Omdat er toen nog niemand een theorie had bedacht die de waarnemingen beter kon verklaren. Totquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef chatter het volgende:
Vroeger waren alle geleerden het er over eens dat de aarde het middelpunt was en dat de zon, maan, en overige planeten om de aarde heen draaiden.
In grote lijnen, ja, alleen die 'ze' was de katholieke kerk.quote:Totdat 1 geleerde aantoonde dat het juist de zon was waar alle planeten omheen draaiden.
Die man hebben ze bijna op de brandstapel gezet.
Von Daeniken heeft inmiddels zo vaak de plank mis geslagen, dat hij inderdaad niet meer serieus wordt genomen in de wetenschap. Terecht, naar mijn mening.quote:Die ene geleerde vs alle andere geleerden, dus.
E. von D. vs de andere geleerden, dus.
En ohwee als je als pseudo-wetenschapper het niet eens bent met de gestabiliseerde orde.
Dan ga je op de "brandstapel".
Ergo: Iedereen heeft gelijk, behalve E. von Daniken.
Elke theorie die aansluit bij een ancient-earth of ancient-astronaut theorie wordt verwerpt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:53 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Weer zo'n waanidee van pseudo-wetenschappers, dat afwijkende meningen/theorieen niet serieus worden genomen.
Een theorie wordt over het algemeen zo serieus genomen als deze verdient op basis van het aanwezige bewijs. En een pseudo-wetenschappelijke 'theorie', die steunt op bewezen onware aannames, verdient het niet om serieus genomen te worden.
Waarbij ik niet ontken dat er wel eens wetenschappers zijn geweest en ook in de toekomst zullen zijn, die theorieen vanwege andere redenen afwezen of zelfs belachelijk maakten. Het zijn soms net mensen, die wetenschappers.
[..]
Nee, de reden is eerder dat Von Daeniken gewoon niet aan wetenschap doet, maar hooguit aan pseudo-wetenschap en holle retoriek.
Snif snif, wat een gemene club, die gevestigde orde!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:00 schreef chatter het volgende:
En ohwee als je als pseudo-wetenschapper het niet eens bent met de gestabiliseerde orde.
Dan ga je op de "brandstapel".
Ergo: Iedereen heeft gelijk, behalve E. von Daniken.
En waarom worden die theorieen verworpen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:23 schreef Ticker het volgende:
[..]
Elke theorie die aansluit bij een ancient-earth of ancient-astronaut theorie wordt verwerpt.
Ik weet niet genoeg van Robert Schoch om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Iemand anders misschien?quote:Neem als voorbeeld Robert Schoch die doormiddel van erosie op de sfinx wilt aantonen dat deze veel ouder is dan wordt aangenomen.
Er mag geen onderzoek hier naar komen, omdat er op voorhand wordt geöpperd dat dit belachelijk is.
Er zijn genoeg voorbeelden uit de wetenschap waaruit blijkt dat het niet zo werkt. Bijvoorbeeld Darwin met zijn evolutietheorie, die toch de gevestigde orde overhoop gooide.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:45 schreef chatter het volgende:
Wat Ticker zegt.
Want stel dat er meerdere geleerden er ook zo over gaan denken ?????
Dan is alles wat iedereen tot nu toe geleerd heeft ineens niet correct meer. Toch ?
En dan zijn al die geleerden die het nu (volgens de massa) bij het rechte eind hebben ineens niet meer de mensen die gelijk hebben.
Want het gaat die geleerde volgens mij niet eens om eventueel het aantonen dat het misschien wel eens zou kunnen kloppen, maar het gaat hen erom, dat ze misschien wel eens ongelijk kunnen hebben.
Dat zijn de kernwoorden: gelijk of ongelijk.
Terwijl ik van mening ben, dat men open moet staan voor verschillende meningen en dat zijn de geleerden van nu dus niet van plan.
Veronderstel zeg, dat ze hun eigen ongelijk aantonen.
Net als met kinderen gat het hen om "gelijk" hebben.
Mij gaat het om open te staan voor verschillende meningen en niet om het gelijk hebben.
Geplunderd? Er is nooit wat gevonden in heel het Gizeh plateau, en wat er gevonden is, wordt inderdaad ergens achterin museau's gehouden, zoals een ijzeren plaat die waarschijnlijk gevonden zou zijn tijdens het weg-exploderen van bepaalde muur delen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Precies. Na eeuwen geplunderd te zijn door archeologen uit de 'beschaafde' wereld, houd Egypte de deur heel erg dicht. Niet meer dan logisch, vind ik.
de egyptische overheid is bang dat gizeh en de sfinx veel ouder zijn en NIET door de egyptebaren zijn gebouwd. chauvinismequote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er zijn genoeg voorbeelden uit de wetenschap waaruit blijkt dat het niet zo werkt. Bijvoorbeeld Darwin met zijn evolutietheorie, die toch de gevestigde orde overhoop gooide.
De komeetinslagtheorie met betrekking tot het uitsterven van de dinosaurussen. En ik heb laatst begrepen dat daar binnen de wetenschap nu juist weer discussie over is, of het wel de meteoriet was die de dinosaurussen liet uitsterven, of dat die alleen maar het laatste zetje gaf.
Zoals de wetenschap in elkaar steekt, staat ze juist erg open voor verschillende meningen, alleen moeten die dan wel ondesteunt worden. En dat is waar het de meeste alternatieve theorieën aan ontbreekt. Een leuke theorie bijvoorbeeld dat de sfinxen en de pyramides 10.000 jaar ouder zijn dan we denken, alleen ontbreekt verder elk bewijs voor een samenleving van die ouderdom, en zijn ze ook te verklaren vanuit hetgeen we nu weten over de geschiedenis.
En bij de pyramides is het niet de wetenschap van wie ze niet nader onderzocht worden, maar de egyptische overheid. En daar kan ik me ook nog wel iets bij voorstellen, dat je niet zomaar jan en alleman die met een of andere vergezochte theorie komt de pyramiden laat onderzoeken.
idd, en dan is er nog het gezicht van de sfinx. een forensisch expert van de fbi heeft het gezicht vergeleken met de afbeelding van cheops die in een museum staat.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Geplunderd? Er is nooit wat gevonden in heel het Gizeh plateau, en wat er gevonden is, wordt inderdaad ergens achterin museau's gehouden, zoals een ijzeren plaat die waarschijnlijk gevonden zou zijn tijdens het weg-exploderen van bepaalde muur delen.
Het leuke is dat diegene die dat heeft gevonden, diezelfde man is, die de enige geverfde grafiti/inscripties heeft gevonden in de grote piramide. Deze inscripties zijn de enige aanwijzingen dat Cheops de stichter van de piramde is.
Dus even op een rijtje:
Colonel Howard Vyse vond tijdens zijn onderzoeken in de grote piramide 2 dingen.
1 vreemd stuk metaal wat niet geplaatst kan worden, en zeker niet in de tijd van Cheops. Dit zou inhouden dat de gehele ijzer-tijd een paar milennia terug gedraaid moet worden. Deze ligt inderdaad ergens in een museum of in een achter kamer, en is volgens geleerde/egyptologists een niet belangrijk voorwerp.
2 Net nadat Vyse orders kreeg om terug naar Engeland te komen omdat zijn onderzoek in de piramide nie productief genoeg was, vond hij in een kamer waarin alleen hij toegang toe had een steen waarop in rode verf de naam cheops geschreven stond. Tot op de dag van vandaag door vele twijfelachtig, maar wel de enige officieële link met Cheops en het ultieme (ahum) bewijs dat Cheops de eigenaar is.
Punt 1 wordt genegeerd, punt 2 maar al te graag aangenomen.
Ik geef dit te titel krom. Om maar een voorbeeld te noemen.
De titel krom past ook goed op jouw verhaal. Je trekt conclusies over een stuk metaal dat niemand behalve Vyse kennelijk gezien is. Een stuk metaal gevonden in een piramide die waarschijnlijk ontelbare keren is binnen gedrongen door grafrovers en ander gespuis. Je vind de grafiti inscriptie twijfelachtig en je verdenkt vervalsing door een man die wellicht geen eens hierogliefen kende en waarschijnlijk al helemaal de naam van Cheops niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Geplunderd? Er is nooit wat gevonden in heel het Gizeh plateau, en wat er gevonden is, wordt inderdaad ergens achterin museau's gehouden, zoals een ijzeren plaat die waarschijnlijk gevonden zou zijn tijdens het weg-exploderen van bepaalde muur delen.
Het leuke is dat diegene die dat heeft gevonden, diezelfde man is, die de enige geverfde grafiti/inscripties heeft gevonden in de grote piramide. Deze inscripties zijn de enige aanwijzingen dat Cheops de stichter van de piramde is.
Dus even op een rijtje:
Colonel Howard Vyse vond tijdens zijn onderzoeken in de grote piramide 2 dingen.
1 vreemd stuk metaal wat niet geplaatst kan worden, en zeker niet in de tijd van Cheops. Dit zou inhouden dat de gehele ijzer-tijd een paar milennia terug gedraaid moet worden. Deze ligt inderdaad ergens in een museum of in een achter kamer, en is volgens geleerde/egyptologists een niet belangrijk voorwerp.
2 Net nadat Vyse orders kreeg om terug naar Engeland te komen omdat zijn onderzoek in de piramide nie productief genoeg was, vond hij in een kamer waarin alleen hij toegang toe had een steen waarop in rode verf de naam cheops geschreven stond. Tot op de dag van vandaag door vele twijfelachtig, maar wel de enige officieële link met Cheops en het ultieme (ahum) bewijs dat Cheops de eigenaar is.
Punt 1 wordt genegeerd, punt 2 maar al te graag aangenomen.
Ik geef dit te titel krom. Om maar een voorbeeld te noemen.
Ras?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:02 schreef huupia het volgende:
[..]
idd, en dan is er nog het gezicht van de sfinx. een forensisch expert van de fbi heeft het gezicht vergeleken met de afbeelding van cheops die in een museum staat.
wat blijkt , het gezicht is niet cheops en waarschijnlijk niet eens hetzelfde ras
In de 19de eeuw is het land leegeplunderd door Engelse en Franse archeologen, dwaas. Mijn opmerking was algemeen gericht. Er bestaat meer in de wereld dan ijzeren platen die ' waarschijnlijk' gevonden zijn toen sommige mensen archeologisch experimenten deden met buskruit....Raar dat die Egyptenaren tegenwoordig haast niemand meer toelaten bij hun monumenten, goh zeg...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
er is idd een hoop geplunderd , veel staat in parijs, londen e.d. alleen niet van het gizeh plateauquote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In de 19de eeuw is het land leegeplunderd door Engelse en Franse archeologen, dwaas. Mijn opmerking was algemeen gericht. Er bestaat meer in de wereld dan ijzeren platen die ' waarschijnlijk' gevonden zijn toen sommige mensen archeologisch experimenten deden met buskruit....Raar dat die Egyptenaren tegenwoordig haast niemand meer toelaten bij hun monumenten, goh zeg...
Dwaas?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:09 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In de 19de eeuw is het land leegeplunderd door Engelse en Franse archeologen, dwaas. Mijn opmerking was algemeen gericht. Er bestaat meer in de wereld dan ijzeren platen die ' waarschijnlijk' gevonden zijn toen sommige mensen archeologisch experimenten deden met buskruit....Raar dat die Egyptenaren tegenwoordig haast niemand meer toelaten bij hun monumenten, goh zeg...
Je hebt de klok wel horen luiden maar..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:17 schreef Djaser het volgende:
[..]
De titel krom past ook goed op jouw verhaal. Je trekt conclusies over een stuk metaal dat niemand behalve Vyse kennelijk gezien is. Een stuk metaal gevonden in een piramide die waarschijnlijk ontelbare keren is binnen gedrongen door grafrovers en ander gespuis. Je vind de grafiti inscriptie twijfelachtig en je verdenkt vervalsing door een man die wellicht geen eens hierogliefen kende en waarschijnlijk al helemaal de naam van Cheops niet.
Ja, dwaas. Ik blijf het een prima woord vinden, tegenwoordig niet genoeg gewaardeerdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 01:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dwaas?
....
Dus waar hebben we het nou over? Er is wel degelijk een no-go beleid op Gizeh, en belangrijke seismologische onderzoeken bij de poten van de sphinx hebben al diverse interessante data opgeleverd, toch wordt dit genegeerd en als natuurlijke grotten beschouwd. Waardeloos. Egypte zou zulke onderzoeken moeten aanmoedigen, zorgen dat het met de beste instrumenten nauwkeurig wordt onderzocht.
Bedankt voor je feedback!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:45 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Dat zegt al veel over jezelf. Je probeert met een honend lachje dit af te doen als een kinderlijk verhaal.
[..]
Uiteraard. Net zoals sommige archeologen er iets anders in zien en waar jij achter staat. Wie ben jij om je dan zo op te stellen dat jij het wel weet en er arrogant om mag lachen?
Maak je jezelf compleet belachelijk mee.
[..]
En er zijn overleveringen waarvoor de gevestigde wetenschap kiest ze te negeren. Wat komt dat goed uit voor je dat je dat weg laat.
[..]
Ja en? Dat is het bewijs dat die mensen toendertijd het hebben gebouwd? Je doet alsof je heel intelligent bent maar dit is toch wel een hele vreemde aanname
[..]
Sterker: sporen die de wetenschap heeft bevestigd. Het enige wat ontbreekt is de uitspraak van die wetenschappers dat het een atoomontploffing kon zijn geweest. En dat komt weer door hun indoctrinatie dat er in die tijd geen atoomkennis was omdat men er steevast van uit gaat dat er enkel mensen waren, dommer als nu. (die wel stenen konde sjouwen van 1000 ton wat we nu sinds 10 jaar pas kunnen. Grappig die arrogante wetenschap, nog grappiger dat jij er als een blind paard achteraan hobbelt)
[..]
Dit zuig je uit de duim vriend. Erich is daar heel duidelijk in.
[..]
Ik mis je wetenschappelijke logica.
Waarom hebben wij asfalt wegen nodig als wij hebben bewezen dat we het ook op zandpaden kunnen doen?
Wij hebben voor verbetering gekozen. Net zoals die kosmonauten. Maar je bibbert van dat woord dus moet en zal je het onderuit haen zonder dat je beseft dat het heel logisch is.
Mission failed.
[..]
Kijk, je interpreteert weer de zaken zoals het je uitkomt maar wil de feiten niet onder ogen zien.
Stel jezelf de volgende vraag:
Waar is alle rotzooi van de 2de Wereldoorlog? Is alles teruggevonden of opgeruimd? Nee.
En dat is amper 60 jaar geleden.
[..]
Waar heb je het over knul? Geen kennis van artifacten waarvan de wetenschap verbijsterd is hoe die gemaakt zijn? Je verwacht zeker dat ik ze allemaal ga opnoemen maar je zoekt ze zelf maar met google. Het zijn er zoveel.
Wat gepolijste stenen betreft moet je maar eens goed kijken naar de oude constructies in Egypte en Zuid Amerika. Daar staan stenen muren die naadloos op elkaar pasten en zelfs met zulke rare vormen die men hedendaags niet nadoet.
Maar goed, dat komt je relaas niet ten goede dus doe je net of dat niet bestaat.
[..]
Een interpretatie waar jij voor kiest. En zo doe je zelf waar je Erich van beschuldigd.
Toch grappig die logica. Ik hoef er zelfs weinig moeite voor te doen om je pseude wetenschappelijke relaas onderuit te halen met onweerlegbare feiten.
Het gaat niet alleen om de manier van bouwen maar het feit dat bepaalde bouwerken zo nauwkeurig waren gemaakt en waren berekend dat het onmogelijk mensen werk kon zijn.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat betreft die naadloze stenen, ik heb eens een leuk programma op de BBC gezien, waar me dus dat soort dingen probeerde na te bouwen. Bleek, dat het er ook aan ligt hoe je het aanpakt. Als jij een muur bouwt van stukken onregelmatige steen, kun je proberen om de steen die je wl toevoegen, zo te hameren dat hij perfect past. Een onmogelijke opgaaf met primitief gereedschap. Als je gewoon de nieuwe steen EN de al staande muur gaat bewerken, kun je verrassend strak aansluitende stenen krijgen! Het kost tijd en spierkracht, maar hetwas verbazend te zien wat mogelijk was.
Dus het is niet zo dat ik niet WIL geloven in de mogelijkheid van aliens, maar mensen zijn ook aardig handig, vroeger ook al. Dus ik geloof als er weinig tot geen bewijzen zijn voor beide mogelijkheden liever in mensen dan in ET.
Dat is de essentie van het verhaal.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:53 schreef Nohochacyum het volgende:
dat bepaalde bouwerken zo nauwkeurig waren gemaakt en waren berekend dat het onmogelijk mensen werk kon zijn.
Dit kan gewoon geen mensen werk zijn.
Idem dito... voor jouquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:11 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat is de essentie van het verhaal.
Wie bepaalt dat het geen mensenwerk kan zijn? En op welke grond?
Wanneer is iets mensenwerk en wanneer niet?
Het criterium lijkt te zijn 'IK zie niet in hoe je dit zou moeten maken, DUS is het geen mensenwerk'.
Met andere woorden: Je verheft jezelf tot norm en concludeert daaruit dat geen mens het zou kunnen maken.
Het komt er op neer dat je geen objectieve norm stelt. Je zegt alleen maar 'ik VIND dat het geen mensenwerk kan zijn'.
Maar je hebt geen objectieve grond.
Nee, niet de zaak verdraaien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:20 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Idem dito... voor jou
Jij stelt:"Aliens waren er toen niet, dus moet het door mensen gebouwd zijn".
Als jij de intellectueel wilt uithangen moet je niet zo oppervlakkig doen.
aliens worden er niet alleen om die reden bijgehaald. de voornaamste reden is dat in de scheppingsverhalen van vele ver van elkaar bestaande volkeren " goden , die uit de hemel kwamen" voorkomen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:31 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nee, niet de zaak verdraaien.
Erich et al redeneren 'dit kan niet door mensen gebouwd zijn' (criterium: ik zie niet hoe ze dat gedaan hebben) - en daarom worden er aliens bijgehaald. De aliens zijn in deze theorie noodzakelijk om te verklaren waarom die gebouwen er staan. (Want mensen kunnen ze niet gemaakt hebben).
Ik zie iets dat prima door mensen gemaakt kan zijn en dus is de noodzaak voor aliens weg.
Aliens kunnen het nog steeds gemaakt hebben in mijn beeld.
Maar ik beweer niet dat het niet anders kan.
En ik zeg dus dat het gebouw dat daar staat geen bewijs is voor aliens.
Drink eens een glaasje appelsap en lees eens iets over 'de wetenschappelijke methode' of 'hypothesen en theoriën' of 'wetenschappelijke theorie'. Zal verhelderend zijn.
Klopt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:19 schreef huupia het volgende:
dat is het beginpunt van de theorie van de " ancient astronauts"
vanuit dat oogpunt wordt door de paleo -seti aanhangers verder gezocht naar aanwijzingen/bewijzen
Dat geldt net zo goed voor de paleo-seti aanhangers als voor de wetenschap.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:37 schreef mgerben het volgende:
[..]
Klopt.
Op zich is het niet fout, en zelfs heel begrijpelijk, om bewijzen te gaan zoeken voor een idee.
Maar als je dat doet begeeft je wel op een hellend vlak.
Al te vaak zie je dat doodgewone dingen tot bewijs worden gepromoveerd, overgewaaardeerd en in sommige gevallen bewust verkeerd voorgesteld; en dat zaken die het idee tegenspreken worden genegeerd.
Het leuke aan de - zo vaak elitair genoemde - wetenschap vind ik dat de beoefenaard bereid zijn om een idee te laten varen als er voldoende bewijs is om dat te doen.
Dat ze dus bereid zijn om de menselijke neiging om vast te houden aan vertrouwde ideeën opzij te zetten - daar mag je best een beetje respect voor hebben.
De sfinx is trouwens uit 1 stuk steen gehouwen, deze steen lag daar niet maar is daar geplaatst. Hoe verklaar je dat, met houtjes en kranen? Nu in deze tijd is dat zelfs onmogelijk.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ja, dwaas. Ik blijf het een prima woord vinden, tegenwoordig niet genoeg gewaardeerd![]()
Ik zal niet ontkennen dat de manier van handelen van Egypte niet altijd logisch is, of bevordelijk voor goed wetenschappeliijk onderzoek. Maar ik zie daar geen grote samenzwering in. Het land heeft sinds Napoleon moeten toezien, dat buitenlanders het land binnenstromen en onder het mom van de wetenschap het land stripte van de mooiste vondsten. Als de sphinx niet zo zwaar was, stond die inmiddels in Parijs, Londen of Berlijn.![]()
Waarom zouden ze dus nu wel een ieder met een mooie theorie laten graven en zoeken? Als iedereen met een goed klinkende theorie mocht graven, had je in no time een gat zo groot, dat de pyramides er in zouden vallen.
Tijd niet gezien! Welcome Backquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
De sfinx is trouwens uit 1 stuk steen gehouwen, deze steen lag daar niet maar is daar geplaatst. Hoe verklaar je dat, met houtjes en kranen? Nu in deze tijd is dat zelfs onmogelijk.
Volgens wikipedia.quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
De sfinx is trouwens uit 1 stuk steen gehouwen, deze steen lag daar niet maar is daar geplaatst. Hoe verklaar je dat, met houtjes en kranen? Nu in deze tijd is dat zelfs onmogelijk.
quote:Carved out of the surrounding limestone bedrock, it is 57 metres (185 feet) long, 6 m (20 ft) wide, and has a height of 20 m (65 ft), making it the largest single-stone statue in the world.
Bron: http://news.yahoo.com/s/nm/20070820/sc_nm/egypt_antiquities_dc_1quote:Egypt discovers what may be oldest human footprint Mon Aug 20, 12:24 PM ET
CAIRO (Reuters) - Egyptian archaeologists have found what they said could be the oldest human footprint in history in the country's western desert, the Arab country's antiquities' chief said on Monday.
"This could go back about two million years," said Zahi Hawass, the secretary general of the Egyptian Supreme Council of Antiquities. "It could be the most important discovery in Egypt," he told Reuters.
Archaeologists found the footprint, imprinted on mud and then hardened into rock, while exploring a prehistoric site in Siwa, a desert oasis.
Scientists are using carbon tests on plants found in the rock to determine its exact age, Hawass said.
Khaled Saad, the director of prehistory at the council, said that based on the age of the rock where the footprint was found, it could date back even further than the renowned 3-million year-old fossil Lucy, the partial skeleton of an ape-man, found in Ethiopia in 1974.
Most archaeological interest in Egypt is focused on the time of the pharaohs.
Previously, the earliest human archaeological evidence from Egypt dated back around 200,000 years, Saad said.
Ik weet eigenlijk niet wat ongeloofwaardiger is. De bijbel of het verhaal dat de aarde wordt bezocht door buitenaardsen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:25 schreef Nohochacyum het volgende:
Maar jullie denken dus wel dat de aarde eerder is bezocht door (aliens) en tot op heden nog steeds word bezocht?
Ja, vakantie hequote:Op maandag 20 augustus 2007 22:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tijd niet gezien! Welcome Back
Maar is de sfinx vanuit een andere plaats vervoerd? Ik dacht dat deze gewoon uit een stuk is gesneden op de plaats waar hij nu staat. Wel zijn de stenen van de tempel van de sfinx en omliggende tempels van hetzelfde steen gemaakt als waaruit de sfinx is gemaakt.
Heb je hier iets van bronnen voor? Het lijkt me dat je dit verward.. zo niet, ben ik echt verbijsterd dat dit niet zo bekend is. Vooral omdat in boeken als "Mystery of The Sphynx" hier niet over wordt gesproken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:05 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ja, vakantie he
Klopt wat je zegt. De sfinx is uitdezelfde steen als de piramides gebouwd en deze stenen komen uit een groeve 200km naar het zuiden als ik het goed heb.
Die bewering mag je wel ietsje harder maken als je wilt...quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
De sfinx is trouwens uit 1 stuk steen gehouwen, deze steen lag daar niet maar is daar geplaatst.
Je verwart hier twee dingen met elkaar; of wellicht is het projectie.quote:Egypte is een islamitisch land en toen er gravingen en metingen werden gedaan onder de sfinx, waarbij de kamer van osiris werd gevonden, werd het opeens stopgezet. [...] ook dit werd stopgezet. Dit kwam omdat volgends de islam e.a. geloven de mensheid niet zo oud is als uit verscheidene data blijkt, waaronder de oudheid van de sfinx.
Leven en dood zijn echt de belangrijkste gebeurtenissen in je leven, en niet de Harry-Potter film die je vorige week hebt gezien.quote:De Piramide van Cheops..toch raar want er is nooit een sacrofaag gevonden in een piramide, en was dus niet bedoeld voor het begraven van mensen. Denk je nou echt dat zulke inmense werken zijn gebouwd om iemand te begraven?!
Ja, ik vond het ook raar toen ik t las, maar het is een tijdje geleden, ik zal ff de bronnen opzoeken ervan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:16 schreef Ticker het volgende:
[..]
Heb je hier iets van bronnen voor? Het lijkt me dat je dit verward.. zo niet, ben ik echt verbijsterd dat dit niet zo bekend is. Vooral omdat in boeken als "Mystery of The Sphynx" hier niet over wordt gesproken.
'Alien vs Predator' was geen documentairequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:22 schreef iruub het volgende:
Vind de TT wel erg raar als je bedenkt dat er zelfs in de film "Alien meets Predator er wordt gesuggereerd dat de Aliens de Goden waren en ons de mens hebben onderwezen in hoe zich te ontwikkelen.![]()
Deze theorie bestaat wel al wat langer dan de alien vs predator film....quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:22 schreef iruub het volgende:
Vind de TT wel erg raar als je bedenkt dat er zelfs in de film "Alien meets Predator er wordt gesuggereerd dat de Aliens de Goden waren en ons de mens hebben onderwezen in hoe zich te ontwikkelen.![]()
Nee, dat kun je niet menen!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:25 schreef mgerben het volgende:
[..]
'Alien vs Predator' was geen documentaire
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |