abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:07:50 #101
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52455196
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:40 schreef Aasgier het volgende:
EUR-USD 1.3516
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a1UpDp0kEh2U&refer=home
&
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aP1sCXuimVSk&refer=home
De fed heeft de rente verlaagd om de creditcrunch te bevechten waardoor de dollar nu dus minder waard is geworden.
Da's wel te zien idd...
pi_52455725
Op grond van de rente op de kapitaalmarkt zou mijn variabele rente vandaag gelijk zijn aan de rente van een hypotheek met rentevastperiode van 20 jaar. Volgens mij is dat een beetje een rare toestand.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:53:20 #103
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52456367
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:17:43 #104
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_52456981
Wat een debiele actie van de Fed, ik had beter verwacht van Bernanke.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:49:35 #105
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52459375
Uh-oh:

http://www.latimes.com/business/la-fi-countrywide17aug17,1,5048775.story?ctrack=1&cset=true
quote:
Anxious customers jammed the phone lines and website of Countrywide Bank and crowded its branch offices to pull out their savings because of concerns about the financial problems of the mortgage lender that owns the bank.
...
At Countrywide Bank offices, in a scene rare since the U.S. savings-and-loan crisis ended in the early '90s, so many people showed up to take out some or all of their money that in some cases they had to leave their names.
FYI: http://my.countrywide.com/ is een van de grotere hypotheekverstrekkers .
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52460279
Ik wacht effe nog een paar maandjes en dan ga ik denk ik BRIC kopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52461607
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:17 schreef Richie_Rich het volgende:
Idd, zelfs geen referentie naar inflatie in de verklaring. Z'n imago is hij nu kwijt, hele vreemde actie.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:35:57 #108
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52462089
Even een kleine correctie:
quote:
The Federal Reserve, reacting to concerns about the subprime lending crisis and the volatility in the financial markets that have resulted from it, announced Friday that it is cutting its so-called discount rate temporarily by a half percentage point, to 5.75 percent.

The discount rate is the rate the Federal Reserve banks across the country charge qualified lenders - mainly banks - for temporary loans. It is largely symbolic.

The central bank did not change its more closely watched federal funds rate, which affects rates that consumers pay on various types of loans. That rate remains at 5.25 percent.
Maar je kunt op je vingers natellen wat er half september gaat gebeuren, als de FED bijeenkomt om te beslissen wat ze met de rente gaan doen...
pi_52475946
quote:
begint op argentinie praktijken te lijken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_52475958
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
[..]

Maar je kunt op je vingers natellen wat er half september gaat gebeuren, als de FED bijeenkomt om te beslissen wat ze met de rente gaan doen...
en maar uitstellen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:10:08 #111
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_52479105
quote:
nog even een leuk weetje op de nederlandstalige site hiervan:
quote:
Opvallend is trouwens dat bij de 4 recessies die de VS hebben gekend, er telkens een inversed yieldcurve aan vooraf ging. Toch is het niet zo dat een inverse yield curve met zekerheid een recessie voorspelt.

Sinds november 2006 is in de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk sprake van een inverse yieldcurve.
Interessant, want Hagemeyer - wat er gisteren behoorlijk van langs kreeg - heeft al aangegeven dat de situatie in de VK zorgwekkend is. Aangezien dit soort bedrijven als eerste een recessie merken, kan het een voorteken zijn.
quote:
Daarnaast zorgde een vertraging van de omzetgroei voor onrust. Daarbij was de vertraging in Europa het grootst. Analist Martijn den Drijver noemt de afname van de groei in het VK zelfs 'zorgwekkend'.
Met in ons achterhoofd de algemeen bekende zwakheden van de VK, toch de 2e economie in omvang van de EU na Duitsland, namelijk de schulldgraad van de gezinnen - wat leidt tot wederom een zwak banksysteem.
quote:
De schuldgraad van de gezinnen. De Britse gezinnen zitten diep in de schulden: meer dan 150% van hun jaarlijks inkomen en over een steeds langere periode. De gemiddelde maandelijkse uitgave van de gezinnen bedraagt 884 EUR bij een gemiddeld inkomen van 851 EUR. Elke volwassene heeft gemiddeld een schuld van 6.000 EUR per jaar (inclusief niet gedekte leningen), m.a.w. een stijging van 82% in vijf jaar. De totale schuld van de Britse gezinnen is groter dan de economische productie van het land en is de tweede grootste van de OESO landen (na die van de Japanse gezinnen). Dit leidt ondermeer tot een zwak banksysteem. Deze door overdreven consumptie gedreven schuldlast veroorzaakt ook een record aantal persoonlijke faillissementen: 38.000 tijdens het belastingsjaar 2004-2005, een stijging met 30% over een jaar.

[ Bericht 25% gewijzigd door CrazyTaxi op 18-08-2007 16:20:29 ]
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_52522166
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52524925
Het NRC had hier zaterdag ook nog een goed stuk over, met wat uitleg over hoe deze hele situatie is ontstaan, en wat de gevolgen kunnen zijn. Niet zo uitgebreid als de link van simmu, maar wel in het Nederlands en dus (voor sommigen) misschien iets beter te volgen
Klik
  FOK!fotograaf maandag 20 augustus 2007 @ 13:40:00 #114
18921 freud
Who's John Galt?
pi_52526748
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:38 schreef simmu het volgende:
hier: http://www.safehaven.com/article-8214.htm?ref=patrick.net een goede uitleg/analyse
Interessant stuk, en verbazend goed doorheen te komen. Waar ik me over verbaas is dat er geen regulerend mechanisme op de rating offices zijn! Er werd gewoon aangenomen dat het wel goed zat, zonder enige toetsing. Kwam op mij erg over als een luie markt, die liever in sprookjes en snel geld geloofde, dan enig onderzoek voordat er geïnvesteerd werd.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_52539612
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

begint op argentinie praktijken te lijken
Argentinie gaat die onzin met INDEC heel erg duur betalen.

Ze hebben nog redelijk wat inkomende geldstromen(dollars) door tourisme en landbouwproducten maar dat zal niet voldoende zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_52539676
Kan iemand overigens die wel kan inloggen dat artikel van LA times copy-pasten?
pi_52541127
Het artikel komt eraan, even op m'n webspace pleuren.
pi_52576321
  woensdag 22 augustus 2007 @ 01:22:15 #120
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_52579570
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 16:10 schreef CrazyTaxi het volgende:

Met in ons achterhoofd de algemeen bekende zwakheden van de VK, toch de 2e economie in omvang van de EU na Duitsland, namelijk de schulldgraad van de gezinnen - wat leidt tot wederom een zwak banksysteem.
[..]

Nederland staat met kop en schouders bovenaan als het om hoogte van schuld gaat (relatief als absoluut)
pi_52579820
Bron?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 02:36:57 #122
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_52580367
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 18:17 schreef Richie_Rich het volgende:
Jim Cramer is het met je eens:Cramer gaat los!

HE HAS NO IDEA!!!

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een rate cut funest is voor huizenbezitters met een piggyback loan of een teaser rate loan ? Die mensen hebben toch juist last van een rentestijging?
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 22 augustus 2007 @ 03:55:47 #123
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_52580685
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:36 schreef yozd het volgende:

[..]

HE HAS NO IDEA!!!

Kan iemand me trouwens uitleggen waarom een rate cut funest is voor huizenbezitters met een piggyback loan of een teaser rate loan ? Die mensen hebben toch juist last van een rentestijging?
Cramer gaat altijd los, zal het filmpje zo even gaan kijken.
pi_52581049
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:36 schreef yozd het volgende:

[..]

HE HAS NO IDEA!!!

Ik denk het tegenovergestelde.
waar heb je dat gezien/ gelezen.

Cramer heeft boter op het hoofd, hij heeft voor miljarden van die leningen herplaatst/ laten herplaatsen bij Bear Stearns, hij is niet achterlijk, hij snapte best dat dat linke leningen waren.
Maar de oorzaak ligt volgens mij dat die amerikanen maar steeds de creditcards laten herfinancieren met een nieuwe mortgage door een creditmanager

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 22-08-2007 16:44:42 ]
pi_52590108
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
[..]

10 september maar even dollar long of eur/usd short gaan dan

Nu een stijging naar 1.37 de komende weken en dan half september weer terug naar 1.33.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 14:39:07 #126
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_52590401
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 07:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk het tegenovergestelde.
waar heb je dat gezien/ gelezen.
Veel mensen hebben hun huizen gefinancierd met variabele leningen. Als de rente daalt, hebben ze dus minder kosten. Bovendien zorgt een rentedaling ervoor dat mensen makkelijker kunnen lenen, waardoor de vraag naar huizen niet afneemt. Bij een rentestijging komt die vraag onder druk te staan en dus ook de huizenprijzen (dat laatste staat bijv. ook hier: http://www.moneyhighstreet.com/feature/33/).

Aangezien een groot deel van de Amerikanen gebruik maakt van mortgage equitity withdrawal (het benutten van de "overwaarde" van je huis) kan zo'n daling in de huizenprijzen dus funest zijn voor de binnenlandse consumptie.

Mmaar goed, mijn vraag was dus waarom een "rate cut" dramatisch is voor Amerikaanse huizenbezitters (zoals Cramer beweert).
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:34:23 #127
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_52593737
Hedenochtend is vermeld dat de kasreserves van grote ondernemingen gemiddeld 12/14% zijn. Dit zijn de hoogste kasreserves ooit, de investeringen zijn hierdoor minder - maar het positieve is dat men verwacht dat de kredietcrisis geen mega effect zal krijgen op de 'dagelijkse' economie. Oftewel, de malaise op de kapitaalmarkt zal niet 1 op 1 overgezet worden op de gewone markt. Nu is het discutabel wat mega effecten zijn en wat uiteindelijk sentiment met iedereen doet.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:02:38 #128
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_52596286
Dollar/Euro staat weer (even) boven $ 1.35
pi_52597269
De beurzen zijn opgetrokken door enerzijds het rentebesluit en anderzijds het "pompen van geld door de centrale banken". Kan iemand me het 2e scenario in een praktisch voorbeeld uitleggen ? Wordt dit geld gecreëerd? Waar gaat het dan heen? Enz. ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 22 augustus 2007 @ 19:34:05 #130
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_52598640
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
De beurzen zijn opgetrokken door enerzijds het rentebesluit en anderzijds het "pompen van geld door de centrale banken". Kan iemand me het 2e scenario in een praktisch voorbeeld uitleggen ? Wordt dit geld gecreëerd? Waar gaat het dan heen? Enz. ?
Geld scheppen betekent niet dat de drukpers o.i.d. aangaat. Het betekent gewoon dat geld van centrale banken naar het gewone publiek gaat. Centrale banken kunnen bijvoorbeeld obligaties kopen, nu is er geld van de centrale bank naar het publiek gegaan en is de geldhoeveelheid vergroot.
pi_52609668
Centrale banken putten gewoon uit de reserve die ze hebben
  donderdag 23 augustus 2007 @ 01:08:07 #132
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_52610251
Vandaar die reverse yieldcurve. Nu op de kapitaalmarkt de rente misschien daalt tov geldmarkt Dat was bij de voorgaande recessie ook het geval in de usa en vk.

http://stockcharts.com/charts/YieldCurve.html
quote:
Sinds november 2006 is in de Verenigde Staten en in het Verenigd Koninkrijk sprake van een inverse yieldcurve.
Eens kijken hoe het nu is, eerst slapen.

[ Bericht 56% gewijzigd door CrazyTaxi op 23-08-2007 01:49:11 ]
pi_52628272
En weer een kapitaalinjectie...

De dollar staat op het moment van posten op $ 1.3565
pi_52629297
[quote]Op donderdag 23 augustus 2007 01:23 schreef Salvad0R het volgende:
The Money Masters
[/quoteDit soort links hoort in Truth hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 19:22:52 #136
862 Arcee
Look closer
pi_52629406
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:17 schreef HiZ het volgende:
[quote]Op donderdag 23 augustus 2007 01:23 schreef Salvad0R het volgende:
The Money Masters
[/quoteDit soort links hoort in Truth hoor.
Neuh, BNW is dat tegenwoordig.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:26:30 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52629503
Tvp.

Is die dollar nou nog niet in elkaar geklapt?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52629793
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tvp.

Is die dollar nou nog niet in elkaar geklapt?
Nee, het schiet geen donder op.
pi_52630836
Die stabilisatie is maar tijdelijk, ze kijken alleen maar naar de korte termijn. Ik las in het NRC dat al 60000 mensen in de VS hun baan verloren hebben door de kredietcrisis. De klap is alleen weer even vooruitgeschoven..
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_52631204
VS gaat de recessie in en in China komt er ook nog wel een flinke crash

Ik denk dat Europa redelijk buiten schot blijft tot op heden
pi_52642630
Volgens een professor in het FD wordt het nog erger en is dit pas het begin het wordt geen reccessie maar een depressie.
quote:
Deflatie in aantocht

Door het wederom injecteren van goedkoop geld in de Amerikaanse financiële sector heeft de Federale Bank (Fed) de laatste ronde ingeluid van de financiële crisis die de wereld momenteel in haar greep heeft. Het eindspel is begonnen. Dat gaat niet over inflatie, maar over deflatie . En niet over een - wereldwijde - economische recessie, maar een wereldwijde depressie.

verder...
pi_52642872
lagere rente = sterkere dollar
hogere rente = zwakkere dollar

toch?
of was het nu net andersom
pi_52644188
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:51 schreef Basp1 het volgende:
Volgens een professor in het FD wordt het nog erger en is dit pas het begin het wordt geen reccessie maar een depressie.
[..]
idd; deflatie dreigt.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:09:19 #144
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_52644251
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:01 schreef GForceT1 het volgende:
lagere rente = sterkere dollar
hogere rente = zwakkere dollar

toch?
of was het nu net andersom
Precies, andersom

lagere rente = zwakkere dollar
hogere rente = sterkere dollar
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:35:36 #145
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52644948
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:06 schreef simmu het volgende:

idd; deflatie dreigt.
Technisch gesproken hebben we al een jaar of tien last van deflatie. Kwaliteit van spullen neemt toe, terwijl in sommige gevallen de prijs afneemt. PC's en consumentenelectronica zijn wel aardige voorbeelden.

Overigens hoeft deflatie helemaal niet zo erg te zijn hoor. Stagflatie, da's pas kut.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:50:50 #146
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52645381
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:35 schreef gronk het volgende:

[..]

Technisch gesproken hebben we al een jaar of tien last van deflatie. Kwaliteit van spullen neemt toe, terwijl in sommige gevallen de prijs afneemt. PC's en consumentenelectronica zijn wel aardige voorbeelden.

Overigens hoeft deflatie helemaal niet zo erg te zijn hoor. Stagflatie, da's pas kut.
* Papierversnipperaar plaatst een ik-ben-te-lui-om-het-zelf-op-te-zoeken post

Wat is stagflatie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Papierversnipperaar op 24-08-2007 11:57:43 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52645428
quote:

Je hebt het over electronica, maar hoe zit het met de primaire basis behoeftes die we nodig hebben.
Een dak boven ons hoofd is in de afgelopen jaren qau prijs verdubbelt om te kopen.
Voedsel wordt ook steeds duurder.
Energiekosten stijgen ook boven de inflatie uit.

Het is fijn dat we wat geodkopere tvs kunnen kopen maar daar hebben we niets aan als we geen dak, eten en stroom hebben.
pi_52645535
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

* Papierversnipperaar plaatst een ik-ben-te-lui-om-het-zelf-op-te-zoeken post

Wat is stagfaltie?
Stagnatie van de groei icm inflatie.
pi_52645576
quote:

[..]

Dag zeg je wel, maar ik begreep dat een groot deel van die vooruitgang al meegenomen wordt in de inflatiecijfers.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:22:49 #150
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52646302
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:52 schreef Basp1 het volgende:

Je hebt het over electronica, maar hoe zit het met de primaire basis behoeftes die we nodig hebben.
Een dak boven ons hoofd is in de afgelopen jaren qau prijs verdubbelt om te kopen.
Koop jij ieder jaar een nieuw huis? Nee dus. Oftewel, voor een gedeelte van de markt heb je hogere woonlasten -- maar je kunt die bedragen *niet* overzetten op de rest van de populatie. Ga maar na: 95% van de huizenbezitters weet wat z'n maandlasten zijn (modulo rentewijzigingen). Stel dat huizen opeens een miljoen euro kosten, dan is de 'nieuwe' 5% huizenbezitters zwaar ongelukkig; de overige 95% ontzettend gelukkig (omdat ze gelijke woonlasten hebben, maar wel het genot kunnen hebben van overwaarde, en die evt. consumptief kunnen opnemen).

Overig punten: voedsel: al een jaar of vijf gelijk in nederland. Alleen energie is stevig duurder geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')