electrische apparaten zijn zelfs goedkoper geworden zag het toevallig op consumenten tv vanmorgenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:22 schreef gronk het volgende:
[..]
Koop jij ieder jaar een nieuw huis? Nee dus. Oftewel, voor een gedeelte van de markt heb je hogere woonlasten -- maar je kunt die bedragen *niet* overzetten op de rest van de populatie. Ga maar na: 95% van de huizenbezitters weet wat z'n maandlasten zijn (modulo rentewijzigingen). Stel dat huizen opeens een miljoen euro kosten, dan is de 'nieuwe' 5% huizenbezitters zwaar ongelukkig; de overige 95% ontzettend gelukkig (omdat ze gelijke woonlasten hebben, maar wel het genot kunnen hebben van overwaarde, en die evt. consumptief kunnen opnemen).
Overig punten: voedsel: al een jaar of vijf gelijk in nederland. Alleen energie is stevig duurder geworden.
Ja gebruik je overwaarde gecreerde huizen bubbel ook maar net zoals de amerikanen dat gedaan hebben dan zien we straks wel weer hoe we dat gaan oplossen. Plus als je je overwaarde gaat gebruiken zal je je hypotheek ook omhoog moeten gooien wat dus wel meer lasten tot gevolg heeft. Gelukkig mag dat nu niet meer van onze regering, in ieder geval niet om te consumeren en dan je HRA er op na te houden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:22 schreef gronk het volgende:
Koop jij ieder jaar een nieuw huis? Nee dus. Oftewel, voor een gedeelte van de markt heb je hogere woonlasten -- maar je kunt die bedragen *niet* overzetten op de rest van de populatie. Ga maar na: 95% van de huizenbezitters weet wat z'n maandlasten zijn (modulo rentewijzigingen). Stel dat huizen opeens een miljoen euro kosten, dan is de 'nieuwe' 5% huizenbezitters zwaar ongelukkig; de overige 95% ontzettend gelukkig (omdat ze gelijke woonlasten hebben, maar wel het genot kunnen hebben van overwaarde, en die evt. consumptief kunnen opnemen).
Ja na de invoering van de euro waardoor we toen opeens 10% meer betaalden hadden de producenten opeens zoiets we kunnen het niet maken om nu de prijs nog meer op te drijven.quote:Overig punten: voedsel: al een jaar of vijf gelijk in nederland.
En ons voedsel gaat hierdoor ook steeds duurder worden als we de berichtgeving van afgelopen weken moeten geloven.quote:
Alleen energie is stevig duurder geworden.
prijzen van voedsel zijn zelfs gedaald, op een paar na vanwege slechte oogstenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja gebruik je overwaarde gecreerde huizen bubbel ook maar net zoals de amerikanen dat gedaan hebben dan zien we straks wel weer hoe we dat gaan oplossen. Plus als je je overwaarde gaat gebruiken zal je je hypotheek ook omhoog moeten gooien wat dus wel meer lasten tot gevolg heeft. Gelukkig mag dat nu niet meer van onze regering, in ieder geval niet om te consumeren en dan je HRA er op na te houden.
[..]
Ja na de invoering van de euro waardoor we toen opeens 10% meer betaalden hadden de producenten opeens zoiets we kunnen het niet maken om nu de prijs nog meer op te drijven.
cbs
[..]
En ons voedsel gaat hierdoor ook steeds duurder worden als we de berichtgeving van afgelopen weken moeten geloven.
Dat is ook een statische truuk, want door de ontwikkelingen van electronica vinden onze economen het logisch dat als je een product hebt wat bijvoorbeeld eerst 100 euro kosten en alleen ned 1 2 en 3 kon ontvangen dat een prudoct wat opeens 30 zenders kan ontvangen ook bijvoorbeeld dan 200 euro zou moeten kosten, door de vooruitgang van de technologie kost die tv dan 150 euro en zeggen onze economen dat tv's goedkoper geworden zijn. Je leuk hoor, maar als ik nu nog die oude tv zou willen kopen die alleen 1 2 en 3 kon ontvangen dan kan dat niet meer want die worden wel weer heel snel door de proudcenten van de markt gehaald.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
electrische apparaten zijn zelfs goedkoper geworden zag het toevallig op consumenten tv vanmorgen
nope nee 2 precies dezelfde tv`s (kwa mogelijkheden dan) gewone crt`squote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is ook een statische truuk, want door de ontwikkelingen van electronica vinden onze economen het logisch dat als je een product hebt wat bijvoorbeeld eerst 100 euro kosten en alleen ned 1 2 en 3 kon ontvangen dat een prudoct wat opeens 30 zenders kan ontvangen ook bijvoorbeeld dan 200 euro zou moeten kosten, door de vooruitgang van de technologie kost die tv dan 150 euro en zeggen onze economen dat tv's goedkoper geworden zijn. Je leuk hoor, maar als ik nu nog die oude tv zou willen kopen die alleen 1 2 en 3 kon ontvangen dan kan dat niet meer want die worden wel weer heel snel door de proudcenten van de markt gehaald.
Ah crt tv's , hiervan zullen er nog wel redelijk wat op voorraad zijn, ik ben benieuwd of ze nog wel in productie zijn. Deze prijzen zal men laten zakken omdat men anders helemaal niet meer van die crt's af komt want de nieuwe hype zijn de lcd's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
nope nee 2 precies dezelfde tv`s (kwa mogelijkheden dan) gewone crt`s
Er zijn daar twee cijfers in gebruik. Een zonder en een met brandstof (en voedsel?).quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:03 schreef simmu het volgende:
en hierop terugkomend. ik dacht dat bv het inflatiepercentage van de vs gecorrigeerd wordt op voedsel en energie?
Juist diegenen die het liefst een daling van de fed funds rate willen roepen al weken dat er een recessie aankomt. Ze hebben bepaalde belangen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:39 schreef en_door_slecht het volgende:
En weer een steentje in het rijtje dat omviel in de richting van een recessie.
Kan best, maar helemaal onzin praten doen ze niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:46 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Juist diegenen die het liefst een daling van de fed funds rate willen roepen al weken dat er een recessie aankomt. Ze hebben bepaalde belangen.
sorry, maar die koop ik niet. ik koop het cijfer best, maar niet dat er dus gevolgtrekkingen uit getrokken kunnen worden. Wie weet zaten er mensen gewoon vast aan contract voor bepaalde tijd om dingen te leveren. dan kan het best stijgen, maar zegt het niets (of iets erg negatiefs) over de stand van zaken in de huizenmarkt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:49 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kan best, maar helemaal onzin praten doen ze niet.
July Durable Goods Orders: +5.9%. Expected: +0.9%. Previous: +1.9%, revised.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:49 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kan best, maar helemaal onzin praten doen ze niet.
Beetje gaar artikel iig. Het gaat over de affliates van de banken zelf, en deze hebben juist de discount window (nog) niet nodig. Die $2 miljard die ze hadden geleend was meer een signaal voor de markt dat het beschikbaar was en ze meldden ook dat ze hetzelfde bedrag ergens anders tegen vele betere tarieven konden krijgen. Het gebruik maken van de discount window zal dus vooral gebeuren voor security dealers (die niet binnen de holding vallen) en die itt tot de banken niet bij de window kunnen. Het idee was ook om het indirect via de banken te laten verlopen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:03 schreef gronk het volgende:
http://money.cnn.com/2007(...)stversion=2007082416
Fed bends rules to help two big banks
Twee dagen terug stond die koers ergens in de 1.34, dat betekent dus dat de euro ruim twee dollar cent meer waar is geworden de afgelopen dagen. De dollar daalt dus weer naar het niveau waar hij stond voor deze crisis.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Het lijkt erop alsof de dollar de laatste dagen weer alleen maar omhoog gegaan is...
Op het moment staat de dollar/euro koers op $ 1.3676.
Ja dat zat er wel, alhoewel dit een reactie is die voorspelbaar is, en een terugval maandag naar 135 zal wel gebeuren om vervolgens volgende week over de 1,40 te gaan en dan begint alles opnieuw.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 15:26 schreef DemonRage het volgende:
Het lijkt erop alsof de dollar de laatste dagen weer alleen maar omhoog gegaan is...
Op het moment staat de dollar/euro koers op $ 1.3676.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:56 schreef dewanand het volgende:
men heeft de dollar al bijna vijftien jaar kunstmatig hoog gehouden, om ervoor te zorgen dat de koopkracht van het amerikaanse volk hoog bleef. China heeft biljoenen dollars gekocht op deze manier, met geld dat verdiend was met exporten naar de USA. In feite, als dit systeem van global money trade goed wordt geanalyseerd dan is dit de allergrootste en vreselijkste vorm van kapitaalvernietiging die ooit heeft plaats gevonden in de geschiedenis van de mensheid. Er zijn op deze manier voor tientallen biljoenen aan dollars vernietigd aan koopkracht wereldwijd.
Klinkt vreemd he.
NOu, men heeft de koopkracht van slechts 200 miljoen amerikanen kunstmatig hoog gehouden ten kosten van de koopkracht van bijna 4 miljard gekleurde mensen in de arme landen.
Een abo? Heb je geld te veel of zo?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:01 schreef NightH4wk het volgende:
Sinds wanneer geeft Financial News gratis artikelen weg. Betaal ik daar honderden euro's per jaar voor. o.O
Iig, zolang China de dollars niet omwisselt is er geen vuiltje aan de lucht. De normale discipline werkt op deze manier niet aangezien de rente laag wordt gehouden.
Nee, studentje, maar het is een van de betere bladen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een abo? Heb je geld te veel of zo?![]()
betaal je ook voor de nyt dan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Nee, studentje, maar het is een van de betere bladen.
Uit de faq van die site:quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:01 schreef NightH4wk het volgende:
Sinds wanneer geeft Financial News gratis artikelen weg. Betaal ik daar honderden euro's per jaar voor. o.O
quote:Full site access to Financial News Online US is presently free of charge
Nope, ik volg vooral financieel news. The Wall Street Journal enzo dus.quote:
Wel interessant, alleen jammer dat het gelijk weer op PPT enzo gegooid wordt. Ben ff weg, brb.quote:maar hier nog eentje om het af te leren: http://www.financialsense(...)orsch/2007/0809.html
Mjah, zal wel nieuw zijn nu ze overgenomen zijn door Dow Jones. De Journal krijgt vanaf september ook een pagina met nieuws van Financial News.quote:
Wanneer beschouw je het als een crash? De markt is flink aan het fluctueren, enkele procenten per dag erbij of eraf tellen die ook mee, of moet het echt 10% zakken in 1 dag?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:52 schreef simmu het volgende:
ok, wie heeft er zin in een pool?
ik zeg: een crash binnen nu en 4 weken
Bedankt voor het complimentquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:11 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Nee, studentje, maar het is een van de betere bladen.
Studentje sloeg op mezelf, hehe.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment![]()
Ohquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:08 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Studentje sloeg op mezelf, hehe.
En ik was onduidelijk, hehe.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ohik zag die eerste komma over het hoofd
![]()
Ik denk November.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:52 schreef simmu het volgende:
ok, wie heeft er zin in een pool?
ik zeg: een crash binnen nu en 4 weken
Hier gaat het ook niet helemaal soepel. Wat hoofdletters, komma's en linkjes in woorden zijn wel handig in je posts. Leesbaarheid van je berichtjes is niet echt soepelquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:52 schreef simmu het volgende:
ps: mijn internet is gigantisch traag terwijl onze server prima draait, hoe staat het bij jullie?
a) ik zit op fok te typen, niet een sollicitatiebrief te schrijven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:07 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Hier gaat het ook niet helemaal soepel. Wat hoofdletters, komma's en linkjes in woorden zijn wel handig in je posts. Leesbaarheid van je berichtjes is niet echt soepel.
De handel stilleggen help de 1e xren maar wat je nu zag was dat de handel vanzelf al stilviel en de centrale banken dmv liquiditeits injecties de boel weer op gang moesten brengen. Probleem van risico's wegnemen is dat men geneigd is meer risico's te nemen (zie yen carry trade). Dus als overheden en centrale banken risico's wegnemen zullen alleen maar meer risico's genomen worden, de drempel wordt als het ware verlaagt. Tijdelijk effect dus meer niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:10 schreef Basp1 het volgende:
Ik geloof er niet in dat beurzen nog meer dan 5% per dag kunen verliezen anders wordt de handel wel stilgelegd of wordt er ingegrepen door verschillende instantie's.
Maar een sluipende crash die is al aan de gang ze proberen elke week weer met positieve berichten te komen om het sentiment nog steeds postief te beinvloeden. Ik verwacht dat begin november de aex op 440 staat.
Waarom grijpen ze niet in!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:20 schreef Aasgier het volgende:
[afbeelding]
Hij gaat weer lekker naar beneden...
Rustig maar, het was geen persoonlijke aanval maar gewoon een verzoek zodat het voor iedereen wat beter leesbaar wordt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:23 schreef simmu het volgende:
a) ik zit op fok te typen, niet een sollicitatiebrief te schrijven.
b) zeuren over hoofdletters, en dan geen inhoudelijke reactie geven. nee, *dat* is duidelijk actually, het zegt wel iets over je piepgehalte
c) als je moeite hebt met lezen van dit soort berichtjes moest je je wellicht niet begeven op forums
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:04 schreef simmu het volgende:
speciaal voor de complottheoriefans:
http://www.financialnews-us.com/?page=ushome&contentid=2448565379
http://zapruder.nl/portal/artikel/daar_komt_de_beurskrach/nujij
Aangezien de menselijke psyche een groot gedeelte van de handel bepaald kan ik hier toch niet echt mee instemmen. Als de handel echt op alleen maar objectieve beslissingen plaastvind hadden we al nooit zo'n bubble gecreerd.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:14 schreef digitaLL het volgende:
[..]
De handel stilleggen help de 1e xren maar wat je nu zag was dat de handel vanzelf al stilviel en de centrale banken dmv liquiditeits injecties de boel weer op gang moesten brengen. Probleem van risico's wegnemen is dat men geneigd is meer risico's te nemen (zie yen carry trade). Dus als overheden en centrale banken risico's wegnemen zullen alleen maar meer risico's genomen worden, de drempel wordt als het ware verlaagt. Tijdelijk effect dus meer niet.
[conspiracy/doomsday mode]quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 21:58 schreef Revolution-NL het volgende:
Als dit daadwerkelijk waar is ben ik toch erg benieuwd wat er de komende maand komen gaat.
Ik denk dat je daar wel een goed punt te pakken hebt, een kennis van mij werkt bij een van bovengoemde bankinstellingen hij zei dat er daar nog 3 fondsen zijn waarvan men niet de waarde kan bepalen. Maar dat nieuws is nog niet naar buiten gebracht.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 09:26 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
[conspiracy/doomsday mode]
Het kan ook nog zo zijn dat iemand meer weet over banken in Europa die op omvallen staan.
Ik kan dat grote verschil in steun van de FED tegen de steun door de ECB nog steeds niet plaatsen. Er zijn al een groot aantal banken voor enorme bedragen aan de subprime gekoppeld, waaronder ABN, BNP, Fortis, Rabo, Sachsen LB, IKB en niet te vergeten Barclays.
[/conspiracy/doomsday mode]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |