goede PR. We hebben het tenslotte weer over het onderwerp "Moslim in de Nederlandse samenleving" ipv dat het onderwerp weer in de vergetelheid raakt met alle gevolgen van dien.
Stel dat Wilders er niet was, wie zou dan het ongenoegen van het volk uitspreken?
Het 'domme arbeidersvolk' heeft ook het meeste ervaringen met onze medelanders denk ik.. want de mensen in de upperclass wonen in andere wijken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?
Tjonge jonge, wie is er nu over een kam aan het scheren? Net alsof iedereen die op Wilders stemt tot het domme arbeidersvolk behoort (is dat trouwens niet hetzelfde volk dat gekoestert werd toen ze nog PvdA stemde?). De enige gemeenschappelijke factor is dat het mensen zijn die de huidige toestand in dit land kotsbeu zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
oh, ik snap best wel dat hij heus wel genuanceerder zal zijn dan dat hij doet voorkomen, maar met zijn gechargeerde onderbuik retoriek spreekt hij blijkbaar een bepaald soort slag mensen aan die daar gevoelig voor zijn, en laat hij nu net die bevolkingsgroep nodig hebben (noem het van mij part het domme arbeidersvolk) en ik ben benieuwd as hij eindelijk aan de macht komt en dat zijn holle retoriek als een zeepbel ontploft, wat dan?
Je scheert de aanhangers van Wilders over een kam:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
Precies. Wilders is de spreekbuis voor veel ongenoegen wat er onder de bevolking leeft bij gebrek aan Pim beter.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:37 schreef Bastard het volgende:
Het 'domme arbeidersvolk' heeft ook het meeste ervaringen met onze medelanders denk ik.. want de mensen in de upperclass wonen in andere wijken.
En ik zie Wilder echt niet aan de macht komen hoor, ik heb soieso al mijn twijfels over die zetelpeilingen, ik zie het meer als stemmingsmakerijk waar wij met zn allen aan mee doen.
Omdat taal in dit verband volkomen los staat van cultuur.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:25 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Als jij zo trots bent op je Nederlandse cultuur, waarom dan zo slordig omgesprongen met onze prachtige taal?
Ergens is een optimum:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:44 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Precies. Wilders is de spreekbuis voor veel ongenoegen wat er onder de bevolking leeft bij gebrek aan Pim beter.
In de linkse pers stond nog wel dat veel hoogopgeleiden op Wilders stemmen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:32 schreef Re het volgende:
[..]
Taal is een integraal onderdeel van de cultuur. De dialecten passen bij de streekcultuur, de standaardtaal bij de nationale cultuur. Onze zuiderburen zijn er het levende bewijs van dat taal ab-so-luut niet los staat van cultuur.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat taal in dit verband volkomen los staat van cultuur.
Of hebben we in Nederland niet ook in elk fokking kutdorp een ander dialect?
Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:05 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ergens is een optimum:
Problemen negeren is niet goed, dat blokkeert een oplossing
Problemen bespreken is beter, dan kun je beginnen te werken aan een oplossing
Problemen overdrijven is weer niet goed, het polariseert en leidt tot een loopgravenoorlog.
Wat Wilders doet, is doorschieten. Je moet goed blind zijn om dat niet te zien. We hebben een miljoen moslims in NL, variërend van heel streng tot zo goed als seculier. Die gaan niet weg, hoe hard je ook roept. We zullen met ze moeten samenleven, en zij natuurlijk ook met ons. Hun boek -waar zij nu eenmaal heilig in geloven- vergelijken met Mein Kampf helpt daar niet bij. Daar worden zo boos van, het zijn net mensen. En met boze mensen is het lastig samenleven.
Geert Wilders doet me altijd een beetje denken aan iemand die de radio snoeihard zet om de buurman duidelijk te maken dat die te veel lawaai maakt. Gevolg: boze buurman, en als buurman net zo'n heethoofd is, escalatie tot vandalisme en geweld aan toe. Onder die 1 miljoen moslims zitten vast en zeker ook een paar (paar honderd, paar duizend ms zelfs, daar gaat het hier niet om) heethoofden, net als onder de Wilders-achterban. Goede kans dat het uitloopt op geweld, schieten we daar wat mee op?
Ow, van Minister Vogelaar begreep ik dat de Nederlandse taal alleen nodig is als je het ook dagelijks gebruikt. Is dus geen moetje.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:10 schreef Parabola_ het volgende:
Taal is een integraal onderdeel van de cultuur. De dialecten passen bij de streekcultuur, de standaardtaal bij de nationale cultuur. Onze zuiderburen zijn er het levende bewijs van dat taal ab-so-luut niet los staat van cultuur.
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:13 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?
Nog steeds. Dat duurt dus al jaren. Mag hij boos zijn op een bepaalde groep fundamentalisten?
En jij een ban.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:16 schreef Fietsmutilatie het volgende:
wilders moet gewoon een kogel
1) sinds wanneer laat jij je iets gelegen liggen aan minister Vogelaar?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:15 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ow, van Minister Vogelaar begreep ik dat de Nederlandse taal alleen nodig is als je het ook dagelijks gebruikt. Is dus geen moetje.
Inderdaad, op een bepaalde groep fundamentalisten. Maar zo welgericht is z'n betoog niet.quote:Hoelang zit Wilders in de politiek? Hoelang heeft hij zijn huis uit moeten vluchten en beveiliging moeten hebben?
Nog steeds. Dat duurt dus al jaren. Mag hij boos zijn op een bepaalde groep fundamentalisten?
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef Parabola_ het volgende:
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.
Is dat alles wat je te bieden hebt? JIJ ziet geen oplossing, dus maar laten escaleren? En dan? Licht me eens in hoe je de toekomst van ons land ziet als het zou lukken de boel te laten escaleren. Schets me je toekomstperspectief (of dat van Wilders).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:20 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
lekker denigrerend naar de buitenlanders weerquote:Eerst proberen uit te praten, maar als de buurman hier niet voor open staat, en meteen "ies discriminatie" begint te gillen of te dreigen, dan ga ik de boel escaleren. En dat stadium hebben we in dit land met extremistische mosims, en tuig die zich achter hun godsdienst verschuilen inmiddels wel bereikt lijkt me zo.
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.
Typisch Nederland om te blijven praten, overblijfsel van het poldermodel, allemaal praten, niemand tevreden.
En 'hun' maar stomme Henkie spelen als het ze uitkomt kunnen ze je ineens niet meer verstaan zeker.
Geen oorlog zonder slachtoffers he, dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?
Misschien een besef van "hey kut, ik moet me hier normaal gedragen anders volgen er maatregelen" of "laat ik eens proberen een nuttige bijdrage aan deze maatschappij te leveren" of "ik ga mijn best doen om te integreren, en voel me niet alleen Nederlanders als ik mijn uitkering ontvang" of "dat verderfelijke westen is niks voor mij, tijd om terug te gaan naar de zandbak".quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:26 schreef Parabola_ het volgende:
Ook voor jou de vraag: en dan? Hoe zien die daden eruit? Wat voor toekomst brengen ze NL?
Mee eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:17 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Ja, hij mag boos zijn. Jij mag ook boos zijn als je buurman te veel herrie maakt. De vraag is wat je er vervolgens mee doet. Ga je proberen het probleem op te lossen of ga je de boel laten escaleren? Wilders doet evident dat laatste en dat vind ik -heel zachtjes uitgedrukt- niet zo nozel.
Die uitgestoken handen waren er inderdaad, maar van Wilders waren ze niet. Dat is een groot bezwaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies.. praten is altijd goed om mee te beginnen, maar als er onwel is na talloze uitgestoken handen dan is er een keer een moment dat er niet meer gesproken dient te worden maar dat er daden moeten komen.
Typisch Nederland om te blijven praten, overblijfsel van het poldermodel, allemaal praten, niemand tevreden.
En 'hun' maar stomme Henkie spelen als het ze uitkomt kunnen ze je ineens niet meer verstaan zeker.
Oorlogen zonder winnaars zijn er daarentegen meer dan genoeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geen oorlog zonder slachtoffers he, dat weet je zelf ook wel.
klinkt me iets te zweverig. Net had je het nog over 'daden', nu kom je met 'een besef van'. Niet genoeg hoor, dat besef moet ergens vandaan komen, hoe ga je ervoor zorgen dat dat besef er komt?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:28 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Misschien een besef van "hey kut, ik moet me hier normaal gedragen anders volgen er maatregelen" of "laat ik eens proberen een nuttige bijdrage aan deze maatschappij te leveren" of "ik ga mijn best doen om te integreren, en voel me niet alleen Nederlanders als ik mijn uitkering ontvang" of "dat verderfelijke westen is niks voor mij, tijd om terug te gaan naar de zandbak".
Ik zeg niet dat ik er blij mee zal zijn, maar als het niet anders kan en dat zal er uit voortvloeien dan moet dat maar. Let wel dat is wel in het alleruiterste geval denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Oorlogen zonder winnaars zijn er daarentegen meer dan genoeg.
Dus jij vind het acceptabel om oorlog als einddoel te hebben?
Ga een week wonen in een achterstandswijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:32 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Overbodig te zeggen dat het overgrote deel van de Moslims in NL zich normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert
als wilders mag stigmatiseren/vooroordeleren mag ik dat ook natuurlijk...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:42 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je scheert de aanhangers van Wilders over een kam:
het domme arbeidersvolk.
![]()
Ik ken arbeidersvolk wat het dubbele verdient van de gemiddelde werkende fokker hier, die toch op de PVV stemmen. Sterker nog, ik ken zelfs nederlanders met een afkomst die niet nederlands is, toch PVV stemmen. Omdat ze geen nederlander in eigen land voelen.
Overigens ben ik geen Wilders fan...
Reetje reetje![]()
Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofdquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Mee eens.
Hoe vind jij dat moslims tegen jou aankijken als ongelovige hond?
Degene die dat zou doen is een lompe boer.quote:Wanneer je met je vriendin langs een stel moslims loopt en wordt uitgescholden voor hoer?
Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.quote:Hoe vind jij dat je dood geknuppeld mag worden door een stel reli aanhangers, omdat je niet een moslim bent?
hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.quote:Hoe kijk jij tegen een dame met hoofddoek / burka aan als jij je paspoort wilt verlengen?
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.quote:Wanneer er een ramadan is en de magen van de moslimaanhangers, moeten thuis flink geleegd worden cq uitgekotst worden, bel je dan aan als buurman of het wat zachter kan of zet je de radio harder?
Heb zes jaar op Charlois gewoond. Genoeg voor je?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:36 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ga een week wonen in een achterstandswijk.
Klopt als een bus. Idem voor autochtonen, chinezen, Surinamers, Canadezen, Polen, Tsjechen zit ik al aan de 177?quote:Er is een deel dat zich wel normaal gedraagt én een nuttige bijdrage aan deze maatschappij levert. En er is een deel die dat niet doet. NIet een overgrote deel.![]()
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:29 schreef Apropos het volgende:
Die uitgestoken handen waren er inderdaad, maar van Wilders waren ze niet.
Van de zijde van de Nederlandse maatschappij.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?
[afbeelding]
Wat is alleruiterste? Dat hangt af van hoe ver je bereid bent te gaan om het te voorkomen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:34 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er blij mee zal zijn, maar als het niet anders kan en dat zal er uit voortvloeien dan moet dat maar. Let wel dat is wel in het alleruiterste geval denk ik.
Afgezien van de hofddoekjes zijn dit aanzienlijk gematigder standpunten dan die van Wilders. En van die hoofddoekjes snap ik nou net niet waarom je daar nou zo'n last van hebt. Zo'n stukkie stof.quote:We kunnen beginnen met probleemjeugd naar heropvoedingskampen te sturen, en hardere straffen uit te delen voor overtredingen. Radicale moskees sluiten en hoofddoekjes verbieden... zonder gemaar.
Of te wel, zolang zij bij mij niet op de tenen staan, vind ik ut best. Ik heb er geen last van. Prima houding.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef Parabola_ het volgende:
[..]
Interesseert me niet. Hun geloof is hun zaak. Ik heb geen last van de spookbeelden in hun hoofd
[..]
Degene die dat zou doen is een lompe boer.
[..]
Geen enkel geloof keurt dit goed, dergelijke praktijken worden je in de Koran ook niet geoorloofd. Dat er desondanks idioten zijn die toch denken dat dit mag, is een probleem. Het bestaande Nederlandse strafrecht biedt de adequate oplossing.
[..]
hoofddoek vind ik geen probleem, burka is onacceptabel. Ik geloof dat we in NL een stuk of 10 burka dragers hebben. Die mogen overigens niet werken van hun man.
[..]
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Er is geen enkele reden om te kotsen tijdens de Ramadan. Ik heb tijdens de Ramadan (of wanneer dan ook) nooit noemenswaardige last van mijn Marokkaanse buren gehad. Maar zou ik ooit last gehad hebben, dan had ik er zeker met mijn buurman over gesproken.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat heb ik dan gemist. Of bedoel je deze?
[afbeelding]
Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:45 schreef Parabola_ het volgende:
Wat is alleruiterste? Dat hangt af van hoe ver je bereid bent te gaan om het te voorkomen.
Kwaliteitspost 13.gifquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:16 schreef Fietsmutilatie het volgende:
wilders moet gewoon een kogel
Wat ik mij ook afvraag.. die 100 dagen dat ons kabinet door NL is getrokken om te luisteren naar de mensen, waarom komt daar niks van naar buiten? (of mis ik iets) Komt dat wellicht omdat het onderwerp "moslims in de gemeenschap" anders zo hoog op de agenda zou moeten komen te staan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:48 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik ben in elk geval niet bereid zo ver te gaan als de huidige politici in dit land: buigen en slikken. Knuffelen uit angst.
sindswanneer hebben moslims een eigen land?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:41 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik heb geen problemen met moslims, wel met straatvolk.
Wél vind ik dat nederland nederland moet blijven, moslims moeten dus ook nooit en te nimmer politieke macht krijgen in nederland, en al helemaal niet in elke stad een minaret, die staan er al genoeg in hun eigen land.
Het is een simpel feit dat er mensen zijn in deze samenleving waar ik verrekte weinig verwantschap mee voel. Extreem-rechtsen, streng gelovigen, leernichten, leeghoofden etc. Ik gun die mensen hun eigen leven en in enkele gevallen kan ik het met een individu uit zo'n groep prima vinden. Moet ik me druk maken om wat een Jehova's getuige van mij vindt? Waarom? Soms is negeren de beste manier om geen last van elkaar te hebben. Wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:47 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Of te wel, zolang zij bij mij niet op de tenen staan, vind ik ut best. Ik heb er geen last van. Prima houding.![]()
De nee-smiley je sterkste argument? Kom eens met wat beters.quote:Spookbeelden? Lompe boer? Praktijken in de koran worden niet geoorloofd? En 10 burka dragers?
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |