Damn dit klinkt zo bekend.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:22 schreef legacy81 het volgende:
Ik heb hem later wel die hele doos de parkeerplaats over laten slepen.![]()
Klacht: Verkopers die spul verkopen waar ze geen verstand van hebben.
Gelukkig wilde ik ook geen advies. Heb ik ook niet gevraagd. Maar als ik een bepaald iets wil horen ga ik er wel van uit dat ze weten wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:29 schreef Scorpie het volgende:
wat retuow82 zegt. Ik koop bij dat soort zaken ALLEEN maar als ik weet wat ik koop, en dat ik geen ADVIES meer hoef.
Bullshit reactie. Je zegt dus dat HARMAN/KARDON bij de BCC slechter is dan bij een speciaalzaak???quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:29 schreef PeZu het volgende:
goed geluid uit een home cinema setje van de bcc_!
Hehehe tuurlijk joh,dat weet je toch? Die BCC tassen waar ze de producten in doen tasten de kwaliteit aanquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:33 schreef legacy81 het volgende:
[..]
Bullshit reactie. Je zegt dus dat HARMAN/KARDON bij de BCC slechter is dan bij een speciaalzaak???![]()
herman/kartonquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:33 schreef legacy81 het volgende:
[..]
Bullshit reactie. Je zegt dus dat HARMAN/KARDON bij de BCC slechter is dan bij een speciaalzaak???![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:38 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Hehehe tuurlijk joh,dat weet je toch? Die BCC tassen waar ze de producten in doen tasten de kwaliteit aan![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:29 schreef PeZu het volgende:
goed geluid uit een home cinema setje van de bcc_!
Was je zo'n k*tverkoper dan?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef RuttieQ het volgende:
De BBC is hier in de buurt dankzij mij dicht gegaan...![]()
Harman/kardon is absoluut niet meer wat het ooit geweest is... Tuurlijk hebben ze apparatuur in het hogere segment maar om nu te zeggen dat mijn luidspreker-boxjes van de pc van HARMAN/KARDON subliem werken.. kiss my ass, doe mij dan maar dat duurdere setje van yokohama!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:33 schreef legacy81 het volgende:
[..]
Ya rlyquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef RuttieQ het volgende:
De BBC is hier in de buurt dankzij mij dicht gegaan...![]()
wie is hier dan de prutser?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:22 schreef legacy81 het volgende:
Nou een beetje prutsen om te kijken of het geluid ook nog een beetje goed was....
yoko?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:42 schreef Donders het volgende:
[..]
Harman/kardon is absoluut niet meer wat het ooit geweest is... Tuurlijk hebben ze apparatuur in het hogere segment maar om nu te zeggen dat mijn luidspreker-boxjes van de pc van HARMAN/KARDON subliem werken.. kiss my ass, doe mij dan maar dat duurdere setje van yokohama!
Je spreekt over audio alsof je het zelf hebt uitgevonden.... en dan ga je naar de BCC? Huillie!![]()
Doen ze toch echt altijd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:31 schreef -Muse- het volgende:
Toch raar... BCC verkopers mogen klanten NOOIT aanspreken met "kan ik u helpen"
zometeen komt hiet vol trots bermelden dat er ook loudness op zitquote:
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:49 schreef Donders het volgende:
En zwaar gaan lopen bezuinigen op kabels....TS je bent een prutser!
Yes, een audiofiel!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:55 schreef legacy81 het volgende:
Op analoge bekabeling bezuinig ik nooit. Omdat hogere kwaliteit kabel dan echt wat toevoegt....
EEN AUDIOFIEL DIE HEMA/KARTON SPUL KOOPTquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:58 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Yes, een audiofiel!
Zeg, heb jij je analoge kabels wel eerst ingespeeld zodat de moleculen allemaal dezelfde kant op staan?
Die receiver heeft een net designtje. Die 'speakerset' is er een van Trust.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:59 schreef mrPanerai het volgende:
voor de liefhebbers van harman-kardon setjes is er vandaag een redelijke Ibood
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:01 schreef tonks het volgende:
ik heb jbl speakers en die zijn cooler!
Ik heb nog toffere.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:01 schreef tonks het volgende:
ik heb jbl speakers en die zijn cooler!
ik zou er met een wijde boog omheen lopenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:03 schreef Scorpie het volgende:
http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php
Deze zou ik nu kopen.
niksquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef Scorpie het volgende:
Zeg, audioexperts,
Wat zouden jullie nu kopen als je 2 wireless boxen nodig hebt voor je surround sound?
Waar lees jij dat ik HARMAN/KARDON gekocht heb??? Was een voorbeeld. Wat ik heb gekocht wil je niet wetenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:59 schreef PeZu het volgende:
[..]
EEN AUDIOFIEL DIE HEMA/KARTON SPUL KOOPT_!
![]()
_!
2 wireloss boxen hequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef Scorpie het volgende:
Zeg, audioexperts,
Wat zouden jullie nu kopen als je 2 wireless boxen nodig hebt voor je surround sound?
Want?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik zou er met een wijde boog omheen lopen_!
Mijne hebben een lichtje eronder en lijken net op de scooter van junkiesietze.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:04 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Nee zwarte met een blauw ledje erin!
klopt helemaalquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef legacy81 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik HARMAN/KARDON gekocht heb??? Was een voorbeeld. Wat ik heb gekocht wil je niet weten![]()
Laat eens een plaatje zien!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:06 schreef tonks het volgende:
[..]
Mijne hebben een lichtje eronder en lijken net op de scooter van junkiesietze.
quote:
je kan je geld beter in je zak houden en op zoek gaan naar iets van betere kwaliteitquote:
Natuurlijk wel, gewoon frezen! Supermooi! Je moet voor je plasmatv toch ook al een goot frezen, dus die paar gootjes extra maken niet uit!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
![]()
Is nie goed. Nieuwe huis kan ik geen kabels over de vloer gebruiken, dat ziet er niet uit. In de muur wegfrezen is ook weer zoiets![]()
Onder de vloer door laten lopen danquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]![]()
Is nie goed. Nieuwe huis kan ik geen kabels over de vloer gebruiken, dat ziet er niet uit. In de muur wegfrezen is ook weer zoiets![]()
Daar liggen super dure plavuizen en vloerverwarming, dat ga ik niet open makenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:08 schreef Riesj het volgende:
[..]
Onder de vloer door laten lopen danprob solved..
![]()
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar liggen super dure plavuizen en vloerverwarming, dat ga ik niet open maken
metertje of 30 NBS eronder gooienquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:09 schreef Riesj het volgende:
Uiteraard wel heeeeeeeeeeeeule dure kabels gebruiken, want onder de vloer heb je al snel te make met verlies van kwaliteit!!!!!!!!!!!
quote:
Hehe, nou dat best wel een mission impossible worden als ik het zo hoor.quote:
Scooterquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:06 schreef tonks het volgende:
[..]
Mijne hebben een lichtje eronder en lijken net op de scooter van junkiesietze.
Dan geen surroundspeakers.....quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar liggen super dure plavuizen en vloerverwarming, dat ga ik niet open maken
gewoon strakspannen midden door de kamer, muziek je erbij kun je gelijk limbo dansen, win win situatiequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:12 schreef Riesj het volgende:
Offfffffffff........................ je kabels via het plafond laten lopen..... dan heb je geen kabels over je vloer
geniale actie van onzer PeZu!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:14 schreef PeZu het volgende:
[..]
gewoon strakspannen midden door de kamer, muziek je erbij kun je gelijk limbo dansen, win win situatie![]()
Op dingen als kabels, tft-scherm-reinigingsspray en extra bijgekochte garantie (quote:[b]Op vrijdag 10 augustus 2007 11:22 Ok loop maar mee... Hier heb ik er een van de beste kwaliteit a 50 euro.
bonussen ja, dik? neuh. maar als je geen drol verdient is elke euro meegenomen. Vandaar dat er zo op gehamerd wordt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Op dingen als kabels, tft-scherm-reinigingsspray en extra bijgekochte garantie () zit de meeste marge, volgens mij krijgen die verkopers daar ook dikke bonussen voor
fijn is dat ja, bcc aka big crapping cow hamert er iig goed op cross selling, of dan die leuek incentives van fabrikantenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:29 schreef Danny het volgende:
[..]
bonussen ja, dik? neuh. maar als je geen drol verdient is elke euro meegenomen. Vandaar dat er zo op gehamerd wordt.
'Doe het nou mevrouwtje. Als die wasmachine over 14 maanden kapot gaat dan heb je een groot probleem en met die 5 jaar garantie voor 150 euro heb je geen enkel probleem' (behalve dan dat je de reparatie alsnog eerst zelf moet betalen)
redelijkquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:22 schreef hamkaastosti het volgende:
audiofielen die vol in de aanval gaan bij elk redelijk surround setje
Ben er al zowat 2 jaar weg en dat bevalt me prima. Zit nog te wachten tot ze failliet zijnquote:
ze doen idd ook aan melkpakjesquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Doet' BCC ook Bose eigenlijk? Dat is natuurlijk helemaal het betere verkoopwerk
ja. Als je een verkoper geil wil krijgen moet je bose kopen met een paar honderd euro zinloos dure kabelsquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
'Doet' BCC ook Bose eigenlijk? Dat is natuurlijk helemaal het betere verkoopwerk
Tof,dat ga ik een keer doen! Als je zelf zo'n ding uit het rek trekt en ermee naar de kassa loopt, is de marge dan voor de winkel? En kunnen verkopers korting geven?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:27 schreef Danny het volgende:
Leuk om te doen bij BCC is trouwens bij een rek dure monstercables gaan staan en zien hoe de verkopers een voor een op je af komen stuiven met dollartekens in hun ogen
BCC medewerkers krijgen 5 euro bonus als ze een Monstercable verkopen. Maar eerlijk is eerlijk, die kabels zijn wel echt goed, en je ziet/hoort het verschil duidelijk.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:58 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Tof,dat ga ik een keer doen! Als je zelf zo'n ding uit het rek trekt en ermee naar de kassa loopt, is de marge dan voor de winkel? En kunnen verkopers korting geven?
online luisteren enzo 14.gifquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je er zelf verstand van hebt dan ga je toch niet naar een winkel maar koop je die shit online
misschien in vergelijking met de standaard dropveters maar met in vergelijking met andere kabels die 1/4 van de prijs kosten?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:27 schreef -Muse- het volgende:
[..]
BCC medewerkers krijgen 5 euro bonus als ze een Monstercable verkopen. Maar eerlijk is eerlijk, die kabels zijn wel echt goed, en je ziet/hoort het verschil duidelijk.
Dat zou ik niet weten. Ik heb alleen het verschil gezien tussen de kabel die bij het apparaat zit en een MC.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:29 schreef PeZu het volgende:
[..]
misschien in vergelijking met de standaard dropveters maar met in vergelijking met andere kabels die 1/4 van de prijs kosten?
Een McKabel?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:34 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Dat zou ik niet weten. Ik heb alleen het verschil gezien tussen de kabel die bij het apparaat zit en een MC.
duhhquote:
Wat is dat nou voor een kut opmerking?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:43 schreef worldpimber het volgende:
De mensen die het bij de sociale werkplaats niet halen gaan bij de BCC werken, maar sommigen worden er zelfs daar uitgegooid.Dan richten ze maar een site op, Fok.nl ofzo
als je er zelf mee naar de kassa loopt is de kans vrij groot dat onderweg een verkoper 'wel ff een bonnetje maakt'. Zo niet dan is de provisie voor de kassiëre en is er de volgende ochtend een preek over hoe het kan dat een klant kennelijk niet goed is aangesproken en derhalve zonder bon bij de kassa verschijntquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:58 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Tof,dat ga ik een keer doen! Als je zelf zo'n ding uit het rek trekt en ermee naar de kassa loopt, is de marge dan voor de winkel? En kunnen verkopers korting geven?
worldpimber == youssef. die moesten ze zelfs bij BCC nog niet hebbenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:47 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een kut opmerking?
Ik zou het er bijna om gaan doen!quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:47 schreef Danny het volgende:
[..]
als je er zelf mee naar de kassa loopt is de kans vrij groot dat onderweg een verkoper 'wel ff een bonnetje maakt'. Zo niet dan is de provisie voor de kassiëre en is er de volgende ochtend een preek over hoe het kan dat een klant kennelijk niet goed is aangesproken en derhalve zonder bon bij de kassa verschijnt
zelfde als wanneer je tegen de verkoper zegt geen extra garantie te willen en dan als de kassiëre erover begint (is ook verplicht) het alsnog te nemen. Dan krijgt die verkoper op z'n kloten omdat 'ie z'n vak niet verstaatquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:49 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Ik zou het er bijna om gaan doen!
geweldig bedrijf tochquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 13:52 schreef Danny het volgende:
[..]
zelfde als wanneer je tegen de verkoper zegt geen extra garantie te willen en dan als de kassiëre erover begint (is ook verplicht) het alsnog te nemen. Dan krijgt die verkoper op z'n kloten omdat 'ie z'n vak niet verstaat
Frustrerend voor verkopers is als iets waarop provisie zit wordt teruggebracht. Een leuke bezigheid is dus bv voor 500 euro monstercable te kopen, stiekem buiten naar binnen gluren mbt de felicitaties aan zijn adres en zijn pompeuze grootspraak richting collega's alsmede bedelen om veren in de reet bij de BL en dan lachend terugbrengen en melden dat je vindt dat je genaaid bent omdat je even verderop voor 30 euro dezelfde kabels hebt. Die verkoper die net de pitten uit je stront vrat toen je die kabels kocht zal nu op slag strontsjagerijnig zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:02 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Méér van dit soort idiote BCC-weetjes graag![]()
ik denk dat je BCC prima voor elke andere keten kunt vervangen hoorquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:14 schreef renz0r het volgende:Vet topic, interessante info ovwr BCC
een pioneer mag ik hopenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:34 schreef renz0r het volgende:
Komt ook omdat ik een keer met een kennis bij de BCC een plasma tv heb gekocht
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:34 schreef renz0r het volgende:
Komt ook omdat ik een keer met een kennis bij de BCC een plasma tv heb gekocht
Wat is daar dan zo anders (behalve de dingen die je als klant al kunt zien)?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:26 schreef Danny het volgende:
Behalve mediamarkt. Die hebben een compleet ander (en geniaal) concept.
Dat klopt deels.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:38 schreef Karina het volgende:
Bij BCC moet je ook alleen iets kopen als je precies weet wat je hebben wilt, anders moet je maar naar een speciaalzaak gaan, wat duurder, maar die weten tenminste waar ze het over hebben.
Bij BCC kun je trouwens wel, als je meerdere artikelen koopt, flinke kortingen krijgen, of gratis extra's (scart kabel of zo), de verkoper loopt met je de hele winkel door en geeft op alles korting. Heb ik gehad toen ik ging verhuizen en van alles nieuw moest kopen.
ik kreeg een keer 25% kortingquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:33 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat klopt deels.
Je moet geen 99 lullenbakken uitkiezen maar dirkjes (bcc verkopers snappen 'm wel) en dan kun je idd nog wel wat korting lospeuteren. Dat werkt echter een stuk beter bij bv it's, waar ze als je binnenkomt al melden dat je 15% korting krijgt(15% bij BCC kun je sowieso wel shaken, dat gaat echt alleen in héél speciale gevallen lukken)
En als je dan perse naar BCC moet, doe dan vooraf je huiswerk en zoek eerst online de laagste prijs op en zorg dat ze daar qua prijs onder gaan zitten.
Hoger geschoold personeel is ook duurderquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:47 schreef worldpimber het volgende:
Ligt de fout toch echt ergens bovenin de hierarchie.![]()
Met een dergelijke marge mag dat ook wel, maar het is niet erg gebruikelijk. Boven een bepaald percentage moet de BL zich er al over buigen en als het echt een leuke korting wordt dan wil men nog wel 's een telefoontje naar inkoop doen om te kijken of het de moeite is om met een dergelijke korting te verkopen. Er zal dus meer dan voldoende marge op hebben gezeten. Andere mogelijkheid is dat ze online hebben gekeken naar de prijzen bij concurrenten (online wil het nog wel eens veel meer dan 25% schelen, zeker op luxe producten) en op die manier 25% korting naar het hoofdkantoor konden rechtvaardigen. Dat laatste zou dan weer inhouden dat je ws nog teveel hebt betaaldquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:48 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik kreeg een keer 25% korting
maja toen kocht ik al gelijk alle producten uit de bosch rvs keuken range en dan is dat standaard geloof ik_!
ik heb destijds wel rond gekeken enzo en bij bcc was ik het goedkoopst uitquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Met een dergelijke marge mag dat ook wel, maar het is niet erg gebruikelijk. Boven een bepaald percentage moet de BL zich er al over buigen en als het echt een leuke korting wordt dan wil men nog wel 's een telefoontje naar inkoop doen om te kijken of het de moeite is om met een dergelijke korting te verkopen. Er zal dus meer dan voldoende marge op hebben gezeten. Andere mogelijkheid is dat ze online hebben gekeken naar de prijzen bij concurrenten (online wil het nog wel eens veel meer dan 25% schelen, zeker op luxe producten) en op die manier 25% korting naar het hoofdkantoor konden rechtvaardigen. Dat laatste zou dan weer inhouden dat je ws nog teveel hebt betaald
En als je een kortingspas hebt voor 15% (personeelskorting via V&D) valt er dan nog iets van de prijs af te lullen naast die 15%?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:00 schreef Danny het volgende:
[..]
Met een dergelijke marge mag dat ook wel, maar het is niet erg gebruikelijk. Boven een bepaald percentage moet de BL zich er al over buigen en als het echt een leuke korting wordt dan wil men nog wel 's een telefoontje naar inkoop doen om te kijken of het de moeite is om met een dergelijke korting te verkopen. Er zal dus meer dan voldoende marge op hebben gezeten. Andere mogelijkheid is dat ze online hebben gekeken naar de prijzen bij concurrenten (online wil het nog wel eens veel meer dan 25% schelen, zeker op luxe producten) en op die manier 25% korting naar het hoofdkantoor konden rechtvaardigen. Dat laatste zou dan weer inhouden dat je ws nog teveel hebt betaald
staat er los van. Er zijn producttrainingen. Meestal is dat een avond, soms dag of meerdere dagen. Soms op hoofdkantoor, soms bij bv sony of miele, soms in een luxe ski-oord oidquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Hoger geschoold personeel is ook duurder
dat zou zomaar kunnenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef PeZu het volgende:
[..]
ik heb destijds wel rond gekeken enzo en bij bcc was ik het goedkoopst uit![]()
V&D en BCC hebben niets met elkaar te maken, maar je kunt het allicht proberen. Moet wel kwijt dat personeel zelf maar zelden meer dan 10% korting krijgt dus ik schat je kansen niet te hoog in. Proberen kan altijd. De ene BL is ook makkelijker dan de ander. Goeie tip is om het op een extreem rustige dag te proberen. De BL zit dan al in zak en as omdat de omzet niet gehaald gaat worden en als je een leuke aankoop wil doen dan zal 'ie vaak sneller bereid zijn tot het geven van meer korting dan op een topdag waarbij de omzet ruimschoots gehaald wordtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En als je een kortingspas hebt voor 15% (personeelskorting via V&D) valt er dan nog iets van de prijs af te lullen naast die 15%?
m'n vriendin werkt bij de V&D en heeft daar een pas voor personeelskorting gekregen die ze ook bij de BCC kan gebruiken, de standaard korting is dan 15% begreep ik.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Danny het volgende:
[..]
V&D en BCC hebben niets met elkaar te maken, maar je kunt het allicht proberen. Moet wel kwijt dat personeel zelf maar zelden meer dan 10% korting krijgt dus ik schat je kansen niet te hoog in. Proberen kan altijd. De ene BL is ook makkelijker dan de ander. Goeie tip is om het op een extreem rustige dag te proberen. De BL zit dan al in zak en as omdat de omzet niet gehaald gaat worden en als je een leuke aankoop wil doen dan zal 'ie vaak sneller bereid zijn tot het geven van meer korting dan op een topdag waarbij de omzet ruimschoots gehaald wordt
Wat ben ik blij dat op mijn werk (bijbaan) dat totaal niets uitmaakt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:08 schreef Danny het volgende:
[..]
V&D en BCC hebben niets met elkaar te maken, maar je kunt het allicht proberen. Moet wel kwijt dat personeel zelf maar zelden meer dan 10% korting krijgt dus ik schat je kansen niet te hoog in. Proberen kan altijd. De ene BL is ook makkelijker dan de ander. Goeie tip is om het op een extreem rustige dag te proberen. De BL zit dan al in zak en as omdat de omzet niet gehaald gaat worden en als je een leuke aankoop wil doen dan zal 'ie vaak sneller bereid zijn tot het geven van meer korting dan op een topdag waarbij de omzet ruimschoots gehaald wordt
ah ok, da's dan nieuwquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
m'n vriendin werkt bij de V&D en heeft daar een pas voor personeelskorting gekregen die ze ook bij de BCC kan gebruiken, de standaard korting is dan 15% begreep ik.
moet je alleen zorgen dat je niet betrapt wordtquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:13 schreef Dementor het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat op mijn werk (bijbaan) dat totaal niets uitmaakt.
Ik kan op alle dagen zoveel korting krijgen als ik wil.
Ik begreep van haar dat het onder dezelfde overkoepelende organisatie viel, samen met o.a. livera, formido en nog wat winkels.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:15 schreef Danny het volgende:
[..]
ah ok, da's dan nieuw
Dan zit BCC erg dichtbij de V&D gok ik?
Betrapt?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:15 schreef Danny het volgende:
[..]
moet je alleen zorgen dat je niet betrapt wordt
Bij BCC zouden ze daar bepaalde kabels voor aanraden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:05 schreef Scorpie het volgende:
Zeg, audioexperts,
het is bling idd, maar goud is een slechte geleider. De enige reden om goud te gebruiken is omdat dat niet corrosief is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:44 schreef -Muse- het volgende:
Maar monstercable heeft wel een goude connect0r! GOUD GEK!! Als dat geen bling is weet ik et ook niet meer![]()
V&D is VendexKBB dacht ik, terwijl BCC onderdeel is van Kesaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
m'n vriendin werkt bij de V&D en heeft daar een pas voor personeelskorting gekregen die ze ook bij de BCC kan gebruiken, de standaard korting is dan 15% begreep ik.
Wat dan ook de enige reden is dat de contactpunten verguld zijn...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:51 schreef Danny het volgende:
[..]
het is bling idd, maar goud is een slechte geleider. De enige reden om goud te gebruiken is omdat dat niet corrosief is.
Welk filiaal werkte je? BCC zal zo snel nog niet failliet gaan trouwens...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 12:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Ben er al zowat 2 jaar weg en dat bevalt me prima. Zit nog te wachten tot ze failliet zijn
Hier in Breda zitten de MM en BCC vlakbij elkaar en ik loop altijd beide winkels even binnen, BCC ziet er 'duur' uit en is met de dingen die ik vergelijk altijd duurder dan de MM. Toch blijft de MM een kutdozenschuiver en heb je bij BCC nog het gevoel in een winkel te zijn. Een niet eens zo lelijk ingerichte winkel.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:11 schreef Luco het volgende:
Ook leuk: Algemene perceptie is dat MediaMarkt gemiddeld 5% goedkoper is dan BCC, terwijl in werkelijkheid BCC gemiddeld 8% goedkoper is (over het hele assortiment dus, voor de azijnzeikerds die net dat ene productje weten te noemen...)
In Den Haag, Superstore, die schijnt pas ruim te zijn... Zelf nooit geweest, maar de CEO van Samsung heeft elke medewerker daar een Fatboy gegeven vorig jaar, omdat in dat filiaal overal infoschermen van Samsung hingenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:14 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Hier in Breda zitten de MM en BCC vlakbij elkaar en ik loop altijd beide winkels even binnen, BCC ziet er 'duur' uit en is met de dingen die ik vergelijk altijd duurder dan de MM. Toch blijft de MM een kutdozenschuiver en heb je bij BCC nog het gevoel in een winkel te zijn. Een niet eens zo lelijk ingerichte winkel.
Eerst in rotterdam op zuidplein (die bestaat niet meer omdat ze dat filiaal hebben opgedoekt toen Saturn (zustermaatschappij van MediaMarkt) er kwam, later in Delft. Eerst in het oude pand en later in het nieuwe pand boven de c1000. En natuurlijk af en toe gehoereerd aan andere filialen als men het nodig vond me te pestenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:13 schreef Luco het volgende:
[..]
Welk filiaal werkte je? BCC zal zo snel nog niet failliet gaan trouwens...
en dan kun je nog steeds beter elke 5 jaar een goedkoper kabeltje zonder goud kopen dan dat ene patserkabeltjequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:10 schreef Luco het volgende:
[..]
Wat dan ook de enige reden is dat de contactpunten verguld zijn...
Kabeltje? Bedoel je 'interlinks'?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 22:59 schreef Danny het volgende:
[..]
en dan kun je nog steeds beter elke 5 jaar een goedkoper kabeltje zonder goud kopen dan dat ene patserkabeltje
1 - bron?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 21:11 schreef Luco het volgende:
Ook leuk: Algemene perceptie is dat MediaMarkt gemiddeld 5% goedkoper is dan BCC, terwijl in werkelijkheid BCC gemiddeld 8% goedkoper is (over het hele assortiment dus, voor de azijnzeikerds die net dat ene productje weten te noemen...)
interlinks, scart, toslink (spdif), hdmi, component, speaker allemaal.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:00 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Kabeltje? Bedoel je 'interlinks'?
- je wordt niet 80x door opdringerige verkopers lastig gevallenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:28 schreef Operc het volgende:
wat is er dan beter aan MM?
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.quote:(wat is uberhaubpt hun concept eigk ?:P )
Soms vraag ik me af of ze überhaupt doorhebben dat er klanten rondlopen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:41 schreef Danny het volgende:
[..]
- je wordt niet 80x door opdringerige verkopers lastig gevallen
- je kunt gewoon zelf pakken wat je nodig hebt, wil je hulp kun je iemand aanspreken
- er wordt niet geprobeerd je een kabel van 100 euro aan te smeren
- er wordt niet belachelijk gehamerd op het aanschaffen van extra garantie
- ruilbeleid is helemaal top. je brengt het terug en zonder vragen krijg je je poen terug. Da's bij bcc wel anders.
- MM hanteert economische levensduur als garantietermijn en die is een stuk langer dan de garantietermijn die BCC hanteert.
- ze hebben ALLES. Bij bcc willen ze nog wel 's dat ene kabeltje niet hebben, accessoires moeten bestellen dat bij MM gewoon in de schappen ligt etc.
[..]
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.
MM arena is idd een dramaquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of ze überhaupt doorhebben dat er klanten rondlopen...
Ik ben ook een enorm voorstander van een winkel die zoveel mogelijk al dan niet alles op voorraad heeft.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:41 schreef Danny het volgende:
[..]
- je kunt gewoon zelf pakken wat je nodig hebt, wil je hulp kun je iemand aanspreken
- ruilbeleid is helemaal top. je brengt het terug en zonder vragen krijg je je poen terug. Da's bij bcc wel anders.
- MM hanteert economische levensduur als garantietermijn en die is een stuk langer dan de garantietermijn die BCC hanteert.
- ze hebben ALLES. Bij bcc willen ze nog wel 's dat ene kabeltje niet hebben, accessoires moeten bestellen dat bij MM gewoon in de schappen ligt etc.
[..]
zie hierboven. HUGE inkopen, alles op voorraad hebben en ook nog een voldoende op voorraad hebben en de klant niet als debieltje behandelen.
dat is het concept. ze laten je met rust tot je aangeeft hulp nodig te hebben. bij bcc moet je altijd maar afwachten. Daar kun je de ene keer je kont niet keren of je wordt lastiggevallen, soms zelfs 2 of 3x door dezelfde verkoperquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:58 schreef Luco het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af of ze überhaupt doorhebben dat er klanten rondlopen...
tussen alles weten en de basis weten zit een wereld van verschilquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:08 schreef Daverz het volgende:
Grappig he, mensen willen dat al die verkopers ALLES weten van ALLES wat ze verkopen, maar ze willen wél de laagste prijs
Wat denk je nou zelf, dat BCC (en elke andere zaak) even zwaar multi-gespecialiseerd in de zaak gaat zetten? Natuurlijk niet, vooral jonge gastjes, daarom is BCC ook vaak goedkoopAls je wijsneuzerig wil doen, ga dan naar de speciaalzaak en kaffer hier geen jochies af die ook maar gewoon 5 euro per uur krijgen.
helemaal mee eens. De verkopers kunnen er weinig aan doen. Als je zelf prima weet wat je wil ga je naar MediaMarkt. Twijfel je nog dan laat je je voorlichten door personeel. Doe dat liefst in een speciaalzaak, of een ander kleinschalig winkeltje. Bij de grote ketens moet je daar niet voor zijn. Zorg dat je voorgelicht bent en weet wat je wil en dan pik je het ff snel op bij de Mediamarkt of It's of block of Scheer en Foppen of Prijsbokser (of BCC als die toevallig in de buurt zit). Zorg dat je altijd nieuw in doos krijgt en dat de doos in gesloten toestand het magazijn uit komt. Niet in 'ik kijk ff of het compleet it' geintjes trappen. Dat wordt doorgaans gedaan om te verhullen dat de doos al open is of geweest is. Goed controleren, alleen in nieuwe, gesloten doos weet je zeker dat je geen oud reparatie, plank of eerder verkocht en retourgekomen model krijgt. (dat geldt niet alleen voor BCC, maar voor alle winkels)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:08 schreef Daverz het volgende:
Grappig he, mensen willen dat al die verkopers ALLES weten van ALLES wat ze verkopen, maar ze willen wél de laagste prijs
Wat denk je nou zelf, dat BCC (en elke andere zaak) even zwaar multi-gespecialiseerd in de zaak gaat zetten? Natuurlijk niet, vooral jonge gastjes, daarom is BCC ook vaak goedkoopAls je wijsneuzerig wil doen, ga dan naar de speciaalzaak en kaffer hier geen jochies af die ook maar gewoon 5 euro per uur krijgen.
datzelfde gebeurt op zeker ook bij BCC (en ongetwijfeld alle andere winkelketens).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:12 schreef Henno het volgende:
MM is best okay, alleen heb ik het idee dat ze regelmatig ingeruilde artikelen gewoon weer terugzetten totdat iemand niet de moeite neemt om terug te komen of het vergeet. Hoor dat vaak in ieder geval, en na zelf eens een kapotte USB-stick ingeruild te hebben (wat inderdaad zonder vragen stellen direct gebeurde), zag ik precies dezelfde verpakking weer in de schappen staan toen ik de volgende dag iets anders ging halen (herkenbare beschadiging). Zo in te ruilen, maar wel een beetje tijdverspilling voor iemand die een werkend product wil hebben... Sowieso valt het me op hoeveel verpakkingen onverzegeld zijn daar, of behoorlijk beschadigd door van die veel te strak aangetrokken rode 'tie-wraps'...
kijk, das duidelijk. en wat is eigenlijk economische levensduur?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 23:41 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Yup... Ik heb 1 jaar als bijbaan bij BCC gewerkt, en wel eens voor 600 ¤ aan kabels verkocht... waren in totaal 5 kabels dacht ikquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:40 schreef Sapstengel het volgende:
Zijn er echt mensen die 100 euro betalen voor een HDMI kabel? Damn.
Ach ja, als de klant er blij mee isquote:
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 14:46 schreef Luco het volgende:
[..]
Ach ja, als de klant er blij mee is
Toen ben ik gestopt.....mensen die een home cinema aanschaffen bij BCC, die hebben zelf al helemaal geen verstand ervan......quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:22 schreef legacy81 het volgende:
Van de week was ik bij de BCC om een nieuw Home Cinema setje aan te schaffen.....BLA BLA
Amsterdam Zuid-Oost.... Dus daar was het echt knap als je MC verkochtquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:20 schreef Danny het volgende:
[..]
Heb ooit eens 2x die duurste stekkerdoos van 250 euro verkocht aan 1 klant. Die gast heb ik subiet voor debiel verklaard toen 'ie de deur uit was. Ook wel vaker 400, 500, 600, 700 euro MC verkocht bij een klant. Niet iets waar ik trots op ben overigens, maar als je het niet verkoopt heb je echt problemen bij de BL. Je moet wel degelijk targets halen. Welk filiaal werkte je?
En die dingen kopen ze in op de groothandel voor een tientje per stuk. Ik heb zo'n kabeltje voor 12 euro kunnen kopen. Naaiersquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 11:47 schreef SillyWalks het volgende:
Ik had er ook zo één:
"Heeft u ook een HDMI kabel?"
- "Ja, hier heb ik er eentje voor 120 euro, of eentje van mindere kwaliteit van 100 euro"
"Heeft u niet iets goedkopers?"
(na moeilijk zoeken en doen, ik had het ding allang zien hangen) - "Ja een Philips voor 45 euro, maar die ondersteunt officiëel geen progressive, doet alleen interlaced".
"Ok laat maar, ik ga wel naar de computerzaak en haal er een van 30 euro".
Ondersteunt officiëel geen progressive... wat een naaiers zijn het... elke HDMI kabel is hetzelfde. Eikels.
niet elke kabel kost een tientje inkoopquote:Op zondag 12 augustus 2007 18:44 schreef ImTheBase het volgende:
[..]
En die dingen kopen ze in op de groothandel voor een tientje per stuk. Ik heb zo'n kabeltje voor 12 euro kunnen kopen. Naaiers![]()
Klopt bij ons ook als het een vage klacht is wordt er een kruisje bij de barcode gezet komt het artikel weer terug gaat het de kliko inquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 02:16 schreef Danny het volgende:
[..]
datzelfde gebeurt op zeker ook bij BCC (en ongetwijfeld alle andere winkelketens).
Dus ik haal daar een mp3 speler, zet een kruisje op de barcode, breng het terug. En geef 5 euro aan een zwerver om de volgende dag de kliko in te duiken. En heb een mp3 speler voor 5 euro o_0. Handigquote:Op zondag 12 augustus 2007 19:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt bij ons ook als het een vage klacht is wordt er een kruisje bij de barcode gezet komt het artikel weer terug gaat het de kliko in
Wordt moeilijk want ik werk bij de gammaquote:Op maandag 13 augustus 2007 07:01 schreef 8D het volgende:
[..]
Dus ik haal daar een mp3 speler, zet een kruisje op de barcode, breng het terug. En geef 5 euro aan een zwerver om de volgende dag de kliko in te duiken. En heb een mp3 speler voor 5 euro o_0. Handig
quote:Op maandag 13 augustus 2007 17:03 schreef Mr.Spock het volgende:
Het zit zo:
2,5 jaar geleden voor 1250,- een breedbeeld aangeschaft bij BCC. Meteen 5 jaar garantie erbij gekocht.
Idd, dit zijn pas interlinks: klikquote:
Overigens vraag ik mij af wat voor toegevoegde waarde zulke kabels hebben. Ik hou wel van goed geluid, maar ik kan me niet voorstellen dat deze kabels zoveel verschil zouden gevenquote:¤ 3990,- (RCA, 1m, per paar)
Netsnoertjequote:¤ 3390,- (1.8m, per stuk
'quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:25 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Idd, dit zijn pas interlinks: klik
[..]
Overigens vraag ik mij af wat voor toegevoegde waarde zulke kabels hebben. Ik hou wel van goed geluid, maar ik kan me niet voorstellen dat deze kabels zoveel verschil zouden geven
Of dit: klik
[..]
Netsnoertje
hmm ik denk dat de netspanningsnoer bar weinig uithaaldquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 14:31 schreef Crazykill het volgende:
[..]
'
Krijg je daar 200x beter geluid uit?![]()
Achter de muur en onder de grond gaat de stroom gewoon via kilometers cheap-ass koperdraad maar voor die laatste 2 meter van stopcontact naar je apparatuur heb je per se een snoer van ¤ 3390 nodigquote:
Ik kom niet meer bijquote:
Ayon Power Cable PowerDragon
The light of the stars is only reflected in calm waters (Oriental proverb)
Electrical energy is one of the components of musical reproduction that has the greatest impact on sound quality. The optimum reproduction of music requires a steady, uniformly strong yet placid energy supply. Endless dynamics and powerful composure, image resolution down to the last detail, audible and perceptible musical tranquility - those are the qualities of the superb PowerDragon Ayon power cable, a product which was specially designed for use with our components. The energy supplied to the devices by the PowerDragon is unique in terms of volume and consistency. No additional voltage filter, power conditioner or other accessories should stand in the way and impede the strong and steady flow of electrical energy provided by the PowerDragon. Bridled energy and deep tranquility, those are the two primary characteristics of our Ayon power cable. The PowerDragon allows every component configuration to develop its inherent musical potential to the fullest. This is where comparisons end for ever-searching high-end enthusiasts.
Ongeloveloos dat mensen daar in trappen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Achter de muur en onder de grond gaat de stroom gewoon via kilometers cheap-ass koperdraad maar voor die laatste 2 meter van stopcontact naar je apparatuur heb je per se een snoer van ¤ 3390 nodig![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Ik kom niet meer bij
Mensen die daar in trappen verdíenen het gewoon om uitgeschud te wordenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ongeloveloos dat mensen daar in trappen.
och, de stroom die uit je stopcontact komt is allesbehalve constant. doe maar 's een metertje erin. Ik wil best geloven dat er een verschil is in fluctuerende en niet-fluctuerende spanning of stroom. Ik wil ook nog wel geloven dat er storingen kunnen optreden als gevolg van fluctuering. Wat ik NIET geloof is dat wij mensen daadwerkelijk het verschil zullen merken. Hence; mensen die dat kopen doen dat om interessant te kunnen doen tegenover de niet-audiofielen. 'pff, een kabeltje van 10 euro. ik dacht al; wat klinkt je systeem belabberd!'. Natuurlijk horen ze geen verschil, maar het klinkt ontzettend stoer als je net doet alsof je het verschil WEL hoortquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:54 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Achter de muur en onder de grond gaat de stroom gewoon via kilometers cheap-ass koperdraad maar voor die laatste 2 meter van stopcontact naar je apparatuur heb je per se een snoer van ¤ 3390 nodig
Klopt, het is sowieso wisselstroomquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:38 schreef Danny het volgende:
och, de stroom die uit je stopcontact komt is allesbehalve constant.
ook daar heb je flutuaties in maar die los je op met een apparaat niet met een stuk snoerquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Klopt, het is sowieso wisselstroom
En dan nog, kan een kabel er wat aan veranderen als die stroom niet constant is? Daar heb je toch andere apparaten voor?
Omdat dat dikke onzin is, want wettelijk gezien heb je sowieso langer dan 1 jaar recht op reparatie bij vroegrtijdig defect (non-conformiteit)quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:17 schreef Herodus het volgende:
Waarom is het niet aan te raden extra garantie te kopen trouwens?
Rechtsbijstand.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:29 schreef Herodus het volgende:
Hier blijkt in ieder geval uit dat BCC dat blijkbaar niets interesseert. Daar sta je dan; en nu?
iddquote:
quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:40 schreef heixei het volgende:
Hehe, ja ik was ook een keer bij BCC, natuurlijk willen ze je helpen.
Krijg je advies over de verversingssnelheid (aantal ms) van een beeldscherm...
Verkoper: "Ja, das het aantal seconden hoe lang het scherm erover doet om aan te gaan. Heb ik van een collega gehoord."
Ik knikte wijs en moest wel even lachen in mezelf toen hij dat zei.
T'is duidelijk een verschil met Mediamarkt, waar de juiste mensen op de juiste afdeling lopen.
ik ging laatst ook even kijken wat een tv daar kostte, voor mijn vader, die wil dezelfde als ik heb..quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:40 schreef heixei het volgende:
Verkoper: "Ja, das het aantal seconden hoe lang het scherm erover doet om aan te gaan. Heb ik van een collega gehoord."
T'is duidelijk een verschil met Mediamarkt, waar de juiste mensen op de juiste afdeling lopen.
ik ging alleen vd prijsquote:Op woensdag 15 augustus 2007 13:39 schreef BobbyB het volgende:
Dat is inderdaad wel erg, dat je het zelf beter weet dan de verkoper, maar de verkoper vol blijft houden (en het nog fout heeft ook). Wat ze je ook wijs proberen te maken af en toe.
Maar ja, ik ga ook nooit naar winkels voor advies. Als ik iets wil kopen zoek ik eerst wel op internet. Ervaringen lezen van mensen en eventueel op fora vragen bij mensen die er wel verstand van hebben.
euhm juiste mensen??? bij de mediamarkt is mij laatst een pci-express videokaart geadviseerd voor mijn AGP systeem, moest alleen wat harder duwen... (hij wilde zeker een nieuw systeem ook nog verkopen)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:40 schreef heixei het volgende:
Nouja, ze plaatsen dacht ik bij Mediamarkt wel mensen die erop getrained/getest worden om producten op hun 'kennis'gebied te verkopen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:00 schreef Duur het volgende:
[..]
euhm juiste mensen??? bij de mediamarkt is mij laatst een pci-express videokaart geadviseerd voor mijn AGP systeem, moest alleen wat harder duwen... (hij wilde zeker een nieuw systeem ook nog verkopen)
Maar bij de grotere ketens is product kennis en specificatie kennis gewoon bedroevend...
Op een paar goede verkopers na, en die herken je meestal na een paar keer gaan kijken/kleine dingen kopen zo.
Bleuquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:10 schreef Cordon het volgende:
tvp
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |