quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:44 schreef Nohochacyum het volgende:
Tevens heeft hij hele goede argumenten en beweringen.
Er is genoeg bewijs tegen te leveren hoor. Ik ga alleen die discussie niet voeren want dan moet ik het boek weer door gaan spitten en dat is me de moeite niet waard.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:58 schreef Syd het volgende:
[..]
Want jij hebt bewijs dat het niet zo was?
Ahhh, schuldig tot het tegendeel is bewezen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:58 schreef Syd het volgende:
[..]
Want jij hebt bewijs dat het niet zo was?
Nope. Maar ieder heeft natuurlijk recht op z'n mening want laten we eerlijk wezen, ik weet 't natuurlijk ook nietquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:25 schreef Nohochacyum het volgende:
Maar jullie denken dus wel dat de aarde eerder is bezocht door (aliens) en tot op heden nog steeds word bezocht?
Yep iedereen heeft recht op zijn eigen mening.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:30 schreef TommyZ het volgende:
[..]
Nope. Maar ieder heeft natuurlijk recht op z'n mening want laten we eerlijk wezen, ik weet 't natuurlijk ook niet![]()
En snel een beetje, dan laat ik me niet verleiden tot postenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:40 schreef nietzman het volgende:
Mag dit uit het grotemensensubforum?
Waarom?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:40 schreef nietzman het volgende:
Ik ben gewoon heel erg benieuwd naar de meningen van anderen en hoe ze hierover denken.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:43 schreef TommyZ het volgende:
[..]
En snel een beetje, dan laat ik me niet verleiden tot posten![]()
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:40 schreef nietzman het volgende:
Omdat dit geen drol met cultuur en historie te maken heeft?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:45 schreef Nohochacyum het volgende:
Waarom?
Gek zeg, met zo'n verhaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:50 schreef Nohochacyum het volgende:
Wat ik echter zo stom vind is het feit dat men dit onderwerp nooit echt serieus neemt!
tuurlijk wel!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:48 schreef nietzman het volgende:
[..]
Omdat dit geen drol met cultuur en historie te maken heeft?
Ook de bijbel als serieuze wetenschappelijke bron nemen en de verhalen invullen waar je maar wil helpt een boel.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:55 schreef Flashwin het volgende:
Nee, daarbij valt het onlogische en simplistische idee van evolutie echt in het niet.
Wat betreft de evolutie schijnt het zo te zijn dat deze aliens(Goden)de mens heeft geschapen zoals we die vandaag kennen)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:55 schreef Flashwin het volgende:
Nee, daarbij valt het onlogische en simplistische idee van evolutie echt in het niet.
Wat heeft dat in godsnaam de evolutiethorie te maken?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:59 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Wat betreft de evolutie schijnt het zo te zijn dat deze aliens(Goden)de mens heeft geschapen zoals we die vandaag kennen)
Nog steeds niet interessant?
Dus de 99%+ verwantschap aan de apen kunnen we wegwuiven en de Goden hebben het toen maar "overgenomen"?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:59 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Wat betreft de evolutie schijnt het zo te zijn dat deze aliens(Goden)de mens heeft geschapen zoals we die vandaag kennen)
Nog steeds niet interessant?
Een groot deel van Von Daeniken's "feiten" zijn inmiddels bewezen onjuist. Een aantal waren zelfs al bewezen onjuist toen hij het boek schreef.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:50 schreef Nohochacyum het volgende:
Ja dat heeft hij zeker.
Overigens denk ik dat men zijn eigen conclusies moet trekken.
Met veel van zijn beweringen en theorieen ben ik het wel eens.
'De' wetenschap neemt Von Daeniken net zo serieus als Von Daeniken serieus wetenschap bedrijft.quote:Wat ik echter zo stom vind is het feit dat men dit onderwerp nooit echt serieus neemt!
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:02 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Een groot deel van Von Daeniken's "feiten" zijn inmiddels bewezen onjuist. Een aantal waren zelfs al bewezen onjuist toen hij het boek schreef.
quote:Von Däniken claimed that a non-rusting iron pillar in India was evidence of extra-terrestrial influence.[1] However, he admitted in a Playboy interview[2] that the pillar was actually rusty and man-made, and that as far as supporting his hypotheses goes "we can forget about this iron thing." (Von Däniken did not invent the tale of the rust-free iron pillar in India: in 1935 Will Durant inserted the same mistake in Our Oriental Heritage, p.478) Neither von Däniken nor his publishers have removed this, or any other, discredited evidence from subsequent reprints of his books.
Hier moest ik al lachen...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:44 schreef Nohochacyum het volgende:
Ik heb laatst een heel goed boek gelezen van E. von Daniken.
Sporen waarvan Erich ervoor kiest om ze als lanceerplaatsen te zien.quote:Tevens heeft hij hele goede argumenten en beweringen.Vb:
Er zijn nog sporen van lanceerplaatsen; Er zijn afbeeldingen i grotten en op stenen tafels;
Subtiele correctie. Er zijn mythen en sagen waarbij Erich ervoor kiest om ze te interpreteren als verhalen over kosmonauten.quote:Er zijn mythen en sagen over deze 'goden', en hun afstammelingen, de halfgoden, enz.; Er zijn beschrijvingen in de bijbel (o.a. Ezechiël I en waar sprake is van Mozes' Ark des Verbonds), in de Mahabharata en in het Gilgamesh-epos.
a) De bewering 'kan niet gebouwd zijn door' is pertinent onwaar. De zg praktische archeologie houdt zich bezig met onderzoek naar hoe dergelijke dingen gedaan kunnen zijn.quote:Er zijn gebouwen of rtiines, waarvan de bouw alleen maar mogelijk was als deze 'primitieve culturen' over andere hulpmiddelen dan alleen maar bijlen, hamers, touwen en mankracht beschikten, en er zijn sporen die er op wijzen dat al eerder atoomexplosies op aarde hebben plaatsgehad.
Duizenden of honderden jaren oud?quote:Er zijn duizenden jaren oude zeekaarten, waar niet alleen Amerika maar ook de bergen van de Zuidpool onder de ijskap op staan.
Wat weerlegt hij dan?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:10 schreef MouseOver het volgende:
Lees voor de lol eens het boek "Von Däniken weerlegt".
Als je hier op de kaart van PIri Re'is doelt, die is uit 1513 dus geen duizenden jaren oud.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 10:44 schreef Nohochacyum het volgende:
Er zijn duizenden jaren oude zeekaarten, waar niet alleen Amerika maar ook de bergen van de Zuidpool onder de ijskap op staan.
De Russische benaming voor astronauten.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 11:46 schreef TonnyD.Sacrell het volgende:
wtf zijn kosmonanten?
Jouw post is inhoudelijk ook niet echt sterk, vriend. Je ageert alleen maar tegen smileys in andermans post.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:15 schreef Wijze_appel het volgende:
Von Daniken heeft meer bewijzen dan de skeptici kunnen aanvoeren om het tegen te spreken.
Daarom zie je ook al die wanhopige posts hier met die tranende smilies omdat ze met belachelijk maken hun enige weerwoord hebben. Ik moet weer lachen om die mensen die denken daarmee een goed onderbouwde reactie te hebben.
Dat zegt al veel over jezelf. Je probeert met een honend lachje dit af te doen als een kinderlijk verhaal.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:06 schreef mgerben het volgende:
Hier moest ik al lachen...
Uiteraard. Net zoals sommige archeologen er iets anders in zien en waar jij achter staat. Wie ben jij om je dan zo op te stellen dat jij het wel weet en er arrogant om mag lachen?quote:Sporen waarvan Erich ervoor kiest om ze als lanceerplaatsen te zien.
En er zijn overleveringen waarvoor de gevestigde wetenschap kiest ze te negeren. Wat komt dat goed uit voor je dat je dat weg laat.quote:Subtiele correctie. Er zijn mythen en sagen waarbij Erich ervoor kiest om ze te interpreteren als verhalen over kosmonauten.
Ja en? Dat is het bewijs dat die mensen toendertijd het hebben gebouwd? Je doet alsof je heel intelligent bent maar dit is toch wel een hele vreemde aannamequote:a) De bewering 'kan niet gebouwd zijn door' is pertinent onwaar. De zg praktische archeologie houdt zich bezig met onderzoek naar hoe dergelijke dingen gedaan kunnen zijn.
Er wordt niet bewezen dat het ook zo gedaan is, maar de bewering dat mensen het in die tijd met hun middelen niet konden doen is dus niet waar. Met hun middelen en hun kennis kon het wel.[/quote
En dat er ook wetenschappers zijn die daar niet achter staan en aantonen dat de mens in die tijd zulke zware stenen niet konden vervoeren laat je wederom voor JOUW gemak weg.
[quote]b) Het is een belediging voor die culturen om te stellen dat ze dat niet konden en dat die structuren 'dus' door aliens gebouwd moeten zijn. Ze konden het wel. Die dingen staan er!
Sterker: sporen die de wetenschap heeft bevestigd. Het enige wat ontbreekt is de uitspraak van die wetenschappers dat het een atoomontploffing kon zijn geweest. En dat komt weer door hun indoctrinatie dat er in die tijd geen atoomkennis was omdat men er steevast van uit gaat dat er enkel mensen waren, dommer als nu. (die wel stenen konde sjouwen van 1000 ton wat we nu sinds 10 jaar pas kunnen. Grappig die arrogante wetenschap, nog grappiger dat jij er als een blind paard achteraan hobbelt)quote:c) sporen waarvoor Erich ervoor kiest om ze te interpreteren als atoomexplosies. Wel interessant. Welke sporen, pray tell?
Dit zuig je uit de duim vriend. Erich is daar heel duidelijk in.quote:Duizenden of honderden jaren oud?
Maakt nogal verschil. De oudste zeekaarten van zo'n 1500 jaar oud zijn niet gegarandeerd echt (kunnen vervalsingen zijn) en zitten millennia verwijderd van de periode waarin Erich zijn Kosmonauten opvoert.
Ik mis je wetenschappelijke logica.quote:Ik mis een paar dingen in het verhaal van daniken.
1. Waarom hebben Aliens lanceerplaatsen van steen nodig? Als ze die nodig hebben, hoe zijn ze dan ooit geland? En als ze kunnen landen zonder die dingen, waarom moesten ze dan gebouwd worden?
Kijk, je interpreteert weer de zaken zoals het je uitkomt maar wil de feiten niet onder ogen zien.quote:2. Geavanceerde materialen. Letterlijk alles is van steen. De Kosmonauten reizen hopelijk niet in een ruimteschip van steen. Ze moeten wel geavanceerde materialen kennen. Metaal, titanium, glas, plastic - spul dat licht is, sterk en niet vergaat.
Toch hebben ze die kennis niet gedeeld met de mensen én ze hebben er geen snipper van achtergelaten.
Waar is het beton? Is echt een stuk makkelijk te bewerken en in vormen te gieten dan grote blokken rots. Waar is het glas? De splinters van een gebroken stuk glas? Waar is het afval? Zelfs geen verpakking van een Alien Marsreep is achtergebleven.
Waar heb je het over knul? Geen kennis van artifacten waarvan de wetenschap verbijsterd is hoe die gemaakt zijn? Je verwacht zeker dat ik ze allemaal ga opnoemen maar je zoekt ze zelf maar met google. Het zijn er zoveel.quote:3. Geavanceerde bewerking. Alles wat je ziet is met de hand gedaan. Erg knap, maar het komt nooit in de buurt van machinale bewerking.
Neem bijvoorbeeld sieraden of stenen: Tegenwoordig zijn die perfect gepolijst. Maar alles ouder dan 500 jaar is met de hand gepolijst of met een hamertje beklopt. Het één is niet minder dan het ander. Maar je ziet wel het verschil tussen hand en machinale bewerking. De kosmonauten wilden dus wel dat hun spullen gebouwd werden, maar handige dingen (een lintzaag, dynamiet, polijstmachine) stelden ze niet beschikbaar. Geen sporen, geen tekeningen.
Een interpretatie waar jij voor kiest. En zo doe je zelf waar je Erich van beschuldigd.quote:Kortom: Erich van Daniken kiest een hele populaire benadering:
1. Niemand weet precies wat er gebeurd is.
2. Ik gooi mijn interpretatie er tegenaan en ik redeneer alles wat ik kan zien erin.
3. Ik leun achterover en vraag anderen te bewijzen dat ik het fout heb - wat niet kan omdat niemand erbij is geweest.
Fout, de kaart is een samen raapsel diverse oudere kaarten die al tijden aanwezig waren, en van oorsprong onbekend.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:31 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Als je hier op de kaart van PIri Re'is doelt, die is uit 1513 dus geen duizenden jaren oud.
Stenen sjouwen van 1000 ton is niet zo heel moeilijk, en dat kunnen wij ookal duizenden jaren. Weleens van een hefboom gehoord? Of bomen die je onder een blok begraaft en dan maar rollen? Of tienduizenden slaven, met touwen, bomen en veel lichaamskracht?quote:Sterker: sporen die de wetenschap heeft bevestigd. Het enige wat ontbreekt is de uitspraak van die wetenschappers dat het een atoomontploffing kon zijn geweest. En dat komt weer door hun indoctrinatie dat er in die tijd geen atoomkennis was omdat men er steevast van uit gaat dat er enkel mensen waren, dommer als nu. (die wel stenen konde sjouwen van 1000 ton wat we nu sinds 10 jaar pas kunnen. Grappig die arrogante wetenschap, nog grappiger dat jij er als een blind paard achteraan hobbelt)
Hoe kunnen ze het bevestigen, als ze het niet zeggen?quote:Sterker: sporen die de wetenschap heeft bevestigd. Het enige wat ontbreekt is de uitspraak van die wetenschappers dat het een atoomontploffing kon zijn geweest.
1000 ton gaat je niet lukken. Wat ze demonstreren met een steen van een ton wil niet zeggen dat daarmee alles verklaard is.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:11 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Stenen sjouwen van 1000 ton is niet zo heel moeilijk, en dat kunnen wij ookal duizenden jaren. Weleens van een hefboom gehoord? Of bomen die je onder een blok begraaft en dan maar rollen? Of tienduizenden slaven, met touwen, bomen en veel lichaamskracht?
Waar heb je het over? Of wil je ons vertellen dat die bruggen als 1 stuk er neer gezet zijn? Nee toch?quote:Dat we het pas sinds 10 jaar kunnen is grote onzin. Neem de golden gate brug. Of het Empire state building. Of de twin towers. Allemaal een stuk ouder.
Ze bevestigen dat er in radioactieve straling aanwezig is en die gedateerd hebben op 4000+ geleden.quote:Hoe kunnen ze het bevestigen, als ze het niet zeggen?
Niet helemaal correct.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:46 schreef Ticker het volgende:
[..]
Fout, de kaart is een samen raapsel diverse oudere kaarten die al tijden aanwezig waren, en van oorsprong onbekend.
1000 ton is dan ook belachelijk veel. Zijn de constructies aldaar dan 1000 ton? In 1 stuk?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:24 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
1000 ton gaat je niet lukken. Wat ze demonstreren met een steen van een ton wil niet zeggen dat daarmee alles verklaard is.
Ik snap je vooringenomen positie maar wel redelijk blijven.
Nee, maar dat we pas sinds 10 jaar 1000ton kunnen tillen is ook onzin.quote:Waar heb je het over? Of wil je ons vertellen dat die bruggen als 1 stuk er neer gezet zijn? Nee toch?
Die blokken van 1000 ton/stuk wel... mag je over nadenken.
Dat zegt niks over atoomontploffingen, er zijn meer bronnen van radioactieve straling. De ontdekking van de straling zelf bijvoorbeeld, is van voor de ontdekking van de atoombom.quote:Ze bevestigen dat er in radioactieve straling aanwezig is en die gedateerd hebben op 4000+ geleden.
Denk even logisch na:quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:26 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Niet helemaal correct.
De algemene opvatting is dat de kaart van Piri Re'is inderdaad (grotendeels) gebaseerd is op kaarten die toen al bestonden. Maar hiervan was de oorsprong niet onbekend. Het gaat hier over kaarten die in de (late) middeleeuwen gemaakt zijn en gebruikt werden om te navigeren. Er is geen enkele aanwijzing dat de kaart van Piri Re'is gebaseerd is op kaarten die toen meer dan een paar honderd jaar oud waren, en van onbekende oorsprong.
Juist de pseudo-wetenschappers als Von Daeniken gaan er van uit dat de mens een paar duizend jaar geleden minder intelligent was dan nu, o.a. door te beweren dat de mens toen nooit piramides hadden kunnen bouwen zonder buitenaardse hulp. Dat is inmiddels bewezen onjuist.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:45 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Sterker: sporen die de wetenschap heeft bevestigd. Het enige wat ontbreekt is de uitspraak van die wetenschappers dat het een atoomontploffing kon zijn geweest. En dat komt weer door hun indoctrinatie dat er in die tijd geen atoomkennis was omdat men er steevast van uit gaat dat er enkel mensen waren, dommer als nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |